Mikä moka taas

Emma-liina Egert

Harmittaa vanhana suomenruotsalaisena asua täällä junttilassa jossa ihannoidaan ryssiä.
Suomi pitäisi jakaa jo suomenruotsalaistenkin etujen takia jo Svensa-Finland valtioksi.
Viimeksi näimme miten suomenruotsalaisia sorrettiin euroviisuvalinnoissa ja täysin kakka valittiin edustamaan
myös Svenska- Finlandiaa.
Kuunkuiskaajien ryssänpolkan kääntäminen edes ralli-inglishille tuskin onnistuu, joten joutuvat esittämään laulunsa suomeksi. Tuollaisen laulun laulaminen suomeksi Euroviisuissa tietää varmaa häviötä. Sehän sekoittuu Moldovan yms. kanssa samaan venäläiseen runkutukseen.
Mitä tulee suomenruotsalaiseen Nina Lassanderin kappaleeseen se oli ainoa, jolla olisi ollut edes jotain mahdollisuuksia Euroviisuissa. Nina Lasanderin kappale säväytti meidät ihan täysin ja Nina lauloi kauniisti ja puhtaasti kuten suomenruotsalaiset yleensä, sekä äänsi englantia moitteetta mikä on ihan luontevaa meille suomenruotsalaisille.

4

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys?

      Miksi asut täällä?
      Eikö muualla tyhjäpäistä tyhjäntoimittajaa hyysättäisi?
      Joutusit elättämää oikeilla paskduuneilla, mihin kykysi riittää, itsesi?

      • Magister E K

        " RKP on suomalainen ruotsinkielinen liberaali kansanpuolue- Ruotsalainen kansanpuolue-liberaalit, joka toimii monikielisen Suomen puolesta."
        Opettelisit sinäkin suomalainen tollo ruotsia edes sen verran, että oppisit kunnioittamaan meitä parempia suomenruotsalaisia jotka kustannamme sinunkin leipäsi.

        Sinä Vieno on muuten kumma nimi, joka osaat vain pientä katoavaa suomenkieltä sinulle neuvoksi.
        RKP kantaa huolta hyvinvoinnista ja painottaa yksilön vastuuta omasta hyvinvoinnistaan sekä velvollisuuksista yhteiskunnan jäsenenä. Kunnioitus kanssaihmisiä ja ympäristöä kohtaan luovat perustan vahvalle ruotsalaisuudelle tässä junttilandiassa ja myöskin jonkinlaisen sivistyksen teille metsäläisille.

        Kehoitan vakavasti sinua Vieno, että äänestät meitä jotka pitävät sinua ihmisenä täällä rosvojen maassa.


      • vuosisatojen
        Magister E K kirjoitti:

        " RKP on suomalainen ruotsinkielinen liberaali kansanpuolue- Ruotsalainen kansanpuolue-liberaalit, joka toimii monikielisen Suomen puolesta."
        Opettelisit sinäkin suomalainen tollo ruotsia edes sen verran, että oppisit kunnioittamaan meitä parempia suomenruotsalaisia jotka kustannamme sinunkin leipäsi.

        Sinä Vieno on muuten kumma nimi, joka osaat vain pientä katoavaa suomenkieltä sinulle neuvoksi.
        RKP kantaa huolta hyvinvoinnista ja painottaa yksilön vastuuta omasta hyvinvoinnistaan sekä velvollisuuksista yhteiskunnan jäsenenä. Kunnioitus kanssaihmisiä ja ympäristöä kohtaan luovat perustan vahvalle ruotsalaisuudelle tässä junttilandiassa ja myöskin jonkinlaisen sivistyksen teille metsäläisille.

        Kehoitan vakavasti sinua Vieno, että äänestät meitä jotka pitävät sinua ihmisenä täällä rosvojen maassa.

        Tämä vuosin emämaa riisto on ohi.
        Ei enää pako-oteta miehiä Suomesta tapettavaksi uskosotiin tai Venäjää vastaan..


    • Pekka Puumalasta

      Suomessa asustavat suomenruotsalaiset lopettakaa jo nuo iänikuiset ja ärsyttävät vaatimuksenne. Enää ei meiltä suomesta löydy sympatiaa turhille itkijöille. Eläkää kuin muutkin vähemmistöt ja olkaa suvaitsevia muita kohtaan sillä suomessa on muitakin vähemmistöjä kuin te suomenruotsalaiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe