Anaaliyhdynnän "hinta"

liukuhihnalla pukami

Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti. Olen nähnyt rehellisesti sanottuna kymmeniä tuhansia peräpäitä. Syy, miksi kirjoitan nyt tänne, on se, että täällä ei tunnuta ymmärtävän sitä, mitä toistuva anaaliyhdyntä tekee sille ns. passiiviselle osapuolelle.

En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ehkä vielä muutama kymmenenkin menee ilman muutoksia. Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin.

Toivon, että uskotte minua, kun sanon, että pystyin kertomaan sekä miehistä että naisista ne tapaukset 100 % varmuudella, joita oli yhdytty peräaukkoon lukuisia kertoja. Sen sekä näki että tunsi peräpäästä. Arpeutunutta, löystynyttä kudosta, joka päästi ilman ulos itsestään.

Myös vaiva, jonka takia sain "asiakkaan", johtui usein tästä kyseisestä harrastuksesta. Peräpukamien poistossa, mikäli kyseessä on suolen sisäiset pukamat, jouduimme laittamaan peräsuoleen jonkin verran instrumentteja, itse poisto tapahtui ampumalla kiristävän kumilenkin pukaman ympärille, joka "kuristi" pukaman pois. Samaa tekniikkaa käytetään vielä tänäkin päivänä.

Olin melko hienotunteinen, eli en tuonut asiaa esille asiakkalle, mutta joskus keskustelimme hoitajan kanssa leikkimielisesti asiasta jälkeenpäin, että "olipas siinä taas isopaikkainen nainen" , tms.

Haluan vain sanoa, että suhtautukaa asiaan vakavasti, en halua puuttua kenenkään yksityisasioihin, mutta älkää hyvät ihmiset vaan kuvitelko, ettei anaaliseksi pitkään ja useasti harrastettuna aiheuttaisi mitään anuksellenne ja peräsuolellenne. Jos käytätte ns. seksileluja, olkaa tarkkana, että niiden koko pysyy kohtuullisena, ihan vakavasti puhuen, joku ruuvimeisselin pään kokoinen dildo on kyllä jo tarpeeksi iso, ja hyvin öljyttynä se ei vielä vaurioita pahasti kudoksia. Luopukaa ns. monstereista, niillä kyllä pilaatte paikkanne, nyrkkinainnista puhumattakaan.

196

35249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän arvoisa lääk.lis, päätoiminen peräpukamien poistaja honoris causa, voisi tuolla harjoittelulla voisi jo alkaa väsätä tohtorinväitöskirjaakin aiheesta "Anaaliseksin kielteiset vaikutukset".

      Muista laittaa lähde- ja viiteluetteloon omat provoiluviestisi tälle palstalle ainakin 10 vuoden ajalta. Tulen mielelläni väitöstilaisuuteen.

      • muutenkin pitäisi

        Enpä usko että tuossa provottiin, ei siinä tohtorisarvoa edes tarvita,sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin, että ei sellaista rassaamista paikat kestä, kun ne ei ole sellaiseen tarkoitettu - ja myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee.

        Mikähän pukamapukki tai ruskeenreijän ritari mahdat itse olla, kun nimimerkkisikin on tuollainen ;))

        Muutenkin pitäisi tajuta!


      • Max-Ppppppppp
        muutenkin pitäisi kirjoitti:

        Enpä usko että tuossa provottiin, ei siinä tohtorisarvoa edes tarvita,sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin, että ei sellaista rassaamista paikat kestä, kun ne ei ole sellaiseen tarkoitettu - ja myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee.

        Mikähän pukamapukki tai ruskeenreijän ritari mahdat itse olla, kun nimimerkkisikin on tuollainen ;))

        Muutenkin pitäisi tajuta!

        "sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin"

        "myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee. "

        Kannattais kuitenkin käydä silloin tällöin tankkaamassa lisää sitä maalaisjärkeä, kun se tuntuu puhuvan ihan muuta kuin lääkärisivustot. Peräpukamien syistä ja hoidosta on paljon sivuja netissä. Tässä muutama ylimmäinen osuma hakukoneesta.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00058
        "Peräpukamat ovat laajentuneita peräaukon laskimoita. Niihin liittyvät vaivat ovat yleisiä ja yleensä itsestään paranevia mutta uusiutuvat usein. Tavallisimpia syitä pukamiin ovat ummetus, istuminen pitkään paikallaan, ylipaino ja raskaus."
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        http://www.poliklinikka.fi/ruoansulatuskanava/artikkelit/perapukamat-9942256
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        http://www.tohtori.fi/?page=8944451&id=5317650
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        Kyllä noista pitäisi jo hölmömmänkin ymmärtää että aloittaja provoilee.Ensi kerralla kun samaa tuubaa tunkee palstalle kaivetaan tämä keskustelu esille niin ei tarvitse edes toistella asioita.


      • Peppupanonainen
        muutenkin pitäisi kirjoitti:

        Enpä usko että tuossa provottiin, ei siinä tohtorisarvoa edes tarvita,sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin, että ei sellaista rassaamista paikat kestä, kun ne ei ole sellaiseen tarkoitettu - ja myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee.

        Mikähän pukamapukki tai ruskeenreijän ritari mahdat itse olla, kun nimimerkkisikin on tuollainen ;))

        Muutenkin pitäisi tajuta!

        Miult on peräpukamat hävinny kokonaan sen jälkee ku oon ruvennu peppupanoa harrastamaa. Eli oon sitä mieltä et anaalin löystyttäminen on siihen vaivaan parannuskeino!!!


      • 11
        Max-Ppppppppp kirjoitti:

        "sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin"

        "myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee. "

        Kannattais kuitenkin käydä silloin tällöin tankkaamassa lisää sitä maalaisjärkeä, kun se tuntuu puhuvan ihan muuta kuin lääkärisivustot. Peräpukamien syistä ja hoidosta on paljon sivuja netissä. Tässä muutama ylimmäinen osuma hakukoneesta.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00058
        "Peräpukamat ovat laajentuneita peräaukon laskimoita. Niihin liittyvät vaivat ovat yleisiä ja yleensä itsestään paranevia mutta uusiutuvat usein. Tavallisimpia syitä pukamiin ovat ummetus, istuminen pitkään paikallaan, ylipaino ja raskaus."
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        http://www.poliklinikka.fi/ruoansulatuskanava/artikkelit/perapukamat-9942256
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        http://www.tohtori.fi/?page=8944451&id=5317650
        Ei mitään mainintaa anaaliseksistä pukamien kohdalla...

        Kyllä noista pitäisi jo hölmömmänkin ymmärtää että aloittaja provoilee.Ensi kerralla kun samaa tuubaa tunkee palstalle kaivetaan tämä keskustelu esille niin ei tarvitse edes toistella asioita.

        Ajattele,
        miksi sinun lähteissäsi ei mainita anaaliseksiä?
        Ehkäpä sitä ei pidetä ihmiselle normaalina ja luonnollisena toimintana???

        Kyllähän maalaisjärkikin sanoo: Kun anaalia tarpeeksi venyttää, paskaista kalsari- ja lakanapyykkiä riittää, kaikki sen tietää ja pukamat on epäsiistejä, niihin jää irtopaskaa.


      • jaa-a

        Ehkä nykyään on vielä sellaisia tabuja, että eivät halua laittaa mahdollisiksi syiksi hanurin penetraatiota, koska sitten ihmisiä nolottaisi /hoitsu tietäisi, eivätkä enää haluaisi hoidattaa vaivojaan.


      • Baden baden tuoli
        muutenkin pitäisi kirjoitti:

        Enpä usko että tuossa provottiin, ei siinä tohtorisarvoa edes tarvita,sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin, että ei sellaista rassaamista paikat kestä, kun ne ei ole sellaiseen tarkoitettu - ja myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee.

        Mikähän pukamapukki tai ruskeenreijän ritari mahdat itse olla, kun nimimerkkisikin on tuollainen ;))

        Muutenkin pitäisi tajuta!

        Joo. Itsellänikin löystyi niin, että kun ihmettelimme minne marsumme on hävinnyt, löytyi se pitkän etsinnän jälkeen peräaukostani. Eikä siinä vielä kaikki, se oli öisin käynyt haalimassa heiniä pihasta ja laittanut oikein pesän sinne.

        Olin ilmeisesti saunan jälkeen istahtanut marsun päälle vahingossa ja se alkoi viihtyä lämpoisessä onkalossa. Lopulta keksin työntää sinne sen herkkua, nimittäin kurkun. Kun se nappasi kiinni, vedin äkkiä sekä vihanneksen että marsun pihalle ja suljin äkkiä peräloosterin lukkopihdeillä.

        Yhtenä päivänä oli kissa hukassa, ehdin jo pelästyä että onko sekin ryökäle eksynyt "sinne" mutta poika olikin unohtanut sen kumisaappaaseen kun oli ollut sen kanssa ns. hommissa.


      • Vitt´u mikä duuni
        11 kirjoitti:

        Ajattele,
        miksi sinun lähteissäsi ei mainita anaaliseksiä?
        Ehkäpä sitä ei pidetä ihmiselle normaalina ja luonnollisena toimintana???

        Kyllähän maalaisjärkikin sanoo: Kun anaalia tarpeeksi venyttää, paskaista kalsari- ja lakanapyykkiä riittää, kaikki sen tietää ja pukamat on epäsiistejä, niihin jää irtopaskaa.

        "Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana."

        No jos ei mee hyvin mulla niin ei mee sullakaan.


    • "Mikähän pukamapukki tai ruskeenreijän ritari mahdat itse olla, kun nimimerkkisikin on tuollainen ;))"

      No mitä siitä nimimerkistä - ja sitä ennen käyttämästäni Peppumies-nimimerkistä voi päätellä? :) Kyllä, tykkään peppuseksistä ja olen "ruskean reiän ritari" mutta pyrin toimimaan ritarillisen asiallisesti, enkä koskaan halua tarkoituksella naistani satuttaa. Ei se ole vaikeaa, ja olenkin täällä yrittänyt antaa neuvoja ja ohjeita onnistuneeseen peppuseksiin. Uskoakseni moni on niistä ohjeista myös hyötynyt.

      Selvästä provosoinnista, asiattomista viesteistä, turhasta pelon lietsonnasta tai varsinaisesta väärän tiedon levittämisestä en sensijaan tykkää.

      "sanoohan sen nyt ihan maalaisjärkikin, että ei sellaista rassaamista paikat kestä, kun ne ei ole sellaiseen tarkoitettu - ja myös se on ilman lääkärinvaltakirjaakin tiedossa, että perspanoista ne pukamat tulee."

      Valitettavasti maalaisjärki ei vastaa lääketieteellisen alan koulutusta. En ole vielä koskaan nähnyt lääkärin sanovan että peppuseksi olisi terveydelle haitallista. Peräpukamista sen verran että tälläkin palstalla on muutama henkilö kertonut päässeensä pukamista eroon varovaisella peppuseksillä.

      Jos kerran on yleisesti tiedossa että pukamat johtuvat peppuseksistä, niin onko sitten taksikuskeista ja rekkamiehistä suuri osa peppuun ottavia homoja, koska heillä tuo tuntuu olevan ihan ammattitauti?

      • lääkikseen aikova

        Voit olla varma siitä että pukamat nimenomaan tulevat perseseksistä eikä jo syntyneitä peräpukamia saa misään tapauksessa mennä mekaanisesti ärsyttämään, esim. ronkkimalla tai persettä hoonaamalla. Koita nyt uskoa.

        Jos nussit naisia perseeseen, ethän se olekaan sinä joka kärsit, vaan ne naiset, pitemmän päälle. Tosin, ethän sinä niitä raiskaa, että voisit oikeastaan olla kok asiasta hiljaa ja ilman mielipidettä, koska oma perseesi ei ole se joka menee pilalle.... jos itse antautuvat sinulle, niin sehän on niiden naisten asia.

        Toivottavasti HE kuitenkin saavat jostain oikeaa tietoa, sillä jos sinä julistat heille omaa "evankeliumiasi" siitä, ettei perseseksi pilaa persettä, niin väärää tietoa saavat nämä akat.

        Uskon kyllä ehkä tässä asiassa vähän paremmin perseseksin vahingollisuudesta henkilöä joka on nähnyt kymmeniätuhansia hoonattuja perseitä (aloittaja), kuin sinua, joka tykkäät itse että sinulle annetaan persettä. Uskotko?


      • Peppumies ei millään

        halua uskoa faktoja, koska haluaa naistaan perseeseen panna.

        Tulos on sama kuin puhuisit pukille ja pukillehan tässä puhutaankin.

        luonto on tarkoittanut peräaukon vain "Exit only" not "Entry please" mutta kun on miehiä, joista persepanot ovat niin ihanaa. Haluaa elää harhan vallassa.


      • 12 34
        lääkikseen aikova kirjoitti:

        Voit olla varma siitä että pukamat nimenomaan tulevat perseseksistä eikä jo syntyneitä peräpukamia saa misään tapauksessa mennä mekaanisesti ärsyttämään, esim. ronkkimalla tai persettä hoonaamalla. Koita nyt uskoa.

        Jos nussit naisia perseeseen, ethän se olekaan sinä joka kärsit, vaan ne naiset, pitemmän päälle. Tosin, ethän sinä niitä raiskaa, että voisit oikeastaan olla kok asiasta hiljaa ja ilman mielipidettä, koska oma perseesi ei ole se joka menee pilalle.... jos itse antautuvat sinulle, niin sehän on niiden naisten asia.

        Toivottavasti HE kuitenkin saavat jostain oikeaa tietoa, sillä jos sinä julistat heille omaa "evankeliumiasi" siitä, ettei perseseksi pilaa persettä, niin väärää tietoa saavat nämä akat.

        Uskon kyllä ehkä tässä asiassa vähän paremmin perseseksin vahingollisuudesta henkilöä joka on nähnyt kymmeniätuhansia hoonattuja perseitä (aloittaja), kuin sinua, joka tykkäät itse että sinulle annetaan persettä. Uskotko?

        Ole hyvä ja höystä väitteitäsi linkeillä lääkärisivuille tai lääketieteellisiin julkaisuihin. Voit kirjoittaa "Kaikkihan sen tietää" vaikka kuinka monta kertaa mutta se ei auta. Lääkärisivut eivät tiedä. Lääkärisivuilla pukamien yhteydessä ei varoitella anaaliseksistä eikä lääkärisivuilla anaaliseksin yhteydessä varoitella pukamista. Puhut siis pötyä.

        Parempi onni provolla ensi kerralla. Muista toki käydä liimaamassa palstalle se p***ka haisee banjo soi viestisi aina kun vastailet muihin viesteihin niin tiedämme kuka oli asialla.


      • lääkikseen aikova kirjoitti:

        Voit olla varma siitä että pukamat nimenomaan tulevat perseseksistä eikä jo syntyneitä peräpukamia saa misään tapauksessa mennä mekaanisesti ärsyttämään, esim. ronkkimalla tai persettä hoonaamalla. Koita nyt uskoa.

        Jos nussit naisia perseeseen, ethän se olekaan sinä joka kärsit, vaan ne naiset, pitemmän päälle. Tosin, ethän sinä niitä raiskaa, että voisit oikeastaan olla kok asiasta hiljaa ja ilman mielipidettä, koska oma perseesi ei ole se joka menee pilalle.... jos itse antautuvat sinulle, niin sehän on niiden naisten asia.

        Toivottavasti HE kuitenkin saavat jostain oikeaa tietoa, sillä jos sinä julistat heille omaa "evankeliumiasi" siitä, ettei perseseksi pilaa persettä, niin väärää tietoa saavat nämä akat.

        Uskon kyllä ehkä tässä asiassa vähän paremmin perseseksin vahingollisuudesta henkilöä joka on nähnyt kymmeniätuhansia hoonattuja perseitä (aloittaja), kuin sinua, joka tykkäät itse että sinulle annetaan persettä. Uskotko?

        Aloittaja kertoi olleensa lähes 10 vuotta tk:ssa päätoimisena peräpukamien poistajana, ja nähneensä kymmeniätuhansia perseitä.

        Jos vuodessa arvioidaan olevan 220 työpäivää niin 9 vuoden uralle niitä kertyy 1980 kpl. Ja jos tänä aikana on hoidettu pukamat 20000 pepusta, tarkoittaa se noin kymmentä tapausta päivässä. joka päivä, vuoden ympäri.

        Onkohan paikkakunnan juomavedessä jotain, joka aiheuttaa moisen määrän peräpukamatapauksia? :)


      • anaaliko...
        peppu..mies kirjoitti:

        Aloittaja kertoi olleensa lähes 10 vuotta tk:ssa päätoimisena peräpukamien poistajana, ja nähneensä kymmeniätuhansia perseitä.

        Jos vuodessa arvioidaan olevan 220 työpäivää niin 9 vuoden uralle niitä kertyy 1980 kpl. Ja jos tänä aikana on hoidettu pukamat 20000 pepusta, tarkoittaa se noin kymmentä tapausta päivässä. joka päivä, vuoden ympäri.

        Onkohan paikkakunnan juomavedessä jotain, joka aiheuttaa moisen määrän peräpukamatapauksia? :)

        mitä sanosit siihen, jos kumppanisi haluaisi työntää sauvan tai muun vastaavan omaan peräaukkoosi, ottasit tietysti onnesta hehkuen vastaan... vai?!!


      • Max-Pppp
        anaaliko... kirjoitti:

        mitä sanosit siihen, jos kumppanisi haluaisi työntää sauvan tai muun vastaavan omaan peräaukkoosi, ottasit tietysti onnesta hehkuen vastaan... vai?!!

        Been there done that ja vaimo oli asialla. Useampaan kertaan itse asiassa. Suihinottoon yhdistettynä tuo tekee ainakin tämän miehen orgasmista todella rajun.


      • Baden baden tuoli
        peppu..mies kirjoitti:

        Aloittaja kertoi olleensa lähes 10 vuotta tk:ssa päätoimisena peräpukamien poistajana, ja nähneensä kymmeniätuhansia perseitä.

        Jos vuodessa arvioidaan olevan 220 työpäivää niin 9 vuoden uralle niitä kertyy 1980 kpl. Ja jos tänä aikana on hoidettu pukamat 20000 pepusta, tarkoittaa se noin kymmentä tapausta päivässä. joka päivä, vuoden ympäri.

        Onkohan paikkakunnan juomavedessä jotain, joka aiheuttaa moisen määrän peräpukamatapauksia? :)

        Tätä ei kaikille kerrota mutta satun tietämään että lääketieteenlisensiaatit ottaa niitä pukamia talteen ja syö niitä pileissä paahdettuina kuin popkornia ja ryyppäävät pirtua päälle! Siksi on niin vaikeaa saada aikaa lääkärille, kun ne on napostelemassa "popkornia". Kokeilkaa kysyä terveyskeskuksessa lääkäriltä että "ootko syönyt viime aikoina popkornia"? Ja katsokaa sen ilmettä!


    • SUPazFYSIOOOHZZ

      Lääketieteen lisensiaatti MY ASS. Peräaukon ja suolen epiteelikudos kestää rasitusta ja kulumista, solujen uusiutumistahti on tiuha. Ulompi ja sisempi sulkijalihas taas saattavat venyä, mutta se ei vaikuta mitenkään "ilman päästelyyn" tai pidätyskykyyn. Muutenhan kerran venyteltyä takareisiä emme pystyisi enää koskaan kävelemään. ;)

      Hyvä nyrkkisääntö koko kropassa on "se mitä rasitetaan, vahvistuu." Tietenkin eri asia jos sinne tunkee pienen männyn kylmiltään, mutta tuskin kukaan lähtee 300kg penkistä nostamaan jos ei ole ensin harjoitellut.

      Peräpukaman syntyyn vaikuttaa enemmänkin verenkierron puute, jos sitä hanuria kairaa ku viimestä päivää ni reikä on sen jälkeen ku stop-merkki, hyvin siinä veri sillo kiertää. Pahinta on istuminen, siksi kannattaakin piereskellä että saa lantionpohjanlihakset hyvää harjoitusta!

      • täällä111

        "Ulompi ja sisempi sulkijalihas taas saattavat venyä, mutta se ei vaikuta mitenkään "ilman päästelyyn" tai pidätyskykyyn. Muutenhan kerran venyteltyä takareisiä emme pystyisi enää koskaan kävelemään. ;)"

        Sulkijalihas on eri tyyppiä kuin liikkumiseen tarkoitetut lihakset (toimii itsenäisesti, tahdosta riippumaton). katso Wikipedia tai googlaa kuvia, niin näet eron. Täysin eri käyttötarkoitus.

        Ihmiskehossa on kolmea eri lihastyyppiä.
        1) luurankolihas, tahdonalainen
        2) Sileä lihas, ei tahdon alainen
        3) sydänlihas, ei tahdon alainen

        Näistä luurankolihakset ovat niitä mitä esiintyy esim takareisissä, ja oikeastaan kaikkialla mitä voi liikuttaa.

        Sileää lihassolutyyppiä esiintyy sisäelimissä, kuten ruoansulatuskanavassa, hengityselimissä ja esim virtsaputkessa sekä silmässä (pupillin sulkijalihas).


        Itse miettisin vähän kaks kertaa ennen kun rupeaisin jotain silmää venyttelemään, tai keuhkoputkea. Sama suolistossa.

        Varsinkin jos rupeaa noita lihaksia silloin venyttelemään, kun eivät ole rentoina, niin repeytymisen riski on suuri, ja toisin kuin rikkoutuneet luurankolihakset, rikkoutunut sileä lihas tuppaa korvautumaan sidekudoksella sen sijaan että esim toipuisi ja kasvaisi.

        Tämän takia esimerkiksi kakkiessa ei suositella ikinä jännittämään vatsaa, ja ummetus on vaarallista, koska kova kakki kun etenee jännittyneessä suolessa, niin venyttää suolta ja se ei noin vain aina palaudu.


        Mulla toimi kakkajutut aivan täydellisesti ennen anaaliseksin harjoittamista. Säännöllisen noin puoli vuotta-vuoden kestäneen rassaamisen jälkeen on sisempi sulkijalihas ja koko peräsuoli venynyt ja kakkiessa ei ikinä tyhjene kunnolla, vaan tuntuu että jää jotain aina tuonne suoleen. Myös paksusuolesta vaurioituneen sisemmän sulkijalihaksen läpi vuotaa kakkaa usein peräsuoleen ennen aikojaan. Rassaamisista on jo vuosia aikaa, mutta eipä vaan ole palautunut. Saa nähdä, palautuukokaan ikinä.. toivon toki ja pidän peukkuja pystyssä.


        Ehkä voisit itse koittaa laittaa jotain omaan hanuriisi jos et ole jo laittanut.
        Usein ne jotka ei omaansa oo mitään laittanu, saa juuri kaikki vauriot toisissa ihmisissä aikaan. Jos itse koitat, niin tiedät että sitten kun sattuu niin sitten ei kyllä liikuta siinä samalla yhtään mihinkään. Myös huomaat että jos tulee venymää, niin kauanko kestää palautua tai palautuuko.


      • täällä111 kirjoitti:

        "Ulompi ja sisempi sulkijalihas taas saattavat venyä, mutta se ei vaikuta mitenkään "ilman päästelyyn" tai pidätyskykyyn. Muutenhan kerran venyteltyä takareisiä emme pystyisi enää koskaan kävelemään. ;)"

        Sulkijalihas on eri tyyppiä kuin liikkumiseen tarkoitetut lihakset (toimii itsenäisesti, tahdosta riippumaton). katso Wikipedia tai googlaa kuvia, niin näet eron. Täysin eri käyttötarkoitus.

        Ihmiskehossa on kolmea eri lihastyyppiä.
        1) luurankolihas, tahdonalainen
        2) Sileä lihas, ei tahdon alainen
        3) sydänlihas, ei tahdon alainen

        Näistä luurankolihakset ovat niitä mitä esiintyy esim takareisissä, ja oikeastaan kaikkialla mitä voi liikuttaa.

        Sileää lihassolutyyppiä esiintyy sisäelimissä, kuten ruoansulatuskanavassa, hengityselimissä ja esim virtsaputkessa sekä silmässä (pupillin sulkijalihas).


        Itse miettisin vähän kaks kertaa ennen kun rupeaisin jotain silmää venyttelemään, tai keuhkoputkea. Sama suolistossa.

        Varsinkin jos rupeaa noita lihaksia silloin venyttelemään, kun eivät ole rentoina, niin repeytymisen riski on suuri, ja toisin kuin rikkoutuneet luurankolihakset, rikkoutunut sileä lihas tuppaa korvautumaan sidekudoksella sen sijaan että esim toipuisi ja kasvaisi.

        Tämän takia esimerkiksi kakkiessa ei suositella ikinä jännittämään vatsaa, ja ummetus on vaarallista, koska kova kakki kun etenee jännittyneessä suolessa, niin venyttää suolta ja se ei noin vain aina palaudu.


        Mulla toimi kakkajutut aivan täydellisesti ennen anaaliseksin harjoittamista. Säännöllisen noin puoli vuotta-vuoden kestäneen rassaamisen jälkeen on sisempi sulkijalihas ja koko peräsuoli venynyt ja kakkiessa ei ikinä tyhjene kunnolla, vaan tuntuu että jää jotain aina tuonne suoleen. Myös paksusuolesta vaurioituneen sisemmän sulkijalihaksen läpi vuotaa kakkaa usein peräsuoleen ennen aikojaan. Rassaamisista on jo vuosia aikaa, mutta eipä vaan ole palautunut. Saa nähdä, palautuukokaan ikinä.. toivon toki ja pidän peukkuja pystyssä.


        Ehkä voisit itse koittaa laittaa jotain omaan hanuriisi jos et ole jo laittanut.
        Usein ne jotka ei omaansa oo mitään laittanu, saa juuri kaikki vauriot toisissa ihmisissä aikaan. Jos itse koitat, niin tiedät että sitten kun sattuu niin sitten ei kyllä liikuta siinä samalla yhtään mihinkään. Myös huomaat että jos tulee venymää, niin kauanko kestää palautua tai palautuuko.

        Arvoisa provo, päivitäpä hieman anatomian tietojasi. Paksusuolen ja peräsuolen välillä ei ole sulkijalihasta, joten juttusi "kakan vuotamisesta peräsuoleen ennen aikojaan" voidaan taas kerran jättää sinne huuhaa-osastolle.

        Kun puhutaan ulommasta ja sisemmästä sulkijalihaksista, tarkoitetaan peräaukon sulkijalihaksia.


      • gal4
        peppu..mies kirjoitti:

        Arvoisa provo, päivitäpä hieman anatomian tietojasi. Paksusuolen ja peräsuolen välillä ei ole sulkijalihasta, joten juttusi "kakan vuotamisesta peräsuoleen ennen aikojaan" voidaan taas kerran jättää sinne huuhaa-osastolle.

        Kun puhutaan ulommasta ja sisemmästä sulkijalihaksista, tarkoitetaan peräaukon sulkijalihaksia.

        mulla ainakin on ollut tuota vaivaa jos olen ottanut anaaliin useita kertoja lyhyellä aika välillä, siis että uloste valuu itsekseen luolan suulle.

        itse olen anaali yhdynnän terveydellisyydestä vähän sitä mieltä, että liika on liikaa ja järki käteen. jos se nyt on pelkkää anaali porausta koko ajan, totta kai siitä seuraa löystymistä yms. jos järjettömän kokoista sinne yrittää tunkea, todennäköisesti repeilee. jos kuiviltaan tunkee, melko varmasti repeää.

        anaalia harrastaessa on aina hyvä muistaa, että kyseessä on oikean ihmisen tarpeellinen suoliston osa, jota ei kannata huvikseen alkaa repimään ihan vain kokeillakseen paljonko se sietää.


    • "Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin."

      Näihin virheellisiin väitteisiin on vastattu palstalla joa aiemmin

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9120496#comment-44420109

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9581423#comment-47724843

      Ilmeisesti aikaa on taas kulunut niin kauan että provo lähtee palstalle valehtelemaan ammattinsa ja esittämään perättömiä väitteitä. Kuten taas kerran: Kuka tahansa voi väittää olevansa anaalitieteen yliprofessori ja toimineensa alalla viiskytä vuotta. Kuka tahansa ei sen sijaan pystykään laittamaan näkyviin viittauksia lääketieteellisiin julkaisuihin, joissa esitetyille väitteille löytyisi tukea.

      Jos provo on vanha tuttu kymmenisen vuotta palstalla roikkunut tapaus niin jää tälläkin kertaa viitteet laittamatta näkyviin. Lääkärisivustoillahan anaaliseksisn ei kerrota aiheuttavan aloittajan väitteiden mukaisia asioita.

      Jos et ollut provo niin laitapa viiteet näkyviin. Kun et laita niin osoitat olevasi provo. Lääketieteen alalla tuntevalle viitteiden kertominen on tuttu asia.

      • totuus pysyy

        Ovat nuo ongelmat yleisiä. Ei niitä kaikille tule, mutta useimmille tulee.

        Aikaisemmissa viesteissä on todettu hyvin, että kyse on autonomisesta lihaksesta/lihaksistosta. Samat ongelmat vaivaat sellaisiakin henkilöitä, jotka eivät tuollaista "harrastaisi", vaan joilla olisi muita vatsaongelmia. Anaaliseksi helposti pahentaa ongelmia ja yleensä tekee niistä vaikeampia.

        Kerran jos hajoaa, niin voi hajota ikuisesti.


      • Max-Pppp
        totuus pysyy kirjoitti:

        Ovat nuo ongelmat yleisiä. Ei niitä kaikille tule, mutta useimmille tulee.

        Aikaisemmissa viesteissä on todettu hyvin, että kyse on autonomisesta lihaksesta/lihaksistosta. Samat ongelmat vaivaat sellaisiakin henkilöitä, jotka eivät tuollaista "harrastaisi", vaan joilla olisi muita vatsaongelmia. Anaaliseksi helposti pahentaa ongelmia ja yleensä tekee niistä vaikeampia.

        Kerran jos hajoaa, niin voi hajota ikuisesti.

        Jos olisivat yleisiä ongelmia niin niistä varotettaisiin. Kun eivät ole niin ei ole tarvetta varoitella. Ne linkit tutkimuksiin tai lääkärisivuihin, kiitos...


    • 30 miljoonaa

      Kuuleppas "liukuhihna"
      Suomessa on ehkä, en minä tiedä, mutta jos ajatellaan, että on 1000 terveyskeskusta, niin niissä tehtäisiin sinun laskelmien mukaan, itse sanoit tehneesi kymmeniä tuhansia, siis ehkä 30.000 peräpukamapoistoa ja se kerrotaan sitten tuhannella terveyskeskuksella, niin saadaan tulokseksi 30.000.000 pukaman poistoa.
      Mistäköhän nuo 30 miljoonaa ihmistä saataisiin Suomessa peräpukaman poistoon?
      Provo, mikä provo, ja mukamas lääketieteen lisensiaatti, etkö kyennyt lukemaan ja kouluttautumaan lääkäriksi? :)

      • erilainen laskutapa

        Isoissa kaupungeissa on enemmän peräpukamien poistoja kuin pienissä, vaikkapa 3000 asukkaan kunnissa. Itse kävin Tampereen silloisessa Hatanpään terveyskeskusksessa peräpukamien poistossa joskus 90-luvun puolella, ja siellä todellakin yksi lääkäri-hoitaja -pari hoiteli päätoimisesti pukamien poistoa. Työaika noilla oli ehkä tehollisena luokkaa 6,5 tuntia päivä, ja minulla pukamien poisto kesti n. 20 minuuttia niin siitä voi saada sen suuruusluokan selville, paljonko esim. päivään ja sitä kautta yhteen vuoteen mahtuu poistoja/ peräpäitä hoideltaviksi.


      • 30 miljoonaa
        erilainen laskutapa kirjoitti:

        Isoissa kaupungeissa on enemmän peräpukamien poistoja kuin pienissä, vaikkapa 3000 asukkaan kunnissa. Itse kävin Tampereen silloisessa Hatanpään terveyskeskusksessa peräpukamien poistossa joskus 90-luvun puolella, ja siellä todellakin yksi lääkäri-hoitaja -pari hoiteli päätoimisesti pukamien poistoa. Työaika noilla oli ehkä tehollisena luokkaa 6,5 tuntia päivä, ja minulla pukamien poisto kesti n. 20 minuuttia niin siitä voi saada sen suuruusluokan selville, paljonko esim. päivään ja sitä kautta yhteen vuoteen mahtuu poistoja/ peräpäitä hoideltaviksi.

        Vastaappa nyt, että mistä se 30 miljoonaa peräpukaman poistotarvetta löydetään?
        Eihän Suomessa ole edes 30 miljoonaa ihmistäkään?
        Mitä sä yrität väittää, vai onko tässä luvussa mukana myös koko euroopan, afrikan, aasian ja yhdysvaltojen peräpukamapotilaat?

        Täh?

        Sinä olet provo ja sillä siistiä.
        Ei tänne Suomeen tule koko maailman peräpukamapotilaat, se on fakta.


      • Osaatko ajatella?
        30 miljoonaa kirjoitti:

        Vastaappa nyt, että mistä se 30 miljoonaa peräpukaman poistotarvetta löydetään?
        Eihän Suomessa ole edes 30 miljoonaa ihmistäkään?
        Mitä sä yrität väittää, vai onko tässä luvussa mukana myös koko euroopan, afrikan, aasian ja yhdysvaltojen peräpukamapotilaat?

        Täh?

        Sinä olet provo ja sillä siistiä.
        Ei tänne Suomeen tule koko maailman peräpukamapotilaat, se on fakta.

        Sinä et nyt osaa laskea. Laskutavassasi on vikana se, että oletat tässä "30 miljoonan" provossasi jokaisessa Suomen terveyskeskuksessa poistettavan liukuhihnalla pukamia. Näinhän ei tietenkään ole pienten kuntien / kaupunkien terveyskeskuksissa. Niissä voidaan tehdä esim. luokkaa 2-3 poistoa / viikko.

        Sen sijaan esim. Suur-Helsingissä, Tampereella, Turussa esimerkiksi "liukuhihna" menetelmä on tarpeen, ja noissa kaupungeissa varmasti joku "peräpää" -lääkäri joutuu näkemään hyvinkin nopeasti 10 000 peräpäätä, jos tekee hommaa vuodesta toiseen. En yhtään epäile aloittajan rehellisyyttä - itse olen kuullut juurikin maintsemassani Hatanpään terveyskeskuksessa minua hoitaneelta lääkäriltä, oman pukamanpoistoni yhteydessä, että tämä on kokopäivätyötä. Tampereella on muuten n. 220 000 asukasta. Ja esim. Kurussa on n. 2750 asukasta. Voit varmaan ymmärtää, että isojen kaupunkien pukamien poistotarve, kuten tietysti muidenkin operaatioiden tarve, on luonnollisesti moninkertainen - epäilempä vielä, että Tampere hoitaa monen lähikunnankin peräpukamat - varmasti Ylöjärven, Nokian, ehkä jopa Kurunkin.

        Jos et tätä nyt hiffaa, käsityskyvyssäsi on pahasti vikaa.

        Peräpukamien määrä on hyvinvointivaltioissa lisääntymään päin, kun jatkuvasti istumatyön osuus kokonaistyön määrässä yhteiskunnassa lisääntyy. Lisäksi anaaliseksin määrä myös heteropuolella on jo vuosia ollut kasvamaan päin. Nämä asiat varmistavat sen, että peräpukamien poistajilta ei ihan äkkiä työt lopu.


      • usko maton
        Osaatko ajatella? kirjoitti:

        Sinä et nyt osaa laskea. Laskutavassasi on vikana se, että oletat tässä "30 miljoonan" provossasi jokaisessa Suomen terveyskeskuksessa poistettavan liukuhihnalla pukamia. Näinhän ei tietenkään ole pienten kuntien / kaupunkien terveyskeskuksissa. Niissä voidaan tehdä esim. luokkaa 2-3 poistoa / viikko.

        Sen sijaan esim. Suur-Helsingissä, Tampereella, Turussa esimerkiksi "liukuhihna" menetelmä on tarpeen, ja noissa kaupungeissa varmasti joku "peräpää" -lääkäri joutuu näkemään hyvinkin nopeasti 10 000 peräpäätä, jos tekee hommaa vuodesta toiseen. En yhtään epäile aloittajan rehellisyyttä - itse olen kuullut juurikin maintsemassani Hatanpään terveyskeskuksessa minua hoitaneelta lääkäriltä, oman pukamanpoistoni yhteydessä, että tämä on kokopäivätyötä. Tampereella on muuten n. 220 000 asukasta. Ja esim. Kurussa on n. 2750 asukasta. Voit varmaan ymmärtää, että isojen kaupunkien pukamien poistotarve, kuten tietysti muidenkin operaatioiden tarve, on luonnollisesti moninkertainen - epäilempä vielä, että Tampere hoitaa monen lähikunnankin peräpukamat - varmasti Ylöjärven, Nokian, ehkä jopa Kurunkin.

        Jos et tätä nyt hiffaa, käsityskyvyssäsi on pahasti vikaa.

        Peräpukamien määrä on hyvinvointivaltioissa lisääntymään päin, kun jatkuvasti istumatyön osuus kokonaistyön määrässä yhteiskunnassa lisääntyy. Lisäksi anaaliseksin määrä myös heteropuolella on jo vuosia ollut kasvamaan päin. Nämä asiat varmistavat sen, että peräpukamien poistajilta ei ihan äkkiä työt lopu.

        Istumisen vaikutus peräpukamiin on tutkittu ja todistettu. Anaaliseksin ei.

        Uskon että anaaliseksi aiheuttaa peräpukamia, kun joku osoittaa minulle lääketieteellisen tutkimuksen joka noin todistaa. Siihen asti saa "hoitsut" ja "lääkärit" selitellä anonyymillä foorumilla mitä vaan. Uskon että kyseinen hoitsu on diagonissa ja lääkäri homofoobinen putkimies. Ja uskossani uskon olevani aivan yhtä oikeassa kuin em. henkilöt uskoessaan peräpukamien tulevan persseksistä.


      • onko noin tyhmiä?
        30 miljoonaa kirjoitti:

        Vastaappa nyt, että mistä se 30 miljoonaa peräpukaman poistotarvetta löydetään?
        Eihän Suomessa ole edes 30 miljoonaa ihmistäkään?
        Mitä sä yrität väittää, vai onko tässä luvussa mukana myös koko euroopan, afrikan, aasian ja yhdysvaltojen peräpukamapotilaat?

        Täh?

        Sinä olet provo ja sillä siistiä.
        Ei tänne Suomeen tule koko maailman peräpukamapotilaat, se on fakta.

        >>Vastaappa nyt, että mistä se 30 miljoonaa peräpukaman poistotarvetta löydetään?
        Eihän Suomessa ole edes 30 miljoonaa ihmistäkään?
        Mitä sä yrität väittää, vai onko tässä luvussa mukana myös koko euroopan, afrikan, aasian ja yhdysvaltojen peräpukamapotilaat?

        Täh?

        Sinä olet provo ja sillä siistiä.
        Ei tänne Suomeen tule koko maailman peräpukamapotilaat, se on fakta.
        ===
        Ei jukolauta voiko joku oikeasti olla noin yksinkertainen? Vedä sinä kuule 30 milj. kertaa dildo pepaas ja nauti vaan niin p-leesti


      • ei j-lauta voiko

        >>Kuuleppas "liukuhihna"
        Suomessa on ehkä, en minä tiedä, mutta jos ajatellaan, että on 1000 terveyskeskusta, niin niissä tehtäisiin sinun laskelmien mukaan, itse sanoit tehneesi kymmeniä tuhansia, siis ehkä 30.000 peräpukamapoistoa ja se kerrotaan sitten tuhannella terveyskeskuksella, niin saadaan tulokseksi 30.000.000 pukaman poistoa.
        Mistäköhän nuo 30 miljoonaa ihmistä saataisiin Suomessa peräpukaman poistoon?
        Provo, mikä provo, ja mukamas lääketieteen lisensiaatti, etkö kyennyt lukemaan ja kouluttautumaan lääkäriksi? :)
        *********************
        siis älä vaan sano että olet oikeasti noin yksinkertainen, ettet tajua mitä sinulle yritettiin kertoa?? vedä 30 milj. kertaa käteesi, kyllä kaltaisesti tarvitsevat sahanpurujen vaihdon pääkoppaan, näin on


      • Yleissiv. puutetta..

        "Provo, mikä provo, ja mukamas lääketieteen lisensiaatti, etkö kyennyt lukemaan ja kouluttautumaan lääkäriksi? :)"

        Öööhh - tälle nimimerkille "30 miljoonaa" tiedoksi, että lääketieteen lisensiaatit OVAT lääkäreitä. Lisensiaatteja on kaikki terveystalot pullollaan. Katsopa seuraavan kerran reseptissäsi olevaa leimaa ja siinä lukevaa titteliä.


      • yleis siv
        Yleissiv. puutetta.. kirjoitti:

        "Provo, mikä provo, ja mukamas lääketieteen lisensiaatti, etkö kyennyt lukemaan ja kouluttautumaan lääkäriksi? :)"

        Öööhh - tälle nimimerkille "30 miljoonaa" tiedoksi, että lääketieteen lisensiaatit OVAT lääkäreitä. Lisensiaatteja on kaikki terveystalot pullollaan. Katsopa seuraavan kerran reseptissäsi olevaa leimaa ja siinä lukevaa titteliä.

        Ja kuinka moni heistä on "päätoiminen peräpukamien poistaja"?


      • pahempi ongelma
        usko maton kirjoitti:

        Istumisen vaikutus peräpukamiin on tutkittu ja todistettu. Anaaliseksin ei.

        Uskon että anaaliseksi aiheuttaa peräpukamia, kun joku osoittaa minulle lääketieteellisen tutkimuksen joka noin todistaa. Siihen asti saa "hoitsut" ja "lääkärit" selitellä anonyymillä foorumilla mitä vaan. Uskon että kyseinen hoitsu on diagonissa ja lääkäri homofoobinen putkimies. Ja uskossani uskon olevani aivan yhtä oikeassa kuin em. henkilöt uskoessaan peräpukamien tulevan persseksistä.

        "Istumisen vaikutus peräpukamiin on tutkittu ja todistettu. Anaaliseksin ei."

        Pitää olla varsinainen hölmöläinen, jos ei tajua, että kumpi on ihmiselle "vaarallisempaa" ja kumpi on "normaalimpaa"?


        "Uskon että anaaliseksi aiheuttaa peräpukamia, kun joku osoittaa minulle lääketieteellisen tutkimuksen joka noin todistaa."

        Peräpukamat eivät ole se vaarallisin ongelma, koska ne paranevat yleensä itsestäänkin. Pahempi ongelma on sulkijalihaksen löystyminen/hajoaminen, sekä muut vatsaongelmat.


      • suuremmat riskit
        yleis siv kirjoitti:

        Ja kuinka moni heistä on "päätoiminen peräpukamien poistaja"?

        Isoissa kaupungeissa tuo voi olla joissakin tapauksissa "normaali toimenpide". Eihän se nyt tarkoita, että yleensä tuollaista tehtäisiin.

        Eikä tuollaiseen toimenpiteeseen ryhdytä, jos ei kyse ole vakavemmista tapauksista.

        Peräpukamien kohdalla harvoin aiheuttaja lienee mikään anaaliseksi koska niitä tulee pääosin normaaleista syistä, mutta anaaliseksiin liittyvät riskit ovat suuremmat.


      • Max-Pppp
        pahempi ongelma kirjoitti:

        "Istumisen vaikutus peräpukamiin on tutkittu ja todistettu. Anaaliseksin ei."

        Pitää olla varsinainen hölmöläinen, jos ei tajua, että kumpi on ihmiselle "vaarallisempaa" ja kumpi on "normaalimpaa"?


        "Uskon että anaaliseksi aiheuttaa peräpukamia, kun joku osoittaa minulle lääketieteellisen tutkimuksen joka noin todistaa."

        Peräpukamat eivät ole se vaarallisin ongelma, koska ne paranevat yleensä itsestäänkin. Pahempi ongelma on sulkijalihaksen löystyminen/hajoaminen, sekä muut vatsaongelmat.

        Kuten jo sanottu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9985086#comment-64620922

        Linkit näkyviin jos koet tarpeelliseksi olla uskottava.


      • Pantava
        pahempi ongelma kirjoitti:

        "Istumisen vaikutus peräpukamiin on tutkittu ja todistettu. Anaaliseksin ei."

        Pitää olla varsinainen hölmöläinen, jos ei tajua, että kumpi on ihmiselle "vaarallisempaa" ja kumpi on "normaalimpaa"?


        "Uskon että anaaliseksi aiheuttaa peräpukamia, kun joku osoittaa minulle lääketieteellisen tutkimuksen joka noin todistaa."

        Peräpukamat eivät ole se vaarallisin ongelma, koska ne paranevat yleensä itsestäänkin. Pahempi ongelma on sulkijalihaksen löystyminen/hajoaminen, sekä muut vatsaongelmat.

        Nautin siitä, kun minua pannaan peppuun. Mutta en ole kuitenkaan niin tollo etten sitä ymmärtäisi että tähän voi liittyä ongelmia. Tai niin vainoharjainen, että jos joku sanoo, että asiassa on potentiaalisia ongelmia, niin uskoisin heti että kyseessä on auttamatta joku moraalinvartija, trollli tai valehtelija.

        Jos elämässä jokaiseen asiaan olisi helppo ratkaisu ja mihinkään ihanaan ei liittyisi mitään haittaa, niin olisipa elämä helppoa!

        Ymmärrän, että ihminen joka haluaa panna partneriaan peppuun, kokee alun kirjoituksen syytöksenä. Miehen luonto nyt on kuitenkin ottaa naisen - ja top-homon ottaa bottom. Jos mies ei toteuta halujaan, ei ole seksiä. Mutta rakastava kumppani voi kuitenkin ottaa riskit huomioon, vaikka toteuttaakin himonsa.

        Minulle ristiriita on helpompi, koska se että minua pannaan peppuun on lopulta oman seksuaalisuuteni täyttymys. Toki minäkin haluan kuitenkin tietää haitat.


    • en tekisi itse

      Tässä on kuvaa millaiseksi perse menee kun sinne työnnellään esineitä. Kyrpä on pehmeämpi ja turvallisempi, kunhan se on kohtuullisen kokoinen .

      Tässäkin tuo joissain viesteissä sivuttu venynyt, vaurioitunut arpikudos on nähtävissä jo anuksen ympäristössä. Kiinnittäkää huomiota, miten veltto perselihaksisto on tässä. Ripuli jos sattuu iskemään, varmasti on lasti (varpusparvi) pöksyissä, jos ei kerkeä vessaan juoksemaan. Ei tuollainen ryppynaru enää paljoa pidättele nestemäistä ulostetta.... tuli housujen vaihto!

      http://xhamster.com/movies/754635/lange_gurke_in_den_arsch_und_gaping.html

      • 30 miljoonaa

        Etkö sinä lapsiraukka ole perseitä nähnyt muualla, kuin netissä.
        Ei tuon kuvan mukaan tiedä yhtään sen siesemmän "ryppynarun" tiukkudesta".
        Menehhän takaisin sinne "lääketieteellisen" koulunpenkille ja opettele tietämään ryppynarujen tiukkuudet kuvasta, myös sieltä sisemmän ryppynarun tiukkuuden


    • analnurse

      Kuvissa on kyse ns. gappingista. Peräaukko pystyy venymään erittäin paljon ja anaaliseksin jälkeen voi peräaukko jäädä hetkeksi tuolla tavalla "auki", mutta se palautuu pian ennalleen. Sairaanhoitajien ja lääkärien pitäisi tietää että ihmisen kudokset palautuvat nopeasti ennalleen venyessään. Pukamia tulee ihan iänkin myötä, ei anaaliseksi niihin syynä ole. Raskaus ja ummetus pahimpia pukamien aiheuttajia.

      • useita ongelmia

        Se voi jäädä hetkeksi mutta vaivat ovat usein pidempiaikaisia. Kyse on lihastyypistä eli tuossa tapauksessa kyse on autonomisesta lihaksesta, joka toimii itsenäisesti. Sen takia se on riskialttiimpi vaurioille ja muille ongelmille.

        Välttämättä mitään palautumista ei tapahdu. Toisaalta tilanne voi johtaa "löystymiseen". Joskus tuollaisia tilanteita hoidetaan leikkauksilla, mutta tuskimpa kukaan sellaiseen toimenpiteeseen haluaa.


        "Raskaus ja ummetus pahimpia pukamien aiheuttajia."

        Eivät ole välttämättä pahimpia, vaan yleisimpiä.

        Peräpukamat eivät ole kuitenkaan se vaarallisin ongelma, vaan juuri tuo peräaukon löystyminen ja venyminen.


      • Max-Pppp
        useita ongelmia kirjoitti:

        Se voi jäädä hetkeksi mutta vaivat ovat usein pidempiaikaisia. Kyse on lihastyypistä eli tuossa tapauksessa kyse on autonomisesta lihaksesta, joka toimii itsenäisesti. Sen takia se on riskialttiimpi vaurioille ja muille ongelmille.

        Välttämättä mitään palautumista ei tapahdu. Toisaalta tilanne voi johtaa "löystymiseen". Joskus tuollaisia tilanteita hoidetaan leikkauksilla, mutta tuskimpa kukaan sellaiseen toimenpiteeseen haluaa.


        "Raskaus ja ummetus pahimpia pukamien aiheuttajia."

        Eivät ole välttämättä pahimpia, vaan yleisimpiä.

        Peräpukamat eivät ole kuitenkaan se vaarallisin ongelma, vaan juuri tuo peräaukon löystyminen ja venyminen.

        Olisiko sinulla näyttää jotakin lääkärisivustoa tai lääketieteen alan tutkimusta, jossa tuo asia kerrotaan? Täällä on anonyymejä provoilijoita niin paljon että pelkillä väitteillä ja mielipiteillä ei ole arvoa jos niitä ei voi itse tarkistaa.

        Ehkä olet poikkeus ja tällä kertaa tulee vastauksena asialliset perustelut ja tarkistettavissa olevat tietolähteet.


    • kakkosella nopeasti

      Älkää varatko lukemista kun käytte wc:ssä pytyllä! Jos istutte liian pitkään siellä, ovat peräpukamat todennäköisempiä.

      • Saunassa ollessa

        ja itseään pesuhuomeessa pestessä ei kannata piereskellä. Tulee rangaistukseksi tuhmasta teosta peräpukamat. Saunatontut ei tykkää.


    • turtlesi

      "Päätoiminen peräpukamien poistaja", oli sullakin ammatti :D:D

      • sdf sdf

        Paremmalta se kuullostaa kuin "Sivutoiminen peppuseksipalstan provo", vaikka jälkimmäinen onkin se todennäköisempi vaihtoehto.


    • crc556

      Kyllä mä melkein sanoisin tuota provoilua jo ihan päätoimiseksi. Ainakin vuosikymmenen verran on kirjoittajan ajatukset pyörineet vain sen yhden asian ympärillä.

      • glid anal

        Ja vieläkään ei ole päässyt koittamaan?


      • cfx sfd
        glid anal kirjoitti:

        Ja vieläkään ei ole päässyt koittamaan?

        Tai sitten on päässyt ja pelästynyt omista tunteistaan toimintaan liittyen. Tuo möykkääminen kovasti näyttää torjuntareaktiolta, jonka kohteena on homoseksuaalisuus ja anaaliseksi. Sittemmin laajensi toimenkuvaansa myös prostituutiopalstalle, jossa nykyään pääasiassa asustaa.

        Prostituutiopalstalla on taas ollut hetki hiljaista ja täällä hiljenee melu aina samaan aikaan. Hassu sattuma...


    • punainenaamunkoi

      Olen kaksi lasta synnyttänyt nainen kolmekymppinen nainen ja raskauksista minulle jäi muistoksi oliviin kokoiset peräpukamat. Olen harrastanut mieheni kanssa välillä peppuseksiä ja pukamat eivät ole suuremmin ilmoittaneet itsestään. Kerran kuitenkin kesken lystin yksi pukama puhkesi ja verta tuli kuin härän kurkusta.

      En viitsinyt lähteä otille haaverin vuoksi koska oli jo puoliyö ja kotipaikkakunnallani ei ole yöpäivystystä vaan olisi pitänyt ajaa 40 kilsaa. Meni varmaan tunti ennen kuin vuoto tyrehtyi. Nukuin loppuyön muovikassi ja nippu talouspaperia pyllyn alla.

      Seuraavana aamuna töihin lähtiessä virittelin pikkareihin viisi terveysidettä ja paperia sen varalta että vuoto alkaa uudelleen. Näin mielessäni kuinka housihini leviää punainen läikkä. Onneksi kuitenkin pukama ei enee vuotanut. Pääsin viimein pukamista eroon kun ne "hirtettiin" niillä kumilenkeillä.

      • naamanäkkärillä

        Olen kaksi lasta synnyttänyt nainen kolmekymppinen nainen ja raskauksista minulle jäi muistoksi oliviin kokoiset peräpukamat. Olen harrastanut mieheni kanssa välillä peppuseksiä ja pukamat eivät ole suuremmin ilmoittaneet itsestään. Kerran kuitenkin kesken lystin yksi pukama puhkesi ja verta tuli kuin härän kurkusta.

        En viitsinyt lähteä otille haaverin vuoksi koska oli jo puoliyö ja kotipaikkakunnallani ei ole yöpäivystystä vaan olisi pitänyt ajaa 40 kilsaa. Meni varmaan tunti ennen kuin vuoto tyrehtyi. Nukuin loppuyön muovikassi ja nippu talouspaperia pyllyn alla.

        Seuraavana aamuna töihin lähtiessä virittelin pikkareihin viisi terveysidettä ja paperia sen varalta että vuoto alkaa uudelleen."

        Hohhohoohoohhoooo! Nauroin vedet silmissä kun luin jutun. Tosin kirjoittajaa ei tainnut tuolloin naurattaa kun meni töihin housut siteillä topattuna.


    • abina1
      • cfx sfd

        Muuten hyvä mutta kun suurinta osaa peppuseksin harrastajista homojutut ei kiinnosta. Sekin on täällä selitetty monasti. Peppuseksi on seksuaalisen toiminnan tapa joka ei määrittele seksuaalista suuntautumista. Peppuseksipartnerin sukupuoli sen sijaan on merkittävä asia.

        Ajatuksena sulla kai on tuontapainen virheellinen syllogismi:

        Homot harrastavat keskenään peppuseksiä
        Henkilö A harrastaa peppuseksiä
        Henkilö A on siis homo

        Kun tosin tiedetään, että kirahvitkin harrastavat peppuseksiä keskenään niin samalla lailla virheellisesti voisi päätellä myös näin:

        Kirahvit harrastavat keskenään peppuseksiä
        Henkilö A harrastaa peppuseksiä
        Henkilö A on siis kirahvi.

        tai

        Poliisit käyvät saunassa
        Henkilö A käy saunassa
        Henkilö A on siis poliisi.


      • abina1
        cfx sfd kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta kun suurinta osaa peppuseksin harrastajista homojutut ei kiinnosta. Sekin on täällä selitetty monasti. Peppuseksi on seksuaalisen toiminnan tapa joka ei määrittele seksuaalista suuntautumista. Peppuseksipartnerin sukupuoli sen sijaan on merkittävä asia.

        Ajatuksena sulla kai on tuontapainen virheellinen syllogismi:

        Homot harrastavat keskenään peppuseksiä
        Henkilö A harrastaa peppuseksiä
        Henkilö A on siis homo

        Kun tosin tiedetään, että kirahvitkin harrastavat peppuseksiä keskenään niin samalla lailla virheellisesti voisi päätellä myös näin:

        Kirahvit harrastavat keskenään peppuseksiä
        Henkilö A harrastaa peppuseksiä
        Henkilö A on siis kirahvi.

        tai

        Poliisit käyvät saunassa
        Henkilö A käy saunassa
        Henkilö A on siis poliisi.

        helpompaa kyllä klikata linkkiä ja lukea mitä siellä on kun kirjoittaa paskaa....

        se on ihan informatiivinen sivu kuitenkin


    • abina1

      viittaukset ja lähdeluettelot löytyy tutkimuksiin. ei siis mitään keskustelu foorumi tasoista spekulaatiota.

      • adf daf

        Ole hyvä ja laita ne näkyviin. Muuten niitä ei tämän keskustelun kannalta ole olemassa.


    • terveystieteilijä

      Kyllähän nyt anaaliyhdynnän vaaroista löytyy ulkomaisilta sivuilta vaikka kuinka tutkimustietoa. Tuossa nyt yksi, joka esimerkiksi osoittaa, että anaalisyövän kehittymiseen vaikuttavat sekä seksuaaliset(esim. anaaliyhdyntä), että ei-seksuaaliset tekijät.

      Valitettavasti vaan pitää olla näitä lukeakseen yleensä pääsy jollekin hakupalvelimelle, mutta täällähän näitä akateemikkoja vissiin olikin, niin ei tuottane ongelmia.. Laitan kuitenkin myös abstractin tuohon.

      http://helios.uta.fi:2359/content/k64g281126x3443x/

      "Risk factors for anal cancer: results of a population-based case–control study
      Journal Cancer Causes and Control
      Publisher Springer Netherlands
      ISSN 0957-5243 (Print)
      1573-7225 (Online)
      Subject Biomedical and Life Sciences, Medicine & Public Health, Oncology, Cancer Research, Public Health/Gesundheitswesen, Epidemiology and Hematology
      Issue Volume 14, Number 9 / November, 2003
      Pages 837-846
      DOI 10.1023/B:CACO.0000003837.10664.7f
      Subject Group Medicine
      Online Date Wednesday, November 03, 2004

      Add to marked items
      Add to shopping cart
      Add to saved items
      Recommend this article
      PDF (6.1 KB)
      Authors
      Hung-Fu Tseng Email for [email protected], Hal Morgenstern, Thomas M. Mack, Ruth K. Peters

      1Fooyin University, Taiwan
      2UCLA School of Public Health
      3University of Southern California
      Abstract

      Objective: Although the incidence of anal cancer is higher in women than in men, the reasons for this gender difference are not clear. The purpose of this study was to identify risk factors for anal cancer in both men and women. Methods: We conducted in-person interviews with 102 males and 106 females with squamous or transitional cell carcinoma of the anus and 208 individually matched controls. Results: Compared with persons who had never experienced receptive anal intercourse, those who had experienced it more than 130 times were 18 times as likely to develop anal cancer (adjusted odds ratio [OR] = 17.6 (95% confidence interval [CI] = 1.3–234). This elevated risk occurred primarily among males. The adjusted OR for males having more than 10% of their sexual experiences with other men was 5.6 (95% CI = 1.4–22.0). A history of other anogenital or endometrial cancers increased the risk in women but not men. A history of anal warts, syphilis, severe hemorrhoids, physical inactivity, multiple sexual partners who smoked, and current smoking were also associated with increased risk. Conclusions: The results of this study suggest that both sexual and non-sexual factors are important in the etiology of anal cancer."

      • adf daf

        Puhe oli peräpukamista ja ryppynarun löystymisestä. Laitapa siitä aiheesta viitteitä näkyviin, niitä tässä kaivattiin ja niitä ei ole vielä esitetty.

        Syöpäriskin lisääntyminen anaaliseksistä on ollut tiedossa jo pitkään ja siitä on palstalla kirjoitettu http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/anal cancer tid:3512?term_keywords=anal cancer. Liittynee HPV - viruksen tartuntoihin http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_cancer

        Peräaukon syövän riskitekijöistä kansanterveydedn kannalta tärkein on tupakointi, joka nostaa riskin nelinkertaiseksi.


      • hmm222212
        adf daf kirjoitti:

        Puhe oli peräpukamista ja ryppynarun löystymisestä. Laitapa siitä aiheesta viitteitä näkyviin, niitä tässä kaivattiin ja niitä ei ole vielä esitetty.

        Syöpäriskin lisääntyminen anaaliseksistä on ollut tiedossa jo pitkään ja siitä on palstalla kirjoitettu http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/anal cancer tid:3512?term_keywords=anal cancer. Liittynee HPV - viruksen tartuntoihin http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_cancer

        Peräaukon syövän riskitekijöistä kansanterveydedn kannalta tärkein on tupakointi, joka nostaa riskin nelinkertaiseksi.

        Puhe oli Anaaliyhdynnän "hinnasta", eiköhän tuo anaalisyöpä ja mahdolliset muut vahingot kuulu kategoriaan.

        Minusta melko olennaista, kun tupakoivan henkilön siemenneste tuota kait varsinkin aiheuttaa (sisältää raskasmetalleja).
        Aika moni anaaliin lykkivä haluaa myös laueta sinne, tässä on mietittävää sitten sekä lykkijälle että sille, kenen hanuri on kyseessä.


        Onkohan muuten tehty tutkimusta, vaikuttaako partnerin tupakointi naisten kohdunkaulansyöpään?
        Tuo raskasmetallinen sperma siinä ainakin olisi mukana.
        Tutkimuksiahan on, että myös isän tupakointi vaikuttaa sikiöön (siittiöt huonompia ja sitä kautta huonompi lähtöasetelma). Ehkä mahdollisesti myös "vauvan kotiin" kun epätervettä ainesta sinne usein lykitään.

        Raskasmetallit huonontavat usein immuunijärjestelmää/ mahdollistavat sen, että bakteerit, virukset ja sienet käyttävät niitä puolustuksena ihmisen suojamekanismeja vastaan, joten ehkä raskasmetallien läsnä ollessa keholla on huonompi vastustuskyky noita viruksiakin vastaan sitten.


      • Ohhosta!
        adf daf kirjoitti:

        Puhe oli peräpukamista ja ryppynarun löystymisestä. Laitapa siitä aiheesta viitteitä näkyviin, niitä tässä kaivattiin ja niitä ei ole vielä esitetty.

        Syöpäriskin lisääntyminen anaaliseksistä on ollut tiedossa jo pitkään ja siitä on palstalla kirjoitettu http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/anal cancer tid:3512?term_keywords=anal cancer. Liittynee HPV - viruksen tartuntoihin http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_cancer

        Peräaukon syövän riskitekijöistä kansanterveydedn kannalta tärkein on tupakointi, joka nostaa riskin nelinkertaiseksi.

        Poltatko tupakkia perseenreijällä? Siinäpä vasta ihimemies.


    • terveystieteilijä

      Kyllähän niitäkin löytyy. Tässä joitakin katkelmia artikkeleista, jotka nyt ensin tulivat vastaan (siis viiden minuutin etsinnässä):

      Anodyspareunia: a novel sexual dysfunction? An exploration into anal sexuality.Full Text Available By: Hollows, Karl. Sexual & Relationship Therapy, Nov2007, Vol. 22 Issue 4, p429-443, 15p; DOI: 10.1080/14681990701481409

      "Miles et al. (1993) first assessed the effect of anoreceptive intercourse on anal sphincter functioning and demonstrated significantly reduced anal resting pressures in those who engaged in receptive anal sex
      compared with age matched controls who did not; faecal incontinence or urgency was more prevalent in the anoreceptive group (14/40) compared to the controls (1/18). Chun et al. (1997), in a similarly designed study, confirmed lower anal resting pressures in anoreceptive subjects compared to controls (the authors suggest this may be due to a better ability to relax) but none declared symptoms of faecal incontinence and no defects in anal sphincter structure were identified. Lunniss et al. (2004)
      retrospectively examined 629 non-elderly patients who presented to a tertiary referral centre with acquired faecal incontinence. The main risk factors identified were, for women, childbirth and for men, previous anal surgery. However, 21% of men (compared to only 1% of women) had no identifiable risk factor and the authors postulate this may be due to inadequate history taking at assessment, including questions on anal sex practices."

      The diagnosis and management of haemorrhoidal disease from a global perspective.Full Text Available Alimentary Pharmacology & Therapeutics, May2010 Supplement, Vol. 31 Issue S1, p1-58, 58p; DOI: 10.1111/j.1365-2036.2010.04278.x

      "Although clinicians believe that haemorrhoidal disease
      is caused by chronic constipation, prolonged sitting
      and vigorous straining, little evidence to support
      causative links exists. Other risk factors historically
      associated with the development of haemorrhoids
      include pregnancy, lack of erect posture, familial tendency,
      higher socioeconomic status, chronic diarrhoea,
      colon malignancy, hepatic disease, obesity, elevated
      anal resting pressure, spinal cord injury, loss of rectal
      muscle tone, rectal surgery, episiotomy, as well as anal
      intercourse.7, 8"

      Function and dysfunction of the colon and anorectum in adults: Working team report of the Swedish Motility Group (SMoG).Full Text Available By: Karling, Pontus; Abrahamsson, Hasse; Dolk, Anders; Hallböök, Olof; Hellström, Per M.; Knowles, Charles H.; Kjellström, Lars; Lindberg, Greger; Lindfors, Per-Johan; Nyhlin, Henry; Ohlsson, Bodil; Schmidt, Peter T.; Sjölund, Kristina; Sjövall, Henrik; Walter, Susanne. Scandinavian Journal of Gastroenterology, Jun2009, Vol. 44 Issue 6, p646-660, 15p, 1 Diagram, 4 Charts; DOI: 10.1080/00365520902718713

      "Anal intercourse as a
      risk factor for fecal incontinence has been studied in
      homosexual men but not in women [122,123]. In
      one study by Miles et al., 35% of anoreceptive
      homosexual males versus 5% of control subjects
      reported fecal incontinence and these men also had
      reduced maximal squeeze pressure [122]."

      [122] Miles AJ, Allen-Mersh TG, Wastell C. Effect of anoreceptive
      intercourse on anorectal function. J R Soc Med 1993;/
      86:/1447.
      [123] Chun AB, Rose S, Mitrani C, Silvestre AJ, Wald A. Anal
      sphincter structure and function in homosexual males
      engaging in anoreceptive intercourse. Am J Gastroenterol
      1997;/92:/4658.

      • Pariin kertaan lainauksessa esiin tuleva Miles et al. vuodelta 1993 on ensimmäinen anaaliseksin ja ulosteninkontinenssin kausaatiota esittänyt tutkimus. Se otetaan esille muun muassa Wikipedian anaaliseksiä käsittelevällä sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_sex tuon toisen vastakkaiseen tulokseen päätyneen tutkimuksen kanssa.

        "A 1993 study published in the Journal of the Royal Society of Medicine found that fourteen out of a sample of forty men receiving anal intercourse experienced episodes of frequent anal incontinence.[105] However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence.[106]"

        Jos englantia osaa niin kannattaa lukea Milesin tutkimus, joka löytyy netistä. Se auttaa ymmärtämään millaisesta korrelaatiosta on kysymys ja miksi kyseistä tutkimusta on jonkin verran arvosteltu. Tässä sen abstrakti http://jrsm.rsmjournals.com/cgi/content/abstract/86/3/144

        "Forty anoreceptive (AR) male homosexuals were compared with 18 age matched non-anoreceptive (non-AR) heterosexual males."

        ja tässä koko julkaisu yhtenä tiedostona vapaasti ladattavana: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1293903/pdf/jrsocmed00100-0024.pdf

        Englantia sen kummemmin osaamatonkin voi yhden asian artikkelista käydä toteamassa. Jos haluaa tietää mitä Miles tarkoittaa puhuessaan anaaliseksiä harjoittavista homoseksuaaleista niin kannattaa vilkaista artikkelin kuvaa 2 (Figure 2.) Siinä vaaka-akselilla on suure Log(partners k) ja tekstissä kerrotaan että k=1. Logaritmisen asteikon vuoksi kuvaa pitää lukea näin:

        Vaakasuoraan suuntaan katsottaessa näkee seksipartnereiden lukumäärän. Kuvaan on sitten piirretty neliö jokaisen tutkimukseen kuuluvan kohdalle.

        Numeron 0 kohdalla seksipartnereita on 0 (tässä on koko vertailuryhmä)
        Numeron 1 kohdalla seksipartnereita on 9
        Numeron 2 kohdalla seksipartnereita on 99
        Numeron 3 kohdalla seksipartnereita on 999 (lähes tuhat!)

        Kuvaa katselemalla näkee, että tutkimusaineiston neljästäkymmenestä anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena harjoittavasta noin puolella on yli sata seksipartneria ja neljäsosalla yli 700 seksipartneria. Tämä on siis se ryhmä, jonka osalta Miles toteaa anaaliseksin aiheuttaneen sulkijalihaksen löystymistä. Se varsin huonosti edustaa anaaliseksiä harrastavia heteroita, joilla partnereiden lukumäärä on useimmiten korkeintaan kymmeniä.

        Mitä tästä opimme: Älä harjoita anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena satojen eri miesten kanssa, sillä sellainen voi aiheuttaa sulkijalihaksen vaurioitumista. Kohtuullisesta anaaliseksin harjoittamisesta ainakaan tuon kuvan perusteella ei voi päätellä vaurioita tapahtuvan, jonka vuoden 1997 tutkimus myös vahvistaa.


      • Max-Pp kirjoitti:

        Pariin kertaan lainauksessa esiin tuleva Miles et al. vuodelta 1993 on ensimmäinen anaaliseksin ja ulosteninkontinenssin kausaatiota esittänyt tutkimus. Se otetaan esille muun muassa Wikipedian anaaliseksiä käsittelevällä sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_sex tuon toisen vastakkaiseen tulokseen päätyneen tutkimuksen kanssa.

        "A 1993 study published in the Journal of the Royal Society of Medicine found that fourteen out of a sample of forty men receiving anal intercourse experienced episodes of frequent anal incontinence.[105] However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence.[106]"

        Jos englantia osaa niin kannattaa lukea Milesin tutkimus, joka löytyy netistä. Se auttaa ymmärtämään millaisesta korrelaatiosta on kysymys ja miksi kyseistä tutkimusta on jonkin verran arvosteltu. Tässä sen abstrakti http://jrsm.rsmjournals.com/cgi/content/abstract/86/3/144

        "Forty anoreceptive (AR) male homosexuals were compared with 18 age matched non-anoreceptive (non-AR) heterosexual males."

        ja tässä koko julkaisu yhtenä tiedostona vapaasti ladattavana: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1293903/pdf/jrsocmed00100-0024.pdf

        Englantia sen kummemmin osaamatonkin voi yhden asian artikkelista käydä toteamassa. Jos haluaa tietää mitä Miles tarkoittaa puhuessaan anaaliseksiä harjoittavista homoseksuaaleista niin kannattaa vilkaista artikkelin kuvaa 2 (Figure 2.) Siinä vaaka-akselilla on suure Log(partners k) ja tekstissä kerrotaan että k=1. Logaritmisen asteikon vuoksi kuvaa pitää lukea näin:

        Vaakasuoraan suuntaan katsottaessa näkee seksipartnereiden lukumäärän. Kuvaan on sitten piirretty neliö jokaisen tutkimukseen kuuluvan kohdalle.

        Numeron 0 kohdalla seksipartnereita on 0 (tässä on koko vertailuryhmä)
        Numeron 1 kohdalla seksipartnereita on 9
        Numeron 2 kohdalla seksipartnereita on 99
        Numeron 3 kohdalla seksipartnereita on 999 (lähes tuhat!)

        Kuvaa katselemalla näkee, että tutkimusaineiston neljästäkymmenestä anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena harjoittavasta noin puolella on yli sata seksipartneria ja neljäsosalla yli 700 seksipartneria. Tämä on siis se ryhmä, jonka osalta Miles toteaa anaaliseksin aiheuttaneen sulkijalihaksen löystymistä. Se varsin huonosti edustaa anaaliseksiä harrastavia heteroita, joilla partnereiden lukumäärä on useimmiten korkeintaan kymmeniä.

        Mitä tästä opimme: Älä harjoita anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena satojen eri miesten kanssa, sillä sellainen voi aiheuttaa sulkijalihaksen vaurioitumista. Kohtuullisesta anaaliseksin harjoittamisesta ainakaan tuon kuvan perusteella ei voi päätellä vaurioita tapahtuvan, jonka vuoden 1997 tutkimus myös vahvistaa.

        Niin ja vielä selvennöksenä edelliseen siitä Wikipediasta lainatusta tekstistä yksi lause kaipaa tänne suomennoksen.

        "However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence."

        Karkeasti suomennettuna: Vuonna 1997 julkaistu tutkimus American Journal of Gastronomyssä ei havainnut ulosteinkontinenssin määrässä eroa verrattaessa anaaliseksiä harjoittavia homoseksuaaleja sellaisiin heteroseksuaalisiin miehiin, jotka eivät harrastaneet anaaliseksiä. Lisäksi siinä arvosteltiin vuoden 1993 tutkimusta siitä, että Miles et al olivat inkontinenssin määritelmään sisällyttäneet varsinaisen ulosteinkontinenssin lisäksi myös piereskelyn (flatulence eli ilmavaivat tarkoittaa tässä anaaliseksisn jälkeen päässeitä pieruja, sisältäen myös suoleen päässeen sperman osalle muutenkin aiheuttamat ilmavaivat).

        Kun Miles sanoo että "inkontinenssia löytyy anaaliseksin harrastajilta" niin hän voi siis tarkoittaa myös tätä: Satoja tai jopa yli tuhat partneria omaavilla anaaliseksin harrastajilla voi päästä useammin pieru kuin kohtuullisemmin anaaliseksiä harrastavilta.


      • Max-Pp kirjoitti:

        Niin ja vielä selvennöksenä edelliseen siitä Wikipediasta lainatusta tekstistä yksi lause kaipaa tänne suomennoksen.

        "However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence."

        Karkeasti suomennettuna: Vuonna 1997 julkaistu tutkimus American Journal of Gastronomyssä ei havainnut ulosteinkontinenssin määrässä eroa verrattaessa anaaliseksiä harjoittavia homoseksuaaleja sellaisiin heteroseksuaalisiin miehiin, jotka eivät harrastaneet anaaliseksiä. Lisäksi siinä arvosteltiin vuoden 1993 tutkimusta siitä, että Miles et al olivat inkontinenssin määritelmään sisällyttäneet varsinaisen ulosteinkontinenssin lisäksi myös piereskelyn (flatulence eli ilmavaivat tarkoittaa tässä anaaliseksisn jälkeen päässeitä pieruja, sisältäen myös suoleen päässeen sperman osalle muutenkin aiheuttamat ilmavaivat).

        Kun Miles sanoo että "inkontinenssia löytyy anaaliseksin harrastajilta" niin hän voi siis tarkoittaa myös tätä: Satoja tai jopa yli tuhat partneria omaavilla anaaliseksin harrastajilla voi päästä useammin pieru kuin kohtuullisemmin anaaliseksiä harrastavilta.

        Kiitos asiallisesta selvityksestä Max-Pp!


      • Max-Ppppppp
        Max-Pp kirjoitti:

        Niin ja vielä selvennöksenä edelliseen siitä Wikipediasta lainatusta tekstistä yksi lause kaipaa tänne suomennoksen.

        "However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence."

        Karkeasti suomennettuna: Vuonna 1997 julkaistu tutkimus American Journal of Gastronomyssä ei havainnut ulosteinkontinenssin määrässä eroa verrattaessa anaaliseksiä harjoittavia homoseksuaaleja sellaisiin heteroseksuaalisiin miehiin, jotka eivät harrastaneet anaaliseksiä. Lisäksi siinä arvosteltiin vuoden 1993 tutkimusta siitä, että Miles et al olivat inkontinenssin määritelmään sisällyttäneet varsinaisen ulosteinkontinenssin lisäksi myös piereskelyn (flatulence eli ilmavaivat tarkoittaa tässä anaaliseksisn jälkeen päässeitä pieruja, sisältäen myös suoleen päässeen sperman osalle muutenkin aiheuttamat ilmavaivat).

        Kun Miles sanoo että "inkontinenssia löytyy anaaliseksin harrastajilta" niin hän voi siis tarkoittaa myös tätä: Satoja tai jopa yli tuhat partneria omaavilla anaaliseksin harrastajilla voi päästä useammin pieru kuin kohtuullisemmin anaaliseksiä harrastavilta.

        Laitoin toiseen keskusteluun vastauksena juttua siitä, mikä on Suomessa ehdottomasti suurin ulosteinkontinenssin syy http://keskustelu.suomi24.fi/node/10486589/#comment-53918405

        Uusista potilaista 95 % on naisia ja syynä yleisimmin on alatiesynnytyksen aiheuttama vaurio. Anaaliseksiä ei edes mainita tutkimuksessa syiden joukossa.

        http://www.kuivaksi.fi/do.xsp?viewType=viewinfoview&objectType=complextype&directoryType=subpage1&complextypeOID=1144137222_169_944


      • Max-Ppppppp kirjoitti:

        Laitoin toiseen keskusteluun vastauksena juttua siitä, mikä on Suomessa ehdottomasti suurin ulosteinkontinenssin syy http://keskustelu.suomi24.fi/node/10486589/#comment-53918405

        Uusista potilaista 95 % on naisia ja syynä yleisimmin on alatiesynnytyksen aiheuttama vaurio. Anaaliseksiä ei edes mainita tutkimuksessa syiden joukossa.

        http://www.kuivaksi.fi/do.xsp?viewType=viewinfoview&objectType=complextype&directoryType=subpage1&complextypeOID=1144137222_169_944

        Anaaliseksihän siis itse asiassa ehkäisee ulosteinkontinenssiä, koska anaaliseksistä on vain pieni mahdollisuus tulla raskaaksi ja näinollen saada alatiesynnytyksen vaurioita.

        Toivon että arvoisa nimim. hoitaja/lääkäri/päätoiminen pukamien poistaja ottaisi em. tosiasian huomioon jatkossa.


      • venyyse
        Max-Pp kirjoitti:

        Pariin kertaan lainauksessa esiin tuleva Miles et al. vuodelta 1993 on ensimmäinen anaaliseksin ja ulosteninkontinenssin kausaatiota esittänyt tutkimus. Se otetaan esille muun muassa Wikipedian anaaliseksiä käsittelevällä sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_sex tuon toisen vastakkaiseen tulokseen päätyneen tutkimuksen kanssa.

        "A 1993 study published in the Journal of the Royal Society of Medicine found that fourteen out of a sample of forty men receiving anal intercourse experienced episodes of frequent anal incontinence.[105] However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence.[106]"

        Jos englantia osaa niin kannattaa lukea Milesin tutkimus, joka löytyy netistä. Se auttaa ymmärtämään millaisesta korrelaatiosta on kysymys ja miksi kyseistä tutkimusta on jonkin verran arvosteltu. Tässä sen abstrakti http://jrsm.rsmjournals.com/cgi/content/abstract/86/3/144

        "Forty anoreceptive (AR) male homosexuals were compared with 18 age matched non-anoreceptive (non-AR) heterosexual males."

        ja tässä koko julkaisu yhtenä tiedostona vapaasti ladattavana: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1293903/pdf/jrsocmed00100-0024.pdf

        Englantia sen kummemmin osaamatonkin voi yhden asian artikkelista käydä toteamassa. Jos haluaa tietää mitä Miles tarkoittaa puhuessaan anaaliseksiä harjoittavista homoseksuaaleista niin kannattaa vilkaista artikkelin kuvaa 2 (Figure 2.) Siinä vaaka-akselilla on suure Log(partners k) ja tekstissä kerrotaan että k=1. Logaritmisen asteikon vuoksi kuvaa pitää lukea näin:

        Vaakasuoraan suuntaan katsottaessa näkee seksipartnereiden lukumäärän. Kuvaan on sitten piirretty neliö jokaisen tutkimukseen kuuluvan kohdalle.

        Numeron 0 kohdalla seksipartnereita on 0 (tässä on koko vertailuryhmä)
        Numeron 1 kohdalla seksipartnereita on 9
        Numeron 2 kohdalla seksipartnereita on 99
        Numeron 3 kohdalla seksipartnereita on 999 (lähes tuhat!)

        Kuvaa katselemalla näkee, että tutkimusaineiston neljästäkymmenestä anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena harjoittavasta noin puolella on yli sata seksipartneria ja neljäsosalla yli 700 seksipartneria. Tämä on siis se ryhmä, jonka osalta Miles toteaa anaaliseksin aiheuttaneen sulkijalihaksen löystymistä. Se varsin huonosti edustaa anaaliseksiä harrastavia heteroita, joilla partnereiden lukumäärä on useimmiten korkeintaan kymmeniä.

        Mitä tästä opimme: Älä harjoita anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena satojen eri miesten kanssa, sillä sellainen voi aiheuttaa sulkijalihaksen vaurioitumista. Kohtuullisesta anaaliseksin harjoittamisesta ainakaan tuon kuvan perusteella ei voi päätellä vaurioita tapahtuvan, jonka vuoden 1997 tutkimus myös vahvistaa.

        Katsomalla pornoaleffoja joissa anaaliyhdyntää jo näet, että nuorillakin naisilla ja miehillä peräreikä muistuttaa enemmän jo tussua kuin peräaukkoa.. niin on venahtanut..


      • Max-Ppppp
        venyyse kirjoitti:

        Katsomalla pornoaleffoja joissa anaaliyhdyntää jo näet, että nuorillakin naisilla ja miehillä peräreikä muistuttaa enemmän jo tussua kuin peräaukkoa.. niin on venahtanut..

        Kouluissa pitäisi varmaan opettaa tämä yksi asia moneen kertaan, kun tuntuu olevan niin monelta hukassa:

        Pornoleffat eivät pääsääntöisesti ole oikea paikka etsiä seksivalistusta tai seksiin liittyvää tietoa. Ne ovat pornoELOKUVIA, eivät seksivalistuselokuvia.

        Seksi-VALISTUS-leffoja löytyy toki. Tässä on yksi lista sellaisista http://www.gamelink.com/naked_truth.jhtml?id=musthave_instructional

        Carol Queen: Bend over Boyfriend 1, 2
        Tristan Taormino's Ultimate Guide to Anal Sex for Women


      • vaietut ongelmat
        venyyse kirjoitti:

        Katsomalla pornoaleffoja joissa anaaliyhdyntää jo näet, että nuorillakin naisilla ja miehillä peräreikä muistuttaa enemmän jo tussua kuin peräaukkoa.. niin on venahtanut..

        Peräsuolen ulosluiskahdukset ovat myös tuttuja pornoalalla. Sen vähäisen rahallisen korvauksen lisäksi mihin suurin osa pornonäyttelijöistä joutuu tyytymään voi muistoksi uralta jäädä vielä elinikäinen vamma. Kannattaa jokaisen naisen miettiä mikäli mies ehdottaa peppseksiä onko miehen 15 minuutin nautinto sen arvoinen että otat riskin peräaukon herkkien kudosten vaurioitumisesta.


      • naisellinen kaunotar
        Max-Ppppppp kirjoitti:

        Laitoin toiseen keskusteluun vastauksena juttua siitä, mikä on Suomessa ehdottomasti suurin ulosteinkontinenssin syy http://keskustelu.suomi24.fi/node/10486589/#comment-53918405

        Uusista potilaista 95 % on naisia ja syynä yleisimmin on alatiesynnytyksen aiheuttama vaurio. Anaaliseksiä ei edes mainita tutkimuksessa syiden joukossa.

        http://www.kuivaksi.fi/do.xsp?viewType=viewinfoview&objectType=complextype&directoryType=subpage1&complextypeOID=1144137222_169_944

        Nimenomaan näin on asian laita. L. heteroseksi on suurin riskiaiheuttaja.

        Alatiesynnytyksen riskejä ehkäistään harjoittelulla: http://www.pedihealth.fi/product/show/13/raskaus-synnytys-ja-naistentaudit/203/epi-no-delphine-plus
        ja sama pätee myös anaaliin - lempeä toiminta ehkäisee vaurioita.


      • LK
        Max-Pp kirjoitti:

        Pariin kertaan lainauksessa esiin tuleva Miles et al. vuodelta 1993 on ensimmäinen anaaliseksin ja ulosteninkontinenssin kausaatiota esittänyt tutkimus. Se otetaan esille muun muassa Wikipedian anaaliseksiä käsittelevällä sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_sex tuon toisen vastakkaiseen tulokseen päätyneen tutkimuksen kanssa.

        "A 1993 study published in the Journal of the Royal Society of Medicine found that fourteen out of a sample of forty men receiving anal intercourse experienced episodes of frequent anal incontinence.[105] However, a 1997 study published in the American Journal of Gastroenterology found no difference in levels of incontinence between homosexual men who engaged in anal sex and heterosexual men who did not, and criticized the earlier study for its inclusion of flatulence in its definition of incontinence.[106]"

        Jos englantia osaa niin kannattaa lukea Milesin tutkimus, joka löytyy netistä. Se auttaa ymmärtämään millaisesta korrelaatiosta on kysymys ja miksi kyseistä tutkimusta on jonkin verran arvosteltu. Tässä sen abstrakti http://jrsm.rsmjournals.com/cgi/content/abstract/86/3/144

        "Forty anoreceptive (AR) male homosexuals were compared with 18 age matched non-anoreceptive (non-AR) heterosexual males."

        ja tässä koko julkaisu yhtenä tiedostona vapaasti ladattavana: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1293903/pdf/jrsocmed00100-0024.pdf

        Englantia sen kummemmin osaamatonkin voi yhden asian artikkelista käydä toteamassa. Jos haluaa tietää mitä Miles tarkoittaa puhuessaan anaaliseksiä harjoittavista homoseksuaaleista niin kannattaa vilkaista artikkelin kuvaa 2 (Figure 2.) Siinä vaaka-akselilla on suure Log(partners k) ja tekstissä kerrotaan että k=1. Logaritmisen asteikon vuoksi kuvaa pitää lukea näin:

        Vaakasuoraan suuntaan katsottaessa näkee seksipartnereiden lukumäärän. Kuvaan on sitten piirretty neliö jokaisen tutkimukseen kuuluvan kohdalle.

        Numeron 0 kohdalla seksipartnereita on 0 (tässä on koko vertailuryhmä)
        Numeron 1 kohdalla seksipartnereita on 9
        Numeron 2 kohdalla seksipartnereita on 99
        Numeron 3 kohdalla seksipartnereita on 999 (lähes tuhat!)

        Kuvaa katselemalla näkee, että tutkimusaineiston neljästäkymmenestä anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena harjoittavasta noin puolella on yli sata seksipartneria ja neljäsosalla yli 700 seksipartneria. Tämä on siis se ryhmä, jonka osalta Miles toteaa anaaliseksin aiheuttaneen sulkijalihaksen löystymistä. Se varsin huonosti edustaa anaaliseksiä harrastavia heteroita, joilla partnereiden lukumäärä on useimmiten korkeintaan kymmeniä.

        Mitä tästä opimme: Älä harjoita anaaliseksiä vastaanottavana osapuolena satojen eri miesten kanssa, sillä sellainen voi aiheuttaa sulkijalihaksen vaurioitumista. Kohtuullisesta anaaliseksin harjoittamisesta ainakaan tuon kuvan perusteella ei voi päätellä vaurioita tapahtuvan, jonka vuoden 1997 tutkimus myös vahvistaa.

        Lienee tosin melko selvää että tuon kannalta ei pitäisi olla suuresti väliä onko se sinne pökittävä muna saman henkilön joka kerta vai 700 eri henkilön. Lienee se seksin määrä tärkeämpi kuin seksikumppaneiden määrä.


      • määrällä väliä
        LK kirjoitti:

        Lienee tosin melko selvää että tuon kannalta ei pitäisi olla suuresti väliä onko se sinne pökittävä muna saman henkilön joka kerta vai 700 eri henkilön. Lienee se seksin määrä tärkeämpi kuin seksikumppaneiden määrä.

        "Lienee tosin melko selvää että tuon kannalta ei pitäisi olla suuresti väliä onko se sinne pökittävä muna saman henkilön joka kerta vai 700 eri henkilön. Lienee se seksin määrä tärkeämpi kuin seksikumppaneiden määrä."

        Itse asiassa henkilöiden lukumäärällä on väliä. Vakikumppani tuntee toisen ja osaa olla varovainen. Satojen seksikumppaneiden joukkoon mahtuu pakostakin sellaisia yhden yön tuttuja, jotka eivät osaa eivätkä edes viitsi olla varovaisia.


    • miksei kerrottu???

      Järkevää tekstiä. Kunpa olisin itse tajunnut tämän, nyt on liian myöhäistä. Olen 52v mies ja minua naitiin ensimmäisen kerran 16 vuotiaana ja nyt peräsuoleni ja peräaukkoni on siinä kunnossa että jos laitan teille kuvan siitä niin osa teistä pyörtyisi. Virossa kuulemma pystyisi tekemään halvalla korjausleikkauksen, hinta olisi 2500 euroa. Olen harkinnut plastikkakirurgille menoa.

      • No laitapa se kuva ja lisätietoja korjausleikkauksesta, ihan vaikka lääketieteellisin termein mitä tehdään ja mitä maksaa. Voihan olla että joku muukin kärsii samasta vaivasta ja saa siten lisätietoja.

        Vähän nimittäin ihmetyttää että tilanne on omasta mielestäsi pyörryttävän kauhea mutta kuitenkin sen saisi halvalla leikkauksella korjattua.

        Jos et tänne kehtaa vastata niin vaikka mun privamailiin [email protected] -kerron sitten täällä kuinka pahasta tilanteesta oli kyse.


      • : (

        tykkäys sille, että voi jos oisit tajunnut.. sama täällä : /

        Näis jutuissa on se, että vaikea kuvitella että omalle hanurille vois käydä mitään ja sit tulee yllärinä joskus : /


    • kolmeen reikään..

      no mutta onkos se itse päivi räsänen asialla nimimerkin takaa.. :D

      pukamat eivät suinkaan *aiheudu* anuksen toistuvastakaan venyttämisestä, mutta "liha" voi toki siinä hommassa löystyä liian ahkerasta puuhastelusta isoilla välineillä ja pukamat voivat myös tulehtua entisestään, ja tokihan myös limakalvojen kunto saattaa kärsiä jatkuvasta hinkaamisesta erilaisilla leluilla. sormet tai edes peniskään eivät aiheuttane sen enempää venymistä kuin ihan normaali ulostekaan.

      pukamathan ovat siis alavatsan laskimoiden tukoksia ja aiheutuvat mm. liian vähästä liikunnasta ja/tai ummetuksesta, joka taas aiheutuu huonosta ruokavaliosta, josta puuttuu riittävästi kuitua, jota taas saa hyvin esim. täysjyväviljoista ja useista muistakin kasvikunnan tuotteista. eli liikunta ja terveellinen ruokavalio kyllä auttavat yleensä pukamiin, vaikkakaan ei välttämättä ihan akuutisti, jos tilanne on päässyt kovin pahaksi.

      eihän vaginaakaan pidä jatkuvasti venyttää äärimmilleen erilaisilla välineillä, kyllä sekin löystyy ja menee huonoon kuntoon jos liikaa rassataan. järki käteen ihmiset seksissä, ei nautintoa voi jatkuvalla syötöllä loputtomiin lisätä. välillä täytyy ihan reilusti antaa itsensä ja kumppaninsa palautuakin, sekä fyysisesti, että henkisesti. vain siten voi nautintoa oikeasti lisätä ja parantaa..

      itse tykkään eniten naisista, joille keho on niin tuttu, että he kykenevät ja haluavat myös antaa miehen nauttia penetraatiosta niin emättimeen, peräaukkoon kuin suuhunkin. sillä tavoin ei homma käy tylsäksi pidemmän päälle.. ;)

      • pirulauta

        vagina on tarkoitettu yhdyntään, peräeukko ei! Oletkos sitä tajunnut!


    • Päivi Räsänen

      Niin, itse taidat olla sitten lääkäri, kun kuvittelet olevasi noin ammattilainen peräpukamien suhteen... Just joo, kyllä sitä aina näitä tietäviä löytyy, kun kyseessä on miesten perversioiden puolustelu.

    • Ylin lääkäri

      Minä olen tehnyt kymmenille tuhansille lääkäreille lobotomialeikkauksia... kenties sinä olet yksi heistä?

      • Harun El Pullah

        Kristityillä on joskus ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, mutta Raamatusta ei kuitenkaan löydy anaaliseksiä kieltävää pykälää. http://christiannymphos.org/2008/01/02/anal-sex-what-does-the-bible-say-2/ Päivä Räsäsellä ei siis pitäisi olla syytä puuttua asiaan, sillä hän lienee kristitty.

        Islaminuskoisilla on ongelmia seksin kanssa. Pyhät kirjoituksen käskee että seksi avioliiton ulkopuolella on synti. Anaaliseksiin suhtautuminen riippuu lopulta siitä onko shiialainen vai sunni.

        Avioliitossa anaaliseksi on sallittua ainakin shiialaisilla (Iran). http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_views_on_anal_sex

        Sunneilla (Saudi-Arabia) anaaliseksi on kiellettyä myös avioliitossa http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_sexual_techniques
        Sunnit ovat islamilaisista enemmistönä muualla kuin Iranissa.

        Hinduilla anaaliseksi ei ole kiellettyä. He kirjoittivat Kama Sutran.

        (Tiibetin) Buddhalaisilla on ongelma asiassa. Dalai Lama on siitä joskus puhunut. Tiibettiläisillä on vanhoja mutta paljon Buddhaa nuorempia pyhiä tekstejä, joissa anaaliseksi kielletään. http://www.religioustolerance.org/hom_budd2.htm Muut kuin tiibetibuddhalaiset eivät ole noiden rajoitusten piirissä.


      • Ylin lääkäri
        Harun El Pullah kirjoitti:

        Kristityillä on joskus ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, mutta Raamatusta ei kuitenkaan löydy anaaliseksiä kieltävää pykälää. http://christiannymphos.org/2008/01/02/anal-sex-what-does-the-bible-say-2/ Päivä Räsäsellä ei siis pitäisi olla syytä puuttua asiaan, sillä hän lienee kristitty.

        Islaminuskoisilla on ongelmia seksin kanssa. Pyhät kirjoituksen käskee että seksi avioliiton ulkopuolella on synti. Anaaliseksiin suhtautuminen riippuu lopulta siitä onko shiialainen vai sunni.

        Avioliitossa anaaliseksi on sallittua ainakin shiialaisilla (Iran). http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_views_on_anal_sex

        Sunneilla (Saudi-Arabia) anaaliseksi on kiellettyä myös avioliitossa http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_sexual_techniques
        Sunnit ovat islamilaisista enemmistönä muualla kuin Iranissa.

        Hinduilla anaaliseksi ei ole kiellettyä. He kirjoittivat Kama Sutran.

        (Tiibetin) Buddhalaisilla on ongelma asiassa. Dalai Lama on siitä joskus puhunut. Tiibettiläisillä on vanhoja mutta paljon Buddhaa nuorempia pyhiä tekstejä, joissa anaaliseksi kielletään. http://www.religioustolerance.org/hom_budd2.htm Muut kuin tiibetibuddhalaiset eivät ole noiden rajoitusten piirissä.

        Uskonnot ovat perseestä!


    • niin se on

      ateistikommarit vielä pahempia

      • no entäpä

        mutta kyllä ne pedofiilipapit ovat sitten mukavia...


    • Max-Ppppppppp

      Kun tämä viestiketju päätyi "vääriin" lopputuloksiin pelottelijan kannalta niin nyt on seuraavien kannanottojen aika

      6.9.11 Homon kertomus sulkijalihaksen repeämisestä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10103090

      7.9.11 Varoitus vierasesineestä suolistossa! http://keskustelu.suomi24.fi/node/10105325

      Aiemmin samaa aihetta on käsitelty mm. tässä

      12.6.11 Inkontinenssi anaaliseksin aikana :( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9927657

      Jos olet aloittamassa uutta keskustelua anaaliseksin vaaroista niin sinun kannattaa tutustua siihen, mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu ja mitkä väitteet on jo paikkansapitämättömiksi osoitettu.

      • Max-Ppppppppp

      • exit only
        Max-Ppppppppp kirjoitti:

        Näyttää sama peräpukamalääkäriksi esittäytyvä jeppe jatkavan aiheesta uudella aloituksella http://keskustelu.suomi24.fi/node/10222729

        Kuules max peppupano, jos sinulla on perä levinnyt kissan kohdun kokoiseksi älä silti oleta oletusarvoisesti että muut haluavat levittää per seensä samalla tavalla kuin sinä. On hyvä että edes jotkut tuntevat vastuunsa ja antavat tietoa mitä tuhoja tuollainen sodomia oikeasti tekee peräpäälle. Muista aina: Exit only !!!


      • Max-Ppppppppp
        exit only kirjoitti:

        Kuules max peppupano, jos sinulla on perä levinnyt kissan kohdun kokoiseksi älä silti oleta oletusarvoisesti että muut haluavat levittää per seensä samalla tavalla kuin sinä. On hyvä että edes jotkut tuntevat vastuunsa ja antavat tietoa mitä tuhoja tuollainen sodomia oikeasti tekee peräpäälle. Muista aina: Exit only !!!

        Jos sinulla on jotakin uutta tietoa niin laita näkyviin linkki tietolähteeseesi ja asia on sillä selvä. Jos tuota et voi tehdä niin väitteesi ovat yhtä tyhjän kanssa.


      • zäikkärää
        Max-Ppppppppp kirjoitti:

        Jos sinulla on jotakin uutta tietoa niin laita näkyviin linkki tietolähteeseesi ja asia on sillä selvä. Jos tuota et voi tehdä niin väitteesi ovat yhtä tyhjän kanssa.

        Ja työnnä sä sillä valin kurkku anukseen.. tee se joka päivä..katsotaan kuin sun anuksen käy..


      • peppumiesten valheet

        "Jos olet aloittamassa uutta keskustelua anaaliseksin vaaroista niin sinun kannattaa tutustua siihen, mitä asiasta on aiemmin kirjoitettu ja mitkä väitteet on jo paikkansapitämättömiksi osoitettu.

        6.9.11 Homon kertomus sulkijalihaksen repeämisestä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10103090"

        Miten sinä osoitat tuon homon kertomuksen valheeksi? Tuossa kertomuksessa kokeneempi vanhempi homo neuvoo nuorta kokematonta homoa varomaan peppuseksin riskejä. Vanhempi homo on kokenut peräaukon repämisen varomattoman liian kovaotteisen partnerin kanssa nussiessaan. Sulkijalihaksen repeämä oli ollut hitaasti paraneva ja kivulias.

        Monet naisetkin ovat täällä kertoneet peppuseksin sattuvan. Peppumiehet yrittävät esittää peppuseksin olevan täysin vaaratonta vaikka siinä työnnetään kalu erittäin herkistä kudokista koostuvaan peräaukkoon. Kannattaa miettiä miksi anaaliseksi on homojen kesken vähemmän suosittua kuin imeminen vastoin heteroiden kuvitelmia.

        Tässä lisää tietoa anaaliseksin vaaroista. Peräsuoli ei todellakaan ole mikään leikkipaikka.

        http://www.mtv3.fi/helmi/seksi/artikkeli.shtml/2010/04/1096976/seksologi-vastaa-kaikki-mita-olet-halunnut-tietaa-anaaliseksista

        "Seksologi vastaa: Anaaliseksissä kannattaa hidastaa nopeutta. Liian innokas tunkeutuminen tai kovakourainen rynkytys aiheuttaa paitsi kipua, myös REPEYTYMISIÄ JA SUOLISTOVAURIOITA. Vauhtia voi kyllä lisätä ja seksiä harrastaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta tässä peräaukon omistaja on se, jonka sana on laki.

        On sanottukin, että peräsuoleen ei kannata päästää ketään tuntematonta aloittelijaa, varsinkaan kännissä tai muiden huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena. Anaaliseksissä turvallisuus on ensisijainen tekijä. Seksiä ei pidä harrastaa, ellei voi luottaa henkilöön joka reikään tunkeutuu. Eikä sitä pidä harrastaa VAIN TOISEN TAHDOSTA"


        "Aihe: Homot
        Haittaako? 23.8.2011

        Onko vaarallista jos dildon kanssa anaalilelun kanssa masturboinnin jälkeen tulee hieman verta peräaukosta melkein aina? ei niinkään ole ollut kipua eikä verenvuoto ole kestänyt kauaakaan, hieman vain huolissani olen että pitäisikö jättää sikseen?

        Moi!

        Usein tämä verenvuoto tarkoittaa sitä, että sinulla on käytössäsi joko liian vähän tai huonolaatuista liukuvoidetta. Jos luikuvoide ei riitä liukastuttamaan anaalin aluetta tarpeeksi hyvin, limakalvot vaurioituvat ja tulee pieniä haavoja, jotka sitten vuotavat verta.

        Toinen vaihtoehto on, että sinulla käytössäsi liian iso dildo, tai työnnät sen liian syvälle. Molemmissa tilanteissa myös limakalvot vaurioituvat ja verta tulee.

        Limakalvojen vaurioituminen toistuvasti ei ole suotavaa, koska siitä väistämättä seuraa arpeutumia. Suosittelen siis ottamaan itse selvää siitä, mistä verenvuoto johtuu ja korjaamaan tilanteen käyttämällä joko pienempää dildoa tai parempaa liukuvoidetta riittävästi."


    • u037k

      eiks se oo hyvä että on lääkärillä enemmän tilaa tehä hommansa.
      kyllä säännöllinen peppupano pitää peräpukamat loitolla.

    • järkevä aloitus

      Aivan oikein, kyllä kai peräsuolikin jonkun ohuen dildon kestää hyvinkin, mutta jos sinne aletaan änkemään nyrkin kokoisia kappaleita, on selvää, että vaurioitahan sellaiset saavat aikaan, sekä voivat jäädä suoleen kiinni

    • Tää "Päätoiminen peräpukamien poistaja" jaksaa kyllä aina hymyilyttää. :) Mitähän lapset kertoo koulussa kun kysytään mitä isä tai äiti tekee työkseen?

      Mutta, niinkuin jo todettiin, jos ei uutta tietoa tai perusteluja löydy niin eipä kannata trollailla täällä.

    • sanonpahan vaan

      kaiken tämän jälkeen sanon vaan että tämä lääkäri joka on kaikki tietävä
      on jopa ihan vahingossa eksynyt suomi24 peräänpaukuttajien palstalle mutta kuinka ihmeessä jos on ronkkinut 10 vuotta pukamia niin etsii itsensä vielä tänne etttei vaan olisi tarpeessa kun on päästänyt 10 000 persettä silmiensä edestä karkuun

    • Max-Ppppppp
    • rectum löysä!

      .Ovat monet kärsineet peppuseksin aheuttamasta rectumin löysyydestä eli ulosteenpidätyskyky on kadonnut. Keinona auttaa on ollut ainoastaan vaipat, koska kiristysleikkaus vaurioittaa luvattoman usein hermopäätteitä.

      Olen joutunut useille homoseksulaaleille kertomaan että peppuseksi pitäisi lopettaa pysyvästi, mutta harva siitä on ottanut neuvokseen.

      Lääk. tri

      • kääk. tri.

        Että ihan "homoseksulaaleille"!


      • aslödkbfd

        Heh, kieltämättä lääkärin "kynästä" tulevalta tekstiltä vaikuttaa :)


    • rectumveritas

      Mä olen jo kauan ihmetellyt samaa, etteivätkö ihmiset tosiaan osaa katsoa pidemmälle kuin hetken huumaan.. kyllä peppupanolla on seurauksensa.
      Jo keskiajalla osattiin katsoa anuksesta kuka on harrastanut sodomiaa ja siitä sitten joutui linnaan jos oli. Jokaisen oma asia, totta, mutta pitää kertoa myös asioiden varjopuolet eikä vaan hehkuttaa miten ihanaa se on.. varsinkin kun hehekuttajia on miehet jotka itse ei omaa aukkoaan venytä!

      • Max-Pppppp

        "varsinkin kun hehekuttajia on miehet jotka itse ei omaa aukkoaan venytä! "

        Aika moni asiallinen miesvastaaja täällä on kertonut kokeilleensa peppuseksiä myös vastaanottavana osapuolena. Niin minäkin. Dildoja ja panovöitä saa kaupasta ja seksissä vastavuoroisuus on kivaa. Tiesin dildolla kokeiltuani miltä peppuseksi tuntuu ja missä kohdassa pitää olla varovainen. Tämä siis jo ennen kuin tyttöystäväni pyysi minua siirtymään b-rapun puolelle.

        Emme onneksi elä keskiajalla vaikka jotkut kirjoittajat sinne kaipaavatkin.


      • Tosi on
        Max-Pppppp kirjoitti:

        "varsinkin kun hehekuttajia on miehet jotka itse ei omaa aukkoaan venytä! "

        Aika moni asiallinen miesvastaaja täällä on kertonut kokeilleensa peppuseksiä myös vastaanottavana osapuolena. Niin minäkin. Dildoja ja panovöitä saa kaupasta ja seksissä vastavuoroisuus on kivaa. Tiesin dildolla kokeiltuani miltä peppuseksi tuntuu ja missä kohdassa pitää olla varovainen. Tämä siis jo ennen kuin tyttöystäväni pyysi minua siirtymään b-rapun puolelle.

        Emme onneksi elä keskiajalla vaikka jotkut kirjoittajat sinne kaipaavatkin.

        Peppuseksi on kivaa sekä antavana että ottavana osapuolena.

        Hieman kaipaisin lisävahvennusta tuohon sinänsä hupaisaan hypoteesiin että keskiajalla olisi anuksia tarkisteltu. Mutta sitähän ei tulla saamaan, koska esittäjänä on vanha tuttumme maalaisserkku ja peräkammarin poika, kuvitelmissaan hoitaja tai jopa "peräpukamien päätoiminen poistaja" lääkäri tai "homoseksulaalien hehekuttaja".


      • annapalaa
        Tosi on kirjoitti:

        Peppuseksi on kivaa sekä antavana että ottavana osapuolena.

        Hieman kaipaisin lisävahvennusta tuohon sinänsä hupaisaan hypoteesiin että keskiajalla olisi anuksia tarkisteltu. Mutta sitähän ei tulla saamaan, koska esittäjänä on vanha tuttumme maalaisserkku ja peräkammarin poika, kuvitelmissaan hoitaja tai jopa "peräpukamien päätoiminen poistaja" lääkäri tai "homoseksulaalien hehekuttaja".

        vaan, toivottavasti ehdit pöntölle tarpeen tullen ja vältät aids ym taudit!


    • kääk.tri.

      Voi olla että pääkaupunkiseudulla perseseksin harjoittajat pääsevät kuin koira veräjästä, mutta meillä Perus-Suomessa ainakin jokainen terveyskeskuksen asiakas tutkitaan, sulkijalihaksen ponnevoima mitataan siihen kehitetyllä puristuspainemittarilla ja miehiltä otetaan lisäksi esinahan alta näyte, joka tutkitaan fekaalisten eli ulosteperäisten bakteerien varalta.

      Paskareikään panijoille merkitään potilaskirjaan tietty koodi, jolla nämä sitten tunnistetaan ja heille järjestetään asianmukainen rangaistus.

      • PERUS ANAALI

        Kääk.tri., millainen se asianmukainen rangaistus mahtaa olla? Alkoi vähän pelottamaan.. :S


    • kakat housuissa

      Tuossapa yksi linkki keskusteluun peppuseksin ikävistä seurauksista.

      http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1190354/anaaliseksin_karmeat_seuraamukset_

      Hirvittää, mihin kaikkeen naiset suostuvat miestä miellyttääkseen. Olen itsekin siihen suostunut. Onneksi ei käynyt kuinkaan. En raaskinut kieltäytyä, kun se oli miehestä niin ihanaa. Omaa olemista tukaloitti se, kun koko ajan mietin, että seuraukset ovat ehkä kurjia.

      Miksi miehet haluavat peppuseksiä? Voisitteko vastata. Eikö normaali riitä? Otatteko mallia pornovideoista? Olen katsonut muutaman sellaisen videon. En käsitä, miten naiset pystyvät peppuseksiin miesten kanssa, joilla on aivan valtavat kulllit. Luulisi siinä sulkijalihasten vaurioituvan. Ja ehkä ne vaurioituvatkin, mutta se on sitten naisten murhe.

      • karu todellisus

        Pornonäyttelijättäret ovat kertoneet haastatteluissa työpäivän jälkeen paikkojen olevan joskus niin kipeät että jo istuminen ja käveleminen on vaikeaa.


      • : (
        karu todellisus kirjoitti:

        Pornonäyttelijättäret ovat kertoneet haastatteluissa työpäivän jälkeen paikkojen olevan joskus niin kipeät että jo istuminen ja käveleminen on vaikeaa.

        : (


      • sulkijalihaksista

        Ainakin peräsuoli vaurioituu/ löystyy, mutta ei ne jäbät sitä tajua, kun ne vaan tuijottaa ulointa "rinkulaa".

        Uloin sulkijalihas on eri lihastyyppiä kuin sisemmät (uloin on tahdonalainen, sisemmät ja loppu ruoansulatuskanavasta ei). Sisemmät ovat samaa tyyppiä esim niiden kanssa, mitä esiintyy verisuonissa ja imusuonissa.

        Samat kakkaamisvälineet on tytöillä kun pojilla, ja kuulemma tytöillä on vielä jonkin verran herkemmät vaurioitumiselle.


        P.S. Nykyään nuoret kollit kerjää hanuria todella suuri osa, ja kun ehdottaa että mitäs jos omaasi koittaisit, niin katotaan sitten, niin harvempi kai suostuu omaan suloperseeseensä mitään laittamaan. Jotkut tosin ovat tässä asiassa vapaamielisempiä.

        Suosittelisin että tällaisten omalta osaltaan kieltäytyjien kanssa kukaan ei harrastaisi anaalileikkejä, koska tämä porukka varmasti saa suurimman osan vaurioista aikaan, kun ei kerta tiedä miten hanuri toimii.
        Porno-oppiensa perusteella sitten leikkivät suurta panomiestä ja ajattelevat, että kyllä se kroppa toipuu heidän tekostensa jälkeen.
        Itse en lähtisi sileiden lihassolujen kanssa leikkimään. Niitä tosiaan on sisäelimissä ja esim keuhkoa, verisuonta tai imusuonta en kyllä rupeais vastentahtoisesti huvikseen venyttelemään. Ei kuulosta sellaisilta, jotka palautuu.
        Vaginassa on täysin erilaisia soluja ja se on tosiaan luotu esim synnyttämiseen. Se että ne on vierekkäin, ei tee niistä samanlaisia.


      • Max-Ppppp
        sulkijalihaksista kirjoitti:

        Ainakin peräsuoli vaurioituu/ löystyy, mutta ei ne jäbät sitä tajua, kun ne vaan tuijottaa ulointa "rinkulaa".

        Uloin sulkijalihas on eri lihastyyppiä kuin sisemmät (uloin on tahdonalainen, sisemmät ja loppu ruoansulatuskanavasta ei). Sisemmät ovat samaa tyyppiä esim niiden kanssa, mitä esiintyy verisuonissa ja imusuonissa.

        Samat kakkaamisvälineet on tytöillä kun pojilla, ja kuulemma tytöillä on vielä jonkin verran herkemmät vaurioitumiselle.


        P.S. Nykyään nuoret kollit kerjää hanuria todella suuri osa, ja kun ehdottaa että mitäs jos omaasi koittaisit, niin katotaan sitten, niin harvempi kai suostuu omaan suloperseeseensä mitään laittamaan. Jotkut tosin ovat tässä asiassa vapaamielisempiä.

        Suosittelisin että tällaisten omalta osaltaan kieltäytyjien kanssa kukaan ei harrastaisi anaalileikkejä, koska tämä porukka varmasti saa suurimman osan vaurioista aikaan, kun ei kerta tiedä miten hanuri toimii.
        Porno-oppiensa perusteella sitten leikkivät suurta panomiestä ja ajattelevat, että kyllä se kroppa toipuu heidän tekostensa jälkeen.
        Itse en lähtisi sileiden lihassolujen kanssa leikkimään. Niitä tosiaan on sisäelimissä ja esim keuhkoa, verisuonta tai imusuonta en kyllä rupeais vastentahtoisesti huvikseen venyttelemään. Ei kuulosta sellaisilta, jotka palautuu.
        Vaginassa on täysin erilaisia soluja ja se on tosiaan luotu esim synnyttämiseen. Se että ne on vierekkäin, ei tee niistä samanlaisia.

        "Ainakin peräsuoli vaurioituu/ löystyy, mutta ei ne jäbät sitä tajua, kun ne vaan tuijottaa ulointa "rinkulaa". "

        Olepa hyvä ja laita linkkiä lääkärisivuilla oleviin varoituksiin tuollaisesta. Ainakaan tohtori.fi - sivustolla asiaa ei mainittu anaaliseksin yhteydessä:

        http://www.tohtori.fi/?page=8662831&id=5277014

        Olisi mielenkiintoista tietää mitä tarkoitat "peräsuolen löystymisellä" anaaliseksin vuoksi. Tämä kun on ihan uusi väite. Tähän asti aiheettomat pelottelijat ovat keskittyneet sulkijalihaksen väitettyyn löystymiseen, josta siitäkään ei ole esitetty näyttöä.

        Vauva-lehden palstalla tällä on näköjään jossakin vaiheessa yritetty provoilla:

        http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1324403/tyhma_kysymys_eika_homon_psuoli_loysty_kun_sita_ja

        Ainoa tietämäni suolen "löystyminen" liittyy suolen lihaksiston toiminnan laiskistumiseen, jota liian usein suoritettu suolenhuuhtelu voi paastoamisen yhteydessä aiheuttaa.


    • voi huoh.

      Jaa tää palstan vakioprovo on ehtinyt jo muillekin foorumeille kirjoittelemaan "kaameista seurauksista".

    • Realistiiii

      http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/kysy-seksista-mita-riskeja-anaaliseksiin-liittyy/art-1288432107693.html

      Eli voi seurata sulkijalihaksen vaurioitumista ihan asiantuntijankin mukaan. Ja tähän on turha vastata, että jos sen tekee varovasti jne, niin ei ole vaaraa. Joo ehkä, mutta kuinka moni kiihkoissaan oikeasti osaa riittävästi varoa ja koko ajan pitää tahdin hiljaisena? Tuskinpa todellakaan aina. Myös peniksen koko vaikuttaa, koska onhan se ihan eri asia tunkea sinne joku sormen kokoinen penis kuin iso sellainen. Yksi mies joskun minulle kertoi, että hänen eksästään oli tullut verta anaaliseksin jälkeen ja hän oli tuntenut olonsa kamalaksi.

      • gro her

        "Suurimman riskin anaaliseksissä aiheuttaa väkisin sisään meno. Anaaliseksissä voi pahimmillaan vahingoittua sulkijalihas, mistä voi seurata ulosteen karkailua (henkilö ei kykene hallitsemaan peräsuolen toimintaa)."

        Niin,väkisin sisään menosta eli anaaliRAISKAUKSESTA voi tosiaan pahimmillaan seurata tuollaisia vaurioita. Ei siis pidä harrastaa anaaliseksiä sellaisen henkilön kanssa, johon ei luota ja joka ei kiihkossaan ymmärrä sanaa EI. Yhden illan suhteissa peppuseksi on muuta riskaapelimpaa myös siksi, että sen toisen mielenlaadusta ei vielä ole kokemusta.


      • gro her
        .............. kirjoitti:

        http://www.mtv3.fi/helmi/seksi/artikkeli.shtml/2010/04/1096976/seksologi-vastaa-kaikki-mita-olet-halunnut-tietaa-anaaliseksista

        "Liian innokas tunkeutuminen tai kovakourainen rynkytys aiheuttaa paitsi kipua, myös repeytymisiä ja suolistovaurioita. Vauhtia voi kyllä lisätä ja seksiä harrastaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta tässä peräaukon omistaja on se, jonka sana on laki.

        On sanottukin, että peräsuoleen ei kannata päästää ketään tuntematonta aloittelijaa, varsinkaan kännissä tai muiden huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena. Anaaliseksissä turvallisuus on ensisijainen tekijä. Seksiä ei pidä harrastaa, ellei voi luottaa henkilöön joka reikään tunkeutuu. Eikä sitä pidä harrastaa vain toisen tahdosta!"

        Näin siis MTV3:n sivuilta.


      • kännipanot
        gro her kirjoitti:

        "Suurimman riskin anaaliseksissä aiheuttaa väkisin sisään meno. Anaaliseksissä voi pahimmillaan vahingoittua sulkijalihas, mistä voi seurata ulosteen karkailua (henkilö ei kykene hallitsemaan peräsuolen toimintaa)."

        Niin,väkisin sisään menosta eli anaaliRAISKAUKSESTA voi tosiaan pahimmillaan seurata tuollaisia vaurioita. Ei siis pidä harrastaa anaaliseksiä sellaisen henkilön kanssa, johon ei luota ja joka ei kiihkossaan ymmärrä sanaa EI. Yhden illan suhteissa peppuseksi on muuta riskaapelimpaa myös siksi, että sen toisen mielenlaadusta ei vielä ole kokemusta.

        "Niin,väkisin sisään menosta eli anaaliRAISKAUKSESTA voi tosiaan pahimmillaan seurata tuollaisia vaurioita. "

        Ei siinä mitään anaaliraiskausta tarvita tuollaisiiin vaurioihin. Ei tarvitse muuta kuin että nainen ja mies ovat humalassa ja sitä myötä varovaisuus kaikonnut. Peräsuolessa ei ole kipureseptoreita. Seurauksena on että naisella on herättyään verta vuotava takapuoli todella kipeänä.


      • rypäleet perseessä
        gro her kirjoitti:

        "Liian innokas tunkeutuminen tai kovakourainen rynkytys aiheuttaa paitsi kipua, myös repeytymisiä ja suolistovaurioita. Vauhtia voi kyllä lisätä ja seksiä harrastaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta tässä peräaukon omistaja on se, jonka sana on laki.

        On sanottukin, että peräsuoleen ei kannata päästää ketään tuntematonta aloittelijaa, varsinkaan kännissä tai muiden huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena. Anaaliseksissä turvallisuus on ensisijainen tekijä. Seksiä ei pidä harrastaa, ellei voi luottaa henkilöön joka reikään tunkeutuu. Eikä sitä pidä harrastaa vain toisen tahdosta!"

        Näin siis MTV3:n sivuilta.

        Ihan hyvä artikkeli mutta siinä unohdettiin yleinen mutta vaiettu vaiva peräpukamat. Pukamat ovat kuitenkin yleisiä varsinkin synnyttäneillä naisilla. Itselläni oli yhtenä "muistona" raskauden vaivoista perseessä viisi rypälettä. Jos sinulla on pukamia tai edes oireita niistä kannattaa peppuseksi jättää väliin ennenkuin ne on hoidettu kokonaan pois. Peppuseksi ärsyttää pukamia ja jokainen jolla on pukamia tietää kuinka kipeitä ne voivat olla. Voin vakuuttaa että peppuseksin jälkeen vaivatut pukamat ovat kipeitä potenssiin kymmenen.


      • Max-Ppppppppp
        rypäleet perseessä kirjoitti:

        Ihan hyvä artikkeli mutta siinä unohdettiin yleinen mutta vaiettu vaiva peräpukamat. Pukamat ovat kuitenkin yleisiä varsinkin synnyttäneillä naisilla. Itselläni oli yhtenä "muistona" raskauden vaivoista perseessä viisi rypälettä. Jos sinulla on pukamia tai edes oireita niistä kannattaa peppuseksi jättää väliin ennenkuin ne on hoidettu kokonaan pois. Peppuseksi ärsyttää pukamia ja jokainen jolla on pukamia tietää kuinka kipeitä ne voivat olla. Voin vakuuttaa että peppuseksin jälkeen vaivatut pukamat ovat kipeitä potenssiin kymmenen.

        Jos on "rypäleet" pepussa niin peppuseksiä harrastetaan varoen. Itselläni (mies) pukamat pysyvät kurissa peppulelujen käytön ansiosta.

        Synnyttäneillä voi muutenkin olla esimerkiksi välilihan repeämiä, joiden vuoksi lääkäri on kieltänyt peppuseksin kokonaan. Synnytys on naisilla yleisin ulosteinkontinenssin aiheuttaja.


      • : (

        Niinpä : (

        Mulla oli yks idiootti ex joka aina rupes "rynkyttää" ja kun sanoin et sattuu niin tuli "no ei voi sattuu!!". Persettä olis pitänyt saada mieluiten monta kertaa viikossa ja oikeen pitkään vielä "herkutella" sillä.

        Itse ei tietenkään ollut koskaan koittanut mitään omaan reikäänsä.


        Oli viel ympärileikattu silleen vähän huonosti että ei ollut kovin tuntoherkkä muutenkaan.
        Pimpsaan jos pani, ei edes seissyt kunnolla koska oli jotenkin riippuvainen noista anaaliasioista.
        Koskaan en edes hänen kanssaan tullut.

        Ei pitäis ruveta seksihommiin liian nuorena tai huonossa elämäntilanteessa, mullakin noilta ajoilta "muistona" arpeutumaa pyllyssä. On osittain kuroutunu kiinni ja ärtyy herkästi : /

        Vähän menny maku kyllä.


    • kääk.tri

      No miten se takapuoli aamulla tuntee kipua jos sitä ei naidessa tuntunut?

      • kuhmu otsassa

        Siksi että humalassa kivuntunne vaimenee. Etkö ole ikinä kuullut ihmisten kolhineen itseään humalassa ja selvittyään vasta tajunneet kolhujen vakavuuden.


    • En kyllä ymmärtänyt että miten humalassa vaimenevaan kivun tunteeseen liittyy se, että peräsuolessa ei ole kipureseptoreita illalla mutta niitä sitten on aamulla.

      Jos on niin paljon humalassa ettei tunne kipua, niin lihasjännityskin on silloin aika alhainen (tämän takia mm. korkealta pudonneet humalaiset selviävät ilmalennostaan ns. juopon tuurilla) ja myös anaaliyhdyntä sujuu helpommin.

      Palstan vakioprovolle ja muille periaatteesta peppuseksiä vastustaville toki sopii hienosti tuommoiset "verta vuotava takapuoli" kielikuvat, mutta eipä niillä juuri taida olla mitään tekemistä peppuseksin kanssa. Lähinnä kai ärtyneiden peräpukamien kanssa noin voi käydä, ja olen ymmärtänyt että säännöllinen peppuseksi nimenomaan vähentää tai ehkäisee peräpukamia, mikä tuntuu sinänsä järkevältä koska lihaksia harjoitettaessa niiden voimakkuus paranee.

      Minä ja puolisoni olemme molemmat istumatyössä, jonka lisäksi kumpikin istumme kotona tietokoneella kieltämättä turhankin pitkään. Itse kärsin ennen tätä suhdetta peräpukamista, mutta nykyään kun välillä saan sauvaa peppuun, ne ovat tyystin kadonneet. Puolisollani ei niitä ongelmia ole koskaan ollut, joskin hänellä on jo pitkä kokemus anaaliseksistä vastaanottavana osapuolena.

      • tosiasioita peppumie

        En kyllä ymmärtänyt että miten humalassa vaimenevaan kivun tunteeseen liittyy se, että peräsuolessa ei ole kipureseptoreita illalla mutta niitä sitten on aamulla.

        Jos on niin paljon humalassa ettei tunne kipua, niin lihasjännityskin on silloin aika alhainen (tämän takia mm. korkealta pudonneet humalaiset selviävät ilmalennostaan ns. juopon tuurilla) ja myös anaaliyhdyntä sujuu helpommin."

        Ensinäkin peräaukon sulkijalihakset eivät ole ns. tahdonalaisia lihaksia. Peräsuolen limakalvojen vahingoittuminen aiheuttaa verenvuotoa mutta kipureseptoreita suolessa ei ole. Humalassa unohtuu varovaisuus ja kivun tunne on heikentynyt. Kuinkahan moni nainen tai mieskin on kaikessa hiljaisuudessa parannellut peppunsa Buranaa syöden?

        Nainen ei humalassa "rekisteröi" varoituksia pepusta ja jos tulee repeämiä kipu ei tunnu heti yhdynnän aikana täysimääräisenä vaan myöhemmin sen jälkeen. Kun peräpukamia "hirtetään" kumilenkeillä toimenpiteen aikana tuntuu nipistys ja pientä kipua mutta kun kuluu vähän aikaa peppu on todella kipeä. Aivan sama silloinkin kun ihminen nyrjättää nilkkansa mutta heti ei tunnu kovin pahalta mutta seuraavana aamuna pystyy tuskin kävelemään.

        Ja jos peppumiehellä on todella ollut peräpukamia tai taipumusta niihin niin et taatusti harrasta peppuseksiä sauvalla tai millään muullakaan. Peräpukamat pitää "kokea" ennen kuin ymmärtää mistä on kyse.


      • Max-Pppppppp
        tosiasioita peppumie kirjoitti:

        En kyllä ymmärtänyt että miten humalassa vaimenevaan kivun tunteeseen liittyy se, että peräsuolessa ei ole kipureseptoreita illalla mutta niitä sitten on aamulla.

        Jos on niin paljon humalassa ettei tunne kipua, niin lihasjännityskin on silloin aika alhainen (tämän takia mm. korkealta pudonneet humalaiset selviävät ilmalennostaan ns. juopon tuurilla) ja myös anaaliyhdyntä sujuu helpommin."

        Ensinäkin peräaukon sulkijalihakset eivät ole ns. tahdonalaisia lihaksia. Peräsuolen limakalvojen vahingoittuminen aiheuttaa verenvuotoa mutta kipureseptoreita suolessa ei ole. Humalassa unohtuu varovaisuus ja kivun tunne on heikentynyt. Kuinkahan moni nainen tai mieskin on kaikessa hiljaisuudessa parannellut peppunsa Buranaa syöden?

        Nainen ei humalassa "rekisteröi" varoituksia pepusta ja jos tulee repeämiä kipu ei tunnu heti yhdynnän aikana täysimääräisenä vaan myöhemmin sen jälkeen. Kun peräpukamia "hirtetään" kumilenkeillä toimenpiteen aikana tuntuu nipistys ja pientä kipua mutta kun kuluu vähän aikaa peppu on todella kipeä. Aivan sama silloinkin kun ihminen nyrjättää nilkkansa mutta heti ei tunnu kovin pahalta mutta seuraavana aamuna pystyy tuskin kävelemään.

        Ja jos peppumiehellä on todella ollut peräpukamia tai taipumusta niihin niin et taatusti harrasta peppuseksiä sauvalla tai millään muullakaan. Peräpukamat pitää "kokea" ennen kuin ymmärtää mistä on kyse.

        Minulla oli pukamia reilusti ennen kuin aloitin tappien ja dildon käytön itsetyydytyksessä. Huomasin yllättäen, että pukamat pysyivät poissa monta viikkoa anaali "treenien" jälkeen. Jos jätin anaalijutut pois niin pukamat tulivat takaisin.

        Silloin kun on pukamia niin peppujuttuja tehdään aluksi todella varovasti. Muuhun ei ole mahdollisuutta sillä muu sattuu ja kipu kertoo aina että STOP. Liian suuren lelun käyttäminen voi saada ärsyyntymättömätkin pukamat vuotamaan, mikä ei ole kiva kokemus. Been there done that. Kannattaa silti muistaa, että peräaukon venytystä tapeilla on käytetty pitkään pukamien hoidossa. Googlaa rectal dilator tai anal dilator.

        Nykyisellään pukamat pysyvät poissa, kunhan muistaa vähintään parin kuukauden välein harrastaa anaalijuttuja. Minusta tämä on harvinaisen mukava tapa hoitaa pukamia. Kun vielä saa vaimon auttamaan asiassa niin jees...


    • aloittajan

      kirjoitus ei muuta mitään. Ho_mot jatkaa homoilua ja naiset saavat kyr_pää pyllyyn jne.

      • kakkonen 1

        olen teinista asti hyvaillyt peppua runkatessani, taisin olla 16v kun kavin ostamassa ekan sauvan joka oli aika kookas suonikas suristin, opiskeluaikoina sinkkuna asuessani nain dildolla peppuani melkein paivittain runkkaillessani naisten alusvaatteissa, silloin oli leluina kumidildot sellaiset pikkuisen omaa kullia suuremmat mutta ei mitaan jattilaisia, nykyaan 4kymppisena on perusleluina pepputappi d.johnson medium ja kumidildo seka tietysti laadukas liiiukuvoide.
        ei ole koskaan ollut kipuja ta verenvuotoja takapuolessa - vain ja ainoastaan ihanaa peppuseksia. muuten pukamista puheenollen niin ystavani kertoi etta hanen isansa oli aikoinaan saanut laakarilta "esineen" (dildo) jota hanen oli ohjeitten mukaan tyonnettava peppuun jotta pukamat paranisivat ja takapuoli vetreytyisi...


    • Kakkonen 2

      Luulisi tosiaan että hieronta vaan vetreyttää kudoksia ja lihaksia, ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Minulla on ajoittain käsittääkseni ollut peräpukamien esiasteita. Minulla on myös tapanani pestä perseeni syväpuhtaaksi suihkulla ja vasemman käden pitkällä keskisormella ulostustoimintojen jälkeen, en käytä WC-paperia sillä sillä ei persettä saa tarpeeksi puhtaaksi. Pesua ei kyllä pysty silloin tekemään kun ovat olleet pahimman tapaiset peräpukamien oireet päällä. Mutta omat tuntemukseni ovat, että verenkierto ja aineenvaihdunta kudoksissa paranevat kun hieron peräreikääni. Saan siitä myös jonkun verran nautintoa. Dildoakin olen kokeillut, mutta koen omat sormeni paremmiksi. Ehkä dildo oli liian iso.

      Peräpukamani katson johtuvaksi liian vähäisestä liikunnasta ja ehkä liian vähän kuitua sisältävästä ravinnosta ja koen että säännöllinen syväpesu, jolloin työnnän sormeni anaaliin, hoitavat niitä oireita. Harrastan paljon pornoa ja siellähän anaaliyhdyntä on yleisestä. Pornoa syytetään siitä, että se vääristää todellisuutta. On ehkä osittain niinkin, mutta ei niin kokonaan kuin useimmat - varsinkin (ehkä?) suomalaiset (tiukkapiposet) naiset - tuntuvat ajattelevan. Olen vakuuttunut siitä, että lukuisat pornoalalla työskentelevät seksin ammattilaiset osaavat myös nauttia anaaliyhdynnöistä, eikä porno niin valheellista ole kuin luullaan.

    • tipitii1980_

      Ex mieheni rakasti työntää huippu isoja dildoja anaaliinsa ja molemmat nyrkkini upposivat myös hänen anaaliinsa ihan leikiten lähes ilman mitään alkulämmittelyjä. Usein hän tykkäsi saada niin kovaa nyrkistä/dildosta että valui verta ihan kunnolla. Kysyin monesti, että sattuuko. Kuulemma nautti kivusta. Hänellä todellakin oli ne sulkijalihakset löystyny ihan kunnolla 30 ikävuoteen mennessä.
      Joskus harvoin oon persettä antanu mutta tuntuu siltä kun olis järjetön paskahätä ku joku lykkii perään. En koe nautintoa. Ymmärrän kyllä vallan hyvin niitä jotka siitä nauttivat että saavat perseeseensä.
      Inhoan miehiä jotka vaativat persettä vaikkeivat itse ikipäivänä ole edes sormeaan kokeillut omaan peppuunsa työntää. No onneksi on hyvä itsetunto, enkä anna toista miellyttääkseni peppua. Sama juttu siinäkin etten ota suihin jos mies ei suostu itse myös nuolemaan minua. Semmosiakin tapauksia löytyy yllättävän paljon.

    • 45554962

      Röh, röh. Päätoiminen peräpukamien poistaja, hyvä etten kuollut nauruun.

      Taitaapa olla enemmänki näitä, siementä ei saa hukkaan valuttaa tyyppejä. Olen harrastanut anaaliseksiä niin tyttöystävien kuin nykyisen vaimon kanssa, satoja kertoja. Ja vielä ei ainakaan silmämääräisestikkään ole perseen löysyyttä tullut vastaan.

      Jos vaikka siirtyisitte kirjoittelemaan sinne jehovien, ja- tai vl-palstoille, siellä tällainen pelottelu toimii paremmin.

      Ja itselläni on ollut peräpukamia, ja täysin hoonaamattoman perseen omistan. Vaikea nähdä syy ja seuraussuhdetta näiden asioiden välillä.

    • suikkakielto päälle

      Suihinotto aiheuttaa myös leukapielien löysyyttä. Sammakoita tulee ihan milloin vain ja varoittamatta.

    • kopy kopy

      Tämän keskustelun aloittava provo löytyi kopsattuna myös Suomi24 palstalta "Nurmes". Pyynnöstä se poistettiin sieltä ja siirrettiin tänne peppuseksipalstalle alkuperäiskappaleensa seuraksi.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10127017

      Sama löytyy kopsattuna myös Kaksplus - lehden palstalta:
      http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2013981-anaaliseksin-hinta/

      ... ja kopsattuna vauva - lehden palstalta:
      http://www.vauva.fi/keskustelu/1451150/ketju/anaaliyhdynnan_hinta


      Muuten vaan provoilua anaaliseksistä vauva - lehden palstalla:
      http://www.vauva.fi/keskustelu/1148755/ketju/anaaliseksin_riskit/sivu/21

      • järki käteen

        no en tiedä itse epäilen että kyllä tuon aloittajan kuvaama toistuva peräsuolen väärinkäyttö jotain muutoksia varmasti tekee. ei kai se teekään jos muutaman kerran per settä antaa, mutta eiköhän tuossa tarkoitettu kymmeniä ellei satoja kertoja ja aloittajahan puhui jostain isoista "monsteri" dildoistakin.


      • Max-Ppppppp
        järki käteen kirjoitti:

        no en tiedä itse epäilen että kyllä tuon aloittajan kuvaama toistuva peräsuolen väärinkäyttö jotain muutoksia varmasti tekee. ei kai se teekään jos muutaman kerran per settä antaa, mutta eiköhän tuossa tarkoitettu kymmeniä ellei satoja kertoja ja aloittajahan puhui jostain isoista "monsteri" dildoistakin.

        Satojen anaaliseksikertojen vaikutusta on kyllä tutkittu ihan lääketieteellisestikin. Ei siis tarvitse epäillä vaan voi lukea mitä on tutkittu. Katso tästä samasta ketjusta ylöspäin http://keskustelu.suomi24.fi/node/9985086#comment-50842449

        Otsikkona keskustelullehan on "anaaliyhdynnän hinta" eli valelääkärinä esiintyvä provoilja hehkuttaa myös taviksille aiheutuvan haittoja tavisten anaaliseksistä. Aloituksessa provoilutarkoituksen paljastaa lause "En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ..."


        Väkivaltaa käyttäen paikat saa tietenkin rikki, myös peräaukkonsa. Tämän tietävät anaaliraiskauksen uhreiksi joutunteet ja umpikännissä tai huumeissa kipua tajuamatta seksiä harrastaneet.


    • edut suuremmat kuin

      Olet oikeassa siinä että anaaliyhdynnässä pitää olla erityisen tarkkana hygieniasta,
      dildon koosta ja oikeasta liukuvoiteen käytöstä.
      Uskon , että väärintehtynä se voi aiheuttaa pukamia,verenvuotoa jne.
      Toisaalta se voi oikein tehtynä piristää seksielämää ja antaa mahtavia orgasmeja sekä, miehille , että naisille.
      Miehenä voin sen tosiasian ilmoittaa, että miehen eräs herkimmistä erogeenisistä alueista sijaitsee eturauhasen alueella ja sen stimulointi on mahtava juttu.

      Miehen eräs vaikeimmista yleisimmistä vaivoista koskee eturauhasta ja sitä kehoitetaan painelemaan ja hieromaan jotenkin.Miten? Sitä ei lääkäri sano.Se tapahtuu tietysti dildolla, sormella tai jopa peniksellä. Se tyhjentää eturauhasen tehokkaasti ja samalla peniksen stimuloinnin kanssa aikaansaa voimakkaan orgasmin.
      Haitta puolena anaaliyhdynnässä väärin tehtynä ovat jo mainittu mutta on otettava huomioon myös eturauhasen käsittelyn edut ja siitä saatu voimakas nautinto.

      Olen kuullut peräaukon ja peräsuolen stimuloinnin oikein tehtynä aiheuttavan suurta nautintoa myös naisille.

    • älä anna persiksi

      Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että sitä aukkoa ei ole todellakaan tarkoitettu siihen että sinne tungetaan jotain sisäänpäin. Se on ulosteen poistumistie, ei mikään "p i l l u n" korvike tai vastine. Sairasta touhua. Suuseksi on ihan asia erikseen, mutta miten himpskatissa te arvoisat Peppu ihmiset haluatte työntää johonkin kuppaseen peräaukkoon siittimenne??? Hyi hitto. Sitä vaan ihmettelen.

    • TuplaaSisään
      • tro tro trolli

        Lukijat voivat todeta helposti, että linkissäsi on ruma suomalaisen laulajan kuva. Se ei mitenkään liity aiheeseen.

        Lääketieteen alan artikkelit harvemmin ovat jpg - kuvia ja vielä harvemmin niitä löytyy www.voice.fi - sivustolta.


    • Max-Ppppp
    • päivän naurut

      Hah, hah. Kaikkea sitä saakin lukea. Minun mieheni vetää mua välillä anukseen eikä millään pikku pilillä näin on ollut kymmenen vuotta eikä yhtään pukamaa ole näkynyt johtuiskohan se riittävästä kuidusta :D

    • terveydenhoidon abc
    • Nainenkin siitä voi

      ...nauttia


      Nyt on pakko sanoa että todella monessa viestissä täällä syyllistetään ensinnäkin miehiä siitä kuinka HE haluavat lykkiä peppuun ja kuinka nainen siitä kärsii kun mies haluaa persettä! Ensinnäkin minä olen nainen ja MINÄ pidän peppuseksistä mutta myös mieheni. Ihan kun täällä olisi joillekkin yleinen käsitys siitä että nainen antaa persettä kun mies siitä niin tykkää ja vain sen takia. Jotkut näin voikin tehdä..onko se sitten nautintoa naiselle..en tiiä.. mutta jos nainen sitä haluaa niin jo alkaa suolen löysentymisen yms valistukset! Ja tiedoksi,mulla pari lasta,ekasta raskaudesta jo ulkoiset pukamat,toisesta pari lisää ja peppuseksistä aloin pitämään raskauksien jälkeen.. Pukamat ei kieltämättä "purista" ja kivistä kun joskus peppu seksiä harrastetaan..

      ja tähän homo asiaan liittyen...Ehkä mäkin olenkin homo..hmm.. ja MIEHENI! :D

    • iloa elämään
      • kaikkea sitä näkee

        Mahtaa tuntua ihan hyvältä kerran 24v poika tuohon suostuu ihan vapaaehtoisesti.


      • löystyykö täysin?

        Mitähän seurauksia tuollaisesta harrastuksesta on sitten vanhemmalla iällä.


      • aikamoista toimintaa

        Näyttää poikien per5eet kestävän tuollaista käsittelyä aivan hyvin, mikähän mahtaa ryppyreikiensä tulevaisuus olla kun ikää tulee lisää?


      • aikamoista toimintaa
        aikamoista toimintaa kirjoitti:

        Näyttää poikien per5eet kestävän tuollaista käsittelyä aivan hyvin, mikähän mahtaa ryppyreikiensä tulevaisuus olla kun ikää tulee lisää?

        Siinä on nuoren pojan per5vako venytetty auki isoksi parskahtelevaksi koloksi: http://www.xtube.com/watch.php?v=N2awv-G784-


      • Hui hirvitystä, apua
        aikamoista toimintaa kirjoitti:

        Siinä on nuoren pojan per5vako venytetty auki isoksi parskahtelevaksi koloksi: http://www.xtube.com/watch.php?v=N2awv-G784-

        Voi hyvä jumala! Katsoin tuota videota ja se oli jotain aivan hirveää. Toivoisi että olisi joku trikkikuva, mutta ei taida olla. Kyllä minä pyllyyn nussinnan kohtuullisen kokoisella kalulla ymmärrän, mutta tämä.... jotain ihan muuta. Voi hyvä luoja, mitä ihmiset tekevät, jotain aivan järkyttävää. Näen varmasti painajaista ensi yönä. Ei olisi pitänyt katsoa tuota.


      • täyttä elämää
        Hui hirvitystä, apua kirjoitti:

        Voi hyvä jumala! Katsoin tuota videota ja se oli jotain aivan hirveää. Toivoisi että olisi joku trikkikuva, mutta ei taida olla. Kyllä minä pyllyyn nussinnan kohtuullisen kokoisella kalulla ymmärrän, mutta tämä.... jotain ihan muuta. Voi hyvä luoja, mitä ihmiset tekevät, jotain aivan järkyttävää. Näen varmasti painajaista ensi yönä. Ei olisi pitänyt katsoa tuota.

        Eikö olekin jännittävää!
        Nuo litinät, lotinat, parskahdukset ja pierut kosteasta löystyneestä nuoren miehen perzevaosta on melko kiihoittavia ääniä.
        Voihkimisesta ja huohotuksesta päätellen poika nauttii käsittelystä ihan täysillä.


      • blondipoju

    • huumori miehiä juu

      Tästä näet minne tinyurl linkit johtavat ennenkuin sivu aukeaa. Jos homoseksuaalisuus ja double fisting eli kahden käden työntäminen peräaukkoon samanaikaisesti ei ole sinun juttusi niin eipä kannata aukoa näitä hupiveikon linkkejä.

      Tinyurl kertoo minne linkki vie kun siihen laittaa eteen preview.

      http://preview.tinyurl.com/pamdlgp
      http://preview.tinyurl.com/nqkw3uu
      http://preview.tinyurl.com/pmgtf8h

      Nuo on järjestyksessä

      24 year old twink double fisted
      http://www.xtube.com/watch.php?v=BMxWN-G283-

      fisting and punching a 24 year old twink towards double
      http://www.xtube.com/watch.php?v=iL8n8-G883-

      Skinny dink double-fisted
      http://www.xtube.com/watch.php?v=RcmXq-G281-

      Tuo ei todellakaan ole tavanomaista heteroparien harrastamaa anaaliseksiä.

    • Kakkonen on ykkönen

      Nykyinen vaimoni houkutteli minut kokeilemaan peppuseksiä toisilla treffeillämme. Kummallekin oli eka kerta, joka jäi puolitiehen, kun ei ollut liukkaria. Viimeisen kolmen vuoden aikana olemme harrastaneet peppuseksiä ehkä 15-20 kertaa, ja se on harvinaista herkkua, joka kiihottaa vaimoanikin. Vaimoni on synnyttänyt 3 lasta, eikä pukamista tietoakaan. Minulla taas on kerran vuodessa pahat pukamat, vaikkei kukaan ole käynyt peppuaukossani kieltä isommalla vehkeellä.

    • KALLE KELLO

      Tuossa toisessa viestiketjussa naista kiinnosti anaaliakti miehensä kanssa ja viestejä kertyi yli 300, lukukertoja yli 19000. Tässä viestiketjussa nyt 137 viestiä ja yli 17000 lukukertaa eli kyllä tuo hanuriinporaaminen aiheena kansaa kiinnostaa.

      • 19+2

        Yksi selvä ero on. Se toinen ketju sai viestinsä ja lukukertansa parissa päivässä kun se nostettiin Suomi24:n etusivulle provojen juhla-ateriaksi. Tämän keskustelun lukukerrat ovat tulleet ajan kuluessa, kun anaaliseksistä oikeasti kiinnostuneet ovat käyneet tän lukemassa.


      • MISTÄ NÄITÄ TEE SE
        19+2 kirjoitti:

        Yksi selvä ero on. Se toinen ketju sai viestinsä ja lukukertansa parissa päivässä kun se nostettiin Suomi24:n etusivulle provojen juhla-ateriaksi. Tämän keskustelun lukukerrat ovat tulleet ajan kuluessa, kun anaaliseksistä oikeasti kiinnostuneet ovat käyneet tän lukemassa.

        Itse analyytikkoja aina sikiää, joiden pitää päästä selittämään jotain itsestäänselvyyksiä.


      • 19+2
        MISTÄ NÄITÄ TEE SE kirjoitti:

        Itse analyytikkoja aina sikiää, joiden pitää päästä selittämään jotain itsestäänselvyyksiä.

        Tapahtunut on ehkä itsestäänselvyys nyt, mutta ei enää parin vuoden kuluttua kun tätä kohta kaksi ja puoli vuotta vanhaa ketjua edelleen luetaan. Kuka tietää onko nostojakaan silloin enää käytössä.


      • KÄDÄ VETEEN
        19+2 kirjoitti:

        Tapahtunut on ehkä itsestäänselvyys nyt, mutta ei enää parin vuoden kuluttua kun tätä kohta kaksi ja puoli vuotta vanhaa ketjua edelleen luetaan. Kuka tietää onko nostojakaan silloin enää käytössä.

        Eli VEDÄ KÄTEEN.


    • calle klockan

      Johan tuli hiljaista tälläkin palstalla, kaikki taisi mennä vetämään per cee cee.

    • munakoiso maistuu
      • ämmä nauttii täysiä

        Hyvältä näyttää, taitaa ihan isäntämies olla fistaamassa!


    • Häntäluunsa lyönyt

      Olen saanut vuosi kausia isoa peppuuni, enkä ole mitään pysyvää muutosta huomannut pepussani tai ulostamisessa. On totta se, että ummetuksen yhteydessä, jos kovasti ponnistaa, voi peräsuolesta luiskahtaa vähän ulkopuolelle, mutta sen voi erään lääkärikirjan mukaan korjata itse puhtain käsin, ja lääkäriin ei tarvitse kipittää ulostyöntyneen suolen takia. Kukaan ei saa peräsuoltaan edes peppuseksillä ulos niin, että siitä koituisi leikkauksen vaativaa toimenpidettä.
      Mielummin olisin huolissani häntäluun loukkaantumisista.

    • PeppuunOttanut

      Itselläni on tullut ulosteen pidätysongelmia vuosia jatkuneen peppuseksin johdosta. Kiusallista kun työpäivän aikana lurahtaa ulostetta housuihin. Peppuseksistä olen luopunut kokonaan, toivottavasti paikat palautuisivat...

      • Voisit luopua myös provojen kirjoittelusta tälle palstalle.


    • Cunttijan elämää

      Perse kun löystyy niin tulee helposti lusikalliset. Mutta se on sitten vasta vanhuuspäivien ongelma. Sitä ennen voi huoletta vaikka fistauttaa reikäänsä!

    • Mainosta!

      Mistä häitä molopäitä oikein riittää ja miksi he kirjoittelevat tällaisia huuhaa-juttuja, jotka jokainen heti havaitsee keksityiksi. Jos ei muuten, niin sitten täysin argumenttien puutteen takia. Eikä viitata yhteenkään tutkimustulokseen.

      Itse asiassa tuo on mainos peppuseksin puolesta. Jos asia on niin hieno, että sitä vaivaudetaan kieltämään, täytyy jutun olla jotain ainutlaatuista.

      Muistelo viime vuosituhannen puolelta. Turussa alkoivat vasemmistolaiset kirjoittaa hyvin paheksuvasti Armas J Pullan Ryhmy ja Romppainen -kirjojen esilläolosta kaupunginkirjastossa. Tietenkin oivalsin heti niiden olevan jotain verrattoman hyvää stooria. Moni muukin oli oivaltanut mainoksen, sillä kirjat olivat menneet heti lainaukseen. Onneksi antikoista löytyi ja jutut ovat aivan mainioita.

    • olisikohan?

      Luulisin tietäväni tämän aloittaja-lääkärin. Jos on kyse samasta henkilöstä, hän on jo eläkkeellä ja on kyllä tehnyt muutakin lääkärin tehtäviä kuin vain "liukuhihnalla" poistanut peräpukamia. Mutta siihen hän ainakin joskus oli erikoistunut tietääkseni ja epäilen että olen ollut hänen potilaanaan, peräpukamien poistossa.

    • Miehinen Mies

      Selvä asiahan tuo on että perse menee pilalle jos sitä rassataan. Ei siinä tarvita edes minkään lääkärin todisteluja, jokainen jolla on aivot ymmärtää sen.

    • janne.von.blah

      Vais nii. Sinulla kun on koulutusta, kokemusta ja selkeää näyttöä väiteesi tueksi, niin miksi kirjoitat nimimerkin suojissa asiasta Suomi24:ssä? Kirjoituksesi perusteella sinulla olisi vara alistaa näkemyksesi myös koleegoitesi arvioitavaksi. Artikeli aiheesta Suomen Lääkärilehteen olisi jopa hippokraateen valan vannoneen velvollisuus. Ainoa tapa edistää asiaa on alistaa se muiden arvioitavaksi. Eikös? Tai kirjoita aiheesta artikkeli omalla nimellä iltapäivälehteen.

      No, valtaosalle tämä on selvää, ettei kyseessä ole oikea lääkäri. En voi lopettaa ihmettelemästä, mistä joillakin kumpuaa tämä energia dissata muiden "harrastuksia". Jos ihmiset keskenään yhteisymmärryksessä haluavat harrastaa peppukivaa, niin miksi sitä pitää moralisoida mitä kyseenalaisimmilla tavoilla? Jos anaali yhdyntä olisi tavattoman vaarallista, siitä olisi keskusteltu jo kauan julkisuudessa lääkärien ja tutkijoiden toimesta. Ihan omalla nimellä ja kasvoilla.

    • Pois paskajutut!

      Mistä näitä aloittajan kaltaisia valopäitä oikein piisaa? Tämäkin tarina on täyttä löllyvää ripulipaskaa. Ei sitten mitään todellisuutta, koko juttu keksittyä läppää.
      Miksei näitä asiattomuuksia poisteta foorumilta?

      • 17+11

        Aloitus on tietenkin skeidaa mutta siihen tuli muutama asiallinen vastaus. Niitä on sitten lainailtu muissakin keskusteluissa näihin samoihin väitteisiin liittyen. Ei siis mitenkään hukkaanheitettyä tämä.


      • Anonyymi

        Suomalaisten kirkkaiden viinojen vienti ulkomaille alkoi 1960-luvulla. Koskenkorvaa ruvettiin viemään vuonna 1962 Ranskaan ja seuraavana vuonna Yhdysvaltoihin. Vuonna 1965 aloitettiin Koskenkorva Vodkan vienti Ruotsiin, missä se lempinimen Hemlängtan (Koti-ikävä). Vuonna 1970 Alko perusti erillisen vientiosaston, ja vienti muuttui tehokkaammaksi. Ehkä tunnetuin kansainvälinen merkkituotteemme, Finlandia Vodka alkoi valloittaa maailmaa juuri vuonna 1970 Tapio Wirkkalan jäähilepullossa ja porot etiketissään. Se kehitettiin nimenomaan Yhdysvaltojen markkinoille, mutta sitä myytiin ennen sinne pääsyäkin suomalaisissa tax free-kaupoissa sekä Kanadassa, Espanjassa, Länsi-Saksassa ja muissa Pohjoismaissa. Finlandia Vodkan lopullinen läpimurto USA:ssa tapahtui vuonna 1979, kun Neuvostoliiton joukot marssivat Afganistaniin ja amerikkalaiset alkoivat boikotoida venäläisiä vodkia.


    • komia kolo
    • skördä

      Minä vedän aina per cee ceen.

    • kerrankuussakorkeita

      Mikä näillä peppuseksin harrastajilla noin nyppii kun joku kertoo totuuden mitä jatkuvasta pers.. panosta seuraa.?
      Hyvänen aika käyttäkää aivojanne!
      Jos jatkuvasti jyystetään perään niin kyllä se reikä löystyy lopullisesti.
      Esim. TV:ssä dokkarissa esitettiin miten englannissa tehään joskus pikkupojille joilla on vaikeaa ulostaa, venytysoperaatio joka menee näin.
      Poika tietysti puudutettaan alapäästä ja sitten kahdella sormella hoitaja tai lääkäri venyttää peppuaukkoa 2min ajan ja tämän venytyksen tulos pysyy n. puolivuotta.
      Eli ei se palaudu enää ennalleen kun sitä jatkuvasti venytetään! Ensin sen huomaa siitä, että ei pysty enää pidättelemään pierujaan kuin ennen ja sitten alkaakin tulla pierut varren kanssa.. kannattaa siis hiukan miettiä.. ja ne jotka aina vonkaa peppuseksiä, altistakaa oma reikänne myös.. ettette pelkästään kumppaninne on sitten mukavampikin kärsiä yhdessä, kun on nautittukin.

      • proktologi

        Samanlaisia operaatioita tehdään suomessa ja myös aikuisille joko humautusnukutuksessa tai epiduraalipuudutuksessa, mutta aikuisten kohdalla käytetään erityisiä instrumentteja peräaukon venytykseen. Sulkijalihas voidaan myös kirurgisesti halkaista, jolloin peräaukko saadaan pysyvästi löysemmäksi.

        Anaaliseksi voi vaurioittaa sulkijalihasta niin että se repeää ja seurauksena saattaa olla pidätysvaivat. Anaaliseksiä voi kuitenkin harrastaa myös turvallisesti kunhan sulkijalihasta rentoutetaan tarpeeksi ennen varsinaista penetraatiota.


    • mukavaa hommaa

      Anaaliyhdynnän hinta on tyydyttynyt olo!

    • Juuri näin.

      En jaksa käsittää miksi joku asiasta mitään tietämätön jaksaa jatkuvasti keksiä näitä pidätysvaikeuksia yms. Ehkäpä sekin on joku fetissi?

      Voisikohan noille perustaa oman ryhmän pidätysvaikeuskertomuksia varten niin ettei heidän vuodatuksiaan tarvitsisi täällä jatkuvasti lukea?

    • pierut munille

      Sairasta touhua koko peppuseksi.Ihminen joka haluaa peppuseksiä on alhainen ja kieroutunut! Munille täytyis paskoa ja kunnolla.Heti löysät pois!

    • 8+17

      Sinuako kiihottaa munille paskominen? Oo-kei, fetissipalstalta löydät varmaan ystäviä.

    • outo haju,silli?

      Mille lertsa haisee kun sen nykäsee muijan perästä ulos?

    • jumalanterve

      Olen todennäköisesti käynyt Tampereella tämän AP:n tai vastaavan pukamien poistajan hoidossa. 90 luvulla ainakin yhdessä isommassa terveyskeskuksessa oli Tampereella "liukuhihnatyönä" tapahtuva peräpukamien poisto, meni jotakuinkin noin kuin yllä kuvattu. Jäi mieleen tämän miehen kommentti operaation aikana, kun irvistelin kivusta, kun suoleen oli työnnetty jotain instrumentteja: "Älä nyt vielä ihan lentoon lähde sentään" ja "Eiks olekin nyt ihan kuin elokuvissa" :D Ei pitänyt pokka, meni tuska naurun puolelle - oli siinä määrin hurttia huumoria :D . No, sen jälkeen olenkin toiminut annettujen ohjeiden mukaan: paljon kuitua ravinnossa, ei jäädä lukemaan lehtiä pöntölle, vaan ulostus normaaliin tahtiin, ei hosuta, eikä jäädä jumittamaan vessanpytylle, ulostuksen lopuksi peräpään pyyhkäisy ensin wc paperilla, sitten lopuksi kylmällä vedellä kostutetulla vessapaperilla.
      Näitä ohjeita noudattamalla ei ole pukamia tullut. - Niin ja peräpää on siis ollut aina "Exit Only", ns. "peppuseksi" ei ole normaalia toimintaa ihmislajilla.

      • Jumalan_ihmeet

        Olen vuosia hoitanut erästä potilasta, joka kuvittelee toimivansa terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Kuulutte kuulemma samaan raamattupiiriin. Kylläpä maailma on pieni.


      • Anonyymi

        PERSE SEXX PARAS SEXX


    • muistutetaan.vielä
      • Täyttä-sontaa

        Olisit laittanut linkin johonkin asialliseen ketjuun. Tämä aloitus on täyttä paskaa, aloittajan sairas runkkausaihe.


      • muistutetaan.vielä
        Täyttä-sontaa kirjoitti:

        Olisit laittanut linkin johonkin asialliseen ketjuun. Tämä aloitus on täyttä paskaa, aloittajan sairas runkkausaihe.

        Harmittaako kun joku on vaivautunut keräämään yhteen keskusteluun asiallisia vastauksia anaaliseksistä usein kysyttyihin kysymyksiin?

        Jos mielestäsi siinä on virheitä niin kerropa missä virhe ja katsotaan oletko oikeassa. Tuota UKK-sivua on täydennetty ja korjattu ajan kuluessa useampaan kertaan.


    • Anonyymi

      Anaali vastaisen "ns" ammattilaisen kommetti. Ei todellista tietoa seksuaalisesta nautinnosta saati tyydytyksestä

    • Anonyymi

      Itse olin parin vuoden ajan ottavana osapuolena ala-ikäisenä eikä se ollut ongelma. Itseasiassa se tuntui hyvälle 1-3 kertaa päivässä. Ongelmat oli aivan muut. Pukamat tuli yli 20v myöhemmin ja aivan eri syistä ja verikokeet varmaan olisi kertoneet jos muita ongelmia olisi tullut.

    • Anonyymi

      MINÄ TULISIN MIELELLÄNI PANEMAAN ARVON "LISENSIAATTIA" ISOLLA KYRVÄLLÄ PERÄSUOLEEN. TOSIN KETJU ON NIIN VANHA, ETTÄ EHKÄ LISENSIAATTI ON JO HEITTÄNYT LUSIKAN NURKKAAN.

    • Anonyymi

      on anaali reikäni repeytynyt , halkiintunut . viimeksi 6.10 uusi anaalitappi 8.4cm halkaisijaltaan , ei helposti mennyt piti väkisin runnoa , kyllä meni 20cm sisään. tuntu hyvälle , häntä luu kipeä. tuli hyvät vibat. nyt löyty maxsimi paksuus.

    • Anonyymi

      katsoo peilistä anaalireikää niin tulee totuus päin näköä. revennyt on vaurioitunut on. pyyhkiminen on mitä on

    • Anonyymi

      Anteeksi, poistun palstalta tämän keskustelun innoittamana pornosivustolle fuq piste com katsomaan kuinka laulajatar Britney Spearsiä hoonataan tuhkaluukkuun. Video löytyy hakutoiminnolla celebrity-osastolta.

    • Anonyymi

      No tuo on kyllä niin puppua kuin voi olla. Olen tykännyt anaaliseksistä ja dildoista jo 30 vuotta ja koko ajan käyttänyt suurempia ja suurempia leluja, monta vuotta jo 24/6 cm ja vaälillä suurempiakin. Mitään haittavaikutuksia ei ole todellakaan ollut, ei MITÄÄN.
      Ja ihan joustavat ja normaalit paikat on edelleen.

      Kirjoittaja oli 100% varmasti trolli !

    • Anonyymi

      Pitkä ketju ja varmaan aiemmin jo vastannut. Pukamilla ja peppupanolla ei suoraa ole yhteyttä. Jonkin verran pukamat ja puhtaus niinkuin peppuyhdyntä ja puhtaus kuitenkin liittyy toisiinsa. Kyllähän asioita tehdään joskus nopeastikkin eikä suihkutus ole mahdollista ennen, mutta normaaliakin puhtautta voi myös ylläpitäää!

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe