Ostan seksiä ja läheisyyttä mieheltä

nyrkkeilysäkki

Olen nyt vuoden "seurustellut" ja asunut miehen kanssa, jota elätän ja ylläpidän. Maksan yksin asumisen, ruuat ja auton ylläpidon. Hän käyttää työttömyyskorvauksensa omiin juttuihinsa.
Teen ruuat, tiskaan, pesen pyykit, siivoan, hoidan auton huollot jne. jne...
Käyn vuorotyössä, mies istuu kotona netissä. Ei edes hae työtä.
Hän on myös pahoinpidellyt minut useasti ja nyt viimeisin on menossa käräjäoikeuteen.

Kaikki tämä vain siksi, että saisin kokea miehen läheisyyttä ja seksiä. Toisen ihmisen ihon lämmön ja kosketuksen.

Kaikki on hyvin kun menee hyvin. Mies on räjähdysherkkä ja raivoaa kaikesta vähänkin negatiivisesta sanomisesta. Silloin muistuu mieleen tämän liiton valheellisuus. Että minä olen todellisuudessa vain elättäjä ja nyrkkeilysäkki. Ja silloin saan niin voimakkaan pahoinvointikohtauksen että minua oikeasti fyysisestikkin oksettaa ja vapisen kauttaaltaan.

Hinta on kova mitä maksan siis seksistä ja läheisyydestä. Mutta ehkä se on kohtaloni.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewrwerwerw

      Jätä mies ja etsi parempi, ei tuollaista tarvitse sietää.
      Naiset löytää helposti uuden.

      • 13plussa20

        Niin, tai ehkä elämäsi tarkoitus on oppia arvostamaan ja kunnioittamaan itseäsi terveellä tavalla.

        17 vuotta yksin.Oliko se todella pahempi kuin 17 vuotta hakattuna ja alistettuna?
        Tänäpäivänä kun tuollaista ei kenenkään tarvitse sietää voi valita ihan omanlaisensa polun.Jos siis kaipaat seksiä ja läheisyyttä, niin mm. netti ja baarit ovat hyviä paikkoja hakea seuraa. Varmasti saat seuraa, huomattavasti parempaa seuraa, jos olet itse hieman aktiivinen miesten suuntaan.


    • nyrkkeilysäkki

      En kelpaa kellekkään. Tätä ennen olin 17 vuotta yksin. Joten tiedän totisesti mitä yksin oleminen on. Kai tämäkin on parempi kuin se . Saan ainakin koskettaa toista ihmistä.

      • höpöhöpö3

        Tämä ei ole parempi kuin se. Mitä kamalaa on ilman miestä elämisessä? Jos ei viihdy itsensä kanssa eikä muutenkaan osaa elää, niin silloin ei ole hyvä yksin ei kaksin.
        Jokin lääkekuurikin auttaisi elämänongelmiisi paremmin kuin oma itsesuggestiosi "en kelpaa kenellekään" . Etsi ammattiapua arvottomuuden tunteisiin, kohta ei ole edes sitä työtä ja palkkaakaan kun pahemmin hakataan!


    • kulissiMinskuko

      Seukkaat elämäsi Timon kanssa. Tunnen vs varatun ukkomiehen joka huijaa ja pettää vaimoaan ja on naimisissa vain vaimon rahojen ja ammatin takia.

    • Väkivaltaa lukuun ottamatta kuin sukupuolet olisi käännetty.

      • Jumangekka

        Seetana Poeka, ensimmäinen fiksu kommentti sulta koko palstalla!!!


    • Mieshorowannabe

      HUh. Löytäisinpä kaltaisesi naisen. Olisi ihana olla haluttu ja saada vastineeksi jotain siitä että minulta halutaan läheisyyttä ja helliä tekoja...vieläpä seksiäkin. Enkä todellakaan hakkaisi tai puhuisi rumasti. Nykyäänhän se menee niin, että olen se joka tekee ja saan ehkä läheisyyttä ja seksiä.. ja nyrkkeilysäkkinä henkisesti. Että tervetuloa vaan miesten maailmaan. Tarinasi on useimmille miehille tuttu.

      • nyrkkeilysäkki

        Niin, minulta tämä mies saa seksiä useita kertoja päivässä. Sekä hellyyttä, silittelyjä, suukkoja. Vaan eipä se riitä. Myös nyrkiniskit pitä osata ottaa vastaan. Ja olla maksunaisena. Se, että olen oma itseni siis ei riitä.

        Sori, mutta en usko, että muunlaisia miehiä edes on. Ensimmäinen mieheni petti minua jonka takia erosin. Kolme lasta hänelle synnytin ja hoidin. Ei riittänyt hänelle sekään. 100%:n uskollista, perhekeskeistä ja hellyydestä ja seksistä pitävää naista ei arvosta Suomessa kukaan.

        Pitäisi osata olla Bitch ja lutka. Hieman ilkeä, kovat meikit kasvoilla ja ylimielinen ilme ja suhtautumistapa. Tapaus, joka saa miehen saalistusvietin hereille.

        Sellainen vain kiinnostaa.


      • äläsäkkeileenää
        nyrkkeilysäkki kirjoitti:

        Niin, minulta tämä mies saa seksiä useita kertoja päivässä. Sekä hellyyttä, silittelyjä, suukkoja. Vaan eipä se riitä. Myös nyrkiniskit pitä osata ottaa vastaan. Ja olla maksunaisena. Se, että olen oma itseni siis ei riitä.

        Sori, mutta en usko, että muunlaisia miehiä edes on. Ensimmäinen mieheni petti minua jonka takia erosin. Kolme lasta hänelle synnytin ja hoidin. Ei riittänyt hänelle sekään. 100%:n uskollista, perhekeskeistä ja hellyydestä ja seksistä pitävää naista ei arvosta Suomessa kukaan.

        Pitäisi osata olla Bitch ja lutka. Hieman ilkeä, kovat meikit kasvoilla ja ylimielinen ilme ja suhtautumistapa. Tapaus, joka saa miehen saalistusvietin hereille.

        Sellainen vain kiinnostaa.

        Voin kertoa kokemuksesta, muunlaisia miehiäkin on. Ihan ehdottomasti jätä se mies. Netistä löytyy runsaasti halukkaita ja paljon kiltimpiä. Seuraavaa älä vain ota luoksesi asumaan, sovitte vaikka että olette yhdessä, mutta miehen pitää pitää oma asuntonsa. Älä suostu kodinhoitajaksi ja elättäjäksi, vaikka se tyypillinen ja perinteinen kuvio meille naisille Suomessa onkin. Sinulla on valta, sen verran bitch-asennetta otat, mutta älä sen enempää. Valta päättää omasta elämästäsi ja asumisesta sekä siitä kuka kodissasi hengaa ja millä ehdoilla. Kyllä näillä ehdoilla ihan satavarmasti miehiä löytyy valittavaksi asti.


      • 1212

        Vain pieni vähemmistö miehistä on tuollaisia.

        Tunnen parikin naista jotka sanovat kuin ap, kuulemma hyviä miehiä ei ole. Kuitenkin ovat antaneet pakit muutamallekin hyvälle miehlle, jotka eivät sytyttäneet.

        Ap:lla on tässä itsetutkiskelun paikka. Se mitä nainen ajattelee haluavansa ei ole mitä nainen haluaa. Nämäkin naiset halusivat kiltin miehen, mutta "sattumalta" löysivät aina uuden pahiksen rinnalle. No, ei ollut sattumaa. Näihin naisin kun iskee juurikin pahis, ja siksi hyvää miestä ei löydy.


    • lähimmäinen

      Tuosta "suhteesta" sun pitää ehdottomasti päästä pian eroon! Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Aloita vaikka soittamalla johonkin auttavaan puhelimeen (esim. naisten linja) ja varaamalla aika terveyskeskuksesta. Siellä voit jutella ongelmista ja sinut ohjataan tarvittaessa esimerkiksi terapiaan. Puhuminen helpottaa omaa oloasi ja sitä kautta voit saada tukea ja neuvoja miten edetä jatkossa. Lisäksi voit saada apua itsetunto-ongelmiisi ja pikkuhiljaa hyväksyä että sinussa ei ole mitään vikaa, ja että olet arvokas omana itsenäsi.

      Ymmärrän että lähteminen voi olla kaikesta huolimatta todella rankkaa ja vaikeata, mutta se on omaksi parhaaksesi. Vaikkei yksinäisyyskään aina mukavaa ole, niin on se ehdottomasti parempi vaihtoehto kun nykytilanne, joka tuottaa sinulle noin pahan olon.

      Jo pelkästään se, että kirjoitit tänne on hyvä ensiaskel. Oikein paljon voimia ja jaksamista sinulle. Toivon sinulle kaikkea hyvää! Jos jaksat niin kirjoittele tänne kuulumisiasi jatkossa, minä ainakin olen hengessä mukana!

      • nyrkkeilysäkki

        Viimeksi, kun jouduin yöllä soittamaan poliisit ja ne veivät miehen putkaan, luvattiin poliisista, että saan sitä kautta keskusteluapua heidän . Että minuun otettaisiin yhteyttä heti seuraavana arkipäivänä. No, siitä on nyt kolme viikkoa. Eipä yhteydenottoa koskaan tullut.

        Kyselin asioista myös Rikosuhripäivystyksestä. Lähetin netissä kysymyksen. Vastaus tuli myös kahden viikon kuluttua. Ylimielilnen, ympäripyöreä, mitään vastaamaton vastaus. Siinä avut yhteiskunnalta. Vaikkakin en yhteiskuntaa velvotakkan mihinkään. Itseppä ole niin huono, arvoton, etten muuta ansaitse.


    • TäysinTyytyväinen

      Jaa, vanhimman lapseni mukaan hänen äitinsä elätytää itsensä minulla tuolla tavalla pois lukien väkivalta. Näin on mennyt jo 30 vuotta, enkä anakaan minä koe menettäneeni mitään.

      Minusta järjestey toimii erinomaisen hyvin.

      Tuossa alkuperäisessä postauksessa sukupuoliroolit oli jaettu toisin ja suhteessa ilmeni sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. Periaatteessa, transaktiona ajatellen, kyse on kuitenkin samasta ilmiöstä.

      • uskonkunnäen

        Siis sinä miehenä teet kaikki kotityöt? Sellaista en ole ikinä nähnyt missään perheessä. Sen lisäksi elätät vaimosi, joka ei käy töissä?


      • 7166

        Lapsemme saivat monipuolisen roolimallin. Työt jakautuivat aina tilanteen mukaan. Vaimoni ollessa kotona, hän hoiti kaikki asiat ml. rahatalouden. Ollessani estyneenä 2,5kk hoiti vaimoni aamuisin pienet lapsemme anopille, meni ok-työmaalle aputöihin ja palasi kotiin koukattuaan lapset anopilta. Matkat taittuivat potkukelkalla. Koskaan hän ei purnannut.

        Ollessani vuosikaudet viikot pois kotoa en viikonloppuisin tehnyt mitään.
        Kotiuduttuani olen 14-vuotta hoitanut kaikki asiat lukuun ottamatta tekstiilihuoltoa ja tiskikoneen käyttöä. Omat banaaninsa ja leipänsä vaimo kantaa marketista itse.
        Elätyssuhteemme on 4 : 1!
        Asiat aina tilanteen ja tarpeen mukaan.

        Ps. Poikamme omaksui saman roolimallin.


    • 7166

      Roolit päin vastoin 45-vuotta. Maksupuoli on ollut suhteessa 4:1 mutta sisältö poikkeaa väkivallan ja teknisten toimintojen suhteen.
      Kaiken kukkuraksi olen aivopesun uhri koska olen tyytyväinen osajakoomme.

    • äitimaa

      Onkohan tämä trolli. Niin typerältä kuulostaa ap teksti. Jokainen saa seksiä rahalla. Ja jos ainut syy miksi pidät pahoinpitelevän tyypin kotonasi on mieskunto niin sekin häviää ajan kanssa. Kehoitan kääntymään maksullisen palvelun puoleen. Tai ihan rehellisesti etsit miehen joka on mies muualtakin kuin jalkojen välistä. Perä pitäjät on täynnä kivoja miehiä ne vaan odottaa että se nainen tulee sinne heille. Jos tuo ei ole ongelma. Siinä sinulle ratkaisu.

    • nyrkkeilysäkki

      Tämä aamu koitti sitten mustan silmän kera. Eilen sain taas kuulla kunniani ja melkein joutua kuristetuksi. Koska kuulemma tällaisilla ei ole oikeutta elää. Tässähän tämä sunnuntaiaamu meni rikosilmoitusta kirjoittaessa poliisin nettipalvelussa. Pelotta huominen töihinmeno tämän silmän kanssa.

      Ei riitä häpeä, jota kannan muutenkin sisälläni omasta itsestäni. Lisäksi minua pitää häpäistä lisää mustilla silmillä, että tajuaisin oman paikkani.

      • prklesesss

        Nyt hommaat sen miehen tavalla tai toisella ulos kämpästäsi ja heti. Ota aikuiset lapsesi vaikka avuksi, naapurit, ystävät, kaikki mahdolliset. Ei sinun tarvitse kestää tuollaista. Auttaisin itse jos tietäisin asutaanko lähekkäin.


      • Margareeta

        Voi ihmishyvä, mies ei muutu paremmaksi, kirjoittelet poliisille tai ei. Oman paikkasi tajuaminen on sitä, että alat panna toimeksi miehen karkottamisen asunnosta.
        Jos olet ollut joutumassa kuristetuksi, niin tällä kerralla sinulla oli onnea. Jonain päivänä voi onnesi loppua, ja mies räjähdysherkkänä ylittää rajansa vahingossa tai tarkoituksella. Saatat olla jo lähellä tuota sairaan suhteenne "h-hetkeä".
        Ajattele lapsiasi!
        Jos et osaa itseäsi ajatella ja olet tyytynyt uhrin osaan, ajattele rakkaita lapsiasi, minkä surun heille aiheutat kelvottomalla suhteella.
        Niin kauan kuin annat itseäsi hakata, olet osallinen ja antautumalla hakattavaksi, hyväksyt ihmisten hakkaamisen yleensä. Nämä ovat moraalisia kysymyksiä.
        Jos olet moraalisesti korkeatasoinen, et anna hakata itseäsi etkä muita ihmisiä.
        Sinäkin olet ihminen, ja sen vuoksi teet väärin hyväksymällä väkivaltaisen suhteen elämässäsi.
        Hae poliisilta apua, jos pelkäät, että miehen karkottaminen johtaa väkivaltaisuuteen.
        Saat apua, kun alat sitä etsiä reippaasti, päättäväisesti ja tarmokkaasti.


    • dgfdfsf

      Ota vaan vakipano itelles. Heitä se jätkä helvettiin.
      Itekkin oon vapaa mies ja hakusessa vakipano. Se pitää vaan löytää riittävän läheltä, jos säännöllistä seksiä haluaa.

    • Margareeta

      Ihokontaktia ja läheisyyttä saisit ottamalla koiran. Varsinkin jos koira on oikealla tavalla kasvatettu, se ei pure eikä häiriköi muutenkin. Koira lenkkeilisi kanssasi milloin haluat, ja täten olisi mitä uskollisin sekä lojaalisin ystävä.
      Intimiteettitarpeesi voisit hoitaa kertaluonteisesti esim. risteilyillä, mutta se vaatisi tarkkaa silmää mahdollisen yökavaljeerin valitsemisessa.
      Intimiteettitarpeeseen löytyy vakituista seuraa ilman, että ottaa tämän kotiinsa asumaan.
      Nämä kaikki ovat elämän valintakysymyksiä eivät kohtalon sanelemia asioita.
      Olet valinnut erittäin huonosti seuralaisesi.
      Itseään arvostava nainen ei ota kanssaan asumaan väkivaltaista miestä. Ethän hae metsästä petoeläintäkään lemmikiksi! Jos sen tekisit, saisit vain syyttää itseäsi, jos tulisit syödyksi.
      Sinun on mitä pikemmin päästävä eroon ihmispedosta.
      Ellet sitten omalaatuisella tavalla itse nauti siitä, että sinua hakataan ja nöyryytetään ja tehdään alamaiseksi. Toki sellaistakin kieroumaa ihmissielu pitää sisällään, ja silloin on oitis ammatillinen apu tarpeen, että sieluparka vapautetaan moisesta vinoonkasvamisen riesasta.
      Ratkaisu on siis omissa käsissäsi, ei kohtalon.

    • Ikisinkkumies

      Olisi meitä kunnollisia miehiäkin jotka eivät lyö naista mutta ei naisille kelpaa tälläinen mies.

      • nyrkkeilysäkki

        "Olisi meitä kunnollisia miehiäkin jotka eivät lyö naista mutta ei naisille kelpaa tälläinen mies."

        Onko sinusta ennustajaksi? Näetkö ihmisestä päältä mitä tulee tapahtumaan? Näetkö jopa vuosien päähän tulevaisuuteen parisuhteessa?

        Ei, en minäkään nähnyt. Otin sen KUNNOLLISEN JA TAVALLISEN miehen, "joka ei naisille kelpaa". Ja tässä on lopputulos.

        Meitä naisia on niin paljon pahoinpideltyjä, että en enää ihmettele yhtään, että iso joukko miehiä joutuu olemaan ilman naista. Koska kuka tällaisesta suhteesta pääsee vapaaksi- joko kykenee lähtemään tai selviää hengissä- ei todellakaan ota enää yhtäkään "kunnollista miestä".


      • Margareeta

        "En kelpaa kellekkään. Tätä ennen olin 17 vuotta yksin. Joten tiedän totisesti mitä yksin oleminen on. Kai tämäkin on parempi kuin se . Saan ainakin koskettaa toista ihmistä."
        Kirjoitit noin, joten ilmeisesti aiot jatkaa suhdetta epäkelpoisen miehen kanssa.
        Kukaan ei ole ennustaja, että tietäisi vuosien päähän. Yleensä ihmiset eivät muuta paljoakaan perusluonteeltaan ja räjähtävän väkivaltainen persoona on ollut sitä nuoruudestaan asti.
        Tarpeeksi pitkä seurustelusuhde takaa usein sen, että luonteen pimeät puolet antavat merkkejä itsestään jo seurustelun aikana.

        Niihin kannattaa naisen suhtautua vakavasti.
        Myös miehen menneisyys kertoo, onko aiemmin ollut väkivaltaa parisuhteissa.
        Jos ihmisellä on huono maine, se yleensä kulkeutuu myös kumppanin korviin.
        Tarkkasilmäisyyttä naiset, kun seurustelette kavaljeerienne kanssa.
        Älkää ummistako silmiänne niiltä pikku vinkeiltä, jonka tuo seurustelu tuo tullessaan!
        Niin rakkauden hurmioissa ei kannata päiviään viettää, etteikö naisen järki toimisi myös.
        Kyseisen aloittajan olisi nyt todellakin toimittava järjellään ja viisaudellaan.
        Ei pidä alkaa uhriksi ja marttyyriksi, siitä roolista pääsee kyllä pois jos tahtoo.


    • Ikisinkkumies

      Varmaan tosi komea mies se kun siedät tuollaista, annat sille seksiä ja elätät sitä. Muuta järkevää selitystä en keksi miksi nainen tuollaisen kanssa on joten se mies on kai tosi komea.

    • Oppeliini1

      Mene poloinen nopeasti hakemaan henkistä apua! Sitä sinä tarvitset paljon enemmän kuin tuota sairasta kotielämää jota olet luonut itsellesi.

      Sitä ennen, heitä tuo pahoinpitelija peto ulos kodistasi! Jos tarvitset siihen apuvoimia, lainaa tyopaikaltasi joku ronski mies ta pyydä poliisia kotiisi siksi ajaksi. JA vaihda heti lukot oviisi!

      Sinulla ei ole oikeutta raiskata ja tuhota Luojalta saamaasi tervettä kehoasi. Se on sinulle annettu lahjaksi ja sinun täytyy kunnioittaa sitä.

      Jos todella tunnet tarvetta tulla hyväksytyksi ja arvostetuksi, käytä aikasi auttamalla todellisia avuntarvitsijoita; sairaita, sokeita, liikuntakyvyttömiä, vanhuksia.
      Heiltä sinä saat halauksia ja todellista iloa.

    • Kilttis

      Pitäiskö sun erota? Henkihän tossa lähtee vielä.

    • määmy

      Tylysti: Toi loppuu siihe, ku mies tappaa sut. Sun muksut e ansaitse sitä.

    • fdsgsgs

      Sairas olet ap itsekin, ajatusmaailmasi on vääristynyt. Luultavasti jonkinlainen läheisriippuvuus kyseessä. Mies pihalle ja itsellesi keskusteluapua pikimmiten. Kohtaloa ei ole, vain se minkä sattuma tuo ja minkä itse valitsemme.

    • 856312

      Kohtalon päätät sinä itse. Sinun ei ole pakko alistua tuollaiseen elämään. Vain sinä itse olet este sille että tuo elämä jatkuu.

    • uusielama_66

      Kohtelet väärin itseäsi ja myös lapsiasi !! Onko se oikein että lastesi rahat menevät jollekin tuollaiselle sialle? Oletko hyvä äiti tuollaisena, millainen ajatusmallin siirrät lapsillesi!?? Ota siitä kipinä ja hankkiudu eroon siitä miehestä niin pian kuin ikinä.Viesteistäsi huomaa että sinussa kytee viha, se sairastuttaa sinut. Usko pois. olin itse samantyyppisessä tilanteessa, tosin ilman fyysistä väkivaltaa. Oma tilanteeni soti niin vastaan periaatteitani etten voinut muuta kuin lopettaa suhteen, vaikka olin koukussa siihen mieheen ja seksiin. Tiedän kokemuksesta että tilanne vaan pahenee. Nyt on kohta vuosi mennyt ja alkaa helpottaa. Miehiä kyllä löytyy. Älä kiirehti uuteen suhteeseen, panosta itseesi ja hoida itsesi psyykkisesti kuntoon, samoin fyysisesti. Saat itseluottamuksesi takaisin sitä kautta. Herää rakas ihminen !!! Toimi heti! "Miksi makaat lattialla, jos et pidä kengänjäljistä kasvoillasi?"

    • Hengissä1

      Aloita uusi elämä ilman tuota miestä. Et ole velvollinen elättämään ketään etkä varsinkaan olemaan väkivallan uhri. Lähde vielä kun olet kunnossa.

    • ukkoooo

      kyllä sä ansaitset paremman miehen on kai niitäkin joka ei ole väkivaltainen ,ja ei läträä,,ja ne kotityöt ,,,eikö ne kannatta jakaa niin on sit sitä yhteistä aikaa olla vaikka sylikkäin ,,harrastaa ,,liikkua..ja eikö ne tienestitkin vois jakaa ,,yhteisen katon alla ollaan yhteisiä menoja ..
      musta tyytyväinen nainen on illallakin ,,,ihana,,,ja haluu yhtä sun toista kivaa yhdessä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe