AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / "Sleeper"-autot

"Sleeper"-autot

61 Vastausta 1 812 Lukukertaa
Mikä on teidän pahin ns. kohtaamanne "sleeper" auto (suomeksi "yllättäjä")- Eli oletko aliarvioinut esim. pikkuauton kun olet ottanut vähän kisaa ja saanut yllättyä tai todistanut tapahtumaa. Ei tehdä tästä nyt provoa tai analysoida pelleä liikennekäyttäytymistämme, sellaisia me jotkut olemme.

Seurasin edessäni menevää Volvo V70 2.4D rallikuskia joka näytti mallia kaikille miten ajetaan. Punaisiin tultaessa kiilasi ensimmäiseksi pikkuauton eteen ja jatkoi taas raskaalla kaasulla. Seuraavissa punaisissa pikkuauto ajoikin Volvon viereen. Volvon jarruvalot menivät pois välittömästi ja kytkintä ja kaasua pidettiin valmiusasennossa. Renault Clio olikin todellinen susi lammaksen vaatteissa. Itse Renaultilla ajelleena tiedän että kyseistä autoa saa 1.2 litraisella mikä ei pärjää Volvolle alkuunkaan mutta kyseinen olikin 1.6 ja ei eroa ulkomuodoltaan pienempiruokaisista versioista lähes yhtään. Oli kyllä namia katseltavaa kun pikkauto tasaisen vahvasti kiihdyttää eteenpäin Volvon seuratessa kahden auton mitan jäljessä mutta ohi ei vaan pääse. Seuraavissa valoissa Volvo lipuu pikkauton vierelle ja jää metrin taka-alalle ja nöyrästi ajelee letkassa.

Mitä tällaisia yllättäjiä olet itse kohdannut joiden et olisi arvannut ikinä olevan niin äkäisiä?

Daihatsu

Kaverilla oli vm. -92 Daihatsu Charade GTti. Pikkauto 1.0 litraisella Turbo koneella. Yllätti aika monet isommat autot :) Tais repästä 0-100 n. 8 sek. Oli siinä isomilla autoilla ihmettelimistä. Kivoja tollaset autot jotka eivät näytä heti ulospäin kaikkia tehojaan. Nykyaikaiset pikkusportit on niin helmalevikkeitä sun muuta täynnä että tajuaa heti mistä on kyse.
Mut yllätti aivan täysin kakkoskoppainen GTI golf. Oma pirssini ei todellakaan ole hitaimmasta päästä, 7 sekuntia nollasta sataan ja siitä eteenpäinkin vauhti on ihan kiitettävää.

No näin taustapeilistä että kakkoskoppainen getari sieltä lähestyi normaalia lujempaa. Painoin petaalin pohjaan mutta...

...tämä kakkoskoppainen getari vihelsi ja suhisi ohi niin maan helvetisti että kyllä siinä varmaankin oli lähemmäs 300 kaakkia. Toki sellainen koppi ei kyllä juur mitään paina mutta kyllä se siihen malliin liikkui että huh..Jäin ihmettelemään :D

corsa

Itselläni oli Citroen c2 VTR missä kaakkeja sellaiset 73. Ulkonäköön oli panostettu ja näytti ihan menevältä mutta kaverin Opel Corsa Gsi jätti näytti melkee iha normi corsalta ja jätti mut ja monet muut ihmettelemään :)

jättiii

sori pikku typot :(
No kai tommosesta VTR polkuautosta nyt menee vaikka millä peruspirssillä ohi jos 73 kaakkia on.

Takatuuppari

Pitihän sitä yhtenä talvena yrittää kyykyttää takatuupparia eli mersua, kun oli tienpinta sopivasti jäinen. Mutta se perkele karkasikin niin, ettei jäänyt mitään jakoa. Jep, noita onkin siis nelivetojakin. Ehkä sen olisi jostain merkinnöistä voinut nähdäkin... ei vaan tullut mieleen ;-D

Mukavia tarinoita on myös kuulunut ajalta, jolloin reilusti yli 100 hv turbodieselit olivat uusi juttu. Eli katsottiin vaan kontista, että nokivasara = tehoja lienee n. 70 hv ja 0-100 hieman alle 20 s .... joten mikä perkele siinä on, että kohta 200 lasissa ja edelleen roikkuu mukana?

Datsun Finn 1,4 turbo.

Jäi Audi haisemaan.

Subaru forester xt

Naurattaa vieläkin :) Kaverin iskän 530d ajeltiin ja katottiin et perhana joku Subaru Forester. Kaveri sano et kyllä nyt 3 litrainen bemmu tuollaisen ison ja raskaan maasturin jättää helposti. Subbe olikin 2.5 litrasella Turbolla jossa kaakkeja mukavasti yli 200. Näytti kyllä aivan joltain perus city kopilta jossa laiska 2 litranen diesel mutta kyllä oli tämäkin sellainen yllätys.

Harvoin tulee ajatelleeksi että maasturit repisivät alle 8 sekunnin aikoja 0-100 mutta subbe pisti jo alle 7 :)

Laiska on maastokoppi

Tuollainen XT on tosiaan sleeper. Ruma korotettu farmari mutta lähtee 0-100 5,9 sek.
Siinä tulee monelle premiumille kiire pysyä rinnalla.

Accord vs

2.2 litrasella Honda Accordilla ajelin illalla ja valoissa oli Toyota Yaris. Vasemalle kaistalle vaan kun ei jaksanut tuollaisen riisikupin takana ajella. Jotenkin se yaris vaan häipyi kun valot vaihtuivat vihreäksi ja jäin ihmettelemään Hondalla :)

Ei pärjää

Mistä muuten tiedät, että kyseessä ovat yrittäjät eivätkä esim. kuntatyöntekijät?

Olen "törmännyt" noihin

sleeper autoilijoihin joka tarkoittaa myös nukkujaa. Maleksitaan vasemmalla kaistalla eikä seurata takaa tulevaa liikennettä, siinä sitten kun torvea soittaa niin jopas sleeper herää. Samoin liikennevaloissa joku sleeper uneksii paremmasta autosta eikä osaa lähteä ajoissa liikkeelle tai sitten sillä on kitkoilla varustettu etuveto jossa on melkoinen viive saada se liikkeelle.

Voi voi

Taas tämä munaton Cliolla urheileva pojankloppi täällä elvistelee. On sulla noussut pahasti pissi päähän kun cliossasi on oikein 1,6:nen moottori. HURJAA

Oho!

Ja homosohvallako lähdit nokittamaan?

Volvolla saa

Hyvin menee jollain kun etsii jotain henkilöitä tältä roskapalstalta auton merkin perusteella :) Kun ei edes nimimerkkiä vaadita niin täällä kirjoittelee jokainen auto antsa mitä lystää.

Ja muuten Volvo XC60 ei ole "sleeper" vaikka nyt halusit sitä niin ehdottaa. Kuuluu kategoriaan "kehtaako tällä edes painaa kaasua". Ottaako luonnon päälle jos pikkukakaroilla on nopeampi purkki kuin sinun ylipainoinen homosohvasi?
Mene pelle miettimään mitä teet sillä nelivedollasi äläkä tänne tule uhoamaan.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/maasturikin_pulassa_helsingin_lumimyrakassa-katso_kuva/

Hyvää luettavaa vaikka sinullekkin!

hyvä ketju

mutta ei mennyt kuin 3 tuntia anteron kommenttin, ja 5 tuntia ensimmäiseen homoviestiin. Sisäänkirjaus pakolliseksi Suomi24:ään.

Oomme jo eellä!

Tosiaan joo mikään 1.6 litranen clio ei ole susi lammasten vaatteissa.

Itse luokittelen sleeperin siten että se näyttää täysin vakiolta mutta suorituskyky on kaikkea muuta kuin vakio.

Eli nollasta sataan alle 6 sekuntia ja huippuja ainakin 250 km/h. Se on sleepperi.

Eräs sleepperi oli myös nissan cherry. Semmonen lilan värinen. Mulla oli VR6 Golf alla ja sitte siihe vierelle tuli semmonen lila cherry jossa levikkeet. Siinä se uhos ja nauroin vaan mutta en nauranu enään kun poika painoi kaasua.

Myöhemmin nettiautossa oli sama pirssi myynnissä ja siinä oli speksit niin 1.5 litrainen kone ja siitä revitty 200 kaakkia. Auto painaa vajaat 800 kiloa niin kyllä sellainen koppi liikahtaa.

Jäin Golffini kanssa kuin paska tikkuun.

se cherry oli sleepperi.

Tapaus

Mitä enemmän kyseistä autoa on liikenteessämme tavallisena versiona ja mitä vähemmän näitä tehokkaampia niin sen yllättävämpi se on. Esim. Kun näkee joka päivä Toyota yariksia niin tulee helposti arvioitua harvinainen 1.5 turbo yariskin vain tavalliseksi. Autoja joiden ei odoteta olevan nopeita. GTI Golfista et saa sleepperiä tekemälläkään. Toki nämä jälkeenpäin viritetyt ovat eri asia jos oikein kunnon sleepperiä haetaan.

Mutta sama se. Aikas tapauskohtaisiahan nämä ovat. Kerta se on ensimmäinenkin kun joku pikkukinneri lähteekin valoista lentämään.
Nothing beats cubic inches, siinä on sleeperin salaisuus.

Terv. jenkkiharrastaja
Kyllä sua varmaan vituttaa kun joku 1.2 moottorilla varustettu eurooppalainen jättää sun rautalaivas ku seisomaan aina.

Volvo v70 d5

163hv n.380nm clio 1,6 100hv n. 140nm= lakkaa poika uneksimasta ja syö se happy meal....
Otahan huomioon et volvo painaa aika paljon enemmän ku clio että hyvin se on ehkä voinutkin siinä vierellä pysyä.

No katsoin zeperfsistä niin:

Volvo: 8.7 s
Clio: 9.6 s.
1000m Volvo :30.3 s
1000m Clio: 31.3 s.

Että kyllä jos clio on hyvin ennakoinut valoista niin on siinä volvolla hetkeksi mietittävää.
Sekunnin ennakko riittää. Ja jos volvon kuski on vielä ryssinyt vaihteiden kanssa niin...

Ei se teho, vaan massa. Lotus Elise jättäisi aika monen auton seisomaan eikä siinäkään ole kuin 120 heppaa...

Otin

huomioon, että volvo on raskaampi, mutta volvossa on yli kaksinkertaisesti vääntöä clion räppänään verraten. Tiesin jo mistään tarkistamatta, että volvon suoritusarvot ovat selkeästi paremmat.
0,9 sekuntia nopeammin nollasta sataan ja sekunnin nopeammin 1km:n matka ei ole SELKEÄSTI parempi.

Sitten kun puhutaan 2s nopeammin nollasta sataan ja 5 sekuntia nopeammin kilometrin matkalla niin: SELKEÄSTI.

Voi

vittu teitä urpoja, onko mielestäsi siis(tuota sun ajatusta soveltaen) suomen pikajuoksijat siis melkein maailman huipulla, eiväthän ne häviä kuin reilun puol sekuntia satasella, mä kun luulin et boltit sun muut on selkeästi nopeampia juoksioita kuin esim. pöyhönen...

saatana, turpaan tuollaisia juippeja sietäis, ja varmaan sulle usein turpaan tuleekin kun suus julkisella paikalla avaat.

Pelle hermanni

juoksija ja auto on sama asia, jooooo

Aika-käsitteestähän

tuossa on kyse, jos 0,9s ei ole selkeä ero, ei kai puoli sekuntiakaan... Aika on aina sama oli kyseessä juoksija, auto tai lentokone. Meni varmaan sun erittäinkin rajallisen käsityskykysi yli, toisaalta en ihmettele yhtään, tämä foorumi on pullollaan kaltaisiasi idiootteja, jotka suorastaan hinkuu päästä paljastamaan tyhmyytensä muille.

Älä yritä, aika

oletko kuullut ajan suhteellisuudesta?

Mikä

Onko D5 ja 2.4D sama asia vai? Aloittaja puhui mielestäni 2.4D mutta volvoista en tiedä niin voin olla väärässäkin. Ja turha on katsella mistään netistä mitattuja 0-100 aikoja vaan kannattaa vaan hyväksyä se tilanne siinä eikä alkaa pätemään numeroilla. Tiedättekö kuinka paljon mitatut arvot voivat todellisuudessa heittää. Totuus on että Bmw, mersu, audi sektorilla on varaa heittää hyvän miehen lisää ja 0-100 arvo ei ole kiveen kirjoitettu vaan suuntaa antava.

Clio jättäisi 0-100 Volvon jos 2 vaihde riittäisi 100. On tullut testattua vastaavanlaisilla autoilla. Volvo heittää kolmosta kehiin niin clio voi tulla jo ohi. Ei se tarkoita sitä että jos toinen voittaa 0-100 (arvoissa) niin se jäisi vielä taka-alalle. Volvo kulkee loppupelissä nopeampaa mutta kannattaisi huomioida noita välitys juttuja.

Hyvä

kun tunnustat suoraan, ettet volvoista tiedä, tuskimpa mistään muustakaan. Ja sinä mulkku olet sitä mieltä, että volvon ilmoittamat arvot heittää, muttei rellun... voi vittu, mikä mölli

Oikeaan osuit!

Itsekin ihmettelin jo alusta asti, että miksi ihmeessä tähän piti vetää D5 mukaan, kun aloutusviestissä puhutaan 2.4D:stä, joka tosiaan on Volvon perusdiesel. Tuolla 2.4D:llä ei liiemmin kannata lähteä mitään liikennevalokisoja ottamaan, kun se ei 0-100:n liikahda normaalia nykyaikaista perheautoa kummemmin.

D5 on tuossa 0-100:n jo huomattavasti parempi, mutta minun mielestäni se on parhaimmillaan taajamien ulkopuolella, etenkin moottoriteillä, joilla noiden 1.6 tai 2.0 bensakulkineiden vääntö ei riitä alkuunkaan. 2.4D:stä ei ole kokemusta, mutta luulenpa senkin kulkevan iloisesti yli 80km/h nopeuksissa, joissa perusbensakoneen veto katoaa lähes kokonaan.

Mutta ei nyt pilata tätä yllättävän hyvää ja mielenkiintoista ketjua vänkäämällä Volvon dieselmoottoreista!

Huoh

siperia opettaa :)
Mistäköhän D5 tuli keskusteluun?

Jos

löydät v70 volvosta 2,4d:n joka ei ole d5, kerro ihmeessä muulle maailmalle, olet löytänyt koneen jota ei ole koskaan valmistettu.

Taisit itse löytää sellaisen

Pakko sanoa, että aika huono! Suurin osa kuitenkin tietää, että D5 tarkoittaa vain kussakin Volvon mallissa esiintyvää yhtä tiettyä dieselmoottoria.

Lisäksi ei pitäisi sinunkaan ymmärryksesi tasolla olla mitään epäselvää, että puhuttaessa 2.4D:stä, ei tarkoiteta D5244 T4:sta (D5:n tunniste), vaan jotakin muista pienempitehoisista dieselmoottoreista.

Kerropa

volvoilija kernaasti lisää, millä muulla termilla volvo markkinoi v70 mallin 2,4 litraista dieseliä kuin d5? V70 saa kyllä vaikka tdi versiona, mutta silloin kone on vw:n valmistama ja iskutilavuudeltaan 2,5l.

ps. tutkippa, sitä d5:ttä saa kahtena tehoversiona... ja alkuperäiseen, ei pärjää clio sille heikommallekkaan versiolle.

pps. volvolla oli myös 2,4d (ei d5) myös vw:n valmistama 6sylinterinen, viimeksi käytössä v70 mallin edeltäjässä 900 sarjassa, vapaasti hengittävänä n. 90hv ahdettuna n. 120hv. tosin en ole aivan varmasti oliko vaparia saatavana 900 sarjaan vai oliko kaikki ahdettuja

Puhut tämänhetkisestä tilanteesta

Tällä hetkellä markkinoitavien Volvojen moottorien mallimerkinnät eivät poista 2.4D:tä minnekään. V70 Volvoa on samalla nimellä valmistettu jo yli kymmenen vuotta ja uusia moottoreita on tietenkin tullut, mutta eivät ne vanhat ole minnekään kadonneet. Onpa muuten kyseisen mallisarjan ensimmäisessä versiossa käytetty VW:n dieselmoottoria, joskin viisisylinteristä sellaista.

Aloittaja puhuu 2.4D:stä, joten hän nimenomaan tarkoittaa V70 2.4D:tä, eli jotakin vanhemmista vuosimalleista. Moottorin merkinnän hän on mitä luultavammin lukenut auton takaluukusta. Mikäli kyseessä olisi tuliterä V70, olisi hän puhunut D5:sta.

Näistä uusimmista D5-moottoreista huonompikin lienee hieman pirteämpi kuin tuo 2.4D-nimellä markkinoitu, joten niitä ei luonnollisesti voi verrata toisiinsa.

Mielestäni en missään kohtaa edellistä viestiäni puhunut uusimmista V70:stä, V70 kun on varsin suhteellinen käsite. Argumenttisi on samaa tämän kanssa: "Kerropa milloin V70 Volvoa on valmistettu muulla kuin VW:n 2.5TDI dieselmoottorilla". Niin, eihän ensimmäistä mallisarjaa olekaan valmistettu muilla dieselmoottoreilla varustettuna, vaan nytpä ei puhutukaan niin vanhasta mallista.

Ei kannata viisastella, jos ei osaa.

Vanhat moottorit

niin kuin pitääkin, romuttamolle.

Voi

vittu, etkö edes tajua kuinka idiootti olet, lainaan viimeistä lausettasi, ei kannata viisastella jos ei tiedä. Juuri tuo moottorin koko kertoo kyseessä olevan d5 moottori, jos auto on nimenomaan v70 ja 2,4 diesel, on moottori volvon itsensä valmistama d5 moottori, koska kyseiseen autoon ei saa muuta 2,4 litraista diesel moottoria, jos kyseessä on muu kuin d5, on moottorin iskutilavuus aina eri kuin 2,4l. En viitsi enää aiheeseen tämän jälkeen palata, koska ilmiselvästi et autoista, tai mistään muustakaan mitään tiedä, luulet vain olevasi kovinkin tietäväinen, lähinnä säälittävää, kun joku saatanan finninaama koettaa päteä, eikä osaa edes käyttää googlea, josta voisi helposti hakea tiedon ja huomata olevansa väärässä.
Mitä jos Volvon oli vain tarkoitus lähteä valoista reippaasti liikkeelle, eikä vetää mitään drag-lähtöä?
Tottakai jos siitä clio lähtee hillittömillä kierroksilla liikkeelle ja huudattaa askiaan punarajalle niin yllättäähän se kenet vaan. Lähinnä tulee mieleen joku hermoromahdus, tai ahdistuneisuuskohtaus jos pitää jollain vaimon kauppakassilla revitellä.

PS. Volvo on aina nolo. Vaikka olis TD 4Motion Kintetic Galantic Extra Fancy Edition.

Se on

...vaan ton finninaama pellen yritettävä päteä Cliollaan liikenteen lisäksi nettipalstoilla. Säälittävä runkkari.

kuka itse

Ei mene niilläkään hyvin ketkä täällä toisia bongailee. Eikö ole munaa aloittaa edes täällä omaa ketjua?
Täällä nämä vanhat ukot netissä vinkuvat pikkupoikien autoille ja ottaa luonnon päälle jos oma on hitaampi.
Vaikka mistäs sitä tietää kuka täällä on vanha ukko ja kuka nuori pojan kloppi. Aika villejä veikkauksia.

eikun sori

Luin uudelleen ajatuksen kanssa kirjoituksesi. Unohda tuo ärähdykseni, ja sori! Lisää kaljaa koneeseen, se on vapaapäivä huomenna...

Nissan Skyline 2.0 turbo vs BMW E30 323 2.5

Mulla alla bemari jossa 288-nokka ja lukkoperä. Skyline jäi heti lähdössä ja kakkos vaihteella vielä kasvatin rakoa, kolmos vaihteella väliä ei enään enempää tullut mutta kiihdytys alkoi risteyksen saapuessa loppumaan kesken, komea voitto tuli ja luuli varmaan että ei vanhalla romulla mihinkään päästä :D
Ei tainu nissan kuski edes jaksaa vaivautua moisen bemarin romun takia kuluttamaan autoaan ja polttoainetta.

oli oikea tilanne

et tiedä mistään mitään, joten mene piiloon lapsipienoinen. Juttelin nipponi kuskin kanssa koska on tuttu.
tais olla nissani rikki tai joku mopomalli. koska sun rutkussa bemarissa ei ole vakionakaan kun 150 heppaa.
Ja pelkällä nokalla et saa niin paljoa irti että skylinen jättäisit.

no mut jatka lapsi päiväunien näkemistä. Kyllä sä vielä joskus skylinen vieressä ehkä pysyt.

Noniin

Nissan Skyline R32 GTS-t Type-M/GTS-4 2,0 se 212-heppanen malli.

E30:ssä 2,5 m20b25 kone, jossa vakiona noin 170hp. Nokalla ja säätöjen jälkeen vetoja tuli paljon korkeilla kierroksilla mutta tyhjäkäynti oli kuin popcornien paukkumista ja vähän vittumainen ajettava.

Skyline 1500kg 212hp 7,07kg/1hp. Bemu 1100kg 170hp 6,47kg/1hp.

Fysiikanlakeja ei pysty kumoamaan, autojen tehokkuus on katottava aina teho/paino suhteesta.
Lisäksi suosittelen harjoituksia tekstinymmärtämisessä sinulle. Hyviä päiväunia lapsipienoinen :)
Oisit heti sanonu että se oli se mopomalli skyllestä ni olis säästyny monelta vaivalta tässä. Eihä semmosella takavetosella kehtaa ajaa edes. Skyline GT-R se olla pitää =)

Itse jätin -85 Nissanilla Porchen

Muutamia vuosia sitten 8-tiellä Laitilan ja Mynämäen välillä liikkui Porcheja, joiden kuskit usein haittasivat muiden ajoa. Kerran sitten bongasin 80:n alueella mokoman, otin 1,5-litrasesta nuhapumpusta kaikki irti ja painoin jotain 140km/h Porchesta ohi. Ei ollut mulkku huomannut minua kuin vasta kohdalla mutta siinä oli liian myöhäistä, vaikka Porche-kuski löi laatan pohjaan ei riittänyt, taakse jäi. Eikä edes yrittänyt tulla perässä kun myöhemmin himmasin takaisin rajoitukseen (sitten jo 100).

Säälittäviä tarinoita

hankkikaa kunnon auto ja elämä. Sleeperit eli nukkujat.

Sääjettiin muuten kerran

sytkää ennakkoon -85 1,5 sunnystä, niin rupes vettään ku elukka. Ei ois uskonu että saa sunnystaki noin saatanan äkäsen.
pfffssstt......pfffssstttt.....oohooceee turpo ja tiäs mitä härpäkettä--
Mulla oli -76 polo 0.9 koneella, se oli sleeper eikä koskaan heränny

Kyllä nauratti

Eilen Helsingissä, siinä isossa risteyksessä jossa Mannerheimintie muuttuu Hämeenlinnantieksi, näin siinä oikealla kaistalla ensimmäisenä valoissa seisovan Renault Clion, joten vaihdoin heti vasemmalle kaistalle.
Itselläni on neliveto automaattivaihteistolla. Cliosta minua kyyläsi kuskinpaikalta sellainen nuori finninaama. Poju alkoi kovasti kaasuttelemaan Cliollaan. Valot kun vaihtuivat, rupesi Clio hurjasti sutimaan, "rallikuskinrääpäle" yritti tehdä räväkkää lähtöä, itse siinä himmailin ja kiihdyttelin Clion verkkaiseen tahtiin. Kun mittarissa oli noin 50km/h, niin painallin reilummin kaasua ja vaihdoin kaistaa Clion edelle. Näppynaamaa se tainnut miellyttää ja hän lopulta kaahasikin raivoisasti ohitseni ylinopeudella. Toivottavasti pojulla pili sykki kunnolla ja sai itselleen tyydytksen.
Olen nähnyt aiemminki saman Clion pyörivän suht samoilla nurkilla ja aina sen eteneminen on kuin kuski olisi mielikuvituksissaan ajamassa jossain kilpailussa, sairasta.

Jäisi vaan urpo kotiin hoitelemaan sitä rumaa näppylänaamaansa, eikä tulisi liikenteeseen leikkimään.

Hubaa

Loistava ketju :DD.

Lisäys: maantielaiva kansanauto touareg V10:n, pysyi melkein 250 kaakkisen porschen kyydissä. Kuiva keli, muuten olisi varmaan folkkarikuskia naurattanut.

vähän kisaa?

vitun tollo, ei liikenne ole mikään kisapaikka.

Yleisin yllättäjä on kaltaisesi amisviiksi joka tekee täysin käsittömättömän järjettömän ohituksen tai kaistanvaihdon, josta selvitään ilman henkilövaihinkoja pelkstään kanssa-autoilijoiden oikealla reagoinnilla ja väistämisellä. Usein näitä tyyppejä liikkuu kaupunkien sisääntuloväylillä, pidemmillä siirtymillä heitä ei ole riesana.

No todettakon että kerran lähdin tietyömaan jälkeen ohittamaan pakettiautoa, mutta se meni elettömästi menojaan. Ei mun vajaavetoisella 1.8 bensamoottorilla varustetulla autolla ollu mitään saumaa tubodieselnelivetopakun ohittamiseen kun kiihdytetiin kahdesta kympistä sataseen. Silloin vähän yllätyin, mutta taitaa olla ainoa kerta koskaan. Yleensä en lähde ohittelemaan kiihdytyksissä, sillä monella on tapana kiihdytää rauhallisesti, vaikka matkavauhti sitten onkin reipas.
Olin tutun Mersulla menossa keskustaan (e320 cdi -05) ja kyykytin koko Mäkelänkadun matkalla kolme autoa, kun pääsin viereiselle tyhjälle kaistalle. Yksi niistä yritti polkea, mutta jäi ennen kuin 30km/h mittarissa, se auto oli Seat Leon johon liimattu "turbo" tarroja... Nauratti kyllä ku eihän toi mihinkään kulkenut
 /   /  / "Sleeper"-autot

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta