Usko helluntailaisuuteen mennyt

Eenokki12

Onko Jumalan olemassa olemisella todistajia?
Jokainen joka on ollut Jumalan vaikuttaman työn kohteena on todistanut epäuskoisille että Jumala on olemassa. He eivät ole seuranneet lahkossa vaikuttavaan eksytyksen jumalaan joka pyrkii johtamaan ihmisiä harhauskoon lahkon vaatimalla tavoilla. Hän joka on Jumalan tekojen kautta johdatettu uskoon näkee ja kokee Jumalan läsnäolon eikä sen johdosta saatu rauha ja varmuus sydämessä liity mihinkään ihmisessä olevaan turmeluksen osaan olkoon kyse ratkaisusta tai tahdosta sillä kaikki riippuu Jumalan tahdosta kenet Hän vanhurskauttaa. Jokainen joka näkee Jeesuksen Vapahtajana on Jumalan olemassaolon ja Hänen tekojensa todistaja itselleen ja muille mikäli pystyy kertomaan Jumalan voimallisista teoista.Valitettavasti uudestikastettuja on lähes mahdotonta saada myöntämään että luterilainen tunnustuksellinen oppi on Jumalasta ja lahkojen opit ovat saatanasta. Pitääkö meidän oikeauskoisten rukoilla niiden kerettiläisten edestä jotka itsepintaisesti pitävät opistaan kiinni opettaen niitä julkisesti tai ovat iljettäviä nurkkasaarnaajia?

15

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylvänauristakin

Laita taas maaten, se helpottaa jonkin verran!

ota myös pari eepilleriä, nekin ehkäisevät osaltaan, ainakin sanasontaa jota et kasvimaahasi laita näköjään.

tiesitkö mikä se on se kasvimaa, kysy emännältäsi jos et.

• Eenokki12

Tiedän mitä ovat uudestikastaja lahkot. Ne ovat kansan pohjasakkaa johon saatana kerää tyhmiä ihmisiä pitäen huviansa heidän kustannuksellaan.

• kurvinen

Luterilaisuus on ainoa oikea oppi ja siitä on turha kiistellä.

• ettäsilleen

Se on hyvä, jos on mennyt usko helluntailaisuuteen, luterilaisuuteen tai mihin muuhun tahansa uskonsuuntaan. Kaikissa uskonsuunnissa on epätäydellisyyttä ja epätäydellisiä ihmisiä. Siksi emme uskokaan seurakuntiin, vaan Jumalaan. Epätäydellisyyttäkin on hyvä oppia sietämään, muuten olo oman itsensä kanssa tulee hankalaksi.

• Eenokki12

Sinun pitää harjoittaa suvaitsevaisuutta ja sietämiskykyä muslimien, russelilaisten ja setan homojen kanssa koska nämä väittävät uskovan .Oppi on sinulle merkityksetöntä. Harjoita nyt yhteiseloa näiden mainitsemien suuntien kanssa jos se on mahdollista.
        Luulen että heittävät sinut mielipiteesi kanssa kissoille.

• Setä.neuvoo

Eräs lahkopäällikkö, helluntailainen totesi minulle avarakatseisesti, että oikeaa oppia on, kunhan vain uskoo Jeesukseen.

Tällä määritelmällä heille kelpaisi, jäseneksi liittymään, vaikka Jehovan todistaja tai hindulainen, jolle Jeesus olisi vain yksi miljoonista "jumalista"?

Tai muslimi, joka uskoo profeetta-Jeesukseen?

http://biblehub.com/pr38/1_corinthians/8.htm

• näisemenee

Niin, Paavali ja Siilas Apostolien teoissa, totesi filipin vanginvartijalle hänen kysyessään heiltä, Herrat mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin? Johon veljet totesivat : Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä ja sinun perhekuntasi pelastuu.

• Setä.neuvoo
        näisemenee kirjoitti:

Niin, Paavali ja Siilas Apostolien teoissa, totesi filipin vanginvartijalle hänen kysyessään heiltä, Herrat mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin? Johon veljet totesivat : Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä ja sinun perhekuntasi pelastuu.

Pelastusta ei saatu tekojen kautta, Ef 2.

Joku tietysti haluaa uskostakin vääntää lakia, jota yritettäisiin suorittaa pelastuakseen.

• eenokki . Jeesus Kristus on todellinen. mul on tapahtunut valtavia asioita. en niitä tänne voi laittaa. kun mä päätin et etin ensin taivasten valtakuntaa vaikka se oli hyvin vaikeaa Jumala tuli mua vastaan. On tapahtunut ihmeelisiä asioita. seurakunnat ovat tällä hetkellä hyvin sekaisin muistuttaa paremminkin tuotantolaitoksia kuin PERHETTÄ joksi Jumlala on seurakunnan tarkoittanut. rukoilen puolestais. yksinäisyytesi tulee poistumaan koska Hän Jeesus tulee muuttamaan kaiken sun kohdalla. siunausta ja menestystä sulle

• Imelätpuheetlahkoilla

Kyllä nämä paptistiperheet tiijjetään. Vittu mitä paskaa!

• Setä.neuvoo

En yhtään ihmettele, että jos lahkolainen "Jeesuksesta" puhuessaan tarkoittaa vain omaa lahkoansa, ikään kuin lahko olisi Jeesus. Näitä lahkolaisten puheita tarvitsee osata tulkita /ymmärtää heidän näkökulmastaan. Jos joku on lahkon ulkopuolella, lahkolainen saattaa luulla, että siinä on jokin uskomaton, jolle tarvitsee kertoa siitä "Jeesuksesta", joka on vain tuossa lahkossa, tai muissa, samalla harhaopilla varustetuissa lahkoissa. Esim. ratkaisukristillisyyttä on ollut monilla. Heillä saattaa olla yhteinen tarve "ekumeenisesti" kertoa "Jeesuksesta" kaikille, jotka eivät ole heidän harhaopeillaan eksytettyjä vielä.

Omilla teoilla pelastumisen yrittämisen touhusta on monenlaisia keskusteluja, esim:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on

Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

Tätä vastaan väittelyä on nimitetty pelagiolaisuudeksi:

https://duckduckgo.com/?q=pelagiolaisuus -site:wikipedia.org&ia=web

• HelluntalainenMies

Minunpa uskoni kohde ei olekaan helluntaiseurakunta/ tai -kirkko, vaikka hell. srk:n kuulunkin ja tulen kuulumaan ( ihan yksikertaisesti siksi, että se on sitoutunut kokonaisuudessaan Raamattuun. Silloin ei mitään tunnustuskirjoja tarvita, vauvakasteineen jne. Raamatun ilmoitus riittää ja Pyhä Henki sen avaa ja antaa ymmärryksen) ilman muuta. Uskonkohde on Jumala, Jeesus Kristus ja hänen työnsä Golgatalla, s. TÄYTETTY. Lisäksi Jumalan pyhäsana, Raamattu, kirjoitettu on jne.

• Setä.neuvoo

No miten sinun mielestäsi pelastuminen tai uskoontulo tapahtuu? Ihmisen teoillako? Mitä pidät pelastuksen tekijänä? Millä Jumala pelastaa mielestäsi? Tai edellytetäänkö ihmiseltä tekoja, että pelastuksen a) saa b) säilyttää itsellään, sinun mielestäsi? En nyt kysynyt sillä mielellä, että itse olisin tietoa vailla tai pelastusta etsimässä.

• onsenäinonse

Minun mielipiteeni löytyy esim. Apostolien teoista, aina kun ihminen kuuli puhetta/julistusta Jeesuksesta, hän sai piston sydämeensä ja halusi tehdä parannuksen synneistään, Pyhä Henki sai tämän aikaa. Jeesus esitti evankeliumeissa syntisellä, mitä sinä haluat että minä tekisin sinulle? Usein vastaus oli, haluan tulla terveeksi Jeesus paransi ja sanoi, älä tästä eteen päin tee syntiä. Eli näin tämä on minun mielipiteeni.

• Setä.neuvoo

Pelastukseen ei päästä tekemällä parannusta.

Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe