Valhe kontrasti.

Jumalan.Sana.on.Totuus

Torontolaisuus ei ole se väkevä eksytys, mistä Raamattu puhuu, se on vain osa sitä. Se väkevä eksytys mistä Raamattu puhuu on paljon tätä laajempi ja teistäkin, jotka tätä lukee, on valtaosa siihen eksynyt.

Uskovat luulevat vastustaessaan torontolaisuutta, että he ovat itse siinä oikeassa uskossa, että se on sitä raitista ja oikeaa, kun torontolais. on niin eläimellistä ja järjetöntä, syntyy valhe kontrasti, jolloin moni eksyy ottamaan vastaan väärän evankeliumin koska luulevat, että toronto. itsessään on se väkevä eksytys, jättävät koettelematta omaa oppia ja tutkimatta itse omia sydämiään.

Kuinka monen usko täälläkään, oikeasti kestää koettelua? Kuinka monella teistä oikeasti on puhdas ja vilpitön sydän? Kuinka moni teistä oikeasti voi tänään sanoa, että omatunto on täysin puhdas Herran edessä?

"jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi"

Tutkikaa itseänne, löytyykö sieltä aitoa rakkautta Kristukseen vai onko kaikki pelkkää valhetta ja kuvitelmaa?

Onko sinulla tänään oikeasti Pyhän Hengen todistus itsessäsi, että sinä olet Jumalan lapsi?

Oletko sinä eksynyt?

122

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan.Sana.on.Totuus

      Eikö täällä ole ketään vilpitöntä kristittyä, joka vaeltaa puhtaalla omallatunnolla Herran edessä?

      Jos kerran teillä on Vapahtaja ja syntien Sovittaja.
      Niin silloinhan teidän tulisi olla vapaita ja teillä tulisi myös olla puhdas omatunto.

      Näin ei kuitenkaan näytä olevan, mistä se johtuu?

      Teidän tulee olla täysin varmoja siitä, että todella olette tänään Hänessä ja Hänen Pyhä Henkensä on teissä.

      Joka tunnustaa ja hylkää rikkomuksensa, se saa Armon.

      Oletko sinä tunnustanut ja hyljännyt rikkomuksesi? Pelkkä tunnustus ei riitä. Jumalan Sana tekee sen täysin selväksi ja jos se riittäisi sinulla olisi tänään puhdas omatunto, mutta se ei riitä, tunnustetut asiat tulee hylätä.

      Te olette kuulleet Totuuden, teidän omatunto todistaa sen, te tiedätte mitä teidän oikeasti tulee tehdä, valheet on nyt paljastettu, syyttä te olette olleet uskottomat.
      Tehkää todellinen parannus ja uskokaa aito Evankeliumi.

      • Miksi leikit jotain johtajaa ja saarnaajaa? Oletko itse täysin synnitön, oletko itse hylännyt syntisi elikkä koetko olevasi täydellinen?


      • JeesusSamaNytjaIkuisesti

        Sinä ressukka, olet katkera (lemusi koneen läpi). En ole alottaja, mutta iloitsen Jumalan Armosta Jeesuksessa, ilman minkään kirkkokunnan leimaa! En ole toisia parempi, mutta omatuntoni todistaa minut puhtaaksi Pyhässä Hengessä. Jeesus täytti kaiken, kompuroinnitkin, joita jokaisen Taivasmatkalaisen kohdalle sattuu!


      • JeesusSamaNytjaIkuisesti kirjoitti:

        Sinä ressukka, olet katkera (lemusi koneen läpi). En ole alottaja, mutta iloitsen Jumalan Armosta Jeesuksessa, ilman minkään kirkkokunnan leimaa! En ole toisia parempi, mutta omatuntoni todistaa minut puhtaaksi Pyhässä Hengessä. Jeesus täytti kaiken, kompuroinnitkin, joita jokaisen Taivasmatkalaisen kohdalle sattuu!

        En ole katkera, olet väärässä suhteeni jospa myös jumalan suhteen...

        Kuinkas se sinun jumalasi pyörii vain sinun navan ympärillä ja vain sinulle ne kompuroinnut antaa anteeksi mutta ei minulle?


        Ei se ole Jumala, se on jumala, sillä se on se persoonan osasi jota siksi sanot!


      • Jumalan.Sana.on.Totuus
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi leikit jotain johtajaa ja saarnaajaa? Oletko itse täysin synnitön, oletko itse hylännyt syntisi elikkä koetko olevasi täydellinen?

        En leiki mitään, haluan vain ylläpitää Totuutta.

        Olen tunnustanut ja hyljännyt kaiken sen minkä vääräksi tiedän ja saanut sen todellisen Armon minkä Jumala on myös luvannut

        Ihmisen liha ei muutu miksikään, jokainen meistä on syntynyt langenneesta ihmisestä, liha on yhtä synnin kanssa, mutta tiedätkö minkä voimasta Jeesus Kristus vastusti syntiä loppuun asti saavuttaen sovituksen ihmiskunnalle ja minkä voiman Hän jätti seuraajilleen?

        Jeesus Kristus on sanonut, että joka Hänen perässään tahtoo kulkea kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        Ihmisen risti on hänen oma lihansa, joka tulee Hengessä kuljettaa pääkallo paikalle.

        Meidät on kutsuttu kulkemaan se sama Tie minkä Kristus kulki.
        Se tarkoittaa himojensa ja halujen hylkäämistä niin, ettei niille ole enää kuuliainen, siten ettei enää tee sitä mitä liha tahtoisi vaan sitä mitä Henki tahtoo.

        Synti asuu minun lihassa, mutta en ole yhtä lihan kanssa. Olen uusi luomus Kristuksessa, olen yhdeksi tullut yhdeksi Hänen kanssaan, minut on pyhitetty, puhdistettu ja synnistä vapautettu. Kristus ei tee syntiä, jos minä Hänessä pysyn, en tee syntiä, sillä Kristus ei ole synnin palvelija.

        Näin tulee, jokaisen tehdä Jumalan Sanan mukaan.


      • Jumalan.Sana.on.Totuus
        JeesusSamaNytjaIkuisesti kirjoitti:

        Sinä ressukka, olet katkera (lemusi koneen läpi). En ole alottaja, mutta iloitsen Jumalan Armosta Jeesuksessa, ilman minkään kirkkokunnan leimaa! En ole toisia parempi, mutta omatuntoni todistaa minut puhtaaksi Pyhässä Hengessä. Jeesus täytti kaiken, kompuroinnitkin, joita jokaisen Taivasmatkalaisen kohdalle sattuu!

        Oletko hyljännyt ne asiat mihin olet kompuroinut, vai jatkatko kompuroimista samoihin asioihin, toistaen samat virheet?

        Oletko sydämessäsi päättänyt, että tulet kompuroimaan tulevaisuudessa?


      • TotuuttaRakkaudessa

        Olen hyljännyt aikoja sitten, Jeesus todellakin antoi/ antaa voiman! Halusin ihan rohkaista muitakin, myös aurooraakissaa. Kaikki selvitään perille Jumalan Voimassa, Sanassa (Rk33/38) pysymällä.
        HERRA ON HYVÄ ;)


      • Jumalan.Sana.on.Totuus
        TotuuttaRakkaudessa kirjoitti:

        Olen hyljännyt aikoja sitten, Jeesus todellakin antoi/ antaa voiman! Halusin ihan rohkaista muitakin, myös aurooraakissaa. Kaikki selvitään perille Jumalan Voimassa, Sanassa (Rk33/38) pysymällä.
        HERRA ON HYVÄ ;)

        Lankeatko sinä tulevaisuudessa, jos sinun on täällä vielä vaeltaminen? Vai uskotko puhtaasta sydämestä, ettei niin enää tapahdu?


    • toisestakeskustelusta

      oletteko eksyksissä... onko itsetyydytys syntiä vai ei??? ;)

      ----------

      " itsetyydytyseiolesyntiä

      12.8.2016 8:02

      Raamatun ainoa kohtaa tietääkseni asiaan liittyen on:

      1.Kor.7: "1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
      2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
      3 Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
      4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
      5 Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
      6 Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä."

      Matteus 5:28 "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. "

      Gal.5:22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. "

      1.Kor.7:9 "mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa. "

      Käsitääkseni naimattoman ruumis siis on omassa vallassa eli voi tyydyttää itseään, joka taas kielletään naimisissa olevilta. Itsetyydytys sinänsä tämän valossa ei ole syntiä mutta himoitsemin on syntiä ja kaikki seksuaalinen ajattelu sydämessä naimattomille on huorin tekemistä mistä tulee tehdä parannus (sekä naimissa oleville muun kuin aviopuolison ajatteleminen). Itsetyydytys ei tunnu kovin kivalta ilman ajatuksia ja on varmaan vaikeaakin olla ajattelematta mitään, joten siinä valossa voi olla parempi kuin ei tee sitä. Itsehillintä on Hengen hedelmä!

      Itse olen päätyt sellaiseen kompromissiin, että en tietoisesti etsi seksuaalista tyydytystä enkä suostu ajattelemaan niitä asioita mutta jos ruumiini kiihottuu siitä huolimatta jostakin voin sen purkaa tyydyttämällä itseni ja yritän olla ajattelematta mitään asiaan liittyvää. Käsittääkseni tämä on ainoa tapa missä ei tule tehtyä syntiä. Toinen vaihtoehto, joka varmaan on parempi, on elää ilman itsetyydytystäkin, jos vain pystyy. Naimisiin meno on raamatullinen ratkaisu niille, jotka eivät kykene hillitsemään itseään.

      Itse sinkkuna valitin Jumalle rukouksessa kuinka kärsin tästä sinkkuelämästä, kun ei ole seksiä. En ole saanut Jumalalta vielä aviopuolisoakaan, että voisin mennä naimisiin. Sain erikoisen vastauksen. Aloin heräilemään keskellä yötä siihen, että näin hurjia seksuaalisia unia ja herätessäni laukesin. Otin tämän Jumalan vihjauksena siihen, että minulla on itseltäni salassa oleva seksielämä unissa, jossa saan myös orgasmeja. Jumala ilmeisesti on ajatellut tämän asian näin varoventtiilinä missä paineet purkautuvat sinkullakin. Tämän asian valossa itsetyydytystäkään ei välttämättä tarvita, paineet purkautuvat myös unen aikana.

      Tämä on oma ymmärrykseni asiasta raamatun valossa rukoillen johdatuksessa. Voin toki olla väärässä.

      Olen itsekin kipuillut tämän asian kanssa.

      Sen ainakin olen huomannut, että itsehillintä on helpompaa tositilanteissa, jos pystyy olemaan ajattelematta seksuaalisia asioita sydämessään mahdollisimman vähän. Mitä enemmän sille on antanut itse valtaa, sen vaikeampaa on itsehillintä tosi tilanteissakin! Itsehillintä lähtee sydämestä sieltä mistä ajatuksetkin. Vasta myöhemmin ne tulevat tekojen tasolle! Itsehillintää tarvitaan avioliitossakin, sillä ei puoliso voi aina olla samaan aikaan "sillä tuulella". Uskon, että Jumala haluaisi meissä uskovissa kasvattaa Hengen hedelmää, jonka yksi ilmenemismuoto on myös itsehillintä. Silti itse seksiä ei pidä alkaa ajattelemaan pahana sillä se on hyvä asia, vain sen toteuttamiselle on asetettu Jumalan puolesta rajoja.

      Sitten näkökulmana voisi tuoda vielä sen, että itsetyydytys keskittää ihmisen ajatukset omaan ruumiiseensa ja omaan nautintoon, kun taas rakastelutilanteessa pitäisi asenne olla toiselle antaminen, rakastetun parhaan etsiminen. Itsetyydytys voi olla yksi syy mikä tekee ihmisestä itsekkään rakastelijan. Voi olla vaikeaa sitten tositilanteessa muuttaa tämä ajatusmalli tai totuttu tapa toiseksi. Itsekkyys on syntiä."

      --------------

      kjhi

      12.8.2016 13:17

      Itsetyydytys orgasmiin asti ei ole synti sinänsä, nimittäin naisille.

      Miehille se on synti, koska miehillä orgasmi on kytkettynä ejakulaatioon (joka tekee miehen epäpuhtaaksi, jos siemensyöksy ei ohjaudu naisen sisään lisääntymistarkoituksessa). Mies siis tekee Raamatun mukaan itse itsensä epäpuhtaaksi itsetyydyttäessään, ja tämä on tietenkin väärin. Naisen tekee samasta syystä epäpuhtaaksi Raamatun mukaan kuukautiset, jossa munasolu ja kohdun limakalvo tulee ulos. Nainen ei tee itseään epäpuhtaaksi itsetyydyttäessään. Joten aloittajalle ilouutinen!

      Mutta. Naisen esteeksi voivat vielä muodostua fantasiat. Himoitseminen on syntiä. Jos siis pystyy itsetyydyttämään

      • Ko ketjun aloittaja on nuori naimaton nainen. Ok.
        Se mitä hän kertoo tekevänsä on luonnollista, ja normaalia. Mutta koska en ole lesbo niin mietin miksi hän kirjoittaa asiasta julkiselle keskustelupalstalle?

        Hän sanoo tekevänsä sitä "häveliäästi"...jonkun toisen uskovaisen olen kuullut sanovan samaan tyyliin että seksi on kaunista.

        Ei se ole häveliästä jos itsetyydyttää. Sitä ei voi tehdä häveliäästi.

        Aloittaja lisää että hänellä ei ole nimittäin mitään välineitä. Välineiden avulla se on siis hänen mielestään muuta kuin häveliästä.

        Seksi ei ole mitään häveliästä mutta ei se ole hävettävääkään.

        Eikä se ole kaunista mutta se on nautittavaa.

        Itsellä on ollut 12 vuotta sama puoliso, joka halusi seksiä mun kanssa 11 ja puoli vuotta eri tavalla kuin toiset sitä ennen, ja juuri kun aloin muuttua ja tykkäämään siitä niin hän teki stopin.

        Minun ei ole mitään järkeä ajatella seksiä niin kauan kun miehenikään ei sitä halua ajatella.

        Minulle viimeiset puoli vuotta on olleet seksistä puhtaita kuukausia.

        Ei edes tee mieli muuta kuin on paineita ajatella että tämä ei ole normaalia.

        No, jossain vaiheessa tilanne normalisoituu, sillä meillä ei ole riitaa edes sydämissämme. Ei miehellä minua vastaan eikä minulla häntä vastaan.


      • Jumalan.Sana.on.Totuus

        Kaikki mikä ei tapahdu uskosta on syntiä.


      • onkovaieisyntiä

        Jumalan.Sana.on.Totuus

        21.8.2016 16:21

        JeesusSamaNytjaIkuisesti kirjoitti:

        Sinä ressukka, olet katkera (lemusi koneen läpi). En ole alottaja, mutta iloitsen Jumalan Armosta Jeesuksessa, ilman minkään kirkkokunnan leimaa! En ole toisia parempi, mutta omatuntoni todistaa minut puhtaaksi Pyhässä Hengessä. Jeesus täytti kaiken, kompuroinnitkin, joita jokaisen Taivasmatkalaisen kohdalle sattuu!

        Oletko hyljännyt ne asiat mihin olet kompuroinut, vai jatkatko kompuroimista samoihin asioihin, toistaen samat virheet?

        Oletko sydämessäsi päättänyt, että tulet kompuroimaan tulevaisuudessa?


      • Pyhät.kirjoitukset

        Juuri väärän evankeliumin ja halvan armon tähden on niin paljon mielisairautta kristityiden keskuudessa.

        "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

        Totta puhuu Paavali, hyvin kärsin 3 vuotta ja se oli viedä järkeni.

        "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,"

        Kaikki pois.


      • toisestakeskustelusta

        23.8.2016 13:01

        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Ja minä taas sanon että voi sinua kun et anna Jumalalle mahdollisuus muuttaa sinua vaan suljet hänet ulos omalla päätelmällä.
        Lue nyt tarkkoin Raamattu niin saat nähdä miten Jumala peräänkkuuluttaa sinun sisältää että Hän löytäis Täydellisyys , Synnittömyys , Pyhyys Vanhurskaus ja Lankeamattomuus niin kuin Raamattu sen monesti ilmaisee ja jopa käskee sinun olla !! Eihän minä vaikka olisin tullut sisäisesti Täydelliseksi niin täydellinen että minä voisin ruokkia koko suomen kansa ja vaatetta ja antaa asuntoja heille. Täydellisyys on niin monenlaista mitä tulee ilmi FIL. 3:12 Mutta jokainen saa tietysti uskoa mitä huvittaa mun puolesta ja olla armossa synnissä ja iljettävä lihassa vaikka Jumala on tehnyt ulospääsyn siitä Ristillä !!

        ---------------

        Jumala tekee kyllä uskovassa pyhitystyötään, sitä en ole koskaan kieltänyt.

        Mutta ihan kuten jopa Apostoli Paavalin kohdalla kävi, siis hänen omien sanojensa mukaan, hänestä ei täydellistä tullut, eli ei tule meistäkään, sillä muuten meidän pitäisi muuttua itseksi Jumalaksi.

        Mutta Herra pyhittää ja pesee kyllä meitä, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, mutta täydellisiä tai synnittömiä tai lankeamattomia meistä ei kuitenkaan tule !

        Siis kun Pyhä Henki pyhittää ja pesee uskovaa Sanalla ja Sanan kautta, niin samalla uskova oppii opillisia asioita, eli uskovan kasvu ja oppiminen menee käsi kädessä eikä niitä voi erottaa toisistaan.

        mitä se siis kertoo pyhittymisestäsi slloin ?

        Eli kun et opi, niin et myöskään kasva etkä pyhity.

        Mutta kuitenkin sinä vaahtoat itse tästä pyhittymisestä ja täydelliseksi tulemisesta !

        Et siis ole uskottava millään tasolla, kun oppimattomuutesi näkyy ymmärtäväisille selvästi.

        Oma toimintasi paljastaa siis oppisi vääräksi, ja tekosi ja toimesi ovat ristiriidassa sen kanssa mitä itse opetat.

        Surullista tämä on todeta vierestä vuodesta toiseen.

        Vaikutat siis tämänkaltaiselta jo tätä nykyä, eli kun et edisty mihinkään, niin mitä se siis kertoo sinusta ?

        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.


      • sanotaahansanassanäin

        Paavalin kirjeestä roomalaisille

        Luku 2:20 ja 21

        20. Opettaessasi muita etkö opeta itseäsi?
        julistaessasi, ettei saa varastaa varastatko itse?

        22. Sanoessasi ettei saa tehdä huorin, teetkö itse huorin?
        Kauhistuessasi epäjumalia kuitenkin ryöstätkö temppeleitä?


      • sanotahansanassanäin

        Jaak. 1:22

        Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.

        ---------------

        oletteko vielä lapsia??? ;)

        1. Tess. 5:21

        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        1. Kor. 14:20

        Veljet, älkää olko lapsia ajattelussanne, vaan pahuudessa olkaa kehittymättömiä mutta ajattelussa olkaa aikuisia.

        ----------------

        pitäiskö teidän mennä sinne kotiin kasvamaan ja juomaan sitä maitoa??? ;)

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 5:11-14

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;

        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.


      • sanotaahansanassanäin

        Jaak. 1:23 ja 24

        23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;

        24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

        2. Piet. 2:22

        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

        Sananl. 26:11

        Kuin koira, joka palajaa oksennuksilleen, on tyhmä, joka yhä uusii hulluuksiansa.


      • onkosyntiävaiei

        " itsetyydytyseiolesyntiä

        12.8.2016 8:02

        Käsitääkseni naimattoman ruumis siis on omassa vallassa eli voi tyydyttää itseään.

        Itsetyydytys sinänsä tämän valossa ei ole syntiä mutta himoitsemin on syntiä ja kaikki seksuaalinen ajattelu sydämessä naimattomille on huorin tekemistä mistä tulee tehdä parannus (sekä naimissa oleville muun kuin aviopuolison ajatteleminen).

        Itsetyydytys ei tunnu kovin kivalta ilman ajatuksia ja on varmaan vaikeaakin olla ajattelematta mitään, joten siinä valossa voi olla parempi kuin ei tee sitä.

        Itsehillintä on Hengen hedelmä!

        Itse olen päätyt sellaiseen kompromissiin, että en tietoisesti etsi seksuaalista tyydytystä enkä suostu ajattelemaan niitä asioita mutta jos ruumiini kiihottuu siitä huolimatta jostakin voin sen purkaa tyydyttämällä itseni ja yritän olla ajattelematta mitään asiaan liittyvää.

        Käsittääkseni tämä on ainoa tapa missä ei tule tehtyä syntiä.

        Toinen vaihtoehto, joka varmaan on parempi, on elää ilman itsetyydytystäkin, jos vain pystyy. Naimisiin meno on raamatullinen ratkaisu niille, jotka eivät kykene hillitsemään itseään."


      • sanotaahansanassanäin

        Luuk. 16:13

        Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

        1. Kor. 10:21

        Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.

        Matt. 5:37

        vaan olkoon teidän puheenne: 'kyllä', tahi: 'ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

        1 Johanneksen kirje

        Luku 2:15-17

        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on.
        Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä.

        16. Kaikki mikä on maailmassa, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta.

        17. Maailma katoaa himoineen, mutta Jumalan tahdon noudattaja pysyy iäti.


      • sanotaahansanassanäin

        Hepr. 12:4

        Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

        Matt. 7:20-23

        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk. 6:46

        Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?

        Matt. 15:8

        'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,

        Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • sanotaahansanassanäin

        Jes. 3:9

        Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.


    • KaikkiOnValetta
      • Jumalan.Sana.on.Totuus

        Kaikki paitsi Jumalan Sana on valetta.


    • ettäsilleen

      Luin sattumalta eilen muutama sata sivua käsittävän tutkielman torontolaisuudesta. En ole itse ollut ilmiön kanssa tekemisissä ja järkytyin hiukan lukiessani.

      Torontolaisuus on eksytys, koska sen piirissä ei ole edes pyritty opettamaan Raamattua. Raamattu ei torontolaisten mukaan ole koko totuus. He uskoivat, että Jumala antaa jatkuvasti uutta tietoa. Ja tätä tietoa luonnollisesti välittävät vain torontolaissaarnaajat. Tärkeintä torontolaisuudessa olivat erilaiset - varsin sairaatkin - ilmiöt.

      Torontolaisuus itsessään on ollutta ja mennyttä, mutta sen seurauksena jotkut ilmiöt ovat levinneet useimpiin kristillisiin seurakuntiin. Myös niihin, jotka sanovat vastustavansa torontolaisuutta. Lisäksi torontolaisuuden pohjalta on syntynyt lukuisia uuskarismaattisia seurakuntia, jotka perustuvat ilmiöille ja tunnekokemuksille.

    • toisestakeskustelusta

      oletteko eksyksissä... onko kaikki tv ohjelmat/elokuat radio ohjelmat syntiä vai ei??? ;)

      -----------

      Tämä aihe nyt sopisi useampaankin kategoriaan, mutta ehkä kuitenkin lähinnä tähän?

      Minua vaivaa suuresti maailmassa niin kovin yleinen väkivallan lisääntyminen. Samalla kun yksilöt paheksuvat "suvaitsemattomuutta" henkisenä väkivaltana - jota se tietysti usein onkin, varsinainen väkivalta ei hetkauta enää mitenkään. Hirveitä tekoja katsellaan, hetken kauhistellaan ja sitten unohdetaan.

      " Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on ihmisten vuoksi tullut
      täyteen väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan." (1. Moos.6:13)
      "Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa." (Matt.24:37)

      Mitä mieltä olette elokuvien väkivallasta? Katseletteko esim. poliisisarjoja? Käyttekö elokuvissa ylipäätään tai katseletteko niitä kotona? Tämä aihe on todella laaja (perheväkivalta, seksuaalinen ahdistelu ja väkivalta, lapsiin kohdistuva väkivalta jne), mutta jos nyt ensin käsiteltäis nämä silmäportin kautta tulevat ärsykkeet.

      Ruokitaanko me henkeämme, paitsi Jumalan sanalla, myös maailman eväillä? Vai onko tämä taas sellainen aihe, josta sanotaan, että "se on syntiä vaan sellaselle, joka sen synniksi kokee"? Itselläni tulee kyllä erittäin epämiellyttävä olo katsottuani joitain elokuvia. Miten te muut koette?

      Itse pyrin nykyään karttamaan television katselua; välillä vähän huonolla menestyksellä. Niin kuin tiedätte, olen monesta asiasta "aralla tunnolla" ja tämä väkivallan runsas tulva tv:stä (siihen liittyy myös muuta vastenmielistä, huumeita ja huoraamista yms.) on saanut minut ajattelemaan, haluanko ruokkia itseäni moisella saastalla.

      Eihän se voi olla jättämättä jälkiään? Avaan tätä nyt, jos osaan. Jos leffan juonessa on mm. kaltoinkohdeltu päähenkilö, joka sitten kostaa pahantekijälleen rankalla väkivallalla, huomaan itsessäni eläytymistä, jota en normaalisti hyväksy ollenkaan. Tavallaan "kannustan" henkilöä tässä koston suorittamisessa ja jollain tavalla "nautin" kun ns. oikeus tapahtuu, joskus mitä raaimmalla tavalla.

      - Yritän repäistä silmän päästäni, joka viettelee minua - jos ymmärrätte mitä tarkoitan?

      Vuorisaarnassa Jeesus osoittaa, ettei ihminen koskaan pysty noudattamaan lakia. Meillä oli kerran työpaikalla keskustelu siitä millaiset ihmiset ovat väkivaltaisia ja pystyvät tappamaan toisia. Arvaatte varmaan, että olin vähemmistössä ajatellessani, että jokaisella ihmisellä on taipumus pahaan ja vihassaan kykenee murhaamaan. Ihminen on paha. Vain Jumala voi muuttaa ihmisen luonnon.

      Olen tätä mieltä suvaitsemattomuudesta, joka kohdistuu ns. suvaitsemattomiin. Todella vähässä ajassa maailma on muuttunut niin ällöttävän suvaitsevaiseksi kaikkea sairasta ja pahaakin kohtaan, mutta jos uskot niin kuin raamattu opettaa, olet melkein lainsuojaton - ja kohta varmaan ihan konkreettisestikin. Niin kuin joku sanoi, eläimetkin ovat useasti paremmassa asemassa.

      Olen itse joutunut väkivallan kohteeksi kahdella tavalla.(En halua niistä kertoa enempää.) Varsinaista henkeä uhkaavaa väkivaltaa en ole kokenut. Nyt kun terroristit ovat ihan missä vaan, täytyy olla valmis siihenkin, että henkeä uhataan. Jos se tapahtuu siksi, että olen uskossa Jeesukseen, rukoilen todella, että olisin uskollinen kuolemaan asti!

      Löysin Jesajan kirjasta jakeet, jotka avautuivat ihan uudella tavalla.

      Luku 33:
      15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on,
      joka halveksii väärää voittoa,
      jonka käsi torjuu lahjukset luotaan,
      joka TUKKII KORVANSA KUULEMASTA VERITÖITÄ
      ja SULKEE SILMÄNSÄ NÄKEMÄSTÄ PAHAA,
      16. hän on asuva kukkuloilla,
      kalliolinnat ovat hänen turvansa;
      hänelle annetaan hänen leipänsä,
      eikä vesi häneltä ehdy.

      • SANAN.POHJALLE.TAKAISIN

        AAMEN! vahvistukseksi 'aralle tunnollesi ns. toosasta tulvivan pahuuden edessä', tohtisin jakaa kokemukseni 30v sitten, uudestisynnyttyäni Elävään uskoon. Kodissani OLI silloin televisio. Yhtäkkiä näin sen päällä SARVET! Koin heti, mitä Herrani Jeesus tarkoitti: ulos kodista tuhon omaksi vihitty tv! Helpotti, silloin ei edes tullut niin kamalan häpeämätöntä ohjelmaa, kuin tänäpäivänä.

        Sain aloittaa kasvamaan Herran tuntemisessa, Rauhassa, halaten Sanan Väärentämätöntä Maitoa(Rk1933/38), ja tässä sitä porskutellaan vieläkin, Armosta!


      • Tie.Totuus.Elämä

        Sitä olet mitä syöt, näinhän se menee. Juuri tuo sama kohta tuli mieleeni kun luin tätä "SULKEE SILMÄNSÄ NÄKEMÄSTÄ PAHAA"
        Ne vaikuttaa alitajuntaan ja sitä mukaan kaikkeen muuhunkin ja yks kaks onkin jo syvässä unessa ja kaukana siitä evankeliumin todellisuudesta.

        Tämä on sitä rakkauden kautta vaikuttavaa uskoa, ei vain enää tahdo.


    • toisestakeskustelusta

      oletteko eksyksissä... onko kahvi ja tee syntiä vai ei??? ;)

      kahvin ja teen juominen on syntiä (Evangelism, s. 266) (Ellen G White)

      Tee ja kahvi

      Tee ja kahvi vaikuttavat myös turmiollisesti elimistöön. Tee ja kahvi on jossakin määrin päihdyttävää.

      Se joutuu verenkiertoon ja heikontaa vähitellen ruumiin ja sielun voimia. Se kiihottaa ja ärsyttää elimistöä ja pakottaa sitä luonnottomaan toimintaan jättäen teen juojalle sen vaikutelman, että se tekee hänelle suuren palveluksen ja lisää voimia. Se on erehdys.

      Tee kuluttaa hermovoimia ja heikontaa niitä huomattavasti. Kun se on la-kannut vaikuttamasta ja sen aikaansaama kiihtynyt toiminta on vähentynyt, mihin se silloin johtaa?

      Teen antamaa keinotekoista piristystä seuraa raukeus ja heikkous. Kun elimistö jo ennestään on rasittunut liikaa ja tarvitsee lepoa, tee kiihottaa luontoa selviytymään harvinaisista ja luonnottomista työsuorituksista vähentäen samalla voimia ja kestokykyä. Siten henkilön voimat loppuvat paljon aikaisemmin kuin taivas on määrännyt. Tee on myrkyllistä elimistölle. Kristittyjen tulee luopua siitä.

      Kahvin vaikutus on jossakin suhteessa samanlainen kuin teen, mutta sen vaikutus elimistöön on vielä pahempi. Se vaikuttaa kiihottavasti, ja aivan samassa määrin kuin se kohottaa mieltä normaalia virkeämmäksi, se kuluttaa ja uuvuttaa sitä.

    • toisestakeskustelusta

      oletteko eksyksissä? ;)

      ---------

      Körttiläisen herätysliikkeen perustaja Paavo Ruotsalainen oli kova piipunpolttaja, joka nikotiininhimossaan jopa "heitti piipun perskeet poskeensa" jos uutta tupakkaa ei ollut saatavilla.

      Viidennen herätysliikkeen eli viidesläisyyden perustaja Urho Muroma poltti kaksi askia Punaista Norttia päivässä.

      http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/1239/onko_tupakointi_syntia?zfse_fontSize=1.3&zfse_fontSizeUnit=em&pollResponse=no

      Onko tupakointi syntiä?

      Seurakuntalainen.fi kertoi tiistaina, että muun muassa Maskun seurakunnassa on tiukennettu tupakointiin liittyviä sääntöjä. Tupakointi onkin kiistatta vahingollista terveydelle, mutta harva osaa sanoa, onko se syntiä. Kirkon herätysliikkeissä sauhutteluun suhtaudutaan yleensä varovaisen kielteisesti.

      Sleyn sisälähetysjohtaja Heikki Haataja on laatinut aikanaan pro gradu -työnsä Suomen Raamattuopiston perustaneen Urho Muroman teologiasta.

      Muroma tunnetaan muun muassa tupakointiin liittyvästä sutkautuksesta: "mikä synti se on, jos minä vähän nenän alla heinää polttelen". Haatajakin näkee asian lähinnä terveyskysymyksenä.

    • toisestakeskustelusta

      oletteko eksyksissä... onko alkoholin käyttö ja huumeiden käyttö syntiä? ;)

      -----------

      Alkoholin kohtuukäyttö/Huumeiden kohtuukäyttö

      Jeesus käytti viiniä." Katso syömäriä ja viininjuojaa."(Matt.11:19) Siihen aikaan ja siinä kulttuurissa yleisesti käytettiin viiniä aterialla. En liioin usko, että se oli mitään rypälemehua, vaikka sitäkin varmaan juotiin. Johannes Kastajasta erityisesti mainittiin, että " viiniä ja väkijuomaa hän ei juo."(Luuk.1:15) Ei olisi mainittu, jos se ei olisi erikoista.

      Meidän kulttuurimme on ikävä kyllä erilainen siinä suhteessa. Alkoholia käytetään humaltumistarkoituksessa.

      Monella on jonkinasteinen riippuvuus, vaikkei alkoholisti sanan varsinaisessa merkityksessä olisikaan. Lisäksi alkoholinkäyttö liittyy monesti, jos uskovaisia ajatellaan, entiseen elämään, josta on kuoltu pois, kun uusi on sijaan tullut.

      Monen on vaikea vetää rajaa ja joskus se on täysin mahdotontakin.

      "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno." (Ef.5:18) ( Raamatussa puhutaan myös haureuden ja vihan viinistä.) Kukin tuntee omassa nupissaan, koska menee juopumisen puolelle. En kyllä suurin surminkaan usko, että Jeesus juopui!

      Huomiotta ei voi myöskään jättää uskomattomien ihmisten reaktioita. Useimmat paheksuvat suuresti, jos uskovainen on kapakassa kaljatuopin ääressä. Sorry vaan, mutten itsekään pidä sitä tarpeellisena. Ehkä tulkitsen liian tiukasti sananpaikkaa, jossa sanotaan ettei sovi istua siellä missä pilkkaajat istuvat. Eikä mukautua maailmaan. Muutenkin uskomattomat tuntuvat pitävän meitä suurennuslasin alla ja vikoilevat aina kun vaan voivat.

      Kerron huvittavan esimerkin. Työkaverit kierrättivät ihanaa kakkureseptiä. Halusin myös kyseisen reseptin ja pyysin saada sen. Reseptin alkuperäinen "omistaja" ihmetteli suureen ääneen, mitä minä sillä teen, kun siihen tulee alkoholia. Niin, etten tikun nokallakaan saa koskea pulloon, jossa on alkoholia, vaikka paistaessahan se varsinainen alkoholi siitä poistuu.

      Mieheni, joka on entinen taksiautoilija, sai myös kuulla siitä arvosteluja, miten hän voi kuskata kännisiä kapakkaan, vaikka on uskovainen.

      Ihan hyvin voi; Jeesus rakastaa kaikkia ja tahtoo, että jokainen pelastuu. Mies piti ristinlippua korkealla joka tilanteessa; oli valona ja suolana. Siitä voisin kertoa paljonkin, mutten taida tässä yhteydessä.

      Varsinainen asia miksi nyt tätä naputtelen on kuitenkin se, että miten toinen uskovainen pahastuu/pahentuu siitä, jos toinen käyttää alkoholia.

      Jos olet itse vahva siinä asiassa, mutta veljesi/sisaresi ei, Sanan mukaan täytyisi jättää itsekin käyttämättä, ettei olisi viettelykseksi veljelleen.

      • Tie.Totuus.Elämä

        Itse jätin kaiken alkoholin (lukuun ottamatta silloin tällöin kotikaljaa)
        Juuri sen tähden, etten näyttäisi, että annan väärin käytölle hyväksynnän. Ja ajatus siitä, että ostan yhden-kaksi saunalkaljaa ja joku jolle olen evankelioinut tulee vastaan, alkoi tuntua häiritsevältä, vaikka itse tiesinkin, että olen siitä täysin vapaa.

        Ei pidä antaa kenellekään pahennuksen aihetta, vaikka he aina jotain kuitenkin meistä keksivät.
        Meille on siitäkin tullut pahennusta kun on illalla verhot kiinni, että näin....


    • ylensyönti

      oletteko eksyksissä... onko ylensyönti syntiä? ;)

      --------------------

      Pidä huolta itsestäsi!

      Kirjoitettu tammikuu 28, 2011 Kirjoittanut lapsijumalan

      https://lapsijumalan.wordpress.com/2011/01/28/pida-huolta-itsestasi/

      Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? 1.Kor.6:19

      Jumalan tahto on, että pidämme myös ruumiimme terveydestä huolta niissä mittapuittessa kuin se kullekin on mahdollista.

      Jumalalle ei myöskään ole samantekevää miten ja mitä syömme.

      Vaeltakaamme säädyllisesti, niinkuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa… Room.13:13

      …kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Gal.5:21

      Ylensyönti taitaa olla monen suomalaisen uskovan synti, jota ei kuitenkaan pitäisi katsoa läpi sormien. Ylensyönti on myös suurin sairausten aiheuttaja. On vakava asia, jos Raamatussa sanotaan, että ylensyöjät eivät peri Jumalan valtakuntaa..

      Monesti myös tämän synnin annetaan rehottaa uskovien keskuudessa. Harvoin olen kuullut lihavaa ihmistä nuhdeltavan ylensyönnistä, mutta poikkeuksetta tupakoitsija saa kuulla monen suusta kehoituksen lopettaa. Toki on myös ihmisiä, jotka voivat olla ylipainoisia muista syistä, vaikka eivät ylensöisikään ja elävät terveellistä elämää. Mutta niiden kohdalla, joilla on kysymys synnistä, pitäisi toisten uskovien rohkaista ja kannustaa parannukseen. Sillä Hänessä meille on luvattu vapaus synnin orjuudesta!

      Myös laihat ihmiset voivat elää ylensyönnin synnissä. Itse olen ollut aina suht hoikka, mutta joutunut taistelemaan ylensyönnin kiusausten kanssa. Vaikka ylensyönti ei lihottaisikaan, se on synti, josta on tehtävä parannus!

      Helposti Suomessa myöskin tällä syömisen alueella annetaan lihanhimojen hallita. Syödään mielitekojen mukaan, eikä sen mukaan mikä olisi hyvää ja terveellistä. Näyttää monesti jopa siltä, etteivät ihmiset edes välitä mitä suuhunsa laittavat. Kuitenkin totuus on, että olet mitä syöt. Myös monia vaivaa epäterveellisen ruoan ja liikunnan puutteen vuoksi väsymys, masennus ym.elämää taakoittavat sairaudet ja vaivat.

      Haluan kehoittaa jokaista pysähtymään tämän asian eteen miettimään. Ja ennen kaikkea rukoilemaan ja kyselemään Jumalalta ohjausta yksilölliseen elämänmuutokseen. Itselleni Jumala on näistä asioista puhunut ja ohjannut, auttanut eteenpäin. Itse en ennen sitä asiaa miettinyt, enkä siitä paljon välittänyt. Nyt olen vapaampi, vaikka taistelu yhä jatkuukin ja lankeamuksia tulee.

      ------------

      Sananlaskuista

      Luku 25:27

      27. Liika hunajan syönti ei ole hyväksi ja raskaitten asian tutkiminen on raskasta.

      • Jumalan.Sana.on.Totuus

        "Nyt olen vapaampi, vaikka taistelu yhä jatkuukin ja lankeamuksia tulee."

        Joko olet vapaa tai sitten yhä orja, se on joko tai.

        Kun sanot, että lankeamuksia tulee, niin silloinhan synti asuu sydämessäsi, kun olet jo edeltä päättänyt, että tulet lankeamaan tulevaisuudessa.


      • valhetodellisuudessa
        Jumalan.Sana.on.Totuus kirjoitti:

        "Nyt olen vapaampi, vaikka taistelu yhä jatkuukin ja lankeamuksia tulee."

        Joko olet vapaa tai sitten yhä orja, se on joko tai.

        Kun sanot, että lankeamuksia tulee, niin silloinhan synti asuu sydämessäsi, kun olet jo edeltä päättänyt, että tulet lankeamaan tulevaisuudessa.

        Elät valhetodellisuudessa !

        Siis kun et näe omia syntejäsi, joihin yhä uudestaan itse lankeat !

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Petät siis nyt vain itse itseäsi !

        Lisäksi sanot Jeesusta siis valehtelijaksi, kuten tuossa kaltaisestasi sanotaan !

        Olet siis nostanut itsesi jo Jumalan yläpuolelle "tietämään" omat ja muidenkin synnit, vaikka siihen sinulla ei ole mitään resursseja eikä mahdollisuuksia.

        En voi kuin hämmästellä sitä, että kuinka joku ihminen voi kadottaa todellisuuden näin pahasti kuin sinä "Jumalan.Sana.on.Totuus" olet kadottanut.


      • Pyhät.kirjoitukset
        valhetodellisuudessa kirjoitti:

        Elät valhetodellisuudessa !

        Siis kun et näe omia syntejäsi, joihin yhä uudestaan itse lankeat !

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Petät siis nyt vain itse itseäsi !

        Lisäksi sanot Jeesusta siis valehtelijaksi, kuten tuossa kaltaisestasi sanotaan !

        Olet siis nostanut itsesi jo Jumalan yläpuolelle "tietämään" omat ja muidenkin synnit, vaikka siihen sinulla ei ole mitään resursseja eikä mahdollisuuksia.

        En voi kuin hämmästellä sitä, että kuinka joku ihminen voi kadottaa todellisuuden näin pahasti kuin sinä "Jumalan.Sana.on.Totuus" olet kadottanut.

        Joko olet tehnyt haureudestasi parannuksen? Vai etkö usko mitä Sana sanoo?

        "Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän; sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta."


      • sekaisinko.olet
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Joko olet tehnyt haureudestasi parannuksen? Vai etkö usko mitä Sana sanoo?

        "Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän; sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta."

        Tehän tuomarit itse olette täällä toisten syntejä kyttäämässä !

        Tuomitsette itse ymmärtämättömyyttänne syyttömiä !

        Minä yritän estää teidän silmien puhkomis touhuanne vain !

        Teillä itsellänne on se tukki silmässä ja te olette kykenemättömiä auttamaan uskovia vapautumaan synneistään, eli kokoatte vain raskaita ja vaikeastikannettavia taakkoja toisten niskaan, mutta sormellannekaan ette pyri auttamaan tai ette siis edes osaa auttaa.

        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Herätkää jo harhoistanne tai heretkää edes tuosta silmien puhkomis touhustanne !


      • Pyhät.kirjoitukset
        sekaisinko.olet kirjoitti:

        Tehän tuomarit itse olette täällä toisten syntejä kyttäämässä !

        Tuomitsette itse ymmärtämättömyyttänne syyttömiä !

        Minä yritän estää teidän silmien puhkomis touhuanne vain !

        Teillä itsellänne on se tukki silmässä ja te olette kykenemättömiä auttamaan uskovia vapautumaan synneistään, eli kokoatte vain raskaita ja vaikeastikannettavia taakkoja toisten niskaan, mutta sormellannekaan ette pyri auttamaan tai ette siis edes osaa auttaa.

        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Herätkää jo harhoistanne tai heretkää edes tuosta silmien puhkomis touhustanne !

        Mitä jos ensiksi teet haureudestasi todellisen parannuksen, eli otat sen malkan sieltä omasta silmästäsi, niin sitten näät auttaa myös muita?

        "Jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."


      • levy.soi.paikallaan
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Mitä jos ensiksi teet haureudestasi todellisen parannuksen, eli otat sen malkan sieltä omasta silmästäsi, niin sitten näät auttaa myös muita?

        "Jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Vinyyli kiertää paikallaan taas kerran !

        Haureus haureus haureus...

        Haureutta on sinun oma omavanhurskautesi, se on epäjumalan palvelusta !

        Sinä siis houkuttelet muitakin omavanhurskauteen eli kulkemaan sinne samaan kuoppaan kanssasi.

        Minä pyrin estämään, muiden lankeamisen siihen samaan, sinun kanssasi:

        Room. 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        -
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Näin on sinun ja teidän kohdallanne, intoa on kyllä, mutta ymmärrys puuttuu ja siksi olette eksyneet ja yhä eksytte !

        Minäkin rukoilen puolestanne, mutta pahalta näyttää, tuon teidän ylpeytenne ja paisuneisuutenne vuoksi.

        Tuli juuri mieleeni Sanankohta Raamatun loppupuolelta:

        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.


      • Pyhät.kirjoitukset
        levy.soi.paikallaan kirjoitti:

        Vinyyli kiertää paikallaan taas kerran !

        Haureus haureus haureus...

        Haureutta on sinun oma omavanhurskautesi, se on epäjumalan palvelusta !

        Sinä siis houkuttelet muitakin omavanhurskauteen eli kulkemaan sinne samaan kuoppaan kanssasi.

        Minä pyrin estämään, muiden lankeamisen siihen samaan, sinun kanssasi:

        Room. 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        -
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Näin on sinun ja teidän kohdallanne, intoa on kyllä, mutta ymmärrys puuttuu ja siksi olette eksyneet ja yhä eksytte !

        Minäkin rukoilen puolestanne, mutta pahalta näyttää, tuon teidän ylpeytenne ja paisuneisuutenne vuoksi.

        Tuli juuri mieleeni Sanankohta Raamatun loppupuolelta:

        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        Jos sinä olisit parannuksen haureudestasi tehnyt, niin voisit sen ilolla tunnustaa, mutta katso nyt sinä vain kiemurtelet, kun omatuntosi todistaa sinua vastaan.

        Tee todellinen parannus ja usko Evankeliumi, niin pelastut.


      • uudestisyntnyt
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Jos sinä olisit parannuksen haureudestasi tehnyt, niin voisit sen ilolla tunnustaa, mutta katso nyt sinä vain kiemurtelet, kun omatuntosi todistaa sinua vastaan.

        Tee todellinen parannus ja usko Evankeliumi, niin pelastut.

        Minä olen uudestisyntnyt eli syntynyt Hengestä jo 40 sitten !

        Minulla on jo kyllin käytännön kokemusta uskonelämästä.

        Joten tunnistan sen, joka pyrkii lain kautta vanhurskautumaan, eli on omavanhurskas !

        Joten luovu sinä vain väärästä tiestäsi ja usko itse aito ja oikea evankeliumi tuon itsevanhurskautumisen tien sijaan !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle


      • Pyhät.kirjoitukset
        uudestisyntnyt kirjoitti:

        Minä olen uudestisyntnyt eli syntynyt Hengestä jo 40 sitten !

        Minulla on jo kyllin käytännön kokemusta uskonelämästä.

        Joten tunnistan sen, joka pyrkii lain kautta vanhurskautumaan, eli on omavanhurskas !

        Joten luovu sinä vain väärästä tiestäsi ja usko itse aito ja oikea evankeliumi tuon itsevanhurskautumisen tien sijaan !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle

        Uudestisynnyttääkö Herra haureellisia lapsia Jumalalle? Tähän et vastannut viimeksi kun tästä keskusteltiin?


      • kaikki.on.jo
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Uudestisynnyttääkö Herra haureellisia lapsia Jumalalle? Tähän et vastannut viimeksi kun tästä keskusteltiin?

        Kaikki tarpeellinen on jo kirjoitettu !

        Mutta kun ette halua ottaa sitä vastaan !

        Meillä uudestisyntyneillä on Lahjavanhurskaus eli Kristus, emme ole itsessämme vanhurskaita kuin sen kautta kun Pyhä Henki asuu meissä.

        Nahkapäällysteinen Ilmestysmaja on kuva uskovasta, eli se oli nakhapäällysteinen kuin ihminenkin, eikä se ulkoisesti eronnut siis muista majoista mitenkään.

        Se ilmestysmaja tuli Pyhäksi vain siksi ja sen kautta, että Pyhä Henki tuli siihen eli täytti sen, eli Pyhän Hengen läsnäolo vain pyhitti sen.

        Samoin on uskovan kohdalla, ei meilläkään ole omaa vanhurskautta, niinkuin sinä luulet, vaan meillä on vain Lahjavanhurskaus Kristuksessa eli Kristus on meidän Vanhurskautemme !

        Jer. 23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.

        Jer. 33:16 Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'.

        Siis minä uskovana olen vain ansioton saviastia !

        Saviastia on tarjoilu astia, johon joku(Herra) laittaa jotakin tarjolle, mutta siitä ei ole astailla mitään ansiota, sillä eihän astia mitään itse ole saanut aikaan vaan se vain on olemassa.

        Saviastia ei ole voinut eikä voi itse itseään muovata, vaan joku(Herra) on hänet muovannut juuri sellaiseksi kuin on, saviastialla ei ole käsiä eikä siis keinoa muovata itse itseään, vaan se on kokonaan siis Herran työtä.

        Mutta te yhä luulette kykenevänne itse itseänne pyhittämään, ja te yhä luulette paljon olavanne ja siksi kerskaatte ja otatte kunnian itsellenne, eikä kunnia mene sinne mihin se kuuluisi eli Jumalalle !

        Olette monella tapaa nostaneet itsenne Jumalaksi ja Tuomariksi ja jopa Jumalan yläpuolelle, kun teette touhullanne ja harha opeillanne Jeesuksenkin valehtelijaksi !

        Nämä asiat ovat yhä teiltä salassa, vaikka pyritte muita opettamaan, ja siksi kun ette ole selvästikään saaneet Herralta opetusta, niin te eksytte ja olette jo eksyneet pahasti.

        Todet ovat nämä Herran Sanat kohdallanne:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


      • Pyhät.kirjoitukset
        kaikki.on.jo kirjoitti:

        Kaikki tarpeellinen on jo kirjoitettu !

        Mutta kun ette halua ottaa sitä vastaan !

        Meillä uudestisyntyneillä on Lahjavanhurskaus eli Kristus, emme ole itsessämme vanhurskaita kuin sen kautta kun Pyhä Henki asuu meissä.

        Nahkapäällysteinen Ilmestysmaja on kuva uskovasta, eli se oli nakhapäällysteinen kuin ihminenkin, eikä se ulkoisesti eronnut siis muista majoista mitenkään.

        Se ilmestysmaja tuli Pyhäksi vain siksi ja sen kautta, että Pyhä Henki tuli siihen eli täytti sen, eli Pyhän Hengen läsnäolo vain pyhitti sen.

        Samoin on uskovan kohdalla, ei meilläkään ole omaa vanhurskautta, niinkuin sinä luulet, vaan meillä on vain Lahjavanhurskaus Kristuksessa eli Kristus on meidän Vanhurskautemme !

        Jer. 23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.

        Jer. 33:16 Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'.

        Siis minä uskovana olen vain ansioton saviastia !

        Saviastia on tarjoilu astia, johon joku(Herra) laittaa jotakin tarjolle, mutta siitä ei ole astailla mitään ansiota, sillä eihän astia mitään itse ole saanut aikaan vaan se vain on olemassa.

        Saviastia ei ole voinut eikä voi itse itseään muovata, vaan joku(Herra) on hänet muovannut juuri sellaiseksi kuin on, saviastialla ei ole käsiä eikä siis keinoa muovata itse itseään, vaan se on kokonaan siis Herran työtä.

        Mutta te yhä luulette kykenevänne itse itseänne pyhittämään, ja te yhä luulette paljon olavanne ja siksi kerskaatte ja otatte kunnian itsellenne, eikä kunnia mene sinne mihin se kuuluisi eli Jumalalle !

        Olette monella tapaa nostaneet itsenne Jumalaksi ja Tuomariksi ja jopa Jumalan yläpuolelle, kun teette touhullanne ja harha opeillanne Jeesuksenkin valehtelijaksi !

        Nämä asiat ovat yhä teiltä salassa, vaikka pyritte muita opettamaan, ja siksi kun ette ole selvästikään saaneet Herralta opetusta, niin te eksytte ja olette jo eksyneet pahasti.

        Todet ovat nämä Herran Sanat kohdallanne:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Pyhä Henki ei asu samassa temppelissä, missä on haureutta. Ei vaikka mitä väittäisit. Etkö käsitä, että me puhumme Jumalan Pyhästä Hengestä?

        Vain puhdas sydämiset saavat nähdä Jumalan.

        Sen 40 vuottako olet haureuden siteissä ollut kiinni?

        Luuletko, ettei Jeesus kuollut senkin synnin edestä vai miten sinä olet vielä sen orja, jos kerta Hänessä sanot olevasi?


      • uudestisyntnyt
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Pyhä Henki ei asu samassa temppelissä, missä on haureutta. Ei vaikka mitä väittäisit. Etkö käsitä, että me puhumme Jumalan Pyhästä Hengestä?

        Vain puhdas sydämiset saavat nähdä Jumalan.

        Sen 40 vuottako olet haureuden siteissä ollut kiinni?

        Luuletko, ettei Jeesus kuollut senkin synnin edestä vai miten sinä olet vielä sen orja, jos kerta Hänessä sanot olevasi?

        Ap. t. 10:15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

        Ap. t. 10:28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.

        Tässä näkyy ongelmanne ydin hyvin !

        Te väitätte epäpyhäksi sitä, jonka Jumala on pyhittänyt !

        Ihan samoin kuin fariseukset sanoivat Jeesusta vaikka miksi !

        Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

        Sama meno jatkuu !


      • sielunvihollinen
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        Pyhä Henki ei asu samassa temppelissä, missä on haureutta. Ei vaikka mitä väittäisit. Etkö käsitä, että me puhumme Jumalan Pyhästä Hengestä?

        Vain puhdas sydämiset saavat nähdä Jumalan.

        Sen 40 vuottako olet haureuden siteissä ollut kiinni?

        Luuletko, ettei Jeesus kuollut senkin synnin edestä vai miten sinä olet vielä sen orja, jos kerta Hänessä sanot olevasi?

        En muuten ole uskonelämäni aikana kohdannut ketään ihmistä, joka olisi noin sielunvihollisen eli syyttäjän asialla ja hänen olemuksellaan liikkeellä.

        Viesteistäsi huokuu syvä viha ja halveksunta ja syytös, sekä ylpeys ja ylenkatse !

        Miten olet tuollaiseen tilaan ja jamaan päätynyt, sitä enää ihmettelen.

        Tässä Sanaa joka on ollut nyt mielessä paljon monelta kohtaa:

        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
        50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.


      • Pyhät.kirjoitukset
        sielunvihollinen kirjoitti:

        En muuten ole uskonelämäni aikana kohdannut ketään ihmistä, joka olisi noin sielunvihollisen eli syyttäjän asialla ja hänen olemuksellaan liikkeellä.

        Viesteistäsi huokuu syvä viha ja halveksunta ja syytös, sekä ylpeys ja ylenkatse !

        Miten olet tuollaiseen tilaan ja jamaan päätynyt, sitä enää ihmettelen.

        Tässä Sanaa joka on ollut nyt mielessä paljon monelta kohtaa:

        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
        50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.

        "Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei YHDELLÄKÄÄN HAUREELLISELLA eikä saastaisella eikä ahneella — sillä hän on epäjumalanpalvelija — OLE PERINTÖOSAA KRISTUKSEN JA JUMALAN VALTAKUNNASSA. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina — sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä — ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät; mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta."
        Efesolaiskirje 5:5‭-‬13

        Vesitätkö sinä Kirjoitukset? Tuossa selvästi lukee, ettei YHDELLÄKÄÄN HAUREELLISELLA ole osaa Taivastenvaltakunnassa, onko Jumala antanut sinulle jonkun erityisluvan vastoin Sanaansa?
        Jos vetoat ristintyöhön, niin Jeesus Kristus kuoli koko maailman syntien edestä, pelastuuko silti kaikki? Ei pelastu! Vain ne pelastuu, jotka on kuuliaisia Pojalle Jeesukselle Kristukselle, synti ei ole kuuliaisuutta vaan epäuskoa ja haureus on syntiä, jota Sana käskee PAETA.

        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta JOKA EI OLE KUULIAINEN POJALLE , SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ , vaan JUMALAN VIHA PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
        Johannes 3:36


      • kouhkaamista
        Pyhät.kirjoitukset kirjoitti:

        "Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei YHDELLÄKÄÄN HAUREELLISELLA eikä saastaisella eikä ahneella — sillä hän on epäjumalanpalvelija — OLE PERINTÖOSAA KRISTUKSEN JA JUMALAN VALTAKUNNASSA. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina — sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä — ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät; mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta."
        Efesolaiskirje 5:5‭-‬13

        Vesitätkö sinä Kirjoitukset? Tuossa selvästi lukee, ettei YHDELLÄKÄÄN HAUREELLISELLA ole osaa Taivastenvaltakunnassa, onko Jumala antanut sinulle jonkun erityisluvan vastoin Sanaansa?
        Jos vetoat ristintyöhön, niin Jeesus Kristus kuoli koko maailman syntien edestä, pelastuuko silti kaikki? Ei pelastu! Vain ne pelastuu, jotka on kuuliaisia Pojalle Jeesukselle Kristukselle, synti ei ole kuuliaisuutta vaan epäuskoa ja haureus on syntiä, jota Sana käskee PAETA.

        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta JOKA EI OLE KUULIAINEN POJALLE , SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ , vaan JUMALAN VIHA PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
        Johannes 3:36

        Tälläistä kouhkaamista se sitten on, kun ei asioita kunnolla ymmärretä !

        Luetaan toisille vain lakia, ja omille synneille ollaan täysin sokeita.

        Eikä lakiakaan osata oikein edes tulkita, vaan kirjoituksia väännetään kieroon !

        Tämä veijari tuomitsi suuri itse itsensä kadotukseen !

        Eikä tämä raukka sitäkään itse tajua.

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Jospa ymmärätisivät nämä tuomion julistaja tuomarit edes tämän seuraavan Sanankohdan sanoman, niin tilanne olisi paljon parempi:

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Laajemmin koko sanoma:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


    • 7kuolemansyntiää

      Seitsemän kuolemansyntiä ovat varhaisessa kristillisessä opetuksessa käytetty paheiden luokitus. Ne ovat ns. pääpaheita, joista muut synnit seuraavat. Seitsemän kuolemansyntiä ovat Danten Jumalaisen näytelmän mukaan lajiteltuna pahimmasta laskevassa järjestyksessä näin:

      Ylpeys (turhamaisuus)
      Kateus
      Viha
      Laiskuus
      Ahneus
      Ylensyönti
      Himo

      Seitsemän uutta kuolemansyntiä

      Arkkipiispa Gianfranco Girotti määritteli eräässä haastattelussa nykyaikana yleiset seitsemän kuolemansyntiä Näitä ovat arkkipiispan mukaan:

      Ympäristön saastuttaminen
      Geenimanipulaatio
      Ylenpalttisen vaurauden kerääminen
      Köyhyyden aiheuttaminen
      Huumekauppa ja huumeiden käyttö
      Moraalisesti kyseenalaiset kokeilut
      Ihmisen perusoikeuksien rikkominen

      Näiden lisäksi arkkipiispa mainitsi erikseen myös abortin ja pedofilian.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_kuolemansyntiä

      7 kuolemansyntiä

      8.10.2015 by Weijo

      Seitsemän kuolemansyntiä ovat katolisuudessa lajiteltuina näin:

      http://jeesus-on-herra.com/?p=1311

    • hyväbiisiaiheeseen

      HB - Perkeleitä

      https://www.youtube.com/watch?v=UCftlq8CH1s

      Helluntaioppi on perkeleestä
      Lutherin kirkko on perkeleestä
      Lohkot ja lahkot on perkeleestä
      Liperit ja kaavut on perkeleestä

      Ylinouseva kvartti on perkeleestä
      Rankempi rokki on perkeleestä
      Rummut ja haitarit perkeleestä
      Euroviisut on perkeleestä

      Tiedän että Jeesus ymmärrät
      sinustakin sanoivat niin

      Nyt täytyy hiipiä varpaillaan
      joka nurkan taa onkin päässyt perkeleitä
      Tulenpalavat nuolet vanhaan lihaan kohdistaa
      loukkaa ja haavoittaa.
      Oma kaappi kun aukaistaan
      on se pullollaan langenneita enkeleitä.
      Kaksiteräinen miekka tylstynyt ja ruosteissaan
      rakkaus kahleissaan

      Punaiset hiukset on perkeleestä
      Puutarhagrillit on perkeleestä
      Tangot ja valssit on perkeleestä
      Tiedätkö mikä on perkeleestä

      Viha! Kateus! Katkeruus! Synti!
      Saatana on perkeleestä
      Nyt täytyy hiipiä varpaillaan
      joka nurkan taa onkin päässyt perkeleitä
      Tulenpalavat nuolet vanhaan lihaan kohdistaa
      loukkaa ja haavoittaa.
      Oma kaappi kun aukaistaan
      on se pullollaan langenneita enkeleitä.
      Kaksiteräinen miekka tylstynyt ja ruosteissaan
      rakkaus kahleissaan

    • Mahdollisuusmuuttua

      Olen sama mieltä aloittajan kanssa torontolaisuudesta . Koska sen henki ja uuskarismaattisen henki on tuonut armon henki josta uudestisyntynyt puhuu ja yrittää piilotella omia syntiä sen taakse että kaikki on kunnossa.
      Mutta te parannus kaikista synneistä. Siihen minä pyrin ja annan Jumala tehdä minut synnitön jos halua ja on tarkoitus ! : ) Huom ei oma vanhurskautta omien tekojen kautta niin että pyrin itse saada minut puhtaaksi vaikka seurakunta kyllä haluaisi kuormittaa minua huutaen kilvoittele sinut irti synneistä.
      Ei ei sitä tietä yritti Pietarikin kun kulki Jeesuksen kanssa ja epäonnistui . Yritti kävellä vetten päälle ja yritti miekkalla pelastaa Jumala ettei Ristille joutuisi.
      En siis ole synnitön vaikka pilkkaajat ovat leimanneet minua sellaiseksi mutta en sanoo ei kiitos siihen myös Jumalalle jos meinaa lahjoittaa sellainen tila minulle.. Ilman synninkuorma on paljon helpompi elää ja olla uskottomille kirkas esikuva oikeista uskovista. Ettei ne sanoisivat että, no uskova en halua tulla ja joutua tuon syntisen inhottavan iljettävän kanssa taivaaseen.
      Haureus on vakava asia mihin liittyy itsetyydytys. Ja olen nähnyt että Jumala ei päästä meidät siitä helposti ettei me oltaisimme ehkä suurein synnissä. ---> Tuo iljettävä ylpeys itseriittoisuus , suuri EGO , ja jonkinlaisen narsisti anarkisti johon helposti ihminen omassa mainiossa synnittömyydessä kun on saanut kaikki ulkoiset asiat kuntoon ja ei ole huolissaan haureudesta enää vaikka on kauhea synti joka on tässä ketjuissa tullut ilmi ja puolustellaan. Mutta Jumala halua puhdistaa syvemmälle kun tuo ja sen takia ei päästä ihminen vapaaksi haureudesta että ihminen voi nousta itseesi yli kaikki muut ja lyödä rintaan ylpeydestä.
      Toinen synti on raivoava viha joka myös on ongelma että hajottaa aviolittot kun puolisolle näyttää vihassaan oikeudet Raamatusta ja ajaa muut omat oikeat asiat voimalla mutta ei näe lähimmäisrakkauden ollenkaan ja siskoa ja veljeä kohtaan rakkaus joka sanoo tukkii suu vaikka tietäisit kaikki totuudet maan päällä mutta sinulla ei ole rakkautta niin mitä se hyödytä? Oliko se hyöty kun et voittanut puoliso oikeaoppisuudessa ja työnsit hänet pois lyömällä raamatulla? Nyt olet yksin ja kärsit ja itket? Ja puoliso on matkalla helvettiin koska ei näe Pyhän Raamatun totuuden ja ei ole mahdollisuus löytää ja nähdä Rakkauden joka olisi pitänyt näkyä sinussa?? Siis Jumala haluaa tappaa meidän minä Ristillä Jeesuksessa joka on ajamassa meidän oikeuksia ylpeydessä raivoavassa vihassa !! Tähän minä USKON . Niin kuin Raamattu sanoo jos joku on Kristuksen kanssa kuollut saahan hän myös Elää Hänen kanssa !! Olkaa siunatut !

      • hyvä.esimerkki

        Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka väkevä eksytys on kyseessä !

        Tämä Savis ei itse edes tajua olevansa juuri yksi tämän eksytyksen eksyttämä.

        Hän siis sanoo itse pitävänsä menestysteologiaa harhaoppina ja kuitenkin hän uskoo itse tähän synnittömyys oppiin.

        Siis tuon opin kautta Savis käytännössä väittää tulevansa itsekseen Jumalaksi !

        Siis vain Jumala on synnitön, ja vain Jumala siis voi tietää kaikessa ja kaiken aikaa oman tahtonsa ja siten toimia sen mukaan !

        Ihminen joka uskoo tulevansa synnittömäksi siis oikeasti väittää tulevansa Jumalaksi !

        Luetaan se Sanankohta, joka kertoo siitä eksytyksestä:

        2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Siis ihan sama oppi, Saviskin tuossa aiemmin ilmoitti tulevansa synnittömäksi, eli käytännössä siis Savis opettaa tulevansa Jumalaksi.

        Ihan sama perusta ja oppi siis !

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Siis valhe on se juuri, että ihminen olisi/tulisi Jumalaksi !

        Jeesus siis oli ja on Jumala, ja se joka väittää tulevansa synnittömäksi/täydelliseksi/lankeamattomaksi, se siis nostaa itse itsensä Jeesukseksi eli Jumalaksi !

        Eli tämä Sanankohta kertoo se juuri, mikä se väkevä eksytys on, mutta eihän tämä Saviskaan itse edes tajua olevansa itse eksynyt tähän eksytyksen, vaan hän jopa tuomitsi muut ja itsensä kaltaiset, omin sanoin, tuossa edellä.


      • Mahdollisuusmuuttua

        Todella väkevä eksytys jossa olet ! Elikä meidän tulis ruokkia synnin ja tulla oikein saatanalliseksi kelvata Jumalalle ? Jos ei ihminen pyrki tulla Jeesuksen kaltainen joka on Jumala niin silloin me pyrimme tulla niin kuin sinä olet saatanalliseksi ja hänen kaltainen että olisi armo suuri ja tarvitset saada anteeksi kun teet syntiä ja hänen armoa. Hyvä että paljastat antikristuksena juoneen..


      • lopeta.valehtelusi
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Todella väkevä eksytys jossa olet ! Elikä meidän tulis ruokkia synnin ja tulla oikein saatanalliseksi kelvata Jumalalle ? Jos ei ihminen pyrki tulla Jeesuksen kaltainen joka on Jumala niin silloin me pyrimme tulla niin kuin sinä olet saatanalliseksi ja hänen kaltainen että olisi armo suuri ja tarvitset saada anteeksi kun teet syntiä ja hänen armoa. Hyvä että paljastat antikristuksena juoneen..

        Älä Savis laita suuhuni sanoja, jotka eivät sinne kuulu !

        Annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi nyt, ja se on syntiä Savis !

        Minä en ole missään sanonut, että uskovan ei tule pyhittyä.

        Taas tuota samaa mustamaalaamista ja demonisointia, eli nyt olenkin jo "saatanallinen" !

        Onneksi olkoon Savis, teit sen taas, eli elät tuossa synnissäsi siis paatumuksessa, eli et itse tee parannusta, vaikka sinulle tämäkin asia on jo aiemmin kirjoitettu ja sanottu !

        Mene jo itseesi ja mieti hetki edes omia toimiasi ja sanojasi, sillä joudut niistä Jumalan edessä tuomiolla Sanan mukaan:

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.


    • Mahdollisuusmuuttua

      Valhe kontrasti. Hyvä aloitus ! Tuo oppi joka uuskarismaatisuus syöttää on kyllä petollinen ja on niin rakkaudellinen näköinen kun se armahtaa synnin ja kertoo että juuri sellainen tulis ihminen olla ja jatkaa loppuun asti lihassa koska Jumala ei voi ottaa pois lihan jossa synti asuu! Heikko on teidä rakentama uuskarismaattis-jumala.. Oikein valhe kontrasti siihen oikean Jumalan joka puhdistaa pyhittää vapauttaa ja vanhurskauttaa ihminen täydelliseen rakkauteen ja Armoon koska armoa on että hän pitää sellainen ihmisestä huolta ettei hän lankeilee ja että hän pysyy puhtaana ja ihanan täydellisenä nuhteettomuudessa....

      • voi.savis

        Yhä vain jatkat tuon väekvän eksytyksen oppien levittämistä !

        "lankeamaton" "synnitön" "täydellisen nuhteeton" !

        Eli haluat Jumalaksi Jumalan paikalle/tilalle.

        Tuo oppisi on juuri sitä uuskarismaattisuutta eli väkevää eksytystä puhtaimmillaan.


    • voi.savis

      Olen muuten pitänyt sinua Savis aina äärikarsimaattisena ihmisenä.

      Itse olen käyttänyt kaltaisistasi vouhottajista, jotka ovat enemmän tai vähemmän kdottaneet todellisuuden tajun eli todellisuuden, nimitystä "ylihengelliset".

      Siis on oikeaa Hengellisyytta ja siiten kun hurahdetaan yli ja kadotetaan enemmän tai vähemmän todellisuus, niin silloin ollaan ns. "ylihengellisiä".

      Siis aidolla Hengellisellä ihmisellä säilyvät jalat maassa ja todellisuus ei katoa, eikä mennä johonkin omaan harhatodllisuuteen, mutta ylihengellinen siis on pahasti heilahtanut yli.

      Ylihengelliselle on ominaista juuri muiden ihmisten demonisointi, ja saatania ja riivaajia nähdään ihan joka puolella.

      Siihen kuuluu myös pelko, eli kun kaikessa nähdään vain pahaa ja pahan voimat jyllävät muka joka puolella, niin sitten pelätään, että jopa elottomista esineistä voi hypätä riivaajia.

      Ylihengellinen siis pelkojensa kautta näkee saatanan paljon voimakkaampana kuin mitä tämä onkaan, eli pelon kautta ja vuoksi ylihengellinen siis korottaa vain saatanan valtaa ja voimaa vastoin Totuutta.

      Savis siis näki minussakin jo saatanallisuutta ja pahan hengen, vaikka olen uudestisyntynyt uskova, jolla on Pyhä Henki sydämessään ja sitä kautta peölastus varmuus ja tietoisuus siitä, että olen Jumalan rakas lapsi, sitä minun ei tarvitse epäillä, ja se kertoo siis Pyhän Hengen todistuksen minusta ja tästä asiasta !

      Mutta silti siis Savis näkee mörköjä minussakin, kun olen hänen kanssaan eri mieltä näistä opillisista asioita ja siten uskovan käytännön elämästäkin.

      Siis opillinen vinoutuma johtaa aina vinoutumaan myös toiminnassa.

      Saviksen oppi johtaa syntien tunnustamattomuuteen ja siten hänen syntinsä pysyvät eikä hän mihinkään puhdistu.

      1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

    • voi.savis

      Muuten Savis !

      Touhusi on monella tapaa ns. "uskonsana" liikkeen toimintaa !

      Tuo liike siis opettaa, että jos uskova vain toistelee niitä "totuuksia" riittävän paljon ja kauan, niin ne toteutuvat lopulta !

      Tätä samaa jankkaamista olet Savis jatkanut ainakin vuosikymmenen ajan.

      Tuossa toimintatavassa siis suljetaan silmät tietoisesti todellisuudelta ja muilta vaihtoehdoilta, ja siten luullaan omilla uskonponnisteluilla eli uskotteluilla ja niiden kautta olevan mahdollista omistaa Jumalan lupauksia.

      Mutta sitä ei tajuta, että ne omat uskottelut eli uskonpniistelut ovat vain omia tekoja, eivät siis Jumalan tekoja, eikä siten Jumalan luomaa ja aikaansaamaa todellista uskoa.

      Siis Jumalan lupauksia ja siunauksia voi saavuttaa vain Jumalan uskovan sydämeen synnyttämän uskon kautta ja avulla.

      Mutta "uskonsanalainen" siis luulee omilla teoillaan ja uskottelu ponniteluillaan saavuttavansa haluamansa !

      "Uskonsanalainen" ei siis tajua ollenkaan tekevänsä vain omia tekoa, ihan kuten ei Saviskaan tajua !

      "uskonsanalainen" siis tulkitsee lukee tämänkin uskon ylistyksen ihan väärin:

      Hepr. 11:11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
      Hepr. 11:17 Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
      Hepr. 11:20 Uskon kautta antoi Iisak Jaakobille ja Eesaulle siunauksen, joka koski tulevaisiakin.
      Hepr. 11:21 Uskon kautta siunasi Jaakob kuollessaan kumpaisenkin Joosefin pojista ja rukoili sauvansa päähän nojaten.
      Hepr. 11:22 Uskon kautta muistutti Joosef loppunsa lähetessä Israelin lasten lähdöstä ja antoi määräyksen luistansa.
      Hepr. 11:23 Uskon kautta pitivät Mooseksen vanhemmat häntä heti hänen syntymänsä jälkeen kätkössä kolme kuukautta, sillä he näkivät, että lapsi oli ihana; eivätkä he peljänneet kuninkaan käskyä.
      Hepr. 11:24 Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
      Hepr. 11:27 Uskon kautta hän jätti Egyptin pelkäämättä kuninkaan vihaa; sillä koska hän ikäänkuin näki sen, joka on näkymätön, niin hän kesti.
      Hepr. 11:28 Uskon kautta hän pani toimeen pääsiäisenvieton ja verensivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi heihin.
      Hepr. 11:29 Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
      Hepr. 11:30 Uskon kautta kaatuivat Jerikon muurit, sittenkuin niiden ympäri oli kuljettu seitsemän päivää.
      Hepr. 11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.
      Hepr. 11:33 jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat,

      Tässä ei siis ylistetä näitä uskovia itseään !!!

      Tässä ylistetään Jumalan synnyttämää Uskoa !!!

      Mutta "uskonsanalainen" ja omien tekojen eli uskottelujen eli omien uskontekojen kautta jotakin saavuttava taas luulee, että tuossa ylistetään niiden uskovien omia uskon ponnisteluja.

      Näin eri tavoin voidaan lukea, jos uskovalla on "värilasit" päässä, eli joku harhaoppi riesanaan, jonka kautta ja vuoksi kaikki näyttäytyy ihan erilaisena.

      • Mahdollisuusmuuttua

        No hyvä luulin jo että et ymmärrä ollenkaan että vain Jumalan synnyttämää Uskoa saa aikaan Tekoja jolla on jotain arvoa. Samat Teot mistä Jaakobin kirjeessä voimme lukea. Murisetko vielä että puhun omista teoista,, kun puhun mitä Tekoja Jumala voi tehdä mun kautta???

        Siis mitä mä voin jos Jumala päättää tai halua tai on tarkoitus että tulen täysin synnitön ja nuhteeton, puhdas ja ihana Rakkaudellinen uskova? Jos Hän lahjottaa sellainen USKO joka avaa tien tähän ja muuttaa minua? Pitäiskiö mä sanoa ei kiitos sun mielestä? Sulkea Hän ulos jolla on kaikki Valta tehdä ihan mitä ikinä Hän halua?


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        No hyvä luulin jo että et ymmärrä ollenkaan että vain Jumalan synnyttämää Uskoa saa aikaan Tekoja jolla on jotain arvoa. Samat Teot mistä Jaakobin kirjeessä voimme lukea. Murisetko vielä että puhun omista teoista,, kun puhun mitä Tekoja Jumala voi tehdä mun kautta???

        Siis mitä mä voin jos Jumala päättää tai halua tai on tarkoitus että tulen täysin synnitön ja nuhteeton, puhdas ja ihana Rakkaudellinen uskova? Jos Hän lahjottaa sellainen USKO joka avaa tien tähän ja muuttaa minua? Pitäiskiö mä sanoa ei kiitos sun mielestä? Sulkea Hän ulos jolla on kaikki Valta tehdä ihan mitä ikinä Hän halua?

        Miksi olet taas asiaton eli halveksuva ?

        Siis en minä mitään murise !

        Voisitko ystävällisesti jättää väliin tuollaiset asiattomuudet Savis ?

        Miksi kaikki pitää rautalangasta sinulle vääntää Savis ?

        Sinä opetat toista tietä, kuin mitä Raamattu opettaa, ja se on ongelmasi !

        Sinä itse toimit ihan samoin, kuin tuollainen "uskonsanalainen", eli kun tarpeeksi jankkaat muille ja itsellesi jotakin asiaa, kuvittelet sen toteutuvan.

        Sinä perustat touhusi oikeasti vain omaan uskoosi/uskotteluusi, eikä Jumalan synnyttämään uskoon.

        Siis pystytät vain omaa uskoasi, ja omaa vanhurskauttasi, eli yrität omien tekojesi ja toimiesi kautta ja avulla pyhittyä.

        Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että Jumala ei synnytä sinussa sellaista uskoa, että sinusta tulee Jumala itse !!!

        Tuollainen oppi on harhaoppi, eikä Jumala sellaiseen mitään uskoa luo, eikä varmastikkaan anna !

        Siis sinä olet niin sokea opillesi, että et itsekään tajua sitä, että käytännössä sinusta pitäisi tulla itse Jumala, kyetäksesi tuohon mihin uskot, eli synnittömyyteen ja täydellisyyteen, nuhteettomaksi ja täysin puhtaaksi.

        Vain Jumala on Täydellinen ja Synnitön ja täysin Puhdas ja Täydellinen !

        Etkö raukka vieläkään tajua, että haluat nyt itse Jumalaksi, ja sitä samaa tietä opetat muillekin.

        Ei Jumala tee ihmisestä Jumalaa, usko se nyt vihdoin jo hyvä ihminen !

        Me uskovatkin elämme turmeltuneessa lihassamme tämän maallisen elämämme ajan, sitä emme pakoon pääse !

        Meillä on Jumalalta annettu vapaa oma tahto, eikä Jumala sitä vie meiltä, ja se tarkoittaa sitä, että vääjäämättä silloin kun elämme oman tahtomme mukaan, toimimme vastoin Jumalan tahtoa, eli teemme syntiä.

        Näistä perustavaa laatua olevista syistä, meistä uskovista eli ihmisistä ei voi millään tulla synnittömiä ja nuhteettomia ja täysin puhtaita.

        Toki minäkin haluaisin itse olla synnitön ja nuhteeton ja täydellinen, kukapa uskova ei haluaisi sitä olla !

        Mutta pitkän uskonelämäni kautta olen oppinut ymmärtämään olevani vain vajavainen ihminen heikkouksineen ja vajavaisuuksineen, enkä kuvittele tulevani täydelliseksi tai synnittömäksi.

        Saman asian sanoo Paavali hyvin, jonka asian kanssa olen itsekin painiskellut:

        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Siis varsinkin tuo jae 24 on ollut ajankohtainen itselleni, eli kuinka kova halu minulla onkaan vapautua tästä kuoleman ruumiista, mutta ei auta, näillä mennään, mitä on annettu, eikä ihminen voi ottaa mitään, mitä ei ylhäältä taivaasta anneta, eli itseään ei kukaan kykene pyhittämään.

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Joten Savis, älä kuvittele ollenkaan, etteikö minulla olisi kova halu pyhittyä ja vapautua kaikesta, mikä yhä minua kiusaa.

        Mutta Herra on opettanut varsinkin viime aikoina syvemmin vain sen, että pyhitystyö on yksin Hänen tekoaan, enkä minä pysty itseäni parantelemaan.

        Ainoa mitä voi tehdä, on tunnustaa rehdisti syntini Herralle ja ihmisille tarvittaessa, ja anoa yhä uudestaan vapautusta kaikesta, mikä minua yhä kiusaa.

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        Siis vesi on kuva parannuksenteosta, josta edellinen Sanankohta kertoo hyvin.

        Mutta siis Hän pyhittää ja Hän pesee, Sanan kautta ja avulla !


    • Mahdollisuusmuuttua

      Siis kuka on asiaton ? Taas sä työnnät minulle oma uskoa vaikka en halua sitä ? Vain Jumalan Uskoa synnyttää ja luo jotain. Koska eräänä päivänä usko ja toivo lakkaa ja silloin toivon että me olemme löytäneet Rakkauden sinä ja minä ja kaikki muut joka vain Jumala tietää varmasti. Me voimme sen luulla ja tietysti joku sen meille voi todistaa että meillä on Hänen Rakkaus mutta tekekö hän vilpittömästi vai valheellisesti meitä kiehtoa ja saada meitä haavin se on taas ihan toista kysymys.

      Harmittaako se että odotan Jumalalta täydellinen synnitön tila ? Täydellinen Tila ? Täydellinen Rakkaus millä Rakastan sua? Täydellinen Nuhteettomuus jonka Löydän että Pyhä Raamattu kehoittaa meidän olla. Täydellinen Puhtaus. ? Miten se muuten olis mahdollisuus vaeltaa kun Hän vaelsi täällä maan päällä? Miten voisi muuten sanoa 1 Joh 4: 17 mukaan että olemme niin kuin Hän jo tässä maailman ajassa ??

      • voi.savis

        Kumpi meistä tuputtaa täällä oppiaan ?

        Kumpi aloitti ketjun "Synnitön" ?

        Kuka siellä kyseli meiltä muilta seuraavaa:

        " Kertokaa minulle miten minun tulis suhtautua jos Jumala halua tehdä minua synnitön ? "

        Olen siis vain vastaillut sinulle kysymykseesi mahdollisimman hyvin, en muuta !

        Mutta sinä itsehän olet ketjusi kautta pyrkinyt käännyttämään muitakin !

        Kuka on ilmoittanut sinulle haluavansa sinun harhaoppejasi riesakseen ?

        En ainakaan minä !

        Huvittavaa on se, että sinä puhut Rakkaudesta !

        Mitä olet esim. minulle, uudestisyntyneelle uskovalle kirjoittanut ?

        Olen saatanallinen sinun sanojesi mukaan !

        Pyhä Henki minussa on paha henki !

        Näinkö sinä toimit Rakkaudellisesti ???

        Jeesusko sinua kehoitti väittämään Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi ?

        Mene jo pikku hiljaa itseesi Savis, ja tee parannus synneistäsi !

        Siis sinä kyllä hyökkäät muiden niskaan, että muiden on heti ja välittömästi tehtävä parannusta synneistään ja vääristä toimistaan !

        Mutta sinulle itsellesi on ihan eri säännöt, eli olet jo ainakin 10 vuotta harrastanut tätä samaa touhua, eli demonisoinut uskovia, ja antanut harhaluulojesi ja kuvitelmiesi pohjalta vääriä todistuksia lähimmäisistäsi !

        Mutta sinun ei näemmä omien sanojesikaan mukaan tarvitse edes pyytää syntejäsi anteeksi edes uudestisyntyneiltä uskovilta, vaan saat jatkaa mustamaalaustasi ja herjaamistasi maailman tappiin asti !

        Sinulla taitaa olla siihen oikein Jumalan lupa ???


    • Mahdollisuusmuuttua

      No et pyytänyt minulta anteeksi kun puhuit valheellisesti että uskon että mun omalta uskonilta voisi tulla jotain hyvä,, kun nimenomaan olen sanonut että tarvitsen Jumalan Uskoa siihen että tule hyvä, niinkuin ! Täydellinen synnitön tila ! Täydellinen Tila ! Täydellinen Rakkaus millä Rakastan sua! Täydellinen Nuhteettomuus jonka Löydän että Pyhä Raamattu kehoittaa meidän olla. Täydellinen Puhtaus. !

    • Mahdollisuusmuuttua

      Mutta pitkä on tä ketju tullut ja huomaan että kova on vastustus Jeesusta kohtaan joka on halukas pestä meidät aivan putipuhtaita ja ihania. No hyvä niin . Onhan se monille näyttö miten saatana vihaa puhtaus ja synnitöntä ihmistä niin kuin sana kehoittaa meitä olemaan..

      • voi.savis

        Kuka se olikaan, joka halusi Jumalaksi ?

        Saatanahan se, ja hänhän oli kirkkain ja puhtain enkeleistä, kunnes hänessä huomattiin vääryys, eli ylpeys, kun hän siis halusi sinun laillasi tulla Jumalan veroiseksi eli Jumalaksi !

        Kenen tietä Savis siis kujet nyt ?

        Joten se taas tästäkin aiheesta ja asiasta !


      • Mahdollisuusmuuttua
        voi.savis kirjoitti:

        Kuka se olikaan, joka halusi Jumalaksi ?

        Saatanahan se, ja hänhän oli kirkkain ja puhtain enkeleistä, kunnes hänessä huomattiin vääryys, eli ylpeys, kun hän siis halusi sinun laillasi tulla Jumalan veroiseksi eli Jumalaksi !

        Kenen tietä Savis siis kujet nyt ?

        Joten se taas tästäkin aiheesta ja asiasta !

        Tämäkin on nyt ihan PAKKO KOMMENTOIDA. Kun sokeus on sinussa niin suuri! Katsos saatanan virhe oli se että yritti päästä omasta lihasta Jumalaksi . Ja vieläpä isompi ja mahtavampi kun Jumala. Kun taas uskova tulis tulla Jeesuksen kaltainen Jumalan voimasta missä Jumala päättää marssijärjestys. Elikä Jumalan orjaksi me tulemme tavallaan..


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Tämäkin on nyt ihan PAKKO KOMMENTOIDA. Kun sokeus on sinussa niin suuri! Katsos saatanan virhe oli se että yritti päästä omasta lihasta Jumalaksi . Ja vieläpä isompi ja mahtavampi kun Jumala. Kun taas uskova tulis tulla Jeesuksen kaltainen Jumalan voimasta missä Jumala päättää marssijärjestys. Elikä Jumalan orjaksi me tulemme tavallaan..

        Ongelmasi on se, että tie jota suosittelet, ei ole oikea !

        Siis sinä itse olet siitä hyvä elävä esimerkki !

        10 vuotta on mennyt vähintään, etkä ole pyhittynyt mihinkään !

        Sen selvän totuuden tulisi saada sinutkin vihdoin miettimään, että mikä on pielessä ?

        Pielessä siis on se, että et tunnusta syntejäsi etkä pyydä niitä Jumalalta ja ihmisiltä anteeksi.

        Sinulla ja oppisi vuoksi, ei siis toteudu tässä kerrottava JOS !

        1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Ja lisäksi, nyt kun et pyydä anteeksi vääriä todistuksia ja mustamaalauksiasi etkä demonisointejasi, niin voit jatkaa yhä samaa toimintaa !

        Niinhän olet jatkanut jo vähintään 10 vuoden ajan mustamaalaten ja demonisoiden ja antaen vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.

        Mutta jos sinä tunnustaisit syntisi ja pyytäisit syntejäsi ja vääriä toimiasi anteeksi myös niiltä ihmisiltä, joita olet kaltoin kohdellut, niin sinun olisi paljon vaikeampaa jatkaa väärää toimintaasi.

        Saisit pyydellä kaiken aikaa anteeksi, ja silloin se anteeksipyytelyn nöyryytys laittaisi sinut pyrkimään toimimaan toisin !

        Mutta nyt kun suljet vain silmäsi ja korvasi varoituksilta ja kehoituksilta, niin sen kautta ja vuoksi vain jatkat sydämesi paatumuksessa yhä samaa touhuasi !

        Mutta tuollaisesta touhusta Sana sanoo seuraavaa:

        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

        Sinä siis kovasydämisyydelläsi ja väärällä jatkuvalla touhullasi, halveksit Jumalan pitkämielisyyttä ja kärsivällisyyttä, ja siten kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi !

        Tajuatko Savis, kuinka vakavasta asiasta on oikeasti kyse ???


      • Mahdollisuusmuuttua

        Taidan tajuta ! Mutta mistä saadan sinulle että tajutat että et pääsee syntiesi perille ?? Se on vasta vakava juttu kun meinaa syntisenä ja lihassa päästä taivaaseen mihín ei mitään epäpuhdasta pääee..


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Taidan tajuta ! Mutta mistä saadan sinulle että tajutat että et pääsee syntiesi perille ?? Se on vasta vakava juttu kun meinaa syntisenä ja lihassa päästä taivaaseen mihín ei mitään epäpuhdasta pääee..

        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

        Savis tajua nyt jo se, että uudestisyntynyt on pesty ja pyhä !

        Uudestisyntynyt on Jumalan lapsi ja taivaskelpoinen, vaikka olisi vajavainen ja keskeneräinen, siis uskova on Jumalan lapsi ja menee kotiinsa aikanansa.

        Ethän itsekkään pääse taivaaseen tuolla opilla, sillä nytkin teet kaiken aikaa syntiä !

        Jos nyt itse kuolisit, niin etkö siis itse pääsisi taivaaseen ???

        Näin sinä opetat juuri, eli suljit opillasi pääsyn taivaaseen myös itseltäsi !!!

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Nämä sepustuksesi ovat siis ihan käsittämättömiä, en voi ymmärtää, miten itse kuvittelet pääseväsi taivaaseen.

        Siis sinulle itsellesi on aina eri säännöt kuin muille, ja sitähän nuo fariseuksetkin harrastivat, eli muiden syntejä syynättiin kyllä hyttys verkolla, mutta omille oltiin täysin sokeita, eli kameli meni läpi omalla kohdalla !


    • Mahdollisuusmuuttua

      Mitä muuten olet mieltä tuosta saastasta tuo saatanalisen toronton hengestä ?

      • voi.savis

        Eikö sekään ole vielä tullut selväksi ?

        Torontolaisuus ja nämä menestysteologiat ja uskonsana harhaopit ovat kaikki osa sitä väkevää eksytystä.

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Olen Savis pahoillani, mutta tämäkin pitää nyt sanoa suoraan:

        Sinä olet sen väkevän eksytyksen eksyttämä itsekin, olen siitä jo sinulle esimerkkejä antanut, kuinka olet niitä eksytyksen oppeja omaksunut useita.

        Ja kuitenkin sinä arvostelet itse torontolaisuutta ja menestysteologia porukkaa, vaikka olet itse niihin sotkeentunut kaulaa myöten.

        Siis eksytys on niin väkevä, että moni uskova ei tajua edes olevansa mukana siinä.

        Se on kuin taitavasti tehty raha väärennös, jota ei erota oikeasta, kuin todella tarkkaan ja syvällisesti tutkimalla, sellainen on siis väkevä eksytys, johon sinäkin olet ikävä kyllä eksynyt.

        Mutta eksyneen uskovankin tulee siis itse haluta uskoa se, eli eksynyt uskova ei halua siitä itse luopua, koska on siihen mielistynyt.


      • voi.savis

        Sinäkään Savis et ole 10 vuoden aikana edes tutkinut näitä asioita Raamatusta kunnolla ja perusteellisesti.

        Sen sijaan olet aktiivisesti vain kieltäytynyt tutkimasta !

        Se siis on ollut sinun oma valintasi, ja yhä näköjään on.


      • Mahdollisuusmuuttua

        Niin ! Annan Jumala tutkia mun puolesta ja ohjata minua turvallisella vesillä koska mulla on paljon tärkeämpiä asioita tehdä niin kuin tänään kun kerroin narkomaanitytölle Ihmeparannuksesta ja Jeesuksesta joka voi häntä auttaa. Monet tutki ja tutkii ja sitten vielä tutkii Aaronin pappeus ja sitten vielä tutkii ja sitten ottaa vielä muutama vuosia mukaan novumia ja liha saa tyydytys.


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Niin ! Annan Jumala tutkia mun puolesta ja ohjata minua turvallisella vesillä koska mulla on paljon tärkeämpiä asioita tehdä niin kuin tänään kun kerroin narkomaanitytölle Ihmeparannuksesta ja Jeesuksesta joka voi häntä auttaa. Monet tutki ja tutkii ja sitten vielä tutkii Aaronin pappeus ja sitten vielä tutkii ja sitten ottaa vielä muutama vuosia mukaan novumia ja liha saa tyydytys.

        Joopa joo Savis taas !

        Vahvistat taas vain Sanan sanoman:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Raamattu taas puhuu ihan toista, eli tulisi Rakastaa Sanaa ja Sanahan on Kristus !

        Ps. 119:15 Minä tutkistelen sinun asetuksiasi ja katselen sinun polkujasi.

        Ps. 119:27 Saata minut ymmärtämään asetustesi tie, niin minä tutkistelen sinun ihmeitäsi.

        Ps. 119:48 Minä kohotan käteni sinun käskyjesi puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi.

        Ps. 119:78 Joutukoot julkeat häpeään, sillä he sortavat minua syyttä; minä tutkistelen sinun asetuksiasi.

        Ps. 119:97 Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen.

        Ps. 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

        Siis Sana auttaa juuri siihen, että ei eksytä Tieltä, Sana eli Herra eli Totuus vain paljastaa valheen !

        Mutta sinä siis ylenkatsot Sanan ja Herran avun sitä kautta ja siksi juuri olet eksynytkin eli näytät omalla elävällä esimerkilläsi toteen tämän Sanan.

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Savis !

        Jumalaa rakastava rakastaa myös Sanaa, ja se on meidän perintöosamme, se on kallein aarteemme ja sitä uskova tutkistelee ja "märehtii" eli mietiskelee ja tutkii päivin öin:

        2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
        3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

        Siis Kristuksessa eli Sanassa ovat kaikki viisauden ja tiedon aarteet !

        Mutta sinä Savis halveksit näitä aarteitakin !


    • Mahdollisuusmuuttua

      En halveksi kun on sellaisia joka sanoo Että Herra on OPETTAJA JA AINOA..

      • voi.savis

        Huh huh heijaa !

        Kuinka Opettaja voi opettaa, jos oppilas ei lue ja perehdy syvällisesti opetus materiaaliin ???

        Se on mahdotonta !

        Mutta siksi siis eksyit ja eksyt yhä, kun et tunne Kirjoituksia eli Sanaa eli Jeesusta eli Jumalaa ja Hänen tahtoaan !


      • Ihmettelijä_

        Tunsin kerran ihan samoin ajattelevan ihmisen. Eli sellaisen joka väitti että ihminen voi tulla synnittömäksi, lähestulkoon täydelliseksi jne. Ihmissuhde sellaisen kanssa, joka ei näe itsessään mitään vikaa, on pidemmän päälle mahdoton.

        Sen sijaan demoneja näki kaiken aikaa muissa ihmisissä . Raamattua tunsi onnettoman vähän ja pinnallisesti, koska uskoi juuri tuohon että PyhäHenki antaa hänelle oikeat ajatukset ja opetukset. Ei tarvitse srk:n opettajien tai muidenkaan ihmisten opetuksia. Sen sijaan oli itse omasta mielestään kykenevä opettamaan muita.

        Itse kutsun tuota hengelliseksi narsismiksi. On pelottavaa, kun henkilö pitää suurinta osaa ajatuksiaan Jumalan ajatuksina, ei halua oppia Raamattua muiden ihmisten välityksellä, ei myönnä syntejään, vaikka olisi muille ilmiselviä jne. Ja kaiken aikaa tuolta oikein paistaa läpi ylpeys ja sokeutuminen. Ei auta mitkään Raamatulliset perustelut, että ymmärtäisi tilansa.


      • voi.savis
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Tunsin kerran ihan samoin ajattelevan ihmisen. Eli sellaisen joka väitti että ihminen voi tulla synnittömäksi, lähestulkoon täydelliseksi jne. Ihmissuhde sellaisen kanssa, joka ei näe itsessään mitään vikaa, on pidemmän päälle mahdoton.

        Sen sijaan demoneja näki kaiken aikaa muissa ihmisissä . Raamattua tunsi onnettoman vähän ja pinnallisesti, koska uskoi juuri tuohon että PyhäHenki antaa hänelle oikeat ajatukset ja opetukset. Ei tarvitse srk:n opettajien tai muidenkaan ihmisten opetuksia. Sen sijaan oli itse omasta mielestään kykenevä opettamaan muita.

        Itse kutsun tuota hengelliseksi narsismiksi. On pelottavaa, kun henkilö pitää suurinta osaa ajatuksiaan Jumalan ajatuksina, ei halua oppia Raamattua muiden ihmisten välityksellä, ei myönnä syntejään, vaikka olisi muille ilmiselviä jne. Ja kaiken aikaa tuolta oikein paistaa läpi ylpeys ja sokeutuminen. Ei auta mitkään Raamatulliset perustelut, että ymmärtäisi tilansa.

        Hyvin kuvasit näitä ihmisiä, juuri tuollaista se on.

        He saavat paljon pahaa aikaan noilla omilla opeillaan ja siten toiminnallaankin, ikävä kyllä !

        Säälin niitä nuoria uskovia, jotka joutuvat näiden huseeraajien kynsiin.

        Saviskin kertoi itse evankelioinneensa jotain huume veikkoa, ja sitten hän julistaa, että Jumala vapauttaa, kun on jonkun muunkin vapauttanut !

        Sitten kun homma ei menekkään Saviksen tahdon mukaan, niin sitten varmaan vika ja ongelma onkin siinä humaisiin sidotussa ja hänen heikossa uskossaan.

        Lopulta Savis häipyy takavasemmalle ja jättää toisen oman onnensa nojaan, eli pois lähdetään sitten häntä kainalossa ikäänkuin.

        Mikä on sen touhun lopputulema ?

        Sekin vähäinen uskonkipinä on sammutettu todella tehokkasti ja se sidottu ihminen kääntää selkänsä Jumalalle Saviksen ymmärtämättömien touhujen vuoksi, luulleen sen olevan Jumalan vian, vaikka ongelma on Saviksessa ja hänen häröilyissään.


      • voi.savis
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Tunsin kerran ihan samoin ajattelevan ihmisen. Eli sellaisen joka väitti että ihminen voi tulla synnittömäksi, lähestulkoon täydelliseksi jne. Ihmissuhde sellaisen kanssa, joka ei näe itsessään mitään vikaa, on pidemmän päälle mahdoton.

        Sen sijaan demoneja näki kaiken aikaa muissa ihmisissä . Raamattua tunsi onnettoman vähän ja pinnallisesti, koska uskoi juuri tuohon että PyhäHenki antaa hänelle oikeat ajatukset ja opetukset. Ei tarvitse srk:n opettajien tai muidenkaan ihmisten opetuksia. Sen sijaan oli itse omasta mielestään kykenevä opettamaan muita.

        Itse kutsun tuota hengelliseksi narsismiksi. On pelottavaa, kun henkilö pitää suurinta osaa ajatuksiaan Jumalan ajatuksina, ei halua oppia Raamattua muiden ihmisten välityksellä, ei myönnä syntejään, vaikka olisi muille ilmiselviä jne. Ja kaiken aikaa tuolta oikein paistaa läpi ylpeys ja sokeutuminen. Ei auta mitkään Raamatulliset perustelut, että ymmärtäisi tilansa.

        Tiedätkö muuten mistä tuo demonisointi johtuu ?

        Siis saatana siellä ja saatana täällä ja saatana sitä ja tätä touhu .

        No kun tälläinen ihminen ei tunnusta syntejään, niin joku syntipukki tarvitaan, ja siksi kaikki laitetaan saatanan tai muiden ihmisten syyksi, kun itsessä ei voi olla mitään vikaa.

        Siis kun se liha on jo kuollut, siis Saviksenkin opin mukaan.

        Vaikka koko veijari on niin lihallinen ja toimii niin lihallisesti, että ei mittaa eikä määrää.


      • Ihmettelijä_

        Eikös Raamatussa olekin joku sellainen kohta, missä henkivaltojen herjaamista pidetään pöyhkeänä ja uhkarohkeana?

        Myös suuruudenkuvitelmat tuntuu kuuluvan asiaan: halutaan olla jotain suurta ja ihmeellistä. Kuitenkin Jeesus sanoi suurimmaksi sitä, joka on toisten palvelija. "Älkää korkeita tavoitelko" neuvotaan myös Raamatussa.

        Jo psalmissa yksi puhutaan Herran sanan tutkimisesta. On todella outoa, jos omat ajatukset ja visiot saavat ohittaa sanan tutkimisen.


      • Ihmettelijä_

        Niin ja tuohon huumeriippuvuuteen sen verran, että onhan siinä kyseessä myös fyysinen riippuvuus. Jumalalla on varmasti oma aikataulunsa miten ja milloin ja missä vapauttaa. Jotkut ovat vapautuneet heti, mutta jotkut ovat tarvinneet vieroitushoitoa monta jaksoa.

        Olen itsekin ollut rukouspalvelussa missä rukoilija on kuvitellut heti minun vapautuvan tietyistä asioista. Eipä se ihan niin ole mennyt, on pitänyt itsekin katsoa asioita silmiin ja tehdä työtä niiden eteen. Ei ole tullut mitään hokkuspokkus vapautumista. Tuollaisia ihmisiä ei pitäisi laittaa esirukoilijoiksi/sielunhoitajiksi ollenkaan, jotka eivät ymmärrä ihmisen psyykkistä puolta.


    • Mahdollisuusmuuttua
      • voi.savis

        Taas tätä samaa !

        Olen JO löytänyt Jeesuksen henk koht vapahtajanani, olen sen useaan kertaan sinulle jo kertonut selvästi !!!

        Yhä sinä väität minua uskosta osattomaksi vastoin Totuutta !

        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

        Yhä siis uudestaan ja uudestaan vain vääriä todistuksia lähimmäisistä, eikä loppua näy !

        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":


      • Mahdollisuusmuuttua

        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

        Sanotko että sä olet ruoka ? Sinua mun pitäisi syödä? Ainakaan se ruoka joka opetat ja käsket meidän syödä en syö ikinä koska en halua tulla yhtä saastutuksi kuin sinä , joka sanoo että liha pysyy ja synti lihassa, loppuun saakka kunnes kuolema tulee... Ja siinä voi sitten käydä niin hassusti että kuulet Jeesuksen ääni ,, en ole tuntenut sua ikinä enkä sun oppi...


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

        Sanotko että sä olet ruoka ? Sinua mun pitäisi syödä? Ainakaan se ruoka joka opetat ja käsket meidän syödä en syö ikinä koska en halua tulla yhtä saastutuksi kuin sinä , joka sanoo että liha pysyy ja synti lihassa, loppuun saakka kunnes kuolema tulee... Ja siinä voi sitten käydä niin hassusti että kuulet Jeesuksen ääni ,, en ole tuntenut sua ikinä enkä sun oppi...

        Taas sinä paljastit vain oman tietämättömyytesi Savis !

        Näinkö honosti oikeasti tunnet Raamattua ?

        9 Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
        10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
        11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
        12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
        14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
        15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
        16 Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.
        17 Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla
        18 ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin.
        19 Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua;
        20 niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        21 Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"
        22 He sanoivat: "Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa".
        23 Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa. Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan.
        24 Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä.
        25 Ja kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan.
        26 Mutta Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen".
        27 Ja puhellen hänen kanssaan hän meni sisään ja tapasi monta koolla.
        ! ! !
        28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
        ! ! !

        Onko Savis Raamatun tuntemuksesi oikeasti näin heikkoa ???

        Kyllä minä tiesin sen jo ennelta heikoksi, mutta että näin heikkoako se onkin ???


      • Mahdollisuusmuuttua

        No heikko se näköjään on ollut!! On se hyvä että opetat minua kärsivällisesti ! Kiitos veli !! : )


      • Mahdollisuusmuuttua

        Ja on se hyvä ettet minua pilkkaa siitä ! Ei kai tuo ollut irvailua taas ?


    • RealSana

      Tässä maailmanajassa pitäisi jo jokaisen nähdä ja ymmärtää mikä on se väkevä eksytys, josta Sana puhuu. Vaan hellarit ovat omaan napaansa tuijottajia, sokeita näkemään ympäröivä maailma ja ymmärtämään mikä hetki on yöstä.

      • Mahdollisuusmuuttua

        Raamattu sanoo että veljet tulis pitää huolta paikakunnan veljistä ja kumminkin hellarien veljet pitää vaan huolta omista veljistä kun oikeita veljet pitäisi pitää huoleen paikkakunnan veljistä. Miltä tä näyttä sun mielestä ?


    • Mahdollisuusmuuttua

      Mun piti pyytä anteekis siis anteeksi !! : ) Oi kun sain hyvä olon !

      • voi.savis

        Irvailet vielä !

        Oletko nyt itse ylpeä itsestäsi ja tästä toiminnastasi ?

        Miten voit olla noin kovasydäminen ja paatunut ???


      • Mahdollisuusmuuttua
        voi.savis kirjoitti:

        Irvailet vielä !

        Oletko nyt itse ylpeä itsestäsi ja tästä toiminnastasi ?

        Miten voit olla noin kovasydäminen ja paatunut ???

        Miksi olet hermostunut ja pidät vihaasi kun teen juuri niin kuin sä käsket?


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Miksi olet hermostunut ja pidät vihaasi kun teen juuri niin kuin sä käsket?

        Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen !

        Tuo ei ollut mikään anteeksipyyntö, vaan irvailua vain !

        Tiedät sen hyvin itsekin !

        Yhäkään minulla ei ole vihaa sinua kohtaan, joten voisitko lopettaa tuon turhan mustamaalauksesi ?


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Miksi olet hermostunut ja pidät vihaasi kun teen juuri niin kuin sä käsket?

        Ja Savis tuo oli valehtelua !

        Olet todella pahasti paatunut, kun valehteletkin sujuvasti päin kasvoja !

        Eikö Jumala näe ???


    • Mahdollisuusmuuttua

      Näin kirjoitat --> Savis tajua nyt jo se, että uudestisyntynyt on pesty ja pyhä !

      Ja anteeksi taas mutta on jotain sanottava.. --->

      Kyllä Uudestisyntynyt joka elää Kristuksen kanssa joka Room 6 sanotaan . Mutta toinen asia on että kuka sitten on uudestisyntynyt kun ei hyväksytään lihan kuoleminen kokonaan kun ei uudestisyntyneissa voi olla vanha Aatamin liha enää ?? Ymmärrätkö tämän mitä Pyhä Henki selvästi opettaa Raamatussa??

      • voi.savis

        Sinun ongelmasi on juuri se, että et itse sitä ymmärrä, mitä Raamattu opettaa:

        2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Siis tietämättömät ja vakaantumattomat kuten sinä, vääntävät kaiken kieroon.

        Lue nyt vihdoin kunnolla se Room7

        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.


        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Paavali kirjoittaa tässä uudestisyntyneen uskovan elämän todellisuudesta !!!

        LUE VIHDOIN KUNNOLLA !

        Äläkä jankkaa vain vastaan loputtomasti !


    • Mahdollisuusmuuttua

      Luin kunnolla ---> 18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

      Elikä tolla sä puolustat sitten sun oppisi joka on isien opetettu oppi joka pyöríi seurakunnassa ja johon uskotaan ja saadan sitten uskon mukaan eimitään Herralta kun ei uskotaan että tuo tila mitä Paavali huomasi itsessä ei ollut hyvä vaan pyrki pois siitä ja pääsi kun Jumala kuoletti hänen liha. Mutta jatka sinä vaan tuossa tilassa ja tee syntiä niin paljon kun sietät ja uskallat ettet jää kiinni..

      Ja se jatkui vielä ja voin vain sanoa että voi voi sun lihasi miten se mässäilee...

      ---> 21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Näyttä nyt missä Room 7 -ssa lue että Paavali oli uudestisyntynyt ! ??? Kun kirjoitat vielä tuota puppua -->

      Paavali kirjoittaa tässä uudestisyntyneen uskovan elämän todellisuudesta !!!

      • voi.savis

        Et sitten halunnutkaan lukea kunnolla !

        Lue tuo jae 25 kunnolla !

        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        MEIDÄN Herramme kautta !

        Sitten Paavali kirjoitti tuon kirjeensä Roomalaisille APOSTOLINA, Rooman Seurakunnalle eli uudestisyntyneille uskoville !!!

        Roomalaiskirje 1
        1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        Oletko ihan sekaisin, etkö tajua yhtään mitään enää ???

        Sinä et selvästikkään siis halua uskoa mitään, vaan kaiken aikaa kieltäydyt itseppäisesti ja vastoin täysein selvää Totuutta !

        Kyllä Savis nyt näkyy tämä asia sinussa:

        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

        Laajemmin tuo Sanankohta varuiksi !

        2. kirje Timoteukselle 3
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

        Siis aivan mielettömiä ovat jo vasta väitteesi, ja olet todella nyt näiden keskustelujen kautta paljastanut oman järkyttävän tilasi !

        Mutta sinä vain jatkat yhä valitsemallasi tiellä, josta ei hyvää seuraa.

        Olen todella pahoillani sinun puolestasi ja erittäin surullinen myös ! :(


    • Mahdollisuusmuuttua

      JA VIELÄ --> JA minä olen sanonut että jos mä en usko, joka on lähtökohta lihassa (JOKAISELLA USKOVILLA) missä ei ole sellainen Usko joka vapauttaa meidät nuoruuden himoista ja muista syntejä, niin Uskon että Jumalalla on Usko joka sanoo että voin kaikki mitä MINÄ HALUAN. Koska Hän sanoo juuri niin Sanassa . Eikö ole hieno ? Elikä mä pyydän sellainen USKO !!

      • voi.savis

        Taas pieleen tuokin tulkinta !

        10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.
        11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
        12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
        13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

        Ei siis "kaikki mitä MINÄ HALUAN" !

        Vaan kaikki mitä Herra haluaa ja mihin Hän vahvistaa !

        Siis ihan vastakkainen tulkinta, sinä taas menet sen OMAN TAHDON eli lihan vietävänä.

        Mutta tälle asialle sinä olet yhä umpi sokea, vaikka sitä olen useasti jo yrittänyt sinulle näyttää ja kertoa !

        Todella surullista Savis ! :(


    • Mahdollisuusmuuttua

      Ja taas mä yritän antaa sulle toivoa parempaan vaikka väität että on ihan OK elää niin kuin Paavali eli Room 7-ssa jossa hän ei pystynyt totella Jumala pätkäkään lihassa, niin kuin hän myös todistaa Room 7-ssa. Oliko hän silloin nuhteeton vai Jumalan vihollinen yhä voidaan kysyä?

      Mutta kaikki muuttui ja sitten kun Jumalan rakkaus ja Armo oli sen tehnyt Room 8 -ssa niin että Hän Jumalan Hengessä pystyi tehdä niin kuin Jumala oli ja on käskenyt ja käskee sinuakin tekemään vaikka kieltäydyt ja kerrot että armossa saat kieltäytyä.

      • voi.savis

        Taas tulee melko sekavaa huttua Savis.

        Yritä nyt edes saada kerrottua kunnolla se, mihin uskot !

        Tässä joutuu arpomaan nyt !

        Siis uudestisyntyikö Paavali room 7 ja room 8 luvun välissä ?

        Sitäkö yrität nyt väittää ?

        Ja room 7 luvussa Paavali oli siis Jumalan vihollinen ???

        Siis kirjoitat nioin sekavasti taas, että on vaikeaa kommentoida edes näitä viestejäsi.


      • Mahdollisuusmuuttua

        Kirjoitat --> Yritä nyt edes saada kerrottua kunnolla se, mihin uskot !

        No yritän.
        No ei minulla ole oikein minkäänlaisen uskon koska muuten mä siirtäisin vuoria ja parantaisi mun veljen poika Jeesuksen Uskolla joka on maannut niin kuin kasvi viisitoista vuotta lähes tuntemattomassa sairaudessa.


    • haastattelutalkaa

      Työttömien haastattelut tietävät jättiurakkaa – jopa 1,5 miljoonaa tapaamista vuodessa

      Työttömät kutsutaan pian haastatteluihin kolmen kuukauden välein, jotta viranomaiset voivat seurata, miten työnhaku edistyy. Osa haastatteluista ulkoistetaan yrityksille. Niille pyritään maksamaan sen mukaan, kuinka moni työtön työllistyy.

      2.9.2016

      http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2016/09/02/tyottomien-haastattelut-tietavat-jattiurakkaa-jopa-15-miljoonaa-tapaamista-vuodessa/20169143/12

      Hallitus ilmoitti torstaina työllistämistoimista kertoessaan, että se aikoo muun muassa järjestää työttömille työnhakijoille haastatteluja kolmen kuukauden välein ensi vuoden alusta alkaen. Haastattelut järjestetään te-toimistoissa tai ostopalveluna yksityisissä yrityksissä.

      Haastattelujen tarkoitus on tukea työnhakijaa työnhaussa. Samalla halutaan valvoa, että työnhakijat noudattavat työnhakusuunnitelmaa. Jos laiminlyöntejä saadaan selville, voidaan määrätä sanktioita.

      Mitä tämä tarkoittaa käytännössä: onko ensisijainen tarkoitus tukea vai valvoa?

      – Minusta itseisarvo ei ole haastattelu, vaan se, että ihmisen työnhakusuunnitelma käydään lävitse ja mietitään seuraavia askeleita, sanoo osastopäällikkö Tuija Oivo työ- ja elinkeinoministeriöstä (TEM).

      Samaan aikaan vaakakupissa painaa Oivon mukaan myös tavoite seurata, että työnhakusuunnitelma toteutuu.

      – Työnhakijan kanssa sovittuja askeleita seurataan. Tsekkaamme, onko ihminen toteuttanut suunnitelmia, ja jos ei ole, tulevat mukaan sanktiot.

      Oivon mukaan valvontaa tarvitaan, koska työttömyysturvan saamisen ehtona on aktiivinen työnhaku. Esimerkiksi kuukausittain 600 ihmistä saa sanktioita siitä, että he ovat jättäneet tulematta te-toimiston haastatteluun ilman pätevää syytä, Oivo kertoo.

      Tämän lisäksi sanktioita annetaan muun muassa siitä, että työttömät työnhakijat kieltäytyvät ottamasta vastaan töitä tai menemästä tarjottuun koulutukseen.

      Työnhakijapuolella kuitenkin uskotaan, että lusmuilijat ovat vain pieni vähemmistö työttömistä työnhakijoista.

      – Minua hirvittää asenne, jolla ollaan rakentamassa tällaista valvontakoneistoa. Voi olla olemassa pienempi porukka, joka ei usko pärjäävänsä kyseisissä töissä, eikä siksi hae tarjottuja töitä, mutta suurin joukko on toisenlainen, sanoo toiminnanjohtaja Jukka Haapakoski Työttömien Valtakunnallisesta Yhteistoimintajärjestöstä TVY:stä.

      Haapakoski esittääkin, että koko järjestelmää ei pitäisi rakentaa väärin käyttäytyvän vähemmistön varalle, eivätkä näidenkään kohdalla välttämättä tehoa ankarammat seurantajärjestelmät. Hänen mielestään olisi tärkeintä, että haastatteluissa annettaisiin työnhakijalle yksilöllistä palvelua.

      – Työnhaku on lähtökohtaisesti energiaa vievää ja ahdistavaa, koska työnhakija joutuu tekemään hirveän paljon työtä, joka ei tuota mitään palkkiota. Siksi tarvittaisiin enemmän rinnallakulkijuutta, yhteistyötä ja oivaltavaa valmennusta, Haapakoski sanoo.

      – Pelkään, että järjestelmä jota ollaan luomassa, on liian höttöinen ja kevyt. Ottaen huomioon henkilöresurssit, epäilen, että siitä tulee rutiinitoimenpide eikä syvälliseen uraohjaukseen ole riittävästi paukkuja, Haapakoski sanoo.

      Kolmen kuukauden haastattelut ovat näillä näkymin tulossa jäädäkseen, koska kyse on laista, Oivo sanoo.

      Iso urakka, vähän tekijöitä te-toimistoissa

      Pelko haastattelujärjestelmän laadusta on sikäli aiheellinen, että kyseessä on valtava urakka. Työttömiä työnhakijoita oli heinäkuun lopussa Suomessa te-toimistojen tietojen mukaan noin 378 000. Jos heistä jokaista haastateltaisiin kolmen kuukauden välein eli vuoden aikana neljä kertaa, pitäisi vuodessa järjestää yli 1 500 000 haastattelua.

      – Resurssien riittämistä joudutaan aika lailla miettimään, sanoo TEM:in Tuija Oivo.

      Suomen te-toimistoissa on tällä hetkellä 2 200 asiakaspalvelutyöntekijää, Oivo kertoo. Esimerkiksi Ruotsissa asiakaspalvelutyöntekijöitä on hänen mukaansa 14 100, vaikka työttömiä työnhakijoita on lähes yhtä monta kuin Suomessa.

      Oivo arvioi, että yksi työntekijä pystyisi tekemään päivässä kymmenkunta haastattelua. Yksi työvuosi maksaa hänen mukaansa sivukuluineen noin 50 000 euroa. Te-toimistoille on ensi vuodeksi myönnetty työvoimapalvelujen tehostamiseen lisämäärärahaa 17 miljoonaa, ja siitäkin osa menee verkkopalveluiden kehittämiseen.

    • kelalta

      13.3.2015

      http://www.kela.fi/-/toimeentulotuki-siirtyy-kelan-hoidettavaksi-vuonna-2017

      Toimeentulotuki siirtyy Kelan hoidettavaksi vuonna 2017

      Eduskunta on hyväksynyt toimeentulotukilain muutokset. Perustoimeentulotuen myöntäminen ja maksaminen siirtyvät Kelan hoidettavaksi vuoden 2017 alussa.

      Toimeentulotukilain muutokset on hyväksytty eduskunnassa 12.3.2015. Laki odottaa vielä presidentin vahvistusta.

      Muutoksen perusteella perustoimeentulotuen myöntäminen ja maksaminen siirtyvät Kelalle vuoden 2017 alusta alkaen.

      Tämän jälkeen asiakas hakee toimeentulotukea pääasiassa Kelasta.

      Jos asiakkaalla on lisäksi sellaisia yllättäviä tai erityisiä menoja, joita perustoimeentulotuki ei riitä kattamaan, asiakas kääntyy kunnan puoleen. Kunnan tehtäväksi jää lainmuutoksen jälkeenkin myöntää täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki, jotka molemmat edellyttävät harkintaa. Kela varmistaa, että asiakkaat ohjataan sosiaalityön palvelujen piiriin niiden perusteiden mukaan, joista Kela ja kunnat ovat yhdessä sopineet.

      Asiakkaalla säilyy oikeus keskusteluun kunnan sosiaaliviranomaisen kanssa. Lisäksi hänelle taataan uuden lain mukaan mahdollisuus keskustella perustoimeentulotukeen liittyvistä asioista myös Kelan toimihenkilön kanssa.
      Tuen taso tai myöntämisperusteet eivät muutu

      Lainmuutos ei vaikuta toimeentulotuen tasoon eikä tuen myöntämisperusteisiin. Uudessa laissa perustoimeentulotukeen tehdään pieniä tarkennuksia. Kelalta maksettavaan tukeen siirretään täydentävästä toimeentulotuesta sellaisia menoeriä, jotka toistuvat usein ja edellyttävät vähäisempää harkintaa. Myös sellaiset asumiseen liittyvät menoerät, jotka huomioidaan toimeentulotuessa, pyritään sisällyttämään mahdollisimman laajalti perustoimeentulotukeen.

      Valtio ja kunnat vastaavat edelleen puoliksi perustoimeentulotuen menoista. Toimeentulotukea sai vuonna 2013 noin 247 000 kotitaloutta, joista perustoimeentulotukea sai lähes 93 %. Toimeentulotuen bruttokustannukset olivat 736,3 milj. euroa. Tästä summasta 655,7 milj. euroa (89,5 %) oli perustoimeentulotuen menoja.

      Vuoden 2017 alkuun saakka kaikki toimeentulotukiasiat hoidetaan entiseen tapaan kunnissa. Kela tiedottaa asiakkaille hyvissä ajoin uusista menettelytavoista ennen muutosta.

      Hallituksen esitys eduskunnalle laeiksi toimeentulotuesta annetun lain ja kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta annetun lain muuttamisesta.

      http://www.kela.fi/perustoimeentulotuki2017

      Perustoimeentulotuen siirto Kelaan 1.1.2017

      Perustoimeentulotuen myöntäminen ja maksaminen siirtyvät Kelan hoidettavaksi vuoden 2017 alussa. Toimeentulotukilain muutokset hyväksyttiin eduskunnassa 12.3.2015.

      Muutoksen taustalla on tarve vähentää kuntien tehtäviä ja velvoitteita. Uudistuksella tavoitellaan myös sitä, että perustoimeentulotukea hakevat asiakkaat olisivat keskenään mahdollisimman yhdenvertaisessa asemassa.

      Valtakunnallisena toimijana Kela pystyy kuntia tehokkaammin huolehtimaan kansalaisten taloudellisesta turvasta. Kelassa on käytettävissä asiakkaiden tiedot useista kansallisista järjestelmistä, mikä nopeuttaa käsittelyä sekä vähentää asiakkaan tarvetta esittää tulotietojaan hakemuksen yhteydessä. Samoin vähentyy tarve toimeentulotuen takaisinperintään.

      Lakiesityksen mukaan rahoitusvastuu säilyisi nykyisellään. Valtio ja kunnat vastaavat puoliksi perustoimeentulotuen menoista.

      Esityksen tavoitteena ei ole muuttaa toimeentulotuen tasoa eikä tuen myöntämisperusteita. Uudistuksen jälkeen asiakas toimittaa toimeentulotukihakemuksen Kelaan. Hakemus täydentävästä tai ehkäisevästä toimeentulotuesta voidaan kuitenkin tehdä suoraan kuntaan, jos asiakas on jo saanut päätöksen perustoimeentulotuesta. Kuntien sosiaalityöntekijät päättävät edelleen täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta. Kela varmistaa, että asiakkaat ohjataan sosiaalityön piiriin niiden perusteiden mukaan, joista Kela ja kunnat ovat yhdessä sopineet.
      Siirto toteutetaan sujuvasti ja asiakaslähtöisesti

      Perustoimeentulotuen siirtoon valmistaudutaan Kelassa Toimeentulotuki 2017 -hankkeessa. Hankkeen tavoitteena on suunnitella ja toimeenpanna siirto asiakaslähtöisesti, tehokkaasti ja kuntien kanssa yhteistyössä. Hanke käy jatkuvaa keskustelua kuntien kanssa Kuntaliiton kautta.

      Suuri osa Toimeentulotuki 2017 -hankkeen työtä tehdään osana Arkki-hanketta. Arkki-TOTU-hankkeessa rakennetaan perustoimeentulotuen käsittelyjärjestelmä, sen tukijärjestelmät ja sähköinen asiointipalvelu.

      Lisäksi toteutetaan toimeentulotukijärjestelmän yhteydet Kelan työnohjausjärjestelmään ja sosiaalitoimen kyselypalvelu Kelmuun.

    • sanotahansanassanäin

      1. Moos. 3:17-19

      17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;

      18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.

      19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

      ---------------

      Sananl. 6:6

      Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.

      Sananl. 6:9

      Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?

      Sananl. 10:26

      Mitä hapan hampaille ja savu silmille, sitä laiska lähettäjillensä.

      Sananl. 12:24

      Ahkerain käsi saa hallita, mutta laiska joutuu työveron alaiseksi.

      Sananl. 12:27

      Laiska ei saa ajetuksi itselleen riistaa, mutta ahkeruus on ihmiselle kallis tavara.

      Sananl. 19:24

      Laiska pistää kätensä vatiin, mutta ei saa sitä viedyksi suuhunsa jälleen.

      Sananl. 20:4

      Syksyllä ei laiska kynnä; elonaikana hän tyhjää tapailee.

      Sananl. 22:13

      Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria".

      Sananl. 26:13

      Laiska sanoo: "Tuolla tiellä on leijona, jalopeura torien vaiheilla".

      Sananl. 26:14

      Ovi saranoillaan kääntyilee, laiska vuoteellansa.

      Sananl. 26:15

      Laiska pistää kätensä vatiin; ei viitsi sitä viedä suuhunsa jälleen.

      Sananl. 26:16

      Laiska on omissa silmissään viisaampi kuin seitsemän, jotka vastaavat taitavasti.

      1. Tim. 3:5

      sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

      1. Tim. 5:8

      Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.

      Hes. 16:49

      Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.

      • faktaapeliin

        Kotimaa

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/48811-moni-tyoton-elaa-leveammin-tukirahoilla

        Moni työtön elää leveämmin tukirahoilla

        3.2.2009

        Kaikkien työttömien ei kannata ottaa työtä. Esimerkiksi joka neljäs työtön yksinhuoltaja elää paremmin tuilla kuin pienellä palkalla.

        Arviolta yli 10 prosenttia työttömistä eli vähintään 16 000 suomalaista elää työttömyysloukussa. Ongelma on suurin lapsiperheissä.

        Asiasta kirjoittaa Aamulehti.

        Arviot perustuvat professori Jukka Pirttilän laskelmiin, joita hän on tehnyt muiden tutkijoiden ja valtionvarainministeriön virkamiesten kanssa. Sosiaaliturvaa uudistava Sata-komitea tietää työttömyysloukusta mutta ei ole esittänyt välimietinnöissään kunnon keinoja loukun poistamiseksi.

        Pirttilän mielestä hyvä keino olisi muun muassa pienten palkkatulojen verotuksen alentaminen. Hänen mukaansa mallia voitaisiin ottaa Britanniasta, missä pienituloisten lapsiperheiden verotusta on kevennetty.


    • tasaarvoo

      Niinistö vahvisti tasa-arvoisen avioliitolain – laki astuu voimaan 2017

      20.02.2015

      Presidentti Sauli Niinistön on tarkoitus vahvistaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvät avioliitolain muutokset tänään.

      Presidentti Sauli Niinistö vahvistaa uudistetun avioliittolain tänään perjantaina 20.2. Laki astuu voimaan 1. maaliskuuta 2017.

      Oikeusministeriö alkaa valmistelemaan tasa-arvoisen avioliittolain edellyttämiä muiden lakien muutoksia.

      Niitä koskeva lakiesitys annetaan eduskunnalle vuoden loppuun mennessä, kuten eduskunta edellytti hyväksyessään avioliittolakia koskevan kansalaisaloitteen viime joulukuussa.

      Kuva: Filmikamari

      (Radio Nova, Oikeusministeriö, MTV)

      http://www.radionova.fi/uutiset/ajankohtaista/niinisto-vahvisti-tasa-arvoisen-avioliitolain-laki-astuu-voimaan-2017-100192

      ----------------

      3. Moos. 20:13

      Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      • kapinapapit

        Kotimaa 2.9.2016 klo 18:14

        http://yle.fi/uutiset/nama_papit_aikovat_vihkia_homoja_piispojen_kannasta_huolimatta__vihkitilaisuus_youtubeen/9139615

        Nämä papit aikovat vihkiä homoja piispojen kannasta huolimatta – "Vihkitilaisuus Youtubeen"

        Helsinkiläiset papit Toni Fagerholm ja Liinamaria Roos eivät aio noudattaa piispainkokouksen kielteistä linjausta homoparien vihkimiseen.

        Molemmat ovat päättäneet, että he vihkivät ja siunaavat homopareja ensi maaliskuusta alkaen, kun uusittu avioliittolaki astuu voimaan.

        Piispainkokous antoi keskiviikkona 11-sivuisen selonteon, jonka mukaan kirkollisessa vihkimisessä avioliiton osapuolina ovat nainen ja mies. Maaliskuun alussa Suomessa astuu voimaan uusi avioliittolaki, jonka myötä myös samaa sukupuolta olevat parit voivat solmia avioliiton.

        Tähän mennessä kirkossa on ollut virallisen linjauksen mukaan mahdollista vain rukoilla homoparisuhteessa olevien henkilöiden puolesta, ei suhteen puolesta.

        Kirkossa on kuitenkin pappeja, jotka eivät aio noudattaa piispojen esittämää nykylinjausta maaliskuussa. Aktiivisesti homoparien oikeuksia ajanut pappi Toni Fagerholm kertoo aikovansa siunata homoparin heti, kun se on mahdollista maaliskuun ensimmäisenä päivänä puolenyön jälkeen.

        – Olen jo sopinut yhden pariskunnan kanssa, että tilaisuus videoidaan ja julkaistaan Youtubessa. Sen jälkeen ei tarvitse keskustella siitä, tapahtuiko siinä avioliiton siunaaminen vai ei. Tulen myös vihkimään pariskuntia ja teen sen täysin avoimesti.

        Fagerholm on koetellut virallisen kirkon linjauksia aiemminkin: hän siunasi naisparin Pride-tapahtumassa vuonna 2014. Piispojen selonteko oli hänelle "täydellinen pettymys".

        – Odotin piispainkokoukselta sen asian sanoittamista, että tästä käydään parhaillaan kirkossa sisäistä dialogia ja että molempien osapuolten näkemystä tulisi kunnioittaa, sanoo Toni Fagerholm.
        "Kirkko on myöhässä"

        Järjestöpuolella toimiva pappi Liinamaria Roos suhtautuu ymmärtäväisemmin piispojen esittämään lausuntoon.

        – Minua ei oikeastaan kiinnosta piispojen lausunto yksityiskohtineen. Tiedän hyvin, että he eivät voikaan sanoa mitään selkeästi ristiriitaista kirkolliskokouksen nykyisten linjausten kanssa. Nyt on kuitenkin myöhäistä miettiä, mitä kirkko tekee tai ei tee, koska maallinen puoli menee jo. Vaikutukset ulottuvat jo nyt kirkkoon.

        Myös Roos aikoo ryhtyä vihkimään homopareja maaliskuussa.

        – Teen sen, kun minun virkamiesoikeuteni antavat siihen mahdollisuuden. Voisin tehdä jo tänään, jos se olisi mahdollista. Itse en ole ajatellut siitä silloin mitään erityistä lausuntoa antaa, sillä perhejuhlat ovat hyvin intiimejä tilaisuuksia.

        – Minut on kutsuttu palvelemaan ihmisiä eikä minun toiminnassani muutu mikään. Tiedän itse, mikä on kutsumuksen mukaista ja rakkautta, Roos pohtii.

        Hänen mukaansa kirkon sisällä on nyt hyvä aika käydä keskustelua aiheesta ennen kuin kirkolliskokous kokoontuu seuraavan kerran marraskuussa Turussa.
        "Jonkun pitää kaataa markkinapöytä"

        Fagerholmin mukaan seksuaalivähemmistöjen edustajat ovat kokeneet erityisen loukkaavana termeillä kikkailun kirkossa.

        – Tämä menee kapulakielisyyteen. Otetaan esimerkiksi tämä "rukous samaa sukupuolta olevan pariskunnan kanssa". Yritin joskus sellaista järjestää. Yksi työntekijä puhui rukoushetkestä, niin toinen kiirehti korjaamaan, että se ei ole rukoushetki vaan rukous, Fagerholm huokaa.

        ----------------

        Kaksi vuotta sitten Lännen median kyselyssä kävi ilmi, että 40 prosenttia suomalaisista papeista olisi valmis vihkimään homoparin.

        Helsingissä osuus oli peräti 60 prosenttia. Sitä ei kuitenkaan tiedetä, kuinka moni pappi on valmis uhmaamaan kirkon virallista kantaa asiassa.

        – Jonkun pitää olla ensimmäinen, jolla palaa pinna ja kaataa markkinapöydän. Ihmisoikeuskysymykset eivät koskaan mene eteenpäin, ellei ole porukasta nousevia ihmisiä, jotka sanovat "ei hitto, nyt vain mennään", Roos pohtii.
        Rangaistukset eivät pelota

        Sekä Fagerholm että Roos näyttävät suhtautuvan tyynesti homoparien vihkimisestä mahdollisesti heille itselleen seuraaviin kurinpidollisiin seurauksiin.

        – Ajattelen, että se on maailman siistein asia, jos kaksi ihmistä haluaa sitoutua toisiinsa Jumalan silmien alla. En näe henkilökohtaisia seurauksia sanktioina. Ne kuuluvat tähän pakettiin, Roos sanoo.

        Fagerholmin mukaan mahdolliset kurinpidolliset toimet ovat vain osa keskustelua.

        – Se on dialogia, jota on nyt pakko käydä. Tuomiokapitulissa keskustelemme sitten asiasta. Se on sen ajan asia.

        Fagerholm ja Roos ovat huomenna Ylen Aamu-tv:n vieraina kello 9.

        --------------

        Sananl. 13:24

        Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.


      • sanotaahansanassanäin

        1.sam 2

        1 Ja Hanna rukoili ja sanoi: "Minun sydämeni riemuitsee Herrassa; minun sarveni kohoaa korkealle Herrassa. Minun suuni on avartunut vihollisiani vastaan, sillä minä iloitsen sinun avustasi.
        2 Ei kukaan ole pyhä niinkuin Herra; paitsi sinua ei ole yhtäkään, eikä ole kalliota meidän Jumalamme vertaista.
        3 Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
        4 Urhojen jouset ovat särjetyt, voipuneet vyöttäytyvät voimalla.
        5 Kylläisinä olleet käyvät palvelukseen leipäpalkoilla, nälkää nähneet eivät enää nälkää näe. Hedelmätön synnyttää seitsemän lasta, lapsirikas kuihtuu.
        6 Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen.
        7 Herra köyhdyttää ja rikastuttaa, hän alentaa ja ylentää.
        8 Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin.
        9 Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.
        10 Jotka taistelevat Herraa vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. Herra tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven."
        11 Sitten Elkana meni kotiinsa Raamaan; mutta poikanen palveli Herraa pappi Eelin johdolla.

