Taustaa:
Olen 16w tyttö enkä ole koskaan uskonut Jumalaan yms. Olen aina ollut hieman tapakristillisyyttä vastaan, ja kun oli aika mennä rippikouluun, tämä asia tuli esille. En käynyt rippikoulua, vaikka äitini niin halusikin (kun koko suku tähän asti ainakin oli sen käynyt). Mummonikin yritti lahjoa, ettei vaan pikkunen joutuis Helvettiin (TÖRKEETÄ!! MITEN KOKO SUKU LAHJOTAAN!!!). Tuskin rippikoulun käymisestäkään on mitään hyötyä siinä, jos ei usko (mitä luulette?). Vanhempieni kanssa olen käynyt aivan "ihania" keskusteluita siitä, miksi en käynyt riparia, ja haluan erota kirkosta.
Lopputulos:
Sovimme, että peruskoulun käytyäni voin vihdoinkin erota kirkosta. Ja ihanaa, se päivä koitti vihdoin! Eroanomus on lähetetty!
Pointti:
Jos et usko Jumalaan, kirkon sanomaan tai/ja haluat vain kirkkohäät, -hautajaiset tai/ja ristiäiset, niin olkaa hyvät älkääkä teeskennelkö tai valehdelko. Erotkaa jo tänään! Jättäkää kirkko niille, jotka oikeesti uskoo. Hox! Kolehti- ja verorahatkin menevät suurimmaksi osaksi oman uskonne levittämiseen.............
"Onneksenne" te tapakristityt omaatte kaksinaismoraalin, ettekä edes tajua koko asiaa.
Ei trolleja tänne. Kiitos!
Älkää teeskennelkö tapakristityt!Erotkaa!
12
332
Vastaukset
- rehellisyys perii
Ratkaisusi on oikea. Olen samaa mieltä. En kannata valtionkirkkoa ja muotojumalisuutta. Olen helluntailainen ja myös sydämessäni uskovainen. Tiedän, että on kyllä kirkossakin uskovaisia.
Et menettänyt mitään. Ripari oli minusta aika persiistä.
- koskasaatanasanoonii
Menetit ison läjän fygyy jolla olisit voinut tehdä syntiä mikä on keskisormen osoitus kirkon opeille!
Mutta teit hienon ratkaisun - Et-opelta
Jo yli 30 prosenttia helsinkiläisnuorista jättää rippikoulun väliin ja noin 20 prosenttia espoolaisista. Jostain syystä Vantaalla käydään rippikoulussa enemmän, milteipä 90 prosenttia kävisi, ainakin kirkon oman ilmoituksen mukaan, vaikka kirkkoon Vanaalla kuuluukin vain 68 prosenttia.
Mikä Vantaalla vetää kirkkoon kuulumattomia nuoria noinkin paljon rippikouluun?? Onko tietoo?- Parin nuoren isä
Kaverit ja rippilahjaksi luvattu mopo...
Kirkosta tai kirkon opeista ei kukaan mitään välitä. Kirkko saa kuitenkin tästä syyn hehkuttaa omaa "suosiotaan" nuorison piirissä. Toivoisin kyllä nuorisolta hieman suoraselkäisempää asennetta. Jos ei usko kirkon lööperiin, ei riparille mennä. Periaatteita ei pidä myydä yhden mopon hinnalla.
- ulappalintu
Nuorille voisi enemmänkin mainostaa Prometheus -leirien mahdollisuutta, siinäpä samalla mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiinkin ja kenties oikeasti avartaa käsityksiään. Itselleni ei silloin aikoinaan ainakaan tullut edes mieleen, etteikö rippikoulu olisi pakollinen.
- Cosmos
Rippikoulun käyminen tai käymättömyyshän on jokaisen ihan oma valinta. Ei se vanhemmille (saati muille sukulaisille!) kuulu mitenkään. Jos mulla olisi lapsia, niin he saisivat takuulla aivan itse valita kaiken, mikä uskontoon liittyy. Ottakaa huomioon, että perustuslaissakin on taattu uskonnon ja omantunnon vapaus, joka koskee kaikkia, myös alaikäisiä. Muut lait ovat valitettavasti perustuslakia vastaan, koska alaikäinen ei voi ilman vanhempiensa suostumusta erota. Tämä on ihan käsittämätön epäkohta, joka pitäisi kyllä korjata mahdollisimman pian.
- Cosmos
Rippikoulun käyminen tai käymättömyyshän on jokaisen ihan oma valinta. Ei se vanhemmille (saati muille sukulaisille!) kuulu mitenkään. Jos mulla olisi lapsia, niin he saisivat takuulla aivan itse valita kaiken, mikä uskontoon liittyy. Ottakaa huomioon, että perustuslaissakin on taattu uskonnon ja omantunnon vapaus, joka koskee kaikkia, myös alaikäisiä. Muut lait ovat valitettavasti perustuslakia vastaan, koska alaikäinen ei voi ilman vanhempiensa suostumusta erota. Tämä on ihan käsittämätön epäkohta, joka pitäisi kyllä korjata mahdollisimman pian.
- Eihän sitä ennenkään
Eroatte kirkosta vain koska se kieltää saman sukupuolen kanssa makaamisen.
Teille homoille ja lesboille löytyy kyllä paikka HELVETISTÄ.- Näin on
"Teille homoille ja lesboille löytyy kyllä paikka HELVETISTÄ"
Helvettiin myös sinun matkasi käy, trolliseni.
- pelimerkki
Hyvä valinta. Parempi olisi jos kukaan ei voisi lapsiaan edes liittää kirkkoon.
- trollmyday
Tällä palstalla on kehnot röllit....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161472Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925