Mies:
1. Luodaan trendikäs profiili jossa positiivinen vire. Olet hakemassa seuraa jonka kanssa kokea mieluisia yhteisiä hetkiä josta voi syntyä jotain..ET etsimässä vakavasti kumppania (paha virhe!) Voit toki kertoa että "etsit sitä oikeaa, kultaa" yms. mutta muista romanttinen kaiku sanoissa. Naisen pitää tunteiden tasolla tuntea jotain eikä vain todeta että mies etsii "vakavasti vakaata harmaata arki suhdetta", muista että nainen etsii netistä AINA romanssia tunteiden tasolla.
2. Luodaan varsin pitkä profiiliteksti jossa huumoria riittää ja jossa on kerrottu hieman ylimääräistäkin. Tämän jälkeen profiilista aletaan karsia kaikki joka viittaa siihen että se voisi vähentää suosiotasi. Karsitaan siis minimiin vaikka kuinka "epärehelliseltä" vaikuttaisi. Annetaan naisen selvittää. Luodaan mielellään vielä tietynlainen "mysteerio" kertoen että siinä ei ollut kaikki (EI "ota selvää" lausahdusta kuitenkaan).
3. Tehdään hakuja kiinnostavista naisista. Tämä ihan oman maun mukaan. Käytä myös Online-hakua ja vieraile mahdollisimman monen naisen profiilissa kun hän on Online. Tällöin hänelle jää mahdollisuus vilkaista sinua ilman viestin lähettämistä (ja saattaa saada virikkeen) ilman että lähetät hänelle viestiä. Älä käytä flirttejä, täysin hyödyttömiä.
4. Otetaan yhteyttä naisiin kirjoittaen ytimekäs viesti.
Viestissä kohdat
1. Tervehdys (persoonallinen tai ainakin EI perus "moi, mitä kuuluu" yms. skeidaa)
2. Viittaus siihen miksi otit yhteyttä, mitä yhteistä teillä oli jne. Kerro kiinnostuneesi, saaneesi hyviä fiiliksiä
3. Huumoria eli joku vitsin tapainen, ei ulkoa opeteltu vaan liittyy vaikka jompaan kumpaan, ei mitään loukkaavaa tai kaksimielistä
4. Huomioidaan naista lisää esittäen kysymys johon helppo vastata. Ei mitään monimutkaisia kysymyksiä tai syvällisyyksiä. Tämä on kevyttä "baariläppää", ei mitään olemme sielunkumppaneita purkauksia
5. Viestitellään lisää ja joka viestissä muistetaan tuo sama logiikka kuin aloituksessa. Pahin virhe on kertoa liian syvällisiä asioita tai alkaa jaarittelemaan. Vain todella harva haluaa alkaa kirjeenvaihtoon (yleensä vain vanhemmat naiset)
6. Vaihdetaan kuvat jos ei ole profiilissa muutamien viestien jälkeen. Kuvan tulee olla ehdottomasti hyvälaatuinen. Sen tulee näyttää parhaimmaltasi joten kotona hämärässä otetut kuvat ovat ehdoton ei. Mielellään joku ulkoilma kuva jossa näkee että miehellä on hauskaa tai sitten miehellä tiukka keskittynyt ilme. Paita päälle jos ei ole oikeasti millä mällätä enkä suosittele silloinkaan. Vartaloa voi kyllä muuten esitellä...
7. Ehdotetaan tapaamista. Paras tapa tavata on kahvikupillisella varsin pikaisesti. Kyseessä on vain pintasilaus. Muista että eka tapaaminen on todellakin EKA TAPAAMINEN. Vähän kuin baarissa menisit iskemään misua. Et arvaakaan kuinka monella se töppää juuri tähän...mut sitten ei voi enää mitään, ei kun uutta matoa koukkuun
8. Treffailu ilmapiiriä pidetään yllä useammat treffit kunnes aletaan TOSISSAAN TUTUSTUA. Tosissaan tarkoittaa ettet ole enää nettideitissä esittämäsi täydellisen mieskuvan vanki. Älä huoli, sitä samaa se nainenkin on tehnyt koko ajan joten et tee mitään väärin (vaan OIKEIN) jos et tuo sisintäsi ja "itseäsi" ihan kokonaan esille.
9. Toimitaan kuten parhaaksi nähdään. Tarvittaessa jatketaan viestimistä netissä lisäseuran löytämiseksi tai TYYDYTÄÄN tähän. Todellakin muista että täytyy tyytyä johonkin muuten olet ikuisesti netissä seikkaileva.
Jos jollakulla mättää nettideittailu niin suurin virhe netissä on olla "oma itsensä". Mitään negatiivista ei kannata tuoda esille kuten eihän mainoksissakaan haukuta omaa tuotetta vaan esitellään se kuluttajan elämää kaikin puolin parantavaksi tuotteeksi vaikkei niin ehkä olisikaan tai mainostaja itse siihen uskoisi itsekään.
Karu homma, mutta valitettavan totta. Eikä pidä ottaa liian tosissaan. Netti on täynnä todella outoa väkeä jota netti vain entisestään hämmentää.
Varmaan jotain unohtu ja lisää vinkkiä voi halukkaat antaa. Itsellä tämä sai jo riittää, mutta ehkä joku toinen jaksaa?
Pähkinänkuoressa miehen nettideittailu
29
3486
Vastaukset
- ansa ikonen
"Todellakin muista että täytyy tyytyä johonkin muuten olet ikuisesti netissä seikkaileva."
Tämä taitaa mennä monelta ohi, kun "kukaan ei kelpaa", koskaan. ;-)
Yksikin vuosia nettideitissä roikkunut miespuolinen kaveri tunnusti mulle, että mitä enemmän naisia hän tapaa sitä korkeammalle rima nousee, eikä kukaan enää tunnu "sopivalta".- Mies kokenut
On aina se vaara että ohjeet toimivat liiankin hyvin. ;)
Tunnen montakin nuorta naista jotka ovat eksyneet nettideittailun maailmaan myöskin. Tuskin heillä on ollut mitään ongelmaa löytää kumppaniehdokkaita kun profiiliakin on arvioitu kymmeniä kertoja.
Omat odotukset myös näillä ovat muuttuneet yhä vain mitä erikoisemmiksi. Esimerkiksi 20 vuotias nainen etsii yhtäkkiä myös päälle 30 vuotiasta miestä vaikka aiemmin rajaus oli jotain 20-24. Treffejä voi olla viikossa useita. Profiiliin tulee vihjauksia seksistä ja "tuhmasta" jne.
Harvempi täällä sitä sopivinta etsiikään. Sen mukaan nuo ohjeetkin on laadittu että pääsee tapaamaan mahdollisimman montaa naista joiden kanssa voi tutustua ja ehkä löytää se sopivin.
- Mies myös
Hei
Ajatuksesi ovat aivan oikeansuuntaisia. Minulla on hiukan omat variaationi ja omat kehitelmäni esittämistäsi ajatuksista.
Voin vakuuttaa, että kontakteja syntyy naisten kanssa valtavasti ja on tosiaan vaikeuksia jo kirjoitteluvaiheessa harrastaa pientä karsintaa, koska kaikkia ei ehdi tapaamaan millään, kun on muutakin elämää ja toimintaa. Sopivasti kuvailemiasi asioita soveltamalla ne ovat useimmiten naiset, jotka ehdottavatkin tapaamista ja usein harmillisen kiireellisellä aikataululla kaiken lisäksi.
On todennäköistä ja valitettavaa, että juuri ne miehet, jotka valittavat ongelmistaan saada vaikka suomi24:ssä yhteyksiä naisiin, tuskin tätä ketjua lukevat, ja jos lukevat, eivät syvenny riittävästi esittämääsi yhdeksän kohdan ohjelmaan., joka ikävä kyllä vaatii myös hyvää kommunikointitaitoa ja todella halua ymmärtää naisen sielunelämää.
Mutta siis haluan kannustaa kaikkia miehiä ja on todella mahdollista tutustua mukaviin naisiin netin välityksellä. Ajatelkaa positiivisesti ja onnistutte !- Mies kokenut
Minulle sopivaa ei löytynyt ja oman alueen tarjonta oli aika nopeasti kahlattu läpi.
Ajattelin jakaa ohjeet täällä kuitenkin toisten iloksi koska useilla ei ole pelkästään mitään tolkkua miten toimia, mutta myös väärä asenne nettideittailuun.
Markkinat ovat netissä aika kylmät miehen kannalta ja todellakin aikamoinen tavaratalo joten sieltä eduksi erottautuminen vaatii tiettyä toimintaa aivan kuten mikä tahansa markkinointi.
"ikävä kyllä vaatii myös hyvää kommunikointitaitoa ja todella halua ymmärtää naisen sielunelämää. "
Kyllä jonkinlaista kommunikaatiotaitoa, mutta ennen kaikkea sanoisin että pitää tuntea lähinnä markkinat sekä se että vaikutus tulee tehdä naisen tunnetasolla.
Esimerkiksi yhteneväisyydet kiinnostukset eivät vielä riitä vaan naisen täytyy saada sinusta tietty tunnekokemus että jaksaa jatkaa viestimistä ja tavata. Jos tuo tunneyhteys syntyy niin sitten voi olla treffit luvassa.
Moni vain kuvittelee että todellinen tutustuminen alkaa ekassa viestissä ja se pikkaisen on väärä näkemys. Todellisuudessa tiettyihin asioihin keskittyminen tuottaa parempaa tulosta kuin toisiin koska viesti luetaan ja nainen lukijana näkee muidenkin miesten viestejä yleensä aika monta.
En lähde lupaamaan onnistumista kenellekään ja itseasiassa sanoisin että kaikki odotusarvot kannattaa jättää kotiin. Tosin kriteerejä vastapuolellehan saa esittää. Positiivisuudella lähinnä tarkoitan sitä että nainen haluaa miehestä positiivisen kokemuksen joka ei hankaloita elämään.
Toisin sanottuna mies joka vaikuttaa antavan lupauksen naiselle positiivisesta tunne-elämyksestä saa aika paljon huomiota sekä niitä vastauksia ja treffejä.
- mies.
Tämä on kyllä tietyllä tavalla järkyttävää, että pitää olla tuollaista romantiikkaa, koska en miehenä ole ihan ymmärtänyt sen päälle. Tiedän että kynttiläillalliset, persoonalliset lahjat (joiden pitäisi jotenkin osoittaa että ymmärrät naisestasi jotakin syvällisempää), tai renttujen lässytykset uppoavat naisiin kuin kuuma veitsi voihin.
En tahtoisi lähteä mukaan tähän leikkiin, koska se tuntuu suoraan sanottuna juuri siltä, eli kovin lapselliselta.- Mies kokenut
Tärkeintä on luoda tunneyhteys. Sen nyt ei tarvitse olla erityisen romanttista, mutta ymmärrät varmaan eron tunneladatun tekstin välillä (esim. huumori) kuin sitten pelkkää asiallinen teksti?
"Tiedän että kynttiläillalliset, persoonalliset lahjat (joiden pitäisi jotenkin osoittaa että ymmärrät naisestasi jotakin syvällisempää), tai renttujen lässytykset uppoavat naisiin kuin kuuma veitsi voihin."
Aivan samalla tavoin vihjaukset noista uppoavat nettideitissä kuin kuuma veitsi voihin.
"En tahtoisi lähteä mukaan tähän leikkiin, koska se tuntuu suoraan sanottuna juuri siltä, eli kovin lapselliselta. "
Väärä asenne. Tunne markkinat = toimi sen mukaan.
Minäkin ajattelin noin muuten alunperin ja vaikka alussakin sain joitakin vastauksia niin vasta siinä vaiheessa kun aloin pienentämään profiiliani ja asiallinen teksti muuttui rennommaksi/fiilistelevämmäksi niin alkoi tulla enemmän vastauksia.
Ne jotka lukevat nuo ohjeet ovat itseasiassa etulyöntiasemassa koska kilpailijat Suomessa eivät selkeästi ole ehtineet vielä tajuta samaa ;) - mies.
Mies kokenut kirjoitti:
Tärkeintä on luoda tunneyhteys. Sen nyt ei tarvitse olla erityisen romanttista, mutta ymmärrät varmaan eron tunneladatun tekstin välillä (esim. huumori) kuin sitten pelkkää asiallinen teksti?
"Tiedän että kynttiläillalliset, persoonalliset lahjat (joiden pitäisi jotenkin osoittaa että ymmärrät naisestasi jotakin syvällisempää), tai renttujen lässytykset uppoavat naisiin kuin kuuma veitsi voihin."
Aivan samalla tavoin vihjaukset noista uppoavat nettideitissä kuin kuuma veitsi voihin.
"En tahtoisi lähteä mukaan tähän leikkiin, koska se tuntuu suoraan sanottuna juuri siltä, eli kovin lapselliselta. "
Väärä asenne. Tunne markkinat = toimi sen mukaan.
Minäkin ajattelin noin muuten alunperin ja vaikka alussakin sain joitakin vastauksia niin vasta siinä vaiheessa kun aloin pienentämään profiiliani ja asiallinen teksti muuttui rennommaksi/fiilistelevämmäksi niin alkoi tulla enemmän vastauksia.
Ne jotka lukevat nuo ohjeet ovat itseasiassa etulyöntiasemassa koska kilpailijat Suomessa eivät selkeästi ole ehtineet vielä tajuta samaa ;)Joo, minulla oli tuollainen asiallinen teksti missä luettelin koulutukseni, omaisuuteni, ja minkälainen olen. Se oli siis paha virhe (siis ihan järjellä ajateltuna OK, mutta jos sit perseellä ajattelee, niin ei), koska en edes vielä ole saanut vastausta mihinkään viestiini, eikä kukaan ole minullekaan mitään lähettänyt.
Siis homma tulee sujumaan paremmin, jos jätän pois kaikki asiallisuudet, ja rupean huumorilla laittamaan jotakin omaperäistä fiilistelevää lorua sinne? Kuulostaa kyllä ihmeelliseltä jos toimisi. En oikein tiedä miten joku voi olla niin tyhmä että kiinnostuu jostakin ihmisestä pelkästään sen perusteella, mitä lorukikkareita ja huumoria jaksaa vääntää tuohon profiiliin, tai mainintoja kynttiläillallisista.
Itse miehenä olen ainakin pääasiassa kiinnostunut naisen ulkonäöstä, koulutuksesta, omaisuudesta sekä harrastuksista (tässä järjestyksessä), joten ajattelin että sama pätisi naisiin. Minusta kyllä tuntuu että naisilla on jotakin vialla yläkerrassa. - Lady S
mies. kirjoitti:
Joo, minulla oli tuollainen asiallinen teksti missä luettelin koulutukseni, omaisuuteni, ja minkälainen olen. Se oli siis paha virhe (siis ihan järjellä ajateltuna OK, mutta jos sit perseellä ajattelee, niin ei), koska en edes vielä ole saanut vastausta mihinkään viestiini, eikä kukaan ole minullekaan mitään lähettänyt.
Siis homma tulee sujumaan paremmin, jos jätän pois kaikki asiallisuudet, ja rupean huumorilla laittamaan jotakin omaperäistä fiilistelevää lorua sinne? Kuulostaa kyllä ihmeelliseltä jos toimisi. En oikein tiedä miten joku voi olla niin tyhmä että kiinnostuu jostakin ihmisestä pelkästään sen perusteella, mitä lorukikkareita ja huumoria jaksaa vääntää tuohon profiiliin, tai mainintoja kynttiläillallisista.
Itse miehenä olen ainakin pääasiassa kiinnostunut naisen ulkonäöstä, koulutuksesta, omaisuudesta sekä harrastuksista (tässä järjestyksessä), joten ajattelin että sama pätisi naisiin. Minusta kyllä tuntuu että naisilla on jotakin vialla yläkerrassa.Itse olen treffipalstalla. Ei nainen ole siellä autoa ostamassa, pois siis lista omaisuudesta, koulutuksesta yms. Joutaa noista jutella. Ainakaan minä en ole kiinnostunut kenenkään lomapakon sisällöstä, kyllähän niitäkin varmaan on. Tarkoitus on kuitenkin erottua miesmassasta ja osoittaa, että on mukavaa ja hauskaa seuraa, tutustumisenarvoinen.
Kokenut mies näyttää olevan kokenut ;) - mies kommentoi
Lady S kirjoitti:
Itse olen treffipalstalla. Ei nainen ole siellä autoa ostamassa, pois siis lista omaisuudesta, koulutuksesta yms. Joutaa noista jutella. Ainakaan minä en ole kiinnostunut kenenkään lomapakon sisällöstä, kyllähän niitäkin varmaan on. Tarkoitus on kuitenkin erottua miesmassasta ja osoittaa, että on mukavaa ja hauskaa seuraa, tutustumisenarvoinen.
Kokenut mies näyttää olevan kokenut ;)On koulutusta, omaisuutta ja olen jopa älykästä ja hauskaa seuraa.
Täällä kummastuttaa eniten naisten into dissata kaikkia hyviä ominaisuuksia jotka tulevat ilmi, en siis noita ole koskaan mainostanut.
En minäkään mene sanomaan nätille naiselle ettei ulkonäöllä ole väliä, voisin alkaa seurustella ihan minkänäköisen kanssa vaan. Tai tohtorille että oikeastaan tykkään enemmän amiksista. - Mies kokenut
mies kommentoi kirjoitti:
On koulutusta, omaisuutta ja olen jopa älykästä ja hauskaa seuraa.
Täällä kummastuttaa eniten naisten into dissata kaikkia hyviä ominaisuuksia jotka tulevat ilmi, en siis noita ole koskaan mainostanut.
En minäkään mene sanomaan nätille naiselle ettei ulkonäöllä ole väliä, voisin alkaa seurustella ihan minkänäköisen kanssa vaan. Tai tohtorille että oikeastaan tykkään enemmän amiksista."On koulutusta, omaisuutta ja olen jopa älykästä ja hauskaa seuraa. "
Sinun täytyy tuoda nuo jälkimmäiset esille profiilissasi, eikä vain sillä että sanot olevasi "älykästä ja hauskaa seuraa".
Naisten pitää saada fiilistellä profiilillasi ja viesteilläsi eikä se onnistu jos vain teknisesti esittelet omat arvosi sekä tekstissä mainitset olevasi "tosi hauska". - mies.
Mies kokenut kirjoitti:
"On koulutusta, omaisuutta ja olen jopa älykästä ja hauskaa seuraa. "
Sinun täytyy tuoda nuo jälkimmäiset esille profiilissasi, eikä vain sillä että sanot olevasi "älykästä ja hauskaa seuraa".
Naisten pitää saada fiilistellä profiilillasi ja viesteilläsi eikä se onnistu jos vain teknisesti esittelet omat arvosi sekä tekstissä mainitset olevasi "tosi hauska".Käykö se niin että fiilistellään enemmän viestissä, ja jätetään nuo löpinät vähemmälle profiilissa, niin saadaan tuommoinen räätälöity fiilistely?
- Mies kokenut
mies. kirjoitti:
Käykö se niin että fiilistellään enemmän viestissä, ja jätetään nuo löpinät vähemmälle profiilissa, niin saadaan tuommoinen räätälöity fiilistely?
Ihan mikä toimii, mutta etkö halua parantaa mahdollisuutesi maksimiin?
Ajattele viestiä joka herättää naisen kiinnostuksen ja sitten profiilissa odottaa myös sellainen teksti joka saa naisen toteamaan että "tuossa miehessä on jotain asiatkin ovat kunnossa"...tässä vaiheessa kala vähintään näykkii jo matoa koukussa.
Mutta jos viesti on fiilistelevä ja profiilissa odottaa pelkät tiedot niin enpä osaa sanoa miten nainen reagoi, osaatko sinä?
Ajattele asiaa markkinoinnin kannalta naiselle, älä itsesi.
Miesten nettideittailussa valitettavasti on usein kysymys numeroista (jotta pääset tapaamaan mahdollisimman monta joista ehkä yksi on sitten se sopiva tai muutama) sekä siitä että markkinoit itseäsi aktiivisesti eikä siitä että "pitäähän naisellekin jättää jotain mietittävää" tai että "entä jos teen vaikutuksen viestillä mutta profiili on vain informatiivinen".
Minimoi odotusarvosi, maksimoi potentiaalisi ja sitä kautta tuloskin kohentuu ajan kuluessa. - Lady S
Mies kokenut kirjoitti:
Ihan mikä toimii, mutta etkö halua parantaa mahdollisuutesi maksimiin?
Ajattele viestiä joka herättää naisen kiinnostuksen ja sitten profiilissa odottaa myös sellainen teksti joka saa naisen toteamaan että "tuossa miehessä on jotain asiatkin ovat kunnossa"...tässä vaiheessa kala vähintään näykkii jo matoa koukussa.
Mutta jos viesti on fiilistelevä ja profiilissa odottaa pelkät tiedot niin enpä osaa sanoa miten nainen reagoi, osaatko sinä?
Ajattele asiaa markkinoinnin kannalta naiselle, älä itsesi.
Miesten nettideittailussa valitettavasti on usein kysymys numeroista (jotta pääset tapaamaan mahdollisimman monta joista ehkä yksi on sitten se sopiva tai muutama) sekä siitä että markkinoit itseäsi aktiivisesti eikä siitä että "pitäähän naisellekin jättää jotain mietittävää" tai että "entä jos teen vaikutuksen viestillä mutta profiili on vain informatiivinen".
Minimoi odotusarvosi, maksimoi potentiaalisi ja sitä kautta tuloskin kohentuu ajan kuluessa.oudolta lukea miesten neuvoja toisilleen, miten saada nainen koukkuun palstoilla.. Mutta tunnistan kyllä itseni, odotan oikeakielisyyttä, odotan sopivan lyhyttä mutta kivaa profiilia, odotan jotain erilaisuutta aloitusviestiin. Se on siinä. Vastaisin viestiin. Tosin fiilistelyjä en itse kaipaa, kaipaan jokin sopivan positiivisen ärsykkeen, johon on aivan pakko reagoida.
Tyyli -olen hauska, hyvin toimeentuleva ja koulutettu, komea mies. Kuka tahansa voi sanoa noin mutta se, pitääkö tuo paikkansa, sen pitäisi näkyä tektistä ;) - 24
mies. kirjoitti:
Joo, minulla oli tuollainen asiallinen teksti missä luettelin koulutukseni, omaisuuteni, ja minkälainen olen. Se oli siis paha virhe (siis ihan järjellä ajateltuna OK, mutta jos sit perseellä ajattelee, niin ei), koska en edes vielä ole saanut vastausta mihinkään viestiini, eikä kukaan ole minullekaan mitään lähettänyt.
Itse miehenä olen ainakin pääasiassa kiinnostunut naisen ulkonäöstä, koulutuksesta, omaisuudesta sekä harrastuksista (tässä järjestyksessä), joten ajattelin että sama pätisi naisiin. Minusta kyllä tuntuu että naisilla on jotakin vialla yläkerrassa.Tällaisia viestejä lukiessa tulee suorastaan epätodellinen olo. Useimmat ihmiset kaiketi hakevat parisuhteelta rakastamista ja rakastetuksi tulemista, läheisyyttä, asioiden ja tunteiden jakamista, viihtymistä yhdessä, molemminpuolista hyväksyntää ja kunnioitusta, kenties yhdessä kasvamista jne...Ovatko koulutus ja omaisuus (tai edes ulkonäkö tai harrastukset) näiden asioiden kannalta kaikkein keskeisimmät asiat? Työprojektit tai bisneskumppanuudet ovat asia erikseen. Ihmettelen ihan oikeasti.
- mies.
Lady S kirjoitti:
oudolta lukea miesten neuvoja toisilleen, miten saada nainen koukkuun palstoilla.. Mutta tunnistan kyllä itseni, odotan oikeakielisyyttä, odotan sopivan lyhyttä mutta kivaa profiilia, odotan jotain erilaisuutta aloitusviestiin. Se on siinä. Vastaisin viestiin. Tosin fiilistelyjä en itse kaipaa, kaipaan jokin sopivan positiivisen ärsykkeen, johon on aivan pakko reagoida.
Tyyli -olen hauska, hyvin toimeentuleva ja koulutettu, komea mies. Kuka tahansa voi sanoa noin mutta se, pitääkö tuo paikkansa, sen pitäisi näkyä tektistä ;)Öh, ongelmani on siinä että en saa mahdutettua enempää profiilini. Jos rupean kirjoittamaan jotakin löpinää sinne, niin siinähän menee se olennainenkin pois. Minun profiilistani näkyy nyt aika selvästi perusteluja useisiin kohtiin, että miksi olen esim. älykäs. Lisäksi on pakko puhua omaisuudestani sen verran, että saa selitettyä miksi työ ei ole minulle tällä hetkellä niin tärkeä asia, mitä se muuten on monelle. Kaikilla on eri tarpeet mitä siihen profiiliin laittaa, muistakaa se.
- mies.
24 kirjoitti:
Tällaisia viestejä lukiessa tulee suorastaan epätodellinen olo. Useimmat ihmiset kaiketi hakevat parisuhteelta rakastamista ja rakastetuksi tulemista, läheisyyttä, asioiden ja tunteiden jakamista, viihtymistä yhdessä, molemminpuolista hyväksyntää ja kunnioitusta, kenties yhdessä kasvamista jne...Ovatko koulutus ja omaisuus (tai edes ulkonäkö tai harrastukset) näiden asioiden kannalta kaikkein keskeisimmät asiat? Työprojektit tai bisneskumppanuudet ovat asia erikseen. Ihmettelen ihan oikeasti.
Eikö tuo ole aika itsestään selvää? Jos kaikki kirjoittaisivat noin, niin hukassa oltaisiin profiilien suhteen. Tokihan suhteeseen kuuluvat myös kovat arvot, kuten älykkyys, omaisuus, ulkonäkö ja niin edespäin, ja monet kyllä haluavat erottaa jyvät akanoista heti kättelyssä. Kyllä säkin kypsyisit sadannen profiilin kohdalla kun kaikissa lukisi "haluan rakastua, toivon läheisyyttä, tunteiden jakamista, ja pahin klisee kaikista: haluan hyväksyä ihmisen sellaisena kuin hän on". Mulle noi ei sano paljoakaan, mm. koska kaikki voivat väittää ihan mitä hevonkukkua tahansa, tai kopioida toisiltaan tekstit. Laittakaa mieluummin jotakin persoonallista mitä ei voi kopioida.
- Mies kokenut
Lady S kirjoitti:
oudolta lukea miesten neuvoja toisilleen, miten saada nainen koukkuun palstoilla.. Mutta tunnistan kyllä itseni, odotan oikeakielisyyttä, odotan sopivan lyhyttä mutta kivaa profiilia, odotan jotain erilaisuutta aloitusviestiin. Se on siinä. Vastaisin viestiin. Tosin fiilistelyjä en itse kaipaa, kaipaan jokin sopivan positiivisen ärsykkeen, johon on aivan pakko reagoida.
Tyyli -olen hauska, hyvin toimeentuleva ja koulutettu, komea mies. Kuka tahansa voi sanoa noin mutta se, pitääkö tuo paikkansa, sen pitäisi näkyä tektistä ;)Aivan näin.
"Tosin fiilistelyjä en itse kaipaa, kaipaan jokin sopivan positiivisen ärsykkeen, johon on aivan pakko reagoida. "
Tätä juuri tarkoitan. Ei tarvitse olla superromanttinen vaan luoda se sopiva ärsyke (käytän sanaa fiilis) että naisen on lähes pakko vastata.
Olen kirjoittanut joitakin viestejä ja vaikka itse sanonkin niin niiden jälkeen on ollut olo että naisen on pakko vastata ja pam! vastaus on tullut. Jos olen lähtenyt jaarittelemaan ja tuo keskittymiskyky on hävinnyt niin on voinut olla ettei tulekaan enää sitä vastausta eli on vähän liikaa liikkunut se vapa tai liian vähän. ;)
"Tyyli -olen hauska, hyvin toimeentuleva ja koulutettu, komea mies. Kuka tahansa voi sanoa noin mutta se, pitääkö tuo paikkansa, sen pitäisi näkyä tektistä ;) "
Kyllä kyllä ja nimenomaan vaikkei olisi toimeentuleva, koulutettu tai komeakaan niin sitä paremmin menee jos luo hauskan tai sellaisen profiilin joka saa naisessa "onko tuollaisikin olemassa" reaktion aikaan.
Tämä on tapa erottautua joukosta varsinkin kun suomalaisten profiilit ja viestit ovat aika blankkeja. - Mies kokenut
mies. kirjoitti:
Öh, ongelmani on siinä että en saa mahdutettua enempää profiilini. Jos rupean kirjoittamaan jotakin löpinää sinne, niin siinähän menee se olennainenkin pois. Minun profiilistani näkyy nyt aika selvästi perusteluja useisiin kohtiin, että miksi olen esim. älykäs. Lisäksi on pakko puhua omaisuudestani sen verran, että saa selitettyä miksi työ ei ole minulle tällä hetkellä niin tärkeä asia, mitä se muuten on monelle. Kaikilla on eri tarpeet mitä siihen profiiliin laittaa, muistakaa se.
Minulla oli alunperin asiallinen, informatiivinen ja ns. "turhan rehellinen" profiili.
Siinä kerrottiin ummet ja lammet toiveista ja odotuksista, unelmista sekä mitä olen saavuttanut. Ei oikein uponnut paitsi viestien osalta sain kai vastakaikua. Tätä sitten korjailin ja tein toisen samanlaisen, mutta enemmällä sinun kutsumilla "löpinöillä" kuin aiemmin. Tuotti jo parempaa tulosta.
Sitten kun lopulta aloitin alusta, karsin paljonkin tekstiä pois ja kerroin vain pääkohtia mukana fiilistelyä jonka jälkeen naisilta joilta en edes odottanut vastausta tuli kuitenkin viesti takaisin sekä kommentointia miten onnistunut profiili on.
Veikkaan että sinun profiilisi on ylibookattu täyteen informaatiota ja ajattelet että kuori ajatuksellinen sisältö houkuttelee kaltaisesi naisen yhteyksiin. Väärin.
Netissä siihen tarvitaan aina joko saamarin hyvä komean miehen kuva (joka luo tunteita) tai tekstiä josta tulee esille se fiilis.
"Kaikilla on eri tarpeet mitä siihen profiiliin laittaa, muistakaa se."
Kaikilla on myös tarpeet miten he etsivät seuraa. Naiset voivat jopa etsiä seuraasi mutteivät hyväksy sinua seuraasi koska etsit seuraa väärällä tavalla.
Se vain on niin että naisten kanssa oikeanlaisen lähestyminen ei riitä vaan lähestyminen täytyy tehdä oikealla tavalla. Marginaalit ovat pienet myös netissä ja vaikutustavat aika vähäiset. Tällöin ilmeikäs teksti joka saa naisessa fiiliksiä aikaiseksi on se avain. - 16
mies. kirjoitti:
Eikö tuo ole aika itsestään selvää? Jos kaikki kirjoittaisivat noin, niin hukassa oltaisiin profiilien suhteen. Tokihan suhteeseen kuuluvat myös kovat arvot, kuten älykkyys, omaisuus, ulkonäkö ja niin edespäin, ja monet kyllä haluavat erottaa jyvät akanoista heti kättelyssä. Kyllä säkin kypsyisit sadannen profiilin kohdalla kun kaikissa lukisi "haluan rakastua, toivon läheisyyttä, tunteiden jakamista, ja pahin klisee kaikista: haluan hyväksyä ihmisen sellaisena kuin hän on". Mulle noi ei sano paljoakaan, mm. koska kaikki voivat väittää ihan mitä hevonkukkua tahansa, tai kopioida toisiltaan tekstit. Laittakaa mieluummin jotakin persoonallista mitä ei voi kopioida.
Kaipa niiden luulisi olevan itsestään selviä asioita minunkin mielestäni. Se vain ei välittynyt lainkaan edeltävästä viestistäsi. On varmaan myös selvää, että nuo asiat merkitsevät ja pitävät sisällään eri asioita eri ihmisten kohdalla.
En myöskään tarkoittanut, että tuollaisia luetteloita pitäisi sinne profiiliin sellaisenaan kirjoittaa, kuten ei muitakaan kliseitä tai latteuksia. Kuitenkin se, mitä profiilissaan eniten painottaa tai mitkä asiat sitä ja sen kokonaisilmettä hallitsevat, kertoo kaiketi siitä mitä kyseinen ihminen eniten arvostaa. Kuten myös ne tärkeimmät asiat, jotka hän pystyy mahdolliselle kumppanilleen
tarjoamaan. Joten jos siellä puhutaan pelkästään ns. kovista arvoista, niin aika kylmältähän se kuulostaa.
Koulutus, työ- ja raha-asiat eivät ole merkityksettömiä asioita, koska nehän ovat ja määrittävät jokaisen ihmisen arkea. Mutta ne eivät ainakaan minulle ole niitä tekijöitä, jotka erottavat ihmissuhteissa (tai muutenkaan) jyvät akanoista.
Jos "hyväksyn ihmiset sellaisena kuin he ovat" kertoo ihmisestä vähän, niin vähintään yhtä vähän kertoo "olen akateemisesti koulutettu hyvin toimeentuleva mies" tms. - Mies kokenut
mies. kirjoitti:
Älä ota netissä mitään itsestäänselvänä.
Varsinkin nainen voi kokea netin hyvin kylmänä keskittyen tiettyihin tuntemuksiin. On kai turha kertoa että tunteen osoittaminen (jopa turhan itsestäänselvältä tuntuvan) persoonallisella tavalla voi olla asia joka hyppää sieltä toisen silmille? Verrattuna varsinkin toisten faktamaisempiin profiileihin ja viesteihin?
Persoonallinen on ihan hyvä kunhan se ei ole liian tekninen juttu. Särmää on hyvä olla kunhan siinä on oikeaa tunnetta ja intohimoa mukana tai vaikka huumoria.
Ei se mitään rakettitiedettä ole tuo profiilin tekeminen, mutta kun selaa toisten miesten profiileja niin kyllähän niistä miehellekin tulee aika ontto ja kolkko kuva, eikö sinusta?
Puhumattakaan sitten naisesta joka on enemmän emotionaalisempi ja sielukkaampi olento.
- miekkonen....
Jokaisen kannattaa kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen sekä tekstin sujuvuuteen, kappalejakoa unohtamatta! Jos kaikki yhdyssanat menee väärin ja pikut ja isot alkukirjaimet miten sattuu, sillä antaa tyhmän kuvan itsestään.
Sama juttu huolimattomuusvirheiden kanssa, eli OIKOLUKEKAA SE TEKSTI AINA ENNEN LÄHETTÄMISTÄ! Se ei vie kauaa aikaa, etkä vaikuta idiootilta helposti korjattavissa olevien lyöntivirheiden takia!
Ja käyttäkää copy/pastea, erityisesti ensimmäisissä viesteissä. Vanhoista viesteistä kannattaa saksia parhaat palat ja tehdä niistä uusia, juuri kyseiselle naiselle räätälöityjä viestejä. Kumminkin ne ekan parin viestin liirumlaarumit menee suunilleen samoja latuja.- Mies kokenut
Aivan oikein. Kannattaa muista noissa kirjoitushommissa että menee teksti oikein.
Copypastea ei kannata muuten käyttää, mutta tosiaan voi saksia joitakin juttuja seuraaviin viesteihin.
- Lady S
Nuo kaikki kommenttisikin lukien. Osaat ilmeisestikin koukuttaa naisen sillä sinustahan kiinnostuu jo tämän perusteella. Mennään naimisiin ;))
Tästä muuten kannattaa ottaa oikeasti mallia, pikku vinkkinä treffeillä vastausta odottaville..- Mies kokenut
Fiksu on kait sellainen, joka sopivassa määrin käyttää sitä päätä että myös sydäntä.
Mulla joskus tuo pään käyttö jää vähemmälle kun tulee kuunneltua vain niitä tykytyksiä. ;)
Naimisiin menosta en vielä puhuisi koska vähän epäillen että miten yhteen sopis näin nopiasti. Arvailenpa myös että vähän eri puolella Suomea sitä oleillaan.
Olen 30-vuotias mieshenkilö. Tällä hetkellä profiilia netissä ei ole eikä ehken tule, mutta voi mulle kirjoitella ja kertoilla vähän itsestään jos sellainen kiinnostaa: [email protected]
- Luonnollinen.
on se, että toisilla nuo mainitsemasi asiat tulee vähän kuin luonnostaa, olipa kyse sitten kirjoittamisesta tai liveläpästä baaritiskillä. Toisilla se ei onnistu edes netissä, vaikka kuinka harjoittelee ja näin ollen se mies, josta on muodostunut mielikuva kirjoittelun perusteella, romuttuu alta aika yksikön livetapaamisessa.
On siis erittäin huomionarvoista, että pysyy kuitenkin oman persoonansa raameissa, muuten kosahtaa ensitapaamisella karille.
Itse olen 3 kertaa elämäni aikana kirjoittanut tuntemattomalle henkilölle ja nämäkin kirjoittelut lähtivät jostakin "etsitään ystävää"- palstalta. Tapasin kirjoittelun johdosta 3 naista ja minulla on tällä hetkellä 3 ystävää enemmän. Seurustelua ei harrastettu, eikä se ollut edes tavoitteena kummallakaan osapuolella. - Nainen--87
Ei varmaan kannata heti ekalla juttukerralla ruveta kyselemään seksistä ja kutsumaan kultaseksi tai kaunokaiseksi... Tulee nimittäin vähän creepy olo...
- Auttava mies :)
Tässä jotain ohjeita miehille.
Toivottavasti auttaa. - lskflöksafö
Juurikin näin. Naisena olen hiukkasen eri mieltä tuosta romantiikan viljelystä, itse vierastan kultamussukkajuttuja varhaisessa vaiheessa ja jos mies sellaisia profiiliinsa kirjoittaa niin vaihdan heti profiilia. En ole kovin romanttinen ihminen.
Tässä jutussa osuu erityisesti se naulan kantaan, että profiili on todellakin _mainos_. Jos haluaa jotain kestävää, kannattaa tietysti pysyä enimmälti totuudessa, eikä mainostaa mitä ei ole mutta profiili on todellakin mainos ja sellaisena siihen kannattaa suhtautua. Ihmissuhde on kaupankäyntiä. Ei kannata tarjota sellaista mitä profiilissa ei haeta ja sitten ihmetellään kun vastausta ei kuulu. Luuletteko että kaupantekijä vastaa jokaiselle joka tarjoaa käytettyä ladaa kun etsitään porschea? Ei kannata kirjottaa epämääräistä ja itseään vähättelevää tekstiä - vai ostaisitteko auton, jota mainotaan "ihan tavallinen, ota itse selvää"? Nettiviestintää tässä mielessä ei kannata verrata livekeskusteluihin kun viestinnän muoto on ihan muunlainen.
Hyvä teksti, ap.!- Auttava mies :)
Mää näkisin että tossa alkuperäisessä ohjeessa tuo "romanttinen" viittaa siihen että pitää herätellä niitä naisen romanttisia fiiliksiä (tai seksuaalisia, ihan miten asiaa halutaan tulkita) tunteisiin vetoamalla eikä niin että kirjoittaa vain tiukkaa tietoa sisältävää kuvailua itsestään ja siitä mitä haluaa.
Epäilen minäkin että millään kultamuru-tasolla saahaan aikaiseksi mitään netissä ja tuskin ap. siihen viittasikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753