Miten saada toinen huomaamaan teot?

Mietteliäs86

Otsikko tiivistääkin hyvin kysymyksen. Tiedän itsekkin ettei ihan tavanomainen ongelma, mutta nyt on tällainen. Eli suhteessa nainen on kiittänyt minua asioista joita hoidin hänen puolestaan tai joissa autoin häntä ja oli iloinen niistä. Tehdään nyt heti selväksi, että en vaadi toiselta mitään ''vastapalvelusta'', mutta nykyisin tuntuu ettei nainen edes huomaa kun autan häntä jossakin. Nytkin hän pyörittää pientä käsintehtyjen korujen verkkokauppaa, mutta siellä ei ole asiakkaita, koska hän ei kehtaa mainostaa missään eikä tiedä missä mainostaisi. Minä aloin tekemään tätä mainostamista hänen puolestaan. Kerroin kavereille, mainostin netissä koruista kiinnostuneille, kerroin töissä työkavereille yms. Hänen reaktionsa oli pelkästään ihmettelevä. Ei kiitoksen sanaa, ei halausta, ei mitään mitä ennen olisi tapahtunut. Edes pienet yllätyslahjatkaan eivät saa enää vastaavaa iloista reaktiota vaan ainoastaan ihmettelevän ja ''ei sinun olisi tarvinnut''.

Omat ystävät ja naisenkin ystävät huomaavat miten paljon autan häntä ja kuinka paljon välitän hänestä, mutta nainen ei itse tunnu tiedostavan koko asiaa. Kun hänelle joku sanoo miten paljon autan häntä niin hän kyllä sanoo ''kyllä minä tiedän kuinka paljon ___ auttaa minua'', mutta ei enää osoita mitään välittämistä sen suhteen. Onko tässä nyt käynyt niin, että naiselle on tullut itsestäänselväksi se, että minä olen aina valmis auttamaan jos tarvitsee apua vai mitä tässä oikein on tapahtunut?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deepxxx

      Kuulostaa vähän siltä et on kyllästynyt kun liikaa auttelet..anna siis olla

      • Mietteliäs86

        Eli vähennän auttamista vai annan hänen jatkossa hoitaa itse ongelmansa ja asiat joissa tarvitsee apua tai annan jonkun muun auttaa?


      • deepxxx

        Siis annat jatkossa ratkaista ongelmat itse, et auta jatkuvasti. Autat jos hän sitä itse pyytää, ei hän ole lapsi, mua ainakin ärsyttäis jatkuva auttelu ja puuttuminen, jokainen haluaa tehdä joskus itse asioita.


      • Mietteliäs86
        deepxxx kirjoitti:

        Siis annat jatkossa ratkaista ongelmat itse, et auta jatkuvasti. Autat jos hän sitä itse pyytää, ei hän ole lapsi, mua ainakin ärsyttäis jatkuva auttelu ja puuttuminen, jokainen haluaa tehdä joskus itse asioita.

        No yleensä hän pyytää apua minulta esim. tietokoneen korjaamisessa, haittaohjelmien poistossa, pihatöissä yms. Niistäkään hän ei kiitä enää vaan lähinnä tekee juuri tuota ihmettelyä. Autan häntä niissä asioissa joita hän ei osaa tai joissa tarvitsee apua. Samalla kun autan niin yritän samalla näyttää hänelle miten homma tehdään, että hän osaisi itsekkin jatkossa tehdä homman ilman apua. Mutta semmoset hommat joissa autan ilman pyytämistä oli juuri tuo verkkokauppa, sitten on ostosten kantaminen tai kun hän on kipeä niin minä hoidan hänenkin osuutensa kotitöistä ja esim. kaupassakäymiset yms.


      • Mietteliäämpi
        Mietteliäs86 kirjoitti:

        Eli vähennän auttamista vai annan hänen jatkossa hoitaa itse ongelmansa ja asiat joissa tarvitsee apua tai annan jonkun muun auttaa?

        Sama pätee nais/mies passuussa! Antaa olla kun ei kiitosta heru!! Ei ole itsestään selvyyksiä!! EI !


    • weouiow

      Rakkaudessa on eri kieliä. Sinä selvästikin osoitat rakkauttasi tekemällä asioita kultasi avuksi. Se on sinulle tapa osoittaa, että välität. Naisellesi sellainen tekojen tekeminen ei ehkä niinkään kerro rakastamisesta, vaan saattaa olla ns. itsestäänselvyys. Tekeekö naisesi myös mukavia asioita? Laittaa ruokaa molemmille, siivoaa yhteistö kotia tms.?? Luultavasti.

      Joillekin rakkauden kieli voi olla sanat. Se että ihan suoraan sanotaan, miten erityinen ja rakas toinen on. Se sitten huomataan. Jollekin muulle se rakkauden kieli on kosketus. Se että pidetään usein lähellä, silitellään, ollaan lähekkäin... Ja ilman sitä ei huomaa että toinen välittää. Osalle rakkauden kieli on pienten lahjojen ostaminen, ja niiden merkitys on suuri, jotta tuntee olevansa arvostettu.

      Näistä voit lukea myös laajemmin netistä, jos googlettelet. Pointti on siinä, ettei naisesi ehkä vain ymmärrä, että tuo on sun tapasi osoittaa rakkautta, kun hänelle se on jotain muuta.

    • Sehän siinä on, että toinen tulee itsestäänselvyydeksi. Sama näissä teoissa. Samat asiat, jotka aikaisemmin tuntuivat suurilta tuntuvat itsestäänselvyyksiltä myöhemmin.

      Itse olen nauranut näitä parisuhdevinkkejä, joissa kerrotaan, että onnistunut seksisessio alkaa jo aamulla ja astianpesukoneen tyhjentäminen on hyvä esileikki.

      Minun elämäni parisuhteessa ei sitten ollut muuta kuin yhtä esileikkiä, kun tyhjensin ja täytin astianpesukonetta, pyykkikonetta, kuivausrumpua jne. :-)

      Kyllä parisuhteessa pitää olla osittain sitä vaaraakin. Mies pitää tehdä pari kertaa vuodessa mustasukkaiseksi ja naine pitää saada huolestumaan miehen aikeista.

    • voiherranenaika

      Voi, voi. Meille naisille tuo on ihan arkea. Harvoinpa mies huomaa saati kiittää siivotusta asunnosta, pestyistä ja silitetyistä paidoista kaapissa, hyvästä ruoasta ja vaikkapa kesälomareissun suunnittelusta ja varauksesta. Mutta ainakin meillä teen nämä asiat silti ihan mielelläni, kun tiedän, että osaan ne hyvin ja tiedän helpottavani meidän molempien arkea. Silloin on kyllä jotain pielessä, jos alkaa puolison auttamisesta kiitoksia odottamaan, kun tarkoitushan avo/avioliitossa on puhaltaa yhteiseen hiileen. Kissa kiitoksella elää!

    • Ikävä kyllä minulle nousee tästä keskustelunavauksesta mieleen se mies, joka tukahdutti/tukahduttaa tyttöystäväänsä kuoliaaksi jatkuvilla keskusteluvaatimuksillaan ja joka luetteli useampaan otteeseen kuinka täydellinen poikaystävä ja ihminen hän on. Linkkiä en jaksa etsiä, mutta ainakin kaksi omahyväisyyttä puhkuvaa keskustelua hän on jo saman kaltaisista aiheista avannut.

      Jos kyseessä on joku muu kirjoittaja niin vastaukseni on: kysy tyttöystävältäsi haluaako hän apua verkkokaupan kanssa. Toimi vastauksen mukaan. Älä kuitenkaan auta, jos olet kiitokselle kipeä.

      Jos olet se jankkaaja, johon viittasin: anna lopultakin tytölle tilaa hengittää.

      • iois

        Hyvä neuvo. Muutenkin voi olla, että aloittaja ei vaan ole parisuhdeihminen. Jos kovasti koko ajan laskee omia tekemisiään, rahojaan ja uhrauksiaan odottaen kaikesta kiitosta tai vastapalvelusta, niin kenties silloin ei ole oikein ymmärtänyt parisuhteen merkitystä.


    • näins_se_menee

      Moni tämän päivän ihminen on sellainen,että käyttää toista hyväkseen,kun on oma "lehmä" ojassa ja jos olet auttaja niin "pa....kan saat kiitokseksi,kun olet ollut auttavainen. Moni tuijottaa vain omaa "napaa". Joten tälläinen on maailma........ja ne jotka tarvitsevat apua ja kiittävät niin eivät saa lainkaan......

    • toyotito

      Jaahas... Kyllähän itsekin teen mieheni ja tietysti myös lasten eteen ihan päivittäin vaikka ja mitä. Minä kokkaan, siivoan, hieron miehen selkää, silitän välillä jopa hänen kauluspaitansa (en aina, osaa hän itsekin ;) ) yms... Minä työpiireissä suosittelen miestäni, kun olemme osittain samoissa työympyröissä (eri firmassa ja eri töissä, mutta samoja asiakkaita.) Minä huolehdin miehestäni jos hän sairastaa, muistutan tärkeistä jutuista jne. Eikös tämä nyt vaan ole ihan tavallista arkea? Niin hyvässä parisuhteessa kuuluukin tehdä?

      Ongelmia tulee vasta sitten, jos toinen osapuoli kohtelee huonosti. Tekeekö naisesi sinulle koskaan mitään ystävällistöm huolehtiiko arjen asioista yms? Jos hän hoitaa oman osuutensa, niin homma on kunnossa.

      Olet aika ahne kuulemaan kehuja sellaisista asioista, jotka kuuluvat normaaliin me-henkeen. Elämä olisi aika raskasta, jos jokaisesta risauksesta täytyisi olla hurjasti halaamassa ja kiittelemässä. Tietysti välillä on tilanteita, jolle siihenkin on aika ja syy. Mutta ei se voi olla jatkuvaa, kun tietysti molemmat tekevät asioita toista ajatellen lähes joka päivä.

      Jos sen sijaan koet, että nainen käyttää sinua hyväkseen, niin sinun ei tarvitse suhteeseen jäädä. Jos nainen vaatii sinulta kohtuuttomia tms. Mutta kirjoutuksesi perusteella nainen ei ole vaatinut sinulta mitään, vaan olet tehnyt asioita ihan omasta halustasi. Älä siis myöskään odota mitään erityistä kiitosta.

      Minä teen asioita miestäni ajatellen ja mies tekee asioita minua ajatellen. Molemmilla on hyvä olla. Joskus mies tuumaa että "hyvin sä hommat hoidat". Se riittää minulle, ja vastaan että "Niin säkin." Tällä on menty jo vuosia, onnellisina. Erityinen kiitos kuuluu sitten erityisiin asioihin. (Esimerkiksi kun mieheni piti palkattoman vapaapäivän ihan vain hoitaakseen lapsia kotona (tarha kun oli kiinni juuri silloin), että minä pääsin käymään ystävättärieni kanssa eräillä messuilla. Kotiin tullessani oli porukka yhdessä leiponeet pullia! Mies ei ollut koskaan aiemmin elämässään leiponut yhtään mitään... Se oli erityisen kiitoksen paikka.)

      • Mietteliäs86

        En siis kerjää mitään kiitosta tai sellaista vaan en enää nykyisin edes kuule sitä. Puhun tässä lähinnä hänen reaktiostaan mikä minua ihmetyttää sekä muita ja se on hänen ihmettelevä reaktionsa. Miksi hän ihmettelee sitä, että autan jos olen aina ollut auttamassa kun hän on tarvinnut apua?


    • TätiLiila

      Miksi puhut asiasta täällä etkä kysy sitä tyttöystävältäsi? Älytöntä käytöstä... eihän täällä kukaan pysty vastaamaan sun kysymyksiin. Olet kyllä erinomaisen hyvä todistamaan omaa erinomaisuuttasi, joten varmasti osaat selvittää ongelman tyttöystäväsi kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      251
      2085
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1698
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1532
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe