Miehet vastatkaa!

vahva-n

Miksi miehet pelkäävät vahvoja ja määrätietoisia naisia?

31

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuck.off.bitch

Ei miehet pelkää, osa miehistä haluaa sellaisen naisen. Miesten naismaku on monipuolinen toisin kuin naisten joten yrityksesi syyllistää miehiä ei onnistunut.

• nakit-ja-muussi

Monet miehet yhdistävät vahvan naisen oman miehisyytensä menettämiseen. Näin siis ainakin heikolla itsetunnolla varaustetut machoilia miehet.

• NäinMeillä

"Miksi miehet pelkäävät vahvoja ja määrätietoisia naisia?"

Harva pelkää naista joka on vain terveellä tavalla vahva ja määrätietoinen. Liian usein vain itseään vahvana pitävä nainen (kuten mieskin) on todellisuudessa lähinnä muut jyräävä ja muiden mielipiteitä huonosti sietävä määräilijä.
      Sellaisesta ihmisestä harva pitää.

• MiesJaNainen

Hyvin sanottu.

• Jan_Cee

En pelkää kyseisiä naisia - vaan en vain halua sitä elämää joka kyseisenlaisen naisen kanssa olisi luvassa vaan pidän omasta jutustani niin paljon etten halua muuttaa elämääni toisenlaiseksi.

Se ei ole pelkoa, vaikka se sellaiseksi on tulkittavissa varmaankin. Se on sellainen surullinen tietoisuus siitä että tuon naisen kanssa homma ei mene minun kannaltani hyvin - vaikka hän olisi sinänsä viehättävä, sosiaalinen ja mukava oikein kohdeltuna ja tietyssä mielessä miellyttääkin minua.

• nnnnainen

"En pelkää kyseisiä naisia - vaan en vain halua sitä elämää joka kyseisenlaisen naisen kanssa olisi luvassa vaan pidän omasta jutustani niin paljon etten halua muuttaa elämääni toisenlaiseksi."

Hmm... Oletko sitä mieltä, että parisuhteessa toinen pitää "oman juttunsa" ja toinen sopeutuu? Haluatko liittää naisen niihin omiin juttuihisi vai pitää ne edelleen itselläsi?

Eikös toisaalta voisi myös ajatella, että molempien ollessa itsenäisiä molemmat voivat tehdä omia juttujaan ilman että se on ns. pois toiselta? Ainakin oman kokemuksen mukaan on suhteen kannalta hankalaa, jos toinen haluaa olla itsenäinen ja tehdä omia juttujaan ja toisella taas ei ole halua/tarvetta itsenäisyydelle eikä välttämättä pahemmin juttuja joita tehdä. Toinen sitten vaan odottelee milloin sillä aktiivisemmalla ja itsenäisemmällä osapuolella on aikaa hänelle. Tuntuu, että tämän osalta epätasapainoisessa parissa molemmat päätyvät olemaan vähän onnettomia, kun toinen kokee olonsa laiminlyödyksi ja toinen ahdistuu jatkuvista vaatimuksista.

Tarkoitus ei nyt muuten ole sanoa, että kaikkien miesten pitäisi haluta itsenäinen ja vahva nainen. Halusin vaan heittää ilmaan tällaisen pohdinnan.

• Jan_Cee

Kokemukseni näistä vahvoista ja määrätietoisista naisista on se että lopulta homma menee perheilyksi ja sitten sen vahvuuden ja määrätietoisuuden päsmäröintipuoli riistäytyy tragediaksi mies-elämän kannalta.

Muutan mielipidettäni heti kun syytä on, en kuitenkaan pidättele henkeäni odottellessa syytä tehdä niin.

• ätminki

miksi naiset ei pelkää jännämiehiä vaikka syytä olisi.

• vastataankunkysytään

Itse itsensä vahvaksi ja määrätietoiseksi naiseksi määrittävä, kun usein käytännössä, läheisten kannalta katsottuna, näyttäytyy usein lähinnä itsekeskeisenä omanedun-tavoittelijana. Tästä syystä suhtaudun yleensä suurella varauksella ihmisiin, jotka itse itsensä määrittelevät suurellisin ylisanoin.

.

• Todennäköisesti olet ymmärtänyt asian väärin. Emme pelkää vaan me miehet haluamme vältellä "vahvoja ja määrätietoisia naisia". Jo pelkästään tuo sinunkin kirjoittamasi kysymyslause viestii ylimielisyydestä ja ansaitsemattomasta ylemmyydentunteesta. Suosittelen miettimään tarkoin millaisen viestin ulospäin itsestäsi annat. Älä myöskään nosta itse itseäsi millekään jalustalle vaan jos siihen on aihetta niin anna muiden se tehdä. Kun asetut sille tasolle minne kuulut ja missä muutkin ovat niin sinua on miellyttävämpi lähestyä.

• soonnäin

Minä haluan olla kuningas ja sellainen nainen pilaa mun fiilikset.

• Kilttiatm

Kysy niiltä jotka panee naisia.

• erkki-täti

Miten kysymäsi pelko ilmenee miehissä?

• sivustaseuraaja-

hyvin kirjoitettu näinmeillä. jos vahva ja määrätietoinen pitää sisällään itsekeskeisen,omaehtoisen,neuvottelemattoman,itsemääräävän tyrannin ja pirttihirmun,joka sekoaa ensimmäisestäkin hänelle ristiriitaisesta lausahduksesta/tai ehdotuksesta... kaikki järkevät ihmiset kiertävät tämän ihmisen kaukaa.
      Oletkos huomannut että miehetkin testaavat puheillaan naisia. puheistasi selviää helposti sinun persoonasi ja arvomaailmasi. Jos siis jo ensimmäisenä iltana suunnittelet missä tulette asumaan,kelpaako miehen ammatti sinulle, ja jääkö mies hoitamaan tulevaa lastanne kotiin sen synnyttyä yms. näin käynyt minulle vahvojen naisten kanssa...ahdistaa jo pelkkä ajatuskin tämmöisestä pirttihirmusta.

voi olla määrätietoinen ja vahva,silti seksuaalisesti helposti lähestyttävä. vahva ihminenkin voi olla mukava , rento ja hänen kanssaan on hyvä olla.
      selvästikään sinun kanssasi ei näin ole,ikävä kyllä. Jos vahvan ihmisen tarkoitus on muokata ihminen omaksi koirakseen,ei sellainen peli vetele.

• Väitän, että olet väärässä. Kerta toisensa jälkeen toistuu miesten vastaukset erilaisissa medioissa, että miehet haluavat naisen, jolla on omaa tahtoa.

Itse olin naimisissa tuollaisen "vahvan ja määrätietoisen" naisen kanssa. Toiselta kantilta tämä nainen oli narsisti. Hän ansaitsi 3 x minkä itse ja oli loistavassa asemassa työelämässä.

Hän sai hirvittäviä raivokohtauksia. Hän halveksi ihmisiä, ketkä eivät olleet edenneet elämässään. Kaikissa hänen jutuissaan hankinnoissa oli hintalaput ja ihmisillä tittelit.

Hän oli kyvytön tekemään kompromisseja tai pyytämään anteeksi. Jos hän huomasi olevansa jossain asiassa väärässä, hän heittäytyi marttyyriksi jne.

Niin kauan kun itse ansaitsin häntä enemmän, kaikki oli ok ja kaikki jaettiin. Sitten kun hän rupesi ansaitsemaan minua enemmän, alettiin puhua avioehdosta yms.

Liikkuessani ns. piireissä, missä on paljon menestyneitä ja vahvoja naisia (toimitusjohtajia, talousjohtajia, juristeja), aika monissa heistä olen huomannut samoja piirteitä. Siksi suhtaudun hyvin suurella epäilyksellä naisiin, jotka ovat korkeassa asemassa.

• Ex--PUA

"Liikkuessani ns. piireissä, missä on paljon menestyneitä ja vahvoja naisia (toimitusjohtajia, talousjohtajia, juristeja), aika monissa heistä olen huomannut samoja piirteitä. Siksi suhtaudun hyvin suurella epäilyksellä naisiin, jotka ovat korkeassa asemassa."

Meitä näemmä yhdistää muukin kuin vain tuo nuorten naisten tapailu.

Eräs naisista jonka kanssa on ollut juttua, opiskelee lakitieteitä, ja aikoo juristiksi.

Lähes ensimmäinen sen kysymys, kun päästiin olemaan hieman privaatimmin oli: "mitä teet". :D

• SiinäOnVaaransa

Gone Girl kertoo vahvasta ja määrätietoisesta naisesta.

• Toisaaltakunpohditaan

pelkään niitä, vaikka olen nainen

• hmmmmm

Kovin usein vahvuus ja määrätietoisuus naisessa ilmenee herkkyyden puutteena, ehdottomuutena, my way or highway –asenteena… Äärimmillään vahvaksi ja määrätietoiseksi itseään tituleeraava nainen on yksinkertaisesti vain bitch, vittumainen ämmä.

Miten aloittaja kokee oman vahvuutensa ja määrätietoisuutensa ilmenevän?

• AjatuksiaIlmaan

Olen mies ja tuollainen "my way or highway" persoona, mutta voin allekirjoittaa sanomasi.
        Itse en vain tituleeraa itseäni miksikään ja tiedän että minäkin voin olla vittumainen mies, mutta parisuhteessa kyse ei ole vahvuudesta vaan nimenomaan täytyy pystyä olemaan herkkä ja vastaanottavainen.

Moni "vahva" nainen vain kuvittelee naisena automaattisesti olevansa vastaanottavainen, avoin jne. samalla kun kuuluttavat olevansa vahvoja tai temperamenttisia eivätkä huomaa millaisia bitcheja voivat olla.

Sosiaalinen sokeus omille huonoille puolille samalla kun tuo esille vain "hyviä" ominaisuuksia mukamas, on totaalinen turn-off.

• AjatuksiaIlmaan

Edelliset kommentit peukut Gone Girlista, mahtileffa!

Mutta aloitukseen on vain yksi vastaus:

Miehet EIVÄT PELKÄÄ vahvoja naisia koska he eivät pelkää naisia ylipäätään.
      Miehet kuitenkin ovat huolissaan tai eivät viehäty "vahvoista" naisista koska:

A) "Vahva" nainen usein tahtoo "vahvan" miehen. Tämä yleensä tarkoittaa sitä että vaikka tuo vahva nainen nyt hyväksyisi miehen niin joko heti tai myöhemmin alkaa kilpailu muiden miesten välillä ja vertailu onko mies tosiaan riittävän vahva naiselle. Kukaan mies EI JAKSA sellaista loputonta röötäämistä koska maailma on miehelle muutenkin täynnä kilpailua joten edes joskus saisi hengähtää vaikkapa sen rakkaimman ihmisen seurassa ja olla edes vähän "heikompi" kuin yleensä.

B) "Vahva" nainen valitettavasti usein projisoi kilpailuluonteensa myös suhteeseen. tämä tarkoittaa sitä että vahvalle naiselle on tärkeää testata miestä kestääkö olla naisen seurassa vai ei tai "kumpi voittaa". Lopputulos on se että miehen tulee yrittää voittaa nainen, mutta sitten kuitenkin aina lopulta myöntää "olleensa väärässä" koska muuten nainen kokee olevansa heikko ja ehkäpä jopa miestä huonompi joka taas ei yksinkertaisesti tälle "vahvalle" naiselle käy.

C) Valitettavan moni "vahva" nainen ja itsevarmuuttaa korostava on vain itsestään liikoja luuleva toisia ihmisiä pom(p)ottava riivasuu ja riipijä jonka seuraa ei lopulta kestä kukaan paitsi vahva nainen itse.

D) Monessa "vahvassa" naisessa vikana miesten mielestä ei ole naisen "vahvuus" vaan joku muu tekijä kuten ulkonäölliset seikat kuten naisen paksuus tai vain yksinkertaisesti se ettei naisen luonne miellytä, "vahva" nainen kun voi olla äärimmäisen tylsistyttävää seuraa tai epähauska nipottaja. Pahimmassa tapauksessa "vahva" nainen on mukamas temperamenttinen persoona joka todellisuudessa on vain pahemmanlaatuinen draamakuningatar

E) Muistetaan nyt että naisesta ei tee miesten silmissä "vahvaa" nainen joka on avoimesti seksuaalinen eli panee kaikkea ympärillä pyöriviä kaksilahkeisia. Huora ei ole "vahva" vaan huomionkerääjä ja omien heikkojen lihasta peräisin olevien himojen uhri.

F) Mitä hyvää "vahvassa" naisessa lopulta on miehelle? Auttaako tämä jotenkin miestä elämässä tai tuottaako hyvää oloa? yleensä parisuhteessa etsitään näitä asioita ja noin yleisesti ottaen "vahvuudessa" voi olla monia haittapuolia mutta vähemmän hyviä parisuhtessa miehelle.

G) Mies ei välttämättä halua olla se dominoitu osapuoli suhteessa tai pidä siitä että nainen yrittää alistaa häntä. "Vahva" nainen ei välttämättä ole miehen mielestä seksikäs lainkaan koska ehkä pyrkii olemaan mies miehen paikalla.

PS. Minun ongelmani naisten kanssa jotka mainostavat olevansa "vahvoja" on se että ketä he pitävät sitten "heikkoina" naisina jos he itse ovat niitä vahvoja? Monilla joita olen tavannut ja jotka mainostavat noita ominaisuuksia ei löydy sisua ja periksiantamattomuutta tippaakaan vaan lähinnä narsistiset toiveet ja jalan polkemisvimma. Moni "hiljainen kärsijä" nainen on lopulta paljon vahvempi kuin yksikään itseä "vahvana" pitävä tai sellaisena itseään esille tuova nainen. Suurimmalla osalla menee pissat housuun todellisen haasteen edessä tai kun käytiin kampaajalla ja ulkona sataa vettä. Sitten kaikki saavat kuulla kunniansa ja kuinka nainen tietää miten reaalimaailman tulisi pomppia hänen mukanaan.

• Ex--PUA

Erittäin hyvä teksti.

Voidaan kysyä, että mitä helvettiä mies tekee tuollaisella naisella?

On mahdotonta olla narsistiin kanssa parisuhteessa, jonka pitäisi olla kumppanuutta.

Näille idiooteiille se oon vaiin kilpaiilualusta, yksi muiden joukossa.

Tälläiset naiset ovat lisäksi äärimmäisen epänaisellisia.

He eivät voi löytää miestä, koska toisaalta he ovat itse miesmäisiä, kun taas ne oikein miehekkäät miehet haluavat naisellisen naisen, ja usein saavatkkin sen.

Toisaallta, näin tappahtuu oikeus.

• sincyan

Itsensä "vahvoiksi ja määrätietoisiksi" määrittelevät ovat oman kokemukseni mukaan lähinnä epävarmoja ja herkkiäottamaan itseensä. Pelko yritetään piilottaa agressiolla.

• EX--PUA

Miksi naiset kutsuvat epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta (sekä mahdollisesti luonneviasta) johtuvaa ylikompensointiia "vahvuudeksi"?

Entä miksi he kutsuvat inhoreaktiota peloksi?

Onko niin että heidän täytyy valehdella itselleen ja yrittää häpäistä heitä, jotka eivät niele heidän paskaansa?

• omantienkulkia

vahvuus on laaja määrite...nainen joka on pärjäävä,on itsenäinen,huolehtiva,vahvistunut monista kolhuista mitä elämä on suonut tekee naisesta vahvan.moni mies arvostaa naista joka pärjää eikä tarvi jokaiseen asiaan miehen apua.narsistisuus on eri kuin henkisesti vahva persoona.

• Ex--PUA
        omantienkulkia kirjoitti:

vahvuus on laaja määrite...nainen joka on pärjäävä,on itsenäinen,huolehtiva,vahvistunut monista kolhuista mitä elämä on suonut tekee naisesta vahvan.moni mies arvostaa naista joka pärjää eikä tarvi jokaiseen asiaan miehen apua.narsistisuus on eri kuin henkisesti vahva persoona.

Niinpä. Ja nämä ihmishirviöt, lyhyesti sanoen itsekkäät, lapsellliset ja luonnevikaiset feministityypin naiset ovat kaapanneet tuon käsitteen.

Minua he eivät sillä hämää.

• aikuisten.oikeesti

Niinpä niin... entä toisinpäin?
        (Sorry, jos suutuit viime viikolla...
        En ole ollut " äänessä" koska olen turhautunut ja haastan riitaa
        kaikkien kanssa.)

• Aitovahvuuskunniaan
        omantienkulkia kirjoitti:

Tuollaista minäkin pidän vahvana persoonana, mutta siihen ei kuulu narttuilu ihan periaatteen vuoksi, tai jatkuva itsensä korostaminen. Valitettavasti suurimmalta osalta itseään vahvoiksi ja määrätietoisiksi kutsuvilta naisista löytyy tuo narttuluonne.

Pelko on eri asia kuin se ettei pidä jostakin. Minä en pelkää ns. narttunaisia, mutta en ole heistä kiinnostunut. Hakekoot he samanlaisen tunteettoman egopellen vierelleen. Avutonta naista en todellakaan hae.

Minäkin tunnen naisen joka on määrätietoinen. On kouluttautunut tohtoriksi, osaa itse hoitaa asiansa ilman miehen apua, ollut hyväpalkkaisissa hommissa jne. Sen lisäksi tuo nainen on luonteeltaan mukava, ottaa muut huomioon, auttaa vähempiosaisia yms. Tuollainen nainen on kiinnostava, mukavahva narttunainen ei.

• sinkkumies-30

En minä pelkää ketään. Mitä tarkoittaa vahva nainen, sitä vai että ei alistu miehen määräiltäväksi eli miehen palvelijaksi, kokiksi, siivoojaksi. Määrätietoinen nainen voi vaikka haluta hyvän työn, opiskella paljon ja haluta jonkun hyvän viran työssä. Mitä pelkäämistä siinä on.

• palstailija

Jos vahvalla ja määrätietoisella naisella tarkoitetaan minäminäminä-henkistä uraohjusta, joka painaa nuttura kireellä ympäripyöreitä työpäiviä ja mittaa kaiken rahassa ja lokeroi ihmiset statuksen mukaan, niin ei kohtaa minun ajatusmaailmani hänen kanssaan. Vaikkei tässä mitään pelottavaa ole.

Määrätietoisuus ja luonteen lujuus ovat arvostettavia ominaisuuksia, jos samaan pakettiin kuuluu myös joustavuus tarvittaessa(ei jääräpää), terve minä-kuva ja empatiakyky. Sitten kelpaa.

• Vahva nainen on siunaukseksi miehelle, mutta heikkoutensa teko-vahvuudella peittävä ilmestyskirjan pedosta seuraava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1208
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      613
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56