ainoa tie pelastukseen? Paavali oli kysynyt: omana aikanaan onko todellisuudessa meidän pelastuksemme vain siinä, että me kovin ankarasti ja ilman mittaa ja määrää vain tottelemme kakia? Paavalihan tunsi hyvin voimakkaasti mikä on juutalainen oikea henki Mooseksen lain pykälien noudattamisessa. Paavali piti ankarasti kiinni Mooseksen antaman jehovan lain pykälien ehdottomasta noudattamisesta. Paavali oli äärettömän toimintahaluinen ihminen, joka tahtoi olla hyödyksi kansalleen ja koko ihmiskunnalle, ja siksi hän toimi ja työskenteli juuri Juutalaisen Jumalan puolesta ja hänen vihollisiaan vastaan.
Kaikki jotka eivät tarkasti noudattaneet Jehovan lakia, olivat hänen vihollisiaan, vihamiehiään ja vastustajiaan. Ja niimpä Paavalin huomio kiintyi yksinomaan muutamaan lahkoon Jerusalemissa, joka Mooseksen lain halveksemisessa näytti menevän pitemmälle kuin toiset. Joitakin vuosia aiemmin oli npalestiinassa elänyt mies, jota hänen seuralaisensa kutsuivat Messiaaksi ja juutalaisten kuninkaaksi, ja joka oli kuollut väkivaltaisen kuoleman ristillä. Hänen oppilaansa muodostivat nyt seurakunnan Jerusalemissa, ja he nimittivät itseään "köyhiksi". Näiden köyhien Messias siis oli tuo ristillä kuollut mies. Mutta mikä viilitys tämä "köyhien" järjestö oikein on olevinaan, Paavali ajatteli.
Ja että heidän Messiaansa joka oli tapettu, ja muka tulisi pian takaisin ja sitten tekeytyisi koko maailman hallitsijaksi, tai vähintäinkin juutalaisten kuninkaaksi. Tuo nyt on Paavalin mielestä aivan tuulesta temmattu juttu/usko. Nuo lahkolais raukat ovat aivan järjiltään. Ja Paavali tunsi lähes siveellistä inhoa ajatellessaan näitä köyhiä Jerusalemin seurakunnassa. Paavali oli kerran katsomassa, kun erästä tuon köyhän seurakunnan "veljeä" ajettiin takaa ja kivitettiin. Paavali seisoi syrjässä, ja antoi pienen viittauksen järjestyksen valvojille olla sekaantumatta tuon "rahvaan" omavaltaiseen menettelyyn, jotta asianomaiselle näkyisi selvästi, ettei sentään kaikenlaisia lahkoja siedettäisi keskellä Jerusalemia. Tuo kivitetty oli, kuten tiedämme Kristityn seurakunnan ensimmäinen marttyyri Stefanus, jonka kivitystä Paavali oli katselemassa.
Ja tuosta sitten alkoi Paavalin väsymätön ja uskonkiihkoinen toimintakausi. Hän kertoo itse kuinka hänestä tuli innokas kristittyjen vainooja. Apostolien teoissa hän sanoo eräässä puheessaan. "Ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänään kiivailette. Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja pannen vankeuteen sekä miehiä että naisia. Niinkuin ylimmäinen pappi voi todistaa ja koko vanhemmisto, joilta minä sain kirjeitä veljille Damaskoon. Ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä oli, sidottuina Jerusalemiin, että heidätkin rangaistaisiin:"
Mutta Paavalin uskonkiihkossa tapahtuin sittemmin merkillinen seisahdus ja käänne vainottujensa puolelle,
Onko Mooseksen antama 10-käskyn Jehovan laki
180
565
Vastaukset
- eremith
Kun paavali kristittyjen vainoamis ja rankaisemistarkoituksessa matkusti jerusalemista Damaskoon, oli aika tullut, että hänen henkensä vilpitön ja voimakas totuuden kaipuu vihdoin tulisi tyydytetyksi. "Niin tapahtui, kun matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että puolenpäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo ja ympäröi minut. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: Saul, Saul, miksi minua vainoat? - Niin minä vastasin: kuka olet Herra? Hän sanoi minulle: Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoot. Tämä on autobiograafinen kertomus kokonaisuudessaan paavalin uskonelämän täydellisestä kääntymisestä juutalaisesta lakiuskosta Kristityksi Jeesuksen Kristuksen työn jatkajaksi ja pakana kristittyjen apostoliksi, köyhäin seurakunnassa. Paavali kertoo lyhyesti kääntymyksestään, ja se mitä tapahtui Damaskon tiellä hänelle tapahtui, niin sekin tapahtui lyhyessä ajassa. Vain muutamassa silmänräpäyksessä oli Paavalin muutos toiseksi ihmiseksi muuttunut.
Paavali oli kysynyt: onko todellisuudessa meidän pelastuksemme vain siinä, että me ylen ankarasti painostamme vain lakia ja sen noudattamista ilman minkäänlaista mittaa tai määrää. Näin Paavali teki, ja mihin se johti? Kristittyjen vainoamiseen - murhaamiseen, ennenkuin kuin hän koki täydellisen kääntymyksen Damaskon tien matkalla hänestä tuli Kristitty vainottujensa kaltainen äärettömän nöyrä Kristuksen opetuslapsi. Tämä kirjoitukseni on tarkoitettu hyvin paljon adventisteille, koska he nimenomaan painostavat ja lukevat lakia meille täällä keskusteluissa.- mitenköhän ?
No, tässä kun olen seitsemännen päivän adventisteihin kuuluva, niin olen myöskin lukenut tuon äskeisen Raamatusta, ja en ole ajatellut, että olisin itse samanlaiseen syyllistyvä, että en elä lakihenkisesti lainkaan, että olisin ihmisiä vainoamassa, etsimässä tai vaatimassa tuomiolle tässä maailmassa, vaan päinvastoin täällä maailmassa on vaikea elää, jos elää Raamatun Jumalan pyhittämän ja siunaaman lepopäivän mukaisessa viikkojärjestyksessä, että tämä asia päinvastoin tekee maallisen vaelluksen hyvinkin hankalaksi, kun ei tämmöistä sapatin viettoa muut Jeesukseen Kristukseen uskovaiset halua ymmärtää syystä jos toisesta, niin meillä ei ole eläminen kuin Saul ennen kääntymystään, että semmoinen on kaukana meistä !
Ja, jos teidän silmänne ovat sokeat, että ette näe teidän juuri olevan näitä Saulin kaltaisia, että te tulette meitä tänne vainoamaan, ja syyttämään jostain Raamatun mukaisesta viikkojärjestyksestä, joka on Raamatun alkusivuihin perustuvia, ja Kymmenen käskynkin mukaisia, niin te saatte olla sitten sokeudessanne, jos ette halua elää Raamatun Jumalan Käskyjen mukaista elämää, että siihen kuuluu muistutus lepopäivän viettämisestä, ja kun tutkimme Raamattua lisää, niin lepopäivä on ainoastaan sapatti, lauantai eli viikon seitsemäspäivä.
Tällä adventisti palstalla vainoojat ovat juuri sunnutain viettäjiä, että sapatin viettäjiä ei heidän joukossaan näy olevan. - 21
Jätit vähän kesken tämän tarinan Paavalista. Miten on, alkoiko Paavali sitten rikkomaan lakia; alkoiko pitämään muita jumalia, tekemään jumalankuvia, varastamaan, valehtelemaan, himoitsemaan toisen omaisuutta ja aviopuolisoa...?
- eremith
mitenköhän ? kirjoitti:
No, tässä kun olen seitsemännen päivän adventisteihin kuuluva, niin olen myöskin lukenut tuon äskeisen Raamatusta, ja en ole ajatellut, että olisin itse samanlaiseen syyllistyvä, että en elä lakihenkisesti lainkaan, että olisin ihmisiä vainoamassa, etsimässä tai vaatimassa tuomiolle tässä maailmassa, vaan päinvastoin täällä maailmassa on vaikea elää, jos elää Raamatun Jumalan pyhittämän ja siunaaman lepopäivän mukaisessa viikkojärjestyksessä, että tämä asia päinvastoin tekee maallisen vaelluksen hyvinkin hankalaksi, kun ei tämmöistä sapatin viettoa muut Jeesukseen Kristukseen uskovaiset halua ymmärtää syystä jos toisesta, niin meillä ei ole eläminen kuin Saul ennen kääntymystään, että semmoinen on kaukana meistä !
Ja, jos teidän silmänne ovat sokeat, että ette näe teidän juuri olevan näitä Saulin kaltaisia, että te tulette meitä tänne vainoamaan, ja syyttämään jostain Raamatun mukaisesta viikkojärjestyksestä, joka on Raamatun alkusivuihin perustuvia, ja Kymmenen käskynkin mukaisia, niin te saatte olla sitten sokeudessanne, jos ette halua elää Raamatun Jumalan Käskyjen mukaista elämää, että siihen kuuluu muistutus lepopäivän viettämisestä, ja kun tutkimme Raamattua lisää, niin lepopäivä on ainoastaan sapatti, lauantai eli viikon seitsemäspäivä.
Tällä adventisti palstalla vainoojat ovat juuri sunnutain viettäjiä, että sapatin viettäjiä ei heidän joukossaan näy olevan.kokemusta ja siitä johtuvaa palavaa halua tehdä työtä Jeesuksen Kristuksen työn jouduttamiseksi, meillä tuskin olisi mitään kristinuskoa ja mitään kristikuntaa. Eiväthän toiset apostolit samalla innolla levittäneet samalla innolla Jeeuksen Kristuksen sanomaa pakanoiden kesken. Sillä he pikemmin aikoivat säilyttää sitä jonakin juutalaisena erikoisoikeutena. Koska heidän silmissään Jeesus Kristus ennen kaikkea tuli juutalaisia pelastamaan, siis ympärileikattuja pelastamaan. Jeesuksen opetuslapset melkein kauhistuivat ensin, kun Paavali rupesi saarnaamaan Kristusta pakanoille, ympärileikkaamattomille ihmisille. Heillä oli tavallaan rajoitettu käsitys uudesta uskosta, aivan niinkuin adventisteilla on vieläkin rajoitettu tuo käsitys, kristin uskosta jota Paavali julisti pakanoille.
Jos me kysymme vaikkapa adventisteilta, että mitä uutta Paavali toi omana aikanaan maailmaqan - sillä onhan Paavali todellisuudessa kristikunnan perustaja. Paavali ei ollut henkilökohtaisesti/persoonallisesti Jeesusta tuntenut, mutta Damaskon tapahtuman kautta ja siitä seuraavista tutkimuksissaan ja ilmestyksissään Paavali olitullut vakuuttuneeksi siitä, että kysymyksessä oli maailmanhistoriallinen tapahtuma ja koko maailmalle tarjottu pelastava käsi, eikä suinkaan mikään ahdas kansallinen Juutalainen nousu. Sen tähden Paavalista tuli "pakanain apostoli".
Adventistit eivät ole seuranneet lainkaan Paavalin jälkiä/esimerkkiä, vaikka Paavali laski perustuksen heillekin ja opin heille. Mutta eivät he se kummin kuin muutkaan kirkot ole Paavalin pelastusoppia ymmärtäneet joka avautui kaikille ihmisille Jeesus Kristuksen elämäntyön kautta. - eremith
21 kirjoitti:
Jätit vähän kesken tämän tarinan Paavalista. Miten on, alkoiko Paavali sitten rikkomaan lakia; alkoiko pitämään muita jumalia, tekemään jumalankuvia, varastamaan, valehtelemaan, himoitsemaan toisen omaisuutta ja aviopuolisoa...?
Rikkoiko Jeesus Kristus Jumalan lakia? Jotta Paavali olisi joutunut Hänen esimerkkiään seuraten rikkomaan Jumalan lakia. Mutta silloin kun Paavali Juutalaisena Saulina esiintyi laki judistina, niin hän rikkoi todellakin Jumalan lakia, sitä lakia jota josta Jeesus Kristus muistutti häntä Damaskon tiellä "Saul, Saul, miksi minua vainoot: Eikö tämä ole yksistään jo Rakkauden Jumalan vainoamista. Mutta tämän tapahtuman jälkeen Paavalista tuli todella nöyrä kristitty Mestarinsa Jeesus Kristuksen seuraaja ja Rakkauden apostoli, kun heräsi hirveästä juutalaisesta laki painajaisestaan Damaskon tiellä jossa hän sai kohdata pelastajansa Jeesuksen Kristuksen, ja hänessä uudestisyntyä. Ja siten hän polki aivankuin jalkoihinsa entisen Saulin lakikiihkoilijan elämän, ja alkoi Kristuksessa Uuden Jumalisen Rakkauden palvelevan pakain apostolin työn jos niin voi sanoa?
- Anni12v
mitenköhän ? kirjoitti:
Tällä adventisti palstalla vainoojat ovat juuri sunnutain viettäjiä, että sapatin viettäjiä ei heidän joukossaan näy olevan.1) Mikä laki oli säädetty murhamiehille?
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
2) Mikä laki oli säädetty rikkomisten vuoksi jälkeenpäin?
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
3) Mikä laki oli kirjoitettu kiviin?
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
4) Mikä on käskyjen laki säädöksineen?
Efesolaiskirje:
2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
5)Jos adventistien lakioppi pitäisi paikkansa, miksi Paavali sanoo, ettei pakanoilla ole samaa lakia kuin lainalaisilla?
Roomalaiskirje:
2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
6)Miksi Jeesus piti ympärileikkauttaa jotta lakia olisi noudatettu, koska mekin voimme olla ilman ympärileikkausta?
Johanneksen evankeliumi:
7:23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Galatalaiskirje:
5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
7) Miksi mikään edelläolleista Raamatunlauseista ei tue adventismin oppia vaan tukee adventismia kritisoivia?
Miksi näitä on lisäksi vielä monia kymmeniä vastaavia laista opetettuja kohtia, joita adventismin oppi ei täytä?Päinvastoin niistä jpokainen asettaa adventismin opit kyseenalaisiksi SAMOIN PERUSTEIN kuin Juutalaisten opit Jeesuksen aikana? - Anni12v
21 kirjoitti:
Esittämäsi kysymys osoittaa sen, ettet ymmärrä lainkaan mitä vastapuolesi usko on!
Kun me sanomme, ettei meille ole SÄÄDETTY KYMMENE KÄSKYN LAKIA; jota te esittelette, se ei tarkoita sitä, että Jeesuksen opetusten noudattajat tekisivät pahaa jos heillä ei ole säädetty kieltoja.
Jeesuksen usko ei johda lainvastaisuuteen vaikka uskoville ei lakia olisikaan.
Eikä adventismin opit voi tulla uskovilla lain tilalle, sillä Uskovan opettaja ei ole adventisti VAAN KRISTUS!
Miksi te tyrkytätte itseänne ja kirkkoanne opettajaksi ? Adventtikirkko opettaa! Älkää viitsikö naurattaa! - benedi
Anni12v kirjoitti:
Esittämäsi kysymys osoittaa sen, ettet ymmärrä lainkaan mitä vastapuolesi usko on!
Kun me sanomme, ettei meille ole SÄÄDETTY KYMMENE KÄSKYN LAKIA; jota te esittelette, se ei tarkoita sitä, että Jeesuksen opetusten noudattajat tekisivät pahaa jos heillä ei ole säädetty kieltoja.
Eikä adventismin opit voi tulla uskovilla lain tilalle, sillä Uskovan opettaja ei ole adventisti VAAN KRISTUS!
Miksi te tyrkytätte itseänne ja kirkkoanne opettajaksi ? Adventtikirkko opettaa! Älkää viitsikö naurattaa!johda lainvastaisuuteen?
Johan Jeesus itse uskoville sanoo: " Menkää pois minun edestäni , te laittomuuden tekijät"
Nämä uskovat, jotka Jeesuksen nimen kautta ajoivat ulos riivaajia ja tekivät monta voimallista tekoa,...samoin kuin Jeesuskin, uskoivat ettei usko Jeesukseen johtanut lainvastaisuuteen,...ja ei se johtanutkaan...vaan nämä olivat jo lainvastaisia uskoon tullessaan!!
Jeesushan sanoi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut"
On enemmmän kuin totta että nämä " laittomat" kertoivat tuntevansa Jeesuksen!!!
" Emmekö me sinun nimesi kautta ...tehneet monta voimallista tekoa"??
Kukaan ei sitä kiistäkään, etteikö Jeesus nimi olisi ollut näitten "parannuskokouksien" pitäjäin huulilla!!
Voihan pankkirosvokin olla kahvilla käräjätuomarin kanssa, ja tämä voi päivitellä tälle, maassa vallitsevaa
laittomuutta!
Mutta pois mentyään hän tekee laittomuutta, koska se lähtee hänen sydämestään, ja mielestään, eli himoistaan! - eremith
benedi kirjoitti:
johda lainvastaisuuteen?
Johan Jeesus itse uskoville sanoo: " Menkää pois minun edestäni , te laittomuuden tekijät"
Nämä uskovat, jotka Jeesuksen nimen kautta ajoivat ulos riivaajia ja tekivät monta voimallista tekoa,...samoin kuin Jeesuskin, uskoivat ettei usko Jeesukseen johtanut lainvastaisuuteen,...ja ei se johtanutkaan...vaan nämä olivat jo lainvastaisia uskoon tullessaan!!
Jeesushan sanoi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut"
On enemmmän kuin totta että nämä " laittomat" kertoivat tuntevansa Jeesuksen!!!
" Emmekö me sinun nimesi kautta ...tehneet monta voimallista tekoa"??
Kukaan ei sitä kiistäkään, etteikö Jeesus nimi olisi ollut näitten "parannuskokouksien" pitäjäin huulilla!!
Voihan pankkirosvokin olla kahvilla käräjätuomarin kanssa, ja tämä voi päivitellä tälle, maassa vallitsevaa
laittomuutta!
Mutta pois mentyään hän tekee laittomuutta, koska se lähtee hänen sydämestään, ja mielestään, eli himoistaan!Siis Jeesus Kristus ei tuntenut näitä kymmenyksen ja muita lahjoituksen antajia, juuri nämä jotka rikkauksiensa uhrauksilla, halusivat ostaa itselleen taivaselämän ihania osakkeita, niin niitä Jeesus Kristus ei tuntenut, mikähän siihen mahtoi olla syy? Varmasti he olivat - luultavasti ainakin todellisia lain noudattajia? Mutta niinhän Paavalikin kiihkeä lain noudattaja, eikä Jeesus Kristus häntäkään tuntenut. Vasta sitten kun Paavali oli käynyt läpi uudestisytymisen, niin silloin Jeesus Kristus tunnusti hänet opetuslapsekseen omaan pieneen Egleesiaan Kristittyjen yhteisöön.
Kaikki jotka liittyvät johonkin uskonnolliseen yhteisöön, toivossa pelastaakseen oman elämänsä iakaikkiseen autuuteen ja onneen, seuraten kirkollisen oppisuunnan jokaista uskonnollista pykälää, ja maksamalla 10-sensä vaikka kuinka säännöllisesti ja perustaen uskonoppinsa 10 käskyn lakiin; noudattaen niiden ohjeita tarkalleen ja antaen vaikka kuinka suuria lahjoituksia ja uhrauksia yhteisölleen ja sen kautta Jumalalle, niin hänelle käy aivan samoin niille joille Jeesus Kristuksen täytyi sanoa, "menkää pois minä en ole koskaan teitä tuntenut..
Jumalan palvelus ei ole palkka työtä, vaan sydämen antautumista lähimmäiselleen itsensä kieltämistä ja uhrautumista avuntarvitsijan hyväksi, hänen puutteensa pois hoitamista, hänessä elämistä, hänen tarpeensa on ensisijalla vasta sitten omani. Ja kun tämä on tullut pysyväksi elämämme arvoksi, eli rakastan lähimmäistäni, aivan samalla mitalla kuin itseäni, niin silloin uhraan elämäni lähimmäisen kärsimyksen ja ahdistuksen poistamiseen, tai ainakin lieventämiseen. Silloin Kristus on saanut sijan meissä, ja silloin olemme ymmärtäneet, mitä Jeesus Kristus tarkoitti taivas-elämällä.
"Ei taivasvaltakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä," jos me haluamme elää taivasvaltakunnan elämää, niin se edellyttä, että me pukeudumme Kristuksen Rakkauden uhrautuvaan ja palvelevaan Jumalalliseen mielen laatuun, joka on ansaittu oman Damaskon tien uudestisyntymisen kautta. Ja siinä ei juolahda suinkaan mieleen Mooseksen 10-käskyt, sillä Jeesuksen Kristuksen kohtaaminen on niin ääretön *Rakkauden valo joka läpi tunkee koko meidän persoonallisen olemuksemme, ja eremithistäkään ei jää kuin sielun ikävä Kristukseen. Kyllä siinä oma persoonallinen mieli kuolee, ja vain Kristuksen Rakkaus jää täyttämään sen paikan joka Hänelle kuuluukin. Aivan niinkuin Paavali kirjeissään tuo esiin. Jumalan palvelus kohdistuu aina rakkauden ja hyvän tahdon osoittamista kaikissa teoissamme lähimmäisiimme ja koko elämän olemassaoloon. Siihen emme tietenkään tämän lihallisen persoonan voimassa kykene, ellei meihin synny tuo kaiken voittava Kristuksen Rakkauden Jumalallinen kaiken voittava itsensä uhraava Rakkaus, josta Vuorisaarnan evankeliumi kertoo kauniilla tavalla. "Mietelmä tähän loppuun. "Toivo etsii lähteen, usko noutaa veden ja Rakkaus jakaa sen janoisille".
ja Rakkaus jakaa sen janoisille". - 2342342342
eremith kirjoitti:
kokemusta ja siitä johtuvaa palavaa halua tehdä työtä Jeesuksen Kristuksen työn jouduttamiseksi, meillä tuskin olisi mitään kristinuskoa ja mitään kristikuntaa. Eiväthän toiset apostolit samalla innolla levittäneet samalla innolla Jeeuksen Kristuksen sanomaa pakanoiden kesken. Sillä he pikemmin aikoivat säilyttää sitä jonakin juutalaisena erikoisoikeutena. Koska heidän silmissään Jeesus Kristus ennen kaikkea tuli juutalaisia pelastamaan, siis ympärileikattuja pelastamaan. Jeesuksen opetuslapset melkein kauhistuivat ensin, kun Paavali rupesi saarnaamaan Kristusta pakanoille, ympärileikkaamattomille ihmisille. Heillä oli tavallaan rajoitettu käsitys uudesta uskosta, aivan niinkuin adventisteilla on vieläkin rajoitettu tuo käsitys, kristin uskosta jota Paavali julisti pakanoille.
Jos me kysymme vaikkapa adventisteilta, että mitä uutta Paavali toi omana aikanaan maailmaqan - sillä onhan Paavali todellisuudessa kristikunnan perustaja. Paavali ei ollut henkilökohtaisesti/persoonallisesti Jeesusta tuntenut, mutta Damaskon tapahtuman kautta ja siitä seuraavista tutkimuksissaan ja ilmestyksissään Paavali olitullut vakuuttuneeksi siitä, että kysymyksessä oli maailmanhistoriallinen tapahtuma ja koko maailmalle tarjottu pelastava käsi, eikä suinkaan mikään ahdas kansallinen Juutalainen nousu. Sen tähden Paavalista tuli "pakanain apostoli".
Adventistit eivät ole seuranneet lainkaan Paavalin jälkiä/esimerkkiä, vaikka Paavali laski perustuksen heillekin ja opin heille. Mutta eivät he se kummin kuin muutkaan kirkot ole Paavalin pelastusoppia ymmärtäneet joka avautui kaikille ihmisille Jeesus Kristuksen elämäntyön kautta.adventistit seuraavat Paavalin opetuksia osana KOKO Raamattua.
- 234234234
Anni12v kirjoitti:
1) Mikä laki oli säädetty murhamiehille?
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
Efesolaiskirje:
2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
5)Jos adventistien lakioppi pitäisi paikkansa, miksi Paavali sanoo, ettei pakanoilla ole samaa lakia kuin lainalaisilla?
Roomalaiskirje:
2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
6)Miksi Jeesus piti ympärileikkauttaa jotta lakia olisi noudatettu, koska mekin voimme olla ilman ympärileikkausta?
Johanneksen evankeliumi:
7:23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Galatalaiskirje:
5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
7) Miksi mikään edelläolleista Raamatunlauseista ei tue adventismin oppia vaan tukee adventismia kritisoivia?
Miksi näitä on lisäksi vielä monia kymmeniä vastaavia laista opetettuja kohtia, joita adventismin oppi ei täytä?Päinvastoin niistä jpokainen asettaa adventismin opit kyseenalaisiksi SAMOIN PERUSTEIN kuin Juutalaisten opit Jeesuksen aikana?seremonialaki on säädetty jäljestäpäin. 10 käskyä on aina ollut olemassa. Ympärileikkaus ei kuulu 10 käskyyn. Mikään edellä mainittu Raamatun teksti ei kritisoi adventismia, puhut omiasi. Pakanoilla ei ollut lakia, koska he eivät olleet Jumalan omia. Kun pakana tuli uskoon, hän lakkasi olemasta pakana ja tuli Jumalan Israelin kansalaiseksi, jolla on laki sydämeen kirjoitettuna Pyhän Hengen toimesta.
Että jos Raamattu jotain kritisoi, niin SINUN VÄÄRIÄ TULKINTOJASI. - 23423423423
Anni12v kirjoitti:
Miksi te tyrkytätte itseänne ja kirkkoanne opettajaksi ? Adventtikirkko opettaa! Älkää viitsikö naurattaa!Jumalaa vastaan ja siitä joutuu helvettiin. Tee parannus. Joka vihaa Jumalan lakia, vihaa Jumalaa.
- eremith
23423423423 kirjoitti:
Jumalaa vastaan ja siitä joutuu helvettiin. Tee parannus. Joka vihaa Jumalan lakia, vihaa Jumalaa.
Mitä sitten on Kristuksen rakkauden laiminlyöminen, eikö se ole helvetistä palaamista, kyllä minulle on ollut mennyt elämä tietysti helvettiä, niinkuin se useimmille täällä ajanalhossa on, aivan niinkuin Saul kirjoittaa "Saarnajassa raamatussa, että parhaimmassakin tapauksessa se tuskaa ja ahdistusa, sekä
tuulentavoittelua ja turhuutta. Tyhmä panee kädet ristiin ja kaivaa omaa lihaansa. "Ja minä ylistin vainajia jotka ovat kuolleet onnellimmaksi kuin eläviä jotka vielä ovat elossa." Näin kapinoi Saulikin Jumalaa vastaan. Minä en kyllä ymmärrä mitä sinä tuolla sinun parannus kehoituksella tarkoitat, mutta sen verran ymmärrän kirjoituksestasi, että et taida ymmärtää mitä todellinen parannuksen teko edes merkitsee. Itselläsi on "syöpäkasvain" ja silti oletat, että et tarvitse "Lääkäriä ja Kirurkin veistä". Minä olen ajat sitten saanut lähetteen "Lääkärilleni" jJeesus Kristukselle: ja Hän on leikannut syöpäni/syntini pesäkkeen pois, ja nyt olen Hänen jälkihoidossaan siihen asti kunnes Hän julistaa minut terveeks ja kotiin matkalle Isän yhteyteen jälleen. - alex-kasi
eremith kirjoitti:
Mitä sitten on Kristuksen rakkauden laiminlyöminen, eikö se ole helvetistä palaamista, kyllä minulle on ollut mennyt elämä tietysti helvettiä, niinkuin se useimmille täällä ajanalhossa on, aivan niinkuin Saul kirjoittaa "Saarnajassa raamatussa, että parhaimmassakin tapauksessa se tuskaa ja ahdistusa, sekä
tuulentavoittelua ja turhuutta. Tyhmä panee kädet ristiin ja kaivaa omaa lihaansa. "Ja minä ylistin vainajia jotka ovat kuolleet onnellimmaksi kuin eläviä jotka vielä ovat elossa." Näin kapinoi Saulikin Jumalaa vastaan. Minä en kyllä ymmärrä mitä sinä tuolla sinun parannus kehoituksella tarkoitat, mutta sen verran ymmärrän kirjoituksestasi, että et taida ymmärtää mitä todellinen parannuksen teko edes merkitsee. Itselläsi on "syöpäkasvain" ja silti oletat, että et tarvitse "Lääkäriä ja Kirurkin veistä". Minä olen ajat sitten saanut lähetteen "Lääkärilleni" jJeesus Kristukselle: ja Hän on leikannut syöpäni/syntini pesäkkeen pois, ja nyt olen Hänen jälkihoidossaan siihen asti kunnes Hän julistaa minut terveeks ja kotiin matkalle Isän yhteyteen jälleen.jos nyt tähän väliin saa sanoa (kun keskustelupalstalla ollaan) niin kysyn että uskotte kai molemmat että kaiken takana on Jumala ja Jumalan täydellinen tahto. Eikö olisi parasta kuulla mitä Jumala sanoo Raamatussa ja uskoa siihen - VAIKKA me itse olemmekin vajavaisia. Ei meidän vajavaisuutemme muuta Jumalaa tai Jumalan tahtoa. Jos nyt uskomme että Raamattu on Jumalan Sanaa niin eikö parempi lukea sitä ja katsoa mitä Sana sanoo.
- kiramari kuha
eremith kirjoitti:
tuulentavoittelua ja turhuutta. Tyhmä panee kädet ristiin ja kaivaa omaa lihaansa. "Ja minä ylistin vainajia jotka ovat kuolleet onnellimmaksi kuin eläviä jotka vielä ovat elossa." Näin kapinoi Saulikin Jumalaa vastaan. Minä en kyllä ymmärrä mitä sinä tuolla sinun parannus kehoituksella tarkoitat, mutta sen verran ymmärrän kirjoituksestasi, että et taida ymmärtää mitä todellinen parannuksen teko edes merkitsee. Itselläsi on "syöpäkasvain" ja silti oletat, että et tarvitse "Lääkäriä ja Kirurkin veistä". Minä olen ajat sitten saanut lähetteen "Lääkärilleni" jJeesus Kristukselle: ja Hän on leikannut syöpäni/syntini pesäkkeen pois, ja nyt olen Hänen jälkihoidossaan siihen asti kunnes Hän julistaa minut terveeks ja kotiin matkalle Isän yhteyteen jälleen.Kristus Jeesus on ylilääkärimme JA ANTAA ANTEEKSI SYNTIMME,KUN ANOMME ISÄ MEIDÄN Rukouksessa anteeksi antoa.minä syntinen ihminen saan ilon ja autuuden siittä,että voin turvautua Jeesuksen rakkauden hoitoon Pyhän Hengen kautta.pitäkäämme Jumalan antamat lait ja säädökset sydämessämme,taistelkaa kaikkea pahaa vastaan rauhan evankeliumilla ja päivittäinen raamatun tutkiskelu avaa meidän silmät ymmärtämään kristityn elämää.Pyhä ehtoollinen on lahja muistoksi Jeesuksen Kristuksen ja saamme uudessa liitossa elää ja julistaa herran sanaa .kirje roomalaisille luku 15 ,1,2,3 ja 4 jae;mutta meidän vahvojen,tulee kantaa heikkojen vajavuuksia,eikä elää itellemme mieliksi.olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa ,että hän rakentuisi.sillä ei kristuskaan elänyt itselleen mieliksi,vaan niinkuin kirjoitettu on;niiden herjaukset ,jotka sinua herjaavat,ovat sattuneet minuun. sillä kaikki,mikä ennen on kirjoitettu,on kirjoitettu meille opiksi,että meillä kärsivällisyyden ja raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
- eremith
234234234 kirjoitti:
seremonialaki on säädetty jäljestäpäin. 10 käskyä on aina ollut olemassa. Ympärileikkaus ei kuulu 10 käskyyn. Mikään edellä mainittu Raamatun teksti ei kritisoi adventismia, puhut omiasi. Pakanoilla ei ollut lakia, koska he eivät olleet Jumalan omia. Kun pakana tuli uskoon, hän lakkasi olemasta pakana ja tuli Jumalan Israelin kansalaiseksi, jolla on laki sydämeen kirjoitettuna Pyhän Hengen toimesta.
Että jos Raamattu jotain kritisoi, niin SINUN VÄÄRIÄ TULKINTOJASI."Talmudissa misnatraktaatti Pirqe Abot'in alkusanoissa. Täsää ei kuitenkaan ole kysymys vain kirjoitetusta laista vaan koko juutalaisesta perinteestä - siis myös lain tulkinnasta.. Tämän lisäksi myös Talmudista totedaan, että Mooses oli kirjoittanut lain kirjan. Vain siitä ollaan erimieltä, että kertoika hän omasta kuolemastaan. Mutta on arveltu, että Joosua oli myöhemmin lisännyt Mooseksen kuolemasta kertovan kappaleen 5. Mooseksen kirjan loppuun.
Merkittävä huomio oli, että 5. Mooseksen kirja eli Deuteronomium selvästikin ajaa tarkoitusperiä, jotka olivat keskeisiä kunigas Joosia kulttireformissa 600-luvullaq eKr. kun jumalan palvelus keskitettiin kokonaan Jerusalemiin ja entiset paikallispyhäköt julistettiin laittomiksi. Tämä antoi aiheen tutkia Moosksen kirjoja Israelin uskonnon historian näkökulmasta. Kävikin ilmeiseksi, että eri kerrostumat Mooseksen kirjoissa usei kuvastivat eri kehityskausia nIsraelin uskonnossa ja siinä tapahtuneita reformeja. - ribba77
2342342342 kirjoitti:
adventistit seuraavat Paavalin opetuksia osana KOKO Raamattua.
Päin vastoin adventisteille Paavalin opetukset ovat lähes "myrkkyä", kuten sittemmin juutalaisille Paavalin aikana.
- Anni12v
ribba77 kirjoitti:
Päin vastoin adventisteille Paavalin opetukset ovat lähes "myrkkyä", kuten sittemmin juutalaisille Paavalin aikana.
Ihan tosi! Paavalin kirjoitukset ovat myrkkyä adventisteille siten kuin me ne luemme kirjoitettuina Uuteen Testamenttiin. Siksi he niitä tulkitsevat korvasyyhyynsä sopiviksi kun ne eivät vsellaisenaan heille kelpaa.
Paavali itsekin sanoo, ettei hän ole laittanut kirjoituksiinsa muuta kuin mikä niissä on luettavissa.
Adventistille on kauhistus sellainen uskossaan vahva, joka uskoo muuttamattomaan Raamatun opetukseen sellaisenaan. - 23123423
Anni12v kirjoitti:
Ihan tosi! Paavalin kirjoitukset ovat myrkkyä adventisteille siten kuin me ne luemme kirjoitettuina Uuteen Testamenttiin. Siksi he niitä tulkitsevat korvasyyhyynsä sopiviksi kun ne eivät vsellaisenaan heille kelpaa.
Paavali itsekin sanoo, ettei hän ole laittanut kirjoituksiinsa muuta kuin mikä niissä on luettavissa.
Adventistille on kauhistus sellainen uskossaan vahva, joka uskoo muuttamattomaan Raamatun opetukseen sellaisenaan."... siten kuin ME ne luemme ..." on aivan oikein sanottu, koska te luette VÄÄRIN.
- 2342342342
ribba77 kirjoitti:
tulevat olemaan teille myrkkyä tuomiopäivänä. Sen olette ansainneet.
- Anni12v
23423423423 kirjoitti:
Jumalaa vastaan ja siitä joutuu helvettiin. Tee parannus. Joka vihaa Jumalan lakia, vihaa Jumalaa.
Milloin adventistista olisi tehty minun jumalani?
Miksi adventisminne on teille epäjumalana jota te palvotte niinkuin jumalaa? - Huomioitsia
Anni12v kirjoitti:
Miksi te tyrkytätte itseänne ja kirkkoanne opettajaksi ? Adventtikirkko opettaa! Älkää viitsikö naurattaa!Jutut naurattaa: Koska koko maallisen uskon perustus laki on noissa kymmenessä käskyssä. Meidän tulee ymmärtää häntä koska hän on vielä lapsi. Todellisuudessa tämä lapsena esiintyvä Anni onkin Antti ruoja.
Niin näistä käskyistä ensimmäiset neljä opettavat rakkautta Jumalaan itseensä ja nämä kuusi taas opettavat meitä rakastamaan toinen toistamme. Nämä käskyt kokonaisutena mahtuvat kahteen lyhennettyyn käskyyn. Käsky 1 Rakkaus Jumalaan ja käsky 2 Rakkaus lähimmäisiin. Anni12v kirjoitti:
1) Mikä laki oli säädetty murhamiehille?
1.Timoteuksen kirje:
Galatalaiskirje:
2.Korinttolaiskirje:
Efesolaiskirje:
Roomalaiskirje:
Johanneksen evankeliumi:
Galatalaiskirje:
Miksi näitä on lisäksi vielä monia kymmeniä vastaavia laista opetettuja kohtia, joita adventismin oppi ei täytä?Päinvastoin niistä jpokainen asettaa adventismin opit kyseenalaisiksi SAMOIN PERUSTEIN kuin Juutalaisten opit Jeesuksen aikana?Taidat muuten olla melkoinen oppi-asiatuntija,ainakin adventti-sellaisen,varsinkin jos nimimerkissäsi 12 viittaa ikääsi? Sinun kanssasi en missään tapauksessa ala väittelemään,enkä tietysi muidenkaan kanssa,en laista enkä mistään muustakaan!
Haluan vain tuoda pari lainausta lakiin liittyen,jotka tänään eräältä toiselta palstalta luin.
"Pelastussuunnitelmassa Jumalan laki on korvaamaton,koska ilman lakia ei ole syntiä,ja ilman syntiä ei tarvita Vapahtajaa."
"Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".- risti-seiska
PikkuKonna kirjoitti:
Taidat muuten olla melkoinen oppi-asiatuntija,ainakin adventti-sellaisen,varsinkin jos nimimerkissäsi 12 viittaa ikääsi? Sinun kanssasi en missään tapauksessa ala väittelemään,enkä tietysi muidenkaan kanssa,en laista enkä mistään muustakaan!
Haluan vain tuoda pari lainausta lakiin liittyen,jotka tänään eräältä toiselta palstalta luin.
"Pelastussuunnitelmassa Jumalan laki on korvaamaton,koska ilman lakia ei ole syntiä,ja ilman syntiä ei tarvita Vapahtajaa."
"Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".Kahdessa lauseessa lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna se, mitä adventistit ovat vuositolkulla yrittäneet änkyttää niille, jotka väittävät lain olevan vain juutalaisille. Kiitos!
risti-seiska kirjoitti:
Kahdessa lauseessa lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna se, mitä adventistit ovat vuositolkulla yrittäneet änkyttää niille, jotka väittävät lain olevan vain juutalaisille. Kiitos!
Pidätkö myös Kalevi Lehtistä ADVENTISTINÄ,nimittäin noista kahdesta lyhyestä lausesta alimmainen on bongattu hänen esittämältä luennolta TV7-taivaskanavalta. "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
- risti-seiska
PikkuKonna kirjoitti:
Pidätkö myös Kalevi Lehtistä ADVENTISTINÄ,nimittäin noista kahdesta lyhyestä lausesta alimmainen on bongattu hänen esittämältä luennolta TV7-taivaskanavalta. "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
En tunne Kalevi Lehtistä, mutta en tunne läheskään kaikkia adventistejakaan. Olkoon adventisti tahi ei, niin kyllä tuo sisältää oikean suhtautumisen käskyihin; "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
risti-seiska kirjoitti:
En tunne Kalevi Lehtistä, mutta en tunne läheskään kaikkia adventistejakaan. Olkoon adventisti tahi ei, niin kyllä tuo sisältää oikean suhtautumisen käskyihin; "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
"Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Entä eikö suojatiekään ole jalankulkijoiden tie vaan turhan panttina autojen kiusaksi oleva suljettu käytävä?
Mutta Jeesus on syntisten suojatie, tie jota pitkin ryömitään palavasta maailmasta Isän kotiin taivaaseen.
Niin ahdas että ryömiessäkin täytyy lopulta jättää kaikki mitä on tullut kerätyksi ja lumputkin päältä kuluvat.
Etköhän sinä ole saivartelijoiden kuningas, sapattisinetiksi tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita!
1.Tim.6:4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Erityiset kiitokset Anni 12 v. ja eremith - olen paljon saanut rohkaisua ja ravintoa viesteistänne!- risti-seiska
AnttiVKantola kirjoitti:
Entä eikö suojatiekään ole jalankulkijoiden tie vaan turhan panttina autojen kiusaksi oleva suljettu käytävä?
Mutta Jeesus on syntisten suojatie, tie jota pitkin ryömitään palavasta maailmasta Isän kotiin taivaaseen.
Niin ahdas että ryömiessäkin täytyy lopulta jättää kaikki mitä on tullut kerätyksi ja lumputkin päältä kuluvat.
Etköhän sinä ole saivartelijoiden kuningas, sapattisinetiksi tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita!
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Erityiset kiitokset Anni 12 v. ja eremith - olen paljon saanut rohkaisua ja ravintoa viesteistänne!Siis, Antti, tunnetko sinä hyvinkin Kalevi Lehtisen? Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Rohkenin tunnustaa olevani samaa mieltä, niin sinä haukut minua saivartelijoiden kuninkaaksi, sapattisinetillä tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita.
Oliko Kalevi Lehtisellä myös sapattisinetillä tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita silloin kun hän tuon sanoi? Vai mitä tarkoitat? Häntäkö sinä tarkoitit tuolla härskillä leegiolla? - 30
AnttiVKantola kirjoitti:
Erityiset kiitokset Anni 12 v. ja eremith - olen paljon saanut rohkaisua ja ravintoa viesteistänne!Eiköhän ne Kantola ole juomiset nyt juotu tälle yölle. Painuhan pehkuihin ja selvittelemään päätäs. Kielenkäyttösi alkaa olla alle kaiken kritiikin.
risti-seiska kirjoitti:
Siis, Antti, tunnetko sinä hyvinkin Kalevi Lehtisen? Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Rohkenin tunnustaa olevani samaa mieltä, niin sinä haukut minua saivartelijoiden kuninkaaksi, sapattisinetillä tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita.
Oliko Kalevi Lehtisellä myös sapattisinetillä tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita silloin kun hän tuon sanoi? Vai mitä tarkoitat? Häntäkö sinä tarkoitit tuolla härskillä leegiolla?Kalevi Lehtisen kautta olen tullut uskoon, kun hän johti KRS:n opiskelijalähetystä taannoin ja hän on terävä lain ja evankeliumin toisistaan erottaja. Hänen tunnetuin ja usein minunkin viljelemäni lohkaisu on:
"Rakasta - ja sitten tee mitä haluat".
Häntä parjataan, syyttä suotta, mm. tästä usein toistuvasta lausahduksestaan että "parempi menestys kuin
menetys". Hän näet on niin avarakatseinen ettei tuomitse menestysteoloogiakaan suoralta kädeltä eli ei
heitä lasta pesuveden mukana pois.
[][][] Lehtinen Leena ja Kalevi
Kalevi Lehtinen on Suomen tunnetuimpia julistajia maailmalla. Missioevankelistana hänet tunnetaan Suomen lisäksi varsinkin Venäjällä, Virossa ja muissa ...
www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document... [][][]
http://www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document=74049957
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalevi_Lehtinen
[][][] 70-vuotias Kalevi Lehtinen: Tarvitaan radikaalia hengellistä ...
Kalevi Lehtinen, Suomen tunnetuin evankelista ja evankelioimistyön vaikuttaja,
täytti uutena vuotena 70 vuotta. Merkkipäivää juhlittiin Vivamossa kaksi ...
www.sana.fi › Ihmiset › Haastattelut [][][]
http://www.sana.fi/ihmiset/haastattelut/70-vuotias_kalevi_lehtinen_tarvitaan_radikaalia_hengellista_uudistusta/
Luterilainen helluntaiuskova joka tunnustaa avoimesti ettei hänellä ole parantamisen tai kielilläpuhumisen
tai profetoimisen lahjaa. Kuitenkin Billy Grahamin tavoin maailman tunnetuimpia julistajia. Armon sanomaa.
http://www.espoohsrk.fi/html/kalevi_lehtinen.htm
Olihan tri Timo Flink viime kesänä helisemässä kun adventistitkin alkoivat hyppiä aidan yli ...
http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2009/07/evankelista_kalevi_lehtinen_houkuttelee_kristittyja_joensuuhun_843026.html
Anova uskoo Lähteeseen, siksi pyytää
Etsivä löytää sen ja
Rakkaus rohkenee ammentaa siitä
Sinulle joka olet etsivän paikalla, pelastusvarmuutta vielä saavuttamatta, tilaa ilmainen kirja. Kalen tekele.
http://www.rauha.fi/?sid=1
Rauha Sinulle!- risti-seiska
AnttiVKantola kirjoitti:
Kalevi Lehtisen kautta olen tullut uskoon, kun hän johti KRS:n opiskelijalähetystä taannoin ja hän on terävä lain ja evankeliumin toisistaan erottaja. Hänen tunnetuin ja usein minunkin viljelemäni lohkaisu on:
"Rakasta - ja sitten tee mitä haluat".
Häntä parjataan, syyttä suotta, mm. tästä usein toistuvasta lausahduksestaan että "parempi menestys kuin
menetys". Hän näet on niin avarakatseinen ettei tuomitse menestysteoloogiakaan suoralta kädeltä eli ei
heitä lasta pesuveden mukana pois.
[][][] Lehtinen Leena ja Kalevi
Kalevi Lehtinen on Suomen tunnetuimpia julistajia maailmalla. Missioevankelistana hänet tunnetaan Suomen lisäksi varsinkin Venäjällä, Virossa ja muissa ...
www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document... [][][]
http://www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document=74049957
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalevi_Lehtinen
[][][] 70-vuotias Kalevi Lehtinen: Tarvitaan radikaalia hengellistä ...
Kalevi Lehtinen, Suomen tunnetuin evankelista ja evankelioimistyön vaikuttaja,
täytti uutena vuotena 70 vuotta. Merkkipäivää juhlittiin Vivamossa kaksi ...
www.sana.fi › Ihmiset › Haastattelut [][][]
http://www.sana.fi/ihmiset/haastattelut/70-vuotias_kalevi_lehtinen_tarvitaan_radikaalia_hengellista_uudistusta/
Luterilainen helluntaiuskova joka tunnustaa avoimesti ettei hänellä ole parantamisen tai kielilläpuhumisen
tai profetoimisen lahjaa. Kuitenkin Billy Grahamin tavoin maailman tunnetuimpia julistajia. Armon sanomaa.
http://www.espoohsrk.fi/html/kalevi_lehtinen.htm
Olihan tri Timo Flink viime kesänä helisemässä kun adventistitkin alkoivat hyppiä aidan yli ...
http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2009/07/evankelista_kalevi_lehtinen_houkuttelee_kristittyja_joensuuhun_843026.html
Anova uskoo Lähteeseen, siksi pyytää
Etsivä löytää sen ja
Rakkaus rohkenee ammentaa siitä
Sinulle joka olet etsivän paikalla, pelastusvarmuutta vielä saavuttamatta, tilaa ilmainen kirja. Kalen tekele.
http://www.rauha.fi/?sid=1
Rauha Sinulle!Tunnut arvostavan Kalevi Lehtistä. Mutta miksi sitten minua aloit haukkumaan kun siteerasin häntä?
30 kirjoitti:
Eiköhän ne Kantola ole juomiset nyt juotu tälle yölle. Painuhan pehkuihin ja selvittelemään päätäs. Kielenkäyttösi alkaa olla alle kaiken kritiikin.
Mutta minä en ole maistissa ollut aikoihin, vaikka mitäpä siitä ...
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Luuk. 8:30
Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi:
"Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
Että tämmöstä palautetta teille legioonalaisille. Ei tässä mitään rivoa kielenkäyttöä ole,
paitsi että te maailmanmieliset loukkaannutte aina Jeesuksesta alkuisin oleviin sanoihin.
Kun Kalevi Lehtisestä puhetta oli niin ...
Kalevi Lehtinen kelpaa perusluterilaisesta olemuksestaan huolimatta myös uskonliikkeelle ...
http://www.majakka.net/media/videot/evankelista-ilonjakaja/- 31
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta minä en ole maistissa ollut aikoihin, vaikka mitäpä siitä ...
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Luuk. 8:30
Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi:
"Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
Että tämmöstä palautetta teille legioonalaisille. Ei tässä mitään rivoa kielenkäyttöä ole,
paitsi että te maailmanmieliset loukkaannutte aina Jeesuksesta alkuisin oleviin sanoihin.
Kun Kalevi Lehtisestä puhetta oli niin ...
Kalevi Lehtinen kelpaa perusluterilaisesta olemuksestaan huolimatta myös uskonliikkeelle ...
http://www.majakka.net/media/videot/evankelista-ilonjakaja/Niinhän se kelpaakin, jos tietää, että ne oli Kalevi Lehtisen sanat. Mutta kun luulit niitten olevan risti-seiskan, niin silloin oli härski leegio asialla, niinkö?
- Anni13v
PikkuKonna kirjoitti:
Taidat muuten olla melkoinen oppi-asiatuntija,ainakin adventti-sellaisen,varsinkin jos nimimerkissäsi 12 viittaa ikääsi? Sinun kanssasi en missään tapauksessa ala väittelemään,enkä tietysi muidenkaan kanssa,en laista enkä mistään muustakaan!
"Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".Eihän laki ole ihmistä vastaan vaan luokittaakseen ihmisen teoille arvotukset.
Adventistien lakioppi keskittyy pahan tekijään eikä muista, että väärinteoloilla on myös kohde, jota puolustamaan laki on. Evankeliumi taas on hyväntekijöille annettu. - Tarkkaava
risti-seiska kirjoitti:
Siis, Antti, tunnetko sinä hyvinkin Kalevi Lehtisen? Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Oliko Kalevi Lehtisellä myös sapattisinetillä tärkätyt otsakiehkurat täynnä saivareita silloin kun hän tuon sanoi? Vai mitä tarkoitat? Häntäkö sinä tarkoitit tuolla härskillä leegiolla?Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Noin sinä sanoit. Et suinkaan siteerannut Kalevia vaan mitä joku toinen, tuiki tuntematon, oli sinulle muka väittänyt että telkusta kuuli. Emme me lukijat voi noin monen mutkan taakse lähteä uskomaan.
Kannattaa kuunnella ja lukea Kalevia itseään sinunkin!
Kyllä Jumalan käskyt on moraalilaki kaikille. Mutta pelastuksen kanssa ei noilla kirjoitetuilla 10 käskyllä ole
tekemistä. Pelastettujen tieksi eivät käy. Eikä Kalevi Lehtinenkään sellaista ajatusta hyväksyisi.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. - usko tai älä
Tarkkaava kirjoitti:
Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Noin sinä sanoit. Et suinkaan siteerannut Kalevia vaan mitä joku toinen, tuiki tuntematon, oli sinulle muka väittänyt että telkusta kuuli. Emme me lukijat voi noin monen mutkan taakse lähteä uskomaan.
Kyllä Jumalan käskyt on moraalilaki kaikille. Mutta pelastuksen kanssa ei noilla kirjoitetuilla 10 käskyllä ole
tekemistä. Pelastettujen tieksi eivät käy. Eikä Kalevi Lehtinenkään sellaista ajatusta hyväksyisi.
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.Miten niin "mitä joku toinen, tuiki tuntematon, oli sinulle MUKA väittänyt että telkusta kuuli?" Tuossahan se on muutama sentti ylempänä kaikkien nähtävänä, mitä Pikku Konna hänelle kirjoitti. Etpä vaikuta kovionkaan tarkkaava olevan.
Tarkkaava kirjoitti:
Pikku Konna kertoi hänen sanoneen TV7:lla : "Jumalan käskyt eivät ole pelastustie vaan pelastettujen tie".
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.Myönnän etten itse kuulut kyseistä lausetta,sen teki vaimon ja kirjoitti sen muistiin,joten toisenkäden tietoa,ei kuitenkaan aivan tuiki tuntemattomalta"kuultua.
Olen usein myös itsee kuunnellut Kalevi Lehtistä,ja minulla on useita hänen kirjojaan joita myös luen,joten se siitä.
Voisin myös tuoda aiheeseen liittyviä raamatun paikkoja (ehkä asiayhteydestäänkin irrotettuja) mutta en pidä sitä aiheellisena sen enempää kuin rakentavanakaan. En ole täällä väittelemässä,paremminkin vierailemassa.eremith kirjoitti:
kokemusta ja siitä johtuvaa palavaa halua tehdä työtä Jeesuksen Kristuksen työn jouduttamiseksi, meillä tuskin olisi mitään kristinuskoa ja mitään kristikuntaa. Eiväthän toiset apostolit samalla innolla levittäneet samalla innolla Jeeuksen Kristuksen sanomaa pakanoiden kesken. Sillä he pikemmin aikoivat säilyttää sitä jonakin juutalaisena erikoisoikeutena. Koska heidän silmissään Jeesus Kristus ennen kaikkea tuli juutalaisia pelastamaan, siis ympärileikattuja pelastamaan. Jeesuksen opetuslapset melkein kauhistuivat ensin, kun Paavali rupesi saarnaamaan Kristusta pakanoille, ympärileikkaamattomille ihmisille. Heillä oli tavallaan rajoitettu käsitys uudesta uskosta, aivan niinkuin adventisteilla on vieläkin rajoitettu tuo käsitys, kristin uskosta jota Paavali julisti pakanoille.
Adventistit eivät ole seuranneet lainkaan Paavalin jälkiä/esimerkkiä, vaikka Paavali laski perustuksen heillekin ja opin heille. Mutta eivät he se kummin kuin muutkaan kirkot ole Paavalin pelastusoppia ymmärtäneet joka avautui kaikille ihmisille Jeesus Kristuksen elämäntyön kautta.
- yks..
Sanalla "ainoa". Eli johdattelet tulkintaasi ja siihen, että lain täyttämisellä jotkut astuu taivaaseen.
Jeesus jo tuomitsi fariseukset siitä, että isien perinnäissäännöillä ovat kumonneet Jumalan lain.
Entä tänään? Eiköhän se Paavalikin ollut lihallisella mielellä täyttämässä sitä lakia ja koki sen tien mitättömäksi, koska Kristus ei ollut "vielä" sydämessä.
Jos kysyisit, että onko uudestisyntyneellä Kristukseen uskovalla Jumalan laki sydämessä, niin jep, silloin puhuttaisiin samasta asiasta.
Jeesuksella on valta Jumalan lakiin ja siksi hän fariseuksille ja meille tiukensi otettaan lain laatijana.
Jos sinun silmäsi viettelee sinut, repäise se pois. jne. jne.
Eli joko helpotti uudenliiton kristittyä?
vai?
Sanotaanko, halleuja, ei sido ja armahdettu on armahdettu tekemään haureutta.
No vastasin sinun mitallasi, että ymmärtäisit.
Haureelliset eivät kylläkään pääse Jumalan valtakuntaan ja se on kirjoitettu todella lakiin.
Entä varkaan, samoin, sekin on kirjoitettu lakiin jne.
Entäpä jos ei kunnioita Jumalaa? No ei varmaankaan pääse perille.
Miksi, koska Sana sen sanoo.
Eli olet sidottu sittenkin sydämestäsi lakiin, että Kristus voisi sinut pelastaa ja Pyhä Henki voi tahtoelämän täyttää siltäosin, Tosin lihan henki pyrkii siitä pois ja täyttää lihallisia päämääriä ts. laittomuutta.
Sydämestäsi yhdyt? ehkä Jumalan lakiin, mutta lihassasi koet jylläävän toisen lain.
Eikös tuossa ole jännite meidän elämässä niinkauan me henkäilemme täällä tätä saastetta sieraimiimme.
Vai mikäs sen kilvoituksen saa aikaiseksi`?
No ehkä ne adventistit, kaikella väitteillään ; )- e-mp-pu
Huomasin sinun väittävän omaa luulouskoasi vastaan etkä kenenkään kristityn uskoa vastaan.
Mistä teitä asioista tietämättömiä sikiää?
Jos näet tulisit käännyttämään meitä siihen uskomiseen, jota vastaan argumentoit, et löytäisi meistä itsellesi ymmärtäjää.
- miten missäkin..
Nousipa mieleen nuo baptistit. Totesivat, että monet pitävät heitä lakihenkisinä!!
Olen kyllä siitä kuullut, mutta mikä heidän sanomansa on?
Kuuliaisuus armon alla vaeltavalle. No monen korvaan se särähtää lakihenkiselle, eli lakihenkisyys on sittenkin ehkä sellainen veteenpiirretty viiva, jonka kuulija piirtää oman mielensä mitoissa.
Mutta sana se meidät kaikki tuomitsee, ja tämä tuomio lähtee Jumalan huoneesta, siitä ei päästä mihinkään. [][][] Onko Mooseksen antama 10-käskyn Jehovan laki
eremith 24.1.2010 14:54
ainoa tie pelastukseen?
Paavali oli kysynyt: omana aikanaan onko todellisuudessa meidän pelastuksemme vain siinä,
että me kovin ankarasti ja ilman mittaa ja määrää vain tottelemme kakia?
Paavalihan tunsi hyvin voimakkaasti mikä on juutalainen oikea henki Mooseksen lain pykälien noudattamisessa.
Paavali piti ankarasti kiinni Mooseksen antaman jehovan lain pykälien ehdottomasta noudattamisesta.
- -
Ja tuosta sitten alkoi Paavalin väsymätön ja uskonkiihkoinen toimintakausi. Hän kertoo itse kuinka hänestä tuli innokas kristittyjen vainooja. Apostolien teoissa hän sanoo eräässä puheessaan. "Ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänään kiivailette. Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja pannen vankeuteen sekä miehiä että naisia. Niinkuin ylimmäinen pappi voi todistaa ja koko vanhemmisto, joilta minä sain kirjeitä veljille Damaskoon. Ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä oli, sidottuina Jerusalemiin, että heidätkin rangaistaisiin:"
Mutta Paavalin uskonkiihkossa tapahtuin sittemmin merkillinen seisahdus ja käänne vainottujensa puolelle, [][][] - eremith -- VP...
Oliko Paavalin "lainteko" tehty hengellisessä mielessä, vai ilman henkeä?
Jos laki toteutuu Pyhässä Hengessä toimisiko se silloin rakkauden riittoisuudessa ja Jumalan, sekä lähimmäisen hyväksi, katsokaas se on Hengen hedelmä"!
Jos taas kristillinen rakkaus toteutuu lihallisessa rakkaudessa ilman lakia, olisiko se autuaampi kuin Paavalin osuus, sanoihan Jeesus jotensakin siihen malliin siitä heimosta, että jotain isienperinnäisoppia siinä sopassa hieman taisi maistua.
Mielestäni siitä näitä lakihenkisiä tukistettiin, koska jotain siihenkin suuntaan maintittiin, että pitäsi tehdä niinkuin hyö opettaa, mutta ei niinkuin ne ite tekee. Olenko väärässä?
Eli jos nyt ajateltasiin sitä Paavalin "hengenmieltä" silloin, niin todella Kristuksen tuntemisen rinnalla roskaahan se on.
Mutta onko meille roskaa meidän tulkintaisemme laki? Ts. ne hedelmät mitkä meidän "kristittyjen" käsistä lähtee??"!!! Olemmeko "paremmin hedelmäisemmät, jos vertaisimme itsemämme Jeesuksen edessä tutkien matkaamme?
Eli pitäisikö pientä rehellisyyden hernettä herättää korvien väliin, kun jaetaan oikeutta oikealle ja vasemmalle "lakihenkinen" "lakihenkinen!#..
Itse näkisin sen Paavalin edustaneen sitä todellista fariealaista oikeamielistä kantaa, joka ei oikein Jeesuksen mielestä kuitenkaan edustanut sitä Jumalallisen lain syvintä olemusta.
Sitähän ne juutalaiset mielellään vielä kääntymyksen jälkeen tyrkkivät oikeahenkiseksi, että olisi hieman lihaa pitänyt ympärileikata.
Ymmärtäisin sen vanhanliiton ja uudemman puolelta, että Jumalalla oli jotain ajatusta tuohon sydämen ympärileikkauksen suuntaan.
Ehkä sitä tarvetta olisi tänäänkin, synti pitäisi pukea sanoihin synti #Jumalan mittapuun mukaan ja armon alttarin Herraa julistaa väkevästi.
Ehkä siinä suola sopivasti suolattuna, terveellä suolalla sen alkuperäsien reseptin mukaan olisi sopivaa soppaamme ja niin sana suolaantuisi, että sopiva jano syntyisi tulevaankin ruokkimistapahtumaan.
- benedi=siunattu
10- tä käskyä vaan Jeesus julisti ne Siinailta!
Ja hän itse kirjoitti ne omalla sormellaan! 2 Moos 24: 12 ja 2 Moos 31: 18
Mooseksen sormet kun eivät ole Jumalan sormet!- 8
Eihän eremith ymmärrä, mikä ero on Mooseksella, Jeesuksella, Paavalilla...
- edremith
Mooses ne jokatapauksessa 10 käskyä kirjoitti joskin jahve ne hänelle sanaili, liekkö sitten Mooseksen "sormet vapisseet", kun niin hirmu määräyksiä joutui kaivertamaan silloisilla työvälineillä kiviseen tauluun kaikenlisäksi, että kyllä siinä ukkoparalla oli varmaan hiki!
- 7
edremith kirjoitti:
Mooses ne jokatapauksessa 10 käskyä kirjoitti joskin jahve ne hänelle sanaili, liekkö sitten Mooseksen "sormet vapisseet", kun niin hirmu määräyksiä joutui kaivertamaan silloisilla työvälineillä kiviseen tauluun kaikenlisäksi, että kyllä siinä ukkoparalla oli varmaan hiki!
Mikä noista käskyistä on mielestäsi niin "hirmu määräys"? Mikä niistä on sellainen, jota Jeesuksen seuraajien voisi olla vastenmielistä noudattaa?
Oletko lukenut ne läpi? Käypä läpi ne ajatuksen kanssa ja kerro, mikä niissä on vastoin uudestisyntyneen ihmisen elämäntapaa.
Avaa 2.Moos.20:1-17 ja lue. - 273272271
>>Mooses ei ole antanut 10- tä käskyä vaan Jeesus julisti ne Siinailta!
Ja hän itse kirjoitti ne omalla sormellaan! 2 Moos 24: 12 ja 2 Moos 31: 18 >>
Taas yli kirjoitusten! Ei ole ihme, että adventismia uskovaisten toimesta vastustetaan niin vimmatusti koska nähtävästi te ette voi pysyä kirjoituksissa tekemättä niistä omia tulkintojanne ja johtopäätöksiänne.
Juutalaiset, uskonnollisista puolueista riippumatta, pitivät Tooraa ja Mooseksen lakia arvossa ja jos laista olisi ollut luettavissa Jeesuksen antaneen ja kirjoittaneen Siinailla lain Moosekselle, he eivät olisi Jumalaansa Jeesusta tapattaneet. - Rättare
edremith kirjoitti:
jos uskomme Raamattuun niin Jumala kirjoitti laintaulujen kirjotuikset, ei Mooses.
Jumala kirjoitti ne jopa kahteen kertaan - ok. - ????????????32
273272271 kirjoitti:
>>Mooses ei ole antanut 10- tä käskyä vaan Jeesus julisti ne Siinailta!
Ja hän itse kirjoitti ne omalla sormellaan! 2 Moos 24: 12 ja 2 Moos 31: 18 >>
Taas yli kirjoitusten! Ei ole ihme, että adventismia uskovaisten toimesta vastustetaan niin vimmatusti koska nähtävästi te ette voi pysyä kirjoituksissa tekemättä niistä omia tulkintojanne ja johtopäätöksiänne.
Juutalaiset, uskonnollisista puolueista riippumatta, pitivät Tooraa ja Mooseksen lakia arvossa ja jos laista olisi ollut luettavissa Jeesuksen antaneen ja kirjoittaneen Siinailla lain Moosekselle, he eivät olisi Jumalaansa Jeesusta tapattaneet.Tässä se nähdään jälleen kuinka adventistit puolustavat vain oppiaan joka perustuu ankaraan laki lekalismiin, sen nyt tajuaa aivan selvällä maalaisjärjellä, että kenelle tuo 10-käskyn laki annettiin, ja kuka sen antoi. Ei tietenkään Jeesus Kristus ollut antamassa tuollaisia lakipykäliä, että sabatin rikkopmisesta piti määrätä kuoleman tuomio, ja monta muuta hirvittävää lakimääräystä, jota tuo veren-himoinen jahve käski Mooseksen kirjoittaa lakiinsa.
- selvästi
Miksi opetat tpoisibn kuin Raamattu?
Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Miksi te sanotte meistä samoin kuin juutalaiset Jeesuksesta ja Häneen uskovista?
21:21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.
Miksi kaikessa näkyy, että te olette kristittyihin nähden siinä asemassa kuin fariseukset olivat Jeesukseen uskoviin nähden? - kumpi kampi....
selvästi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Miksi te sanotte meistä samoin kuin juutalaiset Jeesuksesta ja Häneen uskovista?
21:21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.
Miksi kaikessa näkyy, että te olette kristittyihin nähden siinä asemassa kuin fariseukset olivat Jeesukseen uskoviin nähden?Koska Mooseksen lain kautta on vanhurskaus julistettu?
Eikös sijaisuhri tullut siihen seremoniallisesti, kun lakia oli rikottu?
Eikös tänäänkin Jumalan laki osoita syntiä?
Eikös tänäänkin tarvita sijaisuhria, ts, mihin seremonialaki viittasi eli Jeesus, joka kuoli meidän lainrikkomustemme tähden.
Tarvitaanko laki osoittamaan synti uudessaliitossa?
Voiko uudestisyntynyt tehdä syntiä?
Jos uudestisyntynyt tekee syntiä, niin mikä on sitten synti?
Jos uudestisyntynyt ei voi tehdä syntiä, niin miksi uskovaisten kohdalla on sitten tätä vajaamittaisuutta?
Kun on vajaamittaisuutta, niin eikö juuri se ole sitä synnin tekemistä ja kun on synnin tekemistä, on tarvetta sopimiseen ja anteeksiantoon.
Taas tullaan anteeksiannon tähden tähän sijaisuhriin.
Sijaisuhrin kuolemassa näemme synnin hirvittävän hinnan"!
No nyt pakanuskovan omatunto. Voisiko oma omatunto olla synnin mittarina?
Sehän tuomitsee tulkintojen mukaan meidät joko syylliseksi tahi syyttömäksi.
Moni omassa tunnossaan tekee sitä, mitä ei omatunto syytä ja katsoo oikeutetuksi.
No toisen omatunto siitä syyllistyy samasta teosta.
Nytkö pitäisi ajatella, että kun sydämemme syyttää meitä, niin Kristus on suurempi kuin sydämemme.
ts. olemme autuaita.
Entäpä jos se autuuden tilalla olemmekin rikkoneet lähimmäistä kohtaan, minkä Jumalan laki olisi huomauttanut, mutta kun olemme panneet oman lakimme siihen tilalle niin eikö silloin voisi ajatella, että olemme paaduttaneet sydämen. Lähimmäisen sydän on särkynyt ja omamme vain porskuttaa.
Esimerkkejä kyllä riittäisi ottamaan tähän, eli omantunnon vapaudesta ja siitä synnin mitasta ja toisaalta.
Jumalan laista ja sen mittaamasta syntikäsitteestä. Kumman takana on Jumalan valtakunta täällä ajassa?
Eli nyt ei sekoiteta armon alttaria ja synnin käsitettä. Toinen osoittaa armon ja toinen ei, mutta osoittaa armolle syyn hakea sitä ja sopimaan se. ts. laki ei julista armoa vaan syyn.
Onko laki mitätön siksi, kun ihmisen mitalla ollaan opiskeltu perinnäissääntöjen laimentamisoppia ja ei synti enää kolahdakaan sydämeen. ts. uudessaliitossa sitä ei asetetakaan sydämeen, vaan jää ulkopuoliseksi asiaksi.
No nythän Mooseksen (Jumalan antama laki) tulee tuomitsemaan kuolemaan ja siihen riittää kahden tahi kolmen todistus, eli keitä vastaan olemme rikkoneet ja seuraavasta jakeesta poljemme armon Henkeä, eli pidämme halpana Jeesuksen, tämän sijaisuhrin merkitystä parannukseen. - tässä ja tänään.
kumpi kampi.... kirjoitti:
Koska Mooseksen lain kautta on vanhurskaus julistettu?
Eikös sijaisuhri tullut siihen seremoniallisesti, kun lakia oli rikottu?
Eikös tänäänkin Jumalan laki osoita syntiä?
Eikös tänäänkin tarvita sijaisuhria, ts, mihin seremonialaki viittasi eli Jeesus, joka kuoli meidän lainrikkomustemme tähden.
Tarvitaanko laki osoittamaan synti uudessaliitossa?
Voiko uudestisyntynyt tehdä syntiä?
Jos uudestisyntynyt tekee syntiä, niin mikä on sitten synti?
Jos uudestisyntynyt ei voi tehdä syntiä, niin miksi uskovaisten kohdalla on sitten tätä vajaamittaisuutta?
Kun on vajaamittaisuutta, niin eikö juuri se ole sitä synnin tekemistä ja kun on synnin tekemistä, on tarvetta sopimiseen ja anteeksiantoon.
Taas tullaan anteeksiannon tähden tähän sijaisuhriin.
Sijaisuhrin kuolemassa näemme synnin hirvittävän hinnan"!
No nyt pakanuskovan omatunto. Voisiko oma omatunto olla synnin mittarina?
Sehän tuomitsee tulkintojen mukaan meidät joko syylliseksi tahi syyttömäksi.
Moni omassa tunnossaan tekee sitä, mitä ei omatunto syytä ja katsoo oikeutetuksi.
No toisen omatunto siitä syyllistyy samasta teosta.
Nytkö pitäisi ajatella, että kun sydämemme syyttää meitä, niin Kristus on suurempi kuin sydämemme.
ts. olemme autuaita.
Entäpä jos se autuuden tilalla olemmekin rikkoneet lähimmäistä kohtaan, minkä Jumalan laki olisi huomauttanut, mutta kun olemme panneet oman lakimme siihen tilalle niin eikö silloin voisi ajatella, että olemme paaduttaneet sydämen. Lähimmäisen sydän on särkynyt ja omamme vain porskuttaa.
Esimerkkejä kyllä riittäisi ottamaan tähän, eli omantunnon vapaudesta ja siitä synnin mitasta ja toisaalta.
Jumalan laista ja sen mittaamasta syntikäsitteestä. Kumman takana on Jumalan valtakunta täällä ajassa?
Eli nyt ei sekoiteta armon alttaria ja synnin käsitettä. Toinen osoittaa armon ja toinen ei, mutta osoittaa armolle syyn hakea sitä ja sopimaan se. ts. laki ei julista armoa vaan syyn.
Onko laki mitätön siksi, kun ihmisen mitalla ollaan opiskeltu perinnäissääntöjen laimentamisoppia ja ei synti enää kolahdakaan sydämeen. ts. uudessaliitossa sitä ei asetetakaan sydämeen, vaan jää ulkopuoliseksi asiaksi.
No nythän Mooseksen (Jumalan antama laki) tulee tuomitsemaan kuolemaan ja siihen riittää kahden tahi kolmen todistus, eli keitä vastaan olemme rikkoneet ja seuraavasta jakeesta poljemme armon Henkeä, eli pidämme halpana Jeesuksen, tämän sijaisuhrin merkitystä parannukseen.Kävin erää herätysliikkeen pastorin kanssa keskustelua siitä, kuinka alttarille voi kohta tulla vaikkapa pariskunta lapsen kanssa. vertauskuvallisesti ts. samanparin kenkä, joilla on lapsi.
Tämä pastori tuumasi, että eihän heitä voi erottaa, kun tulevat uskoon ja on lapsikin '(olisikohan joku avaruudesta siittänyt tämän*? eihän se luonnollisesti oli siinnyt)!? on heidän kanssaan, perhettä ei voi erottaa.
Tämän ajan henki alkaa avautua silmieni eteen, mitä on vapissa seurakunnissa tulevaisuutta.
Nyt kun tämä hapattaa seurakunnan sisältä, aletaan vaatia sitten näitä samanparin kengän käyttöoikeutta omantunnon tähden. Näin maailma sisäistyy seurakuntiin sisälle.
Omatunto on mittarina. Mutta yhtyykö omatunto, kun jo nyt maailmassa on hanskat sekasin.
Sitten aletaan ottamaan vastaan tapaa, mikä ei kuulu. No voidaan varmaan ajatella kuin "Wiksten aikoinaan", että kun heimossa on moniavioisuus ja miehellä monta vaimoa, niin silloin ei voida ajaa näitä vaimoja pois.
No onhan se näinkin. Mutta onko meidän äänemme niin heikko jo nykyään, ettemme saa ääntä kuulumaan ja olemme todella pakanoita, eli pakanoiden pakanoita.
Missä se todistus nyt on? Emmekö me saa ääntä ulos muuhun kuin toisiamme vastaan taistelemaan ja rienaaja tuo laittomuuden henkeä omantunnon vapauden nimissä ovista ja ikkunoista sisälle.
Onko autuutemme tällaisilla areenoilla, kun vääntelemme kättä oikealle ja vasemmalle`?
Miellän sen, että Jumalan laki on ainut oikea mittapuu, jonka kuninkaallinen laki on Jumalan valtakunnan mittaraja. Meille ei niinkään ole sitä mittaa omantunnon määreille annettu.
On jokin vähin, jota pakana, siis lue pakana on alkulähdössä osattava.
Haureuden harjoittaminen ja verensyönti.
Mutta se ei ole se totuus, että jäämme kuin vartiosotilas seisomaan tuon oven äärelle, vaan siitä lähdemme kasvamaan Sanaan sisälle ja Sana opettaa tuntemaan Jumalan koko salaisuuksien mitat, myös synnin käsitteissä.
Ja jos nyt joku ikäänkuin narahtaa seisomaan jonkun käsitteen taakse, haureus ja veri, niin kerromme, että mennäänpä asioissa eteenpäin.
Juutalaisille Jumala antoi tietää tahtonsa ja juuri juutalaisten suurten syntien tähden Jumala antoi paatumuksen heidän keskuuteen ja meille pakanoillekin mahdollisuuden pelastukseen ja tavan oppia tuntemaan Jumala.
No pitääkö meidänkin sitten ehdointahdoin jämähtää kanssa syntiin, koska senkin UT sanoo, että juutalaiset tekoineen on varoittava esimerkki meille lopun aikaan.
No mitä se esimerkki oli, ei varmaankaan se, että he olivat niin täydellisen lakihenkisiä, että täyttivät sitä viimeiseen piirtoon vaan paremminkin se, että he napisivat ja rakensivat niitä perinnäissääntöjä, joista Jeesus tukisti heitä, koska niillä tekivät tyhjäksi Jumalan lain.
Taritaanko me hieman Sanan tukistusta, että laki ja armo pääsisi käsikädessä tekemään sitä työtä mihin se Jumalallisesti on asetettu! - ketään kohtaan.
tässä ja tänään. kirjoitti:
Kävin erää herätysliikkeen pastorin kanssa keskustelua siitä, kuinka alttarille voi kohta tulla vaikkapa pariskunta lapsen kanssa. vertauskuvallisesti ts. samanparin kenkä, joilla on lapsi.
Tämä pastori tuumasi, että eihän heitä voi erottaa, kun tulevat uskoon ja on lapsikin '(olisikohan joku avaruudesta siittänyt tämän*? eihän se luonnollisesti oli siinnyt)!? on heidän kanssaan, perhettä ei voi erottaa.
Tämän ajan henki alkaa avautua silmieni eteen, mitä on vapissa seurakunnissa tulevaisuutta.
Nyt kun tämä hapattaa seurakunnan sisältä, aletaan vaatia sitten näitä samanparin kengän käyttöoikeutta omantunnon tähden. Näin maailma sisäistyy seurakuntiin sisälle.
Omatunto on mittarina. Mutta yhtyykö omatunto, kun jo nyt maailmassa on hanskat sekasin.
Sitten aletaan ottamaan vastaan tapaa, mikä ei kuulu. No voidaan varmaan ajatella kuin "Wiksten aikoinaan", että kun heimossa on moniavioisuus ja miehellä monta vaimoa, niin silloin ei voida ajaa näitä vaimoja pois.
No onhan se näinkin. Mutta onko meidän äänemme niin heikko jo nykyään, ettemme saa ääntä kuulumaan ja olemme todella pakanoita, eli pakanoiden pakanoita.
Missä se todistus nyt on? Emmekö me saa ääntä ulos muuhun kuin toisiamme vastaan taistelemaan ja rienaaja tuo laittomuuden henkeä omantunnon vapauden nimissä ovista ja ikkunoista sisälle.
Onko autuutemme tällaisilla areenoilla, kun vääntelemme kättä oikealle ja vasemmalle`?
Miellän sen, että Jumalan laki on ainut oikea mittapuu, jonka kuninkaallinen laki on Jumalan valtakunnan mittaraja. Meille ei niinkään ole sitä mittaa omantunnon määreille annettu.
On jokin vähin, jota pakana, siis lue pakana on alkulähdössä osattava.
Haureuden harjoittaminen ja verensyönti.
Mutta se ei ole se totuus, että jäämme kuin vartiosotilas seisomaan tuon oven äärelle, vaan siitä lähdemme kasvamaan Sanaan sisälle ja Sana opettaa tuntemaan Jumalan koko salaisuuksien mitat, myös synnin käsitteissä.
Ja jos nyt joku ikäänkuin narahtaa seisomaan jonkun käsitteen taakse, haureus ja veri, niin kerromme, että mennäänpä asioissa eteenpäin.
Juutalaisille Jumala antoi tietää tahtonsa ja juuri juutalaisten suurten syntien tähden Jumala antoi paatumuksen heidän keskuuteen ja meille pakanoillekin mahdollisuuden pelastukseen ja tavan oppia tuntemaan Jumala.
No pitääkö meidänkin sitten ehdointahdoin jämähtää kanssa syntiin, koska senkin UT sanoo, että juutalaiset tekoineen on varoittava esimerkki meille lopun aikaan.
No mitä se esimerkki oli, ei varmaankaan se, että he olivat niin täydellisen lakihenkisiä, että täyttivät sitä viimeiseen piirtoon vaan paremminkin se, että he napisivat ja rakensivat niitä perinnäissääntöjä, joista Jeesus tukisti heitä, koska niillä tekivät tyhjäksi Jumalan lain.
Taritaanko me hieman Sanan tukistusta, että laki ja armo pääsisi käsikädessä tekemään sitä työtä mihin se Jumalallisesti on asetettu!vaikkapa kahdet vasemman jalan kenkiä tahi kahdet sitten toisaalla oikeanjalan!
vaan tarkastelin sitä, kuinka meidät aina kohtaa Jumalan sana ja Jumalan asettamat mittasuhteet tapaan ja tekemiseen. - benedi
edremith kirjoitti:
Jumalan lain :
- Jumala puhui 5 Moos 4: 12, 13
- Jumala kirjoitti ne 2 Moos 24: 12
- Jumala kirjoitti ne kivitauluun 5 Moos 10: 1- 4
- Jumala kirjoitti ne omalla sormellaan 2 Moos 31: 18
- Jumalan lain säilytyspaikka oli arkin sisällä 5 Moos. 10: 5
- Jumalan laiksi sitä kutsuttiin ja yhä kutsutaan Ps 1: 2, 119: 1
Mooseksen lakikokoelman ( lain kirjan)
- Mooses puhui 3 Moos 1:1, 2
- Mooseksen kirjoittama 5 Moos 31: 9
- Mooses kirjoitti kirjaan 5 Moos 31: 24 kts. 2. Aikak 35: 12
- Oli käsinkirjoitettu järjestyslaiksi Kol 2: 14
- Mooseksen lain kirjaa säilytettiin arkin sivulla 5 Moos 31: 26
Hoh hoijaa, ois kiva jos joku ( ihminen)ees joskus pystyis kumoamaan mun kirjoitukset :-) - benedi
????????????32 kirjoitti:
Tässä se nähdään jälleen kuinka adventistit puolustavat vain oppiaan joka perustuu ankaraan laki lekalismiin, sen nyt tajuaa aivan selvällä maalaisjärjellä, että kenelle tuo 10-käskyn laki annettiin, ja kuka sen antoi. Ei tietenkään Jeesus Kristus ollut antamassa tuollaisia lakipykäliä, että sabatin rikkopmisesta piti määrätä kuoleman tuomio, ja monta muuta hirvittävää lakimääräystä, jota tuo veren-himoinen jahve käski Mooseksen kirjoittaa lakiinsa.
Synnin palkka on kuolema" ? ..ja " Synti on laittomuus"?
Ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä!...Kyllä VL- aikaankin Jumala armahti ihmistä, jos tämä katui!
vrt Daavidin järjestelyt Uurian surmaamiseksi, ja tämän vaimon itselleen saamiseksi - benedi
selvästi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Miksi kaikessa näkyy, että te olette kristittyihin nähden siinä asemassa kuin fariseukset olivat Jeesukseen uskoviin nähden?Mooseksen lakia siis kuljetettiin Arkin sivulla 5 Moos. 31: 26
Ja Jumalan lakia arkissa 5 Moos 10: 5
Mooseksen lakia kutsuttiin " lain kirjaksi"5 Moos 31: 26
Jumalan lakia meille jätetyksi Testamentiksi 2 Moos 40: 20
Mooseksen lakia kutsuttiin " Mooseksen laiksi" Mal 4: 4
Jeesus mitätöi Mooseksen lain ristillä Kol 2: 14
Siksi, koska sitä ei koskaan tehtykään täydelliseksi Heb 7: 19
Jumalan eli Herran laki on täydellinen Ps 19: 7
Se, joka noudattaa Mooseksen lakia nyt, se tekee Jeesuksen työn ristillä turhaksi Gal 5: 2-5
Jumalan lakia ei ole poistettu ristillä! Matt 5: 17
Selkiskö, vai pitääkö vielä perustella - Anni12v
benedi kirjoitti:
Jumalan lain :
- Jumala puhui 5 Moos 4: 12, 13
- Jumala kirjoitti ne 2 Moos 24: 12
- Jumala kirjoitti ne kivitauluun 5 Moos 10: 1- 4
- Jumala kirjoitti ne omalla sormellaan 2 Moos 31: 18
- Jumalan lain säilytyspaikka oli arkin sisällä 5 Moos. 10: 5
- Jumalan laiksi sitä kutsuttiin ja yhä kutsutaan Ps 1: 2, 119: 1
Mooseksen lakikokoelman ( lain kirjan)
- Mooses puhui 3 Moos 1:1, 2
- Mooseksen kirjoittama 5 Moos 31: 9
- Mooses kirjoitti kirjaan 5 Moos 31: 24 kts. 2. Aikak 35: 12
- Oli käsinkirjoitettu järjestyslaiksi Kol 2: 14
- Mooseksen lain kirjaa säilytettiin arkin sivulla 5 Moos 31: 26
Hoh hoijaa, ois kiva jos joku ( ihminen)ees joskus pystyis kumoamaan mun kirjoitukset :-)Miten tuo viestisi liittyy kristinuskoon?
Eihän lakia säädetty muille kansoille Mooseksen välityksellä kuin ainoastaan Israelille. Muita kansakuntia ei koske Israelin lait!
Arkin sivuille asetettiin siunaus ja kirous todistamaan Israelia vastaan jos Israel nei täytä lakia! - laki -laki
benedi kirjoitti:
Mooseksen lakia siis kuljetettiin Arkin sivulla 5 Moos. 31: 26
Se, joka noudattaa Mooseksen lakia nyt, se tekee Jeesuksen työn ristillä turhaksi Gal 5: 2-5
Selkiskö, vai pitääkö vielä perustellaJumala teki liiton Abrahamin kanssa, ja se on tänä päivänä kristityille se liitto joka pitää Abrahamin ja Jumalan solmiman liiton voimassa. Joten 430 vuotta jälkeen päin annettu juutalainen 10-käskyn laki järjestelmällä ei ole mitään tekemistä Aabrahamin ja Jumalan ikuisen liiton kanssa. Ja tätä liittoa tietysti Kristityt arvostavat ja kunnioittavat palvellessaan Jumalaa. Mutta adventistit palvelevat juutalaisten jehovaa joka ei anna anteeksi, mutta sen sijaan rankaisee kuolemalla lain rikkojaa.
- e-mp-pu
benedi kirjoitti:
Mooseksen lakia siis kuljetettiin Arkin sivulla 5 Moos. 31: 26
Selkiskö, vai pitääkö vielä perustellaEtkö tiedä, ettei meitä tuomita kymmenen käskyn lain mukaan!
Vai tapetaanko teidät Sapatinrikkojat viimeisellä tuomiolla? - Anni12v
Rättare kirjoitti:
jos uskomme Raamattuun niin Jumala kirjoitti laintaulujen kirjotuikset, ei Mooses.
Jumala kirjoitti ne jopa kahteen kertaan - ok.Haluatko väittää seuraavat Raamatunkohdat valheeksi?
2.Moos.
34:27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa."
28. Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
29. Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen - eremith
e-mp-pu kirjoitti:
Etkö tiedä, ettei meitä tuomita kymmenen käskyn lain mukaan!
Vai tapetaanko teidät Sapatinrikkojat viimeisellä tuomiolla?mahdollisuutta toista kertaa enään. Eiköhän se ollut riittävästi, että saivat Jeesuksen Kristuksen kidutettua kuoliaaksi ristillä. Hän on nyt voimallinen puolustamaan omiaan!
- ex-hirvas
vaan Jumala itse. Jeesus on Jumalan poika, niinkuin senkin sana todistaa.
- benedi
Anni12v kirjoitti:
Miten tuo viestisi liittyy kristinuskoon?
Eihän lakia säädetty muille kansoille Mooseksen välityksellä kuin ainoastaan Israelille. Muita kansakuntia ei koske Israelin lait!
Arkin sivuille asetettiin siunaus ja kirous todistamaan Israelia vastaan jos Israel nei täytä lakia!Juuri sen takia, kun Jeesus tuli kaikkien kansojen syntiuhriksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä, niin hän jo ristillä hoiti lakiasiat kuntoon!
Mooseksen lain kirjan ympäleikkaus, uhri-ja järjestyslait hän poisti Kol 2: 14
Poisti siksi ettei Seremonia ja järjestyslakia tehtykään täydelliseksi! Heb 7 : 19
SitävaSTOIN kRISTUS JÄTTI MEILLE jUMALAN LAIN TESTAMENTIKSI 2 mOOS 40: 20
Ps 1: 2 Kertoo Jumalan laista. Sehän pysyy ikuisesti - benedi
e-mp-pu kirjoitti:
Vai tapetaanko teidät Sapatinrikkojat viimeisellä tuomiolla?" Ne, jotka lain mukaan syntiä tekevät, ne lain mukaan tuomitaan" Raamattu.
Synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista. Jos et sanokaan väärää todistusta Jeesuksesta, mutta varastat ja teet vääriä jumalia, niin olet lain rikkoja!
Jos noudatat sapatinpäivää, mutta et kunnioita Isääsi ja äitiäsi ( Jumala, ja äiti srk),niin olet lain rikkoja!
Lain alaiset tuomitaan lain mukaan, ..mutta ne jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, heitä ei lain mukaan tuomita, koska Jeesus on lain mukaan tuomittu heidän puolestaan!
Jos Kristuksen Henki teissä asuu, niin miksi himoitsisitte rikkoa käskyjä?
Eihän Jumalan Henki ole laittomuuden poluille lähtenyt? - benedi
ex-hirvas kirjoitti:
, että: " Mooses on minusta kirjoittanut" Jeesus
Mitä? Mooses kirjoitti Jeesuksesta näin:
" Ja Herra sanoi Moosekselle: " Nouse minun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä annan sinulle KIVITAULUT, ynnä lain ja käskyt, JOTKA MINÄ OLEN KIRJOITTANUT HEILLE OPETUKSEKSI" 2 Moos 24: 12
Kenestä Mooses kirjoitti muistiin tämänkin asia kohdan?
No, Jeesuksestapa tietenkin! - benedi
Anni12v kirjoitti:
Arkin sivuille asetettiin siunaus ja kirous todistamaan Israelia vastaan jos Israel nei täytä lakia!laista, jota säilytettiin arkin sisällä!
Kuten uudessa liitossa Jumalan lakiakin , säilytetään meidän " pelastusarkkimme"
sisälle:
" uusi liitto..minä kirjoitan lakini heidän sydämeensä eli mieleensä...sinne josta elämä lähtee!
" Sillä sydämestä lähtevät murhat, varkaudet, aviorikokset, lastenpäästöt, jne.jne
Jumalan lakihan löytyy jo 1. Mooseksen kirjasta, jolloin ei ollut vielä Moosestakaan, saati ainuttakaan juutalaista!
Sehän kirjoitettiin kivitauluun, ja nykyään se on lihataulussa, eli sydämessä! - Anni12v
benedi kirjoitti:
laista, jota säilytettiin arkin sisällä!
Kuten uudessa liitossa Jumalan lakiakin , säilytetään meidän " pelastusarkkimme"
sisälle:
" uusi liitto..minä kirjoitan lakini heidän sydämeensä eli mieleensä...sinne josta elämä lähtee!
" Sillä sydämestä lähtevät murhat, varkaudet, aviorikokset, lastenpäästöt, jne.jne
Jumalan lakihan löytyy jo 1. Mooseksen kirjasta, jolloin ei ollut vielä Moosestakaan, saati ainuttakaan juutalaista!
Sehän kirjoitettiin kivitauluun, ja nykyään se on lihataulussa, eli sydämessä!Kun Jumala on luvannut kirjoittaa lakinsa meidän sisimpäämme, olemme oikeassa kun emme salli adventistin sitä kirjoittaa!
Mikä tässä on sinulle ylipääsemätöntä ymmärtää?
Työnnätyte turpaanne asioihin jotka eivät teitä kaipaa! - pärähtelee..
Anni12v kirjoitti:
Kun Jumala on luvannut kirjoittaa lakinsa meidän sisimpäämme, olemme oikeassa kun emme salli adventistin sitä kirjoittaa!
Työnnätyte turpaanne asioihin jotka eivät teitä kaipaa!Anni puhuu kuin koululaiset bussissa, alkaako hermo pettää?
- e-mp-pu
benedi kirjoitti:
" Ne, jotka lain mukaan syntiä tekevät, ne lain mukaan tuomitaan" Raamattu.
Synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista. Jos et sanokaan väärää todistusta Jeesuksesta, mutta varastat ja teet vääriä jumalia, niin olet lain rikkoja!
Jos noudatat sapatinpäivää, mutta et kunnioita Isääsi ja äitiäsi ( Jumala, ja äiti srk),niin olet lain rikkoja!
Lain alaiset tuomitaan lain mukaan, ..mutta ne jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, heitä ei lain mukaan tuomita, koska Jeesus on lain mukaan tuomittu heidän puolestaan!
Eihän Jumalan Henki ole laittomuuden poluille lähtenyt?Teidän ongelmannehan onkin siinä, että te kiihkoilette Sapatin puolesta, mutta ette edes yritä noudattaa Sapattiohjeita!
Teidän adventistien sapatinvietossahan ei ole mikään kohta Raamatun opetusten mukaista, Te siis tahallanne kerskutte ja silti rikotte! - benedi
e-mp-pu kirjoitti:
Teidän ongelmannehan onkin siinä, että te kiihkoilette Sapatin puolesta, mutta ette edes yritä noudattaa Sapattiohjeita!
Teidän adventistien sapatinvietossahan ei ole mikään kohta Raamatun opetusten mukaista, Te siis tahallanne kerskutte ja silti rikotte!miehen- e-mpun, joka voi meitä opettaa kuinka hän sapattia viettää, niin ettei
IV.s käsky tule rikotuksi!
" Jolla on korva, hän kuulkoon, mitä e-mp-pu seurakunnalle sanoo!"
Kuuntelen! Emmehän toki halua rikkoa sapattia, olemme varmaan tietämättämme niin tehneet, ja siksi on Jumalalta tullut suuri vihastus!
e-mp-pu palauttaa eksyneet takaisin tielle, ..ja niin hän on heidän sielunsa pelastanut, koska on palauttanut eksyneet takaisin polulle,jossa Kristus on edelläjuoksijana - e-mp-pu
benedi kirjoitti:
miehen- e-mpun, joka voi meitä opettaa kuinka hän sapattia viettää, niin ettei
IV.s käsky tule rikotuksi!
" Jolla on korva, hän kuulkoon, mitä e-mp-pu seurakunnalle sanoo!"
Kuuntelen! Emmehän toki halua rikkoa sapattia, olemme varmaan tietämättämme niin tehneet, ja siksi on Jumalalta tullut suuri vihastus!
e-mp-pu palauttaa eksyneet takaisin tielle, ..ja niin hän on heidän sielunsa pelastanut, koska on palauttanut eksyneet takaisin polulle,jossa Kristus on edelläjuoksijanaMitä muuta tarvitaan kuin? >>> :23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
- eremith
benedi kirjoitti:
" Ne, jotka lain mukaan syntiä tekevät, ne lain mukaan tuomitaan" Raamattu.
Eihän Jumalan Henki ole laittomuuden poluille lähtenyt?Et suinkaan sinä benedi ole liian paljon ollut netillä, koska näytät menevän aivan tyhjän päiväisiin saivarteluihin. Eikö juuri tuossa Kristuksen hengessä täytetä kaikki mahdollinen minkä Jumalallinen uhrautuva *Rakkaus vaatii. Ja tämä ikuinen jumalallinen Kristuksen Rakkaus alistaa alleen kaikki sääntö-kokoelmat, Kristus/Rakkaus/Jumala/Vapahtaja, jotka kaikki ovat samaa laatua, eli yli inhimillisen järjen, alistaa kaikki maalliset säädökset alleen, niinkuin Paavali sanoi 10 -käskyn laki, jota hän noudatti prikulleen niin, että ei kukaan edes ylimmäisistä papeista ollut niin tarkka laista kuin Paavali, mutta kuitenkin "roskana" hän heitti sen pois, Kun hän oppi Damaskon tapahtuman kautta tuntemaan Kristuksen äärettömän Rakkauden evankeliumin, ja juuri tämän tähden juutalaiset johtajat ja ylipapit alkoivat vainota Paavalin henkeä, aivan niinkuin Jeesusta Kristusta, ja niinhän Paavalikin sai hengellään maksaa Kristuksen seuraamisensa, kuten useimmat alkuseurakunna kristityt apostolit, juutalaiset eivät antaneet anteeksi lakinsa rikkomista. Totuuden etsijä on aina joutunut vallankin juutalaisten laki-kiihkoilijoiden takaaajamiksi - henkipatoiksi, se on jo historiasta lähtien ollut näin.
- eremith
benedi kirjoitti:
laista, jota säilytettiin arkin sisällä!
sisälle:
Sehän kirjoitettiin kivitauluun, ja nykyään se on lihataulussa, eli sydämessä!Minusta tuntuu, ettei se ole vielä benedin lihataulussa, koska siitä täytyy jatkuvasti itseään muistuttaa kivitaulussa olevista lakipykälistä. Onko noin? Jos on, niin ilmeisesti näin on, myös kaikilla adventisteilla jotka käyttävät aivan samaa medotia kommenteissaan. Ja tämähän todistaa sen, että he eivät ole ainakaan vielä hyväksyneet Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaa, vaan pitävät Mooseksen 10- käskyn opista kynsin hampain kiinni ja perustavat koko uskonelämänsä siihen, että myös E G Whiteen.
8 kirjoitti:
Eihän eremith ymmärrä, mikä ero on Mooseksella, Jeesuksella, Paavalilla...
Kaikki nuo 3 ajavat samaa asiaa, Jumalan tuntemista.
Kansanjohtaja Moosesta seuratessa olisi saanut turvallisesti Jeesus-kalliolla astella:
1. Kor. 10:4 :
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
"Nasaretilaisen lahkon päämiehen", Paavalin seuraaminenkin olisi ollut täysin turvallista, Jeesus.kalliolla:
1. Kor. 4:16
Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
1. Kor. 11:1
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Fil. 3:17
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
Mutta adventistien Ellen G Whitea seuratessa sekoaa morfiinivaikutteisista Suurista Taisteluista ja tulee jääräpääksi:
Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."
http://www.spaup.org/
http://paimensauva.wordpress.com/Anni12v kirjoitti:
Kun Jumala on luvannut kirjoittaa lakinsa meidän sisimpäämme, olemme oikeassa kun emme salli adventistin sitä kirjoittaa!
Työnnätyte turpaanne asioihin jotka eivät teitä kaipaa!Niin se on. Iskä tunnusti isyytensä. Hän puhuu minulle suoraan eikä vieraitten laihojen verensinertävien huulien kautta.
Matt. 16:17
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Antti 8v.- 3423423423
AnttiVKantola kirjoitti:
Kaikki nuo 3 ajavat samaa asiaa, Jumalan tuntemista.
Kansanjohtaja Moosesta seuratessa olisi saanut turvallisesti Jeesus-kalliolla astella:
1. Kor. 10:4 :
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
"Nasaretilaisen lahkon päämiehen", Paavalin seuraaminenkin olisi ollut täysin turvallista, Jeesus.kalliolla:
1. Kor. 4:16
Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
1. Kor. 11:1
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Fil. 3:17
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
Mutta adventistien Ellen G Whitea seuratessa sekoaa morfiinivaikutteisista Suurista Taisteluista ja tulee jääräpääksi:
Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."
http://www.spaup.org/
http://paimensauva.wordpress.com/täällä on jääräpää olet sinä itse.
- 234234234234
Anni12v kirjoitti:
Haluatko väittää seuraavat Raamatunkohdat valheeksi?
2.Moos.
34:27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa."
28. Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
29. Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänenMitäs sinä nyt taas höpiset?? Etkö ole lukenut tätä:
5 Moos. 5:22 "Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. Hän kirjoitti sanansa kahteen kivitauluun ja antoi taulut minulle."
Siis HERRA kirjoitti lain sanat itse, tuossa sinunkin tekstissäsi. - 234234234
Anni12v kirjoitti:
Arkin sivuille asetettiin siunaus ja kirous todistamaan Israelia vastaan jos Israel nei täytä lakia!tyhmä, jos väität, että käsky "älä pidä muita jumalia" ei muka koske meitä kristittyjä. TOTTA KAI KOSKEE!
- 23523234234
Anni12v kirjoitti:
Työnnätyte turpaanne asioihin jotka eivät teitä kaipaa!et mitään käsitä, urputat vain.
- 234234234
????????????32 kirjoitti:
Tässä se nähdään jälleen kuinka adventistit puolustavat vain oppiaan joka perustuu ankaraan laki lekalismiin, sen nyt tajuaa aivan selvällä maalaisjärjellä, että kenelle tuo 10-käskyn laki annettiin, ja kuka sen antoi. Ei tietenkään Jeesus Kristus ollut antamassa tuollaisia lakipykäliä, että sabatin rikkopmisesta piti määrätä kuoleman tuomio, ja monta muuta hirvittävää lakimääräystä, jota tuo veren-himoinen jahve käski Mooseksen kirjoittaa lakiinsa.
Vanhan testamentin Jahve. Sen sanoo UT. JEESUS antoi käskyn kivittää se sapatinrikkoja. Tehän ette näköjään tiedä yhtään mitään, ette edes kristinuskon perusoppeja.
- 324234234
selvästi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Miksi kaikessa näkyy, että te olette kristittyihin nähden siinä asemassa kuin fariseukset olivat Jeesukseen uskoviin nähden?näkee, että sinäkin vain vääristelet asioita.
VT SANOO ETTÄ JUMALA KIRJOITTI 10 KÄSKYÄ OMALLA SORMELLAAN EIKÄ MOOSEKSELLA OLLUT SEN KANSSA OSAA EIKÄ ARPAA. - 234234234234
laki -laki kirjoitti:
Jumala teki liiton Abrahamin kanssa, ja se on tänä päivänä kristityille se liitto joka pitää Abrahamin ja Jumalan solmiman liiton voimassa. Joten 430 vuotta jälkeen päin annettu juutalainen 10-käskyn laki järjestelmällä ei ole mitään tekemistä Aabrahamin ja Jumalan ikuisen liiton kanssa. Ja tätä liittoa tietysti Kristityt arvostavat ja kunnioittavat palvellessaan Jumalaa. Mutta adventistit palvelevat juutalaisten jehovaa joka ei anna anteeksi, mutta sen sijaan rankaisee kuolemalla lain rikkojaa.
ootte tyhmiä. Etkä ole lukenut Raamatusta, että 10 käskyä on IKUINEN.