        -----------------

        12 Mutta Eelin pojat olivat kelvottomia miehiä; he eivät välittäneet Herrasta
        13 eivätkä siitä, mitä papeilla oli oikeus kansalta saada. Niin usein kuin joku uhrasi teurasuhria, tuli papin palvelija lihan kiehuessa, kolmihaarainen haarukka kädessänsä,
        14 ja pisti sen kattilaan tai ruukkuun tai pannuun tai pataan, ja kaikki, minkä haarukka toi mukanaan, sen pappi otti itselleen. Niin he tekivät kaikille israelilaisille, jotka tulivat sinne Siiloon.
        15 Jo ennenkuin rasva oli poltettu, tuli papin palvelija ja sanoi miehelle, joka uhrasi: "Anna liha paistettavaksi papille, sillä hän ei ota sinulta keitettyä lihaa, vaan raakaa".
        16 Kun mies sanoi hänelle: "Ensin poltettakoon rasva; ota sitten itsellesi, mitä haluat", niin hän sanoi: "Ei niin, vaan anna se nyt heti, muutoin minä otan väkisin".
        17 Ja nuorten miesten synti oli kovin suuri Herran edessä, koska he pitivät Herran uhrilahjan halpana.

        ---------------------

        18 Mutta Samuel palveli Herran edessä, puettuna, vaikka oli poikanen, pellavakasukkaan.
        19 Ja hänen äitinsä teki hänelle joka vuosi pienen viitan ja toi sen hänelle, kun miehensä kanssa tuli uhraamaan vuotuista teurasuhria.
        20 Silloin Eeli aina siunasi Elkanan ja hänen vaimonsa ja sanoi: "Herra antakoon sinulle lapsen tästä vaimosta sen sijaan, jonka hän on suostunut antamaan Herralle"; sitten he menivät kotiinsa.
        21 Ja Herra piti Hannasta huolen, niin että hän tuli raskaaksi ja synnytti vielä kolme poikaa ja kaksi tytärtä. Mutta poikanen Samuel kasvoi Herran edessä.
        22 Mutta Eeli oli käynyt hyvin vanhaksi; ja kun hän sai kuulla, mitä hänen poikansa tekivät kaikelle Israelille, ja että he makasivat niiden naisten kanssa, jotka toimittivat palvelusta ilmestysmajan ovella,
        23 sanoi hän heille: "Miksi te sellaista pahaa teette, mitä minä teistä kuulen kaikelta tältä kansalta?
        24 Ei niin, poikani! Ei ole hyvä se huhu, jonka minä kuulen kulkevan Herran kansan seassa.
        25 Jos ihminen rikkoo ihmistä vastaan, niin Jumala voi olla hänellä välittäjänä; mutta jos ihminen rikkoo Herraa vastaan, niin kuka voi ruveta hänelle välittäjäksi?" Mutta he eivät kuulleet isäänsä, sillä Herra tahtoi surmata heidät.

        -----------------------

        26 Mutta poikanen Samuel kasvoi kasvamistaan ja oli sekä Herralle että ihmisille otollinen.
        27 Ja Eelin luo tuli Jumalan mies ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Enkö minä ilmestynyt sinun isäsi suvulle, kun he olivat Egyptissä faraon huoneen vallassa?
        28 Ja minä valitsin heidät kaikista Israelin sukukunnista olemaan pappeinani, nousemaan minun alttarilleni, polttamaan suitsuketta ja kantamaan kasukkaa minun edessäni; ja minä annoin sinun isäsi suvulle kaikki israelilaisten uhrit.
        29 Miksi te häpäisette minun teurasuhrini ja ruokauhrini, jotka minä olen säätänyt asuntooni? Ja miksi sinä kunnioitat poikiasi enemmän kuin minua, niin että te lihotatte itseänne parhaalla osalla jokaisesta minun kansani Israelin uhrilahjasta?

        jatkuu...


      • sanotaahansanassanäin

        30 Sentähden Herra, Israelin Jumala, sanoo: Minä olen tosin sanonut: sinun sukusi ja sinun isäsi suku saavat vaeltaa minun edessäni iäti. Mutta nyt Herra sanoo: Pois se! Sillä minä kunnioitan niitä, jotka minua kunnioittavat; mutta jotka minut ylenkatsovat, ne tulevat halveksituiksi.
        31 Katso, päivät tulevat, jolloin minä katkaisen sinun käsivartesi ja sinun isäsi suvun käsivarren, niin ettei kukaan sinun suvussasi elä vanhaksi.
        32 Ja sinä saat nähdä minun asuntoni olevan puutteessa huolimatta kaikesta siitä hyvästä, mikä tulee Israelille. Eikä kukaan sinun suvussasi ole koskaan elävä vanhaksi.
        33 Kuitenkaan minä en hävitä kaikkia sinun omaisiasi alttariltani, niin että sammuttaisin sinun silmäsi ja näännyttäisin sielusi; mutta kaikki sinun suvussasi kasvaneet kuolevat miehiksi tultuaan.
        34 Ja merkkinä tästä on sinulla oleva se, mitä kahdelle pojallesi, Hofnille ja Piinehaalle, tapahtuu: he kuolevat molemmat samana päivänä.

        -----------------

        35 Mutta minä herätän itselleni uskollisen papin, joka tekee minun sydämeni ja mieleni mukaan. Hänelle minä rakennan pysyväisen huoneen, ja hän on vaeltava minun voideltuni edessä kaiken elinaikansa.
        36 Ja jokainen, joka jää jäljelle sinun suvustasi, on tuleva kumartamaan häntä saadaksensa hopearahan ja leipäkakun ja sanovat: 'Päästä minutkin johonkin papintehtävään, että saisin palan leipää syödäkseni'."

        -------

        1. Samuelin kirja 3:10-18

        10 Niin Herra tuli ja seisoi ja huusi niinkuin edellisilläkin kerroilla: "Samuel, Samuel!" Samuel vastasi: "Puhu, palvelijasi kuulee".
        11 Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.
        12 Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
        13 Minä ilmoitan hänelle, että minä tuomitsen hänen sukunsa ikuisiksi ajoiksi sen rikoksen tähden, kun hän tiesi poikiensa pilkkaavan Jumalaa eikä pitänyt heitä kurissa.
        14 Sentähden minä olen vannonut Eelin suvusta: 'Totisesti, Eelin suvun rikosta ei koskaan soviteta, ei teurasuhrilla eikä ruokauhrilla'."

        ---------------

        15 Ja Samuel makasi aamuun asti ja avasi sitten Herran huoneen ovet. Eikä Samuel uskaltanut kertoa Eelille sitä ilmestystä.
        16 Mutta Eeli kutsui Samuelin ja sanoi: "Samuel, poikani!" Hän vastasi: "Tässä olen".
        17 Hän sanoi: "Mikä oli asia, josta hän sinulle puhui? Älä salaa sitä minulta. Jumala rangaiskoon sinua nyt ja vasta, jos salaat minulta mitään siitä, mitä hän sinulle puhui."
        18 Niin Samuel kertoi hänelle kaiken eikä salannut häneltä mitään. Mutta hän sanoi: "Hän on Herra; hän tehköön, minkä hyväksi näkee".


    • avioliitoista

      Tuhannet avioparit eroavat vuosittain – mitä suomalaisille avioliitoille oikein tapahtuu?

      http://www.mtv.fi/uutiset/ekstra/artikkelib/tuhannet-avioparit-eroavat-vuosittain-mita-suomalaisille-avioliitoille-oikein-tapahtuu/6055870

      Kunnes kuolema heidät erottaa. Tai sitten avioero. Tosiasia on, että avioliitto päättyy aina.

      Usein päätös noin 40-vuotiaana

      Viime vuosien tilastojen mukaan suomalaisen ensimmäinen avioliitto päättyy eroon 39 prosentin todennäköisyydellä, keskimäärin 10 avioliittovuoden jälkeen.

      Ensimmäisestä avioliitostaan eroavat naiset ovat keski-iältään noin 40 vuoden ikäisiä, kun avioliitto päättyy. Miesten vastaava keski-ikä on noin 43 vuotta.

      Parisuhdekouluttaja ja tietokirjailija Marianna Stolbow arvioi keväällä MTV:n haastattelussa, että ilmiö saattaa olla yhteydessä niin sanottuun ”keski-iän kriisiin”.

      – Näen työssäni konkreettisesti, että se päätös tulee ehkä noin siinä 40 vuoden iässä. On varmaan kyse siitä ajatuksesta, että puolet elämästä on eletty ja puolet on vielä jäljellä. Minkä sävyiseksi haluan loppuelämäni [muotoutuvan]? Toisaalta on kyse myös siitä, että omia toiveita arjen ja elämän suhteen ei pysty siinä vaiheessa enää piilottamaan.

      Stolbown mukaan 40 ikävuoden rajapyykki herättää monet pohtimaan sitä, mikä tekisi heidät onnellisemmaksi.

      – Silloin ihminen on usein valmis rakentamaan uuden illuusion siitä, että jos vaihdan tuon ihmisen toiseen, elämäni muuttuu onnelliseksi.

      Kaikki eivät ehdi elää avioelämää kymmentä vuotta ennen eropäätöstä. Tilastokeskuksen tietojen mukaan avioeron riski on ollut huipussaan kolmantena avioliittovuotena jo lähes kahden vuosikymmenen ajan.

      Avioeroja on ollut aina

      Avioliitoista noin puolet päättyy eroon. Näin on ollut jo yli 20 vuotta. Aiemmin eronneiden parien osuus oli pienempi, mutta eroja on kuitenkin otettu ainakin niin kauan, kun historiaa on kirjoitettu. Voi olla, että kyseessä on yhtä vanha ilmiö kuin avioliittokin.

      Suomessa avioeroja on tilastoitu vasta vajaat 140 vuotta. Tällä hetkellä Tilastokeskuksen julkisesti jaossa olevat tiedot yltävät vuoteen 1878 saakka, jolloin avioeroja kirjattiin 64.

      Tänä päivänä avioeron ottaa noin 14 000 paria vuosittain.

      Avioerojen yleistyminen on yhdistetty länsimaissa laajempaan kulttuuriseen muutokseen, jota on kutsuttu kulttuurivallankumoukseksi.

      Perinteinen perhemalli alkoi muuttua 1900-luvun jälkipuoliskolla, jolloin myös asenneilmasto muuttui avioeroille suotuisammaksi. Pyhän avioliiton purkamattomuutta ylläpitäneiden uskonnollisten arvojen sitovuus ja vaikutus heikkeni. Samaan aikaan puolisoiden taloudellinen riippuvuus toisistaan väheni ja avioero tuli lainsäädännöllisesti helpommaksi.

      Suomessa avioeroja helpottanut lainsäädännön muutos ajoittui 1980-luvun loppuun.

      – 80-luvulla avioliittolakiin tehdyt muutokset yksinkertaistivat eron ottamista ja mahdollistivat sen, että avioparin toinen osapuoli voi hakea eroa yksin. Oikeuskäsittely yksinkertaistui silloin suuresti, Kontula kertoo.

      Tuolloin myös erojen määrä kohosi aiempaa korkeammalle tasolle. Vuosina 1989, 1995 ja 1999 otettiin yli 14 000 avioeroa, kun luku oli pysytellyt alle 10 000:ssa miltei koko 1980-luvun.

      Vuonna 1990 ensimmäistä kertaa avioliitossa olevien henkilöiden erot tekivät yhteensä 80 prosenttia kaikista avioeroista. Tällä hetkellä luku on noin kymmenen prosenttiyksikköä pienempi.

      Kontulan mukaan kehitys selittyy sillä, että lakimuutos kaivoi monissa perheissä vuosia kyteneet ongelmat pintaan. Kun eroamisesta tuli helpompaa, tilaisuuteen myös tartuttiin.

      – 90-luvun alussa erosi erityinen ryhmä verrattuna nykypäivään. Tuolloin eroajien joukko valikoitui eri tavalla. Siinä pääsi purkautumaan eroamisen paineet, jotka olivat kertyneet vuosien varrella jo aiemmin.

      jatkuu...

      • avioliitoista

        Rakkaussuhteet toivat pika-avioliitot

        Vuonna 2014 kirjattiin yhteensä 138 alle vuoden kestänyttä avioliittoa. Alle vuoden liittoja on ollut vuodesta 2003 vuoteen 2014 noin 110-160 vuosittain. Määrä on noin prosentti kaikista eroon päättyneistä avioliitoista.

        Jopa noin prosentti kaikista avioliitoista päättyy alle vuoden sisään liiton alkamisesta. Jotta avioeroprosessiin kuuluva kuuden kuukauden harkinta-aika ehtisi täyttyä alle vuodessa, eropaperit tulee kiikuttaa käräjäoikeuteen viimeistään jo puoli vuotta häiden jälkeen.

        Kontulan mukaan pika-avioliitto on nykyaikainen ilmiö, joka liittyy laajempaan villitykseen: niin sanottujen rakkaussuhteiden yleistymiseen. Tilanne oli täysin toinen vielä viime vuosisadan puolivälissä.

        – Se on ehdottomasti yleisempää nykypäivänä kuin vielä esimerkiksi 1950- ja 1960-luvuilla, jolloin avioituminen oli niin suunnitelmallista, että naisista yli puolet meni naimisiin ensimmäisen seksikumppaninsa kanssa.

        – Suhteen solmiminen harkittiin hyvin tarkkaan ja tavoitteena oli pitkäaikainen avioliitto, missä yleensä käytännössä onnistuttiinkin. Nykyään tunteilla on suurempi merkitys siihen, solmitaanko liitto tai päätetäänkö se. Jos tunne ei tunnu oikealta, sitten erotaan. Ennen se ei ollut ratkaisevaa.

        Vaikka ajatus romanttisesta rakkaudesta avioliiton motiivina on kaunis, monesti tunteiden merkityksen korostuminen ilmenee hätiköityinä päätöksinä.

        – Etenkin nuoret saattavat solmia avioliiton nopeasti hyvin vahvan tunteen vallassa. Se on romanttista ja se voi olla kiihottavaa, jännittävää ja vaikka mitä. Siinä vaiheessa ei kuitenkaan ole vielä ehditty tutustua kumppaniin. Tai ehkä on tutustuttu vain omaan positiiviseen mielikuvaan kumppanista.

        Kun arki iskee päin kasvoja, pakahduttavan rakkauden ote sydämestä hellittää usein yhtä nopeasti kuin se siihen tarrautuikin.

        Työelämä rasittaa avioliittoja

        Muun muassa Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska ovat Euroopan avioerotilastoissa kärkisijoilla. Joissain arvioissa korkeaa eronneisuusastetta on pidetty jopa hyvinvointiyhteiskunnan tunnusmerkkinä.

        Ruotsalaista avioerokehitystä selvittänyt Umeån yliopiston tutkija Glenn Sandström perustelee väitettä esimerkiksi sillä, että 1900-luvun alussa hyvätuloisissa ammateissa työskennelleiden erotilastot näyttivät samoilta kuin nykyään koko kansan keskuudessa.

        Yhteiskunnallisen kehityksen myötä varallisuus on jakautunut tasaisemmin ja myös alempiin tuloluokkiin kuuluvien mahdollisuudet elää ilman puolisoa ovat parantuneet.

        Kiianmaan mukaan kyse on yksinkertaistuksesta.

        – Onhan siinä tietysti tilastollinen yhteys samalla tavalla kuin siinä, että jos kesällä syödään paljon jäätelöä niin silloin hukkuu paljon ihmisiä. Tulisi tarkastella vähän monimutkaisemmin, että mitä taloudellinen hyvinvointi tuottaa yhteiskunnallisesti.

        Hän näkee, että juuri taloudellisen hyvinvoinnin ja yksilöllisen ajattelun lisääntyminen on vaikuttanut osaltaan siihen, että monet avioliitot epäonnistuvat. Länsimaalainen yksilöä korostava ajatusmalli raivaa tieltään joskus myös ihmissuhteet.

        – Kun puhutaan itsekkyydestä, niin se voi johtaa henkilökohtaisen elämän ylivaltaan. Kun ihmiset innostuvat tähän taloudelliseen panostukseen, he maksavat siitä hinnan tekemällä paljon töitä. Samalla menetetään mahdollisuuksia hoitaa ihmissuhteita. Se on yhtälö, jossa aika moni asia vaikuttaa toiseen.

        Myös Osmo Kontula arvioi työelämän rasittavan useita parisuhteita.

        – Ihan keskeinen ja yksinkertainen asia nykypäivän erojen taustalla on yhteinen aika ja sen puute. Se liittyy elämäntapojen muuttumiseen, työelämän vaatimuksiin ja kaikkeen muuhun, mikä liittyy varsinkin lapsiperheisiin – on lasten kuljettamista harrastuksiin ja niin edelleen.

        – Jos elämäntapa muuttuu sellaiseksi, että se syö parin yhteistä aikaa, se lisää mahdollisuutta, että eroja tulee entistä enemmän. Erityisesti naiset kokevat, että jos yhteistä aikaa ei ole riittävästi, suhteessa on jotain vialla. Ajatellaan, että ehkä kumppani ei enää rakastakaan ja aletaan nähdä niitä ongelmallisia asioita.


      • rakkaudestaa

        "Rakastan aviomiestäni, mutta en halua harrastaa seksiä hänen kanssaan"

        Maanantai 29.8.2016 klo 06.30

        Haluttomuus voi olla todellinen ongelma parisuhteessa.

        Haluttomuus ei aina ole välttämättä merkki parisuhteen kriisistä, vaan se johtua esimerkiksi stressistä tai lääkityksestä.
        Naiset kertoivat Women's Health Magazinelle, millaisia syitä heidän haluttomuutensa takana oli.

        http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016082422217372_ir.shtml

        Seksi on merkittävä osa useimpia parisuhteita.

        Vaikka seksielämässä olisi pitkä kuiva kausi, se ei välttämättä tarkoita, että parisuhde olisi kriisissä. Joskus haluttomuus voi johtua stressistä, uudesta lääkityksestä tai jostakin muusta parisuhteen ulkopuolisesta seikasta.

        Women's Health Magazinen haastattelemat naiset kertovat, miksi seksi katosi heidän muutoin hyvinvoivista parisuhteistaan.

        "Haluttomuus johtui ehkäisypillereistä"

        - Aluksi luulin, että suhteessamme oli jotain vikaa. Harrastimme alkuvaiheessa paljon seksiä, kuusikin kertaa viikossa.

        - Kun olimme olleet naimisissa noin puolitoista vuotta, en halunnut seksiä enää ollenkaan. Minun oli tsempattava itseni siihen kerran viikossa, jotta kumppanini ajatteli kaiken olevan ok. Ja kaikki oli hyvin. Rakastin miestäni ja pidin häntä superviehättävänä. Haluttomuuteni oli ongelma. Mieheni oli onnekseni todella ymmärtäväinen. Hän ei koskaan syyllistänyt minua asian takia.

        - Sain lopulta selville, että haluttomuuteni johtui ehkäisypillereistäni. Kun lääkitys lopetettiin, seksielämämme palasi normaaliksi. Nyt harrastimme seksiä taas pari kertaa viikossa.

        Heather, 32

        "Häpeän raskaudenjälkeistä kroppaani"

        - Kukaan ei kerro tätä sinulle, kun olet teini tai parikymppinen, mutta seksielämä muuttuu suuresti lasten jälkeen. Nykyisin olen aina väsynyt, enkä halua riisuuntua, paljastaa miehelleni raskaudenjälkeinen kroppani tai harrastaa seksiä.

        - Rakastan kuitenkin häntä ja yhteistä elämäämme. En vain pidä kropastani enää ja mieluummin nukun kuin harrastan seksiä silloin, kun lapset nukkuvat. Meillä on kaksi alle 4-vuotiasta lasta.

        - Asia ärsyttää miestäni. Hän on väsynyt työkuormansa alla, minä lasten riehumisen takia. Siksi kotonamme tapellaan asiasta jatkuvasti.

        Juliet, 29

        "Seksihaluni katosivat yhtäkkiä"

        - Heräsin yhtenä päivänä ja päätin, etten halua enää harrastaa seksiä poikaystäväni kanssa. Rakastin häntä edelleen ja pidin häntä seksikkäänä. Kadotin vain seksihaluni.

        - Oli erittäin vaikeaa selittää asiaa hänelle. Miehet eivät ymmärrä naisten hormonitoimintaa, enkä minäkään ymmärtänyt, mistä haluttomuuteni johtui. Melkein erosimme asian takia. Hän loukkaantui ja ajatteli, että en enää halunnut olla hänen kanssaan. Se ei ollut totta ja pyysin häntä jopa lääkärin vastaanotolle kanssani. Lääkäri sanoi, että haluttomuuteni johtui todennäköisesti stressistä. Hän totesi myös, ettei minussa ei ollut mitään vikaa. Se sai oloni paremmaksi - ja myös poikaystäväni olon.

        Ruth, 35

        "Mieheni haluaisi, minä en"

        - Olen ollut naimisissa yli 23 vuotta. Olen ehtinyt harrastaa tarpeeksi seksiä elämässäni ja nyt olen saanut siitä tarpeekseni. Olen hieman kyllästynyt.

        - Mieheni ei ymmärrä asiaa. Hän haluaisi kokeilla uusia juttuja. Viime kuussa hän ehdotti seksikurssille osallistumista tai seksikirjan hankkimista, jotta hommat palaisivat ennalleen. Sanoin hänelle, etten tarvitse sellaista.

        - Rakastan miestäni. Haluan viettää hänen kanssaan loppuelämäni. Mutta juuri nyt en halua harrastaa seksiä hänen kanssaan. Mieheni on pakko tyytyä siihen. Eihän hänellä ole valinnanvaraa.

        Linda, 48

        jatkuu...


      • avioliitosta

        Suomalaiset harrastavat seksiä vähemmän kuin koskaan – naiset eivät "jaksa haluta"

        Lifestyle > Tunteet Julkaistu 18.02.2016 20:29

        http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/suomalaiset-harrastavat-seksia-vahemman-kuin-koskaan-naiset-eivat-jaksa-haluta/5743112

        Seksi ei ole heti ensimmäisenä mielessä, kun pitkän päivän päätteeksi saapuu kotiin. Olo on niin rättiväsynyt, ettei eväänsäkään jaksaisi liikauttaa – saati harrastaa seksiä. Kuulostaako tutulta?

        Suomalaisten seksielämää kartoittaneessa FINSEX-tutkimuksessa on käynyt ilmi, että vaikka yhdyntöjä on vähemmän kuin aiemmin, seksiä haluttaisiin kuitenkin yhä enemmän. Miksi odotukset ja todellisuus eivät kohtaa suomalaisten seksielämässä?

        – Elämäämme on tullut tavallaan kilpailevia, aikaa vieviä asioita fyysisen läsnäolon ja rakastelun sijalle, mihin käytetään aikaa ja energiaa ja joihin panostetaan, tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöliitosta kuvailee.

        Työ, harrastukset, talous.
        Väsymys, stressi, ruuhkavuodet.
        Lapset.
        Kiire.

        Muun muassa nämä tekijät vaikuttavat siihen, ettei rakastelulle tunnu jäävän aikaa.

        Myös yksi suhteellisen uusi elementti on ängennyt suomalaisten arkeen ja jopa vällyjen väliin. Älylaitteet ja sosiaalinen media.

        – Olen itsekin omin silmin nähnyt, kuinka eräs keski-ikäinen pariskunta saapui ravintolaan illalliselle, ja koko illallisen ajan he vain räpläsivät kännyköitään eivätkä keskustelleet sanaakaan keskenään, Kontula kuvaa.
        "Haluaisin haluta – mutta en jaksa"

        Aikaikkunan kaventumisen lisäksi seksiin ei tunnu löytyvän yksinkertaisesti tarmoa.

        – Esimerkiksi naisilla seksuaalinen halukkuus on 2000-luvulla tutkitusti mennyt siihen, että "ei jaksa haluta", asiantuntija pahoittelee.

        – Se aiheuttaa sen, että parisuhteissa ennen rakastelua joudutaan neuvottelemaan, että ”Sopiiko sinulle..?”, ”Jaksatko tänään?”, ”Onko nyt sopiva hetki?” – seksin harrastaminen ei ole niin itsestään selvää ja helppoa, kuten joskus ennen. Siitä joudutaan enemmän neuvottelemaan ja sopimaan, Kontula kuvailee.

        Ei jaksa haluta – mihin tämä tunne perustuu?

        – Se on fyysistä väsymystä, mutta ennen kaikkea henkistä väsymystä. Tuntuu siltä, ettei jaksa. Se vaatii suorastaan ponnistelua, Kontula kuvailee.

        – Monilla käy kuitenkin niin – erityisesti naisilla – että kun rakastelu aloitetaan, huomaakin, että se tuntuu hyvältä, ja halu alkaa kasvaa. Mutta jos halua ei aluksi ole, kynnys aloittaa rakastelu voi tuntua äärimmäisen korkealta.
        Yhdyntätoiveet eivät aina kohtaa

        Suomessa miehet toivovat keskimäärin kolmea yhdyntää viikossa, naiset puolestaan kahta yhdyntää viikossa. Toiveet ovat korkeammat, kuin mitä todellisuus on.

        Aina halut eivät kuitenkaan kohtaa. Kontulan mukaan toteutumattomat yhdyntätoiveet ovat erityisen suuri haaste suomalaisissa parisuhteissa.

        – Periaatteessa joka toisessa parisuhteessa jompikumpi haluaa joko vähemmän tai enemmän seksiä kuin toinen. Onhan se haaste, jotta kumppanit olisivat molemmat tyytyväisiä, molemmat kokisivat intiimin yhteyden läheiseksi, ja nauttisivat siitä samalla tavalla, Kontula kuvailee.

        Miten sitten yhdistää nämä odotukset ja toiveet yhteen? FINSEX-tutkimuksen mukaan ero toiveiden ja odotusten välillä kasvaa koko ajan suuremmaksi.

        – Se vain lisää haasteellisuutta: enemmän pitää neuvotella, ymmärtää kumppania, tulla häntä vastaan, ajatella kumppania positiivisesti ja hänenkin tarpeitaan, Kontula kuvailee.

        – Pahimmillaan nämä erimielisyydet voi aiheuttaa riitelyä, katkeruutta, jopa kostamisen halua tai uskottomuutta.

        Mikä vie suomalaisten seksihalut?

        ---------------

        1. Korinttolaiskirje 7:1-6

        1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;

        2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

        3 Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.

        4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.

        5 Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.

        6 Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä.


    • lapsetonsiunaus

      Lukijan katkera tarina: Jäin lapsettomaksi, koska sopivia isäehdokkaita ei löytynyt

      Studio55.fi > Tositarina Julkaistu 01.08.2016 06:15

      http://www.studio55.fi/tositarina/article/lukijan-katkera-tarina-jain-lapsettomaksi-koska-sopivia-isaehdokkaita-ei-loytynyt/6002814

      Nimimerkki Viiskyt kertoi Studio55.fin kyselyssä jääneensä lapsettomaksi sopivan kumppanin puutteesta johtuen.

      Lapset jäivät hankkimatta, koska en nuorena tavannut sopivia isäehdokkaita. Mitään pakkomiellettä lisääntymisestä minulla ei kuitenkaan ole ollut. Suurin osa miestuttavistani ei halunnut edes vakituista suhdetta, puhumattakaan lapsista. Loput ehdokkaat hylkäsin juoppoina tai uskottomina. Lasten ei pidä kärsiä kelvottomasta isästä.

      Nyt myöhemmin ajatellen olisi pitänyt jättää ehkäisy pois niiden kelvollisimpien miesten kanssa. He eivät välttämättä koskaan olisi tienneet siittäneensä lapsia.

      Silloin harmittaa, kun näen vastuuttomia vanhempia tai lasten kulkevan myöhään kadulla kaljapullojen kanssa tai viettävän aikaa kotonaan yksinäisinä. Lasten tekoonhan ei tarvita vastuuntuntoa, eivätkä lapset paranna vanhempiensa päihderiippuvuutta tai muuta itsekkyyttä. Minä olisin ollut monin verroin parempi äiti.

      Olen kerran vakavissani selvittänyt adoption mahdollisuutta, mutta yksinäiset naiset tai miehet harvoin saavat adoptiolapsia. Muistaakseni tuloni eivät riittäneet, kun on ollut tyytyminen pelkkiin määräaikaisuuksiin 90-luvun lamasta asti. Sen sijaan kuka tahansa katuojassa elävä saa lisääntyä surutta. Katkeraa!

      Se lohduttaa, kun joskus tutut ja vieraammatkin lapset tukeutuvat minuun. Kai he kokevat minut turvalliseksi aikuiseksi. Olen myös aina kohdellut lapsia kunnioittavasti.

      Kun joku nuori vanhempi on vihjannut, etten lapsettomana voi tietää mitään lasten kasvatuksesta, niin se on loukannut syvästi. Hoidin aikoinaan pikkusiskoani vauvasta kouluikään lähes kaiken vapaa-aikani. Olin myös 11-vuotiaana toisella paikkakunnalla hoitamassa kesän 5-vuotiasta ja 8-kuukautista, yksin aamusta iltamyöhään.

      Vaikka olen tyytynyt yksinäisyyteeni, niin vanhuus pelottaa. Olen nähnyt, kuinka huonosti laitoksissa kohdellaan vanhuksia, joilla ei ole ketään valvomassa heidän oikeuksiaan.

      Lapseton serkkupariskunta on testamentannut omaisuutensa löytökissakodille. Minun testamenttini on edunsaajaa vaille valmis. Ehkä jonkin kehitysmaan tyttökoulun opiskelustipendit voisivat tulla kyseeseen.

      Uskovaiset tai sukulaiset eivät saa senttiäkään.

    • aborteista

      Abortit muuttuneet radikaalisti – kaksi pilleriä keskeyttää raskauden

      Kotimaa 27.11.2014 2:00 Päivitetty: 27.11.2014 8:45

      http://www.hs.fi/kotimaa/a1416979885131

      Abortit eli raskaudenkeskeytykset ovat muuttuneet radikaalisti tällä vuosituhannella. Vain pieni osa niistä tehdään enää perinteisellä menetelmällä eli tyhjentämällä kohtu kaavinnalla.

      Valtaosa raskaudenkeskeytyksistä hoituu kahdella lääkkeellä. Menetelmä on kevyempi naiselle, ja se säästää myös terveydenhuollon varoja, kun leikkaussalia tai sairaalahoitoa ei tarvita.

      "Muutos on ollut dramaattinen", sanoo professori Oskari Heikinheimo Helsingin yliopistosta. Hän työskentelee Hyksissä Naistenklinikan lisäksi osastonylilääkärinä Kätilöopiston sairaalassa.

      "Meillä saattoi olla aiemmin kymmenen kohdun kaavintaa päivässä sekä Naistenklinikalla että Kätilöopistolla. Nyt mietimme, miten saisimme opetettua lääkäreille kaavintaa, joka on edelleen tärkeä toimenpide naistentaudeissa ja synnytyksissä."

      Raskaus voidaan lain mukaan keskeyttää ensimmäisen kolmanneksen eli 12 raskausviikon aikana, kun perusteet täyttyvät ja lääkärit pitävät keskeytystä perusteltuna. Abortti voidaan tehdä myös myöhemmin, mutta silloin tarvitaan lupa Valviralta, sosiaali- ja terveydenhuollon lupa- ja valvontavirastolta.

      Myöhäisiin abortteihin päädytään, kun sikiöllä epäillään vakavaa sairautta tai lääkäri ei ole suostunut aborttiin. Valvira käsittelee lähes tuhat aborttihakemusta vuosittain.

      Kaikkiaan abortteja tehdään Suomessa runsaat 10 000 vuodessa. Valtaosan niistä hakevat 20–24-vuotiaat.

      -----------

      Lääkkeellinen keskeytys keksittiin 1980-luvulla, ja Suomeen se tuli 2000-luvun alussa. Menetelmä perustuu kahden lääkkeen, mifepristonin ja misoprostolin, vaikutukseen.

      Mifepristoni estää raskauden jatkumiselle välttämättömän keltarauhashormonin vaikutuksen kohdussa. Misoprostoli taas käynnistää kohdun supistelun ja kohdun tyhjenemisen. Raskaus päättyy kuin keskenmenoon.

      Raskaustestistä lupahakemukseen ja keskeytykseen kuluu keskimäärin pari viikkoa, yksi odottaessa aikaa lääkärille ja toinen pääsyä sairaalan poliklinikalle.

      Jos aborttiin päädytään, ensimmäisen lääkkeen saa saman tien sairaalassa. Toinen lääke otetaan muutaman päivän kuluttua, sairaalassa tai kotona.

      "60 prosenttia valitsee osittaisen kotikeskeytyksen", Heikinheimo siteeraa Naistenklinikan ja Kätilöopiston lukuja.

      Hyksissä tehdään neljäsosa kaikista Suomen raskaudenkeskeytyksistä.

      Osittaisen kotikeskeytyksen saa täysi-ikäinen, jonka raskaus on alkuvaiheessa ja jolla on mukana tukihenkilö. Heikinheimo uskoo, että aborttipäätöksiin vaikuttaa työmarkkinatilannekin.

      "Nuoret naiset ovat pätkätöissä. Jos raskaus keskeytetään kirurgisesti sairaalassa, töistä pitää olla poissa. Lääkkeellistä keskeytystä varten nainen katsoo kalenterista sopivan ajan."

      Sairauslomaa määrätään tarvittaessa muutama päivä. Jälkitarkastus on terveyskeskuksessa.

      Menetelmä on tehokkain, kun raskaus on alkuvaiheessa. Valtaosa aborteista tehdään, kun raskaus on kestänyt korkeintaan kaksi kuukautta. Alle puolitoista kuukautta kestäneiden raskauksien keskeytykset ovat yleistyneet. Sen sijaan aborttien kokonaismäärä ei ole lisääntynyt, vaikka niin pelättiin. Itse asiassa aborttien määrä on laskenut melko tasaisesti.

      Heikinheimo toivoisi ilmaista pitkävaikutteista ehkäisyä kaikille raskaudenkeskeytyksen kokeneille. Nyt jotkut kunnat antavat kierukan tai ehkäisykapselin, toiset eivät.

      Ilmainen ehkäisy voisi vähentää abortteja vielä lisää. Joka kolmas raskaudenkeskeytys tehtiin viime vuonna naisille, jotka olivat kokeneet jo yhden abortin.

      Fakta

      Vähintään yksi lääkäri myöntää

      Yksi lääkäri voi myöntää abortin, kun hakija on alle 17-vuotias, yli 40-vuotias tai synnyttänyt neljä lasta.

      Kahden lääkärin päätös tarvitaan, jos lapsen syntyminen ja hoito olisivat naiselle huomattava rasitus (sosiaalinen peruste), raskaus on alkanut rikoksesta, kuten raiskauksesta, insestistä tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ja äidin tai isän sairaus rajoittaa heidän kykyään hoitaa lasta.

      Raskaus voidaan päättää myös, jos sen jatkuminen tai lapsen syntyminen vaarantaisi äidin hengen tai terveyden (lääketieteellinen peruste).

    • yleltää

      Ulkomaat 19.8.2016

      http://yle.fi/uutiset/intialainen_askeetikko_vaittaa_olevansa_120-vuotias__hakee_guinnessin_maailmanennatysta/9107107

      Intialainen askeetikko väittää olevansa 120-vuotias – hakee Guinnessin maailmanennätystä

      Hindumunkin mukaan hänen pitkä ikänsä perustuu joogaan, kurinalaiseen elämäntapaan ja selibaattiin.

      Hän kertoo nukkuvansa matolla puupalikka tyynynään ja pitävänsä hedelmiä sekä maitoa ylellisyyksinä.

      Intialainen hindumunkki Swami Sivananda sanoo olevansa maailman kaikkien aikojen vanhin mies.

      Mies on passinsa mukaan syntynyt 8. elokuuta 1896.

      Ulkonäkönsä puolesta Sivananda näyttää huomattavasti väitettyä ikäänsä nuoremmalta. Jos tieto miehen iästä pitää paikkansa, niin hän on 120-vuotias.

      Tällöin hän olisi elänyt kolmella vuosisadalla.

      Sivananda syntyi siirtomaa-ajan Intiaan. Hän varttui ilman sähköjä, autoja ja puhelimia. Nykyajan uusi teknologia ei innosta häntä.

      – Ennen ihmiset olivat tyytyväisiä pienempään tavaramäärään. Nykyään ihmiset ovat onnettomia, epäterveitä ja heistä on tullut epärehellisiä. Se satuttaa minua.

      Vanhin todistettavasta elänyt ihminen oli ranskalainen Jeanne Louise Calment.

      Hänen ikänsä on pystytty varmistamaan dokumenteista. Calmet oli kuollessaan 122 vuoden ja 164 päivän ikäinen.

      -------------

      1. Moos 6:3

      3. Silloin herra sanoi: Minun Henkeni ei ole pysyvä ihmisessä ainiaan, koska hän on synnin turmelema.
      Niin olkoon hänen aikansa 120 vuotta.

    • pihonsivulta

      Tauno Rantalan profetia 17.11.2007

      Suomen kansalle!

      Näin sanoo Herra: Minä olen sama Jumala, joka aikaisemminkin olen puhunut tämän maan päättäjille ja kansalle etsikkoajasta saman profeettani kautta.

      Minä olen katsellut, kuinka tämä kansa ja yksilöt elävät syvällä syntielämässä. Ei ole Jumalan pelkoa. Tosin on tässä kansassa pieni joukko, joka pelkää ja rukoilee Jumalaa siunaten myös omaisuuskansaani Israelia.

      Nyt on tultu sille rajalle, että synnin mitta on tullut täyteen. Minä en voi sietää enempää. Ja Minä Herra päätökseni mukaan annan tulla tähän maahan ahdingon ajan ja samalla otan pois tätä korkeaa elintasoa. Minä arvostan niitä, jotka vievät elintarpeita toisiin maihin, että ei niin paljon ruokaa menisi hukkaan.

      Tulee ahdinko, joka näkyy ja kuuluu joka päivä. Verenvuodatusta en anna tulla. Minä annan tämän ahdingon tulla hyvin äkkiä.

      Siihen ei ehdi apuun EU eikä YK, koska se tulee Minulta.

      Silloin kun tämä tapahtuu, te käytte polvillenne ja alatte huutaa minun puoleeni. Niinä päivinä Minä herätän synnin tunnon ja silloin te heräätte tekemään parannusta Jumalan pilkasta, kaikista haureuksistanne, juoppouksistanne, saatanan palvonnastanne, öisistä orgioistanne, alastomuuksistanne ja hirvittävistä synneistänne.

      Minun pitäisi kohta pyytää anteeksi Sodoman ja Gomorran kansalta, jotka Minä hävitin syntielämän tähden, jos en puuttuisi tähän kauheaan elämän menoon. 1. Moos. 19:15-29.

      Minä annan mahdollisuuden kääntyä pois pahuudestanne. Sillä Minulle ei ole mieleen jumalattoman kuolema, vaan kun hän kääntyy pois pahuudestaan, niin hän saa elää. Hes. 18:23.

      Minä nostan miehiä ja naisia, jotka varustan sellaisilla armolahjoilla ja valtuuksilla, että kaduillakin kulkevia, synnintunnossa olevia ja myös sairaita he julistavat vapaiksi ja terveiksi.

      Ne ovat niitä päiviä, jolloin rukoilijoiden rukouksiin vastataan ja korjataan satoa Jumalan valtakuntaan. Monia tunnustekoja ja ihmeitä Minä teen ja osoitan epäuskoisellekin ihmiselle, että on olemassa elävä Jumala, jolle ei ole mikään mahdotonta.

      Minä rakastan niin paljon tätä kansaa, että Minä armossani tämän kaiken teen, tutkien jokaisen ihmisen henkilökohtaisesti, tahtooko hän tulla minun tyköni ja pelastua iankaikkiseen elämään.

      Minä olen antanut Poikani Jeesuksen kuolemaan, että jokaiselle, joka Häneen uskoo, annetaan Poikani veren kautta synnit anteeksi.

      Tämä on Minun sanomani tälle kansalle tulevista päivistä. Herra ei tee mitään ilmoittamatta siitä palvelijoillensa profeetoille.

      Muistiin merkinnyt Espoossa 17.11.2007

      Tauno W. Rantala

      saarnaaja

      ------------

      Sananl. 30:9

      etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan.

      • sanotaahansanassanäin

        "Minä arvostan niitä, jotka vievät elintarpeita toisiin maihin, että ei niin paljon ruokaa menisi hukkaan."

        Ruokahävikki Suomessa

        http://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/vaikuta_hankinnoilla/ruokahavikki_suomessa

        Ruokahävikki tarkoittaa alun perin syömäkelpoisen ruoan päätymistä roskiin tai biojätteeksi. Ruoan tuottaminen, kuljettaminen ja valmistaminen aiheuttavat päästöjä. Jos valmis ruoka päätyy roskiin, ovat päästöt syntyneet turhaan. Roskiin heitetty ruoka verottaa myös lompakoitamme 500 miljoonalla eurolla vuosittain.

        Suomessa kotitalouksien ruokahävikki vuosittain 120-160 miljoonaa kiloa

        Suomalaisissa kotitalouksissa ruokahävikin määrä on noin viisi prosenttia. Sen rahallinen arvo on noin 125 euroa vuodessa. Ruokahävikin määrä vaihtelee paljon eri kotitalouksien välillä. Kaikkiaan syömäkelpoista ruokaa joutuu kotitalouksissa vuosittain roskiin 120-160 miljoonaa kiloa, eli 20-30 kiloa henkeä kohti. Ilmastovaikutuksiltaan tämä vastaa noin 100 000 henkilöauton hiilidioksidipäästöjä.

        Koko elintarvikeketjussa, kotitaloudet mukaan laskettuna, ruokahävikin määrä on vuosittain noin 400 miljoonaa kiloa, joka on 10-15 prosenttia kaikesta syömäkelpoisesta ruuasta. Määrällisesti ruokaa menee hukkaan kuitenkin enemmän kotitalouksissa, noin puolet enemmän kuin esimerkiksi kaupoissa.

        -------------

        2. Moos. 12:4

        Mutta jos perhe on liian pieni koko karitsaa syömään, niin ottakoon lähimmän naapurinsa kanssa yhteisen karitsan, henkilöluvun mukaan. Karitsaa kohti laskekaa niin monta, että voivat sen syödä.

        2. Moos. 16:4

        4 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä annan sataa teille leipää taivaasta. Ja kansa menköön ja kootkoon kunakin päivänä sen päivän tarpeen. Näin minä koettelen heitä, vaeltavatko he minun lakini mukaan vai eivät.


      • faktaapeliin

        Kotimaa 8.8.2016 Päivitetty: 8.8.2016

        Luonnonvarat hupenevat – tänään elämme yli varojemme

        http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2291655

        Tänään on maailman ylikulutuspäivä eli ihmiset ovat käyttäneet loppuun maapallon tänä vuonna tuottamat uusiutuvat luonnonvarat, kertoo WWF Suomi.

        Ympäristöjärjestön mukaan maapallon tuottamat varat ylitetään joka vuosi aikaisemmin, sillä ihmisten hiilijalanjälki kasvaa jatkuvasti.

        Kulutamme luonnonvaroja huomattavasti nopeammin kuin ne pystyvät uusiutumaan.

        WWF Suomen tietojen mukaan nykyisellä kulutuksella tarvittaisiin 1,6 maapalloa kattamaan globaali luonnonvarojen tarve.

        Jos kaikki kuluttaisivat kuten suomalaiset, tarvittaisiin peräti 3,4 maapalloa.

        Suomi on yksi harvoista maista, joissa biokapasiteetti eli tuottava maa-ala on merkittävästi suurempi kuin oma jalanjälki. Toisaalta kaikki suomalaisten ylikulutuksen vaikutuksista ei näy Suomessa, sillä käyttämiämme tuotteita valmistetaan muualla.

        – Kestämättömästä luonnonvarojen käytöstä syntyneen velan maksavat länsimaiden sijaan kehitysmaat, joihin olemme ulkoistaneet oman ylikulutuksemme seuraukset, WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder kertoo tiedotteessa.

        Ylikulutuspäivän ajankohta perustuu Global Footprint Network -tutkimuslaitoksen laskelmii


      • Mahdollisuusmuuttua

        Aivan synti ja kirous vallitsee ja ohjaa ihmiskunnan !!


    • Mahdollisuusmuuttua

      Pyhä Raamattu sanoo selvästi että me emme ole kutsuttu saastaisuuten vaan pyhyyteen !! Jos kaikki ihmiset olisivat pyhiä niin eihän Herra tarvitsee kutsua meidät mihinkään ???

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe