Suomelle ilmaston lämpenemisestä on ainoastaan hyötyä.
Kasvukausi pitenee.Voimme viljellä satoisampia lajikkeita.
Puiden kasvu lisääntyy reilusti.
Lämmityskulut pienenevät.
ym.ym.
Vaikea keksiä mitään negatiivistä.
Valtio kuitenkin keksii koko ajan erilaisia veroja lämpenemisen varjolla.Yksinkertaista porukkaa.
Ilmasto lämpiäminen
27
482
Vastaukset
- Jöns_
Ei tarvitse keksiä mitään negatiivista. Sitä on ihan tarpeeksi muutenkin.
Ilmastonmuutos uhkaa koko maailman elintasoa. Jos elintaso laskee, vähenee ostokyky. Vientiriippuvaiselle Suomella maailmankaupan väheneminen olisi iso tappio.- ...............
Lämpenevät ilmat ovat suotuisimpia juuri Suomen tärkeimmille vientimaille, kuten Saksa, Ruotsi, Venäjä, Britannia, ym ym ym.
Eli älä viitsi puhua paskaa. - Hatustako?
erikoinen mielipide,todella epätoivoinen.
- Otsoni 12
ohenee ,niin elintaso laskee.Vai miten se menee?
- joopa joo
Just, enää puuttuu tieto milloin tuollaista lämpenemistä olisi luvassa.
Ainakaan sataan vuoteen ei suomen ilmasto ole juurikaan muuttunut. Välillä on hiukan lämpöisempää ja välillä on pikkuisen viileämpää.- asdqwe
Jos Suomen ilmastoa tarkasteltaisiin 100 vuoden jaksoissa, niin olisiko viimeisin 1900-luku mitenkään erikoinen.
Kaippa sadassa vuodessa keskilämpö voi nousta jos laskiakin 0,7 astetta. - paleleee
asdqwe kirjoitti:
Jos Suomen ilmastoa tarkasteltaisiin 100 vuoden jaksoissa, niin olisiko viimeisin 1900-luku mitenkään erikoinen.
Kaippa sadassa vuodessa keskilämpö voi nousta jos laskiakin 0,7 astetta.Keskitasoa lämpöisempää vuotta kuittaa tälläinen kylmempi vuosi?
- vaikka tästä
paleleee kirjoitti:
Keskitasoa lämpöisempää vuotta kuittaa tälläinen kylmempi vuosi?
vuodesta ei ole kulunut kuin vasta kaksi kuukautta, vielä on kymmenen kuukautta jäljellä. Katsotaan sitten, millainen tämä vuosi on lämpötiloiltaan ollut.
- Aivan sama
paleleee kirjoitti:
Keskitasoa lämpöisempää vuotta kuittaa tälläinen kylmempi vuosi?
Tämä talvi poistetaan tilastoista,koska se vääristäisi käyriä väärään suuntaan.
- palele
vaikka tästä kirjoitti:
vuodesta ei ole kulunut kuin vasta kaksi kuukautta, vielä on kymmenen kuukautta jäljellä. Katsotaan sitten, millainen tämä vuosi on lämpötiloiltaan ollut.
Maaliskuu yli puolenvälin
- Routha
vaikka tästä kirjoitti:
vuodesta ei ole kulunut kuin vasta kaksi kuukautta, vielä on kymmenen kuukautta jäljellä. Katsotaan sitten, millainen tämä vuosi on lämpötiloiltaan ollut.
on syksy tulossa ja maa on vielä jäässä
- haasds
Aivan sama kirjoitti:
Tämä talvi poistetaan tilastoista,koska se vääristäisi käyriä väärään suuntaan.
mitäs jos ilmasto menee kuten o menny muutaman viime vuoden. kesät kylmiä, sateisia, ja talvet leutoja. viljankasvu sun muu vähenee samoin kuin säämullistukset pilaavat satoja. saadaan nälänhätää sinne tänne, samalla kun vähenevät energiavarat ajavat kansakuntia sotiin toisiaan vastaan.
todellakin, siitä ei ole kuin hyötyä. - asdqwe
haasds kirjoitti:
mitäs jos ilmasto menee kuten o menny muutaman viime vuoden. kesät kylmiä, sateisia, ja talvet leutoja. viljankasvu sun muu vähenee samoin kuin säämullistukset pilaavat satoja. saadaan nälänhätää sinne tänne, samalla kun vähenevät energiavarat ajavat kansakuntia sotiin toisiaan vastaan.
todellakin, siitä ei ole kuin hyötyä.Ilmasto muuttuu jatkuvasti olipa siihen syy mikä tahansa ja Suomen oloissa pahinta on kylmyys.
Esim Suomessa on ollut maanviljelyn kannalta suotuisaa kautta lähes sata vuotta, sillä viimeisimmät vaikeat katovuodet kohdattiin 1900 luvun alussa.
Saatta hyvinkin olla että koemme seuraavana kymmenenä vuotena monta koleaa sateista kesää (ja talvea).
Maailmanlaajuisesti on kuitenkin hyvin vaikea sanoa miten ilmasto muuttuu maanviljelyn kannalta ja on aika naivia väittää että ilmaston muuttuu kaikkialla huonompaan suuntaan.
Kyllähän näitä entä jos ennustelijoita riittää, mutta sen tieteellinen pohja on aika hutera, kuten on koko AGW hömpötyksenkin. - älyäksää
asdqwe kirjoitti:
Ilmasto muuttuu jatkuvasti olipa siihen syy mikä tahansa ja Suomen oloissa pahinta on kylmyys.
Esim Suomessa on ollut maanviljelyn kannalta suotuisaa kautta lähes sata vuotta, sillä viimeisimmät vaikeat katovuodet kohdattiin 1900 luvun alussa.
Saatta hyvinkin olla että koemme seuraavana kymmenenä vuotena monta koleaa sateista kesää (ja talvea).
Maailmanlaajuisesti on kuitenkin hyvin vaikea sanoa miten ilmasto muuttuu maanviljelyn kannalta ja on aika naivia väittää että ilmaston muuttuu kaikkialla huonompaan suuntaan.
Kyllähän näitä entä jos ennustelijoita riittää, mutta sen tieteellinen pohja on aika hutera, kuten on koko AGW hömpötyksenkin.Paljon puhujia,vähän tietäjiä.
- Palele
vaikka tästä kirjoitti:
vuodesta ei ole kulunut kuin vasta kaksi kuukautta, vielä on kymmenen kuukautta jäljellä. Katsotaan sitten, millainen tämä vuosi on lämpötiloiltaan ollut.
Saksassa sataa lunta,toukokuu kohta puolessavälissä.
- palstaohjaaja
Palele kirjoitti:
Saksassa sataa lunta,toukokuu kohta puolessavälissä.
Sääpalsta on tuolla:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4248 - muuta siperiaan ?
älyäksää kirjoitti:
Paljon puhujia,vähän tietäjiä.
Siperiassa olisi lämpöä pelkääville idiooteille paljon tilaa , oikeastaan kaikki lämpenemismääkijät/valehtelijat pitäisi sinne lähettää heille ihanteellisiin oloihin , jos kerran suomessa on heille aivan liian kuuma. Tai menkööt vaikka grönlantiin.
Ihanaa kun saa maksaa huikeita summia näistä suomen talvi- , ja kesähelteistä.
- ohret
Tällä hetkellä ilmasto jäähtyy, tosin meille tulee kesä ja muutaman kuukauden pieni lämpeneminen. Onneksi valtaapitävillä on Kreikka-vouhotuksen takia vähäksi aikaa unohtunut pelottelu ilmastoasioilla.
- sivistetään hörhöä
Ei jäähdy. Kylmä sää jossain on aivan eri asia kuin globaali lämpeneminen.
- .............
sivistetään hörhöä kirjoitti:
Ei jäähdy. Kylmä sää jossain on aivan eri asia kuin globaali lämpeneminen.
"Kylmä sää jossain on aivan eri asia kuin globaali lämpeneminen."
Kylläpä puhui jätkä itsensä pussiin.
Ei sellaista ole olemassakaan, kuin globaali lämpeneminen. Jossakin päin maailmaa lämpenee, toisaalla taas viilenee. Ei maapallolla ole mitään yhtä yhteistä (=globaalia) lämpötilaa, niin kuin esim. ihmisen ruumiinlämpö. On vain paikallisia lämpötiloja.
Yritä typerys saada mahtumaan tämä asia kaaliisi. - no huh huh
............. kirjoitti:
"Kylmä sää jossain on aivan eri asia kuin globaali lämpeneminen."
Kylläpä puhui jätkä itsensä pussiin.
Ei sellaista ole olemassakaan, kuin globaali lämpeneminen. Jossakin päin maailmaa lämpenee, toisaalla taas viilenee. Ei maapallolla ole mitään yhtä yhteistä (=globaalia) lämpötilaa, niin kuin esim. ihmisen ruumiinlämpö. On vain paikallisia lämpötiloja.
Yritä typerys saada mahtumaan tämä asia kaaliisi.Vain sinä olet typerys. Tuosta voit tarkistaa globaalin lämpenemisen:
http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.A2.lrg.gif - .............
no huh huh kirjoitti:
Vain sinä olet typerys. Tuosta voit tarkistaa globaalin lämpenemisen:
http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.A2.lrg.gifSellaista luonnonilmiötä ei ole olemassakaan, kuin globaali lämpötila. Sellainen on olemassa vain Playstation-tieteessä, mutta sellaista ei siis ole olemassa fysikaalisena ilmiönä.
Tilastollisesti on tietenkin mahdollisuus laskea yhteen maapallon eri mittausasemien lämpötiloista tilastollinen paikallisten lämpötilojen matemaattinen yhteenlaskettu keskiarvo. Ja ketkä tässä asiassa ovat parhaita tekemään tällaisen laskelman numerodatasta? No tietenkin tilastotieteilijät.
Näistä alan asiantuntijoista on mm. tilastotieteilijä Steve McIntyre aukottomasti osoittanut koko "lämpenemisen" haihatteluksi.
Eli voit hohheli työntää rusina-aivoisen pääsi vessapyttyyn, ja vetää vessan. Ja koeta sivistää itseäsi siitä, mitä maailmalla todella tapahtuu. - no huh huh
............. kirjoitti:
Sellaista luonnonilmiötä ei ole olemassakaan, kuin globaali lämpötila. Sellainen on olemassa vain Playstation-tieteessä, mutta sellaista ei siis ole olemassa fysikaalisena ilmiönä.
Tilastollisesti on tietenkin mahdollisuus laskea yhteen maapallon eri mittausasemien lämpötiloista tilastollinen paikallisten lämpötilojen matemaattinen yhteenlaskettu keskiarvo. Ja ketkä tässä asiassa ovat parhaita tekemään tällaisen laskelman numerodatasta? No tietenkin tilastotieteilijät.
Näistä alan asiantuntijoista on mm. tilastotieteilijä Steve McIntyre aukottomasti osoittanut koko "lämpenemisen" haihatteluksi.
Eli voit hohheli työntää rusina-aivoisen pääsi vessapyttyyn, ja vetää vessan. Ja koeta sivistää itseäsi siitä, mitä maailmalla todella tapahtuu.Minkähän takia hörhö raapustat tuota huuhaa-paskaasi tänne loputtomasti?
Opiskelisit tuolta edes perustiedot, ihan suomeksi:
http://www.fmi.fi/ilmastonmuutos/ - hevonperse
............. kirjoitti:
Sellaista luonnonilmiötä ei ole olemassakaan, kuin globaali lämpötila. Sellainen on olemassa vain Playstation-tieteessä, mutta sellaista ei siis ole olemassa fysikaalisena ilmiönä.
Tilastollisesti on tietenkin mahdollisuus laskea yhteen maapallon eri mittausasemien lämpötiloista tilastollinen paikallisten lämpötilojen matemaattinen yhteenlaskettu keskiarvo. Ja ketkä tässä asiassa ovat parhaita tekemään tällaisen laskelman numerodatasta? No tietenkin tilastotieteilijät.
Näistä alan asiantuntijoista on mm. tilastotieteilijä Steve McIntyre aukottomasti osoittanut koko "lämpenemisen" haihatteluksi.
Eli voit hohheli työntää rusina-aivoisen pääsi vessapyttyyn, ja vetää vessan. Ja koeta sivistää itseäsi siitä, mitä maailmalla todella tapahtuu.jotka ovat olleet varsin voimakkaita viimeisen kymmenen vuoden aikana. Samoin kuin aiemmatkin maapallon lämpötilan muutokset ovat johtuneet auringon toiminnasta. Tietysti kaikki bisnismiehet ovat hoksanneet tässä oivan rahareiän markkinoida tuulivoimaloita sun muita hömpötyksiä.
- no huh huh
hevonperse kirjoitti:
jotka ovat olleet varsin voimakkaita viimeisen kymmenen vuoden aikana. Samoin kuin aiemmatkin maapallon lämpötilan muutokset ovat johtuneet auringon toiminnasta. Tietysti kaikki bisnismiehet ovat hoksanneet tässä oivan rahareiän markkinoida tuulivoimaloita sun muita hömpötyksiä.
Ei johdu.
- .,.,.
no huh huh kirjoitti:
Ei johdu.
että Hohheli olis jo täysin aktivoitunut, joten on aika mennä levolle ;)
- näio
hevonperse kirjoitti:
jotka ovat olleet varsin voimakkaita viimeisen kymmenen vuoden aikana. Samoin kuin aiemmatkin maapallon lämpötilan muutokset ovat johtuneet auringon toiminnasta. Tietysti kaikki bisnismiehet ovat hoksanneet tässä oivan rahareiän markkinoida tuulivoimaloita sun muita hömpötyksiä.
on juuri ennustettu voimituvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483