Vanhoillislestadiolainen

Vl = Jumalan pilkkaa

herätysliike opettaa mm. seuraavia oppeja:

1. Vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita uskovaisia. Kaikki muut uskovaiset menevät helvettiin.

2. Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi. Vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

Nuo opit ovat selvääkin selvempää Jumalan pilkkaa.

8

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-hirvas

      kulttia muistuttava uskonnollinen liike, jolla on omat oppinsa kuten kaikilla muillakin.

    • Turha erotella mätää
      • AnttiVKantola

        Adventismissa Ellenistä tehdään tuomion ilosanoman jumala ja ainoa
        syntien anteeksiantaja ja vain adventisteille anteeksi annetaan ja lisäksi
        EGW ON JULISTETTU AINOAKSI OIKEASSA OLEVAKSI JUMALAKSI!

        Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju,
        ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
        ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."

        http://www.spaup.org/
        http://paimensauva.wordpress.com/

        Vanhollislestadiolaisten saarnastuolista julistetaan synnit anteeksi,
        kunhan ostaa käden ja siten ilmaisee katuvansa vilpittömästi.
        Ellen on niin julma jumala että jos helmiset tai flinkit tai rouheet
        tai joku jostain muusta adventismin (uusisrael) 12 suvusta pääsisi
        lestadiolaisten saarnastuoliin - niin katuvalta ensin tivattaisiin:
        kiellätkö sunnuntain pyhyyden ja uskotko sapattiin ainoana oikeana
        lepopäivänä.

        Adventismissa annetaan anteeksi vain sapattia jumaloivalle!
        http://salo.adventist.fi/


      • Hyvä tietää
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Adventismissa Ellenistä tehdään tuomion ilosanoman jumala ja ainoa
        syntien anteeksiantaja ja vain adventisteille anteeksi annetaan ja lisäksi
        EGW ON JULISTETTU AINOAKSI OIKEASSA OLEVAKSI JUMALAKSI!

        Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju,
        ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
        ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."

        http://www.spaup.org/
        http://paimensauva.wordpress.com/

        Vanhollislestadiolaisten saarnastuolista julistetaan synnit anteeksi,
        kunhan ostaa käden ja siten ilmaisee katuvansa vilpittömästi.
        Ellen on niin julma jumala että jos helmiset tai flinkit tai rouheet
        tai joku jostain muusta adventismin (uusisrael) 12 suvusta pääsisi
        lestadiolaisten saarnastuoliin - niin katuvalta ensin tivattaisiin:
        kiellätkö sunnuntain pyhyyden ja uskotko sapattiin ainoana oikeana
        lepopäivänä.

        Adventismissa annetaan anteeksi vain sapattia jumaloivalle!
        http://salo.adventist.fi/

        on ittestään perkeleestä!


    • Kissa pöydälle

      on ittestään perkeleestä!

    • Virallinen Vanhoillis-Adventismi ...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8923957

      Adventismihan on yhtä homeista ja vanhoillista kuin vanhoillislestadiolaisuus, sillä täsmälleen samoihin aikoihin egw hillui
      jenkkilässä morfiinihumalassa kun Laestgadius saaransi Pohjolassa
      maahiset ja menninkäiset pois.

    • Aivan selvä asia

      henkisesti tasapainottomat ihmiset uskovat tuollaisiin oppeihin.

      • [][][] 1. Vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita uskovaisia. Kaikki muut uskovaiset menevät helvettiin.
        2. Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi. Vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Nuo opit ovat selvääkin selvempää Jumalan pilkkaa. [][][]

        Vaan toinenpa liikenimi tilalle?
        1. Seitsemännenpäivän adventtikirkko on koko maailmassa ainoa oikea
        kirkkolaitos. Kaikilla muilla uskovilla on pedonmerkki (sunnuntai).
        2. Vain lauantaisapatinpitäjä voi saada synnit anteeksi koska hän on
        kuuliainen liiton sinetille.

        Näyttääkö nyt paremmalta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe