Järjestö lupaa pelastaa siihen uskovat

Uusi Vartiotorni esittää Raamatun riittävän Jumalan hengen johdatuksen saamiseksi:

"Nämä paimentamiseen liittyvät kielikuvat saavat meidät vakuuttumaan siitä, että voimme luottaa Jumalaan. Kun noudatamme hänen henkensä johdatusta sellaisena kuin se heijastuu Raamatun sivuilta, saamme tuntea elämässämme tyytyväisyyttä, virvoitusta ja turvallisuutta." (Vartiotorni 1. toukokuuta 2011 s. 31)

Tämä kauniisti vääristelty teksti on kuitenkin suunnattu ulkopuolisille ihmisille, ovenavaajille, potentiaalisille kiinnostuneille. Mutta riittääkö se todella Jt-opissa, että ihminen lukee Raamattua ja noudattaa hengen johdatusta "sellaisena kuin se heijastuu Raamatun sivuilta"? Ei riitä. Nämä kastetuille lahkon jäsenille suunnatut lausunnot osoittavat lahkon johdon (omien sanojensa mukaan "Jumalan viestintäkanavan") ratkaisevan osan ihmisen pelastumisessa:

"Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa." (Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1982 s. 255)

"Ellemme ole yhteydessä tähän Jumalan käyttämään viestintäkanavaan, emme edisty elämän tiellä, vaikka lukisimme kuinka paljon Raamattua." (Vartiotorni 1. toukokuuta 1982 s. 27)

"Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että "Jumalan erittäin moninainen viisaus" voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväisen orjan, kautta." (Vartiotorni 1.lokakuuta 1994 s. 8)

"Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimusaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" välityksellä. Sekin on Jehovalta - ja hyvin arvokas." (Vartiotorni 1. toukokuuta 1995 s 19)

"Kun merkitsemistyö on tehty, kuutta hävitysasein varustautunutta miestä käsketään teloittamaan kaikki ne, joilla ei ole merkkiä. - - Mikä tuo merkki on? Se on todiste – ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki – joka osoittaa, että nämä ”lampaat” ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, kastettuja opetuslapsia - - Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)

21

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lupsumorf

Kuten arvon luopio hyvin tietää, vain Raamattu on Jehova Jumalan henkeyttämää Jumalan Sanaa. Orjaluokan varaama kirjallisuus ei ole henkeytettyä, kuten tiedät veli Russellinkin tietonaan useasti.

Kirjallisuus antaa vain edistyvää tietoa Raamatun tutkimiseksi.

Itse asiassa luopiot hyökkäävät vain Raamattua vastaan, sillä ne ajatukset joihin yrität kohdistaa turhan hyökkäyksesi kärjen ovat osa Jumalan Sanaa Raamattua.

• ---

No jos tarkkoja ollaan niin jehovan todistajat luokittelevat luopioiksi myös ne ihmiset, jotka kritisoivat jt-kirjallisuutta, ei Raamattua. Kokemusta on, valitettavasti.

Jos jt-kirjallisuus ei ole henkeytettyä, miksei sitä saisi kritisoida? Mutta kun ei jostain ihmeen syystä saa! Heti leimataan luopioksi vaikka mitään pahaa ei ole tehnyt... :(

• ei-luopio....
        --- kirjoitti:

No jos tarkkoja ollaan niin jehovan todistajat luokittelevat luopioiksi myös ne ihmiset, jotka kritisoivat jt-kirjallisuutta, ei Raamattua. Kokemusta on, valitettavasti.

Jos jt-kirjallisuus ei ole henkeytettyä, miksei sitä saisi kritisoida? Mutta kun ei jostain ihmeen syystä saa! Heti leimataan luopioksi vaikka mitään pahaa ei ole tehnyt... :(

Luopumus
        Luopumusta vastaava kreikankielinen sana (a‧po‧sta‧si′a) on johdettu verbistä a‧fi′stē‧mi,
        joka merkitsee kirjaimellisesti ’astua syrjään jostakin’.
        Substantiivi sisältää ajatuksen ’hylkäämisestä, jättämisestä tai kapinasta’ (Ap 21:21, Rbi8, alav.).
        Klassisessa kreikassa tämä substantiivi merkitsi poliittista luopumista, ja ilmeisesti verbiä käytetään tässä merkityksessä Apostolien tekojen 5:37:ssä galilealaisesta Juudaksesta, joka ’veti mukaansa’ (a‧pe′stē‧se, eräs muoto verbistä a‧fi′stē‧mi) seuraajia.
        Kreikkalainen Septuaginta käyttää tätä sanaa 1. Mooseksen kirjan 14:4:ssä puhuttaessa tällaisesta kapinasta.
        Raamatun kreikkalaisissa kirjoituksissa sitä käytetään kuitenkin pääasiassa uskonnollisesta luopumisesta,

jolloin se merkitsee oikean asian, palvonnan ja Jumalan palveluksen hylkäämistä tai siitä vetäytymistä, ts. sen hylkäämistä, minkä on aiemmin tunnustanut, sekä periaatteiden tai uskon täydellistä jättämistä.

Jerusalemin uskonnolliset johtajat syyttivät Paavalia siitä, että hän oli tällä tavoin luopunut Mooseksen laista.

Luopumus/it-2 FI/s.127

• :((
        --- kirjoitti:

merkitsee oikean asian, palvonnan ja Jumalan palveluksen hylkäämistä tai siitä vetäytymistä, ts. sen hylkäämistä, minkä on aiemmin tunnustanut, sekä periaatteiden tai uskon täydellistä jättämistä.

• *Lupsumorf*
        >>Kuten arvon luopio hyvin tietää, vain Raamattu on Jehova Jumalan henkeyttämää Jumalan Sanaa. Orjaluokan varaama kirjallisuus ei ole henkeytettyä>>

Miksi järjestö sitten vaatii jäseniään asettamaan uskonkäsityksensä ja raamatuntulkintansa tarkasti aina omien näkemystensä tasalle ja noudattamaan näitä kulloinkin voimassa olevia "totuuksia" jopa kuolemaan asti?

Miksi järjestö ei salli kirjoituksiaan ja oppejaan kyseenalaistettavan tai koeteltavan, jos ne kerran ovat vain erehtyväisten ihmisten kirjoituksia?

Miksi järjestö erottaa sellaisetkin jäsenensä, jotka poikkeavat vähääkään järjestö-opista, mutta jotka julkisesti pitävät kiinni omista Raamattuun perustuvista käsityksistään? Siis jos kerran Raamatun teksti olisi se ainoa hengellinen auktoriteetti?

Miksi kenestäkään ei alun perinkään tule Jehovan todistajaa pelkällä Raamatun lukemisella?

Oletkos koskaan ajatellut tällaisia juttuja?

>>Itse asiassa luopiot hyökkäävät vain Raamattua vastaan>>

Itse asiassa tässä on nyt kyse järjestön kirjallisuuden merkityksestä jehovantodistajuudessa. Tilanteessa, jossa järjestön virallinen oppi ja Raamatun teksti ovat keskenään ristiriidassa, järjestön virallinen oppi on aina määräävämpi, ja nimenomaan sen perusteella tehdään Jehovan todistaja -yksilöihin vaikuttavat ratkaisutkin.

• ---
        diovmorf kirjoitti:

*Lupsumorf*
        >>Kuten arvon luopio hyvin tietää, vain Raamattu on Jehova Jumalan henkeyttämää Jumalan Sanaa. Orjaluokan varaama kirjallisuus ei ole henkeytettyä>>

Miksi järjestö sitten vaatii jäseniään asettamaan uskonkäsityksensä ja raamatuntulkintansa tarkasti aina omien näkemystensä tasalle ja noudattamaan näitä kulloinkin voimassa olevia "totuuksia" jopa kuolemaan asti?

Miksi järjestö ei salli kirjoituksiaan ja oppejaan kyseenalaistettavan tai koeteltavan, jos ne kerran ovat vain erehtyväisten ihmisten kirjoituksia?

Miksi järjestö erottaa sellaisetkin jäsenensä, jotka poikkeavat vähääkään järjestö-opista, mutta jotka julkisesti pitävät kiinni omista Raamattuun perustuvista käsityksistään? Siis jos kerran Raamatun teksti olisi se ainoa hengellinen auktoriteetti?

Miksi kenestäkään ei alun perinkään tule Jehovan todistajaa pelkällä Raamatun lukemisella?

Oletkos koskaan ajatellut tällaisia juttuja?

>>Itse asiassa luopiot hyökkäävät vain Raamattua vastaan>>

Itse asiassa tässä on nyt kyse järjestön kirjallisuuden merkityksestä jehovantodistajuudessa. Tilanteessa, jossa järjestön virallinen oppi ja Raamatun teksti ovat keskenään ristiriidassa, järjestön virallinen oppi on aina määräävämpi, ja nimenomaan sen perusteella tehdään Jehovan todistaja -yksilöihin vaikuttavat ratkaisutkin.

Olen niin samaa mieltä.

• HYI HÄPEÄ,MORFFI !

Raamatun lukemisesta...
      diovmorf "lainasi."... ;
      "Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimusaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" välityksellä. Sekin on Jehovalta - ja hyvin arvokas." (Vartiotorni 1. toukokuuta 1995 s 19)
      Kannattaisi kyllä lukea artikkeli kokonaisuudessaan....... ;D

Tai edes KAPPALE, josta morffi repäisi lauseensa :

18 Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimisaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet ”uskollisen ja ymmärtäväisen orjan” välityksellä. Sekin on Jehovalta – ja hyvin arvokas. (Matteus 24:45–47.) Katso, että itse Jumalan sanan säännöllinen lukeminen on huomattavalla sijalla elämässäsi. Jos suinkin mahdollista, ”LUE JUMALAN SANAA PYHÄÄ RAAMATTUA JOKA PÄIVÄ”.
      w95 1/5 Hyödymme päivittäisestä Raamatun lukemisesta s.19 kpl 18

Tikkukirjaimet ovat alkuperäisessä txt:ssä, ja koko artikkeli PAINOTTAA Raamatun auktoriteettia.
      Diovmorfin "tuunattu sitaatti" johdattaa puolestaan lukijan ajattelemaan että järjestön julkaisema kirjallisuus olisi tärkeämpää kuin Raamatun luku?
      Siis TAHALLISTA HARHAANJOHDATTAMISTA a la diovmorf ?
      Häpeämätöntä kieroilua,morffi !
      Kyllä täällä näytön takana löytyy porukoita, jotka huomaavat "tuunauksesi" !!!
      Kaikki eronneet EIVÄT ole epärehellisiä......"tuunaajia"....

Pilaat exien uskottavuuden törkeyksilläsi!!!

• *HYI HÄPEÄ,MORFFI !*
        >>Tikkukirjaimet ovat alkuperäisessä txt:ssä, ja koko artikkeli PAINOTTAA Raamatun auktoriteettia.>>

Juuri tuolla tavalla järjestön johtajat haluavat Jehovan todistajien ajattelevan; että järjestön isät kannustavat ihmisiä puhtaasti Raamatun lukemiseen ja muuta ei tarvita. Kuinka jalolta ja totuudelliselta se kuulostaakaan!

Oleellinen kritiikin paikka tässä on kuitenkin se, että Jehovan todistajalla on tasan yksi hyväksytty ja "oikea" tapa lukea Raamattua, ja se ei suinkaan ole itsenäistä lukemista. Järjestön kirjallisuus ohjaa jatkuvasti tuota Raamatun lukemista aina tutkisteluoppilaan ensimmäisestä tapaamisesta lähtien. Jt-lahko määrittää joka ikisen Raamatun jakeen merkityksen, joten kannustus Raamatun lukemiseen on voimakkaasti ehdollistettu järjestön opin vaatimuksilla.
        Että se siitä puhtaasta Raamatun lukemisesta:

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009, s. 14)

>>Diovmorfin "tuunattu sitaatti" johdattaa puolestaan lukijan ajattelemaan että järjestön julkaisema kirjallisuus olisi tärkeämpää kuin Raamatun luku? Siis TAHALLISTA HARHAANJOHDATTAMISTA a la diovmorf>>

Haluaisitko kertoa, miksi tuollainen lause ylipäätään painetaan julkaisuun, jos se ei tarkoitakaan sitä, mitä sanoo? Jos kerran järjestön kirjallisuus ei ole henkeytettyä ja pelkkä Raamatun päivittäinen lukeminen olisi riittävää, niin mihin perustuen voidaan kirjoittaa: "Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata..."

Jehovantodistajuuden arki todistaa sen, että järjestön kirjallisuus todellakin on tärkeämmällä sijalla kuin pelkkä Raamatun teksti; järjestön virallisesta linjasta vähääkään julkisesti poikkeavat eivät voi olla Jehovan todistajia, vaan lopulta heidät erotetaan ja heitä kartetaan.

>>Häpeämätöntä kieroilua,morffi>>

Kieroilevaa lahkoa puolustelevana henkilönä et ole oikein vahvoilla tässä asiassa. Katsohan pari otetta kieroilusta, jota tehdään Jumalan nimessä:

”Toisinaan Jehovan näkyvän järjestön esittämät selitykset ovat näyttäneet olevan muutoksia takaisin aikaisempiin näkökantoihin. Mutta niin ei ole ollut TODELLISUUDESSA." (Vartiotorni 1. toukokuuta 1982 s. 27-29, korostus: diovmorf)

Tämä on valhe. Esimerkiksi sukupolvi-opetuksessa Vartiotorni-seura on palannut edelliseen "totuuteensa" kaksikin eri kertaa. Ja vielä toinen esimerkki valheellisesta kieroilusta:

"Välttääkseen väärinymmärryksiä Jehovan todistajat yrittävät olla huolellisia siinä, miten he esittävät ajatuksiaan. Monet todistajat käyttävät mieluummin esimerkiksi ilmauksia ”Raamattu sanoo” tai ”ymmärtääkseni Raamattu opettaa” kuin ”Seura opettaa”. Näin he korostavat sitä henkilökohtaista ratkaisua, jonka jokainen todistaja on tehnyt omaksuessaan Raamatun opetukset, ja välttävät myös antamasta sellaista väärää vaikutelmaa, että todistajia jollain tavoin sitoisi se, mitä jokin uskonnollinen lahko sanelee." (Vartiotorni 15. maaliskuuta 1998, s. 19)

Jehovan todistajia nimenomaan sitoo se, mitä heidän uskonnollinen lahkonsa kulloinkin sanelee.

• -_-
        diovmorf kirjoitti:

*HYI HÄPEÄ,MORFFI !*
        >>Tikkukirjaimet ovat alkuperäisessä txt:ssä, ja koko artikkeli PAINOTTAA Raamatun auktoriteettia.>>

Juuri tuolla tavalla järjestön johtajat haluavat Jehovan todistajien ajattelevan; että järjestön isät kannustavat ihmisiä puhtaasti Raamatun lukemiseen ja muuta ei tarvita. Kuinka jalolta ja totuudelliselta se kuulostaakaan!

Oleellinen kritiikin paikka tässä on kuitenkin se, että Jehovan todistajalla on tasan yksi hyväksytty ja "oikea" tapa lukea Raamattua, ja se ei suinkaan ole itsenäistä lukemista. Järjestön kirjallisuus ohjaa jatkuvasti tuota Raamatun lukemista aina tutkisteluoppilaan ensimmäisestä tapaamisesta lähtien. Jt-lahko määrittää joka ikisen Raamatun jakeen merkityksen, joten kannustus Raamatun lukemiseen on voimakkaasti ehdollistettu järjestön opin vaatimuksilla.
        Että se siitä puhtaasta Raamatun lukemisesta:

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009, s. 14)

>>Diovmorfin "tuunattu sitaatti" johdattaa puolestaan lukijan ajattelemaan että järjestön julkaisema kirjallisuus olisi tärkeämpää kuin Raamatun luku? Siis TAHALLISTA HARHAANJOHDATTAMISTA a la diovmorf>>

Haluaisitko kertoa, miksi tuollainen lause ylipäätään painetaan julkaisuun, jos se ei tarkoitakaan sitä, mitä sanoo? Jos kerran järjestön kirjallisuus ei ole henkeytettyä ja pelkkä Raamatun päivittäinen lukeminen olisi riittävää, niin mihin perustuen voidaan kirjoittaa: "Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata..."

Jehovantodistajuuden arki todistaa sen, että järjestön kirjallisuus todellakin on tärkeämmällä sijalla kuin pelkkä Raamatun teksti; järjestön virallisesta linjasta vähääkään julkisesti poikkeavat eivät voi olla Jehovan todistajia, vaan lopulta heidät erotetaan ja heitä kartetaan.

>>Häpeämätöntä kieroilua,morffi>>

Kieroilevaa lahkoa puolustelevana henkilönä et ole oikein vahvoilla tässä asiassa. Katsohan pari otetta kieroilusta, jota tehdään Jumalan nimessä:

”Toisinaan Jehovan näkyvän järjestön esittämät selitykset ovat näyttäneet olevan muutoksia takaisin aikaisempiin näkökantoihin. Mutta niin ei ole ollut TODELLISUUDESSA." (Vartiotorni 1. toukokuuta 1982 s. 27-29, korostus: diovmorf)

Tämä on valhe. Esimerkiksi sukupolvi-opetuksessa Vartiotorni-seura on palannut edelliseen "totuuteensa" kaksikin eri kertaa. Ja vielä toinen esimerkki valheellisesta kieroilusta:

"Välttääkseen väärinymmärryksiä Jehovan todistajat yrittävät olla huolellisia siinä, miten he esittävät ajatuksiaan. Monet todistajat käyttävät mieluummin esimerkiksi ilmauksia ”Raamattu sanoo” tai ”ymmärtääkseni Raamattu opettaa” kuin ”Seura opettaa”. Näin he korostavat sitä henkilökohtaista ratkaisua, jonka jokainen todistaja on tehnyt omaksuessaan Raamatun opetukset, ja välttävät myös antamasta sellaista väärää vaikutelmaa, että todistajia jollain tavoin sitoisi se, mitä jokin uskonnollinen lahko sanelee." (Vartiotorni 15. maaliskuuta 1998, s. 19)

Jehovan todistajia nimenomaan sitoo se, mitä heidän uskonnollinen lahkonsa kulloinkin sanelee.

Näin sitä luopioksi leimataan, jos huomaa jt-kirjallisuudessa jonkun olevan vialla :( Minä ainakin olisin onnellinen, jos joku tulisi ja huomauttaisi minua jostain väärästä, mitä olen huomaamattani tehnyt. Siten voisin parantaa tapani. Mutta ei, tämä ei selvästikään päde kaikkiin eikä kaikkeen.

Menetin kaikki toisillakin paikkakunnilla asuvat jt-ystäväni kuin taikaiskusta, vaikkei minua edes erotettu. Nyyh. Viidakkorummut toimivat näköjään hyvin.

• -_- kirjoitti:

Näin sitä luopioksi leimataan, jos huomaa jt-kirjallisuudessa jonkun olevan vialla :( Minä ainakin olisin onnellinen, jos joku tulisi ja huomauttaisi minua jostain väärästä, mitä olen huomaamattani tehnyt. Siten voisin parantaa tapani. Mutta ei, tämä ei selvästikään päde kaikkiin eikä kaikkeen.

Menetin kaikki toisillakin paikkakunnilla asuvat jt-ystäväni kuin taikaiskusta, vaikkei minua edes erotettu. Nyyh. Viidakkorummut toimivat näköjään hyvin.

*-_-*
        >>Näin sitä luopioksi leimataan, jos huomaa jt-kirjallisuudessa jonkun olevan vialla>>

Huomasin itse saman asian, kun seurakunnan vanhimmat eivät halunneet / osanneet ottaa minkäänlaista kantaa niihin asioihin, jotka heille osoitin järjestön kirjallisuudesta. Opillisia ristiriitoja ja suoraa valehtelua järjestön taholta; ei merkinnyt heille mitään. Ainoastaan sillä oli merkitystä, että olin orjaluokan kanssa eri mieltä, että olin kyseenalaistanut "Jumalan järjestelyt". Minulle ilmoitettiin, että syntini oli "älyllinen synti", minkä jälkeen kiitin arvon herroja ja sanoin eroavani Jehovan todistajista. En ole katunut tuota päätöstäni hetkeäkään.

>>Menetin kaikki toisillakin paikkakunnilla asuvat jt-ystäväni kuin taikaiskusta, vaikkei minua edes erotettu>>

Sillä tavalla ne lahkot osoittavat rakkautta. Maailma nähdään ehdottoman musta-valkoisten lasien läpi, ja jos et ole lahko-opin kannalta valkealla alueella, olet automaattisesti huonoa seuraa. Ja tietenkin ihmisten keskinäiset ystävyyssuhteet - ja jopa sukulaisuussuhteet - jäävät toissijaisiksi asioiksi, jos menet niin pitkälle, että olet lahkon kanssa eri mieltä erottamiseen / eroamiseen asti. Tämä vain osoittaa hyvin sen, mikä merkitys järjestö-totuuden tottelemisella (eli ihmisten seuraamisella) lahkoissa on. Kritiikittömän ja ehdottoman tottelevaisuuden luvataan johtavan sinut lopulta paratiisiin, ja näin on Vartiotorni-seurassakin puhuttu hyväuskoisille jäsenille jo 1870-luvulta lähtien.

• -_-
        diovmorf kirjoitti:

*-_-*
        >>Näin sitä luopioksi leimataan, jos huomaa jt-kirjallisuudessa jonkun olevan vialla>>

Huomasin itse saman asian, kun seurakunnan vanhimmat eivät halunneet / osanneet ottaa minkäänlaista kantaa niihin asioihin, jotka heille osoitin järjestön kirjallisuudesta. Opillisia ristiriitoja ja suoraa valehtelua järjestön taholta; ei merkinnyt heille mitään. Ainoastaan sillä oli merkitystä, että olin orjaluokan kanssa eri mieltä, että olin kyseenalaistanut "Jumalan järjestelyt". Minulle ilmoitettiin, että syntini oli "älyllinen synti", minkä jälkeen kiitin arvon herroja ja sanoin eroavani Jehovan todistajista. En ole katunut tuota päätöstäni hetkeäkään.

>>Menetin kaikki toisillakin paikkakunnilla asuvat jt-ystäväni kuin taikaiskusta, vaikkei minua edes erotettu>>

Sillä tavalla ne lahkot osoittavat rakkautta. Maailma nähdään ehdottoman musta-valkoisten lasien läpi, ja jos et ole lahko-opin kannalta valkealla alueella, olet automaattisesti huonoa seuraa. Ja tietenkin ihmisten keskinäiset ystävyyssuhteet - ja jopa sukulaisuussuhteet - jäävät toissijaisiksi asioiksi, jos menet niin pitkälle, että olet lahkon kanssa eri mieltä erottamiseen / eroamiseen asti. Tämä vain osoittaa hyvin sen, mikä merkitys järjestö-totuuden tottelemisella (eli ihmisten seuraamisella) lahkoissa on. Kritiikittömän ja ehdottoman tottelevaisuuden luvataan johtavan sinut lopulta paratiisiin, ja näin on Vartiotorni-seurassakin puhuttu hyväuskoisille jäsenille jo 1870-luvulta lähtien.

Kiitos vastauksesta diovmorf. Toivotan onnea elämääsi!

• pullea

""18 Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimisaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet ”uskollisen ja ymmärtäväisen orjan” välityksellä. """

joo, helvetin erinomaista ja totuudellista onkin ollut tämä aineisto.
      Sattumoisin nämä "erinomaiset tutkimisaineistot" on ajan saatossa ollut täynnä
      vääriä profetioita.

Huomioikaa se, että lause :"ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimisaineiston käyttöä" tulee vt-seuran suusta, ei raamatusta.

• pöpöpöpöpöpöpöppöpöp

KAPPALE, josta morffi repäisi lauseensa :

18 Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimisaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet ”uskollisen ja ymmärtäväisen orjan” välityksellä. Sekin on Jehovalta – ja hyvin arvokas. (Matteus 24:45–47.) Katso, että itse Jumalan sanan säännöllinen lukeminen on huomattavalla sijalla elämässäsi. Jos suinkin mahdollista, ”LUE JUMALAN SANAA PYHÄÄ RAAMATTUA JOKA PÄIVÄ”.

Tikkukirjaimet ovat alkuperäisessä txt:ssä, ja koko artikkeli PAINOTTAA Raamatun auktoriteettia.
        Diovmorfin "tuunattu sitaatti" johdattaa puolestaan lukijan ajattelemaan että järjestön julkaisema kirjallisuus olisi tärkeämpää kuin Raamatun luku?

• *pullea*
        >>Huomioikaa se, että lause :"ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimisaineiston käyttöä" tulee vt-seuran suusta, ei raamatusta.>>

Jep, ja Vt-seuran suusta tulee myös se totuus, että Jeesus opetti seuraajiaan odottamaan vuotta 1914:

"This cannot be very far off, for Jesus said that the generation that saw 1914 'will by no means pass away until all these things occur.'-Matt. 24:34, NW." (w56 Oct. 15 p. 616)

"As Jesus said, the end would occur in the same generation that saw the beginning of the 'last days' in 1914.-Matt. 24:34" (w68 May 1 p. 265)

”Jeesus sanoi myös siitä ihmissukupolvesta, joka näki ”viimeisten päivien” alun vuonna 1914: ’Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.’ (Matt. 24:34) Tämä merkitsee, että jotkut niistä ihmisistä, jotka olivat elossa, kun ensimmäinen maailmansota alkoi vuonna 1914, olisivat yhä elossa todistamassa nykyisen asiainjärjestelmän loppua. Tuo ensimmäisen maailmansodan sukupolvi on tulossa hyvin vanhaksi nyt, ja tämä on voimakas todistus siitä, että pahuuden loppu on nopeasti lähestymässä.” (gc-FI s. 22)

”Muista, mitä Jeesus sanoi niille, jotka eläisivät vuonna 1914 alkaneiden viimeisten päivien läpi: ”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 1991 s. 7)

Raamattu tosin kumoaa tällaisen mahdollisuuden, mutta mitäpä siitä, kyllä ne siellä hallintoelimessä tietävät paremmin.

• Rintti.
        pöpöpöpöpöpöpöppöpöp kirjoitti:

KAPPALE, josta morffi repäisi lauseensa :

>> Pilaat exien uskottavuuden törkeyksilläsi!!!

Oletko

A) Huolissasi exien uskattavuudesta?
        B) Suunniltasi "totuutesi" järkkymisestä?

• surffari ;)
        Rintti. kirjoitti:

>> Pilaat exien uskottavuuden törkeyksilläsi!!!

Oletko

A) Huolissasi exien uskattavuudesta?
        B) Suunniltasi "totuutesi" järkkymisestä?

Ikävä tosiasia on että sallainen "tuunailu" herättää ajatuksia muittenkin exien
        rehellisyyden suheen.
        No,maapallolla on miljardeja ihmisiä,ja jokaisella loppujen lopuksi oma kantansa asioista.Minulle muodostui oma, tämän johdosta...

Minä luen mielelläni kriittisiäkin kannanottoja,mutta reilua olisi olla
        lukijaa kohtaan niin ystävällinen,ettei tahallaan johdata harhaan... ::(
        Innostuinpa tutkimaan kyseisen kirjoituksen KOKONAAN, ,kun kynsiini sain..
        oikein hyvä kirjoitus.

Diovmorf yritti pissata lukijoita silmään pätkimällä pois kehotuksen lukea raamattua joka päivä.........
        Tuhmasti tehty.

Terkkuja vaan;
        alankin LUKEMAAN JOKA PÄIVÄ RAAMATTUA JA TODISTAJIEN HYVÄÄ MATSKUA, JOTA SAA NETISTÄ . ;D

• wagaw
        surffari ;) kirjoitti:

rehellisyyden suheen.
        No,maapallolla on miljardeja ihmisiä,ja jokaisella loppujen lopuksi oma kantansa asioista.Minulle muodostui oma, tämän johdosta...

oikein hyvä kirjoitus.

Diovmorf yritti pissata lukijoita silmään pätkimällä pois kehotuksen lukea raamattua joka päivä.........
        Tuhmasti tehty.

Terkkuja vaan;
        alankin LUKEMAAN JOKA PÄIVÄ RAAMATTUA JA TODISTAJIEN HYVÄÄ MATSKUA, JOTA SAA NETISTÄ . ;D

Joo.

Mutta muistakaa lukea oikeaa Raamattua, eikä "tuunattua" Uuden maailman väänöstä.

• Rintti.
        surffari ;) kirjoitti:

rehellisyyden suheen.

oikein hyvä kirjoitus.

Tuhmasti tehty.

Terkkuja vaan;

>> alankin LUKEMAAN JOKA PÄIVÄ RAAMATTUA JA TODISTAJIEN HYVÄÄ MATSKUA

Kysymyshän on tästä:
        Kumpi menee edelle rstiriitatilanteessa?

Ajankohtainen esimerkki:

Mitä Jeesus käski tehdä muistokseen
        A) Raamatun mukaan
        B) vartiotorniseuran mukaan

• surffari ;) kirjoitti:

rehellisyyden suheen.

oikein hyvä kirjoitus.

Tuhmasti tehty.

Terkkuja vaan;

*surffari ;)*
        >>Diovmorf yritti pissata lukijoita silmään pätkimällä pois kehotuksen lukea raamattua joka päivä>>

Ja miten tuo kehoitus kumoaa sen, että Jehovan todistajan tulee lukea Raamattua järjestön tarkasti määrittelemällä tavalla? Jos sinä olet kastettu Jehovan todistaja, voit tietenkin kokeilla seurakunnassasi asiaa ihan käytännössä: jätä järjestön selityskirjallisuus pois ja käy kokouksissa ja ihmisten ovilla pelkän Raamatun kanssa. Ja sitten kun vanhimmat ihmettelevät asiaa, vetoat vain tuohon tikkukirjaimilla painettuun kohtaan ja toteat, että minähän luen ja käytän Raamattua joka päivä. Katso, kuinka kauan tällaiset perustelut menevät lahkossasi läpi.

>>alankin LUKEMAAN JOKA PÄIVÄ RAAMATTUA JA TODISTAJIEN HYVÄÄ MATSKUA, JOTA SAA NETISTÄ>>

Terkkuja vaan, alankin lukemaan Raamattua ja Raamattuun perustuvia erinomaisia Liahona-lehtiä, joita on saanut netistä jo kauan ennen kuin kilpailevan uus-uskonnon julkaisuja ;D

http://www.mormonit.fi/nc/kirkon-kirjallisuutta/liahona-lehti.html

• Pii on 3.0
        surffari ;) kirjoitti:

rehellisyyden suheen.

oikein hyvä kirjoitus.

Tuhmasti tehty.

Terkkuja vaan;

"-..alankin Lukemaan joka p..-"
        Jeesus käski lukemaan nimenomaan Profeetoita, "-Koska he ovat _Minusta kirjoittaneet ," -
        LUe vaikka ; ,niin se on .
        vartiotornisiteeraa Hesekieliä niitten "- teloitusjoukkojen " kuvauksessa. ; ,mutta toisessa kohtaa aivan Opin keskeisessä kohdassa se sanoo, ett jesuah oli ylösnoustessaan "Mahtava henkiolento , " .
        Kuitenkin ,- kun nyt Profeeetoita käskettin lukemaan - JT ; Oppi ei lue profeetta Sakariaan kirjaa, -sen lukua 3 , jonka alussa , jakeet 1- 8 , jossa Joosua , ( .. jeesuksen heprealainen nimi, - ) , -seisoo enkelien neuvoston, -Lain tuomareitten edessä tuomittavana, siitä, onko hän kelvollinen maalliseen ylösnousemukseen , ja onko hän täyttänyt Lain. .
        Joosua seisoo siinä "-saastaisissa vaatteissa ," - ( (Niinkuin saastaiset vaatteet ovat meiden tekomme edessäsi , - ) -ihmisenä , saatanan syyttäessä häntä, -Ylösnousemuksen jälkeen ; , koska Liiton enkeli hänen edessään nuhtelee saatanaa-, ;" ..Eikö tämä ole tulesta temmattu kekäle ! ..-
        Saatana on kirjoitusten mukaan , - "Mahtava henkiolento .
        Jesuah taas riisutaan -Jerusalemin Heran käskystä , "Saastaisista vaatteista, " , ihmisen osasta, jaa puetaan siinä ylipapilliseen pukuun . , ylemmäksi näitä "Henkiolentoja, " .
        JOspa lukisit tämänkin .

• oudoksun..

Olet käsittänyt väärin kastekysymyksetkin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe