Aloitetaan kuvalla -kerron sitten lisää

http://d17md65w07h7d0.cloudfront.net/aamulehti/content/uploads/2016/04/22155911/23604536.jpg
-tuntuuko kuva tutulta ?
Varmaan ja ketä esittää "näyttelijä".
-
Väyrynen näyttelee Kekkosta,
Poliitikko ja yrittäjä Paavo Väyrynen muuttuu kesällä Urho Kekkoseksi.

Väyrynen on kirjoittanut itse kesäteatteria varten käsikirjoituksen. Näytelmä esitetään Väyrysen omassa Pohjanrannan kesäteatterissa.
Uuden näytelmän nimi on Urho ja hänen kisällinsä – tuokiokuvia Urho Kekkosen viimeisestä vuosikymmenestä. Näytelmän päähenkilöitä ovat Kekkosen lisäksi maaherra Martti Miettunen ja kansanedustaja Paavo Väyrynen.

Väyrynen aikoo esittää itse Kekkosta. Sen sijaan häntä esittää joku muu.

– Aion esittää itse Kekkosta. Väyrysen rooliin ryhdytään etsimään nuorta harrastajanäyttelijää, Väyrynen kertoo Uuden Suomen blogissaan perjantaina.

Näytelmänensi-illan on suunniteltu olevan 22. heinäkuuta.

Kekkos-näytelmässä käsitellään sotien jälkeistä ja etenkin 1970-luvun ja 1980-luvun alun poliittista historiaa.
-
Toimittaja kysyi Väyryseltä, oletteko koskaan erehtynyt? Paavo vastasti, että "olen". Kerran totesin että nyt olenkin väärässä, mutta sitten huomasin, että olenkin ollut oikeassa. Silloin minä erehdyin.
-
Suomalaiset valitsivat v. 1944, 77-vuotiaan Carl Gustav Mannerheimin presidentiksi, tosin sen teki Eduskunta, kansalaisten puolesta. Samoin kansa valitsi 81-vuotiaan Juho Kusti Paasikiven presidentiksi v.1946, kun Mannerheim erosi, kesken kautensa. Sen verran siita iästa, kun pressoja valitaan.
Tosin Paavo sanoi radiohaastattelussa ettei aio pyrkiä enää presidintiksi ja antaa tukensa Niinistölle, jos tämä lähtee mukaan seuraaviin vaaleihin.
-
Eipä tiedä vaikka tällättäisiin paikalle, kun järjestetään ohi meno siihen aikaan. Olen muutaman kerran paikalla käynyt. Mukava paikka.
Sepä siitä !
-
Eiköhän ole iltakahveen edestä jo tullutkin.
Pysytään nyt yhdessä teemassa.

12

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oman.elämänsä.sankkeri

      Itserakas kirjoitti näytelmän ja kenestäpä muusta kuin itsestään. Kekkoshahmo on mukana vain hämäyksen vuoksi.

    • Eipä.tule.mieleen

      Onko muita Kekkosen ajan ministereitä ? enään.

    • Kopsaaja

      Taisi kapikin kopsata tuosta.

    • VäyrysenKuvasta

      VäyrysenKuvasta



      Majurin laittamassa Väyrysen kuvassa on sen pään yli vedetty se kumi, joka mulkun päälle kuuluukin.

    • Eläkevaarien.kerho

      Oletteko te kaikki 80v ja sill`lailla ? heh..
      Ilmeisesti aika moni lähempänä sataa, kuin viittäkymmentä.
      Paapat keskustelee täällä noin, esimerkiksi noin. Yksi sanoo olavansa 48 v, mutta todellisuus lienee toinen. Tiedä vaikka itse olen "JUNIORI" Juuri eläkkeelle päässeenä.
      EI MITÄÄN JATKAKAA VAIN. Kieli pikkasen vähemmän noin iäkkäille kuuluvaa..hehh. Ennen opettajakin sanoi, että pestään kieli, ja se pestiin juoksevan avulla. Opettaja seurasi vierellä ja antoi ohjeet, juomavesi päälle, ja siinä kieltä liikutella. Eikä edes ollut muuta mahdollisuutta, kuin juuri noin tehdä. Nykysin vissiin joutuisi opettaja linnaan, kukkahattujen lakien jälkeen.
      MITEN TÄÄLLÄ VOISI KIELEN PESTÄ ?

      >>>>
      kapi_

      24.4.2016 16:14

      VäyrysenKuvasta kirjoitti:

      "Majurin" laittamassa Väyrysen kuvassa on sen pään yli vedetty se kumi, joka mulkun päälle kuuluukin.

      >>
      Noinko on? Mutta sehän on varmuusesineen taitamatonta käyttöä, Se pitäisi vetää kokonaan yli, jottei sieltä pääse mitään ulos;))
      <<<

      • Puolisavu.sill.lailla

        Sepä siitä.

        Ja sitten saunaan.


      • Eläkeukkojen-kerho
        Puolisavu.sill.lailla kirjoitti:

        Sepä siitä.

        Ja sitten saunaan.

        Missä iässä sinä olet ?
        jos 75v, niin huumori yhä tallella.
        Hyvä niin! HEh..
        Oikein hyvä kun vielä noilla asenteilla ollaan liikenteessä, noilla aamuilla.
        Palstaa seuraten herkeämättä. Oikein vielä puolisavut jälellä. Kyllähän ne kokosavut on taakse jäänyttä.


      • JA-sen.huomaa
        Puolisavu.sill.lailla kirjoitti:

        Sepä siitä.

        Ja sitten saunaan.

        Ope Oulusta kulkee enään puolisavuilla.


    • Sellasta.elämä

      Puolisavuilla sitä enään 70v >

      • Pian70v

        leikkimajuri tietää asioita.


      • Joskus.tupsahtaa
        Pian70v kirjoitti:

        leikkimajuri tietää asioita.

        1/4 savuilla kulkeva Ope Oulusta.


    • Aika.hyvä

      Puolisavu kirjureita..heh..heh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe