Tutustukaa!

Monipuolista tutkim

Pekka Reinikaisen tutkimuksiin evoluutiosta ja paljon muustakin. Hän lääketieteen lisensiaatti, harrastanut paljon monenkileiustä evoluutiokirjallisuutta ja tutkimusta. Opiskelut biokemiaakin: Kannattaa tutustua myös Tapio Puolimatkan teokseen Tiede, usko ja evoluutio.

15

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka-

      Missä näitä Pekka Reinikaisen evoluutiotutkimuksia on luettavan?

      Vai meinaaatko jotain jupinakirjoituksia vailla päätä ja häntää. Tutkimus asettaa tehdylle työlle laadullisia vaatimuksia.

      • Ja nyt töihin!

        On julkaissut useita kirjoja, artikkeleita, Uusi elämä lehdessä viimeisin artikkeli:

        www.uusielama.net/pages/lehti 1/2010,

        Pekka Reinikainen - Kusatannus Oy Uusi Tie
        Darwin 150 v - hautajaisten aika.


      • Pekka-
        Ja nyt töihin! kirjoitti:

        On julkaissut useita kirjoja, artikkeleita, Uusi elämä lehdessä viimeisin artikkeli:

        www.uusielama.net/pages/lehti 1/2010,

        Pekka Reinikainen - Kusatannus Oy Uusi Tie
        Darwin 150 v - hautajaisten aika.

        Aika kevyttä tekstiä. Saattaa hämtä kouluttamatonta, mutta itse tutkimustyötä tekevänä näen selvästi kirjoituksen läpi. Vihajuksia, puolitotuuksia etc.

        Kirjoituksen kohderyhmä on selvästikkin jo aiemmin samaa mieltä olevat. Tällaiset huutavat hurraata tuollaisen tekeleen edessä.

        No, eihjän Reinikainen olekkaan tutkinut/opiskellut biologiaa tai evoluutioteoriaa. Se näkyy tekstissä.


      • ei ole
        Ja nyt töihin! kirjoitti:

        On julkaissut useita kirjoja, artikkeleita, Uusi elämä lehdessä viimeisin artikkeli:

        www.uusielama.net/pages/lehti 1/2010,

        Pekka Reinikainen - Kusatannus Oy Uusi Tie
        Darwin 150 v - hautajaisten aika.

        mikään vakavasti otettava tieteellinen julkaisu. Pikemminkin huuhaa-sektoria.

        Evoluutiota koskevat tutkimukset julkaistaan aivan muissa aviiseissa.

        Selvitäpä myös itsellesi mielipidekirjoituksen ja tieteellisen tukimuksen ero!


    • Pekka Reinikainen ei ole tutkija. Hän ei ole tutkinut evoluutiota lainkaan. Tapio Puolimatkan Usko Tiede ja Evoluutio ei käsittele evoluutioteoriaa, vaan on esimerkki suomalaisten humanistien surkeasta tasosta. Se kertoo tieteestä lapsellisella olkiukkomaisella helposti kumottavalla tavalla. Suosittelen toki, jos haluaa varmistua humanismin johtavan aivokapasiteetin radikaaliin pienentymiseen.

      • Evoluutio on kuollut

        ja kommentoikaa. Mielestäni nämä sedät kirjoittavat todellakin tietoa, joka on niin ja amen esim. evoluutioteoriasta. Olis hyvä saada perusteluja, millä voi kumota heidän väitteensä vääriksi.


      • Evoluutio on kuollut kirjoitti:

        ja kommentoikaa. Mielestäni nämä sedät kirjoittavat todellakin tietoa, joka on niin ja amen esim. evoluutioteoriasta. Olis hyvä saada perusteluja, millä voi kumota heidän väitteensä vääriksi.

        Olen lukenut molempien miekkosten tuotoksia ja ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. En löytänyt enää aikaisemmin kirjoittamaani listaa Puolimatkan kirjan (Usko, tiede ja evoluutio) virheistä, mutta jos olet kyseisen kirjan lukenut, ja olet sitä mieltä, että siinä oli jotain päteviä argumentteja metodologista naturalismia, tiedettä tai evoluutioteoriaa kohtaan, voin kaivaa muistini uumenista Puolimatkan kirjan törkeimmät virheet. Tietysti voit auttaa minua, ja kertoa edes yhden Puolimatkan (kopioiman) ajatuksen, joka haastaa tieteen tai evoluutioteorian.


    • Pelle Reinikainen

      Tutustukaa Pekka Reinikaisen "tutkimuksiin" evoluutiosta, jos haluatte räkänaurut kreationistien typeryyden kustannuksella, tai vahvistuksen siihen että tämän sortin höyrypäitä on suomessakin. Juuri minkään muun takia ei noita kannata lukea, jos ei sitten ole valmiiksi jonkin fundisryhmän edustaja ja halua vahvistusta totuudenvastaisille uskomuksilleen.

    • sinä,

      sinivalaan perseeseen... sieltä löytyy tiedettä huomattavasti enemmän, kuin mainitsemiesi spedejen "kirjoista"!

    • mainitsemasi

      tyyppi on kretsu, joka ei taatusti ole tehnyt yhtään tutkimusta evoluution alueelta.

      Hän ei edes toimi sillä alueella. Häneltä puuttuu yksinkertaisesti edellytykset ottaa kantaa evoluutioon.

      • Realisti bl

        Kaikki jotka suhtautuvat evo-oppiin kriittisesti ovat joko tyhmiä tai sitten niiltä "puuttuu yksinkertaisesti edellytykset ottaa kantaa evoluutioon" niinkuin yllä lukee ;)

        Silmät kiinni ja toivotaan parasta. Valhelle ja olettamuksille perustuva evo-oppi ei kestä tieteellisiä kokeita jotka eivät tue tuota mielikuvituksellista soopaa. Tuhannet tiedemiehet ja tutkijat saavat evo-oppiin uskovat raivoihinsa kun eivät suostu uskomaan satuja. Fakta ja totuus voi tehdä kipeää, mutta yrittäkää nyt vaan elää sen kanssa.


      • Pekka-
        Realisti bl kirjoitti:

        Kaikki jotka suhtautuvat evo-oppiin kriittisesti ovat joko tyhmiä tai sitten niiltä "puuttuu yksinkertaisesti edellytykset ottaa kantaa evoluutioon" niinkuin yllä lukee ;)

        Silmät kiinni ja toivotaan parasta. Valhelle ja olettamuksille perustuva evo-oppi ei kestä tieteellisiä kokeita jotka eivät tue tuota mielikuvituksellista soopaa. Tuhannet tiedemiehet ja tutkijat saavat evo-oppiin uskovat raivoihinsa kun eivät suostu uskomaan satuja. Fakta ja totuus voi tehdä kipeää, mutta yrittäkää nyt vaan elää sen kanssa.

        Vai että oikein "tuhannet tiedemiehet".

        Todellisuus taitaa olla aika erilainen.

        Jos otetaan hieman näytettä evoluutioteoriaa parhaana selityksenä biodiversiteetille pitävistä tiedemiehistä, tutustutaan "projekti Seveen", jossa etsittiin evoluutioteoriaa kannattavia steve (Stephen etc) etunimisiä tiedemiehiä. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Steve-projekti)

        Mittari noista tiedemiehistä näyttää reilua tuhatta (The Steve-o-meter registered 1138 Steves as of March 30, 2010) tällä hetkellä. Ja se on vain pieni murto-osa, eivät kaikki evoluutioteoriaa tukevat tiedemiehet ole steve-nimisiä.

        Huvittaa nämä kretiinien listat auktoriteeteista. Kretiineillä ei ole kuin käsien heiluttelua ja (tyhmään) kansaan menevää populismia. Missään asiallisessa keskustelussa heillä ei ole pitäviä argumentteja. Ei kertaakaan.


    • Jesse I

      Tutustukaa Hitlerin rotuoppiin, hän oli taidemaalari! Ihan yhtä hyvä peruste kuin se, että Reinikainen on lääkäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe