Naisilla on käsittämättömiä kriteereitä kumppanin suhteen:
- Pituus. Itse olen lyhyehkö, mutta asia ei ole ikinä sinänsä vaivannut minua, enkä ole ajatellut että sillä voisi olla juurikaan tekemistä heikon naismenestyksen kanssa. Mutta kun asiaa oikein ajattelee, niin kyllähän lyhyetkin naiset haluavat monesti yli 180cm MIEHEN, ainakin deitti-ilmoitusten perusteella. Aiemmin pidin näitä käsittämättömiä pituusvaatimuksia vain suuntaa-antavina, tyyliin millainen ihanne olisi. Tähän voisi tietenkin sanoa, että kyllä miehetkin vaativat naiselta hoikkuutta, mutta en vaan pysty näkemään hoikkuutta ja pituuttaa samanarvoisina tekijöinä, noin yleisellä tasolla. Itselleni naisen pituudella ei ole mitään merkitystä, mutta painolle, tai tarkemmin ilmaisten ulkomuodolle, on. Jostain perusteettomasta mutta hyvin lujassa istuvasta mielikuvasta kai tuossa pituudessa on kyse, ennemmin sosiaalisesta konstruktiosta kuin mistään biologiastakaan.
- Ikä. Ei ole mikään poikkeus, että 22v nainen hakee 28-36 MIESTÄ. Ymmärrän vielä ettei halua nuorempaa, eikä siinäkään vielä mitään että haluaa vanhempaa. Se kuitenkin tuntuu käsittämättömältä, että pari kolme vuotta vanhemmatkin katsotaan siinä määrin kakaroiksi, että raakataan heidätkin kokonaan varsin joustamattomien hakuehtojen ulkopuolelle.
- Akateemisuus. Jotenkin tuntuu, että tuo listataan ehtoihin sen kummemmin edes miettimättä, jos vain itse on akateeminen.
- Tarkat vaatimukset kulttuurijuttujen suhteen, esim musiikkimaku. Kuvitteleeko joku todella, että tuollaisilla voisi olla mitään merkitystä minkään suhteen? Siis kun ne ihan vaatimuksina esitetään?
Selittämättömät vaatimukset
13
733
Vastaukset
- Njääääh
"Ikä. Ei ole mikään poikkeus, että 22v nainen hakee 28-36 MIESTÄ"
No en tiedä mikä lasketaan poikkeukseksi, mutta tilastojen mukaan pariskuntien ikäero on edelleen valtaosin -5v, eli valtaosa on kyllä aikalailla omaa ikäluokkaansa olevan miehen kanssa. Eikä nykyään sekään kyllä ole mikään katastrofi, jos mies on pari vuotta nuorempi. Yhä enemmän tällaisia pareja tapaa. En tiedä sitten onko sinkkunaisissa keskimääräistä enemmän näitä ison ikäeron kannattajia, mutta pariskunnat ovat edelleen aikalailla samaa ikäluokkaa, siis suurimmaksi osaksi. Poikkeuksia on aina ollut ja on edelleen. - Pasi81...
Itseäni ei haittaa yhtään nuo toillaiset vaatimukset.
Olen yli 180 pitkä, akateeminen ja eikä siitä todellakaan ole mitään haittaa että itseäni 5-10 vuotta nuoremmat naiset ovat minusta kiinnostuneita.
Toki vähän paska hommahan se oli silloin kun olin vielä vailla tutkintoa ja ikää ei ollut tarpeeksi. Mutta kyllä sitä hyvää jaksaa aina vähän odotella. - ATM tai ei
Periaatteessa jokainen saa minun puolestani esittää mitä vaatimuksia tahansa, jos ne tosiaan ovat niin tärkeitä reunaehtoja, ettei niitä täyttämätön kumppani kerta kaikkiaan kelpaa, vaikka ehdot muiden mielestä tuntuisivat kuinka omituisilta tahansa.
Kuitenkin ehtojen asettaja tekee lähinnä haittaa itselleen, jos hän laittaa johonkin ilmoitukseen vaatimuksen, jonka kirjaimellisella toteutumisella ei voi mitenkään olla merkitystä tai jonka täyttymistä hän ei edes pysty toteamaan. Tällöin hän tulee suotta karsineeksi ulkopuolelle ison joukon mahdollisia kumppaniehdokkaita vain siksi, että he ovat jonkin mitättömän yksityiskohdan osalta "vajavaisia". Otetaan pituusvaatimus esimerkiksi. Jos ilmoituksessa lukee 180 cm, niin kukaan 179-senttinen ei siihen vastaa. Ei taatiusti, sillä kyllä se 180 otetaan kirjaimellisesti. Mutta: kuka muka pystyy edes havaitsemaan luonnossa yhden sentin pituuseron? Miksi pituusvaatimus on silti aina kirjoitettava sentin tarkkuudella?- Jätkä 24
"Jos ilmoituksessa lukee 180 cm, niin kukaan 179-senttinen ei siihen vastaa. Ei taatiusti, sillä kyllä se 180 otetaan kirjaimellisesti. Mutta: kuka muka pystyy edes havaitsemaan luonnossa yhden sentin pituuseron? Miksi pituusvaatimus on silti aina kirjoitettava sentin tarkkuudella?"
Ei kai sillä nyt varmaan niin suurta merkitystä ehkä olekkaan, mutta kunhan jostain nyt kumminkin vetää sen rajan, jostainhan se nyt täytyy jos tiettyä pituutta halutaan vaatia. Noin suunnilleen sillä ennemminkin ehkä tarkoitetaan. - reipas_poikamies
Sijoittaisin mieluummin kunnon Bemariin kuin "amiskateinityttöön". Nytkö jo "noin vanha" setä onkin kova sana? Voi tosiaan olla että menestys tuo mukanaan uutta menestystä. Itse pitäisin 22v naista jopa liian nuorena.
"- Ikä. Ei ole mikään poikkeus, että 22v nainen hakee 28-36 MIESTÄ."
Mitä väliä on esim. tyypilliselle 160 cm naiselle onko mies 174 vai 181 kun hujopilta näyttää joka tapauksessa ;)
"Ja joka tapauksessa: kun naisille aina kuitenkin vastataan, on oikeastaan yksi hailea, mitä he kirjoittavat. Tätä he eivät tosin tajua. "
Tämän palstan kuukauden fiksuin lause, pisteet sinne. - *_*
reipas_poikamies kirjoitti:
Sijoittaisin mieluummin kunnon Bemariin kuin "amiskateinityttöön". Nytkö jo "noin vanha" setä onkin kova sana? Voi tosiaan olla että menestys tuo mukanaan uutta menestystä. Itse pitäisin 22v naista jopa liian nuorena.
"- Ikä. Ei ole mikään poikkeus, että 22v nainen hakee 28-36 MIESTÄ."
Mitä väliä on esim. tyypilliselle 160 cm naiselle onko mies 174 vai 181 kun hujopilta näyttää joka tapauksessa ;)
"Ja joka tapauksessa: kun naisille aina kuitenkin vastataan, on oikeastaan yksi hailea, mitä he kirjoittavat. Tätä he eivät tosin tajua. "
Tämän palstan kuukauden fiksuin lause, pisteet sinne."Sijoittaisin mieluummin kunnon Bemariin kuin "amiskateinityttöön". Nytkö jo "noin vanha" setä onkin kova sana? Voi tosiaan olla että menestys tuo mukanaan uutta menestystä. Itse pitäisin 22v naista jopa liian nuorena."
Esimerkkini oli kieltämättä aika kärjistetty, mutta suunnilleen oman ikäiset katsotaan kyllä hyvin monesti lapsiksi. Faktahan on tosiaan se, että pelkästään korkeampi ikä parantaa huomattavasti mahdollisuuksia nuorempien naisten suhteen, vaikka muutoin ei mitenkään muuttuisikaan, edes sen paljon puhutun itsevarmuuden suhteen.
"Mitä väliä on esim. tyypilliselle 160 cm naiselle onko mies 174 vai 181 kun hujopilta näyttää joka tapauksessa ;)"
Naisilla ilmeisesti on noiden lukujen suhteen ajattelussa joku sokea piste, joka saa toimimaan idioottimaisesti. - väliä
*_* kirjoitti:
"Sijoittaisin mieluummin kunnon Bemariin kuin "amiskateinityttöön". Nytkö jo "noin vanha" setä onkin kova sana? Voi tosiaan olla että menestys tuo mukanaan uutta menestystä. Itse pitäisin 22v naista jopa liian nuorena."
Esimerkkini oli kieltämättä aika kärjistetty, mutta suunnilleen oman ikäiset katsotaan kyllä hyvin monesti lapsiksi. Faktahan on tosiaan se, että pelkästään korkeampi ikä parantaa huomattavasti mahdollisuuksia nuorempien naisten suhteen, vaikka muutoin ei mitenkään muuttuisikaan, edes sen paljon puhutun itsevarmuuden suhteen.
"Mitä väliä on esim. tyypilliselle 160 cm naiselle onko mies 174 vai 181 kun hujopilta näyttää joka tapauksessa ;)"
Naisilla ilmeisesti on noiden lukujen suhteen ajattelussa joku sokea piste, joka saa toimimaan idioottimaisesti."Mitä väliä on esim. tyypilliselle 160 cm naiselle onko mies 174 vai 181 kun hujopilta näyttää joka tapauksessa ;)"
181-senttisellä on paljon mukavampi kehuskella kavereille, jos ne kysyvät, että "minkäskokoinen se usi poikakaverisi on?"
Eli ei kumppania valita edes sen perusteella mikä itselle sopii vaan siihen halutaan muidenkin hyväksyntä.
- 20
Akateemisuus: jos ihminen itse on oikeasti sivistynyt (ei aina synonyymi akateemisen kanssa), saattaa hän haluta vierelleen ihmisen, joka ymmärtää hänen harrastuneisuuttaan ja innostustaan. Akateemisuusvaatimukseen saattaa tosin sisältyä runsaasti ennakkoluuloja vähemmän koulutettuja kohtaan. Olen kuullut monien pelkästään lukion käyneiden tyttöjen sanovan, etteivät he ehkä viitisisi tapailla ammattikoulun käynyttä, koska amikset eivät ole sivistyneitä. Samaa sanotaan silti, vaikka jotkut näistä tytöistä ovat itsekin menneet ammattikouluun lukion jälkeen!
Tarkat vaatimukset kulttuurin suhteen: joillekin nämä asiat voivat merkitä paljonkin. Jos ihminen on rakentanut identiteettinsä jonkun alakulttuurin mukaisesti, hän luultavasti tietää, mitä haluaa. Ehkä tässä on ajatuksena se, että musiikkimaku kertoo jotain persoonasta. - Satt8
No on noita idioottimaisia vaatimuksia miehilläkin.
- Pituus. Useimmat miehet eivät ottaisi itseään päätä pidempää naista, varsinkaan jos tämä on roteva.
- Ikä. Kuulostaako kaava "-20 vuotta 7vuotta" tutulta?
- Paino ja vartalonmuoto. Laiha pitäisi olla. Ja kapeaharteinen. Yli 50 kg on ilmeisesti liikaa, pituudesta huolimatta. Näkyviä lihaksia ei saa olla, eikä nainen saa olla miestä vahvempi. Menee se fyysinen ylivoima, nääs. Kädenvääntö on hyvä testi. Miehen ihannevartalo saavutetaan laihduttamalla, ei kuntoilemalla.
"Jostain perusteettomasta mutta hyvin lujassa istuvasta mielikuvasta kai tuossa pituudessa on kyse, ennemmin sosiaalisesta konstruktiosta kuin mistään biologiastakaan."
Mitä tekemistä laihuudella on biologian kanssa?
"Kuvitteleeko joku todella, että tuollaisilla voisi olla mitään merkitystä minkään suhteen?"
Tästä olen samaa mieltä.
Akateemisuutta en ole koskaan kuullut kenenkään vaativan. Ehkä en liiku oikeassa seurassa.- Vessansiivooja
"- 20 vuotta 7 vuotta" ei kyllä kuulosta tutulta. Muutenkin typerä, annas kun yksinkertaistan:
- 13 vuotta.
en kyllä vieläkään ymmärrä sitä.
Mutta pituudella on merkitystä. Pitempi mies mielletään alitajuntaisesti voimakkaammaksi. - *_*
"- Pituus. Useimmat miehet eivät ottaisi itseään päätä pidempää naista, varsinkaan jos tämä on roteva."
Tämä nyt toimii molempiin suuntiin. Valtaosa naisista ei voisi kuvitellakaan päätä lyhyempää miestä. Yleensä miehen odotetaan olevan pitempi, vähintään saman mittainen. Suurta osaa miehistä epäilemättä häiritsee, jos nainen on huomattavsti pidempi, mutta parin sentin pituuserojen suhteen sanosin, että merkitsevät naisille enemän. Itselleni pituus on lähes täysin merkityksetön tekijä, joten en oikein sisäistä, miten se voi merkitä niin monille niin paljon.
"- Ikä. Kuulostaako kaava "-20 vuotta 7vuotta" tutulta?"
Tässä merkitsee tietysti se, minkä ikäluokan edustajista puhutaan. Näin alle 25-vuotiaan miehen näkökulmasta ongelma on kuten jo mainittu, se, että naiset tahtovat mielellään vanhemman miehen. Tilannetta hankaloittaa entisestään se, jos on itse kiinnostunut monesti 5-8 vuotta vanhemmista. Iän myötä tilanne kai muuttuu.
"- Paino ja vartalonmuoto. Laiha pitäisi olla. Ja kapeaharteinen. Yli 50 kg on ilmeisesti liikaa, pituudesta huolimatta."
Olen aina ihmetellyt, että onko se todella näin? En tiedä ketään miestä, kuka todella ihannoisi huomattavan laihoja naisia ja pitäisi ainakaan itseni silmään normaalipainoisia läskeinä. Saattaa tietysti liittyä ikäluokkiin tämäkin asia, mutta kummalliselta se tuntuu.
"Näkyviä lihaksia ei saa olla, eikä nainen saa olla miestä vahvempi. Menee se fyysinen ylivoima, nääs. Kädenvääntö on hyvä testi. Miehen ihannevartalo saavutetaan laihduttamalla, ei kuntoilemalla."
Lihaksikkuus kieltämättä on sellainen asia, jota monet kavahtavat, eikä niitä lihaksia tarvi edes juuri olla, että pidetään miehekkäänä, melkein pelkkä kireyskin jo riittää siihen joidenkin kohdalla.
Se myös epäilemättä pitää paikkansa, että mies haluaa olla vahvempi.
Itse omaan tässä(kin) suhteessa poikkeavan naismaun ja lihakset ja erityisesti voima ovat minulle päinvastoin vahvasti turn-on. Tilanne voisi tosin olla eri jos en itse treenaisi. Myönnettäköön sekin, että itseänikin saattaisi häiritä jos nainen olisi vahvempi, eipä sellaisia tosin juuri ole, mutta kuitenkin. Se taas ei haittaa jos naisella on enemmän lihasta, raja toki siinäkin. Laihaläskit eivät erityisemmin innosta.
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisen voimatason omaat, kerta miehet (vaikka sitten treenaamattomatkin) ovat heikompia?
"Mitä tekemistä laihuudella on biologian kanssa?"
Laihuudella? Viittasin siihen, että pitkä mies ehkä mielletään muista ominaisuuksistaan riippumatta jotenkin miehekkäämmäksi.
- mies......
itse olen 185cm ja sinkku. Hyvännäköinen ja sinkku. Kiva persoona ja sinkku.
Että ei se aina siihen katso.
Ehkä itsekin pitää oottaa vielä se 5v, ennenkuin saa noin 20v tyttöystävän. Nyt ikää siis ~25v - jäkäti jäk
Pituus: Ei merkitse mitään, jos on ihastunut. Itse harvemmin tykästyn yli 175-senttisiin miehiin, ja itselläni on pituutta 173 cm. Itse asiassa tykkään, jos mies on vähän minua lyhyempi tai samanmittainen.
Ikä: Joo, valitettavasti vanhemmat miehet jostain syystä tuntuvat viehättävän enemmän. Kai heistä kuvittelee löytävänsä turvallisuutta enemmän kuin nuoremmista miehistä. Tähän nyt kuitenkin sanottakoon, etten ole koskaan parisuhteessa ollut, joten ei voi tietää, minkä ikäisen kanssa mahdollisesti päädyn yksiin joskus hamassa tulevaisuudessa - jos päädyn. Sitä paitsi mitä vanhemmaksi itse tulen, sitä kypsempiä alkavat olla suunnilleen itsenikin ikäiset miehet. Henkisesti kakaroita nyt löytyy joka ikäluokasta.
Akateemisuus: Vielä muutama vuosi sitten kuvittelin, että akateemisuus on ainoa tae edes jonkinlaisesta älyllisestä elämästä, vaikkei kovin varma sekään. Yliopistomaailmassa parisen vuotta pyörittyäni havaitsin kuitenkin, että suuri (ei siis ehkä kuitenkaan suurin) osa näistä akateemikoista on itsekeskeisiä ja jäykkiä besserwissereitä, jotka ovat suoraan sanottuna raivostuttavia. Pärjäsin opinnoissani erittäin hyvin, mutta vittuunnuin ja masennuin niihin ihmisiin niin, että vaihdoin ihan tavalliseen amikseen, missä kaikki ovat paljon ihmisläheisempiä. Välillä tunnen olevani vähän outo lintu, kun joissain asioissa yleistietoa on enemmän kuin muilla, mutta en kuitenkaan koe olevani tyhmien ihmisten seurassa. Asia sitä paitsi voi selittyä myös sillä, että olen ryhmässäni vanhimmasta päästä, enkä itsekään nuorimpien luokkalaisteni ikäisenä tiennyt asioista yhtä paljon kuin nykyisin. Anyroad, akateemisuutta paljon tärkeämpänä asiana ihmisissä pidän ylipäätään sitä, että on asioista kiinnostunut, ottaa niistä selvän ja on valmis oppimaan uutta.
Kulttuurijutut: Jos ihmiselle musiikki on koko elämä ja jos sen mukaan elää, viettää aikaansa, pukeutuu jne. niin kyllä se vaikuttaa. Minä en ainakaan jaksaisi kuunnella, jos toinen jatkuvasti jauhaa lempimusiikistaan, mikäli se on sellaista, josta itse en tykkää. Ja toisaalta taas on vähän ikävää, jos toinen ei voi sietää minun mielimusiikkiani ja jos en voi joskus olla avoimesti innostunut siitä tai kuunnella hänen kuulleen. Toisin sanoen mikäli toisen kulttuurilliset (tai vaikka uskonnolliset) mieltymykset tai taipumukset poikkeavat merkittävästi omistani ja mikäli ne ovat tälle vieläpä erittäin tärkeitä asioita, tuntuisi vaikealta lähteä sellaisen mukaan kovin täysipainoisesti. Jos ne taas ovat erilaisia mutta eivät kovin tärkeitä, eivät ne tunnu esteiltä.
Mutta kas kummaa, kun en itse ole sopinut miesten vaateisiin. Olen liian pitkä, sillä ne lyhyet miehet haluavat pönkittää miehistä itsetuntoaan etsimällä kainaloonsa 140-senttisiä kiitiäisiä (ja sellaisiahan ne pitemmätkin miehet tuntuvat lähinnä etsivän). Ja jos en ole liian pitkä, olen liian tukeva/roteva, joten edes normaalipainon kriteerit eivät ihan täyty laihuudesta nyt puhumattakaan. Lisäksi olen enemmän harteikas ja vähemmän perseikäs. Persoonasta on vaikeaa sanoa, mutta ilmeisesti en ole riittävän ulospäinsuuntautunut höynä tai riittävän stereotyyppisesti naisellinen. Ja väitän liikaa vastaan. Akateemisuudestani tai sen puutteesta ei kukaan ole kyllä koskaan sanonut juuta eikä jaata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä332016Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734