Ei kande rakastua

loveless

koska petetyksi tulemisen todennäköisyysprosentti on liian suuri. Pettämistä näkee ympärillään koko ajan. Minä lopetin rakastamisen 35 vuoden iässä ja rakensin itselleni täysin muista riippumattoman elinympäristön. Olen ihmisille edelleen kohtelias ja ystävällinen mutta en anna suurta painoa kenenkään lupauksille, rakkaudentunnustuksille enkä tulevaisuudensuunnitelmille. Olen aviossa eläen puolison kanssa mutta olen itsenäinen yksilö suojamuurin takana, selviytymässä elämästä sutena susien joukossa. En anna itsestäni enää enempää kuin mitä saan takaisin.
Ikuinen rakkaus kestää tasan siihen asti kunnes jotain uutta ja mielenkiintoista tulee tarjolle. Kun joku toinen osoittaa erityistä ihailua, ei ihmismielikään ole niin vahva että ohittaisi sen ilman uteliaisuuden häivääkään.
Rakastaa ikuisesti tänään, pettää huomenna. Voi rakastaa ja pettää, rakastaa kahta tai useampaa tai pettää useampaa. Voi myös olla rakastamatta niin tuo lähes väistämätön petetyksi tuleminen ei tunnu niin pahalta.
Pienille lapsille pitäisi kirjoittaa realistisempia satuja, jotta heillä olisi realistisemmat odotukset elämässään. Näin he eläisivät "onnellisesti elämänsä loppuun saakka".

15

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berliininmunkkiXX

      Olen samaa mieltä ja mietin että onko parisuhteessa enää mitään järkeä

      • EI OLE koskaan

        ollut järkeä.Täysin turha ja typerä HUUHAA juttu. Rakkaus kuuluu samaan sarjaan.


    • afrodite*

      on maailman tärkein asia. Ilman rakkautta ihminen ei elä. Tarkoitan nimenomaan pyyteetöntä rakkautta. Jos on joskus tuntenut ja kokenut sellaista, edes osittain - niin uskaltaa rakastaa aina. Rakastavathan vanhemmatkin (yleensä) lastaan, vaikka tämä kasvaa ja muuttaa pois kotoa - vaikka toiselle puolelle maailmaa. Ystävääkin voi rakastaa, vaikka tämä joskus tekisi tai sanoisi väärin tai vaikka ystävää ei näkisi aikoihin.

      • tsodiak

        Sua ei vissiin ole petetty tai et ainakaan tiedä että on. Mielipide saattaa hyvinkin äkkiä muuttua.


      • elämä on

        että rakkaus on harhaa ja unelmaa, muutat säveltäsi. Minut petti mies sekä oma väkivaltainen isä ni kun jäin avioerossa hänen luokseen: minulla oli harva se päivä naama verillä ja kroppa mustelmilla kun isä "opetti" minua. Omaa aviomiestäni rakastin yli kaiken, annoin kaikkeni mutta hän ei ollutkaan lupaustensa veroinen. Koe sama ja väitä että uskaltaa rakastaa aina.


      • elämä on
        elämä on kirjoitti:

        että rakkaus on harhaa ja unelmaa, muutat säveltäsi. Minut petti mies sekä oma väkivaltainen isä ni kun jäin avioerossa hänen luokseen: minulla oli harva se päivä naama verillä ja kroppa mustelmilla kun isä "opetti" minua. Omaa aviomiestäni rakastin yli kaiken, annoin kaikkeni mutta hän ei ollutkaan lupaustensa veroinen. Koe sama ja väitä että uskaltaa rakastaa aina.

        isä löysi itselleen naisen kun olin 16 ja tämä nainen esitti ehdon: joko tytär lähtee kotoa tai hän lähtee. Arvaa kumman vaihtoehdon oma isäni valitsi. Aivan oikein, olen elättänyt itseäni itsenäisesti 16-vuotiaasta lähtien enkä isäni kanssa ole enää missään tekemisissä. Se siitä isä-tytär-rakkaudesta.


      • Liisa ihmemaassa
        elämä on kirjoitti:

        isä löysi itselleen naisen kun olin 16 ja tämä nainen esitti ehdon: joko tytär lähtee kotoa tai hän lähtee. Arvaa kumman vaihtoehdon oma isäni valitsi. Aivan oikein, olen elättänyt itseäni itsenäisesti 16-vuotiaasta lähtien enkä isäni kanssa ole enää missään tekemisissä. Se siitä isä-tytär-rakkaudesta.

        Elämä on laiffii!! Ei kannata elää kun kuitenkin kuolee??


      • 37
        Liisa ihmemaassa kirjoitti:

        Elämä on laiffii!! Ei kannata elää kun kuitenkin kuolee??

        mieltä, että ei voi elää täysillä elämää, jos koko ajan pelkää. Ja minä olen petetty. Mennyt läpi hirmuisen prässin, koonnut itseni uudelleen, mutta silti en ajattele niin, että muka ei kannata rakastua. Kyllä kannattaa, rakkaus on kuitenkin niin väjevä voima, jonka eteen kannattaa tehdä töitä ja ottaa riski.
        Katkeruus tappaa kaiken, sellaista elämää en ainakaan halua. Minulle kävi niin paskasti, kuin vain voi käydä, sen rakkauden kanssa, mutta vaikeuksien kautta voittoon-, uskon siihen.

        Ei saa kyynistyä, katkeroitua, kriiseistä voi ottaa opiksi ja kääntää ne omiksi vahvuuksiksi. Elämä on oppimista niin virheineen,iloineen kuin rakkauksineen.

        Kyllä rakkaus on kuitenkin se kantavin voima.


      • mummomuori*
        37 kirjoitti:

        mieltä, että ei voi elää täysillä elämää, jos koko ajan pelkää. Ja minä olen petetty. Mennyt läpi hirmuisen prässin, koonnut itseni uudelleen, mutta silti en ajattele niin, että muka ei kannata rakastua. Kyllä kannattaa, rakkaus on kuitenkin niin väjevä voima, jonka eteen kannattaa tehdä töitä ja ottaa riski.
        Katkeruus tappaa kaiken, sellaista elämää en ainakaan halua. Minulle kävi niin paskasti, kuin vain voi käydä, sen rakkauden kanssa, mutta vaikeuksien kautta voittoon-, uskon siihen.

        Ei saa kyynistyä, katkeroitua, kriiseistä voi ottaa opiksi ja kääntää ne omiksi vahvuuksiksi. Elämä on oppimista niin virheineen,iloineen kuin rakkauksineen.

        Kyllä rakkaus on kuitenkin se kantavin voima.

        ilman rakkautta ei olisi mitään syytä elää. Mutta se todellinen rakkaus lähtee aina itsestä.

        Ensin täytyy oppia itse rakastamaan, sitten sitä osaa ottaa myös vastaan. Se vahvistaa myös kun elämä heittää polvilleen. Sillä aina tulee olemaan niitä, jotka ovat rikkoutuneet itse eivätkä osaa antaa muuta kuin pelkoa, hätää ja hylkäämistä. Omaa pahaa oloaan he sitten tartuttavat muihin. Muuta vastalääkettä tuohon tartuntaan ei ole, kuin se että jaksaa itse edelleen rakastaa ja uskoa siihen vähäänkin hyvään, mitä ympärillä on.


    • 25

      Joka sana on totta.
      Rakastaa ja pettää, tulee kottin kun on suuri riski jäädä ilman kotia.
      Vaimon arvo- yht. laina ja talo... " haluan muttei ole varaa..."
      tätä olen kuulut...
      surullista niin todella surullista...

      • loveless

        ...miksi petturit salaavat uskottomuutensa, on juuri tuo riski jäädä ilman kotia kuten mainitsit. Siis todellisuudessahan kodittomaksi jääminen on suurimmalle osalle kansaa epätodennäköistä, mutta ihminen on mukavuudenhaluinen eikä haluaisi hypätä muuttoprosesseihin ja taloudellisiin järjestelyihin uudelleen. Se on pelko tuntemattomasta. Kuka nyt kotoaan haluaisi lähteä.

        Joten petturi laskelmoiden pelaa peliään puolison takana käyttäen korttejaan "viisaasti". Jos näyttää siltä että homma salarakkaan kanssa ei olekaan niin vahva että oman puoliso kannattaisi häneen vaihtaa niin on turhan suuri riski jättää se oma puoliso (vielä). Jos taas näyttää että salarakas voi tarjota kaikki samanlaiset turvallisuuden puitteet kuin kotona, on vaihto-operaatiolle matala kynnys.

        Ihminen on julma eläin ja jokainen ajattelee vain omaa etuaan. Usein on moralisoitu että petturin olisi ensin jättää pitänyt puoliso jos kerran tunnistaa haluja muihin ja sitten vasta siirtyä toiseen kukkaan. Mutta harva on niin rohkea, myös rohkea talouden kannalta että pystyy jättämään kotinsa, hankkimaan uuden ja elämään uudenlaista elämää sinkkuna vain sen perusteella että on alkanut tuntemaan haluja muita kohtaan tai oma puoliso ei enää seksuaalisesti kiihota vaikka muuten suhde ja perhe toimisi hyvin.

        Voisiko verrata auton ostoon? Käydään koeajamassa useita eri vaihtoehtoja ja vaihdetaan vasta kun kunnollinen vaihtoauto löytyy.


      • 25
        loveless kirjoitti:

        ...miksi petturit salaavat uskottomuutensa, on juuri tuo riski jäädä ilman kotia kuten mainitsit. Siis todellisuudessahan kodittomaksi jääminen on suurimmalle osalle kansaa epätodennäköistä, mutta ihminen on mukavuudenhaluinen eikä haluaisi hypätä muuttoprosesseihin ja taloudellisiin järjestelyihin uudelleen. Se on pelko tuntemattomasta. Kuka nyt kotoaan haluaisi lähteä.

        Joten petturi laskelmoiden pelaa peliään puolison takana käyttäen korttejaan "viisaasti". Jos näyttää siltä että homma salarakkaan kanssa ei olekaan niin vahva että oman puoliso kannattaisi häneen vaihtaa niin on turhan suuri riski jättää se oma puoliso (vielä). Jos taas näyttää että salarakas voi tarjota kaikki samanlaiset turvallisuuden puitteet kuin kotona, on vaihto-operaatiolle matala kynnys.

        Ihminen on julma eläin ja jokainen ajattelee vain omaa etuaan. Usein on moralisoitu että petturin olisi ensin jättää pitänyt puoliso jos kerran tunnistaa haluja muihin ja sitten vasta siirtyä toiseen kukkaan. Mutta harva on niin rohkea, myös rohkea talouden kannalta että pystyy jättämään kotinsa, hankkimaan uuden ja elämään uudenlaista elämää sinkkuna vain sen perusteella että on alkanut tuntemaan haluja muita kohtaan tai oma puoliso ei enää seksuaalisesti kiihota vaikka muuten suhde ja perhe toimisi hyvin.

        Voisiko verrata auton ostoon? Käydään koeajamassa useita eri vaihtoehtoja ja vaihdetaan vasta kun kunnollinen vaihtoauto löytyy.

        Ihmeellista ettei kyseessä on rakkaus, kunnioittaminen eli tunteet vaan yht. laina, talo, auto ect.
        ja ei ole rohkeutta aloittaa kaikki alusta, paremmin on kai käydä jossain ja joka tapauksessa " illaksi kotiin", saada anteeksi, odottaa kun pöly laskeuttuu ja sitten taas sama homma....
        Erääs herra kertoi minulle että kyllä, hän haluaisi olla minun kaa, ei asumaan vaan tavata, pitää hauskaa jne. muttei kun ei ole varaa... ( kyseessä on iso omakotitalo, yht. laina vaimon kaa, 4 autoa, talot mm. Ranskassa, Croatiassa) niiden myynti, jako on todella hankkala jne.
        Sen sijan vaimon kaa nukkumaan menoa jne on tuskallista mutta sen pakko kestää kun kyseessä on kts.yllä.....
        En halua sitä herra... surullista ja likaiselta koko homma tuntuisi...
        Ja voisn kuvitella että kun herralla taloustilanne kunnossa on kyseessä tunteet ja tylsä peheelämää, hyi...


    • ikjkgrfikjgrijoijgro

      Mä aattelin muutenkin alkaa harrastamaan ennemmin toisten naisia. Ei ole kivaa olla se petetty, helpommalla pääsee kun loisii itse toisten suhteisiin.

    • tragedy*

      on kerrankin oikein rakastanut, niin haluaa rakastaa jatkossakin. Viis siitä tuleeko ehkä joskus petetyksi tai jätetyksi. Rakkaus vaatii rohkeutta. Rakkaudesta on myös tarvittaessa osattava luopua.

      • loveless

        Jokainen ihminen on kokonaisuus sinänsä. Toinen ihminen ei ole elinehto.
        Rakastuminen on tahdosta riippumaton tunne mutta se on ikävä kyllä silmänlumetta. Ihminen luulee näkevänsä toisessa juuri niitä asioita joista on aina unelmoinutkin. Sokaistuu rakkaudesta, sanotaan. Ja vanhalla sanonnalla on perää sillä totuus on toisenlainen. Se toinen ihminen näkee sinussa yhtä vääristyneitä fantasioita ja kuvittelee asioiden menevän juuri niin kun hän itse on aina unelmoinut. Ja sitten totuus toisesta paljastuukin aivan toisenlaiseksi kuin olit kuvitellut. Eikä hänen käsitys oikeasta ja väärästä olekaan sama kuin sinulla. Ja joudutaan tekemään kompromisseja. Kompromisseja siihen sinun iki-ihanaan unelmaelämääsi !?! Ei siinä unelmassa ollut kompromisseja.
        Sitten elämä ei olekaan enää ihanaa. Lupauset tulee petettyä, tulee tehtyä itsekkäitä päätöksiä ja ajattelemattomuuttaan aiheuttaa toiselle harmia. Tulee uusia salaisia unelmia paremmasta elämästä. Joskus haluaa alkaa toteuttamaan niitä unelmia siinä toivossa että tällä kertaa onnistuisi. Pitää päästä pois tästä "vankilasta".

        Edelleen olen päättänyt olla rakastamatta vaikka rakastumiselta saattaisi tilanteesta riippuen olla vaikea välttyä. Rakastuminen menee ohi mutta olen mielummin realisti kuin luottavainen. Minulle rakastaminen kulkee käsi kädessä luottamuksen kanssa. Kukaan ihminen (paitsi oma lapsi ehkä) ei ole sen arvoinen että antautuisin hänelle kaikkine tunteineni ja huolenpitoineni. Toiselta ihmiseltä ei voi odottaa samaa takaisin joten miksi ottaisin edes sitä riskiä että menettäisin kaiken toisen välinpitämättömyyteen.

        Nyt kun olen takaisin jaloillani ja pää pystyssä totaalisen nujerruksen jälkeen, uskallan rohkeasti sanoa että rakastaminen ja luottaminen loppui tähän. Täytynee alkaa kirjoittamaan nykyaikaisempia lasten satukirjoja tulevaa sukupolvea varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1666
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      170
      1271
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      196
      792
    Aihe