Huumeet ja muut vain rikkoivat Satua, hän löysi uskon

eräästä elämästä

Satu kertoo tästä itse videossa

http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=FDE7FB667C1226951C594509CF6DE02D?id=14169

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo huumeet on tekopiriste, mutta ihmisen perusiloisuus katoaa kerta kerran jälkeen, eli ihminen ei osaa enää olla iloinen ilman huumetta.
      Onneksi tuokin tyttö löysi Jumalan ja sai avun.
      Harmi että se auttaa niin harvoja.

      Siinä olisikin papeilla ja kirkon väellä muutenkin sarkaa tehdä duunia, miten kirkosta saatte paikan jonne on hyvä mennä, eikä saa vittuilua niin kuin minä, kirjoitin siitä jo about vuosi sitten eri nimellä. Eikä tilanne ole parantunut sen jälkeen.
      Kirkko vaan on sellainen hörhöjen sekoamispaikka, sinne ei tervejärkiset tahdo mennä suuressakaan hädässä. Ellei sitten ole kuolemassa ja joku vaan satu sattumalta kohdalle.

    • siellä on hyvä

      Ei sinun kirkkoon tarvitse mennä, jos et halua, kokeile vapaaseurakuntaa!

    • Kiitos vastauksestasi.
      En voi kokeilla lahkoja, koska kuulemani mukaan niistä ei ehkä pääse eroon, vaan saa peräänsä erimuotoisia uhkailijoita.
      Niistä on ollut paljon puhetta TV.
      On jopa perustettu ”irti uskon lahkoista” –ryhmiä, esimerkkinä viimeisimpänä kuulin että jehovat painostaa entisiä jäseniään.

      Kyllä kaikki otetaan ihanasti ja iloisesti avosylin vastaan mutta kun ajatukset menee ristiin niin ihanuus muuttuu helvetiksi.

      Olen aika avoin ja sanon niinkun ajattelen, ja monien harmiksi ajattelen ja sanon liikaa ;)
      Olen miettinyt asioita paljon lukemani ja kokemani perusteella olen huomannut että ev.lut. seurakunta on se vähiten pelottava, koska siitä voi erota, kirkossa ei ole pakko käydä, eikä raamattua ole pakko lukea saati uskoa, saati totella.

      Oppimani mukaan kaikki muut uskonnot tuntuvat olevan manipulointia, uhkausta, pelottelua, mikä enemmän jotain tai mikä vähemmän toista. Tutustuin kerran vähän skientologiaan ja olin viis vailla liittyä, kunnes alkoi siihen liittyneiden jäsenten totuuden paljastaminen ja säikähdin ja revin kaikki paperit ja päätin etten enää koskaan liity mihinkään. Entiset skientologit ovat myös uhkausten kohteena ja kuuluu siihen uskonnontuki ryhmään. (=muistaako joku sen nimen?)

      Uskonnot pelottaa, niihin liittyminen on ihanaa ja auvoista ja jos jostain asiasta ei pidä ja on erimieltä eikä tahdo tehdä jotain niin alkaa satelee tappouhkauksia ja henkistä painostusta. Esimerkkinä kaikki uskonnot joista olen kuullut sen vähän mitä olen. Ev.lut on ainut vapaa uskonto maailmassa, se ei pakota eikä kiristä ja siinä tulee toivottavasti olemaan sen pelastus.

      Uskomukseni mukaan kaikki aikuiset jotka kuuluu ev.lut. kuuluu siihen omasta vapaasta tahdosta.

      Mutta nyt kirkko on eksynyt ja hyljännyt seurakuntansa. Kirkko on kuin vanha maamuna, kun siihen koskee se pussahtaa vain tyhjää savua.

    • miksi hysteerinen?

      Ei niihin seurakuntiin kukaan pakota menemään uudestaan jos ei kiinnosta, sen takia sinä olet kyllä väärässä! Minulle tulee seurakunnissa hyvä olo, ja on yleensä ollut mukava olla siellä.

      • Anteeksi jos kuulostan hysteeriseltä.
        Johtuisiko se kokemuksestani, joka on eri palstalla
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9948285

        jatkan sinne, koska aiheeni ei kuulu huumeeseen, ettei aloittajasta tunnu pahalta.
        Minä en tahdo kiusata ketään, kaikesta kokemastani pahuudesta huolimatta olen yrittänyt elää minulle vahvasti opetetun kristillisen opin mukaan. Ja kaiken olen yrittänyt yksin ilman kirkkoa.
        Minulle on elämän ohjenuorana ollut kaksi asiaa ylitse muiden :
        1. älä tapa käsky 5 ja
        2. loput käskyt kuittaan sanomalla : älä ole paha.

        Mutta vielä se että en uskalla muihin kuin ev.lut.iin, ja mielummin siihen wanhaan ev.lut.iin.
        Nykyinen ev.lut ei ole enää se ev.lut johon minut on kasvatettu ja joka minä tunnen olevani.
        Kirkostamme on tullut ihan vieras asia minulle.

        Vielä siitä pakottamisesta kun katsoin sen yhden ohjelman jehovista ja kuulin sinä miten ne käyttäytyi kun pakotti ihmisiä, niin tuli takauma lapsuudesta, kun pitkään aikuisuuteen vielä pelkäsin steissillä, eli rautatieasemalla, siellä oli aina niitä jehovia jotka huusi ja tarras kiinni ja muistan miten pelkäsin niitä. Ja kun myöhemmin tuli niitä pelastusarmeijalaisia seisoskelemaan niin juoksin niitäkin karkuun kun luulin että ne on jehovia ja tulee ottaa kiinni. Ei millään pahalla mutta totta tämä on. Ja siinä ohjelmassa puhuttiin se, miten ennen pakotettiin pelottelemalla ihmisiä liittymään jehoviin. Äitiänikin kerran retuutettiin ja minä rupesin itkemään ja äitini sanoi katso nyt kun lapsikin itkee, että lopeta!!

        Eikä yhden kahden kerran jälkeen voi uskonnosta sanoa onko asia sopiva vai ei. Onhan siellä käytävä monta kertaa, eikä minulla taida olla enää aikaa opetella uutta juttua koska olen kasvanut ev.lut.ksi. En osaa olla joku muu. Ja ihminen kun liittyy tahtoo olla kiinni asiassa. Tai minä olen sellainen, perusteellinen.

        Ja yritinhän tutustua ateisteihinkin jos niiden maahan sitten mutta kuten kerroin miten ne ampui minut seulaksi kun lähetyin heitä heidän palstallaan.

        Ja kyllä uskon että seurakunnissa tulee hyvä olo. Jo kirkonkellojen kuuleminen sunnuntaina tuntuu hyvältä, että jos tuonne menisi, mutta en pysty, ne kokemukset…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe