Liukkaanajo!

HuonoKuski

Minulla on tulossa liukkaanajo ja se pitäisi ajaa omalla autolla, mutta onko mahdollista lainata autokoulun autoa? Maksaako se mitään? Minua pelottaa kamalasti koska minulla ei ole ABS-jarruja omassa autossa ja silloin pitää päästää jarrusta irti, jotta voi kääntää rattia. Mutta sittenhän auto ei hiljene. Varsinkin sivuluisu, olen varma että ajan mutkassa vaan suoraan ja sitten olen siinä ojassa mikä on vähän matkan päässä mutkasta. Miten sen muka voi tehdä? Onko ne tehtävät mitä siellä tehdään niin aina sellaisia että kiihdytetään vaikka 60km/h ja lyödään jarrut pohjaan ja sitten yritetään ohjata? Olen kerran aiemmin tehnyt liukkaanajon ja siellä en uskaltanut edes ajaa niin kovasti koko matkaa mitä piti vaan siinä merkin kohdalla jossa pitää lyödä jarrut pohjaan niin löyhensin kaasua jo hyvin ennen sitä merkkiä.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KELIKUNLUMI

      Pystyy vuokraa, ainakin useimissa autokouluissa mutta se maksaa jotain 50-80euroa.

    • KELIKUNLUMI
    • tinnunculus

      Liukkaan kelin harjoitukset ajetaan radalla, joka on suunnieltu niin, että harjoittelu voidaan suorittaa turvallisesti. Autoa ei tavitse saada pysymään "tiellä", vaan tarkoitus on huomata, miten auto käyttäytyy liukkaalla, ja harjoitella tilanteen hallintaa. Se, että autossasi ei ole ABS-jarruja, ei haittaa mitään. Radalla sinulla on oivallinen mahdollisuus harjoitella jarruttamista ja väistöä niin, että osaat ne sitten, jos tosi paikka tulee.

      Rohkeasti vaan kokeilemaan ja harjoittelemaan. Se on turvallista rataolosuhteissa. Kukaan ei arvostele sinua.

    • rock____

      viikonloppuna ruisrock, ja saattaa olla liukkaita "kelejä"..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe