Jehovan todistajien yhteydestä,mutta haluaisin ehkä palata takaisin.Mutta en halua,että vanhimmat tulevat luokseni tekemään paimennuskäyntejä.Voiko niistä kieltäytyä?Jos ei voi,en ehkä voi tulla takaisin.
Olen ollut
49
542
Vastaukset
- minä vaan
Kukaan ei tule kotiisi väkisin pitämään minkäälaisia paimennuskäyntejä. Niistä sovitaan aina etukäteen ja jokaisella on oikeus kieltäytyä niistä.
Mutta heräsi minulla kysymys; mikä sinua niissä pelöoittaa että et halua käyntejä joita valvojat tekevät ?
Nehän ei ole mitään ripittäytymis käyntejä, eikä mitään moittimistuokioita, tai kuulusteluja .
Paimennuskäyntien tarkoitus on antaa rohkaisua, ja silloin voi myös kertoa jos joku asia painaa mieltä jos niin haluaa.
Toisaalta takaisintulon vaikuttimena tulisi aina olla rakkaus Jehovaan. Jos on rakkaus Jehovaan, ei aseta hänelle vaatimuksia, vaan palvelee iloiten hänta ja tekee hänen tahtonsa.
Ajattele uudelleen asiaa ja pyydä rukouksessa Jehovalta pyhän hengen ohjausta kun mietit asiaa.- minä.
" paimennuskäyntejä"= tornin asialla.
"valvojat"= tornin poliisit.
"rohkaisua"= pelotella tornilla.
"takaisintulon vaikuttimena tulisi aina olla rakkaus Jehovaan"= Takaisintulo TORNIIN, vaikuttimena tulisi aina olla PELKO tornista. - sytyttääkö??
"pyydä rukouksessa Jehovalta pyhän hengen ohjausta".
Luuletko, että Jehova antaa ohjausta yksittäiselle ihmiselle, kun ei ole antanut sitä edes porukalle joka väittää olevansa Jehovan nimelle otettu kansa? Ohjauksen puutehan näkyy esim. Jt.hallinnon vääristä maailman lupun ennustuksista.
- Markku_Meilo
>>Jehovan todistajien yhteydestä,mutta haluaisin ehkä palata takaisin.
Jos olet kostutettu ja monotettu, niin paluu miltei poikkeuksetta ryömimällä. Toimeton pääsee juoneen paljon helpommin, mutta sen kostutettu toimeton tietää ilman nettiäkin.
>>Mutta en halua,että vanhimmat tulevat luokseni tekemään paimennuskäyntejä.Voiko niistä kieltäytyä?
Tottamooses voi kieltäytyä, mutta kieltäytyminen kertoo vanhimmille omaa kieltään. Kysehän on mielenhallintaan sitoutumisesta ja oman ajattelun sekä tahdon luovuttamisesta järjestölle.
>>Jos ei voi,en ehkä voi tulla takaisin.
Toi menisi jo trollistakin. Paluuta ei ole, ellei nyökyttele ja nyökyttely sisältää vanhimpien antamien ohjeiden noudattamista. Vanhimpien antamien ohjeiden noudattamattomuushan on jo peruste erottamiselle. - Voimantorni
Jos aiot palata Jt-seurakuntaan, on sinun nöyrryytettävä itseäsi lahko-johtajien iloksi, ja tietenkin myös siksi, että "vastaisuudessa viisastuisit" ja tietäisit paikkasi Järjestön (kurin)alaisuudessa. Lahkoissa/kulteissa kyse on nimenomaan ihmisten kouluttamisesta.
Tässä vanhimmille annettu ohje palaavaan suhtautumisesta:
“Erotettu voidaan ottaa takaisin, kun hän osoittaa selvästi katuvansa ja todistaa kohtuullisen pitkän ajan kuluessa, että hän on hylännyt syntisen tiensä ja haluaa saada hyvän suhteen Jehovaan ja hänen järjestöönsä. Vanhinten on viisasta pitää huoli siitä, että aikaa kuluu riittävästi - ehkä monia kuukausia, vuoden tai sitäkin pitempään - jotta erotettu voisi osoittaa katumuksensa olevan aitoa. Kun vanhimmisto saa erotetulta kirjallisen takaisinottoanomuksen, niin jos suinkin mahdollista, sen oikeuskomitean, joka erotti hänet, tulisi puhua hänen kanssaan. Komitea arvioi, kertovatko hänen tekonsa jumalisesta katumuksesta, ja päättää, voidaanko hänet sillä kertaa ottaa takaisin vai ei.”
(kirja "Järjestetyt tekemään Jehovan tahto", 2005 s. 156)
Voisit tietenkin kysyä samalla vanhimmilta, miten he perustelevat Raamatulla tällaisen katumusajan.
Miksi seurakuntaan ei hyväksytä katuvaa ihmistä välittömästi takaisin Jeesuksen esittämien ajatusten mukaisesti (Luukas 15. luku)?- helel.
Aloittaja ei maininnut olevansa kastettu. Kyllähän jehovan todistajien yhteydessä on vuosiakin ihmisiä kateelle menemättä.
- Voimantorni
helel. kirjoitti:
Aloittaja ei maininnut olevansa kastettu. Kyllähän jehovan todistajien yhteydessä on vuosiakin ihmisiä kateelle menemättä.
>>Aloittaja ei maininnut olevansa kastettu>>
Totta. Laitoin vain esille järjestön antamat ohjeet seurakunnasta erotetun/eronneen takaisinottamiseksi, koska se liittyi aiheeseen ja tiedän olevan monia entisiä Jehovan todistajia, jotka miettivät mahdollista paluutaan seurakuntaan.
>>Kyllähän jehovan todistajien yhteydessä on vuosiakin ihmisiä kateelle menemättä>>
Näin on. Tässä muuten järjestön näkemys sellaisista ihmisistä:
"Jotkut, jotka jolloinkin edistyivät kohti vihkiytymistä, saattavat myöhemmin näyttää vitkastelevan. Ellei heillä ole sydämessään tarpeeksi rakkautta Jumalaa kohtaan vihkiytyäkseen varauksetta hänelle, heidän tulisi kysyä itseltään, vieläkö heillä on erinomainen rukousetu. Ilmeisestikään ei, koska niiden, jotka lähestyvät Jumalaa, täytyy hartaasti etsiä häntä sekä vanhurskautta ja nöyryyttä." (Vartiotorni 15. toukokuuta 1990 s. 12)
Sellaisia ihmisiä, jotka "vitkastelevat" eivätkä heti niele kaikkea, mitä "Raamatun tutkimisen apuvälineissä" (Jt-järjestön kirjallisuudessa) sanotaan, ei Jumala Jt-järjestön johtajien mielestä kuuntele ennen kuin he liittyvät Organisaation täysjäseniksi. Olisiko tässä pienen pientä kiristyksen makua ilmassa? - helel.
Voimantorni kirjoitti:
>>Aloittaja ei maininnut olevansa kastettu>>
Totta. Laitoin vain esille järjestön antamat ohjeet seurakunnasta erotetun/eronneen takaisinottamiseksi, koska se liittyi aiheeseen ja tiedän olevan monia entisiä Jehovan todistajia, jotka miettivät mahdollista paluutaan seurakuntaan.
>>Kyllähän jehovan todistajien yhteydessä on vuosiakin ihmisiä kateelle menemättä>>
Näin on. Tässä muuten järjestön näkemys sellaisista ihmisistä:
"Jotkut, jotka jolloinkin edistyivät kohti vihkiytymistä, saattavat myöhemmin näyttää vitkastelevan. Ellei heillä ole sydämessään tarpeeksi rakkautta Jumalaa kohtaan vihkiytyäkseen varauksetta hänelle, heidän tulisi kysyä itseltään, vieläkö heillä on erinomainen rukousetu. Ilmeisestikään ei, koska niiden, jotka lähestyvät Jumalaa, täytyy hartaasti etsiä häntä sekä vanhurskautta ja nöyryyttä." (Vartiotorni 15. toukokuuta 1990 s. 12)
Sellaisia ihmisiä, jotka "vitkastelevat" eivätkä heti niele kaikkea, mitä "Raamatun tutkimisen apuvälineissä" (Jt-järjestön kirjallisuudessa) sanotaan, ei Jumala Jt-järjestön johtajien mielestä kuuntele ennen kuin he liittyvät Organisaation täysjäseniksi. Olisiko tässä pienen pientä kiristyksen makua ilmassa?Joo, sinulla on tuo sama kohta jossain muuallakin.
Kyllä heillä varmaan on kiristys mielessä, mutta oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena.
Lisäksi pitänee ottaa huomioon kastettu joka on ollut esim vuosia vain ns. toimettomana. Häntähän ei ole kaiketi silloin erotettu?
Ongelmahan näissä on usein se, että ihminen ei joko omista syistään jaksa/halua olla mukana tarvittavaa määrää, tai ei pääse yli uskonopin tulkintojen sisältämistä ongelmista.
Tällaisissa kohdin vanhimmat voivat helposti osoittaa "huolestuneisuutensa" kiristämällä tai uhkailemalla.
Tämähän tunnetusti ei asiaa pitkässä juoksussa ratkaise. Tai ratkaisee kyllä, mutta väärään suuntaan heidän seuransa jäsenlukuja ajatellen.
Ennemmin kysyisin aloittajalta, miksi hän on ollut pois ja miksi hän haluaa takaisin?
Ja estääkö häntä joku menemästä esim seuran tilaisuuksiin, jos haluaisi hiukan zuumailla näkymiä?
Jehovan todistajien järjestö on on kuin armeija diktaattorin johtamana (u. ja y. orja), seurakunnan jäsenen tulee tehdä niin kuin sanotaan (vanhimmat), ja varsinkin harmagedonin jälkeen tehdään muuten sitten tasan tarkkaan mitä sanotaan. :D
(Minulla on kyllä tuota auktoriteettiongelmaa sen verran että en kykene moiseen.) - vuosia sitten
helel. kirjoitti:
Joo, sinulla on tuo sama kohta jossain muuallakin.
Kyllä heillä varmaan on kiristys mielessä, mutta oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena.
Lisäksi pitänee ottaa huomioon kastettu joka on ollut esim vuosia vain ns. toimettomana. Häntähän ei ole kaiketi silloin erotettu?
Ongelmahan näissä on usein se, että ihminen ei joko omista syistään jaksa/halua olla mukana tarvittavaa määrää, tai ei pääse yli uskonopin tulkintojen sisältämistä ongelmista.
Tällaisissa kohdin vanhimmat voivat helposti osoittaa "huolestuneisuutensa" kiristämällä tai uhkailemalla.
Tämähän tunnetusti ei asiaa pitkässä juoksussa ratkaise. Tai ratkaisee kyllä, mutta väärään suuntaan heidän seuransa jäsenlukuja ajatellen.
Ennemmin kysyisin aloittajalta, miksi hän on ollut pois ja miksi hän haluaa takaisin?
Ja estääkö häntä joku menemästä esim seuran tilaisuuksiin, jos haluaisi hiukan zuumailla näkymiä?
Jehovan todistajien järjestö on on kuin armeija diktaattorin johtamana (u. ja y. orja), seurakunnan jäsenen tulee tehdä niin kuin sanotaan (vanhimmat), ja varsinkin harmagedonin jälkeen tehdään muuten sitten tasan tarkkaan mitä sanotaan. :D
(Minulla on kyllä tuota auktoriteettiongelmaa sen verran että en kykene moiseen.)vakavasti,ja ajauduin pois asiasta,koska en kyennyt olemaan Jehovan todistaja,eli saarnaamaan ja käymään säännöllisesti kokouksissa.Takaisin haluaisin siksi,että kun olen seurannut uskontoja,niin Jehovan todistajilla on mielestäni järkevimmät selitykset asioihin,kun vertaa muita uskontoja.Se on myöskin mielestäni ainoa toivo.Muilla ei mielestäni järkevää toivoa ole,se mitä olen seurannut.
- helel.
vuosia sitten kirjoitti:
vakavasti,ja ajauduin pois asiasta,koska en kyennyt olemaan Jehovan todistaja,eli saarnaamaan ja käymään säännöllisesti kokouksissa.Takaisin haluaisin siksi,että kun olen seurannut uskontoja,niin Jehovan todistajilla on mielestäni järkevimmät selitykset asioihin,kun vertaa muita uskontoja.Se on myöskin mielestäni ainoa toivo.Muilla ei mielestäni järkevää toivoa ole,se mitä olen seurannut.
No etkö voi mennä käymään kokouksissa, ja katsoa miltä näyttää?
Ja mitä sen on väliä jos vanhimmat tekevät päätelmiä haluttomuudestasi joihinkin paimennuskäynteihin (kuten Markku_Meilo totesi)? Jos uskot tähän nimenomaiseen jumalaan, niin eikö hän ole se, joka päättää sinun elämästäsi, ei suinkaan vanhimmat?
Älä siis mielistele liikaa ihmisiä, vaan jumalaa, oman jaksamisesi puitteissa. - asiaa.
helel. kirjoitti:
No etkö voi mennä käymään kokouksissa, ja katsoa miltä näyttää?
Ja mitä sen on väliä jos vanhimmat tekevät päätelmiä haluttomuudestasi joihinkin paimennuskäynteihin (kuten Markku_Meilo totesi)? Jos uskot tähän nimenomaiseen jumalaan, niin eikö hän ole se, joka päättää sinun elämästäsi, ei suinkaan vanhimmat?
Älä siis mielistele liikaa ihmisiä, vaan jumalaa, oman jaksamisesi puitteissa.Monasti on tuntunut siltä,että vanhimmat ovat ne,jotka päättävät minun kelvollisuudesta ikuiseen elämään.
- Voimantorni
helel. kirjoitti:
Joo, sinulla on tuo sama kohta jossain muuallakin.
(Minulla on kyllä tuota auktoriteettiongelmaa sen verran että en kykene moiseen.)>>oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena>>
Paikallisia eroja eri seurakuntien menettelyissä on todennäköisesti olemassa.
Järjestön antamat ohjeet seurakunnille ovat kuitenkin varsin selvät. Tämä on siinä mielessä oleellista, että järjestön johto vaatii alaisuudessaan olevia seurakuntia ympäri maailman toimimaan nimenomaan annettujen ohjeiden mukaisesti (kuten varmasti tiesitkin).
>>Ennemmin kysyisin aloittajalta, miksi hän on ollut pois ja miksi hän haluaa takaisin?>>
Tätä samaa voisin minäkin kysyä ketjun aloittajalta.
Lisäksi tulee mieleen pari muutakin kysymystä: Mitä sellaista jehovantodistajuudessa on, mitä ei muualta olisi löydettävissä? Entä uskotko, että Vt-seuran jättäminen on sama asia kuin Jumalan/uskon hylkääminen? - vakavasti sairas
vuosia sitten kirjoitti:
vakavasti,ja ajauduin pois asiasta,koska en kyennyt olemaan Jehovan todistaja,eli saarnaamaan ja käymään säännöllisesti kokouksissa.Takaisin haluaisin siksi,että kun olen seurannut uskontoja,niin Jehovan todistajilla on mielestäni järkevimmät selitykset asioihin,kun vertaa muita uskontoja.Se on myöskin mielestäni ainoa toivo.Muilla ei mielestäni järkevää toivoa ole,se mitä olen seurannut.
Kuinka paljon elämän kriittisimmissä hetkissä merkitseekään niiden ihmisten rukoukset, joilla on todellinen uskonyhteys ja luottamus Jumalaan, jotka uhraavat sellaisia rukouksia, jotka kantavat taivaisiin saakka.
Olin käynyt läpi jälleen kerran äärettömän kriittisen kirurgisen operaation. Parantuminen ei oikein lähtenyt käyntiin. Ja sitten yhtäkkiä tapahtui todellinen katastrofi. Kuolema oli niin lähellä, että oli todellinen Jumalan ihme, että minut ehdittiin leikata uudelleen ja jäin henkiin. Mutta elämänliekkini jatkui sammumistaan. Olin jo viikkoja vain kieriskellyt hirvittävissä tuskissa morfiinipistosten kyllästämänä. Ja sitten yhtäkkiä, eräänä yönä, tajutessani tilanteeni toivottomuuden, sanon pari sanaa Jeesukselle, ja nousen Hänen nimessään ylös vuoteestani. Minä seison ja ihmettelen. Ja kohta kävelen. Astun ulos yksinäisestä huoneestani. Näen pitkästä aikaa sairaalan käytävän. Kävelen sitä edestakaisin yhä uudestaan. Pyydän sellaista tukevaa potilastuolia huoneeseeni. Ja istun. Sitäkään en ollut tehnyt enää pitkään aikaan. Ja sitten laitan korvalappustereot korviini. Kyyneleet valuvat silmistäni, kun ensimmäiset laulun sanat soljuvat ainoasta kuulevasta korvastani sisään: "Yksin en kulje, en hetkeäkään, vierelläin aina mä Jeesuksen nään ..." Meitä oli sittenkin ollut koko ajan kaksi yksinäisessä potilashuoneessani. En ollut yksin kipuineni. Tuon yön jälkeen en tarvinnut enää ensimmäistäkään kipupistosta. Aloin syödä, mitä ei ollut tapahtunut enää pitkään aikaan. Ravinto- je nesteletkut poistettiin. Ja muutaman päivän jälkeen pääsin kotiin. Pitkän taksimatkan jälkeen hoipertelen sisälle. Istahdan tuttuun lepotuoliin. Olen hämilläni. Ja niin eräs toinenkin persoona. Valtavan iso koiramme makaa jalkojeni juurella. Lopulta hän ei enää kestä. Hän tietää säännöt. Koulutettu kun oli. Mutta nyt hän hyppää puolittain syliini lepotuoliin. Painaa päänsä kainalooni ja alkaa itkeä. Tuo koira todella itki. Niin ikävä sillä oli ollut minua. Ei tuo koira kysynyt, miksi et ole ulkoiluttanut minua viime aikoina. Ei. Hän itki. Hän rakasti minua. Ei minun suorituksiani.
Sinun kokemuksesi sairausajaltasi riipaisee sydäntäni, kun kirjoitat: "ajauduin pois asiasta, koska en kyennyt olemaan Jehovan todistaja, eli saarnaamaan ja käymään säännöllisesti kokouksissa".
Meidän Herramme Jeesus on sellainen, että Hänestä sanotaan: "Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. Ja HÄNEN NIMEENSÄ pakanat panevat toivonsa."
Hän ikävöi Sinua, ei Sinun suorituksiasi. Hän haluaa, että panet toivosi Hänen nimeensä. Elät Hänen yhteydessään. Tuo elämä Hänessä on "varma ja luja toivo, ikäänkuin sielun ankkuri, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti". Eli vaikka olemme vielä matkalla, niin ankkurimme on jo kiinni määräsatamassa, kun olemme Jeesuksessa. Tämän varmempaa ja parempaa toivoa ei kenelläkään voi olla. - helel.
Voimantorni kirjoitti:
>>oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena>>
Paikallisia eroja eri seurakuntien menettelyissä on todennäköisesti olemassa.
Järjestön antamat ohjeet seurakunnille ovat kuitenkin varsin selvät. Tämä on siinä mielessä oleellista, että järjestön johto vaatii alaisuudessaan olevia seurakuntia ympäri maailman toimimaan nimenomaan annettujen ohjeiden mukaisesti (kuten varmasti tiesitkin).
>>Ennemmin kysyisin aloittajalta, miksi hän on ollut pois ja miksi hän haluaa takaisin?>>
Tätä samaa voisin minäkin kysyä ketjun aloittajalta.
Lisäksi tulee mieleen pari muutakin kysymystä: Mitä sellaista jehovantodistajuudessa on, mitä ei muualta olisi löydettävissä? Entä uskotko, että Vt-seuran jättäminen on sama asia kuin Jumalan/uskon hylkääminen?Et oikeastaan vastannut siihen mitä piti.
- Voimantorni
helel. kirjoitti:
Et oikeastaan vastannut siihen mitä piti.
>>Et oikeastaan vastannut siihen mitä piti>>
Tarkalleen ottaen mihin kohtaan toivoit minun vastaavan? - helel.
Voimantorni kirjoitti:
>>Et oikeastaan vastannut siihen mitä piti>>
Tarkalleen ottaen mihin kohtaan toivoit minun vastaavan?Kyllä heillä varmaan on kiristys mielessä, mutta oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena.
Ja
Sinä vastasit että heillä on annetut ohjeet, siitä nyt ei ole kyse, vaan suhtautumistavoista eri tilanteista.
Eli jos tätä voisit tarkentaa? - Voimantorni
helel. kirjoitti:
Ja
Sinä vastasit että heillä on annetut ohjeet, siitä nyt ei ole kyse, vaan suhtautumistavoista eri tilanteista.
Eli jos tätä voisit tarkentaa?>>oletettavasti asenne tällaista henkilöä kohtaan on hiukan toinen kuin jos kyseessä olisi kastettu joka on ollut vuosia erotettuna tai eronneena>>
Näin voisi olettaa. Ja kuten jo totesinkin, paikallisia eroavaisuuksia järjestön ohjeiden noudattamisessa varmaankin eri seurakunnista löytyy. Tiedän itsekin tapauksen, jossa yli kahdeksankymppinen mies, joka oli ollut erotettuna yli 20 vuotta ja ollut aikoinaan vanhin, otettiin seurakuntaan takaisin melko lyhyen (pari viikkoa) katumusajan jälkeen. Mutta tämä oli poikkeus. Koko homma riippuu tietysti melko pitkälle paikallisesta istuvasta vanhimmistosta.
Itse näen tärkeäksi asiaksi järjestön oppien ristiriitaisuuksien, hallintoelimen kieroilujen ja jehovantodistajuuden tuottaman mädän hedelmän esilletuomisen. Mielestäni tämä luonnistuu kaikkein parhaiten siteeraamalla järjestön omaa, virallista tekstiä. Väitetäänhän sen tulevan sentään Jumalalta!
Tästä syystä lainasin tähänkin yhteyteen järjestön (Raamattuun perustumattomat) määräykset nöyryyttää takaisin haluavaa yksilöä useiden kuukausien ajan ja vaatia häneltä jopa kirjallinen takaisinotto-anomus. Tällainen kertoo tästä rakkaudelliseksi itseään kutsuvasta järjestöstä hyvin paljon.
>>Lisäksi pitänee ottaa huomioon kastettu joka on ollut esim vuosia vain ns. toimettomana. Häntähän ei ole kaiketi silloin erotettu?>>
Totta. Häntä ei ole erotettu, eikä häntä näin ollen tarvitse ottaa takaisinkaan, koska hän on ollut kaiken aikaa seurakunnan jäsen. Hän on kuitenkin Jt-seurakunnan käytännön elämässä "huonoa seuraa", koska häneltä puuttuu "uskon tekoja". Asteikkohan tässä asiassa menee "säännöllinen julistaja", "epäsäännöllinen julistaja" ja "toimeton" riippuen siitä, kuinka kauan jäsen on ollut raportoimatta järjestölle "uskonsa ilmauksista". - Eikö muuten olekin mielenkiintoista, kuinka vakavasti tämä uskonnollinen liikeyritys suhtautuu siihen, että sen palkattomat työntekijät ovat laiskoja?
>>Sinä vastasit että heillä on annetut ohjeet, siitä nyt ei ole kyse>>
Ok. Jehovantodistajuudessa on kuitenkin AINA kyse siitä, mitä hallintoelin mistäkin asiasta määrää. Tämä on leimallista Jt-toiminnassa, eikä sellaista asiaa ole loppujen lopuksi olemassakaan kuin 'riippumaton Jt-seurakunta' tai 'itsenäinen Jehovan todistaja'. Järjestön hallintoelin todellakin vaatii kaikkia tunnustamaan oman ehdottoman auktoriteetti-asemansa:
”Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että ”Jumalan erittäin moninainen viisaus” voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväisen orjan, kautta.” (Vartiotorni 1. lokakuuta 1994 s. 8)
- +
Ja kun Sinulla on suhde Hänen kanssaan,
se suhde, jossa Sinä tunnet Jeesuksen ja Jeesus Sinut,
niin silloin ja vain silloin Sinulla on todellinen suhde myös Isän kanssa.
Vain silloin Sinä tunnet myös Isän ja Isä tuntee Sinut.
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä,
eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Tulkaa minun tyköni,
KAIKKI työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon." - Vierailijavain
"Jeesus räjäytti uskonnon liiketoiminnan palasiksi. Yhdellä iskulla Hän teki siitä lopun, iankaikkisesti vapauttaen ihmiset syyllisyyden taakasta ja tyytymättömästä jumaluudesta. Kristus laittoi synnin pois uhraamalla Itsensä ja Hän teki sen ”kerran kaikkien edestä”. Hänen kuolemansa oli jokaisen ihmisen puolesta, iankaikkisesti poistaen Jumalan tyytymättömyyden ja tarpeen syylliselle omalletunnolle. Ei poikkeustapauksia! Ei pois jättämisiä! Se mitä Jeesus teki, ei ole vain ajatus, vaan objektiivinen tosiasia, jonka ne, jotka valitsevat uskoa, voivat tuntea subjektiivisesti.
Tämä sanoma, jota kutsutaan Jeesuksen Kristuksen armon evankeliumiksi, on vaarallinen, koska kun se uskotaan, uskonto ja sen harjoittajat menettävät otteensa ihmisistä. Ei enää pelottelua ja pakottamista."
(Peter Nygren) - koo.koo
" Olen ollut vuosia poissa Jehovan todistajien yhteydestä,mutta haluaisin ehkä palata takaisin.Mutta en halua,että vanhimmat tulevat luokseni tekemään paimennuskäyntejä.Voiko niistä kieltäytyä?Jos ei voi,en ehkä voi tulla takaisin."
Minä en ole koskaan kuulunutkaan ko. hämäysrykmenttiin. Minä en missään tapauksessa haluiaisi liittyä. Minä taas haluaisin, että varjeesukset tulisivat tekemään paimennuskäyntejä. Voiko varajessuleita tilata jostakin paimennuskeikalle? Olisiaivan yliveto hupinumero joissain pikkujouluissa tai polttareissa. Väkeä lakoaisi taatusti kuin ylimainiolla aikoinaan, tosin naurusta. Jos ei voi, niin en siltikään missään olosuhteissa varmasti liity hämääjiin.- helel.
Kuinkas kookoon pukamat?
- koo.koo
helel. kirjoitti:
Kuinkas kookoon pukamat?
Kylläpä on mukava lukea tälläistä jesssulin henkeyttämän henkilön tekstiä. Kyllä se jessu-setä sydämessä muuttaa ihmisen selvästi: nostaa huiman korkealle henkiselle tasolle. Ei tuohon tavallinen kuolevainen pysty, vaikka kuinka pinnistelisi. Tuolllainen lyhyt ja ytimekkään henkistynyt kirjoitus on varmaan vaatinut itsensä pyhän hengen opastusta. Hallelujaa!
koo.koo kirjoitti:
Kylläpä on mukava lukea tälläistä jesssulin henkeyttämän henkilön tekstiä. Kyllä se jessu-setä sydämessä muuttaa ihmisen selvästi: nostaa huiman korkealle henkiselle tasolle. Ei tuohon tavallinen kuolevainen pysty, vaikka kuinka pinnistelisi. Tuolllainen lyhyt ja ytimekkään henkistynyt kirjoitus on varmaan vaatinut itsensä pyhän hengen opastusta. Hallelujaa!
No mikäs nyt on? Kookoo itse pilkkaa toisia ja mainostaa antaneensa pukamilleen nimet YWSYTR vai mikä se nyt oli ja jessulitäti.
Heti kun joku kysyy asiallisen kysymyksen kookoo heittäytyy henkeväksi ja alkaa olemattoman viisastelun suoraan persreiästä pukamat päristen.
Kyllä tämä välilä kankkua koettelee, kun kookoon yliperseellisiä pieruja ja ulostettuja kannanottoja lukee.- koo.koo
helel kirjoitti:
No mikäs nyt on? Kookoo itse pilkkaa toisia ja mainostaa antaneensa pukamilleen nimet YWSYTR vai mikä se nyt oli ja jessulitäti.
Heti kun joku kysyy asiallisen kysymyksen kookoo heittäytyy henkeväksi ja alkaa olemattoman viisastelun suoraan persreiästä pukamat päristen.
Kyllä tämä välilä kankkua koettelee, kun kookoon yliperseellisiä pieruja ja ulostettuja kannanottoja lukee.Kylläpä on mukava lukea tälläistä jesssulin henkeyttämän henkilön tekstiä. Kyllä se jessu-setä sydämessä muuttaa ihmisen selvästi: nostaa huiman korkealle henkiselle tasolle. Ei tuohon tavallinen kuolevainen pysty, vaikka kuinka pinnistelisi. Tuolllainen lyhyt ja ytimekkään henkistynyt kirjoitus on varmaan vaatinut itsensä pyhän hengen opastusta. Hallelujaa!
- hale lu pehva
koo.koo kirjoitti:
Joo se on ihan totta, kannattaa käyttää sitä kookoon suosimaa savonmuan kiännöstä kiljuineen ja peikkoineen.
Pääsee kookoon kanssa samalle henkiselle tasolle. Ja pyytää Pehvan henkeytystä. - koo.koo
hale lu pehva kirjoitti:
Joo se on ihan totta, kannattaa käyttää sitä kookoon suosimaa savonmuan kiännöstä kiljuineen ja peikkoineen.
Pääsee kookoon kanssa samalle henkiselle tasolle. Ja pyytää Pehvan henkeytystä.No löytyihän sieltä järjen ääntä, kun vähän kovistelee. Ehkei nyt kumminkaan kannata noin hurjasti liioitella tuossa koo.koo:n ylimaalliselle tasolle pääsemisessä. Sitä ovat monet ihan fiksutkin yrittäneet, mutta onnettomaksi räpistelyksi se on jäänyt; niin kuin nytkin.
- helel.
koo.koo kirjoitti:
No löytyihän sieltä järjen ääntä, kun vähän kovistelee. Ehkei nyt kumminkaan kannata noin hurjasti liioitella tuossa koo.koo:n ylimaalliselle tasolle pääsemisessä. Sitä ovat monet ihan fiksutkin yrittäneet, mutta onnettomaksi räpistelyksi se on jäänyt; niin kuin nytkin.
Sanon vain että: "Luojan kiitos kookoon tasoa ei voi saavuttaa."
Luoja minua siltä jatkossakin varjelkoon. - koo.koo
helel. kirjoitti:
Sanon vain että: "Luojan kiitos kookoon tasoa ei voi saavuttaa."
Luoja minua siltä jatkossakin varjelkoon.Niin no, eipä siinä luojaa sentään tarvita. Hänellä lienee tärkeämpiäkin tehtäviä.
Katsoppas, minä kyllä aina väliaikaisesti laskeudun -tai ainakin kovasti yritän- samalle hyvin matalle jt-tasolle täällä palstalla. Eihän olisi järkeä, jos ajatusteni Tonavaa ei ymmärrettäisi. Siksi tälläinen jt-alatyyli.
Yrittäkää pysytellä erossa siitä synnistä sillävälin, kunnes saatte taas luettavaksenne Ainoaa Oikeaa koo.koo-totuutta. - helel.
koo.koo kirjoitti:
Niin no, eipä siinä luojaa sentään tarvita. Hänellä lienee tärkeämpiäkin tehtäviä.
Katsoppas, minä kyllä aina väliaikaisesti laskeudun -tai ainakin kovasti yritän- samalle hyvin matalle jt-tasolle täällä palstalla. Eihän olisi järkeä, jos ajatusteni Tonavaa ei ymmärrettäisi. Siksi tälläinen jt-alatyyli.
Yrittäkää pysytellä erossa siitä synnistä sillävälin, kunnes saatte taas luettavaksenne Ainoaa Oikeaa koo.koo-totuutta.Miten suhtaudut ihmisiin, noin niin kuin ... ulkopuolisena ? :|
Tunnetko olosi useinkin yksinäiseksi? - %(&¤&)%)/%)%))&%))&&
koo.koo kirjoitti:
Niin no, eipä siinä luojaa sentään tarvita. Hänellä lienee tärkeämpiäkin tehtäviä.
Yrittäkää pysytellä erossa siitä synnistä sillävälin, kunnes saatte taas luettavaksenne Ainoaa Oikeaa koo.koo-totuutta.Koo.koon henkäys haisee aina,koska koo.koon naama on kuin sateen raiskaama lehmänjätös
- koo.koo
helel. kirjoitti:
Miten suhtaudut ihmisiin, noin niin kuin ... ulkopuolisena ? :|
Tunnetko olosi useinkin yksinäiseksi?Me emme tunne itseämme yksinäisiksi, Kolmipersoonaisuus on siitäkin kiva, että on aina ryyppyseuraa. Ja lapsina oli mukavaa kun oli seuraa, ja voi käydä vain joka kolmas päivä Taivaskoulua. Siis tämä oli ennen alkuräjähdystä. Big Bang muuten johtui jessuli-persoonan varomattomuudesta vetykokeessa kemian tunnilla. Vetyä täynnä oleva koeputki (tarkemmin, kaikki maailmankaikkeudessa oleva vety) posahti jessulin kädessä, kun hän yritti esittää kovista. Pienestä se on kiinni, sano entinen John Holmes. Sinuakaan ei olisi olemassa ilman tuota sattumusta.
- koo.koo
%(&¤&)%)/%)%))&%))&& kirjoitti:
Koo.koon henkäys haisee aina,koska koo.koon naama on kuin sateen raiskaama lehmänjätös
Kylläpä on jälleen mukava lukea tälläistä jesssulin henkeyttämän henkilön tekstiä. Kyllä se jessu-setä sydämessä muuttaa ihmisen selvästi: nostaa huiman korkealle henkiselle tasolle. Ei tuohon tavallinen kuolevainen pysty, vaikka kuinka pinnistelisi. Tuolllainen lyhyt ja ytimekkään henkistynyt kirjoitus on varmaan vaatinut itsensä pyhän hengen opastusta. Hallelujaa!
koo.koo kirjoitti:
Me emme tunne itseämme yksinäisiksi, Kolmipersoonaisuus on siitäkin kiva, että on aina ryyppyseuraa. Ja lapsina oli mukavaa kun oli seuraa, ja voi käydä vain joka kolmas päivä Taivaskoulua. Siis tämä oli ennen alkuräjähdystä. Big Bang muuten johtui jessuli-persoonan varomattomuudesta vetykokeessa kemian tunnilla. Vetyä täynnä oleva koeputki (tarkemmin, kaikki maailmankaikkeudessa oleva vety) posahti jessulin kädessä, kun hän yritti esittää kovista. Pienestä se on kiinni, sano entinen John Holmes. Sinuakaan ei olisi olemassa ilman tuota sattumusta.
Jaa ettei kirjoittajaa olisi olemassa ilman John Holmesin pientä sattumusta....
O_Okoo.koo kirjoitti:
Kylläpä on jälleen mukava lukea tälläistä jesssulin henkeyttämän henkilön tekstiä. Kyllä se jessu-setä sydämessä muuttaa ihmisen selvästi: nostaa huiman korkealle henkiselle tasolle. Ei tuohon tavallinen kuolevainen pysty, vaikka kuinka pinnistelisi. Tuolllainen lyhyt ja ytimekkään henkistynyt kirjoitus on varmaan vaatinut itsensä pyhän hengen opastusta. Hallelujaa!
Nuo sinun viestisi toistavat ikävästi itseään.
Oletko kokeillut kurkistaa sellaiseen sateen kastelemaan liukumiinaan oikein kosketusetäisyydeltä? Puheidesi tasosta voisi ainakin luulla että se olisi sinulle suorastaan autaaksi tekevä kokemus.- koo.koo
helel kirjoitti:
Nuo sinun viestisi toistavat ikävästi itseään.
Oletko kokeillut kurkistaa sellaiseen sateen kastelemaan liukumiinaan oikein kosketusetäisyydeltä? Puheidesi tasosta voisi ainakin luulla että se olisi sinulle suorastaan autaaksi tekevä kokemus.Kas kun huomasit. Minusta ne toistavat juuri sopivasti.
En tunne vetoa kakrofagiaan. Minulle ei tuollainen ehdotus tulisi mieleenikään, ilmeisesti jessuli, tai peräti pyhä hegäys, kirvoittaa tuollaisiin toivotuksiin. Luulin, että vuorisaarnan sanoma olisi tärkeä uskiksille, tai edes tuttu, mutta erehdynhän sitä minäkin. koo.koo kirjoitti:
Kas kun huomasit. Minusta ne toistavat juuri sopivasti.
En tunne vetoa kakrofagiaan. Minulle ei tuollainen ehdotus tulisi mieleenikään, ilmeisesti jessuli, tai peräti pyhä hegäys, kirvoittaa tuollaisiin toivotuksiin. Luulin, että vuorisaarnan sanoma olisi tärkeä uskiksille, tai edes tuttu, mutta erehdynhän sitä minäkin.No se on sellaista, hyvä kuitenkin että myönnät erehtyneesi.
- koo.koo
helel kirjoitti:
No se on sellaista, hyvä kuitenkin että myönnät erehtyneesi.
On juuri tänään tullut turvesuolta uutta valoa ja löytymättömiä todisteita: olenkin oikeassa, eli en erehtynyt.
koo.koo kirjoitti:
On juuri tänään tullut turvesuolta uutta valoa ja löytymättömiä todisteita: olenkin oikeassa, eli en erehtynyt.
Sitä se teettää kun on liian kauan suokaasujen vaikutukselle alttiina. Mutta tuo tunteesi menee kyllä ohi, kun metaani lakkaa vaikuttamasta.
- koo.koo
helel kirjoitti:
Sitä se teettää kun on liian kauan suokaasujen vaikutukselle alttiina. Mutta tuo tunteesi menee kyllä ohi, kun metaani lakkaa vaikuttamasta.
Eivät suokaasut vaikuta täällä Taivaassa. Olemme tehneet suolikaasun fysiikaaliset ominaisuudet sellaiseksi. Lisäksi Taivaan portit on tiivistetty vm.-64 mossen tiivistesarjalla täysin hermeettisiksi. Siitä on Leninin Punalippu-autotehtaan ylipäätiivistekomissaarin 1000 vuoden takuukin.
- Ajan volvolla
koo.koo kirjoitti:
Eivät suokaasut vaikuta täällä Taivaassa. Olemme tehneet suolikaasun fysiikaaliset ominaisuudet sellaiseksi. Lisäksi Taivaan portit on tiivistetty vm.-64 mossen tiivistesarjalla täysin hermeettisiksi. Siitä on Leninin Punalippu-autotehtaan ylipäätiivistekomissaarin 1000 vuoden takuukin.
Lada mies, kookoo tietää, mistä puhuu.
- salaisuus?
oksennukselleen....niinhän raamatussa sanotaan
- helel.
Tuon on sitten kätevä lause, sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Myös sinusta voisi todeta että olet palannut oksennuksen ääreen tulemalla tälle palstalle. - salaisuus?
helel. kirjoitti:
Tuon on sitten kätevä lause, sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Myös sinusta voisi todeta että olet palannut oksennuksen ääreen tulemalla tälle palstalle.palasit palstalle .. ööö eikun oksennukselle :-)) (uskosi mukaan)
salaisuus? kirjoitti:
palasit palstalle .. ööö eikun oksennukselle :-)) (uskosi mukaan)
"palasit palstalle .. ööö eikun oksennukselle :-)) (uskosi mukaan) "
Sinä luulet tietäväsi mitä ajattelen ja uskon? Kummallista että jotkut ihmiset uskovat kykenevänsä moiseen.- salaisuus?
helel kirjoitti:
"palasit palstalle .. ööö eikun oksennukselle :-)) (uskosi mukaan) "
Sinä luulet tietäväsi mitä ajattelen ja uskon? Kummallista että jotkut ihmiset uskovat kykenevänsä moiseen.Et tajunnut pointtia......no en ihmettele :-))
salaisuus? kirjoitti:
Et tajunnut pointtia......no en ihmettele :-))
Jälleen sinä kuvittelet tietäväsi mitä ajattelen tai uskon.
Pitäsiköhän kaivaa rautalankaa esiin, vai tarvitaanko oikein rautakankea...- - - - >
helel kirjoitti:
Pitäsiköhän kaivaa rautalankaa esiin, vai tarvitaanko oikein rautakankea...>> Pitäsiköhän kaivaa rautalankaa esiin, vai tarvitaanko oikein rautakankea...
Miksi väsytät itseäsi ja hänen logiikan puutettaan, sekä ruuhkautuvia paria neuroniaan, objektiivisesta oikeudenmukaisuuden puutteestaan puhumattakaan ?
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1059298/44945954
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1059298/45158260 - salaisuus?
- - - > kirjoitti:
>> Pitäsiköhän kaivaa rautalankaa esiin, vai tarvitaanko oikein rautakankea...
Miksi väsytät itseäsi ja hänen logiikan puutettaan, sekä ruuhkautuvia paria neuroniaan, objektiivisesta oikeudenmukaisuuden puutteestaan puhumattakaan ?
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1059298/44945954
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1059298/45158260Odotin, että olisit lainannut joitain viestejäni ja pureutunut niihin vt seuran "totuuksilla"....mutta mitä? Lainaatkin omia aiemmin itse kirjoittamiasi solvaus tekstejä minusta....pyhänä jt totuutena. Olet tosi sairas paskiainen..oman uskosi mädättämä.
>Minä en jt ollessani ja jt vakaumuksen omaavana voinut ajatella murhaavan kaltaisia ajatuksia kenestäkään ajattelemaan, saatikka julkiseti esittämään, mutta se on sinulle arkipäivää. No ei se ole uutta onhan minulle tuttua kirjaimellinenkin jt väkivalta ...tai ainakin yritys..... Sinustahan ei ole fyysiseen uhkaukseen...olet vai surkea suun pieksäjä. Tosin sivistyssanaoista päätellen kouluja käyty, mutta viisaus puuttuu.
>Olet muuten jättänyt vastaamasta aiemmissa viesteissä esittäämiini kysymyksiin, joten kun olet herännyt (ylösnoemus) henkiin, niin otappa ensitöiksesi ja vastaa niihin......odottelen - salaisuus?
helel kirjoitti:
Pitäsiköhän kaivaa rautalankaa esiin, vai tarvitaanko oikein rautakankea...notkea sinuun verraten.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656