Eli olen käyttänyt e-pillereitä 15-vuotiaasta lähtien koko ajan ja nykyään olen parikymppinen. Halut ovat ihan nollissa tällä hetkellä ja kuivuutta ja herkät limakalvot. En edes muista aikaa ilman pillereitä, joten itseäni tekisi mieli kokeilla, muuttuisiko halut ja millaista seksi olisi, jos en olisi pumpannut kroppaani täyteen hormoneja. Tuon suurempia sivuoireita en ole huomannut, mutta eihän sitä tiedä, mitä kaikkia "vaivoja" on salakavalasti hiipinyt noitten pillerivuosien aikana.
Kuitenkin, poikaystävä ei anna lopettaa pillerien käyttämistä. Jos palataan kortsuun, niin hän ei kuulemma aio harrastaa seksiä kanssani. Väitettä puolustaa sillä, että "kaikki muijafrenditkin ja kavereiden tyttöystävät käyttää e-pillereitä". Hän ei kuulemma tunne ketään, joka ei käyttäisi ja kaikille kuulemma käy joku pillerimerkki. Itse vaan pelkään, että tämä kaikki haluttomuus ja muut pikkujutut johtuu nimenomaan niistä pillereistä, kun niitä olen kohta 6 vuotta käyttänyt :/ Ja jokaisen liuskankin maksanut itse, poikaystävä ei osallistu millään tavalla kuluihin (13 euroa kuukaudessa). Joten mitä tehdä? Kokeilenko vai enkö?
Poikaystävä pakottaa käyttämään pillereitä
72
4729
Vastaukset
- mies27veeee
se tyyppi.Ei kellään ole oikeutta määrätä toisen kehoa.
- ,eiwåäi
että 20 llä paikat kuivat. Johtuu varmaan pillereistä, myös kevytruokapaska kuivattaa. Äijä käyttäköön kortsuja tai hommaa kierukka. Sinuna en alistuisi moiseen elämään, itse olen sinua kaksi kertaa vanhempi enkä ikinä ole kärsinyt mistään vastaavista ongelmista.
Mutta kai ne paikat on kuivat, jollei halua seksiä. Luultavasti suhteessa muutakin mätää ja ei siis välttämättä ollenkaan ole kyse hormooneista, vaan siitä, ettei ole himoa toista kohtaan. Tosiaan moiseen elämään ei pidä jäädä ja alistua. Selvittää omia tunteitaan ja ehkä jonkin pituinen ero olisikin paikallaan tai sitten ainakin perinpohjainen itsetutkiskelu, että onko kyseessä enemmänkin tapa olla yhdessä, kuin toisesta oikeasti välittäminen. Halut on aika sidonnaisia läheisyyteen... Miten läheistä yhdessä olo on seksin ulkopuolella ja onko arvostusta suhteessa, mistä kertoo jo tuo pilleripakkokin jotain.
Sinuna miettisin hiukan miksi olet siinä suhteessa ja mitäs ihmeellisen hyvää siinä miehessä onkaan.
- Älä alistu...
Poikaystäväsi kiristää sinua. Taitaa olla osasyy haluttomuuteesi.
Sinuna jatkaisin elämää jonkin aikaa yksin.
Vaikea päätös, mutta ei toista voi tuolla tavalla määräillä.
Käy myös juttelemassa, mikä ehkäisymuoto sinulle sopii.
Kondomi on hyvä suoja myös tauteja vastaan.- ninpäniin
"Kondomi on hyvä suoja myös tauteja vastaan."
mitä järkeä on koko parisuhteessa, jos ajattelee noin?
jos mun vaimo ehdottaisi kondomin käyttöä "koska se suojaa tauteja vastaan" niin laittaisin kyllä eropaperit vetämään. - käyttää
ninpäniin kirjoitti:
jos mun vaimo ehdottaisi kondomin käyttöä "koska se suojaa tauteja vastaan" niin laittaisin kyllä eropaperit vetämään.kortsua niin sultakin ois säästytty.
- Mariaa92
ninpäniin kirjoitti:
jos mun vaimo ehdottaisi kondomin käyttöä "koska se suojaa tauteja vastaan" niin laittaisin kyllä eropaperit vetämään.no herkässäpä sinulla on ku eropaperit laittaisit jo tuommoisesta.
- Mies22vkl
Mariaa92 kirjoitti:
no herkässäpä sinulla on ku eropaperit laittaisit jo tuommoisesta.
Taisi mennä sinulta vähän yli hilseen tuo kommentti.
- trixie***
ninpäniin kirjoitti:
jos mun vaimo ehdottaisi kondomin käyttöä "koska se suojaa tauteja vastaan" niin laittaisin kyllä eropaperit vetämään.esimerkiksi jonkun tulehduksen voi saada helpommin ilman kondomia, ei se automaattisesti tarkoita sukupuolitautia.
- anien
Kokeile ihmeessä. Muutenhan tilanne on se, että mahdollisesti tapat omat halusi sen takia, että poikaystävä saisi mukavasti seksiä. Voin kertoa, että seksi halujen kera on jotain täysin kokemisen arvoista.
Kannattaa jutella gynen kanssa myös muista ehkäisyvaihtoehdoista, mutta ihan suhteen kannalta olisi hyvä, jos poikaystäväkin kasvaisi aikuiseksi ja opettelisi tekemään myönnytyksiä. - InkaLiina
Suosittelen lämpimästi pilleireitten poisjättöä, ainakin hetkeksi. Itse olen myös syönyt 15-16-vuotiaasta lähtien pillereitä, nyt olen 23.. Tällä hetkellä en ole parisuhteessa ja jätin mielenkiinnon vuoksi pillerit pois pari kuukautta sitten. Voin kertoa että halut on kasvanu mielettömästi, harmi vaan kun ei ole sitä miestä tarvittaviin tarpeisiin.. ;D Mutta huonona puolenahan siinä on ettei keho välttämättä heti ala toimia omilla hormoneilla, menkat voi tulla myöhässä, epäsäännöllisesti.. Mutta ite oon tykänny olla ilman hormonipaukkuja. Ehkä alotan jossakin vaiheessa uudestaan pillerit ja koitan että miten ne vaikuttaa haluihin.
Luulisi poikaystävästi tajuavan tilanteesi, eikö se olis mukavampi molemmille harrastella kun kummastakin tuntuu hyvältä? Tekstisi perusteella poikaystäväsi on melko idiootti, suoraan sanoen! Itse vaadin parisuhteessa että ehkäisyn kulut jaetaan puoliksi, sama käytetäänkö kortsua/pillereitä/molempia/tms. Muuten ei heru vaikka kuinka tekis mieli. ;) Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat miehesi järkiinsä! Eihän se kokeilu ilman pillereitä ole pahasta. :) - Kiree
Kuule - jos olet aikuinen, ei sinua voi OIKEASTI pakottaa mihinkään. Pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja. Kaikki muu on sinun omaa valintaasi. Turha siis ruikuttaa, että poikaystävä pakottaisi mihinkään.
Sun elämä, sun keho, sun valinta, sun vastuu...- TakkuTakiainen
vertaa http://keskustelu.suomi24.fi/node/8938155
sinä syöt pillereitä, valitset syödä niitä. vaihtoehtoja riittää
-selibatius
-pane miestä joka osaa vetä sukan jalkaan ja ehu poiccixelle että tekipä gutaa.
-vaihda sexityyliä. Vai "pakottaako" poju kaikessa muussakin kaikkeen? Jos näin, valitset itse tulla pakotetuxi.
-jätä napit pois äläkä kerro pojalle. Huomaa asian sitten kun masu alkaa kasvaa :H (jotkut tytöt oikeasti tekee näin)
-sano että unohdit napit / ei ole varaa nappeihin / ne oksettaa ja oksensit ne pois / joku muu vastaava hätävale
-jätä se vähäxi aikaa. miettimään. erittäin hyvä vaihtoehto, siltä vähän kuulostaa.
-potkaise munille kun vaatii sexiä oilman kondomia
lakkaa teeskentelemästä 9-vuotiasta muslimityttöä. olet täys ikänen suomalainen nainen. teet omat valintasi. jos et, niele kaikki mitä tulee... mutta muista että SEKIN ON VALINTA joten turpa kii ja nurkkaan sen kanssa. - Vankilatulee
TakkuTakiainen kirjoitti:
vertaa http://keskustelu.suomi24.fi/node/8938155
sinä syöt pillereitä, valitset syödä niitä. vaihtoehtoja riittää
-selibatius
-pane miestä joka osaa vetä sukan jalkaan ja ehu poiccixelle että tekipä gutaa.
-vaihda sexityyliä. Vai "pakottaako" poju kaikessa muussakin kaikkeen? Jos näin, valitset itse tulla pakotetuxi.
-jätä napit pois äläkä kerro pojalle. Huomaa asian sitten kun masu alkaa kasvaa :H (jotkut tytöt oikeasti tekee näin)
-sano että unohdit napit / ei ole varaa nappeihin / ne oksettaa ja oksensit ne pois / joku muu vastaava hätävale
-jätä se vähäxi aikaa. miettimään. erittäin hyvä vaihtoehto, siltä vähän kuulostaa.
-potkaise munille kun vaatii sexiä oilman kondomia
lakkaa teeskentelemästä 9-vuotiasta muslimityttöä. olet täys ikänen suomalainen nainen. teet omat valintasi. jos et, niele kaikki mitä tulee... mutta muista että SEKIN ON VALINTA joten turpa kii ja nurkkaan sen kanssa.Jätä kertomatta, ettet ottanut pillereitä ja voit päästä vankilaan, potkaise munille niin vähintään sakkoa tulossa, mutta enintään 2kk vankeutta :) Suosittelen
- asefasfhhhh
kun on syönyt vuosia pillereitä, niin hormonitoiminnan normalisoitumiseen saattaa mennä jopa vuosi!! itse aikoinani hämmästyin niitä seksihaluja ym. joita mulle ilmaantui kun lopetin pillerit. ei ollut käynyt mielessäkään että itsestäni oli puuttunut jotain niin oleellista.
mutta tosiaan, siinä saattaa mennä aikaa. anna hormooniesi tasaantua ja kokeile sitten myöhemmin jotain toista pillerimerkkiä. - ...
Eipä tuo näytä sinusta paljon välittävän. Menettäisitkö lopultakaan mitään, jos luopuisit pillereistä ja hän lähtisi hakemaan seksinsä muualta? Et kuitenkaan näytä hänelle muuta merkitsevän, kuin panopuuta.
- Seksiin hellyyttä!
Minulle on aina pillerit sopinut..olen syönyt niitä 14 vuotta..
Luulen ,että kuivuutesi johtuu siitä yksinkertaisesta syystä,ettet enää välitä miehestäsi..
Kun minulla meni ekan vakavamman kanssa seksihalut..luulin,et oon ny frigidi..mut tutustuin huomaavaiseen mieheen ja halut palasivat! Seksi oli taas ihanaa!!
Luulen,että et ole saanut kaipaamaasi hellyyttä ukoltas ja pimppas on tehny stopin!
Ootko aatellut jättää sitä? Olet kuitenkin vielä nuori ihminen,jos ukkos on enempi kaveri sulle?
Rakasteluun tarvitaan huomaavaisuutta ,hellyyttä ,rakkauden tunnetta naisilla..miehet on enempi asialinjalla siinäkin.. Jos haluut kuitenkin ukkos pitää,niin kokeileppa liukuvoiteita,niitä saa apteekista ja tavarataloista..haluja ne ei saa aikaiseksi,mut seksi ei oo kivuliasta enään..Paa ukkos hakeen ja ostaan!
Olet liian nuori saamaan kierukan ja kortonkien kanssa se vasta kuivalta tuntuukin! - mietzucca
Seksiin hellyyttä! kirjoitti:
Luulen ,että kuivuutesi johtuu siitä yksinkertaisesta syystä,ettet enää välitä miehestäsi..
Kun minulla meni ekan vakavamman kanssa seksihalut..luulin,et oon ny frigidi..mut tutustuin huomaavaiseen mieheen ja halut palasivat! Seksi oli taas ihanaa!!
Luulen,että et ole saanut kaipaamaasi hellyyttä ukoltas ja pimppas on tehny stopin!
Ootko aatellut jättää sitä? Olet kuitenkin vielä nuori ihminen,jos ukkos on enempi kaveri sulle?
Rakasteluun tarvitaan huomaavaisuutta ,hellyyttä ,rakkauden tunnetta naisilla..miehet on enempi asialinjalla siinäkin.. Jos haluut kuitenkin ukkos pitää,niin kokeileppa liukuvoiteita,niitä saa apteekista ja tavarataloista..haluja ne ei saa aikaiseksi,mut seksi ei oo kivuliasta enään..Paa ukkos hakeen ja ostaan!
Olet liian nuori saamaan kierukan ja kortonkien kanssa se vasta kuivalta tuntuukin!pillerit aiheuttaa haluttomuutta ja limakalvojen kuivumista ja ärtymistä, plus monia psyykkisiä oireita. Ei se ole vähäteltävä asia.
Ap ei ole myöskään liian nuori saamaan kierukkaa. Hormonikierukka tosin voi vaikuttaa melkolailla yhtä negatiivisesti kuin pilleritkin. Kuparikierukka on eri juttu.
Minäkin söin pillereitä aikani, myös poikaystäväni toivoi sitä kun haluaa laueta sisääni ja ei pidä kortsusta. Silti hän hyväksyi täysin päätökseni lopettaa pillerit. Minulla vaikutukset olivat lähinnä psyykkisiä, mielialanvaihteluja, itkuisuutta, ärtyneisyyttä, synkkiä, kontrolloimattomia ajatuksia, masennusta jopa. Kilahtamisia pikkuasioista. Paino nousi myös ja sain hirveät määrät selluliittia vuodessa. Ei ihan normaalia... Rupesin ihan jo inhoamaan itseäni kaikin puolin.
Kun lopetin, tunsin itseni taas vähitellen itsekseni ja sumussa vaellus loppui. Olen onnellinen kun lopetin. Toki kaipaan sitä, että mies voisi laueta sisääni, samoin mies itse, mutta emme ole pahemmin kortsuja käyttäneet kuitenkaan ;) Juuri on hiljattain ollut tutkimuksia uutisissa siitä, että touhutipoissa ei ole spermaa, ja keskeytetty yhdyntä, siis poisvetäminen ennen laukeamista, on ihan yhtä tehokas ehkäisykeino kuin kortsukin. Ellei ollut tehokkaampikin. Sehän sopii erittäin mainiosti jos vielä tykkää ruiskia sitä lastia jonnekin muualle kuin sinne perinteiseen koloon xD - Mariaa92
mietzucca kirjoitti:
pillerit aiheuttaa haluttomuutta ja limakalvojen kuivumista ja ärtymistä, plus monia psyykkisiä oireita. Ei se ole vähäteltävä asia.
Ap ei ole myöskään liian nuori saamaan kierukkaa. Hormonikierukka tosin voi vaikuttaa melkolailla yhtä negatiivisesti kuin pilleritkin. Kuparikierukka on eri juttu.
Minäkin söin pillereitä aikani, myös poikaystäväni toivoi sitä kun haluaa laueta sisääni ja ei pidä kortsusta. Silti hän hyväksyi täysin päätökseni lopettaa pillerit. Minulla vaikutukset olivat lähinnä psyykkisiä, mielialanvaihteluja, itkuisuutta, ärtyneisyyttä, synkkiä, kontrolloimattomia ajatuksia, masennusta jopa. Kilahtamisia pikkuasioista. Paino nousi myös ja sain hirveät määrät selluliittia vuodessa. Ei ihan normaalia... Rupesin ihan jo inhoamaan itseäni kaikin puolin.
Kun lopetin, tunsin itseni taas vähitellen itsekseni ja sumussa vaellus loppui. Olen onnellinen kun lopetin. Toki kaipaan sitä, että mies voisi laueta sisääni, samoin mies itse, mutta emme ole pahemmin kortsuja käyttäneet kuitenkaan ;) Juuri on hiljattain ollut tutkimuksia uutisissa siitä, että touhutipoissa ei ole spermaa, ja keskeytetty yhdyntä, siis poisvetäminen ennen laukeamista, on ihan yhtä tehokas ehkäisykeino kuin kortsukin. Ellei ollut tehokkaampikin. Sehän sopii erittäin mainiosti jos vielä tykkää ruiskia sitä lastia jonnekin muualle kuin sinne perinteiseen koloon xDno hyvin on sinulle koulussa opetettu millanen ehkäsy on varma.
Jos luulet tosissaa ja uskot näihin "tutkimuksii" että poisvetäminen ennen laukeamista on tehokas ehkäsykeino nii huhhuh. - tupsulix
Seksiin hellyyttä! kirjoitti:
Olet liian nuori saamaan kierukan ja kortonkien kanssa se vasta kuivalta tuntuukin!... eivät sovi kaikille vaikka sinulle sopivatkin.
- Mariaa tietää
Mariaa92 kirjoitti:
no hyvin on sinulle koulussa opetettu millanen ehkäsy on varma.
Jos luulet tosissaa ja uskot näihin "tutkimuksii" että poisvetäminen ennen laukeamista on tehokas ehkäsykeino nii huhhuh.kun se on hiljattain päässyt peruskoulusta. Tuoreessa muistissa siis terveystiedon tuntien opit.
- nuniikk
mietzucca kirjoitti:
pillerit aiheuttaa haluttomuutta ja limakalvojen kuivumista ja ärtymistä, plus monia psyykkisiä oireita. Ei se ole vähäteltävä asia.
Kun lopetin, tunsin itseni taas vähitellen itsekseni ja sumussa vaellus loppui. Olen onnellinen kun lopetin. Toki kaipaan sitä, että mies voisi laueta sisääni, samoin mies itse, mutta emme ole pahemmin kortsuja käyttäneet kuitenkaan ;) Juuri on hiljattain ollut tutkimuksia uutisissa siitä, että touhutipoissa ei ole spermaa, ja keskeytetty yhdyntä, siis poisvetäminen ennen laukeamista, on ihan yhtä tehokas ehkäisykeino kuin kortsukin. Ellei ollut tehokkaampikin. Sehän sopii erittäin mainiosti jos vielä tykkää ruiskia sitä lastia jonnekin muualle kuin sinne perinteiseen koloon xD"touhutipoissa ei ole spermaa"
Touhutipoissa ON spermaa. Mm minä olen elävä esimerkki siitä, koska tulin raskaaksi juuri keskeytetyn yhdynnän tuloksena.
"keskeytetty yhdyntä, siis poisvetäminen ennen laukeamista, on ihan yhtä tehokas ehkäisykeino kuin kortsukin. Ellei ollut tehokkaampikin."
Tämä perustuu siihen faktaan, että kortsu voi hajota tai pudota yms. Jos kortsu aina pysyisi kasassa ja paikallaan, ja sitä käytettäisi ehdottoman oikein se olisi 100% varma keino, koska silloinhan olisi 100% varma ettei yksikään siittiö pääsisi naisen sisälle.
- dailjk
Mitä sä täällä palstalla tosta valitat?? Mikset sano noita juttuja sille jätkälle?? Sano siis että et suostu käyttään niitä enää jos poikaystäväs ei maksa. Ja sano ihan suoraan, vaikka se ehkä vähän nololta ja vaikeelta tuntuiskin, että pillerit aiheuttaa haluttomuutta ja pillu ei oo yhtä kostee eli se seksi loppuu joka tapauksessa jossain vaiheessa teillä!
Kuinka kauan ootte ollu yhessä? Voitte sopia et ootte nyt ainakin 2-3kk ilman pillereitä. Se aika menee suht äkkiä jos on muutenkin takana pitempää suhdetta (n. puoli vuotta tai enemmän).
Kyllähän sen voi ymmärtää et se kortsun kans läträäminen voi varsinkin alkuun kuulostaa turhauttavalta ja tylsältä, mut se on kuitenkin sun kroppas ja terveytes. Ja tosiaan,mitä se mies on koskaan sun etees tehnyt kaiken sen seksin suhteen,paitsi ehkä ottaa silloin tällöin suihin? ootko edes koskaan saanut orkkua hänen kanssaan? mieti onko pillereiden käytön jatko edes sen arvoista. jos olet esim. alkanut käyttää pillereitä aknen hoitoon niin onko akne jo parantunut tai kuukautiskivut ja siis onko pillereistä muuta hyötyä? - 16+20
Onko miehen miellyttäminen kaiken tuon vaivan arvoista? Ei se susta välitä jos se noin käyttäytyy. Mitä sä saat tollasesta suhteesta muuta kuin pahan mielen? En ole ikinä syönyt pillereitä enkä syö, kundikaveri on samaa mieltä että hän tahtoo halukkaan naisen ilman pillereitä kuin haluttoman pillereillä. Kuka on niin tunnevammainen että panisi mielellään jos toista sattuu ja jos toinen vain antaa eikä nauti? Ilmeisesti typeriä miehiäkin löytyy. Lähdenpä tästä halaamaan ihanaa kultaani ja sanon kuinka paljon hänestä välitän koska tiedän hänen ajattelevan muakin ja välittävän miltä musta tuntuu!
Olisit onnellisempi yksin. - oppeliini
Kuinka maailmassa sinä olet suostunut tuollaiseen?
Ellei poika osallistu omalta puoleltaan ehkäisyyn, sinun on parasta hankkia älykkäämpi ystävä. Hyvänen aika, sinähän olet tarjoillut hänelle ilmaispalveluja! Tuossa mies on aivan vapaasti harjoittanut seksiä kanssasi tietäen ettei jää siitä kiinni, samalla rikkoen sinun kehoa.
Kuulehan nainen, nyt on vähän älykkäämpien päätosten vuoro!
On aika heittää tuo ameeba-aivo yli laidan harjoittamaan seksiä muiden ameebojen kanssa. Sinä olet jo valmistatunut tuosta koulusta.
Aseta seksi PALJON korkeammalle tasolle ja ryhdy siihen vasta kun olet loytänyt miehen joka ei pidä sinua "panopuuna" vaan arvostaa sinua henkisellä tasolla. Ts. korottaa sinut tasolle jolle jokainen itseään kunnioittava ihminen kuuluu. - Mies22vkl
Minä olen sellainen poikaystävä, joka kieltää tyttöystävääni lopettamasta pillerit. Tosin hän ymmärtää minun kantani täysin. Kyse ei ole siitä, että en voisi harrastaa seksiä kondoomin kanssa. Kyse on siitä, että pitkässä juoksussa kumit eivät kestä. Minulla on hajonnut kumi liian monta, kertaa jotta luottaisin siihen ainoana ehkäisymuotona. Jälkiehkäisypillereissä on sitten moninkertainen määrä hormooneja ehkäisypilleriin verrattuna, joten tilanne on aikalaila - 0.
Muista ehkäisymuodoista en tiedä niin paljon, että voisin ottaa kantaa niiden järkevyyteen. Siemenjohtimien katkaiseminen on käynyt mielessä, koska tuskin tulen lapsia koskaan hankkimaan. Kuitenkaan en uskalla sitä vielä tässä iässä tehdä ja en tiedä suostuttaisiinko sitä edes tekemään tämän ikäiselle miehelle.
Minun tyttöystäväni on käyttänyt pillereitä yli vuoden ja on nyt jo niihin täysin kyllästynyt. Kyllä huomaan, että hänen halunsa ja kosteutensa ovat vähenneet todella paljon pillereiden takia. Mielestäni pitäisi kehittää miehillekin toimiva ehkäisypilleri. Mieluusti tieteenkin sivuoireeton, mutta vaikka siinä sivuoireitakin olisi niin ainakin voisi vuorotella pillereiden käyttöä, jotta naisen ei tarvisi olla ainoa jonka täytyy kärsiä.- ...
Oletko varma, että kondomi on ollut oikean kokoinen jos on rikki mennyt helposti?
Ja aloittajan viestiin:
Itse en olisi poikaystävän kanssa, joka ei hyvästä syystä suostuisi joustamaan sen verran, mutta jokaisen oma valintahan tuokin on.. Oletko testannut muita pillereitä? Niissä on kuulemma aika paljon eroja.
Itse en näistä pillereistä tosin tiedä sen enempää, kuullut vain. - kumiukkona pompin
Oletko kokeillut eri merkkejä ja eri kokoja? Jos kerran on monta kertaa mennyt kortsu rikki, niin jotenkin epäilen, että olet ostanut aina kaikkein halvimpia...
Suosittelen lateksittomia kumeja, ovat kalliita, mutta ohuita, eikä koskaan ole mennyt sellainen rikki.
- Terppeli
Veikkaanpa että haluttomuus ym johtuvat nimenomaan pillereistä. Minulla oli samoja ongelmia ja minä vaan lopetin aikoinaan pillereitten käytön, oli poikaystäväni mitä mieltä hyvänsä. Sain halut ja oman iloisen itseni takaisin.
Sano, että lääkäri on kehottanut pitämään taukoa ja aloita tauko. Jos itsekäs poikaystäväsi lähtee, joutaa mennäkin.
Sinun kroppasi on sinun oma kroppasi, ja saat tehdä sille mitä haluat. Ja kaikille ei käy pillerit, kokeilipa miten monta mekrkkiä tahansa. Poikaystäväsi on lapsellinen ja tietämätön tässä asiassa.- Mies22vkl
Tai jos poikaystävä ei myöskään luota kumiin niin hän joutuu lähtemään kun ei halua isäksi. Siinä ei mielestäni ole mitään lapsellista.
- .
Mies22vkl kirjoitti:
Tai jos poikaystävä ei myöskään luota kumiin niin hän joutuu lähtemään kun ei halua isäksi. Siinä ei mielestäni ole mitään lapsellista.
Miehille pitäisi enemmän takoa järkeä ja faktoja päähän eli: ainut 100% ehkäisykeino on yhdynnästä pidättäytyminen! Kaikkea muuta ehkäisyä käytettäessä on mahdollisuus tulla raskaaksi, on pillerivauvoja ja kierukkavauvoja ollut iät ja ajat, milläs tämä poikien päähän taotaan? No, helppohan se on vain lähteä lätkimään ja jättää muija selviytymään omin neuvoin, tätäkin on tapahtunut jo iät ja ajat. Pojat on poikia, ei ne muutu.
- Mies22vkl
. kirjoitti:
Miehille pitäisi enemmän takoa järkeä ja faktoja päähän eli: ainut 100% ehkäisykeino on yhdynnästä pidättäytyminen! Kaikkea muuta ehkäisyä käytettäessä on mahdollisuus tulla raskaaksi, on pillerivauvoja ja kierukkavauvoja ollut iät ja ajat, milläs tämä poikien päähän taotaan? No, helppohan se on vain lähteä lätkimään ja jättää muija selviytymään omin neuvoin, tätäkin on tapahtunut jo iät ja ajat. Pojat on poikia, ei ne muutu.
Pilleriraskauksien ja puhjenneiden kumien takia tulleet raskaudet eivät paini samassa sarjassa.
Oikein käytettynä pillereiden teho on lähes 100%. Useimmat raskauden pillereiden aikana johtuu niiden väärästä käytöstä. Toki on mahdollista, että tulee raskaaksi pillereistä huolimatta, mutta todennäköisyys on hyvin pieni. Jotkut haluavat käyttää vielä pillereiden lisäksi kumia, mutta itse otan sen verran riskiä, että en kumia suhteessa juurikaan käytä.
Mielestäni miehellä on myös ihan yhtäläinen oikeus päättää syntyykö hänen oma lapsensa kuin naisellakin on. Jos ehkäisystä huolimatta nainen tulee raskaaksi ja päättää lapsen pitää miehen vastustelusta huolimatta niin tämän naisen jättäminen on vähintä mitä mies voi tehdä. Jos nainen piittaa noin vähän miehen mielipiteestä niin on kyllä minun silmissäni roskaa koko nainen.
Ainoa enemmän miestä vahingoittava teko on hivin tahallinen tartuttaminen tai pallien irti leikkaaminen. Nimittäin ainakin henkilökohtaisesti suhtaudun suvun jatkamiseen vakavuudella enkä todellakaan halua, että lapseni syntyy vasten tahtoani. - olet väärässä
Mies22vkl kirjoitti:
Pilleriraskauksien ja puhjenneiden kumien takia tulleet raskaudet eivät paini samassa sarjassa.
Oikein käytettynä pillereiden teho on lähes 100%. Useimmat raskauden pillereiden aikana johtuu niiden väärästä käytöstä. Toki on mahdollista, että tulee raskaaksi pillereistä huolimatta, mutta todennäköisyys on hyvin pieni. Jotkut haluavat käyttää vielä pillereiden lisäksi kumia, mutta itse otan sen verran riskiä, että en kumia suhteessa juurikaan käytä.
Mielestäni miehellä on myös ihan yhtäläinen oikeus päättää syntyykö hänen oma lapsensa kuin naisellakin on. Jos ehkäisystä huolimatta nainen tulee raskaaksi ja päättää lapsen pitää miehen vastustelusta huolimatta niin tämän naisen jättäminen on vähintä mitä mies voi tehdä. Jos nainen piittaa noin vähän miehen mielipiteestä niin on kyllä minun silmissäni roskaa koko nainen.
Ainoa enemmän miestä vahingoittava teko on hivin tahallinen tartuttaminen tai pallien irti leikkaaminen. Nimittäin ainakin henkilökohtaisesti suhtaudun suvun jatkamiseen vakavuudella enkä todellakaan halua, että lapseni syntyy vasten tahtoani."Mielestäni miehellä on myös ihan yhtäläinen oikeus päättää syntyykö hänen oma lapsensa kuin naisellakin on."
Ei ole. Sitä aborttia kun ei tehdä miehelle, siis miehen kehoon ei se vauva ala kasvaa, miehen sisältä sitä ei tapeta ja ronkita ulos. Miehellä ei ole yhtälaista oikeutta päättää: se on nainen joka viimekädessä päättää syntyykö lapsi vai ei. Neuvotella voi ja pitää ja tottakai, toivottavasti päätös on yhteinen, mutta ei todellakaan ole mitään yhtälaista oikeutta.
Mies ei tule raskaaksi, mies ei tiedä siitä mitään, mies ei myöskään tässä asiassa päätä lopullista päätöstä. Sori vaan, mutta näin se on ja näin sen pitää olla.
Miehellä on yhtälainen oikeus käyttää ehkäisyä ja jos suhtaudut suvun jatkamiseen vakavuudella, valitset vain naisia, joitten kanssa lapsi ei haittaa ja käytät kumia myös niin kauan kun lasta et halua etkä voi mitään riskiä siitä ottaa.
"Jotkut haluavat käyttää vielä pillereiden lisäksi kumia, mutta itse otan sen verran riskiä, että en kumia suhteessa juurikaan käytä."
Niin, sinä otat riskiä, eli myöskin tiedät sen olevan riski: ja jos riskin itse ottaa, sen seurauksista myöskin vastaa. Tässä tapauksessa riski on myös siinä, että nainen ei tee aborttia jos vahinko käy. Sinä tiedät sen ja pitää tietää. Silti otat riskin.
Kun lapsi on tulossa, ei ole kyse siitä, jätätkö naisen vaan kyse on lapsesta sitten jo. Se velvollisuus sinulla on, jätit naisen tai ei. Kun lapsi on tulossa, kyse ei enää ole sinusta eikä sinun oikeuksistasi vaan lapsen. Ja se sinunkin pitäisi tiedostaa, jos kerran niitä riskejäkin kykenet ottamaan.
Sinä kykenet valitsemaan monellakin tapaa. Syntymätön lapsi ei kykene. Syntyvä lapsi ei kykene. Kyse ei ole aina aikuisista ja heidän itsekeskeisistä oikeuksistaan ja riidoistaan.
Niin, seksi olikin sillälailla vastuullista puuhaa. - Mies22vkl
olet väärässä kirjoitti:
"Mielestäni miehellä on myös ihan yhtäläinen oikeus päättää syntyykö hänen oma lapsensa kuin naisellakin on."
Ei ole. Sitä aborttia kun ei tehdä miehelle, siis miehen kehoon ei se vauva ala kasvaa, miehen sisältä sitä ei tapeta ja ronkita ulos. Miehellä ei ole yhtälaista oikeutta päättää: se on nainen joka viimekädessä päättää syntyykö lapsi vai ei. Neuvotella voi ja pitää ja tottakai, toivottavasti päätös on yhteinen, mutta ei todellakaan ole mitään yhtälaista oikeutta.
Mies ei tule raskaaksi, mies ei tiedä siitä mitään, mies ei myöskään tässä asiassa päätä lopullista päätöstä. Sori vaan, mutta näin se on ja näin sen pitää olla.
Miehellä on yhtälainen oikeus käyttää ehkäisyä ja jos suhtaudut suvun jatkamiseen vakavuudella, valitset vain naisia, joitten kanssa lapsi ei haittaa ja käytät kumia myös niin kauan kun lasta et halua etkä voi mitään riskiä siitä ottaa.
"Jotkut haluavat käyttää vielä pillereiden lisäksi kumia, mutta itse otan sen verran riskiä, että en kumia suhteessa juurikaan käytä."
Niin, sinä otat riskiä, eli myöskin tiedät sen olevan riski: ja jos riskin itse ottaa, sen seurauksista myöskin vastaa. Tässä tapauksessa riski on myös siinä, että nainen ei tee aborttia jos vahinko käy. Sinä tiedät sen ja pitää tietää. Silti otat riskin.
Kun lapsi on tulossa, ei ole kyse siitä, jätätkö naisen vaan kyse on lapsesta sitten jo. Se velvollisuus sinulla on, jätit naisen tai ei. Kun lapsi on tulossa, kyse ei enää ole sinusta eikä sinun oikeuksistasi vaan lapsen. Ja se sinunkin pitäisi tiedostaa, jos kerran niitä riskejäkin kykenet ottamaan.
Sinä kykenet valitsemaan monellakin tapaa. Syntymätön lapsi ei kykene. Syntyvä lapsi ei kykene. Kyse ei ole aina aikuisista ja heidän itsekeskeisistä oikeuksistaan ja riidoistaan.
Niin, seksi olikin sillälailla vastuullista puuhaa."Ei ole. Sitä aborttia kun ei tehdä miehelle, siis miehen kehoon ei se vauva ala kasvaa, miehen sisältä sitä ei tapeta ja ronkita ulos. Miehellä ei ole yhtälaista oikeutta päättää: se on nainen joka viimekädessä päättää syntyykö lapsi vai ei. Neuvotella voi ja pitää ja tottakai, toivottavasti päätös on yhteinen, mutta ei todellakaan ole mitään yhtälaista oikeutta.
Mies ei tule raskaaksi, mies ei tiedä siitä mitään, mies ei myöskään tässä asiassa päätä lopullista päätöstä. Sori vaan, mutta näin se on ja näin sen pitää olla."
Kyllä minä tiedän miten laki tässä asiassa menee, mutta toinen juttu mikä on tasa-arvoista ja oikein. Tasa-arvo ei tässä asiassa toteudu, mutta fyysisten seikkojen takia se ei voikaan toteutua. Nimittäin toinen vaihtoehto olisi tehdä abortti väkisin, mutta sen haitat olisivat varmasti suuremmat kuin sen hyödyt. Se ei kuitenkaan poissulje sitä asiaa, että lapsi on yhtä paljon molempien.
"Miehellä on yhtälainen oikeus käyttää ehkäisyä ja jos suhtaudut suvun jatkamiseen vakavuudella, valitset vain naisia, joitten kanssa lapsi ei haittaa ja käytät kumia myös niin kauan kun lasta et halua etkä voi mitään riskiä siitä ottaa."
Mitä tekemistä on suvunjatkamisella on seksistä nauttimisen kanssa? Seksi on yksi ihmiselämän tärkeimpiä asioita. Ainoastaan uskovaiset tai muuten vain tiukkamoraaliset ihmiset ovat sitä mieltä, että seksiä tulee harrastaa vain sellaisen kanssa, jota rakastaa. Minä olen sitä mieltä, että seksiä voi harrastaa ihan kenen kanssa vain, mutta lapset tulee hommata kumppanin kanssa, jota rakastaa. Tällöin lapsi saa toisiaan ja lastaan rakastavat vanhemmat.
"Niin, sinä otat riskiä, eli myöskin tiedät sen olevan riski: ja jos riskin itse ottaa, sen seurauksista myöskin vastaa. Tässä tapauksessa riski on myös siinä, että nainen ei tee aborttia jos vahinko käy. Sinä tiedät sen ja pitää tietää. Silti otat riskin."
Sen riskin otan, että nainen saattaa vaihtaa mieltään. Kuitenkaan en ota sitä riskiä, että menisin sänkyyn uskovaisen tai hullun naisen kanssa. Nimittäin heillä lapsen abortointi voi olla niin mahdotonta, että he unohtavat mieluummin minun oikeuteni. Tasapainoinen ja järkevä nainen taas usein ymmärtää, että lapsi ei ole pelkästään hänen ja tekee abortin jos en isäksi halua.
"Kun lapsi on tulossa, ei ole kyse siitä, jätätkö naisen vaan kyse on lapsesta sitten jo. Se velvollisuus sinulla on, jätit naisen tai ei. Kun lapsi on tulossa, kyse ei enää ole sinusta eikä sinun oikeuksistasi vaan lapsen. Ja se sinunkin pitäisi tiedostaa, jos kerran niitä riskejäkin kykenet ottamaan."
Nimenomaan on kyse lapsesta ja tästä syystä nainen onkin todella epäkypsä ja itsekäs jos lapsesta piittaamatta haluaa sen pitää ja jättää lapsen isättä taikka sitten rikkonaiseen perheeseen. Nimittäin jos suhteeseen ei naisen kanssa halua niin ei sitä tule tehdä edes lapsen takia.
"Sinä kykenet valitsemaan monellakin tapaa. Syntymätön lapsi ei kykene. Syntyvä lapsi ei kykene. Kyse ei ole aina aikuisista ja heidän itsekeskeisistä oikeuksistaan ja riidoistaan.
Niin, seksi olikin sillälailla vastuullista puuhaa."
Olen sama mieltä siitä, että jos lapsi syntyy niin sitä tulisi hoitaa. Kuitenkin syntymätön lapsi on minulle täysin yhdentekevää. Syöpä naisen sisässä, joka voidaan leikata pois. Lasten hankkiminen on vastuullista puuhaa. Seksi ei ole samassa määrin. Joskus seksistä aiheutuu sukupuolitauteja tai lapsi. Vastuullisuutta vaatii välttää näitä viimeiseen asti. Nämä eivät kuitenkaan saa olla este seksin harrastamiselle. - oot häpeepilkku!!
Mies22vkl kirjoitti:
"Ei ole. Sitä aborttia kun ei tehdä miehelle, siis miehen kehoon ei se vauva ala kasvaa, miehen sisältä sitä ei tapeta ja ronkita ulos. Miehellä ei ole yhtälaista oikeutta päättää: se on nainen joka viimekädessä päättää syntyykö lapsi vai ei. Neuvotella voi ja pitää ja tottakai, toivottavasti päätös on yhteinen, mutta ei todellakaan ole mitään yhtälaista oikeutta.
Mies ei tule raskaaksi, mies ei tiedä siitä mitään, mies ei myöskään tässä asiassa päätä lopullista päätöstä. Sori vaan, mutta näin se on ja näin sen pitää olla."
Kyllä minä tiedän miten laki tässä asiassa menee, mutta toinen juttu mikä on tasa-arvoista ja oikein. Tasa-arvo ei tässä asiassa toteudu, mutta fyysisten seikkojen takia se ei voikaan toteutua. Nimittäin toinen vaihtoehto olisi tehdä abortti väkisin, mutta sen haitat olisivat varmasti suuremmat kuin sen hyödyt. Se ei kuitenkaan poissulje sitä asiaa, että lapsi on yhtä paljon molempien.
"Miehellä on yhtälainen oikeus käyttää ehkäisyä ja jos suhtaudut suvun jatkamiseen vakavuudella, valitset vain naisia, joitten kanssa lapsi ei haittaa ja käytät kumia myös niin kauan kun lasta et halua etkä voi mitään riskiä siitä ottaa."
Mitä tekemistä on suvunjatkamisella on seksistä nauttimisen kanssa? Seksi on yksi ihmiselämän tärkeimpiä asioita. Ainoastaan uskovaiset tai muuten vain tiukkamoraaliset ihmiset ovat sitä mieltä, että seksiä tulee harrastaa vain sellaisen kanssa, jota rakastaa. Minä olen sitä mieltä, että seksiä voi harrastaa ihan kenen kanssa vain, mutta lapset tulee hommata kumppanin kanssa, jota rakastaa. Tällöin lapsi saa toisiaan ja lastaan rakastavat vanhemmat.
"Niin, sinä otat riskiä, eli myöskin tiedät sen olevan riski: ja jos riskin itse ottaa, sen seurauksista myöskin vastaa. Tässä tapauksessa riski on myös siinä, että nainen ei tee aborttia jos vahinko käy. Sinä tiedät sen ja pitää tietää. Silti otat riskin."
Sen riskin otan, että nainen saattaa vaihtaa mieltään. Kuitenkaan en ota sitä riskiä, että menisin sänkyyn uskovaisen tai hullun naisen kanssa. Nimittäin heillä lapsen abortointi voi olla niin mahdotonta, että he unohtavat mieluummin minun oikeuteni. Tasapainoinen ja järkevä nainen taas usein ymmärtää, että lapsi ei ole pelkästään hänen ja tekee abortin jos en isäksi halua.
"Kun lapsi on tulossa, ei ole kyse siitä, jätätkö naisen vaan kyse on lapsesta sitten jo. Se velvollisuus sinulla on, jätit naisen tai ei. Kun lapsi on tulossa, kyse ei enää ole sinusta eikä sinun oikeuksistasi vaan lapsen. Ja se sinunkin pitäisi tiedostaa, jos kerran niitä riskejäkin kykenet ottamaan."
Nimenomaan on kyse lapsesta ja tästä syystä nainen onkin todella epäkypsä ja itsekäs jos lapsesta piittaamatta haluaa sen pitää ja jättää lapsen isättä taikka sitten rikkonaiseen perheeseen. Nimittäin jos suhteeseen ei naisen kanssa halua niin ei sitä tule tehdä edes lapsen takia.
"Sinä kykenet valitsemaan monellakin tapaa. Syntymätön lapsi ei kykene. Syntyvä lapsi ei kykene. Kyse ei ole aina aikuisista ja heidän itsekeskeisistä oikeuksistaan ja riidoistaan.
Niin, seksi olikin sillälailla vastuullista puuhaa."
Olen sama mieltä siitä, että jos lapsi syntyy niin sitä tulisi hoitaa. Kuitenkin syntymätön lapsi on minulle täysin yhdentekevää. Syöpä naisen sisässä, joka voidaan leikata pois. Lasten hankkiminen on vastuullista puuhaa. Seksi ei ole samassa määrin. Joskus seksistä aiheutuu sukupuolitauteja tai lapsi. Vastuullisuutta vaatii välttää näitä viimeiseen asti. Nämä eivät kuitenkaan saa olla este seksin harrastamiselle.Voi vide!! Siis noin välinpitämättömiä pikkumulkkuja on oikeesti olemassa??
Mikä sun äitis oli?? Joku piru vai?? Oot tosi saasta mielipiteines..tuut vielä katuun..
Minäpä sulle nyt sanon,minkä HUONO äitis on HUONONA äitinä sulle jättänyt opettamatta:
OPETTELET SAATANA SEN KORTONGIN SIIHEN MULUKUN NOKKAAS NYT PYÖRITTÄÄN!!
VAI TUUNKO MÄ SEN SIIHEN SULLE LAITTAMISEN OPETTAAN!!
Saatanan räkänokka! Se ehkäisy on tasan tarkkaan SUN vastuullas! jos nuoria neitoja kyttäät himos sammuttajiksi..Yli 30 v.naiset nyt yleensä hoitaa sen asian itse,mut SUT tuntien nekin on vailla lisäksi kortonkia sun tautien karttamiseksi!
Kehtaatko ittees ihmisenä pitää,luuseri! Kortonkeja ostaan siitä,saatanan itsehyväkäs!! - 0ksennus pääsi..
oot häpeepilkku!! kirjoitti:
Voi vide!! Siis noin välinpitämättömiä pikkumulkkuja on oikeesti olemassa??
Mikä sun äitis oli?? Joku piru vai?? Oot tosi saasta mielipiteines..tuut vielä katuun..
Minäpä sulle nyt sanon,minkä HUONO äitis on HUONONA äitinä sulle jättänyt opettamatta:
OPETTELET SAATANA SEN KORTONGIN SIIHEN MULUKUN NOKKAAS NYT PYÖRITTÄÄN!!
VAI TUUNKO MÄ SEN SIIHEN SULLE LAITTAMISEN OPETTAAN!!
Saatanan räkänokka! Se ehkäisy on tasan tarkkaan SUN vastuullas! jos nuoria neitoja kyttäät himos sammuttajiksi..Yli 30 v.naiset nyt yleensä hoitaa sen asian itse,mut SUT tuntien nekin on vailla lisäksi kortonkia sun tautien karttamiseksi!
Kehtaatko ittees ihmisenä pitää,luuseri! Kortonkeja ostaan siitä,saatanan itsehyväkäs!!Aivan käsittämätön mies..
kartan tollasii..yököttävä tapaus..toivottavasti et saa koskaan lapsia.. - Kunnon mies
0ksennus pääsi.. kirjoitti:
Aivan käsittämätön mies..
kartan tollasii..yököttävä tapaus..toivottavasti et saa koskaan lapsia..Mies 22vkl..sais kuohita..toivonkin että menet itse vapaaehtoisesti katkaisuttamaan piuhat vehkeestäsi,ettet jatka tuollaisen pikkunatsin typeriä ajatuksia perillistesi jatkumona..
En ole tunteettomampaa paskaa koskaan kuullut!
Onneksi meitä suoraselkäisiä vastuunkantajiakin löytyy,jotka osaa ehkäisynkin ja välittää siten toisestakin osapuolesta! - nuniikk
Mies22vkl kirjoitti:
lapsellista ja typerää on vaatia toista syömään pillereitä vain sen takia että itse voisi nauttia varsinkin jos tietää ettei toinen nauti.
- 27op
hei, käytin itse pillereitä myös ja kokeilin kahta merkkiä. Kävi niin, että limakalvot kuivuivat, paino nousi, ja reisiin tuli selluliittiä. Yhdyntä sattui, ja olin lähes koko ajan verillä, eikä se seksi oikein tuntunut missään. en voinut edes piilareita käyttää kuivumisen takia! mutta nyt, 2kk ilman pillereitä kaikki on palannut... runsaammat menkat, :( ja kosteus :D, seksi maistuu, kiihotun jopa, pystyn käyttämään piilareita, selluliitit hävisivät. ja poikaystäväni itse sanoi hyäksyvänsä päätöksen, että voin paremmin. kumeilla mennään, mutta harkitsen hormonitonta kierukkaa. Älä luovuta. jos poikakaverisi ei anna tukea, niin hänelle sinä merkitset pelkkää seksiä, taise tuntuu olevan tärkeämpää kuin hyvinvointisi.
- fiksumpiakin löytyy
Mun mielestä on omituista, että verrataan johonkin toiseen "muutkin käyttää". Todella lapsellista. Mun mielestä on todella lapsellista, että mies alkaa kertomaan pillereistä, mistä itse ei tiedä mitään, mitä itse ei joudu käyttämään. Siis onko se sun poikaystäväs samanikäinen vai... Ei voi muuta sanoa: lapsellista jo kakskymppiseltäkin, en ehkä suunnittelisi pitempää tulevaisuutta, jos ihminen vielä tuossa vaiheessa on tuollainen.
Pillerimerkkiä kyllä muuten kannattaa vaihtaa, jos se ei sovi, gynen kanssa kannattaa neuvotella asiasta. Kuiviin ja herkkiin limakalvoihinkin saa kyllä helppoja lääkkeitä: mutta ne pitää ottaa ITSENSÄ takia: se on sun keho, sun pimppi, sun elämäs. Seksi on parisuhteessa yhteistä, mutta nimenomaan yhteistä, vaikuttaa, että poikaystäväsi mielestä seksi on hänen asiansa, mutta sinun terveytesi tai hyvinvointinsa häntä ei kiinnosta. Muutenkaan hän ei juuri sinua ajattele, koskei osallistu kustannuksiinkaan. Jokainen aikuinen nyt tajuaa, että koska seksi on yhteinen asia, on myös ehkäisy yhteinen asia.
Voisi äkkiä epäillä, ettei se seksikään kovin hääppöistä tuollaisen "miehen" kanssa ole, eiköhän hän ole itsekäs kaikessa muussakin. Jos seksi ei ole taivaallista, en ymmärrä miten heikko itsetunto sinulla täytyy olla, että suostut tuollaiseen. Se on tietysti oma valintasi, sinä olet aikuinen ihminen myös ja sinunhan se täytyy miettiä, mikä sinulle sopii ja mikä ei. Millaisen parisuhteen ja seksisuhteen haluat.
Pidätkö miehen, joka ei voi suostua kokeilemaan kortsua, itse tiedän kyllä aikuisia pariskuntia jotka ovat valinneet kondomin eikä se heitä haittaa ja on ihan hyvä ehkäisykeino.
Tulee mieleen, että haluttomuus ja muut pikkujutut voi johtua siitä, että sun kehosi osoittaa, että se ei halua enää tuollaista lapsellista ja itsekeskeistä miestä, ja että teidän suhteessanne on jotain vikaa. Ja onhan siinä, jos ehkäisystä keskustelu on tasolla:"mä en sitte kortsun kanssa seksiä harrasta, ku ei muutkaan ja naapurin villen muijallaki on pillerit ja kaikilla mun kavereitten muijilla ja kaikilla et sillee..."
Mitenhän tulevaisuudessa sitten ne vaikeammat asiat ja kriisit? Mitenköhän sitten muut kompromissit ja ratkaisujen teot? Mitenköhän sitten muu seksi ja siitä keskustelu? Ei tarvitse minulle vastata vaan itsellesi. - jos
jätä pillerit jos tulet raskaaksi sano että pillerit petti
- mie vaan
Sun vartalo, sun päätös! Mutta toki olis parempi jos olis yhteinen sävel molemmilla. Tietysti voisit kysyä pillerimerkin vaihtoa tai vaikka siirtymistä minipillereihin tms..varmasti noista asioista lääkärin kanssa keskustelemalla saa kyllä jotain apua.
Ja mitä tulee tuohon että miesystäväs ei maksa mitään sun ehkäisyä niin otapa se asia puheeks ja sano suoraan et se on puolet ja puolet tai muuten lopetat kokonaan niiden käytön! Siis ei miehelläs oo oikeutta vaatia et sie maksat kaiken varsinkin jos sulla vielä huono rahatilanne..silloin pitää miehes maksaa puolet. Itse en oo tosin koskaan vaatinut yhdeltäkään miesystävältä rahaa pillereistä, mut ku mulla ne onkin alun alkaen määrätty terveydellisistä syistä ni olisin niitä joutunu käyttää olipa yhdyntöjä tai ei.
Ja tuo et kaikki käyttää pillereitä ei todellakaan pidä paikkaansa! Mie tiijän kaveripiirissä parikin kaveria jotka ei käytä pilelreitä just tuon takia et ne ei niille sovi ja se on vaan miehen ollu pakko hyväksyy. Kyllä pitkässäkin suhteessa voi käyttää kumia, ei se kumin kanssa niin erilaista ole ja saavat sit vaan miehet pitää sisällään fantasiansa sisään laukeamisesta..ei se oo miehen päätös ku kuitenkin sun kehostas puhutaan!
Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä..??? Siis haloo, et sä voi ketään tollee pakottaa, yhtä hyvin sun naises vois sanoo et eiköhän olis parempi ku pistät vaan putket poikki...eikö sekin ole ihan yhtä hyvä ehkäisy häh??? Itsekäs idiootti, omat halut vaan tärkein ja toisesta ei välitetä karvan vertaa!! Toivottavasti naiset tajuaa pysyy susta hyvi hyvin kaukana niin sit se olis sullekin yks ongelma vähemmän ku joutuisit tumputtaa omaan käteen etkä varmasti sillä tavalla ainakaan kettän saisi paksuks..toisaalta se vois muutenkin olla noin kehittymättömälle pennulle oikee ratkaisu, sulle seksi olis luvallista vasta ku olet kasvanu aikuiseks!! Ei seksiä lapset muutenkaan saa harrastaa!! - Mies22vkl
mie vaan kirjoitti:
Sun vartalo, sun päätös! Mutta toki olis parempi jos olis yhteinen sävel molemmilla. Tietysti voisit kysyä pillerimerkin vaihtoa tai vaikka siirtymistä minipillereihin tms..varmasti noista asioista lääkärin kanssa keskustelemalla saa kyllä jotain apua.
Ja mitä tulee tuohon että miesystäväs ei maksa mitään sun ehkäisyä niin otapa se asia puheeks ja sano suoraan et se on puolet ja puolet tai muuten lopetat kokonaan niiden käytön! Siis ei miehelläs oo oikeutta vaatia et sie maksat kaiken varsinkin jos sulla vielä huono rahatilanne..silloin pitää miehes maksaa puolet. Itse en oo tosin koskaan vaatinut yhdeltäkään miesystävältä rahaa pillereistä, mut ku mulla ne onkin alun alkaen määrätty terveydellisistä syistä ni olisin niitä joutunu käyttää olipa yhdyntöjä tai ei.
Ja tuo et kaikki käyttää pillereitä ei todellakaan pidä paikkaansa! Mie tiijän kaveripiirissä parikin kaveria jotka ei käytä pilelreitä just tuon takia et ne ei niille sovi ja se on vaan miehen ollu pakko hyväksyy. Kyllä pitkässäkin suhteessa voi käyttää kumia, ei se kumin kanssa niin erilaista ole ja saavat sit vaan miehet pitää sisällään fantasiansa sisään laukeamisesta..ei se oo miehen päätös ku kuitenkin sun kehostas puhutaan!
Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä..??? Siis haloo, et sä voi ketään tollee pakottaa, yhtä hyvin sun naises vois sanoo et eiköhän olis parempi ku pistät vaan putket poikki...eikö sekin ole ihan yhtä hyvä ehkäisy häh??? Itsekäs idiootti, omat halut vaan tärkein ja toisesta ei välitetä karvan vertaa!! Toivottavasti naiset tajuaa pysyy susta hyvi hyvin kaukana niin sit se olis sullekin yks ongelma vähemmän ku joutuisit tumputtaa omaan käteen etkä varmasti sillä tavalla ainakaan kettän saisi paksuks..toisaalta se vois muutenkin olla noin kehittymättömälle pennulle oikee ratkaisu, sulle seksi olis luvallista vasta ku olet kasvanu aikuiseks!! Ei seksiä lapset muutenkaan saa harrastaa!!"Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä.."
En häntä uhkaile, vaan sanon etten luota pelkkään kumiin pitkässä juoksussa. Jos hän lopettaa pillerit niin ei muuta vaihtoehtoa jää kuin seksin lopettaminen, joka johtaa suhteen lopettamiseen. Järkevälle tyttöystävälleni täysin looginen ajatusketju eikä pidä sitä lainkaan loukkaavana.
"Itsekäs idiootti, omat halut vaan tärkein ja toisesta ei välitetä karvan vertaa!!"
Kumpikaan ei lapsia halua, joten ehkäisystä pitää huolehtia. Mielestäni se on molempien ajattelemista.
Sinun viestisi oli muuten tosi kypsä ja keskustelua kehittävä. Toivottavasti jaat älynlahjojasi minulle vielä toistamiseen. - ISOMIES27
Mies22vkl kirjoitti:
"Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä.."
En häntä uhkaile, vaan sanon etten luota pelkkään kumiin pitkässä juoksussa. Jos hän lopettaa pillerit niin ei muuta vaihtoehtoa jää kuin seksin lopettaminen, joka johtaa suhteen lopettamiseen. Järkevälle tyttöystävälleni täysin looginen ajatusketju eikä pidä sitä lainkaan loukkaavana.
"Itsekäs idiootti, omat halut vaan tärkein ja toisesta ei välitetä karvan vertaa!!"
Kumpikaan ei lapsia halua, joten ehkäisystä pitää huolehtia. Mielestäni se on molempien ajattelemista.
Sinun viestisi oli muuten tosi kypsä ja keskustelua kehittävä. Toivottavasti jaat älynlahjojasi minulle vielä toistamiseen.Vittu mitä paskaa. Suoraan sanottuna. Tajutkaa vitun taulapää naiset, että kortsu on vie mieheltä haluja ja tuntoa. Mutta eikun omaa napaahan ne naiset seuraa. Vitun itsekkäät ääliöt. Itketään, että voi ku mielialat vaihtelee, KERTOKAA MILLON TE TIETÄISITTE MITÄ HALUATTE KUN OLETTE MUUTENKIN NIIN VITUN VAIKEITA!
Itse EN alkaisi käyttämään kortsua parisuhteessa. Panoissa olen käyttänyt aina, taudeilta haluan itseni suojata. Jos ei seksiä saa ilman kumia, niin löytyy kyllä ottajia. En varmasti sovi yhteen sellaisen naisen kanssa, erinlaiset käsitykset seksistä ja sen harrastuksesta ja nautinnosta. Sitä nautintoa kun pitäisi tulla molemmille, eikä hänelle 100% ja minulle 50% kumin kanssa.
Jos nainen on valmis ottamaan suihin kortsulla panon jälkeen, niin sitten voin harkita. Tuskin kuitenkaan aina on siihen valmis, ja sen vaadin.
On se helppoa kun ei tarvi kaikennäköisten vittumaisten ämmien kanssa olla, kun voi itse valita ketä panee ja kenen kanssa on. Huhhuh. Onneksi luoja soi minulle ulkonäköä. - 7
mie vaan kirjoitti:
Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä..??? Siis haloo, et sä voi ketään tollee pakottaa, yhtä hyvin sun naises vois sanoo et eiköhän olis parempi ku pistät vaan putket poikki...eikö sekin ole ihan yhtä hyvä ehkäisy häh??? Itsekäs idiootti, omat halut vaan tärkein ja toisesta ei välitetä karvan vertaa!! Toivottavasti naiset tajuaa pysyy susta hyvi hyvin kaukana niin sit se olis sullekin yks ongelma vähemmän ku joutuisit tumputtaa omaan käteen etkä varmasti sillä tavalla ainakaan kettän saisi paksuks..toisaalta se vois muutenkin olla noin kehittymättömälle pennulle oikee ratkaisu, sulle seksi olis luvallista vasta ku olet kasvanu aikuiseks!! Ei seksiä lapset muutenkaan saa harrastaa!!Mistäs helvetistä nainen tietää kuinka erinlaista se on kumin kanssa ja ilman? Se on erinlaista ja toisille se tuo hyvinkin paljon mielihyvää. Älkääpä naiset puhuko asioista, joista ette tiedä yhtään mitään.
- n27n
ISOMIES27 kirjoitti:
Vittu mitä paskaa. Suoraan sanottuna. Tajutkaa vitun taulapää naiset, että kortsu on vie mieheltä haluja ja tuntoa. Mutta eikun omaa napaahan ne naiset seuraa. Vitun itsekkäät ääliöt. Itketään, että voi ku mielialat vaihtelee, KERTOKAA MILLON TE TIETÄISITTE MITÄ HALUATTE KUN OLETTE MUUTENKIN NIIN VITUN VAIKEITA!
Itse EN alkaisi käyttämään kortsua parisuhteessa. Panoissa olen käyttänyt aina, taudeilta haluan itseni suojata. Jos ei seksiä saa ilman kumia, niin löytyy kyllä ottajia. En varmasti sovi yhteen sellaisen naisen kanssa, erinlaiset käsitykset seksistä ja sen harrastuksesta ja nautinnosta. Sitä nautintoa kun pitäisi tulla molemmille, eikä hänelle 100% ja minulle 50% kumin kanssa.
Jos nainen on valmis ottamaan suihin kortsulla panon jälkeen, niin sitten voin harkita. Tuskin kuitenkaan aina on siihen valmis, ja sen vaadin.
On se helppoa kun ei tarvi kaikennäköisten vittumaisten ämmien kanssa olla, kun voi itse valita ketä panee ja kenen kanssa on. Huhhuh. Onneksi luoja soi minulle ulkonäköä.kaikki naiset eivät sinua huoli mutta varmasti löydät alistuvan naisen, onhan niitäkin, ikävä kyllä. Minä en pillereitä syö, jos ei ukolle kelpaa niin kyllä mullekin muita ottajia löytyy. Ei ihme että naisilla on niin paljon haluttomuutta kun sunlaisia tyyppejä kattelevat! On se helppoa kun ei tarvi kaikennäköisten vittumaisten äijien kanssa olla, kun voi itse valita ketä panee ja kenen kanssa on. Huhhuh. Onneksi luoja soi minulle ulkonäköä!
- öuhö
Mies22vkl kirjoitti:
"Ja toi 22 v mies on kyl niin pentu kommentteineen et oksat pois! Että oikein pakotat naisen käyttää pillereitä tai muuten jätät jos ei käytä.."
Sinun viestisi oli muuten tosi kypsä ja keskustelua kehittävä. Toivottavasti jaat älynlahjojasi minulle vielä toistamiseen."Kumpikaan ei lapsia halua, joten ehkäisystä pitää huolehtia. Mielestäni se on molempien ajattelemista. "
onkos ikinä päähänne tullut sellainen ajatus että voisi kokeilla josko jokin toinen ehkäisykeino olis teille sopiva?? - ISOMIES27
n27n kirjoitti:
kaikki naiset eivät sinua huoli mutta varmasti löydät alistuvan naisen, onhan niitäkin, ikävä kyllä. Minä en pillereitä syö, jos ei ukolle kelpaa niin kyllä mullekin muita ottajia löytyy. Ei ihme että naisilla on niin paljon haluttomuutta kun sunlaisia tyyppejä kattelevat! On se helppoa kun ei tarvi kaikennäköisten vittumaisten äijien kanssa olla, kun voi itse valita ketä panee ja kenen kanssa on. Huhhuh. Onneksi luoja soi minulle ulkonäköä!
HAHAHHAHA! En alista naista millään tavalla, suhteessa teemme kummatkin kotitöitä ja kummatkin käyvät töissä. En hauku enkä juo edes kännejä viikonloppuisin. Teet aika ison OLETUKSEN tuon perusteella, että jos en halua kumia käyttää sen takia että se tekee seksistä minulle TUNNOTTOMAMPAA ja ei niin nautittavaa, että alistaisin häntä. EI EI. On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin pillerit, ei se vaihtoehto ole vain PILLERIT tai KORTSU. Oletko ajatellut tätä?
Vaikutat todella itsekeskeiseltä nartulta, jonka pitäisi saada päättää kaikesta suhteessa. Tuo on tärkeä asia itselleni, mistä en paljoa jousta, joustan sitten vastaavasti muualla. Haluttomuutta suhteissani ei ole ikinä ollut :), vaikka senkin jotenkin tähän sait ympättyä mukaan.
Olen mies enkä mikään hiiri, naiset eivät kävele ylitseni ja sanon mitä mieltä olen. Harmi, jos mielestäsi miehen pitää olla hiljainen hyssykkä, joka tekee niinkuin nainen sanoo. Hah!
Noh, etköhän sellaisen munattoman miehen löydä, josta sitten kitiset täällä palstalla vuoden päästä kun hän on LIIAN KILTTI JA TYLSÄ.
Totuus on, että kukaan ei halua miestä joka myötäilee kaikkea. Vaikka minä olen mies, niin minunkin mielipiteet ja halut pitää ottaa yhtä vakavasti huomioon kuin naisen, ei hänen asiansa ole sen tärkeämpiä kuin minunkaan ja toisinpäin. Sinä asetat naisen nautinnon etusijalle ja oletat miehen välittömästi myötäilevän sitä. Hyi hyi.
- omaaloitteisuus
pidät vaikka hetken taukoa ja kokeilet ehkäisyrengasta.
Se kostuttaa ja ei täytä ruumista niin hormoneilla.- natsi on se!!
Aivan paska tyyppi mielipiteineen..
toivottavasti en itse törmää koskaan moiseen..oksettava tyyppi..
- hyvää joulua
Onpas sinulla oikein A-luokan poikaystävä. Miten oletkin onnitunut tuollaisen löytämään.
"Mut ku se on niin ihaana ja komee, ja sit mä voin esitellä sitä joka toinen sekuntti olevissa bileissä" - saharanautiomaa
Mitä kuvittelet kondomien maksavan kuukaudessa?
- minun elämä
Täti vastaa :) Itse aikanaan käytin pillereitä ja ne aiheuttivat haluttomuutta, lihomista, mielialan vaihtelua ja muuta "mukavaa". Tosissani ajattelin olevani melkein frigidi. Kokeilin eri merkkejä, mutta sama juttu. Lopetin pillerit ja koko nainen muuttui :) Seksihalut palautui, paino laski ja itseinho hellitti, mieskin tykkäsi. Jos kondomin käyttö on liian hankalaa miehen mielestä, hänen täytyy etsiä uusi nainen.
Niin yksinkertaista se on minun kohdalla.- meppis
Jos pillerit ei kerran naiselle sovi niin silloin pillerit vaan pois käytöstä ja kortsut kehiin! Niin yksinkertaista se on kun siitä ei tee vaikeaa! Sillä tottushan on se et ei kaikille yksinkertaisesti sovi pillerit, haluspa niitä käyttää tai ei.
Ja jos miehelle ei tämä kondomin kans rakstelu kelpaa niin aina voi mennä steriloimaan ittensä..eli putket vaan poikki, niin yksinkertaista se on! Ja sen on moni sellainen mies tehny joka ei kerran lasta halua!
- nunuukk
kuule sitä poikaystävääsi liittymään seuraasi gynelle keskustelemaan teille sopivasta ehkäisykeinosta.
Saapas sitten sille gynellekkin selittää että kaikki hänen frendinsä tyttöystävät syövät pillereitä niin hänen mielestään sinunkin pitäisi :D :D
No joo, mutta ihan tosissaan, tekisi varmaan hänelle hyvää kuunnella ammatti-ihmisen puhuvan asiasta. Ja jos tuommoisen yhteisen ongelman selvittämisyrityksestä kieltäytyy niin sitten on kyllä täysin kakara, ja voisit miettiä että miksi oikeastaan olet tuollaisen kanssa.- Älä viitti..
Naurettavaa ei sua pakota kukaa käyttämään pillereitä. Vedä pytystä alas ja osta kortsuja, ellei käy miehelle olkoon iliman. Ehkäisy kuuluu myös miesten osata ilman että pilaa naisensa elimistön hormoneilla.
- samammamaarit
jätä koko mies...jos jo nyt vaikeaa niin asiat vaan pehenee kun ikää tulee lisää.
- uh-huh
Tuo juttusi kuulosti pahalle. Itse olen myös käyttänyt joskus hormonaalista ehkäisyä, enkä suostuisi siihen enää mistään hinnasta. Olin masentunut, ailahtelevainen ja seksin suhteen täysin haluton. Hieman kusipäiselle seurustelukumppanille varmaan sopiikin pitää siippansa puolustuskyvyttömässä tilassa. Jostain syystä lääkärit tuputtavat niitä puoliväkisin jopa alaikäisille kuin kyseessä olisi itäsaksalainen kansalaisvelvollisuus. (Ja tiedän kyllä, että toisille hormonihoito voi sopiakin. Ihmiset ovat erilaisia.) Jos susta tuntuu, ettet halua syödä hormoneita, niin sitten lopetat. Poikaystäväsi voi vaikka tulehtua kiukkuunsa jos haluaa, mutta älä anna hänen määräillä sinun kehostasi.
Mitä poikaystäväsi ajattelisi, jos sinä uhkailisit häntä syömään päivittäin hormonitabletteja eron uhalla, koska kaverisikin tekee niin?- female pointer
Olipas hieno ketju :D Vihanpitoa puolin ja toisin... Noh, nyt asiaan.
Mulla on kuparikierukka ja hyvin toimii ja mieskin on tyytyväinen ratkaisuun.
Plussat: hormoniton, pitkällä aikavälillä edullinen (about 130e/5 vuotta), ei tarvitse muistaa päivittäin, ei vaikuta aktiin
Miinuksiakin on: lisäsi kuukautisvuodon määrää ja päiviä hiukan (noh, ton kanssa voi elää helposti), mies saattaa joskus todella harvoin tuntea langat yhdynnässä (ja hän pystyy elämään tämän kanssa).
Me ollaan oltu tähän ratkaisuun tyytyväisiä (totuushan on, ettei ehkäisy ikinä ole täysin vaivatonta). Sopii siis pitkään, uskolliseen suhteeseen hyvin myös synnyttämättömille (en ole synnyttänyt). Satunaisissa suhteissa ei niin ok, koska vain kortsu suojaa taudeilta.
Pakko kommentoida tuohon yhteen juttuun vielä... Miksi mies22vkl on suhteessa naisen kanssa, josta ei huolisi lapsilleen äitiä? Oma mieheni on ainakin sanonut, ettei lapsen tulo minun kanssani ongelma olisi vahingon sattuessa vaan ehkäisemme lähinnä tilanteen vuoksi, eli tähän hetkeen ei lapsi olisi paras idea kummankaan mielestä. - neitinainen<3
female pointer kirjoitti:
Olipas hieno ketju :D Vihanpitoa puolin ja toisin... Noh, nyt asiaan.
Mulla on kuparikierukka ja hyvin toimii ja mieskin on tyytyväinen ratkaisuun.
Plussat: hormoniton, pitkällä aikavälillä edullinen (about 130e/5 vuotta), ei tarvitse muistaa päivittäin, ei vaikuta aktiin
Miinuksiakin on: lisäsi kuukautisvuodon määrää ja päiviä hiukan (noh, ton kanssa voi elää helposti), mies saattaa joskus todella harvoin tuntea langat yhdynnässä (ja hän pystyy elämään tämän kanssa).
Me ollaan oltu tähän ratkaisuun tyytyväisiä (totuushan on, ettei ehkäisy ikinä ole täysin vaivatonta). Sopii siis pitkään, uskolliseen suhteeseen hyvin myös synnyttämättömille (en ole synnyttänyt). Satunaisissa suhteissa ei niin ok, koska vain kortsu suojaa taudeilta.
Pakko kommentoida tuohon yhteen juttuun vielä... Miksi mies22vkl on suhteessa naisen kanssa, josta ei huolisi lapsilleen äitiä? Oma mieheni on ainakin sanonut, ettei lapsen tulo minun kanssani ongelma olisi vahingon sattuessa vaan ehkäisemme lähinnä tilanteen vuoksi, eli tähän hetkeen ei lapsi olisi paras idea kummankaan mielestä."Miksi mies22vkl on suhteessa naisen kanssa, josta ei huolisi lapsilleen äitiä?"..
tarvitseeko aina ajatella rakastellessa että jos vahinko käy, niin tottakai lapsi pidetään..jippii.
kun on sellaisiakin ihmisiä jotka eivät lapsia halua.
jotkut eivät tykkää lapsista. lapset koetaan riesaksi, tai sitten lapsi ei sovi vain nykyiseen elämäntyyliin.
miksi täällä tyrkytetään olemaan ehkäisemättä, ja haukutaan "munattomaksi homoksi/tuhkamunaksi" jos et lapsia halua?vastaavasti naiset ovat sitten "jakorasioita/bilettäviä vastuuttomia horoja" jos eivät lisäänny.
itse olen 24v nainen, käytin aikani e-pillereitä(kokeilin montaa eri merkkiä), mutta täytyy todeta että ne eivät minulle sopineet, mielialat heittelivät ääripäästä toiseen..ainoat plussat olivat tehokas ehkäisy ja kuukautiskipujen vähentyminen.
nykyisen mieheni kanssa käytössä on keskeytetty yhdyntä sekä kortongit..niitäkin kun on monia erilaisia;).
ja ollaan keskusteltu että jos vahinko sattuu kohdalle niin otetaan jälkiehkäisy ja pahimmassa sitten mennään aborttiin.
tämä sopii itselleni hyvin, sillä en välttämättä halua lapsia ollenkaan.
ja mitä naisille voisi vielä sanoa on ihan se että ajatelkaa joskus muitakin kuin itseänne!jos mies ei halua vielä lapsia niin onko ihan pakko sitten hankkiutua raskaaksi/vaikeuttaa asioita kieltäytymällä ehkäisystä.
kuvitelkaa itsellenne semmoinen muovihuppu pimppaanne ja koittakaa nauttia aktista..ei varmaan heti onnistuisi..
ja hei, liukuvoiteet on keksitty...ja kaikenmaailman kiihotusvoiteet sun muut..kyllä tiedän noista ihan sen takia kun olen kiinnostunut, ja meilläkin joskus liukkaria käytetään;)
ei seksi ole pelkkää lapsentekoa varten, kyllä siitä voi nauttia ilman että tunnetaan syyllisyyttä.. - toinen neiti
neitinainen<3 kirjoitti:
"Miksi mies22vkl on suhteessa naisen kanssa, josta ei huolisi lapsilleen äitiä?"..
tarvitseeko aina ajatella rakastellessa että jos vahinko käy, niin tottakai lapsi pidetään..jippii.
jotkut eivät tykkää lapsista. lapset koetaan riesaksi, tai sitten lapsi ei sovi vain nykyiseen elämäntyyliin.
miksi täällä tyrkytetään olemaan ehkäisemättä, ja haukutaan "munattomaksi homoksi/tuhkamunaksi" jos et lapsia halua?vastaavasti naiset ovat sitten "jakorasioita/bilettäviä vastuuttomia horoja" jos eivät lisäänny.
itse olen 24v nainen, käytin aikani e-pillereitä(kokeilin montaa eri merkkiä), mutta täytyy todeta että ne eivät minulle sopineet, mielialat heittelivät ääripäästä toiseen..ainoat plussat olivat tehokas ehkäisy ja kuukautiskipujen vähentyminen.
nykyisen mieheni kanssa käytössä on keskeytetty yhdyntä sekä kortongit..niitäkin kun on monia erilaisia;).
ja ollaan keskusteltu että jos vahinko sattuu kohdalle niin otetaan jälkiehkäisy ja pahimmassa sitten mennään aborttiin.
ja mitä naisille voisi vielä sanoa on ihan se että ajatelkaa joskus muitakin kuin itseänne!jos mies ei halua vielä lapsia niin onko ihan pakko sitten hankkiutua raskaaksi/vaikeuttaa asioita kieltäytymällä ehkäisystä.
kuvitelkaa itsellenne semmoinen muovihuppu pimppaanne ja koittakaa nauttia aktista..ei varmaan heti onnistuisi..
ja hei, liukuvoiteet on keksitty...ja kaikenmaailman kiihotusvoiteet sun muut..kyllä tiedän noista ihan sen takia kun olen kiinnostunut, ja meilläkin joskus liukkaria käytetään;)
ei seksi ole pelkkää lapsentekoa varten, kyllä siitä voi nauttia ilman että tunnetaan syyllisyyttä..jepjep, pidä sä sun ajatukset, mä pidän omani
- helppoOllaOnnellinen
neitinainen<3 kirjoitti:
"Miksi mies22vkl on suhteessa naisen kanssa, josta ei huolisi lapsilleen äitiä?"..
ei seksi ole pelkkää lapsentekoa varten, kyllä siitä voi nauttia ilman että tunnetaan syyllisyyttä..Ne pillerit vaan ei yksinkertaisesti sovi kaikille. Et kai kuitenkaan ole sitä mieltä, että naisen tulee kärsiä alapäävaivoista, ärtyvyydestä, haluttomuudesta ja masennuksesta vain jottei miehen tarvitsisi käyttää kondomia? Niin ja sitten vielä vastentahtoisesti suostua seksiin, kun pillerit ovat vieneet halutkin...
- neitinainen<3
helppoOllaOnnellinen kirjoitti:
Ne pillerit vaan ei yksinkertaisesti sovi kaikille. Et kai kuitenkaan ole sitä mieltä, että naisen tulee kärsiä alapäävaivoista, ärtyvyydestä, haluttomuudesta ja masennuksesta vain jottei miehen tarvitsisi käyttää kondomia? Niin ja sitten vielä vastentahtoisesti suostua seksiin, kun pillerit ovat vieneet halutkin...
taas tämä ihme vetoaminen..
"olen nainen saan tehdä mitä tykkään, ei tarvitse ehkäistä mutten aio ikinä aborttiakaan tehdä"
mikä hirveä vihanpito teillä täällä on, jos mies vaatii, että ehkäisyä käytetään?vai ovatko vahinkolapset niin kivoja..saadaan miestä vähän lisää sidottua.
perkele ajatteletteko te naiset nykyään muuta kuin mitä te itse haluatte ja itseänne..
tulee sellainen fiilis ettette arvosta miehen mielipidettä siitä että lapsia ei välttämättä tarvitse tulla kuukauden perästä suhteen alkamisesta.
harrastakaa minun puolestani seksiä milloin ja miten tykkäätte,mutta kyllä se ehkäisyvastuu on parisuhteen MOLEMMILLA osapuolilla, eikä vain niin että mies ehkäisee ja nainen kieroilee itsensä raskaaksi.
kuulostaa ehkä rankalta, mutta jos naisilla on monia eri ehkäisyvälineitä ei-toivottujen raskauksien varalle, mikseivät he niitä sitten käytä?miehillä on kas kummaa VAIN se kondomi..ja sitäkin voi nainen vaikka puhkoa "vauvakuumeisena" jollain nuppineulalla... - toinen neiti
neitinainen<3 kirjoitti:
"olen nainen saan tehdä mitä tykkään, ei tarvitse ehkäistä mutten aio ikinä aborttiakaan tehdä"
mikä hirveä vihanpito teillä täällä on, jos mies vaatii, että ehkäisyä käytetään?vai ovatko vahinkolapset niin kivoja..saadaan miestä vähän lisää sidottua.
perkele ajatteletteko te naiset nykyään muuta kuin mitä te itse haluatte ja itseänne..
tulee sellainen fiilis ettette arvosta miehen mielipidettä siitä että lapsia ei välttämättä tarvitse tulla kuukauden perästä suhteen alkamisesta.
harrastakaa minun puolestani seksiä milloin ja miten tykkäätte,mutta kyllä se ehkäisyvastuu on parisuhteen MOLEMMILLA osapuolilla, eikä vain niin että mies ehkäisee ja nainen kieroilee itsensä raskaaksi.
kuulostaa ehkä rankalta, mutta jos naisilla on monia eri ehkäisyvälineitä ei-toivottujen raskauksien varalle, mikseivät he niitä sitten käytä?miehillä on kas kummaa VAIN se kondomi..ja sitäkin voi nainen vaikka puhkoa "vauvakuumeisena" jollain nuppineulalla...Neitinaiselle:
Mitä hittoa??? Mistä sä nää sun kuumotukset revit? Kuka täällä tuollaista on kirjoittanut?? Lakkaa jo vauhkoomasta ja koita ymmärtää, ettei naiset oo niin kuin miehet eikä siinä oo kyllä mitään pahaa. Relax. - neitinainen<3
toinen neiti kirjoitti:
Neitinaiselle:
Mitä hittoa??? Mistä sä nää sun kuumotukset revit? Kuka täällä tuollaista on kirjoittanut?? Lakkaa jo vauhkoomasta ja koita ymmärtää, ettei naiset oo niin kuin miehet eikä siinä oo kyllä mitään pahaa. Relax.kuka yrittää ymmärtää sitä parisuhteen MIESOSAPUOLTA?
kuinka usein täälläkin kirjoitetaan kaikkea paskaa..useimmiten juuri siitä kun "poikkis pakottaa mut ehkäisemään"..
eikö ole tullut mieleen että ehkä se mies ajattelee molempien osapuolten parasta, ja osittain lapsen parasta myös.
mies voisi toivoa että lapsi syntyisi vakaampaan tilanteeseen kuin juuri alkaneeseen parisuhteeseen jossa molemmat tai toinen osapuoli on työttömänä tai molemmat ovat työllistettyjä mutta palkalla ei oikein tahdo elää kahta viikkoa kauemmin..
ärsyttää todellakin tuo naisten asenne täällä.."mulle kaikki nyt heti viis muista"..
kunpa se olisikin noin helppoa. - helppoOllaOnnellinen
neitinainen<3 kirjoitti:
kuulostaa ehkä rankalta, mutta jos naisilla on monia eri ehkäisyvälineitä ei-toivottujen raskauksien varalle, mikseivät he niitä sitten käytä?miehillä on kas kummaa VAIN se kondomi..ja sitäkin voi nainen vaikka puhkoa "vauvakuumeisena" jollain nuppineulalla...Viestisi oli kirjoitettu vastauksena minun viestiini, mutta toivottavasti ei ollut tarkoitettu minulle :D Muuten kyllä kannattaisi tosiaan rauhoittaa tuota kuumotusta pikkuisen. Minä en kirjoittanut MITÄÄN sellaista, että en haluaisi ehkäistä, tai että en voisi tehdä aborttia. Minä en halua lasta, pitkään aikaan ainakaan. Pillereitäkään ei kuitenkaan voi käyttää pahojen sivuvaikutusten vuoksi.
Minun viestini pointtihan oli, että jos nainen ei voi e-pilleriongelmien vuoksi käyttää pillereitä, niin ei hänellä ole yhtään sen enempää velvollisuutta käyttää niitä pillereitä kuin miehelläkään ei ole velvollisuutta käyttää kondomia. Pitää valita sellainen menetelmä, jonka kanssa on kaikenkaikkiaan vähiten ongelmia.
Jos pillerit (monien muiden haittojen ohella) tekevät haluttomaksi, niin oletko sitä mieltä että niitä vain on silti käytettävä ja oltava perse pystyssä, masentuneena ja limakalvot hajalla vaikkei yhtään haluttaisikaan? Onneksi minun suhteessani kondomi on ihan hyvä ja molemmille sopiva menetelmä, eikä poikaystäväni todellakaan vaadi pillereiden käyttöä, koska niistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. MOLEMMILLE. Aloittajahan myös kirjoitti juurikin siitä, että pillerit aiheuttavat hänelle monenlaisia ongelmia kuten haluttomuutta ja kuivuutta. Nuo sinun vaahtoamisesi ovat vähän erikoisia.
Joo, voiskin mennä tästä mennä "vauvakuumeisena" puhkomaan kortsuja nuppineulalla..!
Sopivatkohan ne pillerit oikein sinullekaan, kun noin kovasti kuumottaa... :P
- kokeile ihmeessä
Ei pidä paikkaansa, että jokaiselle sopisi joku pillerimerkki. Kokeilin itse kolme vuotta ja kuusi eri merkkiä läpi, kunnes oli pakko luovuttaa.
Ja olen aina ollut iloinen, että lopetin! Aivan huomaamattomasti oli hiipinyt kaikenlaisia muitakin oireita, joita ei lainkaan tajunnut, kun pillereitä söi: haluttomuuden lisäksi mielialojen heilahtelua, itkuisuutta, keskittymiskyvyn häiriöitä ym. Kun lopetti pillerit, tuli parissa kuukaudessa sellainen olo kuin olisi astunut pitkästä aikaa varjosta valoon, elämässä oli taas iloa ja väriä.
Ehkäisykeinoja on muitakin kuin pillerit ja kondomi. Jos sinulla on säännölliset kuukautiset ja jos tunnet ovulaation alkamisen (jotkut tuntevat sen nipistelynä vatsassa), niin jopa rytmimenetelmä voi toimia. Pilleriepisodin jälkeen käytin seuraavat 8 vuotta ehkäisykeinona varmojen päivien laskemista ( kortsua epävarmoina päivinä) eikä ehkäisy kertaakaan pettänyt! Nykyinen mies lukeutuu noihin kortsunvihaajiin, joten nyt on otettu kierukka käyttöön, mutta vaihtoehtoja siis todellakin on. - aamupoikien
Jätä se!
- heinämorsio10
Pillereitä löytyy vaikka kuinka paljon, eikä yksi merkki todellakaan sovi kaikille. Jos tuo pillerimerkki aiheuttaa sinulle kuivumista ja haluttomuutta, laita pillerit vaihtoon.
Itse aloitin pillereiden käytön 13 vuotiaana, kivuliaiden kuukautisten hoitokeinona, en ehkäisyä varten. Käytin niitä 10 vuotta putkeen, mutta en suinkaan ensimmäistä kokeilemaani merkkiä. Vasta 8. merkki (joka oli itseasiassa ehkäisyrengas) sopi minulle täydellisesti, eikä haittavaikutuksia tullut. Joten seuraavaa merkkiä kokeilemaan vaan. ;) Valitettavasti jouduin lopettamaan yhdistelmäehkäisyvalmisteiden käytön aurallisen migreenin takia, muuten käyttäsin vieläkin. Yhdistelmäehkäisy kun oikeasti suojaa hedelmällisyyttä, joten jos on kivuliaat kuukautiset, niin suosittelen vain popsimaan noita kiltisti. Ne voivat estää monen hedelmällisyyttä aiheuttavan taudin villiintymistä (mm. endon ja PCO:n).
Kuivuus ei välttämättä johdu pillereistä, mutta toisaalta et voi tietää sitä kokeilematta. Minulla ainakin on niin kuivat limakalvot, että seksi kortsun kanssa on helvettiä, eikä se tunnu niin hyvältä kuin ilman, jolloin mitään kuivuusongelmia ei ole (en tiedä olisiko kyseessä lateksiongelma..). Kumi välissä tuntuu todella ikävältä ja tämä on naisen mielipide asiaan. ;) Nykyisin sitten mennään keskeytetyillä ("vahinko"raskaus siis ei ole ongelma), mutta tätä en suosittele ehkäisymenetelmäksi kenellekään, jolle raskautuminen olisi ehdottoman epätoivottua!!!
Haluttomuudellakaan ei välttämättä ole mitään tekemistä pillereiden kanssa, varsinkin jos olet käyttänyt pillereitä jo pitkään. Yleensä nuo tulevat kyllä esille jo ensimmäisten käyttökuukausien aikana. Pidempään seurustelevat parit vaan siirtyvät pois alkuhuumasta 6kk - 2 vuoden jälkeen, jolloin myös seksi saattaa vähentyä. Tuossa ei ole kyse mistään haluttomuudesta, vaaan ihan normaalista suhteen vaiheesta. :)
Oletko pyytänyt poikaystävääsi osallistumaan pillereiden kustannuksiin? Ei hän ehkä suoraan itse tajua tarjota rahaa niistä. Minäkään en ole koskaan ajatellut, että miehen pitäisi minun pillerini maksaa, mutta jokainen tavallaan. Onko sinulla muuten joku syy, miksi käytät noin kalliita pillereitä?
Mutta muista että koska kyse on sinun kehostasi, sinä itse teet päätökset loppupeleissä. Tuo seksittömyydellä kiristäminen poikaystäväsi puolelta ei ole reilua, mutta älä sen vuoksi jätä pillereiden syönnin jatkamisen harkitsemista pois laskuista. :) - mimmitytsi
hän ei ole arvoisesi! tuo määräily osoittaa, ettei hän rakasta sinua oikeasti. älä hukkaa aikaasi yhtään enempää tohon jätkään! vastaasi tulee vielä arvoisesi poika! =)
- UmaThurMan
Kyllä ehkäisy täytyy ulkoistaa täysin miehen vastuulle. Ketä kiinnostaa tunteeko mies mitään kondomin kanssa. Mieshän on kuitenkin se, joka voi tulla raskaaksi, siksi hänet täytyy pakottaa käyttämään kondomia. Naisloogista, eikö totta? Naisella ei ole mitään vastuuta raskaudesta, itsestään tai maailmasta. Tämän minulle kertoivat kitkerät vanhat naiset feministijärjestömme kevätkokouksessa.
P.S. Jätä se sika! - eitoivottuaraskautta
Sinulla järkevä poikaystävä kun ei halua nuorena itselleen huollettavia niin haluaa huolehtia ehkäisystä.Järkevintä olisi mennä keskustelemaan yhdessä sopivasta ehkäisystä sillähän se ratkeaa.Ei tässä kannata kuunnella että jätä se ohjeita jos muuten menee hyvin ratkaisu löytyy varmasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472