Olen hieman alle 30-v mies, korkeasti koulutettu, töissäkäyvä, on velaton asunto ja auto, elämässä ei ole huolia toimeentulosta. Pyrin kehittämään itseäni koko ajan sekä ammatillisesti että ihmisenä (kielitaito, sosiaaliset taidot, small-talk) ja pitämään myös ulkonäöstäni huolta (liikunta, sopivat vaatteet (sanotaan että siistit ja arvokkaan oloiset, ei keikaroivat). Työskentelen konsulttialalla, tosin toivoisin laman taituttua pystyväni vaihtamaan teollisuuteen, jossa pääsisi tekemään käsilläkin jotakin eikä aina vain seurustelemaan tietokoneen virtuaalimallien kanssa.
Luonteeltani olen rauhallinen, harkitseva ja vastuuntuntoinen, ehkä liiallisuuteen asti; työasiat seuraa valitettavasti usein kotiin, vaikkei sitä haluaisikaan. Tulee vaan otettua ne asiat aina liiankin vakavasti. Pidän luonnosta ja eläimistä, yksinolo on usein mukavaa. Voisin kuvitella asuvani maatilalla vaikka inssityötä tekisinkin. En viihdy kovassa hälinässä enkä tilanteissa joissa kaikki huutavat päällekkäin. Olen kuin kala vedessä kaikissa hieman jäykemmissä tapahtumissa (messut, illalliset jne) mutta baarissa en tunne oloani kotoisaksi.
Pituuteni on noin 190 ja painoa vajaa 90 kg, vartaloltani hieman härkämäisen oloinen, lihaksia on ihan kohtuullisesti, pitkät raajat. Kulmikkaat kasvot ja kyömynenä. Luulen että paljon pahempiakin löytyy.
Ongelmani on etten kelpaa suomalaiselle naiselle. Käyn sitten missä vain, tanssilavoilla, baarissa, tutustumassa kavereiden kavereihin jne. niin naisten suunnalta vastaanotto on aina tympeä tai jopa avoimen vihamielinen. Joskus täysin tuntemattomat, ulkoisesti normaalin oloiset naiset on tulleet solvaamaan ja haukkumaan päin naamaa (selvin päin) jostain ihan kummallisista asioista. Tyhmät vaatteet, tyhmä naama, vääränlainen auto, väärä elämäntapa, olen selvinpäin tms.
Ainoat pari naissuhdettani ovat olleet hieman vanhempiin naisiin. Mukavia naisia aluksi, mutta olin heille vain korvike kun ei muuta ollut ja suhteen loppu oli usein myrskyisä kun heidän entisen elämänsä traumat ja kompleksit pääsivät pinnalle. Suhde ei voi olla pelkkää toisen itsetunnon pönkittämistä, ei siitä mitään tule pidemmän päälle.
Nuoremmille naisille olen kuin ilmaa, kuin en olisi edes olemassa. Tai sitten suhtautuminen on avoimen vihamielistä. En ole äärimmäisen hyvännäköinen, mutta eivät ne naisetkaan mitä olen lähestynyt tai joiden läheisyydessä olen ollut ole mitään muuta kuin tavallisia, osa hyvinkin vaatimattoman näköisiä.
Asenteeni ei ole ylimielinen, enemminkin päinvastoin. Olin lapsena koulukiusattu, ja tietty ujous ja varautuneisuus epämuodollisissa tilaisuuksissa on vieläkin havaittavissa. Toisaalta en myöskään enää suostu pyytelemään anteeksi olemassaoloani.
Olen asunut ulkomailla jo lapsena, pidin jo silloin näiden ihmisten avoimesta ja rennosta suhtautumisesta muihin ihmisiin. Nämä kokemukset saivat vahvistusta opiskeluaikana kun olin ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa tekemisissä. Olen luonteeltani puhelias kun saan tilaisuuden, eteläisen euroopan asukkaiden, arabien ja intialaisten kanssa tulin erittäin hyvin juttuun. Suomalaisten kanssa on aina ollut vaikeampaa.
Minulla ei kaiketi ole suomalaiselle naiselle mitään tarjottavaa (vaikka kyllä minulle sellainen kelpaisi), vaikka joskus kuvittelin että olisin vähintään OK tapaus (huomioiva, rakastava, keskustelutaitoinen ja -halukas, rauhallinen ja vieläpä huumoriakin löytyy). Näitä olen tietty vieläkin.
Onko ainoa vaihtoehto ruveta etsimään ulkomailta tyttöystävää? Kultturierot tuovat varmasti omat vaikeutensa, mutta voisin kuvitella että ulkomaalaisen kanssa voisi luonteet sopia paremmin yhteen.
En kelpaa suomalaiselle naiselle
78
2281
Vastaukset
- M24.
sekopää renttu. Tosin en minäkään ja siksi en kelpaa.
- ei???
"Onko ainoa vaihtoehto ruveta etsimään ulkomailta tyttöystävää? Kultturierot tuovat varmasti omat vaikeutensa"
Olisiko tosiaankaan huono vaihtoehto? Eikös sekin, ettet tule suomalaisten naisten kanssa toimeen, tavallaan johdu kulttuurierosta - nimittäin seurustelukulttuurierosta? Eikä ulkomaalaisen tyttöystävän kovin kaukaa tarvitse olla kotoisin. Lukemattomat parit ovat kulttuurieroista selvinneet - mikset sitten sinäkin, jolla vieläpä on kokemusta eri kulttuureista lähtöisin olevista ihmisistä. - hfhghgg
että hyvin samanlainen elämä on myös täällä. Pari kertaan on saanut jo toimia vain itsetunnon nostattajana, eikä muunlaista suhdetta näytä löytyvän. Ensin ollaan kiinnostuneita ja hetken suhdetta ylläpidetään, kunnes alkaa se haukkuminen ja moittiminen, vaikka asioita tekisi miten tahansa. Toisinpäin suhteessa ei tapahdu juurikaan mitään, vaan saat toimia kokoajan jonkinlaisena viihdyttäjänä tms... Sitten kun tulet tulet jätetyksi, niin ei mene kauan kun jättäjä on jo kerjäämässä takaisin, koska teki väärin...Joopa joo!
Se kun asioihin suhtautuu siten, että silloin kun johonkin lähtee niin se hoidetaan kunnolla, eikä juosten kusta. Tämä näyttää olevan monelle kompastus. Eli ei olla valmiita sitoutumaan ja vaikka kumppani olisi, niin halutaan elää kuin mitkäkin teinit
Tiedä sitten mistä suunnalta kumppania lähtisi etsimään, sillä näillä markkinoilla, sitä on vain ilmaa? - kysymys...
Kannattaisi ehkä naistuttavilta kysyä millaisena he sinut näkevät, pyytää raaka totuus eikä kaunistelua. Tuo kertomuksesi on sitä millaisena itse itsesi näet ja se on samalla tapaa värittynyt kuin kenen tahansa muun näkemys. Vähintäänkin kummeksuttaa mikä sinussa saa voi aikaansaada aggressiivista käyttäytymistä tai sitten liikut varsin mielenkiintoisissa piireissä. Sinällää status, käytöstavat tai valmiudet parisuhteeseen eivät auta yhtään mitään ellei sinusta löydy sellaisia ominaisuuksia, jotka houkuttavat tutustumaan ja ihastumaan.
- passi ja hammasharja
"Tiedä sitten mistä suunnalta kumppania lähtisi etsimään, sillä näillä markkinoilla, sitä on vain ilmaa? "
Varmasti Eu-maasta nyt helpoiten alkaa homma edistyä, nettideittejä on vaikka mitä.
"Eikä ulkomaalaisen tyttöystävän kovin kaukaa tarvitse olla kotoisin"
1.
"Sinällää status, käytöstavat tai valmiudet parisuhteeseen eivät auta yhtään mitään ellei sinusta löydy sellaisia ominaisuuksia, jotka houkuttavat tutustumaan ja ihastumaan. "
-Toki moni nainen onkin sen pa-rentun kanssa onnellinen ? - näin...
passi ja hammasharja kirjoitti:
"Tiedä sitten mistä suunnalta kumppania lähtisi etsimään, sillä näillä markkinoilla, sitä on vain ilmaa? "
Varmasti Eu-maasta nyt helpoiten alkaa homma edistyä, nettideittejä on vaikka mitä.
"Eikä ulkomaalaisen tyttöystävän kovin kaukaa tarvitse olla kotoisin"
1.
"Sinällää status, käytöstavat tai valmiudet parisuhteeseen eivät auta yhtään mitään ellei sinusta löydy sellaisia ominaisuuksia, jotka houkuttavat tutustumaan ja ihastumaan. "
-Toki moni nainen onkin sen pa-rentun kanssa onnellinen ?Tämä on sitä itsekritiikin puutetta, josta pitäisi aloittajan ja monen muunkin valittajan päästä eroon oli sukupuoli mikä hyvänsä.
Kunnollisuus ja vastuuntuntoisuus eivät todellakaan ole parisuhteen esteitä, mutta yksinään ne eivät riitä, eikä niiden edes pitäisi riittää nykymaailmassa. En jaksa uskoa, että kenellekään kuka tahansa kelpaisi tai ainakaan jaksaisi onnellista näytellä kovin pitkään. Varmaan sen rentun valinneet ovat sitten edes hetken onnellisia, umpitylsän, varautuneen ja sulkeutuneen kanssa ei ole edes sitä pientä hetkeä. - TökTök
näin... kirjoitti:
Tämä on sitä itsekritiikin puutetta, josta pitäisi aloittajan ja monen muunkin valittajan päästä eroon oli sukupuoli mikä hyvänsä.
Kunnollisuus ja vastuuntuntoisuus eivät todellakaan ole parisuhteen esteitä, mutta yksinään ne eivät riitä, eikä niiden edes pitäisi riittää nykymaailmassa. En jaksa uskoa, että kenellekään kuka tahansa kelpaisi tai ainakaan jaksaisi onnellista näytellä kovin pitkään. Varmaan sen rentun valinneet ovat sitten edes hetken onnellisia, umpitylsän, varautuneen ja sulkeutuneen kanssa ei ole edes sitä pientä hetkeä."umpitylsän, varautuneen ja sulkeutuneen kanssa ei ole edes sitä pientä hetkeä."
Ja taas hiljaista miestä halveerataan. No jo on kumma. Mitä sinä hiljaisista tiedät? Et varmaan ole tutustunut yhteenkään, koska typeryydessäsi tuomitset jokaisen heti umpitylsäksi.
Kasva sinäkin aikuiseksi. - Ujohko mies
TökTök kirjoitti:
"umpitylsän, varautuneen ja sulkeutuneen kanssa ei ole edes sitä pientä hetkeä."
Ja taas hiljaista miestä halveerataan. No jo on kumma. Mitä sinä hiljaisista tiedät? Et varmaan ole tutustunut yhteenkään, koska typeryydessäsi tuomitset jokaisen heti umpitylsäksi.
Kasva sinäkin aikuiseksi.Hetkinen..? Eihän edellinen kommentoija edes maininnut sanaa hiljainen. Vedit ihan omat johtopäätöksesi.
Mutta kyllä se valitettavasti vaan niin on, että jos mies ei puhu kertakaikkiaan mitään eikä kerro mitään itsestään, niin naisen on oikeasti melko mahdotonta häneen tutustua. Siis oikeasti.
Miten ihastua ihmiseen, johon ei pysty kunnolla tutustumaan? Miten nähdä ne hyvät ja ihanat piirteet miehessä, jos häneen ei pysty tutustumaan ja saa hänestä pelkästään sulkeutuneen ja varautuneen kuvan?
Minä olen itse ujo ja hiljainen mies, mutta en minä tosiaankaan voi siitä naisia syyttää, jos en itse pistä itseäni peliin ja tuo ilmi mikä minä oikeasti olen ihmisenä. Miksi se muka naisten vika olisi?
Kyllä ihminen vaan helposti tuntuu umpitylsältä, jos hän ei sano mitään, eikä ilmaise itsessään mitään kiinnostavaa. Niin se vaan menee, ei voi mitään. - mies 27 vee
Ujohko mies kirjoitti:
Hetkinen..? Eihän edellinen kommentoija edes maininnut sanaa hiljainen. Vedit ihan omat johtopäätöksesi.
Mutta kyllä se valitettavasti vaan niin on, että jos mies ei puhu kertakaikkiaan mitään eikä kerro mitään itsestään, niin naisen on oikeasti melko mahdotonta häneen tutustua. Siis oikeasti.
Miten ihastua ihmiseen, johon ei pysty kunnolla tutustumaan? Miten nähdä ne hyvät ja ihanat piirteet miehessä, jos häneen ei pysty tutustumaan ja saa hänestä pelkästään sulkeutuneen ja varautuneen kuvan?
Minä olen itse ujo ja hiljainen mies, mutta en minä tosiaankaan voi siitä naisia syyttää, jos en itse pistä itseäni peliin ja tuo ilmi mikä minä oikeasti olen ihmisenä. Miksi se muka naisten vika olisi?
Kyllä ihminen vaan helposti tuntuu umpitylsältä, jos hän ei sano mitään, eikä ilmaise itsessään mitään kiinnostavaa. Niin se vaan menee, ei voi mitään."Mutta kyllä se valitettavasti vaan niin on, että jos mies ei puhu kertakaikkiaan mitään eikä kerro mitään itsestään, niin naisen on oikeasti melko mahdotonta häneen tutustua. Siis oikeasti."
Mies ei saa kuitenkaan olla verbaalisesti liian taitava, sellaista naiset pelkää. Nainen haluaa olla aina se verbaalisesti taitavampi, joka riidan sattuessa kykenee painamaan miehen maan rakoon. Naiset ei siksi halua verbaalisesti tasavertaista tai jopa ylivertaista miestä itselleen koska tietävät jäävänsä väittelyissä miehen jalkoihin. - emppuliini-82
mies 27 vee kirjoitti:
"Mutta kyllä se valitettavasti vaan niin on, että jos mies ei puhu kertakaikkiaan mitään eikä kerro mitään itsestään, niin naisen on oikeasti melko mahdotonta häneen tutustua. Siis oikeasti."
Mies ei saa kuitenkaan olla verbaalisesti liian taitava, sellaista naiset pelkää. Nainen haluaa olla aina se verbaalisesti taitavampi, joka riidan sattuessa kykenee painamaan miehen maan rakoon. Naiset ei siksi halua verbaalisesti tasavertaista tai jopa ylivertaista miestä itselleen koska tietävät jäävänsä väittelyissä miehen jalkoihin.Itse olen 28 -vuotias nainen ja verbaalisesti mielestäni hyvin lahjakas ja sain juuri kuulla miespuoliselta ystävältäni "ihastukseltani" kuinka verbaalinen lahjakkuuteeni on este sille, että miehet uskaltaisivat lähestyä. Yllätyin tiedosta ja kyselin asiasta lisää muilta miespuolisilta kavereiltani ja sain samankaltaista tietoa.
Heidän näkemyksen mukaan verbaalisesti lahjakkaat naiset on usein päällepäsmäreitä, jolloin mies kokee olevansa "tarpeeton". Olin oikeasti yllättynyt, koska itse rakastan miehiä kenellä on kyky keskustella ja tarttua tilanteeseen ja verbaalisesti ilmaista ajatuksiaan. Näiden miesten luulin myös haluavan samankaltaisia naisia, mutta nähtävästi olen väärässä.
Edessä siis muuntautumisleikki hiljaiseksi naiseksi, joka ei ole erimieltä miehen kanssa. Ehkäpä tämän jälkeen en ole enään yksin. - mies 21..
emppuliini-82 kirjoitti:
Itse olen 28 -vuotias nainen ja verbaalisesti mielestäni hyvin lahjakas ja sain juuri kuulla miespuoliselta ystävältäni "ihastukseltani" kuinka verbaalinen lahjakkuuteeni on este sille, että miehet uskaltaisivat lähestyä. Yllätyin tiedosta ja kyselin asiasta lisää muilta miespuolisilta kavereiltani ja sain samankaltaista tietoa.
Heidän näkemyksen mukaan verbaalisesti lahjakkaat naiset on usein päällepäsmäreitä, jolloin mies kokee olevansa "tarpeeton". Olin oikeasti yllättynyt, koska itse rakastan miehiä kenellä on kyky keskustella ja tarttua tilanteeseen ja verbaalisesti ilmaista ajatuksiaan. Näiden miesten luulin myös haluavan samankaltaisia naisia, mutta nähtävästi olen väärässä.
Edessä siis muuntautumisleikki hiljaiseksi naiseksi, joka ei ole erimieltä miehen kanssa. Ehkäpä tämän jälkeen en ole enään yksin.elä muutu miksikään vaan ole oma itsesi..
- Evil_daughter
???
Ulkomaalaisen oloista- näköistä miestä ei yleensä oteta vakavasti.
Suomalainen nainen haluaa mieluiten suomalaisen, vaaleaihoisen miehen. - määäääääääääääääääää
Ei se välttämättä ole kulttuurista kiinni. Se mikä pistää silmään on, että aloitat itsesi esittelyn todella tylsillä asioilla. Ei ketään kiinnosta alkuun sinun asuntosi tai työsi, vaikka myöhemmin ne ovat tietysti iso turvallisuutta tuova lisä ja ehdottoman positiivinen asia pidempää suhdetta silmällä pitäen. Mutta vaikka noiden asioiden puute voi suhteen kaataa, niin ei mikään suhde ala siitä, että annat itsestäsi tylsän vaikutelman.
Lyhyt neuvo, ole kiinnostunut, älä yritä olla kiinnostava, ellei sinussa mitään kiinnostavaa ole. Kiinnostavia asioita, joita sinussa voi olla: innostuneisuus jostain asiasta (mistä tahansa, vaikka tällä palstalla joskus mainittu junien kuvaaminen), halusi asua maatilalla, asuminen ulkomailla ja sieltä opittu rento suhtautuminen ihmisiin (jos oikeasti olet sen oppinut).
Mieti toisinpäin, kumpi on vapaailtaa viettäessä mieluisampi tuttavuus, sellainen nainen, joka kertoo, että olen irma ja töissä pankissa ja ostin juuri kaksion keskustasta vai sellainen, joka kertoo, että olen satu ja tykkään katsella laiturilla tähtiä kesäyönä ja ajattelin tänään tutustua uuteen ihmiseen.- 4+16
Irma tietenkin. Satu elää haavemailmoissa.
- mies 27 vee
"Mieti toisinpäin, kumpi on vapaailtaa viettäessä mieluisampi tuttavuus, sellainen nainen, joka kertoo, että olen irma ja töissä pankissa ja ostin juuri kaksion keskustasta vai sellainen, joka kertoo, että olen satu ja tykkään katsella laiturilla tähtiä kesäyönä ja ajattelin tänään tutustua uuteen ihmiseen."
Jos mies heittää heti aluksi juttua laiturista ja kesäyöstä, naiset tuomitsee sen heti pelurimiehen jutuiksi. :) Totuus: ei naisille voi puhua koskaan oikein, ne löytää aina joka asiasta jotain valittamisen aihetta. Toisaalta naiset ei koskaan halua puhua miehille kauniisti, joten miksi meidän miesten pitäisi vaivautua naisten vuoksi? - määäääääääääääääääää
mies 27 vee kirjoitti:
"Mieti toisinpäin, kumpi on vapaailtaa viettäessä mieluisampi tuttavuus, sellainen nainen, joka kertoo, että olen irma ja töissä pankissa ja ostin juuri kaksion keskustasta vai sellainen, joka kertoo, että olen satu ja tykkään katsella laiturilla tähtiä kesäyönä ja ajattelin tänään tutustua uuteen ihmiseen."
Jos mies heittää heti aluksi juttua laiturista ja kesäyöstä, naiset tuomitsee sen heti pelurimiehen jutuiksi. :) Totuus: ei naisille voi puhua koskaan oikein, ne löytää aina joka asiasta jotain valittamisen aihetta. Toisaalta naiset ei koskaan halua puhua miehille kauniisti, joten miksi meidän miesten pitäisi vaivautua naisten vuoksi?Riippuu tuo naisten suhtautuminen ihan siitä, tulevatko sanat aidosti, hetkessä ja vain sille yhdelle, vai onko kyseessä ulkoaopeteltu tarina, jolloin se varmasti kuulostaakin pelurin jutuilta. Naiset kyllä puhuvat miehille kauniisti, hyvinkin kauniista ja kannattaa vaivautua naisten vuoksi, koska ovat ihania:)
- määäääääääääääääääää
4+16 kirjoitti:
Irma tietenkin. Satu elää haavemailmoissa.
Onneksi meitä on moneen junaan, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, niinkuin sanotaa:) Haavemaailmat ovat ensimmäinen askel haaveen muuttamisesta todellisuudeksi...
- Kyllänäinon
Ei kiinnostaisi, jotenkin tuo luontaisesti hieman epävarmaa naista kauhistuttaa. Ja sellaisia on Suomessa melkoisen paljon. Koulutus, taloudellinen tilanne ja suoritukset on niitä jotka on pinnalla.. Koskaan ei saisi olla mitään hauskaa. Pitäähän ilmapiirin olla vapautunut, turha suorituksilla kehuskelu ja jäykisteleminen saa naiset vaan kauemmaksi.
Tuo on hyvä, kun monet sanoo että heistä löytyy huumoria. Huumorintajukinhan on jokaisella yksilöllinen.
Kehotan kokeilemaan ulkomaalaisia.. - 454543434
Kyllähän tuosta sinun kirjoituksesta hyvin ilmenee arvomaailmasi ja asioiden tärkeysjärjestys. Ammatti, ura, asunto, auto, koira ja sitten tulee vaimo. Olet uraputki pinko ja se ei välttämättä ole kiinnostavaa toisista ihmisistä.
- reipas_poikamies
Matkustele, harrasta jtn. itselle mielenkiintoista miehekästä lajia, älä tyrkytä itseäsi "juuri niille" naisille jotka noin nyrpeästi suhtautuvat kuvioosi. Jos et ole kiinnostava, ei helkutti soikoon, mikään mahti estä vapaata miestä tekemästä sellaisia asioita. Mene taidekurssille, maalaus on kivaa.
Tavis naisten on helppo dissata "uraputki pinkoksi" "tylsäksi" vaikka silti tottakai menestyvää miestä he etsivät? Sopivassa paketissa toki. Ehkä paremmin menestyvä nainen sopiikin paremmin arvomaailmaasi.
Epävarma nainen siinä se syy. Kysy sellaiselta mitä hän tekee parin vuoden päästä. On taas siellä baarin tiskillä ? Niin.
"että jos mies ei puhu kertakaikkiaan mitään eikä kerro mitään itsestään, niin naisen on oikeasti melko mahdotonta häneen tutustua. Siis oikeasti."
-Juu, otetaampas pullo viinaa ja aloitetaan ilta siitä "synnyin vuonna 1xxx siellä hikiän sairaalassa....plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa--tarpees känniin tulo pelastaa? VS: Ne kaverit jotka ovat pilke silmäkulmassa mielenkiintoisia, ei tarvii mitään tuhannen sivun elämänkerran pakko romaania, jo pikku jutut antaa jo sen naisten kaipaaman mielenkiintoisuuden tunteen "hei tuo jalista pelaava jäbä on nyt kyllä kiinnostavampi" kun se junia kuvaava Teemu (keksin itse). Peace. - sivusta seuraava
Hei daa... jos ei sitä vaimoa ole, niin vähän heikkoa aloittaa puhumalla vaimosta. Oliko viestilläsi oikeastaan muuta tarkoitusta kuin kateellissävyinen aloittajan dissaus?
- kituli
ensin oli mielenkiintoista kuulla tuosta 'ongelmastasi' minkä olen huomannut suomalaisissa naisissa.
ja niiden käyttäytymisessä. Moni tässä haluaa sinusta löytää sen vian miksi näin on käynyt. Että sinun täytyisi jotenkin tehdä erilailla tai olla erilainen tai näköinen tai jotain sinne päin. Tai että ne naiset pitäisi olla jotenkin olla erilaisia. En tiedä mistä johtuu miksi kohtaat näitä tapauksia niinkuin kuvailit mutta voin sanoa että 'ikävä' juttu. Varmasti kulttuuriero tuo erilaisen tuloksen, tarkoitan jos haet naisen muualta.
Sanoisin että paras ratkaisu. Kuvailemasi naiset ovat tosiaankin kaukana siitä mitä haluat itsellesi. Se ei ole edes vaikea huomata. Jos joku haluaa kuvailemasi naisen luonteen niin sehän kyllä kuulostaa hyvaltä.
Jos joku kuvittelee että naisen luonne riippuu miehestä niin taitaa olla pitkä tie edessä hänellä.
Luonteet joko sopivat tai eivät yhteen, mutta jos niitä yrittää muuttaa niin heikoilla jäillä mennään.
Jollakin ihmisellä joka vetoaa näihin mainitsemiseesi naisiin toivotan mitä parhainta onnea. En ole ollenkaan pahoillani jos joku heidät onneliseksi tekee. Mutta yrittämällä etsiä vikaa miehestä tai naisesta ei johda mihinkään.
Ettäkö ihmisen pitäisi muuttua joksikin toiseksi että olisi mahdollista löytää oikea nainen?
Että pitäisi tehdä niin ja niin että olisi löytäisi sen oikean?
Kuka tahansa pystyy sanomaan että hyvällä kommunikaatiolla on mahdollista olla suosittu.
Takaako se hyvän ja onnelisen suhteen. Itse sanoisin että EI.
Joku tulee toimeen kaikkien kanssa, jotkut tulee toimeen vöhän liiankin monen kanssa.
No kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta vika olisi hänessä itsessään, ei kyllä toimi.
Ei kenessäkään tarvitse olla vikaa. on vain haettava oikeat ihmiset ja oikeat kanavat jotta löytää sen mitä etsii.
kukin tekee parhaansa sen löytääkseen jotkut löytää sen nopeammin toisilla kestää vähän kauemmin.
Voi kehittää sosiaalisuutta tai ihan mitä haluaa, mutta se tarkoittaa myös että se muuttaa ihmistä.
ihminen muuttuu omasta tahdostaan mutta ei muiden tahdosta.
Tylsiä ihmisiä on maailma täynnä. Jos se olisi perusta sille ettei ole kelvollinen naiselle ei taitaisi olla paljon pareja täällä. Jos hiljaisuus olisi perusta, tilanne olisi sama.
Samoin kuin ylivilkas tai ihan mikä tahansa luonne. Kaikki ovat kuitenkin yksilöitä. Yhtään samaa naamaa ei löydy mistään.
Joten mahdollisuuksia on niin paljon kuin on ihmisiä.
Silti kulttuuri tekee merkittäviä eroja luonteeseen, se todellakin on totta.
Jos sittä tulee este suhteelle niin sitten tulee. yksikään suhde ei selviä ilman koetuksia.
On vain päätettävä onko se sen arvoista, molempien mielestä.
Jos suomalaine nainen haluaa rentun niin ottakoon sen ei ainakaan minulle tule siitä paha olo.
Mutta siitä tulee paha olo jos sellainen nainen haluaisikin minut. Juoksisin varmaan hikipäissä niin kauan etten edes muistaisi miloin aloitin juoksun.
Ehkä naiset sanoo tätä 'sitoutumiskyvyttömäksi'. Minä sanon sitä onneksi.
Pystyn kyllä hyvinkin sitoutumaan suhteeseen mutten arvottomuuksiiin.
Jotkut kutsuu sitä sen oikean etsimiseksi. Uskon että moni nainen haluaa sen oikean.
Ikävä tietenkin ettei teidän tiet ole kohdanneet ja että ne naiset mistä et ole ollut kiinnostunut ovat tiellesi kyllä osuneet.
Siinä tietysti on se hyvä puoli että nyt ainakin tiedät mitä et halua ja onhan sekin hyvä tietää.
Vastauksista päätellen näyttää silti olevan aika tavallinen ongelma
Maailma tosiaan on vähän suurempi tämä maa joten ei se varmaan ole huono idea katsoa muitakin alueita.
Matkailu avartaa ainakin niin väitetään.- täältä...
Löytyy varmasti vaikka kuinka paljon naisia, joille aloittajan ominaisuudet ovat pelkkää plussaa. Pitää saada ne näkymään myös ulospäin ja vielä sille oikealle kohderyhmälle. Ei se mitenkään itsestäänselvää välttämättä ole. Pitänee kuitenkin paikkaansa sekin, että pohjoismaissa on entistä vaikeampaa päästä parisuhteeseen ellei pysty miellyttämään ja ymmärtämään naisia jo aivan sen vuoksi, että parisuhteen statusarvo on kokenut merkittävän inflaation ja ne perustuvat enemmän tunneperäisiin syihin kuin riippuvuuteen, kulttuuri täällä nuorena muuttuu helpommin, eikä uskonnollakaan ole merkittävää valta-asemaa mielipiteiden muokkaajana.
- jepulis benjamin
täältä... kirjoitti:
Löytyy varmasti vaikka kuinka paljon naisia, joille aloittajan ominaisuudet ovat pelkkää plussaa. Pitää saada ne näkymään myös ulospäin ja vielä sille oikealle kohderyhmälle. Ei se mitenkään itsestäänselvää välttämättä ole. Pitänee kuitenkin paikkaansa sekin, että pohjoismaissa on entistä vaikeampaa päästä parisuhteeseen ellei pysty miellyttämään ja ymmärtämään naisia jo aivan sen vuoksi, että parisuhteen statusarvo on kokenut merkittävän inflaation ja ne perustuvat enemmän tunneperäisiin syihin kuin riippuvuuteen, kulttuuri täällä nuorena muuttuu helpommin, eikä uskonnollakaan ole merkittävää valta-asemaa mielipiteiden muokkaajana.
"parisuhteen statusarvo on kokenut merkittävän inflaation ja ne perustuvat enemmän tunneperäisiin syihin kuin riippuvuuteen". Voi herranen aika mitä tekstiä. Elätkö varmasti 2010 vuotta? Haluaisitko itse että nainen eläisi kanssasi vain siitä syystä että sinulla olisi mahdollisesti rahaa (jos olisi) tai olisit saamassa perinnön?
Oletko koskaan kuullut että jotkut ihan oikeasti rakastavat toisiaan ja ovat siitä syystä yhdessä? - väitin....
jepulis benjamin kirjoitti:
"parisuhteen statusarvo on kokenut merkittävän inflaation ja ne perustuvat enemmän tunneperäisiin syihin kuin riippuvuuteen". Voi herranen aika mitä tekstiä. Elätkö varmasti 2010 vuotta? Haluaisitko itse että nainen eläisi kanssasi vain siitä syystä että sinulla olisi mahdollisesti rahaa (jos olisi) tai olisit saamassa perinnön?
Oletko koskaan kuullut että jotkut ihan oikeasti rakastavat toisiaan ja ovat siitä syystä yhdessä?Missään näin? Pikemminkin väitän niin, että nämä ns. kunnon miehet kuten aloittaja olettavat että riittää kun on turvallisen kumppanin perikuva, eivätkä ole itsekriittisesti valmiita miettimään voisiko tehdä jotakin toisin, että joku edes ihastuisi ensin heihin. Joskus saattaa jopa olla tarpeen hiukkasen, ei kuitenkaan liikaa, tinkiä periaatteistaan, mikäli todella haluaa päästä tavoitteeseensa.
- ...........
väitin.... kirjoitti:
Missään näin? Pikemminkin väitän niin, että nämä ns. kunnon miehet kuten aloittaja olettavat että riittää kun on turvallisen kumppanin perikuva, eivätkä ole itsekriittisesti valmiita miettimään voisiko tehdä jotakin toisin, että joku edes ihastuisi ensin heihin. Joskus saattaa jopa olla tarpeen hiukkasen, ei kuitenkaan liikaa, tinkiä periaatteistaan, mikäli todella haluaa päästä tavoitteeseensa.
"Pikemminkin väitän niin, että nämä ns. kunnon miehet kuten aloittaja olettavat että riittää kun on turvallisen kumppanin perikuva, eivätkä ole itsekriittisesti valmiita miettimään voisiko tehdä jotakin toisin, että joku edes ihastuisi ensin heihin. Joskus saattaa jopa olla tarpeen hiukkasen, ei kuitenkaan liikaa, tinkiä periaatteistaan, mikäli todella haluaa päästä tavoitteeseensa."
Mitä pitäisi tehdä toisin jotta naiset ihastuisi tällaiseen mieheen? Tehdä jotain repäisevää? Nolata itsensä julkisesti jotta nainen saa nauraa miehen "hauskuudelle"? Saanko tiedustella, mitä vittua se mahtaisi olla? - toimii...
........... kirjoitti:
"Pikemminkin väitän niin, että nämä ns. kunnon miehet kuten aloittaja olettavat että riittää kun on turvallisen kumppanin perikuva, eivätkä ole itsekriittisesti valmiita miettimään voisiko tehdä jotakin toisin, että joku edes ihastuisi ensin heihin. Joskus saattaa jopa olla tarpeen hiukkasen, ei kuitenkaan liikaa, tinkiä periaatteistaan, mikäli todella haluaa päästä tavoitteeseensa."
Mitä pitäisi tehdä toisin jotta naiset ihastuisi tällaiseen mieheen? Tehdä jotain repäisevää? Nolata itsensä julkisesti jotta nainen saa nauraa miehen "hauskuudelle"? Saanko tiedustella, mitä vittua se mahtaisi olla?Aika usein, se on merkki älykkyydestä käytännössä. Hauskanpidosta valtaosa suhteista saa alkunsa, sitten pitää etsiä niitä poikkeuksia ellei tämä tunnu itselle luontevalta tai saa taivutettua tähän leikkiin itseään. Kliseissä on varsin paljon totuuttakin ja älykäs huumori, avoimuus, rentous, nimenomaan miehinen itsevarmuus ja aito kiinnostus toisesta varsin usein toimivat tai niillä saa usein muita puutteita anteeksi.
- ..........
toimii... kirjoitti:
Aika usein, se on merkki älykkyydestä käytännössä. Hauskanpidosta valtaosa suhteista saa alkunsa, sitten pitää etsiä niitä poikkeuksia ellei tämä tunnu itselle luontevalta tai saa taivutettua tähän leikkiin itseään. Kliseissä on varsin paljon totuuttakin ja älykäs huumori, avoimuus, rentous, nimenomaan miehinen itsevarmuus ja aito kiinnostus toisesta varsin usein toimivat tai niillä saa usein muita puutteita anteeksi.
naisen joka osaa olla hauska. Aika lailla miesten harteille on se huumorin viljely jätetty.
- voi...
.......... kirjoitti:
naisen joka osaa olla hauska. Aika lailla miesten harteille on se huumorin viljely jätetty.
Tietysti voivotella tasa-arvon puutetta tai hyväksyä tilanteen väistämättömyytenä. Ensimmäinen vaihtoehto ei ainakaan johda mihinkään.
- Banzaiii
Jo et siedä päällepuhumista, hälinää ja muuta loputonta sekavaa toimintaa ihan kaikessa arjen toiminnassa niin ainakaan kiinasta ei kannata vaimoa hakea. Kokemusta on :-) Luultavasti Aasiasta vain Japani osuu kategoriaasi. Parhaimmat saumat kenties olisi Ranska-Hollanti akselilla, tai ehkä Saksakin. Ranskalaiset naiset pitävät todellakin hillityn huolitellusta pukeutumisesta.
Jätä muiden sanomiset omaan arvoonsa silloin kun tiedät ettei se ole totta, kyllä se sopiva kohdalle osuu kun on osuakseen. - Avoin rento
Jooo-o kuule, kyllä sun on paree hankkia partneri jostain kaukaa. Suomalaista sinunlaisesi on iiihan turha ottaa aliarvioitavaksesi ja arvosteltavaksesi, en toivo kenellekään Suomineidolle sellaista osaa. Sinä olet ilman suomalaista heilaa siksi, että sinä ylennät itsesi heihin nähden, ota ulkomaalainen kun ovat niin "avoimia ja rentoja", sellaisen sinä tarvitset, sillä sinä et ole sitä.
- voihuohhhhh
Tuosta "Avoin rento" -tekstistä paistoi läpi juuri ne piirteet, jotka minua suomalaisissa ärsyttävät. Aloittaja ei suinkaan aliarvioinut suomalaista naista. Sinä vain kuvittelet niin ja aloitat heti räksytyksen, jolloin SINÄ käyttäydyt itse aliarvioivasti. Kukaan ei tuonluonteista olentoa lähestyisi pitkällä tikullakaan.
- Qinis
Eipä sinussa nyt niin paljoa vikaa suorilta käsin tuntuisi olevan tekstin perusteella. Itse lähtisin tapaamaan sinua sen perusteella, mutta se että millainen keskustelukumppani olet syvällisemmissä asioissa ja millä tavalla huumorisi ja mahdollinen toivottava vittuilusi irtoaa, onkin sitten eri asia. Eli kommunikointi kykysi, sisäinen maailmasi ja henkinen olemuksesi luonnossa. Minulle se merkkaa enemmän, kuin se että onko lainasi maksettu vai ei. Mutta en minä se yksin maatilaa pyörittävä emäntäkään suostuisi olemaan, pitäisi sen miehenkin ne kätöset suostua likaamaan myös muuhun kuin mustekynän musteeseen ;)
Itse olen tavannut monen monta ihmistä jo työnikin takia ja oppinut heistä kaikista jotakin. Ja vaikka olisin treffeillä, pitää aina muistaa ottaa huomioon kulloinkin sen toisen ihmisen (ja omasi) sen hetkiset tunnetilat ja sen ympärillä olevat tilanteet ja tapahtumat, joillekkin nämäkin merkkaa ja paistaa käytökseen ja siihen saatko häntä juuri sillä hetkellä edes kiinnostumaan tai jo niinkin että onnistuuko se tapaaminen edes mitenkään. Eli aina on olemassa sinusta riippumattomat tekijät mukana yhtälössä. Yleensä itsensä tunteva ihminen pystyy nollaamaan ulkopuolen asiat pois tapaamisen ajaksi, osa sitten ei. Eli aina vika ei ole sinussa itsessäsi edes.
Eli se henkinen olemus, sisäinen harmoniasi ja mahdollinen toivottu itsevarmuutesi, paistaa kyllä aina läpi. Sekä se että jos etsit liikaa sitä toista siihen vierellesi, vaikuttaa tämäkin jo käytökseesi, valitettavasti yleensä alentavasti, vaikka et itse sitä huomaisi.
Hyvä itsetuntemus ja rento fiilis päälle niin eiköhän jotain positiivista tule vastaan :)- itsekin_Suomi-nainen
Oli todella surullista lukea sinun viestisi, sillä vaikutat todella mukavalta mieheltä. Sinun täytyy muistaa, että naiset, jotka käyttäytyvät noin yliolkaisesti ja törkeästi, eivät ole sen arvoisia. Voisiko jopa olla niin, että olet liian hyvännäköinen? Silloin monet naiset "olettavat" sinun olevan peluri tai itserakas, vaikket sitä olisikaan. Tämä voi olla kaukaa haettua, mutta suinkin mahdollista.
Toinen vaihtoehto voi olla että sinulla on vain äärettömän huono tuuri. Ehkä käyt paikoissa, joissa käy vähän mielenvikaista porukkaa. :D En kyllä voisi kuvitella, että kukaan normaali ihminen nimittäin tulisi aukomaan päätä tuntemattomalle ihmiselle, arvostellen tämän naamaa, vaatteita tai autoa.
Lisäksi sanoisin vielä, että pää pystyyn. Suomessa on paljon mukavia naisia, mutta täytyy sanoa, että saman verran tai enemmänkin on sitten niitä vähemmän mukavia naisia; kyynisiä, kateellisia, vihamielisiä, huonotuulisia naisia, jotka vain etsivät kohdetta, johon purkaa oma paha olonsa. Ehkäpä nostatat heissä alemmuudentunteen? Olen ainakin nähny paljon tapauksia, joissa tämä käy toisinpäin; on kaunis, näyttävä nainen, jolle tuntemattomat napoleonkompleksiset miehet aukovat päätään. Nainen on kaunis ja muutenkin mukava, miksi hän kerää ympärilleen näitä päänaukojia? Vastaus on suomalaisten miesten huonossa itsetunnossa. Näyttävä nainen on heille liian kova pala purtavaksi heidän huonon itsetuntonsa takia, ja siksi he provosoituvat ja yrittävät alentaa tätä naista tuntien itsensä paremmaksi.
Ja lopuksi, minusta sinä vaikutat liian hyvältä mieheltä suomalaiselle naiselle. Saan varmasti vihaista palautetta tästä kommentista, mutten välitä. Ehdotukseni on, että otat itsellesi ulkomaalaisen naisen. Saat varmasti iloisemman, puheliaamman ja vähemmän kateellisen naisen paremmalla itsetunnolla varustettuna. Naisen, jolla on muutakin mielessä kuin selkäänpuukotus ja alkoholi.
- Kelpaamaton mies
Kiitän kaikkia vastanneita, tuli ihan ajatuksiaherättäviä kommentteja.
Tosin jotkut onnistuivat tekstistäni lukemaan, että olisin ylimielinen ja halveksiva, vaikka omasta mielestäni kirjoitin ihan päinvastoin. No, ehkä ilmaisuni ei ole riittävän selkeää(???), silti olisi hauska kuulla että miten onnistuitte pääsemään sellaiseen johtopäätökseen?
Tai ehkä se vaan on parempi alkaa katselemaan heilaa ulkomailta, niin ei tarvi Suomalaisen Naisen kärsiä kaltaiseni jäykän kusipään läheisyydestä.- mieti nyt
joo vaan tuo sun ensimmäinen viesti. Miten kellään tavallisella tai normaalilla naisella tulis mieleenkään, et sulla voisi kiinnostaa joku tavallisen näköinen, tavallinen pienipalkkainen nainen. Eikä niilläkään kiinnosta mitkään liian korkealentoiset konsultit, joista on vaikea kuvitella, et ne pystyy kiinnostumaan normaalista naisesta, jonka elämä voi olla jopa tylsää välillä tai ainakin arkista ja vähän matalammalla profiililla, mikä monella naisella vaan on. sitä hakee kumppania, joka tajuaa sellasta ihan tavallista elämää, missä moni nainen elää. Vaikka olis mikä konsultti hyvänsä, mut ei tajua tasan mitään jonkun perusnaisen elämästä tai ongelmista, niin mitä sä siitä kuvittelet tulevan? Ei sellaista pr-missi-ura-menestyjiä ole monta, jotka kuvittelis, että sä voisit olla kiinnostunut, ja vaikka oliskin, niillä nyt ei ole pulaa ottajista.
- Miehen miete...
Ehkäpä sun tapa viestittää on sellainen, että susta saa ylimielesen kuvan. Esimerkiksi tuo viimeinen lause kuulostaa jotenkin ylimieliseltä, sillä eihän kukaan kai sua ole täällä kusipääksi sanonut, joten miksi silloin kirjoitat niin, tai jotain kärsimisestä. Tietty sen voisi laittaa suomlaisen vaatimattomuuden piikkiin, mutta kun et kuitenkaan mitään vaatimatonta kuvaa ole itsestä antanut.
Lisäksi jotenkin kysyt tuota ylimielisyyttä siten, että se vähän tulee mieleen mieleen se, että kiinnostaako asia sinua oikeasti siksi, että voisit tehdä jotain asian korjaamiseksi, vai vain siksi, että voisit kiistää tai yrittää vaikuttaa toiselle syntyneeseeen mielikuvaan. - Qinis
Minusta sinä et ole ylimielinen ja et anna sellaista vaikutelmaa tekstissäsi. Enemmän ne ketkä ovat kommentoineet negatiivisvivahteiden kera tekstiisi, sitä tekevät. Mutta ne pari tekstiä mitä olen joskus näiltä palstoilta lukenut, saavat yhtä negatiivista kommenttia kaikki niin kuin sinä sait, eli enemmän se on vastaajien lukuymmärryksestä sitten kiinni miten kukin haluaa minkäkin ymmärtää ja tulkita omakseen. Kuten kaikki tietää, yhden lauseen voi ymmärtää halutessaan vaikka kymmenellä eri tavalla, jos vain näin haluaa.
Minä tiedän että on olemassa naisia ja miehiä jotka kyllä kykenevät ottamaan toisen sellaisena kuin on ja tukemaan sitä kumppaniaan oli hän sitten minkälaisessa työssä tahansa. Mutta valitettavasti on kyllä yleistynyt yhden vastaajan kommentti että etteivät ihmiset enää tajua toisen elämää, vaan on vain se yksinäkemys ja se on vain ja ainoastaan oma, kenties sitten se vaatimatonkin sellainen. Minusta nykyajan ihmisistä useimmista puuttuu se muuntautumiskyky ja itse näen sen isoksi vahingoksi. Ja juuri tämä toisen saappaista asioiden näkeminen onkin yksi isoimmista ongelmista parisuheissa. Saati toisen tukeminen hänen omassa elämässään, vaikka se tavallaan onkin yhteinen, elää jokainen silti sitä omaakin elämää.
Unohda ne ikävät sanat mitä ihmiset ovat antaneet, monelta vain ei löydy perspektiiviä tarpeeksi. Niiltä yhdeltä, kenties kahdelta vastaajasta omasta mielestäni löytyi muutama kiva ajatus ja olivat niissä aika oikeassakin yleisellä tasolla, mutta sinuun kohdistettuna, epäilenpä.
Kärkkäys tuntuu olevan se palstan IN juttu nykyään. - mies 27 vee
"Tosin jotkut onnistuivat tekstistäni lukemaan, että olisin ylimielinen ja halveksiva, vaikka omasta mielestäni kirjoitin ihan päinvastoin. No, ehkä ilmaisuni ei ole riittävän selkeää(???), silti olisi hauska kuulla että miten onnistuitte pääsemään sellaiseen johtopäätökseen?"
Katsos kun naisten mielestä mies ei koskaan saisi kehua itseään itsevarmasti. Kuitenkin naiset saavat itse kehua itseään ja jos mies siitä huomauttaa, mies leimataan epävarmaksi peräkammaripoika-naistenvihaajaksi. - höpö...
mies 27 vee kirjoitti:
"Tosin jotkut onnistuivat tekstistäni lukemaan, että olisin ylimielinen ja halveksiva, vaikka omasta mielestäni kirjoitin ihan päinvastoin. No, ehkä ilmaisuni ei ole riittävän selkeää(???), silti olisi hauska kuulla että miten onnistuitte pääsemään sellaiseen johtopäätökseen?"
Katsos kun naisten mielestä mies ei koskaan saisi kehua itseään itsevarmasti. Kuitenkin naiset saavat itse kehua itseään ja jos mies siitä huomauttaa, mies leimataan epävarmaksi peräkammaripoika-naistenvihaajaksi.Tai en ole todellakaan itse kokenut koskaan mitään sellaista. Kysymyshän lienee aloittajan viestin perusteella, että ansaitseeko ns. kunnon mies, jonka elämä on kaikinpuolin mallillaan, automaattisesti rakkautta ja parisuhteen. Nykypäivän vastaus siihen on ei.
- 25
mieti nyt kirjoitti:
joo vaan tuo sun ensimmäinen viesti. Miten kellään tavallisella tai normaalilla naisella tulis mieleenkään, et sulla voisi kiinnostaa joku tavallisen näköinen, tavallinen pienipalkkainen nainen. Eikä niilläkään kiinnosta mitkään liian korkealentoiset konsultit, joista on vaikea kuvitella, et ne pystyy kiinnostumaan normaalista naisesta, jonka elämä voi olla jopa tylsää välillä tai ainakin arkista ja vähän matalammalla profiililla, mikä monella naisella vaan on. sitä hakee kumppania, joka tajuaa sellasta ihan tavallista elämää, missä moni nainen elää. Vaikka olis mikä konsultti hyvänsä, mut ei tajua tasan mitään jonkun perusnaisen elämästä tai ongelmista, niin mitä sä siitä kuvittelet tulevan? Ei sellaista pr-missi-ura-menestyjiä ole monta, jotka kuvittelis, että sä voisit olla kiinnostunut, ja vaikka oliskin, niillä nyt ei ole pulaa ottajista.
että ne jotka olisi kinnostuneet hänestä on ne kikki jo varattu.
Puhun omasta kokemuksestani ( olen nainen)... johtaja halua nähdä itsensä johtajan kaa tai... pienipalkaisen kaa ettei vaimolla ei ole mitään sanottava... - Kelpaamaton mies
mieti nyt kirjoitti:
Konsultin työ on ihan samaa työtä mitä muutkin tekee. Meillä on sellaista osaamista, jota firmat harvemmin tarvitsee, ja siksi eivät ko. osaajia hommaa itselleen kun ei niille ole koko ajaksi työtä. Ihan simppeliä, eikö? En ole yhtäkään missiä tavannut työssäni. Ja kuten sanoin, hinkuan töihin jossa pääsisi pois PC:n äärestä töihin, missä pääsisi oikeisiin tuotteisiin käsiksi. Ei nyt tässä tilanteessa vaan ole sellaista tarjolla ja jotain työtä pitää tehdä.
- Nutturatäti
Miehen miete... kirjoitti:
Ehkäpä sun tapa viestittää on sellainen, että susta saa ylimielesen kuvan. Esimerkiksi tuo viimeinen lause kuulostaa jotenkin ylimieliseltä, sillä eihän kukaan kai sua ole täällä kusipääksi sanonut, joten miksi silloin kirjoitat niin, tai jotain kärsimisestä. Tietty sen voisi laittaa suomlaisen vaatimattomuuden piikkiin, mutta kun et kuitenkaan mitään vaatimatonta kuvaa ole itsestä antanut.
Lisäksi jotenkin kysyt tuota ylimielisyyttä siten, että se vähän tulee mieleen mieleen se, että kiinnostaako asia sinua oikeasti siksi, että voisit tehdä jotain asian korjaamiseksi, vai vain siksi, että voisit kiistää tai yrittää vaikuttaa toiselle syntyneeseeen mielikuvaan.>>Ehkäpä sun tapa viestittää on sellainen, että susta saa ylimielesen kuvan. Esimerkiksi tuo viimeinen lause kuulostaa jotenkin ylimieliseltä, sillä eihän kukaan kai sua ole täällä kusipääksi sanonut, joten miksi silloin kirjoitat niin, tai jotain kärsimisestä.>>
Niin, tuo minullekin särähti ja jo aloituksessa oli jotain samantapaista. Mutta eihän se mitään ylimielisyyttä ole, vaan jonkinlaista taipumusta marttyyriksi heittäytymiseen. Joka on vieläkin pahempi turn-off kuin ylimielisyys. Marttyyriasenne paistaa jo otsikossa: en kelpaa. Mutta siitä olen samaa mieltä, että aloittajan kannattaa kiinnittää huomiota omaan viestintätapaansa.
Aloittaja, ei kukaan voi tuon kertomuksesi perusteella tietää tai arvata, mistä kiikastaa. Se että jotkut vieraat naiset ovat käyttäytyneet suorastaan vihamielisesti kuten kerroit kuulostaa kyllä todella oudolta. Kiinnostaisikin tietää noista tilanteista enemmän: mitä sinä olet tehnyt tai sanonut ennen vihaista reaktiota? Eihän kukaan täysjärkinen ihminen oma-aloitteisesti lähesty toista vain arvostellakseen ulkonäköä. Joko kyseiset naiset olivat sekopäitä tai sitten sinä olit sanonut heille ensin jotakin loukkaavaa.
Ensimmäiseksi sinun kannattaa heittää nuo yleistykset hiiteen. Suomalaiset sitä, ulkomaalaiset tätä. Ruoho on vihreämpää aidan takana, vai? Kuule me ihmiset olemme yksilöitä. Sinun kohdallesi vaan on sattunut joku tavallista oudompi tapaus, tai sitten on sattunut jotain väärinkäsityksiä Jos olet oikeasti ollut ulkomailla ja tutustunut ulkomaalaisiin, tiedät itsekin että tuollainen jako on ihan keinotekoinen. Kyllä yleinen kansanluonne on hieman erilainen eri maissa, mutta kun niputat kaikki muut kansallisuudet yhteen nippuun erottelematta saksalaisia filippiiniläisistä, niin tuo meuhkaamisesi sitä että "kun en suomalaisille kelpaa niin otan sitten ulkomaalaisen" vaikuttaa jotenkin sellaiselta että haluat nähdä itsesi jonkinlaisena profeettana, joka ei voi olla profeetta omalla maallaan.
Jos oikeasti haluat vinkkejä siitä, miten voisit löytää naisen jonka kanssa sinulla olisi mahdollisuus kunnolliseen suhteeseen, sinun kannattaa kertoa jotakin tilanteista, joissa olet naisia lähestynyt tutustumismielessä. Kuka on sanonut mitä ja näyttänyt millaista ilmettä. Millaisia keskusteluja kävit exiesi kanssa juuri ennen kuin erositte, jne. - :::::::::::::::::
höpö... kirjoitti:
Tai en ole todellakaan itse kokenut koskaan mitään sellaista. Kysymyshän lienee aloittajan viestin perusteella, että ansaitseeko ns. kunnon mies, jonka elämä on kaikinpuolin mallillaan, automaattisesti rakkautta ja parisuhteen. Nykypäivän vastaus siihen on ei.
>>ansaitseeko ns. kunnon mies, jonka elämä on kaikinpuolin mallillaan, automaattisesti rakkautta ja parisuhteen. Nykypäivän vastaus siihen on ei.
Miten niin nykypäivän? Onko joskus muinoin tämä asia ollut jotenkin toisin?
Ei kukaan "ansaitse" rakkaustta ja parisuhdetta, olipa kunnollinen tai kunnoton. Joku tykkää toisesta tai sitten ei. Jos ei kukaan tykkää niin silloin on joko ollut vain huono tuuri eikä Sitä Oikeaa vain ole löytynyt, tai sitten itsessä on jokin ominaisuus jonka vuoksi vastakkaisen suokupuolen edustajat eivät ole kiinnostuneita. Se että syyttelee toisia siitä ettei ole löytänyt kumppania on jo itsessään aika epämiellyttävä luonteenpiirre.
Jos sinkulla on jo valmiiksi asenne, että en minä varmaan sinullekaan kelpaa kun olet suomalainen, niin ei tarvitse ihmetellä miksi ei flaksi käy.
- mies 27 vee
avointa, puheliasta ja älykästä miestä, ainakin suomalaiset naiset. Tämä on huomattu.
T: avoin, puhelias ja älykäs mies 27 vee :)- mies 27 vee
eli syy miksi uskon suomalaisten naisten pelkäävän avointa, puheliasta ja älykästä miestä on se että nainen haluaa pompottaa ja hallita miestä ja siihen tarkoitukseen sopii vain mies joka on verbaalisesti tyypillinen mies eli vähäsanainen ja joka lisäksi on riippuvainen naisen pillusta. Tällaista miestä nainen voi helposti hallita ja pompottaa, sellainen mies ei sano vastaan koska muuten tätä uhkaa naisen mykkäkoulu ja pillun saanti loppuu pitkäksi aikaa.
- mies 27 vee
Voi hyvin myös olla että naiset pelkäävät komeuttasi. Miehillä on paha tapa haukkua itseään rumaksi vaikka olisivatkin OK-näköisiä tai jopa komeita. Moni nainen pelkää komeita miehiä ja se sitten puretaan vittuiluna ja riidan haastamisena komeaan mieheen.
- Qinis
mies 27 vee kirjoitti:
eli syy miksi uskon suomalaisten naisten pelkäävän avointa, puheliasta ja älykästä miestä on se että nainen haluaa pompottaa ja hallita miestä ja siihen tarkoitukseen sopii vain mies joka on verbaalisesti tyypillinen mies eli vähäsanainen ja joka lisäksi on riippuvainen naisen pillusta. Tällaista miestä nainen voi helposti hallita ja pompottaa, sellainen mies ei sano vastaan koska muuten tätä uhkaa naisen mykkäkoulu ja pillun saanti loppuu pitkäksi aikaa.
"eli syy miksi uskon suomalaisten naisten pelkäävän avointa, puheliasta ja älykästä miestä on se että nainen haluaa pompottaa ja hallita miestä ja siihen tarkoitukseen sopii vain mies joka on verbaalisesti tyypillinen mies eli vähäsanainen ja joka lisäksi on riippuvainen naisen pillusta. Tällaista miestä nainen voi helposti hallita ja pompottaa, sellainen mies ei sano vastaan koska muuten tätä uhkaa naisen mykkäkoulu ja pillun saanti loppuu pitkäksi aikaa. "
Puhun nyt yleisesti vaikka sinun (tähän lainattu) tekstisi herättikin huomioni nyt.
Siis, minkälaisia naisia te oikein olette deitanneet jos teille on tuollaiset ajatukset tulleet? pistää ihan mykäksi.. kun itse nimenomaan haluan että minun tuleva mieheni on fiksu, puhelias, avoin, vittuileva, rento, maanläheinen, itsevarma, sellainen joka oikeasti uskaltaa sanoa sen oman mielipiteensä ja seistä sanojensa takana. Mielummin vaikka laittaa minut hiljaiseksi fiksuudellaan, kuin se että saan olla koko ajan johtotehtävissä. Itse olen meinaan kyllästynyt niihin joille pitää jo kertoa että milloin mennään nukkumaan ja mitä tehdään milloinkin, hihat palaa heti kun näihin lapatossuihin törmää. Ja juuri se keskustelutaidottomuus ja ymmärrys hyvään syvälliseen keskusteluun jää monelta normi suomalaiselta mieheltä uupumaan. Eli vedän taas tämän moniulotteisuuden kehiin. Itse haluan ainakin mielummin miehen jota ei tarvitse käskyttää tai päättää hänen puolestansa kaikkia asioita, mitä ihmettä minä sellaisella ihmisellä edes tekisin joka ei tule itsenäisesti toimeen? Ja juuri tämänkin takia itsellä on ollut hankaluuksia löytää miestä, kaikki vastaan tulevat ovat jotain ihan muuta kuin tarvitsen. Mutta ongelmaksi on itsellä ilmennyt se, että jos et ole koulutettu tarpeeksi "ylös" tai teet vääränlaisia töitä, ei silloin enää kelvatakkaan, vaikka muutoin olisit kaikin puolin kiva ihminen. Eli mennäänkin jo etikettisääntöihin tai vanhoillisiin ajatusmaailmoihin millainen ihminen voikaan olla sen ja sen tyylinen päänsäkkin sisältä.
Oikeassa olet kyllä sen suhteen että itse en tuosta noin vain jaksa enää mennä juttelemaan minkään näköisen miehen kanssa, varsinkaan jos en näe hänessä sitä jotakin, mutta en ala sellaiselle vittuilemaankaan jos hän tulee minulle puhumaan. Ennemmin vaihdan pari sanaa, jotta tietäisin minkälaisesta persoonasta on kyse ja sen perusteella saan osviittaa onko hän minun tyylinen ollenkaan ja kannattaako keskustelua jatkaa eteenpäin.
Niin asennekysymyksiä nämäkin ovat. Mutta ymmärrän aloittajan ja kenties sinunkin harmituksen, itseä ainakin ketuttaa ihan mielettömästi kun vastaan ei tule ihmistä jonka kanssa haluaisi olla / olisi mahdollisuus olla pidempään tekemisissä kuin sen hetken.
Ehkäpä me kaikki sitten vain pyörimme väärissä paikoissa. - 25
ainakin jos mies komea ja älykäs....
- jgjg
mies 27 vee kirjoitti:
Voi hyvin myös olla että naiset pelkäävät komeuttasi. Miehillä on paha tapa haukkua itseään rumaksi vaikka olisivatkin OK-näköisiä tai jopa komeita. Moni nainen pelkää komeita miehiä ja se sitten puretaan vittuiluna ja riidan haastamisena komeaan mieheen.
Mies ei millään pahalla, mut sun viesteiastä paistaa katkeruus ja epäonnistuminen...
- komistus -82
jgjg kirjoitti:
Mies ei millään pahalla, mut sun viesteiastä paistaa katkeruus ja epäonnistuminen...
vastasit mutta lainaan häntä koska hän oli oikeassa: "Moni nainen pelkää komeita miehiä ja se sitten puretaan vittuiluna ja riidan haastamisena komeaan mieheen." Itse olen myös komea mies ja saanut osani naisten katkerasta käytöksestä kun eivät ole olleet tarpeeksi kauniita mulle.
- Mieheltä miehelle
Sanon tämän vain kerran:
Muuta ulkomaille tai etsi seuraa ulkomailta.
Suomalainen naiskulttuuri on täysin seko ja naisten miesvalinnat vielä kamalampia. Sitten jos suhteeseen päädytään niin se usein on yhtä helvettiä.
Omalla kohdalla naisen odotusarvot ennen olivat seuraavat:
Perusfiksu ja normaalipainoinen nainen jolla olisi vähintään sydämen sivistystä.
Nykyään ne vaatimukset ovat seuraavat:
Perusfiksu ja normaalipainoinen nainen jolla olisi vähintään sydämen sivistystä ja joka on kasvanut eri kulttuurissa kuin Suomi.
Jos itseni tavoin olet vain pettynyt naisiin Suomessa sekä huomannut sen minkä myös monet tuttuni niin ei ole kuin yksi tie onneen: etsiä muualta.
Kulttuurieroista sen verran että suurempi kulttuuriero sinulla on kun olet tekemissä suomalaisen naiskulttuurin edustajan kanssa kuin ulkomaalaisen naisen. Tämä silloin kun puhutaan järkevästä pariutumisesta ja elämän kestävästä suhteesta. Eikä "kokeile, erehdy, nalkuta, pety, petä, karkaa" tapaisista suhteista jotka ovat tyypillisiä suomalaisille naisille ellei satu napakymppi kohdalle.
Mutta sitä napakymppiä voi etsiä myös muualta, varmasti suuremmalla todennäköisyydellä.- Mieheltä miehelle
Niin ja tahdon lisätä että kyseessä varmasti on luonteesi, asenteesi elämään sekä yleensä ulosantisi.
Suomessa parisuhdekulttuuri on sellainen että tietyissä ympyröissä tavataan tietyn tyyppisiä ihmisiä ja toiminta on aika "sisäsiittoista". Vapailla markkinoilla naiset taas ovat mitä ovat johtuen juuri omituisesta miesmausta joita suomalainen naiskulttuuri kasvattaa.
Sovit varmasti paremmin jonkin toisen tyyppiselle naiselle siksi toiseksi puoliskoksi.
Olen todennut että minulle riitti varsinkin viimeaikaisten kokemusten perusteella enkä näe että mitä syytä on kenenkään väkisin yrittää sopeutua siihen mikä suomalainen "miehen malli" on jos ulkomailla olet käypää miesvaluuttaa.
Eikä tähän liity mitään moitetta suomalaisia naisia kohtaan, jokainenhan makaa kuten petaa ja valitsee ihan itse sekä elää sen mukaan. On vain osattava tehdä oikeat johtopäätökset ajoissa varsinkin ettei turhaudu liikaa ja kuvittele että Suomessa naiset olisivat oikeasti sellaisia naisia jotka määrittelisivät sinua miehenä ettet muka kelpaisi muuten naisille.
Todennäköisesti olet vähintään osittain kiinnostava muualla jos Suomessa ei natsaa. Tästä kertoo jo omat ja toisten kokemukset. En toisaalta jaksa analysoida mistä moinen johtuu mutta ehkä osasyynä on ne naisten isiltään/veljiltään saadut miehet mallit joita suomalainen naiskulttuuri korostaa. - Camel boots
" ... vähintään sydämen sivistystä ... " ? Jos em. ei ole, niin millään muulla 'sivistyksellä' ei ole mitään väliä eikä merkitystä. - Sinun sivistyksesi mukaan on siis "sekoa", kun nainen tietää itse, mitä, miten, miksi, millä lailla, milloin ... halajaa ja tahtoo mitäkin, on itsenäinen ja riippumaton, elää omaa elämäänsä eikä tarvitse luomakunnan kruunujen lupaa mihinkään asiaansa.
- Mieheltä miehelle
Camel boots kirjoitti:
" ... vähintään sydämen sivistystä ... " ? Jos em. ei ole, niin millään muulla 'sivistyksellä' ei ole mitään väliä eikä merkitystä. - Sinun sivistyksesi mukaan on siis "sekoa", kun nainen tietää itse, mitä, miten, miksi, millä lailla, milloin ... halajaa ja tahtoo mitäkin, on itsenäinen ja riippumaton, elää omaa elämäänsä eikä tarvitse luomakunnan kruunujen lupaa mihinkään asiaansa.
"" ... vähintään sydämen sivistystä ... " ? Jos em. ei ole, niin millään muulla 'sivistyksellä' ei ole mitään väliä eikä merkitystä"
Niin siis vähintään. Muu on plussaa.
"Sinun sivistyksesi mukaan on siis "sekoa", kun nainen tietää itse, mitä, miten, miksi, millä lailla, milloin ... halajaa ja tahtoo mitäkin, on itsenäinen ja riippumaton, elää omaa elämäänsä eikä tarvitse luomakunnan kruunujen lupaa mihinkään asiaansa."
Tätä en ymmärtänyt. Sekoa on se että naiset valitsevat juuri niitä uroita jotka heitä eniten kahlitsevat. Eivät moraalisessa mielessä vaan noin muuten.
Sekolla tarkoitan juuri sitä että naiset seuraavat valmiiksi heille pedattuja malleja kuka on heille se oikea miettimättä itse mikä on hyvä mies pitemmällä aikavälillä.
Ulkomailla olevat naiset ovat juuri riippumattomampia ja itsenäisempiä, samalla kuitenkin omaten naiseutta jota suomalaiset naiset eivät osaa arvostaa. Samoin naisten kunnioitus miehiä kohtaan on aika huono ellei hän nyt satu olemaan se alkoholi-isänsä ja huntteliveljensä veroinen tapaus.
Nähtävästi kuvittelet että minä tai joku muu etsii nimenomaan "pikkuvaimoa" ulkomailta kun suomesta ei löydy. Se on totta että kierrätystavaroita ja puolijuntteja naisia en ole innostunut ottamaan enkä myöskään yksinhuoltaja itkijöitä.
Jokainenhan saa tehdä valintansa itse ja sitä mukaa myös oppia kohtaamaan/kärsimään seuraamukset.
- 43g34rf43
Nainen isketään huumorilla ja omalla olemuksella. Rento olemus ja tilannekomiikkaa rennosti niin alkaa piparia irtoamaan.
- Rentun velliperse
Et varmasti hanki mitään ulkolaista femakkoa.
Asenne kuntoon!
Hanki suomalainen akka vaikka väksisin. Ole mies!
Älä ujostele. - naisellinen nainen
missä olet ollut koko elämäni? siis itse olen ajatellut etten kelpaa kellekään, koska olen rauhallinen itsestään huolta pitävä 25 vuotias nainen. olen liikunnallinen työssäkäyvä eläin- ja lapsirakas sekä vielä hyväsydäminen. olen aina muille avoin ja töissäkin minusta pidetään koska olen vilpitön oma itseni.
- 25
mun mieheni just samanlainen ja ruvetun etsimään vaimoa muualta kun Suomesta niin kävi ja tuloksena: onnellinen perhe, 14v. naimisissa ja 2 lasta...
Pari vkoa sitten mieheni sanonut mulle että elämänsä parhaat vuodet hän on elänyt mun kaa...
näin kävi..... - olet kultaa
Sinähän olet suorastaan ihannemies. Missä juuri sinunlaisesi miehet ovat kun teitä ei tapaa.
Itse en voisi kuvitellakaan miestä joka viihtyisi baareissa jne. ja olisi jotenkin "renttu".
Älä kuvittele nyt väärin ettet suomalaisille naisille kelpaisi. Kerron sulle, me naiset jotka arvostamme
sinunlaisiasi oikeita arvoja omaavia miehiä, niin meitä et löydä todellakaan baareista (joissa sitä et käykään ainakaan usein).
Ehkä kohtaat meidät ihan vain yllättäen kadulla törmätessä, lenkkeilessä, yllättäen vaikka kaupan parkkipaikalla.
Jännästi minulla on asiat vähän kuin sulla, kaikki asiat kunnossa, mutta se tärkein ihminen puuttuu....kun teitä kunnon miehiä ei vain tapaa!
Ulkonäköni puolesta minua on pyydetty ulkomaisille sivuille malliksi, koska koska kasvoni ovat kuulema kuin mallin kasvot..... ja arvostan ainoastaan oikeita ja puhtaita elämänarvoja ja sinunlaisiasi miehiä.
Onnea elämääsi ja toivon, että kohtaat sen oikean joka ymmärtää sinun olevan oikea aarre miehen keskuudessa.- jaa jaaaaaa
Se on totta että kasvojen kauneus on aivan keskeisellä sijalla naisessa. Jos nyt bodi on edes joten kuten säällisen oloinen niin sen saa aina pukeutumisellakin vetävän näköiseksi mutta kasvojen suhteen ei voi niin paljon tehdä.
- --------
mutta mua ei ole koskaan kysytty malliksi. Ei sellaset hommat kyl koskaan oo kiinnostanutkaan, riittää että tietää itse olevansa komea mies.
- Kelpaamaton mies
Mukava lukea tekstisi. Eihän minulla mitään suomalaisia vastaan ole, ihmettelen vain sitä perusnegatiivista asennetta mikä täällä vallitsee. Tosin viestisi osoittaa että muunlaisiakin ihmisiä on olemassa.
Luulen, että osasyy omaan alhoon on pienehkö kaupunki missä asun. Kaupunki on tunnettu ahdasmielisyydestään ja sisäänpäinkääntyneisyydestään, suurin osa porukasta on täällä syntynyt, täällä elänyt ja tulevat täällä myös kuolemaan. Muualta tulleen on erittäin vaikea päästä sisään. Siksi maisemanvaihto olisi asiaa. Vaikka pääkaupunkiseutua aina morkataan, niin siellä on kuitenkin monenlaisia ihmisiä joka puolelta Suomea.
Ulkonäöstä: olen myös ollut joskus tilaisuuksissa jossa se kaunein ja mukavin nainen joutuu olemaan yksin, kukaan ei tule ainakaan selvinpäin juttelemaan. Kai se on ujoutta miesten puolelta. Sitten kun itse on mennyt tämän luokse ja vaikka hakenut tanssimaan, on ollut hyvinkin iloinen (sitten muista syistä ei asia ole edennyt). Eli kyllä kauniilla ja miellyttävän oloisilla naisillakin on samoja ongelmia kuin ulkomaisen ja kulmikkaan näköisillä miehillä. Monet miehet tuntuvat pyrkivän kauniiden ja vaikealuonteisten naisten seuraan, jota en voi ymmärtää.
Mutta tuskin sinun pariutuminen jää asenteesta tai ulkonäöstä kiinni, sinun pitää vain löytää sopiva ja riittävän rohkea mies joka ei pelkää kauneutta missään muodossa :)
- Tarvitset opetusta a
Naistenkaataja antaa sinulle apua...
- jippiiiiiii
ihan sama juttu,minä olen myös huomannu saman piirteen härmäläisissä naisissa. olen aikuinen mies 190/85, vähä ylimielisen oloinen, ei oikeesti ylimielinen, komeet viikset, mutta muuten mukava huumorimies, pukeutuminen moitteetonta,lakeri kengät :) ei haise vanha viina eikä hiki pöllähtele ja hampaatkin kuin helminauhaa, rahaakin on .. tietysti rajallisesti :), Joka eukko nakkelee vaan niskojaan, no sama sille en ole nyt viimeaikoin ihan iskumielellä ollutkaan, minäpä kerron heidän salaisuutensa, suomalaisen naisen itsetunto on 0. ne haluaa rinnalleenn miehen joka on sänkipäinen tavis, siilipää, lökäpöksy, traktorikuski yms, eli suomalaisen miehen prototyyppi myy,....nainen saa heidän rinnallaan olla hyvännäköinen kuningatar ja pompotta heitä ihan miten vaan,... on yks suomalainen nainen jonka tyylistä minä tykkään ja hän on vaimoni , ainakin vielä :) asumme nyt erillään, kas kun elämässä on joskus vaikeuksiakin, no kommentteja eukot.... :)
- WOman44
suoraan niiltä entisiltä tuttavuuksilta, missä "mättää". Itse olen näyn tehnyt, kun erosta on kulunut jonkin aikaa ja saanut jokaiselta saman vastauksen: Olet liian itsenäinen ja tuntuu, ettet mitään vakavampaa suhdetta tarvitsekkaan. Tosin asia on vain aivan päinvastoin. Olen valmis vakavaan suhteeseen ja sitoutumaan vaikkapa loppuelämäkseni, kun se oikea vain kohdalle osuus. On usein osunutkin, mutta eipähän kukaan ole asiasta edes keskustellut kanssani tai ilmaissut, että haluasi sitoutua. Olen 44-vuotias omillani toimeentuleva nainen ja miehistä en todellakaan hae elättäjää itselleni vaan tasavertaista kumppania, joka rakastaisi itseäni juuri sellaisena kuin olen. Huolehdin ulkonäöstäni ja hyvinvoinnistani muutenkin, keskustelutaitoa ja huumorintajuakin löytyy, mutta vaikeaa tuntuu olevan tämän parisuhde löytäminen. Toivoani en ole vielä menettänyt, mutta lähdellä sekin alkaa olla...
- mietteitä
Joo just niin 44 vuoitias sinkkunainen ja montaa miestä on tullut yritettyä, mutta kukaan heistä ei ole ollut kiinnostunut mistään varsinaisesta parisuhteesta. Arvaa mitä tämä pistää aajattelemaan yhtäältä itsestäsi persoonana, ja tpoisaalta niistä miehistä joden kanssa olet ollut ja joita olisit halunnut varsinaiseen parisuhteeseenkin.
- nennyt
Suoraan sanottuna annat mulle aika tylsän vaikutelman. Joku muu vois kyl pitää sua kiinnostavana.
Älä käy baareissa. Kokeile vähän kaikkea. Olet liikunnallinen (oletus), aloita uus harrastus ja saatat tavata jonkun harrastuksen parista.
Madalla vaatimuksia? Mä en tiiä miten vaativa sä oot naisten suhteen, mut liian täydellistä on ihan turha tavotella.
Kuinka sosiaalinen olet? Ilmaisetko sä herkästi oman mielipitees? (Esimerkki tosielämästä. Mä: "mitä aattelet mahollisesta lakko-oikeuden rajottamisesta?" Kaveri: "ööh.. ihan.. kiva... En tiiä..") Alotatko puhumisen?
Sun ulkonäkö voi pelottaa monia. Tai ärsyttää. Tai kuvottaa. Tai kiinnostaa. Näkemättä on paha sanoa.
Sulla voi myös olla ÄRSYTTÄVÄ ÄÄNI. Sille et voi mitään.- komistus -82
"Suoraan sanottuna annat mulle aika tylsän vaikutelman. Joku muu vois kyl pitää sua kiinnostavana."
Netissä on vähän vaikea muutamalla rivillä kertoa itsestään syvällisesti. Taidat olla vähän yksinkertainen kun luulet saavasi aloittajasta kokonaisvaltaisen kuvan muutaman rivin perusteella? :) - ATM tai ei
"Sulla voi myös olla ÄRSYTTÄVÄ ÄÄNI. Sille et voi mitään."
Erinomainen huomio! Tuota ei yleensä koskaan ymmärretä epäillä syyksi, kun joku pohtii, miksi ihmiset kaikkoavat ympäriltä. Todellakaan mitkään "ole oma itsesi" -kehotukset eivät auta eikä tason madaltaminen, jos kaikki tosiaan äänestä kiikastaa.
- hottikakka
Se on se sun asbegerin oireyhtymäs, eiks vaan?
Vähän liioittelit, mutta saat sen anteeksi. Noi sun kuvitelmas on aina niin hauskoja :)- *Piiu*
Aloittajalle:
Kuulostat oikein mukavalta ja "potentiaaliselta" (argh tuota sanaa) poikaystäväehdokkaalta. Uskomatonta jos ei sinunlaiselle löydy naista. Voisitko kysyä esim. jonkun kaverin tyttöystävältä mistä tuo voisi johtua.
Jos suhtautumisesi naisiin on kuitenkin myönteinen niin en voi ymmärtää mistä tuo johtuu.
ps. ei niille kaikille suomalaisille naisillekaan löydy miestä. Sellaisille naisille joille naisen näkökulmasta ajattelisi olevan vientiä miesrintamalla: pitävät huolta itsestään ja ulkonäöstä sen menemättä kuitenkaan äärimmäisyyksiin, ovat iloisia ja mukavia, käyvät töissä mutta eivät ole liian urasuuntautuneita jne. Sen enempää syyttelemättä kumpaakaan sukupuolta, kysyisin ennemmin onko yhteiskunnassa ja yleisessä asenteessa jotain vikaa... - EpäErkki
*Piiu* kirjoitti:
Aloittajalle:
Kuulostat oikein mukavalta ja "potentiaaliselta" (argh tuota sanaa) poikaystäväehdokkaalta. Uskomatonta jos ei sinunlaiselle löydy naista. Voisitko kysyä esim. jonkun kaverin tyttöystävältä mistä tuo voisi johtua.
Jos suhtautumisesi naisiin on kuitenkin myönteinen niin en voi ymmärtää mistä tuo johtuu.
ps. ei niille kaikille suomalaisille naisillekaan löydy miestä. Sellaisille naisille joille naisen näkökulmasta ajattelisi olevan vientiä miesrintamalla: pitävät huolta itsestään ja ulkonäöstä sen menemättä kuitenkaan äärimmäisyyksiin, ovat iloisia ja mukavia, käyvät töissä mutta eivät ole liian urasuuntautuneita jne. Sen enempää syyttelemättä kumpaakaan sukupuolta, kysyisin ennemmin onko yhteiskunnassa ja yleisessä asenteessa jotain vikaa..."Kuulostat oikein mukavalta ja "potentiaaliselta" (argh tuota sanaa) poikaystäväehdokkaalta. Uskomatonta jos ei sinunlaiselle löydy naista. Voisitko kysyä esim. jonkun kaverin tyttöystävältä mistä tuo voisi johtua.
Jos suhtautumisesi naisiin on kuitenkin myönteinen niin en voi ymmärtää mistä tuo johtuu."
Ei siinä ole mitään uskomatonta.
Tavallinen tarina eritoten Suomessa. Kunnollinen, hyvä, normaalivartaloinen ehkä OK näköinenkin mies, ehkä hieman jäykkä eikä tarpeeksi spontaani muttei toisaalta sellainen perusSuomi jäyhä äijä joten naiset eivät kiinnostu.
Ratkaisu: Erilaiset kalat tarttuvat helpommin hänen vieheeseensä jotka osaavat häntä arvostaa. Joten etsintä on parempi suunnata isompiin ympyröihin ja erilaiseen naisten maailmaan, eli ulkomaille.
Suhtautumisella naisiin ei ole mitään asian kanssa tekemistä. Melkein voisi sanoa että jos suhtautuu liian lempeästi naisiin niin sitä herkemmin jää puille paljaille Suomessa.
"ps. ei niille kaikille suomalaisille naisillekaan löydy miestä. Sellaisille naisille joille naisen näkökulmasta ajattelisi olevan vientiä miesrintamalla: pitävät huolta itsestään ja ulkonäöstä sen menemättä kuitenkaan äärimmäisyyksiin, ovat iloisia ja mukavia, käyvät töissä mutta eivät ole liian urasuuntautuneita jne. Sen enempää syyttelemättä kumpaakaan sukupuolta, kysyisin ennemmin onko yhteiskunnassa ja yleisessä asenteessa jotain vikaa..."
Hohhoh.
Tuo johtuu vain siitä että nuo naiset ovat niin helvetin kranttuja ettei heille mikään kelpaa. Saisivat useimmiten seuraa sormia napsauttamalla, edes hieman vaivaa näkemällä tai jopa kerran elämässä aloitteen tekemällä.
Väite etteivät naiset löydä seuraa on täyttä roskaa. Naiset saavat kyllä seuraa jos vain etsivät edes hiukan vähemmin kriteerein.
Mutta usein se on niin että naisella pitää olla "tunteita" ja miehessä pitää olla sitä "jotakin" joka tarkoittaa kaikin puolin sopivaa miestä joka vielä on mahdollisesti menestynyt, komea jne.
Nainen tuskailee kun "ei löydä kumppania" kun suurin osa miehistä ei häntä kiinnosta.
Mies taas tuskailee kun "ei löydä kumppania" kun suurin osa naisista ei hänestä kiinnostu.
- Jj
Mulla oli sama ongelma. Ikää alko tulla eikä sopivaa tuntunu löytyvän. Jokusen yh-äidin kanssa yritin heilastella mutta ei niistä mitään tullu. Lapset eivät toki olleet ongelmana vaikka mieluusti kasvattaisinkin vain omaa jälkikasvuani.
No eräänä rauhaisana lauantai-iltana sain sitten viskilasillisen avustamana kuningasidean ja päätin kokeilla ulkomaisia treffisaitteja.
Jonkun aikaa etsiskeltyäni kohdalle osui kivan oloinen tyttö thaimaasta. Ollaan aika samanlaisia kulttuurieroista huolimatta. Kohta tulee kuluneeksi kolme vuotta tulee ensikontaktista. Juttelemme miltei päivittäin ja pari kertaa olen käynyt ihan henk. koht. tapaamassa ja tarkistamassa faktoja (Liian sinisilmäinen ei pidä ikinä olla, oli rouvaehdokas sitten mistä maasta tahansa. :D)
Mun kohdalla kaikki on sujunut kuin elokuvissa ja ens syksynä tyttö tulee käymään täällä kylmässä pohjolassa. Sitten kai lopullisesti ratkeaa parisuhteen kohtalo mutta ainakin nyt on ajatuksena että ensi vuonna muutettaisiin yhteen.
Joku nerokas tietysti totee että tottahan ne baaritytöt tänne tulee vaikka millasen körilään kyljessä, ja tottahan sekin tietysti on. Mutta on siellä niitä kunnollisiakin opiskelleita ja normaaleissa töissä käyviä tyttöjä ja semmoisen voi hyvinkin löytää kunhan pitää silmät auki. Varovainen tietysti pitää olla. Epäluulokaan ei ens alkuun varmaan ole pahitteeksi. Helppo raha houkuttaa sanomaan vaikka mitä.
Ite olen 33 ja tyttö 26. Se on mielestäni ihan ok ikäero. En minkään parikymppisen kakaran kanssa alkaisi heilastella.
Jos susta tuntuu että rouva voi olla vaikka kuusta kotoisin niin siitä vaan kattelemaan. Onnea vaan, mitä sitten päätätkin tehdä.
P.S. Tarinoita reissaamisesta ja vähän muustakin... www.thaiklupi.fi - Poikavielä21
Mä ymmärrän täysin mistä sinä puhut.. Ei millään tunnu itsellekkään löytyvän naista, vaikka kuulen tuttavilta että olen komea mies.. Missä vika?
Minulla on suvussani ranskalaisia juuria ja sen takia olen (ainakin hieman) taiteellisesti lahjakas ja minulla on kyömynenä. Lisäksi olen mukava, kohtelias, rehellinen, avoin, humoristinen ja leikkisä.
Ongelmat: koulukiusaus, koulukiusaus tuhosi itsetunnon & pissisnaiset haukkuvat minua kuvottavaksi ja rumaksi. Miksi? En sovi suomalaiseen muottiin.
Asenteeni naisia kohtaan on erittäin huomaavainen ja ystävällinen, mutta jokaista lausetta pitää miettiä tarkasti ettei sitä ymmärretä heti kaksimielisesti.
Olen ajatellutkin että haen naista ulkomailta, jossa kaltaistani miestä osataan arvostaa.- hdfhdhdhgfdh
Ulkonäöllä et saa naista, vaan luonteella. Jos käyttäydyt kuin epäsosiaalinen autisti vaikka olisit kuinka lihaksikas ja komea, niin et voi saada naista.
Tottakai susirumuus on esteenä naisen saamiselle, mutta niin myös henkisesti vajaavaisuuskin.
- hgnhgn
Ei se testaaminen ainakaan ylivoimaisen vaikeaa ole. Itse olen huomannut, että keskisen Itä-Euroopan naiset ovat paljon helpommin lähestyttäviä kuin suomalaiset sisarensa. Noin pääsääntöisesti et saa aloitteita sen herkemmin kuin täälläkään, mutta jos vaan menet ja kysyt jotain, olkoon vaikka reittiopastusta, tai avaat juttelua, niin tylytystä "ilman syytä" tulee huomattavasti vähemmän vastaan. Yleensä ovat tosi mukavia ja hymyileviä kun käyttäydyt vastaavasti. (Ehkä se johtuu myös siitä, että sikäläiset miehet osaavat hanskata ei kiitokset herrasmiesmäisesti, eli paska-asennetta ei ole mitään aihetta pitää oletuksena päällä, tiedä häntä.) Mutta itse tosiaan juttelin lyhyen matkani aikana hyvässä hengessä useamman viehättävän naisen kanssa kuin täällä kotimaassa muutamassa kuukaudessa, ja treffitkin järjestyivät jo kolmannelle illalle. Rahanahneuden kanssa sillä ei ollut tekemistä, tyttö tarjoutui maksamaan omat ruokansa ja juomansa, lopulta suostui siihen että vain tarjoilijan tippi jää häneltä.
- surkimus
Lopuniän luusereiden loputtomaan joukkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383545On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole322315Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.181445- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?48945Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823