Mihin kaupunkiin haluaisit..

.

....asettua aloillesi, missä kaupungissa (tai kunnassa?) haluaisit tehdä työtä?

Miks?

59

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frost-free

selkeä vastaus:Helsingissä.Myös muut isoimmat kaupungit voisivat tulla huomioon.Missään nimessä en halua oikeaan "pohjoiseen".

• kaikki homot

ja ituhipit, he ovat kopeita city-kaneja ja niillä on perse liian ylhäällä.

• frost-free

kuntia ei ole enää nykyisin.kaikki ovat kaupunkeja.

• Mutta jos nyt vaihtaisin maisemaa, niin ehkä suuntaisen vaikka Jyväskylään.

• Ap.

Et muuttaisi Stadiin?

• Ap. kirjoitti:

Et muuttaisi Stadiin?

Ahdistava ja ankea paikka. Liikaa kaikkea.

• Ap.
        Richartti kirjoitti:

"Ahdistava ja ankea paikka"

TÄÄÄÄH?!

?

• liikaa ihmisiä
        Ap. kirjoitti:

"Ahdistava ja ankea paikka"

TÄÄÄÄH?!

?

ja mä en niin hirveästi vieraita immeisiä rakasta, että haluaisin niitä ympärilleni niin paljon.

• Richartti kirjoitti:

Luontoa ja tilaa liian vähän.

• kfhpiohpioghioh
        Ap. kirjoitti:

Et muuttaisi Stadiin?

Miksi kukaan täysjärkinen muuttais Helsinkiin,mua ei sinne sais ainakaan mistään hinnasta..Mä ahdistuisin kuoliaaksi siellä,siellä ei voi tehdä mitään vapaasti,kaikki on teennäistä sontaa.
        Asuinpaikka pitää olla sellainen että kun menee ulos niin kuulee oman verensä kohinan eikä mitään liikenteen huminaa.

• kanditaatteja:
      Savonlinna
      Sulkava
      Puumala
      Mikkeli
      Ristiina
      Hirvensalmi
      Kangasniemi

Kuntarajat elää seemosta vauhtia ettei kaikista oo enää oikein tietoa, mikä on mitä. Mun mielestä noi muodostaa yhtenäisen alueen.

• tuonne ..

Kattowitzin seuduille Ylä-Sleesiaan.

• ooksätampereelta

Mä oon nääs Tampereelta, notta. Tää on paras paikka nääs notta.

• pysy vaan nysse

siellä tampereella....älä vaan tule stadiin...

• ookssätampereelta
        pysy vaan nysse kirjoitti:

siellä tampereella....älä vaan tule stadiin...

sun luo kylään, mitäs siihen sanot nääs notta ;)

• Älä tule...
        ookssätampereelta kirjoitti:

sun luo kylään, mitäs siihen sanot nääs notta ;)

Voit nääs saada turpaas...juntti

• ootsätampereelta
        Älä tule... kirjoitti:

Voit nääs saada turpaas...juntti

Ah, mä niin tykkään saada turpiin notta, tuun heti ensi viikolla sun luo... beibi ;))

• hirmu älykkäältä
        ootsätampereelta kirjoitti:

Ah, mä niin tykkään saada turpiin notta, tuun heti ensi viikolla sun luo... beibi ;))

tulla Tampereelta Stadiin saadakseen lättyyn?

Tää on jotain korkeampaa matematiikkaa?

• ooksätampereelta
        hirmu älykkäältä kirjoitti:

tulla Tampereelta Stadiin saadakseen lättyyn?

Tää on jotain korkeampaa matematiikkaa?

Ai jaa, sä paistat minulle siis lettuja, ihanaa. Onks sulla mansikkahilloa ja vanilijajäätelöä kans?

• sä voitit...
        ooksätampereelta kirjoitti:

Ai jaa, sä paistat minulle siis lettuja, ihanaa. Onks sulla mansikkahilloa ja vanilijajäätelöä kans?

...ehkä...
        Pakko mennä kattomaan pakastimeen...juntti...

• junttilasta
        sä voitit... kirjoitti:

...ehkä...
        Pakko mennä kattomaan pakastimeen...juntti...

No, löytyikö niitä mansikoita ja vaniljajäätelöä? Olen tässä jo kielipitkällä pakannut matkalaukkuani, voin viipyä vähän pidempäänkin, jos palvelu pelaa. Niin ja sitten vielä, tykkään vahvasta kahvista ja aamulla haluan munaa,.. siis paistettua kananmunaa ;)

• kunnon suomalainen

.

• en tunne

ensimmäistäkään, joka asuisi kehä III:lla?
        Ne on jotain Tamperelaisia?

• Alppikylässä

olisi varmaan ihana asua. Ahvenenmaa olisi ehkä Suomessa kivoimpia.

• Ahvenanmaa

..huolimattomuutta

• ariella.a

Mä muuttaisin savonlinnaan, se on kiva kaupunki sellainen pieni.

En tiedä saisinko oman alani työtä sieltä.

• No Helsingin keskustaan tietysti haluaisin muuttaa, aivan ihmisvilinän ja tapahtumien sykkeeseen.

Ei sillä että muualla ei tapahdu.. Helsinki vaan on niin The Kaupunki että semmosen asukkina haluan pysyä. Siellä on kaikkea, mahdollisuuksia ja muuta. Helsinki!!!

• ariella.a

Heh, mä muistan kun asuin 18.vuotiaana ekassa omassa asunnossa, se oli just liki keskustaa, siinä hämeentiellä...kyllä se oli villiä aikaa. Ei ollut iltaa jolloinka en olisi ollut jossakin.

• ariella.a kirjoitti:

Heh, mä muistan kun asuin 18.vuotiaana ekassa omassa asunnossa, se oli just liki keskustaa, siinä hämeentiellä...kyllä se oli villiä aikaa. Ei ollut iltaa jolloinka en olisi ollut jossakin.

Helsingissä kaikki on niin lähellä, melkein käsien ulottuvilla kun vaan suvaitsee kurotella ja kokeilla :>

Ihana paikka. Ja mä tykkään miltä Helsinki näyttää, kaunis kaupunki.

Tahtoo asua siellä vaikka täältä ei ole kuin lyhyt matka sinne :)

• seilori.
        alruna kirjoitti:

Helsingissä kaikki on niin lähellä, melkein käsien ulottuvilla kun vaan suvaitsee kurotella ja kokeilla :>

Ihana paikka. Ja mä tykkään miltä Helsinki näyttää, kaunis kaupunki.

Tahtoo asua siellä vaikka täältä ei ole kuin lyhyt matka sinne :)

parinsadan metrin päässä Suomessa. Suurkaupunki on Mexico city, asukkaita melkein sama määrä, kuin pohjoismaissa yhteensä.
        Ulkomailta valitsisin ilmaston vuoksi Floridan tai jossain Karibialla, mutten halua pois Suomesta....vielä

• seilori. kirjoitti:

parinsadan metrin päässä Suomessa. Suurkaupunki on Mexico city, asukkaita melkein sama määrä, kuin pohjoismaissa yhteensä.
        Ulkomailta valitsisin ilmaston vuoksi Floridan tai jossain Karibialla, mutten halua pois Suomesta....vielä

Anselmi on lukenut wikipedian matkailusivustoja sellissään.

• von Anshjelm
        Ratikkakuski kirjoitti:

Anselmi on lukenut wikipedian matkailusivustoja sellissään.

Olen käynytkin niin monissa ihmeellisissä paikoissa maailmalla ja nyt vasta tajusin, että voisinkin
        tulla sinne Kyröskoskelle tekemään dokumenttifilmiä todellisesta Hölmölästä. Saisin varmaan apurahaa ulkomailtakin, kun otan antropologeja/geenitutkijoita jms. mukaan tutkimaan teidän outoa sisäsiittoista heimoanne. Saisin paljon tilannekomiikkaa toilailuistanne ja tiede voisi selvittää, miten sellainen elämänmuoto on mahdollista. Kyläkin hyötyisi paljon rahallisesti ja sivistystaso nousisi, kun järjestän sinne kiertokoulunkin. Ehkäpä Kyröskoskesta tulisi Natura-aluetta ja luonnonpuisto. Saisimme paljon tietoa alkeellisista selviytymismenetelmistänne Suomen täydellistä vararikkoa varten, sehän on jo ovella, elleivät persut saa kokoomusta katoamaan

• edelleenkin

sinne vesipuolan rämekköihin, taisin sen tuossa jo mainita ylenpänä.

• Nikäs sellainen

• Mikäs

• Sleesiassa,
        Nikäs sellainen kirjoitti:

paikka on?

http://www.youtube.com/watch?v=_zuCPYxnqH4

Tympii taas tämä netin hitaus.

Öitä!

Birkenaun piirikunnassa, nykyisessä Puolassa. Sinne veri vetää, en tiedä miks. Lienyt ed. elämässäni ollut vesipuolaa puhuva raja-asukas.

• Aikansa kutakin...

• Ja jos Suomessa pitäisi johonkin Helsingistä muuttaa, niin Tampere olisi kokonsa puolesta vielä ajateltavissa. Tulisin hulluksi jossain tuppukylässä.

• BlueNightSatin

asuin- ja työskentelykunta kelpaa molempiin, mutta en sano ettenkö voisi muuallekkin asettua :) Ehkä joskus jossain muualla sitten...Mä tykkään pienemmistä maalaiskunnista, pienillä taajamilla ja suht väljillä tonteilla. Mihinkään suuriin kaupunkeihin en haluisi koskaan muuttaa. Tuun äkäseksi ihmisvilinöissä. :( Jopa saaristossa vois olla mukavaa vaikka sitten kun ei tartte työstä enää piitata. Miksipä ei ulkomaillakin eläminen tulis kyseeseen. :) Mikään ei ole mahdotonta, koska bruukaan elää sillain kun onnelliseksi itteni koen..ja asuinpaikka sen mukaan.

• asettunut aloilleni tähän pieneen kaupunkiin jossa nyt asun. Täällä on luonto lähellä (järviä, metsiä..) ja myös kaikki muut asiat mitä tarvitsen. Myös sukulaisia on lähellä, mikä on tällä hetkellä aika tärkeä asia. Lasten on täällä hyvä kasvaa. Työtäkin täältä löytyy. Joissain palveluissa varmasti kehitettävää on, mutta kyllä täällä itsellä on parempi asua kuin missään muualla.

Mutta jos muuttaa pitäisi, niin kaupungit, jotka mieleen tulee olisi varmaan Jyväskylä, Oulu, Kuopio (ehkä Lappeenranta) tai niiden lähiseudut. Oulu ja Jyväskylä on tutummat paikat jo ennestään ja niistä olen pitänyt.

• kirpela

Tampereelle. Se on vaan mun sieluni kaupunki, siellä on hyvä olla.

• Jokaista kaupunkia en tiedä, Kuusamo olisi tarpeeksi rauhallinen ja Helsinki sopivassa paikassa.

• kundi.kundine

ei sil nii välii oikeesti, jos vaa saa duunipaikan jostai. emmätiiä. toisaalt tuntuis, et jollai pikkupaikkakunnal kärvistellessä pää räjähtäis jossai vaihees. et niinku sais se olla sellane kunta tai kaupunki, et ei näkis yhdel vilkasul kaikkii taloi ja et asuis enemmä ku kymmene tuhatta ihmistä, et edes jonki verra naamat vaihtuis.

• mariamania

mitä halusin! Kemijärvi on maailman paras paikka.

• leppoisa kaupunki, mummonmökin sieltä haluisin tai Inkilänmäelle pienen omakotitalon ;)
      Sillai, rinteeseen hienosti

• Täällä pysyn<
    • Päivänselvää
      • Kosmo Koo

Paras paikka on tietysti Pattaya!

• Kosmo Koo kirjoitti:

Paras paikka on tietysti Pattaya!

Pattaya on Thaimaan p***reikä.
        Milteipä mikä paikka tahansa on siinä maassa parempi
        Jonkun verran siellä matkailleena ja asuneenakin, on tämä minun nöyrä mielipiteeni

• Skaidu
        scai kirjoitti:

Pattaya on Thaimaan p***reikä.
        Milteipä mikä paikka tahansa on siinä maassa parempi
        Jonkun verran siellä matkailleena ja asuneenakin, on tämä minun nöyrä mielipiteeni

Olet palstan femuperäaukko. Kuka tahansa nainen on parempi. Jonkun verran naisia tuntevana ja parisuhteissakin olleena, tämä on minun nöyrä mielipiteeni.

http://www.1stoppattaya.com/gallery/

• Skaidu kirjoitti:

Olet palstan femuperäaukko. Kuka tahansa nainen on parempi. Jonkun verran naisia tuntevana ja parisuhteissakin olleena, tämä on minun nöyrä mielipiteeni.

http://www.1stoppattaya.com/gallery/

rumasti sanot ihmiselle jota et tunne.
        Mitä pahaa sinulle tein? En ole haukkunut sinun henkilöäsi mutta sinä kävit päälle oitis?

Mutta jos Thaimaasta puhutaan, Koh Samui ja Koh Chang hakkaavat Pattayan mennen tullen.
        Phuketista puhumattakaan.

• vois sopia miulle

• vielä haluaisin, ja Turku olisi poissa laskuista eikä tarvitsisi ajatella kuin omia haluamisia sekä omat työasiat olis paikassa kaikki kunnossa jne. niin haluaisin muuttaa johonkin vanhaan puutalokaupunkiin tyyliin Uusikaupunki, Rauma, Porvoo, Loviisa, Hanko... Onhan noita aika paljon kivoja. Vielä joitain näkemättäkin. Ja siis tietenkin sellaiseen wanhaan puutaloon siellä.

• rapiskarpalo
    • kuopiota ja joitaki muitaki vastaavia mutta kyllä minä pysyn ja pysyisin tällä arealla missä asun yhä edelleen ja koti muutenki ollu alusta alkaen, no ehkä vois asuinpaikan naapurikaupunkiin muuttaa jossa enempi kaikkea ja muutenki kaikki tarvittava mutta siinä se.. sellanen tuttu pikkukaupunki. oulu olis muuten mutta ehkä tää on liian iso ja muutenki en tykkää siitä että pitäis kuljeksia kokoaika varuillaan tms., käydä voi toki aina. mutta eihän sitä tosiasiassa tiiä mitä sitä vielä tapahtuu.

• olla koko ajan varuillaan? :O Kuulostaa todella pelottavalta paikalta. Armeijassa oli aikoinaan yks oululainen äijä ja oli kyllä pirun suulas.

• dazu kirjoitti:

olla koko ajan varuillaan? :O Kuulostaa todella pelottavalta paikalta. Armeijassa oli aikoinaan yks oululainen äijä ja oli kyllä pirun suulas.

ei saa nyt taas viilailla niin pilkulleen. vaan onhan tääläki tapahtunu vaikka mitä ja just se ettei "voi" öisin kulkea puistoissakaan oman halun mukaan saati asemilla ilman pelkoa että tulis joku kymmenkunta ..öh.. no, ulkomaalaista sieltä jostain. että silleen pitää olla varuillaan kokoajan eikä sen takia tänne asettuiskaan.

• LaRito kirjoitti:

ei saa nyt taas viilailla niin pilkulleen. vaan onhan tääläki tapahtunu vaikka mitä ja just se ettei "voi" öisin kulkea puistoissakaan oman halun mukaan saati asemilla ilman pelkoa että tulis joku kymmenkunta ..öh.. no, ulkomaalaista sieltä jostain. että silleen pitää olla varuillaan kokoajan eikä sen takia tänne asettuiskaan.

mieleen että mitähän iloa ne saa siitä että paljastelee itseään hautuumailla? :D

• Helsinki, Miami. Tuota väliä varmaan tulee lähinnä kuljettua. :|

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      499
      1421
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1146
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      835
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      787
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      746
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      714
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      687
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      685
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    Aihe