aloitetaan ashasta

tanukka-vanukka

muhammad ei ollut pedofiili

tunnettu historijoitsija ibn Jabeer al-Tabarani kirjoittaa näin "book of history" vol.4,sivunumero 50:
abu bakr nai kaksi naista ennen islamia.Fateelah,Abd al-Azhan tytär,synnytti abu Bakrille abdullahin ja Asman
Umm-i-Rooman taas synnytti Abd al-Rahmanin ja Aishan. kaikki nämä neljä syntyivat ennen islamia.

islamilaisen perimätiedon mukaan Abd al-Rahman taisteli muslimeja vastaan Badrissa. hänen ikänsä oli tuolloin n.22-vuotta
aishan ja hänen veljensä valinen ikäero oli max.4 vuotta.
tämä tosiasia todistaa sen puolesta että aisha syntyi n.4-5 vuotta ennen islamia

toinen muslimimaissa tunnettu historijoitsija ja oppinut Allama ‘Imad-ud-Deen Ibn Katheer kirjoittaa "al-Baydayh" kirjassaan .
että asma,aishan isosisko,kuoli 73 vuotta hijran jälkeen,ollessaan 100-vuotias.hän oli aishaa 10-vuotta vanhempi.
tämän mukaan asma oli n.27-28-vuotias hijran aikana.eli aisha oli n.17-vuotias hijran aikaan.
ja hänen avioliitto profeetan kanssa pantiin täytäntöön 2 vuotta hijran jälkeen
nämä faktat todistavat aishan olleen n18-vuotias avioliittoon astumisen aikana
4. tunnetun hadith kokoelman 'Mishkat al-Masabeeh' kirjoittaja Sheikh Waheed-ud-Deen kirjoitaa kirjassaan 'Ahmal fi Asma’ al-Rijjal':
"aisha oli vähintään 18-vuotias avioliiton täytäntöön panemisen aikana"
vielä:koraanin mukaan avioitua saa täysi-ikäisenä,islamilainen perimätiedon mukaan täysi-ikäisyys saavutetaan n.15-vuotiaana
HUOM! MUHAMMAD(SAAS) EI IKINÄ RIKKONUT KORAANIA VASTAAN!!!!
jotkut vetoavat bukharin ja muslimin haditheihin tässä kiistassa,mutta lukekaapa tämä

http://www.jihadwatch.org/2009/01/muslim-scholar-argues-that-653-hadiths-in-sahih-bukhari-and-sahih-muslim-are-false.html
tuossa kerrotaan että muslimioppineet sanovat että näistä haditheista ainakin 653 hadithia olisi väärässä,eli eivät ole 100% varmoja

39

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanukka-vanukka

      koraaninkin mukaan naimaikä oli väh.15:

      koraani sanoo seuraavia asioita:
      1)vain täysi-ikäinen voi päättää omista asioista.

      2)koraani käskee naimaan vasta täysi-ikäisenä.ok?

      ja mitä täysi ikäisyyteen tulee:eräs poika halusi osallistua erääseen taisteluun 14 vuotiaana.
      profeetta ei antanut tähän lupaa,sillä hänen mieleistään poika ei ollut täysi-ikäinen.
      seuraavana vuonna hän pyysi taas lupaa osallistua taisteluun ja hän sai luvan koska hän täytti 15 vuotta.
      HUOM:
      tyttöä ei saa naittaa ilman hänen lupaansa,eikä ennen kuin hän on täysi ikäinen.(kaikki tässä perustuu koraaniin)eikä muhammad saas ikinä rikkonut koraania vastaan.tämäkin tosiseikka puoltaa sitä että se on vain vale kutsua aishaa 9 vuotiaaksi.

      (mm. ibn khateerin mukaan naimaikä oli 15)

      HUOM!koraanin kohta 65:4 ei liity lapsiin,vaan niihin naisiin joilla kuukautiset ovat pysähtyneet mahd.raskauden takia.(65:4 on yusuf alin koraanin selitysteoksesta

      • tanukka-vanukka

        bukhari alkoi kirjoittaa haditheja n254 vuotta sen jälkeen kun profeetta kuoli.ja vielä kului pari sataa vuotta ennen kuin hänen "hadithit"koottiin kokoelmaksi.ja profeetan kuoleman jälkeen ei voitu kirjoittaa n20 vuoteen yhtään hadithia.luuletteko että hadithit eivät vääristy tuona aikana?
        tuosta "aishan ikä hadithista" vielä:sana hadith tarkoittaa sitä mitä muhammad saas on sanonut.nuo eivät ole muhammadin lauseita, vaan jonkun ulkopuolisen satuja (kuka puhuu itsestään 3persoonassa?)


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        bukhari alkoi kirjoittaa haditheja n254 vuotta sen jälkeen kun profeetta kuoli.ja vielä kului pari sataa vuotta ennen kuin hänen "hadithit"koottiin kokoelmaksi.ja profeetan kuoleman jälkeen ei voitu kirjoittaa n20 vuoteen yhtään hadithia.luuletteko että hadithit eivät vääristy tuona aikana?
        tuosta "aishan ikä hadithista" vielä:sana hadith tarkoittaa sitä mitä muhammad saas on sanonut.nuo eivät ole muhammadin lauseita, vaan jonkun ulkopuolisen satuja (kuka puhuu itsestään 3persoonassa?)

        koraani 65:4 ei salli lapsi avioliittoja

        yusuf ali:

        Such of your women as have passed the age of monthly courses, for them the prescribed period, if ye have any doubts, is three months, and for those who have no courses (it is the same): for those who carry (life within their wombs), their period is until they deliver their burdens: and for those who fear Allah, He will make their path easy.

        tuo voidaan pilkkoa kolmeen osaan
        -vanhat naiset,joilla ei ole kuukautisia
        -naiset joilla ei ole kuukautisia(johtuen joko sairaudesta tai sitten hänellä on kuukautiskierto normaali,
        mutta hän ei vuoda enään,eli hän on jo vuotanut sen kuukauden vuodot,saatko selvää mitä tarkoitan?)
        -raskaana olevat naiset

        2 ja 3 kohta liittyvät toisiinsa

        ensinnäkin:
        naisilla 3-5% puuttuu kuukautiset:
        http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuukautiskiertoon_liittyv%C3%A4t_h%C3%A4iri%C3%B6t_ja_ongelmat

        lue kohta jossa puhutaan kuukautisten puuttumisesta

        toiseksi:
        tuohon aikaan ei ollut raskaustestejä yms.
        jos naisella olisi ollut alkukuusta kiertonsa ja hän olisi tullut sen jälkeen raskaaksi,
        ei kukaan voisi tietää raskaudesta seuraavaan kuukauteen asti.
        KOSKA islam ei salli eroa raskauden aikana,on tuo 3kk otettu siiheen varmistamaan mahdollinen raskaus

        ja jos nainen on raskaana niin hän tippuu 2 kategoriasta 3 kategoriaan

        ja siitä että koraani kieltää lapsiavioliitot:

        http://www.answering-christianity.com/minimum_age_for_marriage.htm


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        koraani 65:4 ei salli lapsi avioliittoja

        yusuf ali:

        Such of your women as have passed the age of monthly courses, for them the prescribed period, if ye have any doubts, is three months, and for those who have no courses (it is the same): for those who carry (life within their wombs), their period is until they deliver their burdens: and for those who fear Allah, He will make their path easy.

        tuo voidaan pilkkoa kolmeen osaan
        -vanhat naiset,joilla ei ole kuukautisia
        -naiset joilla ei ole kuukautisia(johtuen joko sairaudesta tai sitten hänellä on kuukautiskierto normaali,
        mutta hän ei vuoda enään,eli hän on jo vuotanut sen kuukauden vuodot,saatko selvää mitä tarkoitan?)
        -raskaana olevat naiset

        2 ja 3 kohta liittyvät toisiinsa

        ensinnäkin:
        naisilla 3-5% puuttuu kuukautiset:
        http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuukautiskiertoon_liittyv%C3%A4t_h%C3%A4iri%C3%B6t_ja_ongelmat

        lue kohta jossa puhutaan kuukautisten puuttumisesta

        toiseksi:
        tuohon aikaan ei ollut raskaustestejä yms.
        jos naisella olisi ollut alkukuusta kiertonsa ja hän olisi tullut sen jälkeen raskaaksi,
        ei kukaan voisi tietää raskaudesta seuraavaan kuukauteen asti.
        KOSKA islam ei salli eroa raskauden aikana,on tuo 3kk otettu siiheen varmistamaan mahdollinen raskaus

        ja jos nainen on raskaana niin hän tippuu 2 kategoriasta 3 kategoriaan

        ja siitä että koraani kieltää lapsiavioliitot:

        http://www.answering-christianity.com/minimum_age_for_marriage.htm

        Try, test, well the orphans, before reaching maturity with regard [the duties of] religion and [before] they can [legally] manage their own affairs, until they reach the age of marrying, that is, until they have become eligible for it through puberty or [legal] age, which, according to al-Shafi'i, is the completion of fifteen years; … (Tafsir Al-Jalalayn; source; bold and underline emphasis ours)

        al shafi ja ibn khateer ja jotkut muutkin sanovat että minimi ikä avioliitolle olisi n.15


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        Try, test, well the orphans, before reaching maturity with regard [the duties of] religion and [before] they can [legally] manage their own affairs, until they reach the age of marrying, that is, until they have become eligible for it through puberty or [legal] age, which, according to al-Shafi'i, is the completion of fifteen years; … (Tafsir Al-Jalalayn; source; bold and underline emphasis ours)

        al shafi ja ibn khateer ja jotkut muutkin sanovat että minimi ikä avioliitolle olisi n.15

        lopuksi haaste kaikille rasssssissteille

        1.todistakaa bukharin hadithit 100% oikeiksi
        ja myös se,että Muhammad saas olisi itse sanonut aishan olleen 9

        2.todistakaa että koraanin mukaan minimi-ikä naimisiin menolle ei ole 15

        3.todistakaa että aisha ei syntynyt ennen islamia

        jos onnistutte selvittämään nuo kaikki kolme kohtaa,lupaan myöntää että aisha oli 9-vuotias.
        MUUSSA TAPAUKSESSA AISHA OLI 17


    • jojah

      Muhammad solmi avioliiton 'aishan kanssa, kun tyttö oli 6-vuotias. Tämä on kiistaton tosiasia, joka löytyy mm. ibn Hishamin teoksesta "Jomalan lähettilään elämäkerta". Muhammad yhtyi 'aishaan lapsen ollessa meidän laskutapamme mukaan 8-, seemiläisen perinteen mukaan 9-vuotias. Yksikään muslimioppinut ei tätä kiistä, miksi siis sinä?

      • tanukka-vanukka

        muunmuassa seuraavat oppineet kiistävät 9-v pedofiilinatsikommari blaabllaan

        Maulana Muhammad Ali
        Maulana Abul Ala Maududi
        Imam Ahmad Tibrani
        Sulaiman Nadvi
        Ibn Jareer al-Tabari
        ‘Allama ‘Imad-ud-Deen Ibn Katheer
        Sheikh Waheed-ud-Deen

        en jaksa laittaa enempää


    • tanukka-vanukka

      etkö parempaan pysty?jankutat sitä minkä olen todistanut jo valheeksi.
      et todennäköisesti edes uskaltanut lukea viestejäni

      ja jos olet kristitty,sinun ei edes kannattaisi syyttää islamia pedofiliasta xD

      • jojah

        Se, että Aisha oli lapsi kerrotaan mm. Sirat rasul alllaahi -teoksessa sekä lukuisissa häditheissä, joiden lähde on Aisha itse. Jos väität, että tämä ei ole totta, valehtelet.


      • tanukka
        jojah kirjoitti:

        Se, että Aisha oli lapsi kerrotaan mm. Sirat rasul alllaahi -teoksessa sekä lukuisissa häditheissä, joiden lähde on Aisha itse. Jos väität, että tämä ei ole totta, valehtelet.

        ensinnäkin
        Aishan omat hadithit ovat tunnetusti ns.heikkoja
        (ymmärrätkö mitä heikko hadith tarkoittaa?)
        Toiseksi
        Et kumonnut yhtään väittämääni
        U lost


      • jojah
        tanukka kirjoitti:

        ensinnäkin
        Aishan omat hadithit ovat tunnetusti ns.heikkoja
        (ymmärrätkö mitä heikko hadith tarkoittaa?)
        Toiseksi
        Et kumonnut yhtään väittämääni
        U lost

        Ibn Hisham, jota nimen omaan pidetään shahih-kirjoittajana, nimen omaan mainitsee, että Lähettiläs yhtyi Aislhaan ensi kerran tytön ollessa (seemiläisen laskutavan mukaan) 9-vuotias. Meidän laskutapamme mukaan Aisha oli 8-vuotias.


      • tanukka
        jojah kirjoitti:

        Ibn Hisham, jota nimen omaan pidetään shahih-kirjoittajana, nimen omaan mainitsee, että Lähettiläs yhtyi Aislhaan ensi kerran tytön ollessa (seemiläisen laskutavan mukaan) 9-vuotias. Meidän laskutapamme mukaan Aisha oli 8-vuotias.

        tajuatko että hadithit,eivät ole 100% luotettavia?(edes shahih,thank you,jihadwatch)
        Ja vieläpä sitä että kyseinen "hadith" ei ole edes hadith?
        Useat muut lähteet kumoavat tuon "hadithin".asia olisi erikseen jos tuo olisi edes hadith
        Todista "hadith" oikeaksi ja tai edes hadithiksi niin uskon sinua
        Muuten aisha oli 17-21 v
        Tiedätkö muuten että mitä hadith tarkoittaa?


      • Njdm

        Kannattaisi tutustua kotimaasi pakistanin pedofilia skandaaleihin


      • tanukka
        Njdm kirjoitti:

        Kannattaisi tutustua kotimaasi pakistanin pedofilia skandaaleihin

        oo,u remember me,very nice


      • tanukka-vanukka
        jojah kirjoitti:

        Ibn Hisham, jota nimen omaan pidetään shahih-kirjoittajana, nimen omaan mainitsee, että Lähettiläs yhtyi Aislhaan ensi kerran tytön ollessa (seemiläisen laskutavan mukaan) 9-vuotias. Meidän laskutapamme mukaan Aisha oli 8-vuotias.

        "Books of history and biography are generally silent about the birth date of Hazrat ‘Aishah. The historian Ibn Sa’d, whom many later biographers have followed, has written that Hazrat ‘Aishah was born in the fourth year of the Call, and was married at the age of 6 years in the tenth year of the Call. Apparently this cannot be correct, because if her birth in the fourth year of the Call be admitted as correct then her age at the time of her marriage in the tenth year of the Call works out to 7 and not 6 years. The fact remains that some matters about the age of Hazrat ‘Aishah are admitted to be correct by most historians and biographers, and these are: She was married three years before Hijrah at the age of six years; the marriage was consummated in the month of Shawal in the year 1 A.H. when she was 9 years old, and she became a widow in Rabi-al-Awwal 11 A.H., at the age of 18 years. According to this account, the correct date of her birth works out to the end of the fifth year of the Call or 614 A.D. of the Christian calendar. For a proper comprehension of the events of history, one should bear in mind that out of a total period of 23 years of the Call, the first 13 years were passed in Mecca and the last 10 years in Madina. Thus, the fourth year of the Call had already been out before her birth and the fifth year was running."

        In the article, "The Nikah Date of Sayedah ‘Aishah," published in the 'Tarjuman al-Quran' of September 1976, Maulana Abul Ala Maududi wrote:

        "It is apparent from the detailed reports of Imam Ahmad Tibrani, Ibn Jareer and Baihaqi that the Nikah of Sayedah ‘Aishah was solemnised before the Nikah of Sayedah Saudah. It is also evident that her Nikah with the Holy Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, was solemnised in the month of Shawal of the tenth year of the Call, three years before Hijrah, when she was 6 years old. Here a question arises, that if Sayedah ‘Aishah was 6 years of age in the Shawal of the tenth year of the Call, then she should have been 9 years of age at the time of Hijrah and should have been of 11 years in 2 A.H. at the time of consummation. But all narrators agree that her Nikah was solemnised when she was 6 years old and the marriage was consummated when she was 9 years old. Some Ulema have tried to meet this discrepancy by saying that the marriage was consummated seven months after Hijrah. Hafiz Ibn Hajar has preferred this view. On the other hand, Imam Nauvi in his 'Tahzeeb al-Asma’a al-Lughat', Hafiz Ibn Katheer in his 'Al-Badaya' and Allama Qustalani in his 'Mawahib al-Deeniah' report consummation in 2 A.H. Hafiz Badr-ud-Din Aini has written in his Umdat al-Qari that the marriage of ‘Aishah Siddiqah was consummated in Shawal 2 A.H. after the return of the Holy Prophet (pbuh) from the battle of Badr. Both Imam Nauvi and Allama Aini consider the above-quoted reports of consummation of marriage seven months after Hijrah as irresponsible and untrustworthy. Thus we are faced with a question that if the marriage was consummated at the age of 9 years in Shawal 2 A.H., then what should be the date of Nikah which should tally with her age of 6 years? An answer to this question is found in Bukhari wherein it is reported from Urwah ibn Zubair, "Sayedah Khadijah died three years before Hijrah; the Holy Prophet solemnised Nikah with Sayedah ‘Aishah two years after that. Then it was consummated at the age of 9 years." This works out to be correct that Nikah was solemnised one year before Hijrah when she was 6 years old and consummation took place in 2 A.H. when she was 9 years."

        The above quotations amply bear out that both Syed Nadvi and Syed Maududi agree to the correctness of reports stating the age of Sayedah ‘Aishah at 6 years at Nikah and 9 years at the consummation. Their only worry seems to be the calculation of the correct year of the Call and the Hijrah for fixing these ages in those calendar years. Both of them start with a preconception that the age of 6 years for Nikah and 9 years for consummation are correct and true, and set out in search of the correct year of the Call and Hijrah in which these preconceived ages will fit in. This hardly can be called a scientific method of finding her correct age. This rather may be called an effort to find a correct date for a given age


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        "Books of history and biography are generally silent about the birth date of Hazrat ‘Aishah. The historian Ibn Sa’d, whom many later biographers have followed, has written that Hazrat ‘Aishah was born in the fourth year of the Call, and was married at the age of 6 years in the tenth year of the Call. Apparently this cannot be correct, because if her birth in the fourth year of the Call be admitted as correct then her age at the time of her marriage in the tenth year of the Call works out to 7 and not 6 years. The fact remains that some matters about the age of Hazrat ‘Aishah are admitted to be correct by most historians and biographers, and these are: She was married three years before Hijrah at the age of six years; the marriage was consummated in the month of Shawal in the year 1 A.H. when she was 9 years old, and she became a widow in Rabi-al-Awwal 11 A.H., at the age of 18 years. According to this account, the correct date of her birth works out to the end of the fifth year of the Call or 614 A.D. of the Christian calendar. For a proper comprehension of the events of history, one should bear in mind that out of a total period of 23 years of the Call, the first 13 years were passed in Mecca and the last 10 years in Madina. Thus, the fourth year of the Call had already been out before her birth and the fifth year was running."

        In the article, "The Nikah Date of Sayedah ‘Aishah," published in the 'Tarjuman al-Quran' of September 1976, Maulana Abul Ala Maududi wrote:

        "It is apparent from the detailed reports of Imam Ahmad Tibrani, Ibn Jareer and Baihaqi that the Nikah of Sayedah ‘Aishah was solemnised before the Nikah of Sayedah Saudah. It is also evident that her Nikah with the Holy Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, was solemnised in the month of Shawal of the tenth year of the Call, three years before Hijrah, when she was 6 years old. Here a question arises, that if Sayedah ‘Aishah was 6 years of age in the Shawal of the tenth year of the Call, then she should have been 9 years of age at the time of Hijrah and should have been of 11 years in 2 A.H. at the time of consummation. But all narrators agree that her Nikah was solemnised when she was 6 years old and the marriage was consummated when she was 9 years old. Some Ulema have tried to meet this discrepancy by saying that the marriage was consummated seven months after Hijrah. Hafiz Ibn Hajar has preferred this view. On the other hand, Imam Nauvi in his 'Tahzeeb al-Asma’a al-Lughat', Hafiz Ibn Katheer in his 'Al-Badaya' and Allama Qustalani in his 'Mawahib al-Deeniah' report consummation in 2 A.H. Hafiz Badr-ud-Din Aini has written in his Umdat al-Qari that the marriage of ‘Aishah Siddiqah was consummated in Shawal 2 A.H. after the return of the Holy Prophet (pbuh) from the battle of Badr. Both Imam Nauvi and Allama Aini consider the above-quoted reports of consummation of marriage seven months after Hijrah as irresponsible and untrustworthy. Thus we are faced with a question that if the marriage was consummated at the age of 9 years in Shawal 2 A.H., then what should be the date of Nikah which should tally with her age of 6 years? An answer to this question is found in Bukhari wherein it is reported from Urwah ibn Zubair, "Sayedah Khadijah died three years before Hijrah; the Holy Prophet solemnised Nikah with Sayedah ‘Aishah two years after that. Then it was consummated at the age of 9 years." This works out to be correct that Nikah was solemnised one year before Hijrah when she was 6 years old and consummation took place in 2 A.H. when she was 9 years."

        The above quotations amply bear out that both Syed Nadvi and Syed Maududi agree to the correctness of reports stating the age of Sayedah ‘Aishah at 6 years at Nikah and 9 years at the consummation. Their only worry seems to be the calculation of the correct year of the Call and the Hijrah for fixing these ages in those calendar years. Both of them start with a preconception that the age of 6 years for Nikah and 9 years for consummation are correct and true, and set out in search of the correct year of the Call and Hijrah in which these preconceived ages will fit in. This hardly can be called a scientific method of finding her correct age. This rather may be called an effort to find a correct date for a given age

        ja vastaisku tulee tässä

        As far as my information goes the first voice against the common misconception about the age of Sayedah ‘Aishah at her marriage was raised by Maulana Muhammad Ali, M.A., LL.B., in 1924 in his 'Muhammad the Prophet', wherein he wrote:

        "The popular misconception as to Aishah’s age may be removed here. That she had not attained majority is clear enough, but that she was not so young as six years of age is also true. In the first place, it is clear that she had reached an age when betrothal could take place in the ordinary course and must therefore have been approaching the age of majority. Again, the Isabah, speaking of the Prophet’s daughter Fatimah, says that she was about five years older than ‘Aishah. It is a well-established fact that Fatimah was born when the Ka’bah was being rebuilt, i.e., five years before the Call or a little before it, and so ‘Aishah was certainly not below ten years at the time of her marriage with the Holy Prophet (pbuh) in the tenth year of the Call. This conclusion is borne out by the testimony of ‘Aishah herself who is reported to have related that when the chapter entitled ‘The Moon’ (the 54th chapter) was revealed she was a girl playing about and that she remembered certain verses then revealed. Now the fifty-fourth chapter could not have been revealed later than the fifth year of the Call, and therefore the report which states her to have been six years old in the tenth year of the Call when her marriage ceremony was gone through cannot be correct, because this would show her to have born about the time of the revelation of the 54th chapter. All these considerations show her to have been not less than ten years old at the time of her marriage. And as the period between her marriage and its consummation was not less than five years, because the consummation took place in the second year of the Fight, it follows that she could not have been less than fifteen at that time. The popular account that she was six years at marriage and nine years at the time of consummation is decidedly not correct, because it supposes the period between the marriage and its consummation to be only three years, while this is historically wrong."

        Sulaiman Nadvi took Maulana Muhammad Ali to task (for his above-quoted view) in note 2 on page 26 of the third edition of his 'Seerat-i-Aishah' in the following words:

        "Some irresponsible persons who think that the marriage with a girl of tender age was not befitting for the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) have tried to prove that the age of Hazrat ‘Aishah Siddiqah at her marriage was 16 years instead of 6 years. All such efforts are useless and all such claims are illogical. Not a single word is the Hadith and history can be found in their support."

        In spite of this severe criticism of Muhammad Ali’s view, Nadvi not only contradicts himself about the age of Hazrat ‘Aishah, but provides supporting evidence to Muhammad Ali’s views when, writing about the last days of the life of Hazrat ‘Aishah, he writes at page 111 of the same 'Seerat-i-Aishah': "Hazrat ‘Aishah was a widow and she passed 40 years of her life as a widow." Further, at page 153 he writes: "The last days of Khilafat (Caliphate) of Amir Muawiyya were the last days of the life of Hazrat ‘Aishah and her age at that time was 67 years." Now if we deduct 40 years of her widowed life from 67 years then we find she was 27 years of age at the time of the passing away of the Holy Prophet in 11 A.H. and not 18 years as reported by Nadvi in the earlier pages of the same book. Since the total period of the Call is 23 years, therefore, according to this account she was born about four years before the Call and not in the fourth year of the Call as Nadvi tried to make us believe in his earlier pages quoted herein above. Consequently, her age at the time of the Nikah in the tenth year of the Call works out to 14-15 years and not 6 years, as Nadvi himself so assertively reported. According to this account, Hazrat ‘Aishah’s age at the time of consummation of her marriage in 2 A.H. works out to 19-20 years and not 9 years as stated in earlier pages of Seerat-i-Aishah. A further enquiry is most naturally necessitated to find out which of the reports of Nadvi should be given credence.


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        ja vastaisku tulee tässä

        As far as my information goes the first voice against the common misconception about the age of Sayedah ‘Aishah at her marriage was raised by Maulana Muhammad Ali, M.A., LL.B., in 1924 in his 'Muhammad the Prophet', wherein he wrote:

        "The popular misconception as to Aishah’s age may be removed here. That she had not attained majority is clear enough, but that she was not so young as six years of age is also true. In the first place, it is clear that she had reached an age when betrothal could take place in the ordinary course and must therefore have been approaching the age of majority. Again, the Isabah, speaking of the Prophet’s daughter Fatimah, says that she was about five years older than ‘Aishah. It is a well-established fact that Fatimah was born when the Ka’bah was being rebuilt, i.e., five years before the Call or a little before it, and so ‘Aishah was certainly not below ten years at the time of her marriage with the Holy Prophet (pbuh) in the tenth year of the Call. This conclusion is borne out by the testimony of ‘Aishah herself who is reported to have related that when the chapter entitled ‘The Moon’ (the 54th chapter) was revealed she was a girl playing about and that she remembered certain verses then revealed. Now the fifty-fourth chapter could not have been revealed later than the fifth year of the Call, and therefore the report which states her to have been six years old in the tenth year of the Call when her marriage ceremony was gone through cannot be correct, because this would show her to have born about the time of the revelation of the 54th chapter. All these considerations show her to have been not less than ten years old at the time of her marriage. And as the period between her marriage and its consummation was not less than five years, because the consummation took place in the second year of the Fight, it follows that she could not have been less than fifteen at that time. The popular account that she was six years at marriage and nine years at the time of consummation is decidedly not correct, because it supposes the period between the marriage and its consummation to be only three years, while this is historically wrong."

        Sulaiman Nadvi took Maulana Muhammad Ali to task (for his above-quoted view) in note 2 on page 26 of the third edition of his 'Seerat-i-Aishah' in the following words:

        "Some irresponsible persons who think that the marriage with a girl of tender age was not befitting for the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) have tried to prove that the age of Hazrat ‘Aishah Siddiqah at her marriage was 16 years instead of 6 years. All such efforts are useless and all such claims are illogical. Not a single word is the Hadith and history can be found in their support."

        In spite of this severe criticism of Muhammad Ali’s view, Nadvi not only contradicts himself about the age of Hazrat ‘Aishah, but provides supporting evidence to Muhammad Ali’s views when, writing about the last days of the life of Hazrat ‘Aishah, he writes at page 111 of the same 'Seerat-i-Aishah': "Hazrat ‘Aishah was a widow and she passed 40 years of her life as a widow." Further, at page 153 he writes: "The last days of Khilafat (Caliphate) of Amir Muawiyya were the last days of the life of Hazrat ‘Aishah and her age at that time was 67 years." Now if we deduct 40 years of her widowed life from 67 years then we find she was 27 years of age at the time of the passing away of the Holy Prophet in 11 A.H. and not 18 years as reported by Nadvi in the earlier pages of the same book. Since the total period of the Call is 23 years, therefore, according to this account she was born about four years before the Call and not in the fourth year of the Call as Nadvi tried to make us believe in his earlier pages quoted herein above. Consequently, her age at the time of the Nikah in the tenth year of the Call works out to 14-15 years and not 6 years, as Nadvi himself so assertively reported. According to this account, Hazrat ‘Aishah’s age at the time of consummation of her marriage in 2 A.H. works out to 19-20 years and not 9 years as stated in earlier pages of Seerat-i-Aishah. A further enquiry is most naturally necessitated to find out which of the reports of Nadvi should be given credence.

        jatkuu,boom babe!

        There are other important events recorded in history which provide definite evidence about the age of Hazrat ‘Aishah.

        1. The well-known historian Ibn Jareer al-Tabari writes at page 50 of volume 4 of his 'Book of History': "Abu Bakr married two ladies in the days of ignorance (pre-Call era). Fateelah daughter of Abd al-Aza was the first, from whom Abdullah and Asma were born. Umm-i-Rooman was the second, from whom Abd al-Rahman and ‘Aishah were born. All the four children of Abu Bakr were born in the days of ignorance (Jahiliyyah, i.e., pre-Islamic days) from the above-named two ladies.

        2. It is a well-known fact of history, that Abu Bakr’s son Abd al-Rahman fought against the Muslims in the battle of Badr. His age at that time was 21-22 years, and although he was older than ‘Aishah, there is no evidence to show that the difference between their ages was more than three or four years. This fact lends support to the view that Hazrat ‘Aishah was born four or five years before the Call.

        3. The well-known historian and scholar ‘Allama ‘Imad-ud-Deen Ibn Katheer writes in his 'Al-Badayah' about Sayedah Asma’ daughter of Hazrat Abu Bakr’ (Allah be pleased with him) (and we hope Maulana Syed Abul Ala Maududi must have seen it as he referred to 'Al-Badaya' in his article): Asma’ died in 73 A.H. at the age of 100 years. She was ten years older than her sister ‘Aishah. Now according to this report ‘Asma’ would have been 27-28 years old at the time of Hijrah and since she was ten years older than Sayedah ‘Aishah, therefore the age of Sayedah ‘Aishah would have been 17 or 18 years at the time of Hijrah. Accordingly, her birth falls about four or five years before the Call, and her age at the time of the consummation of marriage in 2 A.H. will work out to 19-20 years.

        4. The author of the well-known collection of Hadith 'Mishkat al-Masabeeh', Sheikh Waheed-ud-Deen, writes in his well-known book 'Ahmal fi Asma’ al-Rijjal':

        "At the time of the consummation of her marriage Sayedah ‘Aishah’s age was not less than 18-19 years."

        All the above quotations give ample refutation to the common misconception that Sayedah ‘Aishah’s age at the time of her Nikah was 6 years and at the time of consummation of marriage it was only 9 years. If Muslim scholars of the present era deem fit to make an objective research instead of beating the old track, they will find ample material in the pages of history to arrive at a correct age for Sayedah ‘Aishah. This indeed would be a great service to the cause of Islam. – Islamic Review, December 1980, U.S.A.

        u like it much,huh?


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        jatkuu,boom babe!

        There are other important events recorded in history which provide definite evidence about the age of Hazrat ‘Aishah.

        1. The well-known historian Ibn Jareer al-Tabari writes at page 50 of volume 4 of his 'Book of History': "Abu Bakr married two ladies in the days of ignorance (pre-Call era). Fateelah daughter of Abd al-Aza was the first, from whom Abdullah and Asma were born. Umm-i-Rooman was the second, from whom Abd al-Rahman and ‘Aishah were born. All the four children of Abu Bakr were born in the days of ignorance (Jahiliyyah, i.e., pre-Islamic days) from the above-named two ladies.

        2. It is a well-known fact of history, that Abu Bakr’s son Abd al-Rahman fought against the Muslims in the battle of Badr. His age at that time was 21-22 years, and although he was older than ‘Aishah, there is no evidence to show that the difference between their ages was more than three or four years. This fact lends support to the view that Hazrat ‘Aishah was born four or five years before the Call.

        3. The well-known historian and scholar ‘Allama ‘Imad-ud-Deen Ibn Katheer writes in his 'Al-Badayah' about Sayedah Asma’ daughter of Hazrat Abu Bakr’ (Allah be pleased with him) (and we hope Maulana Syed Abul Ala Maududi must have seen it as he referred to 'Al-Badaya' in his article): Asma’ died in 73 A.H. at the age of 100 years. She was ten years older than her sister ‘Aishah. Now according to this report ‘Asma’ would have been 27-28 years old at the time of Hijrah and since she was ten years older than Sayedah ‘Aishah, therefore the age of Sayedah ‘Aishah would have been 17 or 18 years at the time of Hijrah. Accordingly, her birth falls about four or five years before the Call, and her age at the time of the consummation of marriage in 2 A.H. will work out to 19-20 years.

        4. The author of the well-known collection of Hadith 'Mishkat al-Masabeeh', Sheikh Waheed-ud-Deen, writes in his well-known book 'Ahmal fi Asma’ al-Rijjal':

        "At the time of the consummation of her marriage Sayedah ‘Aishah’s age was not less than 18-19 years."

        All the above quotations give ample refutation to the common misconception that Sayedah ‘Aishah’s age at the time of her Nikah was 6 years and at the time of consummation of marriage it was only 9 years. If Muslim scholars of the present era deem fit to make an objective research instead of beating the old track, they will find ample material in the pages of history to arrive at a correct age for Sayedah ‘Aishah. This indeed would be a great service to the cause of Islam. – Islamic Review, December 1980, U.S.A.

        u like it much,huh?

        ja muista lukea lisäksi ensimmäiset 5-6 viestiäni

        that gotta hurt


      • bhbhbh
        tanukka kirjoitti:

        tajuatko että hadithit,eivät ole 100% luotettavia?(edes shahih,thank you,jihadwatch)
        Ja vieläpä sitä että kyseinen "hadith" ei ole edes hadith?
        Useat muut lähteet kumoavat tuon "hadithin".asia olisi erikseen jos tuo olisi edes hadith
        Todista "hadith" oikeaksi ja tai edes hadithiksi niin uskon sinua
        Muuten aisha oli 17-21 v
        Tiedätkö muuten että mitä hadith tarkoittaa?

        Kannattaa lukea tämä: http://wikiislam.net/wiki/Refutation_to_Muslim_Apologetics_against_Aisha's_Age_of_Consummation


      • tanukka-vanukka

      • bhbhbh

      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        http://www.jihadwatch.org/2009/01/muslim-scholar-argues-that-653-hadiths-in-sahih-bukhari-and-sahih-muslim-are-false.html
        http://www.quranicteachings.co.uk/ayeshas-age.htm
        http://www.studying-islam.org/articletext.aspx?id=935
        http://www.answering-christianity.com/aishahage.htm

        wait a bit

        http://en.wikipedia.org/wiki/Hisham_ibn_Urwah
        http://en.wikipedia.org/wiki/Asma_bint_Abu_Bakr

        hisham oli aishan lähisukulainen

        aika paha jos joku rupeaisi tädistään valehtelemaan,kun kerran täti oli vielä elossa

        bukhari yms joihin te vetoatte kirjoitettiin n200 vuotta profeetan jälkeen


      • tanukka-vanukka

    • tanukka

      kuka puhuu siinä hadithissa?muhammad(saas)?aisha?
      Ei kumpikaan.btw se ei ole edes hadith.lisäksi tutustu siihen jihadwatch linkkiin. Lue nuo viestini,et vain halua myöntää että sinulta ja muilta vietiin juuri pohja valheeltasi.älä jankkaa koko ajan samaa sillä se saa sinut näyttämään typerältä.etkä edelleen ole kumonnut mitään väittämääni

      • jojah

        Kuten lähteistä ilmenee, Aisha meni naimisiin M:n kanssa ollessaan 6-vuotias, avioliitto pantiin täytäntöön, ts. M. yhtyi fyysisesti Aishaan lapsen ollessa meikäläisen laskutavan mukaan 8-vuotias, arabialaisen perinteisen laskutavan mukaan 9-vuotias. Asiasta on sekä hädit-lähteitä, joissa mm. Aisha itse kertoo asiasta, että ibnhishamin kirja. Yksikään oppinut ei ole asiaa kiistänyt.


      • tanukka
        jojah kirjoitti:

        Kuten lähteistä ilmenee, Aisha meni naimisiin M:n kanssa ollessaan 6-vuotias, avioliitto pantiin täytäntöön, ts. M. yhtyi fyysisesti Aishaan lapsen ollessa meikäläisen laskutavan mukaan 8-vuotias, arabialaisen perinteisen laskutavan mukaan 9-vuotias. Asiasta on sekä hädit-lähteitä, joissa mm. Aisha itse kertoo asiasta, että ibnhishamin kirja. Yksikään oppinut ei ole asiaa kiistänyt.

        kuten lähteistä ilmenee,aisha oli 17-21 kun avioliitto pantiin täytäntöön.kun kerran olen kumonnut shahihien täyden luotettavuuden,lisäksi minulla on lisää materiaalia aishan iästä,mihin perustat väitteesi?


      • jojah
        tanukka kirjoitti:

        kuten lähteistä ilmenee,aisha oli 17-21 kun avioliitto pantiin täytäntöön.kun kerran olen kumonnut shahihien täyden luotettavuuden,lisäksi minulla on lisää materiaalia aishan iästä,mihin perustat väitteesi?

        "Muhammad solmi avioliiton 'aishan kanssa, kun tyttö oli 6-vuotias. Tämä on kiistaton tosiasia, joka löytyy mm. ibn Hishamin teoksesta "Jomalan lähettilään elämäkerta". Muhammad yhtyi 'aishaan lapsen ollessa meidän laskutapamme mukaan 8-, seemiläisen perinteen mukaan 9-vuotias. Yksikään muslimioppinut ei tätä kiistä, miksi siis sinä? "


      • tanukka
        jojah kirjoitti:

        "Muhammad solmi avioliiton 'aishan kanssa, kun tyttö oli 6-vuotias. Tämä on kiistaton tosiasia, joka löytyy mm. ibn Hishamin teoksesta "Jomalan lähettilään elämäkerta". Muhammad yhtyi 'aishaan lapsen ollessa meidän laskutapamme mukaan 8-, seemiläisen perinteen mukaan 9-vuotias. Yksikään muslimioppinut ei tätä kiistä, miksi siis sinä? "

        vai että kukaan oppinut ei kiistä tätä,salli minun nauraa


    • ..............

      Koraani valtuuttaa valehtelemaan uskottomille oman hengen tai islamin edun ollessa vaa­rassa. Tämä tanukka toimii tällä palstalla juuri näin.

      Tämä on hyvin ymmärrettävää: monille muslimeille ja islamin puolus­teli­joille Muhammadin elämä ja sen yksityiskoh­dat — islamin pyhä ydin, jota ei saa kyseenalaistaa ja josta muslimien oletetaan olevan ylpeitä ja jonka kunniaa he suojelevat kostoiskuillaan, mella­koi­misellaan ja muulla riehumisellaan — on yksinkertaisesti liian järkyttävä ja vasten­mielinen, jotta he voisivat hy­väksyä sen. Harva mieleltään terve ihminen, edes muslimi, haluaisi todella olla sellainen, millaiseksi Mu­ham­mad, “täydellinen ihminen”, islamin omissa lähteissä ku­vataan.

      On ilmeistä, että Mu­hammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuk­sia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvitte­lemaan olevansa jon­kinlainen poikkeuk­sellinen yli-ihminen: profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vai­kutelma, että Mu­hammad oli erittäin huonosta itse­tunnosta kärsinyt narsisti­nen vaino­harhainen so­siopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautu­maan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutuk­seen, ter­roriin, raiska­uksiin, vastustajiensa or­juut­tamiseen, kunnia- ja jouk­komurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muham­madin elämästä on laadittu paljon kau­nisteltuja ja vää­risteltyjä kuvauksia, joissa hä­nen käyttäyty­mistään on selitetty par­hain päin, monia kiusalli­sia asi­oita on “unohdettu” mainita, ja hä­nestä on pyritty an­tamaan kuva erään­laisena oi­keudenmukai­sena ja Jee­suksen kaltaisena ihan­teelli­sena myötätuntoi­sena pyhi­myk­senä. Samaan aikaan kui­tenkin luke­mat­tomat mart­tyyriu­desta haa­veile­vat mu­jahidinit, lap­set ja nuo­rukai­set Pales­tiinassa, Pakis­tanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuule­vat tarinoita Ko­raanista, Mu­hamma­din elämäker­rasta ja haditheista ja ihan­noivat hä­nen kiistä­mätöntä tai­tavuut­taan ovelana ja armot­tomana sota­päällik­könä, joka osasi moti­voida taistelijansa anta­maan kaikkensa ja kuole­maan asiansa puo­lesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäi­siin auktoriteetteihin, Ko­raanin ja sun­naan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietä­mät­tömät ja harhaanjoh­detut maltilli­semmat musli­mit, joiden roolina lännessä on — hyö­dyllisten idioo­ttien ominai­suudessa — toimia maaperää jiha­dille pehmentävänä etu­jouk­kona.

    • tanukka-vanukka

      yeah,right...

      vastaan huomenna sillä tänään aika on hyvin tiukalla

      sorry

    • tanukka-vanukka

      Koraani valtuuttaa valehtelemaan uskottomille oman hengen tai islamin edun ollessa vaa­rassa. Tämä tanukka toimii tällä palstalla juuri näin.

      olisi mahtavaa,jos laittaisit kaikki hadithit ja koraanin jakeet jotka tukevat väitettäsi

      Tämä on hyvin ymmärrettävää: monille muslimeille ja islamin puolus­teli­joille Muhammadin elämä ja sen yksityiskoh­dat — islamin pyhä ydin, jota ei saa kyseenalaistaa ja josta muslimien oletetaan olevan ylpeitä ja jonka kunniaa he suojelevat kostoiskuillaan, mella­koi­misellaan ja muulla riehumisellaan — on yksinkertaisesti liian järkyttävä ja vasten­mielinen, jotta he voisivat hy­väksyä sen. Harva mieleltään terve ihminen, edes muslimi, haluaisi todella olla sellainen, millaiseksi Mu­ham­mad, “täydellinen ihminen”, islamin omissa lähteissä ku­vataan

      en uskoisi pätkääkään islamiin,ellen olisi kyseenalaistanut monia asioita islamista(esim.aishan ikä)

      • tanukka-vanukka

        On ilmeistä, että Mu­hammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuk­sia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvitte­lemaan olevansa jon­kinlainen poikkeuk­sellinen yli-ihminen:

        oma vastaukseni ali "saatana" sinan narsisti syytöksiin
        http://faithfreedom.org/challenge/narcissist.htm

        narsistin määritelmä ja oireita:
        http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/narsistiset-luonnehairiot/


        ensinnäkin:narsisti ylistää itseänsä koko ajan.hän ei siedä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä eikä
        erilaisia mielipiteitä.JOS profeetta oli narsisti,niin miksi häntä moititaan koraanissa?

        O Prophet! Why do you prohibit [yourself from] what God has made lawful for you, seeking the approval of your wives? And God is Forgiving and Merciful.” (Quran 66:1)
        “…while you concealed within yourself that which God is to disclose and you feared the people, while God has more right that you fear Him..” (Quran 33:43)
        “It is not for the Prophet and those who have believed to ask forgiveness for the polytheists, even if they were relatives, after it has become clear to them that they are companions of Hellfire.” (Quran 9:113)
        “But as for he who came to you striving [for knowledge] while he fears [God], from him you are distracted. No! Indee d, they [these verses] are a reminder.” (Quran 80:8-11)(sokean miehen tarina)
        eräs hadith kertoo:"pelkään että teitä kohtaa sama mikä kohtasi kristittyjä,kun he liioittelivat jeesuksen ylistämisessä,sen takia kutsukaa minua jumalan orjaksi"
        kuten tiedetään narsisti ylistää itseään jatkuvasti,eikä tuon perusteella muhammad voinut olla narsisti

        toiseksi:
        eräs narsistin piirre on,että hän on ylimielinen.missään kohtaa sunnaa eikä koraania sanota että muhammad olisi ollut edes hitunen ylimielinen,sensijaan hän oli lämmin ja empaattinen persoona.

        kolmanneksi:
        narsistin eräs merkki on että hän on valehtelija.muhammad ei voinut valehdella,sillä mekkalaiset antoivat hänelle kunnianimen "totuudenmukainen"(al amin) enne kuin hän oli edes profeetta

        neljänneksi:
        narsisti ei kadu mitään:kerran muhammad lähetti erään miehen kertomaan eräälle heimolle islamista.heimon ja lähetin kanssa oli jotain erimielisyyksiä.
        tämä lähetti murhasi kostoksi heimon väkeä.heti kun profeetta kuuli tästä hän sanoi:"jumala pesen käteni tästä,en ole syyllinen tähän.jumala armahda minua"

        viidenneksi:
        narsisti on ärtyinen ja agressiivinen:muhammad ei koraanin ja sunnan mukaan ikinä ollut agressiivinen tai ärtyisä.sen sijaan hän rukoili anteeksiantoa ja armoa vihollisilleen

        kuudenneksi:
        keskittymishäiriöitä:narsistin on vaikea keskittyä mihinkään pitkäkestoisesti,ja muhammad saarnasi mekassa n.13-vuotta ilman hyväksyntää

        seitsemänneksi:
        narsitilla on epävakaita suhteita:muhammad oli naimisissa n.13 naisen kanssa,eikä niissä sesiintynyt "epävakautta"

        kahdeksanneksi:
        identiteetti häiriö:narsistilla näin on,mutta muhammad ei kertaakaan epäröinyt olevansa Jumalan profeetta niinä vuosina kun hän oli profeettana

        yhdeksänneksi:
        itsetuhoisa käytös:ei missään ole mainintaa että muhammad olisi ollut itsetuhoinen

        viimeiseksi:
        hyväksikäyttää ihmisiä:muhammadin ei ole tiedetty hyväksikäyttäneen tai riistäneen ketään


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        On ilmeistä, että Mu­hammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuk­sia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvitte­lemaan olevansa jon­kinlainen poikkeuk­sellinen yli-ihminen:

        oma vastaukseni ali "saatana" sinan narsisti syytöksiin
        http://faithfreedom.org/challenge/narcissist.htm

        narsistin määritelmä ja oireita:
        http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/narsistiset-luonnehairiot/


        ensinnäkin:narsisti ylistää itseänsä koko ajan.hän ei siedä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä eikä
        erilaisia mielipiteitä.JOS profeetta oli narsisti,niin miksi häntä moititaan koraanissa?

        O Prophet! Why do you prohibit [yourself from] what God has made lawful for you, seeking the approval of your wives? And God is Forgiving and Merciful.” (Quran 66:1)
        “…while you concealed within yourself that which God is to disclose and you feared the people, while God has more right that you fear Him..” (Quran 33:43)
        “It is not for the Prophet and those who have believed to ask forgiveness for the polytheists, even if they were relatives, after it has become clear to them that they are companions of Hellfire.” (Quran 9:113)
        “But as for he who came to you striving [for knowledge] while he fears [God], from him you are distracted. No! Indee d, they [these verses] are a reminder.” (Quran 80:8-11)(sokean miehen tarina)
        eräs hadith kertoo:"pelkään että teitä kohtaa sama mikä kohtasi kristittyjä,kun he liioittelivat jeesuksen ylistämisessä,sen takia kutsukaa minua jumalan orjaksi"
        kuten tiedetään narsisti ylistää itseään jatkuvasti,eikä tuon perusteella muhammad voinut olla narsisti

        toiseksi:
        eräs narsistin piirre on,että hän on ylimielinen.missään kohtaa sunnaa eikä koraania sanota että muhammad olisi ollut edes hitunen ylimielinen,sensijaan hän oli lämmin ja empaattinen persoona.

        kolmanneksi:
        narsistin eräs merkki on että hän on valehtelija.muhammad ei voinut valehdella,sillä mekkalaiset antoivat hänelle kunnianimen "totuudenmukainen"(al amin) enne kuin hän oli edes profeetta

        neljänneksi:
        narsisti ei kadu mitään:kerran muhammad lähetti erään miehen kertomaan eräälle heimolle islamista.heimon ja lähetin kanssa oli jotain erimielisyyksiä.
        tämä lähetti murhasi kostoksi heimon väkeä.heti kun profeetta kuuli tästä hän sanoi:"jumala pesen käteni tästä,en ole syyllinen tähän.jumala armahda minua"

        viidenneksi:
        narsisti on ärtyinen ja agressiivinen:muhammad ei koraanin ja sunnan mukaan ikinä ollut agressiivinen tai ärtyisä.sen sijaan hän rukoili anteeksiantoa ja armoa vihollisilleen

        kuudenneksi:
        keskittymishäiriöitä:narsistin on vaikea keskittyä mihinkään pitkäkestoisesti,ja muhammad saarnasi mekassa n.13-vuotta ilman hyväksyntää

        seitsemänneksi:
        narsitilla on epävakaita suhteita:muhammad oli naimisissa n.13 naisen kanssa,eikä niissä sesiintynyt "epävakautta"

        kahdeksanneksi:
        identiteetti häiriö:narsistilla näin on,mutta muhammad ei kertaakaan epäröinyt olevansa Jumalan profeetta niinä vuosina kun hän oli profeettana

        yhdeksänneksi:
        itsetuhoisa käytös:ei missään ole mainintaa että muhammad olisi ollut itsetuhoinen

        viimeiseksi:
        hyväksikäyttää ihmisiä:muhammadin ei ole tiedetty hyväksikäyttäneen tai riistäneen ketään

        profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vai­kutelma, että Mu­hammad oli erittäin huonosta itse­tunnosta kärsinyt narsisti­nen vaino­harhainen so­siopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautu­maan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutuk­seen, ter­roriin, raiska­uksiin, vastustajiensa or­juut­tamiseen, kunnia- ja jouk­komurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muham­madin elämästä on laadittu paljon kau­nisteltuja ja vää­risteltyjä

        ali "saatana" sinan "haasteet" eivät ole mikään ongelma,niiden selvittäminen vain vie aikaa,joten en kerkeä nyt vastaamaan


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vai­kutelma, että Mu­hammad oli erittäin huonosta itse­tunnosta kärsinyt narsisti­nen vaino­harhainen so­siopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautu­maan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutuk­seen, ter­roriin, raiska­uksiin, vastustajiensa or­juut­tamiseen, kunnia- ja jouk­komurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muham­madin elämästä on laadittu paljon kau­nisteltuja ja vää­risteltyjä

        ali "saatana" sinan "haasteet" eivät ole mikään ongelma,niiden selvittäminen vain vie aikaa,joten en kerkeä nyt vastaamaan

        Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muham­madin elämästä on laadittu paljon kau­nisteltuja ja vää­risteltyjä kuvauksia, joissa hä­nen käyttäyty­mistään on selitetty par­hain päin, monia kiusalli­sia asi­oita on “unohdettu” mainita, ja hä­nestä on pyritty an­tamaan kuva erään­laisena oi­keudenmukai­sena ja Jee­suksen kaltaisena ihan­teelli­sena myötätuntoi­sena pyhi­myk­senä. Samaan aikaan kui­tenkin luke­mat­tomat mart­tyyriu­desta haa­veile­vat mu­jahidinit, lap­set ja nuo­rukai­set Pales­tiinassa, Pakis­tanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuule­vat tarinoita Ko­raanista, Mu­hamma­din elämäker­rasta ja haditheista ja ihan­noivat hä­nen kiistä­mätöntä tai­tavuut­taan ovelana ja armot­tomana sota­päällik­könä, joka osasi moti­voida taistelijansa anta­maan kaikkensa ja kuole­maan asiansa puo­lesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäi­siin auktoriteetteihin, Ko­raanin ja sun­naan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietä­mät­tömät ja harhaanjoh­detut maltilli­semmat musli­mit, joiden roolina lännessä on — hyö­dyllisten idioo­ttien ominai­suudessa — toimia maaperää jiha­dille pehmentävänä etu­jouk­kona.

        ks edellinen viesti

        olen jo selvittänyt aishan ja narsisti syytökset,10 vielä


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muham­madin elämästä on laadittu paljon kau­nisteltuja ja vää­risteltyjä kuvauksia, joissa hä­nen käyttäyty­mistään on selitetty par­hain päin, monia kiusalli­sia asi­oita on “unohdettu” mainita, ja hä­nestä on pyritty an­tamaan kuva erään­laisena oi­keudenmukai­sena ja Jee­suksen kaltaisena ihan­teelli­sena myötätuntoi­sena pyhi­myk­senä. Samaan aikaan kui­tenkin luke­mat­tomat mart­tyyriu­desta haa­veile­vat mu­jahidinit, lap­set ja nuo­rukai­set Pales­tiinassa, Pakis­tanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuule­vat tarinoita Ko­raanista, Mu­hamma­din elämäker­rasta ja haditheista ja ihan­noivat hä­nen kiistä­mätöntä tai­tavuut­taan ovelana ja armot­tomana sota­päällik­könä, joka osasi moti­voida taistelijansa anta­maan kaikkensa ja kuole­maan asiansa puo­lesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäi­siin auktoriteetteihin, Ko­raanin ja sun­naan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietä­mät­tömät ja harhaanjoh­detut maltilli­semmat musli­mit, joiden roolina lännessä on — hyö­dyllisten idioo­ttien ominai­suudessa — toimia maaperää jiha­dille pehmentävänä etu­jouk­kona.

        ks edellinen viesti

        olen jo selvittänyt aishan ja narsisti syytökset,10 vielä

        ainiin

        Was He Insane?
        Someone who has dealt with mentally ill knows people can be identified by their symptoms. Muhammad displayed no symptom of insanity at any time in his life No friend, wife, or family member suspected or abandoned him due to insanity. As for the effects of revelations on the Prophet, such as perspiration and the likes, it was due to the intensity of the Message which he had to bear and not due to any epileptic fit or instance of insanity...


        Quite to the contrary, Muhammad preached for a long time and brought a Law unknown in its completeness and sophistication to ancient Arabs. If the prophet was insane, it would have been obvious to those around him at one point in a period of twenty three years. When in history did an insane man preach his message to worship One God for ten years, three of which he and his followers spent in exile, and eventually became the ruler of his lands? Which insane man has ever won the hearts and minds of people who met him and earned the respect of his adversaries?


        More so, his closest companions, Abu Bakr and Umar were recognized for their abilities, nobility, skills, and finesse. They were willing to sacrifice anything for the religion he brought. On one occasion, Abu Bakr, brought all his material possessions to Muhammad, may the mercy and blessings of God be upon him, and when asked what he left for his family, responded, ‘I left for them God and His Messenger!’


        Abu Bakr, a merchant by profession, after being elected the ruler of all of Arabs after Muhammad, spent a mere two dirham on himself and his family!


        Umar became the ruler of Arabia after Abu Bakr and conquered Syria, Egypt, and subdued the Persian and Roman Empires. He was a man known for his scrupulous justice. How can someone suggest these people were following a mentally deranged individual?


        God suggests: stand before God without bias or pre-conceived beliefs, and discuss it with another person or think about it yourself, this prophet has no madness, he is as stable today as you had known him for forty years.


        “Say: ‘I counsel you one thing only: Be (ever­ conscious of) standing before God, whether you are in the company of others or alone; and then bethink yourselves (that) there is no madness in (this prophet,) your fellow-man: he is only a warner to you of suffering severe to come.’” (Quran 34:46)


        The Meccans of old rejected his call out of tribal partisanship, and they were not truthful in their accusations of his insanity. Even today, many people refuse to accept Muhammad as a prophet simply because he was an Arab and self-gratify themselves by saying he must have been insane or worked for the devil. Their hatred for Arabs translates into their rejection of Muhammad, even though God says:


        “Nay, but he (whom you call a mad poet) has brought the truth; and he confirms the truth of (what the earlier of God’s) message-bearers (have taught).” (Quran 37:37)


        Although the pagan Arabs knew Muhammad all too well, but they still through accusations of insanity at him, for they considered his religion a sacrilege against the tradition of their forefathers.


        “And when our verses are recited to them as clear evidences, they say, ‘This is not but a man who wishes to avert you from that which your fathers were worshipping.’ And they say, ‘This is not except a lie invented.’ And those who disbelieve say of the truth when it has come to them, ‘This is not but obvious magic.’ And We had not given them any scriptures which they could study, and We had not sent to them before you, (O Muhammad), any warner. And those before them denied, and they (the people of Mecca) have not attained a tenth of what We had given them. But they (i.e., the former peoples) denied My messengers, so how (terrible) was My reproach.” (Quran 34:43-45


      • tanukka-vanukka
        tanukka-vanukka kirjoitti:

        ainiin

        Was He Insane?
        Someone who has dealt with mentally ill knows people can be identified by their symptoms. Muhammad displayed no symptom of insanity at any time in his life No friend, wife, or family member suspected or abandoned him due to insanity. As for the effects of revelations on the Prophet, such as perspiration and the likes, it was due to the intensity of the Message which he had to bear and not due to any epileptic fit or instance of insanity...


        Quite to the contrary, Muhammad preached for a long time and brought a Law unknown in its completeness and sophistication to ancient Arabs. If the prophet was insane, it would have been obvious to those around him at one point in a period of twenty three years. When in history did an insane man preach his message to worship One God for ten years, three of which he and his followers spent in exile, and eventually became the ruler of his lands? Which insane man has ever won the hearts and minds of people who met him and earned the respect of his adversaries?


        More so, his closest companions, Abu Bakr and Umar were recognized for their abilities, nobility, skills, and finesse. They were willing to sacrifice anything for the religion he brought. On one occasion, Abu Bakr, brought all his material possessions to Muhammad, may the mercy and blessings of God be upon him, and when asked what he left for his family, responded, ‘I left for them God and His Messenger!’


        Abu Bakr, a merchant by profession, after being elected the ruler of all of Arabs after Muhammad, spent a mere two dirham on himself and his family!


        Umar became the ruler of Arabia after Abu Bakr and conquered Syria, Egypt, and subdued the Persian and Roman Empires. He was a man known for his scrupulous justice. How can someone suggest these people were following a mentally deranged individual?


        God suggests: stand before God without bias or pre-conceived beliefs, and discuss it with another person or think about it yourself, this prophet has no madness, he is as stable today as you had known him for forty years.


        “Say: ‘I counsel you one thing only: Be (ever­ conscious of) standing before God, whether you are in the company of others or alone; and then bethink yourselves (that) there is no madness in (this prophet,) your fellow-man: he is only a warner to you of suffering severe to come.’” (Quran 34:46)


        The Meccans of old rejected his call out of tribal partisanship, and they were not truthful in their accusations of his insanity. Even today, many people refuse to accept Muhammad as a prophet simply because he was an Arab and self-gratify themselves by saying he must have been insane or worked for the devil. Their hatred for Arabs translates into their rejection of Muhammad, even though God says:


        “Nay, but he (whom you call a mad poet) has brought the truth; and he confirms the truth of (what the earlier of God’s) message-bearers (have taught).” (Quran 37:37)


        Although the pagan Arabs knew Muhammad all too well, but they still through accusations of insanity at him, for they considered his religion a sacrilege against the tradition of their forefathers.


        “And when our verses are recited to them as clear evidences, they say, ‘This is not but a man who wishes to avert you from that which your fathers were worshipping.’ And they say, ‘This is not except a lie invented.’ And those who disbelieve say of the truth when it has come to them, ‘This is not but obvious magic.’ And We had not given them any scriptures which they could study, and We had not sent to them before you, (O Muhammad), any warner. And those before them denied, and they (the people of Mecca) have not attained a tenth of what We had given them. But they (i.e., the former peoples) denied My messengers, so how (terrible) was My reproach.” (Quran 34:43-45

        lisää?


    • seli seli

      tanukalla kiire sepitellä,mutta ei tuo mene kehenkään läpi..teot puhuvat puolestaan ja koraaniakin voi tutkia myös pakana kansa jossa kikki lukee joten heipat sulle

    • tanukka

      fella,tell me that from where i got ali sina's challenge,if not from there?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe