GL: Jeesus meni valmistelemaan sijaa, minne?

Moni kristitty odottaa Jeesuksen tulevan hakemaan omiaan taivaaseen, vieläpä millä hetkellä hyvänsä. Sanooko Raamattu niin, sanoiko Jeesus itse tulevansa noutamaan omansa taivaaseen? Vai sanoiko Hän ottavansa omat luokseen siellä missä Hän tullessaan on? Asiaan vaikuttaa muun muassa yksi väärin tulkittu Raamatun kohta, mikä on tulkittu kreikkalais-filosofisen taivas-opin lävitse. Uskovat kyllä temmataan Herraa vastaan tuuliin ja pilviin, mutta sieltä tullaan Hänen kanssaan alas hallitsemaan tätä Maata. Tarkista nämä asiat itse Raamatusta ja tee itse omat johtopäätöksesi, minun näkemykseni on tämä, samaan on päätynyt monia muitakin.

Väärin luettu kohta on: Johannes 14:3-4

• Siinä EI sanota että Jeesus tulee hakemaan omansa taivaaseen!

Meidän yhdyskuntamme on taivaissa, mutta ME EMME sinne mene vaan ODOTAMME sieltä Kuningas Jeesusta tuomaan taivaallisen todellisuuden MAAN PÄÄLLE.

• [*sulkujen sisällä tekemiäni tarkennuksia*]

”Vaikka Minä menenkin valmistamaan teille sijaa* [Uuteen Jerusalemiin], tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä*, missä Minä olen*. [Jeesus on tullut maan päälle ja ottaa luokseen siellä missä sillä hetkellä on, eli maan päällä] Ja minne Minä menen [Jumalan luo (& Jumalan kuningaskuntaan; jonka Hän tuo mukanaan maan päälle)], tien sinne te tiedätte [uskovat tietävät tien Jumalan luo; Jumalan kuningaskuntaan].” [Joh. 14:3-4]

• Jeesus varmistaa asian vielä jakeessa 28:
"Te kuulitte minun sanovan: MINÄ menen pois >>ja TULEN TAKAISIN >TEIDÄN LUOKSENNE<.<< - - "
[Jeesus meni pois Jumalan luo: (Luuk. 19.) 12: ”Ylhäinen mies lähti kaukaiseen maahan voidelluttamaan itsensä kuninkaaksi ja saattaakseen kaiken Ennalleen." & jakeessa 15: "Mutta kun hänet oli voideltu kuninkaaksi, hän palasi takaisin - -"]

• Jeesus ei sano omilleen, että sen jälkeen kun Hän on tullut takaisin heidän luokseen lähdettäisiin taivaaseen.
• Raamatussa sanotaan; Jeesus ilmestyy pelastukseksi niille jotka, Häntä odottavat.
• Sija jota Jeesus meni valmistamaan on Uusi Jerusalem, sitä valmistellaan samalla tavalla kuin helvettiäkin, jota valmistellaan perkeleelle ja sen enkeleille, ja sinne HEITETÄÄN myös kaikki itsensä pilanneet ihmiset jotka eivät ole olleet kuuliaisia Jumalalla ja Hänen tahdolleen, rangaistus on pysyvä ja iankaikkinen.
• Raamattu sanoo selkeästi, että koko nykyinen maailmankaikkeus (maa taivainen) on tulelle talletettu ja se tuhoutuu ja Jumala luo kokonaan uuden (uudet taivaat ja uusi maa).
• Jeesus ei valmista sijaa tuhoutuviin taivaisiin vaan rakentaa ja valmistelee uutta Jerusalemia meitä varten iankaikkisuuteen.
______

Taivaseen pääsyä/menoa ei löydy Raamatusta muuta kuin Filippiläiskirje 3:14 vuoden 1992 käännöksessä

"Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, 'PÄÄSYN TAIVAASEEN'. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat."

Muissa käännöksissä:

"Mutta yksi on se: minä unohdan ne, mitkä takaperin ovat, ja kokotan niiden perään, jotka edessä ovat, ja samoan eteenpannun määrän jälkeen, sen kalliin tavaran jälkeen, joka Jumalan kutsumisen kautta YLHÄÄLTÄ Kristuksessa Jesuksessa ilmoitetaan." [Biblia]

"minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." [33/38]

"minä riennän kohti päämäärää saadakseni voittopalkinnon, jonka omistamiseen Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa." [Raamattu Kansalle]

Taivaalliseksi käännetty sana monissa käännöksissä ei ole johdettu taivaasta, vaan tarkoittaa alkukielessä ylhäältä tulevaa, kuten se on käännetty lukuisilla eri kielillä.
__________

Taivas ei ole Jeesuksen opetuslasten; Jumalan lapsien päämäärä vaan Jumalan kuningaskunta. Raamatun sanotaan ,että aivan lopuksi Isä-Jumala itse tulee asumaan ihmisten kanssa uuden maan päälle.

Jumalan valtakunta vai kuningaskunta?

Jumalan valtakunta => kuningaskunta

Tarkempi käännös on kuningaskunta, kuten se on englannin kielessä. Suomenkielinen valtakunta sana ei ole tarkka käännös, sillä:

=> Kuningaskunnassa kaikki valta on kuninkaalla

=> Valtakunnan hallintomuoto voi olla toisenkinlainen

Jeesus opetti meitä rukoilemaan: ”Tulkoon Sinun kuningaskuntasi. Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaissa.” [Matt.6:10]

Kuningaskunnan kaksivaiheisuus:

Kuten Raamatussa sanotaan, että Jumalan kuningaskunta on jo tullut ja se on tulossa.

Hengellinen kuningaskunta

• On jo täällä niissä ketkä elävät siinä
• Jumalan hallinta valta uskovan elämässä
• Elämistä Jumalan tahdon mukaisesti
• Jumalan kuningaskunnan elämä uskovissa; Jumalan kuningaskunta sisäisesti uskovissa

Fyysinen kuningaskunta, Millenium

• Tulossa
• 1000-vuotinen Jeesuksen hallitsema rauhan aika
• Tulee tämän maapallon päälle Jeesuksen palattua takaisin.
• Hengellinen ja fyysinen yhdistyvät; ja Jumalan kuningaskunta on täysin hengellinen ja täysin fyysinen
• Näyttää meille millaista on elää ilman tämän maailman jumalaa ja pahaa kuningasta saatanaa

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisilla on se käsitys että uusi Jerusalem laskeutuisi nykyiselle maapallolle, ja tämä Maa olisi sama kuin uusi Maa.

      Raamatusta käy selkeästi ilmi ettei tämä sama tellus ole uusi maa, tämän maan päällä tulee olemaan Messiaan 1000-vuotinen kuningaskunta, mutta sen jälkeen tämä maa tuhoutuu ja tulee viimeinen tuomio, tämä maa on tulelle talletettu.

      Raamatusta:

      "Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]

      "Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]

      "Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]

      Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]

      "MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]

      "Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]

      "Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
      .
      .
      .
      Ja Uuteen Jerusalmiin ei ole pääsemään mitään pahaa. Sitä ei luvata edes kaikille uskoville vaan VAIN NIILLE JOTKA VOITTAVAT. Raamatussa on selkeä ilmoitus ja varoituksia uskoville mitä käy jos vaatteet eivät ole puhtaat; valkoiset. Hylätkää siis Jumalan tahdonvastaiset asiat, tehkää niistä parannus ja olkaa uskollisia ja VOITTAKAA niin kuin Jeesus on voittanut! Kulkekaamme Hänen jalan jäljissään kohti kirkkautta.
      .
      .
      ”Minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, laskeutuvan alas taivaista Jumalan luota, valmistettuna niin kuin morsian, miehelleen kaunistettu. Ja minä kuulin voimakkaan äänen sanovan valtaistuimeltaan: ”Katso Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän asuu heidän keskellään, ja he ovat hänen kansojaan, Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua, ei tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.” Valtaistuimella istuva sanoi: ”Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi myös: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet.” Vielä hän sanoi minulle: ”Se on tapahtunut, Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoiselle lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. JOKA VOITTAA, PERII TÄMÄN, ja minä olen oleva hänen Jumalansa ja hän on minun poikani. MUTTA PELKURIEN JA EPÄUSKOISTEN, SAASTAISTEN JA MURHAAJIEN, HAUREELLISTEN JA NOITIEN, EPÄJUMALANPALVELIJOIDEN JA KAIKKIEN VALEHTELIJOIDEN OSA ON TULISESSA JÄRVESSÄ. Tämä on toinen kuolema.” ”[Ilm. 21:1-8]


      ”Vääryydentekijä tehköön edelleen vääryyttä, SAASTAINEN SAASTUKOON EDELLEEN, vanhurskas (oikeudenmukainen) tehköön edelleen vanhurskautta ja pyhä pyhittyköön edelleen. [Jeesus sanoo: ] ”Katso, Minä tulen pian, ja palkkani on minun mukanani antaakseni kullekin tekojensa mukaan. Minä olen Alfa ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ovat he, jotka Hänen käskynsä pitävät (eli pesevät vaatteensa), SILLÄ HEILLÄ ON OIKEUS SYÖDÄ ELÄMÄNPUUSTA ja HEIDÄN SALLITAAN mennä porteista sisälle kaupunkiin. Mutta ULKOPUOLELLE TULEVAT JÄÄMÄÄN koirat kuten: haureelliset, noidat, irstailijat ja murhamiehet, epäjumalienpalvelijat ja valhetta rakastavat ja Totuuden vastustajat.” ” [Ilm. 22:11-15]


      " Jeesus; "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, JOKA EI KANNA HEDELMÄÄ, Hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, Hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. " [Joh. 15:1-8]

      • "Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."

        ”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.”

        ”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita.”

        ”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.”

        ”Ja joka VOITTAA ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,...”

        ”Joka VOITTAA, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.”

        ”Joka VOITTAA, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.”

        ”Joka VOITTAA, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.”

        ”Joka VOITTAA, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.”
        ______

        Kaksi toisenlaista tulkintaa 1000-vuodelle

        Pyhät taivaassa 1000-vuotta

        Adventistit, luterilaiset, suosituin ja yleisin tulkinta nykyään
        Jeesus tulee noutamaan omansa, ja lähtee pyhien kanssa takaisin taivaaseen, Jumalattomat on tapettu ja maa on autio ja tyhjä
        Toisilla iankaikkisuuskin on taivaassa, jo heti kuoleman jälkeen

        Valtakunta ennen Jeesuksen paluuta

        Kristityt perustavat valtakunnan ja hallitsevat maailmaa 1000-vuotta, Jeesus palaa sen jälkeen hakemaan omansa taivaaseen
        Tänä aikana saatana olisi sidottu, mutta vaikuttaako siltä tällä hetkellä?


    • kristitty_

      Asiallista tekstiä, tämänlaisia lisää!

      • 5464646

        Niinkö luulet.


    • häviäjät

      Sanon että uhmakasta puhetta. Entäpä jos häviää ja on heikko?

      • LueJeesuksenSanat

        Ei tuo sen uhmakkaampaa ole mitä Raamatussa ilmoitetaan?

        Häviäjät, epäuskoiset ja pelkurit ja muut semmoiset heitetään tuliseen järveen:

        "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitetään tuliseen järveen. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jeesus on kutsunut seuraajansa voittamaan: "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."


      • LueJeesuksenSanat kirjoitti:

        Ei tuo sen uhmakkaampaa ole mitä Raamatussa ilmoitetaan?

        Häviäjät, epäuskoiset ja pelkurit ja muut semmoiset heitetään tuliseen järveen:

        "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitetään tuliseen järveen. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jeesus on kutsunut seuraajansa voittamaan: "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."

        Miksi Jeesus tahtoo seuraajiaan istumaan, vaikka istuminen on todettu hyvin epäterveelliseksi?
        Ainakin Isällä ja Pojalla on nyt todella kiusalliset peräpukamat.


      • OletkoVitsikäs

        Tarkoittaa että saa hallita Jeesuksen kanssa!


      • UskovilleRauhaa

        Onpas hyvä ketju. Kiitos .


      • heikkolenkki
        LueJeesuksenSanat kirjoitti:

        Ei tuo sen uhmakkaampaa ole mitä Raamatussa ilmoitetaan?

        Häviäjät, epäuskoiset ja pelkurit ja muut semmoiset heitetään tuliseen järveen:

        "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitetään tuliseen järveen. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jeesus on kutsunut seuraajansa voittamaan: "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."

        Onko Jeesus vain vahvoja ja lujia ihmisä varten. Emmekö me heikot rukouksista huolimatta kelpaakaan Jeesukselle, vaan joudumme tuliseen järveen?


      • 2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.


      • heikkolenkki kirjoitti:

        Onko Jeesus vain vahvoja ja lujia ihmisä varten. Emmekö me heikot rukouksista huolimatta kelpaakaan Jeesukselle, vaan joudumme tuliseen järveen?

        Väärä kysymys, kysymys ei ole siitä, että Jeesus ei olisi jotain varten tai että olisi ihmisiä, joita Jumala ei haluaisi pelastaa, ei ollenkaan. Jumalan tahto on että jokainen pelastuisi ja tulisi tuntemaan Totuuden.

        Kysymys on perille pääsemisestä ja uskollisuudesta. Meidät pelastaa se usko ja uskollisuus mikä meille on lopussa, meitä ei pelasta se jos olemme olleet 20 vuotta sitten uskollisia Jeesuksen opetuslapsia, mutta sen jälkeen; nykyään jos palaamme synnin orjuuteen, eläen kuten muukin maailma on turha olettaa että olisimme turvassa, EI "uskonratkaisu" pelasta ketään. Tuomio alkaa Herran huoneesta ja rangaistus on paljon kovempi sen mukaan jos on tuntetunut ja tiennyt Totuuden, mutta hylännyt sen. Jumalalla ei ole suosikkeja, Jumala ei katso uskovien synnissä elämistä läpi sormien; aivan kuin sama synti uskovissa olisi OK , mutta saman synnin vuoksi ei-uskova joutuu kadotukseen. Ei se niin mene, Jumala tuomitsee jokaisen saamansa valon mukaan.
        .
        .
        'Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu'
        .
        Siitä on kaksi ääripäätä:

        1) Uskottuasi Jeesukseen kerran, tehtyäsi ns "uskonratkaisun" et voi millään menettää pelastustasi, niin kuin Martti Luther sanoi "riittää kun tunnistamme karitsan, joka kantaa maailman synnit; siitä synti ei meitä erota, ei vaikka tuhansia, tuhansia kertoja yhdessä päivässä harjoittaisimme haureutta tai murhaisimme”!
        .
        2) Todellinen uskova ei menettää pelastustaan; jos menettää ei hän koskaan tosi uskova ollutkaan.
        .
        .
        Jeesus varoitti omia opetuslapsiaan helvetistä, EI MUITA (poikkeuksena 2 kertaa fariseuksia) & jokainen UT:n kirjoittaja varoittaa meitä mahdollisuudesta menettää se mitä olemme Kristuksessa saaneet. Jeesus tuli pelastamaan meidät synneistä ja ihmisellä on vapaa tahto valita haluaako niistä pelastua ja seurata Jeesusta vai ei. Pelastus on tie, EI kertaluontoinen tapahtuma.

        Usko ja uskollisuus ovat sekä heprean että kreikan kielessä sama sana.

        Jeesus kutsui meidät voittamaan maailman ja sen kiusaukset. Ne jotka eivät pysy Jumalan hyvyydessä ja halua tehdä parannusta synneistään heitetään tuleen.

        "Onko Jeesus vain vahvoja ja lujia ihmisä varten. Emmekö me heikot rukouksista huolimatta kelpaakaan Jeesukselle, vaan joudumme tuliseen järveen?"

        Se ei ole niin että ihmiset eivät kelpaisi Jeesukselle, Jumalalle VAAN siitä ettei ihmisille kelpaa Jeesus!
        _____

        Jos heikolla tarkoitetaan uskossaan; uskollisuudessaan heikkoja, esim epäuskoisia nimikristittyjä, jotka elävät omien halujensa mukaan sen sijaan että eläisivät jumalisesti, ja pelkurit ovat sellaisia, jotka eivät ihmispelossa ole tehneet siten minkä ovat tienneet oikeaksi, sellaiset eivät Jumalan kuningaskuntaa peri.


    • 1.Tess.4:16 "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,
      temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
      ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
      Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa.

      • Mikuliina sanoi :
        Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa.
        __________
        Ei tule tapahtumaan vielä aikoihin sillä kulissit eivät ole vielä valmiit.
        Saatan tietysti erehtyäkin , mutta juutalaisten kolmannen temppelin
        pitäisi olla valmiina kuten monta muutakin asiaa.


      • Kulissitvalmiit
        pertsa2012 kirjoitti:

        Mikuliina sanoi :
        Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa.
        __________
        Ei tule tapahtumaan vielä aikoihin sillä kulissit eivät ole vielä valmiit.
        Saatan tietysti erehtyäkin , mutta juutalaisten kolmannen temppelin
        pitäisi olla valmiina kuten monta muutakin asiaa.

        Missä sanotaan että temppeli rakennetaan?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Mikuliina sanoi :
        Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa.
        __________
        Ei tule tapahtumaan vielä aikoihin sillä kulissit eivät ole vielä valmiit.
        Saatan tietysti erehtyäkin , mutta juutalaisten kolmannen temppelin
        pitäisi olla valmiina kuten monta muutakin asiaa.

        Tiedä sitten todenperäisyydestä, mutta uuden temppelin rakentaminen on monien lähteiden mukaan vaiheissa. Sitten kun se mahdollisesti rakennetaan, se ei nykytekniikalla vie monia vuosia.


      • Mikuliina kirjoitti:

        Tiedä sitten todenperäisyydestä, mutta uuden temppelin rakentaminen on monien lähteiden mukaan vaiheissa. Sitten kun se mahdollisesti rakennetaan, se ei nykytekniikalla vie monia vuosia.

        Temppelin osat , pappien puvut ja astiastot ovat jo valmiina eri puolilla
        maailmaa ja tuon riemuvuosiprofetian mukaan pakanain ajat loppuvat
        2017.
        Moduulirakentaminen on nykyaikaa.

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=20

        Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

        Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

        Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
        messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

        Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen.

        Muslimit tuhosivat Hurva'n synagoogan kohta, kun se oli rakennettu. Sata vuotta myöhemmin se rakennettiin toisen kerran. Sitten Jordanian armeija tuhosi sen toisen kerran Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948-1949. Se oli raunioina aina vuoteen 2001! Tuona vuonna Israelin hallitus ja juutalaiset Israelissa alkoivat rakentaa sitä jälleen. Tässä on kiehtova suhde Raamatun lopunajan profetiaan:

        Hurvan synagooga on vihitty käyttöönsä 16.03.2010



      • oletarkempi

        "Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa."

        Mitä aloituksessa sanottiin?

        "Uskovat kyllä temmataan Herraa vastaan tuuliin ja pilviin, mutta sieltä tullaan Hänen kanssaan alas hallitsemaan tätä Maata."

        pointti oli että tempauksessa ei taivaaseen mennä


      • Jos tarkoitat tuhavuotista valtakuntaa, täällä ovat Jeesuksen kanssa ne jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta (Ilm. 7:14). Muut kuolleet uskovat ovat ymmärtääkseni unessa tuon ajan, ja näiden jälkeen alkaa Taivasten valtakunta, johon herätetään koko sakki. Missä se valtakunta sitten lieneekin.


      • Kulissitvalmiit

      • Kulissitvalmiit kirjoitti:

        Haluan nähdä sen Raamatusta, en mistään nettisivulta jonka joku on tehny.

        Et saa mitä tahdot.
        Sen nettisivun olen minä tehnyt.


      • Kulissitvalmiit
        pertsa2012 kirjoitti:

        Et saa mitä tahdot.
        Sen nettisivun olen minä tehnyt.

        No mutta miks mun pitäs uskoo et temppeliä tullaan koskaan rakentaan?
        Eikös kolmannen temppelin tee Jeesus itte kolmes päiväs? (3th vuotta)


      • Kulissitvalmiit kirjoitti:

        Haluan nähdä sen Raamatusta, en mistään nettisivulta jonka joku on tehny.

        2.Tess.2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Tämän mukaan temppeli on lopun aikana olemassa.


      • Kulissitvalmiit kirjoitti:

        No mutta miks mun pitäs uskoo et temppeliä tullaan koskaan rakentaan?
        Eikös kolmannen temppelin tee Jeesus itte kolmes päiväs? (3th vuotta)

        Kun luet sen linkin tiedot niin tiedät ainakin paljon enemmän.
        Eikä sinun tarvitse uskoa mitään vaan etsiä faktoja.


      • Kulissitvalmiit kirjoitti:

        No mutta miks mun pitäs uskoo et temppeliä tullaan koskaan rakentaan?
        Eikös kolmannen temppelin tee Jeesus itte kolmes päiväs? (3th vuotta)

        Joh. 2:21 "Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä."


      • Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä, joka on tietenkin eri asia kuin temppelirakennus.


      • kulissitvalmiit
        Mikuliina kirjoitti:

        Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä, joka on tietenkin eri asia kuin temppelirakennus.

        Niinpä! ...ja tähän pitää lisätä SE temppeli tuhatvuotiskauden jälkeen:
        Joh.ilm. 21:1-2 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Se temppeli olemme me, Kristusruumis.


      • Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä (uudessa Jerusalemissa) nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        Temppelin lopullinen toteutuma.


      • älkääottakovakavasti
        Mikuliina kirjoitti:

        2.Tess.2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Tämän mukaan temppeli on lopun aikana olemassa.

        Tuo Jumalan temppeli on Kristusruumis, eli kristillisen maailman luopunut temppeli. Luopumus päästää pedon temppeliin, joka on jko siellä.


      • Mikuliina kirjoitti:

        Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä (uudessa Jerusalemissa) nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        Temppelin lopullinen toteutuma.

        Temppeli rakennetaan ja uhrimenot aloitetaan vaikkei niitä enää tarvita / sallita ,mutta antikristus voi nyt astua sinne julistautua jumalaksi.

        Se oli eräs mahdollisuus.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Temppeli rakennetaan ja uhrimenot aloitetaan vaikkei niitä enää tarvita / sallita ,mutta antikristus voi nyt astua sinne julistautua jumalaksi.

        Se oli eräs mahdollisuus.

        Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa? Mutta miksi tästä AK:sta puhutaan koko ajan, eikä kukaan juuri puhu siitä toisesta pedosta. Mikko avasi siitä kyllä ketjun tonne, eli siinähän puhutaan ns. väärästä profetasta, joka on jopa näkyvämpi hahmo ilmestyksirjan mukaan kuin itse peto. Väärä profeetta käyttää samaa valtaa, lohikäärmeen valtaa ja tekee ne ihmeteot jne. eli toimii näkyvämmin kuin itse peto, josta tehdään kuva, jota pitää palvoa.
        Mun mielestä kannattaa Raamattua tutkia AINA sillä tavalla kuin itse voisit elävässä elämässä asian kokea, koska se tulee olemaan totista totta. Siksi kannattaa asettaa Raamatun ilmoitus sellaiseen näkökulmaan josta kykenet näkemään sen realistisesti.


      • älkääottakovakavasti kirjoitti:

        Tuo Jumalan temppeli on Kristusruumis, eli kristillisen maailman luopunut temppeli. Luopumus päästää pedon temppeliin, joka on jko siellä.

        Temppeli jota ei ole käsin tehty ,,,,,,,,,,uuden liiton temppeli.
        Aivan niin.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa? Mutta miksi tästä AK:sta puhutaan koko ajan, eikä kukaan juuri puhu siitä toisesta pedosta. Mikko avasi siitä kyllä ketjun tonne, eli siinähän puhutaan ns. väärästä profetasta, joka on jopa näkyvämpi hahmo ilmestyksirjan mukaan kuin itse peto. Väärä profeetta käyttää samaa valtaa, lohikäärmeen valtaa ja tekee ne ihmeteot jne. eli toimii näkyvämmin kuin itse peto, josta tehdään kuva, jota pitää palvoa.
        Mun mielestä kannattaa Raamattua tutkia AINA sillä tavalla kuin itse voisit elävässä elämässä asian kokea, koska se tulee olemaan totista totta. Siksi kannattaa asettaa Raamatun ilmoitus sellaiseen näkökulmaan josta kykenet näkemään sen realistisesti.

        "Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa?"

        Aivan niin.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa?"

        Aivan niin.

        Tos kävelylenkillä tuli mieleen et pitää Pertsalle ja muille vielä sanoo että kun noita Raamatun termejä käyttää, niinku antikristus, peto tai väärä profeetta, ni täytyy aina muistaa ettei ne niitä kukaan kutsu niillä nimillä siinä hetkessä kun ne ovat todellisia. Ne saattaa olla vielä todellakin yllättäviä henkilöitä. Näin uskallan väittää.


      • zalaam
        Mikuliina kirjoitti:

        Jos tarkoitat tuhavuotista valtakuntaa, täällä ovat Jeesuksen kanssa ne jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta (Ilm. 7:14). Muut kuolleet uskovat ovat ymmärtääkseni unessa tuon ajan, ja näiden jälkeen alkaa Taivasten valtakunta, johon herätetään koko sakki. Missä se valtakunta sitten lieneekin.

        CIAo Mikuliina. Mitä jos tempaukseen liittyisi ruumiin ylösnousemus? Jeesus toimisi esikuvana. Hänen hautansa on tyhjä.
        1.Kor 15:51,52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg
        Jos oletamme, että temmatut Jumalan pyhät viettävät 7-vuotisia Karitsan häitä uudessa Jerusalemissa, suuressa kuutiossa, he palaisivat maan päälle Jeesuksen kanssa perustamaan 1000-vuotista valtakuntaa.
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
        Juud. 1:14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        Ilm 20:1,2 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        Kyseiseen näkymään sopisi, että Kristuksen morsiamen viettäessä Yljän häitä uudessa Jerusalemissa, maan päällä olisi 7 vuotta kestävä vaivanaika. Sinä aikana tulisi korjatuksi suuri sato Jumalan pelastuslaariin.
        Ilm 7:13,14 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        https://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Lopulta vaivanajan marttyyrit virkoavat eloon ja hallitsevat Jeesuksen kanssa 1000-vuotista valtakuntaa.
        Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.


      • Mielestäni Raamattu ei viittaa siihen että uuteen Jerusalemiin mentäisiin, tai sitä edes nähtäisiin ennen kuin se laskeutuu uuteen maahan.


      • Mikuliina kirjoitti:

        Jos tarkoitat tuhavuotista valtakuntaa, täällä ovat Jeesuksen kanssa ne jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta (Ilm. 7:14). Muut kuolleet uskovat ovat ymmärtääkseni unessa tuon ajan, ja näiden jälkeen alkaa Taivasten valtakunta, johon herätetään koko sakki. Missä se valtakunta sitten lieneekin.

        "Missä se valtakunta sitten lieneekin."

        On merkille pantavaa, että Matteus käytti ilmausta ”taivasten valtakunta”. Hän kirjoitti alun perin juutalaisille ja noudatti yleistä käytäntöä välttäessään ”Jumalan” nimen mainitsemista. Jumalan valtakunnan sijaan hän viittaa ”taivasten valtakuntaan”. Pakanoille kirjoittavan Luukkaan ei tarvinnut välittää sellaisista rajoituksista, joten hän käytti ilmaisua ”Jumalan valtakunta”.
        .
        Ongelma on siinä, kun ihmiset lukevat ilmauksen ”taivasten valtakunta”, he luulevat sen tarkoittavan samaa kuin taivas ja luulevat Jeesuksen kuvailevan juhlan tapahtuvan taivaassa.
        .
        Ilmaus tarkoittaa itse asiassa ”Jumalan kuningaskuntaa”, joka on tullut taivaasta maan päälle.

        1000-vuotiskausi ei voi olla tällä hetkellä, sillä onko saatana sidottu? Ja hallitsevatko Kristityt maailmaa tai näyttääkö että sellaista on edes tapahtumassa? - EI & EIVÄT & EI, tämän tulkinnan voi siis hylätä heti.

        1000-vuotta taivaassa tulkinta ei tee oikeutta Raamatulle, sillä Raamattu on täynnä viittauksia ja lupauksia tälle Maalle ja luomakunnan ennalleen asettamiselle. Juutalaiset odottavat vieläkin tätä parempaa aikaa. Taivas tulkinta on tullut kirkkoisien mukana kreikkalaisesta filosofiasta. Kreikkalainen maailmankatsomus erottaa fyysisen ja hengellisen täysin erilleen, heprealainen maailmankatsomus jolla Raamattu on kirjoitettu ei sitä tee.

        Tässä tuosta 1000-vuotiskaudesta:
        "Kun kristikunta kadotti Israelin kuningaskunnan odotuksen, se alkoi vihata juutalaisia. Katsomme, miten kristikunnan juutalaisvastaiset ajatukset saivat alkunsa ja miten rajusti ne ovat 2000 vuoden kuluessa vaikuttaneet historiaan."
        https://www.youtube.com/watch?v=lp4UpWvpQ28


      • zalaam
        George_L kirjoitti:

        Mielestäni Raamattu ei viittaa siihen että uuteen Jerusalemiin mentäisiin, tai sitä edes nähtäisiin ennen kuin se laskeutuu uuteen maahan.

        Tack George. En ole teologi. Mulla on aukkoja tiedoissani. Mutta voisimmeko päätellä jotain juutalaisten hääkäytännöistä. Olen kuullut, että 7-päiväiset häät ovat tavalliset. Mutta myös 14-päiväisiä häitä voidaan viettää. Kaikenkaikkiaan 7 on tärkeä luku Raamatussa.
        Niinikään Jaakobin/Israelin vaiheet ja elämänkäänteet ovat käsittääkseni tärkeitä. Siksi minusta on luontevaa ajatella, että Jeesus tempaa ensin pakanasrk:n (Leean) taivaallisiin häihinsä uuteen Jerusalemiin. Minusta olisi hassua, jos Ylkä ja morsian jäisivät liitelemään pilviin. Hyväksyn kyllä ns. pilvitreffit:)
        Ja kun 7 vuotta ovat kuluneet, tulee Jeesus nappaamaan kauan kaipaamansa Raakelin ja viettämään myös hänen kanssaa 7-vuotisia häitä. Samalla tulisi alkamaan 1000-vuotinen valtakunta maan päällä. Olenko mielestäsi looginen?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Tos kävelylenkillä tuli mieleen et pitää Pertsalle ja muille vielä sanoo että kun noita Raamatun termejä käyttää, niinku antikristus, peto tai väärä profeetta, ni täytyy aina muistaa ettei ne niitä kukaan kutsu niillä nimillä siinä hetkessä kun ne ovat todellisia. Ne saattaa olla vielä todellakin yllättäviä henkilöitä. Näin uskallan väittää.

        "Ne saattaa olla vielä todellakin yllättäviä henkilöitä."
        Aivan niin.


      • 1234567---
        zalaam kirjoitti:

        Tack George. En ole teologi. Mulla on aukkoja tiedoissani. Mutta voisimmeko päätellä jotain juutalaisten hääkäytännöistä. Olen kuullut, että 7-päiväiset häät ovat tavalliset. Mutta myös 14-päiväisiä häitä voidaan viettää. Kaikenkaikkiaan 7 on tärkeä luku Raamatussa.
        Niinikään Jaakobin/Israelin vaiheet ja elämänkäänteet ovat käsittääkseni tärkeitä. Siksi minusta on luontevaa ajatella, että Jeesus tempaa ensin pakanasrk:n (Leean) taivaallisiin häihinsä uuteen Jerusalemiin. Minusta olisi hassua, jos Ylkä ja morsian jäisivät liitelemään pilviin. Hyväksyn kyllä ns. pilvitreffit:)
        Ja kun 7 vuotta ovat kuluneet, tulee Jeesus nappaamaan kauan kaipaamansa Raakelin ja viettämään myös hänen kanssaa 7-vuotisia häitä. Samalla tulisi alkamaan 1000-vuotinen valtakunta maan päällä. Olenko mielestäsi looginen?

        1000 vuotta pyhät ovat taivaassa. On vain yksi pyhien tempaus taivaaseen kun Jeesus tulee toisen kerran.
        Ennen Jeesuksen toista tulemista on KAIKKI viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vaivat, sodat ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, siinä kuolevat myöskin KAIKKI laittomat ihmiset. Vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.

        Jeesuksen toisessa tulemisessa Jeesuksen omat nousevat haudoistaan kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat pyhät muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.

        Jumalattomat ovat kuolleina sen 1000 vuotta ja paholainen sidottuna. 1000 vuoden jälkeen herätetään jumalattomat kuolleista ja paholainenkin päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
        Luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille, jossa vanhurskaus asuu.


      • 1234567---
        oletarkempi kirjoitti:

        "Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa."

        Mitä aloituksessa sanottiin?

        "Uskovat kyllä temmataan Herraa vastaan tuuliin ja pilviin, mutta sieltä tullaan Hänen kanssaan alas hallitsemaan tätä Maata."

        pointti oli että tempauksessa ei taivaaseen mennä

        1000 vuotta Jumalan omat ovat taivaassa, eikä maanpäällä. 1000 vuoden jälkeen kun Jumalattomat ovat tulella hävitetyt luodaan vasta uusi taivas ja uusi maa, jossa Jumalan omat asustavat halki-ikuisuuksien.


      • ethrthrh
        pertsa2012 kirjoitti:

        Mikuliina sanoi :
        Että jonnekin korkeuksiin tästä ollaan kohtapuolin kohoamassa.
        __________
        Ei tule tapahtumaan vielä aikoihin sillä kulissit eivät ole vielä valmiit.
        Saatan tietysti erehtyäkin , mutta juutalaisten kolmannen temppelin
        pitäisi olla valmiina kuten monta muutakin asiaa.

        Niinkö?


    • häviäjäluuseri

      Millä se kaikki taivaspaikka voitetaan?

      • "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Kun käännyt rukouksessa hänen puoleensa, joka sanoi näin, lakkaat olemasta häviäjäluuseri. Vain kerrot hänelle kysymyksesi, siinä se. Vastaus tulee.


      • häviäjäluuseri
        Mikuliina kirjoitti:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Kun käännyt rukouksessa hänen puoleensa, joka sanoi näin, lakkaat olemasta häviäjäluuseri. Vain kerrot hänelle kysymyksesi, siinä se. Vastaus tulee.

        Mutta kun olen tällainen luuseri, enkä osaa muuta kuin rukoilla. En osaa auttaa ketään, olen liian köyhä ja sairas vielä. Minua autetaan. Enkä osaa puhua hienosti tai muutakaan. En minä ole kelvollinen ja jos olen kerran hävijä niin joudun helvettiin. Niin tuolla uskovat väittää?


      • Mikuliina

        Mäkin olen köyhä ja sairas autettava. Enkä osaa muuta kuin rukoilla. Näköjään asenne ratkaisee.


      • häviäjäluuseri
        Mikuliina kirjoitti:

        Mäkin olen köyhä ja sairas autettava. Enkä osaa muuta kuin rukoilla. Näköjään asenne ratkaisee.

        Hienoa, meillä on sama tuomio :) onneks sama tuomari ja asianajaja.


      • Jep jep!


      • häviäjäluuseri kirjoitti:

        Mutta kun olen tällainen luuseri, enkä osaa muuta kuin rukoilla. En osaa auttaa ketään, olen liian köyhä ja sairas vielä. Minua autetaan. Enkä osaa puhua hienosti tai muutakaan. En minä ole kelvollinen ja jos olen kerran hävijä niin joudun helvettiin. Niin tuolla uskovat väittää?

        Miksi pidät itseäsi luuserina? Miksi ette iloitse Herrassa? Miksi Suomen uskovat ovat niin allapäin?

        "Enkä osaa puhua hienosti tai muutakaan."
        Jokaisella on oma merkityksensä. Ei vain puhuminen ja muu seurakunta elämä ole vain Jumalan kuningaskunnan työtä. Rukous on tärkeää.

        Häviäjät ovat sellaisia jotka menevät tämän maailman menon mukana kohti kadotusta, Jeesuksen seuraajat kulkevat vastavirtaan!

        Älkää asioita väärin käsittäkö!


      • K.T.USA

        Jeesus opasti apostoleitaan rukoilemaan ISÄÄ-JUMALAA "hengessä ja
        totuudessa". Ne rukoilkoot jotka ovat apostoleita,ja heillä on pyhä henki.
        Muut olkoot vaiti. En ole vielä tähän päivään asti kuullut vastausta
        ylhäältä enkä alhaalta, mutta silti rukoilen kiittäen ateriasta sekä kaikesta
        materiaalisesta hyödystä mitä olemme onnistuneet haalimaan.
        Elämme kunniallista elämää pelkäämättä ketään taikka mitään,luottaen
        YAHWEn lupauksiin tulevasta järjestelmästä maan päällä. Aamen.


    • zalaam

      Käsittääkseni VT ja UT ovat erottamattomat. Jaakob/Israel on merkittävä henkilö. Mikä on käsityksenne? Miksi Jaakob odotti ekaa ja tokaa vaimoaan kumpaakin 7 vuotta?
      https://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII

      • "Käsittääkseni VT ja UT ovat erottamattomat."

        - Näin on, alunperin tällaista jakoa ei ollut.

        "Miksi Jaakob odotti ekaa ja tokaa vaimoaan kumpaakin 7 vuotta?"

        - Ei ainakaan sen takia, että sillä voitaisiin ylösoton ajankohtaa perustella!


      • zlm
        George_L kirjoitti:

        "Käsittääkseni VT ja UT ovat erottamattomat."

        - Näin on, alunperin tällaista jakoa ei ollut.

        "Miksi Jaakob odotti ekaa ja tokaa vaimoaan kumpaakin 7 vuotta?"

        - Ei ainakaan sen takia, että sillä voitaisiin ylösoton ajankohtaa perustella!

        "- Ei ainakaan sen takia, että sillä voitaisiin ylösoton ajankohtaa perustella!"
        Vainot? (Why not?) Miksei? Seiskalla on kaiken kaikkiaan suuri painoarvo. Mikä olisi mielestäsi sopiva/pätevä syy Jaakobin vaimoihin liittyviin seiskoihin?
        Genesis:
        29:20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.
        29:21 Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä."
        29:22 Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot;
        29:23 mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen.
        29:24 Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
        29:25 Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?"
        29:26 Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa.
        29:27 Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."


      • juottopossu

        Se oli pojat kovaa aikaa.Yhden pimsan takia 7 vuotta kovaa työtä.
        Kyllä me pojat sentään ollaan onnellisia, kun "tanssiruokalan lihakaupasta"
        voi saada karvasta muutamilla drinkeillä,eikä tartte ottaa elätiksi.
        Kantsuu mietiskellä sitä, niin sulkemisaikaan kaikki nartut on komeita.


      • Likainenkansa
        George_L kirjoitti:

        "Käsittääkseni VT ja UT ovat erottamattomat."

        - Näin on, alunperin tällaista jakoa ei ollut.

        "Miksi Jaakob odotti ekaa ja tokaa vaimoaan kumpaakin 7 vuotta?"

        - Ei ainakaan sen takia, että sillä voitaisiin ylösoton ajankohtaa perustella!

        Ne israelin kansalle annetut lait olivat kovia koetuksia heille, eivätkä he
        sitä lopulta kestäneetkään,vaan sortuivat haureuteen ja viimeiseksi
        tappoivat Jeesuksen ,murhatessaan ensin profeettansa.Eikä nyky-Israel
        ole yhtään sen parempi. Paljon HOMOJA odottamassa samanlaista
        rangaistusta miten kävi Sodomassa ja Gomorrassa.Sekö Jumalan kansaa ?


    • Tähän ketjuun voisi lisätä tarinan Raamatusta, kun Mooses kaikkien niiden Jumalan suurten ihmeiden jälkeen vei koko Israelin kansan Jumalan lupaaman ihanan maan eteen. Mooses sanoi että valitkaa jokaisesta sukukunnasta yksi edustaja joka käy vakoilemassa maata ja tuomassa tietoja siltä minkälainen se on. Edustajat lähtivät, tutkivat ja palasivat. Sitten alkoi tilinteon hetki, josta ilmeni ettei ollut kuin kaksi kahdestatoista, jotka olivat halunneet mennä suoraan Jumalan heille esittämään ja valmistamaan maahan. Tämä ei suurimmalle osalle kelvannut, vaan he uhmakkaasti Moosekselle niskojaan nakellen lähtivät kiertotietä mieluummin kuivaan karuun erämaahan.

      • Mooses ei vain ollut historiallinen henkilö, eikä exoduksesta tapahtunut. Tämän omat osoittaneet juuri sinun fanittamat juutalaiset (arkeologit). Aika karua sinun uskosi kannalta, että juuri juutalaiset ovat melko skeptisiä koko Mooses-tarinan suhteen.


      • Eihän täällä kukaan halua olla joku niistä kymmenestä?
        Viisi viisasta, viisi tyhmää ja vain kaksi morsianta kahdestatoista... sattumaako?
        3. Mooses 23:17 Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.


      • netpunk kirjoitti:

        Mooses ei vain ollut historiallinen henkilö, eikä exoduksesta tapahtunut. Tämän omat osoittaneet juuri sinun fanittamat juutalaiset (arkeologit). Aika karua sinun uskosi kannalta, että juuri juutalaiset ovat melko skeptisiä koko Mooses-tarinan suhteen.

        Eräs englantilainen ei-uskova professori on tutkinut ja todennut hämmästyneenä Vanhan testamentin olevan arkeologisesti täysin paikkaansa pitävä.

        "Aika karua sinun uskosi kannalta, että juuri juutalaiset ovat melko skeptisiä koko Mooses-tarinan suhteen."

        - Juutalaisissa on paljon ateisteja.


      • George_L kirjoitti:

        Eräs englantilainen ei-uskova professori on tutkinut ja todennut hämmästyneenä Vanhan testamentin olevan arkeologisesti täysin paikkaansa pitävä.

        "Aika karua sinun uskosi kannalta, että juuri juutalaiset ovat melko skeptisiä koko Mooses-tarinan suhteen."

        - Juutalaisissa on paljon ateisteja.

        Kuka tämä englantilainen professori on ja missä hänen tutkimuksiaan on julkaistu?


      • SyypäätTiietää
        George_L kirjoitti:

        Eräs englantilainen ei-uskova professori on tutkinut ja todennut hämmästyneenä Vanhan testamentin olevan arkeologisesti täysin paikkaansa pitävä.

        "Aika karua sinun uskosi kannalta, että juuri juutalaiset ovat melko skeptisiä koko Mooses-tarinan suhteen."

        - Juutalaisissa on paljon ateisteja.

        Valtaosa juutalaisita ei usko Jeesuksen koskaan edes kävelleen maapallolla.
        Kuitenkin nuoret juutalairoistot iloitsevat esi-isiensä tekemästä Jeesuksen
        murhasta. Typerää kansaa,koska harhautuivat joka käänteessä Baalin
        palvontaan, vihdoin saaden siitä lopullisen israelin kansan hävityksen, ja
        he levittäytyivät joka puolelle maapalloa kauppiaiksi sekä koronkiskureiksi.
        Nyt me näemme siitä tulokset maiden talouksien romahdellessa.


      • HeaWeGoAgein

        Koko erämää vaelluksen aikana israelin kansa osoitti nurjuuttaan YAHWElle
        sekä heimonsa johtajille, kaikista ihmeteoista huolimatta. Saatana asui
        heidän teltoissaan. Israelin miehet naivat pakanakansojen naisia vaimokseen, jotka toivat epäjumalansa palvottavaksi kansalle. YAHWEn
        viha syttyi heitä kohtaan ja koko kansa sai rangaistuksensa moneen kertaan.Viimeinen oli Jerusalemin hävitys. Ei jäänyt " kiveä kiven päälle".
        Eikä kirjaimellista Jerusalemia enää ennallisteta entiselleen, YAHWE
        pitää siitä huolen.USAn uskontokunnat tukevat israelia henkisesti sekä
        rahallisesti saadakseen taivasosuutensa sen kautta.Viisi biljoonaa taalaa
        vuodessa, lisäät siihen noin 7 miljoonaa uskonnollisilta järjestöiltä.Myrkkyä.


      • jhkjh
        netpunk kirjoitti:

        Kuka tämä englantilainen professori on ja missä hänen tutkimuksiaan on julkaistu?

        jkh


    • MaanpäällinenToivo

      Jeesuksen omat olivat HÄNEN opetuslapsensa sekä evankeliumia
      julistaneet profeetat,jotka oli kutsuttu levittämään hyvää uutista
      senaikaisille alueille, saatuaan ensin pyhän hengen "voitelun"
      sekä vieraan maan kielen ihmelahjat.Me emme siihen joukkoon sovi.

      • Mitäääh

        Me uskovat jotka tahdomme seurata Jeesusta ja olla Hänen opetuslapsiaan emme ole Jeesuksen omia? Saatanan omiako sitten olemme?


      • Kirkastapitääolla

        Mitenkä seuraat henkilöä jota et edes näe. Taidat nähdä vaaleanpunaisia
        pikku-ukkoja sekä norsuja. Minäkin näin niitä ennenvanhaan kun vedin
        perseen olkapäälle "kossuparistolla".


    • K.T.USA

      Jarmo on vieläkin hengästynyt lenkiltään. Hyvää lännen iltapäivää vaan sinne
      hellutalaisten ihmemaahan,heh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8921
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1453
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      79
      1377
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1259
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      147
      1137
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1104
    7. 50
      867
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      104
      857
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      833
    10. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      828
    Aihe