Jehovalaisuus = SAATANALLINEN harhaoppi!

vakava.varoitus

Varokaa jehovalaisia!

Älkää ottako heiltä myöskään mitään materiaalia, ellette halua joutua saatanan valtaan.

67

1602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella_loistava_avaus

>>Varokaa jehovalaisia>>
      Oletko ajatellut tehdä väitöskirjaa kyseisestä asiasta.? Voisit väitellä tästä Helsingin
      yliopistossa.! Teologian tohtorin arvo olisi taattu, sillä perustelusi ovat "päätä huimaavaa". Vielä kerran suuret kiitokset.

• kiitos_avaajalle

Avaajan varoitus on todella paikallaan!

• fsdalgdse

Puhut vähän mutta asiaa.

• NytNousee
        kiitos_avaajalle kirjoitti:

Avaajan varoitus on todella paikallaan!

Nostetaan jehovalaisten saatanaa.

• ihan.oikeasti

Kyllä niitä kannattaa varoa.

• kannattaa.varoa

Tai ehkä paremminkin jehovalaisuus on amerikkalainen aivopesulahko. Totta on kuitenkin se, että heitä kannattaa varoa. Ovelta ovelle ja kärryillä markkinoitu kiiltokuva on hyvin kaukana siitä todellisuudesta, mitä "pienellä präntätty" sisältää. Suussa makea, mahassa karvastelee.

• KABRIEL

JOKAISESSA HEIDÄN LEHTISESSÄÄN AIVOSYÖTETÄÄN VÄÄRÄÄ TIETOA, ESIM EVOLUUTIOSTA. MAAPALLO ON 6000 V VANHA, VALAS ON AINA OLLUT MERESSÄ? EVOLUUTIOTA EI OLE TAPAHTUNUT GALAPAGOSSAARILLA?YMS.

• hieno_homma

Se on hienoa, että avaaja sanoi asiat suoraan.

• dflgags

Avaaja on harvinaisen oikeassa.

• A-Kp

Olen ottanut kyllä mareriaalia heiltä, mutta en ole huomannut minkäänlaista Saatanallisuutta tulleen elämääni. Ihan mielenkiintoisia lehtiä heillä on ollut.

• RealSana

Polta ne saatanalliset jehova materiaalit. Tässä taannoin joku kertoi täällä polttaneensa muistaakseni jehova materiaalia. Hänen mukaansa tulesta kuului ikäänkuin valituksia ja käkätystä.

• täyttä-asiaa
        RealSana kirjoitti:

Polta ne saatanalliset jehova materiaalit. Tässä taannoin joku kertoi täällä polttaneensa muistaakseni jehova materiaalia. Hänen mukaansa tulesta kuului ikäänkuin valituksia ja käkätystä.

Asiaa.

• Ex-witness

Voi näitä poloisia jotka eivät huomaa itse, että juuri he ovat niitä, jotka ovat eksytetty ja pahasti. Heidän sisimpänsä ei kykene ottamaan Jumalista totuutta vastaan, koska he haluavat tehdä uskostaan sellaisen kuin itse hakuavat ja heidän sydämmensä on Raamatun mukaan eksynyt.
      Tässä hyvä lainaus netistä eräältä kirjoittajalta:
      " Nikean kirkolliskokouksessa 325 jkr. määriteltiin Katolisen kirkon oppi kolmiyhteisestä jumalasta. Yhteen ainoaan Jumalaan uskonut Areios ja yli miljoona hänen kannattajaansa myöhemmin surmattiin katolisen kirkon vainojen seurauksena.
      Kolminaisuusoppiin uskovat kristityt ovat siis näiden murhaajien "jälkeläisiä".
      Kysykää itseltänne tahdotteko seurata niitä jotka uhrasivat henkensä oman vilpittömän uskonsa vuoksi vaiko niitä jotka ottivat asiakseen toimia pyöveleinä ja tappajina.
      Aidosti uskovat kristityt eivät osallistu fyysiseen sodankäyntiin kuten toisessa maailmansodassa miljoonat Luterilaiset, Katoliset, Babtistit, vapaiden suuntien edustajat yms yms...eli kolmiyhteiseen epäjumalaan uskovat.

Jehovan todistajat ovat siis lähes ainoita kristillisä uskontoja, joiden jokainen jäsen mielummin kärsii vankeutta ja vainoa, kuin surmaisi lähimmäisiään.
      Ja entäpä sitten Jeesuksen antama kehotus julistaa häntä koskevaa evankeliumin sanomaa ennen kuin hän tulee. Mikä on totuus ns. kristillisien liikkeiden keskuudessa? Suurin osa näiden jäsenistä lihottavat itsensä TV:n ääressä sensijaan, että säännöllisesti kävisivät kertomassa Jumalan pelastussanomaa lähimmisilleen. Ja se, mitä sanoin, on aivan totta. Suurin osa luterilaisista ja monista muista suomessa toimivista kristillisiksi itseään kutsuvista uskon suunnista ovat vain passiivisia laiskiaisia, jotka eivät tee niin kuin Jeesus on käskenyt. Jehovan todistajat käyvät joka ikinen päivä ympäri maailmaa kertomassa sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja hänen Isästään. Teettekö te tätä työtä? Jos ette, kuvitteletteko, että pelastus tulee pelkästään tunnustamalla Jeesus ja sitten loppuaika löhöillään sohvilla kotona, katotaan saippuasarjoja telkkaista ja tehdään maallisista asioista tärkeimpiä kuin vastuunne kristittyinä Jumalan ja lähimmäistemme edessä, jos teitä edes voi kutsua kristityiksi. Ainoa asia minkä te osaatte tehdä jopa HYVIN, on tuomita toiset vääräoppisiksi kuten teette Jehovan todistajia kohtaan. Eikö teidän siinä tapauksessa pitäisi mennä heidän luokseen, ja kertoa pelastuksen sanomaanne myös heille sen sijaan, että tuomitsette. Varokaa ettei Kristus tuomitse teitä! Aika ristiriitaista porukkaa olette jotka niin suureen ääneen varoittelette Jehovan todistajista.

• Tämä_on_totuus

Harhaoppisia jehovalaisia pitää varoa ja varoittaa muita heistä!

• samaa_mieltä
        Tämä_on_totuus kirjoitti:

Harhaoppisia jehovalaisia pitää varoa ja varoittaa muita heistä!

Puhut asiaa.

• miettikäätarkkoin

Puhut kyllä asiaa siitä että etteikö heitä pitäisi varoittaa ja saarnata heille siis todistajille.

Ongelmana vaan on ettei se sovi todistajille,he eivät suostu kuuntelemaan ,heitä jopa kieletään seuran puolelta kuuntelemasta mitään muuta kuin heidän omaa tulkintaa eli oppia.

He eivät siis todistajat suostu pohtimaan laajemmin asioita,jos henkilö on esim:15 vuotta ollut todistaja niin mitään muuta ei voi suostua enään edes miettimään senhän näkee koko maailma kun heidät on sokaistu eli osittain manipuloitu uskomaan valmis syötti,toisin sanoen raamattu puhuu sokeista opastajista ,heillä ei ole tarjota edes todellista totuutta ei varmasti sen me tiedämme kaikki.

Heidän pelastuspuhe jota he yrittävät kertoa henkilölle on( toivo) pelastua paratiisiin aivan samanlaisena kuin nyt elät eli lihallisena,toinen olisi sitten vain jehovan todistajat pääsee paratiisiin eivätkä edes kaikki vaan heillä on toivo siis toivo,koskaan ei kukaan tule saamaan syntejään anteeksi tuolla vaan heillä tulee olemaan hankaluuksia omantunnon kanssa ja sen ettei mikään riitä kun jehova vaatii,näin tämä järjestö pyrkii opettamaan heitä.

Toinen ryhmä on sitten taivaaseen menijöitä joita heidän näkemyksen mukaan on 144000 ,tämä otettu parista kohtaa raamatusta mutta kuvio sellainen että muiden saarnaaminen heille on oikeastaan jo myöhäistä,he ovat niin lujassa otteessa ettei kannata oikeastaan kuin ihmetellä kuinka voi olla sokea.

He eivät ole oikeita jeesuksen seuraajia jos olisivat he hakisivat kaukaa etsien laumaansa erotetut tai hiipuvat eivätkä kääntäisi selkäänsä heille,kyseessä on todella rakkaudeton järjestö,kylmä niille jotka ei jaksa olla seuran mukana enään,he palaavat usein miten loppuun ja yhteisön rakkaus kuolee heitä kohtaan ,no tosin seura väittää tietenkin tätä rakkaudelliseksi toimenpiteeksi eli hylkäävät.

Onko tälläistä ennen kuultu,? no ei varmastikkaan sellaisessa piirissä missä välitetään lähimmäisen hyvinvoinista jne.

Miettikää tarkoin kannattaako heille puhua edes,sokeus on sama kuin vauhti sokeus.

Toki paljon heillä on hyvää mutta seura on ja pitää heidät otteessaan ,he eivät koskaan tai ainakaan kovinkaan yleisesti auta tasapuolisesti kaikkia maailman ihmisiä ei mitenkään jäljittele kuin jeesus oli maan päällä vaan heille on tärkein omat uskovat eli saman uskonnon edustajat,vaikka jeesus nimen omaan käytännössä hylkäsi omat ja auttoi sairaita tai oli jopa huonomaineisten ihmisten seurassa jne...

• japamax

Minun mielestä on ollu monia monia saarnaajia sivuilla joilla on totuus. Useimmat ovat lopettaneet uskon puutteeseen omamat sanomansa.

• minun_mielestä

Jehovalaisuus kuvattiin avauksessa vähän liiankin kauniisti.

• HyvinPitkälle

Olen hyvin pitkälle samaa mieltä.

• 33000 erilaista lahkoahttp://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm ja kaikki pitävät toisiaan saatanallisina.

Lisäksi pitää laske unohdetut https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Forgotten_Realms_deities jumalat sekä allahin ja muiden yhä palvottujen jumalien seuraajat.

Unohdettujakin jumalia palvottiin aikanaan ihan vakavalla mielellä, vaikka niiden olemassaolosta oli aivan yhtä paljon näyttöä kuin kristittyjen kolmiojumalastakin, eli ei mitään. Tosin Ukko-ylijumala sentään oli äänekäs ja näkyvä suuttuessaan.

Fiksumpi vetäisi johtopäätöksiä, mutta uskovainen kulkee laput silmillä ja kädet korvilla.

• TheMap

Avaaja on hyvin kartalla.

• KiitosPaljon

Kiitos rakentavasta avauksesta.

• ei_koskaan

Avaajan kertomasta asiasta ei varoiteta koskaan liian paljon.

• niin_se_vain_on

Jehovalaisuus on saatanan tärkeä apulainen kaikkialla maailmassa.

• Nostaja

Nostetaan, ettei tärkeä asia unohdu?

• kuinkasmuuten

Patmoshelluntailaissiionistiset höpöttäjätrollit taas vauhdissa.

• 98.prosenttia
        kuinkasmuuten kirjoitti:

Patmoshelluntailaissiionistiset höpöttäjätrollit taas vauhdissa.

Olet näköjään KUSIPÄÄ-jehovalainen!

Teitä on 98 % jehovalaisista.

• kagriel

JEHOVAN TODISTAJAT OVAT VÄÄRENTÄNEET OMAAN rAAMATTUNSA SATOJA
      KOHTIA OMAN OPINSA TUKEMISEKSI. TOIMITIN NE PAIKALLISILLE JEHOVILLE JA HETI LOPPUI VIERAILUKÄYNNIT LUONANI!

• japamatik

Eiks ookkin kivaa höpöttään yksin omaa mantraa.

• tot-ta-kin

Raamattu!

Jos minä kirjoitan kirjan ja siinä on ilmiselvä vale heti alussa niin kaikki sulkevat kirjan lukematta.

Raamatu alkaa, että alussa jumala loi taivaan ja maan. Kuka oli katsomassa, että näin tapahtui? Eikö siinä valehdella, koska kukaan ei voinut olla todentamassa asiaa.

Rehellisempää olis kirjoittaa, että luultavasti alussa jumala loi noi asiat.

Ei mulla muuta!

• japamax

On sulla kauhee tietämys asioista. Tärkeintähän on että tietää olevansa oikeassa. t:japamax

• OPITON

juu hieno homma varoituksesta. Mitähän sinulla on tarjota?

t: OPPIA ETSIVÄ.

• Japamatik

Mitä tarjoisit?
      Olen etsinyt jumalaa...

• Japamax

Aika hiljasta

• japamax

Oletko päässyt tutkimaan edes osaa taivaan ihmeistä .Maa on vain kärpäsen paska avaruudessa (todellisuudessa aika paljon pienempi). ja sinä jaksat isotella tietämykselläsi. Minua hieman hymyilyttää. T:Japamax

• tupuna10

jehovalaisuus on aivan yhtä harhasta kuin kaikki muutkin yli 3000 uskontoa maailmassa.jos Jeesukselta olisi kysytty mitä uskontoa hän on, niin hän ei olisi uskontoa perustanut vaan käski seurata vain häntä itseään. Helluntailaisuus on lähinnä Jeesusta ja sitäkin jotkut käyttää väärin.

• auttaako

Jos päivät tuntuvat tyhjiltä ja olo on arkinen, voi olla hyvä idea elvyttää muitakin elämänalueita kuin eri uskonlahkojen vertaileminen. Me emme tiedä eri tavalla uskovien taustoja, tuskin se, että jokin uskonliikeyritys olisi itse isästä perkeleestä muuttaisi luojan suunnitelmia. Joudumme käymään läpi mm. perhesyistä monenlaisia helvettejä jo maan päälläkin. Puhe siitä, että hengellinen kotini on saatanasta, ei auta esim. naisten tai lasten asemaa liikkeessä - heidän elämänsä määräytyy kaupallisen lahkon mielen mukaan pahimmillaan vuosia.

Voisiko aloittaja antaa jokaisen ITSE arvioida oman hengellisen kasvualustansa tilaa.

• Marjanmirha

auttaako 2.6.2018 7:42

"Jos päivät tuntuvat tyhjiltä ja olo on arkinen, voi olla hyvä idea elvyttää muitakin elämänalueita kuin eri uskonlahkojen vertaileminen. "

-Vartiotorniuskonnosta on hyvä muistaa että se ratsastaa Raamatulla, mutta se on väärentänyt sen.
        Esim. Pasi Turusen kirjaan on otettu oppinut Barclayn lausunto asiasta. Eikä siinä kaikki. Tuon lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi tuota raamattuväärennöstä.
        Kun vartiotorniuskonto on tuolla tavoin moraalisesti pidäkkeetön, miten se sitten kohtelee jäseniään ?
        Se tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.

• Mardon

Entinen todistaja on netissä kirjoittanut, että hänet herätti tutkimaan tarkemmin ja ajattelemaan ristiä koskeva kirjoitus Turusessa.

Vartiotorniseurahan on esittänyt todisteensa paalunsa puolesta olevan vanhasta kirjasta, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulattiin ristille.
        Kirjasta ei ole otettu uusintapainoksia, mutta se on nykyjänsä jopa netissä.
        Kirjassa on kyllä ollut piirros myös paaluun naulatusta, ja ehkä juuri se on innoittanut vartiotorniseuraa.
        Kun se oli ensin värkännyt itselleen "teokraattisen sodankäynnin" opin, velvollisuuden valehdella lahkon edun eteen.

• rehellistäkö

Miten helluntalaisuus voisi olla lähinnä oikeaa, kun se muiden uskontojen tavoin tarjoaa opetusta, jonka Jeesuskin torjui, nimittäin, että hänkin olisi tosi Jumala.
      Miten Jumala ja Jeesus hyväksyisivät tällaisen valheen?
      Todellista petosta, ja kaukana Raamatun opetuksesta. Paljon opittavaa ja rehellistä tutkimista ovat tarpeen. Todellinen lahko, joka tarkoittaa alkuperäisestä erottunut. Siis vain yksi lahko katolisesta kirkosta, joka ensin omaksui nuo Jumalaa pilkkaavat opit. Joten syytä varoa.

• Kirjoittamus

"Jeesuskin torjui, nimittäin, että hänkin olisi tosi Jumala."

-Joh. 20: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

-Jeesus siis otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen.

-Lahkossa Jeesus on tunnustettava enkeli Mikaeliksi. Raamatunjaettaa tälle ei vartiotorni esitä.
        Järjenvastainen se on, koska siinä Jumala murhaa ristillä viattoman enkeli Mikaelin, joka oikeuttaa vartiotornin kirjoittamaan: Nyt on ihminen vapahdettu.
        (Toisesta vartiotorista katsottuna enkeli Mikael tarkoittaa Rooman paavia).

• rehellistäkö

Tällaiseen täytyy aina sortua, kun puolustaa väärää opetusta.
        Jeesus itse sanoi: " Isä on minua suurempi."

• ettiedärehellisyydestä
        rehellistäkö kirjoitti:

Hän sanoi myös_ "Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän".
        Joten se sitten siitä.

• Potkeikkan

rehellistäkö 3.6.2018 19:30

-Tuon Jeesus sanoi samassa Johanneksen evankeliumissa kuin missä
      -Joh. 20: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

Jeesus ei siis nuhdellut Tuomasta.

Joh. 14:28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

Tämä tuo esille sen, ettei Kirje filippiläisille 2:7 ole turha: "Hän otti orjan muodon
      ja tuli ihmisten kaltaiseksi"

Ja "palatessaan isän luo" vain loppuu tuo "orjan muoto".

• Paipapum

Joh 20; 28 ,
        Raamattututkimus kuuluu olennaisesti tutkimukseen , ja se on todennut , että tuo -Tuomas kohta on väärennetty satoja vuosia myöhemmin kuin muu teksti; , teolokian maisterikin tietää tuon ,
        mutta ei halua sanoa sitä äneen .
        jos tietää tuon , ja väittää muuta niin valehtelee ,

• Morrismikko

Sulla on nyt Raamatut ja vartiotornit sekaisin.

Vartiotorni on väärentänyt Raamatun. Tästä on oppinut Barclayn lausunto. Esille otettuna esim. Turusen kirjassa.
        (tuon Barclayn lausunnon on muuten vartiotorni väärentänyt edelleen muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Katsopa Turusesta)

Raamattu on puolestaan Jumalan Sana. Kristitylle.

jk onhan todstajan ikeeksi asetettu myös "teokraattinen sodankäynti", lahkoslangia, tarkoittaa valehtelemista kun siitä vain on lahkolle hyötyä.

• TuliLuettua

Joh.17:3.".. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen......... 6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. .........14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.......... Joh. 17:1.-26.)

1.Tim.2:1.-10., 1.Tim.3:16.) 1.Tim 2:5.".. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ........( 3:16.) Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen..."

1.Joh.4:1."..Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; 3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa..................... 9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. 10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi....." ( 1.Joh. 4:1.21. )

Fil.2: 5. "..Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; 8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. 9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.." ( Fil.2:1.- 18.)

Joh.16: 5.".. Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?' 6. Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne. 7.Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: 9. synnin, koska he eivät usko minuun; 10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; 11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. 12. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. 13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. 14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. 15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille..."

• Uskonköriläs

Ajatellen vielä, että vartiotorni sanoo Jeesusta enkeliksi

heprealaiskirje 1:
        4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6.Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Toinen korinttilaisille 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

• kapinaahan

Sinäkin köriläs voit sanoa olevasi yhtä vaimosi(?) kanssa, kun te uskotte samaan asiaan, mutta ette ole kuitenkaan sama persoona.
        Joh. 17:20-26: "En pyydä ainoastaan näiden puolesta, jotka uskovat minuun ja heidän sanansa kautta, jotta he olisivat kaikki yhtä, niinkuin sinä Isä, olet minun yhteydessäni ja minä sinun yhteydessäsi, että hekin olisivat meidän yhteydessämme, jotta maailma uskoisi, että sinä olet lähettänyt minut. Minä olen myös antanut heille sen kirkkauden, jonka olet antanut minulle, jotta he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä." Jne........
        26: " Ja minä olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi, ja olen tekevä sen tunnetuksi, jotta se rakkaus, jolla olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heidän yhteydessään."
        "Sinä olet lähettänyt" Onko lähettäjä ja lähetetty sama? Raamattu sanoo, " ei lähetetty ole suurempi kuin lähettäjänsä."
        "Jonka olet antanut minulle" Onko antaja sama kuin saaja? Ei.
        Kenen nimen Jeesus teki tunnetuksi? Omansakko, ei vaan Isänsä ja Lähettäjänsä nimen. Jeesus aina nöyrästi tunnusti Isänsä suuruuden ja antoi meille siinä myös mallin. Miksi kapinoida jatkuvasti Jeesuksen sanoja vastaan.

• asema

Heb. 1: 6 osoittaa, että Jumala korotti Jeesuksen, mutta ei itseään suuremmaksi, eikä samanvertaiseksi. Jumalalla oli valta tehdä se. Ei Jeesus korottanut itseään. Jumala palkitsi Jeesuksen tottelevaisuuden ja enkelitkin osoittivat kunniaa tuosta syystä Jeesukselle. Häestähän tehtiin enkeleitä suurempi. Palvonnan enkelit antavat kuitenkin tosi Jumalalle.
      Jumala kutsuu tässä Jeesusta Esikoisekseen ja Pojakseen, ei poika jumalaksi.
      9. jae juuri osoitti, että Jumala palkitsi Jeesuksen siksi, että hän rakasti vanhurskautta. Tämä tapahtui silloin kun Jeesus palasi Isänsä luo taivaaseen suoritettuaan uskollisesti sen työn, jonka Jumala oli hänelle antanut.
      Tämä osoittaa myös sen, että ennen maan päälle tuloaan, Jeesus oli alhaisemmassa asemassa kuin Jumala. Ei Jumalan olisi tarvinnut korottaa Jeesusta, jos hän olisi ollut tasavertainen Jumalan kanssa.
      Raamattu osoittaa Jeesuksesta hänen taivaaseen palattuaan olevan alamainen Isälleen. 1. Kor 11: 3:"Jumala on Kristuksen pää."

• katso

Voisikohan sanoa, että kolminaisuusoppi on saatanallinen harhaoppi. Kyllä sen avulla juuri tuo Jumalan vastustaja pilkkaa tosi Jumalaa.
        Tulee mieleen se tapahtuma myös tuosta Panettelijasta, kun hän johdatti Jeesuksen erämaahan kasteen jälkeen. Matt. 4. luku. Siinä Panettelija halusi, että Jeesus suorittaisi hänelle palvontateon. Voit katsoa, mitä Jeesus vastasi Matt. 4:10. Sillonkin Jeesus osoitti, että ainoastaan Isäänsä Kaikkivaltiasta saa palvoa ja suorittaa pyhää palvelusta. Ei Jeesus vaatinut, että Panettelija olisi palvonut häntä, vaan ainoastaan hänen Isäänsä ja Jumalaansa.
        Joh.20: 17.

• Rusinapullanydin

kapinaahan 4.6.2018 22:06

"Sinäkin köriläs voit sanoa olevasi yhtä vaimosi(?) kanssa, kun te uskotte samaan asiaan, mutta ette ole kuitenkaan sama persoona"
      -Sulla on mielessä vartiotorni, joka on lisännyt tuohon jakeeseen "mieltä" eli: Olemme yhtä mieltä.
      Se on vartiotorniuskontoa. Jeesuksen sanat ovat ne jotka merkitsevät kristitylle.

26: " Ja minä olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi, ja olen tekevä sen tunnetuksi, jotta se rakkaus, jolla olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heidän yhteydessään."
      "Sinä olet lähettänyt" Onko lähettäjä ja lähetetty sama? Raamattu sanoo, " ei lähetetty ole suurempi kuin lähettäjänsä."
      "Jonka olet antanut minulle" Onko antaja sama kuin saaja? Ei. "
      -Niin, koska asia on pitempiselitteinen, on asian ymmärtäminen varmistettu Joh. 1:1 -jakeessa.
      "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala.

"Kenen nimen Jeesus teki tunnetuksi?"
      -Entä sinun mielestäsi ? Jeesushan oli Jumala. Mutta tuossa on kysmys Jeesuksen toiminnasta maan päällä.

"Miksi kapinoida jatkuvasti Jeesuksen sanoja vastaan."
      -Matt. 22:38, 39 Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

"Jeesuksesta hänen taivaaseen palattuaan olevan alamainen Isälleen. 1. Kor 11: 3:"
      -1 Kor. 11:3 "Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala"
      -Tuo itse asiassa vahvistaa kolminaisuutta, sen ajatusta oppina, sillä se tarkoittaa että Jeesus puhui Jumalan Sanaa, Jeesuksessa puhui Jumala.

-Uskonköriläs on ottanut esille heprealaiskirje 1: 5 ja 6 -jakeet.
      5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
      6.Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

-Ollakseen lahkolainen on siis väiteltävä kolminaisuudesta niin paljon kuin vaikean asian Raamatun jakeet antavat likaiselle mielikuvitukselle mahdollisuuksia. Ja häveten vaiettava, että enkeliksihän se Jeesus valtakunnansalilaitoksella on sanottava.

Mutta se on vartiotorniuskontoa. Kuka siihen sitten harhautuukin.

• katso

Heikko seli, selitys. Te olette yhtä, eikö se ole järkevä selitys. Jos Vartiotorni sen noin selittää, eikö se ole järkevä? Sen avulla saamme viisasta opetusta Raamatusta. 1. Moos 2:24 juuri esitti tuon ajatuksen aviopuolisoista.
        Mutta ei ole Vartiotorniuskontoa, se on vain välikappale, joka antaa opastusta Raamatusta.
        Luetko mitään lehteä, kirjaa (Turunen), josta saat opastusta itse? Tarvitsemme Jumalan hengen avulla varattua tietoa, että ymmärrämme Raamattua ja sitä Jeesus sanoi varaavansa. Hän seurakunnan päänä lupasi huolehtia siitä. Matt. 24:45.
        Likainen mielikuvitus? Raamattu antaa järkevän selityksen asioihin, eikä sillä ole mitään osallisuutta likaisen mielikuvituksen kanssa. Näitä mielikuvituksen tuotteita saa kyllä nähdä tällä palstalla tarpeeksi, ilkeiden sanojen säestämänä.
        Mistään ei vaieta, Jeesus lunastajamme istuu Jumalan asettamana Kuniinkaanamme ja seurakunnan päänä, odottaen aikaa, jolloin hän enkeljoukkojen kanssa tulee poistamaan kaiken pahan maan päältä. Odotamme sitä aikaa ja kerromme tuon valtakunnan hyvää uutista sitä ennen.

• asema

Jumalan hengen avusta ymmärtämiseen kirjoitetaan 1. Kor. 2:10-13: "Sillä Jumala on paljastanut sen meille henkensä välityksellä, sillä henki tutkii kaiken, Jumalan syvätkin asiat. 12. Mutta emme saaneet maailman henkeä, vaan sen hengen, joka on Jumalasta, jotta tuntisimme sen, mitä Jumala on huomaavaisesti antanut. Sitä me myös puhumme, emme ihmisviisauden opettamin sanoin, vaan hengen opettamin, yhdistäessämme hengelliset asiat hengellisiin sanoihin."
      Ei se, mikä on suosittua ihmisten keskuudessa, tarkoita sitä, että sillä olisi Jumalan hyväksymys. Kolmiyhteisen Jumalan opetus on yksi näistä suosituista opetuksista. Sillä ei ole Jumalan hyväksymystä, koska se on ihmisten tuoma opetus. Sen tuominen tänne Pohjolaankin tehtiin uhkauksin ja verta vuodattaen.

• eiunohdetatätä

Ei ole myöskään teokraattisella sodankäynnillä. Koko sanaa: teokraattinen sodankäynti, ei ole raamatussa.

• tukoon_järkevyytenne

Sinulla on ihan oma tulkinta asiasta, jonka alkuperä on Turusen opetuksesta. Tuota sanaa käytettiin joitakin vuosikymmeniä sitten, eikä se tarkoittanut valehtelemista, kuten yrität väittää.
        Mitä hyödyttää kirjoitella jäätelörahoista ja teokraattisesta sodankäynnistä, jos ei ymmärrä asiaan sisältyvää sanomaa. Anteliaisuutta ja vaitioloa vastustajan edessä.
        Eikö ole järkevämpää kirjoittamista?

• lmeiseksi

Filippiläisille 4: 5 kehoittaakin : "Tulkoon järkevyytenne tunnetuksi kaikille ihmisille" 8. jakeesta eteenpäin antaa neuvon kristilliseen käytökseen.
        Onko toisista asiatonta kirjoittelu ja jatkuva panettelu 8. jakeen mukaista??

• niinsenäyttääolevan
        lmeiseksi kirjoitti:

Filippiläisille 4: 5 kehoittaakin : "Tulkoon järkevyytenne tunnetuksi kaikille ihmisille" 8. jakeesta eteenpäin antaa neuvon kristilliseen käytökseen.
        Onko toisista asiatonta kirjoittelu ja jatkuva panettelu 8. jakeen mukaista??

Harmittaako taas kun ei jehovantodistaja-lahkoa kehuta?
        Kehutko sinä entistä uskontoasi ja entisiä uskontovereita luterilaisessa kirkossa?

Mielestäsi olisi varmaankin parempi keskustella esim. siitä, miksi Australiassa oli pedofilia tapauksia 1004 eikä yhtäkään ilmoitettu viranomaisille. Miksi? Ja oli kysymys rehellisestä ja ainoasta oikeasta uskonnosta nimeltä jehovantodistajat? Keskustellaanko siitä?

Tai keskustellaanko siitä, miksi seurakunnasta poislähteneitä kartetaan vaikka heidän pitäisi olla kuin kansojen ihmiset. Harrastatteko mykkäkoulua kansojen ihmisille? Esim ovilla?

Tai keskustellaanko verenfraktiolotraamisestanne? Missä raamattu kertoo, että veren fraktioita saa käyttää?

Entäpä sana; karttaa? Mitä se on?
        Onko joissain tapauksessa karttaminen ehdoton vaatimus ja toisessa ei?
        Itse tiedottajanne sanoo: emme karta emme, mutta sitten kuitenkin kartetaan.

Onko tämä sitä teokraattista sodankäyntiä?
        Koitetaan fiilata ihmisiä silmään ja sitten hermostutaan kun ei onnistuta.

• Jakelijatar

katso 5.6.2018 11:02

" Sen avulla saamme viisasta opetusta Raamatusta. 1. Moos 2:24 juuri esitti tuon ajatuksen aviopuolisoista. "
      -Ei Raamattu ole tarkoitettu luettavaksi yksittäisinä jakeina. Vaan lukuina. Tuo 1 Moos 2 kertoo
      ihmisestä paratiisissa. Ei luku ole mikään vartiotornin perustelu eikä oikeutus. Eikä ole mitään syytä lukea siitä vain yksi jae.

" Tarvitsemme Jumalan hengen avulla varattua tietoa, että ymmärrämme Raamattua"
      -Lue Raamattua, se tarjoaa myös vastauksen Raamatun esiinnostamiin kysymyksiin.

" Matt. 24:45."
      -Luku 24 kertoo viimeisistä tapahtumista, Jeesuksen paluusta (vartiotorniuskonnossa Jeesus palannut vuosina 1914 ja 1975, mutta näkymättömänä)
      - Luvussa 24 "Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan" (24:30)
      -Jae 45 on osa Jeesuksen opetuksesta hyvä ja huono palvelija. Jakeessa 45 hyvä palvelija tekee tehtävänsä työssään kuten pitääkin ja saa työnantajaltaa ylennyksen (47 jae)
      -Opetuksessa hyvään palvelijaan verrataan huonoa, joka työnsä hoitamisen sijasta mm. juopottelee (49 jae) ja saa isännältä tuomionsa (51 jae).
      -Jeesus tällä vertauksella korosti opetuslapsille (muita ei ollut läsnä, 3 jae) kaidalla tiellä pysymisen tärkeyttä. Näin vastauksena kysymykseen milloin Jeesus palaisi. Koska paluun aikaa ei hän, ihmisen osan ottaneena, vaikka Jumala olikin, sanonut.
      -Koska näin lukee Raamatussa, se on näin kristitylle. Ei siinä sen kummempaa.
      Miten lie vartiotorniuskonnossa, kun se on tarvinnut opilleen yksittäisen jakeen Jeesuksen
      opetuksesta ?

• Lentaikko

tukoon_järkevyytenne 5.6.2018 15:36

"Sinulla on ihan oma tulkinta asiasta, jonka alkuperä on Turusen opetuksesta. Tuota sanaa käytettiin joitakin vuosikymmeniä sitten, eikä se tarkoittanut valehtelemista, kuten yrität väittää. "

-Watchtower 1957 May 1, sivulla 286:
      Spiritual warfare
      It is proper to misdirect the enemy by hiding the truth.

Elikkä ei ilkeä käyttää sanaa valehtelu, vaan totuuden salaaminen. Kas kun ei kartettava totuutta kuin verta konsanaan vartiotornin verensiirtokiellon murhasäännöksissä.

Tämä foorumi, tämä ketjukin, todistaa että oppi on aktiivisessa käytössä harhaanjohdetuilla todistajaparoilla

• Orastus

Matt. 24:45 "Kuka siis on uskollinen ja viisas palvelija, jonka talon isäntä asettaa palvelusväkensä esimieheksi katsomaan, että kaikki saavat ruokansa ajallaan?"

-Tässä siis Jeesus kysyy.

-Jeesus vastaa jo seuraavassa jakeessa 46: Autuas se palvelija, jonka hänen herransa palatessaan tapaa näin tekemästä!
      (opetuslapset olivat kysyneet Jeesuksen paluusta, 24:3, ja nyt siis "palaava herra" 24:46 -jakeessa on Jeesuksen paluun vertauskuva)

-Ja kun 46 jae määrittelee kyseisen palvelijan, "se palvelija, jonka hänen herransa palatessaan tapaa näin tekemästä" on siis jokainen määritelmän ehdot täyttävä palvelija Jeesuksen tarkottama palvelija.

Mutta Jeesus jatkaa vielä, määritelmän täyttämättömät palvelijat kuvataan jakeessa 49. ja kohtalo jakeessa 51.
      47 jae on pelastuksen, taivaan, vertauskuva.
      51 on kadotuksen vertauskuva.

Jeesuksen kertomus siis puhuu kaidalla tiellä pysymisen merkityksestä.

Kuinka vartiotorniuskonnossa ?

• manaat

Ovelta ovelle työ ei voi olla palvelijan oikeaa toimimista, koska Jeesus kielsi ovelta ovelle työn.

Se ei voi myös olla enkeli Mikaelin pitämistä Herrana.

Eikä se voi olla itsemurhaan sitoutumista, tietyissä hoidollisissa tilanteissa.

Mitä se sitten on?
        Sen tunnustamista että me olemme armosta pelastetut.
        Se on sen tekemistä armossa, joka kohdistuu Herran vähäisten veljien huomioimiseen.

Evankeliumin kertomista 24h vuorokaudessa 7päivänä viikossa.
        Jokainen Jeesuksen seuraaja on 168 tuntia viikossa evankeliumin julistaja. Ei esim. 10 tuntia kuukaudessa.

Se on sitä, että "älköön oikea kätesi tietäkö mitä vasen tekee", kaikilla elämän aloilla joka kohdistuu julistukseen jumalan valtakunnasta.
        Niitä toimintoja ei voi raportoida, eikä saa raportoida. Emme voi luottaa järjestön touhuihin ja siksi ei pidä sille mitään raportoida.

Me raportoimme vain Jeesukselle, silloin kerran kun olemme hänen edessään.

Me luotamme Pyhän hengen ohjaavaan toimintaan työssämme, emme ihmisten.(emme järjestön)

• Latvusneiti

Orastus 6.6.2018 9:24

Matt. 24:45 "Kuka siis on uskollinen ja viisas palvelija, jonka talon isäntä asettaa palvelusväkensä esimieheksi katsomaan, että kaikki saavat ruokansa ajallaan?"

-Tässä siis Jeesus kysyy.

-Jeesus vastaa jo seuraavassa jakeessa 46: Autuas se palvelija, jonka hänen herransa palatessaan tapaa näin tekemästä!
      (opetuslapset olivat kysyneet Jeesuksen paluusta, 24:3, ja nyt siis "palaava herra" 24:46 -jakeessa on Jeesuksen paluun vertauskuva)

-Ja kun 46 jae määrittelee kyseisen palvelijan, "se palvelija, jonka hänen herransa palatessaan tapaa näin tekemästä" on siis jokainen määritelmän ehdot täyttävä palvelija Jeesuksen tarkottama palvelija.

Mutta Jeesus jatkaa vielä, määritelmän täyttämättömät palvelijat kuvataan jakeessa 49. ja kohtalo jakeessa 51.
      47 jae on pelastuksen, taivaan, vertauskuva.
      51 on kadotuksen vertauskuva.

Jeesuksen kertomus siis puhuu kaidalla tiellä pysymisen merkityksestä.

Kuinka vartiotorniuskonnossa ?

Kaidan polun sympoliikkaa siis.
      Entä sitten tuo jae 49, onko sille vartiotorniuskonnossa se merkitys, että sille ei tarvitse kaupitella vartiotornia, vai mikä se mahdollisesti olisi se sympoliikka ?

• Rahvaanraineri

"Jeesuksen kertomus siis puhuu kaidalla tiellä pysymisen merkityksestä.
        Kuinka vartiotorniuskonnossa ? "

Lahkossa korostuu suhde lahkoon.
        Se ei anna pelastuksen lupausta, mutta mahdollisuuden parantaa toivoaan tekemällä enemmän vartiotornien kaupustelutaksvärkkiä, lahjoittamalla enemmän rahaa lahkolle, ja osoittamalla muutoin lahkouskollisuutta, kuten tarkkailemalla lahkotovereita ja käräyttämällä lahkorikkeistä, noudattamalla mökötystuomioita rikkumattomasti ja mitä ja milloin sitten vartiotorni jotain uutta keksiikin, niin tottelemalla sokeasti.

• höpinää

Vain sinun mielikuvitusmaailmassasi. Se näyttää olevan vilkas ja harhaanjohtava.

• Kuulosella

Raineri, rahvaan mies näkyy sanoneen totta, kun ei lahkon höpinäkään oikaise.

Eihän vartiotorni puhu suoraan mikä pelastaisi, paitsi että "ei ole pelastusta lahkon ulkouolella" mutta tällähän ei ole merkitystä lahkolle, jollei siellä lahkossa ole hyödyllinen myös, kuten Raineri on esiintuonut.

Lahkotaksvärkistä on muuten tehtävä kenttätyöraporttikin. Aikoinaan sitä on perusteltu sillä, että koska lahkojehoovalla on kortteeri Alcyon -tähdellä, ei tuo jehoovaparka voi tietää kunkin työtuntimäärää, jollei sitä jehovalle allekirjoita.

Entä, miten lahkon puolesta höpiset tuon Matt. 24:49 -jakeen ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4712
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3202
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2949
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1700
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1284
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      1007
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      941
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      933
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      904
    Aihe