Etkä näköjään tajua sitäkään, että Jeesus on VT:n Jahve/Jehova.
Väärässä olet siinäkin, että JAhve/Jehova ei muka anna anteeksi. Mene ja lue VT:si uudestaan!!!! - 234234234
e-mp-pu kirjoitti:
Vai tapetaanko teidät Sapatinrikkojat viimeisellä tuomiolla?tuomitaan 10 käskyn mukaan. UT sanoo niin.
- 234234234
e-mp-pu kirjoitti:
Teidän ongelmannehan onkin siinä, että te kiihkoilette Sapatin puolesta, mutta ette edes yritä noudattaa Sapattiohjeita!
Teidän adventistien sapatinvietossahan ei ole mikään kohta Raamatun opetusten mukaista, Te siis tahallanne kerskutte ja silti rikotte!urputa mitä urputat, vääräuskoinen olet.
- maahan kirjoitettu
234234234 kirjoitti:
Vanhan testamentin Jahve. Sen sanoo UT. JEESUS antoi käskyn kivittää se sapatinrikkoja. Tehän ette näköjään tiedä yhtään mitään, ette edes kristinuskon perusoppeja.
>>Jeesus on Vanhan testamentin Jahve. Sen sanoo UT. JEESUS antoi käskyn kivittää se sapatinrikkoja. Tehän ette näköjään tiedä yhtään mitään, ette edes kristinuskon perusoppeja. >>
Vai niin! Sen vuoksiko se pojanviikari mojautti tuota tyttöstä, Ellen G. Harmonia kivellä päähän niin, että tältä oli henki lähteä? - ex-hirvas
benedi kirjoitti:
" Ja Herra sanoi Moosekselle: " Nouse minun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä annan sinulle KIVITAULUT, ynnä lain ja käskyt, JOTKA MINÄ OLEN KIRJOITTANUT HEILLE OPETUKSEKSI" 2 Moos 24: 12
No, Jeesuksestapa tietenkin!kun teillä on monijumalainen maallinen jopa pakanallinen uskonto/uskomus.
ex-hirvas kirjoitti:
Jeesus sanoi:"Isä ja minä olemme yhtä, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."
- Anni12v
23523234234 kirjoitti:
et mitään käsitä, urputat vain.
Erehdyit voimakkaasti. Minä en tarvitse Jeesuksen opetuksen lisäksi adventistien opetusta enkä Mooseksen kymmentä käskyä!
Jeesuksen opetus kumoaa ne tarpeettomiksi! Sinä yrität kaikin keinoin keplotellen vain saada aikaan hämmennystä ja epäuskoa!
Mikä himo sinulla on puolustella adventismiasi? Sanoohan lakin että älä himoitse! - Anni12v
234234234 kirjoitti:
Ei meidän olis tarvis tietääkään mitään adventismin oppejanne!
Meille riittää Raamatun puhdas Sana ilman adventismin saastutuksen kouheroita. - ex-hirvas
Sirkka-Iita kirjoitti:
Jeesus sanoi:"Isä ja minä olemme yhtä, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."
koskaan nähnyt Isä Jumalaa, ainoa joka sen on näyssä nähnyt, oli Stefanus ennen kivittämistä. Ja silloinkin Jeesus istui JUMALAN oikealla puolella.
Apt.7
55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän (Stefanus) loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Ne, jotka uskovat vuonna 381 Konstantinopolin kirkolliskokouksen päätökseen väittävät, että Jeesus on jumala. Se oppi on piispojen tekemä harhaoppi. - eremith
324234234 kirjoitti:
näkee, että sinäkin vain vääristelet asioita.
VT SANOO ETTÄ JUMALA KIRJOITTI 10 KÄSKYÄ OMALLA SORMELLAAN EIKÄ MOOSEKSELLA OLLUT SEN KANSSA OSAA EIKÄ ARPAA.No mooseshan se sitten oli se Jehova/jahve joka kirjoitti sen 10-käskyn lakikirjan: Näihän Talmudissa todistetaan, eli siis juutalaisten pyhässä kirjassa, eli Mooseksen pyhä sormi oli siinä 10-käskyn kirjoituksessa ratkaiseva asia.
- eremith
ex-hirvas kirjoitti:
koskaan nähnyt Isä Jumalaa, ainoa joka sen on näyssä nähnyt, oli Stefanus ennen kivittämistä. Ja silloinkin Jeesus istui JUMALAN oikealla puolella.
Apt.7
55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän (Stefanus) loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Ne, jotka uskovat vuonna 381 Konstantinopolin kirkolliskokouksen päätökseen väittävät, että Jeesus on jumala. Se oppi on piispojen tekemä harhaoppi.Mutta Jeesuksessa oli Jumala! Jeesus Kristus sanoi, että" Isä ja minä olemme yhtä. Se ei ole mikään harha oppi. "Isä ja minä olemme yhtä". Joh.10:30. "Sillä niinkuin Isäherättää kuolleita, ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo". Joh.5:21. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
- ex-hirvas
eremith kirjoitti:
Mutta Jeesuksessa oli Jumala! Jeesus Kristus sanoi, että" Isä ja minä olemme yhtä. Se ei ole mikään harha oppi. "Isä ja minä olemme yhtä". Joh.10:30. "Sillä niinkuin Isäherättää kuolleita, ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo". Joh.5:21. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
yhtä Isän ja Pojan kanssa, enkä ole jumala. Senkin todistaa Jeesus itse sanoen, mutta turhaa teille on mitään todistaa Raamatulla, koska uskotte ihmisten tekemiä oppeja.
Joh.17.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Voitte olla tietysti uskomatta mitä Jeesus sanoi. - eremith
ex-hirvas kirjoitti:
yhtä Isän ja Pojan kanssa, enkä ole jumala. Senkin todistaa Jeesus itse sanoen, mutta turhaa teille on mitään todistaa Raamatulla, koska uskotte ihmisten tekemiä oppeja.
Joh.17.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Voitte olla tietysti uskomatta mitä Jeesus sanoi.Kyllä minä uskon juuri samalla tavalla kuin sinä ex hirvas! Noin se on Kristus on myöskin meissä, koska Kristus on Jumalallinen Rakkaus joka on Poika meissä, ja saakoon hän istua ja toimia sydämemme valtaistuimella, ja sieltä hän tuomitsee meidän tekomme, niin hyvät kuin pahatkin tekomme, koska Jumala on antanut Pojalle vallan tuomita, niin kyllä se on meidän uudestisyntynyt, ja sen kautta herännyt ja valveilla oleva omatuntomme eli Kristuksen rakkauden täyttämä sielumme syvältä kumpuava jumalallinen rakkaus se, joka on pahojen tekojemme muistuttaja ja tuomari.
Jospa tosiaan maailma uskoisi, että Isä Jumala on lähettänyt sydämeemme oman äärettömän Rakkautensa/Poikansa joka alati muistuttaa meille Isän Jumalan Tahdosta. Juuri niin tulisi olla, että me tälle Jumalan Pojalle antaisimme koko sisäisen elämämme hallinnan, silloin voisimme sanoa, kuten Paavalikin sanoi Roomalaiskirjeessään, että "en enää minä, vaan Kristus minussa. Kiitos vaan ex hirvas - e-mp-pu
234234234 kirjoitti:
urputa mitä urputat, vääräuskoinen olet.
Adventismin kamppailu Evankeliumin Totuutta vastaan on tuhoon tuomittu yritys.
Tämä on FAKTAA! - 23
Anni12v kirjoitti:
Erehdyit voimakkaasti. Minä en tarvitse Jeesuksen opetuksen lisäksi adventistien opetusta enkä Mooseksen kymmentä käskyä!
Jeesuksen opetus kumoaa ne tarpeettomiksi! Sinä yrität kaikin keinoin keplotellen vain saada aikaan hämmennystä ja epäuskoa!
Mikä himo sinulla on puolustella adventismiasi? Sanoohan lakin että älä himoitse!Sanooko laki tosiaan, että älä himoitse puolustella totuutta?
- Sanan miekka.
Anni12v kirjoitti:
Mikä himo sinulla on puolustella adventismiasi? Sanoohan lakin että älä himoitse!Aivan outoa kannanottoa, missähän uskosi menee?
Jeesus itse opetti, että Hänen laistaan ei katoa yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto ja rajasi väärän opetuksen maailman loppuun asti.
Eli rajasi niitten opettajat pienimmäksi taivasten valtakunnassa, eli sielläkö haluat olla?
Opi seremonialain ja Jumalan lain merkitykset, Opettele tuntemaan Kuninkaallinen valtakunta ja sen Pyhän lain sisältö, mikä armon kansalaiset kuuntelevat ja kunnioittavat.
Epäuskoiseen sydämeen ei voi uudessaliitossa laittaa lakia ja mieleen joka Kristuksessa olisi voipa toimimaan ja täyttymään.
Eli vaellat syvässä isienoppisuossa, et tiedä totuudesta pätkääkään. - Anni12v
Sanan miekka. kirjoitti:
Aivan outoa kannanottoa, missähän uskosi menee?
Jeesus itse opetti, että Hänen laistaan ei katoa yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto ja rajasi väärän opetuksen maailman loppuun asti.
Eli rajasi niitten opettajat pienimmäksi taivasten valtakunnassa, eli sielläkö haluat olla?
Opi seremonialain ja Jumalan lain merkitykset, Opettele tuntemaan Kuninkaallinen valtakunta ja sen Pyhän lain sisältö, mikä armon kansalaiset kuuntelevat ja kunnioittavat.
Epäuskoiseen sydämeen ei voi uudessaliitossa laittaa lakia ja mieleen joka Kristuksessa olisi voipa toimimaan ja täyttymään.
Eli vaellat syvässä isienoppisuossa, et tiedä totuudesta pätkääkään.Olen oppinut luottamaan Raamattuun ilman adventistejakin ja pärjään siinä verrattomasti ilman heitä edelleenkin!
Eihän sen pitäisi noin kovasti sinua loukata!
Missään kohden Raamattua ei kehoiteta uksiomaan teihin. Eikä Raamatun sanaan tule mitään lisää otettavaa kun te sitä jankkaatte?
En kerrassaan tarvitse adventistia Raamatun tulkikseni. - nytkin.
Anni12v kirjoitti:
Olen oppinut luottamaan Raamattuun ilman adventistejakin ja pärjään siinä verrattomasti ilman heitä edelleenkin!
Missään kohden Raamattua ei kehoiteta uksiomaan teihin. Eikä Raamatun sanaan tule mitään lisää otettavaa kun te sitä jankkaatte?
En kerrassaan tarvitse adventistia Raamatun tulkikseni.Sinä sanoit, että se Jumalan tahto, minkä esim. Mooses toi Jumalan kirjoittamina käskyinä ei sisäisty sinun sydämeesi uudessa liitossa, niin siinä menit metsää kovasti.
Jos siinäkin eksyt, niin kahden tahi kolmen todistajan nojalla olet kuolemaasi tuomittu, eli etko osaa lukea sanaa? Sen kautta myös poljet maahan armon hengen!
Ei tässä adventismia tarvitse vaan sana ja juuri Sanaa vasten porkutat.
Kuolemana osaako haluat elämäsi päätteeksi? - advr
7 kirjoitti:
Mikä noista käskyistä on mielestäsi niin "hirmu määräys"? Mikä niistä on sellainen, jota Jeesuksen seuraajien voisi olla vastenmielistä noudattaa?
Oletko lukenut ne läpi? Käypä läpi ne ajatuksen kanssa ja kerro, mikä niissä on vastoin uudestisyntyneen ihmisen elämäntapaa.
Avaa 2.Moos.20:1-17 ja lue.Mooses ei ole meidän opettajamme. Eikä liioin adventistit!
Israelille oli säädetty ne, joilla oli virkana opettaa kansaa ja samoin ne, joilla oli lain toimeenpanovaltaa! Adventisteillahan ei ole minkäänlaiista säädettyä valtaa! - 7
Anni12v kirjoitti:
Olen oppinut luottamaan Raamattuun ilman adventistejakin ja pärjään siinä verrattomasti ilman heitä edelleenkin!
En kerrassaan tarvitse adventistia Raamatun tulkikseni.Mutta kovastipa mielellään täällä adventisti palstalla viihdyt. On siinä adventismissa siis kuitenkin jotain, mikä vetää sinua puoleensa. Vai vain tulitko kertomaan, ettet tarvitse adventismia? Pitäisiköhän minunkin käydä joka palstalla, jota en tarvitse, kertomassa että en tarvitse tätä ja tätä palstaa?
- Anni12v
nytkin. kirjoitti:
Sinä sanoit, että se Jumalan tahto, minkä esim. Mooses toi Jumalan kirjoittamina käskyinä ei sisäisty sinun sydämeesi uudessa liitossa, niin siinä menit metsää kovasti.
Jos siinäkin eksyt, niin kahden tahi kolmen todistajan nojalla olet kuolemaasi tuomittu, eli etko osaa lukea sanaa? Sen kautta myös poljet maahan armon hengen!
Ei tässä adventismia tarvitse vaan sana ja juuri Sanaa vasten porkutat.
Kuolemana osaako haluat elämäsi päätteeksi?Mikä sinä olet minua arvioimaan?
Kaikki mistä sinä olet nyt kiivastunut, liittyy siihen, että teidät on kevyeksi todettu.
Kyllä minä teidät lurjukset tunnen. - mennen tullen.
Anni12v kirjoitti:
Mikä sinä olet minua arvioimaan?
Kaikki mistä sinä olet nyt kiivastunut, liittyy siihen, että teidät on kevyeksi todettu.
Kyllä minä teidät lurjukset tunnen.Palvelen Elävää Jumalaa Kristuksessa Jeesuksessa.
Sinut punnitaan Jumalan edessä ja siinä sanasi oli tuuleen heitetty.
Sinä et tule punnitsemaan muita, vaan sinut punnitaan Isän edessä ja nyt kävelet heikoilla jäillä.
Eli Sana sinut punnitsi, ei mikään uskonsuunta. - iskee ytimiin.
7 kirjoitti:
Mutta kovastipa mielellään täällä adventisti palstalla viihdyt. On siinä adventismissa siis kuitenkin jotain, mikä vetää sinua puoleensa. Vai vain tulitko kertomaan, ettet tarvitse adventismia? Pitäisiköhän minunkin käydä joka palstalla, jota en tarvitse, kertomassa että en tarvitse tätä ja tätä palstaa?
Sana punnitsee adventisminkin, mutta tämä kirjoittaja Anni puhuu siitä mistä hän ei tiedä.
- Anni12v
7 kirjoitti:
Mutta kovastipa mielellään täällä adventisti palstalla viihdyt. On siinä adventismissa siis kuitenkin jotain, mikä vetää sinua puoleensa. Vai vain tulitko kertomaan, ettet tarvitse adventismia? Pitäisiköhän minunkin käydä joka palstalla, jota en tarvitse, kertomassa että en tarvitse tätä ja tätä palstaa?
Täällä voi itse todeta, että kannattaa luottaa siihen mitä isä ja äiti ovat adventismista opettaneet ja todeta itse heidän arvionsa oikeaksi. Näin kunnioitus vanhempianikin kohtaan lisääntyy. Eikä ole vain vanhempien opetusten varassa kun toteaa heidän olleen oikeassa omankin arvionsa kautta!
6:20 Säilytä, lapseni, isäsi käsky äläkä hylkää äitisi opetusta.
Miksi adventistit opettavat hylkäämään omien vanhempien oikean opetuksen? - benedi=siunattu
edremith kirjoitti:
pötyä!
Mooses kirjoitti lain järjestyksenpidosta ja seremonioista, ei lain käskyjä!
3 Mooses 1:1, 2 Mooseksen puhuma
Ef 2: 15 kutsuttiin järjestys laiksi
Mooses sen kirjoitti 5 Moos 31: 9
Jumala puolestaan kirjoitti 10- käskyä 2 Moos 24: 12
ja omalla sormellaan 2 Moos 31: 18
Mooses kirjoitti kirjaan 5 Moos 31:24 2 Aikak. 35: 12
Jumala kirjoitti kivitauluihin 5 Moos 10: 1- 4
Koeta nyt tästä saada pääsi järjestykseen! terv. benedi - benedi
eremith kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei se ole vielä benedin lihataulussa, koska siitä täytyy jatkuvasti itseään muistuttaa kivitaulussa olevista lakipykälistä. Onko noin? Jos on, niin ilmeisesti näin on, myös kaikilla adventisteilla jotka käyttävät aivan samaa medotia kommenteissaan. Ja tämähän todistaa sen, että he eivät ole ainakaan vielä hyväksyneet Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaa, vaan pitävät Mooseksen 10- käskyn opista kynsin hampain kiinni ja perustavat koko uskonelämänsä siihen, että myös E G Whiteen.
ja mitätöi eremithin ajatukset Jumalan sanalla!
" Autuas se mies,
joka ei vaella jumalattomain neuvossa
eikä astu syntisten (lainrikkojien) teitä
eikä istu kussa pilkkaajat istuvat"
" vaan rakastaa Herran lakia
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt" Ps 1: 1, 2
Ois mukavaa, jois joku tukkisi minunkin suuni Raamatun sanalla...alkaa jo väsyttää
tää jatkuva voittojen tie! :-) - benedi
eremith kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei se ole vielä benedin lihataulussa, koska siitä täytyy jatkuvasti itseään muistuttaa kivitaulussa olevista lakipykälistä. Onko noin? Jos on, niin ilmeisesti näin on, myös kaikilla adventisteilla jotka käyttävät aivan samaa medotia kommenteissaan. Ja tämähän todistaa sen, että he eivät ole ainakaan vielä hyväksyneet Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaa, vaan pitävät Mooseksen 10- käskyn opista kynsin hampain kiinni ja perustavat koko uskonelämänsä siihen, että myös E G Whiteen.
Taisi Jumalan laki toimia hyvin Mooseksen kohdalla, kun hän saa nähdä kaikki
taivaan ihanuudet, me, ryöstöä ja pahuutta, lunta ja rakeita - eremith
benedi=siunattu kirjoitti:
pötyä!
Koeta nyt tästä saada pääsi järjestykseen! terv. benediBenedin Jumala, onko se sellainen Jumala joka istuu jossakin pilvenhattaralla ja lukee sieltä lakeja, täällä maan alhossa vaeltaville tunnottimelle olioille, jotka mukamas eivät osaa elä siveellistä elämää? Mutta minun mielestäni, eli olen oikein ymmärtänyt. Jeesuksen Kristukse evankeliumeissaan ilmoittaman vahvistuksen, että "Jumala on elämän henki, ja häntä tulee Hengessä palvoa." Eli siis Mooses ne 10 käskyä joka tapauksessa oli kirjoittanut, olokoon siis hänelle määräykset tulleet miltä "kansallis-hengeltä tahansa. Olkoon sitten vaikka juutankansan kansallis-jumala, eli jahve, mutta vieläkin on aivan turha sinun maalata noita käskyjä "eritaululle
Jeesuskin sanoi kuten Paavalikin, että teidän isänne on perkele, te olette isästä perkeeleest, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa, ja hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy koska totuutta ei hänessä ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija, Ja näin haluaa Benedi myös menetellä, miksi? Koska hänellä ei ole omakahtaista Jeesus Kristuksen uskoa ja totuutta. Hän on perustanut uskonsa järjestäytyneiden kirkkojen oppikaavoihin ja ottaa todesta kirkollisen adventtisuunnan laatimat oppipykälät joiden pohajalle hän sovittaa raamatun-tulkintansa, ja siksi hänestä on tullut täysin eksynyt lammas, jota juutalainen laki oppi kuljettaa yhä enemmän harhaan. Siksi minun täytyy sanoa, Benedille, että sinä teet juuri niitä "isäsi "tekoja joita adventtikirkossa harrastetaan, eli "naulaatte edelleenkin Jeesusta Kristusta ristille". Te perustatte oppinne juutalaiseen lakiin, josta Paavali irrottautui vaikkakin hirvittävän näytelmän jälkeen, Jeesus Kristus kärsi ristinkuoleman tuskan sen tähden, että tuo oppi rikkoi ja häpäisi Jeesuksen Kristuksen tuoman Rakkauden koko luomakuntaa hyväilevän ja rakastavan, uhrautuvan ikuisen Rakkauden ilosanoman, jota Jeesus Kristus olisi saanut jatkaa, ellei nuo juutalaiset ylimäiset papit ja muut rabbit
olisi tuoa saastaisen julmaa tekoaan tehneet. Joh.8:38-44.
He eivät kärsineet, sitä että Jeesus Kristus toi äärettömyydestä Isänsä Jumalan lähettinä iankaikkisen Rakastavan, anteeksiantavan, uhrautuvan, aina palvelukseen valmiin, lähimmäisen kärsimyksiin osalistuvan, ja siten auttavan kätensä ojentavan Jumalan, vaan heidän piti raivata pois tälläinen ihmeellinen rakastava vapahtaja/Jumala. Ja Benedi jatkaa sitä yhä adventtiyhteisössä. Tee hyvä veli parannus! - Pasuna000123
benedi kirjoitti:
No, Jeesuksestapa tietenkin!Eipäs kun benedistä!! hah hah haa!!, koska benedi on niin hurjan hauska ja hölmöilevä tyyppi!!
- benedi
eremith kirjoitti:
Et suinkaan sinä benedi ole liian paljon ollut netillä, koska näytät menevän aivan tyhjän päiväisiin saivarteluihin. Eikö juuri tuossa Kristuksen hengessä täytetä kaikki mahdollinen minkä Jumalallinen uhrautuva *Rakkaus vaatii. Ja tämä ikuinen jumalallinen Kristuksen Rakkaus alistaa alleen kaikki sääntö-kokoelmat, Kristus/Rakkaus/Jumala/Vapahtaja, jotka kaikki ovat samaa laatua, eli yli inhimillisen järjen, alistaa kaikki maalliset säädökset alleen, niinkuin Paavali sanoi 10 -käskyn laki, jota hän noudatti prikulleen niin, että ei kukaan edes ylimmäisistä papeista ollut niin tarkka laista kuin Paavali, mutta kuitenkin "roskana" hän heitti sen pois, Kun hän oppi Damaskon tapahtuman kautta tuntemaan Kristuksen äärettömän Rakkauden evankeliumin, ja juuri tämän tähden juutalaiset johtajat ja ylipapit alkoivat vainota Paavalin henkeä, aivan niinkuin Jeesusta Kristusta, ja niinhän Paavalikin sai hengellään maksaa Kristuksen seuraamisensa, kuten useimmat alkuseurakunna kristityt apostolit, juutalaiset eivät antaneet anteeksi lakinsa rikkomista. Totuuden etsijä on aina joutunut vallankin juutalaisten laki-kiihkoilijoiden takaaajamiksi - henkipatoiksi, se on jo historiasta lähtien ollut näin.
sinua tunne, enkä voi tuomita, sillä varmaankin täytät kaiken mikä
Kristuksen Hengessä on täytettävä!
Sen " Mitä rakkaus vaatii"
" Rakkaus Jumalaa kohtaan on se, että me pidämme Hänen käskynsä"
Hyvä että kohdallasi asiat on kunnossa,...mene ja saarnaa muillekin luoduile, että Jeesus loi
kuutena pnä taivaan ja maan ja seitsemäntenä sen pyhitti! - benedi
Pasuna000123 kirjoitti:
Eipäs kun benedistä!! hah hah haa!!, koska benedi on niin hurjan hauska ja hölmöilevä tyyppi!!
Siis kun benedi kirjoittaa: " Näin on kirjoitettu"...niin kirjoitukset ovat hauskoja ja Jumala joka sanansa on Henkensä kautta antanut on " hölmöilevä tyyppi"
Mitä ajattelet Pyhän Hengen ajattelevan siitä kun Sanaa pilkkailet?
MK 8: 38 - eremith
benedi kirjoitti:
sinua tunne, enkä voi tuomita, sillä varmaankin täytät kaiken mikä
Kristuksen Hengessä on täytettävä!
Sen " Mitä rakkaus vaatii"
" Rakkaus Jumalaa kohtaan on se, että me pidämme Hänen käskynsä"
Hyvä että kohdallasi asiat on kunnossa,...mene ja saarnaa muillekin luoduile, että Jeesus loi
kuutena pnä taivaan ja maan ja seitsemäntenä sen pyhitti!Jeesus pyhitti jokaisen päivän Isänsä tahdon mukaisesti, vaikka Juttalaiset rabbit ja johtajat yriitivä häntä estää, kuten tekin tänä aikana pyritte estämään kristittyjä palvelemasta Jumalaa joka päivä, te asetatte barrigaateja lauantai-päivänä estääksenne kristittyjä toimimasta Jumalan rakkauden tekojen lähettinä, se on ehdottomasti Kristuksen opin vastaista menettelyä. Jos te haluatte palvoa juutalaista jehovaa ja löhöä sohvalla, niin älkää estäkö kristityitä jotka palvelevat Jeesuksen Kristuksen Jumalaa Isää Hänen toivomallaan tavalla.
- pasuuna000132
benedi kirjoitti:
Siis kun benedi kirjoittaa: " Näin on kirjoitettu"...niin kirjoitukset ovat hauskoja ja Jumala joka sanansa on Henkensä kautta antanut on " hölmöilevä tyyppi"
Mitä ajattelet Pyhän Hengen ajattelevan siitä kun Sanaa pilkkailet?
MK 8: 38Mitäs se teidän jahve; nyt sen kummemmin reakoi siihen, paitsi miten itse otat nokkiisi!
- benedi
eremith kirjoitti:
Jeesus pyhitti jokaisen päivän Isänsä tahdon mukaisesti, vaikka Juttalaiset rabbit ja johtajat yriitivä häntä estää, kuten tekin tänä aikana pyritte estämään kristittyjä palvelemasta Jumalaa joka päivä, te asetatte barrigaateja lauantai-päivänä estääksenne kristittyjä toimimasta Jumalan rakkauden tekojen lähettinä, se on ehdottomasti Kristuksen opin vastaista menettelyä. Jos te haluatte palvoa juutalaista jehovaa ja löhöä sohvalla, niin älkää estäkö kristityitä jotka palvelevat Jeesuksen Kristuksen Jumalaa Isää Hänen toivomallaan tavalla.
juttujahan nuo syytöksesi ovat!
Emme me estä sinua kuutta päivää pyhittämästä työlle, emmekä seitsemättä Herralle!
Este on sinun omassa sydämessäsi! - benedi
pasuuna000132 kirjoitti:
Mitäs se teidän jahve; nyt sen kummemmin reakoi siihen, paitsi miten itse otat nokkiisi!
ELI Jehova, joka heitä (isr.) seurasi oli Kallio eli Kristus! Raamattu!
- benedi
ex-hirvas kirjoitti:
kun teillä on monijumalainen maallinen jopa pakanallinen uskonto/uskomus.
YKSI! Ja Hänen nimensä on Jeesus Kristus!
Johan sen Jeesuksen Isäkin todistaa!!
" Mutta Pojasta Hän sanoo: " Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
aina ja iankaikkisesti... Heb 1: 8 - eremith
benedi kirjoitti:
juttujahan nuo syytöksesi ovat!
Emme me estä sinua kuutta päivää pyhittämästä työlle, emmekä seitsemättä Herralle!
Este on sinun omassa sydämessäsi!Enkö minä juuri niistä teidän syytöksestänne kirjoittanut, että te menettelette juutalaisten uskonnollisten johtajien tavoin; vaatien sapattianne pyhittämään, muistuttaen lähes jokaisessa kommentissanne sapattisinetistänne, joka on todella typeristä typerin, jota yritätte liittää uskon totuutta puoltavien näkemykseen. pitäisi minun näkemykseni mukaan olla sentään jonkunlainen kohtruus tuossakin asiassa.
- hämmästynyt.
eremith kirjoitti:
Jeesus pyhitti jokaisen päivän Isänsä tahdon mukaisesti, vaikka Juttalaiset rabbit ja johtajat yriitivä häntä estää, kuten tekin tänä aikana pyritte estämään kristittyjä palvelemasta Jumalaa joka päivä, te asetatte barrigaateja lauantai-päivänä estääksenne kristittyjä toimimasta Jumalan rakkauden tekojen lähettinä, se on ehdottomasti Kristuksen opin vastaista menettelyä. Jos te haluatte palvoa juutalaista jehovaa ja löhöä sohvalla, niin älkää estäkö kristityitä jotka palvelevat Jeesuksen Kristuksen Jumalaa Isää Hänen toivomallaan tavalla.
Eikös sanassa juuri lue, että Jeesus nuhteli ihmiskäskyistä, isien perinnäissääntöopista.
Siitä se kenkä puristi, samaa sontaa kuin tuo sunnuntai, ihmissääntöjä.
Teette perinnäissäännöillänne tyhjäksi Jumalan lain.
Ettekö te osaa lukea sanaa?
Maallikkokin ymmärtää paremmin kuin te, eli ihmettelen tulkontojenne kirjoa!! - eremith
eremith kirjoitti:
Enkö minä juuri niistä teidän syytöksestänne kirjoittanut, että te menettelette juutalaisten uskonnollisten johtajien tavoin; vaatien sapattianne pyhittämään, muistuttaen lähes jokaisessa kommentissanne sapattisinetistänne, joka on todella typeristä typerin, jota yritätte liittää uskon totuutta puoltavien näkemykseen. pitäisi minun näkemykseni mukaan olla sentään jonkunlainen kohtruus tuossakin asiassa.
Benedi on niin jääräpää, että hän ei lakkaa tarjoomasta tuota idioottimaisen sairasta oppiaaniaan, vaikka hänen antaa mielestäni ymmärtää, että nyt piisaa, niin ei hän tajua, että emme tarvitse sellaista "rihkamaa", koska meillä on Jeesus Kristuksen terveelle ja raittiille Kristukse Rakkauden puhtaalle pohjalle rakennettu evankeliumin rakkauden palveleva sanoma. Ja se ei tarvitse pakotteikseen 10 käskyn lakikirvestä, eikä muitakaan aseita, joilla adventistit puolustavat oppiaan.
- Suunnistaja
Anni12v kirjoitti:
Työnnätyte turpaanne asioihin jotka eivät teitä kaipaa!omalle palstallesi Pietisteihin: Siellä omalla pietisti palstallasi voit paistella omia makkatoitasi. Eihän tälle palstalle ole kukaan Adventisti pyytänyt Spiritismiä opettamaan, Vai onko? Adventistit tulevat erittäin hyvin toimeen ilman salakuljetettua Spiritismiä Kristillisyyteen verhottuna. Benedi hyvä koeta sinä neuvoa Antti Annille, kuinka hän pääsee takaisin Vanhoillis Laestadiolaisiin takaisin.
- Huomaaja
Anni12v kirjoitti:
Mikä himo sinulla on puolustella adventismiasi? Sanoohan lakin että älä himoitse!väärällä palstalla: Ole hyvä ja poistu Laestadionistien palstalle. Täällä sinä Anni Antti toimit vain rauhan häiritsiänä. Huomioi tämä ei kukaan todellinen Kristitty halua ottaa oppia Spiritismi-Kristillisyyteen, joka änkee ja tunkee aina väärälle alueelle ilman kenenkään suosituksia.
- Opastaja
Anni12v kirjoitti:
Mikä sinä olet minua arvioimaan?
Kyllä minä teidät lurjukset tunnen.Tai teen ilmoituksen häiriköinnistä. Mene omille sivuillesi.
- benedi
eremith kirjoitti:
Benedin Jumala, onko se sellainen Jumala joka istuu jossakin pilvenhattaralla ja lukee sieltä lakeja, täällä maan alhossa vaeltaville tunnottimelle olioille, jotka mukamas eivät osaa elä siveellistä elämää? Mutta minun mielestäni, eli olen oikein ymmärtänyt. Jeesuksen Kristukse evankeliumeissaan ilmoittaman vahvistuksen, että "Jumala on elämän henki, ja häntä tulee Hengessä palvoa." Eli siis Mooses ne 10 käskyä joka tapauksessa oli kirjoittanut, olokoon siis hänelle määräykset tulleet miltä "kansallis-hengeltä tahansa. Olkoon sitten vaikka juutankansan kansallis-jumala, eli jahve, mutta vieläkin on aivan turha sinun maalata noita käskyjä "eritaululle
Jeesuskin sanoi kuten Paavalikin, että teidän isänne on perkele, te olette isästä perkeeleest, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa, ja hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy koska totuutta ei hänessä ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija, Ja näin haluaa Benedi myös menetellä, miksi? Koska hänellä ei ole omakahtaista Jeesus Kristuksen uskoa ja totuutta. Hän on perustanut uskonsa järjestäytyneiden kirkkojen oppikaavoihin ja ottaa todesta kirkollisen adventtisuunnan laatimat oppipykälät joiden pohajalle hän sovittaa raamatun-tulkintansa, ja siksi hänestä on tullut täysin eksynyt lammas, jota juutalainen laki oppi kuljettaa yhä enemmän harhaan. Siksi minun täytyy sanoa, Benedille, että sinä teet juuri niitä "isäsi "tekoja joita adventtikirkossa harrastetaan, eli "naulaatte edelleenkin Jeesusta Kristusta ristille". Te perustatte oppinne juutalaiseen lakiin, josta Paavali irrottautui vaikkakin hirvittävän näytelmän jälkeen, Jeesus Kristus kärsi ristinkuoleman tuskan sen tähden, että tuo oppi rikkoi ja häpäisi Jeesuksen Kristuksen tuoman Rakkauden koko luomakuntaa hyväilevän ja rakastavan, uhrautuvan ikuisen Rakkauden ilosanoman, jota Jeesus Kristus olisi saanut jatkaa, ellei nuo juutalaiset ylimäiset papit ja muut rabbit
olisi tuoa saastaisen julmaa tekoaan tehneet. Joh.8:38-44.
He eivät kärsineet, sitä että Jeesus Kristus toi äärettömyydestä Isänsä Jumalan lähettinä iankaikkisen Rakastavan, anteeksiantavan, uhrautuvan, aina palvelukseen valmiin, lähimmäisen kärsimyksiin osalistuvan, ja siten auttavan kätensä ojentavan Jumalan, vaan heidän piti raivata pois tälläinen ihmeellinen rakastava vapahtaja/Jumala. Ja Benedi jatkaa sitä yhä adventtiyhteisössä. Tee hyvä veli parannus!Eremith!
Gal 5: 2-5 " Katso, minäPaavali, sanon teille (eremith), että jos ympärileikkautatte itsenne
,niin Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi"
...joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain" jae 3
Koeta nyt , sinä onttopäinen eremith, ottaa silmäsi näppiin ja lue sillä., puhuuko Jumalan laki ,joka on täydellinen laki Ps 19: 7, yhtään mitään ympärileikkauksesta!??
Ei, puhu...mutta Mooseksen laki puhuu!!
" Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, (eremith) , jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta" jae 4
Mistä laista Paavali puhuu!?
Heb 9: 10 " vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestykseen asti"
Lihan sääntöihin kuuluu myöskin ympärileikkaus
Kol 2: 14 .." Ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin"
Eihän, sinä rakas onttopää,Jumalan 10- käskyn laissa ole mitään säädöksiä, jotka ois meitä vastaan!
Ajattele?? Jumalan laki sanoo VI. s käsky " Älä tapa"...Olisiko Jeesus ottanut tällaisen " säädöksen "
meidän tieltämme pois, ja naulinnut sen ristiin??
Eli, jos näin on, niin silloinhan Hitler teki ihan oikein. Hänen tiellään ei ollut lakia " Älä tapa"!!
Muutama miljoona juutalaista sai maistaa vapautta laista?
"Epätäydellisenä" Jumalan laki siis oli syytä poistaa, ja päästää " helvetti irti"? Heb 7: 19
luehan Heb 2: 16....emmehän me toki tuomitse sinua veli onttopää, syömisestä, juomisesta, juhlan, uudenkuun tai sapatin johdosta ( juhlasapatti, joitakin kertoja vuodessa)
Me tulemme tuomitsemaan sinun lain rikkomisesta! " Ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan"
" Se, joka lain alaisena syntiä tekee se lain mukaan tuomitaankin"!!
Jumalan lakia Jeesus ei kumonnut eikä poistanut!! Matt 5: 17 - benedi
e-mp-pu kirjoitti:
Mitä muuta tarvitaan kuin? >>> :23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
kuin opetat!!
Kulje Jeesuksen perässä!!
" Ja Jeesus meni tapansa mukaan sabattina synagookaan,..ja nousi lukemaan...
etköhän sinä silloin kiellä itsesi, mutta et kiellä Jeesusta, kun meet sapattisin kirkkoon!
..." seuratkoon minua"!!
" Miksi te huudatte minulle Herra, Herra, ettekä tee mitä minä sanon teille"? Jeesus
No , mitä Jeesus e-mpulle sanoi??
" Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea-...hän seuratkoon minua!
Kohtahan se on taas sapatti, miksi huudat Herra ,Herra, mutta et mene tapasi mukaan sapattina synagookaan??
Eikö siksi, kun sinulla on toiset tavat, kuin Jeesuksella!!
Sinä et ole ainakaan Jeesuksen tapojen orja!! - eremith
benedi kirjoitti:
Eremith!
Gal 5: 2-5 " Katso, minäPaavali, sanon teille (eremith), että jos ympärileikkautatte itsenne
,niin Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi"
...joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain" jae 3
Koeta nyt , sinä onttopäinen eremith, ottaa silmäsi näppiin ja lue sillä., puhuuko Jumalan laki ,joka on täydellinen laki Ps 19: 7, yhtään mitään ympärileikkauksesta!??
Ei, puhu...mutta Mooseksen laki puhuu!!
" Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, (eremith) , jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta" jae 4
Mistä laista Paavali puhuu!?
Heb 9: 10 " vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestykseen asti"
Lihan sääntöihin kuuluu myöskin ympärileikkaus
Kol 2: 14 .." Ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin"
Eihän, sinä rakas onttopää,Jumalan 10- käskyn laissa ole mitään säädöksiä, jotka ois meitä vastaan!
Ajattele?? Jumalan laki sanoo VI. s käsky " Älä tapa"...Olisiko Jeesus ottanut tällaisen " säädöksen "
meidän tieltämme pois, ja naulinnut sen ristiin??
Eli, jos näin on, niin silloinhan Hitler teki ihan oikein. Hänen tiellään ei ollut lakia " Älä tapa"!!
Muutama miljoona juutalaista sai maistaa vapautta laista?
"Epätäydellisenä" Jumalan laki siis oli syytä poistaa, ja päästää " helvetti irti"? Heb 7: 19
luehan Heb 2: 16....emmehän me toki tuomitse sinua veli onttopää, syömisestä, juomisesta, juhlan, uudenkuun tai sapatin johdosta ( juhlasapatti, joitakin kertoja vuodessa)
Me tulemme tuomitsemaan sinun lain rikkomisesta! " Ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan"
" Se, joka lain alaisena syntiä tekee se lain mukaan tuomitaankin"!!
Jumalan lakia Jeesus ei kumonnut eikä poistanut!! Matt 5: 17Minä en kyllä tajua mitä sinäBenedi nyt tahdot oikein selvittää? - Enhän minä ole mistään ympärileikkauksesta kirjoittanut mitään! Minähän kirjoitan Vain Jeesus Kristuksen Rakkauden evankeliumin vapauttavasta ikuisesti anteeksiantavasta rakkauden laista, joka on armon laki. Enkä suinkaan Moosekseksen antamasta "laista", joka kostaa ja rankaisee hirvittävällä tavalla.
Kuinkahan suuri määrä liekkään niitä muiden kansojen ihmisiä oli, joita jahven määräyksestä murhattiin ja kidutettiin, ja myöskin omaan heimoon kuuluvia köyhiä ihmispoloisia teloitettiin sapatin rikkomisesta, että ei se jahve oikein hellempi-luontoisia jumalia ollut.
Joten kyllä hänen toimintansa ja lakinsa sotii minun moraaliani vastaan jyrkästi, mutta jos se sinulle on ok, niin sille ei kukaan voi mitään, mutta tässä paljustuu vain sinun moraalisi raja - joka on hyvin avara katseinen. Kuinka paljon Paavali tappoi Uudestisyntymisensä jälkeen Jeesus Kristuksen opetuslapsia/seuraajia? Mutta ketä hän vainosi juutalaisen 10- käskyn intohimoisena noudattajana? Eikö Juuri Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumin seuraajia/opetuslapsia?
Tieden tahtoenko; sinä haluat vääristellä evankeliumin sanomaa, jota Jeesus Kristus toi hyljätylle kansanosalle jota kapitalis-uskonnollisesti ja poliittisesti järjestätyneet juutalaiset halveksivat, ja pitivät jahve jumalansa hylkääminä. Mutta Jeesus Kristus toi heille nimenomaan oman rakkauden palvelevan Jumalan koko silloista maailmaa mullistavan Rakkauden evankeliumin. Ja se järkytti ja vihastutti juutalaiset uskonnolliset johtajat raivoon Jeesusta ja hänen seuraajiaan kohtaan niin, että he päättivät raivata hänet keinolla millä hyvänsä pois. - Tuollainen oppimaton köyhien ja kurjien kerjäisten ystävä on meidän juutalaisten Uskonoppiemme johtajien ja ylipappiemme vaarallinen vihollinen, ja siksi hänet kerettiläinen oppinsa on vaaraksi juudan kansalle. Tallainen vihamieli levitettiin juudan kansan keskuuteen jotta Jeesus Kristus saataisiin tuomittua ristinkuolemaan.
Samoin ei tänä päivänäkään Jeesuksen Kristuksen Rakkauden evankeliumin oppi ole saanut sijaa, ainakaan adventtikirkon, eikä monen muunkaan kirkon-teologiassa, vaan edelleen pidetään niin, että vanhassa vara parempi, koska lakia on helpompi liuttaa omaa oppia tukemaan siten, että on helpompi eksyttää ajattelemattomia ihmisiä yhteisöön, ja siten turvata menestys vain taloudelliselta puolelta. Vai ei benedi tuomitse "onttopäätä", mutta maailmaa tulee tuomitsemaan, ja minut "onttopään" lain rikkomisesta, siksi kun en hyväksy sapatin rikkojan tappamista, ja muutenkaan en hyväksy niitä ankaria laki määräyksiä jota juutalainen laki määrää erehtyvälle ihmiselle, ei, en en minun moraalini ei hyväksy sellaisia kiduksia ja murhia, hirvittävää. Jeesus Kristus on minun Rakastava ja ikuisesti anteeksiantava laupeuden ja armahtavaisuuden Jumala, ja vain häntä minä Rakastan. "onttopää" eremith - =======0
234234234234 kirjoitti:
Mitäs sinä nyt taas höpiset?? Etkö ole lukenut tätä:
5 Moos. 5:22 "Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. Hän kirjoitti sanansa kahteen kivitauluun ja antoi taulut minulle."
Siis HERRA kirjoitti lain sanat itse, tuossa sinunkin tekstissäsi.5.Moos.5:3. "Herra ei tehnyt tätä liitoa meidän isiemme kansssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme". Tämä todistaa, että 10 käskyä annettiin yksinomaan juutan eli silloiselle Israelin kansalle. Eli adventistit ovat täysin Vanhasta Liitosta kopioineet itselleen juutalaisten lakiin perustuvan oppiuskon, joka poikkeaa täysin Jeesuksen Kristuksen Veljellisestä rakkauden evankeliumista/kristinuskosta.
- eremith
234234234234 kirjoitti:
ootte tyhmiä. Etkä ole lukenut Raamatusta, että 10 käskyä on IKUINEN.
Etkä näköjään tajua sitäkään, että Jeesus on VT:n Jahve/Jehova.
Väärässä olet siinäkin, että JAhve/Jehova ei muka anna anteeksi. Mene ja lue VT:si uudestaan!!!!liitto juutalaisille, eli Israelille annettu 10-käskyn liitto Lue.5Moos.5:3, jae, niin ehkä jätät tästä kysymyksestä kinastelun sikseen!
- eremith
234234234 kirjoitti:
tuomitaan 10 käskyn mukaan. UT sanoo niin.
tuomitaan jos liitytte juutalaisuuteen kansallisena vähemmistönä, sillä heidän lakinsa koskee vain omaa kansaa. 5Moos.5: 3. "Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tän päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme." Onko selvä? - Vai vieläkö jostakin kiikastaa?
- 17
eremith kirjoitti:
tuomitaan jos liitytte juutalaisuuteen kansallisena vähemmistönä, sillä heidän lakinsa koskee vain omaa kansaa. 5Moos.5: 3. "Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tän päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme." Onko selvä? - Vai vieläkö jostakin kiikastaa?
No, oletko sinä tässä tänä päivänä ja elätkö nyt? Jos et, niin silloinhan liitto ei koske sinua.
- eremith
benedi=siunattu kirjoitti:
pötyä!
Koeta nyt tästä saada pääsi järjestykseen! terv. benedijostakin järjestyksen laista? Totta-kai kaikessa on oltava järjestys, eikö Jumala ole järjestyksen Jumala?
sama 10- käskyn laki koskee kaikkea sitä yhteiskunta elämää joka on annettu tuossa 10-käskyn laissa, siitä ei eroteta todellakaan erikseen jotakin, jonka Mooses olisi erikseen kirjoittanut; sinun mielestäsi jonkun järjestys lain, ja sitten jumala jonkun siveys lain, eli moraali säännöt.
Nuo kaikki lakiin kuuluvat säännöt ja käskyt ovat samaa käsialaa, eli smalla sormella kirjoitettu, ja annettu nimenomaan vain Israelilaisille - juudan kansalle. 5Moos 5:3. Ef.2:15. Viittaa aivan selvästi siihen, että tuo 10-käskyn laki oli jo sinällään menettänyt merkityksensä Paavali uudessa Kristus elämässä jossa, hän oli uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankelimin kautta. 2Moos 31:18. Eihän siinä ole sen kummemasta asiasta kuin, että 10-käskyn laki oli nyt valmiiksi saneltu ja muut loppu selvyttelyt tehtiin valmiiksi; tuossa juutalaisessa "kultissa".
5Moos.5:31. Mutta jää sinä tähän minun eteeni, niin minä puhun sinulle kaikki ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka sinun on oipetettava heille, että he seuraisivat niitä siinä maassa, jonka minä heille annan omaksi". Kaikki nämä todistavat, että kuinka tärkeää juutalaisille oli, että he saivat oman lakinsa, ja siten ihka oman jumalansa/jahven ihka omaan maahansa, joka oli valloitettu heidän "vihollisiltaan". - eremith
17 kirjoitti:
No, oletko sinä tässä tänä päivänä ja elätkö nyt? Jos et, niin silloinhan liitto ei koske sinua.
Minä en onneksi kuulu juudan kansalaisuuteen eli en ole Israelin kansalainen, enkä aio hakea iIsraelin kansalaisuutta, joten heidän lakinsa ei koske minua; elä tai kuolen aina sama laki.
Huomaaja kirjoitti:
väärällä palstalla: Ole hyvä ja poistu Laestadionistien palstalle. Täällä sinä Anni Antti toimit vain rauhan häiritsiänä. Huomioi tämä ei kukaan todellinen Kristitty halua ottaa oppia Spiritismi-Kristillisyyteen, joka änkee ja tunkee aina väärälle alueelle ilman kenenkään suosituksia.
Kuulehan AVK, minä Antti olen aivan imarreltu siitä että jotensakin rinnastat minut suurenmoiseen Anniin 12v!
Ihan kaiholla ajattelen niitä alkuaikoja kun oli se ensirakkaus Jeesukseen. Usko oli silloin oikeaa lapsenomaista.
Nyt järkeilen uskoa vastaan tuon tuostakin. Mutta niin ei saisi olla ...
Saarn. 11:4
Joka tuulta tarkkaa, ei kylvä; ja joka pilviä pälyy, ei leikkaa.
Herra varjelkoon etten vajoaisi niin alas että epäuskoisena piilottaisin kaikki avuni,
nöyryyttä teeskennellen sitten sanoisin että ethän ole minulle mitään antanutkaan,
että voisin muille jakaa, esimerkiksi sanallista arkkuani avata.
Matt. 25:24
Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi:
'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi;
sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija!
Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
AnttiAnni12v kirjoitti:
Arkin sivuille asetettiin siunaus ja kirous todistamaan Israelia vastaan jos Israel nei täytä lakia!Avarrat meitä, Anni. Ja eikös anneta Benedille läksytys persuksille? Tämmöttös ...
2.Ms.34:27
Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat,
sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
Jumala teki liiton säädöksiä kirjoittelevan Mooseksen kanssa, joka Mooses edusti liitossa Israelin valtakuntaa.
28 Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
29 Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.
30 Ja kun Aaron ja kaikki israelilaiset näkivät Mooseksen kasvojen ihon säteilevän, pelkäsivät he lähestyä häntä.
Jos adventtipapit tosiaan edustaisivat Israelia korvausteologiansa mukaisesti, ei heitä uskaltaisi lähestyä.
Pikkupapitkaan, aaronit, pelkäisivät adventtijohtajaa. Tuntuu kyllä siltä että tämä tahtoisikin olla pelottava
vanhan liiton johtaja. Auktoriteetti lisääntyisi kun väittäisi Raamattuun vedoten että on itse kirjoittanut
Jumalan käskysanat niinkuin kirjoitti Mooses, aje 28.
Benedissä tyhmyys tiivistyy, sanoo uuden liiton aikainen sananparsi.
Tässä Benedin esikuva - http://fi.wikipedia.org/wiki/Benedictus_XVIeremith kirjoitti:
No mooseshan se sitten oli se Jehova/jahve joka kirjoitti sen 10-käskyn lakikirjan: Näihän Talmudissa todistetaan, eli siis juutalaisten pyhässä kirjassa, eli Mooseksen pyhä sormi oli siinä 10-käskyn kirjoituksessa ratkaiseva asia.
2.Ms.34:27-30
27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
28 Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
29 Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.
30 Ja kun Aaron ja kaikki israelilaiset näkivät Mooseksen kasvojen ihon säteilevän, pelkäsivät he lähestyä häntä.
Tuo pelottava laki sai aikaan että kansa sanoi Moosekselle että toimi sinä edelleenkin välimiehenä ettei
meidän tarvitse Jumalaa lähestyä. Tänään ei-adventistisilla kristityillä on vähemmän pelottava Jeesus
välimiehenä. Omalla verellään kirjoitti rakkauden lain.
Mooses kirjoitti itselleen ne 10 sanaa ja meni kertomaan kansalle niihin liitettävät säädökset.- a'
3423423423 kirjoitti:
täällä on jääräpää olet sinä itse.
Ainoat, jokka ova aina väärässä, ovat adventisteja!
- fniss-fniss!
a' kirjoitti:
Ainoat, jokka ova aina väärässä, ovat adventisteja!
AINA väärässä? Voiko joku olla AINA väärässä? Uskomatonta!
- 65+
pakanain apostoli kun hän ymmärsi että Jeesus oli täyttänyt koko Jumalan lain ja se on siis täytetty - niille jotka hänet tunnustavat siksi mikä hän on - Jumlan Poika, mutta ne jotka eivät häntä tunnusta on laki olemassa - sillä Jumalan laki on ikuinen.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Sen Paavali ymmärsi, mutta ymmärrätkö sinä?- eremith
Eli on yhtä varmaa uskoa Jeesuksen Kristuksen lupaukseen iankaikkisen elämän autuudesta jonka hän lupasi opetuslapsilleen, niin kuin Paavalikin vakuuttaa, että Kristuksen seurassa viihtyvällä tulee olemaan suuri palkinto ikuisuutta ajatellen, niin minäkin uskon. Luotan heidän vakuutteluihinsa evankeliumeissa. Mutta en Vanhan liiton hirmu-hallintaan 10-käskyn pohjalle rakennettuun oppirakennelmaan.
- benedi
eremith kirjoitti:
Eli on yhtä varmaa uskoa Jeesuksen Kristuksen lupaukseen iankaikkisen elämän autuudesta jonka hän lupasi opetuslapsilleen, niin kuin Paavalikin vakuuttaa, että Kristuksen seurassa viihtyvällä tulee olemaan suuri palkinto ikuisuutta ajatellen, niin minäkin uskon. Luotan heidän vakuutteluihinsa evankeliumeissa. Mutta en Vanhan liiton hirmu-hallintaan 10-käskyn pohjalle rakennettuun oppirakennelmaan.
onkin rakennettu, uuden liiton rakkaus hallintaan!
" Katso, päivät tulevat, jolloin minä teen heidän kanssaan uuden liiton.....Minä kirjoitan lakini (10- käskyä)
heidän sydämeensä ja heidän mieleensä ( aivoihin)
Ja aivoissa ei ala sen jälkeen hirmuhallinto, vaan Rakkauden hallinto!
" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni" Jeesus
" Rakkaus Jumalaa kohtaan on se, että me pidämme hänen käskynsä ja ne eivät ole
raskaat"...paitsi sapatin pyhittäminen kivistää joitakin! - benedi
lain täyttänyt, ei kukaan oppinut sitä kiistä!
Mutta jos joku ryhtyy väittämään, että Jeesus on lain poistanut ja kumonnut, niin monikin
oppinut seuraa jälkiäni, kun " vastustan perkelettä, että se meihin ei ryhtyisi" - eremith
benedi kirjoitti:
" Katso, päivät tulevat, jolloin minä teen heidän kanssaan uuden liiton.....Minä kirjoitan lakini (10- käskyä)
raskaat"...paitsi sapatin pyhittäminen kivistää joitakin!iksi tämä Benedi pelle jatkuvasti vääntelee Jeesuksen antamia opetuksia, niinkuin haluaa oman kieron luontonsa mukaisest. Jeesus antoi omat 5-käskyä jotka päätyvät täydelliseen Jualalliseen Rakkauskäskyyn, eli "Rakasta Jumalaa ylikaiken, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Jeesuksen 5: siveyssääntöä on aivan eri sfääreissä kuin konsanaan 10-käskyn kylmä "kivi" kokoelma joka koski juutalaisia perinnäisääntöjä maallista lakia. Ja Jeesus Kristus itse sanoo, että ne tulevat luonnolliseti valituiksi jotka noudattavat häne Jeesus Kristuksen antamaa viittä siveys-sääntöään. Onha aivan selvä, että eihän ihmiskunnaa siveyssääntöjä koskaan kukaan voi mennä purkamaan: sillä ne ovat muuttumaton ihmiskunnan moraali-laki, vaikka ihminen niitä rikkookin, niin silti moraali säilyy ihmisen sielunelämässä pysyvänä omanatuntona.
Jeesushan käskee suorastaan rakastamaan lähimmäistään, eli huomattaa sen, ettei ihmisellä ole vihollisia. Mutta juutalaisille ympäristö kansat olivat vihollisia, kuten vielä tänä päivänäkin. Siksi Jeesus antoikin uuden käskyn, joka kulkee läpi koko evankeliumin ja muiden siveyssääntöjen läpi tunkee tuo Jumalallisen Rakkauden käsky, ja siihen sulautuu nuo muut 4-käskyä - siveyssääntöä, jossa riippuu ko0ko Jumalallinen elämä, eli "olkaa täydelliset niinkuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen", eli Jumalisessa Rakkaudessa, muuta meiltä ei enempää Jumalakaan vaadi. Sillä siinä on elämän Hengen koko olemus, siinä me täytämme Jumalan asettaman taivaselämän ehdot. - IDENEB
benedi kirjoitti:
Mutta jos joku ryhtyy väittämään, että Jeesus on lain poistanut ja kumonnut, niin monikin
oppinut seuraa jälkiäni, kun " vastustan perkelettä, että se meihin ei ryhtyisi"Laintaulujen kimallus silmissään kivitti kääntynätön Paavali apureidensa kätten kautta mm. Stefanuksen
nimenomaan siitä syystä että kristityt hylkäsivät lainnoudattamisen tien. Jeesus teki itsestään Isänsä
vertaisen ja sapatinrikkojan sekä siihen yllyttävän (mm. tapaus Betesda). Usko uskaltaa uhmata tabuja. - 23423423423
näytä ymmärtävän, että Jeesus ja laki eivät ole toistensa vihollisia vaikka te niin väitätte.
- 234234234
eremith kirjoitti:
iksi tämä Benedi pelle jatkuvasti vääntelee Jeesuksen antamia opetuksia, niinkuin haluaa oman kieron luontonsa mukaisest. Jeesus antoi omat 5-käskyä jotka päätyvät täydelliseen Jualalliseen Rakkauskäskyyn, eli "Rakasta Jumalaa ylikaiken, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Jeesuksen 5: siveyssääntöä on aivan eri sfääreissä kuin konsanaan 10-käskyn kylmä "kivi" kokoelma joka koski juutalaisia perinnäisääntöjä maallista lakia. Ja Jeesus Kristus itse sanoo, että ne tulevat luonnolliseti valituiksi jotka noudattavat häne Jeesus Kristuksen antamaa viittä siveys-sääntöään. Onha aivan selvä, että eihän ihmiskunnaa siveyssääntöjä koskaan kukaan voi mennä purkamaan: sillä ne ovat muuttumaton ihmiskunnan moraali-laki, vaikka ihminen niitä rikkookin, niin silti moraali säilyy ihmisen sielunelämässä pysyvänä omanatuntona.
Jeesushan käskee suorastaan rakastamaan lähimmäistään, eli huomattaa sen, ettei ihmisellä ole vihollisia. Mutta juutalaisille ympäristö kansat olivat vihollisia, kuten vielä tänä päivänäkin. Siksi Jeesus antoikin uuden käskyn, joka kulkee läpi koko evankeliumin ja muiden siveyssääntöjen läpi tunkee tuo Jumalallisen Rakkauden käsky, ja siihen sulautuu nuo muut 4-käskyä - siveyssääntöä, jossa riippuu ko0ko Jumalallinen elämä, eli "olkaa täydelliset niinkuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen", eli Jumalisessa Rakkaudessa, muuta meiltä ei enempää Jumalakaan vaadi. Sillä siinä on elämän Hengen koko olemus, siinä me täytämme Jumalan asettaman taivaselämän ehdot.käsky on VANHAN TESTAMENTIN LAIN KÄSKY.
- 234234234
IDENEB kirjoitti:
Laintaulujen kimallus silmissään kivitti kääntynätön Paavali apureidensa kätten kautta mm. Stefanuksen
nimenomaan siitä syystä että kristityt hylkäsivät lainnoudattamisen tien. Jeesus teki itsestään Isänsä
vertaisen ja sapatinrikkojan sekä siihen yllyttävän (mm. tapaus Betesda). Usko uskaltaa uhmata tabuja.paskaa. Jos Jeesus olisi rikkonut sapattia, hän olisi tehnyt SYNTIÄ.
Kristityt eivät hylänneet lakia. Laista lakkasi se osa olemasta, joka oli esikuvaa. Muut lait pysyvät. Eikä teidän vääräuskoisuutenne sitä mitenkään muuta.
Jeesus sanoo teille tuomiopäivänä "minä en tunne teitä", koska olette kääntymättömiä pakanoita. Tee parannus. - riikki.77
234234234 kirjoitti:
paskaa. Jos Jeesus olisi rikkonut sapattia, hän olisi tehnyt SYNTIÄ.
Kristityt eivät hylänneet lakia. Laista lakkasi se osa olemasta, joka oli esikuvaa. Muut lait pysyvät. Eikä teidän vääräuskoisuutenne sitä mitenkään muuta.
Jeesus sanoo teille tuomiopäivänä "minä en tunne teitä", koska olette kääntymättömiä pakanoita. Tee parannus.Voi niinkin olla, mutta teille Hän on jo nähtävästi sen sanonut, että etkö ymmärrä. Eihän adventistit kristittyjä ole, vain Jeesuksen Kristuksen seuraajat, miltäs sun "paskas" haisee? - Ai juutalaiselta laki kokoelmaltako!!
- eremith
benedi kirjoitti:
oppinut seuraa jälkiäni, kun " vastustan perkelettä, että se meihin ei ryhtyisi"Tårä (opetus) laki) Juutalaisessa pyhässä Talmutissa misnatraktaatti Pirqe Abot'in alkusanoissa. Tässä ei kuitenkaa ole kysymys vain kirjoitetusta laista vaan koko juutalaisesta perinteestä - siis myös lain tulkinnasta. Tämän lisäksi kyllä myös talmuntissa todetaan, että Mooses oli kirjoittanut lain kirjan. Vain siitä ollaan erimieltä kertoiko hän myös oman kuolemastaan. Jotkut arvelevat, että Joosua oli lisännyt Mooseksen kuolemasta kertovan kappaleen 5. Mooseksen kirjan loppuun.
- eremith
Vai, että on niin. Paavali vainoominen ja murhaaminen sinun mielestäsi oli ok. niinkö, ja että Paavali luotti siihen, että koska Jeesus oli täyttänyt Jumalan lain, niin hyvä minä Paavali tunnustan, että hän on Jumalan Poika, ei tässä mitään. Minä Paavali tein niinkuin laki määräsi juutalaiset rabbiinit velvoittivat näin minut tekemään, ja minä toin tuon Jeesuksen seuraajat rabbien tuomittaviksi. Paavali teki siis sinun mielestäsi oikein menetellessän edellä mainitulla tavalla, niinkö? - Mutta Paavalihan oli täydellinen laki judisti uskovainen eli hän oli laissa täydellinen, ei kukaan juutalaisista llain noudattajista ollut lakia pitänyt niin ankaran täsmälliseti kuin Paavali. Mutta silti hän olikin syntisistä suurin, ja hänen täytyi käydä täydellinen uudestisyntyminen, ennenkuin hänestä tuli kristitty, ja lopulta vieläpä pakanain apostoli. Nyt Paavalikin voi sanoa, että minäkin löysin Kristuksen ja, että Isä ja minä olemme yhtä.
Ei se auta meitä kristityiksi tulemaan, jos me sanomme, että Jeesus Kristus on täyttänyt koko lain, ja me voimme tunnustaa suullamme kuinka hänen lain täyttämisensä, ja vaikka veisaisimme, ja ylistäisimme, ja rukoilisimme kuinka hänen suuruuttaan, niin se johda mihinkään parempaan meitä Häneen nähden. Sillä häneen uskominen on sitä, että riisuudumme täydellisesti uudestisyntymisen kautta koko lihallisen persoonamme vallasta, ja puemme päällemme täydellisen Kristuksen rakkauden täyttämän ja uhrautavan Rakkauden, anteeksiannon, palvelevan uhrautumisemme ja lähimmäisessä elävän Jumalan tahdon. Tämä kaikki edellä mainittu todistaa silloin, että olemme uudestisyntyneet ja pukeneet itsemme sen kautta Kristuksen rakkauden Jumalallisen tahdon puhtaaseen "vaippaan", ja silloin sielullamme ikävöimme tehdä vain hyvää Jumalalle palvelusta - uhrautumalla lähimmäisellemme. Näin tapahtui Paavalin elämässä, se oli uudestisyntyminen Kristukseen. - kiramari kuha
riikki.77 kirjoitti:
Voi niinkin olla, mutta teille Hän on jo nähtävästi sen sanonut, että etkö ymmärrä. Eihän adventistit kristittyjä ole, vain Jeesuksen Kristuksen seuraajat, miltäs sun "paskas" haisee? - Ai juutalaiselta laki kokoelmaltako!!
adventistit ovat kristittyä kansakuntaa.meillä on jumalana Jeesus,HERRAMME.muita jumalia,eikä herroja meillä ei ole,eikä tule!!!!!!!pistä tämä mielees,sinä pilkkaaja.
- kiramari kuha
23423423423 kirjoitti:
näytä ymmärtävän, että Jeesus ja laki eivät ole toistensa vihollisia vaikka te niin väitätte.
jeesus tuli lihaksi,täydentämään lain kaksois rakkauden käskyllään.
- eremith
benedi kirjoitti:
oppinut seuraa jälkiäni, kun " vastustan perkelettä, että se meihin ei ryhtyisi"Miksi se uskon-elämä Jota Jeesus Kristus eli ei kelvannut juutalaisille ylipapeille ja muille rabbeille? Koska Jeesus rikkoi heidän lakiaan, samaten teki Paavali, kun hänestä tuli Jeesuksen Kristuksen seuraaja Damaskon tiellä tapahtuneen kääntymyksen eli uudestisyntymisen kautta, ottaessaan vastaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin Rakkauden sanoman vastaan: siulunsa pelastajaksi kääntäen selkänsä täysin rabbiinien laki kultille, ja varmasti kauhistuneena käsitteli mielessään, että mihin hirvittävään kultti uskontoon hän oli luottanut, sama ongelma tulee olemaan adventismissa luulisin, kun ihmiset heräävät sielussaan.
- riikinkukko44
benedi kirjoitti:
raskaat"...paitsi sapatin pyhittäminen kivistää joitakin!aika, että sinunkin sydämmesi kirjoitettaisiin uusiliitto niin vapautuisit tuo vanhan liiton kahleista? Kai nyt sun ymmärrys on sen verran valaistunut, että ymmärrät Uuden Liiton sanoman merkityksen ainakin sen verran, että kannattaa liittyä seuraamaan Jeesuksen Kristuksen uutta elämän-ymmärrystä, joka poikkeaa täydellsesti VL- peloittelu systeemimistä, jolla peloteltiin rikollisuuteen taipuvaisia. Kai nyt adventistillekin on sen verran asia valjennut, että hän tajuaa sen, että pahaa ei saa tehdä, vaikka ei enää lakia kantaisikaan mukanaan josta tarkastaa, että mitä saa tehdä ja mitä ei, vai pitääkö vielä sittenkin katsoa miten tuon sapatin päivän viettäisin, etten Jumalan mieltä pahoittaisi metelöimällä, kun hän lepää lepää sohvallaan parast'aikaa.
- benedi
riikinkukko44 kirjoitti:
aika, että sinunkin sydämmesi kirjoitettaisiin uusiliitto niin vapautuisit tuo vanhan liiton kahleista? Kai nyt sun ymmärrys on sen verran valaistunut, että ymmärrät Uuden Liiton sanoman merkityksen ainakin sen verran, että kannattaa liittyä seuraamaan Jeesuksen Kristuksen uutta elämän-ymmärrystä, joka poikkeaa täydellsesti VL- peloittelu systeemimistä, jolla peloteltiin rikollisuuteen taipuvaisia. Kai nyt adventistillekin on sen verran asia valjennut, että hän tajuaa sen, että pahaa ei saa tehdä, vaikka ei enää lakia kantaisikaan mukanaan josta tarkastaa, että mitä saa tehdä ja mitä ei, vai pitääkö vielä sittenkin katsoa miten tuon sapatin päivän viettäisin, etten Jumalan mieltä pahoittaisi metelöimällä, kun hän lepää lepää sohvallaan parast'aikaa.
kolmesti kun jo Jeesuksen kiellät!
Ethän sinä mitään lain taulua kanna, vaan sydämen lihataulua, jonne
käskyt on kirjoitettu!
Nehän on sinun suussasi ja sydämessäsi!
Mitä sydämessäsi kantamaasi lakiin tulee, on kokonaan sinun ja Jumalan
välinen asia, jos noudatat 8 tai 9 käskyä kymmenestä, sillä
silloin kuitenkin tulee kaikki 10 rikotuksi!
On kokonaan sinun ja Jumalan välinen Armokeskustelu, mitenkä asian hoidatte!
Tosiasia on kuitenkin, että kaikille on samat kilpailu säännöt! - eremith
benedi kirjoitti:
kolmesti kun jo Jeesuksen kiellät!
Ethän sinä mitään lain taulua kanna, vaan sydämen lihataulua, jonne
käskyt on kirjoitettu!
Nehän on sinun suussasi ja sydämessäsi!
Mitä sydämessäsi kantamaasi lakiin tulee, on kokonaan sinun ja Jumalan
välinen asia, jos noudatat 8 tai 9 käskyä kymmenestä, sillä
silloin kuitenkin tulee kaikki 10 rikotuksi!
On kokonaan sinun ja Jumalan välinen Armokeskustelu, mitenkä asian hoidatte!
Tosiasia on kuitenkin, että kaikille on samat kilpailu säännöt!kieltämään Hänellä on niin mahtava sanoma jota ei löydy raamatusta muualta kuin Hänen evankeliumeistaan. Joten hänet yksin tunnustan oikean totuuden ilmoittajaksi, jaa kyllä samoin Paavalin joka toi elävän kristinopin myöskin pakanoille, että kyllä he molemmat olivat todella urheita miehiä, siitä huolimatta, että heitä vainottiin kuolemaan asti. Oi jospa vain pääsisi yhtä pitkälle tuossakin itsensä voittamisessa, jotta silleen.
eremith kirjoitti:
Tårä (opetus) laki) Juutalaisessa pyhässä Talmutissa misnatraktaatti Pirqe Abot'in alkusanoissa. Tässä ei kuitenkaa ole kysymys vain kirjoitetusta laista vaan koko juutalaisesta perinteestä - siis myös lain tulkinnasta. Tämän lisäksi kyllä myös talmuntissa todetaan, että Mooses oli kirjoittanut lain kirjan. Vain siitä ollaan erimieltä kertoiko hän myös oman kuolemastaan. Jotkut arvelevat, että Joosua oli lisännyt Mooseksen kuolemasta kertovan kappaleen 5. Mooseksen kirjan loppuun.
Mooseshan edustaa vain Israelia, ei kaikkia kansoja kuten edustaa Aabrahan ja Jeesus. Mooseksen laki on
Jumalan laki, Israelille.
2.Ms.34:27-35
27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
31 Mutta Mooses huusi heitä; niin Aaron ja kaikki kansan päämiehet kääntyivät takaisin hänen luokseen, ja Mooses puhui heille.
32 Sitten kaikki israelilaiset lähestyivät häntä, ja hän käski heidän noudattaa kaikkea, mitä Herra oli puhunut hänelle Siinain vuorella.
33 Ja kun Mooses oli lakannut puhumasta heidän kanssaan, pani hän peitteen kasvoillensa.
34 Mutta niin usein kuin hän meni Herran eteen puhuttelemaan häntä, poisti hän peitteen, siksi kunnes tuli ulos. Ja tultuaan ulos hän puhui israelilaisille, mitä hänen oli käsketty puhua.
35 Ja israelilaiset näkivät joka kerta Mooseksen kasvojen ihon säteilevän; ja Mooses veti peitteen kasvoillensa, siksi kunnes hän jälleen meni puhuttelemaan häntä.
mitään Mooseksen käskyjä!
Vaan JUMALAN KÄSKYT, jotka ovat iankaikkiset ja PYHÄT!
Nämä kymmenen käskyä, jotka Jumala OMALLA SORMELLAAN kirjoitti lakitauluihin uudestaan, kun entiset lakitaulut rikkoituivat. Ne kuuluvat Jumalan OIKEUDENMUKAISUUTEEN, ja ovat HÄNEN luonteensa ilmaisu, opetukseksi ja ymmärrykseksi jokaiselle joka haluaa rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistään ninkuin itseään.Tämän saman oikeudenmukaisuuden, Jumalan kunnioittamisen ja lähimäisen rakkauden kirjoittaa Jumala uudestisyntymässä jokaisen lunastetun sydämen lakitauluun, vasta silloin tulee Jumalan laki eläväksi rakkaudeksi meissä.
- kiramari kuha
Sirkka-Iita kirjoitti:
Tämän saman oikeudenmukaisuuden, Jumalan kunnioittamisen ja lähimäisen rakkauden kirjoittaa Jumala uudestisyntymässä jokaisen lunastetun sydämen lakitauluun, vasta silloin tulee Jumalan laki eläväksi rakkaudeksi meissä.
sirkka-litan kanssa asioista.taidat olla rakas uskon sisar.perustamme uskomme Jeesukseen Kristukseen,rakkauden ja armon antajaan,Herraamme.meitä uskovia pilkataan uskomme tähden,Jeesuksen nimen tähden he heittävät kiviänsä meitä kohti.Herraamme sattuu tuo pilkka,myös meihin,mutta iloitkaamme,että saamme kärsiä Jumalamme nimen tähden,sillä palkkamme tulee olemaan suuri Kristuksen vainoojien tähden.rakasta vihollistsi ja julista rakkauden ja rauhan evankeliumia,sinä oikeauskoinen veli ja sisko,rohkein mielin.
- eremith
Onko Sirkka Iita niin itsepäinen ja adventtiuskokultin sokaisema, että kehtaa väittää parempaa tietoa vastaan, ettei ole mitään Mooseksen käskyjä? - Valitettavasti ne 10- käskyä ovat Mooseksen antamat ja kirjoittamat käskyt jotka Siinailla annettiin ennen kuin juudan kansa sai astua Kaanaan maalle. Ja nsiksi se oli ankara laki, jotta järjestus säilyisi, ja sen ohella kansallinen kuri. Näinhän on kaikissa valtioissa laki, että sitä kunnioitetaan. Juutalainen 10 käskyn laki kuuluu juutalaiseen perinteeseen. Viides Mooseksen kirjan alkuperäinen hebrealainen yhteisnimitys on tóra (opetus, laki). Talmudissa todetaan, että Mooses oli kirjoittanut lain kirjan, ja siilä vain.
- ex.hirvas
eremith kirjoitti:
Onko Sirkka Iita niin itsepäinen ja adventtiuskokultin sokaisema, että kehtaa väittää parempaa tietoa vastaan, ettei ole mitään Mooseksen käskyjä? - Valitettavasti ne 10- käskyä ovat Mooseksen antamat ja kirjoittamat käskyt jotka Siinailla annettiin ennen kuin juudan kansa sai astua Kaanaan maalle. Ja nsiksi se oli ankara laki, jotta järjestus säilyisi, ja sen ohella kansallinen kuri. Näinhän on kaikissa valtioissa laki, että sitä kunnioitetaan. Juutalainen 10 käskyn laki kuuluu juutalaiseen perinteeseen. Viides Mooseksen kirjan alkuperäinen hebrealainen yhteisnimitys on tóra (opetus, laki). Talmudissa todetaan, että Mooses oli kirjoittanut lain kirjan, ja siilä vain.
israelilaisille laiksi, koska se oli rikollinen aavikkokansa. Joku järjestys sielläkin piti olla, ja Mooseksella ei ollut mitään keinoja saada järjestystä. Se oli aikansa maallinen laki, jonka antoi Jumala, koska israelilaisilla ei ollut juristeja eikä lainsäätäjiä. Ei se sen kummenpi juttu ollut.
Se mitä 10 käskyn laki piti sisällään, on korvattu Suomessakin Suomen lailla, samoin siellä on määrätty rikoksista annettavat rangaistukset. Vai ovatko adventistit edelleenkin sitä mieltä, että jos 10 käskyn lakia noudatetaan, niin rangaistus pitää olla vaikka tämä.
3. Moos. 24:17
Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla. - benedi
ex.hirvas kirjoitti:
israelilaisille laiksi, koska se oli rikollinen aavikkokansa. Joku järjestys sielläkin piti olla, ja Mooseksella ei ollut mitään keinoja saada järjestystä. Se oli aikansa maallinen laki, jonka antoi Jumala, koska israelilaisilla ei ollut juristeja eikä lainsäätäjiä. Ei se sen kummenpi juttu ollut.
Se mitä 10 käskyn laki piti sisällään, on korvattu Suomessakin Suomen lailla, samoin siellä on määrätty rikoksista annettavat rangaistukset. Vai ovatko adventistit edelleenkin sitä mieltä, että jos 10 käskyn lakia noudatetaan, niin rangaistus pitää olla vaikka tämä.
3. Moos. 24:17
Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.jonkun ihmisen, niin rangaistushan siitä seuraa!
" Yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää" No, kerropas, kun Mooses tappoi egybtiläisen ja peitteli hiekkaan, niin miksi Mooses on tänäpäivänä elossa taivaassa ja viettää iankaikkista elämää? - eremith
benedi kirjoitti:
jonkun ihmisen, niin rangaistushan siitä seuraa!
" Yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää" No, kerropas, kun Mooses tappoi egybtiläisen ja peitteli hiekkaan, niin miksi Mooses on tänäpäivänä elossa taivaassa ja viettää iankaikkista elämää?Miksei olisi "elossa"! Mutta ei todellakaan lihallisessa fysikkassaan, vaan hänen sielunsa saattaa olla, ellei sitten ole joutunut inkarnoitumaan jälleen aineen fyysilliseen muotoon, jospa hänellä oli täällä ajassa vielä jokin tehtävä keske, että hän palasi ajan-alhoon viimeistelemään kesken jäänyttä hommaansa.
- Palle.
eremith kirjoitti:
sillä Raamatun mukaan käskyt antoi Jumala ja Raamatun mukaan Jumala kirjoitti käskyt laintauluihin.
Ei siihen sitten minkäänlaista --ismia tai --tismia Raamattu riittää.
On tietysti eri asia jos uskoo Raamattuun tai ei usko. Nähtävästi Sirkka Iita uskoo mutta sinä et usko ja mikäs .. jokaisella ihmisellä on valinnan vapaus, sitähän ihmisenä olo tarkoittaa mutta toisaalta on se kuitenkin aika ihmeellistä, että et osaa lukea selvää Raamatun tekstiä vaikka se tässäkin keskustelussa on eteesi pantu selvällä suomenkielellä, niin että lapsikin osaa sen lukea jos haluaa.
Sen sijaan - että niinkuin nyt - haukut palstalla olevia olisi eri asia jos sanoisit reilusti: "Juu, niinhän Raamatussa näyttää lukevan, mutta minä en usko siihen, vaan uskon enemmän omaan teoriaani siitä mitä Raamatussa lukee tai ei lue"..
Nyt se - Repale.
eremith kirjoitti:
Miksei olisi "elossa"! Mutta ei todellakaan lihallisessa fysikkassaan, vaan hänen sielunsa saattaa olla, ellei sitten ole joutunut inkarnoitumaan jälleen aineen fyysilliseen muotoon, jospa hänellä oli täällä ajassa vielä jokin tehtävä keske, että hän palasi ajan-alhoon viimeistelemään kesken jäänyttä hommaansa.
nyt alan ymmärtämään mikä uskonto sinulla päässäsi.
Adventistit kun menevät Raamatun mukaan - ei ihme jos teille tulee kinaa asioista. Mikset heti sanonut että et Raamatusta piittaa .. kuin ehkä suuremmissa mutkissa :) - eremith
Repale. kirjoitti:
nyt alan ymmärtämään mikä uskonto sinulla päässäsi.
Adventistit kun menevät Raamatun mukaan - ei ihme jos teille tulee kinaa asioista. Mikset heti sanonut että et Raamatusta piittaa .. kuin ehkä suuremmissa mutkissa :)nimenomaan perustan näkemykseni, ja erikoisesti Jeesuksen Kristuksen pelastavaan elämän ymmärrykseen: hänen viideen käskynsä valottamaan ykseyden elämän-henkeen jossa kaikki olemme yhtä Jumalisessa ikuisen elämän Rakkaudessa jossa ei ole mitään eroa Kristuksen hengen laissa. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, ja Jumalaa yli kaiken, kaikesta mielestäsi, kaikesta sydämestäsi, niin silloin voit rakastaa koko kaikkeuden elämää, kaikkeuden henkeä joka liittää sinut Jumalaan ja lähimmäiseen. Koska sama henki meidän fysiikkammekin yllä pitää, hänessä me elämme liikumme ja olemme, aivan kuten Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan. Meidän tulee vain nähdä raamatun sanan sisälle. Elämän henki ei koskaan häviä, mutta tämä eläin ruumis on katoava, sillä ei ole mitään tulevaisuutta ikuisuudessa, maasta sinä olet ja maaksi muutut, mutta elämän henki palajaa Jumalan tykö, ja se sisältää ne kerätyt aarteet ajallisesta elämästä jotka me olemme hankkineet ajallisen elämän aikana taivaalliseen varasto-huoneeseen.
- AVK
benedi kirjoitti:
jonkun ihmisen, niin rangaistushan siitä seuraa!
" Yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää" No, kerropas, kun Mooses tappoi egybtiläisen ja peitteli hiekkaan, niin miksi Mooses on tänäpäivänä elossa taivaassa ja viettää iankaikkista elämää?Jos teet väärin, siitä on seuraamus, mutta ei kymmenen käskuyn perusteella!
Kymmenen käskyä olivat vain Israelia varten.
Ja sillekin vasta Egyptistä lähdön jälkeen. Sitä aiemmin ei ollut lakia, joka olisi ilmoitettu kirjallisesti todistettuna ihmisille.
Mooseksen kautta annettiin Israelille laki.Näin Israel tuli lainalaiseksi. Tämä lainalaisuus ei koskenut muihin kansakuntiin kuuluvia! Adventismissa on tehty kummallisia muutoksia lain merkitykseen eikä niitä merkityksiä ole laissa ollut milloinkaan eikä tule. AVK kirjoitti:
Jos teet väärin, siitä on seuraamus, mutta ei kymmenen käskuyn perusteella!
Kymmenen käskyä olivat vain Israelia varten.
Ja sillekin vasta Egyptistä lähdön jälkeen. Sitä aiemmin ei ollut lakia, joka olisi ilmoitettu kirjallisesti todistettuna ihmisille.
Mooseksen kautta annettiin Israelille laki.Näin Israel tuli lainalaiseksi. Tämä lainalaisuus ei koskenut muihin kansakuntiin kuuluvia! Adventismissa on tehty kummallisia muutoksia lain merkitykseen eikä niitä merkityksiä ole laissa ollut milloinkaan eikä tule."Jos teet väärin, siitä on seuraamus, mutta ei kymmenen käskuyn perusteella!"
AVK (AinaVastaanKaikkea), tuolla osatotuudellasi ei ole mitään merkitystä tolleen irrallisena.
Omaatuntoa vastaan tekemisistä on aina ikävät seuraamuksensa ja 10 käskyä on samalla puolella kuin hyvä omatunto. Vaikka tuomio ei perustukaan lakiin niin omatunto kuitenkin tuomitsee rakkaudettomuudesta.
Ja jos noudattaa lakia väärällä mielellä niin Jumalan edessä on syyllinen,
Maallinen esimerkki asiasta:
Nopeusrajoitusten noudattaminen vain siksi ettei menisi rahaa sakkolappuun, on väärin.
Pitää ajatella muiden tiellä liikkuvien turvallisuutta.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
Evankeliumia ilman lakia mutta täynnä rakkautta!
Antti- rakkaus voittaa
AnttiVKantola kirjoitti:
"Jos teet väärin, siitä on seuraamus, mutta ei kymmenen käskuyn perusteella!"
AVK (AinaVastaanKaikkea), tuolla osatotuudellasi ei ole mitään merkitystä tolleen irrallisena.
Omaatuntoa vastaan tekemisistä on aina ikävät seuraamuksensa ja 10 käskyä on samalla puolella kuin hyvä omatunto. Vaikka tuomio ei perustukaan lakiin niin omatunto kuitenkin tuomitsee rakkaudettomuudesta.
Ja jos noudattaa lakia väärällä mielellä niin Jumalan edessä on syyllinen,
Maallinen esimerkki asiasta:
Nopeusrajoitusten noudattaminen vain siksi ettei menisi rahaa sakkolappuun, on väärin.
Pitää ajatella muiden tiellä liikkuvien turvallisuutta.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
Evankeliumia ilman lakia mutta täynnä rakkautta!
Antti"Evankeliumia ilman lakia mutta täynnä rakkautta"?
Mutta Jumalan lakihan ON täynnä rakkautta. - eremith
Jahve oli juutalaisten jumala jonka käskyjä Mooses julisti kansalleen Israelille. Herra ei tehnyt tätä liittoa "meidän isiemme kanssa; "huomioitämä, ettet aina väitä joutavaa tästä kysymyksestä". Jatkuu, "vaan meidän, eli silloin kun he tulivat Kaanaan maata valloittamaan, ei siis 430 vuotta myöhempään Abrahamin ja Jumalan välisen liiton solmimisen jälkeen tehty liitto: on kokonaan se liitto joka on voimassa tämän päivänkin kristityille.
Mooseksen julistama 10 käskyn liitto on 100% sesti annettu juudan/Israelin silloiselle kansalle! Niinkuin 5Moos.5:3 jae todistaa ja Mooses sen itse vielä vakuuttaa, että se koski silloista juudan kansaa, ja siellä asuvia ja "kirjoilla" olevia vierasperäisiä ihmisiä. " mitään Mooseksen käskyjä! "
Toki aina tarkoitetaan 10 käskyä eli niitä 10 kivitauluihin kirjoitettua sanaa, joiden selitys sitten on
säädöksissä. Kyllä Raamattu paljon puhuu Jumalan "laista ja säädöksistä". "Mooses on sanonut", sanoo
Jeesus ja tivaa että miksette täytä niitä. No, Jeesushan tietää ettei kukaan Jumalalle kelpaavalla tavalla
kykene täyttämään. Mutta hänhän tarjookin aivan uutta tietä: kutsuttava rakkaus käskyttämisen sijaan!
Kyllä sinun viestisi ovat niin kovasti Ellenin kyllästämät vaikket tuota pyhää nimeä turhaan lausukaan.
Miksi koetat hylätä Mooseksen ja mukamas Jumalan valita tilalle? Mooses edusti Jumalaa niinkuin Jeesus
uudessa liitossa.
JEESUS EI KYKENE EROTTAMAAN MOOSESTA JA JUMALAA LAISTA - MUTTA SIRKKA IITAKO KYKENEE ?
Luuk. 2:24
ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa.
Luuk. 10:26 :
Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
Luuk. 24:44
Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
Joh. 8:5
Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
Joh. 7:19
Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.
Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Kunnioitan kommunistinkin vakaumusta, sellaista joka on vilpitön kommunisti. Mutta sinä olet peitellysti ellenisti.Tarksitapa Sirkka-Iita, seisotko sittenkin vielä kuilun väärällä puolella. Mooses allekirjoitti lain Israelin
puolesta ja Jumala Luojan puolesta. Vain Abraham ja Jeesus edustivat koko ihmiskuntaa. Lisäksi Aadam,
mutta hän huonolla sopimuksella, josta jokaisen pitää sanoutua irti ja tulla Jeesuksen opetuslapseksi.
2. Moos.34:27-
31 Mutta Mooses huusi heitä; niin Aaron ja kaikki kansan päämiehet kääntyivät takaisin hänen luokseen, ja Mooses puhui heille.
32 Sitten kaikki israelilaiset lähestyivät häntä, ja hän käski heidän noudattaa kaikkea, mitä Herra oli puhunut hänelle Siinain vuorella.
33 Ja kun Mooses oli lakannut puhumasta heidän kanssaan, pani hän peitteen kasvoillensa.
34 Mutta niin usein kuin hän meni Herran eteen puhuttelemaan häntä, poisti hän peitteen, siksi kunnes tuli ulos. Ja tultuaan ulos hän puhui israelilaisille, mitä hänen oli käsketty puhua.
35 Ja israelilaiset näkivät joka kerta Mooseksen kasvojen ihon säteilevän; ja Mooses veti peitteen kasvoillensa, siksi kunnes hän jälleen meni puhuttelemaan häntä.
Toinenkin todistaja ja kolmas, ettei jäisi enää epäselväksi ...
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti,
kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;
ja se säädettiin enkelien kautta,
VÄLIMIEHEN KÄDELLÄ.
Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita
itsellesi nämä sanat,
sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
Siunaten
AnttiSirkka-Iita kirjoitti:
Tämän saman oikeudenmukaisuuden, Jumalan kunnioittamisen ja lähimäisen rakkauden kirjoittaa Jumala uudestisyntymässä jokaisen lunastetun sydämen lakitauluun, vasta silloin tulee Jumalan laki eläväksi rakkaudeksi meissä.
Ja tuo oli suoraan alex-kasin otsasta, tuo kulunut fraselogia. Eikö sinulla mitään omaa ole?
""Tämän saman oikeudenmukaisuuden, Jumalan kunnioittamisen ja lähimäisen rakkauden kirjoittaa Jumala uudestisyntymässä jokaisen lunastetun sydämen lakitauluun, vasta silloin tulee Jumalan laki eläväksi rakkaudeksi meissä.""
Mutta ajattelepa tätä ... Jumalan oikeudenmukaisuus on niin paljon korkeammalla ihmisen mieltä että
hänpä joutui oikeudenmukaisen vihansa kohdistamaan Jeesukseen, tekemään golgatat, ettei tarttis olla
niin kovin oikeudenmukainen meille poloisille, jotka emme tottavie osaa yhtäkään käskyä, siis elää,
elää Jumalan hyväksymällä tavalla.
Tarkistapa Sirkka-Iita, seisotko sittenkin vielä kuilun väärällä puolella. Mooses allekirjoitti lain Israelin
puolesta ja Jumala Luojan puolesta. Vain Abraham ja Jeesus edustivat koko ihmiskuntaa. Lisäksi Aadam,
mutta hän huonolla sopimuksella, josta jokaisen pitää sanoutua irti ja tulla Jeesuksen opetuslapseksi.
2. Moos.34:27-
Toinenkin todistaja ja kolmas, ettei jäisi enää epäselväksi ...
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti,
kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;
ja se säädettiin enkelien kautta,
VÄLIMIEHEN KÄDELLÄ.
Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita
itsellesi nämä sanat,
Siunaten
- näin päin
Monet ajattelevat, että Jumala pelastaa kaikki ihmiset.
Este on Jumalan laki, joka näyttää synnin.
Jeesus täytti tämän lain ja piti ja sovitti sen täydellisesti ja tässä on ihmisen toivo.- eremith
Ja sehän onkin Jumalan tahdo, mutta ihmisen tahto näyttää olevan päinvastoin. Jumala ei sano ketään hyväksi eikä ketään pahaksi, vai onko Hän sinulle näin ilmoittanut? Jos näin on, niin sinä olet tulkinnut asian oman mielesi johdon mukaisesti. Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin, niilekin jotka meidän mielestämme ovat rikollosia ja pahoja, ja jopa murhamiehillekin Jumalan auriko säteilee aivan samalla tavalla kuin niilekin jotka mielestään ovat hyviä jumalansa valittuja kristittyjä. Jumalalla on äärettömän pitkä "vieteri" kärsivällisyydessään Hän odottaa ihmistä loputtoman pitkään, ja hän luottaa, että ihminen kun hän joskus kyllästynyt tämän aineellisen mammonan tarjoamaan turhuuteen, niin hän palaa takaisin Isänsä kotiin, ottakoon se, sitten vaikka kuinka äärettömän, tai mittaamattoman ajan tahansa. Niin kyllä Isä lastansa jaksaa odottaa. Niinkuin tuhlaaja poika kertomuksessa kerrotaan. Isä Jumala on ajan ulottumattomissa, ja me ajan fyysisessä maailmassa valmistaudumme tuota ikuista hääjuhlaa varten. Me olemme jokainen ihminen Isän Jumalan ajatuksissa aivan samassa aroasemassa, olimme me miten pahoja tahansa toistemme silmissä ja sydämessä.
Jumala tietää vain yksin milloin kunkin ihmisen vuoro koittaa jollion hän on valmis palamaan takaisin Isän Jumalan yhteyteen, jokaisen Hän kutsuu vuorollaan, kun hän on ajallisen elämän velvollisuudet täyttänyt, ja ilmoittanut Isälle haluan palata Isä kotiin, josta kerran lähdin tuhlaaja pojaksi, tähän ajallisen elämän "sianruan" nauttimiseen, nyt haluan palata kotiin. Ja Isä tulee aivan varmasti jokaista tuhlaaja Poikaansa vastaan, ei ainuttakaan Hän tahdo menettää, vaan jokaiselle hän antaa lunastuksen "sormuksen sormeen". - että sillee...
eremith kirjoitti:
Ja sehän onkin Jumalan tahdo, mutta ihmisen tahto näyttää olevan päinvastoin. Jumala ei sano ketään hyväksi eikä ketään pahaksi, vai onko Hän sinulle näin ilmoittanut? Jos näin on, niin sinä olet tulkinnut asian oman mielesi johdon mukaisesti. Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin, niilekin jotka meidän mielestämme ovat rikollosia ja pahoja, ja jopa murhamiehillekin Jumalan auriko säteilee aivan samalla tavalla kuin niilekin jotka mielestään ovat hyviä jumalansa valittuja kristittyjä. Jumalalla on äärettömän pitkä "vieteri" kärsivällisyydessään Hän odottaa ihmistä loputtoman pitkään, ja hän luottaa, että ihminen kun hän joskus kyllästynyt tämän aineellisen mammonan tarjoamaan turhuuteen, niin hän palaa takaisin Isänsä kotiin, ottakoon se, sitten vaikka kuinka äärettömän, tai mittaamattoman ajan tahansa. Niin kyllä Isä lastansa jaksaa odottaa. Niinkuin tuhlaaja poika kertomuksessa kerrotaan. Isä Jumala on ajan ulottumattomissa, ja me ajan fyysisessä maailmassa valmistaudumme tuota ikuista hääjuhlaa varten. Me olemme jokainen ihminen Isän Jumalan ajatuksissa aivan samassa aroasemassa, olimme me miten pahoja tahansa toistemme silmissä ja sydämessä.
Jumala tietää vain yksin milloin kunkin ihmisen vuoro koittaa jollion hän on valmis palamaan takaisin Isän Jumalan yhteyteen, jokaisen Hän kutsuu vuorollaan, kun hän on ajallisen elämän velvollisuudet täyttänyt, ja ilmoittanut Isälle haluan palata Isä kotiin, josta kerran lähdin tuhlaaja pojaksi, tähän ajallisen elämän "sianruan" nauttimiseen, nyt haluan palata kotiin. Ja Isä tulee aivan varmasti jokaista tuhlaaja Poikaansa vastaan, ei ainuttakaan Hän tahdo menettää, vaan jokaiselle hän antaa lunastuksen "sormuksen sormeen".Kyllä sinä Eremith kirjoittelet kaikenlaista soopaa :)
Ensin että Mooses kirjoitti käskyt ja nyt että Jumala ei sano ketään hyväksi eikä ketään pahaksi, vai onko Hän sinulle näin ilmoittanut?
Mistä uskonnosta oikein puhut?
Raamatun mukaan Jumala kirjoitti laintauluihin niissä olevat kirjoitukset ja Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat pahoja.
1. Moos. 6:5
Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyk- sensä olivat kauttaaltaan pahat, [ - eremith
että sillee... kirjoitti:
Kyllä sinä Eremith kirjoittelet kaikenlaista soopaa :)
Ensin että Mooses kirjoitti käskyt ja nyt että Jumala ei sano ketään hyväksi eikä ketään pahaksi, vai onko Hän sinulle näin ilmoittanut?
Mistä uskonnosta oikein puhut?
Raamatun mukaan Jumala kirjoitti laintauluihin niissä olevat kirjoitukset ja Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat pahoja.
1. Moos. 6:5
Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyk- sensä olivat kauttaaltaan pahat, [Onko sinulle Elämän Henki kuiskannut, että nuo toiset ihmiset ovat pahoja, eli tarkoitan elämän hengellä Jumalaa, aivan niinkuin Jeesus Kristus Häntä nimittää, ja Jeesus jatkaa, että "hänessä me elämme liikumme ja olemme". Mutta ehkä sinäkin siinä tapauksessa erottelet elämän hengen pois Jumalasta, jotta saat määritellä ihmisiä hyviksi ja pahoiksi, näin ei kuitenkaa tee Jumala, eli "Elämän Henki" Hän antaa aivan saman oikeuden ja mahdollisuuden kaikille joille hän antaa Henkensä auliisti. ja Hän antaa täydellisen vapauden olla heidän sitä tai tätä, tehdä hyvää tai pahaa, koska he itse vastaavat teoistaan
Jumalalle/Elämän Hengelle on ihminen on aina yhtä arvokas eli hän elämänsä niin tai näin, sillä hän ei tuomitse yhtäkään luotuaan ihmissielua kadotukseen, eikä toista sen paremmin pelastukseen kuin toistakaan. Hän sanoo, että Hän on antanut Pojalleen vallan tuomita, ja se Poika, eli tuomari on meissä ihmisissä. Jokaisessa meissä on, jos meidän omatuntomme on herännyt Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumin, eli Vuorisaarnan äärettömän vaikuttavan sanoman kautta uudestisyntymiseen. Niin silloin tuo Jumalan poika on astunut valtaistuimelleen tuomarin tehtävään. Hän on aikansa kolkuttanut sydämen ovella päästäkseen sisään, ja vihdoin uudestisyntymisen kautta olemme avanneet sydämemme oven Kristukselle, ja siten antaneet vallan Hänelle. eremith kirjoitti:
Onko sinulle Elämän Henki kuiskannut, että nuo toiset ihmiset ovat pahoja, eli tarkoitan elämän hengellä Jumalaa, aivan niinkuin Jeesus Kristus Häntä nimittää, ja Jeesus jatkaa, että "hänessä me elämme liikumme ja olemme". Mutta ehkä sinäkin siinä tapauksessa erottelet elämän hengen pois Jumalasta, jotta saat määritellä ihmisiä hyviksi ja pahoiksi, näin ei kuitenkaa tee Jumala, eli "Elämän Henki" Hän antaa aivan saman oikeuden ja mahdollisuuden kaikille joille hän antaa Henkensä auliisti. ja Hän antaa täydellisen vapauden olla heidän sitä tai tätä, tehdä hyvää tai pahaa, koska he itse vastaavat teoistaan
Jumalalle/Elämän Hengelle on ihminen on aina yhtä arvokas eli hän elämänsä niin tai näin, sillä hän ei tuomitse yhtäkään luotuaan ihmissielua kadotukseen, eikä toista sen paremmin pelastukseen kuin toistakaan. Hän sanoo, että Hän on antanut Pojalleen vallan tuomita, ja se Poika, eli tuomari on meissä ihmisissä. Jokaisessa meissä on, jos meidän omatuntomme on herännyt Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumin, eli Vuorisaarnan äärettömän vaikuttavan sanoman kautta uudestisyntymiseen. Niin silloin tuo Jumalan poika on astunut valtaistuimelleen tuomarin tehtävään. Hän on aikansa kolkuttanut sydämen ovella päästäkseen sisään, ja vihdoin uudestisyntymisen kautta olemme avanneet sydämemme oven Kristukselle, ja siten antaneet vallan Hänelle.Oikein eremith jakelee totuuden sanaa ja pyrkiköön edelleen jakelemaan!
2. Tim. 2:15 :
Pyri kaikin voimin osoittautumaan Jumalan silmissä luotettavaksi työntekijäksi,
joka ei häpeä työtään ja joka opettaa totuuden sanaa oikein.
[1. Tim. 4:6,7; Tit. 2:7,8]
Joh. 8:15
Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään.
Joh. 12:47
Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse.
En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen.
48
Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan,
hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.
Älkäämme tuomitko itseämme jäämään eksytysten vangeiksi ja ulkopuolelle Kristuksen!- benedi
eremith kirjoitti:
Onko sinulle Elämän Henki kuiskannut, että nuo toiset ihmiset ovat pahoja, eli tarkoitan elämän hengellä Jumalaa, aivan niinkuin Jeesus Kristus Häntä nimittää, ja Jeesus jatkaa, että "hänessä me elämme liikumme ja olemme". Mutta ehkä sinäkin siinä tapauksessa erottelet elämän hengen pois Jumalasta, jotta saat määritellä ihmisiä hyviksi ja pahoiksi, näin ei kuitenkaa tee Jumala, eli "Elämän Henki" Hän antaa aivan saman oikeuden ja mahdollisuuden kaikille joille hän antaa Henkensä auliisti. ja Hän antaa täydellisen vapauden olla heidän sitä tai tätä, tehdä hyvää tai pahaa, koska he itse vastaavat teoistaan
Jumalalle/Elämän Hengelle on ihminen on aina yhtä arvokas eli hän elämänsä niin tai näin, sillä hän ei tuomitse yhtäkään luotuaan ihmissielua kadotukseen, eikä toista sen paremmin pelastukseen kuin toistakaan. Hän sanoo, että Hän on antanut Pojalleen vallan tuomita, ja se Poika, eli tuomari on meissä ihmisissä. Jokaisessa meissä on, jos meidän omatuntomme on herännyt Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumin, eli Vuorisaarnan äärettömän vaikuttavan sanoman kautta uudestisyntymiseen. Niin silloin tuo Jumalan poika on astunut valtaistuimelleen tuomarin tehtävään. Hän on aikansa kolkuttanut sydämen ovella päästäkseen sisään, ja vihdoin uudestisyntymisen kautta olemme avanneet sydämemme oven Kristukselle, ja siten antaneet vallan Hänelle.että Jeesus kuoli vain ja ainoastaan omiensa puolesta!
Jeesuksen omaksi ja opetuslapseksi , eli kristityksi saa
tulla yhtähyvin, juutalainen, suomalainen, kuin kiinalainenkin, musta, valkea, keltanen,
ja sekin joka on saanut täytekakun naamaansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022162Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122019Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402958Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä40843- 56809
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70744