Lainauslouhinta

Solon1

Tämä on ilmeisesti se kuuluisa pätkä, missä trollaavan multinikin mukaan Stephen Jay Gould myöntää ettei välimuotofossiileja ole.

"Stephen Jay Gould on intermediate forms

The fossil record with its abrupt transitions offers no support for gradual change. All paleontologists know that the fossil record contains precious little in the way of intermediate forms; transitions between major groups are characteristically abrupt. Gradualists usually extract themselves from this dilemma by invoking the extreme imperfection of the fossil record.

– Stephen Jay Gould[19][20]

The full context shows that Gould only states this argument in order to reject it:

Although I reject this argument (for reasons discussed in ["The Episodic Nature of Evolutionary Change"]), let us grant the traditional escape and ask a different question.[20]

Knowing that creationists are quoting him as if he were promoting this position, Gould responded with this scathing remark:

Since we proposed punctuated equilibria to explain trends, it is infuriating to be quoted again and again by creationists -- whether through design or stupidity, I do not know -- as admitting that the fossil record includes no transitional forms. The punctuations occur at the level of species; directional trends (on the staircase model) are rife at the higher level of transitions within major groups.[21]

http://en.wikipedia.org/wiki/Fallacy_of_quoting_out_of_context

No, sehän oli selvää, että mytomaani denialisti valehteli tästäkin asiasta.

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos sanon että Rambo XLIV on erinomainen elokuva, kaunistelen asiaa.

      Kreationisti lainaa näin: naapurin.kissa sanoo "Rambo XLIV on erinomainen elokuva".

    • a.

      Kaunistelen asiaa.

      Kaikki paleontoligit tietävät ja myöntävät ettei yhdellekään nykyisin elävälle eliölle löydy fossiilistosta vähittäisen kehityksen todistavia välimuotoja.

      Niitä on heidän mielestään vain löydetty aivan liian vähän. Tämä ei tarkoita sitä etteivätkö nämä tutkijat silti (ihme kyllä) edelleenkin usko evoluutioon. Kyllä he uskovat vaikka todisteita ei ole.
      Sitä se uskonto teettää. Evo-uskonto.

    • asianharrastaja

      "Niitä [todisteita] on heidän mielestään vain löydetty aivan liian vähän."

      Löydetty silti tarpeeksi tuottamaan johtopäätökset, jotka ovat uskottavampia kuin ne toiset, joille ei ole yhtään todisteita.

      "Kyllä he uskovat vaikka todisteita ei ole.
      Sitä se uskonto teettää."

      Mutta ei "evo-uskonto", koska sellaista ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe