Pääministeri veropakolaisena eduskunnassa

Rötösherrat.kiikkiin

Jo aiemmin on ollut tiedossa, että pääministeri Sipilä on sijoittanut yritysmyynneistä saamiaan varoja vakuutuksiin, joiden tuottoa verotetaan vasta sitten, kun se lunastetaan.

– Pääministeri, aiotteko ryhtyä toimenpiteisiin näiden vakuutuskuorien avaamiseksi, jotta myöskin te itse osallistuisitte hyvinvointivaltion rahoittamiseen, kysyi Andersson.

Provosoiva kysymys sai pääministerin lievästi tuohtumaan.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/paaministeri-sipila-tuohtui-veronkiertovihjailusta/5782892

Kolumni vakuutuskuorista:

https://www.sijoitustieto.fi/blogit/aki/kolumni-menkaa-kuoreen-jos-tykkaatte-vakuutusyhtioista

Kuoret nimittäin jäykistävät markkinoita ja tekevät kasvollisesta sijoittamisesta kasvotonta. Suomi oikeasti tarvitsisi omalla rahalla ja naamalla sijoittavia enemmän ja vakuutuskuoriin kusetettaviksi meneviä vähemmän. Kuoren sisällä ei makseta veroja kuin kuoren tarjoajalle, mutta kuoren sisällä olevilla osakkeilla ei tarvitse äänestää yhtiökokouksissakaan sen puoleen.

Myönnän sen, että itse en mennyt kuoreen osin siitä syystä, että en usko niiden verotussuojan kestävän täältä ikuisuuteen. Nyt kun meillä pitäisi olla hallitus, joka kykenee myös tekemään päätöksiä, tässä olisi tarjolla yksi, jolla olisi myös varma kansansuosio. Sijoitusvakuutusten verosuojan poistamisen kun markkinoi niin, että otetaan rahat pois ahneilta veroja pakenevilta sijoittajilta ja käytetään ne päiväkoteihin, on jopa Ilta-Sanomien keskustelupalstalla melko vähän kriitikkoja.

Tässä tapauksessa useimpien sijoittajien pitkän aikavälin etukin on, että nämä kuorisuojat lakkautetaan. Voittajia niissä ovat useimmissa tapauksissa vain vakuutusyhtiöt, ja pataan ottavat verottajan lisäksi myös verokauhuiset sijoittajat.

- Aki Pyysing

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eduskunnasta paikan päältä:

      Meillä on vakava ongelma, koska nykyinen jälkeenjäänyt lainsäädäntömme tarjoaa mahdollisuuden aggressiiviseen verosuunnitteluun, joka murentaa hyvinvointivaltion verotulopohjaa. Li Andersson tiedusteli, aikooko hallitus tehdä jotakin tälle asialle. Pääministeri reagoi hysteerisesti, kieltäytyi vastaamasta kysymykseen ja alkoi puolustella sitä, ettei hän ole itse veronkiertäjä. Ei häntä kukaan syyttänytkään. Miksi puolustella? Li Andersson pyrki opastamaan yhdessä puhemies Mauri Pekkarisen kanssa pääministeriä, jonka mielikuvitus oli alkanut laukkaamaan. Sipilän puoluetoveri (ja tuleva Keskustan puheenjohtaja?) Pekkarinen tarjosi poikkeuksellisesti Anderssonille jopa kolmannen puheenvuoron alkuperäiseen asiaan palaamiseksi. Hätääntyneen oloinen Sipilä vain pyöritteli silmiään ja viittilöi Alexander Stubbia avukseen vastaamaan Anderssonin kysymykseen. Vastausta ei koskaan kuulunut.

      Jälkinäytöksenä: Laskentatoimen hyväksikäytöstä kirjankin julkaissut Keskustan kansanedustaja Ala-Nissilä alentui loukkaamaan kansanedustaja Anderssonin puheenvuoroa ja koetti parhaansa mukaan pehmentää Sipilän myötähäpeää synnyttänyttä merkillistä käytöstä suorassa tv-lähetyksessä koko eduskunnan edessä.

      Kehotan tästä vakavasta ongelmasta ja hallituksen uskottavuudesta huolta kantavia kuulemaan Anderssonin kolme puheenvuoroa. Alkavat videossa kohdasta 38.20 min.

      http://areena.yle.fi/1-3068783

    • Bikinityttö

      Sipilä taas tänään jauhaa skeidaa blogissaan. En kuuntele kritiikkiä. Puhun asian vierestä. Olen sipilä. Olen pienikätinen. Olen häkäpönttö. Minä määrään. Minä olen oikeassa vaikken vittu edes halua tietää mitä muut sanovat ja mistä oli kysymys. Minä tarvitsen pätemistä. Minä esitän nöyrää. Minä en ole kusipää. Minä haluan. Oikeasti en ole kusipää. Uskokaa nyt vittu. En jaksa kuunnella. Minun on saatava. Minä olen sipilä. Minä määrään. Määrään. Vittu menkää kaikki on vedettävä jotain.

    • MiinatJaManut

      Sipilä pelkää niin, että luikkii jo takaovista.

    • Li Andersson on isänmaan asialla ja suomalainen sankari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe