Heips! Olen 24-vuotias nainen ja elämäni aikana altistunut pahasti homeille kouluissa, asunnoissa ja työpaikalla.
Oireita ovat olleet pahentuneet astmaoireet, tukkoisuus, mustelmat, huimaus ja vaikeimpana jatkuva LÄMPÖILY. Nyt olen onneksi päässyt homeisista tiloista. OIreilen kuitenkin aina kesäisin.
Nyt lämpö minulla alkoi taas nousta, jo kolmatta kesää peräkkäin. Oireilen siis ilmeisesti luonnossa esiintyville homeille. Oireet alkavat viimeistään heinäkuussa ja kestävät pahana lokakuulle. Siihen, että elimistö talvella palautuu saattaa mennä kauankin..
Minulla on täys astmalääkitys ja allergialääkkeitä syön kaksinkertaisen määrän toistaiseksi (xyxalia 10mg)
Viie kesänä söin kortisonia ja sain siitä ehkä jonkinlaista mutten pysyvää apua. Nyt keuhkolääkärini sanoi ettei kortisonia pitäisi läpöilyyn missään nimessä syödä.
Olen hyvin uupunut, olo on kamala ja voisin nukkua koko ajan.. Lämpö pyörii 36.8-37.4 välillä. Normaalisti se on minulla 36.2-36.4. Kesäaika on todella tukalaa ja tuntuu etten jaksa enää tätä.
Onko kenelläkään samoja kokemuksia? Mikä on auttanut? Kannattavatko kortisonitablettikuurit?
Lämpöily kesäisin
54
2098
Vastaukset
- Lääkäri 2
Eiköhän tuo ole ihan normaali ruumiinlämpö (36,8 -37,4) etenkin kesällä. Millä perusteella olet päätynyt siihen että normaali ruumiinlämpösi olisi 36,2 - 36,4? Mittauksia pitäisi tehdä samassa lämpötilassa samoissa olosuhteissa (esim. 21 astetta sisällä) useisiin eri vuorokauden aikoihin ainakin muutaman kuukauden ajan ja mieluiten vielä luotettavasti syvälämpö sisältä esimerkiksi syvältä peräsuolesta eikä mistään kainalosta (runsaasti virhelähteitä kainalolämmössä) tai hyvä ja luotettava korvalämpömittari voi asiassa auttaa. Huomaisit että ruumiinlämpösi voi vaihdella vuorokaudenajasta riippuen esim. 35,8 - 37,4 ihan terveenäkin. Muistaakseni vanhassa klassisessa infektiotautien oppikirjassa mainittiin ruumiinlämmön olleen 36,4 - 37,8 kun se mitattiin satunnaisesti usealta tuhannelta terveeksi itsensä kokeneelta ihmiseltä. Keskimäärin lämpö oli 36,8 näissä mittauksissa muistaakseni. Yleensä käsitettä "kuume" käytetäänkin vasta kun lämpö on 38 tai enemmän. Mutta toki jos olet usein mitannut samalla menetelmällä samaan vuorokaudenaikaan useita kertoja terveenä lämpösi ja se on ollut esim. 36,8 niin jos sitten samaan vuorokaudenaikaan samalla mittausmenetelmällä mitattuna lämpö onkin 37,3 ja olo on sairas niin tod. näk. tällöin lämpö on noussut hieman infektion takia.
Etenkin nyt kesäkuumalla mitatessa terveystarkastukseen tulleilta terveiltä ihmisiltä lämpöä korvalämpömittarilla on lämpö ollut keskimäärin n. 37,1 (olen mittaillut).Olen saanut lisää huonoja kokemuksia suomalaisista lääkäreistä.
Jahka pääsen niitä tervassa ja höyhenissä pyörittelemään.
Ressukat eivät vaan tiedä, että päätyvät kirjoituksiini.sanasinko kirjoitti:
Olen saanut lisää huonoja kokemuksia suomalaisista lääkäreistä.
Jahka pääsen niitä tervassa ja höyhenissä pyörittelemään.
Ressukat eivät vaan tiedä, että päätyvät kirjoituksiini.Ai niin, poikkeus vahvistaa säännön.
Joskus sattumalta voi kohdata jonkun aivan ihanan lääkärin eikä kritiikkini koske heitä :)
- diagnosoija
Taidat olla vähän stressaantunut. Stressistä ja jännittämisestä tulee tuollaisia oireita. Jos pystyt ottamaan rennommin, niin luulisi oireiden katoavan.
- salsacubana
Olen kyllä huomannut että stressi pahentaa astmaani, mutta lämpöilyyn en usko sen juuri vaikuttavan. Lämpö ja muut oireet tulevat joka kesä samaan aikaan, ja sää vaikuttaa niihin paljon; sateisella säällä varsinkin syksyisin oireet pahenevat.
Lämpöä eo aina tarvitse edes mitata, huomaan kyllä huonosta olostani milloin en ole terve. Myös tulehdusarvoni ovat aina kesäisin koholla (lääkärissä olen siis juossut aiempina kesinä paljonkin!) ja valkosoluarvoissa myös jotain häikkää..
Kun minulla on terve olo, lämpö on ollut tuota 36.2-26.4 luokkaa. - altistettu
salsacubana kirjoitti:
Olen kyllä huomannut että stressi pahentaa astmaani, mutta lämpöilyyn en usko sen juuri vaikuttavan. Lämpö ja muut oireet tulevat joka kesä samaan aikaan, ja sää vaikuttaa niihin paljon; sateisella säällä varsinkin syksyisin oireet pahenevat.
Lämpöä eo aina tarvitse edes mitata, huomaan kyllä huonosta olostani milloin en ole terve. Myös tulehdusarvoni ovat aina kesäisin koholla (lääkärissä olen siis juossut aiempina kesinä paljonkin!) ja valkosoluarvoissa myös jotain häikkää..
Kun minulla on terve olo, lämpö on ollut tuota 36.2-26.4 luokkaa.on taas ilmassa, katsoppa siitepölytiedoitus jossa asiasta tarkemmat tiedot. Itse olen homeallerginen ja työpaikkahomealtistukset läpikäynyt. Mustelmat ja lämpöily kuuluu ainakin minun altistusoireisiini. Voisi sanoa että olo on "flunssamainen" vaikkei mitään flunssaa olekkaan. Kortisonikuureja otan ajottain koska muuten en jaksaisi olla töissä enkä tehdä kotona yhtään mitään. Antihistamiinit auttavat kutinaan jos iho oireilee ja jkv myös vesinuhaoireisiin. Paras tapa tietysti olisi välttää kaikkia home- ja muutenkin huonoilmaisia paikkoja. Yksityislääkärini sanoi että kesällä minulle paras paikka olisi mennä vällillä jonnekkin meren rannalle jossa kallioita. No, se ei ole mahdollista aina vaikka pk-seudulla asunkin koska pitää vain yrittää tehdä töitä tosin väsyneenä ja lämpöilevänä. Normaali lämpöni on 36,6 ja kun saan allergisen reagtion/altistun niin se on silloin yleensä 37,2-37,4 . Muuten tunnen itseni perusterveeksi, astma on muttei ammattitaudiksi todettu ja mitään räkätautiflunssaa en ole sairastanut vuosikausiin.
Mitä häikkää sinulla on muuten valkosoluarvojen kanssa. Minulla on leukkarit vähän ala-arvon puolella. - Mögelsvamp
salsacubana kirjoitti:
Kun minulla on terve olo, lämpö on ollut tuota 36.2-26.4 luokkaa.Ihan on samat oireet, olleet jo toistakymmentä vuotta. Syynä todennäköisesti lämpimän ja kostean loppukesän innostamat maaperän hajottajamikrobit, ehkä juuri ne samat jotka voi haistaakin. Paras apu on ollut ibumax ja duact yhtäaikaa otettuna, niiden turvin pystyy useimmiten käymään töissä. Lisäksi tyrniöljykapselit pitkään käytettyinä ovat jonkun verran lieventäneet oireita (valitettavasti kalliita). Olisi hienoa joskus löytää lääkäri, joka ymmärtää jotain tämänkaltaisista oireista, mutta tahän asti se on ollut ajan ja rahan haaskausta. Ainakin suomalainen lääkärikoulutus tuntuu tuottavan vain tuon lääkärikakkosen kaltaisia mittamiehiä.
- flunssaton
Mögelsvamp kirjoitti:
Ihan on samat oireet, olleet jo toistakymmentä vuotta. Syynä todennäköisesti lämpimän ja kostean loppukesän innostamat maaperän hajottajamikrobit, ehkä juuri ne samat jotka voi haistaakin. Paras apu on ollut ibumax ja duact yhtäaikaa otettuna, niiden turvin pystyy useimmiten käymään töissä. Lisäksi tyrniöljykapselit pitkään käytettyinä ovat jonkun verran lieventäneet oireita (valitettavasti kalliita). Olisi hienoa joskus löytää lääkäri, joka ymmärtää jotain tämänkaltaisista oireista, mutta tahän asti se on ollut ajan ja rahan haaskausta. Ainakin suomalainen lääkärikoulutus tuntuu tuottavan vain tuon lääkärikakkosen kaltaisia mittamiehiä.
Osaava lääkäri tämän aihealueen ymmärtämisasiassa on professori Ville Valtonen. Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni.
- x
"Lämpö pyörii 36.8-37.4 välillä. Normaalisti se on minulla 36.2-36.4."
Sänkypotilaita lukuunottamatta ihmisen lämpö vaihtelee vuorokauden aikana paljonkin. Vaihteluväli 36.8-37.4 on siis normaali, terveen ihmisen vaihteluväli. Liikuvaa ihmistä, jonka lämpö olisi jatkuvasti 36.2.-36.4 ei ole olemassakaan.
Kehon normaalilämpötila on keskimäärin 37 °C, mutta vaihteluväli on n. 35,8-37,8 °C.
Ihon lämpötila saattaa vaihdella huomattavasti, vaikka elimistön sisäosien lämpötila pysyy lähes vakaana. Muuttamalla ihon lämpötilaa elimistö pystyy säätelemään lämmönhukkaa ja pitämään ruumiinlämmön vakaana.
Ruumiinlämpö on alhaisimmillaan myöhään yöllä ja varhain aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä ja illalla. Yötyötä tekevillä puolestaan tilanne on päinvastainen.
Kehon lämpötilan vaihteluun vaikuttavat liikunta, vuorokausirytmi, kuukautiskierto, ikä ja erilaiset sairaudet.
Hypotalamus toimii elimistön tasapainottavana termostaattina riippuen siitä, rekisteröikö se ympäristön lämpötilan omaa ohjelmoitua tavoitelämpötilaansa alhaisemmaksi vai korkeammaksi. Hypotalamus säätelee lämpöä muodostavia ja sitä poistavia mekanismeja afferenttien hermoimpulssien perusteella siten, että ruumiinlämpö pysyy normaalialueella.
Ruumiinlämmön määrää lämmönmuodostuksen ja lämmönhukan välinen tasapaino. Jos lämmönmuodostus lisääntyy, myös lämmönhukan on lisäännyttävä vastaavassa määrin, ettei ruumiinlämpö nousisi.
Ellei ihminen liiku eikä energiaa varastoidu elimistöön, kaikki ravintoaineista saatava energia muuttuu lämmöksi. Tällaisessa tilanteessa lämmöntuotto on sama kuin elimistön koko aineenvaihdunta (metabolia). Kehon lämpötila nousee lihastyön seurauksena eli lihastyön lisääminen lisää myös lämmöntuottoa. Tämä selittää lämmönvaihtelun vuorokauden aikana. Levossa aineenvaihdunta hidastuu eikä lihastyötä tapahdu, jolloin kehon lämpötila on matalampi kuin valveilla aineenvaihdunnan toimiessa voimakkaammin ja ihmisen liikkuessa.- salsacubana
Helpottavaa kuulla että on muitakin, vaikka tietysti ikävää teidän kannaltanne.. Valkosoluni olivat muistaakseni koholla, ainakin arvot viittasivat siihen että elimistöni on puolustuskannalla, eli on jokin tulehdus.
Flunssaa tai muuta ei le ollut aikoihin, mutta nyt taas samoin minulla sellainen olo kuin olisi flunssa, yskää ei tosin ole.
Onko teillä ollut oireet yhtä pahoina joka vuosi? On ahdistavaa kun olen näin nuori ja pelottaa että loppuelämäni menee näin, puoli vuotta oireillessa.. Tänä kesänä homeoireet tosin alkoivat vähän myöhemmin.
Koivuallergia oli kyllä pahana, mutta sellainen ei minulla nosta lämpöä.
Minäkään en ole lääkäreiltä saanut juuri apua.. Uskomattomiakin kommentteja olen kuullut. Yksi ymmärtäväinenkin on ollut ja koritsonia hän on määrännyt. Oma astmalääkärini suorastaan kieltänyt kortisonin muutoin kuin silloin kun PEF on alle 250.
Sinulla nim.Altistettu kortisoni siis auttaa? Mietin tässä itsekkin pitäisikö hakea taas kuuri sivuoireista huolimatta.. (unettomuus, turvotus jne)
Ja sinulle nim.x itse tiedän kyllä että lämpö voi vaihdella huomattavastikin, mutta kuten jo sanoin, huomaan kyllä olostani milloin se on koholla (voimattomuus, kuumeinen olo, hikoilu, väsymys, sydämen tykytys).. Ja homeoireisena lämpö voi hyvinkin olla 37.3 jo aamulla. - vertti eetu
salsacubana kirjoitti:
Helpottavaa kuulla että on muitakin, vaikka tietysti ikävää teidän kannaltanne.. Valkosoluni olivat muistaakseni koholla, ainakin arvot viittasivat siihen että elimistöni on puolustuskannalla, eli on jokin tulehdus.
Flunssaa tai muuta ei le ollut aikoihin, mutta nyt taas samoin minulla sellainen olo kuin olisi flunssa, yskää ei tosin ole.
Onko teillä ollut oireet yhtä pahoina joka vuosi? On ahdistavaa kun olen näin nuori ja pelottaa että loppuelämäni menee näin, puoli vuotta oireillessa.. Tänä kesänä homeoireet tosin alkoivat vähän myöhemmin.
Minäkään en ole lääkäreiltä saanut juuri apua.. Uskomattomiakin kommentteja olen kuullut. Yksi ymmärtäväinenkin on ollut ja koritsonia hän on määrännyt. Oma astmalääkärini suorastaan kieltänyt kortisonin muutoin kuin silloin kun PEF on alle 250.
Sinulla nim.Altistettu kortisoni siis auttaa? Mietin tässä itsekkin pitäisikö hakea taas kuuri sivuoireista huolimatta.. (unettomuus, turvotus jne)
Ja sinulle nim.x itse tiedän kyllä että lämpö voi vaihdella huomattavastikin, mutta kuten jo sanoin, huomaan kyllä olostani milloin se on koholla (voimattomuus, kuumeinen olo, hikoilu, väsymys, sydämen tykytys).. Ja homeoireisena lämpö voi hyvinkin olla 37.3 jo aamulla.solumyrkkyjä. Turhaa täällä on painia vakavien asioiden kaa astmasta ja muusta paskasta VOCkeista ja katupölystä. Poliisitutkintaan ja vastuuseen porukka joka tekee laiminlyöntejä ja omaavat huonon ammattitaidon vaikka ovat vastuussa asukkaiden asumisviihtyvyydestä ja terveydestä. Vastuu on kova sana, kuka sen sitten viimekädessä ottaa?
Isännöitsijät vai?
Hengissä viellä ollaan. Vääntö on hurjaa. Pekka on paras tuki. - altistettu
salsacubana kirjoitti:
Ja sinulle nim.x itse tiedän kyllä että lämpö voi vaihdella huomattavastikin, mutta kuten jo sanoin, huomaan kyllä olostani milloin se on koholla (voimattomuus, kuumeinen olo, hikoilu, väsymys, sydämen tykytys).. Ja homeoireisena lämpö voi hyvinkin olla 37.3 jo aamulla.Kortisoni auttaa minua, ensimmäisen annoksen jälkeen tunnen kuinka keuhkot ikäänkuin rupeasi toimimaan oikeinpäin ja saa paljon energiaa eli jaksan taas olla töissä. Sivuvaikutukset ovat varmaan yksillöllisiä annostuksen ja sairauden mukaan, itselläni onneksi vielä tilanne ettei lääketttä tarvitse jatkuvasti käytttää. Olen joutunut työssäni juoksemaan homeita pakoon kymmenisen vuotta ja kylkiäiseksi olen saanut kaikenmaailman herkkyyksiä ja allergiaoireita. Tämä kevät ja kesä on ollut nk. herkkyys/allergiaoireiden osalta pahin. Altistustestit tehtiin aikoinaan nenään ja keuhkoihin. Harmittaa kovasti koska pidän työstäni ja enkä välittäisi tuhlata resussejani vastauksen etsimiseen pohdintaani altistustestien merkityksestä nykyiseen terveyden tilaani.
- vertti-e
vertti eetu kirjoitti:
solumyrkkyjä. Turhaa täällä on painia vakavien asioiden kaa astmasta ja muusta paskasta VOCkeista ja katupölystä. Poliisitutkintaan ja vastuuseen porukka joka tekee laiminlyöntejä ja omaavat huonon ammattitaidon vaikka ovat vastuussa asukkaiden asumisviihtyvyydestä ja terveydestä. Vastuu on kova sana, kuka sen sitten viimekädessä ottaa?
Isännöitsijät vai?
Hengissä viellä ollaan. Vääntö on hurjaa. Pekka on paras tuki. - Altistettu
vertti-e kirjoitti:
tuosta alimmaisesta linkistä, siihen en ollut tutustunut. Olo tuli vihaiseksi. Olen ollut koekaniini.
- viluoireilu
salsacubana kirjoitti:
Ja sinulle nim.x itse tiedän kyllä että lämpö voi vaihdella huomattavastikin, mutta kuten jo sanoin, huomaan kyllä olostani milloin se on koholla (voimattomuus, kuumeinen olo, hikoilu, väsymys, sydämen tykytys).. Ja homeoireisena lämpö voi hyvinkin olla 37.3 jo aamulla.mainitsin kerran sisätautilääkärille, hän arveli, että homeiden tuottamat aineet saavat ihmisen lämmönsäätelykoneen aivoissa epäkuntoon. Esim. olen mitannut itseltäni kainalosta heinäkuun helteissä 34.7. On jo hypotermiaa ymmärtääkseni. Menen silloin muutamaksi tunniksi 3 peiton alle lämpimään, olo kohenee muutaman tunnin sisällä. Lämpö heittelee siis 2 kokonaista astetta,(34.7-36.7) eikä vielä ole niinsanotusti edes kuumetta. Lääkäri luulee hulluksi, jos valittaisi tätä sahailevaa lämpöä, eikä edes kuumetta!!! Näitä alilämpöjä tulee kehnoista rakennuksista. Muulloin ei näitä oireita.
- Homeherkkä#
Asiantuntijoiden "kesäallergiasta" olen jälleen kerran saanut silmät ja korvat täyteen.
Tosin nuo asiantunrijat tarkoittavat kesäallergialla VAIN kasveista peräisin olevaa siitepölyallergiaa, joka allergia alkaa koivun siitepölystä päätyen pujon siitepölyyn syyskuun puolessavälissä.
Kun radiossa Allergia- ja astmaliiton neuvoja vastaili kuuntelijoiden kysymyksiin, niin erään kuuntelijan esittämään kysymykseen homeallergiasta neuvoja ei viitsinyt edes vastata.
Kun sinäkin olet alkanut oirelevaan vasta heinäkuussa, jonka oireilun takia tarvitset täyden astma- ja antihistamiinilääkityksen, oireilun ja lääkityksen tarpeen kestäessä pitkälle lokakuuhun, niin oireilua ylläpitävänä syynä eivät voi olla kasvien siitepölyt vaan MAAPERÄMIKROBIT, joihin kuuluvat homeet, hiivat, bakteerit ja sädesienet, joita löytyy myös kosteusvauriorakennuksista.
Ja kun niitä löytyy, niin myös niille, koskien kaikkia lajeja, voi TUTKITUSTI allergisoitua.
Kun ASIANTUNTIJAT sivuuttavat TIETEELLISEN FAKTATIEDON jättäen maamme ns. kosteusvauriomikrobiallergikot jatkumona huomioonottamatta, niin he HARJOITTAVAT SYRJINTÄÄ meitä kohtaan.
Allergiaan on yksi ainoa tepsivä keino: ALLERGEENIALTISTUKSEN VÄLTTÄMINEN.
Kun Allergia- ja astmaliiton neuvojat kehoittavat herkkiä siitepölyallergikkoja välttämään ulkonaliikkumista pahimpana siitepölyaikana ja pitämään mikrobiverhoja tuuletusluukuissa tai ikkunoita kokonaan kiinni siitepölyn estoon huoneilmassa, niin sama koskee myös meitä ns. kosteusvauriomikrobiherkkiksiä.
Olkoonpa allergian aiheuttaja mikä tahansa, niin lääkitys on sama: antihistamiinit ja kortikosteroidit.
Kun kirjoituksestasi päätellen lääkitykesi pitää niin ylä- kuin alahengitystieden limakalvojen tulehduksen kurissa, niin lääkityksesi on OK, vaikka kehosi lämpöileekin.
Mitä tulee lämpöilyyn tulee, niin keuhkolääkärisi oli oikeassa todetessaan ETTEI LÄMPÖILYYN PITÄISI KORTISONIA SYÖDÄ. Jos joku lääkäri viime kesänä kirjoitti sinulle kortisonireseptin lämpöilyyn, niin ulalla oli lääkäri allergikkojen lääketieteellisestä hoidosta.
Yhtä ulalla kuin ns. kosteusvauriomikrobiallergiaflunssaan antibiootteja määräävät lääkärit.
Olen todella herkkä homeallergikko.
Mitä omaan luontomikrobiOIREILU/-SAIRASTUMISuojautumiseeni tulee, niin mirkobiverhot ovat lumettomana aikana olleet tuuletusluukuissamme jo 10 vuotta. Mikrobisuodattimin varustetut puolinaamarit päässäni maa-aineskäsittelyssä vuoden kauemmin.
Mitä tulee minun kehoni lämmöntuotantoon, niin kehoni tuottama lämpö oli herättyäni 36.0.
Sisätiloissa aamuaskareiden jälkeen (tuuletin puhaltamassa vain sortsit päällä olevalle keholle) 34.9.
Puolentoista tunnin kasvimaatyöskentelyni ja 120 litran kasteluvedenkannon jälkeen 36.2.
Kun varusteistani johtuen (pipo, puolinaamarit, paksu flanellipaita, kumisaapasvarsia peittävät pitkät housut) olin rättimärkä, niin menin pihalla olevaan kaivovesikylmäpihasuihkuumme, jonka jälkeen lämpö oli puolen tunnin päästä 34.8 ja siitä parin tunnin päästä (paikallaanolo sisätiloissa) 35.9.
Tämän vuoden lumettomana aikana ns. kosteusvauriomikrobikurkkukipu on yllättänyt minut vasta viitisen kertaa.
Viime viikonloppuna yllätti raivokkaalla kutinalla oikean jalan nilkka, joka nyt pienillä punaisilla näppylöillä.
Joten ns. kosteusvauriomikrobi-ihottumasta, pahenevana heinäkuusta aina pakkasten tuloon asti, en tänäkään vuonna suojaustoimenpiteistäni huolimatta välty, koska ns. kosteusvauriomikrobipitoista ulkoilmaa olen lumien sulettua hengitellyt ilman puolinaamareita vähintään tunnin verran per vuorokausi.
Olen pahoillani.
Haluaisin todella välittää sinulle tietoa kuinka ns. herkkä kosteusvasuriomikrobiallergikko
saa immuunijärjestelmänsä siihen kuntoon ettei se regoisi lumettoman ajan luonnossa oleville vastaaville mikrobeille. Kun en ole yrityksistäni huolimatta saanut omaanikaan olemaan reagoimatta, niin olen pahoillani puolestasi.
Jostain syystä tieteentekijöillämme (THL, TTL ja HYKS) ei ole edes esittää lumettoman ajan ns. kosteusvauriomikrobiallergikkotilastoja ja kun ei ole esittää, niin heidän taholtaan harjoitetaan perustuslakimme vastaista syrjintää yhtä allergiaryhmää kohtaan.
Perustuslain vastaisen syrjinnän kohteeksi joutuvien pitäisi saada muutos sen tieteellistämisen nimissä, joka tieteellisyys kartoittaisi perustuslain vastaiset ongelmat koskien niin lääketiedettä, sosiaalietuuksia kuin sosiologiaakin.
Aikamoinen työ on edessämme, kun meitä edes tieteellisenä tutkimuskohteena ole vielä olemassakaan.
Koeta kestää.
Näin totesi minulle yksi asioista perillä oleva lääkäri kerta toisensa jälkeen, ja sitä samaa toivon sinulle.
Älä sorru kortisoniin.- salsacubana
Kiitos vastauksestasi Homeherkkä# . Ongelma on kyllä todella vaikea ja juurikin se, ettei lääkäreiltäkään saa apua.. Itse
olen etsinyt apua sitten mm. ruokavaliomuutosten avulla joista ei ole tähän mennessä ollut hyötyä (syön muutenkin terveellisesti). Huh, nyt varsinkin olo on todella tukala kun on nenä tukossa, kuumeinen olo ja kämpässä ainakin 30 astetta! Eikä uskalla juuri tuulettaa.. Ikkunoissa ei ole vielä suojia kun on vasta muutettu ja pohdin vielä millaiset kannattaa ostaa.. kun kaikki suodattimet eivät varmaankaan niitä homeita suodata ja pitäisi satsata parempiin.
Jonkin aikaa sitten löysin nettisivun, jossa kerrottiin
maitohappobakteerien vaikutuksesta terveyteen ja homealtistumisesta selviämiseen.. Aloin syödä bakteereja kute sivustolla ohjattiin ja ainakin nenäverenvuodot ovat jääneet pois. Myöskään lämpöilyn kohdalla tää kesä ei ole (ainakaan vielä) ollut ihan yhtä paha kun edellinen kesä.. Toki tähän voi olla monia monia syitä. Olen syönyt bakteereja noin huhtikuusta asti.
Epätoivoisessa tilanteessani yritän kaikenlaista :) Laitan linkin tähän jos kiinnostuitte... Laittakaa toki kokemuksia aiheesta jos oltte kokeilleet / kuulleet jotain...
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.html - Homeherkkä#
salsacubana kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi Homeherkkä# . Ongelma on kyllä todella vaikea ja juurikin se, ettei lääkäreiltäkään saa apua.. Itse
olen etsinyt apua sitten mm. ruokavaliomuutosten avulla joista ei ole tähän mennessä ollut hyötyä (syön muutenkin terveellisesti). Huh, nyt varsinkin olo on todella tukala kun on nenä tukossa, kuumeinen olo ja kämpässä ainakin 30 astetta! Eikä uskalla juuri tuulettaa.. Ikkunoissa ei ole vielä suojia kun on vasta muutettu ja pohdin vielä millaiset kannattaa ostaa.. kun kaikki suodattimet eivät varmaankaan niitä homeita suodata ja pitäisi satsata parempiin.
maitohappobakteerien vaikutuksesta terveyteen ja homealtistumisesta selviämiseen.. Aloin syödä bakteereja kute sivustolla ohjattiin ja ainakin nenäverenvuodot ovat jääneet pois. Myöskään lämpöilyn kohdalla tää kesä ei ole (ainakaan vielä) ollut ihan yhtä paha kun edellinen kesä.. Toki tähän voi olla monia monia syitä. Olen syönyt bakteereja noin huhtikuusta asti.
Epätoivoisessa tilanteessani yritän kaikenlaista :) Laitan linkin tähän jos kiinnostuitte... Laittakaa toki kokemuksia aiheesta jos oltte kokeilleet / kuulleet jotain...
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.htmlTukala kesä tämä kesä näyttää liian korkean lämpötilan johdosta olevan terveillekin ja todella tukala keuhko- ja sydänsairaille.
Meillä on käytetty tuuletusluukuissa Talotekniikka Oy:n Stoppari-nimisiä pölysuodattimia, jotka valmistajan mukaan suodattavat tuloilmasta niin karkeaa kuin hienojakoistakin pölyä aina siitepölyjä myöten.
Kantapääni kautta koettuna 10 vuoden kokemuksella suodattavat myös mikrobipölyä, vaikkei valmistaja sitä erikseen mainitse.
Koska niiden paksuus on 20 mm, niin estävät tehokkaasti myös läpivedon.
Auringon alkaessa paistaa vedän verhot suojaksi.
29 C:tä näyttää meilläkin sisälämpötila olevan joka huoneessa ja iso tuuletin kierrättämässä ilmaa, jonka tuulettimen hinaan yöksi makuuhuoneeseen.
Ilmalämpöpumppua tulee käytettyä ilman viilentämiseen vasta iltasella, joka pumppu sammutetaan yöksi.
Tuossa lähiaikoina pari kroonis-homesairasta totesivat ilmalämpöpumpun olevan paras ostos. Olen heidän kanssaan samaa mieltä.
Se on mainio kapine myös sisäilmakosteuden poistoon.
Kun kesäaikaan ulkoilmakosteus yltää 90 prossaan, niin se tunkeutuu sisätiloihin nostaen sisäilmakosteuden yli 60 prossaan. Ilmalämpöpumpulla (siinä on kosteudenpoistotoiminta) prossat saa alenemaan parissa tunnissa 50:neen. Minulle yli 60 prossaa oleva sisäilmakosteus aiheuttaa nenä- ja kurkkulimaisuutta, eli saa olla jatkuvasti niistämässä nenää ja köhimässä kurkusta limaa.
Maitohappobakteereja syö nykyisin yksi jos toinenkin tuntemani kosteusvauriotyöpaikkalainen.
Altistuksen jatkuessa kosteusvauriomikrobiallergisoitumisesta johtuvien jo todettujen sairauksien ja tuohon allergiaan liittyvien monimuotoisten kremppojen pahenemisvaiheita aina tuki- ja liikuntaelimiä myöten, ei niiden syöminen näytä kuitenkaan estävän, koska ns. kosteusvauriomikrobialtistuslääkityksiä täytyy lisätä kera sairasloman.
Maitohappobakteeri"villityshän" sai alkunsa allergiatutkijoiden joskus kymmenisen vuotta sitten olettaessa, että kun äiti syö raskausaikanaan maitohappobakteereita, niin se estää ns. lapsiallergioiden puhkeamisen. Seurantatutkimuksissa kävi kuitenkin ilmi, ettei oletus pitänyt paikkaansa.
Oma kokemukseni maitohappobakteereista oli Gefilus-piimän juonti, jossa niitä bakteereita on.
Eräs tutkija oli sitä mieltä vuoden 2001 alussa, että maitohappobakteerit estävät maitoallergiaoireilun.
Tuosta tutkimuksesta innostuneena minäkin 2001 vuoden alkupuolella, työpaikkani kaseiinialtistuksesta maitoallergikoksi tultuani, kokeilin Gefilus-piimää muutaman päivän ajan lasillinen per päivä, ja kun mitään vatsareaktiota juomisesta ei tullut, niin lisäsin piimämäärän kolmeen lasilliseen. per päivä.
Kun puolentoista viikon päästä niveloireet olivat polvissa sitä luokkaa, että kivun vuoksi oli hankaluuksia nousta kellarin rappusia ylös (muitakin nivelkipuja lisänä), niin lopetin käytön.
Siitä parin viikon kuluttua nivelkivut olivat ohi.
Kun lasillisesta maitoa olin siihen mennessä istunut useita kertoja vessapöntöllä puolise tunita kylmän hien valuessa ja vatsakipujen ollessa luokkaa 10:nen, niin maitohappobakteerien käyttö näytti siirtävän maitoallergiani nivelkuormitukseksi, jota nivelkuormitusta jännetulehduksineen minulla oli riittävästi jo kosteusvauriomikrobi-työpaikka-altistusaikanani.
Työpaikka-altistusaikanani minuakin vaivanneet toistuvat nenäverenvuodot kuin myös krooninen ienverenvuoto lakkasivat välittömästi työpaikka-altistukseni päätyttyä, vaikka maitohappobakteereita en käyttänytkään.
Aikuisiän ns. kosteusvauriomikrobiallergiassa näyttää käyvän niin, että allergian aiheuttama tulehdusreaktio vaurioittaa geenejä siten, että ne eivät enää pysty tuottamaan proteiineja (entsyymejä), joiden ansiosta ns. kosteusvauriomikrobieliminointi on aikaisemmin onnistunut moitteettomasti vaikka minkälaisessa mikrobipölytyksessä.
Elän toivossa, että joskus hamassa tulevaisuudessa allergiagurut onnistuisivat kantasoluhoidolla voittamaan allergiat kaikkien neljän immunologisten perustyyppien osalta.
Jos jotain vinkkejä kirjoituksestani sait tisellesi helpottamaan arkipäivääsi, niin hyvä niin.
Sydänlämmin myötätuntoni kärsimyksissäsi kehoituksella koeta jaksaa, päivä kerrallaan.
Samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä, on lukematon joukko muitakin suomalaisia, joten et ole yksin. - Käyttöön!
Homeherkkä# kirjoitti:
Tukala kesä tämä kesä näyttää liian korkean lämpötilan johdosta olevan terveillekin ja todella tukala keuhko- ja sydänsairaille.
Meillä on käytetty tuuletusluukuissa Talotekniikka Oy:n Stoppari-nimisiä pölysuodattimia, jotka valmistajan mukaan suodattavat tuloilmasta niin karkeaa kuin hienojakoistakin pölyä aina siitepölyjä myöten.
Kantapääni kautta koettuna 10 vuoden kokemuksella suodattavat myös mikrobipölyä, vaikkei valmistaja sitä erikseen mainitse.
29 C:tä näyttää meilläkin sisälämpötila olevan joka huoneessa ja iso tuuletin kierrättämässä ilmaa, jonka tuulettimen hinaan yöksi makuuhuoneeseen.
Ilmalämpöpumppua tulee käytettyä ilman viilentämiseen vasta iltasella, joka pumppu sammutetaan yöksi.
Tuossa lähiaikoina pari kroonis-homesairasta totesivat ilmalämpöpumpun olevan paras ostos. Olen heidän kanssaan samaa mieltä.
Kun kesäaikaan ulkoilmakosteus yltää 90 prossaan, niin se tunkeutuu sisätiloihin nostaen sisäilmakosteuden yli 60 prossaan. Ilmalämpöpumpulla (siinä on kosteudenpoistotoiminta) prossat saa alenemaan parissa tunnissa 50:neen. Minulle yli 60 prossaa oleva sisäilmakosteus aiheuttaa nenä- ja kurkkulimaisuutta, eli saa olla jatkuvasti niistämässä nenää ja köhimässä kurkusta limaa.
Maitohappobakteereja syö nykyisin yksi jos toinenkin tuntemani kosteusvauriotyöpaikkalainen.
Altistuksen jatkuessa kosteusvauriomikrobiallergisoitumisesta johtuvien jo todettujen sairauksien ja tuohon allergiaan liittyvien monimuotoisten kremppojen pahenemisvaiheita aina tuki- ja liikuntaelimiä myöten, ei niiden syöminen näytä kuitenkaan estävän, koska ns. kosteusvauriomikrobialtistuslääkityksiä täytyy lisätä kera sairasloman.
Maitohappobakteeri"villityshän" sai alkunsa allergiatutkijoiden joskus kymmenisen vuotta sitten olettaessa, että kun äiti syö raskausaikanaan maitohappobakteereita, niin se estää ns. lapsiallergioiden puhkeamisen. Seurantatutkimuksissa kävi kuitenkin ilmi, ettei oletus pitänyt paikkaansa.
Oma kokemukseni maitohappobakteereista oli Gefilus-piimän juonti, jossa niitä bakteereita on.
Eräs tutkija oli sitä mieltä vuoden 2001 alussa, että maitohappobakteerit estävät maitoallergiaoireilun.
Tuosta tutkimuksesta innostuneena minäkin 2001 vuoden alkupuolella, työpaikkani kaseiinialtistuksesta maitoallergikoksi tultuani, kokeilin Gefilus-piimää muutaman päivän ajan lasillinen per päivä, ja kun mitään vatsareaktiota juomisesta ei tullut, niin lisäsin piimämäärän kolmeen lasilliseen. per päivä.
Kun puolentoista viikon päästä niveloireet olivat polvissa sitä luokkaa, että kivun vuoksi oli hankaluuksia nousta kellarin rappusia ylös (muitakin nivelkipuja lisänä), niin lopetin käytön.
Kun lasillisesta maitoa olin siihen mennessä istunut useita kertoja vessapöntöllä puolise tunita kylmän hien valuessa ja vatsakipujen ollessa luokkaa 10:nen, niin maitohappobakteerien käyttö näytti siirtävän maitoallergiani nivelkuormitukseksi, jota nivelkuormitusta jännetulehduksineen minulla oli riittävästi jo kosteusvauriomikrobi-työpaikka-altistusaikanani.
Työpaikka-altistusaikanani minuakin vaivanneet toistuvat nenäverenvuodot kuin myös krooninen ienverenvuoto lakkasivat välittömästi työpaikka-altistukseni päätyttyä, vaikka maitohappobakteereita en käyttänytkään.
Aikuisiän ns. kosteusvauriomikrobiallergiassa näyttää käyvän niin, että allergian aiheuttama tulehdusreaktio vaurioittaa geenejä siten, että ne eivät enää pysty tuottamaan proteiineja (entsyymejä), joiden ansiosta ns. kosteusvauriomikrobieliminointi on aikaisemmin onnistunut moitteettomasti vaikka minkälaisessa mikrobipölytyksessä.
Elän toivossa, että joskus hamassa tulevaisuudessa allergiagurut onnistuisivat kantasoluhoidolla voittamaan allergiat kaikkien neljän immunologisten perustyyppien osalta.
Jos jotain vinkkejä kirjoituksestani sait tisellesi helpottamaan arkipäivääsi, niin hyvä niin.
Sydänlämmin myötätuntoni kärsimyksissäsi kehoituksella koeta jaksaa, päivä kerrallaan.
Samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä, on lukematon joukko muitakin suomalaisia, joten et ole yksin.http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Mhb.n_kaytossa_tehdyt_virheet.html
- salsacubana
Homeherkkä# kirjoitti:
Tukala kesä tämä kesä näyttää liian korkean lämpötilan johdosta olevan terveillekin ja todella tukala keuhko- ja sydänsairaille.
Samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä, on lukematon joukko muitakin suomalaisia, joten et ole yksin.Kiitos tuesta ja vastauksista, voimia myös sinne :) Tilasin tänään allergiakaupasta Filtrete-suodatinkangasta ikkunaan. ilmalämpöpumppuun ei opiskelijalla ole varaa, ainoastaan vanha lattiatuuletin pyörii jatkuvasti.. Yöllä sen avulla saa edes jotenkin nukuttua.
En ole täysin malttanut sisällä olla koska olo ei jatkuvasti ole niin huono.. (Onneksi!) Olin pitkän aikaa tänään rannalla, nyt ihan poikki, nenästä ei kulje ilma, kurkussa tuntuu kipua.. Olipas fiksua :)
Täytyy elää siinä toivossa että tästä sairaudesta joku päivä tiedetään enemmän ja siihen voisi saada toimivaa apua! Nyt pysyttelen enemmän sisällä niin kauan kuin maltan (ja pystyn täällä pätsissä)..! - En enää oireile
salsacubana kirjoitti:
Kiitos tuesta ja vastauksista, voimia myös sinne :) Tilasin tänään allergiakaupasta Filtrete-suodatinkangasta ikkunaan. ilmalämpöpumppuun ei opiskelijalla ole varaa, ainoastaan vanha lattiatuuletin pyörii jatkuvasti.. Yöllä sen avulla saa edes jotenkin nukuttua.
En ole täysin malttanut sisällä olla koska olo ei jatkuvasti ole niin huono.. (Onneksi!) Olin pitkän aikaa tänään rannalla, nyt ihan poikki, nenästä ei kulje ilma, kurkussa tuntuu kipua.. Olipas fiksua :)
Täytyy elää siinä toivossa että tästä sairaudesta joku päivä tiedetään enemmän ja siihen voisi saada toimivaa apua! Nyt pysyttelen enemmän sisällä niin kauan kuin maltan (ja pystyn täällä pätsissä)..!Joo minä olen kärsinyt samoista oireista vuosia.Lämpöä,poskionteloturvotuksia,astmaa,korvatulehduksia,migreeniä,keuhkokuumeita.
Nykyään pystyn olemaan ulkona kostealla ilmalla.Ulkoilma ei enää sairastuta.
Ja tuo kuume.Se on saletti että olo on kamala kun lämpöä kuukausia.Kokeileppa joskus lääkäri2 tehdä normaalit kuviot 37.2-4 lämmössä ja kerro sitten miten sää voit.Vaikkapa puoli vuotta.Mää tuun sitten kysymään miten jaksat!Voin sanoa että voimat menee Se alkaa ottamaan niin kehon päälle..Ja paskat sillä on tekemistä sterssin kanssa jos on altistunut,jatkuva tulehdustila jyllää,valkosolut hiukan koholla kun keho yrittää taudinaiheuttajat nujertaa.
Mutta syy on bakteerikannassa.Sitä kun lähdet tosissaan korjaamaan "kunnon"bakteereilla ja ruokavaliolla ,sulla saaattaa mennä siinä jokunen alkuvuosi että ei tapahdu oikein mitään,mutta kun jatkat hoitoa niin muutaman vuoden päästä kaikki muuttuu.
Mää en enää käytä astmalääkkeitä enkä kortisonia.Kortisoni vetää niin ylikierroksille ettei ikinä enää. - En enää oireile
En enää oireile kirjoitti:
Joo minä olen kärsinyt samoista oireista vuosia.Lämpöä,poskionteloturvotuksia,astmaa,korvatulehduksia,migreeniä,keuhkokuumeita.
Nykyään pystyn olemaan ulkona kostealla ilmalla.Ulkoilma ei enää sairastuta.
Ja tuo kuume.Se on saletti että olo on kamala kun lämpöä kuukausia.Kokeileppa joskus lääkäri2 tehdä normaalit kuviot 37.2-4 lämmössä ja kerro sitten miten sää voit.Vaikkapa puoli vuotta.Mää tuun sitten kysymään miten jaksat!Voin sanoa että voimat menee Se alkaa ottamaan niin kehon päälle..Ja paskat sillä on tekemistä sterssin kanssa jos on altistunut,jatkuva tulehdustila jyllää,valkosolut hiukan koholla kun keho yrittää taudinaiheuttajat nujertaa.
Mutta syy on bakteerikannassa.Sitä kun lähdet tosissaan korjaamaan "kunnon"bakteereilla ja ruokavaliolla ,sulla saaattaa mennä siinä jokunen alkuvuosi että ei tapahdu oikein mitään,mutta kun jatkat hoitoa niin muutaman vuoden päästä kaikki muuttuu.
Mää en enää käytä astmalääkkeitä enkä kortisonia.Kortisoni vetää niin ylikierroksille ettei ikinä enää.Mun mielestä homesairaat ei saa käyttää maitotaloustuotteita,vaikka niissä kuinka olisi gefilusta.
- mhb juttuja.
Mun mielestä homesairaat ei saa käyttää maitotaloustuotteita,vaikka niissä kuinka olisi gefilusta.
-Mistä tehdään penisilliini?>Homeantibiootista!
-Mitä löytyy kosteusvauriohome rakennuksesta?>Homeantibioottia!
-Mitä antibiootti tappaa?>Bakteereita, mutta se tappaa myöskin tarpeellisia-hyödyllisiä bakteereita!
-Mikä on paras saantilähde noille bakteereille(!!!)?
-Minkä takia L-b bakteeria tarvitaan?>Tulehdusten hoitoon!
>>>>>>>>>>>Miten saan kolmea tärkeintä maitohappobakteeria (=probiootti):
(!!!) 1. Käsittelemätön lehmän raakamaito on paras ja luonnollisin tapa saada probioottibakteerit (mhb).
2. Pastöroidun homogenoimattoman maidon rasva sisältää probioottibakteerit.
3. Pastöroidun ja homogenoidun maidon sisältämä probioottibakteeri-määrä on suorassa suhteessa siihen, kuinka pieniksi partikkeleiksi maidon rasvapallot on pilkottu (=homogenointi meijerillä)! Tiukalla sihdillä pilkotut rasvapallot eivät juurikaan sisällä probioottibakteereita ja niiden määrä on merkityksetön!
4. Kun raakamaito on pastöroitu ja siitä on poistettu rasva kokonaan, niin maito ei sisällä enää probioottibakteereita!
Voit monistaa itsekin maitohappobakteereita tuolla linkkihakemistossa olevalla kotiviilin teko-ohjeilla. Huomaa että Lactobacillus bulgaricus-bakteerin monistaminen ei onnistu vielä kotikonstein, joten joudut käyttämään, joko po maitohappobakteerin sisältävää mhb-tuotetta, tai po bakteerin sisältävää hapanmaito-tuotetta.
Saat tärkeimmät probioottibakteerit käyttämällä esimerkiksi hapanmaitotuotteita (Lactobacillus aidophilus ja Bifidobacterium) Bulgarian jogurtti (Lactobacillus bulgaricus).
Huomioi tämä:
- Kun rupeat käyttämään rasvaisia maito- ja hapanmaito-tuotteita, niin huomaat jännän seikan: Sinulla on tunne että lihot, mutta kun nouset vaakalle niin huomaat että painosi putoaa!
- Kun haluat laihtua lisää, niin vähennä sokerin käyttöä, mutta älä lopeta sokerinkäyttöä kokonaan! Esimerkiksi; jos olet tähän mennessä laittanut kahvin sekaan kuusi(6) sokeripalaa, niin laita tulevaisuudessa vain yksi(1) sokeripala!
- Tyydyttynyt rasva sisältää paljon energiaa, joten laita edelleenkin esimerkiksi leivälle ohut kerros voita, tai leike, mutta ei molempia!
- Maito- ja hapanmaito-tuotteiden maitohappobakteerit tarvitsevat rasvaa suojakseen selviytyäkseen elävänä ohi mahalaukun happojen, joten vältä rasvattomia tuotteita ja homogenoituja tuotteita. Jos syystä tai toisesta haluat, niin rasvan voit välttää syömällä maitohappobakteereita kapselissa, jossa on kolme tärkeintä bakteeria, joiden saantisuositus on 10-miljardia bakteeria/vrk. - Homeherkkä#
salsacubana kirjoitti:
Kiitos tuesta ja vastauksista, voimia myös sinne :) Tilasin tänään allergiakaupasta Filtrete-suodatinkangasta ikkunaan. ilmalämpöpumppuun ei opiskelijalla ole varaa, ainoastaan vanha lattiatuuletin pyörii jatkuvasti.. Yöllä sen avulla saa edes jotenkin nukuttua.
Täytyy elää siinä toivossa että tästä sairaudesta joku päivä tiedetään enemmän ja siihen voisi saada toimivaa apua! Nyt pysyttelen enemmän sisällä niin kauan kuin maltan (ja pystyn täällä pätsissä)..!Aikuisiän allergiassa on kysymys vain siitä, että kun limakalvo-/ihosolut tai ruuansulatuselimistön solut menettävät kykynsä tuottaa entsyymejä, jotka aikaisemmin ovat neutralisoineet elimistöön joutuneet allergeenit/antigeenit, niin immuunijärjestelmä hyökkää niiden kimppuun tuottaen tulehdusreaktiota paikallisesti ja jopa koko elimistöä koskevina reaktioina (autoimmuunisairaudet).
Mikrobiallergiassa on kysymys oman immuunijärjestelmänsä rajojen tuntemisesta, jotka rajat siinä vaiheessa kun jatkuva mikrobialtistus on päättynyt, saa selville luonnon mikrobialtistuksella.
Sinäkin testailit immuunijärjestelmäsi rajoja rantaolosuhteissa huomaten, että olit liian kauan luontomikrobialtistuksessa. Jos seuraavalla kerralla puolittaisit ajan, ja mikäli oireita ei tule, niin aikaa voi seuraavalla kerralla lisätä vaikkapa neljännestunnilla tarkkaillen seurauksia.
Allergologi oli oikeassa omalla kohdallani vuonna 2003 todeten, että autoimmuunisairauteni PPP ei siedä multaa. Vaikka PPP-ihottuma katosi, niin muutaman kerran kokeiltuani perunankuorimista paljain sormin, totesin, että perunoita ja juurikasveja on syytä kuoria vinyylisormikkaat sormissa. Astioita enkä nyrkkipyykkiäkään ole siitä lähtien pystynyt paljain sormin pesemään.
Vaikka tiesin kokemuksesta, että multaa en siedä, niin kun kesäkuun puolessavälissä harvensin porkkanantaimia puolitoista tuntia paljain sormin, oikean käden etusormeni kynnenalus kera sormenpään tulehtui muutaman tunnin kuluttua, vaikka lopetettuani harventamisen pesin kädet todella hyvin. Vaikka hoitelin tulehdusta voiteilla, niin nyt torstai-iltana se oli niin kipeä, että hain ratamonlehtiä pihalta kääreeksi. Tänä aamuna kipu on helittänyt, joten se alkaa parantua. Saa olla ratamonlehtikääreessä vielä viikon. Toivottavasti se viikon päästä on niin toimintakykyinen, että alkaa pysyä kunnossa ilman ratamonlehtikäärettä.
Sormitulehduksesta viikkoa myöhemmin oikeaan nilkkaan ja vasempaan pohkeeseen pukannut ihottumakin on tänä aamuna rauhallinen, ei kutita, ei kirvele eikä punoita. Ihottuma on jotain muuta lajia kuin minulla jo todettua PPP:tä tai psoria.
Mullan kanssa en ole ollut kosketuksissa sitten sormitulehduksen alun, joten oletan, että yliaktiivinen immuunijärjestelmäni pukkasi sormitulehduksesta ihottuman muuallekin, kun on tehnyt sitä aikaisemminkin, lisänä myös reumaoireilu nilkoissa ja kyynärpäissä (tuttkua sekin), jotka nekin tänä aamuna ovat rauhalliset.
Kyllähän se siltä näyttää, että kosteusvauriorakennusaltistuksesta sairastuvien päätehtäväksi saattaa altistuksen loputtua jäädä oman immuunijärjestelmänsä rauhallisena pitäminen opettelemalla kantapään kautta tuntemaan sen rajoitukset. Ja pakkohan ne on oppia tuntemaan, kun rajojen ylityksellä saa immuunijärjestelmän kimppuunsa kerran toisensa jälkeen.
Kaikkea hyvää sinulle. - Homeherkkä#
Mun mielestä homesairaat ei saa käyttää maitotaloustuotteita,vaikka niissä kuinka olisi gefilusta.
Kun kosteusvauriorakennusaltistuksen aiheuttamiksi "homesairauksiksi" tieteentekijät ovat luetelleet jo vuosikymmeniä homeallergisoitumisen aiheuttaman silmätulehduksen, nuhan, laryngiitin, keuhkoputkitulehduksen, astman, kolmea eri muotoa olevan allergisen alveoliitin ja sn. ODTS:än, ja kun kirjoitit, että homesairaiden ei saisi käyttää maitotaloustuotteita, niin kertoisitko mielipiteesi siitä miksi homesairaat eivät sinun mielestäsi saisi käyttää maitotaloustuotteita?
Kun Suomessa on n. 2,4 miljoonaa työntekijää, joista n. 50 prossaa työskentelee homevaurioisilla työpaikoilla, ja kun suurin osa maamme päiväkodeista ja koulutusrakennuksistakin ovat homevaurioisia, niin tarkoitatko, että heidän ketkä alkavat tulehdusoireilla aina diagnosoitua sairautta myöten ns. kosteusvaurioMIKROBIALTISTUKSESTA, eli luontoperäisestä mikrobialtistuksesta noissa rakennuksissa, pitäisi lopettaa maitotaloustuotteiden käyttö kokonaan?
Minä en ole löytänyt tutkimustuloksia siitä, että ns. kosteusvauriomikrobiproteiineilla olisi yhtenevyyttä ristireagointiin lehmänmaitoproteiinien tai lehmänmaidon sisältämän maitosokerin kanssa.
Oletko sinä?
Tutkimuksissa on selvinnyt, että betonitasoitteissa käytetty kaseiini (maitoproteiini) nostaa kosteusvaurioasunnossa sisäilman kaseiinipitoisuutta allergisoivaan määrään asti, vaikkeivät asujat edes käyttäisi maitotaloustuotteita.
Jostain syystä maitoallergikkojen kohdalla ei löydy tutittuoa tietoa siitä kuinka monella prosentilla vasta-ainetuotanto onkin kaseiini-IgG:tä, eikä IgE:tä.
Omalla kohdallanikin kaseiini-IgG on vielä tutkimatta, mutta aion senkin tutkituttaa. - !
salsacubana kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.htmlEt varmaan tiedä, että antamasi linkin takana olevalla sivustolla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta. Sen pitäjä on eläkkeellä oleva kylmälaiteasentaja, jolla on ollut mitä mielikuvituksellisimpia ikiomia teorioita ilman todellisuuspohjaa. Hänellä ei ole edes perustietoja asioista, joista hän kirjoittelee.
Maitohappobakteereiden osalta on hyvä tietää, että autoimmuunisairauksista kärsivien ei tulisi käyttää niitä lainkaan. - Ossiiii
! kirjoitti:
Et varmaan tiedä, että antamasi linkin takana olevalla sivustolla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta. Sen pitäjä on eläkkeellä oleva kylmälaiteasentaja, jolla on ollut mitä mielikuvituksellisimpia ikiomia teorioita ilman todellisuuspohjaa. Hänellä ei ole edes perustietoja asioista, joista hän kirjoittelee.
Maitohappobakteereiden osalta on hyvä tietää, että autoimmuunisairauksista kärsivien ei tulisi käyttää niitä lainkaan.Mulla on autoimmuunisairauksia ja mhb:t on ollut minun pelastukseni.
- Voi pojat, pojat
salsacubana kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.htmltoipilaana oleva lääketieteen professori, jolla on pakkomielle herjata Pappa-Smurffia!
Tuollaiset varoitukset kuvastaa, miksi virallinen lääketiede polkee paikallaan. mhb juttuja. kirjoitti:
-Mistä tehdään penisilliini?>Homeantibiootista!
-Mitä löytyy kosteusvauriohome rakennuksesta?>Homeantibioottia!
-Mitä antibiootti tappaa?>Bakteereita, mutta se tappaa myöskin tarpeellisia-hyödyllisiä bakteereita!
-Mikä on paras saantilähde noille bakteereille(!!!)?
-Minkä takia L-b bakteeria tarvitaan?>Tulehdusten hoitoon!
>>>>>>>>>>>Miten saan kolmea tärkeintä maitohappobakteeria (=probiootti):
(!!!) 1. Käsittelemätön lehmän raakamaito on paras ja luonnollisin tapa saada probioottibakteerit (mhb).
2. Pastöroidun homogenoimattoman maidon rasva sisältää probioottibakteerit.
3. Pastöroidun ja homogenoidun maidon sisältämä probioottibakteeri-määrä on suorassa suhteessa siihen, kuinka pieniksi partikkeleiksi maidon rasvapallot on pilkottu (=homogenointi meijerillä)! Tiukalla sihdillä pilkotut rasvapallot eivät juurikaan sisällä probioottibakteereita ja niiden määrä on merkityksetön!
4. Kun raakamaito on pastöroitu ja siitä on poistettu rasva kokonaan, niin maito ei sisällä enää probioottibakteereita!
Voit monistaa itsekin maitohappobakteereita tuolla linkkihakemistossa olevalla kotiviilin teko-ohjeilla. Huomaa että Lactobacillus bulgaricus-bakteerin monistaminen ei onnistu vielä kotikonstein, joten joudut käyttämään, joko po maitohappobakteerin sisältävää mhb-tuotetta, tai po bakteerin sisältävää hapanmaito-tuotetta.
Saat tärkeimmät probioottibakteerit käyttämällä esimerkiksi hapanmaitotuotteita (Lactobacillus aidophilus ja Bifidobacterium) Bulgarian jogurtti (Lactobacillus bulgaricus).
Huomioi tämä:
- Kun rupeat käyttämään rasvaisia maito- ja hapanmaito-tuotteita, niin huomaat jännän seikan: Sinulla on tunne että lihot, mutta kun nouset vaakalle niin huomaat että painosi putoaa!
- Kun haluat laihtua lisää, niin vähennä sokerin käyttöä, mutta älä lopeta sokerinkäyttöä kokonaan! Esimerkiksi; jos olet tähän mennessä laittanut kahvin sekaan kuusi(6) sokeripalaa, niin laita tulevaisuudessa vain yksi(1) sokeripala!
- Tyydyttynyt rasva sisältää paljon energiaa, joten laita edelleenkin esimerkiksi leivälle ohut kerros voita, tai leike, mutta ei molempia!
- Maito- ja hapanmaito-tuotteiden maitohappobakteerit tarvitsevat rasvaa suojakseen selviytyäkseen elävänä ohi mahalaukun happojen, joten vältä rasvattomia tuotteita ja homogenoituja tuotteita. Jos syystä tai toisesta haluat, niin rasvan voit välttää syömällä maitohappobakteereita kapselissa, jossa on kolme tärkeintä bakteeria, joiden saantisuositus on 10-miljardia bakteeria/vrk.Laitan minäkin sen verran lusikkani soppaan kertoakseni tähänastisista parhaimmasta nenänhuuhteluvirityksestäni.
Luin keväällä englanninkielisiltä sivuilta jonkun saaneen poskiontelotulehdukseensa avun lisäämällä nenähuuhtelukannuun lämpöisen veden, suolan ja ruokasoodan lisäksi maitohappobakteerikapselin sisällön: "Now here’s the most amazing part - at bedtime, I emptied the contents of a probiotics capsule into the neti-pot and proceeded to pour the warm water, salt, baking soda and probiotic mixture into my nasal passages." ( http://www.wellsphere.com/complementary-alternative-medicine-article/how-i-cured-a-raging-sinus-infection-naturally-with-no-drugs/780288 )
Innostuin tuosta ja päätin ostaa maitohappobakteereita kapseleidenkin muodossa voidakseni tyhjentää niistä jauheen nenähuuhtelukannuun. Päädyin Ratiopharmin valmisteeseen, jossa on viittä eri maitohappobakteerikantaa ja kuutta B-vitamiinia.
Kävin myös kaupassa ja törmäsin Biomedin greippiöljytippoihin, jotka on jo laimennettu 15-prosenttiseksi ja joita voi käyttää lämpimän veden joukossa myös nenän huuhteluun. Ostin niitä sitten ja aloin tehdä sekoitusta, jossa on kaksi teelusikallista ruokasoodaa, yksi avattu maitohappobakteerikapselin sisältö ja pari tippaa laimennettua greippiöljyä.
Olen käyttänyt tuota sekoitusta jo toista kuukautta ja se on niin onnistunutta, että hain jo lisää maitohappobakteerikapseleita niiden osoittauduttua nenän huuhtelussa niin oiviksi.
On pitänyt löytää omat konstinsa, kun lääkäreiltä en ole saanut vaivaani mitään apua vielä.
Ks. greippiöljytipoista myös täältä: http://www.learningherbs.com/natural_remedy_sinus_infection.html- Homeherkkä#
Käyttöön! kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Mhb.n_kaytossa_tehdyt_virheet.html
Pappa-Smurffin mukaan on olemassa VAIN kolme oikeaa bakteeria.
Limakalvoille Lactobacillus asidophilus ja L. bulgaricus sekä ohutsuolelle Bifidobacteriun.
Jo 1980-luvulla lääketiegurut tiesivät L. asidophiluksen estävän antibioottiripulia.
Kun 1980-luvulla minulle määrättiin penisilliiniä muutaman kerran, ostin apteekista myös ym. maitohappobakteeria sen jälkeen kun sain ensimmäisen penisilliumripulin.
Esti ripulin, vaan ei estänyt vuonna 1987 kolmen päivän käytön jälkeen yli 39C;n nousevaa kuumetta, josta syystä silloinen hoitava lääkäri totesi, että penisilliininkin käyttö on nyt loppu. Sain penisilliiniä keuhkoputkitulehdukseen, joka piti iltalämpöilyä 37,5 tienoilla ja joka keuhkoputkitulehduksen aiheuttama yskä päätyi oksennusrefleksiin. Keuhkoputkitulehdus alkoi vuorokauden kestäneellä yli 39 C;n kuumeella.
Jos Pappa-Smurffi väittää, että penisilliiniallergia, tai joku muu allergia, katoaa hänen mainitsemiaan paria maitohappobakteeria vuosikausia syömällä, niin tieteellistä tutkimustietoa siitä ei ole olemassa.
Toki voisin käydä pappa-Smurffin koekaniiniksi. Hän kertoisi minulle kuinka kauan minun pitää syödä hänen mainitsemiaan maitohappobakteereita vapautuakseni penisilliiniallergiasta, ja tuon ajan jälkeen olen valmis testaamaan itseäni V-Pen megalla. Jos muutaman päivän käyttö nostaa kuumeen yli 39C:n, niin Pappa -Smurffin maitohappobakteeriteoria penisilliiniallergian parantajana ei pidä paikkaansa.
Ja kun se ei pidä paikkaansa penisiilliiniallergian suhteen, niin se ei toimi muidenkaan allergioiden parantajana.
Mitä Pappa-Smurffin ohutsuoliparannusteoriaan Bifidobacteriumilla tulee, niin vatsaoireista kärsivien on syytä poissulkea keliakiatestillä ohutsuolessa kroonista tulehdusta ylläpitävä viljojen gluteiini, joka viljojen sietokyky näyttää myös heikkenevän kosteusvauriorakennusaltistuksessa olevilla. Vatsaoireilua kosteusvauriorakennusaltistukessa oleville saattaa myös aiheuttaa esim. leivissä, oluessa, viineissä oleva hiiva RISTIREAGOINTINA ns. kosteusvauriomikrobihiiva-allergisoitumisen takia tai kaseiini (maitoproteiini)allergia.
No olisihan se hyvä, jos Bifidobacteriumin syömisellä vatsaoireilevienkin oireilu lakkaisi.
Mitä ihmisen bakteereihin tulee, niin tiedegurujen mukaan esim. suolistossa niitä on puolisentoista kiloa, joita lajeja ja sukuja selvitellää geenitesteillä. Iholta bakteereja on löytynyt neliösentiltä 10 000 tuhatta ja pinnan alta miljoona. Ihmisen kyynärtaipeesta on löytynyt yli sata eri bakteerilajia, joista kaksi yleisintä ovat MAAPERÄSSÄ ELÄVIEN Pseudomonas ja Janthinobacterium-sukujen edustajat (Lähde: National Institute of Health, USA).
New Yorkin yliopiston mikrobiologin Martin Blasserin mukaan; "Eri ympäristöissä on erilaiset valintapaineet, ja tämä johtaa erilaisiin bakteereihin."
Eli kun me ihmiset näytämme tutkijoiden tutkimusten mukaan olevan bakteerien kasvualtustaa, joiden epätasapaino tutkijoiden mukaan aiheuttaa yhtä jos toista immunologista haittaa, esim. antibioottejen käytöstä johtuvana,,niin eihän tuota epätasapainoa Pappa-Smurffin parin maitohappobakteerin syömisellä, eikä hänen mainitsemallaan ohutsuolitulehdusta korjaavalla Bifidobacteriumin syömisellä korjata. - Homeherkkä#
Voi pojat, pojat kirjoitti:
toipilaana oleva lääketieteen professori, jolla on pakkomielle herjata Pappa-Smurffia!
Tuollaiset varoitukset kuvastaa, miksi virallinen lääketiede polkee paikallaan.No josko Pappa-Smurffi kääntyisi virallisen lääketieteen puoleen TODISTUSAINEISTOINEEN.
Hänhän väittää nojatuoli-istuntoperusteisesti näin: "Antibiootti (lääke) ja kosteusvauriohomeiden ANTIBIOOTTI (toksiini) OVAT TÄLLÄ HETKELLÄ ylivoimaisesti suurimmat syylliset LIMAKALVOJEN MAITOHAPPOBAKTEERI TUHOON."
Kun lääketiedegurumme eivät ole vielä edes selvittäneet limakalvojen maitohappoBAKTEERIEN jakaumaa määrineen, niin nojatuolitutkijalle niiden tuhokin on jo selvillä.
Joten Pappa-Smurffin olisi syytä MAITOHAPPOBAKTEERITUHOSTA kääntyä todistusaineistoineen virallisen lääketieteen puoleen.
Nojatuolitutkijamme Pappa-Smurffi väittää myös näin: "Terveydelle vaarallisia EIVÄT OLE HOMEIDEN ITIÖT, vaan ITIÖIDEN ja AKTINOBAKTEERI-ITIÖIDEN AINEENVAIHDUNNAN YHTEYDESSÄ SYNTYVÄ TOKSIINI (myrkky)."
No samaa väittää palstamme toinen "myrkkyguru" nisuiisu, vain sillä erotuksella, että nisuiisu väittää myrkkyjen juuttuvan keuhkorakkuloihin ja sieppailevan sieltäkäsin valkosoluja, johon valkosolutuhoon ei ole lääkitystä, ja Pappa-Smurffi väittää myrkkyjen tuhoavan limakalvojen maitohappobakteereita, jota tuhoa voi korjata hänen mainitsemallaan parilla maitohappobakteerilla.
Kun koti-kosteusvauriomikrobialtistunut Pappa-Smurffi on nähtävästi syönyt maitohappobakteereja jo vuosia, niin hänhän voisi kokeilla niiden tehoa menemällä altistukseen johonkin kosteusvauriorakennukseen.
Nisuiisukaan, hänen kirjoituksistaan päätellen, ei ole työpaikka-myrkkyaltistuksen päättymisen maaliskuussa 2002 jälkeen sairastunut keuhkorakkuloihin juuttuneiden myrkkyjen vuoksi mihinkään uuteen sairauteen saatikka syöpään.
Homesairauksista kumpikaan ei näytä tietävän mitään, vaikka homesairauspalstalla kirjoittelevatkin.
kosteusvaurioHOMEIDENantibiootti - Aivot käyttöön
Homeherkkä# kirjoitti:
No josko Pappa-Smurffi kääntyisi virallisen lääketieteen puoleen TODISTUSAINEISTOINEEN.
Hänhän väittää nojatuoli-istuntoperusteisesti näin: "Antibiootti (lääke) ja kosteusvauriohomeiden ANTIBIOOTTI (toksiini) OVAT TÄLLÄ HETKELLÄ ylivoimaisesti suurimmat syylliset LIMAKALVOJEN MAITOHAPPOBAKTEERI TUHOON."
Kun lääketiedegurumme eivät ole vielä edes selvittäneet limakalvojen maitohappoBAKTEERIEN jakaumaa määrineen, niin nojatuolitutkijalle niiden tuhokin on jo selvillä.
Joten Pappa-Smurffin olisi syytä MAITOHAPPOBAKTEERITUHOSTA kääntyä todistusaineistoineen virallisen lääketieteen puoleen.
Nojatuolitutkijamme Pappa-Smurffi väittää myös näin: "Terveydelle vaarallisia EIVÄT OLE HOMEIDEN ITIÖT, vaan ITIÖIDEN ja AKTINOBAKTEERI-ITIÖIDEN AINEENVAIHDUNNAN YHTEYDESSÄ SYNTYVÄ TOKSIINI (myrkky)."
No samaa väittää palstamme toinen "myrkkyguru" nisuiisu, vain sillä erotuksella, että nisuiisu väittää myrkkyjen juuttuvan keuhkorakkuloihin ja sieppailevan sieltäkäsin valkosoluja, johon valkosolutuhoon ei ole lääkitystä, ja Pappa-Smurffi väittää myrkkyjen tuhoavan limakalvojen maitohappobakteereita, jota tuhoa voi korjata hänen mainitsemallaan parilla maitohappobakteerilla.
Kun koti-kosteusvauriomikrobialtistunut Pappa-Smurffi on nähtävästi syönyt maitohappobakteereja jo vuosia, niin hänhän voisi kokeilla niiden tehoa menemällä altistukseen johonkin kosteusvauriorakennukseen.
Nisuiisukaan, hänen kirjoituksistaan päätellen, ei ole työpaikka-myrkkyaltistuksen päättymisen maaliskuussa 2002 jälkeen sairastunut keuhkorakkuloihin juuttuneiden myrkkyjen vuoksi mihinkään uuteen sairauteen saatikka syöpään.
Homesairauksista kumpikaan ei näytä tietävän mitään, vaikka homesairauspalstalla kirjoittelevatkin.
kosteusvaurioHOMEIDENantibioottiet ymmärrä mitään!
- 2+1=3
Homeherkkä# kirjoitti:
No josko Pappa-Smurffi kääntyisi virallisen lääketieteen puoleen TODISTUSAINEISTOINEEN.
kosteusvaurioHOMEIDENantibiootti=>Maitohappobakteerien käytössä tehdyt virheet
- Homeherkkä#
2+1=3 kirjoitti:
=>Maitohappobakteerien käytössä tehdyt virheet
Nojatuolitutkija Pappa-Smurffi väittää tuossa kirjoituksessaan, että "Mhb ON AINOA LÄÄKINNÄLLINEN LÄÄKE kosteusvaurio HOMETTA VASTAAN".
Toisaalta hän väittää, että. ".,..aktinobakteeri-ITIÖIDEN aineenvaihdunnan yhteydessä syntyvä TOKSIINI ja kosteusvaurioHOMEIDEN antibiootti (TOKSIINI)) ovat TÄLLÄ HETKELLÄ ylivoimaisesti suurimmat syylliset LIMAKALVOJEN MAITOHAPPOBAKTEERIEN TUHOON".
Kun yksikään OIKEA TUTKIJA ei ole todennut kosteusvauriorakennusaltistuksesta johtuvan kroonisen nuhan johtuvan sen paremmin aktinobakteeri- kuin homeMYRKYISTÄKÄÄN, eikä yksikään OIKEA TUTKIJA ole todennut mhb::den olevan AINOA LÄÄKINNÄLLINEN LÄÄKE (ei edes mikään lääkinnällinen lääke, koska mhb:t luetaan ravintolisiksi) kosteusvauriohometta vastaan, niin Pappa-Smurffi näyttää syylistyvän maallikkona harhaanjohtavaan mainontaan koskien hänen mainitsemiaan maitohappobakteereita.
Mitä tulee OIKEAN MYRKKYTUTKIJAN ( M S-S) kosteusvauriorakennusaltistusMYRKKYTEORIAAN, niin hänhän totesi 14.7.2009 Hesarissa "MYRKKYJEN OLEVAN PARAS ARVAUS", jolla hän tarkoitti kosteusvauriorakennusaltistuksest johtuvaa toistuvaa infektio (tulehdus)-oireilua, jota oireilua jo vuosikymmeniä aikaisimmin on nimitetty INFLAMMAATIO-oireiluksi, koska virukset ja bakteerit eivät ole syyllisiä oireiluun.
Kun Pappa-Smurffin olettaisi olevan itse oman teoriansa kannattaja, niin vuosikausia ympättyään itseensä OIKEITA MAITOHAPPOBAKTEEREITA, hänen tulisi testauttaa itsensä kosteusvauriorakennusaltistuksella.
Tuollainen pari viikkoa kestävä altistus selvittäisi onko hänen teoriallaan pohjaa vai ei.
Kun kosteusvauriotyöpaikka-altistuksesta toistuvasti erilaisia tulehdusoireita saaville tt-lääkäri antaa viikon pari sairaslomaa tehostetun lääkityksen kera, niin olisihan se vallan mainiota jos Pappa-Smurffin ymppäys hänen mainitsemillaan maitohappobakteereilla parantaisi kosteusvauriorakennusaltistuksesta johtuvat monimuotoiset tulehdukset.
Toimeen vaan Pappa-Smurffi todistamaan teoriasi oikeaksi kosteusvauriorakennusaltistuksella, joita rakennuksia maassamme riittää pilvin pimein jo uutuudestaan. - Homeherkkä#
Aivot käyttöön kirjoitti:
et ymmärrä mitään!
Multa-allergikkona suosittelen mullankäsittelyn aiheuttaman sormenpäätulehduksen (tulehtui kesäkuun puolessavälissä) hoitoon ratamonlehtikääreitä, jonka kääreen (asennettu viime torstai iltana, uusintaväli vuorokausi ) ansiosta sormenpäässäni ei ole enää minkäänlaista kipua eikä ihokuivumistunnetta. Kipu ilmeni sormenpääkosketuksessa "puukkoviiltoina".
Mikäli et sattunut tietämään, niin tutkijoiden mukaan kuutiosentti multaa sisältää 10-100 miljoonaa mikrobia.
Ratamonlehtikääreet eivät auta erästä homekoulun (astma puhkesi) opettajaa, jollle kasvimaatyöskentely alkoi aiheuttaa kipunoivaa naamapunoitusta ja voimakasta ihokutinaa.
Kun kirjoituksistasi päätellen sinä ymmärrät kosteusvauriorakennusaltistuksen aiheuttamista päivittäisiä toimintoja rajoittavien keremppojen paranemisprosesseista, niin kertoisitko mikä avuksi multa-allergikko-opettajallemme ja myös minulle?
Jostain syystä OIKEIDEN TUTKIJOIDEN kehoitus, paluu luontoon allergioiden estämiseksi, ei näytä kosteusvauriorakennusaltistuneiden kohdalla toimivan.
Kun meistä on tullut luontorajoitteisiakin, niin parannuskeinoja kaipaisimme teidän "YMMÄRTÄVIEN TAHOILTA".
Jään odottelemaan vinkkejäsi. - haistahome-sivulta!
Homeherkkä# kirjoitti:
Nojatuolitutkija Pappa-Smurffi väittää tuossa kirjoituksessaan, että "Mhb ON AINOA LÄÄKINNÄLLINEN LÄÄKE kosteusvaurio HOMETTA VASTAAN".
Toisaalta hän väittää, että. ".,..aktinobakteeri-ITIÖIDEN aineenvaihdunnan yhteydessä syntyvä TOKSIINI ja kosteusvaurioHOMEIDEN antibiootti (TOKSIINI)) ovat TÄLLÄ HETKELLÄ ylivoimaisesti suurimmat syylliset LIMAKALVOJEN MAITOHAPPOBAKTEERIEN TUHOON".
Kun yksikään OIKEA TUTKIJA ei ole todennut kosteusvauriorakennusaltistuksesta johtuvan kroonisen nuhan johtuvan sen paremmin aktinobakteeri- kuin homeMYRKYISTÄKÄÄN, eikä yksikään OIKEA TUTKIJA ole todennut mhb::den olevan AINOA LÄÄKINNÄLLINEN LÄÄKE (ei edes mikään lääkinnällinen lääke, koska mhb:t luetaan ravintolisiksi) kosteusvauriohometta vastaan, niin Pappa-Smurffi näyttää syylistyvän maallikkona harhaanjohtavaan mainontaan koskien hänen mainitsemiaan maitohappobakteereita.
Mitä tulee OIKEAN MYRKKYTUTKIJAN ( M S-S) kosteusvauriorakennusaltistusMYRKKYTEORIAAN, niin hänhän totesi 14.7.2009 Hesarissa "MYRKKYJEN OLEVAN PARAS ARVAUS", jolla hän tarkoitti kosteusvauriorakennusaltistuksest johtuvaa toistuvaa infektio (tulehdus)-oireilua, jota oireilua jo vuosikymmeniä aikaisimmin on nimitetty INFLAMMAATIO-oireiluksi, koska virukset ja bakteerit eivät ole syyllisiä oireiluun.
Kun Pappa-Smurffin olettaisi olevan itse oman teoriansa kannattaja, niin vuosikausia ympättyään itseensä OIKEITA MAITOHAPPOBAKTEEREITA, hänen tulisi testauttaa itsensä kosteusvauriorakennusaltistuksella.
Tuollainen pari viikkoa kestävä altistus selvittäisi onko hänen teoriallaan pohjaa vai ei.
Kun kosteusvauriotyöpaikka-altistuksesta toistuvasti erilaisia tulehdusoireita saaville tt-lääkäri antaa viikon pari sairaslomaa tehostetun lääkityksen kera, niin olisihan se vallan mainiota jos Pappa-Smurffin ymppäys hänen mainitsemillaan maitohappobakteereilla parantaisi kosteusvauriorakennusaltistuksesta johtuvat monimuotoiset tulehdukset.
Toimeen vaan Pappa-Smurffi todistamaan teoriasi oikeaksi kosteusvauriorakennusaltistuksella, joita rakennuksia maassamme riittää pilvin pimein jo uutuudestaan.=>KVHT-altistuneen oiretesti
- Ossiii
haistahome-sivulta! kirjoitti:
=>KVHT-altistuneen oiretesti
voi jos ei usko mhb hoitoihin.
Mie oon sitä mieltä jotta just tuollaisii ulkoa saataviin oireisiin auttaa mhb.Kun bakteeristo muuttuu mahassa ,sie kestät sitä mullassa möyrimistä erilailla kuin ennen.Eihän miun tarvinnu enne ku perunaa kuoria ,niin oireet hetimiten piällä.
Vaan ny pystyy jo multaa tonkimaan.
Tää muute on iha totta.
Mutta se on jokkaisen oma valinta mite haluaa hoitaa ihtiään.Jos haluaa käyttää lääkkeitä ja kortisonnii nii ei siinä mitää,mutta niille kyllä tulee tulevaisuues vaikeempaa kuin meille jokka valittiin toisen tien. - Homeherkkä#
haistahome-sivulta! kirjoitti:
=>KVHT-altistuneen oiretesti
Totesit, että vastauksethan löytyy tuolta haistahome-sivuilta.
Tottakai NOJATUOLITUTKIJOILTA löytyy vastaus joka lähtöön.
Nojatuolitutkija Pappa-Smurffi kertoilee sivustoillaan MITÄ OIREILUJA HÄNEN MIELESTÄÄN ns. kosteusvaurioHOMEMYRKYT aiheuttavat kuin myös, että ns. kosteusvaurioHOMEMYRKKYOIREET paranevat hänen mielestään "OIKEIITA" MAITOHAPPOBAKTEEREITA SYÖMÄLLÄ.
Homeista jotkut Asbergillus-lajit tuottavat AFLATOKSIINIa tai STERIGMATOCYSTIINIÄ, jotkut Penicillium-lajit OKRATOKSIINIA ja Fusariumit ZEARALENONIA.
Asbergillus-, Penicillium ja Fusarium homekantoja löytyy kosteusvasuriorakennuksista, myös elintarvikkeista.
Kun NIIDEN TUOTTAMIEN MYRKKYJEN ON TODETTU AIHEUTTAVAN MAKSA-MUNUAISVAURIOITA, koska elimistöön joutuneiden myrkkyjen poistajina toimivat maksa ja munuaiset, niin nojatuolitutkija Pappa-Smurffi on tehtaillut kosteusvauriorakennusHOMEMYRKKYJEN AIKAANSAAMIKSI PERÄTI 62 OIRETTA, joista yli viiden täyttyminen osoittaa HÄNEN MIELESTÄÄN todennäköisesti KOSTEUSVAURIO-HOMEIDEN TOKSIINIEN olemassaolon kosteusvauriorakennuksessa.
No enpä ole hassumpaa kuullut.
Yksikään OIKEA TUTKIJA ei ole veilä tähän päivään mennessä löytänyt kosteusvauriorakennuksen hengitettävästä sisäilmasta HOMETOKSIINEJA. Elintarvikkeista Evira on niitä kyllä löytänyt. Aflatoksiinia esim. maidosta, kun karjalle on syötetty Aspergillus-homesienen saastuttamaa rehua.
Mitä nojatuolitutkija- Pappa-Smurffin HOMEMYRKKYJEN TOTEAMISVÄITTÄMIIN tulee, niin hän toteaa ettei HOMETOKSIINIA voida todeta yksilötasolla??? veren IgG:stä eikä Prick-testillä.
No ei voida, koska ko. tutkimuksia käytetään kolmen eri tyyppisen ALLERGIAN TOTEAMISEEN ja allergian aiheuttajana on aina jokin VALKUAISAINE, eli proteiini.
VERESTÄ kuitenkin VOIDAAN TODETA KAIKKI TIETEEN TUNTEMAT MYRKYT, jotka hengitettynä joutuvat keuhkojen kautta verenkiertoon ja sitä kautta poistoon maksan ja munuaisten kautta.
YHDENKÄÄN kosteusvauriorakennusaltistuksesta oireilevan verestä ei tähän mennessä näytä löytyneen sen paremmin home- kuin bakteerimyrkkyjäkään.
Kun Pappa-Smurffi toteaa, että KOSTEUSVAURIOHOMETOKSIINI-altistus voidaan todeta alla olevalla, siis hänen kehittämällään oiretestillä, niin kosteusvauriorakennusaltistuksesta oireilevien kohdalla maassamme YKSIKÄÄN LÄÄKÄRI EI KÄYTÄ Pappa-Smurffin testiä, vaan he käyttävät Örebro-testiä.
Myös Pappa-Smurffin väittämä, että kosteusvaurioHOMETOKSIINIALTISTUS voidaan todeta BAL-huuhtelulla, on NOJATUOLITUTKIMUSTA PARHAIMMILLAAN.
BAL-huuhtelu testaa kokonaissolumäärää, solukoostumusta, kapillaariverenvuotoa ja bakteereja, EI siis Pappa-Smurffin väittämiä HOMETOKSIINIMYRKKYJÄ, eikä muitakaan myrkkyjä. - homeoireileva
! kirjoitti:
Et varmaan tiedä, että antamasi linkin takana olevalla sivustolla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta. Sen pitäjä on eläkkeellä oleva kylmälaiteasentaja, jolla on ollut mitä mielikuvituksellisimpia ikiomia teorioita ilman todellisuuspohjaa. Hänellä ei ole edes perustietoja asioista, joista hän kirjoittelee.
Maitohappobakteereiden osalta on hyvä tietää, että autoimmuunisairauksista kärsivien ei tulisi käyttää niitä lainkaan.Mitä väliä, jos joku täällä kirjoittava on eläkkeellä oleva kylmälaiteasentaja tai siivooja tai vaikka opettaja. Kyllä heiltä saadut neuvot ja vertaistuki on kullan arvoista monelle homealtistuneelle.
Eipä täällä paljon lääkärit kirjoittele, eikä heillä kyllä olisi paljon annettavaakaan. - olisikin
Homeherkkä# kirjoitti:
Totesit, että vastauksethan löytyy tuolta haistahome-sivuilta.
Tottakai NOJATUOLITUTKIJOILTA löytyy vastaus joka lähtöön.
Nojatuolitutkija Pappa-Smurffi kertoilee sivustoillaan MITÄ OIREILUJA HÄNEN MIELESTÄÄN ns. kosteusvaurioHOMEMYRKYT aiheuttavat kuin myös, että ns. kosteusvaurioHOMEMYRKKYOIREET paranevat hänen mielestään "OIKEIITA" MAITOHAPPOBAKTEEREITA SYÖMÄLLÄ.
Homeista jotkut Asbergillus-lajit tuottavat AFLATOKSIINIa tai STERIGMATOCYSTIINIÄ, jotkut Penicillium-lajit OKRATOKSIINIA ja Fusariumit ZEARALENONIA.
Asbergillus-, Penicillium ja Fusarium homekantoja löytyy kosteusvasuriorakennuksista, myös elintarvikkeista.
Kun NIIDEN TUOTTAMIEN MYRKKYJEN ON TODETTU AIHEUTTAVAN MAKSA-MUNUAISVAURIOITA, koska elimistöön joutuneiden myrkkyjen poistajina toimivat maksa ja munuaiset, niin nojatuolitutkija Pappa-Smurffi on tehtaillut kosteusvauriorakennusHOMEMYRKKYJEN AIKAANSAAMIKSI PERÄTI 62 OIRETTA, joista yli viiden täyttyminen osoittaa HÄNEN MIELESTÄÄN todennäköisesti KOSTEUSVAURIO-HOMEIDEN TOKSIINIEN olemassaolon kosteusvauriorakennuksessa.
No enpä ole hassumpaa kuullut.
Yksikään OIKEA TUTKIJA ei ole veilä tähän päivään mennessä löytänyt kosteusvauriorakennuksen hengitettävästä sisäilmasta HOMETOKSIINEJA. Elintarvikkeista Evira on niitä kyllä löytänyt. Aflatoksiinia esim. maidosta, kun karjalle on syötetty Aspergillus-homesienen saastuttamaa rehua.
Mitä nojatuolitutkija- Pappa-Smurffin HOMEMYRKKYJEN TOTEAMISVÄITTÄMIIN tulee, niin hän toteaa ettei HOMETOKSIINIA voida todeta yksilötasolla??? veren IgG:stä eikä Prick-testillä.
No ei voida, koska ko. tutkimuksia käytetään kolmen eri tyyppisen ALLERGIAN TOTEAMISEEN ja allergian aiheuttajana on aina jokin VALKUAISAINE, eli proteiini.
VERESTÄ kuitenkin VOIDAAN TODETA KAIKKI TIETEEN TUNTEMAT MYRKYT, jotka hengitettynä joutuvat keuhkojen kautta verenkiertoon ja sitä kautta poistoon maksan ja munuaisten kautta.
YHDENKÄÄN kosteusvauriorakennusaltistuksesta oireilevan verestä ei tähän mennessä näytä löytyneen sen paremmin home- kuin bakteerimyrkkyjäkään.
Kun Pappa-Smurffi toteaa, että KOSTEUSVAURIOHOMETOKSIINI-altistus voidaan todeta alla olevalla, siis hänen kehittämällään oiretestillä, niin kosteusvauriorakennusaltistuksesta oireilevien kohdalla maassamme YKSIKÄÄN LÄÄKÄRI EI KÄYTÄ Pappa-Smurffin testiä, vaan he käyttävät Örebro-testiä.
Myös Pappa-Smurffin väittämä, että kosteusvaurioHOMETOKSIINIALTISTUS voidaan todeta BAL-huuhtelulla, on NOJATUOLITUTKIMUSTA PARHAIMMILLAAN.
BAL-huuhtelu testaa kokonaissolumäärää, solukoostumusta, kapillaariverenvuotoa ja bakteereja, EI siis Pappa-Smurffin väittämiä HOMETOKSIINIMYRKKYJÄ, eikä muitakaan myrkkyjä.tietää, onko ylipäätänsä koskaan tutkittu homesairaita ja heidän vertaan niin tarkkaan, että voisi todeta, ettei yhdenkään verestä ole löytynyt sitä eikä tätä? Homesairaistahan ei tutkita juuri mitään, vaan kaikki selittyy sillä, että on korvienvälisairas. Kukaan ei ota todesta, vaikka haluaisi päästä tarkkoihin selvityksiin.
- Homeherkkä#
olisikin kirjoitti:
tietää, onko ylipäätänsä koskaan tutkittu homesairaita ja heidän vertaan niin tarkkaan, että voisi todeta, ettei yhdenkään verestä ole löytynyt sitä eikä tätä? Homesairaistahan ei tutkita juuri mitään, vaan kaikki selittyy sillä, että on korvienvälisairas. Kukaan ei ota todesta, vaikka haluaisi päästä tarkkoihin selvityksiin.
Kosteusvauriorakennuksista on löydetty kymmenittäin eri lajisia MAAPERÄMIKROBEJA: homeita, sädesieniä, bakteereita ja hiivoja, joille mille tahansa lajille voi ALLERGISOITUA koskien kaikkia neljää eri immunologista perustyyppiä.
Ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumisen aiheuttamia sairauksia ovat yhä edelleen ALLERGIAPOHJAISET silmä-, iho-, jänne- lihas-, verisuonitulehdukset, ylä- ja alahengitystieden limakalvotulehdukset (nenä. poski-/otsaontelot, kurkku, keuhkoputket, sekä keuhkorakkulatulehdukset, joita ovat kolmea eri lajia oleva allerginen alveoliitti ja ns. ODTS. Allergiaan liittyy myös vatsaoireilua, sydämentykytystä, rytmihäiriöitä, väsymystä, huimausta, päänsärkyä. autoimmuunisairausoireilua, jne.
Kun kirjoitit, että "homesairastahan" ei tutkita juuri mitään, niin kaiken aikaahan tt-lääkärit kirjoittelevat kosteusvauriotyöpaikkaoireileville lähetteitä keuhko-, silmä-, knk-, reuma ja jopa sisätautipolille, joissa tulehdussairaus diagnosoidaan tai annetaan epäilydiagnoosi.
Ongelmahan on ollut siinä, että kosteusvauriotyöpaikka-altistusmikrobiallergisoitumisen aiheuttamia kroonisiakaan limakalvotulehdussairauksia lääketiedetutkijoiden mukaan ei pystytä yhdistämään kosteusvauriotyöpaikkaMIKROBIALTISTUKSEN aiheuttamiksi, eikä niiden pahenemisvaiheita, akuuttimuodoissa ilmenevistä puhumattakaan JATKUVASSA altistuksessa olevien kohdalla, koska tutkijat väittävät niitä VIRUSPERÄISIKSI. Bakteeritulehduksen diagnosointihan onnistuu CRP:llä.
Tuossa eilen MTV 3:sen tuottamassa ohjelmassa Lääkärit, kerrottiin että 25 ml verta ja nenänäyte pystyy selvittämään ONKO VIRUSFLUNSSA TULOSSA, kun oireeena on vain väsymys. Tutkijoiden mukaanhan iruksen aiheuttama YLÄHENGITYSTIEtulehdus puhkeaa päälle virustulehtuneen aiheuttamasta TARTUNNASTA kolmen päivän kuluttua.
Kun kirjoitit, että "homesairaiden" verta ei ole tutkittu niin tarkkaan, että voisi todeta, ettei yhdenkään verestä ole löytynyt sitä eikä tätä, niin tarkoitatko maininnallasi Pappa-Smurffin vänkäämiä HOMEMYRKKYJÄ vai M S-S:n ja nisuiisun vänkäämiä BAKTEERIMYRKKYJÄ?
Kun M S-S alkoi vouhkaamaan MEDIASSA, että hänen mielestään kosteusvauriorakennusaltistuksessa TULEHDUSOIREISTA kärsivien kohdalla tulehduskierteen aiheuttajana ovat hänen mainitsemansa BAKTEERIMYRKYT, niin vaikka VAHVOJA SOLUMYRKKYJÄ M S-S:n mukaan löytyi "hometalojen" sisäilmasta,
niin jostain syystä M S-S jätti tutkimatta löytyykö oireilevien verestä "vahvoja solumyrkkyjä", vaikka tutkimusmenetelmät myrkkyjen toteamiseen ovat HYKS:sissäkin olemassa.
Kun yksikään sisäilmaTULEHDUSoirelevia tutkiva lääketieteellinen globaaliryhmä ei nähtävästi ole edes tutkinut ns. kosteusvaurioMIKROBImyrkkyjä verestä eikä BAL-huuhtelunäytteestä, niin mikäli haluat päästä tarkkoihin myrkkytutkimuksiin, niin niitä ei ole olemassa.
Mitä taas allergiaan tulee, niin olkoonpa allergia peräisin mistä tahansa peritystä neljästä eri immunologisesta päätyypistä, niin allergian aiheuttama sairaus/sairaudet pystytään toteamaan VAIN ALLERGEENIALTISTUKSELLA joko jo todetun kroonisen sairauden pahenemisvaiheella tai puhjenneen akuuttisairauden/sairauksien muodossa. Verikokeet, kuten I:s tyypin allergeeni-IgE-vasta-aine, II:s ja III:s tyypin IgG-vasta-aine ja IV:s tyyypin lapputestit ja kokonais-IgE, ovat vain suuntaa antavia. IgG:läis-ALLERGIKOT voisivat vaatia esim. verisuonitulehdusvasta-ainetestin ottamista ja mikäli anemiaa ilmenee, niin punasolu-vasta-ainetutkimus olisi myös paikallaan.
- home igEallerginen
Minulla ja lapsellani oli juuri tuo kuumeilu, 37,3 asteinen, kaikkien muiden oireiden lisäksi. Paitsi mittarinäkymä, myös olo oli kuumeinen. Turha kenenkään on alkaa sanomaan kuumeisen olon tuntevalle ettei sulla mitään kuumetta ole! Jatkuva kuumeilu tai lämpöily on erittäin selvä merkki homeista, sillä olen myös vertaistukiryhmässä kuullut siitä tosi paljon.
Tuolla alempana oli juttua maitotuotteista. Sen vain sanon, että kun sairastuin, käytin sen puolen vuoden ajan tosi paljon rasvatonta, bakteereilla höystettyä jugurttia... Nyttemmin kyllä syön maitohappobakteereja, vaihdellen eri merkkejä. Tosin popsin myös muita luontaistuotekaupan että apteekin tuotteita, sekä reseptillä että ilman.
Poistu homepaikasta."Tosin popsin myös muita luontaistuotekaupan että apteekin tuotteita, sekä reseptillä että ilman."
- Aivan kuin omasta suustani. Hain taas eilenkin Itiksen Life-myymälästä kassillisen hintahässäkkätuotteita edulliseen hintaan. Jänskää kyllä, suolaakin lähti mukaani tuolta niin kuin Itiksen Ruohonjuuri-myymälästäkin ...
Oletteko muuten tietoisia siitä, että suolallekin on tehty samat temput kuin viljalle, että siitä on kaluttu kaikki terveelliset aineet pois niin kuin valkoisista vehnäjauhoista? Kaikkea sitä "puhdistettua" ruokaa kun syö, elimistö sairastuu.
Voi tätä kusetusta!sanasinko kirjoitti:
"Tosin popsin myös muita luontaistuotekaupan että apteekin tuotteita, sekä reseptillä että ilman."
- Aivan kuin omasta suustani. Hain taas eilenkin Itiksen Life-myymälästä kassillisen hintahässäkkätuotteita edulliseen hintaan. Jänskää kyllä, suolaakin lähti mukaani tuolta niin kuin Itiksen Ruohonjuuri-myymälästäkin ...
Oletteko muuten tietoisia siitä, että suolallekin on tehty samat temput kuin viljalle, että siitä on kaluttu kaikki terveelliset aineet pois niin kuin valkoisista vehnäjauhoista? Kaikkea sitä "puhdistettua" ruokaa kun syö, elimistö sairastuu.
Voi tätä kusetusta!sanasinko kirjoitti:
"Tosin popsin myös muita luontaistuotekaupan että apteekin tuotteita, sekä reseptillä että ilman."
Voi tätä kusetusta!Suolasta kiinnostuin surffailtuani taas englanninkielisillä sivuilla. Aika järkyttävää muuten, miten usein olen törmännyt tuolla ruokasoodaliuoksen käyttämiseen nenänhuuhtelussa, vaikkei suomalaiset tontut ts. "asiantuntijat" puhu siitä mitään.
Esim. "Nasopure salt mixture is buffered with sodium bicarbonate to balance the saline solution for a soothing effect." (Nasopure-suolaseos puskuroidaan ruokasoodalla tasapainottamaan suolaliuosta rauhoittavaa vaikutusta varten.)
Lainaus löytyy kohdasta, jossa vertaillaan hypertonisen ja isotonisen suolaliuoksen eroja toisiinsa. Isotonisen vahvuus on sama kuin elimistön oma eli 0,9 % ja hypertonisen sama kuin valtamerellä eli keskiarvona noin 3,5 %.
Dr. Hanan Nasopure-sivuilla hypertonista suolaliuosta pidetään tehokkaampana kuin isotonista. Ks. http://www.nasopure.com/t-solutionguide.aspx
Ks. myös: http://www.csgnetwork.com/poolsalinitycalc.html
Jk. Taidanpa rukata nenähuuhtelua taas uudestaan ja ottaa ruokasoodan lisäksi myös ruusu- tai merisuolan käyttöön ;)sanasinko kirjoitti:
Suolasta kiinnostuin surffailtuani taas englanninkielisillä sivuilla. Aika järkyttävää muuten, miten usein olen törmännyt tuolla ruokasoodaliuoksen käyttämiseen nenänhuuhtelussa, vaikkei suomalaiset tontut ts. "asiantuntijat" puhu siitä mitään.
Esim. "Nasopure salt mixture is buffered with sodium bicarbonate to balance the saline solution for a soothing effect." (Nasopure-suolaseos puskuroidaan ruokasoodalla tasapainottamaan suolaliuosta rauhoittavaa vaikutusta varten.)
Lainaus löytyy kohdasta, jossa vertaillaan hypertonisen ja isotonisen suolaliuoksen eroja toisiinsa. Isotonisen vahvuus on sama kuin elimistön oma eli 0,9 % ja hypertonisen sama kuin valtamerellä eli keskiarvona noin 3,5 %.
Dr. Hanan Nasopure-sivuilla hypertonista suolaliuosta pidetään tehokkaampana kuin isotonista. Ks. http://www.nasopure.com/t-solutionguide.aspx
Ks. myös: http://www.csgnetwork.com/poolsalinitycalc.html
Jk. Taidanpa rukata nenähuuhtelua taas uudestaan ja ottaa ruokasoodan lisäksi myös ruusu- tai merisuolan käyttöön ;)"Taidanpa rukata nenähuuhtelua taas uudestaan ja ottaa ruokasoodan lisäksi myös ruusu- tai merisuolan käyttöön"
Noin on tapahtunut ja nyt on hypertoninen suolaliuos käytössä. Liuotan Sarvikuono-kannulliseen keitettyä vettä kaksi teelusikallista ruokasoodaa mutta myös mitallisen merisuolaa, maitohappobakteerikapselin sisällön ja pari laimennettua greippiöljytippaa.- Mielenkiintoista nn
sanasinko kirjoitti:
"Taidanpa rukata nenähuuhtelua taas uudestaan ja ottaa ruokasoodan lisäksi myös ruusu- tai merisuolan käyttöön"
Noin on tapahtunut ja nyt on hypertoninen suolaliuos käytössä. Liuotan Sarvikuono-kannulliseen keitettyä vettä kaksi teelusikallista ruokasoodaa mutta myös mitallisen merisuolaa, maitohappobakteerikapselin sisällön ja pari laimennettua greippiöljytippaa.Tämä mikrobiallergia on minulle uutta ja etsin siitä vasta tietoa, kun taidan siitäkin kärsiä nykyään... Mutta noihin maitohappobakteereihin ja kortisoneihin toteaisin tämän erittäin mielenkiintoisen seikan:
Olen vuosikausia sairastanut vaikka mitä autoimmuunitauteja, eli sairauksia, joissa elimistö kohdistaa puolustusmekanisminsa virheellisesti kehoa itseään vastaan. Luulin pitkään, että maitohappobakteerit olisivat erityisen tervellisiä, joten söinkin niitä paljon. Autoimmuunisairaudet eivät helpottaneet, päinvastoin pikemminkin ehkä pahenivat.
tulin tilanteeseen, jossa lääkäri sanoi, että on pakko alkaa syödä kortisobia. Suunnilleen itkin vastaanotolla, kun olin kuullut niistä kaikenlaista pahaa. Pakko se vaan oli kuitenkin alkaa niitä käyttää. Ensinnäkin - ne helpottivat oloani. Toisekseen, niistä tietoa etsiessäni törmäsin hämmästyttävään tutkimukseen. Se meni jotensakin näin:
Jonkun yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa tutkittiin Valion gefilus(?) -maitohappobakteerin ja toisaalta peruskortisonin vaikutusta soluissa. Lopputuloksena oli, että maitohappobakteerit aikaansaavat solutasolla tulehdusta ja kortisonit sammuttavat tulehdusreaktiota, eli ne vaikuttavat päinvastoin.
Terveessä ihmisessä maitohappobakteerit aikaansaavat siksi (ainakin suolistossa) tulehdusreaktion soluissa, mikä on osa ihmisen immuunipuolustusjärjestelmää ja aikaansaa, että elimistö pystyy tehokkaammin taistelemaan vihollisia, kuten bakteereita vastaan. Tulehdus on siis osa kehon parantavaa toimintaa. Ainoa pikku seikka vain liittyy tuohon prosessiin ja siitä oli ohimennen tutkimusta kommentoivassa tekstissäkin mainittu:
Nimittäin autoimmuunisairauksissa tulehdusreaktio käynnistyy väärällä tavalla ja turhaan, elimistö hyökkää virheellisesti omia hyviä solujansa vastaan. Silloin tuo tulehdusreaktio ei ole toivottavaa laisinkaan vaan sen tukeminen mm. maitohappobakteereilla on pikkuisen huonompi asia... Päinvastoin tällaisia sairauksia hoidetaan sillä "vastalääkkeellä" eli kortisolilla.
Itse olen nykyään kortisonin suuri ystävä, ja otan jopa oma-aloitteisesti kyytabletteja allergiaoireisiin jne. En ole kokenut ainakaan aikoinaan reseptillä määrätyn prednisonin käytöstä ikinä mitään negatiivista kohtuullisilla annoksilla. Maitohappobakteerit olen hylännyt täysin niin kapseleissa kuin jugurteissakin, korkeintaan voi pari kertaa antibioottikuurin jälkeen syödä niitä, mutta ei enempää. - home igEallerginen
sanasinko kirjoitti:
Voi tätä kusetusta!Olen pari vuotta käyttänyt näitä luonnonsuoloja. Vaihtelen punertavaa kristallisuolaa ja harmaata Atlantin merisuolaa. Liuotan teelusikallisen litraan vettä ja juon sen aamulla. Tämän kesän helteillä meni sitten päivän mittaan lisääkin. Tavalliseen ruokaan käytän juuri e.m. suoloja. Illalla otan veteen luotettuna sellaista "savivettä" eli jauhettua mineraalia myrkkyjen poistoon.
Uskokoon ken haluaa, mutta näiden suolojen ansiosta turvotukseni nimenomaan häviävät eivätkä ole enää päässeet niin pahaksi mitä aiemmin. Minulla tutkitaan muun lääkityksen takia säännöllisesti mm. munuaisarvot, eivätkä ne ole kärsineet, päinvastoin.
- vertti-eetu
olisi kysymys ja vastaus.
http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/2832371
Olisikohan jotain suuntaa antavaa. Stressi on normaalia jos painaa täysillä menemään eikä joka paikkaan ennätä. Asioita jää tekemättä. Homeväsyneen yleisin alkukamppailu itsensä kanssa. Sekä terveiden läheisten.
Vitutus tulee poikkeuksetta siinä vaiheessa peliin mukaan kun huomaa sairastuneesa homesairauteen ja kokee sen kaiken vastustuksen mikä tulee isännöitsijöiden, terveystarkastajien ja muiden vastuuhenkilöiden osalta. Osa lääkäreistä myös on kummallisten selityksineen ja piilevine tauteineen vastassa.
Kuume ja nousevat lukemat ja kuumeinen olo ilman nousevia lukemia (alilämpö) on kai aivan kaksi asiaa.
Homesairaan kuumeinen olo alilämmöllä on kova paikka myös mikä tulisi tutkituttaa kunnolla.
Yksi mahdollisuus on toksiinimyrkyllisyydessä sairastuneella kuumeeton keuhkokuume. Lämpöily ilman kuumetta.- ho<
olo on aina todellista. Pelkkä flunssankaltainen olokin riittää ilman lämpöilyä kertomaan, että kaikki ei ole kunnossa. Itse olen huomannut, että kaikki henkinen (stressi) ja fyysinen rasitus pahentaa oloa. Tuntuu, että rasituksen sietokyky on todella alhainen.Mitään normaalia rasittavampaa ei saisi tehdä tai tunnet sen nahoissasi seuraavana päivänä. Onko muilla ollut samanlaista?
Entä onko kukaan kuullut tapauksia, joissa homealtistus olisi laukaissut väsymysoireyhtymän, CFS:n? ho< kirjoitti:
olo on aina todellista. Pelkkä flunssankaltainen olokin riittää ilman lämpöilyä kertomaan, että kaikki ei ole kunnossa. Itse olen huomannut, että kaikki henkinen (stressi) ja fyysinen rasitus pahentaa oloa. Tuntuu, että rasituksen sietokyky on todella alhainen.Mitään normaalia rasittavampaa ei saisi tehdä tai tunnet sen nahoissasi seuraavana päivänä. Onko muilla ollut samanlaista?
Entä onko kukaan kuullut tapauksia, joissa homealtistus olisi laukaissut väsymysoireyhtymän, CFS:n?"Entä onko kukaan kuullut tapauksia, joissa homealtistus olisi laukaissut väsymysoireyhtymän, CFS:n?"
- En ole kuullutkaan tuollaisesta, mutta olen kärsinyt väsymyksestä jo pitkään. Tosin jos ihmisessä on jokin infektio, rasittaahan se elimistöä.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
"Entä onko kukaan kuullut tapauksia, joissa homealtistus olisi laukaissut väsymysoireyhtymän, CFS:n?"
- En ole kuullutkaan tuollaisesta, mutta olen kärsinyt väsymyksestä jo pitkään. Tosin jos ihmisessä on jokin infektio, rasittaahan se elimistöä.sisäilma meille pohjoismaalaisille on elinehto.
Jos olet 24 tuntia sisäilmassa missä homemyrkkyä/toksista myrkyllisyyttä/ solumyrkkyjä, niin on siinä immuunijärjestelmä kovilla. Jos immuunijärjestelmäsi pettää, niin onhan siinä kämppäkaverisikin lujilla vaikka hänen immuunijärjestelmänsä on hieman parempi.
Revi tästä. vertti-eetu kirjoitti:
sisäilma meille pohjoismaalaisille on elinehto.
Jos olet 24 tuntia sisäilmassa missä homemyrkkyä/toksista myrkyllisyyttä/ solumyrkkyjä, niin on siinä immuunijärjestelmä kovilla. Jos immuunijärjestelmäsi pettää, niin onhan siinä kämppäkaverisikin lujilla vaikka hänen immuunijärjestelmänsä on hieman parempi.
Revi tästä.En revi. Älä viitti.
- Myrkky on ollut aina
sanasinko kirjoitti:
En revi. Älä viitti.
Täällähän revitellään kunnolla ;)
Vanhoja hyviä aikoja Pappa-Smurffin ja herkkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan954771Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan343364- 1712791
- 142388
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281532Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631406Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131190- 751040
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38980Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13912