Älä ota vastaan mitään materiaalia!

Varoitus

Älä ota vastaan jehovalaisilta mitään lehtiä tai muuta materiaalia.

Se on kaikki saatanan voitelemaa Raamatun vastaista VALHETTA. Se on tosin puettu usein ihan muuhun kuin hengelliseen muotoon.

Jehovalaiset kysyvät sinulta esim: "Kiinnostaako sinua lukea tällaisesta ja tällaisesta aiheesta?"
Älä mene halpaan!

Saatana pukeutuu monella tavalla valkeuden enkeliksi. Tässä tapauksessa saatanan muoto on "jehovan todistaja".

2.Kor. 11:14

"14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantaselväksi

Jätetään nuo saatanat ja muut vähemmälle, kun todisteita ei ole, mutta JT:t ovat kyllä mielenhallintaa käyttävä kultti, joka pyydystää ihmisiä vääristellyllä informaatiolla.

Kannattaa olla ystävällinen, mutta torjua kaikki materiaali, koska vastaanottaminen antaa sellaisen viestin, että olet kiinnostunut heidän järjestöstään. Keskustella sen sijaan voi, tosin JT ei yleensä kovin kauaa halua keskustella sellaisen kanssa, joka suhtautuu kriittisesti ja tietää asioista.

• Tehokeinot

Ei niitä Jehovalaisia tartte pelätä, kun vastaan tulevat. Älypuhelin vaan taskussa riittää. Kun Jehnut haluavat alkaa juttelemaan ovella, tai kadulla, niin älypuhelimesta, tabletista Johanneksen pojan sivut auki ja Veljesseura, sieltä lähtee kyselemään asioita, niin eiköhän jt ota jalat alleen suht nopeasti ja häippäse, kun ei osaa vastata kysymyksiin.

Nää on kuin hyttysmyrkky metsään lähdettäessä, suojaa verenimijöiltä hyvin.

• niinsuojaamutta

Häippäsemään ne kyllä saa, mutta jos haluaa auttaa heitä pois lahkonsa vallasta, kannattaa heittää jokin ajatuksia herättävä kysymys mietittäväksi. Se ei varmaankaan vaikuta heti, mutta voi vaikuttaa ajan kanssa.

Toisenlaista uskontoa, saati kolminaisuutta ym. ei kannata tuputtaa, sillä se aiheuttaa voimakkaan torjunnan. Vartiotornin omien virheiden osoittaminen riittää. Voi kysyä vaikkapa veren fraktioista, sukupolviopin muutoksista tai siitä, miltä nyt tuntuu sellaisista, jotka järjestön ohjeiden mukaan jättivät lapset hankkimatta ja koulut käymättä.

• GKTU

Jaa. Minä olen kyllä vähän eri mieltä. Olen lukenut heidän kirjallisuuttaan, ja mielestäni se on mielenkiintoista ja hyvää luettavaa. Harvinaisen tervehenkistä itseasiassa. Erottuu positiivisesti muista uskonnoista.

• makuasiatoki

Mikäpä ettei, makuasia kun on. Olisiko esimerkkiä tervehenkisestä artikkelista ja hieman perusteluja, miksi pidät sitä sellaisena?

• GKTU
        makuasiatoki kirjoitti:

Mikäpä ettei, makuasia kun on. Olisiko esimerkkiä tervehenkisestä artikkelista ja hieman perusteluja, miksi pidät sitä sellaisena?

Ei tule heti mieleen mitään erityistä artikkelia, koska siitä on sen verran kauan aikaa, kun viimeksi luin heidän lehtiään. Mutta erittäin hyvä vaikutelma minulle jäi niistä. Minulla ei ole negatiivista sanottavaa niistä.

• makuasiatoki
        GKTU kirjoitti:

Ei tule heti mieleen mitään erityistä artikkelia, koska siitä on sen verran kauan aikaa, kun viimeksi luin heidän lehtiään. Mutta erittäin hyvä vaikutelma minulle jäi niistä. Minulla ei ole negatiivista sanottavaa niistä.

Kirjallisuus on siististi tehtyä ja varsinkin Herätkää-lehden artikkeleita on monipuolisesti ja niissä on ihan positiivinen fiilis.

Teksti on kuitenkin manipuloivaa eikä perimmäinen tarkoitus ole edistää ihmisten hyvää elämää, vaan hankkia Jehovan todistajien järjestölle uusia lahjoittajia ja ilmaistyön tekijöitä. Kannattaa varoa ketunhäntää kainalossa.

• Selvitystila

Hyvää kirjallisuutta lukea varmasti joo. On hienot tulevaisuuden näkymät ja selitetty, miten kaikki maailman asiat muka on. Mikäpä siinä, mutta entä kun pohja puuttuu tältä kaikelta? Eli loppupäätelmä satua koko juttu.

Tietysti, jos haluaa rakentaa uskonsa ja kaiken satu kirjojen ympärille, anti mennä sit vaan. Moraalinen vastuu pitäis jt:n kuitenkin edes ottaa,, ottaa siis wt-seurasta perus asiat selville, wt-kritiikki kunnolla selvittää, ennenkuin näitä satuja totena kauppaa ihmisille tuolla ovilla ja kaduilla.

• Suojatkaa_päänne

Kumpi lie vaarallisempaa ihmispäälle, skientologia vai Jehovan todistajuus?

• meilpäi

Niin. Ei heikkopäisille! Scientologian kanssa en ole ollut tekemisissä. Mutta Jehovan todistajien kanssa aika paljonkin. Silti olen ihan täyspäisten kirjoissa.

Jotkut heikkopäisimmät sekoavat ilman Jehovan todistajiakin.

• meiilpäi

Minä en puhu enkä piittaa saatanasta. Mutta ihan käytännöllisenä neuvona sanon, että Todistajien lehtiä tai muuta materiaalia ei kannata ottaa vastaan, ellei halua heitä ovelleen pian uudestaan.

Paljon olen heidän kanssaan keskustellut vuosien mittaan. Suoraan olen sanonut, että minun kanssani tuhlaatte aikaanne. Silti jaksavat muistaa. Kyllä kunnioitan jo heidän sinnikkyyttään. Silloin en kylläkään pyydä sisälle, kun ei ole aikaa. Ei ole tarvinnut rumasti sanoa koskaan, lähtevät kyllä, kun sanon, ettei ole nyt aikaa.

Mutta tosiaan, lehtien vastaan ottaminen tulkitaan kiinnostukseksi, ja pian soi taas ovikello.

• Kentällä

Selitys tuohon äsköiseen. Pitäähän Jehovan todistajan saada tunteja kenttä raporttiinsa. Jos on jt:lla sen verta omaatuntoa, ettei kehtaa ihan ns. kynällä tehdä niitä tunteja, niin sinun, tai kenen tahansa kanssa jutustelu tuo niitä tunteja sisään.

Sivuseikka, kuin vastaanottava olet, pääasia, että tunnit juoksee jonkun kanssa, joka kommunikoi. Se on katsos sellainen suoritus uskonto tältäkin osin tämä wt-seura.

Yksi merkki kanssa, mistä tuntee jt mies tai nais kenttäparin jo kaukaa on konservatiivinen pukeutuminen ja kadulla hyvin hitaasti mateleva eteenpäin hitauskävely parin kanssa, kenttä tunnit juoksee sujuvammin näinkin.

• NäinMielistelen

Minä pyydän aina todistajia kertomaan että minkälaisia muistiinpanoja on tänään kertynyt siihen tietosuojavaltuutetun lainvastaisena kieltämään lahkon henkilörekisteriin. Voitte sitten laittaa kertomusajan siihen kenttätyöraporttiin, lisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3013
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2665
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2265
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1765
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1340
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe