>>Belgian katolisen kirkon tietoon on tullut 475 tapausta, joissa kirkon työntekijöitä syytetään alaikäisten seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosikymmenten varrella. 13 hyväksikäytön uhria on tehnyt itsemurhan, ilmenee tänään julkistetusta kirkon perustaman komission selvityksestä.
– Yksikään seurakunta ei välty siltä, että yksi tai useat sen jäsenet ovat käyttäneet sukupuolisesti hyväkseen alaikäisiä, komissio totesi.
Nuorin uhri oli kaksivuotias. Useimmiten seksuaalinen hyväksikäyttö alkoi uhrin ollessa 12-vuotias. Kaksi kolmasosaa uhreista oli poikia.
Väärinkäytöksistä on syytetty pappien lisäksi myös uskonnonopettajia ja katolisten nuorisojärjestöjen aikuisia työntekijöitä. Vanhimmat tapaukset ovat 1950-luvulta.
Mitä kaikkea vielä löytyykään
21
316
Vastaukset
- kohtapuoleen
Britanniassa. Etukäteen vierailua on jo arvosteltu ja koko ajan jatkuvat paljastukset syövät auktoriteettia.
En tiedä muista, mutta minusta Ratzinger on jotenkin luihun oloinen. Vastenmielinen tyyppi.- AntiChrisu
Ei pidä unohtaa että Nazinger oli liittynyt vapaaehtoisesti Hitlerin Jugend-nuoriin.
Hän myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä. - ohhoo..
AntiChrisu kirjoitti:
Ei pidä unohtaa että Nazinger oli liittynyt vapaaehtoisesti Hitlerin Jugend-nuoriin.
Hän myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.>Hän (Nazinger) myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.<
Niinhän ne ateistitkin halveksuu kristittyjä, muslimeja...
Ette te ateistit ole _yhtään_ sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama vika meissä kaikissa syntiinlankeemuksen jäljiltä: ylpeys ja itseriittoisuus. Tyhmää on etsiä päivät pitkät _vain_ uskovien vikoja, kuten tuo aloittaja henkistä kapasiteettiaan alvariinsa esittelee. Varsinkaan kun ei ymmärrä hengellistä todellisuutta, miten se on kaiken taustalla vaikuttamassa, on tällaiset 'nuo-pahat-uskovat' -kaivelut tyhhyhmää... - Kössönöm
ohhoo.. kirjoitti:
>Hän (Nazinger) myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.<
Ette te ateistit ole _yhtään_ sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama vika meissä kaikissa syntiinlankeemuksen jäljiltä: ylpeys ja itseriittoisuus. Tyhmää on etsiä päivät pitkät _vain_ uskovien vikoja, kuten tuo aloittaja henkistä kapasiteettiaan alvariinsa esittelee. Varsinkaan kun ei ymmärrä hengellistä todellisuutta, miten se on kaiken taustalla vaikuttamassa, on tällaiset 'nuo-pahat-uskovat' -kaivelut tyhhyhmää...">Hän (Nazinger) myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.<
Niinhän ne ateistitkin halveksuu kristittyjä, muslimeja..."
- En minä halveksi kuin ikiitä, jotka alistavat muita ihmisiä. Uskokoon vaikka pinkkiin puikulaan kuka tahtoo, kunhan ei vahingoita muita.
"Ette te ateistit ole _yhtään_ sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama vika meissä kaikissa syntiinlankeemuksen jäljiltä: ylpeys ja itseriittoisuus."
- Nou nou. Sinun syntiinlankeemusharhasi ovat omiasi, ei kuulu minulle. Ateistit eivät tapa ateimin nimissä. Te uskikset alistatte muita uskontonne nimissä.
"Tyhmää on etsiä päivät pitkät _vain_ uskovien vikoja, kuten tuo aloittaja henkistä kapasiteettiaan alvariinsa esittelee."
- Ei niitä tarvitse etsiä. te tuotte ne suorastaan tyrkylle päivittäin.
"Varsinkaan kun ei ymmärrä hengellistä todellisuutta, miten se on kaiken taustalla vaikuttamassa, on tällaiset 'nuo-pahat-uskovat' -kaivelut tyhhyhmää.."
- "hengellinen todellisuus" = uskonharha. - AntiChrisu
ohhoo.. kirjoitti:
>Hän (Nazinger) myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.<
Ette te ateistit ole _yhtään_ sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama vika meissä kaikissa syntiinlankeemuksen jäljiltä: ylpeys ja itseriittoisuus. Tyhmää on etsiä päivät pitkät _vain_ uskovien vikoja, kuten tuo aloittaja henkistä kapasiteettiaan alvariinsa esittelee. Varsinkaan kun ei ymmärrä hengellistä todellisuutta, miten se on kaiken taustalla vaikuttamassa, on tällaiset 'nuo-pahat-uskovat' -kaivelut tyhhyhmää...Parempi ihminen on vaikea käsite. Koska käytät tuollaista termiä niin voitko määritellä
millainen olisi parempi ihminen.
Joka tapauksessa ateisti on ylivertainen monella inhimilliseen toimintaan liitettävällä mittari
kuten moraali, älykkyys, tietämys, stressinsietokyky vain muutamia mainitakseni. Mutta
ylivertaisuus ei minun mielestäni tee kenestäkään parempaa, tosin en tiedä mitä sinusta
tarkoittaa edes hyvä ihminen saati että voisi tehdä komparatiivin tai osoittaa ateistien
edustuvan superlatiivia. - ohhoo..
Kössönöm kirjoitti:
">Hän (Nazinger) myös halveksuu mm. muslimeja ja varmaan muitakin väärän värisiä.<
Niinhän ne ateistitkin halveksuu kristittyjä, muslimeja..."
- En minä halveksi kuin ikiitä, jotka alistavat muita ihmisiä. Uskokoon vaikka pinkkiin puikulaan kuka tahtoo, kunhan ei vahingoita muita.
"Ette te ateistit ole _yhtään_ sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama vika meissä kaikissa syntiinlankeemuksen jäljiltä: ylpeys ja itseriittoisuus."
- Nou nou. Sinun syntiinlankeemusharhasi ovat omiasi, ei kuulu minulle. Ateistit eivät tapa ateimin nimissä. Te uskikset alistatte muita uskontonne nimissä.
"Tyhmää on etsiä päivät pitkät _vain_ uskovien vikoja, kuten tuo aloittaja henkistä kapasiteettiaan alvariinsa esittelee."
- Ei niitä tarvitse etsiä. te tuotte ne suorastaan tyrkylle päivittäin.
"Varsinkaan kun ei ymmärrä hengellistä todellisuutta, miten se on kaiken taustalla vaikuttamassa, on tällaiset 'nuo-pahat-uskovat' -kaivelut tyhhyhmää.."
- "hengellinen todellisuus" = uskonharha.>- En minä halveksi kuin ikiitä, jotka alistavat muita ihmisiä. Uskokoon vaikka pinkkiin puikulaan kuka tahtoo, kunhan ei vahingoita muita. <
Sanoo hän, joka jatkuvasti laittaa ivaavia aloituksia kristitystä henkilöistä.
>- Nou nou. Sinun syntiinlankeemusharhasi ovat omiasi, ei kuulu minulle. Ateistit eivät tapa ateimin nimissä.<
Sinäkin olet syntiinlankeemuksen jälkeläinen. :) Et pääse siitä eroon sillä, että julistat ateismia.
>Te uskikset alistatte muita uskontonne nimissä.<
Yleistystä, mikä ei kerro, ketkä todella alistaa.
>- Ei niitä [uskovien vikoja] tarvitse etsiä. te tuotte ne suorastaan tyrkylle päivittäin.<
Just joo. Toisten vikojen etsintäkö sinulle elämänsisältöä antaa?
>- "hengellinen todellisuus" = uskonharha.<
Ateismi = harhakuva todellisuudesta. - Kössönöm
ohhoo.. kirjoitti:
>- En minä halveksi kuin ikiitä, jotka alistavat muita ihmisiä. Uskokoon vaikka pinkkiin puikulaan kuka tahtoo, kunhan ei vahingoita muita. <
Sanoo hän, joka jatkuvasti laittaa ivaavia aloituksia kristitystä henkilöistä.
>- Nou nou. Sinun syntiinlankeemusharhasi ovat omiasi, ei kuulu minulle. Ateistit eivät tapa ateimin nimissä.<
Sinäkin olet syntiinlankeemuksen jälkeläinen. :) Et pääse siitä eroon sillä, että julistat ateismia.
>Te uskikset alistatte muita uskontonne nimissä.<
Yleistystä, mikä ei kerro, ketkä todella alistaa.
>- Ei niitä [uskovien vikoja] tarvitse etsiä. te tuotte ne suorastaan tyrkylle päivittäin.<
Just joo. Toisten vikojen etsintäkö sinulle elämänsisältöä antaa?
>- "hengellinen todellisuus" = uskonharha.<
Ateismi = harhakuva todellisuudesta.Halveksin ihmisiä, jotka alistavat muita uskonsa nimissä. Ja se on erityisen halveksittavaa, että te pelottelette lapsia helvetillä.
- ohhoo..
Kössönöm kirjoitti:
Halveksin ihmisiä, jotka alistavat muita uskonsa nimissä. Ja se on erityisen halveksittavaa, että te pelottelette lapsia helvetillä.
Ketkä te?
Itse en pelottele ketään helvetillä eikä minua ole lapsena sillä peloteltu.
Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä? Kun kerran olet elämänlopun edessä, olen satavarma, että nurisisit silloin, miksei kukaan varoittanut, (jos et koskaan olisi kuullut siitä).
Miksi totuus pelottaa, miksei totuus saisi pelottaa, miksi pelottavien asioiden edessä ihminen nurisee: ei saa pelotella.. - thtyjtyjjtyutyjt
ohhoo.. kirjoitti:
Ketkä te?
Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä? Kun kerran olet elämänlopun edessä, olen satavarma, että nurisisit silloin, miksei kukaan varoittanut, (jos et koskaan olisi kuullut siitä).
Miksi totuus pelottaa, miksei totuus saisi pelottaa, miksi pelottavien asioiden edessä ihminen nurisee: ei saa pelotella..'Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä'
Älä raiskaa sanaa totuus - ja taas kerran!
Eikö tuo sama ateisti voisi jo lopettaa nuo inhottavat pedofiilijutut, onko sulla joku ongelma vai mikä?
ohhoo.. kirjoitti:
Ketkä te?
Miksi totuus pelottaa, miksei totuus saisi pelottaa, miksi pelottavien asioiden edessä ihminen nurisee: ei saa pelotella.."Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä?"
Mikä helvetin "totuus"? Anna yksikin todiste. Muussa tapauksessa kyseessä on enintään "luulo". Ja huono sellainenkin...- ohhoo..
Schlechterwisser kirjoitti:
"Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä?"
Mikä helvetin "totuus"? Anna yksikin todiste. Muussa tapauksessa kyseessä on enintään "luulo". Ja huono sellainenkin...Mene ja ota selvää. Ei minullekaan kukaan todistellut, minä itse otin asioista selvää. Käännä kivet ja kannotkin totuuden löytämiseksi. Se sinulle kyllä ilmoitetaan. Mutta nöyryys mukana ja uho tahdonvoimalla uinumassa.
- Kössönöm
ohhoo.. kirjoitti:
Ketkä te?
Miksi totuus pelottaa, miksei totuus saisi pelottaa, miksi pelottavien asioiden edessä ihminen nurisee: ei saa pelotella.."Mutta toisaalta, mitä pahaa siinä on, että kertoo totuuden ihmisen elämän määränpäästä? Kun kerran olet elämänlopun edessä, olen satavarma, että nurisisit silloin, miksei kukaan varoittanut, (jos et koskaan olisi kuullut siitä)."
- "Totuus"? Etkö sinä tajua, että kun eliö kuolee, se on sitten siinä. Vai kuvitteletko sinä, että kun jouluna väännät Nasun takakoipea poskeesi, niin Nasun sielu lilluu jossain muussa olotilassa? ohhoo.. kirjoitti:
Mene ja ota selvää. Ei minullekaan kukaan todistellut, minä itse otin asioista selvää. Käännä kivet ja kannotkin totuuden löytämiseksi. Se sinulle kyllä ilmoitetaan. Mutta nöyryys mukana ja uho tahdonvoimalla uinumassa.
Nyt kun vielä selvittäisit mitä sana "totuus" tarkoittaa. Koitahan kääntää vielä pari kiveä ja kantoa, jos vaikka senkin ilmoittaja löytyisi.
Et tosin taida olla riittävän nöyrä ymmärtämään sellaisia asioita, koska luulet uhmakkaasti jo löytäneesi "totuuden". Se on pahinta mahdollista ylimielisyyttä.- rx75
AntiChrisu kirjoitti:
Parempi ihminen on vaikea käsite. Koska käytät tuollaista termiä niin voitko määritellä
millainen olisi parempi ihminen.
Joka tapauksessa ateisti on ylivertainen monella inhimilliseen toimintaan liitettävällä mittari
kuten moraali, älykkyys, tietämys, stressinsietokyky vain muutamia mainitakseni. Mutta
ylivertaisuus ei minun mielestäni tee kenestäkään parempaa, tosin en tiedä mitä sinusta
tarkoittaa edes hyvä ihminen saati että voisi tehdä komparatiivin tai osoittaa ateistien
edustuvan superlatiivia.Antichrisu taas su vaahdossa.. olet todellakin samaa sakkia uskovaisten kanssa koska et elä realiteettien maailmassa.
"moraali, älykkyys, tietämys, stressinsietokyky.." Mistä hatusta oikein vedät näitä juttujasi?
Itse sanot että parempi ihminen on vaikea käsite, mutta eipä se sinulle sitä näyttäisi olevan koska ateisti on aina parempi kaikessa? Ylivertainen peräti.
No, turhaan yritän tyynnytellä harhaista egoistista ateistia koska se ei onnistu aivopestyn uskovaisenkaan osalta kovin hyvin.
No ehkä meni vähän överiksi tämäkin viesti, pakko oli vastata kun näkee viestin joka noin selvästi kertoo enemmän viestin kirjoittajan pienestä maailmasta kuin itse ajatuksesta.
Mitä olet, n. 20-25v? Jos näin on, ymmärrän sinua koska voin muistaa itsekin olevani samalla tavalla monin tavoin ehdoton. Mutta jos olet vanhempi, olet jäänyt kehityksessä jälkeen.
- en katolilainen
asioihin. Ei se sinun kohtaloasi liikuta, jos joku pappi jossain on tehnyt syntiä. Mitäs voit tehdä asian korjaamiseksi.
- Kössönöm
minun morkkaamiseltani kerkiät, niin muistathan sienimetsään mennessäsi, että punaiset ja valkoiset kärpässienet ovat suurta herkkua.
- tulee maukas soppa
Miksi mennä sienimetsään jos ei niitä sieniä tunne? Mene itse sinne jos tunnet sienet!
- Prchst
Ateisti tuomitsee ja halveksuu, mutta MINÄ rukoilen Jumalaa, jotta Hän armahtaisi sekä pedofiilit että heidän uhrinsa synneistä ja pelastaisi heidät tulelta. Herramme silmissä jokainen on samalla viivalla - olit pedofiili tai et, Sinulle tarjotaan pelastusta Kristuksessa, jos vain hyväksyt Jumalan tarjoaman sopimuksen ja USKOT HERRAAN JEESUKSEEN.
- Kössönöm
Sinä siis rukoilet jotain mielikuvitusolentoa armahtamaan pedofiileja. No eikös nämä pahantekijät jo ole turvassa helvetiltä, he kun jo uskovat "herraan jeesukseen"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692