Kerran aikanaan

alex-kasi

no - ei niinkään kauan sitten - kun adventismista keskusteltiin Herätyspalstalla ja kun "tehtävän" saanut uskova_1 (häntänsä kanssa) oli ajamassa adventisteja "omalle palstalleen" keskustelemaan ja jättämään herätyspalstalaiset "rauhassa" keskustelemaan "herätysasioista" ... niin adventistit tekivät työtä käskettyä ja menivät "omalle palstalle keskustelemaan adventismista"..

NO - kuinkas kävikään? Saivatko adventistit "rauhassa keskustella adventismista" ??
Ei - eivät saaneet. Eivät ainakaan ilman, että pilkkaajat seurasivat mukana adventismi palstalle ja jatkoivat adventistien ja adventismin pilkkaamistaan.

Esimerkiksi "tehtävän" saanut uskova_1 häntineen, ei jäänytkään Herätyspalstalle keskustelemaan "rauhassa" herätys asioista!! Ehei - vaan tuli kuin tulikin adventismi palstalle :( pilkkaamaan ja syyttämään adventisteja heidän uskostaan. Pilkkaamaan heitä valheellisesti, pilkkaamaan heitä ESIMERKIKSI siitä, että he pitävät Herran antamaa "Herran sapattia" suuressa arvossa.

Sanon vain että Oi Oi OI - nyt siten uskova_1 on sortunut pilkkaamaan ei vain Jumalan turvaavia ihmisiä (ja oikeastaan ei silläkään ole väliä ovatko he edes adventisteja tai eivät) vaan pilkkaamaan itse Herraa - sillä pilkatessaan "Herran sapattia" hän todellisuudessa pilkkaa sen Antajaa.

Jos uskova yksi puhuisi oikein - ja jos joku viettäsi "Herran sapattia" toisin kuin uskova_1 ajattelee, että ihmisten tulisi "Herran sapattia" viettää - silloin hän luonnollisesti sanoisi SEN, eikä pilkkaisi ja nimittelisi Herran sapattia. Eikö vain, ei hän nimittelisi Herran sapattia ellen-sapatiksi jos hän kunnioittaisi Herran sapattia.
Nyt on kuitenkin nähtävästi niin että uskova_1 ei hyväksy "Herran sapattia" kristityille kuuluvaksi - mikä on luonnollisesti hänen valintansa - ja siksi hän on vihoissaan niille jotka ovat ymmärtäneet että "Herran sapatti" on jokaiselle ihmiselle kuuluva oikeus ja erikoisesti niille jotka haluavat kuulua Jumalan kansaan.

No - tuonhan nyt jokainen tietää että uskova_1 ei hyväksy Herran sapattia - joten mitäs siitä kirjoittelemaan, ajattelee jotkut nyt.

No - sitä vain, että koska se ei auttanut tippaakaan, että adventismista keskustelut muuttivat Herätyspalstalta > Adventismi palstalle niin ehdotan että kaikki (ADVENTISTI TAI EI) joille on TÄRKEÄÄ normaali keskustelu ASIOISTA (siis ilman toisten palstalaisten tai heidän uskonsa pilkkaamista) - vastedes eivät vastaisi pilkkakirjoituksiin vaan tekisivät vaikka oman aloituksen asoista jos ne kuitenkin kiinnostavat. Näin syntyisi palstalle kaksi linjaa - toinen pilkkaajien ja toinen asiallisten keskutelujen linja.

Huomaa nyt hyvä lukija että en tarkoita ihmisiä - vaan niitä kirjoituksia joissa vain pilkataan ja vääristellään asioita. Mutta jos uskova_1 lakkaa pilkkaamasta esimerkiksi "Herran sapattia" ja kirjoittaa asiallisen viestin käsityksestään siitä mitä "Herran sapattilla" tarkoitetaan tai jos esimerkiksi Bushmanni sattuu puhumaan asiallisesti anti-adventisista käsityksistään - on asia ihan hyvä ja siihen kannattaa.. ehkä.. vastata..

Olen omalle kohdalleni sitä mieltä, että ei PILKKA lopu vaikka siihen vastaat kuinka asiallisesti - päin vastoin sitä enemmän valheita saa vataukseksi - ja mitäpä muuta olisi odotettavissakaan, sillä eihän valheita voikaan puolustaa kuin uudella valheella..

Siis pilkkakirjoituksiin ei kannata vastata - tee mielummin vaikka oma aloitus samasta asiasta.. ja puskajusseille ei aina kannata vastata omalla nimimerkillään..

alex :)

27

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stone83

Alex,haluat näköjään kaikesta nähdä vain huonot puolet..mikä sen aiheuttaa?
      Minä näen uskova1 kirjoitukset lähinnä huolissaan olevan uskovaisen kirjoituksina..en näe että hän pahaa tarkoittaisi,vaan näkee että ihmiset ovat menossa harhaan.Hänhän kehoittaa kääntymään Jumalan puoleen ja seuraamaan vain Raamattua,ei se ole väärin..ehkä jotkut keinot menee liian pitkälle,mutta pahaa hän ei tarkoita.
      Jostain syystä haluat kaikesta sen pahan näköjään vain ottaa,olisikohan sinulla aika muuttaa itsestäsi ehkä jotain?
      Ja tästä pilkasta,minä koen jatkuvasti pilkkaa adventistien kohdalta..nyt siitä että kuuntelen tietyntyyppistä musiikkia..mitä ihmettä?????
      He ovat nostaneet itsensä niin ylös ja tulleet näköjään niin ylpeiksi,että pudotus alas tulee olemaan todella raju.(en tarkoita kaikkia)
      Kyllä sitä pilkkaa tulee molemmin puolin..ero siinä on se että minä ja muutamat muut saamme pilkkaa siitä että haluamme kaikkien parasta.Se se vasta kivalta tuntuukin.

• ex-hirvas

tehdä selvä ero uskonnollisuuden ja Jumalan sanan totuuden kanssa, joka sanoo sapatista näin:

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät

Tuossa ei ole mitää selitettävää, kuhan uskoo vaan siihen, mitä Jumala sanallaan tarkoitti. Uskonnollisuus on tuostakin eri mieltä, mutta se tehdään vain omavanhurskauden pönkittämiseksi ja lihallisen minä korostamiseksi. Sellaisia ne lahkot ovat ja niitä riittää.

• stone83
        ex-hirvas kirjoitti:

tehdä selvä ero uskonnollisuuden ja Jumalan sanan totuuden kanssa, joka sanoo sapatista näin:

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät

Tuossa ei ole mitää selitettävää, kuhan uskoo vaan siihen, mitä Jumala sanallaan tarkoitti. Uskonnollisuus on tuostakin eri mieltä, mutta se tehdään vain omavanhurskauden pönkittämiseksi ja lihallisen minä korostamiseksi. Sellaisia ne lahkot ovat ja niitä riittää.

ei siinä pitäisi olla mitään selitettävää..ja ikävä kyllä näitä lahkoja tosiaan riittää ja ylpeyttä sitäkin enemmän..

• missä se liha?
        ex-hirvas kirjoitti:

Oliko raamatussa ajatusta, että sapatti on annettu ihmistä varten?

Totta, että sapatti annettiin juutalaisille omana merkityksenään, tottakai, Herran kansahan se on.

Mutta kun niin monesti siteeraan Lindemania, että jollain tavalla näöttäsin sitä, että sapatillakin on kahdenlaisia kohteita ja näin Jumala haluaa siunata kansaansa.

Kun Jeesus on Sapatin Herra, on hän myös panankin Herra, mutta suurin ongelma meillä taitaa olla, ei niin sapatin raamatullisuudessa, vaan siinä, että isien oppimäärät on saanut suurimman jalansijan uskossamme.

Aivankuin Suomen Raamattuopiston kaksi arvovaltaista opettajaa aikoinaan siteerasi Ristin Voiton kustantamaa Lisneyn oppeja vastaan, joka ohittaa raamatun opeissaan ja kun sitä kovasti luetaan helluntaissa, niihin uskotaan. Eli se opetusjuurrutus on luja ja sen perusteella asiaa sitten tutkitaan ja pidetään opetuksen kautta se parempana, kuin mitä itse Sana sen esittää.

Eli raamatullista lepopäivää muunakuin raamatullisena ei ole muuta perustetta kuin Jumalan erottama ja pyhittämä perusta, aivan siellä paratiisissa kuin Aadamin ja Eevan / miehen ja naisen liittosuhde.

Kummankin perusta on luomisessa ja ihmistä varten. Ihminen Aadam.

ts. ongelma on peilistä löydettävissä ja uskomisessa perinnäisoppeihin.

Tämänkin sapatin perustuksen löysin yksin ja ainoana Sanasta.
        Tästäkin ihmispyhistä kuuntelin Messiaanisilta meidän evankeliskirkossa, kuinka he toivat esille, meidän isien perinnäissääntöopit, mitä ei ole raamatussa.

Mutta kun kirkkoväki ei kuule, tahi kuulee, mutta ymmärtää opetuksen kautta vääristyneesti.

ts. 1 6=8 isien matematiikkaa..

• alex-kasi

uskova_1:den kirjoitukset erilaisena - minulle se oppi mihin uskova_1 uskoo ja näkee "tehtävänään" ihmisiä käännyttää, on vain omaan kuolemattomuuteen ja spiritistisiin uskomuksiin uskomista - ja se on usko joka ei kestä Raamatullista tutkimista alkuunkaan - mikä luonnollisesti on syy siihen että uskova_1 välttelee kaikkia Raamatullisia keskusteluja ja sen sijaan siirtyy parjaus linjalle ihmisiä senkin edestä.

Siksi kai uskova_1 ei oikeastaan edes kerro sen uskon todellisesta sisällöstä mitään (en tarkoita itseäni sillä minä tiedän mihin hän uskoo) hän haluaa ihmisiä käännyttää pois jostain, kun taas evankeliumi on uuden tien osoittamista niile jotka ovat halukkaita kuulemaan.
        Totuus on että kun uskova_1:ltä kysytään jotain hänen uskostaan jää kysyjä kovin usein vastausta vaille, sillä epämukavia kysymyksiä ei uskova_1:den uskoon sovi. V(B)astaukset ovat sitä luokkaa että niillä ei ketään käännytetä :) - Suunnilleen - "tule uskoon" :) - "olet saatanan apuri" ja muuta mukavaa. Saa kuulla että on sellainen ja tällainen - mutta vastauksia ei tule .. ja ymmärtäähän sen .. sillä vastauksia ei ole .. niin kuinkas niitä antaisi.

Jos nyt olisi niin että uskova_1 olisi "huolissaan" muista ihmisistä niin miksi hän sitten käyttäytyy kuin XxXXa. Joka tapauksessa hänen käytöksensä ei ole Jumalan lapselle sopivaa.. kaukana siitä.
        Minä olen sitä mieltä että uskova_1:deltä puuttuu "itsetuntemusta" ja jos ei ihminen tunne itseään niin ei voi muitakaan opettaa - ainoa mikä pyörii hänen päässään on jonkinlainen uskon mantra "pelastu helvetin ikuisesta piinasta" jota hän toistaa itselleenkin niin paljon, että viimein on alkanut uskomaan siihen ja nyt sitten pitäisi muidenkin uskoa siihen ... ikuisen piinan uhalla (vaikka se vain onkin uskova_1:den päässä, eikä todellisuutta). uskova_1:kö on "huolissaan" että ihmiset eívät siihen usko?

alex

• stone83
        alex-kasi kirjoitti:

uskova_1:den kirjoitukset erilaisena - minulle se oppi mihin uskova_1 uskoo ja näkee "tehtävänään" ihmisiä käännyttää, on vain omaan kuolemattomuuteen ja spiritistisiin uskomuksiin uskomista - ja se on usko joka ei kestä Raamatullista tutkimista alkuunkaan - mikä luonnollisesti on syy siihen että uskova_1 välttelee kaikkia Raamatullisia keskusteluja ja sen sijaan siirtyy parjaus linjalle ihmisiä senkin edestä.

Siksi kai uskova_1 ei oikeastaan edes kerro sen uskon todellisesta sisällöstä mitään (en tarkoita itseäni sillä minä tiedän mihin hän uskoo) hän haluaa ihmisiä käännyttää pois jostain, kun taas evankeliumi on uuden tien osoittamista niile jotka ovat halukkaita kuulemaan.
        Totuus on että kun uskova_1:ltä kysytään jotain hänen uskostaan jää kysyjä kovin usein vastausta vaille, sillä epämukavia kysymyksiä ei uskova_1:den uskoon sovi. V(B)astaukset ovat sitä luokkaa että niillä ei ketään käännytetä :) - Suunnilleen - "tule uskoon" :) - "olet saatanan apuri" ja muuta mukavaa. Saa kuulla että on sellainen ja tällainen - mutta vastauksia ei tule .. ja ymmärtäähän sen .. sillä vastauksia ei ole .. niin kuinkas niitä antaisi.

Jos nyt olisi niin että uskova_1 olisi "huolissaan" muista ihmisistä niin miksi hän sitten käyttäytyy kuin XxXXa. Joka tapauksessa hänen käytöksensä ei ole Jumalan lapselle sopivaa.. kaukana siitä.
        Minä olen sitä mieltä että uskova_1:deltä puuttuu "itsetuntemusta" ja jos ei ihminen tunne itseään niin ei voi muitakaan opettaa - ainoa mikä pyörii hänen päässään on jonkinlainen uskon mantra "pelastu helvetin ikuisesta piinasta" jota hän toistaa itselleenkin niin paljon, että viimein on alkanut uskomaan siihen ja nyt sitten pitäisi muidenkin uskoa siihen ... ikuisen piinan uhalla (vaikka se vain onkin uskova_1:den päässä, eikä todellisuutta). uskova_1:kö on "huolissaan" että ihmiset eívät siihen usko?

alex

olla että olet oikeassa,en ole kaikkia kirjoituksia lukenut,joten en puutu siihen sen enempää..
        Mutta tuota olet "saatanan apuri"kuulee jatkuvasti adventisteilta,on sitten kyseessä usko tai musiikki tai mikä vain..kun ei ole adventisti niin tuntuu olevan sitten saatanan apuri..
        Ei kaikki tietenkään kuulu tähän joukkoon,enkä edes tiedä ovatko he joitakin jotka haluavat saada adventistit huonoon valoon,mutta kuitenkin tällaista saa päälleen..

• alex-kasi
        ex-hirvas kirjoitti:

pidä sinua parjaajana (vaan jääräpäänä :) - ei millään pahalla.
        Minusta tuntuu että joskus kietäydyt näkemästä mitä muut kirjoittavat ja .. no - omahan on valintamme..

Kuinka suuri ero meillä eri näkemyksissämme todellisuudessa on jäänyt hieman hämärän peittoon - koska keskustelumme ovat jääneet niin pintapuolisiksi..

Hyvät jatkot vaan sinne pohjolaan..

alex

• alex-kasi
        stone83 kirjoitti:

olla että olet oikeassa,en ole kaikkia kirjoituksia lukenut,joten en puutu siihen sen enempää..
        Mutta tuota olet "saatanan apuri"kuulee jatkuvasti adventisteilta,on sitten kyseessä usko tai musiikki tai mikä vain..kun ei ole adventisti niin tuntuu olevan sitten saatanan apuri..
        Ei kaikki tietenkään kuulu tähän joukkoon,enkä edes tiedä ovatko he joitakin jotka haluavat saada adventistit huonoon valoon,mutta kuitenkin tällaista saa päälleen..

sanoa että olet saatanan apuri - kuka sen sitten sanookin. Se on nimittäin vähän niinkin että jokainen on tavallaan tehnyt väärin ja jos se oikeuttaa maidät sanomaan että olemme saatanan palvelijoita niin sitten olemme sitä jokainen. Minä esimerkiksi en ole adventisti - en ole koskaan ollut edes A-kirkossa mitä nyt olen TV:stä nähnyt, mutta vain se että tutkin Raamattua ja totean että adventistit ovat monessa asiassa oikeassa ja etten parjaa heitä tuntuu riittävän eräille palstalaisille todisteeksi että olen adventisti. He eivät näet halua tunnustaa että adventismi on Raamattuun perustuvaa uskoa sen tulkinnan mukaan mikä on adventtikirkossa.. Pelkäävät että jos tunnustaa jonkin kohdan oikeaksi - leimataan heti adventistiksi..
        ... niinkuin usein tehdäänkin :) - mutta asiallista keskustelua ei sillä tavalla synny.. Toinen asia mikä ihmetyttää on se että kaikkia adventisteja käsitellään kuin he olisivat toistensa kopioita (16 miljoonaa kopiota :) jotka he ovat ikäänkuin toistensa sanoista vastuussa - jopa puskajussien höpinöistä .. jos joku adventisti sanoo jotain mikä ei miellytä anti-adventistia niin hän kaivaa esiin jonkun linkin jostain jossa joku anti-adventisti puhuu puuta heinää ja sen jälkeen on asia käsitelty, MUKAMAS -- :)

alex

• ex-hirvas
        alex-kasi kirjoitti:

pidä sinua parjaajana (vaan jääräpäänä :) - ei millään pahalla.
        Minusta tuntuu että joskus kietäydyt näkemästä mitä muut kirjoittavat ja .. no - omahan on valintamme..

Kuinka suuri ero meillä eri näkemyksissämme todellisuudessa on jäänyt hieman hämärän peittoon - koska keskustelumme ovat jääneet niin pintapuolisiksi..

Hyvät jatkot vaan sinne pohjolaan..

alex

minä saatan olla joidenkin mielestä jääräpää, mutta vain silloin, kun puolustan Jumalan SANAN totuutta.
        Olen oppinut erottamaan ihmisopit ja säännöt Jumalan sanasta, eikä minulla ole ainuttakaan syytä lähteä seuraamaan ihmistä, vaan seuraan Jeesusta. Uskon, että sinäkin teet samoin.

Mutta tutkikaamme SANAA ja olkoon uskomme perusta ja kulmakivi Jeesus ja totuus. Se kaikki löytyy raamatusta, kun jätämme uskonnollisuuden ja valitsemme totuuden.

Koetahan pärjäillä alex.

• alex-kasi
        ex-hirvas kirjoitti:

minä saatan olla joidenkin mielestä jääräpää, mutta vain silloin, kun puolustan Jumalan SANAN totuutta.
        Olen oppinut erottamaan ihmisopit ja säännöt Jumalan sanasta, eikä minulla ole ainuttakaan syytä lähteä seuraamaan ihmistä, vaan seuraan Jeesusta. Uskon, että sinäkin teet samoin.

Mutta tutkikaamme SANAA ja olkoon uskomme perusta ja kulmakivi Jeesus ja totuus. Se kaikki löytyy raamatusta, kun jätämme uskonnollisuuden ja valitsemme totuuden.

Koetahan pärjäillä alex.

Samat sanat, vaikka ei ne ihmisopit ehkä ole samoja meille.. :)

Koetahan pärjäillä sinä myös :).

• Yx pässi
        ex-hirvas kirjoitti:

jopa israelilaisiakin muistuttamaan sapatin pyhyydestä. Sapatti on siis merkinä Jumalan ja hänen kansansa välillä. Mutta Israel eikä israelilainen ole yksisitään se joka on fyysisesti sitä, vaan Jumalalle on olemassa myöskin hengellinen Israel, siis uskovat, jotka ovat uskollinen Jumalalle Kristuksessa. Pakanat kuuluvat USKON kautta Jumalan kansaan.

Mutta jos sinulla ei ole uskoa Kristukseen, niin et ole hänen omansa.

Jeesus sanoi, että hänelläon myöskin muita lampaita, ja hänen tulee myöskin niitä paimentaa.

• annu42
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Olen tämän valinnan jo tehnytkin. En vastaa asiattomiin kirjoituksiin tai niihin, joihin olen jo monesti vastannutkin. Vastaan myöskin "puskasta", jos edes vaivaudun, joihinkin tapauskohtaisesti kiinnostaviin viesteihin.

Olen sitä mieltä, että voisit ensimmäisen avausviestisi lähettää ylläpidolle, koska se hyvin kertoo koko historiamme. Näin hekin saisivat tietää, miten tähän pattitilanteeseen on aikain saatossa tultu. Ehkä saisimme jonkin rajauksen herjoihin, joita täältä saa ihan kyllikseen lukea. Kaikkein surullisinta on, kun uskoa pilkataan, vähätellään tai kerrotaan vilpittömälle uskovalle, ettei hänen uskonsa ole oikea. Mitenkähän tällaisten kirjoittajien käy tuomiopäivänä, kun jokaisesta sanastakin joutuu tilille? Minä vain kysyn, en muuta.

• kujanjuoksua

Kyllä se onkin hänellä "kova huoli," kun adventistit uskovat Raamatun sanaan!

Eivätkä käänny sitten millään Uskova-yhden sairaaseen ja vääristyneeseen kuvaan Jumalata, joka hänen mukaansa kiduttaa omaa luotuaan, erehtynyttä ja vajavaista ihmistä iankaikkisesta-iankaikkiseen.

Uskova1 ei halua edes lukea Raamatusta niitä paikkoja, jotka voisivat saada hänetkin ymmärtämään, että sellainen ei ole mahdollista OIKEUDENMUKAISELLE Jumalalle, joka on kaikessa ja AINA TÄYDELLISEN oikeudenmukainen.

Miten olis rangaistus vaikka 100v elämästä, vaikka se olisi täynnä syntiä, erheitä ja heikkoutta, miljaarti kertaa triljoona vuotta, vain noin alkajaisiksi?

Olisiko kysymyksessä oikeudenmukainen rangaistus?

Vaikka Raamatunsana selvästi ilmoittaa, että Hänen /Jumalan/tuomionsakkin ovat oikeudenmukaiset ja Hän rangaisee jumalattomiakin heidän TEKOJENSA MUKAAN.

Minkävuoksi suljetaan silmät tosiasioilta, samoin kuin siltäkin, että synnin palkka on KUOLEMA! Siis KUOLEMA, ei mikään elämä helvetissä tai missään muuallakaan! Ilman Jumalan armoa Kristuksessa kun eiole minkäänlaista iankaikkista elämää.

Vaikka saatana yrittää pettää vieläkin ihmistä kuolemattomuudella"ETTE TE SUINKAAN KUOLE!"

Jumala sanoi, TE KUOLETTE!

Helvetin tuli on se vihonviimeinen kuolema jumalattomille, siellä Jumala HÄVITTÄÄ KAIKEN PAHAN ja syntisen, jolle ei armo Hänen Pojassaan kevannut, eikä suinkaan "paapo" siellä syntiä ja pahuutta iankaikkisesta iankaikkiseen!

Eikä helvetistä enää herätä minkäänlaisseen elämään, sillä se on täydellinen elämän LOPPU sen ihmisen kohdalla joka sinne joutuu. Se on loppullinen kadotus ja hävitys jopa Jumalan muististakin.

• en paremmin sano
        kujanjuoksua kirjoitti:

Kyllä se onkin hänellä "kova huoli," kun adventistit uskovat Raamatun sanaan!

Eivätkä käänny sitten millään Uskova-yhden sairaaseen ja vääristyneeseen kuvaan Jumalata, joka hänen mukaansa kiduttaa omaa luotuaan, erehtynyttä ja vajavaista ihmistä iankaikkisesta-iankaikkiseen.

Uskova1 ei halua edes lukea Raamatusta niitä paikkoja, jotka voisivat saada hänetkin ymmärtämään, että sellainen ei ole mahdollista OIKEUDENMUKAISELLE Jumalalle, joka on kaikessa ja AINA TÄYDELLISEN oikeudenmukainen.

Miten olis rangaistus vaikka 100v elämästä, vaikka se olisi täynnä syntiä, erheitä ja heikkoutta, miljaarti kertaa triljoona vuotta, vain noin alkajaisiksi?

Olisiko kysymyksessä oikeudenmukainen rangaistus?

Vaikka Raamatunsana selvästi ilmoittaa, että Hänen /Jumalan/tuomionsakkin ovat oikeudenmukaiset ja Hän rangaisee jumalattomiakin heidän TEKOJENSA MUKAAN.

Minkävuoksi suljetaan silmät tosiasioilta, samoin kuin siltäkin, että synnin palkka on KUOLEMA! Siis KUOLEMA, ei mikään elämä helvetissä tai missään muuallakaan! Ilman Jumalan armoa Kristuksessa kun eiole minkäänlaista iankaikkista elämää.

Vaikka saatana yrittää pettää vieläkin ihmistä kuolemattomuudella"ETTE TE SUINKAAN KUOLE!"

Jumala sanoi, TE KUOLETTE!

Helvetin tuli on se vihonviimeinen kuolema jumalattomille, siellä Jumala HÄVITTÄÄ KAIKEN PAHAN ja syntisen, jolle ei armo Hänen Pojassaan kevannut, eikä suinkaan "paapo" siellä syntiä ja pahuutta iankaikkisesta iankaikkiseen!

Eikä helvetistä enää herätä minkäänlaisseen elämään, sillä se on täydellinen elämän LOPPU sen ihmisen kohdalla joka sinne joutuu. Se on loppullinen kadotus ja hävitys jopa Jumalan muististakin.

Aamen.

• 2342342342

naurattaa. uskova1 on huolissaan tasan siitä, että adventistit uskovat Raamattuaan eikä häntä.

• stone83 kirjoitti:

[][][] No - tuonhan nyt jokainen tietää että uskova_1 ei hyväksy Herran sapattia - joten mitäs siitä kirjoittelemaan, ajattelee jotkut nyt. [][][] alex-kasi

En ymmärrä mitä hyötyä ja kenelle on tunkaltasista perättömistä lausahduksista. Keskustelua ne haittaa
        sikäli, että uhraamme aivan liian paljon aikaa ja vaivaa alexin kaltaisten vänkääiien kanssa.
        He väittävät tuntevansa Totuuden mutta eivät ole tietävinäänkään totuudesta.

• Repele
        AnttiVKantola kirjoitti:

[][][] No - tuonhan nyt jokainen tietää että uskova_1 ei hyväksy Herran sapattia - joten mitäs siitä kirjoittelemaan, ajattelee jotkut nyt. [][][] alex-kasi

En ymmärrä mitä hyötyä ja kenelle on tunkaltasista perättömistä lausahduksista. Keskustelua ne haittaa
        sikäli, että uhraamme aivan liian paljon aikaa ja vaivaa alexin kaltaisten vänkääiien kanssa.
        He väittävät tuntevansa Totuuden mutta eivät ole tietävinäänkään totuudesta.

uskova_1 nimittelee "Herran sapattia" "ellen sapatiksi" ja haukkuu motkottaa kaikkia Herran sapatin viettäjiä ties minkälaisilla nimityksillä.

Näin tiedoksesi jos nyt et ole lukenut.

• Pilkkakin voi joskus olla - ei ehkä kovin hyvä sellainen - retorinen tehokeino, saada vastapuoli ymmärtämään, kuinka naurettavilta tai epätosilta toisen väitteet "pilkkaajasta" tuntuvat. Kuitenkaan, kysymyksen ollessa jonkun perustavanlaatuisista uskomuksista, joille tämä on elämänsä rakentanut, yritys asetaa toisen uskomuksia naurettavaan valoon, ei taida mennä perille: pikemminkoin toinen vain loukkaantuu ja veräytyy entistä enemmän kuoreensa kätkeytyen oman uskonsa suojavarustusten taa.
      Myöskin asiallinen, argumentoiva keskustelu näyttää erilaisen uskon-näkemysten kesken olevan varsin vaikeaa. Etsijä ja kyselijä, jolla ei ole lukkonlyötyä valmista vakaumusta voi keskustella paremmin kuin valmiin varman vakaumuksen jo omaava uskova. On parempi torjua vastapuolen argumentit suoralta kädeltä kuin kuunnella niitä sillä vaarana voi olla omasta uskosta lipsuminen ja sitä seuraava uskon "bankrotti". - Niinpä onkin parempi uskonasioden kyseessä ollen, pitäytyä tiukasti omissa "siiliasemissa".

• alex-kasi

- ei pinnallinen usko kestä kun tuulee. Todelliseen usko sisältää myös ymmärryksen siitä mihin uskoo.
        Jokainen kai uskoo että 10 10=20 - ja vaikea olisi sanoa että se on 19 - mutta joillekin se ehkä on 19 ja he yrittävät sitä todistella - vaikka kiihkeillä puheilla - Raamatun paikkoja nyppimällä tai vain uhkailemalla vaikkapa "ikuisella piinalla".

• lutkulainen
        alex-kasi kirjoitti:

- ei pinnallinen usko kestä kun tuulee. Todelliseen usko sisältää myös ymmärryksen siitä mihin uskoo.
        Jokainen kai uskoo että 10 10=20 - ja vaikea olisi sanoa että se on 19 - mutta joillekin se ehkä on 19 ja he yrittävät sitä todistella - vaikka kiihkeillä puheilla - Raamatun paikkoja nyppimällä tai vain uhkailemalla vaikkapa "ikuisella piinalla".

Miten sinä alex-kasi ja te Adventistit eroatte sitten uskova1?Kaikihan te olette kurkku suorana huutamassa minkälainen pahis on uskova 1.Millä lailla te sitten olette parempia kuin uskova 1?Siksi kehoitankin sinua, ole sinä esimerkkinä täällä toisille.

• Palle.
        lutkulainen kirjoitti:

Miten sinä alex-kasi ja te Adventistit eroatte sitten uskova1?Kaikihan te olette kurkku suorana huutamassa minkälainen pahis on uskova 1.Millä lailla te sitten olette parempia kuin uskova 1?Siksi kehoitankin sinua, ole sinä esimerkkinä täällä toisille.

Tarkoitattko että asia olisi pinyt pitää salassa.
        Jos se onkin niin kuin aloituksessa kirjoitettiin, että uskova1 oli ajamassa adventisteja poia herätyspalstalta että adventistit pyysivät itselleen oan palstan ja lähtivät - jotta voisivat keskustella asioista eikä ihmisistä. jos olikin niin että uskova1 seurasi perässä ja jatkoi samaa parjaamistaan tällä palstalla.

entä jos se olikin totta että näin se on. mitäs siihen sanot ?

• Yx pettynyt!

Minäkin melkein itkin ilosta, että nyt on riidat loppu ja voimme alkaa puhua todellista Kristuksen evankeliumia tällä palstalla, muta kuinkas kävi?

• 2342344356

tietenkään adventistien vihaajat halua jättää adventisteja rauhaan. Hehän VIHAAVAT ja viha vaatii aina kohteen, jota vihata ja jota vastaan vihaansa purkaa.

• stone83
        2342344356 kirjoitti:

tietenkään adventistien vihaajat halua jättää adventisteja rauhaan. Hehän VIHAAVAT ja viha vaatii aina kohteen, jota vihata ja jota vastaan vihaansa purkaa.

se täynnä vihaa olet..haukut täällä muita saatanan lapsiksi ja demoiden vallassa olemme ym..joten kenessäköhän sitä vihaa on..?
        Eipä nuo sinun viestisi muutenkaan ole ikinä olleet mitenkään rakastavan oloisia,tuntuu että oma perse on sinulle tärkein.
        Ja ylpeys ei anna periksi..haluat olla aina oikeassa ja kuvittelet että adventistit ovat ainoita "oikeita" koko maailmassa.Minkäköhänlainen se teidän Jumala on kun se hyväksyy sinun tekemiset ja ajatustavat..?

• AVK
        stone83 kirjoitti:

se täynnä vihaa olet..haukut täällä muita saatanan lapsiksi ja demoiden vallassa olemme ym..joten kenessäköhän sitä vihaa on..?
        Eipä nuo sinun viestisi muutenkaan ole ikinä olleet mitenkään rakastavan oloisia,tuntuu että oma perse on sinulle tärkein.
        Ja ylpeys ei anna periksi..haluat olla aina oikeassa ja kuvittelet että adventistit ovat ainoita "oikeita" koko maailmassa.Minkäköhänlainen se teidän Jumala on kun se hyväksyy sinun tekemiset ja ajatustavat..?

Olipa siinä rakkauden täyteinen viesti!

• stone83
        AVK kirjoitti:

Olipa siinä rakkauden täyteinen viesti!

mielipiteeni tälle haukkujalle ilmaisin..ei se tarkoita että en lähimmäistä rakastaisi,minä en sentään hauku täällä ihmisiä pirun lapsiksi..

• 65+

että ei pilkka lopu, vielä.
      Ja eihän Jeesus luvannut että se loppuisi, joten pidetään suunta oikeana vielä hetken aikaa. Jumalan rakkaus ja oikeudenmukaisuus on kuitenkin parempi kuin vastata pilkkaan pilkalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2725
    2. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      215
      1129
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1121
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1035
    5. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1021
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      951
    7. 36
      926
    8. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      914
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      883
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      837
    Aihe