Apua valehteluun?

Keppi

Mitä tehdä? Olen 27v mies,olen seurustellut 7 vuotta josta olen ollu naimisissa 2,5v. Minulla on ollut ongelmana valehdella vaimolle lähinnä tulleista laskuista ja pimittää niitä. Lainaan myös silloin tällöin vaimoltani rahaa hänen liitonpäivärahasta. Maksaessani hänelle takaisin minulta jää aina joku sen kuun lasku maksamatta. Minulla ei ole pelivelkaa tai mitään luottoja eikä mitään pakollisia velkoja,elän vain yli varojeni.
Olen myös jättänyt vaimon liian heikolle huomiolle joka on yksi minun ongelmista vaikka rakastan häntä. En ole pettänyt tai mitään semmosta. Olen vain menny ja menny ilman mitään syytä. Olen tehnyt viime kesänä koko kesän kahta työtä aamulla lähteny ja illalla tullu takasin väsyneenä. Olen laiminlyönyt vaimoni antamia hommia kun en ole töiltäni ehtiny tai jaksanu. Silloin kun on ollut vapaa aikaa tehdä niitä niin olen kärtyämällä tehnyt. Kesä ja syyslomakin meni työn merkeissä josta toinen on aivan vapaehtoinen. Minulla on myös useita harrastuksia joihin myös yritän järjestää aikaa meidän yhteisestä ajasta.
Nyt on suhde melko tiukilla,haluaisin jostain tietää mitä minun pitäisi tehdä tai onko tälle mitään tehtävissä...??

6

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika vakava juttu

      Siis ihan oikeasti, luuletko että apu rahahuoliin ja yli varojensa elämisiin löytyy suomi24:n parisuhdepalstoilta ?

      Hei, haloo... onks ketää kotona ?

      Jospa nyt alittaisit vaikkapa siitä että alkaisitte vaimonne kanssa puhua asioista, kertoa toiselle totuus ja yhdessä ratkaista ongelmia.

      Vai luuletko sinä ihan oikeasti että tämä palstan kirjoittelijat voivat ratkaista puhumattomuutenne tuomat ongelmat ? Sinä tarvitset apua ongelmaasi, ja ENSIMMÄINEN ja TÄRKEIN ihminen joka sinua voi auttaa, on oma vaimosi. Sitten voi apua hakea muualtakin.

      Mutta jos teillä ei ole sen vertaa puhevälejä että voisitte tästä keskustella avoimesti, niin silloin teidän ongelmanne on aika syvällä.

      Ihan ehdottomasti, numero yksi on se että menet itseesi ja puhut vaimollesi.

    • Tuumasta toimeen Oy

      Kuulut olevan todella tietoinen siitä missä teet virhevalintoja ja mitä siitä seuraa. Se on jo eka askel pois siitä oravanpyörästä: tiedostaminen. Toka askel on alkaa tehdä asioita toisella tavalla, vaikka yks juttu kerrallaan, ja seurata miltä tuntuu kun ei enää tömähdäkään samaan vanhaan lopputulokseen. Se on muutoksen tunnustamista ja kun se uusi lopputulos tuottaa paremman fiiliksen teille molemmille, niin totta kai se myös kannustaa tekemään samoin huomennakin ja ylihuomenna jne.

      Kyllä se metsäänkin menee että rytisee jos sen antaa vaan mennä.
      Toimi, ennen kuin on liian myöhäistä.
      Voit olla sitten ihan aidosti ylpeä itsestäsi kun korjasit kurssin ennen kuin tuli törmäys.

    • åpioigjh

      Joo, ensinnäkin, lopetat muutaman niistä harrastuksista ja alat harrastamaan parisuhdetta: siinä sulle aikaa.
      Lopeta yli varojesi eläminen ja kerro vaimollesi kaikki, pyydä nöyrästi anteeksi: siinä sulle rahaa ja rehellisyyttä sekä puhdas omatunto.
      Anna ilmaista/edullista huomiota: hierontaa, seksiä, saunomista, yhteinen lenkki, juttelua, kotiruokaa. Taas säästit sekä hermoja että suhdetta, myös rahaa, - ja saitkin vaimoltas.
      Lopeta se vitun sählääminen ja ravaaminen, opettele olemaan tyytyväinen ja luopumaan. Opettele lause "kaikkea ei saa mitä haluaa" ja ole silti tyytyväinen: näin et elä yli varojesi.
      Älä koskaan enää jätä laskuja maksamatta oman tuhlaamisesi takia: noin, olet kunnollinen ja ei tarvitse enää lainata eikä valehdella. Ole vastuuntuntoisempi ja aikuinen: tajua, että näin se vaan on ja asioita pitää hyväksyä.
      Osoita rakkaus teoilla, ajalla, sanoilla, läheisyydellä. Suutele intohimoisesti useammin. Noin, ja te rakastatte jälleen.

      Ja kaikki tämä pyytämättä mitään takaisin, ottamalla nöyrästi vastaan se mitä tulee.

      Kas noin, nyt sinulla on puhdas omatunto, olet rehellinen ja ajan tasalla, yhdessä vaimosi kanssa. Olet alkanut kohdella häntä kunnioittavasti ja kuin vertaistasi, avoimesti. Rakastatte ja saatte läheisyyttä monin tavoin, arkiasioilla, hellyydellä ja seksillä. Olette intohimoisempia kuin ennen. Sinulla on taas aikaa, laskut on maksettu ja saatte kuitenkin sen mitä tarvitsette. Olet oppinut luopumaan eikä se satu enää, olet oppinut antamaan, ja saat myös. Olet oppinut rakastamaan ja laittanut asiat tärkeysjärjestykseen.

      Näin helppoa se on!

      • keppi

        Onhan täällä positiivisiakin ihmisiä joukossa. En mie nyt ajatellukkaan mitään ihmeparannusta näistä löytyvän..minusta tämmöiset keskustelu palstat on vain semmosia josta voi ottaa oppia toisten virheistä ja jakaa omia virheitään toisille, ettei heille kävisi samoin. Olen mie liisinyt niitä minun menoja, mutta ne näkyy vasta vuodenvaihteen jälkeen kun ne on johtokunnaan jäsenyyttä ja jne jne...
        Ne tuntui alussa hyvältä, mutta aikaa myöden tämä asia alkoi kiristyä, näiden menojen takia jotka oli jo siinä vaiheessa melkein pakollisia. Nyt sitä aikaa ei riitä kertakaikkiaan. Toinen työkin, jota tein tyyliin "harrastus", muuttui myös mielenkiinnonvuoksi koko aikaiseksi vapaalla. Nyt sitä ollaan sitten tässä tilanteessa. Ei ne minun lainaamiset ole ollu kun tyyliin 10-50€ eikä niitä ole ollu kun muutaman kerran (n.10 kertaa), jotka kyllä olen aina hoitanut takaisin. Seksi meillä ei ole ollu koskaan vastenmielistä, nautin siitä vaimoni kanssa ja voisin tehdä sitä vaikka useita kertoja viikossa. Minulla ei ole koskaan ollu mielessäkään pettää vaimoani. En myöskään ole mitenkään väkivaltainen, en ole koskaan lyönyt ketään ihmistä. Joskus kun meillä on tinkaa näistä asioista niin huudan muutaman sanan mutta sitten mieluumin vaikenen ja menen hyvin vähä sanaiseksi. En tosiaankaan ole niin hirveä ihminen mitä tuosta tekstistä voi ymmärtää.
        Mutta ongelmani on minun suhtautumisessa asioihin. Pidän ilmeisesti vaimoa ihan itsestäänselvyytenä kun sen on kerran saanut. Muttei se näin ole.


      • sglknsgökjsdgfölsdfö
        keppi kirjoitti:

        Onhan täällä positiivisiakin ihmisiä joukossa. En mie nyt ajatellukkaan mitään ihmeparannusta näistä löytyvän..minusta tämmöiset keskustelu palstat on vain semmosia josta voi ottaa oppia toisten virheistä ja jakaa omia virheitään toisille, ettei heille kävisi samoin. Olen mie liisinyt niitä minun menoja, mutta ne näkyy vasta vuodenvaihteen jälkeen kun ne on johtokunnaan jäsenyyttä ja jne jne...
        Ne tuntui alussa hyvältä, mutta aikaa myöden tämä asia alkoi kiristyä, näiden menojen takia jotka oli jo siinä vaiheessa melkein pakollisia. Nyt sitä aikaa ei riitä kertakaikkiaan. Toinen työkin, jota tein tyyliin "harrastus", muuttui myös mielenkiinnonvuoksi koko aikaiseksi vapaalla. Nyt sitä ollaan sitten tässä tilanteessa. Ei ne minun lainaamiset ole ollu kun tyyliin 10-50€ eikä niitä ole ollu kun muutaman kerran (n.10 kertaa), jotka kyllä olen aina hoitanut takaisin. Seksi meillä ei ole ollu koskaan vastenmielistä, nautin siitä vaimoni kanssa ja voisin tehdä sitä vaikka useita kertoja viikossa. Minulla ei ole koskaan ollu mielessäkään pettää vaimoani. En myöskään ole mitenkään väkivaltainen, en ole koskaan lyönyt ketään ihmistä. Joskus kun meillä on tinkaa näistä asioista niin huudan muutaman sanan mutta sitten mieluumin vaikenen ja menen hyvin vähä sanaiseksi. En tosiaankaan ole niin hirveä ihminen mitä tuosta tekstistä voi ymmärtää.
        Mutta ongelmani on minun suhtautumisessa asioihin. Pidän ilmeisesti vaimoa ihan itsestäänselvyytenä kun sen on kerran saanut. Muttei se näin ole.

        Olet jo aikuinen ihminen joten eikö olisi aika ottaa vastuu omista teoistaan. Tekeekö rahan kuluttaminen sinut onnelliseksi? Ehkä käytät sitä pakokeinona ja hankit näin hetken onnen. Suosittelisin ammattiauttajalle hakeutumista. Sitä ei tarvitse hävetä, monet käyvän psykologilla mitä moninaisimpien ongelmien takia.

        Valehtelu on inhaa, miten kestäisit jos vaimosi käyttäytyisi samoin sinua kohtaan? Omia tekemisiään kannattaa aina miettiä toisen kannalta. Petätkö vai ei, jaapa, jos petät, niin kerro asiasta ja anna vaimosi tehdä omat ratkaisunsa. Valehtelemalla siitä asiasta suojelet vain itseäsi, väite, että suojelee petettyä osapuolta on täyttä paskaa, tämän väitteen keksijä pitäisi hirttää munistaan. Siivoa pöytä ja kerro kaikki kerralla, kaikki mitä olet valehdellut, kaikki mikä on totta, kaikki mitä odotat tulevaisuudelta. Silloin on hyvä aloittaa alusta.

        Säälin vaimoasi, jos kerran rakastat häntä, anna hänelle totuus asioistasi! Jos eläisit yksin saisit vouhottaa miten haluat, mutta avioliitossa on aina kaksi (ja vain kaksi) niin otappa nyt itseäsi niskasta kiinni ja ole mies äläkä valehteleva kurja paska!


      • Vort
        keppi kirjoitti:

        Onhan täällä positiivisiakin ihmisiä joukossa. En mie nyt ajatellukkaan mitään ihmeparannusta näistä löytyvän..minusta tämmöiset keskustelu palstat on vain semmosia josta voi ottaa oppia toisten virheistä ja jakaa omia virheitään toisille, ettei heille kävisi samoin. Olen mie liisinyt niitä minun menoja, mutta ne näkyy vasta vuodenvaihteen jälkeen kun ne on johtokunnaan jäsenyyttä ja jne jne...
        Ne tuntui alussa hyvältä, mutta aikaa myöden tämä asia alkoi kiristyä, näiden menojen takia jotka oli jo siinä vaiheessa melkein pakollisia. Nyt sitä aikaa ei riitä kertakaikkiaan. Toinen työkin, jota tein tyyliin "harrastus", muuttui myös mielenkiinnonvuoksi koko aikaiseksi vapaalla. Nyt sitä ollaan sitten tässä tilanteessa. Ei ne minun lainaamiset ole ollu kun tyyliin 10-50€ eikä niitä ole ollu kun muutaman kerran (n.10 kertaa), jotka kyllä olen aina hoitanut takaisin. Seksi meillä ei ole ollu koskaan vastenmielistä, nautin siitä vaimoni kanssa ja voisin tehdä sitä vaikka useita kertoja viikossa. Minulla ei ole koskaan ollu mielessäkään pettää vaimoani. En myöskään ole mitenkään väkivaltainen, en ole koskaan lyönyt ketään ihmistä. Joskus kun meillä on tinkaa näistä asioista niin huudan muutaman sanan mutta sitten mieluumin vaikenen ja menen hyvin vähä sanaiseksi. En tosiaankaan ole niin hirveä ihminen mitä tuosta tekstistä voi ymmärtää.
        Mutta ongelmani on minun suhtautumisessa asioihin. Pidän ilmeisesti vaimoa ihan itsestäänselvyytenä kun sen on kerran saanut. Muttei se näin ole.

        Jos puhut aina totta, vaikka se olisi epämiellyttävää, niin kasvatat itsellesi selkärangan. Jos sinulla on ikäviä tuntemuksia, voit puhua myös niistä. Kun alat olla rehellinen, niin yllätyt, kun todennäköisesti tulet huomaamaan, että teitä on kaksi parisuhteessa.

        Älä liioittele tekemisiäsi, älä pakoile, äläkä säästele. Jos jokin mättää mielestäsi, voit puhua siitä. Jos sinulla on ongelma, voit puhua siitä. Ihmiset ymmärtävät valehtelijaa aikansa, mutta kunnioittavat rehellistä aina. Kumpi haluat olla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      268
      2669
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      206
      1718
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1201
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      233
      1064
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      43
      913
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      69
      786
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe