Arhinmäki tuo kilometrimaksut!

A.Utoilija

vasuri Paavo Arhinmäki, uusi liikenneministeri, stadilaislähtöinen autoton anarkisti, ajaa varmasti kilometrimaksun käyttöönottoa. Ensin se tulee ruuhkamaksun verukkeella pk-seudulle gps-pohjaisena, josta se levitetään koko maahan. Hanke on jo pitkällä liikenneministeriössä.

Siis kuvitelkaa: yksityisautoilun vihaaja, töherrys-spray-teinien puolustaja ja anarkisti päättää jatkossa koko maan liikenneasioista. Kommunisti, joka sanoo itseään netissä punavihreäksi.

mahtava hallitus, ja me autoilijat köyhdymme!

14

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ö.utoilija

      Meinaatko että käy asentamassa meidän autoihin jonkun systeemin?

      En uso.

      • Paavo ei asenna

        Uso pois. Tekniikka on jo olemassa ja konstit maksun kantajalta kyllä löytyvät, että autoilija vapaaehtoisen pakon edessä hankkii autoonsa tuon systeemin. Vaihtoehto jos ei hanki on vieläkin kalliimpi. Tällaisia on jo muualla Euroopassa käytössä.


      • PaavoPerusJätkä
        Paavo ei asenna kirjoitti:

        Uso pois. Tekniikka on jo olemassa ja konstit maksun kantajalta kyllä löytyvät, että autoilija vapaaehtoisen pakon edessä hankkii autoonsa tuon systeemin. Vaihtoehto jos ei hanki on vieläkin kalliimpi. Tällaisia on jo muualla Euroopassa käytössä.

        Ei minkäänlaista mahdollisuutta mennä läpi tuommoinen systeemi.

        Ihan turhaa keskustella koko asiasta.


    • ertfy

      Kyllä tuo mulle passaa, että Helsinkiin tulee ruuhkamaksut kepsillä. Teillähän on keskimäärin huomattavasti muuta maata paremmat tulotkin siellä pääkaupungissa, joten sovitte hyvin kokeilun maksajiksi.

      Maaseudulla auto ei ole ylellisyystarvike vaan välttämättömyys, joten maksutkin pitäisi porrastaa.

      • Elämä on niin halpaa

        "Teillähän on keskimäärin huomattavasti muuta maata paremmat tulotkin siellä pääkaupungissa, joten sovitte hyvin kokeilun maksajiksi."

        Millasen tönön sieltä junteista jos myyn 60 neliöisen kaksioni (arvo n. 415 000€) ja muutan sinne. Paljonkos se pakollinen asukaspysäköintitunnus maksaa siellä periferiassa? Täällä Stadissa se ei ole kuin 100€ vuodessa ja mites noi muut pysäköinti maksut? Pysäköikö 1€:lla yli kymmenen minuuttia? Entäs pysäköintivirhemaksut...


      • vihel(r)tääkö pönt..
        Elämä on niin halpaa kirjoitti:

        "Teillähän on keskimäärin huomattavasti muuta maata paremmat tulotkin siellä pääkaupungissa, joten sovitte hyvin kokeilun maksajiksi."

        Millasen tönön sieltä junteista jos myyn 60 neliöisen kaksioni (arvo n. 415 000€) ja muutan sinne. Paljonkos se pakollinen asukaspysäköintitunnus maksaa siellä periferiassa? Täällä Stadissa se ei ole kuin 100€ vuodessa ja mites noi muut pysäköinti maksut? Pysäköikö 1€:lla yli kymmenen minuuttia? Entäs pysäköintivirhemaksut...

        Älä muuta vaan myy autosi niin maailma pelastuu ja säästyt monilta, monilta kohoavilta maksuilta, veroilta ja hankaluuksilta. Ja sinusta tulee tsadilainen oikea, aito viherpiipertäjä.


      • elämä on...
        Elämä on niin halpaa kirjoitti:

        "Teillähän on keskimäärin huomattavasti muuta maata paremmat tulotkin siellä pääkaupungissa, joten sovitte hyvin kokeilun maksajiksi."

        Millasen tönön sieltä junteista jos myyn 60 neliöisen kaksioni (arvo n. 415 000€) ja muutan sinne. Paljonkos se pakollinen asukaspysäköintitunnus maksaa siellä periferiassa? Täällä Stadissa se ei ole kuin 100€ vuodessa ja mites noi muut pysäköinti maksut? Pysäköikö 1€:lla yli kymmenen minuuttia? Entäs pysäköintivirhemaksut...

        Mihin siellä stadissa autoa tarttee kun on julkiset ja palvelut aivan vieressä? Ai niin,stadihan on näiden viherpipertäjien luvattu tyyssija,kuinkas muutenkaan...


    • köyhätkyykkyyn

      Käyttömaksun korotus ja polttoaineesen veroa lisää. Tämä toteutuu 100 % varmuudella kahden vuoden sisällä.

      • Puoli vuotta

        "Käyttömaksun korotus ja polttoaineesen veroa lisää. Tämä toteutuu 100 % varmuudella kahden vuoden sisällä."

        Ei tarvitse odottaa noin kauan, koska nuo korotukset päätettiin jo hallitusohjelmasta, ja tulevat voimaan todennäköisesti ensi vuoden alusta. Polttoaineveron 10%:n korotus luultavasti jo syksyllä.


    • VasuriToisPolvessa

      Ei varmasti aja.

      Laadassa ei ole ylimääräisille härpäkkeille tilaa.

      Ukko vaihtuu heti jos sellaista alkaa puhumaan.

    • kertokaa se hänelle.

      Maanantaina uusi liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) näkyy jo ensimmäisissä kommenteissaan vilautellut kilometriveron käyttöön ottoa, kun tiemäärärahat eivät riitä.

      Eipä taida täti tietää, että tiemaksut on niin kallista verotusta, ettei se varmaan muutamaan vuoteen tuota paljon mitään, vaan syö loputkin tiemäärärahat. No, kyllä varmaan neuvovat uutta ministeriä heti kohta näissä asioissa. Nyt vaan paistaa täysi tietämättömyys läpi vähän turhankin rempseästi.

      Tuolla EU:ssa on ns. EETS-direktiivi näistä sähköisen tiemaksun keräysjärjestelmistä. Sen mukaan autoilijan ja verottajan välillä toimisi ns. ETTS-palveluntarjoajia, jotka varustaisivat autot satelliittilaitteilla (ja laskuttaisivat autoilijaa tästä) sekä keräisivät verot ja tilittäisivät ne verottajalle. Ennen kuin tällaiset systeemit ovat olemassa, satelliittipohjaisesta verotuksesta ei tule oikein mitään. Vielä toistaiseksi ei ole markkinoille ilmaantunut ainoatakaan tällaista firmaa.

      Hallitusohjelmassa tämä onkin kirjattu vain selvityskohteeksi, ei miksikään tuloa tuottavaksi lähteeksi.

      • VM eikä LVM

        Ja kertokaa myös, että tämä on veroa, eli VM:n asia. Ei siis ollekaan liikenneministeriön reviiriä, joten ministeri saa puhua aivan rauhassa mitä vaan läpiä päähänsä...


    • Selvännäkijä uuno

      Mää kyllä survon Arhinmäen fillarin sen näköiseks ettei merkkiä tunnista. Pullamössö vasuri meinaa alkaa liikoja veroja autoilijoille keksimään.Mutta ei se uusi hallitus tule syksyä näkemään, se on saletti.

    • tottelematon

      Luulin asuvani demokraattisessa länsimaisessa ihmisoikeuksia kunnioittavassa vapaassa maassa enkä DDR:ssä. Orwellin 1984 painajainen on käymässä toteen, näin ei saa tapahtua!
      Ilmoitan jo tässä vaiheessa että aion olla kansalaistottelematon tällaisia totalitaarisia valvontakoneistoja vastaan! Viekää perkele vaikka vankilaan, ei se elämänlaatu siitä enää huonone jos nuo kyttäysjärjestelmät tulevat voimaan! Sama vaikka tappaisivat pois kuten hitlerin saksassa, ei Orwellilaisessa maailmassa ole mitään mieltä elääkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe