http://www.youtube.com/watch?v=hSfTsOmmMeI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=7qMMTTYexnw&feature=related
parhaiten se on selitetty t assa;
VISION OF PAUL
.
Onko Jeesus Mikael?
7
309
Vastaukset
- Johanneksen_poika
Riku Richter oli aikoinaan tunnettu Jehovan todistaja -puhuja. Hän alkoi tutkia tuota Jeesus / Mikael -teemaa ja tuli eri tulokseen kuin Vartiotorniseura. Niinpä Riku erotettiin. Toisinajattelua ei siinä järjestössä sallita.
Riku on nykyisin 91-vuotias. Hänellä on kotisivut. Sivuilta löytyy mm. esitelmä, jossa pohditaan luvuissa 5 ja 6 tuota asiaa. Voit kuunnella sen tältä sivulta:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/riku/lopunaika.htmlValaiseva sivusto tämäkin:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
Jt-Vartiotorni, huhtikuu 2010 väittää suoraan ja yksinkertaisesti,
sivulla 19, että Jeesus oli ylienkeli Miiakel ja on nyt Jeesus, mutta
tulee taas Miikaeliksi.
Mutta onhan vain yksi Herra ja ylienkeleitä mainitsee Raamattukin
muutaman. Joten Jeesus ei edes järjellisesti ajateltuna voisi olla Miikael.- enkeli ja Jumala.
AnttiVKantola kirjoitti:
Valaiseva sivusto tämäkin:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
Jt-Vartiotorni, huhtikuu 2010 väittää suoraan ja yksinkertaisesti,
sivulla 19, että Jeesus oli ylienkeli Miiakel ja on nyt Jeesus, mutta
tulee taas Miikaeliksi.
Mutta onhan vain yksi Herra ja ylienkeleitä mainitsee Raamattukin
muutaman. Joten Jeesus ei edes järjellisesti ajateltuna voisi olla Miikael.Onhanse Jumalakin enkeli. Palavassa pensaassa ilmestyi ja oli kuitenkin Jumala.
2. Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
3. Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
4. Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
5. Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
Ap.t. 7:30. Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
Antille älliä päähän, ei hän mittään ymmärrä.
Jospa Jeesus onkin Herra ja ylienkeli Miikael voisi olla vaikkapa yksi
ylienkeleistä.
Juud.1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala.html- Saagapolku
Rakkaat ystävät Me olemme yhtä kuin Arkkienkeli Kristustietoisuus Mikael Aton jonka tietoisuuden pisaroita me oikeasti olemme. Olemme aivan Lähteen vieressä ensimmäinen askel kaksinaisuuteen Lähteestä.
Arkkienkelit ovat olentoja, jotka ovat hyvin lähellä Alkulähdettä/Henkeä/Jumalaa, mutta ne eivät ole täysin yhtä sen kanssa. Ne ovat yhden askeleen poispäin absoluuttisesta tietoisuudesta, joka tarkoittaa puhdasta Olemista ilman erillisyyttä, joksikin tulemista tai yksilöllisyyttä.
Arkkienkelit eivät ole Jumalan ulkopuolella. Mikään ei ole Jumalan ulkopuolella. Jumala on kaikessa. Jumala on läsnä kaikissa luoduissa energioissa "Hengen aspektina". Nimenomaan tämä aspekti tekee kaikista näistä energioista YHTÄ.
Jumala ei tiennyt mitä arkkienkelit tulivat kokemaan sen jälkeen kun he saapuivat kaksinaisuuden maailmaan. Juuri sitä Hän janosi: kun ei TIEDÄ kaikkea, vaan kokee jotakin uutta.
Jumala eli Henki ei ole pimeyttä eikä Valoa. Jumala vain yksinkertaisesti ON. Arkkienkelit ovat Valon olentoja. Luomalla Valon Jumala loi myös Pimeyden. Se johtuu vain siitä, että arkkienkelit ovat kaksinaisuuden ulottuvuudessa, Ykseyden ulkopuolella. Niillä on yksilöllisyyden taju. Valominän (enkelin) luominen aiheutti Pimeysminän luomisen eli sen osan Itsestä, josta puuttuu Valo. Tässä polariteetissa on kauneutta, koska se sisältää luomisen dynamiikan.
Arkkienkelit huomasivat, että he pystyivät luomaan useita muotoja ja elämään niissä. Jokaiseen muotoon, jota asustaa tietoinen olento, liittyy tietty näkökulma eli perspektiivi, joka mahdollistaa "muodottomalle tietoisuudelle" asioiden kokemisen eri tavoin. Kun arkkienkelit lähtivät seikkailemaan kokemusten perässä, koko sitä prosessia voidaan kuvata valtavana säihkyvän valon vesiputouksena. Arkkienkelien energia valui ulos Jumalasta/Alkulähteestä kuin säihkyvän, kirkkaan veden massiivinen virta, joka eteni joka suuntaan. Tämän valtavan vesivirran sisällä erottui pieniä virtoja, jotka jakautuivat vielä pienemmiksi virroiksi, kunnes muodostui nestemäisen valon pienen pieniä pisaroita. Näitä pisaroita voidaan verrata tietoisuuden yksittäisiksi yksiköiksi, joilla kullakin on oma kokemussarjansa.
Hengen ja sielun tanssi oli juuri todella alkanut!
Tietoisuuden yksittäiset yksiköt, joita me kutsumme sieluiksi, jatkoivat matkaansa. Syvällä sisimmässään niillä oli energiaa Hengeltä eli Alkulähteeltä sekä energiaa siltä arkkienkeliltä, josta ne olivat peräisin. Mutta kun ne matkasivat yhä kauemmaksi, ne tulivat kokemaan, että oli mahdollista unohtaa alkuperänsä, unohtaa jumaluutensa ja eksyä pimeyteen ja illuusioon. Tätä pimeyden ja valon polariteettia voitiin parhaiten kokea ihmisenä, eläen maapallolla.
Verho ohenee ja pian me tervehdimme toisiamme. Saagapolku kirjoitti:
Rakkaat ystävät Me olemme yhtä kuin Arkkienkeli Kristustietoisuus Mikael Aton jonka tietoisuuden pisaroita me oikeasti olemme. Olemme aivan Lähteen vieressä ensimmäinen askel kaksinaisuuteen Lähteestä.
Arkkienkelit ovat olentoja, jotka ovat hyvin lähellä Alkulähdettä/Henkeä/Jumalaa, mutta ne eivät ole täysin yhtä sen kanssa. Ne ovat yhden askeleen poispäin absoluuttisesta tietoisuudesta, joka tarkoittaa puhdasta Olemista ilman erillisyyttä, joksikin tulemista tai yksilöllisyyttä.
Arkkienkelit eivät ole Jumalan ulkopuolella. Mikään ei ole Jumalan ulkopuolella. Jumala on kaikessa. Jumala on läsnä kaikissa luoduissa energioissa "Hengen aspektina". Nimenomaan tämä aspekti tekee kaikista näistä energioista YHTÄ.
Jumala ei tiennyt mitä arkkienkelit tulivat kokemaan sen jälkeen kun he saapuivat kaksinaisuuden maailmaan. Juuri sitä Hän janosi: kun ei TIEDÄ kaikkea, vaan kokee jotakin uutta.
Jumala eli Henki ei ole pimeyttä eikä Valoa. Jumala vain yksinkertaisesti ON. Arkkienkelit ovat Valon olentoja. Luomalla Valon Jumala loi myös Pimeyden. Se johtuu vain siitä, että arkkienkelit ovat kaksinaisuuden ulottuvuudessa, Ykseyden ulkopuolella. Niillä on yksilöllisyyden taju. Valominän (enkelin) luominen aiheutti Pimeysminän luomisen eli sen osan Itsestä, josta puuttuu Valo. Tässä polariteetissa on kauneutta, koska se sisältää luomisen dynamiikan.
Arkkienkelit huomasivat, että he pystyivät luomaan useita muotoja ja elämään niissä. Jokaiseen muotoon, jota asustaa tietoinen olento, liittyy tietty näkökulma eli perspektiivi, joka mahdollistaa "muodottomalle tietoisuudelle" asioiden kokemisen eri tavoin. Kun arkkienkelit lähtivät seikkailemaan kokemusten perässä, koko sitä prosessia voidaan kuvata valtavana säihkyvän valon vesiputouksena. Arkkienkelien energia valui ulos Jumalasta/Alkulähteestä kuin säihkyvän, kirkkaan veden massiivinen virta, joka eteni joka suuntaan. Tämän valtavan vesivirran sisällä erottui pieniä virtoja, jotka jakautuivat vielä pienemmiksi virroiksi, kunnes muodostui nestemäisen valon pienen pieniä pisaroita. Näitä pisaroita voidaan verrata tietoisuuden yksittäisiksi yksiköiksi, joilla kullakin on oma kokemussarjansa.
Hengen ja sielun tanssi oli juuri todella alkanut!
Tietoisuuden yksittäiset yksiköt, joita me kutsumme sieluiksi, jatkoivat matkaansa. Syvällä sisimmässään niillä oli energiaa Hengeltä eli Alkulähteeltä sekä energiaa siltä arkkienkeliltä, josta ne olivat peräisin. Mutta kun ne matkasivat yhä kauemmaksi, ne tulivat kokemaan, että oli mahdollista unohtaa alkuperänsä, unohtaa jumaluutensa ja eksyä pimeyteen ja illuusioon. Tätä pimeyden ja valon polariteettia voitiin parhaiten kokea ihmisenä, eläen maapallolla.
Verho ohenee ja pian me tervehdimme toisiamme.Mikael ja Jeesus toimivat yhdessä, joten he ovat erit.
Mutta Mikaelilla ei ole valtaa TUOMITA kuten on Jeesuksella.
Ihmisen pojan kaltaiseksi Jeesusta nimitettiin Vanhassa Testamentissa
niissä tapauksissa joissa tahdottiin korostaa hänen jumaluuttaan,
Kristus-manttelia.
Dan. 7:13
Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Ketä kiinnostaa VILPITTÖMSÄTI - tämä on Jehovan testi - havaitsee tässä
erikseen Jeesukseen ja erikseen erään johtavan enkelin, Mikaelin:
Daniel 10:5
Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
6
Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
7
Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät.
8
Ja minä jäin yksin. Ja kun minä näin tämän suuren näyn, meni minulta kaikki voima; minun verevä muotoni muuttui kaamean näköiseksi, eikä minussa ollut voimaa mihinkään.
9
Ja minä kuulin hänen sanainsa äänen; ja kuullessani hänen sanainsa äänen minä vaivuin horroksiin kasvoilleni, kasvot maata vasten.
10
Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan.
11
Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
12
Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
13
Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."
Dan. 7. luku puhuu toisestakin Miikaelin veroisesta johtavasta enkelistä,
Gabrielista. Mutta Jeesus ei ole luotu henkiolento vaan on Jumala.
Juudaan kirje 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 1:7
Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
Hepr. 1:13
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
on enkeli Mikael, silloin hänen isänsäkin on enkeli.
Mutta Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi.
Raamattu sulkee Jeesuksen pois enkelten joukosta (Heb 1:5-8) ilmoittamalla että Jeesusta kumartaa KAIKKI JUMALAN ENKELIT (Heb 1:6). Tätä Jumalan Poikaa jota kaikki enkelit tulevat kumartamaan Jumala sanoo JUMALAKSI (Heb 1:8). Kenellä on rohkeutta väittää Jumalaa vastaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450