Timolle ja muulle nuorisolle tiedoksi, eläkeläisten säästöpossut

E.K Järvenpää

Eläkeläisillä on rahastojen tuotoissa maksamatonta jälkipalkkaa odottamassa sievoiset summat, samoin kuin valtiolle on kertynyt verovelkaa eläkeläisille jo kolmentoista vuoden ajan. Kotouttaminen vaatii kuitenkin eläkeläisten äänin edustajat eduskuntaan, tekemään uudet eläkelait. www.senioripuolue.fi

Suomen erinomainen hyvinvointiyhteiskunta lähti kehittymään kuusikymmentä luvulla ja silloin myös, nyt eläkkeellä oleva miljoonainen kansanosa alkoi kerätä eläkevarallisuutta joka on paisunut 138,8 miljardiin euroon (www.tela.fi). Siitä on tullut työkalu ammattinsa osaaville työeläkevakuutusyhtiöiden sijoittajille jotka tahkosivat viimevuonna huipputuloksen 14 miljardia euroa = 14000000000€.

Osa eläkevarallisuudesta kuten työaikana kerätty kansaneläkemaksu on piilotettuna ja lupauksista huolimatta sitä ei sitten kaikille makseta eläkkeiden pohjaosana. Vähän ennen vuosituhannen vaihtumista ryhdyttiin eläkeläisiltä perimään perustuslain vastaisesti enemmän veroa. Tämä verovelka on veronmaksajain keskusliiton mukaan 200 miljoonaa euroa per vuosi. Valtion verovelka eläkeläisille on paisunut jopa 2,6 miljardiin euroon. Emme tietenkään vaadi kertakorvausta, mutta EU oikeuselimien kautta on mahdollista saada takaisinmaksu vähittäin. Eläkeläisten korkeampi verotus kun sattuu olemaan EU perustuslain vastainen.

8

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • E.K Järvenpää

        Et taida jaksaa lukea, tai sitten ymmärtää. Yliökirjoituksessakin on ratkaisu moneen asiaan. Eläkeläisten hyvinvointi lisää talouden dynamiikkaa ja valtio hyötyy.


      • NYT KOKEILLAAN
        E.K Järvenpää kirjoitti:

        Et taida jaksaa lukea, tai sitten ymmärtää. Yliökirjoituksessakin on ratkaisu moneen asiaan. Eläkeläisten hyvinvointi lisää talouden dynamiikkaa ja valtio hyötyy.

        KIRJOITIT:

        Vähän ennen vuosituhannen vaihtumista ryhdyttiin eläkeläisiltä perimään perustuslain vastaisesti enemmän veroa.

        ------------------------

        TESTATAAN:

        Minulla on tuttu, joka maksaa alle tuhannen euron bruttoeläkkeestään 7% veroja. Netto jää noin 900 €

        Jos se on perustuslain vastaista niin eduskunnanoikeusasiamies tai oikeuskansleri korjaavat asian kantelun jälkeen. Missä kohti perustulakia kohta on ja voitko kopioida sen tänne niin teemme kantelun heti.

        ---------------------


      • E.K Järvenpää
        NYT KOKEILLAAN kirjoitti:

        KIRJOITIT:

        Vähän ennen vuosituhannen vaihtumista ryhdyttiin eläkeläisiltä perimään perustuslain vastaisesti enemmän veroa.

        ------------------------

        TESTATAAN:

        Minulla on tuttu, joka maksaa alle tuhannen euron bruttoeläkkeestään 7% veroja. Netto jää noin 900 €

        Jos se on perustuslain vastaista niin eduskunnanoikeusasiamies tai oikeuskansleri korjaavat asian kantelun jälkeen. Missä kohti perustulakia kohta on ja voitko kopioida sen tänne niin teemme kantelun heti.

        ---------------------

        Tutuista löytyy tuhansia tarinoita, ei asioita noin rahvaanomaisesti voi käsitellä enää kansanedustajaehdokas. Oikeuskansleri Nikula käsitteli eläkeläisten korkeampaa verotusta koskevan kanteluni ja vastasi 21.3.2005 se löytyy valtioneuvoston arkistosta Dnro 122/1/05. Verohallituksen laskurilla voi eläkeläisten ankaramman verotuksen tarkistaa, tai voi tutustua myös veronmaksajien uuteen hallitusohjelmaan tarkoitettuun esitykseen jossa valtion vuotuinen verovelka eläkeläisille on lakettu 200000000€ suuruiseksi.


      • E.K Järvenpää
        E.K Järvenpää kirjoitti:

        Tutuista löytyy tuhansia tarinoita, ei asioita noin rahvaanomaisesti voi käsitellä enää kansanedustajaehdokas. Oikeuskansleri Nikula käsitteli eläkeläisten korkeampaa verotusta koskevan kanteluni ja vastasi 21.3.2005 se löytyy valtioneuvoston arkistosta Dnro 122/1/05. Verohallituksen laskurilla voi eläkeläisten ankaramman verotuksen tarkistaa, tai voi tutustua myös veronmaksajien uuteen hallitusohjelmaan tarkoitettuun esitykseen jossa valtion vuotuinen verovelka eläkeläisille on lakettu 200000000€ suuruiseksi.

        Nämä asiat ovat olleet esillä jo vuodesta 1996 alkaen. Vanhat valtapuolueet ovat luvanneet ne hoitaa, mutta lupaukseksi ja Kataiseltakin, tosin leikattua indeksiä hän ei edes luvannut korjata mutta verotuksen kylläkin.

        Olen käynyt puolueohjelmat läpi, vain Suomen Senioripuolueella on näiden epäkohtien korjaamiseen selvä ohjelma. Puolue on myös vaalirahasotkuista vapaa. Viimevuonna eläkerahastot tuottivat kymppitonnin eläkeläistä kohti ja toisaalta pääomakin on melkoinen138.8 miljardia, olisi siinä jakovaraa.


      • E,K Järvenpää
        E.K Järvenpää kirjoitti:

        Nämä asiat ovat olleet esillä jo vuodesta 1996 alkaen. Vanhat valtapuolueet ovat luvanneet ne hoitaa, mutta lupaukseksi ja Kataiseltakin, tosin leikattua indeksiä hän ei edes luvannut korjata mutta verotuksen kylläkin.

        Olen käynyt puolueohjelmat läpi, vain Suomen Senioripuolueella on näiden epäkohtien korjaamiseen selvä ohjelma. Puolue on myös vaalirahasotkuista vapaa. Viimevuonna eläkerahastot tuottivat kymppitonnin eläkeläistä kohti ja toisaalta pääomakin on melkoinen138.8 miljardia, olisi siinä jakovaraa.

        Eläkeläiset ovat kartuttaneet pitkän työuran aikana jälkipalkkaa johon nyt on oikeus lain ja vuoden 1962 sukupolvisopimuksen mukaan.


      • E.K Järvenpää
        E,K Järvenpää kirjoitti:

        Eläkeläiset ovat kartuttaneet pitkän työuran aikana jälkipalkkaa johon nyt on oikeus lain ja vuoden 1962 sukupolvisopimuksen mukaan.

        Timo ei ehdi lukea vastauksia kysymyksiinsä.


      • jakolasku
        E.K Järvenpää kirjoitti:

        Timo ei ehdi lukea vastauksia kysymyksiinsä.

        Järvenpäällä vähän samanlaista vaivaa kun Timolla, joko et ehdi tai et halua.

        PS. Senioreiden "oma iskä" vilahti telkussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe