perustuu katkeruuteen. Keskustelupalstalla käydessäni pelkkää jumalanpilkkaa, katkeruutta jne.
Ja vakuutteluja siitä, kuinka uskovat ovat tyhmiä hihhuleita jne.
Jos uskovat kerran ovat niin ja niin tyhmiä, miksi käyttää aikaansa heidän pilkkaamisekseen?
Taitaa olla pieni pelko siitä, että oikeassahan he ovat.....miten minun raukan käy.....
Himorienaajille: tulkitsen, että sielunvihollinen saatana tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa.
Maksun aoika tulee vääjäämättä. Tee parannus synneistäsi.
Ateistien oppi
39
506
Vastaukset
- sdgh
Ryömihän takaisin koloosi. Sinuakaan ei edes tarvitse pilkata, teet sen ihan itse.
- sdgh
toiset ne käyttävät aikansa roikkumiseen palstalla...nopea oli vastaus...
todella "valveutunutta".
Kirjoitit:"Sinuakaan ei edes tarvitse pilkata, teet sen ihan itse".
Aivan, todiste sinänsä. On siis tarve pilkata. Mietippä sitä kolossasi.
Ja miten muka pilkkasin itseäni? Ei, vaan et kestänyt totuutta. - ei muuta
sdgh kirjoitti:
toiset ne käyttävät aikansa roikkumiseen palstalla...nopea oli vastaus...
todella "valveutunutta".
Kirjoitit:"Sinuakaan ei edes tarvitse pilkata, teet sen ihan itse".
Aivan, todiste sinänsä. On siis tarve pilkata. Mietippä sitä kolossasi.
Ja miten muka pilkkasin itseäni? Ei, vaan et kestänyt totuutta.Olet naurettava pilkkaaja!
- ehkä te itse sitten?
ei muuta kirjoitti:
Olet naurettava pilkkaaja!
Vai näytättekö te kaksi ensin esimerkkiä?
- mf
ateisteilla lienee vain yksi uskon tunnustus; "en usko jumaliin"... eivät he kai kaikki muulla lailla samanlaisia ole.
- Pastori Muikku
Ateismi ei ole oppi. Se on TEISMIn vastakohta = A-TEISMI. Se siis ei ole ismi, oppi, ei uskomusrakennelma, eikä mitään muuta kuin uskon puuttumista jumalhahmoihin. Se on uskonnottomuutta.
Sana jumalanpilkka on perusteeton: Ei ole olemassakaan jumalia, joita voisi pilkata. "Pilkka" edellyttää sitä, että sellaista kutsuttaessa tämä voi siitä loukkaantua: Olematon ei loukkaannu, ei suutu, eikä kosta.
Väitätkö vastaan? Jos, niin todista minulle jumalasi olemassaolo.
"Ja vakuutteluja siitä, kuinka uskovat ovat tyhmiä hihhuleita jne."
Pääsääntöisesti tämä on liki totta. Aniharva uskovainen on korkeasti koulutettu ja omaa tietoa mm. uskontojen historiasta jne. He uskovat "tyhmyyttään" Selityksiin, joille ei ole olemassa todellisuuspohjaa. Uskonnot vetoavat tunteisiin ja köyhä, huonosti koulutettu=tietämätön jne kaipaa elämäänsä tunnetta tärkeydestä, rakastettuna olemisesta ja merkityksellisyydestä, koska ei laiskuuttaan ymmärrä hakea sitä muualtakaan. Pitää ottaa myös huomioon, että uskonnon tuomat tuntemukset on helpommin saavutettavissa, kuin oppimisen ja lukemisen kautta saavutetut turvallisuuden tunteet.
"Taitaa olla pieni pelko siitä, että oikeassahan he ovat...."
Tuskin. Ainakaan minä en pelkää tällaista lainkaan. Olen 99% varma, että jumalasi on samanlainen satuhahmo, kuin tontut ja keijut ovat.
"Himorienaajille: tulkitsen, että sielunvihollinen saatana tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa."
Tottakai tulkitset niin, sinun kuuluu tehdä niin. Se siksi, että se palvelee sinun kaipaamaasi tunnetta merkityksellisyydestäsi ja "oikeassa olemisestasi". Suojelet itseäsi faktoilta lapsellisesti, mutta ymmärrettävästi.
"Maksun aoika tulee vääjäämättä. Tee parannus synneistäsi. "
Te uhkailija-käännyttäjät olette alinta pohjasakkaa mitä hihhuleihin tulee. Toimintanne on itsekästä ja kerrassaan kusipäisintä, mitä voi olla: Sinä haluat uskoa, että valtaosa ihmiskunnasta joutuu IKUISEEN kärsimykseen vain siksi, ettei usko niin kuin sinä. Voiko kamalampaa toivoa enää kenellekään? Ei. Olet uskomattoman itsekäs, yököttävä omaan napaan tuijottava lepakon oksennus minun silmissäni.- sdgh
silmillesi vai. Ne ovat jo täynnä ties mitä ryönää, että totuus ei paljastu.
Voi voi, onko oikein ukhailtu?
Rassukka, et kestä totuutta. - marakatti.
sdgh kirjoitti:
Rassukka, et kestä totuutta.totuutta ei ole olemassa, on vain mielipiteitä.
sdgh kirjoitti:
Rassukka, et kestä totuutta.Uskispuskis se haluaa heti aamusta päästä vittuilemaan ja jakamaan lähimmäisenrakkauttaan. Pus pus vaan.
PS. Miksi olet niin vihainen ja katkera?- kopu kopu
belial_666 kirjoitti:
Uskispuskis se haluaa heti aamusta päästä vittuilemaan ja jakamaan lähimmäisenrakkauttaan. Pus pus vaan.
PS. Miksi olet niin vihainen ja katkera?täysi tuki, en ihmettele että kirkosta eroamiset vähenevät, kun ateistit täällä täysiä tyhjäpäitä
mutta mistäpä atet toisaalta keskustelisivatkaan, ateismi itsessään on vain kieltoa ja tyhjää kopu kopu kirjoitti:
täysi tuki, en ihmettele että kirkosta eroamiset vähenevät, kun ateistit täällä täysiä tyhjäpäitä
mutta mistäpä atet toisaalta keskustelisivatkaan, ateismi itsessään on vain kieltoa ja tyhjääHyvinhän täällä keskustellaan monen sadan viestin edestä per päivä.
Sinua vaan kiukuttaa kun aiheet eivät suosi sinun uskontoasi... Sinä varmasti halusta polttaisit roviolla kaikki pilkkaajat vai mitä? Ettäs kehtaavat!
PS. Miksi olet niin vihainen ja katkera?- kopu kopu
belial_666 kirjoitti:
Hyvinhän täällä keskustellaan monen sadan viestin edestä per päivä.
Sinua vaan kiukuttaa kun aiheet eivät suosi sinun uskontoasi... Sinä varmasti halusta polttaisit roviolla kaikki pilkkaajat vai mitä? Ettäs kehtaavat!
PS. Miksi olet niin vihainen ja katkera?Koska olen avioerolapsi ja kumpikaan vanhemistani eivät halunneet minua.
- sdgh
sdgh kirjoitti:
Rassukka, et kestä totuutta.USkovaiset ei sitä kestä,ettei Jumala sotia estä
- sdgh
kopu kopu kirjoitti:
täysi tuki, en ihmettele että kirkosta eroamiset vähenevät, kun ateistit täällä täysiä tyhjäpäitä
mutta mistäpä atet toisaalta keskustelisivatkaan, ateismi itsessään on vain kieltoa ja tyhjääkopu kopu - olet aika hyvän nimimerkin itsellesi valinnut lässyttävä homo puupää.
Voisitko lopettaa uskovainen toukkaperse Atte-nimisten miesten herjaamisen, ja käske Jeesusta ottamaan terska pois korvastasi. - nimimerkkki
marakatti. kirjoitti:
totuutta ei ole olemassa, on vain mielipiteitä.
Joskus totuus on taruakin ihmeellisempää...!
- huuda: kaiku!
sdgh kirjoitti:
kopu kopu - olet aika hyvän nimimerkin itsellesi valinnut lässyttävä homo puupää.
Voisitko lopettaa uskovainen toukkaperse Atte-nimisten miesten herjaamisen, ja käske Jeesusta ottamaan terska pois korvastasi.Kaikuukos siellä...?
- erilaisia ja paljon
sdgh kirjoitti:
USkovaiset ei sitä kestä,ettei Jumala sotia estä
Sinulla taitaa olla mielessäsi pari tuttuasi, koska et voi mitenkään tarkoittaa monien tuhansien erilaisten uskovisten ajatuksia.
- Pastori Muikku
sdgh kirjoitti:
Rassukka, et kestä totuutta.minulle, mikä totuus?
Etkö sinä hyvä mies (?) ole koskaan kuullut sellaista fraasia, että "jos joku tulee koskaan sanomaan sinulle tietävänsä totuuden, hän kaikella mahdollisella todennäköisyydellä puhuu täyttä paskaa".
"Usko tai kärsi ikuisesti", siinä lyhennelmä kr.uskosta ja se on suomeksi Uhkaus. - Minkähän
takia Jumalanpilkka on kuitenkin Suomen rikoslaissa?
Kannattaisi tutustua uskovaisten koulutustasoon - saattaisit yllättyä
Jätät sitten 1% sille, että et olekaan oikeassa. Eikö ateistit olekaan varmoja näkemyksestään? Minkähän kirjoitti:
Jätät sitten 1% sille, että et olekaan oikeassa. Eikö ateistit olekaan varmoja näkemyksestään?Määrittele jumalanpilkka? Jos nyt sanon: jumalasi on mitätön kusipää, onko se jumalanpilkkaa? Voiko joku haastaa minut oikeuteen tai saanko sakkoja? Suomen rikoslaista saisi tuon älyttömän lain ottaa kokonaan pois. Jäänne kai vuodelta keppi ja kivi.
- Äskeinen
Minkähän kirjoitti:
Jätät sitten 1% sille, että et olekaan oikeassa. Eikö ateistit olekaan varmoja näkemyksestään?oli tarkoitettu Pastori Muikun aikaisempaan kommentointiin!
- Se oli
Äskeinen kirjoitti:
oli tarkoitettu Pastori Muikun aikaisempaan kommentointiin!
vaan toteamus, että käsite on edelleen olemassa
- vihtuilija
perustuu katkeruuteen. Keskustelupalstalla käydessäni pelkkää ihmisyyden pilkkaa, katkeruutta JNE. Ja vakuuteluja siitä, kuinka herrarodun edustajat ovat väkivaltaisia ja muita sortavia fasisteja JNE. Jos herrarodun edustajat ovat NIIN JA NIIN tyhmiä, miksi käyttää aikaansa heidän pilkkaamisekseen? Taitaa olla pieni pelko siitä, että oikeassahan he ovat...miten minun raukan käy...Himorienaajille:tulkitsen, että kärsimys lisääntyy herrarotua tottelemattomassa kansanosassa. Maksun aika tulee vääjäämättä. Alistu herrarodulle.
- pepe57
Teillä kaikilla lahkoilla on oma tulkintanne raamatusta ja siis oma tulkinta jumalasta. Te uskovat todistatte toistenne uskoa vastaan, koska ette te kaikki lahkot tuhansine tulkintoinenne voi olla yhtäaikaa oikeaasa. Valtaosan on pakko olla väärässä. Loogisin vastaus on että kaikki olette väärässä. Näin agnostikkona asian ajattelen. Tapelkaa ensin keskenänne ja päättäkää mikä on teidän uskovien totuus. Jos pääsette yksimielisyyteen, palataan asiaan.
- älä turhaan yleistä
Älä yleistä uskovaisia ihmisiä, eivät kaikki uskovaiset ihmiset ole samanlaisia, hehän ovat kaikki ihmisiä.
- gööli
älä turhaan yleistä kirjoitti:
Älä yleistä uskovaisia ihmisiä, eivät kaikki uskovaiset ihmiset ole samanlaisia, hehän ovat kaikki ihmisiä.
Miksi sitten itse yleistät ateisteja? Eikä ollutkaan kyse siitä, etteivätkö uskovaiset olisi erilaisia ihmisiä. Kun uskovaiset luulevat kaikki olevansa oikeassa omassa lahkossaan, niin tappeluhan siitä syntyy.
- Kössönöm
keskittyvät tällä palstalla useimmiten todellisiin asioihin, kuten ongelmiin joita uskonnot aiheuttavat.
Uskonnoilla on ikävä kyllä paljon vaikutusta yhteiskuntaan ja koko maailmaan. Siksi niitä on hyvä pohtia. - Rompix
JOS uskovaiset ovat oikeassa, kysymys kuulu: Ketkä heistä? Helluntailaiset, ev.lut, mormonit, sunnit, shiiat, juutalaiset, pastafarit, rastafarit, saatananpalvojat, krishnat, katolilaiset, ortodoksit vai ketkä?
-kaikki eivät valitettavasti voi olla oikeassa.
Sitten kun tuo on ratkaistu, kysymys kuuluu: Miksi juuri he ovat oikeassa ja millä perusteella?- Ari T.
Oulunkylän helluntalais seurakunta tottakai, kaikki muut ovat eksytettyjä! meidän seurakunnanjohtaja on suoraa polveutunut jeesuksesta!
- mf
Ari T. kirjoitti:
Oulunkylän helluntalais seurakunta tottakai, kaikki muut ovat eksytettyjä! meidän seurakunnanjohtaja on suoraa polveutunut jeesuksesta!
eikö sinusta tunnu vähän epäoikeudenmukaiselta että yksi mies vastaa 72:a naista joissain uskonnoissa? kuulostaa huuhaalta.
- Ari T.
mf kirjoitti:
eikö sinusta tunnu vähän epäoikeudenmukaiselta että yksi mies vastaa 72:a naista joissain uskonnoissa? kuulostaa huuhaalta.
älä yritä eksyttää.
- ovat samaa uskoa
He uskovat samaan Jumalaan, ja kuuluvat kaikki samaan suureen uskovaisten laumaan, vaikka heillä on eroja seurakunnissa.
- Rompix
ovat samaa uskoa kirjoitti:
He uskovat samaan Jumalaan, ja kuuluvat kaikki samaan suureen uskovaisten laumaan, vaikka heillä on eroja seurakunnissa.
Kommenttisi on pastafareja loukkaava.
- eipä naurata
ovat samaa uskoa kirjoitti:
Hellarit, mormonit, sunnit, pastafarit, rastafarit ja krishnat voivat kyllä kaikki olla jonkin
sortin uskovaisia, mutta eivät takuulla usko samaan jumalaan. Yrititkö olla vitsikäs, vai
etkö vain tosiaankaan tiedä (muista) uskonnoista yhtään mitään? Yleensähän kristityt ovat
sivistymättömiä eikä heitä ylimielisyydessään kiinnosta mikään muihin uskontoihin liittyvä.
- ++++++++++++
"Ateistien oppi perustuu katkeruuteen."
Ai, ateisteilla on oppi?
"Keskustelupalstalla käydessäni pelkkää jumalanpilkkaa, katkeruutta jne."
Jumala ansaitse pilkkansa ja katkeruutta ei ole.
"Jos uskovat kerran ovat niin ja niin tyhmiä, miksi käyttää aikaansa heidän pilkkaamisekseen?"
Koska uskovat antavat sille kokoajan aihetta.
"Taitaa olla pieni pelko siitä, että oikeassahan he ovat.....miten minun raukan käy....."
Ei. Te tässä pelkäätte, pelkäätte niin paljon rangaistusta, että olette tämän julman olennon puolella.
"Himorienaajille: tulkitsen, että sielunvihollinen saatana tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa."
Olematon ei voi tehdä mitään, ellet sitten pysty todistamaan saatanaa olevaksi.
"Maksun aoika tulee vääjäämättä. Tee parannus synneistäsi."
Niin se onkin todella paha rikos olla uskomatta olentoon josta ei ole todisteita ja joka ei ansaitse palvontaa tai kunnioitusta vaikka olisi olemassa.- mf
miten muuten kohtelet (alempia) eläimiä? Oletko joka tavalla palvonnan arvoinen? Haluatko joka tilanteessa niiden parasta.
oletko (alemmille) eläimille kunnioituksen arvoinen?
Minä uskon Jumalaan ja Saatanaan. Jumala on minulle ylempi kuin Saatana, tuo muinaisaikojen käärme.
- pepe57
Tällainen ylestävä lokeroiminen ei perustu tietoon, vaan mutu (musta tuntuu) juttuun. Itse en ole tutustunut kuin muutamaan uskovaan, (helluntailainen, vanhoillislestadiolainen, jehovantod., ev. lut./kirkko) ja agnostikko/ateisti tuttuja ei ole ollut kuin pari. Empä tekisi kovin syvällisiä yhteenvetoja noiden palstoilla riehuvien (mahdollisesti lahkosta eronneiden ja suuttuneiden) "ateistien" perusteella. Kun ihminen on elämää nähnyt ja sinut vakaumuksensa kanssa, ei ole tarvetta suunsoittoon edes anonyymisti. Ei kannata provosoitua, kun provosoidaan.
- sdgh
Jumala joka ei auta lapsia pitää kuristaa.
Jeesukseen uskovat mainostavat täälläkin Jumalaansa kuin halpaa C-luokan makkaraa.
Uskovainen Internet-terroristi Tee parannus synneistäsi.
Nettilaskusi Maksun aoika tulee vääjäämättä. Heitä Jumalaa Mikkelillä, ellei se hyvitä täällä lasettamaasi aikaa maksamlla nettilaskusi.
SItten tee Jumalan paskapäästä kirjannoja- huomasin totuuden
Nuo kertovat sinun itseinhostasi, mutta älä laita eteen sanaa: Jumala.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115247Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913234Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402986- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271565Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311446Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1351243- 161149