Yhteiskunnan tuet ?

Näinkö ?

Mites on uskovien kanta erilaisiin yhteiskunna tukiin eli onko niiden hakeminen väärin ja syntiä ?
Kuitenkin näitä yhteiskunnan vähäosaisille tarkoitettuja tukia on jotkut käyttäneet väärin ja silloinhan
se on väärin ja syntiä.
Onhan ihmisen pyrittävä raamatun mukaankin elättämään itsensä omalla työllään, eikä
jäädä elämään yhteiskunnan tukien varaan.
Itse olen työtön ja viimeksi olin kursseilla pari vuotta sitten.
Kurssin jälkeen en kuitenkaan enää mennyt kortistoon saadakseni työttömyysturvaa.
Minä ainakin koen, että on väärin hakea mitään yhteiskunnan tukia, niin kauan kun vain
jotenkin pärjää ilman mitään tukia.
Kurssin ja työharjoittelujen aikana itselleni selvisi, ettei minusta ole nykyajan kiireiseen ja
vaativaan työelämään, terveys ei kestä.

Vaikka elämä onkin taloudellisesti niukempaa, niin jotenkin on kuitenkin pärjätty
pienten säästöjen, vanhempien eläkkeen ja joidenkin satunnaisten tulojen turvin erilaisista rahamenoista.
Täten olisikin väärin hakea mitään yhteiskunnan tukia, koska ilmankin on tultu toimeen.

9

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perustella...

      tämän asia raamatulla ja omilla sanoillasi ja sitte voisti myös selittää laittamasi kohdan miten se liittyy tähän asiaan!

      kerroppa vähän omia taustojasi oletko ees uskova vai provoiletko vaan???

      koska jokainen tosi uskova tietää miten tämä asia on!

      ja tosi uskova osaa tämänkin asian näytää raamatulla toteen miten tämä on.

      mutta osaatko sinä ja muut???

    • että terveys

      ei kestä???

      kun sanot näin!

      "Kurssin ja työharjoittelujen aikana itselleni selvisi, ettei minusta ole nykyajan kiireiseen ja
      vaativaan työelämään, terveys ei kestä."

      oletko sitte pelkkä tyhjäntoimittaja ja päivät pitkät olet vain tyhjän panttina tekemättä mitään ja meinaatko loppuelämäsi vain maleksia ja olla tekemättä mitään???

      ja tässä kun sanot näin

      "Vaikka elämä onkin taloudellisesti niukempaa, niin jotenkin on kuitenkin pärjätty
      pienten säästöjen, vanhempien eläkkeen ja joidenkin satunnaisten tulojen turvin erilaisista rahamenoista.
      Täten olisikin väärin hakea mitään yhteiskunnan tukia, koska ilmankin on tultu toimeen."

      niin ja etkö sitten itse tee tässä väärin kun sanot että tukien hakeminen on väärin, niin miksi sitte ite haet rahallista tukea vanhemmiltasi???

      kun sekin on rahallisen tuen hakemista niin etkö tässä tapauksessa vain käytä vanhhempiasi hyväksi omien menojesi ja etujen tavoittelussa ja elät vanhempien siivellä???

      ja loppuun lainaan sanojasi

      "Onhan ihmisen pyrittävä raamatun mukaankin elättämään itsensä omalla työllään."

      miksi et sitten elätä itseäsi omalla työllä???

      vai oletko vaan laiska ja velehtelet itsellesi ja muille että terveys ei kestä???

      niin ja tässä linkki toiseen keskustelun avaukseesi!

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9063780

      onko sinun mielestäsi työn tekeminen väärin ja kaikkien pitäisi lopettaa työn teko???

      eikös tämäkin ole oman edun tavoittelua että saat tekemästäsi työstä rahallisen korvauksen ja väärin ja syntiä, koska voisit tehdä saman työn ruokapalkalla tai ilmaiseksi koska tässähän riistät toisen omaisuutta???

      eikös sekin ole väärin kun ihmiset saa eläkettä vaikka itsensä pitäisi pystyä elättämään eikä elää eläkkeen turvin???

      niin ja eikös sekin ole väärin ja syntiä että joutuu turvautumaan muihin ihmisiin saadakseen rahaa omaa elämää varten vaikka itse pitäisi pystyä itsensä elättämään eikä käyttää muita hyväksi ja lainata rahaa???

      niin entä sitte kun meillä täällä hyvinvointi valtioissa on kaikki asiat hyvin, on yllin kyllin ruokaa ja eikä nähdä nälkää ja meillä on juoksevaa vettä on työpaikka ja on vielä oma kämppä/talokin ettei tarvitse taivas alla nukkua.

      ja toisilla ei ole jossakin kyöhissä maissa niin emmekö me tee tässäkin syntiä ja väärin???

      koska meillä on oikeus tähän ja köyhissä maissa ei ihmisillä ole emmekö me tässä tapauksessa riistä köyhiltä ihmisiltä ja eikö meidänkin pitäisi elää samallalailla kuin hekin???

      emmekö me tässäkin aja omaa etua että meillä on juoksevaa vettä ja ruokaa ja kämppä/talo ja työpaikka, eikö meidänkin pitäisi luopua näistä ja antaa nämä edut köyhille ihmisille tai elää samalla lailla kuin köyhät ihmiset köyhissä maissa???

      emmekö me tässä kaikessa tee väärin ja syntiä???

      sitten kun sanot näin

      J"os palkan eteen ei tarvitse raataa niska limassa ja palkka on moninketainen siihen, mitä
      joku pienempituloinen saa paljon raskaammasta työstä, niin silloinhan se on väärin.
      Korkeassa virassa toimiva johtaja tekee syntiä, jos hän teettää paljon työtä, josta
      johtaja kerää muhkeat voitot, mutta ei maksa työntekijöille työn määrään
      oikein suhteutettua palkkaa."

      niin eikös tämä ole sama asia kuin meillä täällä hyvinvointi valtioissa on kaikki mitä me tarvitsemme ja toisilla ei ole.

      niin samallaillahan me teemme tässä väärin ja syntiä ja riistämme heiltä kuin toiset joutuu nukkumaan taivas alla, eikä toisilla ole ees juoksevaa vettä saati ruokaa saati asuinsijaa ja työpaikkaa.

      he juotuvat taistelemaan elämästään joka päivä ja me emme.

      niin eikö tämä ole väärin ja syntiä, kun me elämmä täällä hyvin ja yltäkylläisyydessä ja toiset joutuvat elämään paljon kovempaa elämää köyhyydessä kuin me.

      eikö meidänkin pitäisi elää samalla lailla kuin nämä ja luopua kaikesta hyvin voinnistamme koska toiset joutuu kovemmalle kuin me ???

      vastaappa näihin!

      • tuli vielä

        pari mieleen!

        entäs jos on perhe ja lapsia ja työpaikka lähtee alta, eikä saa uutta heti niin eikös siinäkin tapaukseesa ole väärin ja syntiä hakea tukia ja muita, kun muut ne joutuu maksamaan vaikka itse pitäisi elättää itsensä ja perheensä???

        ja entäs äitiys ja isyys rahat eikös nekin ole väärin ja syntiä kun muut joutuu maksaamaan lapsesi vaikka itsehän pitäisi itsensä ja perheensä elättää eikä mitään aitiys ja isyys rahoja nostella???

        eikö kaikkien semmoisten jotka asuvat kotona ja ovat jo täysi-ikäisiä pitäisi muuttaaa pois kotoa ja elämästä vanhempien siiveltä ja ruveta elättämään itsensä ja hommattava oma kämppä.
        eikös tämäkin ole väärin ja syntiä käytää vanhempia hyväksi ja asua vanhempien luona????

        vaikka itsensä pitäisi pystyä elättämään omalla työllään, eikä muitten elättämään sinua.

        eikös itsensä kuoluttaminenkin ole oma edun tavoittelua???
        että saa paremman työpaikan ja pääsee paremmille palkoille, eikö tämäkin ole väärin ja syntiä kun kouluttaa itseänsä????

        vaikka pitäisi mennä suoraan töihin eikä mitään kouluja käydä eikö???

        emmekö me kaikessa tässä aja omaa etuamme ja tee väärin ja syntiä, kun vaadimme että meillä on kaikki hyvin ja meillä on oikeus kaikkeen tähän????

        eikö meidän pitaäisi luopua kaikesta tästä koska kaikkihan on väärin ja syntiä eikö vain???

        niin ja loppuun vielä kun sanot näin

        "Vaikka elämä onkin taloudellisesti niukempaa, niin jotenkin on kuitenkin pärjätty
        pienten säästöjen, vanhempien eläkkeen ja joidenkin satunnaisten tulojen turvin erilaisista rahamenoista.
        Täten olisikin väärin hakea mitään yhteiskunnan tukia, koska ilmankin on tultu toimeen."

        niin ja etkö sitten itse tee tässä väärin kun sanot että tukien hakeminen on väärin, niin miksi sitte ite haet rahallista tukea vanhemmiltasi???

        kun sekin on rahallisen tuen hakemista niin etkö tässä tapauksessa vain käytä vanhhempiasi hyväksi omien menojesi ja etujen tavoittelussa ja elät vanhempien siivellä???

        lopuksi etkö ole itsesi, uskosi ja kirjoituksesi kanssa ristiriidassa kun turvaat omiin vanhempiisi ja haet rahallista tukea.

        todennäköisesti asutkin vielä kotona saat ruuan ja kaikki jne...

        ja jos et osaa vastata näihin niin et ees tiedä mistä puhut ja olet ristiriidassa itsesi ja uskosi kanssa.

        etkä kaiken lisäksi ees tunne kirjoituksia jos et osaa vastata näihin joten taidatkin vain olla joku ateisti joka pilailee??? :)

        nii ja kaiken lisäksi etkö nyt kirjoituksellasi tuomitse monia ihmisiä helvettiin ja sano että he elävät synnissä ja eivät pääse taivaaseen ja tekevät väärin kun elävät miten elävät.

        koska sanot että kaikki on syntiä mitä he tekevät????

        ja loppuun lainaan sanojasi ja tämä on kaikken tärkein asia mielestäsi, eikö vain???

        "Onhan ihmisen pyrittävä raamatun mukaankin elättämään itsensä omalla työllään."

        alkääkä unohtako tätä!

        etkö itse tee väärin ja syntiä kun et itse elätä itseäsi vaikka sanot näin????


      • vielä567y45
        tuli vielä kirjoitti:

        pari mieleen!

        entäs jos on perhe ja lapsia ja työpaikka lähtee alta, eikä saa uutta heti niin eikös siinäkin tapaukseesa ole väärin ja syntiä hakea tukia ja muita, kun muut ne joutuu maksamaan vaikka itse pitäisi elättää itsensä ja perheensä???

        ja entäs äitiys ja isyys rahat eikös nekin ole väärin ja syntiä kun muut joutuu maksaamaan lapsesi vaikka itsehän pitäisi itsensä ja perheensä elättää eikä mitään aitiys ja isyys rahoja nostella???

        eikö kaikkien semmoisten jotka asuvat kotona ja ovat jo täysi-ikäisiä pitäisi muuttaaa pois kotoa ja elämästä vanhempien siiveltä ja ruveta elättämään itsensä ja hommattava oma kämppä.
        eikös tämäkin ole väärin ja syntiä käytää vanhempia hyväksi ja asua vanhempien luona????

        vaikka itsensä pitäisi pystyä elättämään omalla työllään, eikä muitten elättämään sinua.

        eikös itsensä kuoluttaminenkin ole oma edun tavoittelua???
        että saa paremman työpaikan ja pääsee paremmille palkoille, eikö tämäkin ole väärin ja syntiä kun kouluttaa itseänsä????

        vaikka pitäisi mennä suoraan töihin eikä mitään kouluja käydä eikö???

        emmekö me kaikessa tässä aja omaa etuamme ja tee väärin ja syntiä, kun vaadimme että meillä on kaikki hyvin ja meillä on oikeus kaikkeen tähän????

        eikö meidän pitaäisi luopua kaikesta tästä koska kaikkihan on väärin ja syntiä eikö vain???

        niin ja loppuun vielä kun sanot näin

        "Vaikka elämä onkin taloudellisesti niukempaa, niin jotenkin on kuitenkin pärjätty
        pienten säästöjen, vanhempien eläkkeen ja joidenkin satunnaisten tulojen turvin erilaisista rahamenoista.
        Täten olisikin väärin hakea mitään yhteiskunnan tukia, koska ilmankin on tultu toimeen."

        niin ja etkö sitten itse tee tässä väärin kun sanot että tukien hakeminen on väärin, niin miksi sitte ite haet rahallista tukea vanhemmiltasi???

        kun sekin on rahallisen tuen hakemista niin etkö tässä tapauksessa vain käytä vanhhempiasi hyväksi omien menojesi ja etujen tavoittelussa ja elät vanhempien siivellä???

        lopuksi etkö ole itsesi, uskosi ja kirjoituksesi kanssa ristiriidassa kun turvaat omiin vanhempiisi ja haet rahallista tukea.

        todennäköisesti asutkin vielä kotona saat ruuan ja kaikki jne...

        ja jos et osaa vastata näihin niin et ees tiedä mistä puhut ja olet ristiriidassa itsesi ja uskosi kanssa.

        etkä kaiken lisäksi ees tunne kirjoituksia jos et osaa vastata näihin joten taidatkin vain olla joku ateisti joka pilailee??? :)

        nii ja kaiken lisäksi etkö nyt kirjoituksellasi tuomitse monia ihmisiä helvettiin ja sano että he elävät synnissä ja eivät pääse taivaaseen ja tekevät väärin kun elävät miten elävät.

        koska sanot että kaikki on syntiä mitä he tekevät????

        ja loppuun lainaan sanojasi ja tämä on kaikken tärkein asia mielestäsi, eikö vain???

        "Onhan ihmisen pyrittävä raamatun mukaankin elättämään itsensä omalla työllään."

        alkääkä unohtako tätä!

        etkö itse tee väärin ja syntiä kun et itse elätä itseäsi vaikka sanot näin????

        vastaappa/vastatkaapa näihin!!!!


      • tämänkin
        vielä567y45 kirjoitti:

        vastaappa/vastatkaapa näihin!!!!

        kirjoituksen takana???

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4963548

        ITSETYYDYTYS - syntiä? syntiä??? 19.10.2007 16:30

        Onko itsetyydytys syntiä. Kysyn erityisesti VL-väeltä, sillä siellähän kaikkeen suhtaudutaan KIELTEISEMMIN! Kaikkihan me olemme koskeneet omaan pippeliimme - pesseet,kuivanneet). ELI SEHÄN ON JO TIUKAN TULKINNAN MUKAAN RUNKKAUSTA!!! Onko siis tuleva "itku ja hammastenkiristys" KAIKILLE MIEHILLE (=joilla pippeli on)?

        nii ja kaiken lisäksi etkö nyt kirjoituksellasi tuomitse monia ihmisiä helvettiin ja sano että he elävät synnissä ja eivät pääse taivaaseen ja tekevät väärin kun elävät miten elävät.

        ja kirjoituksellasi tarkoita samaa asiaa kuin tässä

        eli kysyn sinulta näin että Onko siis tuleva "itku ja hammastenkiristys" ???


    • rouva51

      Kyllä aika paljon voidaan määrittää ihmisen pahuus sillä, että hän odottaa valmista. Yhteiskunnan tuet tilapäisesti eivät voi olla väärin, vallanpitäjien syytä on jos niitä saavat hekin, jotka pystyisivät ja saisivat töitä.
      Nuorena on helppoa ottaa kantaa, mitä varten kannattaa elättää loiseläjiä, kun tulee ikää asia muuttuu.
      Olen potenut selkäkipuja monta päivää, kuinka vaikeaa onkaan saada kotiapua.
      Eihän kiire kaikille sovi, on turha yleistää että kaikessa työssä vaaditaan niin suurta tehokkuutta.
      Suoraan kysymykseen suora vastaus: on väärin käyttää enempää tukea kuin tarvitsee.
      Vaikuttaa siltä kuitenkin, olet liian ankara itsellesi.

      • salapoliisi...

        vihreet, RKP ja somalit ovat asiant untijoita siina.
        Ja heilla on avara omatunto...

        katsokaa vaikka ali qassimia ja astridia..


    • ...

      ...

    • uskova+eläke+tuet

      yhteis kunnan myöntämiin tukiin,työttömyys korvaus,, asumis tuki,,sossusta saatavat avustukset.kuten myös jos terveytesi ei kestä niin ottaa selvää onko sinulla mahdollisuus päästä eläkkeelle.se että ei näitä hae saattaa johtua sekin vääristä motiiveista.et tee väärin eikä kukaan muukaan joka rehellisin perustein näitä hakee ja on niihin oikeutettu.niin...koetko sinä asian näin että kun et mielestäsi pärjää tämän ajan työ elämässä niin et siksi voi hakea työttömyys korvausta,koska et kuitenkaan voisi vastaan ottaa sinulle tarjottavaa mahdollista työ paikkaa,jos näin on niin asia on hiukan erilainen kohdallasi??? jos sitä kautta koet vääräksi hakea kyseistä etuutta.mutta voisitko ajatella että tekisit jotain minkä terveytesi puolesta jaksaisit tehdä.tai ottaa selvää eläkkeen saanti mahdollisuudesta kohdallasi jos terveyden tilasi todella on sellainen ettet kykene työ elämään.voisit myös ottaa yhteyttä paikalliseen sosiaalitoimistoon ja tilata ajan henkilölle joka voisi selvittää sinulle minkälaisiin tukiin ja avustuksiin sinulla olisi oikeus tapauksessasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1046
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      132
      957
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      847
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      19
      819
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      802
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      729
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      691
    Aihe