“EVANKELIUMIN ILOSANOMAN JULISTUS

ON -->

PUUROUTUNUT
HERÄTYSSANAN JAUHANTAAN !

Sanoi Osmo Haavisto helluntalaisten juhannus komferenssin Rukousteltan tilaisuudessa.

Joten kaikki, jotka profetoinet herätystä ovat olleet vääriä profeettoja ja eksyttäjiä.

34

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+16

      Kynttilää ei suinkaan helluntalaisten kannata laittaa vakan alle.
      Syttyy viellä kori tuleen ja palaa koko mökki.

      • Tulkoon Tuli

        Pyhän Hengen tulta Jeesus juuri tuli heittämään maan päälle ja opetualapset todellakin täytettiin Pyhän Hengen tulella Helluntaina.

        Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
        Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
        Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
        isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
        Ja hän sanoi myöskin kansalle: "Kun näette pilven nousevan lännestä, sanotte kohta: 'Tulee sade'; ja niin tuleekin.
        Ja kun näette etelätuulen puhaltavan, sanotte: 'Tulee helle'; ja niin tuleekin.
        Te ulkokullatut, maan ja taivaan muodon te osaatte arvioida; mutta kuinka ette arvioitse tätä aikaa? Näin Jeesus toimi ja toimii yhä.


    • Rauhanlietsoja

      Seulonta on minusta paljon osuvampi sana kun todenteolla lopun ajat koittaa, silloin koetellaan ihmiset ketä he kumartavat. Ihmiset tahtovat hekumoida seurakunnissa eikä siellä juuurikaan tehdä niitä hedelmiä joista Jeesus puhui.

      Lukekaa matteus 23

      24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
      25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
      26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
      27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
      28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
      29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
      30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
      31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
      32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.

      Onko meillä tässä ajassa niitä jotka lyvät kättä ja tekevät juuri kuten nuo tekevät??

    • 5+7

      Noin paljon kun lainaa Jeesukselta kannattaa olla sen hyvä kaveri.
      Mutta Jeesushan sanoi, että joku kaveri on jolle Isä antaa ja hän ottaa minulta.
      Ilmeisesti siis sinä, muuten kannattaa keksiä ihan oma totuus, pikku vihjeenä.

      • Raamatun sana on t.

        "muuten kannattaa keksiä ihan oma totuus, pikku vihjeenä."

        Room. katolilaiset keksivät ihan oman totuuden, samoin ortodoksit, luterilaiset, anglikaanit, bresbydeerit, mormoonit, adventistit, jehovantodistajat vartiotorneineen. hindut, buddalaiset, muhamettilaiset jne.

        Kaikki nuo oppisuunnat ovat ihmis totuutta. Ainoastaan Jeesus on tie totuus ja elämä. muuta tietä Isän Kotiin ei ole.
        Minkään apinamiehen ilosanoma ei avaa tietä Jumalan valtakuntaan.

        Tuhoaako apinamies darvin totuus sinunkin uskosi? Tänään on alettu seuraamaan apinamies (darvinin) ilosanomaa. Jumala ei luonut ihmistä eikä eläimiä. Jumalaa ei siis olemassa. Koska Jumalaa ei ole, niin ei ole tuomiotakaan. Jos kerran ei ole tuomita niin, mitä väliä sillä on miten elää. Oli tuon apinamiehen ilosanoma ja hyvin tuo oppi on perille mennyt . Nuo apinamiehen ajatukset poiki briteissä ylimielisen asenteen. Koska meillä briteillä on paremmat aseet ja asevoimat. Me olemme parempia kuin afrikkalaiset, Australian alkuasukkaat, Amerikan intiaanit jne. natsi aatun valtakunta alkoi puhtaan arjalaisrodun, takia tappoi yli 6 miljoona Juutalaista, ja lisäksi romaneja, ym, ym. mutta onneksi ei ihan onnistunut saamaan koko maailmaa haltuunsa. Varmasti Karl Marx imi ajatuksiinsa tuon apinamiehen, ei Jumalaa filosofian.Kuitenkin sana sanoo näistä: Koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.


    • 11+16

      Apinan raivollahan tässä tuomiota ajetaan.
      Kuten, viisautta ei kannata peittää tyhmyydellä palaa paltooseen pian reikiä.

      • Sanan totteleminen

        Aloittajan tesstiin kommenttia...

        KAIKKI uskovat eivät ole hurahtaneet sanaan "herätys" lainkaan, koskaan!
        Eivätkä ole kritiikittä sitä nielleet. MIksi? Siksi, että se ei kuulu Raamatun sanan opetuksiin...

        Parannus, kääntymys, pyhitys... ne kuuluvat, mutta hokema "herätys" on kummallinen? Kun Pyhä Henki apost. aikana vuodatettiin syntyi mikä?

        Joukkoparannus, joukkokääntymisen. He saivat piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne.

        On jopa vaarallista odotella ne. "herätystä"? Siis passiivisena, ikäänkuin se olisi Jumalan Taivaallinen "velvollisuus"! Ja että uskovat saisivat vain lekotella laiskoina, kasvattaa vatsaa, pankkitiliä, rakentaa suurempia taloja, ostella komeapia autoja (niinkuin linja on pari-kolmekymmentä vuotta ollut monissa uskonsuunnissa....)

        Niin? Rikkaa ristiin eivät monetkaan laita, eivätkä ole laittaneet! Mutta Jumala kysyy! -- Miten olet ollut? Oletko laiskotellut? Jättänyt hoitamatta evankelioimisen velvoitteen? Siksi, että "herätys" on muka Jumalan velvollisuus, uskova saa paeta Jeesuksen lähetyskäskyä?

        En yhtään ihmettele, että siellä ja täällä syntyy kritiikkiä "herätys"-vouhotusta kohtaan. Itse olen arvostellut tuota huu-haa-höpötystä kohta 30 vuotta.

        Jeesus on käskenyt omiaan ahkeroimaan joka päivä. Ei istumaan ja hokemaan "anne herätys". Anna herätys.

        Hereillä pitää olla itse. Kaiken aikaa. Ja hereillä oleva TOIMII. Kaiken aikaa. Ei odota ja höpötä herätyksestä...

        Suolaisia ajatuksia "herätyksestä" oheisella sivulla. Pitkällä ajalla syntyneitä, jos kiinnostaa?

        http://www.suomistory.com/page/HeratysDiary


      • Lea.
        Sanan totteleminen kirjoitti:

        Aloittajan tesstiin kommenttia...

        KAIKKI uskovat eivät ole hurahtaneet sanaan "herätys" lainkaan, koskaan!
        Eivätkä ole kritiikittä sitä nielleet. MIksi? Siksi, että se ei kuulu Raamatun sanan opetuksiin...

        Parannus, kääntymys, pyhitys... ne kuuluvat, mutta hokema "herätys" on kummallinen? Kun Pyhä Henki apost. aikana vuodatettiin syntyi mikä?

        Joukkoparannus, joukkokääntymisen. He saivat piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne.

        On jopa vaarallista odotella ne. "herätystä"? Siis passiivisena, ikäänkuin se olisi Jumalan Taivaallinen "velvollisuus"! Ja että uskovat saisivat vain lekotella laiskoina, kasvattaa vatsaa, pankkitiliä, rakentaa suurempia taloja, ostella komeapia autoja (niinkuin linja on pari-kolmekymmentä vuotta ollut monissa uskonsuunnissa....)

        Niin? Rikkaa ristiin eivät monetkaan laita, eivätkä ole laittaneet! Mutta Jumala kysyy! -- Miten olet ollut? Oletko laiskotellut? Jättänyt hoitamatta evankelioimisen velvoitteen? Siksi, että "herätys" on muka Jumalan velvollisuus, uskova saa paeta Jeesuksen lähetyskäskyä?

        En yhtään ihmettele, että siellä ja täällä syntyy kritiikkiä "herätys"-vouhotusta kohtaan. Itse olen arvostellut tuota huu-haa-höpötystä kohta 30 vuotta.

        Jeesus on käskenyt omiaan ahkeroimaan joka päivä. Ei istumaan ja hokemaan "anne herätys". Anna herätys.

        Hereillä pitää olla itse. Kaiken aikaa. Ja hereillä oleva TOIMII. Kaiken aikaa. Ei odota ja höpötä herätyksestä...

        Suolaisia ajatuksia "herätyksestä" oheisella sivulla. Pitkällä ajalla syntyneitä, jos kiinnostaa?

        http://www.suomistory.com/page/HeratysDiary

        Itse olen kokenut, että herätys lähtee omasta sydämmestä.?Antautua Herra käyttöön kokosydämisesti, vaikka se ei ole helppo tie..mutta paras tie.
        Ja sellaista olen rukoillut uskoville..
        Kiitos todella..en ole huomannut, että herätys sana ei ole Raamatussa. Luen, kun aikaa HerätysDiaryn.
        Ja kiitän, on todellsta, aitoa Jumalan Sanaan pohjautuvaa sanomaa tarjolla. Kiitos Jumalalle!
        Luin fil.kirjeet kyynelsilmin äsken .
        Siunausta suomistorylle ja uskolliselle Herran palvelijalle siellä!


      • Kuulkaa, tai älkää
        Lea. kirjoitti:

        Itse olen kokenut, että herätys lähtee omasta sydämmestä.?Antautua Herra käyttöön kokosydämisesti, vaikka se ei ole helppo tie..mutta paras tie.
        Ja sellaista olen rukoillut uskoville..
        Kiitos todella..en ole huomannut, että herätys sana ei ole Raamatussa. Luen, kun aikaa HerätysDiaryn.
        Ja kiitän, on todellsta, aitoa Jumalan Sanaan pohjautuvaa sanomaa tarjolla. Kiitos Jumalalle!
        Luin fil.kirjeet kyynelsilmin äsken .
        Siunausta suomistorylle ja uskolliselle Herran palvelijalle siellä!

        Jos jotakin hyvää on, siitä kuuluu kiitos ja kunnia yksin Herralle!!
        ______________________________________________

        Termiä "herätys" ei Raamattu tunne. Herääminen kylläkin, se on Jumalan teko.

        Kun menneinä aikoina Jumala herättävä henki on vaikuttanut siten, että suurin joukoin on ihmisiä kääntynyt Herran puoleen, IHMISET ovat kuvitelleet, että se olisi jokin vakio tapa Jumalalla toimia? Herätys?

        Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja.

        Jumala toki antaa erityisiä "armon aikoja" - ilmestyy Henkensä voimassa erityisesti. Mutta kyse on - erityisistä ajoista. Niitä vokotellen EI SAA laiminlyödä Jeesuksen lähetys-ja muita käskyjä.

        Miten jokin "erityinen armoaika" syntyy? Raamattu sanoo:

        "Jos minä suljen taivaan, niin ettei tule sadetta, jos minä käsken heinäsirkkain syödä maan tahi jos minä lähetän ruton kansaani, mutta..

        - minun kansani, joka on otettu minun nimiini nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja
        - teen heidän maansa jälleen terveeksi." ( 1 Aikak. 7:13-14)

        Kun paatumusta on, kun heräämistä ei ole, missä on pulma?
        '
        Se ei ole "maailmassa", se ei ole Jumalassa.... Syy on Herran kansan tasolla.

        Kun Herran omat nöyrtyvät, rukoilevat (paastoavatkin) ja palajavat pahoilta teiltänsä... Herra vastaa. Myös huono ja sairas yhteiskunnallinen status tehdään "terveeksi".

        Kirkas elämän virta juoksee, mistä? Taivaasta kyllä, mutta sen virran voivat välittää uskovat, samoin kun he voivat sen tukkia ja padota. Omin teoin.

        Laiskottelemalla, syntiä suvaitsemalla, tähän maailmaan rakastuneina!
        2 Tim 4:10.

        Heräämisen este on sii kristikunnassa. Heräämisen avaimet samassa paikassa. Kun hengen tuli palaa, se leviää. Kun se on sammuksissa, ei voi levitä!


      • Lea.
        Kuulkaa, tai älkää kirjoitti:

        Jos jotakin hyvää on, siitä kuuluu kiitos ja kunnia yksin Herralle!!
        ______________________________________________

        Termiä "herätys" ei Raamattu tunne. Herääminen kylläkin, se on Jumalan teko.

        Kun menneinä aikoina Jumala herättävä henki on vaikuttanut siten, että suurin joukoin on ihmisiä kääntynyt Herran puoleen, IHMISET ovat kuvitelleet, että se olisi jokin vakio tapa Jumalalla toimia? Herätys?

        Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja.

        Jumala toki antaa erityisiä "armon aikoja" - ilmestyy Henkensä voimassa erityisesti. Mutta kyse on - erityisistä ajoista. Niitä vokotellen EI SAA laiminlyödä Jeesuksen lähetys-ja muita käskyjä.

        Miten jokin "erityinen armoaika" syntyy? Raamattu sanoo:

        "Jos minä suljen taivaan, niin ettei tule sadetta, jos minä käsken heinäsirkkain syödä maan tahi jos minä lähetän ruton kansaani, mutta..

        - minun kansani, joka on otettu minun nimiini nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja
        - teen heidän maansa jälleen terveeksi." ( 1 Aikak. 7:13-14)

        Kun paatumusta on, kun heräämistä ei ole, missä on pulma?
        '
        Se ei ole "maailmassa", se ei ole Jumalassa.... Syy on Herran kansan tasolla.

        Kun Herran omat nöyrtyvät, rukoilevat (paastoavatkin) ja palajavat pahoilta teiltänsä... Herra vastaa. Myös huono ja sairas yhteiskunnallinen status tehdään "terveeksi".

        Kirkas elämän virta juoksee, mistä? Taivaasta kyllä, mutta sen virran voivat välittää uskovat, samoin kun he voivat sen tukkia ja padota. Omin teoin.

        Laiskottelemalla, syntiä suvaitsemalla, tähän maailmaan rakastuneina!
        2 Tim 4:10.

        Heräämisen este on sii kristikunnassa. Heräämisen avaimet samassa paikassa. Kun hengen tuli palaa, se leviää. Kun se on sammuksissa, ei voi levitä!

        "Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja."
        Amen

        ja kiitos Herralle! Samoja asioita Herra opettanut..ja kasvattanut..karsinut laupeudessaan omalla polulla. Mutta nyt asia valaistui suuresti..mitä mietin..etsin.
        ***********************************************************************************

        Ja kehoitusta yhä koen jakaa: Erottautukaa ja pyhittäytykää, niille, jotka "nukuksissa". Josta myös kotisivuilla.Tutkittavaksi http://majatalo-lea.net/?cat=33

        Kristityille:
        Herätkää te nukkuvat! Valvokaa ja rukoilkaa!( Luuk.21:36) Pukekaa yllenne koko Jumalan sota-asu.( Ef.6:11)
        Pyhittäytykää, erottautukaa.
        Olkaa valmiina, te minun omani.


      • kiitetty Herra
        Lea. kirjoitti:

        "Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja."
        Amen

        ja kiitos Herralle! Samoja asioita Herra opettanut..ja kasvattanut..karsinut laupeudessaan omalla polulla. Mutta nyt asia valaistui suuresti..mitä mietin..etsin.
        ***********************************************************************************

        Ja kehoitusta yhä koen jakaa: Erottautukaa ja pyhittäytykää, niille, jotka "nukuksissa". Josta myös kotisivuilla.Tutkittavaksi http://majatalo-lea.net/?cat=33

        Kristityille:
        Herätkää te nukkuvat! Valvokaa ja rukoilkaa!( Luuk.21:36) Pukekaa yllenne koko Jumalan sota-asu.( Ef.6:11)
        Pyhittäytykää, erottautukaa.
        Olkaa valmiina, te minun omani.

        Tuohon Henki sanoo: amen!


      • He saivat
        Sanan totteleminen kirjoitti:

        Aloittajan tesstiin kommenttia...

        KAIKKI uskovat eivät ole hurahtaneet sanaan "herätys" lainkaan, koskaan!
        Eivätkä ole kritiikittä sitä nielleet. MIksi? Siksi, että se ei kuulu Raamatun sanan opetuksiin...

        Parannus, kääntymys, pyhitys... ne kuuluvat, mutta hokema "herätys" on kummallinen? Kun Pyhä Henki apost. aikana vuodatettiin syntyi mikä?

        Joukkoparannus, joukkokääntymisen. He saivat piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne.

        On jopa vaarallista odotella ne. "herätystä"? Siis passiivisena, ikäänkuin se olisi Jumalan Taivaallinen "velvollisuus"! Ja että uskovat saisivat vain lekotella laiskoina, kasvattaa vatsaa, pankkitiliä, rakentaa suurempia taloja, ostella komeapia autoja (niinkuin linja on pari-kolmekymmentä vuotta ollut monissa uskonsuunnissa....)

        Niin? Rikkaa ristiin eivät monetkaan laita, eivätkä ole laittaneet! Mutta Jumala kysyy! -- Miten olet ollut? Oletko laiskotellut? Jättänyt hoitamatta evankelioimisen velvoitteen? Siksi, että "herätys" on muka Jumalan velvollisuus, uskova saa paeta Jeesuksen lähetyskäskyä?

        En yhtään ihmettele, että siellä ja täällä syntyy kritiikkiä "herätys"-vouhotusta kohtaan. Itse olen arvostellut tuota huu-haa-höpötystä kohta 30 vuotta.

        Jeesus on käskenyt omiaan ahkeroimaan joka päivä. Ei istumaan ja hokemaan "anne herätys". Anna herätys.

        Hereillä pitää olla itse. Kaiken aikaa. Ja hereillä oleva TOIMII. Kaiken aikaa. Ei odota ja höpötä herätyksestä...

        Suolaisia ajatuksia "herätyksestä" oheisella sivulla. Pitkällä ajalla syntyneitä, jos kiinnostaa?

        http://www.suomistory.com/page/HeratysDiary

        "Joukkoparannus, joukkokääntymisen. piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne." Tuossakaan teksti kohdassa ei ollut yhtään herätys sanaa. Joten tarkasta ennenkuin kirjoitatte, ettei teitä valehtelijoiksi tuomittaisi.

        2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        2:42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.


      • herääminen
        Kuulkaa, tai älkää kirjoitti:

        Jos jotakin hyvää on, siitä kuuluu kiitos ja kunnia yksin Herralle!!
        ______________________________________________

        Termiä "herätys" ei Raamattu tunne. Herääminen kylläkin, se on Jumalan teko.

        Kun menneinä aikoina Jumala herättävä henki on vaikuttanut siten, että suurin joukoin on ihmisiä kääntynyt Herran puoleen, IHMISET ovat kuvitelleet, että se olisi jokin vakio tapa Jumalalla toimia? Herätys?

        Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja.

        Jumala toki antaa erityisiä "armon aikoja" - ilmestyy Henkensä voimassa erityisesti. Mutta kyse on - erityisistä ajoista. Niitä vokotellen EI SAA laiminlyödä Jeesuksen lähetys-ja muita käskyjä.

        Miten jokin "erityinen armoaika" syntyy? Raamattu sanoo:

        "Jos minä suljen taivaan, niin ettei tule sadetta, jos minä käsken heinäsirkkain syödä maan tahi jos minä lähetän ruton kansaani, mutta..

        - minun kansani, joka on otettu minun nimiini nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja
        - teen heidän maansa jälleen terveeksi." ( 1 Aikak. 7:13-14)

        Kun paatumusta on, kun heräämistä ei ole, missä on pulma?
        '
        Se ei ole "maailmassa", se ei ole Jumalassa.... Syy on Herran kansan tasolla.

        Kun Herran omat nöyrtyvät, rukoilevat (paastoavatkin) ja palajavat pahoilta teiltänsä... Herra vastaa. Myös huono ja sairas yhteiskunnallinen status tehdään "terveeksi".

        Kirkas elämän virta juoksee, mistä? Taivaasta kyllä, mutta sen virran voivat välittää uskovat, samoin kun he voivat sen tukkia ja padota. Omin teoin.

        Laiskottelemalla, syntiä suvaitsemalla, tähän maailmaan rakastuneina!
        2 Tim 4:10.

        Heräämisen este on sii kristikunnassa. Heräämisen avaimet samassa paikassa. Kun hengen tuli palaa, se leviää. Kun se on sammuksissa, ei voi levitä!

        sanaakaan ei raamattu tunne, joten sekin sana on kirjoitettu vain herätys hörhöjen kirjassa.
        Ja se ei suinkaan ole Jumalan teko, vaan sielun vihollisen juoni sotkea sorkillaan Jumalan Sanan valoa.

        Joh 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. >> Jakeen lisätiedot
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Huom. Jeesus ei käskenyt julistajia valehtelemaan.


      • Ei raamatussa
        Lea. kirjoitti:

        "Sellaiseen ei Raamattu anna tukea. Kaikkina aikoina on rukoiltava, kylvettävä sanaa, tehtävä laupeuden tekoja, vietävä evankeliumia kauaskin. Tämä on terve linja."
        Amen

        ja kiitos Herralle! Samoja asioita Herra opettanut..ja kasvattanut..karsinut laupeudessaan omalla polulla. Mutta nyt asia valaistui suuresti..mitä mietin..etsin.
        ***********************************************************************************

        Ja kehoitusta yhä koen jakaa: Erottautukaa ja pyhittäytykää, niille, jotka "nukuksissa". Josta myös kotisivuilla.Tutkittavaksi http://majatalo-lea.net/?cat=33

        Kristityille:
        Herätkää te nukkuvat! Valvokaa ja rukoilkaa!( Luuk.21:36) Pukekaa yllenne koko Jumalan sota-asu.( Ef.6:11)
        Pyhittäytykää, erottautukaa.
        Olkaa valmiina, te minun omani.

        noin sanota "Kristityille: Herätkää te nukkuvat! Valvokaa ja rukoilkaa!"

        Mt 26:37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
        26:38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani."
        26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä."
        26:40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
        26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

        Hyvät ystävät älkää väärentäkö raamatun sanoja.
        ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


      • aralla tunnolla
        Ei raamatussa kirjoitti:

        noin sanota "Kristityille: Herätkää te nukkuvat! Valvokaa ja rukoilkaa!"

        Mt 26:37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
        26:38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani."
        26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä."
        26:40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
        26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

        Hyvät ystävät älkää väärentäkö raamatun sanoja.
        ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Kyseessä on sanoma Herralta, ja pyysin koettelemaan. Sellaisenaan kirjoitettu, kun sain.


      • sisaresi Herrassa
        aralla tunnolla kirjoitti:

        Kyseessä on sanoma Herralta, ja pyysin koettelemaan. Sellaisenaan kirjoitettu, kun sain.

        Kyllä, oikat sanat kirjoitit, Lea!

        Et vääristellyt Raamatun sanaa. Kirjoitit, mitä Henki antoi.
        Ja Henki todistaa samaa.

        Jeesus itse sanoi:
        "Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa..." Mark 13:33, 35. Matt: 13.

        Paavali muistuttaa:

        " Heräjä sinä joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee."
        Efe 5:14.

        Ja,
        "Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että onjo hetki unesta teidän nousta. silläpelastus on lähempänä kuin silloin, kun me uskoon tulimme.
        Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä..." ( Room 13:11-12)

        Lean sanoma on Pyhän Hengen vahvistama, näin:

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni. hän opettaa teille kaikki ja muisuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen sanonut."
        Joh 14:26, 16:13-15.

        Jumalan Henki muistuttaa meitä niistä sanoista, jotka Sanassa ovat. Se ei missään tapauksessa ole Raamatun vääristelyä.

        Raamatun sana on mitä on, ja sillä Sanalla profetiat koetellaan.

        Ole Lea rauhassa, toimit aralla tunnolla ja Herran hengessä!


      • sanaa on tuotu
        herääminen kirjoitti:

        sanaakaan ei raamattu tunne, joten sekin sana on kirjoitettu vain herätys hörhöjen kirjassa.
        Ja se ei suinkaan ole Jumalan teko, vaan sielun vihollisen juoni sotkea sorkillaan Jumalan Sanan valoa.

        Joh 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. >> Jakeen lisätiedot
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Huom. Jeesus ei käskenyt julistajia valehtelemaan.

        Täällä ei nyt näytä kukaan valehdelleen? Joten epämääräiset vihjailut voi jättää Herran tutkittavaksi...


      • Lea.
        sisaresi Herrassa kirjoitti:

        Kyllä, oikat sanat kirjoitit, Lea!

        Et vääristellyt Raamatun sanaa. Kirjoitit, mitä Henki antoi.
        Ja Henki todistaa samaa.

        Jeesus itse sanoi:
        "Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa..." Mark 13:33, 35. Matt: 13.

        Paavali muistuttaa:

        " Heräjä sinä joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee."
        Efe 5:14.

        Ja,
        "Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että onjo hetki unesta teidän nousta. silläpelastus on lähempänä kuin silloin, kun me uskoon tulimme.
        Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä..." ( Room 13:11-12)

        Lean sanoma on Pyhän Hengen vahvistama, näin:

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni. hän opettaa teille kaikki ja muisuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen sanonut."
        Joh 14:26, 16:13-15.

        Jumalan Henki muistuttaa meitä niistä sanoista, jotka Sanassa ovat. Se ei missään tapauksessa ole Raamatun vääristelyä.

        Raamatun sana on mitä on, ja sillä Sanalla profetiat koetellaan.

        Ole Lea rauhassa, toimit aralla tunnolla ja Herran hengessä!

        Kiitos rakas sisar!
        Ja kunnia Herralle! Aloin ihmettelemään ja rukoilinkin taas..ja Herra lohdutti myös, että toimin, mihin Hän kehoitti.
        Rauha sydämmessä.
        Siunausta kovasti!


      • Sanan mahti
        aralla tunnolla kirjoitti:

        Kyseessä on sanoma Herralta, ja pyysin koettelemaan. Sellaisenaan kirjoitettu, kun sain.

        Pyhä Henki ei tuo mitään raamatun vastaista sanomaa, vaan se aina tuo esiin sen mitä Jeesus puhui ja kirkastaa Jeesuksen Kristukseksi.

        Suomessa on rukoiltu ja profetoitu herätystä iät ja ajat. Ja mitä se on saanut aikaan? Kaikkinaiset perverssit himot vain ovat kansamme keskuudessa heränneet. Lestadiolaisten sivustolta saa lukea lasten hyväksikäyttö tapauksista samoin on tullut ilmi yksittäis tapauksia adventistien, ja hellareidenkin piireistä. Mitä muuta on kuin syntinen herätys kulkee kaduillamme Prais mielenosoituksineen. Ja arkkipiispan johdolla vain sanotaan että ei homo rakkaus ole syntiä.
        Muistakaa Teiltä tulee Jumala vaatimaan herätys mössö juttujenne takia ne sielut, jotka joutuvat kadotukseen.

        Oma rukoukseni on ollut jo pitkään. Herra siirrä syrjään kaikki herätys hörhöt.


      • Sanan mahti
        sanaa on tuotu kirjoitti:

        Täällä ei nyt näytä kukaan valehdelleen? Joten epämääräiset vihjailut voi jättää Herran tutkittavaksi...

        Jeesus ei käyttänyt herätys sanaa, ei edes kun hän kertoi tuhlaaja poika vertauksen. Silloin Jeesus sanoi, että hän oli kuollut ja virkosi eloon.

        Ja 2 Pietari kirjoittaa:
        1:13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
        3:1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,


      • Joh 12:47-48

        Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Kuten huomaat, jokainen on itse itsensä tuomari. Kaikki riippuu siitä mitä teet Jeesuksen sanoille.

        Valinta on sinun.


      • Tämä vastaus

        oli tarkoitettu nimimerkkin 11 16 mielenkiintoiseen kirjoitukseen
        "Apinan raivollahan tässä tuomiota ajetaan.
        Kuten, viisautta ei kannata peittää tyhmyydellä palaa paltooseen pian reikiä."
        Joh 12:47-48
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

        Kuten huomaat, jokainen on itse itsensä tuomari. Kaikki riippuu siitä mitä teet Jeesuksen sanoille.

        Valinta on sinun.


      • Te eksutte.
        Sanan totteleminen kirjoitti:

        Aloittajan tesstiin kommenttia...

        KAIKKI uskovat eivät ole hurahtaneet sanaan "herätys" lainkaan, koskaan!
        Eivätkä ole kritiikittä sitä nielleet. MIksi? Siksi, että se ei kuulu Raamatun sanan opetuksiin...

        Parannus, kääntymys, pyhitys... ne kuuluvat, mutta hokema "herätys" on kummallinen? Kun Pyhä Henki apost. aikana vuodatettiin syntyi mikä?

        Joukkoparannus, joukkokääntymisen. He saivat piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne.

        On jopa vaarallista odotella ne. "herätystä"? Siis passiivisena, ikäänkuin se olisi Jumalan Taivaallinen "velvollisuus"! Ja että uskovat saisivat vain lekotella laiskoina, kasvattaa vatsaa, pankkitiliä, rakentaa suurempia taloja, ostella komeapia autoja (niinkuin linja on pari-kolmekymmentä vuotta ollut monissa uskonsuunnissa....)

        Niin? Rikkaa ristiin eivät monetkaan laita, eivätkä ole laittaneet! Mutta Jumala kysyy! -- Miten olet ollut? Oletko laiskotellut? Jättänyt hoitamatta evankelioimisen velvoitteen? Siksi, että "herätys" on muka Jumalan velvollisuus, uskova saa paeta Jeesuksen lähetyskäskyä?

        En yhtään ihmettele, että siellä ja täällä syntyy kritiikkiä "herätys"-vouhotusta kohtaan. Itse olen arvostellut tuota huu-haa-höpötystä kohta 30 vuotta.

        Jeesus on käskenyt omiaan ahkeroimaan joka päivä. Ei istumaan ja hokemaan "anne herätys". Anna herätys.

        Hereillä pitää olla itse. Kaiken aikaa. Ja hereillä oleva TOIMII. Kaiken aikaa. Ei odota ja höpötä herätyksestä...

        Suolaisia ajatuksia "herätyksestä" oheisella sivulla. Pitkällä ajalla syntyneitä, jos kiinnostaa?

        http://www.suomistory.com/page/HeratysDiary

        Kävin suomisttory sivulla. Kaikki 7 kohtaa alkoi herätys sanalla, mitä ei Raamattu tunne, siis selvää kaksoismoralisuutta.


      • Ei valheita
        Te eksutte. kirjoitti:

        Kävin suomisttory sivulla. Kaikki 7 kohtaa alkoi herätys sanalla, mitä ei Raamattu tunne, siis selvää kaksoismoralisuutta.

        Nimim Te eksytte

        Arvostelee valheellisesti mainittua Suomistory sivua, ja paljastaa itse kömmähdyksensä ja kielteisyytensä. Näin

        "kävin ... sivulla". Jos otsikossa on käytetty sanaa "herätys" , niin tulee ensin lukea se, mitä niiden jälkeen on kirjoitettu - ns. "herätyksestä".
        Pelkkä huuulenheitto ja perustelua vailla ole väite ei merkitse mitään.

        www.suomistory.com sivustolla on satoja tekstejä, mutta mm. HerätysDiary sivu - otsikosta eteenpäin ei pienessäkään määrin julista Raamatun vastaista oppia. Vaan - "herätys" termiä ja herätyksen intoilua on nimenomaan tutkittu Raamatun sanan ja esimerkkien kanssa ja sidottuna Sanaan.

        Nimim. Te eksytte
        Tee parannus julkisesta perättömästä väitteestä SuomiStoryn sivua koskien.

        Ylläpitäjä

        JK. Kerro myös, missä Sinun tekstejäsi voi lukea, oletko sisällä Raamatun raittiissa opissa?


      • En kylläkään ole
        Ei valheita kirjoitti:

        Nimim Te eksytte

        Arvostelee valheellisesti mainittua Suomistory sivua, ja paljastaa itse kömmähdyksensä ja kielteisyytensä. Näin

        "kävin ... sivulla". Jos otsikossa on käytetty sanaa "herätys" , niin tulee ensin lukea se, mitä niiden jälkeen on kirjoitettu - ns. "herätyksestä".
        Pelkkä huuulenheitto ja perustelua vailla ole väite ei merkitse mitään.

        www.suomistory.com sivustolla on satoja tekstejä, mutta mm. HerätysDiary sivu - otsikosta eteenpäin ei pienessäkään määrin julista Raamatun vastaista oppia. Vaan - "herätys" termiä ja herätyksen intoilua on nimenomaan tutkittu Raamatun sanan ja esimerkkien kanssa ja sidottuna Sanaan.

        Nimim. Te eksytte
        Tee parannus julkisesta perättömästä väitteestä SuomiStoryn sivua koskien.

        Ylläpitäjä

        JK. Kerro myös, missä Sinun tekstejäsi voi lukea, oletko sisällä Raamatun raittiissa opissa?

        tuon nimimerkin kirjoittaja. mutta kävin sivustolla ja totesin että:

        kovasti oli PUUROUTUNUTTA HERÄTYSSANAN JAUHANTAA tekstisi kuitenkin on. Käytä selkokieltä, niin selkeää, että me Jumalan hullutkin sen ymmärrämme.


      • aamupuuroa
        En kylläkään ole kirjoitti:

        tuon nimimerkin kirjoittaja. mutta kävin sivustolla ja totesin että:

        kovasti oli PUUROUTUNUTTA HERÄTYSSANAN JAUHANTAA tekstisi kuitenkin on. Käytä selkokieltä, niin selkeää, että me Jumalan hullutkin sen ymmärrämme.

        Sokea ei näe, vaikka tahtoisi nähdä.

        Näkevät lukevat ja ymmärtävät, ja lukevat uudelleenkin.
        Taidat olla PUUROUTUNUT kateuden puuroon? Haisee pimeälle leumulle...

        Hullut eivät ymmärrä, vaikka rautalangasta mallai vääntäisi?

        Sitäpaitsi? Kuka ihmeessä pakottaa mitään lukemaan, jos ei kerran ymmärrä? Pitää lukea vaikka aku-ankkaa, sarjakuvia. Niissä on kuvat, jollei tekstistä ymmärrä.

        :)


      • Lea.
        Sanan totteleminen kirjoitti:

        Aloittajan tesstiin kommenttia...

        KAIKKI uskovat eivät ole hurahtaneet sanaan "herätys" lainkaan, koskaan!
        Eivätkä ole kritiikittä sitä nielleet. MIksi? Siksi, että se ei kuulu Raamatun sanan opetuksiin...

        Parannus, kääntymys, pyhitys... ne kuuluvat, mutta hokema "herätys" on kummallinen? Kun Pyhä Henki apost. aikana vuodatettiin syntyi mikä?

        Joukkoparannus, joukkokääntymisen. He saivat piston sydämeensä, heräsivät synnin unesta. Tulivat uskoon, jne.

        On jopa vaarallista odotella ne. "herätystä"? Siis passiivisena, ikäänkuin se olisi Jumalan Taivaallinen "velvollisuus"! Ja että uskovat saisivat vain lekotella laiskoina, kasvattaa vatsaa, pankkitiliä, rakentaa suurempia taloja, ostella komeapia autoja (niinkuin linja on pari-kolmekymmentä vuotta ollut monissa uskonsuunnissa....)

        Niin? Rikkaa ristiin eivät monetkaan laita, eivätkä ole laittaneet! Mutta Jumala kysyy! -- Miten olet ollut? Oletko laiskotellut? Jättänyt hoitamatta evankelioimisen velvoitteen? Siksi, että "herätys" on muka Jumalan velvollisuus, uskova saa paeta Jeesuksen lähetyskäskyä?

        En yhtään ihmettele, että siellä ja täällä syntyy kritiikkiä "herätys"-vouhotusta kohtaan. Itse olen arvostellut tuota huu-haa-höpötystä kohta 30 vuotta.

        Jeesus on käskenyt omiaan ahkeroimaan joka päivä. Ei istumaan ja hokemaan "anne herätys". Anna herätys.

        Hereillä pitää olla itse. Kaiken aikaa. Ja hereillä oleva TOIMII. Kaiken aikaa. Ei odota ja höpötä herätyksestä...

        Suolaisia ajatuksia "herätyksestä" oheisella sivulla. Pitkällä ajalla syntyneitä, jos kiinnostaa?

        http://www.suomistory.com/page/HeratysDiary

        Luettu on ja kahteenkin kertaan suomistoryn kirjoitus herätysasiasta, (rukouksella) ja terveeksi todettu ja todella aikaamme..Pyhä Henki valaisee, ja auttaa kaikessa.

        Nyt luonnonhelmaan/rauhaan suunta taas.
        Joten kiitos ja siunausta ystävät!

        Herra on hyvä! Hyvä Paimen.Rukouksissa ootte!


      • Jos sanoma
        aamupuuroa kirjoitti:

        Sokea ei näe, vaikka tahtoisi nähdä.

        Näkevät lukevat ja ymmärtävät, ja lukevat uudelleenkin.
        Taidat olla PUUROUTUNUT kateuden puuroon? Haisee pimeälle leumulle...

        Hullut eivät ymmärrä, vaikka rautalangasta mallai vääntäisi?

        Sitäpaitsi? Kuka ihmeessä pakottaa mitään lukemaan, jos ei kerran ymmärrä? Pitää lukea vaikka aku-ankkaa, sarjakuvia. Niissä on kuvat, jollei tekstistä ymmärrä.

        :)

        on väärä niin ei sitä sekiinytetä panettelemalla. toisten mollaaminen auttaa kylläkin huonoa itsetutoa. Sanotaan, että aatukin luki raamattua, mutta ilmeisesti hänen ymmärrys ei avautunut.

        Natsi aatun valtakunnassa hitler nuoria koulutettiin toimimaan kolmannen valtakunnan ideologian mukaisesti. Niinpä siellä kouluttaja kysyi nuorelta nimen lisäksi, missä asut? Mutta kun nuori sanoi asuvansa Hampurissa. niin hänelle karjaistiin väärä vastaus. Kysymys uusitaan: Missä asut? Poika vastaa: Saksassa. Taas karjaistaan, väärä vastaus. Missä siis asut? Kun nuori kokelas vastasi Kolmannessa valtakunnassa ja tietenkin vastaus oli taaskin väärä. Nyt nuori kysyi? Kuinka tuohon kysymykseen on sitten vastattava? Kouluttaja neuvoi häntä sanomaan: Asun aadolf hitlerissä. Meidän ei tarvitse asua missään tämän päivän orjuuttavissa asioissa. sillä vapauteen Kristus meidät vapautti. Kun asuu Kristuksessa niin vapautuu. Hänessä on meidän olemisemme Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi. Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se mikä on vanhaa on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.


    • elävää vettä

      Joo..Apostolien teoista 2 luvusta.Amen

      Nousi vielä sana:
      Johanneksen ilmestys 3
      2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
      3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
      4 Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
      5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
      6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

    • 18+18

      Viestinnän lehtori kertoi juuri minulle, tärkeintä ei ole totuus vaan annat ihmisten kertoa totuuden jonka haluat.

    • Sanan mahti

      Kultaomenia hopeavadissa on sanat sanotut aikanansa. Ajattele joudumme tekemään tilin jokaisesta turhasta sanasta tuomiopäivänä. Sanoista sinut tuomitaan joko kadotukseen tai iki-iloon. Raamatussa on paljon erilaisia henkilöitä, esimerkiksi Samuel jolta ei yksikään Jumalan sana varissut maahan, hänen poikansa olivat taas kelvottomia miehiä. Maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas, vaikeroi apostoli Paavali. Maria istui ja kuunteli Jeesuksen sanansaarnaa Martta motkotti. Jeesus sanoi : Maria on valinnut hyvän osan jota häneltä ei oteta pois. Jeesuksen äiti taas kätki kaikki Pojasta lausutut sanomat ja tutkisteli niitä sydämessänsä. Berealaiset olivat jalompia kuin muut he tutkivat joka päivä kirjoituksista puhuivatko papit oikein. Joidenkin sanat ovat kuin miekanpistoja. Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous, näinhän ei saisi olla. Uhkuuko lähteesi raikasta, vai karvasta vettä? Sydämen kyllyydestähän se suu puhuu. Paha ihminen tuo pahan runsaudesta esiin pahaa. Hyvä taas hyvän runsaudesta hyvää. Jeesus kertoi kylväjä vertauksen: Siinä sanoma oli kaikille sama. Jokainen kuuli hyvän uutisen , mutta vain yhden sydämen maaperä otti Jumalan sanan siemenen vastaan ja tuotti satoa. Muille heidän kuulemansa sana ei hyödyttänyt. Mielenkiintoista on tien oheen pudonneet siemenet, ovat niitä jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestänsä, etteivät he uskoisi ja pelastuisi. Apostolien teoissa sanotaan , että ne jotka nyt ottivat sanan (Jeesuksen) vastaan ne kastettiin ja niin sinä päivänä opetuslasten luku lisääntyi ,olikohan se peräti viidellätuhannella miehellä. Ota asiasta selvää. Tutki raamatustasi onko raamatussasi näin sanottu. Saarnaajan kirja 5:5 On sanat myös meille. Älä anna suusi saattaa ruumistasi syynalaiseksi, äläkä sano Jumalan sanansaattajan edessä: Se oli erehdys, miksi pitäisi Jumalan vihastua sinun puheestasi ja tuhota sinun kättesi työt. Siunausta ja toivon sinun rakastuvan kirjojen kirjan sanomaan. Autuaat ne jotka lukevat ja ojentautuvat sanan mukaisille poluille.

    • Te eksytte.

    • otetaas sitten

      Raamatusta tuo kohta. Se on ihan hyvä huomauttaa virheistä, vaikka en tuota kohtaa kirjoittaessani edes pyrkinytkään sanatarkkuuteen, koska tuokin ajatus on ihan raamatun hengen mukainen. Eikä tuo lause puuroonnuta itse sanomaa.

      Matteuksen evankeliumi:
      12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

    • joku tietää kuka

      Voi elämä tätäkin viestiketjua. Tuolla aiemmin Tuomas laittoi kuuluisat Jeesuksen sanat, jossa hyvin osuu sekä hänelle, että tänne tämä lause:

      Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!

      Tämä lause kuvastaa oikein hyvin tätä viestiketjua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      70
      853
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe