Tuleeko totuus humalaisen suusta?

origotrijg

Vai puhuuko ihmiset kännipäissään vaan paskaa? Nimittäin oma poikaystäväni ei juurikaan ilmaise tunteitaan selvinpäin, mutta ootapas kun lähtee viihteelle. Saattaa yhden puhelun aikana kertoa 10 kertaa rakastavansa mua, höpöttää jotain naimisiin menosta ja sanoo mua vaimokseen ja muuta erikoisuuksia. Menettääkö se humalassa todellisuudentajun vai mikä tässä nyt mättää?

18

4148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åååååååååpå

vaikea sanoa, voi olla että poikaystävästäsi on hankala ilmaista tunteitaan selvinpäin.. humalassahan se on huomattavasti helpompaa. Sinuna kyselisin poikaystävältäsi että muistaako hän edes mitä on puhunut ja vähän vinkkaisit että onko asia nuin vaikka olisi selvinpäinkin;)

• oppeliini

Viina sekoittaa aivot ja normaalin ajatuksenjuoksun. Se mitä humalaiset hölöttävät kännipäissään on täydellisen yhdentekevää! Kukaan tervejärkinen ei ota vakavasti humalaisia.

• Minä tuumin...

Mulle on joskus eräs ihminen kertonut, että humalassa sanottu on selvinpäin mietitty.

Omalla kohdallani olen sen useasti huomannut, että sanon sellasia asioita humalassa, mitä olen selvinpäin miettinyt sanovani, mut en oo kuitenkaan saanu sanotuksi...
      Eli voisin olla sitämieltä, että totuus tulee humalaisen suusta.

• ...

Mulla vaihtelee, välillä puhun totuuksia kännissä ja välillä taas puhun mitä en tarkota. Esim entinen kämppis joskus kehu mua ku oon niin hyvä kämppis, niin vastasin että niin säki oot, vaikka todellisuudessa en voinu enää sietää kyseistä henkilöä kämppiksenä..

• Päihdeterapeutti

mutta ei suinkaan voi yleistää. Humala vääristää sekä tunteita että ajatuksia että toimintoja. Alkoholi aiheuttaa mielihyvähermonien äkillisen kohoamisen, jolloin koko maailma voi tuntua rakastettavalta ja ihmiset ovat ihania. Vastaavasti laskuhumalassa euforia kääntyy depressioksi eikä sekään ole sen aidompi tunne. Estojen poistaminen on vain yksi humalan vaikutuksista eli ei todellakaan voi sanoa, että ihminen olisi humalassa aina aidompi ja avoimempi; kyse voi olla ihan kemiallisesti tuotetuista "tunteista".

• 98tuyjh

Riippuu tapauksesta. Kyllä mulla viina tuo esiin rakkauden kaipuunkin ja "kaikki tuntuu ihanalta" mutta selvinpäin mietin, että mitä helvettiä... Se on vaan joku urheiluinto mikä iskee. On tullut tehtyä muutamiakin asioita vastoin omaa luonnetta ja jopa normaalia tahtoa: ja en enää kyllä harkitse edes kännissä. Mutta kännissä on tullut vannottua rakkautta, on tullut kiinnostuttua muka tosi paljon ja seuraavana päivänä en muista edes naamaa, nimestä puhumattakaan. Kun ei kiinnosta oikeasti, ei siksi, että olisin aina lärveissä, juon sillai kohtuu vähän. Mutta alkoholi saa mut positiivisemmaksi ja tunteellisemmaksi.

Itse loukkaantuisin, ja olen sanonutkin aina noista yösoitoista, että suksi suolle, jos ei ole pokkaa selvinpäin asioita puhua, niin ei tarvii herättää mua yöllä. En kuuntele, en ota tosissaan ei kiinnosta eikä imartele.
      Mutta! Voihan tuo olla, että tässä tapauksessa se on selvinpäin asiat miettinyt eikä vaan uskalla sanoa, ja sitten vasta saa rohkeutta: niinkin on joskus käynyt!
      Että sun tarttee vaan kysästä lempeesti, kun se on selvinpäin, että miten asian on :)

• On se niin.

Mun ukko haukkuu mut nykyään joka kerta kännissä ja oon huono pano ja vanha akka jne.
      Lähtee sitten hyvillä mielin kapakkaan, kun on saanut mut ensin märisemään. Itse en juo.
      Seuraavana aamuna on sitten katuva ja pyytelee anteeksi, eikä kuulemma tarkoittanut...
      Hmm. Tuo yksi sanoi, että "humalassa sanottu on selvinpäin mietitty"...kyllä se niin varmaan on.
      Munkin ukko on selvinpäin sellainen hissukka ettei paljon puhu, mutta kännissä sitten se totuus tulee julki.

• no alcohol

Kylla alkoholi sekoittaa nama ajatukset ja aivot aivan pilalle. Usein he eivat edes muista mita ovat kannipaissaan puhuneet, mielipiteet ja halut ja tosiasiat kun menee aivan sekaisin.

• "en mää muista...?"
        no alcohol kirjoitti:

Kylla alkoholi sekoittaa nama ajatukset ja aivot aivan pilalle. Usein he eivat edes muista mita ovat kannipaissaan puhuneet, mielipiteet ja halut ja tosiasiat kun menee aivan sekaisin.

Jos ne kuitenkin muistaa ne kännipuheet, mutta se on hyvä syy ne mitätöidä, ettei akka pane meneen..

• ei totta puhu

No se nyt tunnevammaisena alkoholin rohkaisemana haluaa vain sanoa sulle sitä, mitä sä haluat luultavimmin kuulla. Ei se välttämättä niitä asioita halua toteuttaa sitten selvinpäin.

• irkkuli

kaikki salatut paskat ajatukset tulee julki. Humalassa on myös hyvä valehdella hyvittelemättä sanoilla toista, vaikkei sitä tarkoitakaan.

• roskiin vaan

joskus kunnon kännissä kirjoitella ajatuksiani paperille, kun ne vaikuttavat niin kertakaikkisen hienoilta. Aamulla kun niitä lukee, niin joopa joo, roskikseen vaan alimmaiseksi.

• dkksllaöa

roskiin vaan... tuota pitää kokeilla :D aamulla saa nauraa jutuilleen ;)))

• oikeestaan helpotus

Kyllä mä ainakin lakkasin antamasta ukolle, kun kännissä ilkeili, että "makaan alla kuin lahna naidessa...."
      Eipä siinä 100 kilosen ukon alla muuta voinu, ettei olis tukehtunu tällainen pieni nainen...
      No, pillua en sen jälkeen oo antanut ruinaamisesta huolimatta, siinäpähän kännipuheitaan miettii.

• Raitis ilma

Pitäisikö keskittyå siihen mitå sanoo tai ei sano selvåsså tilassa. Jos asiat tulevat esiin vain kännissä niin jotain on pielessä.

• Anonyymi

Humput puhuu aina paskaa tai muunneltua totuutta.

• Anonyymi

Äitini eräs mies puolinen serkku oli selvinpäin aina hiljainen ,joskus sanoi jotain ja vähän naureskeli. Mutta kun otti pari lasia kossua ja muutaman a kaljan.niin se kaljapullo sen kädessä oli kuin mikrofoni.se suu kävi koko ajan.eräs maatalon isäntä sanoi sille kaljabaarissa kerran että sä olet hemppa konepuhuja.

• Anonyymi

Savosta muuttaneet ovat konepuhujia, ei niitten kierroksia tajua kuin toinen konepuhuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2058
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      111
      2044
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1136
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      918
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      740
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      708
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      696
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      666
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      655
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      609
    Aihe