Hyvä Jumala odottaa jokaista ikuisesti

fenno.maani

Eikö ymmärrä vai eikö tahdo ymmärtää, että maailmassa on Vain Kaksi joita palvoo,
joko Hyvä tai Paha.
Kuitenkin aika moni esim ateisti uskoo Jumalaan vaikka kirkon oppien uskominen on vähän hatarampaa.
Kuitenkin kait Hyvien ihmisten päätarkoitus on uskoa Hyvään ja Jumalaan.

Osa ihmisistä selkeästi uskoo Saatanaan. Saatana on Helvetin jumala ja sinne Saatana kerää omiaan, siis Saatanan palvojia, eli pahan tekijöitä. Helvetin portilla on kaksipäinen koira tai kaksi, en muista, mutta ne estävät vääränlaisen aineksen pääsemisen Helvetin ”Ihanuuksiin”. Siis me Jumalaan uskovat olemme heille niitä poispidettäviä. Saatana opettaa pahan hyväksi ja hyvän pahaksi.
Ja itsemurhapommittajat tappaessaan itsensä ja muita pääsevät luotisuoraa tietä Paratiisiin.
Eikös niin, sinnehän he haluavat Saatanan Paratiisiin, joka meille muille on Helvetti.

Metro-lehdessä oli jonkun mielipide-textari, että vähän ennen kuolemaansa jokainen niin kuin automaattisesti kääntyy kristinuskoon ja pääsee Taivaaseen.
Olen täysin erimieltä. Ihmiset jotka palvovat Saatanaa koko elämänsä, tahtovat Saatanan Paratiisiin, jossa Saatana on heille luvannut olevan kaikkea hyvää aamusta iltaan ja tuoreita neitsyitä joka päivälle. Ken siihen uskoo, siihen uppoo, on minun mielipiteeni siihen.
Saatanan palvojille olisi kauhistus joutua Taivaaseen, joka heille on tietenkin paha paikka, eli Helvetti.
Ei tämä nyt niin kamalan vaikeeta ole ymmärtää mikä on Jumalan oppia ja mikä on Saatanan valheita ja houkutusta.
Miettikäätte sitten siinä itseksenne, miten oikein on?
Esim leikata 4-12 v tytöltä klitoris, onko se Jumalan tahto ja oppia?
Tai miten Jumala voisia antaa käskyn tappaa oma luomiaan ihmisiä?
Mieti omilla aivoillasi kumpi on Jumalan oppia ja kumpi on Saatanasta.
Sillä me kaikki olemme; Jumalan luomia toiset vaan kääntyy Saatananpalvojiksi, koska se on heille mieluisampaa.

Jumala kuitenkin ymmärtää Saatan mukavat houkutukset ja odottaa ihmisen koko eliniän josko jokin saisi ihmisen ymmärtämään mikä on oikein. Kirkon polttaja noudatti Saatanan käskyä ja sai maallisen rangaistuksen. Jumala kuitenkin jaksaa odottaa. Tällä Saatananpalvojalla on paljon kirittävää ja keskusteltavaa Jumalan kanssa, ennekuin he ovat Jumalan kaa sujut…jos?
Voi olla hyvin mahdollista että poika jatkaa Saatanan palvontaa, joillekinhan on niin selviö että on kivempaa tehdä pahaa kuin hyvää.
Jokainen päättää ihan omana tykönään kumpaa jumalaa palvoo Jumalaa vai Saatanaa,
muita jumalia ei ole.
Mutta Hyvä Jumala odottaa jokaista ikuisesti!

2

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikutat kieltämättä sellaselta ihmiseltä, jota ei yhtään kiinnosta edes toiset mielipiteet, saatika että niistä voisi oppia. En sano, että olisin sua viisaampi - 17-vuotiaalla ei hirveesti vielä elämänkokemusta ole - mutta jos näin ainakin eriävistä vois jotain imeä itseensä. Mä ainakin yritän ymmärtää tuota sunkin tekstiä. :D

      "Eikö ymmärrä vai eikö tahdo ymmärtää, että maailmassa on Vain Kaksi joita palvoo,
      joko Hyvä tai Paha."

      Tää on aika outo juttu, ja mietityttäny mua paljon. En oo koskaan nähny pelkästään hyvää tai pelkästään pahaa asiaa, tai edes kokenut mitään pelkästään hyvää tai pelkästään pahaa. Kaikessa on pulmansa. Kuolema saattaa olla jossain tapauksessa helpotus, ja rakkaus, noh, me kaikki varmaan tiedetään, mitä pahoja asioita rakkaudesta voi seurata - mustasukkaisuus, eron tuska, jne. Joten sen takia on aika hankala uskoa, että joku palvois pelkästään pahaa? Eikö se, joka palvoo pahaa, usko tekevänsä hyvää? Sillä edes elokuvissa ei enää löydy ihmisiä tai olentoja, jotka ois pahoja vaan ollakseen pahoja, vaan on oltava motiivi, jonka tekijä uskoo olevansa edes jollekin hyväksi. En jotenkin usko, että ihminen voi olla täysin hyvä tai täysin paha.

      "Kuitenkin aika moni esim ateisti uskoo Jumalaan vaikka kirkon oppien uskominen on vähän hatarampaa.
      Kuitenkin kait Hyvien ihmisten päätarkoitus on uskoa Hyvään ja Jumalaan."

      Joo, voi olla, että jotkut ateistit joskus miettii, että joskos se Jumala sittenkin olis olemassa? Mutta sitten taas osa ateisteista ei usko mihinkään yliluonnolliseen - jos lasketaan jumaluudet yliluonnollisiksi, kuten suurin osa ateisteista tekee - joten siihen Jumalaan uskominen on aika mahdotonta. Eihän suakaan sais uskomaan Joulupukkiin millään, vai mitä? Tuo toinen lause taas haiskahtaa vähän siltä, että et usko, että ateisti voi olla hyvä. Itse koen ainakin kohtalaisen hyväksi itteni. Kuulun niihin ihmisiin, jotka ottaa herkästi itseensä muiden puheet, ja jotka on aina niitä, jotka saa kuunnella muiden murheet. Tykkään siitä, että ihmiset tulee puhumaan. Toisaalta se joskus on väsyttävää, ja voin myöntää, että kärsivällisyys saattaa sillon olla katkolla. Rakastan myös eläimiä, näin on ollu ihan pienestä pitäen, ja oon vähän taipuvainen uskomaan, että sekin kertoo ihmisestä aika paljon. :D Me ollaan kaikki samassa veneessä täällä maailmassa, kaikista pitää pitää huolta - uskonnosta, ihonväristä tai seksuaalisuudesta riippumatta. Itseasiassa lajista riippumatta, meitä kaikkia tarvitaan. Ei ole uskovaisten yksinoikeus olla hyviä ihmisiä, vaikka tietysti maailma on pullollaan hyviä uskovaisia. Hyviä ateistejakin on paljon, mun poikaystävää empaattisempaa ja parempaa ihmistä saa hakea, hän myöskin täysin ateisti. (:

      "Osa ihmisistä selkeästi uskoo Saatanaan. Saatana on Helvetin jumala ja sinne Saatana kerää omiaan, siis Saatanan palvojia, eli pahan tekijöitä."

      Onhan noita saatananpalvojia, mutta en tiiä kuinka paljon. En usko kristinuskon Jumalaan, joten en usko myöskään kristinuskon Saatanaan, joten en oikeestaan ota kantaa tuohon sen enempää.

      "Metro-lehdessä oli jonkun mielipide-textari, että vähän ennen kuolemaansa jokainen niin kuin automaattisesti kääntyy kristinuskoon ja pääsee Taivaaseen.
      Olen täysin erimieltä. Ihmiset jotka palvovat Saatanaa koko elämänsä, tahtovat Saatanan Paratiisiin, jossa Saatana on heille luvannut olevan kaikkea hyvää aamusta iltaan ja tuoreita neitsyitä joka päivälle. Ken siihen uskoo, siihen uppoo, on minun mielipiteeni siihen."

      Niin no, ei ehkä jokainen, mutta varmaan ainakin osa ottaa kristinuskon lohdukseen kuoleman hetkellä. Kun siinä vaiheessa ei enää ole mitään väliä, onko se taivas olemassa vai ei, halutaan vain olla varmoja, ettei nyt sinne helvettiinkään mennä. Ehkä jotkut saatananpalvojatkin, jotka pitää itsekin "uskoaan" humpuukina vois myös kääntyä uskoon viime hetkellä? En tiiä siitä.

      "Ei tämä nyt niin kamalan vaikeeta ole ymmärtää mikä on Jumalan oppia ja mikä on Saatanan valheita ja houkutusta.
      Miettikäätte sitten siinä itseksenne, miten oikein on?"

      Ihminen osaa ajatella myös omilla aivoillaan, ilman yhdenkään jumaluuden oppeja. Tottakai, Raamatussa on paljon hienoja neuvoja elämiseen, joita ateistitkin noudattaa. Se ei kuitenkaan tarkota sitä, että ne ois puhtaasti pelkästään Raamatusta omaksuttuja. Myöskin pahuus on sellanen asia, joka opitaan muilta ihmisiltä ja elämästä. Jos elämä potkii, niin miten siihen muutoin voi vastata, kuin potkimalla takas? Ellei saa apua, tietenkin. Oikein on tehdä hyvin muille ja itselle, pitää huolta tästä maailmasta, että täällä ois hyvät oltavat vielä jälkikasvullekin. Sen tajuaa myös ateisti, ihan itse.

      "Jokainen päättää ihan omana tykönään kumpaa jumalaa palvoo Jumalaa vai Saatanaa,
      muita jumalia ei ole."

      Onko Saatana jumala?

      "Mutta Hyvä Jumala odottaa jokaista ikuisesti!"

      Heh, mua ja montaa muuta saa Jumala odottaa ihan rauhassa - turhaanpa odottelee. (:

      • Hei Kultapanda kiitos mielipiteistäsi. Niitä oli paljon ja jokunen jopa ihan uusikin. Niissä olisi paljonkin kommentoitavaa, mutta jos muutaman eka.
        Miten niin vaikutan tyypiltä jota ei kiinnosta? Miksi kysyisin jos ei kiinnostaisi? Siksihän kysyn. Mukavaa että olet 17v, pidän erityisesti nuorista. Tein 14v nuorena lupauksia, että aina nuorten puolella, ällö vanhuksia vastaan, siis ikuinen Peter Pan.
        Luin kaiken ja kahteen kertaan, mutta kommentoin nopee.
        Joulupukki, totta kai kaikki siihen uskoo, sehän tulee jouluna jne.. se satu on se joulupukki-juttu, eihän joulupukki-satuun ole tarkoituskaan uskoa enää aikuisena, niin kuin ei muihinkaan, se on osa lapsuutta. Ajattelisitko että on väärin opettaa satuja lapsille?
        Kijoitat minusta :# että et usko, että ateisti voi olla hyvä.# Just päinvastoin ajattelen, siitä olen kirj monta lausetta ateistien hyvyyden puolesta.Mutta ateistejakin on monenlaisia. 90%ystävistäni uskoo Jumalaan mutta ei kuulu kirkkoon silti ulkopuoliset pitävät heitä ateisteina. Eikös olekin ihan väärin? Jumalaan ja kirkkoon uskominen on eri asia. Ja saahan Jumalaan uskoa ihan hiljaakin, ei ole pakko häiritä muita omalla uskollaan? Ookko samaa mieltä? Annatko sinä uskovien uskoa, jos uskoo hiljaa?
        Minä olen haravalla ajanu pois Jumalan paasaajat tontiltani. Kyllä ne juoksee aika kovaa.
        Ja hyvä että koet itsesi hyväksi, sitä oletkin!
        Ja sitte ajatko takaa ajatusta, että ei uskovaiset voi patentoida raamatun hyvyyttä vain itselleen? Se on totta. Totta kai ateisteista suurinosa on hyviä, ja sekin mua kummeksuttaa miksei voisi, niin kuin nää eräät Metron textarit osoittivatkin.
        Ja kirkkoon kuuluminen ei tee pahasta hyvää automaattisesti, sen jo näkee vaikka italian mafiosoista, eikös?

        Mun mielestä hyvän tekijät menee Taivaaseen ja pahan tekijät Helvettiin. Ihan riippumatta kuuluuko kirkkoon tai mihin.
        Helvetin jumala on Saatana joka lupailee pahat hyväksi ja Taivaan Jumala on tää meidän oppimamme Jumala.
        Pahuutta mietin itsemurhapommittajien silmin.
        Niille Saatana lupaa kaikkea hyvää eli paratiisin neitsyineen ja ne tahtoo sinne paratiisiin. Ja pääsee, eikä ne tahdo Taivaaseen Jumalan luo. Mun mielestä tällanen ajatus on ihan helppoa. Itsemurhapommittajien jumala eli Saatana on kääntänyt niinkuin aina pahan hyväksi kun tapat niin se on "jumalan" tahto saat palkaksi jotain hyvää.

        Se että sinä ajattelet elämääsi Jumala saa sua odottaa iha sama. Ihan ok. Muista vaan että et tee pahaa niin kaikki järjestyy kuolemasi jälkeen parhaalla mahdollisella tavalla. Ei sitä Jumalaa terveen tarvi ajatella kokoajan. Minäkään en käy kirkossa ja olen kirkon kaa "sukset" ristissä ja eroomassa, mutta Jumalaan uskon, silleen kevyesti ja keskustellen. Inhottavia noi himo-uskovat ne pilaa kaiken hyvän.
        Jumalaan uskominen voisi olla kivempikin asia, mutta meidän kirkko tekee siitä ällöttää virsien veisuuta ja oi Jumala hallelujaa hoilaamista. Ja tarkoitankin ihan tavallista elämää, jota vietän, en tahdo kirkkoon virsiä veisaamaan, vaan ihan tavallista olemista samanhenkisten kanssa, kuten esim sinä ja poikaystäväsikin tunnutte olevan.
        Ja sitä ajan takaa että hyville ihmisille jotka ei tahdo tehdä pahaa niin pitäisi olla jokin muu juttu kuin kirkko. Tai ravintola.
        Olen niin kurkkua myöten täys kirkkoa ja sen pahuutta, vaikka on siellä seassa hyvääkin ja kiikun tässä kahden vaiheilla.

        Tahtoisin uskoa hyvyyden voittoon, mutta pahasti tuntuu että pahuus voittaa ellemme me hyvät ryhdistäydy yhteen.
        Jumalaan saa uskoa ihan rauhallisestikin. Ei tarvisi jakaa tuolla jotain typeriä lehtisiä ja väitellä ihmisten polttamaa tupakkaa ja juomaa viinaa vastaan Saatanan palvonnaksi. Että kyse olisi vaan hyvästä ja pahasta, ei sen ihmeellisemmästä asiasta.

        Nuorena 70 luvulla kun ne hörhöt jakeli steissillä niitä jumala-lehtisiän niin minä pelkäsin niitä kaikista ihmisistä eniten. Silloin ei ollut huume-hörhöjä ja juopotkin osasi kiertää kauempaa, mutta 70 luvulla ne jakoi niitä lehtisiä silleen pakolla ja väkisin, ne oli ihan hulluja. Sitte joskus 80 luvulla se meno rauhottui, ja niiden ohi pääsi ihan turvallisesti.

        Sori, tästä tulikin aika pitkä, mutta sun ajatusmaailma on ihan hyvä, kunpa muillakin olisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1643
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1300
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1100
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1077
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      878
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      840
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    10. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    Aihe