Vain harva pappi pääsee taivaaseen

Tämä.On.Totuus

En tiedä, mikä saa jonkun hakemaan teologiseen tiedekuntaan ja papin virkaan. Jos olisi lukenut Raamattua, niin pitäisi tietää, että parannuksen tehneet portot ja korruptoituneet publikaanit pääsevät ennemmin taivaaseen kuin kirjanoppineet papit. Kiinnostaako heitä vain raha ja leppoisa työ?

Raamatussa on lukuisia varoituksia papeille. Jeesus vaatii papeilta uskollisuutta Jumalan sanalle ilman kompromisseja. Sanaa ei saa vääristellä edes silloin, kun kirkolliskokous velvoittaa pappia, pappi erotetaan tai hän joutuu pahempiinkin koetuksiin. Harvat tämän kestävät pysyen uskollisena. Nykyään Jumalan sanalle uskollinen pappi erotetaan lähes poikkeuksetta virasta.

Papit rikkovat toistuvasti mm. Mt 5:17-20 jakeita vastaan. Ne ovat hyvin ankaraa puhetta Jeesukselta. Jos Uuden liiton aikana pappi kumoaa ja niin opettaa, että yksikin kohta Vanhasta testamentista ei ole enää voimassa, niin pappi tipahtaa alimmaiseksi ja pelastus alkaa katoamasta käsistä.

Papit eivät ole ottaneet tosissaan Pietarin varoitusta siitä, että Paavalin kirjeet ovat vaikeatajuisia ja niiden vääristely johtaa pelastuksen menettämiseen 2 Piet 3:15,16. Papit ovat nielaisseet teologisen tiedekunnan valmistaman harhaopin siitä, että Ef 2:15 jae olisi kumonnut koko Vanhan testamentin ja ylipäätään voisi olla ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa Mt 5:17-20. Papit ovat omassa lihassaan menneet uskomaan selityksen Ef 2:15 jakeesta, joka on vastoin sen alkuperäistä tarkoitusta opettaa se, että laki ei estä enää pakanaa pelastumasta.

Raamatussa sanotaan, että vain harva pelastuu taivaaseen. Mutta papeista on vieläkin ankarampaa puhetta. Papit tuomitaan muita ankarammin, koska he ovat ihmisopeillaan eksyttäneet seurakuntalaisia pois Raamatun opetuksesta.

Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

Jaak 3:1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.

Raamattu kertoo, ettei armolahjatkaan ole tae pelastumiselle taivaaseen. Jos pappi ei tottele Jeesuksen käskyjä, niin pappi ei pelastu taivaaseen. Jeesus sanoi että monet papit tulevat menettämään pelastuksensa, koska eivät ole totelleet lakia.

Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Näyttää siltä, että roomalaiskatolinen kirkko on paholaisen opeilla saanut vedettyä luterilaiset ja helluntailaiset papit tielle, joka vie kadotukseen.

179

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdfgdg

      Eikös Raamattu ennustanut, että tulee porttokirkko? Siis joku kristinuskon valhejäljitelmä, jossa papit ovat edustavinaan taivasten valtakuntaa, mutta puhuvat vain omiaan.

      • sfdsdfsfd

        Katolinen kirkko on sellainen. Luterilainen kirkko ja helluntailaiset jatkavat monia katolisen kirkon pakanaoppeja.


      • Anonyymi

        tää


    • Bibeln
    • nähtyon
      • dfgdfgdgfdsdfs

        Papeilla ei ole työaikaa määritelty. Monet heistä laiskottelevat 15 tuntia viikossa töiden ääressä. Monet litsaavat Raamattupiireistä kesken pois jne. Turha väittää vastaan. Olen vierestä seuraillut tällaista.

        Papin tuntipalkka ylittää mainitsemasi lakimiehen palkan, koska lakimiehet tekevät yleensä 50 tuntia viikossa hommia. Papit varastavat Jumalalta, koska eivät mene kadulle evankelioimaan lopuiksi 25 tunniksi.

        Papin ei kuulukaan saada korkeaa korkeaa palkkaa.


    • olet.Jehovantodistaja
      • tiedä.onko.jehova

      • dfgdfgdfgdfgdf
        tiedä.onko.jehova kirjoitti:

        Raamatun jakeiden luetteleminen on on tyypillistä Raamatulla päähän lyömistä kun muuhun ei pysty.

        (kopio: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14419900/vain-harha-pappi-paasee-taivaaseen#comment-85875170 )

        Ok - siis sinun omaantuntoosi kolahti se, kun luit jakeita Raamatusta. Hyvä niin.

        Aloittaja ei ole Jehovantodistaja. Oliko tämä heitto teidän tapa oikeuttaa oma syntinen elämä? Aloittaja on varmaan jehovalainen, niin sitten ei tarvitse kuunnella. Ja kun ei ole jehovalainen.


      • tiedä.onko.jehova

        Hö, sekavaa.


      • Tämä.On.Totuus
        tiedä.onko.jehova kirjoitti:

        Hö, sekavaa.

        Aloituksessa on tarkkaan lainattu Raamattua. Se ei ole sekavaa. Sun kommenttisi on sekava ja heikko. Luulet minua jehovalaiseksi tai vain pilkkaat. En ole jehovalainen. Jehovalaiset eivät pelastu taivaaseen, koska he eivät tunnusta Jeesusta Kristusta Herraksi ja Jumalaksi. Minä tunnustan Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalaksi.


      • mbe85

        Niin ja sitten on vielä se Jahve/ Isä-jumala ja se Pyhä henkikin. Se siitä yksijumalaisuudesta.


    • NäinSeOn

      Malakian kirja on viimeinen kirja Vanhassa testamentissa. Jumala arvostelee ankarasti pappeja synneistä. Jumalan mitta oli tullun täyteen, mutta kärsivällinen Jumala odotti noin 400 vuotta ja sen jälkeen Johannes Kastaja sekä Jeesus Kristus tulivat tekemään uskonpuhdistusta.

      Tämän jälkeen vähän aikaa meni hyvin, mutta kirkkolaitos ei puhdistunut ja Jerusalemin temppeli tuhoutui maan tasalle.

      Roomassa vähän aikaa meni hyvin, kunnes tuli katolinen kirkko, joka sotki kristinuskon lähes kokonaan. Ei Luther pystynyt tätäkään pudistamaan eikä edes hellarit.

      Edessä on Ilmestyskirja ja 1000 vuotinen valtakunta, jossa Kristus itse johtaa yhdessä Hänen kouluttamien pappien kanssa. Virkapapisto on taas saanut kenkää. Eikös se tuomio aloitettu Jumalan huoneesta? Ainakin ennen on papit aina laitettu vastuuseen ja jonossa ensimmäiseksi.

      • dfgdfgdf

        Ei Jeesus valinnut yhtäkään virkapappia opetuslapsekseen. Yleensä maallikoista on Jumala profeettansa valinnut ja pappeja profeetat ovat nuhdelleet.

        Olen tässä odottanut kovasti jotakin Jumalan profeettaa, joka sanoisi suorat sanat luterilaisen kirkon papeille, jotka vihkivät homoja ja heilastelevat imaamien kanssa. Kyllä sellainen Elia tulee, näin uskon.


      • oletko.sittenkin.jehova
        dfgdfgdf kirjoitti:

        Ei Jeesus valinnut yhtäkään virkapappia opetuslapsekseen. Yleensä maallikoista on Jumala profeettansa valinnut ja pappeja profeetat ovat nuhdelleet.

        Olen tässä odottanut kovasti jotakin Jumalan profeettaa, joka sanoisi suorat sanat luterilaisen kirkon papeille, jotka vihkivät homoja ja heilastelevat imaamien kanssa. Kyllä sellainen Elia tulee, näin uskon.

        Raamatun tulkintasi on kovasti jehovalainen.


      • dfgdfgdf kirjoitti:

        Ei Jeesus valinnut yhtäkään virkapappia opetuslapsekseen. Yleensä maallikoista on Jumala profeettansa valinnut ja pappeja profeetat ovat nuhdelleet.

        Olen tässä odottanut kovasti jotakin Jumalan profeettaa, joka sanoisi suorat sanat luterilaisen kirkon papeille, jotka vihkivät homoja ja heilastelevat imaamien kanssa. Kyllä sellainen Elia tulee, näin uskon.

        Luotan jokaiseen kaupunkimme luterilaiseen, helluntailaiseen ja vapislaiseen pappiin ja muuhun työntekijään hengellisten asioiden opettajana huomattavasti enemmän kuin yhteenkään anonyymiin Suomi24-opettajaan.


      • dfsfsdfgdfgd
        Tipale kirjoitti:

        Luotan jokaiseen kaupunkimme luterilaiseen, helluntailaiseen ja vapislaiseen pappiin ja muuhun työntekijään hengellisten asioiden opettajana huomattavasti enemmän kuin yhteenkään anonyymiin Suomi24-opettajaan.

        Minä en luota pappeihin, koska he puhuvat valhetta. Suomi24 on hyvä ja huonoja kommentteja. Minä ei katso puhujan naamaan, vaan kuuntelen, mitä hän puhuu.


      • ghfhfhffhgg
        oletko.sittenkin.jehova kirjoitti:

        Raamatun tulkintasi on kovasti jehovalainen.

        Jehovalaiset eivät tunnusta Jeesusta Kristusta Herraksi ja Jumalaksi. Minä tunnustan Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalaksi. Uskon, että Isä Poika ja Pyhä Henki on sama Jumala.

        En tiedä, mitä tarkalleen ottaen jehovalaiset opettavat. Mutta Raamattu kertoo pappien synneistä. Jeesus oli Jumalan Poika ja samalla siinä sivussa myös profeetta, joka tiesi mitä tuleva on. Hän nuhteli voimakkaasti pappeja ja varoitti ankarilla sanoilla pappeja poikkeamasta piiruakaan Raamatun sanasta. Papit poikkeavat koko ajan totuudesta.

        Ymmärrän, että joku pappi voi saada kohonnutta verenpainetta, kun hänelle sanotaan totuus, että Raamatun vääristely vie häneltä taivaspaikan. Pappi kun haluaa nostaa rauhassa palkkansa ja paistatella seurakunnan virassa. Pappi vain naureskelee eikä halua kuulla sellaisesta, että tyhmät morsiusneidot eivät pelastu.


      • pirkko.täällä
        dfsfsdfgdfgd kirjoitti:

        Minä en luota pappeihin, koska he puhuvat valhetta. Suomi24 on hyvä ja huonoja kommentteja. Minä ei katso puhujan naamaan, vaan kuuntelen, mitä hän puhuu.

        Enkä minä luota lääkäreihin vaan itseoppineisiin hihhuliparantajiin.


      • dfgdfgdfgdfgd
        pirkko.täällä kirjoitti:

        Enkä minä luota lääkäreihin vaan itseoppineisiin hihhuliparantajiin.

        Vertauksessasi väität, että maallikko on aina huono ja vihitty pappi hyvä. Jeesus valitsi kaikki apostolinsa maallikoiden joukosta, joille annetaan tuhatvuotisessa valtakunnassa valtaistuin johtaa Israelin 12 sukukuntaa. Näin korkealle ei ole kiivennyt yksikään vihitty pappi.


      • Öh, eivätkö he olleet 3,5 vuotta kaikkien aikojen parhaassa teologisessa koulutuksessa?


      • sdfsdfsdfsfd
        Tipale kirjoitti:

        Öh, eivätkö he olleet 3,5 vuotta kaikkien aikojen parhaassa teologisessa koulutuksessa?

        Temppelin papisto oli teologisessa koulutuksessa. Jeesus opetti maallikoille paremmalla tavalla.

        Nykyään on sama juttu. Yliopiston teologinen tiedekunta on paholaisen koulu. Raamattu opettaa paremmin, koska se on Pyhän Hengen tuottama kirja ja on täyttä totta.

        Teologinen tiedekunta tuottaa pappeja, jotka ovat kirjanoppineita, mutta he eivät ole oppineet tuntemaan Jumalaa eivätkä edes tiedä Raamatun tekstien alkuperäistä tarkoitusta, koska heitä ohjaa kirkkojen valheelliset doktriinit.


      • sdfsdfsdfsfd kirjoitti:

        Temppelin papisto oli teologisessa koulutuksessa. Jeesus opetti maallikoille paremmalla tavalla.

        Nykyään on sama juttu. Yliopiston teologinen tiedekunta on paholaisen koulu. Raamattu opettaa paremmin, koska se on Pyhän Hengen tuottama kirja ja on täyttä totta.

        Teologinen tiedekunta tuottaa pappeja, jotka ovat kirjanoppineita, mutta he eivät ole oppineet tuntemaan Jumalaa eivätkä edes tiedä Raamatun tekstien alkuperäistä tarkoitusta, koska heitä ohjaa kirkkojen valheelliset doktriinit.

        Teologisessa tiedekunnassa nimenomaan koetetaan selvittää ja oppia raamatun tekstien alkuperäinen tarkoitus kaiken käytettävissä olevan tiedon pohjalta. Ikävä kyllä se tarkoitus ei aina ole ollut se jonka fundikset sen ehdottomasti haluaisivat olevan.


      • dogmatis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Teologisessa tiedekunnassa nimenomaan koetetaan selvittää ja oppia raamatun tekstien alkuperäinen tarkoitus kaiken käytettävissä olevan tiedon pohjalta. Ikävä kyllä se tarkoitus ei aina ole ollut se jonka fundikset sen ehdottomasti haluaisivat olevan.

        Teologisen tiedekunnan tieteen tekemisen taso on huono. He tekevät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä aineistosta, joka ei riitä todistukseksi. Tiedekunnassa tehdään hyödytöntä käsiteanalyysiä ja etsitään kiivaasti allegorisia selityksiä, jottei tarvitse uskoa totuutta. Teologian tutkijoiden kirjoista näkee selvästi sen, että heidän subjektiiviset mielipiteet vaikuttavat siihen, mitä kirjoittavat ja yrittävät todistaa. Tätä moskaa sitten syötetään lusikalla pappisopiskelijoille, jotka eivät pääse tentistä läpi, elleivät osaa ulkoa harhaoppeja.

        Tiedekunta tekee huonoa hedelmää. Sen näkee siitä, kuinka huonosti sieltä valmistuvat papit opettavat Raamattua.

        Itse poistaisin teologian maistereilta ylemmän korkeakoulututkinnon statuksen ja siirtäisin pappien kouluttamisen kirkkojen vastuulle.


      • dogmatis kirjoitti:

        Teologisen tiedekunnan tieteen tekemisen taso on huono. He tekevät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä aineistosta, joka ei riitä todistukseksi. Tiedekunnassa tehdään hyödytöntä käsiteanalyysiä ja etsitään kiivaasti allegorisia selityksiä, jottei tarvitse uskoa totuutta. Teologian tutkijoiden kirjoista näkee selvästi sen, että heidän subjektiiviset mielipiteet vaikuttavat siihen, mitä kirjoittavat ja yrittävät todistaa. Tätä moskaa sitten syötetään lusikalla pappisopiskelijoille, jotka eivät pääse tentistä läpi, elleivät osaa ulkoa harhaoppeja.

        Tiedekunta tekee huonoa hedelmää. Sen näkee siitä, kuinka huonosti sieltä valmistuvat papit opettavat Raamattua.

        Itse poistaisin teologian maistereilta ylemmän korkeakoulututkinnon statuksen ja siirtäisin pappien kouluttamisen kirkkojen vastuulle.

        Eli vähemmän tiedettä ja tutkimusta, enemmän kyseenalaistamatonta, fundamentalistista uskoa. Se on varmaan mainio ratkaisu...


      • domatis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eli vähemmän tiedettä ja tutkimusta, enemmän kyseenalaistamatonta, fundamentalistista uskoa. Se on varmaan mainio ratkaisu...

        Tieteen tekemiseen kuuluu myös tieteen kritiikki.


      • tulipa-nyt-mieleen
        dogmatis kirjoitti:

        Teologisen tiedekunnan tieteen tekemisen taso on huono. He tekevät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä aineistosta, joka ei riitä todistukseksi. Tiedekunnassa tehdään hyödytöntä käsiteanalyysiä ja etsitään kiivaasti allegorisia selityksiä, jottei tarvitse uskoa totuutta. Teologian tutkijoiden kirjoista näkee selvästi sen, että heidän subjektiiviset mielipiteet vaikuttavat siihen, mitä kirjoittavat ja yrittävät todistaa. Tätä moskaa sitten syötetään lusikalla pappisopiskelijoille, jotka eivät pääse tentistä läpi, elleivät osaa ulkoa harhaoppeja.

        Tiedekunta tekee huonoa hedelmää. Sen näkee siitä, kuinka huonosti sieltä valmistuvat papit opettavat Raamattua.

        Itse poistaisin teologian maistereilta ylemmän korkeakoulututkinnon statuksen ja siirtäisin pappien kouluttamisen kirkkojen vastuulle.

        Tuossa on ongelmana se, että pastoraalikoulutuksessakin jatketaan samalla linjalla, ei siellä lueta muita kuin räisästen ja tällaisten teoksia. Vaikka siitäkin puolesta täytyy tietää, on kuitenkin yksipuolista tarjota vain tuota samaa. (Arvelisin että lukion oppikirjatkin ovat jo pelkkää riekkistä etc., vaikka tämä ei nyt pappeihin liity, mutta tietenkin juuri tuolla pastoraalikoulutuksessa tietenkin varmaan myös tämäntyyppisiä pelkästään)

        Voisi sanoa, että meille tulee sellaiset papit töihin, jotka on järjestelmällisesti aivopesty johonkin.

        Sen lisäksi esim. pisteitä ei saa, jos on saarnaharjoitus, ei saa sanoa saarnassa että Jesajan kirjassa kärsivä palvelija on profetia Jeesuksesta Kristuksesta. Tulee nolla pistettä, eikä läpäise. Järjestelmällinen kristinuskon hävitystyö on siis meneillään. Siinä mielessä, että aivan varmasti tuo profetia on ollut se, jossa Jeesus itsekin on avannut VT:n profetioita itsestään opetuslapsilleen ylösnousemuksensa jälkeen.


      • domatis kirjoitti:

        Tieteen tekemiseen kuuluu myös tieteen kritiikki.

        Ehdottomasti. Tieteellisesti perusteltu kritiikki on tieteen ehkä jopa keskeisin elementti.


      • yleistämisen.typeryyttä
        dfgdfgdfgdfgd kirjoitti:

        Vertauksessasi väität, että maallikko on aina huono ja vihitty pappi hyvä. Jeesus valitsi kaikki apostolinsa maallikoiden joukosta, joille annetaan tuhatvuotisessa valtakunnassa valtaistuin johtaa Israelin 12 sukukuntaa. Näin korkealle ei ole kiivennyt yksikään vihitty pappi.

        #Minä en luota pappeihin, koska he puhuvat valhetta.#

        En väitä mitään. Toin esille, että yleistämisesi on typerää.


      • tulipa-nyt-mieleen kirjoitti:

        Tuossa on ongelmana se, että pastoraalikoulutuksessakin jatketaan samalla linjalla, ei siellä lueta muita kuin räisästen ja tällaisten teoksia. Vaikka siitäkin puolesta täytyy tietää, on kuitenkin yksipuolista tarjota vain tuota samaa. (Arvelisin että lukion oppikirjatkin ovat jo pelkkää riekkistä etc., vaikka tämä ei nyt pappeihin liity, mutta tietenkin juuri tuolla pastoraalikoulutuksessa tietenkin varmaan myös tämäntyyppisiä pelkästään)

        Voisi sanoa, että meille tulee sellaiset papit töihin, jotka on järjestelmällisesti aivopesty johonkin.

        Sen lisäksi esim. pisteitä ei saa, jos on saarnaharjoitus, ei saa sanoa saarnassa että Jesajan kirjassa kärsivä palvelija on profetia Jeesuksesta Kristuksesta. Tulee nolla pistettä, eikä läpäise. Järjestelmällinen kristinuskon hävitystyö on siis meneillään. Siinä mielessä, että aivan varmasti tuo profetia on ollut se, jossa Jeesus itsekin on avannut VT:n profetioita itsestään opetuslapsilleen ylösnousemuksensa jälkeen.

        " ei saa sanoa saarnassa että Jesajan kirjassa kärsivä palvelija on profetia Jeesuksesta Kristuksesta."

        Ei se olekaan profetia Kristuksesta. Paitsi tietysti "taaksepäin" profetoiden, kuten kristityt ovat tehneet, mutta se ei ole tekstin alkuperäinen tarkoitus.


      • Fundis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Teologisessa tiedekunnassa nimenomaan koetetaan selvittää ja oppia raamatun tekstien alkuperäinen tarkoitus kaiken käytettävissä olevan tiedon pohjalta. Ikävä kyllä se tarkoitus ei aina ole ollut se jonka fundikset sen ehdottomasti haluaisivat olevan.

        Mikä aina palautuu kunkin proffan omaksi mielipiteeksi. Tästä syystä teologeihin ei missään nimessä tule luottaa. Vain itse lukemalla Raamatun tekstiä saamme tiedon mikä on Jumalan tarkoitus ja tahto. Jumalan sana sellaisenansa on kokonansa totuus ja jopa mökin mummo voi sitä ymmärtää. Amen

        Ps. 119:142
        Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus.

        Ps. 119:160
        Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.


      • opinnoista_pappeudesta
        dogmatis kirjoitti:

        Teologisen tiedekunnan tieteen tekemisen taso on huono. He tekevät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä aineistosta, joka ei riitä todistukseksi. Tiedekunnassa tehdään hyödytöntä käsiteanalyysiä ja etsitään kiivaasti allegorisia selityksiä, jottei tarvitse uskoa totuutta. Teologian tutkijoiden kirjoista näkee selvästi sen, että heidän subjektiiviset mielipiteet vaikuttavat siihen, mitä kirjoittavat ja yrittävät todistaa. Tätä moskaa sitten syötetään lusikalla pappisopiskelijoille, jotka eivät pääse tentistä läpi, elleivät osaa ulkoa harhaoppeja.

        Tiedekunta tekee huonoa hedelmää. Sen näkee siitä, kuinka huonosti sieltä valmistuvat papit opettavat Raamattua.

        Itse poistaisin teologian maistereilta ylemmän korkeakoulututkinnon statuksen ja siirtäisin pappien kouluttamisen kirkkojen vastuulle.

        Teologisen tiedekunnan kautta opiskelijat saavat valmiuksia hoitaa ns. virkapapin tehtäviä luterilaisissa seurakunnissa. Tuo virkapappeus ei ole yksi yhteen sama kuin Uudessa testamentatissa mainittu uskovien pappeus. Uudessa testametissa seurakunnan erityisiin palvelutehtäviin kutsuttuja ei nimitetty papeiksi, vaan esimerkiksi vanhimmiksi, kaitsijoiksi - viimeksi mainittuja lähellä on pastorin nimike, apostoleiksi jne. Todetaan tässä lyhyesti, että luterilainen pappeus on nimenomaan luterilaisen kirkon oma nimike samalla tavalla kuin nimike kirkkoherra, jota sitäkään ei sellaisenaan ole Uudessa testamentissa. Pappeus oikeuttaa kirkossa hoitamaan sanan ja sakramenttien jakamisen virkaa. Kaiketi ainakin kirkkoherran ja seurakuntapastorin täytyy olla kirkon pappeja, piispasta ei tiedä. Martti Luther joutui tukeutumaan lähimpien ruhtinaiden myötävaikutukseen kamppailussa katolisen kirkon kanssa, joten silloisilla olosuhteilla oli merkittävä vaikutus siihen, miten luterilaiset kirkot organisoituivat suhteessaa julkiseen valtaan silloin ja myöhemmin. Luterilaiset joutuivat lisäksi kamppailemaan reformoitujen kirkkojen kanssa eri alueilla hallinneiden ruhtinaiden hyväksymisestä. Toiselle sijalle jääneen asema ei ollut useinkaan erityisen hyvä. Euroopassa ei vapaakirkollinen organisoituminen menestynyt erityisen hyvin, koska sellaisissa liikkeissä esiintyi usein esivallan vastaisuutta. Suomessa seurakuntien muodostuminen on ollut usein hyvänä pohjana myöhemmälle maalliselle kunnallishallinnolle. Syrjäisetkin seudut saivat koulutettuja ihmisiä paikallisiin seurakuntiin, jotka hoitivat monia nykyisten kuntien tehtäviä kansanopetuksesta lähtien. Tätä taustaa vasten tuo virkapappeus on ollut ihan asiallinen virka kansan parhaaksi. Lisäksi tuo virkapappeus ei ole voinut täysin estää elävän uskon etenemistä, vaikka se joskus onkin yrittänyt tehdä sen varsin vaikeaksi. Parhaimmillaan virkapappeus on ollut edistämässä Jumalan valtakunnan työtä.


      • tulipa-nyt-mieleen
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        " ei saa sanoa saarnassa että Jesajan kirjassa kärsivä palvelija on profetia Jeesuksesta Kristuksesta."

        Ei se olekaan profetia Kristuksesta. Paitsi tietysti "taaksepäin" profetoiden, kuten kristityt ovat tehneet, mutta se ei ole tekstin alkuperäinen tarkoitus.

        *En puhu nyt teologisesta tutkimuksesta, vaan saarnasta. Jos Repe Ruutikallo, ateisti ja pilkkuviivav. agnostikko puhuvat aidasta kun tässä puhutaan aidanseipäistä, olisi parempi, ettei ota osaa keskusteluun ollenkaan, erikoisesti jos on puhe varsinaisen kirkon asioista. Te töhräätte näitä ketjuja turhilla välispiikeillänne, eikä teillä ole koskaan aikomustakaan liittyä kirkkoon, eikä kummallakaan ymmärrettävästi ole mitään käsitystä kirkon tehtävästä, joten pidän täysin asiattomana ja huonona käytöksenä söhrätä keskustelun väliin. Miksi ateisti/agnostikko söhrää ja tunkee itsensä kirkon asioihin? Teillä on omat seuranne, eivätkö ne riitä? Tällä on vapaa-ajattelijoiden liittoa, täällä on agostikkoseurojakin varmaan jossain, täällä on vaikka mitä. Ei kirkko ole kaikkien maailmankatsomusten yhteenliittymä. Jos teillä on jotain epäselvyyttä siitä, niin menkää itseenne. Edes kerran elämässänne. Ja tämän enempää en kommentoi. (Ja arvaan jo vastauksennekin.)


      • Ruttokallo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Teologisessa tiedekunnassa nimenomaan koetetaan selvittää ja oppia raamatun tekstien alkuperäinen tarkoitus kaiken käytettävissä olevan tiedon pohjalta. Ikävä kyllä se tarkoitus ei aina ole ollut se jonka fundikset sen ehdottomasti haluaisivat olevan.

        Mitähän sinäkin puolitaitoinen nuppieläkeläinen luennoit mitä jossain yliopistossa muka opetetaan?


      • Ruttokallo kirjoitti:

        Mitähän sinäkin puolitaitoinen nuppieläkeläinen luennoit mitä jossain yliopistossa muka opetetaan?

        Heh, se on ihan julkista tietoa kyllä, mutta edellyttää tietysti lukutaitoa joten älä Ruttokalloseni suotta vaivaudu.


      • tulipa-nyt-mieleen kirjoitti:

        *En puhu nyt teologisesta tutkimuksesta, vaan saarnasta. Jos Repe Ruutikallo, ateisti ja pilkkuviivav. agnostikko puhuvat aidasta kun tässä puhutaan aidanseipäistä, olisi parempi, ettei ota osaa keskusteluun ollenkaan, erikoisesti jos on puhe varsinaisen kirkon asioista. Te töhräätte näitä ketjuja turhilla välispiikeillänne, eikä teillä ole koskaan aikomustakaan liittyä kirkkoon, eikä kummallakaan ymmärrettävästi ole mitään käsitystä kirkon tehtävästä, joten pidän täysin asiattomana ja huonona käytöksenä söhrätä keskustelun väliin. Miksi ateisti/agnostikko söhrää ja tunkee itsensä kirkon asioihin? Teillä on omat seuranne, eivätkö ne riitä? Tällä on vapaa-ajattelijoiden liittoa, täällä on agostikkoseurojakin varmaan jossain, täällä on vaikka mitä. Ei kirkko ole kaikkien maailmankatsomusten yhteenliittymä. Jos teillä on jotain epäselvyyttä siitä, niin menkää itseenne. Edes kerran elämässänne. Ja tämän enempää en kommentoi. (Ja arvaan jo vastauksennekin.)

        "eikä teillä ole koskaan aikomustakaan liittyä kirkkoon"

        Olen luterilaisen kirkon jäsen.


    • lue.oikein

      "Parannuksen tehneet portot"???

      -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista.

      • kunhan-tuli-mieleen

        Ei Jeesus ollut niin raaka, ettei halunnut vapauttaa naisparkaa porton ammatistaan. Varmaan monet porton ammatin jättäneet häntä seurasivatkin, ja toiset antoivat heille ruokaa, niin ei tarvinnut porttona elää.


      • kunhan-tuli-mieleen

        Sinulle ehdottaisin, että lähtisit vapauttamaan kaikki länsimaissa olevat seksiorjatyöläiset, toki voit kolmanteenkin maailmaan lähteä pelastamaan heitä . Täällä länsimaissakin on portoiksi pakotettuja. Ja länsimaissa olevat laiskat muka köyhät, jotka kuvittelevat, että porton ammattiin pitää ryhtyä ja vielä ylpeilevät sillä, eivät ole mitään Jeesuksen suosikkeja.

        Kaikki Jeesuksen aikaiset portot tekivät sitä ihan todellisesta pakosta, tai muuten kuoltiin nälkään tai sitten joku oli pakottanut.


      • Fundis

        ""Parannuksen tehneet portot"???

        -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista."

        Näin se on, että Jumala ei enää näe ex-porton syntejä eikä näe häntä enää porttona. Sama koskee homoseksuaaleja. Parannuksen tehnyt ex-homo on saanut syntinsä anteeksi ja Jeesuksen Sanat "Älä enää syntiä tee" koskee näitä nykyuskovaisia riippumatta mitä syntiä on joskus tehnyt. Amen


      • dfgdgdfgd

        Nimimerkki lue.oikein sanoi: "Parannuksen tehneet portot"???

        -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista. "

        Sinä 'lue.oikein' olet osaamaton eksyttäjä. Jeesus vaati porttoa tekemään parannuksen eli lopettamaan synnin tekemisen:

        Joh 8:3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta...
        11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.

        Kun Jeesus sanoi tulleet katumukseen, Jeesus tarkoittaa parannuksen tekemistä. Portot ja publikaanit menevät taivaaseen ennemmin kuin papit, koska papit eivät tehneet parannusta.

        Mt 21: 31 ...Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.


      • kunha-tuli-mieleen
        kunhan-tuli-mieleen kirjoitti:

        Sinulle ehdottaisin, että lähtisit vapauttamaan kaikki länsimaissa olevat seksiorjatyöläiset, toki voit kolmanteenkin maailmaan lähteä pelastamaan heitä . Täällä länsimaissakin on portoiksi pakotettuja. Ja länsimaissa olevat laiskat muka köyhät, jotka kuvittelevat, että porton ammattiin pitää ryhtyä ja vielä ylpeilevät sillä, eivät ole mitään Jeesuksen suosikkeja.

        Kaikki Jeesuksen aikaiset portot tekivät sitä ihan todellisesta pakosta, tai muuten kuoltiin nälkään tai sitten joku oli pakottanut.

        Muuten tämä ylpeä länsimaalainen porttous kattaa myös kaikki, jotka uran, maineen tai minkä muun vuoksi "myyvät" itseään, vaikka ei ollakaan muka porttoja. Aivan turha kuvitella olevansa Jeesuksen suosikki, päinvastoin. Jopa pehmopornoa tunkevat tulevat olemaan ankaran tuomion alla, sillä he viettelevät niitä lapsia. Kaikki jotka näyttävät näille villityksille peukkuja, joutuvat samoin tuomittavaksi, koska he ovat turmelemassa lapsia ja nuoria.
        Ei ole todellakaan ylvästä olla porton ammatissa ja heitä saa aivan avoimesti paheksua,(jos ei ole kyse pakotetusta seksityöläisestä tai vastaavasta seksiorjasta. ) Ja seksikaupat olkoon tosiaan erikseen, niin että ihminen joutuu julkisesti häpäisemään itsensä kävellessään ovesta sisään, eikä niin, että sitä tungetaan tavallisella uutissivulla kaiken aikaa. Länsimaat alkavat olemaan täynnä ylpisteleviä porttoja.

        Ei Jeesus katso hyvällä edes sellaista, joka lähtee puhumaan törkeitä puhelimeen, kun ei muka tule toimeen pienellä opintorahalla.


      • Totte.Aaamus
        dfgdgdfgd kirjoitti:

        Nimimerkki lue.oikein sanoi: "Parannuksen tehneet portot"???

        -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista. "

        Sinä 'lue.oikein' olet osaamaton eksyttäjä. Jeesus vaati porttoa tekemään parannuksen eli lopettamaan synnin tekemisen:

        Joh 8:3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta...
        11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.

        Kun Jeesus sanoi tulleet katumukseen, Jeesus tarkoittaa parannuksen tekemistä. Portot ja publikaanit menevät taivaaseen ennemmin kuin papit, koska papit eivät tehneet parannusta.

        Mt 21: 31 ...Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.

        "Mt 21: 31 ...Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä."

        Tuo on totta, että menee taivaasen portot ja julkisyntiset kuin kirkon papit. Syntiset ymmärtää tehdä parannusta ja ottaa vastaan uskon Jeesukseen, mutta kirkon papit eivät ymmärrä tehdä parannusta eivätkä siis tule uskoon Jeesukseen.


      • Luukas.Lorttonen.69
        Fundis kirjoitti:

        ""Parannuksen tehneet portot"???

        -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista."

        Näin se on, että Jumala ei enää näe ex-porton syntejä eikä näe häntä enää porttona. Sama koskee homoseksuaaleja. Parannuksen tehnyt ex-homo on saanut syntinsä anteeksi ja Jeesuksen Sanat "Älä enää syntiä tee" koskee näitä nykyuskovaisia riippumatta mitä syntiä on joskus tehnyt. Amen

        Onx portto sama kuin lortto?


      • dogmatikos
        Luukas.Lorttonen.69 kirjoitti:

        Onx portto sama kuin lortto?

        "Portto" ei ole enää paljon käytössä nykykielessä, mutta tarkoittaa edelleen henkilöä, joka myy seksiä. "Lortto" on hiukan arkityylinen, mutta tarkoittaa samaa.


    • luetko.oikein

      "Mene, äläkä enää tee syntiä"
      Mitä tämä sitten tarkoittaa?

      • Fundis

        Parannuksen tehnyt ex-homo on saanut syntinsä anteeksi ja Jeesuksen Sanat "Älä enää syntiä tee" koskee näitä nykyuskovaisia riippumatta mitä syntiä on joskus tehnyt. Tämä Jeesuksen Sana koskee tietenkin myös heteroita mitä syntiä ovat ikinä tehneetkään. Amen

        1. Joh. 3:9

        Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.


    • Suukku_auki_portot

      "Parannuksen tehneet portot"???

      -Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista.

      Juurikin näin.

      Ja nyt on kassit täynnä.
      Jeesus tulee, oletko valmis?

      • älä.himoitse

        "Jeesus hyväksyi portot sellaisenaan koska nämä uskoivat häneen. Jeesus ei vaatinut porton ammatista luopumista."

        Mutta synnistä tuli luopua. Synti käskyjen rikkomista ja eräs käsky on "Älä himoitse" eikä edes portto saa yllyttää ketään himoon ja syntiin.


      • näin.on

        Jeesus vaati laati noudattamista sillä uhalla, että menettää pelastuksensa. Tästä Raamatun kohdasta tulee monelle papille este päästä taivaaseen:

        Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • jumalan.armo.halventuu
        näin.on kirjoitti:

        Jeesus vaati laati noudattamista sillä uhalla, että menettää pelastuksensa. Tästä Raamatun kohdasta tulee monelle papille este päästä taivaaseen:

        Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Fundishihhulaisen erottaa uskovista siitä, että hän aina käsittelee muiden syntisyyttä, mutta unohtaa puhua omastaan. Se on vielä enemmän osoittelevaa, kuin evankelioivaa. Puhdistus kohdistuu aina yhteen viholliskuvaan kerrallaan ja nyt tulilinjalle ovat joutuneet luterilaiset papit, joita pahalla silmällä yritetään mustamaalata Raamatusta säikeitä repimällä.


      • sano.sinä.sitten
        jumalan.armo.halventuu kirjoitti:

        Fundishihhulaisen erottaa uskovista siitä, että hän aina käsittelee muiden syntisyyttä, mutta unohtaa puhua omastaan. Se on vielä enemmän osoittelevaa, kuin evankelioivaa. Puhdistus kohdistuu aina yhteen viholliskuvaan kerrallaan ja nyt tulilinjalle ovat joutuneet luterilaiset papit, joita pahalla silmällä yritetään mustamaalata Raamatusta säikeitä repimällä.

        Ketkä tällä palstalla ovat fundishihhuleita?


      • eiluokitellaihmisiä
        jumalan.armo.halventuu kirjoitti:

        Fundishihhulaisen erottaa uskovista siitä, että hän aina käsittelee muiden syntisyyttä, mutta unohtaa puhua omastaan. Se on vielä enemmän osoittelevaa, kuin evankelioivaa. Puhdistus kohdistuu aina yhteen viholliskuvaan kerrallaan ja nyt tulilinjalle ovat joutuneet luterilaiset papit, joita pahalla silmällä yritetään mustamaalata Raamatusta säikeitä repimällä.

        Liberaalien ongelma on se, että he haluavat ottaa uskonnosta vain rusinat pullasta. Kun joku vaatii Jumalan tahdon alle alistumista, niin se ei käy, ei käy, kun se ei käy.

        Liberaalit vetoavat armoon, joka antaisi luvan rikkoa lakia vastaan niin paljon kuin ehtii.

        Ehkä on paikallaan sellainen keskustelu, jossa nostetaan esille uskovat vastuu tehdä parannus synneistä. Ei taivaassakaan saa elää Jumalan tahtoa rikkoen. Jos ei maan päällä osaa elää Jumalan käskyjen mukaan, niin miten taivaaseen voisi päästä?


    • Suurten_kysymysten

      Isä, Poika ja Pyhä-henki?

      Mikä tuo trio on?

      Onko tuo Pyhä-henki nyt sitte se Portto?

      Onko tässä konkinlainen gang-bang menossa?

      • Tämä.On.Totuus

        Kysymyksesi ovat törkeitä. Olen sitä mieltä, että vaikka esitit kysymyksiä, niin ne olivat retorisia kysymyksiä, joihin ei odotetakaan vastauksia.

        Sinä pilkkasit Pyhää Henkeä törkeillä kirjoituksillasi. Et voi enää pelastua.


      • Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Kysymyksesi ovat törkeitä. Olen sitä mieltä, että vaikka esitit kysymyksiä, niin ne olivat retorisia kysymyksiä, joihin ei odotetakaan vastauksia.

        Sinä pilkkasit Pyhää Henkeä törkeillä kirjoituksillasi. Et voi enää pelastua.

        Älä viitsi leikkiä Jumalaa ja kirjoittaa tuota "Et voi enää pelastua." Pyhän Hengen pilkka on lopullinen paatumuksen tila, jolloin ihminen ei enää koskaan tee parannusta. Niin kauan kuin itse kukin on elossa, hänellä on mahdollisuus palata uudelleen Jumalan yhteyteen, sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". (Room. 10:13)


      • Tämä.On.Totuus
        Tipale kirjoitti:

        Älä viitsi leikkiä Jumalaa ja kirjoittaa tuota "Et voi enää pelastua." Pyhän Hengen pilkka on lopullinen paatumuksen tila, jolloin ihminen ei enää koskaan tee parannusta. Niin kauan kuin itse kukin on elossa, hänellä on mahdollisuus palata uudelleen Jumalan yhteyteen, sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". (Room. 10:13)

        Edellä tapahtui Pyhän Hengen pilkan synti ja hän ei voi pelastua. Hyväksy se !!!

        Opetat Pyhän Hengen pilkan väärin.

        Jeesus opetti totuuden mukaisesti ja se ei miellyttänyt fariseuksia, jotka opettivat omia ihmisoppejaan. Jumala vahvisti Jeesuksen puheet oikeiksi niin, että Jeesus teki suuria voimatekoja. Fariseukset lisäsivät vastustamisen määrää pilkkaamalla voimateot pahojen henkien aikaansaamiksi. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa. He vastustivat Pyhää Henkeä ja menettivät pelastuksensa. Pyhää Henkeä ei pidä pilkata muutenkaan, koska se johtaa pelastuksen välittömään ja pysyvään menetykseen. Sääntö koskee myös sinua - varoitan !!!

        Mark. 3: 22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.


      • sittenkin.pelastuu
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Edellä tapahtui Pyhän Hengen pilkan synti ja hän ei voi pelastua. Hyväksy se !!!

        Opetat Pyhän Hengen pilkan väärin.

        Jeesus opetti totuuden mukaisesti ja se ei miellyttänyt fariseuksia, jotka opettivat omia ihmisoppejaan. Jumala vahvisti Jeesuksen puheet oikeiksi niin, että Jeesus teki suuria voimatekoja. Fariseukset lisäsivät vastustamisen määrää pilkkaamalla voimateot pahojen henkien aikaansaamiksi. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa. He vastustivat Pyhää Henkeä ja menettivät pelastuksensa. Pyhää Henkeä ei pidä pilkata muutenkaan, koska se johtaa pelastuksen välittömään ja pysyvään menetykseen. Sääntö koskee myös sinua - varoitan !!!

        Mark. 3: 22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Raamatussa sanotaan:"He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki."

        Kuka täällä totesi, että gang-bang meni juuri näin päin. Ei kukaan. Ehkä Jeesus olikin päällä?


      • Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Edellä tapahtui Pyhän Hengen pilkan synti ja hän ei voi pelastua. Hyväksy se !!!

        Opetat Pyhän Hengen pilkan väärin.

        Jeesus opetti totuuden mukaisesti ja se ei miellyttänyt fariseuksia, jotka opettivat omia ihmisoppejaan. Jumala vahvisti Jeesuksen puheet oikeiksi niin, että Jeesus teki suuria voimatekoja. Fariseukset lisäsivät vastustamisen määrää pilkkaamalla voimateot pahojen henkien aikaansaamiksi. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa. He vastustivat Pyhää Henkeä ja menettivät pelastuksensa. Pyhää Henkeä ei pidä pilkata muutenkaan, koska se johtaa pelastuksen välittömään ja pysyvään menetykseen. Sääntö koskee myös sinua - varoitan !!!

        Mark. 3: 22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Tajuatko millaisen epätoivoisen ahdistuksen saatat aiheuttaa ihmisille, jotka tuskailevat sen kanssa, ovatko tehneet tuon Pyhän Hengen pilkka -synnin?


      • Tämä.On.Totuus
        Tipale kirjoitti:

        Tajuatko millaisen epätoivoisen ahdistuksen saatat aiheuttaa ihmisille, jotka tuskailevat sen kanssa, ovatko tehneet tuon Pyhän Hengen pilkka -synnin?

        Hänestä tuli varoittava esimerkki. Jos hän saa epätoivoa, niin sanon vaan, että antaa kuolleitten haudata kuolleet. Älkää tehkö samaa kuoleman syntiä. Älkää pilkatko Pyhää Henkeä !!!


      • VELMIESJABRU

        Minä pakana en ota kantaa omaan pääsyyn mihinkään,paitsi ehkä vanhojentanssiin lukiossa,jossa kukaan ei huolinu tanssahtelemaan,ei kyllä pahemmin tussahtelemaankaan.Itse olen nyt sellainen harmiton juoppo,joka ei lähde VOLKKARILLA ajamaan seuraavana päivänä.Vaan ylihuomenna ! kyllä poliisit ovat iloisia ! 😛


      • VarokaaPappiPaavolaa

      • näin.on
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Edellä tapahtui Pyhän Hengen pilkan synti ja hän ei voi pelastua. Hyväksy se !!!

        Opetat Pyhän Hengen pilkan väärin.

        Jeesus opetti totuuden mukaisesti ja se ei miellyttänyt fariseuksia, jotka opettivat omia ihmisoppejaan. Jumala vahvisti Jeesuksen puheet oikeiksi niin, että Jeesus teki suuria voimatekoja. Fariseukset lisäsivät vastustamisen määrää pilkkaamalla voimateot pahojen henkien aikaansaamiksi. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa. He vastustivat Pyhää Henkeä ja menettivät pelastuksensa. Pyhää Henkeä ei pidä pilkata muutenkaan, koska se johtaa pelastuksen välittömään ja pysyvään menetykseen. Sääntö koskee myös sinua - varoitan !!!

        Mark. 3: 22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Raamatussa on mainittu myös muita kuoleman syntejä, joita ei saa anteeksi. Yksi on se, että käyttää Jumalan nimeä petokseen. Tämä on kolmas käsky, mutta se on käännetty väärin suomalaisiin Raamattuihin niin, että käsky kieltäsi vain lausumasta turhaan Jumalan nimeä. 1992 käännöksen alaviitteessä on sananmukainen käännös kolmannesta käskystä.

        2 Moos 20:7 alaviitteessä on sanottu: Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.»

        Asiasta on hyvä opetusvideokin https://www.youtube.com/watch?v=nI8OtOfzUDE

        Tämä on taas yksi kohta Raamatusta, joka varoittaa nimenomaan pappeja. Jos käyttää papin virka-asua, ristiä ja Jumalan nimeä petollisella tavalla, niin sitä ei saa anteeksi.

        Raamattu on hyvin ankara papeille. On pakko pysyä Raamatussa kiinni, vaikka se aiheuttaisi kärsimystä papille. Jumala vaatii todella paljon papeilta ja heillä on kynnys korkealla päästä taivaaseen.


      • Tipale kirjoitti:

        Tajuatko millaisen epätoivoisen ahdistuksen saatat aiheuttaa ihmisille, jotka tuskailevat sen kanssa, ovatko tehneet tuon Pyhän Hengen pilkka -synnin?

        Tajuaa ja haluaakin aiheuttaa. Ei tuolla toimi omatunto eikä nuppi muutenkaan siten kuin sinulla tai ylipäätään normaaleilla ihmisillä.


    • dogmatis

      Katsotaan, mitä Raamattu opettaa tuomiosta helvettiin. Helvetti on paikka, joka on:

      - hyvin kuumaa ja sinne joutunut kokevat koko ajan viiltävää palovamman kipua
      - kivut ovat niin kovat, että poskilihaksia kouristelee hampaita kiristellen
      - siellä on koko ajan kova jano
      - siellä ei saa lepoa ollenkaan
      - pimeä/hämärä paikka, joka on epämiellyttävä katsoa
      - se haisee pahalta
      - tuomio on ikuinen ja eikä lakkaa koskaan.

      Papit saavat kivuliaimmat paikat, koska ovat eksyttäneet muitakin sinne. Jeesus oli hyvin ankara ja sanoi, että papin on parempi ottaa myllynkivi kaulaansa ja hypätä mereen, kuin eksyttää yksikin ihminen kadotukseen.

      • näin.on

      • dfgdfgdgd



    • sanansaattaja-

      Luterilaiset papit ovat niin uppiniskaisia, etteivät tunne Paimenensa ääntä. Tässä on heidän Paimenensa ääntä ja tällä kertaa Juudaan Leijonan ominaisuudessa.

      Ester Aili Heinonen on saanut 1.3.2010 profetian Suomen kirkon johtajille. Siinä nuhdellaan kirkon johtoa synneistä ja kerrotaan, että Jumala tulee rankaisemaan Suomen kirkkoja siten, että ottaa heiltä paljon rahaa pois. Moni pappi joutuu leivättömän pöydän äärelle. Luterilaisen kirkon eläkejärjestelmässä on yli 3 miljardin kattamaton vastuuvajaus, joten eläkkeetkin saattavat olla vaakalaudalla.

      Herra sanoo:

      "Katsokaa kuinka olette vaeltaneet. Teidän kunnianne on tullut teidän häpeäksenne. Olette huutaneet Minun nimeäni, juhlineet, profetoineet korvasyyhyjenne mukaan, väärinkäyttäneet Minun nimeäni, julistaneet ja laulaneet, mutta teidän sydämenne on ollut kaukana Minusta.

      Olen puhunut teille rakkaudella, osoittanut armoa, armon päälle. Koska ette ole ottaneet vastaan Minun puhettani, Minä annan teille kuritusta. Olette rakentaneet temppeleitä ja syöneet köyhältä leivän ja halveksineet niitä, jotka hengessä ovat vaeltaneet. Teidän hengelliset huoneenne jäävät tyhjiksi ja autoiksi.

      Olette ottaneet vallan välikappaleiksi johtajia, joita Minä, Herra en ole valinnut. Maailmasta olette kopioineet mallin johtajuudesta. Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta. Taivaallinen järjestys on toisenlainen. Odotatte apua talouteenne luottaen maallisiin. Suomen valtio ei tule jatkossa antamaan teille avustuksia, vaikka sitä odotatte. Tulen rakkaudessani riisumaan teidät, mielenne ja komiteanne, kun aika tulee.

      Nyt te nauratte ja pilkkaatte päätänne nyökytellen. Mutta ette tiedä, mitä on edessä. Olette oman kunnian pyytäjiä ja olette sokaisseet viattomat, jotka ovat tahtoneet Herraa palvella. Varat jotka olisin heille halunnut antaa sielujen pelastukseksi, olette käyttäneet väärin. Niitä, joita Minä rakastan, Minä nuhtelen ja kuritan, sanoo Herra. "Menkää pois Minun tyköäni", sanoi Jeesus, kun monet tulevat taivaan portille ja esittelevät siellä, että sinun nimessäsi me paransimme sairaita ja teimme ihmetekoja. Mutta Jeesus sanoo, että: "Minkä te olette tehneet vähimmäisistä, Minun pienimmille, te olette tehneet Minulle tehneet".

      Minulla on piskuinen lauma, joka on säilyttänyt ensirakkautensa Minuun. Minä Herra kuulen pyyntönne, vastaan rukouksiinne. Vielä vähän aikaa kärsitte pilkkaa. Maailman lapset antavat teistä hyvän todistuksen. Ne jotka ovat eksyneet pois totuudesta, palavat huonesiinne. Älkää peljätkö. Nyt on pelastuksen päivä. Julistakaa, älkää pidätelkö, sillä Minä Herra Jeesus Kristus maksan teille palkan kaikesta."

      • iltalehden.horo.s.kooppi

        Tyhiä on Esterinkin ämpärit. Eipä viisauden sade päällemme ropise hänen sanoissaan.


      • näin.on
        iltalehden.horo.s.kooppi kirjoitti:

        Tyhiä on Esterinkin ämpärit. Eipä viisauden sade päällemme ropise hänen sanoissaan.

        Sinä et tunne Jumalaa. Minä uskon, että tämä on oikea profetia. Se on alkanut toteutuakin vuodesta 2010. Seurakuntien talous on ollut pelkästään alamäessä ja alamäki näyttää edelleen jatkuvan.


      • esterin.kahvinporot
        näin.on kirjoitti:

        Sinä et tunne Jumalaa. Minä uskon, että tämä on oikea profetia. Se on alkanut toteutuakin vuodesta 2010. Seurakuntien talous on ollut pelkästään alamäessä ja alamäki näyttää edelleen jatkuvan.

        Voi Pyhän Esterin Perse - ja tämäkö oli ennustaja. Anna mun nauraa.


      • Tämä.On.Totuus
        esterin.kahvinporot kirjoitti:

        Voi Pyhän Esterin Perse - ja tämäkö oli ennustaja. Anna mun nauraa.

        Sain tehtäväksi ilmoittaa sinulle, että karkea kielenkäyttösi edellä olevasta Jumalan puheesta lasketaan Pyhän Hengen pilkaksi (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."


      • esterin.kahvinporot
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Sain tehtäväksi ilmoittaa sinulle, että karkea kielenkäyttösi edellä olevasta Jumalan puheesta lasketaan Pyhän Hengen pilkaksi (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

        Pidäppä allahi läppää pienemmällä. Tulkitset nyt Raamattua kuin koraania. Pyynnöstäsi korjaan viestiäni korrektimpaan muotoon: no, voi Esterin Pyhä Perse! Kyllä tuo ennustajaeukko ei tiedä, mistä puhuu. Eikös Raaamatussa kielletä ukkapukka-marabut?


      • C..E.O
        näin.on kirjoitti:

        Sinä et tunne Jumalaa. Minä uskon, että tämä on oikea profetia. Se on alkanut toteutuakin vuodesta 2010. Seurakuntien talous on ollut pelkästään alamäessä ja alamäki näyttää edelleen jatkuvan.

        Luterilaisen kirkon hallinto on hidas kuin dinosaurus ja tilipäätösvuoden 2015 yhteenvetoja ei ole vieläkään netissä. Tilipäätöstilastot löytyvät vuodelle 2014 asti.

        Profetia puhuu siitä, että Jumala ottaa seurakunnilta rahaa pois. Luterilaisen kirkon seurakuntien yhdistelmä kertoo, että vuosien 2014-2010 välillä kassavirrat ovat olleet yhteensä 72 miljoonaa negatiiviset, mikä tarkoittaa sitä, että kassamenot ovat olleet 72 miljoonaa tuloja suuremmat. Seurakunnan sivulla ei ole varsinaista rahoituslaskelmaa, joten tuo luku perustuu heidän tulojen ja menojen tilastoon, jossa näyttää olevan puutteita, kuten esim. pitkäaikaisten lainojen nostot ovat epäselvät laskelmassa. Mutta tilasto kertonee kuitenkin sellaista, että rahat vähenevät koko ajan.

        Valtio on tehnyt leikkauksia kirkon yhteisöverotuloihin, jotka on korvattu vähemmän tuloja tuovalla valtionosuusjärjestelmällä ja muutos astui voimaan muistaakseni tämän vuoden alussa. Tältä järjestelmältä odotetaan vakaata ja ennustettavaa tuloa, mutta on päivän selvää, että valtio joutuu tekemään lisäleikkauksia tähän erään, koska valtion talous on kuralla.

        Tilanne olisi ollut vielä pahempi, ellei kirkko olisi pystynyt myymään omaisuuttaan, joista se sai tuloja vastaavana aikana 144 miljoonaa euroa. Ilman näitä tuloja kassa olisi ollut 216 miljoonaa pakkasella. Seurakunnilla on ollut paljon tontteja ja kiinteistöjä, joita se on myynyt kovaa tahtia. Kohta tämä lehmä on lypsetty kuivaksi.

        Lähde: http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp2?open&cid=Content2BB4B4

        Vapaiden suuntien seurakunnissa on taloudet myös heikentyneet huomattavasti. Olen kuullut, että erityisesti testamenttitulot ovat pienentyneet ja testamenttivarasto on tyhjentynyt eräissä seurakunnissa. Eräät helluntaiseurakunnat ovat rahoittaneet merkittävän osan menoista testamenttien kautta saaduilla kiinteistöillä ja muilla varoilla. Nyt tämä tie on lopussa.


      • C..E.O
        C..E.O kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon hallinto on hidas kuin dinosaurus ja tilipäätösvuoden 2015 yhteenvetoja ei ole vieläkään netissä. Tilipäätöstilastot löytyvät vuodelle 2014 asti.

        Profetia puhuu siitä, että Jumala ottaa seurakunnilta rahaa pois. Luterilaisen kirkon seurakuntien yhdistelmä kertoo, että vuosien 2014-2010 välillä kassavirrat ovat olleet yhteensä 72 miljoonaa negatiiviset, mikä tarkoittaa sitä, että kassamenot ovat olleet 72 miljoonaa tuloja suuremmat. Seurakunnan sivulla ei ole varsinaista rahoituslaskelmaa, joten tuo luku perustuu heidän tulojen ja menojen tilastoon, jossa näyttää olevan puutteita, kuten esim. pitkäaikaisten lainojen nostot ovat epäselvät laskelmassa. Mutta tilasto kertonee kuitenkin sellaista, että rahat vähenevät koko ajan.

        Valtio on tehnyt leikkauksia kirkon yhteisöverotuloihin, jotka on korvattu vähemmän tuloja tuovalla valtionosuusjärjestelmällä ja muutos astui voimaan muistaakseni tämän vuoden alussa. Tältä järjestelmältä odotetaan vakaata ja ennustettavaa tuloa, mutta on päivän selvää, että valtio joutuu tekemään lisäleikkauksia tähän erään, koska valtion talous on kuralla.

        Tilanne olisi ollut vielä pahempi, ellei kirkko olisi pystynyt myymään omaisuuttaan, joista se sai tuloja vastaavana aikana 144 miljoonaa euroa. Ilman näitä tuloja kassa olisi ollut 216 miljoonaa pakkasella. Seurakunnilla on ollut paljon tontteja ja kiinteistöjä, joita se on myynyt kovaa tahtia. Kohta tämä lehmä on lypsetty kuivaksi.

        Lähde: http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp2?open&cid=Content2BB4B4

        Vapaiden suuntien seurakunnissa on taloudet myös heikentyneet huomattavasti. Olen kuullut, että erityisesti testamenttitulot ovat pienentyneet ja testamenttivarasto on tyhjentynyt eräissä seurakunnissa. Eräät helluntaiseurakunnat ovat rahoittaneet merkittävän osan menoista testamenttien kautta saaduilla kiinteistöillä ja muilla varoilla. Nyt tämä tie on lopussa.

        Vielä sen verran, että kirkkojen jäsenmäärä on ollut koko ajan laskussa, mitä omalta osalta vähentää koko ajan seurakuntien tuloja. Jäsenkato eroamisten johdosta on ollut keskimäärin noin 1 - 1,5 % vuodessa. Kirkkoon kastettujen vauvojen määrä on muistaakseni laskenut alle sen, mitä jäseniä kuolee vuosittain. Näin ollen verotulot tulevat pitkällä aikavälillä huomattavasti laskemaan, kun suuret ikäluokat ovat hautausmaalla ja nuoria on entistä vähemmän kirkon jäsenenä.

        Kirkko rahoittaa eläkkeensä itse. On mainittu, että kirkon eläkejärjestelmässä on yli 3 miljardin euron edestä kattamattomia eläkevastuita. Kirkon liikevaihto on noin miljardi euroa vuodessa. Kirkolla on suuria vaikeuksia maksaa eläkkeet, jos sen tulopohja romahtaa, mikä on mahdollista.

        Kreikka on opettanut pankkeja Siperian kautta. Seurakuntien on vaikea saada lainaa tulevaisuudessa, jos niillä ei ole antaa sellaisia realivakuuksia, jotka ovat myytävissä. Kirkot ja hautausmaat eivät kelpaa kohta minkään arvoisiksi vakuuksiksi.


      • esterin.kahvinporot

        Jumalalta saatuna profetiana voin kertoa, että kiinteistövero ja terveyskeskusmaksut nousevat fundishihhulien Jumalan Sanaa parjaavan toiminnan vuoksi. Se on syössyt Suomen bruttokansantuotteen kasvun nollalinjalle moneksi vuodeksi ja tuo runsaita vesisateita kuin suoraan Esterin Pyhästä peestä.

        Tämä jatkuu niin kauan kuin fundishihhulointi tällä palstalla.


      • Tämä.On.Totuus
        esterin.kahvinporot kirjoitti:

        Jumalalta saatuna profetiana voin kertoa, että kiinteistövero ja terveyskeskusmaksut nousevat fundishihhulien Jumalan Sanaa parjaavan toiminnan vuoksi. Se on syössyt Suomen bruttokansantuotteen kasvun nollalinjalle moneksi vuodeksi ja tuo runsaita vesisateita kuin suoraan Esterin Pyhästä peestä.

        Tämä jatkuu niin kauan kuin fundishihhulointi tällä palstalla.

        Jatkat Pyhän Hengen pilkkaamista pilailemalla Jumalan sanan kanssa. Sinä senkun lapioit lisää tulisia hiiliä pääsi päälle. Voi sinua, mitä sinulle käykään.


      • Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Sain tehtäväksi ilmoittaa sinulle, että karkea kielenkäyttösi edellä olevasta Jumalan puheesta lasketaan Pyhän Hengen pilkaksi (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

        Missä muodossa tuo tehtävänanto tuli, suoraan päähänkö sanoina vai kuinka?


      • Mikä on todiste, että tuo todella oli Herran sanaa eikä Esterin omaa löpinää?

        Ei tietenkään mikään.


    • Erkkipappi

      Papin hommat on ihan oikeesti kivoja! Helepot hommat, hyvä palakka, ilimasta kahavia ja nisua taloissa. Suosittelen omasta kokemuksestani lämpöisesti näitä papinhommia ihan jokaiselle tytölle ja pojallekin!

    • fariseus.vai.publikaani

      Meillä konservatiivisilla uskovilla on lippuja taivaaseen yllin kyllin ja jakelemme niitä mielellämme.

      • Fundis

        Jeesus on se portti - ei uskovat. Amen


      • Fundis

        Se lisäys täytyy sitten vielä tehdä, että Jeesus antoi Pietarille taivasten valtakunnan avaimet. Tämä mm. tarkoittaa sitä, että uskovilla on Pyhän Hengen lahja, että osaa arvioida kuka on vielä tulossa ja kuka on sisään jo päässyt. Näin osaamme kohdistaa evankeliumin julistuksen oikeaan suuntaan.


      • antikonos
        Fundis kirjoitti:

        Se lisäys täytyy sitten vielä tehdä, että Jeesus antoi Pietarille taivasten valtakunnan avaimet. Tämä mm. tarkoittaa sitä, että uskovilla on Pyhän Hengen lahja, että osaa arvioida kuka on vielä tulossa ja kuka on sisään jo päässyt. Näin osaamme kohdistaa evankeliumin julistuksen oikeaan suuntaan.

        Omakehu haisee sanottiin ennen mutta nyt taitaa olla lisäksi myös farisealaisuutta.


      • näin.on

        Papilla eikä kellään muullakaan uskovalla ei ole valtaa julistaa kenenkään syntejä anteeksi annetuiksi ja taivaspaikkaa päälle eikä myöskään kieltää anteeksiantoa ja sen päälle helvetin rangaistusta.

        Mutta Pyhä Henki puhuu eräille Jumalan todistajille näkyjen kautta ja puheella, jolloin Pyhä Henki voi käskeä profeettaansa vapauttamaan ihmisen synneistä tai sitten kieltämään anteeksiannon. Tätä tarkoittaa tämä Raamatun kohta:

        Joh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jos ihminen ripittäytyy papille, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko on se, jonka Jeesus Kristus kuulee ja näkee. Syntien tunnustaminen johtaa viimeisellä tuomiolla vapauttavaan tuomioon. Pappia ei ole se, joka saa asiassa harkintavaltaa, mutta synnin tunnustaminen on hyödyllistä.

        Jaak 5: 16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.


      • soittakaa.Pasille
        näin.on kirjoitti:

        Papilla eikä kellään muullakaan uskovalla ei ole valtaa julistaa kenenkään syntejä anteeksi annetuiksi ja taivaspaikkaa päälle eikä myöskään kieltää anteeksiantoa ja sen päälle helvetin rangaistusta.

        Mutta Pyhä Henki puhuu eräille Jumalan todistajille näkyjen kautta ja puheella, jolloin Pyhä Henki voi käskeä profeettaansa vapauttamaan ihmisen synneistä tai sitten kieltämään anteeksiannon. Tätä tarkoittaa tämä Raamatun kohta:

        Joh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jos ihminen ripittäytyy papille, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko on se, jonka Jeesus Kristus kuulee ja näkee. Syntien tunnustaminen johtaa viimeisellä tuomiolla vapauttavaan tuomioon. Pappia ei ole se, joka saa asiassa harkintavaltaa, mutta synnin tunnustaminen on hyödyllistä.

        Jaak 5: 16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.

        "Mutta Pyhä Henki puhuu eräille Jumalan todistajille näkyjen kautta ja puheella"

        Ei se ole pyhä henki vaan oma hirveillä kierroksilla käyvä mielikuvitus.
        Miksei sitäkin voi Pyhäksi hengeksi sanoa, jos haluaa.


      • Fundis kirjoitti:

        Se lisäys täytyy sitten vielä tehdä, että Jeesus antoi Pietarille taivasten valtakunnan avaimet. Tämä mm. tarkoittaa sitä, että uskovilla on Pyhän Hengen lahja, että osaa arvioida kuka on vielä tulossa ja kuka on sisään jo päässyt. Näin osaamme kohdistaa evankeliumin julistuksen oikeaan suuntaan.

        Tosin ne "sisään päässeet" ovat keskimäärin 99,99 % kiinnostuneempia lahkosi järkeä halveksivista paasauksista kuin ulkopuolella olevat.


      • näin.on
        soittakaa.Pasille kirjoitti:

        "Mutta Pyhä Henki puhuu eräille Jumalan todistajille näkyjen kautta ja puheella"

        Ei se ole pyhä henki vaan oma hirveillä kierroksilla käyvä mielikuvitus.
        Miksei sitäkin voi Pyhäksi hengeksi sanoa, jos haluaa.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."


    • bingokuponki.käteen

      Tässä hiljan oli joku Esteri katsonut Tarot-korteistaan, että seurakuntien varat ehtyvät ehtymistään kuin Saudien öljylähteet. Tässä mielessä keskustelunaihe ja otsikko VAIN HARVA PAPPI PÄÄSEE TAIVAASEEN, voisi mahdollisesti pitää paikkansa. Seurakunnat sekä vapaissa suunnissa että evankelisluterilaisessa kirkossa ovat pulassa, sillä talouden kannalta katsottuna on vähenevässä määrin mahdollisuuksia pappien palkkaamisen.

      Osa Vapaakirkoista pienissä taajamissa jo homehtuu, koska niiden peruskorjaamiseen ei ole varaan. Todennäköisesti niistä tulee bingohalleja, joissa joulukinkku ja Juhla-Mokka houkuttelee jäljelle jäänyttä köyhtyvää syrjäseutua hiljentymään joulun viettoon bingokupongin äärelle.

      • sdfsdfsdfsfd

        Tiedän että jo nyt eräät helluntaiseurakunnat panttaavat kiinteistöjään ja nostavat hätälainoja, joilla maksetaan palkat. Tälläkin on rajansa.


      • RepeRuutikallo

        Bingohallit ovat hävinneet katukuvasta ainakin Tampereella, joten profetiasi on liikuttavan nostalginen.


      • C..E.O
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Bingohallit ovat hävinneet katukuvasta ainakin Tampereella, joten profetiasi on liikuttavan nostalginen.

        Helsingin seurakuntien hallintojohtaja kertoo haastattelussa, että seurakuntien tulot tulevat laskemaan 15 %. Jäsenmäärä laskee, kastettavien määrä laskee, suuret ikäluokat kuolevat pois, lama jyllää. Jäsenkatoa tulee kiihdyttämään seurakuntien tekemät veronkorotukset.

        http://www.valomerkki.fi/uutiset/seurakuntien-talous-yskii

        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/seurakuntien-talous-alamaessa-erittain-huolissaan-pitaa-olla/


      • C..E.O
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Bingohallit ovat hävinneet katukuvasta ainakin Tampereella, joten profetiasi on liikuttavan nostalginen.

        Suomen kuvalehti 6.1.2014:

        Jo usean vuoden ajan kirkko on kertonut taloudestaan vain huonoja uutisia. Vuodesta 2007 lähtien vuosikatteet ja tilikauden tulokset ovat olleet laskussa. Kolmen viime vuoden ajan ne ovat olleet historiallisen alhaisella tasolla.

        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/kirkolla-torjuntavoiton-vuosi-veropommi-kytee-nakopiirissa/

        MTV3 03.11.2013

        Kirkon talous kuralla

        Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat joutuvat myymään omaisuuttaan ja vähentämään toimintaansa kireän taloutensa takia.

        Kolmanneksella Suomen yli 300 seurakunnasta talous on tappiollista.

        Syynä talousvaikeuksiin ovat verotulojen pysähtyminen tai pieneneminen samaan aikaan, kun menot ovat nousseet.

        Kirkollisverolla nouspaineita

        Kirkollisvero on 1-2 prosenttia seurakunnasta riippuen. Viime vuonna kolmisenkymmentä seurakuntaa nosti veroprosenttia ja paineita ensi vuoden veronkiristyksille on.

        Vihdissä ensi vuoden kiristyksistä on jo päätetty.

        – Nostamme tuloveroja 0,25 prosenttiyksikköä. Korotamme maksuja esimerkiksi kerhotoiminnassa, vähennämme henkilöstöä ja myymme kiinteistöjä, luettelee Vihdin seurakunnan talousjohtaja Tapio Yliluoma.
        Tuhannet eroavat kirkosta

        Kirkon jäsenmäärä on laskenut vuosittain muutamalla kymmenellä tuhannella.

        Keskustelut muun muassa naispappeudesta, homoliitoista ja aborteista lisäävät kirkosta eroavien määrää.

        – Minun käsitykseni on se, että julkinen keskustelu suorastaan laukaisee näitä eroja, pohtii Kirkkohallituksen taloussuunnittelupäällikkö Pasi Pelander.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kirkon-talous-kuralla/2375028


    • Paskan_vitut

      Katoppas kuinka farisealainen jakelee omavaltaisesti tuomioitaan.

      " Tämä.On.Totuus

      11.8.2016 16:25
      Kysymyksesi ovat törkeitä. Olen sitä mieltä, että vaikka esitit kysymyksiä, niin ne olivat retorisia kysymyksiä, joihin ei odotetakaan vastauksia.

      Sinä pilkkasit Pyhää Henkeä törkeillä kirjoituksillasi. Et voi enää pelastua. "

      Ja minä kun ajattelin ihan viime metreillä pyytää anteeksi kaikki syntini, ihan koko hivakan ja luikahtaa sitten taivaan iloihin. Sinäkö nyt heittäydyt poikkiteloin Jumalan ja minun väliin.
      Minä uskon, että Jumala antaa sullen köpötestä, niinkuin muillekin farisealaisille runkkareille ja heittää sinut HELVETTIIN!

      • Viskaan_patut

        Sitte ei muuta kuin pinkoamaa ensimmäisel täydel vaakarivil kisaat jo taivasosuudest. Täyskupongist kinkku. Muist huutaa binko.


      • lkjlkjljlkjljljljlk

        Sinun pelisi on menetetty. Kielenkäyttösi on todella törkeää.


      • mikä.on.nopein.tie

        Oisko tuo kristinuskonnon Jumala nopein reitti ja tarvitaanko muissa uskoissa pidempiä liirumlaarummantroja?
        ## Ja minä kun ajattelin ihan viime metreillä pyytää anteeksi kaikki syntini, ihan koko hivakan ja luikahtaa sitten taivaan iloihin. ##


      • näin.on
        mikä.on.nopein.tie kirjoitti:

        Oisko tuo kristinuskonnon Jumala nopein reitti ja tarvitaanko muissa uskoissa pidempiä liirumlaarummantroja?
        ## Ja minä kun ajattelin ihan viime metreillä pyytää anteeksi kaikki syntini, ihan koko hivakan ja luikahtaa sitten taivaan iloihin. ##

        Jumala ei yleensä kerro, milloin on hänen elämänsä viimeinen päivä. Jos se niin menisi, niin ihminen eläisi riettaudessa kuin piru ja yrittäisi viimeisenä päivänä pelastua. Jumala vaatii, että parannus tulee tehdä tänään.


      • E..LO

        Raamattu kertoo selvät kriteerit Pyhän Hengen pilkalle. Sellaisen synnin voi havaita Raamattua hyvin tunteva.


    • Yksiselitteisesti

      Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Teillä "paremmilla" uskovaisilla taitaa olla taivvallisten wc-pönttöjen pesu edessä, jos nyt helvetin onnistutte jotenkin välttämään.

      • E.LO

        Oliko tämä nyt sinun panoksesi keskusteluun? Tuollaisia perustelemattomia heittoja ei kukaan ota vakavasti.

        Uskon, että papiston syntejä on aihetta nostaa esille. Sellaistahan työtä on tehnyt iät ja ajat Jumalan profeetat.


      • et.osaa.edes.hävetä
        E.LO kirjoitti:

        Oliko tämä nyt sinun panoksesi keskusteluun? Tuollaisia perustelemattomia heittoja ei kukaan ota vakavasti.

        Uskon, että papiston syntejä on aihetta nostaa esille. Sellaistahan työtä on tehnyt iät ja ajat Jumalan profeetat.

        Kuuluisaa ja kaikkien tuntemaa malkan kaivamista toisen silmistä vaikka omissa silmissäkin kirveltää.


      • sdfasdfa
        et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Kuuluisaa ja kaikkien tuntemaa malkan kaivamista toisen silmistä vaikka omissa silmissäkin kirveltää.

        Fariseukset kiinnittivät huomiota muihin ja itse eivät taipuneet parannuksen tekoon. Profeetoilla on oikeus nuhdella fariseuksia.


    • Aloituksen otsikko pitää paikkansa ainakin sen perusteella mitä papit itse kertovat uskostaan. Vähemmistö papeista uskoon enää omaan uskontunnustukseensa.

      • fdfgdf

        Papit sen lisäksi puhuvat yhtä ja tekevät muuta.


      • et.osaa.edes.hävetä
        fdfgdf kirjoitti:

        Papit sen lisäksi puhuvat yhtä ja tekevät muuta.

        Et sinä eikä Daavidintähtikään osaa edes hävetä jatkuvaa malkan kaivelua toisten silmistä.


      • et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Et sinä eikä Daavidintähtikään osaa edes hävetä jatkuvaa malkan kaivelua toisten silmistä.

        Miksi kirkko tekee tutkimuksia jos niiden lukeminen on heidän malkojensa kaivelua?!
        Etköhän sinä nyt yritä kääntää huomiosi minuun kirkon pappien ongelmasta?


      • et.osaa.edes.hävetä
        Daavidintähti kirjoitti:

        Miksi kirkko tekee tutkimuksia jos niiden lukeminen on heidän malkojensa kaivelua?!
        Etköhän sinä nyt yritä kääntää huomiosi minuun kirkon pappien ongelmasta?

        Papitkin ovat tavallisia ihmisiä joten heidän syntiensä esillä pitäminen ja niiden jatkuva kaivaminen täyttää varmasti lähimmäisten malkojen kaivamisen kriteerit kun vielä korostetaan, kuinka minä minä minä en enää tee syntiä ja olen kaikessa oikeassa.


      • et.osaa.edes.hävetä
        et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Papitkin ovat tavallisia ihmisiä joten heidän syntiensä esillä pitäminen ja niiden jatkuva kaivaminen täyttää varmasti lähimmäisten malkojen kaivamisen kriteerit kun vielä korostetaan, kuinka minä minä minä en enää tee syntiä ja olen kaikessa oikeassa.

        Vielä törkeämmäksi sen tekee se, kun malkan kaivaja ei kuulu edes kirkkoon.


      • et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Papitkin ovat tavallisia ihmisiä joten heidän syntiensä esillä pitäminen ja niiden jatkuva kaivaminen täyttää varmasti lähimmäisten malkojen kaivamisen kriteerit kun vielä korostetaan, kuinka minä minä minä en enää tee syntiä ja olen kaikessa oikeassa.

        Papit eivät ole tavallisia ihmisiä kirkossa vaan paimenia jotka vastaavat kirkon opista. Heillä on hengellinen vastuu ja pappisvala heitä velvoittaa. Jos kirkko ei kestä pappiensa uskon tilaa tutkimukset tulee lopettaa tai ainakin tulokset salata. Vai mikä sinun ratkaisusi olisi pappien tilan salaamiseen?
        Kyllä jokainen ihminen - myös sinä ja minä - teemme syntiä vaikka enme sitä tahtoisikaan joten älä julista synnittömyyttäsi ja oikeassa olemistasi koska se on Jumalan sanan vastaista.


      • et.osaa.edes.hävetä
        Daavidintähti kirjoitti:

        Papit eivät ole tavallisia ihmisiä kirkossa vaan paimenia jotka vastaavat kirkon opista. Heillä on hengellinen vastuu ja pappisvala heitä velvoittaa. Jos kirkko ei kestä pappiensa uskon tilaa tutkimukset tulee lopettaa tai ainakin tulokset salata. Vai mikä sinun ratkaisusi olisi pappien tilan salaamiseen?
        Kyllä jokainen ihminen - myös sinä ja minä - teemme syntiä vaikka enme sitä tahtoisikaan joten älä julista synnittömyyttäsi ja oikeassa olemistasi koska se on Jumalan sanan vastaista.

        Valehtelet ja käännät asiat ylösalaisin ja sivuun siitä mistä todella puhutaan erittäin vastenmielisellä tavalla. Ja vielä luulet olevasi täydellinen uskovainen joka neuvoo koko luomakuntaa. Et todellakaan osaa edes hävetä.


      • et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Valehtelet ja käännät asiat ylösalaisin ja sivuun siitä mistä todella puhutaan erittäin vastenmielisellä tavalla. Ja vielä luulet olevasi täydellinen uskovainen joka neuvoo koko luomakuntaa. Et todellakaan osaa edes hävetä.

        Voisitko hieman perustella mitä olen kääntänyt ylösalaisin tai valehdellut?


      • päivänselväjuttu
        et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Valehtelet ja käännät asiat ylösalaisin ja sivuun siitä mistä todella puhutaan erittäin vastenmielisellä tavalla. Ja vielä luulet olevasi täydellinen uskovainen joka neuvoo koko luomakuntaa. Et todellakaan osaa edes hävetä.

        Jumala vaatii papeilta enemmän kuin muilta. Jumala tuomitsee papit myös ankarammin kuin muut (Jaak 3:1).

        Totuus on se, että jos pappi ei hyväksy joka ikistä sanaa Raamatusta, niin pelastus on hyvin epävarmaa ja moni pappi ei pelastu (Mt 5:17-20, 7:21-23, 2 Piet 3:15,16).

        Luterilaiset papit poikkeavat keskeisistä Raamatun säännöistä lähes kaikki, koko ajan ja lukuisten Raamatun sääntöjen kohdalla. Aloittaja on ymmärtänyt oikein, ettei virkapapistolla ole juurikaan mahdollisuuksia, jolleivat tee parannusta.

        Raamattu opettaa senkin, että virkapapisto on niin täynnä kirjanoppineisuutta, etteivät he näe syntejään eivätkä tee parannusta. Portoilla ja publikaaneilla on toinen asenne. Tämä pätee tänäkin päivänä.


      • tajusitko.vihdoin
        et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Valehtelet ja käännät asiat ylösalaisin ja sivuun siitä mistä todella puhutaan erittäin vastenmielisellä tavalla. Ja vielä luulet olevasi täydellinen uskovainen joka neuvoo koko luomakuntaa. Et todellakaan osaa edes hävetä.

        Menitkö jo häpeämään evl?


      • DTlle6-0.taas
        et.osaa.edes.hävetä kirjoitti:

        Valehtelet ja käännät asiat ylösalaisin ja sivuun siitä mistä todella puhutaan erittäin vastenmielisellä tavalla. Ja vielä luulet olevasi täydellinen uskovainen joka neuvoo koko luomakuntaa. Et todellakaan osaa edes hävetä.

        Mitkäs olikaan ne räyhiksen tuntomerkit kun hänelle esitetään asiallinen kysymys?
        Sinä ainakin ensin kävit henkilöön, sitten vittuilit lisää ja lopuksi häivyit!


      • ei-ihan-noinkaan

        Tuossa vähän liioittelet. Ei se nyt sentään joku pikku vähemmistö ole.


    • muut_työntekijät

      Aloittaja on oikeassa. Sama velvoittavuus Jumalansanassa pysymisessä koskee myös muita työntekijöitä kirkossa.

      • sammahäär

        Aamen !!!


      • kirkko.sitä.ja.tätä

        # Sama velvoittavuus Jumalansanassa pysymisessä koskee myös muita työntekijöitä kirkossa. #

        Mites sen vain kirkkoon rajaat? Kyllä sama velvoitus pitäisi koskea myös sinua!

        Se malka toisen silmässä on niiiiiiiin helppo havaita, mutta katso peilii itse ensin.


      • sdfsdfsdf
        kirkko.sitä.ja.tätä kirjoitti:

        # Sama velvoittavuus Jumalansanassa pysymisessä koskee myös muita työntekijöitä kirkossa. #

        Mites sen vain kirkkoon rajaat? Kyllä sama velvoitus pitäisi koskea myös sinua!

        Se malka toisen silmässä on niiiiiiiin helppo havaita, mutta katso peilii itse ensin.

        Tässä keskustelussa on osoitettu, että vain hyvin harva pappi pääsee taivaaseen. Ennemmin portot ja publikaanit pääsevät taivaaseen, koska he tekevät parannuksen, mutta papit jatkavat sitkeästi ihmisoppien levittämistä. Papit eivät tee parannusta, koska he ovat niin täynnä väärää kiranoppineisuuttaan, etteivät huomaa rikkovansa jokaista sellaista Raamatun kohtaa vastaa, jossa Jeesus varoitti papin menettävän pelastuksensa. Papilla kun on aina jokin doktriini takataskussa, jolla hän kumoaa Raamatun Sanaa. Papeilla on väärää pelastusvarmuutta.


      • jumalako.olet
        sdfsdfsdf kirjoitti:

        Tässä keskustelussa on osoitettu, että vain hyvin harva pappi pääsee taivaaseen. Ennemmin portot ja publikaanit pääsevät taivaaseen, koska he tekevät parannuksen, mutta papit jatkavat sitkeästi ihmisoppien levittämistä. Papit eivät tee parannusta, koska he ovat niin täynnä väärää kiranoppineisuuttaan, etteivät huomaa rikkovansa jokaista sellaista Raamatun kohtaa vastaa, jossa Jeesus varoitti papin menettävän pelastuksensa. Papilla kun on aina jokin doktriini takataskussa, jolla hän kumoaa Raamatun Sanaa. Papeilla on väärää pelastusvarmuutta.

        Mietipä oletko ottanut suuremman roolin kuin on kohtuullista arvioidessasi TOISTEN ihmisten (olethan vielä ihminen) mahdollisuuksiin uskon asioissa.


      • dfgddfgdfg
        jumalako.olet kirjoitti:

        Mietipä oletko ottanut suuremman roolin kuin on kohtuullista arvioidessasi TOISTEN ihmisten (olethan vielä ihminen) mahdollisuuksiin uskon asioissa.

        Minä tiedän mitä teen. Olen saanut kehotuksen laittaa nämä tänne. Koska puhun totta niin, minua vastaan ei voi väittää mitään. Eikä kukaan olekaan pystynyt väittämään mitään vastaan. Totuus ei pala tulessakaan. Kuulkaa tai olkaa kuulematta. Tee sinä parannus. Jos lähdet torjumaan minut sen takia, että luen sinulle lakia, niin et tiedä kenet torjut. Eikä sillä olekaan mitään väliä, kuka olen. Jumalan Sanan pätevyys ei ole siitä kiinni, kukan sen lukee. On tullut aika varoittaa pappeja.


      • vanhemmistosta
        jumalako.olet kirjoitti:

        Mietipä oletko ottanut suuremman roolin kuin on kohtuullista arvioidessasi TOISTEN ihmisten (olethan vielä ihminen) mahdollisuuksiin uskon asioissa.

        Ai haluatko kuulla Jumalaa. No tässä papille, joka ei pelkää Jumalaa:

        Mt 18:6 6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Sak 14:2 Minä kokoan kaikki kansat
        taistelemaan Jerusalemia vastaan.
        Kaupunki valloitetaan,
        talot ryöstetään,
        naiset raiskataan,
        puolet kaupungin asukkaista
        viedään vieraaseen maahan.
        Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.

        Niin jäljelle jääneitä ei tuhota. Mutta he ehkä ovat jo silloin oppineet pelkäämään Jumalaa, koska ovat menettäneet kaiken ja kuitenkin jääneet eloon.

        Jumala on käyttänyt säännöllisin väliajoin Venäjän armeijaa Suomen kurittamiseen. Suomalaiset ovat viime vuosikymmenten aikana uinahtaneet sellaiseen uneen, ettei tuo karhu herää talviunestaan. Mutta nyt se on heräämässä ja kiukkuisena lähtee saalistamaan, kuten karhu tekee herättyään talviunestaan.

        Jumala käskee karhua, koska hän on Goog. Venäläiset sotilaat tulevat niiden rikollisten luo, jotka ovat suurimpia syntisiä. En ihmettelisi myöskään, jos Suomessa olevat muslimipakolaiset saisivat joukolla jonkin intifadaraivarin ja ryntäisivät kirkkoihin. He turhautuvat koko ajan, osalla on jo valmis tehtävä paholaishengiltä myös kiihottaa muut, kun käsky tulee ja koulutus Syyrian sekä Irakin sotakentiltä.

        Gideoninkin aikana Jumala laittoi sotilaat sekaisin ja surmaamaan toisiaan. Jumala ne muslimit Eurooppaan siirsi. Jumala on käyttänyt heitä jo nyt rankaisemisessa.

        Mistähän se Jumala tuomio alkaa? Tiedätkö pappi?

        Suurimmat synnit eivät ole niillä, jotka ovat varastaneet tai ehkä jopa huoranneet. Kuumimmat paikat helvetissä on varattu eksyttäjäpapeille.

        Suurin rikollinen on se pappi, joka on opettanut seurakuntalaiset pysymään erossa Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Sellainen hiljainen ja kiltisti elävä pappi, joka kiipeää puhujapömpeliin, muistaa köyhiä, mutta puhuu evankeliumia korvasyyhyyn ja opettaa seurakuntalaiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan. Sellaisen papin Kristus oksentaa suustaan ulos.

        Ilmestyskirja 3: 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. 18 Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. 19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

        Pappi tee parannus vielä kun se on mahdollista. Älä pelkää sitä, joka voi erottaa sinut papin virasta ja tehdä sinut työttömäksi. Pelkää sitä, joka voi viedä sinulta elämän leivän. Juoksukilpailut on käynnissä Riossa ja seurakunnissa. Vain voittaja palkitaan, muita sijoista ei kukaan puhu. Ne muut häviäjät eivät saa perintöosuutta taivasten valtakunnasta. Tie taivaaseen on kapea ja vain pieni osa ihmiskunnasta sinne pääsee.


      • jumalako.olet
        vanhemmistosta kirjoitti:

        Ai haluatko kuulla Jumalaa. No tässä papille, joka ei pelkää Jumalaa:

        Mt 18:6 6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Sak 14:2 Minä kokoan kaikki kansat
        taistelemaan Jerusalemia vastaan.
        Kaupunki valloitetaan,
        talot ryöstetään,
        naiset raiskataan,
        puolet kaupungin asukkaista
        viedään vieraaseen maahan.
        Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.

        Niin jäljelle jääneitä ei tuhota. Mutta he ehkä ovat jo silloin oppineet pelkäämään Jumalaa, koska ovat menettäneet kaiken ja kuitenkin jääneet eloon.

        Jumala on käyttänyt säännöllisin väliajoin Venäjän armeijaa Suomen kurittamiseen. Suomalaiset ovat viime vuosikymmenten aikana uinahtaneet sellaiseen uneen, ettei tuo karhu herää talviunestaan. Mutta nyt se on heräämässä ja kiukkuisena lähtee saalistamaan, kuten karhu tekee herättyään talviunestaan.

        Jumala käskee karhua, koska hän on Goog. Venäläiset sotilaat tulevat niiden rikollisten luo, jotka ovat suurimpia syntisiä. En ihmettelisi myöskään, jos Suomessa olevat muslimipakolaiset saisivat joukolla jonkin intifadaraivarin ja ryntäisivät kirkkoihin. He turhautuvat koko ajan, osalla on jo valmis tehtävä paholaishengiltä myös kiihottaa muut, kun käsky tulee ja koulutus Syyrian sekä Irakin sotakentiltä.

        Gideoninkin aikana Jumala laittoi sotilaat sekaisin ja surmaamaan toisiaan. Jumala ne muslimit Eurooppaan siirsi. Jumala on käyttänyt heitä jo nyt rankaisemisessa.

        Mistähän se Jumala tuomio alkaa? Tiedätkö pappi?

        Suurimmat synnit eivät ole niillä, jotka ovat varastaneet tai ehkä jopa huoranneet. Kuumimmat paikat helvetissä on varattu eksyttäjäpapeille.

        Suurin rikollinen on se pappi, joka on opettanut seurakuntalaiset pysymään erossa Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Sellainen hiljainen ja kiltisti elävä pappi, joka kiipeää puhujapömpeliin, muistaa köyhiä, mutta puhuu evankeliumia korvasyyhyyn ja opettaa seurakuntalaiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan. Sellaisen papin Kristus oksentaa suustaan ulos.

        Ilmestyskirja 3: 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. 18 Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. 19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

        Pappi tee parannus vielä kun se on mahdollista. Älä pelkää sitä, joka voi erottaa sinut papin virasta ja tehdä sinut työttömäksi. Pelkää sitä, joka voi viedä sinulta elämän leivän. Juoksukilpailut on käynnissä Riossa ja seurakunnissa. Vain voittaja palkitaan, muita sijoista ei kukaan puhu. Ne muut häviäjät eivät saa perintöosuutta taivasten valtakunnasta. Tie taivaaseen on kapea ja vain pieni osa ihmiskunnasta sinne pääsee.

        Sinä olet ilmiselvästi sillä puolella joka kuvittelee olevansa jotain parempaa ja suurempaa kuin tavallinen ihminen.


      • pappiminäkin
        jumalako.olet kirjoitti:

        Sinä olet ilmiselvästi sillä puolella joka kuvittelee olevansa jotain parempaa ja suurempaa kuin tavallinen ihminen.

        Jos pappina tuudittaudut sellaiseksi, että olen tässä vain tavallinen ihminen ja en tee parannusta, niin olet mukana siinä suurimmassa osassa ihmiskuntaa, joka löytää itsensä helvetistä ja mukana on paljon uskoviksi itseään luulleita Mt 25:1-13. Papilla ei ole valtaa päättää, miten sinne taivaaseen päästään. Noudata Jumalan lakia, äläkä etsi Paavalin kirjeistä yksittäisiä sanoja, joista saisi väännettyä harhaopin vapaudesta rikkoa lakia vastaan.

        Jeesus tiesi, mitä puhui. Niin ajankohtaiset sanat ovat nämä sanat papeille:

        Mt 21: 31 ..Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.

        Lk 7: 29 "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. 30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.

        Ne armolahjoja saaneet papit, jotka eivät noudattaneet lakia, joutuivat helvettiin. Tätä Raamatun kohtaa ei kumoa yksikään muu kohta Raamatusta, kuten ei Mt 5:17-20 jakeitakaan. Ei mikään kohta sitä tee. Tässä on tekstiä, jota sovelletaan pappien viimeisellä tuomiolla ja sen takia tämäkin teksti on Raamatussa.

        Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • jumalako.olet

        Minä en mikään pappi ole, etkä sinäkään. Trolli olet.


      • pappiolenminä
        jumalako.olet kirjoitti:

        Minä en mikään pappi ole, etkä sinäkään. Trolli olet.

        Kirjoitukseni on puhetta erityisesti papeille ja myös sinulle siitä huolimatta, puolustitko pappeja vai ei, oletko pappi vai ainoastaan netissä notkuva kommentoija eli nettipappi.

        Onko kommenttisi tähän kirjoitukseeni se, että väität minun olevan trolli. No voi hyvänen aika sentään. Etkö pysty laittamaan mitään järkevää näille sivuille. Et pysyt, koska kirjoitin juuri niin kuin asiat on Raamatussa opetettu.


      • muut_työntekijät
        kirkko.sitä.ja.tätä kirjoitti:

        # Sama velvoittavuus Jumalansanassa pysymisessä koskee myös muita työntekijöitä kirkossa. #

        Mites sen vain kirkkoon rajaat? Kyllä sama velvoitus pitäisi koskea myös sinua!

        Se malka toisen silmässä on niiiiiiiin helppo havaita, mutta katso peilii itse ensin.

        En rajannut vain kirkkoon, se havainto on sinun omassa niskassa. En kehota sinua katsomaan peiliin, vaan lukemaan viestiketjun uudestaan. Sinua, vain Sinua varten väännän rautalangasta. Kirkon papit nostettiin esiin, heidän pitää noudattaa Jumalan sanaa. Kirkossa on myös muitakin työntekijöitä. Myös heidän on noudatettava Jumalan sanaa, velvoittavuus ei koske vain pappeja. Muut työntekijät ovat samalla tavalla evankeliumin julistajia kuin papit, olipa heidän työnimikkeensä mikä hyvänsä.


    • Totuuden__torvi

      Vanhan testamentin viimeinen kirja on Malakian kirja. Se kertoo niistä ongelmista, mitä Jumalalla on aina ollut pappien kanssa. Voisi kysyä papeilta, onko ajat nyt paremmat? Mitä mieltä olette Irja Askolan ja Kari Mäkisen puheista?

      Itse olen sitä mieltä, että ajat ovat vähintään yhtä huonot, mitä olivat Malakian kirjan aikana. Sen jälkeen tarvittiin uskonpuhdistusta ja tulihan Herramme Jeesus Kristus sellaisen tekemään. Temppeli tuomittiin maan tasalle ja kodeista tulisi kristityille paikka olla lähellä muita uskovia ja Jumalaa.

      Koen, että nämä Herran sanat puhuttelevat meidän aikaa.

      Malakia 2. luku

      1 "Te papit, teitä koskee tämä sana: 2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot. "Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua."

      3 -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon.

      4 -- Huomatkaa nyt:
      tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi,
      että liitto, jonka tein Leevin kanssa,
      pysyisi voimassa,
      sanoo Herra Sebaot.
      5 Minun liittoni oli tällainen:
      Elämän, rauhan ja menestyksen
      minä annoin hänelle,
      ja hän kunnioitti ja palveli minua,
      lähestyi minua vavisten.
      6 Luotettava opetus oli hänen sanoissaan,
      eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan.
      Vakaasti ja vilpittömästi
      hän vaelsi minun tietäni,
      ja monet hän palautti takaisin synnistä.
      7 Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

      8 -- Mutta te olette poikenneet tieltä,
      teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan.
      Te olette rikkoneet liittoni,
      jonka tein Leevin kanssa,
      sanoo Herra Sebaot.
      9 Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat.

      • näin.on

        Sama peli oli Jeesuksen aikana. Kenkää tulee meidän ajan papeille.

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Tilalle tulee 144000 juutalaista pappia.


      • pysykää.totuudessa
        näin.on kirjoitti:

        Sama peli oli Jeesuksen aikana. Kenkää tulee meidän ajan papeille.

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Tilalle tulee 144000 juutalaista pappia.

        Fundikset ja lahkolaisethan täällä sulkevat taivaan portit toisilta enkä ole kuullut kenenkään papin sellaista vielä tehneen.


      • näin.on
        pysykää.totuudessa kirjoitti:

        Fundikset ja lahkolaisethan täällä sulkevat taivaan portit toisilta enkä ole kuullut kenenkään papin sellaista vielä tehneen.

        Apostolien tekojen aikana kristityt olivat juutalaisten lahko. Heitä kutsuttiin nasaretilaiseksi lahkoksi.

        At.t 24: 5 Me olemme havainneet, että tämä mies on tuhoisa kuin rutto. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja, ja kaikkialla, joka puolella maailmaa hän on lietsomassa levottomuutta juutalaisten keskuudessa. 6 Hän yritti saastuttaa temppelinkin, mutta siitä teosta me otimme hänet kiinni.

        Ja sitten Raamattu kertoo, ettei Paavali ollut rikkonut juutalaisten lakia eikä temppeliä vastaan mitään, koska Paavali noudatti Uuden liiton aikana tarkasti Vanhaa testamenttia

        Ap.t 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Huorakirkon aika alkoi noin 300-luvulta alkaen, kun kristinuskosta otettiin juutalaistavat pois ja papit alkoivat eksyttämään oikein kunnolla kristittyjä helvettiin. Tämä on jatkunut meidän päiviin asti ja myös luterilaiseen sekä helluntailaiseen kirkkoon. Tämä Raamatun jae sopii tähän huorakirkon aikaan:

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Jumala tekee suuren uskonpuhdistuksen ennen tuhatvuotista valtakuntaa, jolloin papit korvataan 144000 messiaanisella juutalaisella, joista tulee yksi tärkeä osa tuhatvuotisen valtakunnan hengellistä hallintoa. He mm. osallistuvat tuhatvuotisen valtakunnan johtamiseen Kristuksen kanssa. Huorakirkon papisto on helvetissä. Osa papeista voi tehdä parannuksen ja yletä vaikka minne, mutta se vaatii suurta muutosta heidän toiminnassa, mihin vain osa pystyy.


    • syödäänkö.karitsaa

      Totuuden_torvi lainasi viekkaasti Malakiaa (II luku):"...Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne...

      Pitänee kysyä mitä uhrieläimiä luterilaispapisto käyttää kirkonmenoissaan, kun en ole sellaista havainnut. Parjataanko pappeja syyttä suotta, lyödä mätkitään summanmutikassa kaikki hyvä läjään. Olen kohdannut vain hyviä pappeja.

      • Totuuden__torvi

        Malakian kirja kertoo siitä, miten Jumala on suhtautunut sinä aikana pappeihin. Jeesus suhtautui samalla tavalla oman aikansa pappeihin. Ilmestyskirja kertoo ajasta loppuun asti ja siellä on samaa asiaa. Se mitä on ollut ennen, näyttää olevat nytkin.

        Jos sinä olet kohdannut vain hyviä pappeja, niin ole mennyt retkuun. Olet uskonut harhaoppeja.

        Joku kiltti ja vähäosaista ymmärtävä pappi voi päältäpäin näyttää hyvältä, mutta se ei takaa sitä, hän opettaisi oikein noudattamaan Jumalan tahtoa. Edellä on paljon siteerattu Raamattua, joista on helppo huomata, että papit rikkovat paljon Raamattua vastaan, kun taas Jeesus vaatii heiltä tarkkaa uskollisuutta sillä uhalla, että he voivat helposti menettää pelastuksensa.

        Jos ei ole pilkun tarkka Raamatun kanssa, niin ei kannata ryhtyä papiksi. Jos taipuu kirkkovaltuuston ja yleisön vaatimusten mukaisesti, niin ei todellakaan kannata ruveta papiksi.

        Jaakob 3.-luku

        1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin. 2 Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. 3 Jos panemme suitset hevosen suuhun, me saamme sen tottelemaan itseämme ja voimme ohjata koko hevosta. 4 Entä laivat: vaikka ne ovat isoja ja rajut tuulet heittelevät niitä, pienen pieni peräsin ohjaa laivan minne peränpitäjä haluaa. 5 Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! 6 Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta.


    • Et.edes.hävetä.osaa

      Hieman ristiriitaisesti kirjoitat veli hyvä!

      Ensin toteat, että Malakian kirja kertoo siitä, miten Jumala on suhtautunut sinä aikana pappeihin. "... sinä aikana ...(sic!).

      Sitten jatkat: "... Jos ei ole pilkun tarkka Raamatun kanssa, niin ei kannata ryhtyä papiksi. "

      Ja vielä: "Se mitä on ollut ennen, näyttää olevat nytkin."

      Pilkuntarkasti otettina asiat eivät saa näyttää vaan ne on oltava. Todellisuus ja rehellisyys ei ainakaan sinun tekstissä näyttäy, vaan tarkoituksen hakuinen rienaaminen ja herjaus uskonnon nimissä Raamatulla kierosti vihjailujasi kuoruttaen. Hyi! Häpeä!

      • Totuuden__torvi

        Sinä vääristelet tahallasi sitä, mitä olen kirjoittanut. Olen antanut oikean kuvan siitä, mitä Raamattu kertoo pappien synneistä ja mitä myös ennustaa pappien tekevän. Tässä keskusteluketjussa on paljon lainattu muitakin kohtia Raamattua, joissa on puhuttu papeista. On kohtuullista olettaa, että olet lukenut nekin kommentit.

        Sinulla näyttää olevan vaikeuksia hyväksyä se, mitä Jumala vaatii papeilta.

        Kun otin puheeksi vääristelemisen, niin puhutaan siitäkin sitten. Yksi tavallisimpia syntejä papeilla on vääristellä Paavalin opetusta vastoi Paavalin opetuksen alkuperäistä tarkoitusta. Pietari sanoo, että Paavalin opetus on vaikeatajuista ja monet papit käyttävät väärin hyväksi tätä asiaa selittämällä Paavalia toisin, mitä Paavali on tarkoittanut, mistä seuraa pelastuksen menettäminen.

        2 Piet 3: ... Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Otan esille yhden vääristelyn. Kun käytetään hyväksi eräitä käännösvirheitä ja sitä, että irrottaa jakeita irti asiayhteydestä, niin voisi vääristellä, että usko on kumonnut lain, mitä kaikki luterilaiset papit tekevät. Paavali täsmentää itseään kirjeissään, ettei häntä ymmärrettäisi väärin. Paavali sanoo, että Mooseksen lakia noudattava pakana tuomitsee juutalaisen, joka ei noudata lakia Room 2:27. Papit ovat suomessa pakanoita, jotka eivät noudata lakia vaan neuvovat niin, että lakia ei tarvitse noudattaa. Paavali täsmensi tätä asiaa lisää:

        Room 3:31: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Tämän takia Paavali itse näytti esimerkkiä ja noudatti VT:n jokaista käskyä Uuden liiton aikana Ap.t 25:7,8, 28:17-21. Tämä johtui siitä, että Jeesus käski noudattaa VT:n käskyjä Uuden liiton aikana Mt 5:17-20.

        Jeesuksen sanat ovat hyvin ankarat ja kohtalokkaat. Kaikki luterilaiset papit tippuvat pienimmäksi taivasten valtakunnassa, mikä Mt 5:20 jakeen tulkintaohjeen mukaan voi tarkoittaa pelastuksen menettämistä. Mutta jos joku pappi tekisi parannuksen ja kääntyisi opettamaan totuudenmukaisella tavalla, niin pappia kutsuttaisiin taivasten valtakunnassa suureksi. Saas nähdä onko luterilaisissa papeissa tekemään parannus.

        Matteus 10: 37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        Luukas 14: 26 "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. 27 Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni.


      • Totuuden__torvi kirjoitti:

        Sinä vääristelet tahallasi sitä, mitä olen kirjoittanut. Olen antanut oikean kuvan siitä, mitä Raamattu kertoo pappien synneistä ja mitä myös ennustaa pappien tekevän. Tässä keskusteluketjussa on paljon lainattu muitakin kohtia Raamattua, joissa on puhuttu papeista. On kohtuullista olettaa, että olet lukenut nekin kommentit.

        Sinulla näyttää olevan vaikeuksia hyväksyä se, mitä Jumala vaatii papeilta.

        Kun otin puheeksi vääristelemisen, niin puhutaan siitäkin sitten. Yksi tavallisimpia syntejä papeilla on vääristellä Paavalin opetusta vastoi Paavalin opetuksen alkuperäistä tarkoitusta. Pietari sanoo, että Paavalin opetus on vaikeatajuista ja monet papit käyttävät väärin hyväksi tätä asiaa selittämällä Paavalia toisin, mitä Paavali on tarkoittanut, mistä seuraa pelastuksen menettäminen.

        2 Piet 3: ... Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Otan esille yhden vääristelyn. Kun käytetään hyväksi eräitä käännösvirheitä ja sitä, että irrottaa jakeita irti asiayhteydestä, niin voisi vääristellä, että usko on kumonnut lain, mitä kaikki luterilaiset papit tekevät. Paavali täsmentää itseään kirjeissään, ettei häntä ymmärrettäisi väärin. Paavali sanoo, että Mooseksen lakia noudattava pakana tuomitsee juutalaisen, joka ei noudata lakia Room 2:27. Papit ovat suomessa pakanoita, jotka eivät noudata lakia vaan neuvovat niin, että lakia ei tarvitse noudattaa. Paavali täsmensi tätä asiaa lisää:

        Room 3:31: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Tämän takia Paavali itse näytti esimerkkiä ja noudatti VT:n jokaista käskyä Uuden liiton aikana Ap.t 25:7,8, 28:17-21. Tämä johtui siitä, että Jeesus käski noudattaa VT:n käskyjä Uuden liiton aikana Mt 5:17-20.

        Jeesuksen sanat ovat hyvin ankarat ja kohtalokkaat. Kaikki luterilaiset papit tippuvat pienimmäksi taivasten valtakunnassa, mikä Mt 5:20 jakeen tulkintaohjeen mukaan voi tarkoittaa pelastuksen menettämistä. Mutta jos joku pappi tekisi parannuksen ja kääntyisi opettamaan totuudenmukaisella tavalla, niin pappia kutsuttaisiin taivasten valtakunnassa suureksi. Saas nähdä onko luterilaisissa papeissa tekemään parannus.

        Matteus 10: 37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        Luukas 14: 26 "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. 27 Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni.

        >Pietari sanoo, että Paavalin opetus on vaikeatajuista ja monet papit käyttävät väärin hyväksi tätä asiaa selittämällä Paavalia toisin, mitä Paavali on tarkoittanut, mistä seuraa pelastuksen menettäminen.

        Onpa hieno uskonto. Ikuisen kidutuksen välttäminen on vaikeatajuisen ja helposti väärin selitettävän opetuksen takana. Ei jatkoon.


    • Raamattutotta

      Mitä enemmän sinulle annetaan, sitä enemmän sinulta kysytään.

      Jossakin kirjoitettiin, että länsimaalaiset sivistysvaltiot elävät kuin ainoastaan kuninkaat ennenmuinoin. Eli kuninkaallisia on melkoinen määrä nyt rikkauksineen ja vallankäyttöineen. Köyhiä , jotka ovat köyhiä myös siinä, etteivät tiedä Vapahtajasta mitään, on riistetty kauan, jotta meillä olisi rikkaus ja yltäkylläisyys.


      Papeista on se sanottavaa, että olivat muurinaukoissa ja hyväksyivät nuorison aikaansaamiseksi nimitetyn (oliko?) vasemmistovallankumouksen vyöryn koko Euroopassa. Pornosaasta levisi kulovalkean tavoin heti ja samoin päihteiden vapautus. Ei siis ole ihme, että homous nousi valtaan puoli vuosisataa myöhemmin. Tuolloisessa toiminnassa papit olisivat voineet erittäin paljon estää. Suomenkin pappien määrä oli tuolloin jo suuri! Ne paimenet ym., jotka kaikkensa tekivät hyvän säilyttämiseksi, ovat varmasti keränneet paljon aarteita taivaaseen. Jumala yksin tietää kaiken.

      Roomalaiskirje 1
      22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

      23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

      28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

      29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
      32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

      • näinhän.se.menee

        Papit eivät pääse taivaaseen, ainakin jos uskoo palstan multinikkiä ja häntä komppaavia patmoslaisia. Ja heillähän on kaikki valta täällä.


      • nojaaaa
        näinhän.se.menee kirjoitti:

        Papit eivät pääse taivaaseen, ainakin jos uskoo palstan multinikkiä ja häntä komppaavia patmoslaisia. Ja heillähän on kaikki valta täällä.

        Patmoksesta on kotoisin Leo Meller ja Lähetysseurakunnan johtaja Petri Mäkilä. Mäkilä on langennut torontolaisuuteen ja hengailee Missiomaaliman eksytyspastorien kanssa. Meller varasti suuren summan kolehtituloista, jotta sai ostettua rakastajattarelleen asunnon, vaikka Mellerillä oli silloin vaimokin.

        1 Kor 6:9: 9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,


    • Et.edes.hävetä.osaa

      Totuuden_torvi ei soi, vaski ei helälä. Et noilla raiskaamillasi Pyhän Raamatun kirjoituksilla osoita kuin oman kieroutuneen käsityksesi itsestäsi. Toistan vielä, Hyi häpeä!

      • Totuuden__torvi

        Nyt kävi niin, että sinä se raiskasit Raamattua. Saat asianmukaisen rangaistuksen Raamatun halveksimisesta (Joh 20:22,23).


      • Ei.raipaniskuja.selkään
        Totuuden__torvi kirjoitti:

        Nyt kävi niin, että sinä se raiskasit Raamattua. Saat asianmukaisen rangaistuksen Raamatun halveksimisesta (Joh 20:22,23).

        Saisinko muuntorangaistuksena yhdyskuntapalvelua tai ehdollista.


    • KTS--

      Kyse oli JUUTALAISISTA papeista ja hengellisisistä johtajista jotka olivat ja ovat matkalla helvettiin.

      • siunaammeisraelia

        Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa, kuten Raamatusta selviää. He ovat kärsineet enemmän kuin muut, mutta heitä on myös siunattu enemmän kuin muita. Juutalaiset ovat voittaneet 20 % Nobelin palkinnoista.

        http://www.tiede.fi/keskustelu/56483/ketju/miksi_juutalaiset_saavat_niin_paljon_nobelin_palkintoja

        5.Moos.7

        6 Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.
        7 Ei Herra sentähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat,
        8 vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä.
        9 Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
        10 mutta kostaa sille, joka häntä vihaa, ja hukuttaa hänet. Hän ei vitkastele, vaan kostaa sille, joka häntä vihaa.


      • Ei.totuutta.torvella.soi

        KTS--: Kyse oli JUUTALAISISTA papeista ja hengellisisistä johtajista jotka olivat ja ovat matkalla helvettiin.

        Näihän se on!

        Tätä tuo nimim. Totuuden_torvi vääristelee, ja tuottaa hämäysmielessä jorinoita Noobeleista 😁, kun konseptit putosivat lattialle.


      • fghfghfghfh
        Ei.totuutta.torvella.soi kirjoitti:

        KTS--: Kyse oli JUUTALAISISTA papeista ja hengellisisistä johtajista jotka olivat ja ovat matkalla helvettiin.

        Näihän se on!

        Tätä tuo nimim. Totuuden_torvi vääristelee, ja tuottaa hämäysmielessä jorinoita Noobeleista 😁, kun konseptit putosivat lattialle.

        Et pystynyt mitään todistamaan Totuuden__torvea vastaan. Hänellä on tarkat lainauksen Raamatusta ja sinulla vain omat osaamattomat mielipiteesi.


    • Hopi-hopi_hönöt

      Voi Daavidinpipari mitä fundamentalistista sontaa.

      Nyt tehdään niinkuin Jeesus teki temppelissä juutalaispankkiireille ja -orjakauppiaille. Se kaatoi niitten pöydät ja heitti ne helvettiin suorinta tietä.

      Suksikaa kiihkouskikset, -lahkolaiset ja jutkut vittuun!

      • E..LO

        Nämä "fundikset" näyttävät puhuvan asiallisesti asioista. Sinun kaltaiset "liberaalit" puhuvat kuin paholainen. Joten valitsen kuunnella "fundiksia", koska en löydä virhettä enkä rivouksiaan heidän suustaan.


    • Setä.neuvoo

      Nämä lainkiivailijat, teoilla pelastumisen haaveilijat eivät ole mitään kristillisiä uskovia. Mutta miksi kukaan heitä on sellaisiksi luullut? Ja mikä syy heillä on riehua kristinuskon palstoilla hölmöläismäistä epäuskonsa levitellen?

      • poimiedeskarviaiset

        tuleeko aika pitkäksi eläkeläiselle häh?


    • PasiToivonen

      siunaammeisraelia,

      Vuosina 2015–2016 Soros lahjoitti yhteensä 50 000 dollaria Suomen Somaliliitolle ja Pakolaisavulle. Asiakirjan mukaan tavoite on ”tukea somaleiden ja muiden maahanmuuttajien johtamia kansalaisjärjestöjä sekä lisätä niiden poliittista vaikutusvaltaa”.

      Vuodoista selvisi myös, että suosittu EU Observer-julkaisu on Sorosin rahoittama.

      Juutalaismiljardööri on lahjoittanut sille yhteensä yli 235 000 dollaria. EUObserverin artikkeleiden otsikot puhuvat puolestaan, esimerkiksi: ”Maahanmuuttajat luovat talouskasvua Saksaan” ja ”Kotoutuvat maahanmuuttajat ovat hyödyksi myös ay-järjestöille”.

      http://mvlehti.net/2016/08/17/tietovuoto-soros-rahoittaa-pakkomonikulttuurisuutta-myos-suomessa/

    • totuus.oli.hakusessa

      Aloittajan pitäisi tehdä nimiluettelo Aikakirjojen sukuluettolon tapaan ketkä suomalaiset pääsevät taivaaseen ja ketkä eivät niin ei olisi Pietarillakaan taivaanportilla niin kiirettä kun miljardit ihmiset sinne yhtä aikaa tungeksivat.

      • Takariviläinen

        Sinun kommenttisi voi laittaa kategoriaan pelkkää vinoilua.

        Minusta on hyvä asia, että kissa nostetaan pöydälle ja tarkastellaan, mitä Jumala vaatii papeilta. Minun oma käsitykseni on se, että moni pappi on sellainen selkärangaton pehmopuhuja, joka luistelee vastuuta karkuun.

        Jeesus ja kaikki apostolit olivat hyvin jämeriä. Tähän malliin ei sovi kiltti nainen. Papin työ on kovaa duunia ja siinä tulee olla jämerä mies. Näin on kirjoitettu Raamattuun, mutta naisten itsekkyys on vienyt kirkossa ylivallan.

        Suomen evankelisluterilainen kirkko on laitostunut. Kirkko taitaa saada liikaa rahaa ja on lihonnut mukavuudenhaluiseksi. Papeista näkyy virkamiesmäisyys ja jopa pirullisuus. Heidän puheensa ovat kuin olisi epärehellinen poliitikko väistelisin kysymyksiä A-Studiossa.

        Mitä tulee pappien pelastukseen niin, pappien pitäisi tietää, mihin ovat ryhtyneet. Aloittaja nostaa esille sen, ettei papit juurikaan pääse taivaaseen. Näin minäkin olen ymmärtänyt asian siitä, mitä Jeesus puhui lainopettajista. Olisi mukava nähdä, jos meidän ajan papeissa olisi selkärankaa suoriutua paremmin, mutta ei heistä sellaista voi havaita.


      • Pidä.paskas
        Takariviläinen kirjoitti:

        Sinun kommenttisi voi laittaa kategoriaan pelkkää vinoilua.

        Minusta on hyvä asia, että kissa nostetaan pöydälle ja tarkastellaan, mitä Jumala vaatii papeilta. Minun oma käsitykseni on se, että moni pappi on sellainen selkärangaton pehmopuhuja, joka luistelee vastuuta karkuun.

        Jeesus ja kaikki apostolit olivat hyvin jämeriä. Tähän malliin ei sovi kiltti nainen. Papin työ on kovaa duunia ja siinä tulee olla jämerä mies. Näin on kirjoitettu Raamattuun, mutta naisten itsekkyys on vienyt kirkossa ylivallan.

        Suomen evankelisluterilainen kirkko on laitostunut. Kirkko taitaa saada liikaa rahaa ja on lihonnut mukavuudenhaluiseksi. Papeista näkyy virkamiesmäisyys ja jopa pirullisuus. Heidän puheensa ovat kuin olisi epärehellinen poliitikko väistelisin kysymyksiä A-Studiossa.

        Mitä tulee pappien pelastukseen niin, pappien pitäisi tietää, mihin ovat ryhtyneet. Aloittaja nostaa esille sen, ettei papit juurikaan pääse taivaaseen. Näin minäkin olen ymmärtänyt asian siitä, mitä Jeesus puhui lainopettajista. Olisi mukava nähdä, jos meidän ajan papeissa olisi selkärankaa suoriutua paremmin, mutta ei heistä sellaista voi havaita.

        Vedit sitten mukaan typerimmän provosi, kun et asialinjalla pärjää.


      • Pappi.kansankiihottajana
        Takariviläinen kirjoitti:

        Sinun kommenttisi voi laittaa kategoriaan pelkkää vinoilua.

        Minusta on hyvä asia, että kissa nostetaan pöydälle ja tarkastellaan, mitä Jumala vaatii papeilta. Minun oma käsitykseni on se, että moni pappi on sellainen selkärangaton pehmopuhuja, joka luistelee vastuuta karkuun.

        Jeesus ja kaikki apostolit olivat hyvin jämeriä. Tähän malliin ei sovi kiltti nainen. Papin työ on kovaa duunia ja siinä tulee olla jämerä mies. Näin on kirjoitettu Raamattuun, mutta naisten itsekkyys on vienyt kirkossa ylivallan.

        Suomen evankelisluterilainen kirkko on laitostunut. Kirkko taitaa saada liikaa rahaa ja on lihonnut mukavuudenhaluiseksi. Papeista näkyy virkamiesmäisyys ja jopa pirullisuus. Heidän puheensa ovat kuin olisi epärehellinen poliitikko väistelisin kysymyksiä A-Studiossa.

        Mitä tulee pappien pelastukseen niin, pappien pitäisi tietää, mihin ovat ryhtyneet. Aloittaja nostaa esille sen, ettei papit juurikaan pääse taivaaseen. Näin minäkin olen ymmärtänyt asian siitä, mitä Jeesus puhui lainopettajista. Olisi mukava nähdä, jos meidän ajan papeissa olisi selkärankaa suoriutua paremmin, mutta ei heistä sellaista voi havaita.

        Mitä mielttä olette sotilaspastoreista? Onko sotilaspastorin asemassa olemassa mitään eettistä ristiriitaa? Ainakin sotien aikana toiminnan uskonnollis-eettinen perusta oli epäuskottava, mutta tarpeellinen viholliskuvien vahvistamisessa. Sotilaspastorit toimivat osaltaan kansankiihottajina ja edelleen muistavat rukouksissaan korostaa edustamansa armeijan paremmuutta Jumalan edessä. Valikoivaa ihmisyyttä, kuten fundamentaalis-hihhularinen kiihotus.


      • RaamatustaLainattua
        Pappi.kansankiihottajana kirjoitti:

        Mitä mielttä olette sotilaspastoreista? Onko sotilaspastorin asemassa olemassa mitään eettistä ristiriitaa? Ainakin sotien aikana toiminnan uskonnollis-eettinen perusta oli epäuskottava, mutta tarpeellinen viholliskuvien vahvistamisessa. Sotilaspastorit toimivat osaltaan kansankiihottajina ja edelleen muistavat rukouksissaan korostaa edustamansa armeijan paremmuutta Jumalan edessä. Valikoivaa ihmisyyttä, kuten fundamentaalis-hihhularinen kiihotus.

        Kuten aloituksessa otetaan esille, niin uuden liiton aikana on voimassa koko Vanha testamentti. Tämä tarkoittaa myös miehille asevelvollisuutta. Eräissä poikkeustapauksissa on annettu mm. määräaikainen oikeus lykätä palveluksen alkua jne. Mutta Raamattu määrää miehille yleisen asevelvollisuuden. Jumala antoi Joosualle seuraavan ohjeen, kun Joosuan piti sotia Israelin maa kansalleen. Raamatun Jumala on sama Jumala, mitä meillä on tänäkin päivänä ja Jumala ei ole muuttunut mihinkään.

        Joos. 1: 7 Ole vain rohkea ja ole luja. Noudata tarkoin sitä lakia, jonka palvelijani Mooses sinulle antoi. Älä poikkea siitä oikealle äläkä vasemmalle. Silloin menestyt kaikessa mihin ryhdyt. 8 Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi. 9 "Muista, että olen sanonut sinulle: 'Ole rohkea ja luja, älä pelkää äläkä lannistu. Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi kaikilla teilläsi.'"

        Raamattu ei neuvo kieltäytymään aseesta, vaan neuvoo tekemään kansalaisvelvollisuuden maansa puolustamiseen. Armeijalla on oikeus kantaa miekkaa, mutta se ei tietenkään saa käyttää väärin valtaansa. Papilla ei ole valtaa kumota näitä käskyjä ja jos hän niin tekee, niin pappi voi menettää siitä pelastuksensa (Mt 5:17-20, 7:21-23).

        Jos joku on ihmetellyt, miksi Pietarilla oli Getsemanessa miekka, niin hän noudatti Jeesuksen ohjetta ostaa ase:

        Luuk. 22: 35 Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. 36 Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan. "

        Pietari ei saanut puolustaa Jeesusta Getsemanessa, koska Jeesuksen piti tulla kiinniotetuksi ja Jeesus paransi häntä kiinni ottaneen korvan, jonka Pietari sivalsi irti. Tällä esimerkillä Jeesus myös opetti sotilaille pidättäytyväisyyttä. Ei pidä olla liian liipasinherkkä, mutta sotilailla on velvollisuus puolustaa tarvittaessa maata aseilla.

        Raamattu on selväsanainen sen asian kanssa. Että esivalta saa käyttää voimaa. Pietari kävi jopa sotapäällikkö Corneliuksen kotona ja Corneliuksen perhe sai Pyhän Hengen. Raamattu hyväksyy armeijan upseerin ja sotilaan ammatin, mutta kehottaa heitä toimimaan sääntöjen mukaan.

        Room 13: 1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta. 4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen. 5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta. 6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään. 7 Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.


    • PasiToivonen

      >>Kuten aloituksessa otetaan esille, niin uuden liiton aikana on voimassa koko Vanha testamentti. >>

      Käännytään kaikki juutalaisiksi. Jeesus on pelkkä sivuseikka.

      • tämä.on.totuus

        Jeesus oli juutalainen ja vaati Hänen seuraamista.

        Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Paavali oli juutalainen ja hän noudatti kaikkia VT:n käskyjä Uuden liiton aikana:

        Ap.t 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Paavali opetti efesolaisille PAKANOILLE luopumaan pakanatavoista:

        Ef 4: 17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

        Haluatteko te elää roomalaisten epäjumalien oppien mukaan, vain Jeesuksen esimerkin mukaan? Miksi teille ei kelpaa Jeesuksen ja Paavalin esimerkki ja opetus? Miksi te rakastatte roomalaisia epäjumalien tapoja? Mikä teitä oikein vaivaa?


    • Natsipappi

      Kaikki ei ole aina niin valkoista, kun Raamatun jakeita viskellään
      Seuraavassa hyvä juttu sotilaspappien propagandasta jatkosodan aikana
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/05/suomen-papit-jatkosodan-propagandisteina
      #Piispa Theodor Heckel oli keskeinen hahmo Saksan ja Suomen kirkollisen yhteistyön syntymisessä. Hänen tehtävänsä oli uskotella Suomen kirkolle, että kristinusko ja natsismi on mahdollista yhdistää. Natsit olivat perustaneet oman kirkollisen peitejärjestönsä "Glaubensbewegung Deutsche Christen", jota Jokisipilän ja Könösen mukaan erityisesti IKL:n kansallismielinen papisto ihaili.
      Luther-kortilla Heckel sai luotua henkilökohtaiset suhteet kirkon johtoon, esimerkiksi Kokoomuksen Paavo Virkkuseen. Ja vaikka moni suomalainen epäilikin Heckelin teorioita, perustettiin Luther-Agricola -seura, jonka jäsenyydestä ei oikein ilennyt kieltäytyä.#

      • hgjghjghjghj

        Yksi pahimmista juutalaisten vainoajista oli Marthin Luther. Hänen kirjoituksia lainasivat natsit juutalaisvastaisissa operaatioissa.


    • " Vain harva pappi pääsee taivaaseen "

      Papithan tulee tappaa, kun tekevät työtä sunnuntaisin?

      • evlut.kirkon.kohtalo

        On suuri vaara, että muslimit alkavat tekemään Suomessa tällaista, mutta muista syistä. Ranskassa sellaista jo tehtiin.


      • Omat.ampuivat.ensin
        evlut.kirkon.kohtalo kirjoitti:

        On suuri vaara, että muslimit alkavat tekemään Suomessa tällaista, mutta muista syistä. Ranskassa sellaista jo tehtiin.

        Pappeja vainotaan ihan kotoisten fundisuskovien toimesta tälläkin palstalla.


      • Takariviläinen
        Omat.ampuivat.ensin kirjoitti:

        Pappeja vainotaan ihan kotoisten fundisuskovien toimesta tälläkin palstalla.

        Luterilaisesta kirkosta on lähes kaikki uskovaiset jo eronneet. Jäljellä on enää kirkollispoliitikot ja muut uskonnollisuutta harjoittavat. Luterilaiset papit ovat mukautuneet palkanmaksajien vaatimusten mukaisesti. Papeilla ei ole enää selkärankaa soveltaa Raamattua kokonaan ja oikein.

        Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä. Luterilaiset papit ovat mukautuneet viihteestä maksavien mukaisiksi. Ne jotka etsivät pelastusta, heidät savustetaan ulos.

        Olen huomannut, että eräät papit yrittävät todistella itselleen, että jotenkin armo riittäisi heidän taivaspaikkaan. He eivät tunne Jumalaa. Kaikkein ankarimmat tekstit Raamatussa koskevat pappeja. Ankarimmat rangaistuksen annetaan papeille, jotka eivät olleet valmiita kantamaan raskasta ristiä, kun helppoa elämää tarjottiin valheilla.

        Luterilaisessa kirkossa aikanaan tiedostettiin jehovantodistajien valheet. Nyt heitä kutsutaan samoihin yhteistyökokouksiin. Luterilaiset papit jakavat jehovalaisten tapaan uskontoa, jossa ei ole enää elävää Jumalaa. Heillä on kyllä ristit, liperit, ehtoolliset jne, mutta heillä ei ole enää sitä Jumalaa, joka on Raamatussa. Luterilaisuus on kehittynyt omaksi vääräksi uskonnoksi, jolla ei ole enää tekemistä sen oikean Jeesuksen Kristuksen kanssa. Luterilainen uskonto soveltuu hyvin siihen, mistä Jeesus puhui Laodikean seurakunnalle.

        Ilm 3: 14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. 18 Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. 19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!


      • pahuuden-esimerkki
        Takariviläinen kirjoitti:

        Luterilaisesta kirkosta on lähes kaikki uskovaiset jo eronneet. Jäljellä on enää kirkollispoliitikot ja muut uskonnollisuutta harjoittavat. Luterilaiset papit ovat mukautuneet palkanmaksajien vaatimusten mukaisesti. Papeilla ei ole enää selkärankaa soveltaa Raamattua kokonaan ja oikein.

        Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä. Luterilaiset papit ovat mukautuneet viihteestä maksavien mukaisiksi. Ne jotka etsivät pelastusta, heidät savustetaan ulos.

        Olen huomannut, että eräät papit yrittävät todistella itselleen, että jotenkin armo riittäisi heidän taivaspaikkaan. He eivät tunne Jumalaa. Kaikkein ankarimmat tekstit Raamatussa koskevat pappeja. Ankarimmat rangaistuksen annetaan papeille, jotka eivät olleet valmiita kantamaan raskasta ristiä, kun helppoa elämää tarjottiin valheilla.

        Luterilaisessa kirkossa aikanaan tiedostettiin jehovantodistajien valheet. Nyt heitä kutsutaan samoihin yhteistyökokouksiin. Luterilaiset papit jakavat jehovalaisten tapaan uskontoa, jossa ei ole enää elävää Jumalaa. Heillä on kyllä ristit, liperit, ehtoolliset jne, mutta heillä ei ole enää sitä Jumalaa, joka on Raamatussa. Luterilaisuus on kehittynyt omaksi vääräksi uskonnoksi, jolla ei ole enää tekemistä sen oikean Jeesuksen Kristuksen kanssa. Luterilainen uskonto soveltuu hyvin siihen, mistä Jeesus puhui Laodikean seurakunnalle.

        Ilm 3: 14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. 18 Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. 19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

        Huomaa, miten vetetään taas valheiden turvin, joita on koristeltu Raamatus repäistyillä irtojakeilla huoraten:

        "lähes kaikki" = näyttöä ei ole
        "papeilla ei ole selkärankaa" = kirjoittajan oma halpahintainen moraali projisoidaan itsensä ulkopuolelle

        "Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä" = uskonto on vakavamielistä kilvoittelua, ei viihtymistä Jumalan huomassa (paitsi hihhulien ylistysdiscot)

        "Olen huomannut, että eräät papit" = korotetaan itseä muiden yläpuolelle

        ja monta muuta,
        "mutta minä sanon, joka itsensä ylentää, se alennetaan."


      • Raamattua.ei.vääristellä
        pahuuden-esimerkki kirjoitti:

        Huomaa, miten vetetään taas valheiden turvin, joita on koristeltu Raamatus repäistyillä irtojakeilla huoraten:

        "lähes kaikki" = näyttöä ei ole
        "papeilla ei ole selkärankaa" = kirjoittajan oma halpahintainen moraali projisoidaan itsensä ulkopuolelle

        "Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä" = uskonto on vakavamielistä kilvoittelua, ei viihtymistä Jumalan huomassa (paitsi hihhulien ylistysdiscot)

        "Olen huomannut, että eräät papit" = korotetaan itseä muiden yläpuolelle

        ja monta muuta,
        "mutta minä sanon, joka itsensä ylentää, se alennetaan."

        Hyvin tehty huomautus. Joku yksi henkilö pitää kaunaa hampaankolossaan pappeja kohtaan. Ymmärrän hyvin, koska papisto ei valtaosaltaa suostu tanssimaan hihhulien sekopäisten Raamatun tulkintojen perusteella, kuten tuossa edelläkin on nähty.


      • dfgsdgsdfgds
        pahuuden-esimerkki kirjoitti:

        Huomaa, miten vetetään taas valheiden turvin, joita on koristeltu Raamatus repäistyillä irtojakeilla huoraten:

        "lähes kaikki" = näyttöä ei ole
        "papeilla ei ole selkärankaa" = kirjoittajan oma halpahintainen moraali projisoidaan itsensä ulkopuolelle

        "Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä" = uskonto on vakavamielistä kilvoittelua, ei viihtymistä Jumalan huomassa (paitsi hihhulien ylistysdiscot)

        "Olen huomannut, että eräät papit" = korotetaan itseä muiden yläpuolelle

        ja monta muuta,
        "mutta minä sanon, joka itsensä ylentää, se alennetaan."

        Olipas typerä analyysi. Etsit siis yksittäisistä sanoista syytä torjua ajatus, ettei papeissa ole mitään vikaa. Tämä analyysisi on kaikkien korvasyyhyyn opetusten äiti. Otetaan Raamatusta yksittäisiä jakeita irti asiayhteydestä ja niistä leivotaan doktriini, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun opetuksen alkuperäisen tarkoituksen kanssa. Tällaista tehtailee ev.lut papit joka päivä.


      • tämä.on.totuus
        Raamattua.ei.vääristellä kirjoitti:

        Hyvin tehty huomautus. Joku yksi henkilö pitää kaunaa hampaankolossaan pappeja kohtaan. Ymmärrän hyvin, koska papisto ei valtaosaltaa suostu tanssimaan hihhulien sekopäisten Raamatun tulkintojen perusteella, kuten tuossa edelläkin on nähty.

        Sinulle tulee käymään näin (Joh 20:22,23):

        Mt 5: se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • Tämä.Oli.TOTUUS
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinulle tulee käymään näin (Joh 20:22,23):

        Mt 5: se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        #Raamattua.ei.vääristellä# kirjoitti näin:
        - Hyvin tehty huomautus. Joku yksi henkilö pitää kaunaa hampaankolossaan pappeja kohtaan. Ymmärrän hyvin, koska papisto ei valtaosaltaa suostu tanssimaan hihhulien sekopäisten Raamatun tulkintojen perusteella, kuten tuossa edelläkin on nähty.-

        Sitten uskonveli hyökkää kuolemantuomiota julistaen hänen kimppuunsa. Eikö totuus olekaan tervetullutta? Onko mielipiteen ja oikaisun esittäminen näin uhkaavaa, että asiallinen keskustelu halutaan vaientaa.

        Tämä Raamatun jakeiden ja kirousten viskely toisen niskaan menettää tehonsa varsinkin, kun tietää, että kommentointi on tässä tilanteessa ainut keino keskeyttää valheellinen ja paatoksellinen, asiaton sovauskampanja, jolla pyritään nyt luterilaista kirkkokuntaa solvaamaan. Usein ajojahti kohdistuu myös Islamiin tai seksuaalivähemmistöihin jne.

        Kyseisessä kommentissahan otettiin kantaa edelliseen kirjoitettuun puheenvuoroon, jossa tuotiin esimerkkinä esille palstalla riehuvaa pahuutta:

        - Huomaa, miten vetetään taas valheiden turvin, joita on koristeltu Raamatus repäistyillä irtojakeilla huoraten:

        "lähes kaikki" = näyttöä ei ole
        "papeilla ei ole selkärankaa" = kirjoittajan oma halpahintainen moraali projisoidaan itsensä ulkopuolelle

        "Fundikset etsivät pelastusta ja liberaalit viihtymistä" = uskonto on vakavamielistä kilvoittelua, ei viihtymistä Jumalan huomassa (paitsi hihhulien ylistysdiscot)

        "Olen huomannut, että eräät papit" = korotetaan itseä muiden yläpuolelle -
        Taisi kritiikki mennä hyvin maaliin, koska siitä kieroillen saatiin voimakas uhkaus, unohtamalla itse asia eli kirjoittajan menettelyyn kohdistunut kritiikki. Olisiko tullut tässä sitten paljastetuksi kieroilun aakkoset. Tunnista ne! Siis "lähes kaikki", "eräät papit", "fundikset etsivät pelastusta" (me) "ja libelaarit viihtymistä" (muut).


    • PasiToivonen

      >>Haluatteko te elää roomalaisten epäjumalien oppien mukaan, vain Jeesuksen esimerkin mukaan? Miksi teille ei kelpaa Jeesuksen ja Paavalin esimerkki ja opetus? >>

      Oletko antanut kaiken omaisuutesi köyhille?

    • mjnhbfcrede

      Tuomioiden antamiset ovat Jumalan Valtakunnan oikeus!

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      papitkin ovat uskontunnustuksensa kaltaisia...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      -järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      -Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      -Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      -ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      HUOM!!!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

    • Setä.neuvoo
    • näin.se.menee

      Pappisliitossa on 2000 pappia. Nyt pappisliitto aikoo puolustaa oikeudessa kaikkia niitä pappeja, jotka alkavat kirkkojärjestyksen vastaisesti vihkimään homopareja. Näyttää vahvasti siltä, että papeista voi sanoa seuraavaa:

      Mt 23: 13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

      Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • näi.on

        No sähän voit olla ihan mitä mieltä haluut kun et kirkkoon kuulu muutenkaan eli varmaan ihan kybällä kirkkoa nappaa sun huutelusi.


      • fiicuus

        Minusta tuo Raamatun kohta kertoi lähes yksyhteen uudesti syntyneistä palstalla.


    • TP34

      Kirjoituksissa lukee: "monet ovat kutsutut, harvat ovat valitut" ei tarkoita sitä mitä lihasi vääristämä harhaoppi kertoo. Jumalan valtakuntaa eivät peri väärät, mutta silti "armosta olette pelastetut, uskon kautta, se on Jumalan lahja, ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi" ja "sillä, joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika, on ikuinen elämä". Jeesus sanoi: "Se joka uskoo, ei tuomita" ja "Se joka usko ja kastetaan, pelastuu". Jeesus kylläkin sanoo että menkää sisälle ahtaasta portista joka johtaa elämään.

      Kirje roomalaisille 3:
      "19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, "

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7779
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4462
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2178
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1746
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe