Jeesus Kristus . . . ELÄÄ - ja - TOIMII . . . !

Rakkaat Jumalan Lapset !

Jeesus Nasaretilainen on syntynyt 21.08 vuonna 7 eKr klo:12:17, Jumalan ilmoituksen mukaisesti, eikä sitä voi mitenkään ihminen tutkia, se SYNTYMÄAIKA vaan on ja pysyy, eikä muuksi muutu.

Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
. . . . . . . . . . . . . . .............................................................................................. . . .

Jumala SANOO . . .

. . . JOS jollakin on KORVAT KUULLA . . . hän KUULKOON . . . !

. . . . . . . .

Evankeliumi Markuksen mukaan, Mark. 4: 21-25 ---> Sanan oikea kuuleminen

Jeesus sanoi: "Ei kai lamppua sitä varten tuoda huoneeseen, että se pantaisiin vakan alle tai vuoteen alle? Lampunjalkaanhan se pannaan! Kaikki kätketty on olemassa vain ilmi tuotavaksi, salassa oleva vain siksi että se tulisi julki. Jos jollakin teistä on korvat, hän kuulkoon." Ja hän lisäsi: "Huomatkaa, mitä kuulette. Niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan, vielä sen ylikin. Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."

. . . . . . . .

RAKKAAT LAPSENI - Apostolinen siunaus TEILLE KAIKILLE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo,

Jumalan rakkaus

ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.

Aamen.

********************************************************************

******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

********************************************************************

Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

********************************************************************

Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Matt. 5:17

Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
Siunausta ja Herran rauhaa !

34

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaankansi kertoo hänen teoistaan. Päivä ilmoittaa ne päivälle, yö julistaa yölle. Ei se ole puhetta, ei sanoja, ei ääntä jonka voisi korvin kuulla.

      Kuitenkin se kaikuu kaikkialla, maanpiirin yli merten ääriin . . .

      . . . Hän on tehnyt sinne majan auringolle.

      Ja aurinko nousee kuin sulhanen hääteltastaan, kuin sankari riemukkaana juoksemaan rataansa. Taivaan äärestä se lähtee ja kaartaa taivaan toiseen ääreen, eikä mikään jää sen paisteelta piiloon.

      - PSALMI 19:2-7 ---> Jumala ilmoittaa itsensä

      • *** Kristus ristillä ***

        Näin sinut ristillä, Kristus.

        Kasvosi olivat veriset, haavoilla ja kärpästen peittämät. Lihaksesi ja jänteesi olivat pingoitetut kuin teräsjouset. Kätesi ja jalkasi olivat nauloilla lävistetyt ja kyljessäsi oli vertavuotava haava.

        Minä näin, kuinka veri pisarteli käsiesi ja jalkojesi ja kylkesi haavoista, se pisarteli punaisena juomuna pitkin vartaloasi ja jalkojasi ja sitten pitkin ristin paalua.

        Minä kuulin sinun tuskasta raskaan ja huohottavan hengityksesi, silmissäsi oli etäälläoleva ja tyhjä katse. Partasi ja tukkasi olivat takkuiset ja likaiset, veren ja hien paakkuisiksi liimaamat.

        Kuinka luotaantyöntävä näky, kuinka kolkko tunnelma.

        Tällaisenako sinut on nähtävä, Kristus ?

        Monet haluavat nähdä sinut Kristus puhtaaseen ja hohtavaan vaippaan puettuna, kasvosi ja kätesi puhtaana, silmäsi viisautta säteillen käyskentelemässä opetuslastesi keskellä kuin jalo Sokrates, kuin viisas Buddha ja sanat putoilemassa helmien tavoin suustasi: "Autuaat ovat ne ja ne."

        Monet haluavat nähdä sinut Kristus kansanjoukon keskellä parantamassa sairaita ja ajamassa riivaajia ulos. Kuulemassa ihastuksen huutoja, kun kuuro alkaa kuulla ja mykkä puhua ja mielenvikainen istua ymmärryksessään jalkojesi juuressa.

        Monet haluavat nähdä sinut Kristus kävelemässä Galilean järven päällä, muuttamassa veden viiniksi, ruokkimassa kansanjoukkoa muutamalla leivällä ja kalalla tai saarnaamassa Kapernaumin synagoogassa Herran otollista vuotta.

        Mutta minä haluan nähdä sinut, Kristus, ristillä, haluan kuulla pilkkahuutoja ympärilläsi, nähdä taivaan pimenevän ja kuulla sinun huutavan sydämesi tuskassa: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit ?"

        Tällaisena minä heikko syntinen haluan nähdä sinut Kristus; kuolevana soturina ja kuoleman voittajana. Sillä sinun pyhän veresi pisaroidessa Golgatan kummulla, sinun sanoessasi: "Se on täytetty" kaikki helvetin vallat väistyvät Golgatalta, saatana väistyi, demonit väistyivät ja kuolema väistyi.

        Jumalallinen rauha laskeutui ristin ylle ja kuului Isän ääni: "Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen mielistynyt."

        Sen vuoksi minä rakastan sinua Kristus ristillä, sen vuoksi viihdyn ristin juurella ja rakastan kärsivää muotoasi Kristus.

        Minä tulen yhä lähemmäksi ristiä, niin lähelle, että tuo punainen verijuomu paalusta pisartelee ylleni. Siinä minä tiedän voittavani saatanan, synnin, oman turmeltuneen lihani ja kuoleman vallan, siinä ristin juurella, kun verijuomu pisartelee ylitseni.

        Sen vuoksi minä rakastan sinun muotoasi, Kristus, ristillä.

        - Tapio Nousiainen

        "Kristus ristillä" - teksti on ote kirjasta . . .

        . . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973


      • Jumalan_henkäys

        21.8.2015 12:17

        Kaikkivaltiaan Jumalan käskystä ja ohjauksessa, kirjoitan tähän Herran tahdon, jota olen sitoutunut toteuttamaan . . . nimityksestä, 12.06.2015 lähtien.

        Jumala on valinnut paikaksi tämän keskustelun, koska aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen, muistuttamalla jokaisen uudestisyntyneen perustehtävästä . . . Jumalan sanan julistamisesta, aina ja kaikkialla!

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?
        --------------------------------------------------------------
        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        UUDESTISYNTYNEIDEN ON ALOITETTAVA LÄHETYSKÄSKYN LOPPUUNVIEMISEN TOTEUTUS KAIKILLA MAHDOLLISILLA TIEDOTUSKEINOILLA . . . NIIN, ETTÄ JOKAISELLA IHMISELLÄ, JOKA YMMÄRTÄÄ ÄLYNSÄ PUOLESTA JUMALAN SANAA, ON MAHDOLLISUUS TEHDÄ PARANNUS JA SAADA SYNTINSÄ ANTEEKSI !

        KAIKKI KEINOT SALLITTU . . . MYÖS RAAMATULLISTEN IHMEIDEN, JOITA JEESUS TEKI, TEKEMINEN ON SALLITTUA JA MAHDOLLISTA . . . JUMALAN NIMISSÄ !

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Joh. 3:16-18
        ----------------------------------------------------------------
        Jumala on puhunut ja minä kuuntelen!

        Jumala on valinnut ilmoituspäiväksi perjantai 21.08.2015.

        Uudestisyntyneiden sisäinen "Pyhä Henki" on jo aktivoinut valittunsa ja ohjannut tänne keskustelemaan, sekä toteuttamaan omaa tehtäväänsä.

        Kaikkien UUDESTISYNTYNEIDEN puolesta olen pahoillani siitä, että vain harvat VALITUT, jotka ovat Jumalan tahtoa, Herran mielen mukaisesti toteuttaneet, pääsevät kohta katsomaan Jeesus Kristusta . . . kasvoista kasvoihin.
        Me muut jäämme toteuttamaan Jumalan tahtoa, eli valmistelemaan . . . JEESUS KRISTUKSEN TOISTA TULEMISTA.

        TÄNÄÄN ON . . . JEESUS KRISTUKSEN . . . SYNTYMÄPÄIVÄ . . . JOTEN KOKO PERJANTAI 21.08 on pyhitetty . . . Jeesus Nasaretilaiselle.

        Omasta puolestani onnittelen . . . laulun sanoin:

        "Try to teach my children
        To recognise excuse before it acts
        From love and conviction to pray
        Take good care of what the priests say
        After death
        it's so much fun'
        Little sheep
        don't let your feet stray

        Happiness is easy

        Jesus came to Galilee
        sailing on the sea
        Jesus came to save our souls
        and be a friend to me
        Joy be written on the earth
        And the sky above
        Jesus star that shines so bright
        Gather us in love,
        Gather us in love"

        Talk Talk - Happiness Is Easy
        "Happiness Is Easy" as written by Mark David Hollis and Timothy Alan Friese-greene....

        Lisää myöhemmin, tänään ...


      • Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . .............................................................................................. . . .

        Jumalan_henkäys

        19.5.2016 23:41

        Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        Jumala SANOO . . .

        . . . HERÄTYS ALKAA SUOMESSA . . . Jumalan TUNNUSTEOLLA . . . !

        SIIS ---> IHMEPARANTUMINEN . . . ilman mahtipontisia TILAISUUKSIA . . . :)

        HENKILÖ ja TAPAHTUMIS PAIKKA on ollut jo - jonkin aikaa - tiedossa, lisäksi Jumala MÄÄRÄÄ AJANKOHDAN, joka on TÄYSIN SOPIVA . . .

        . . . HERÄTYKSEN ALOITUSHETKEKSI . . . !

        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        Jumala on - syksyllä 2014 - ANTANUT TIEDOT - TULEVASTA ensimmäisestä ihmeteostansa ---> IHMEPARANTUMINEN - pyörätuolipotilas, jolla ALS -sairaus

        . . . . . . . .

        Evankeliumi Johanneksen mukaan,

        Joh. 6: 28-30 ---> Se on Jumalan teko - SE - tunnusteolla TODISTAMINEN

        Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?

        . . . . . . . .

        SE - IHMEPARANTUMINEN - tulee olemaan TODISTUKSENA KAIKILLE . . . :)

        Jeesus Kristus - ELÄÄ - JA - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !

        . . .


      • Rakkaat USKON siskot ja veljet !

        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        TÄLLÄ - PROFETIAT PALSTALLA - JÄRJESTETÄÄN . . .

        . . . JUMALAN . . .

        . . . APOSTOLIEN JA EVANKELISTOJEN . . . KOULUTUS . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        .

        SEURAAVA VIESTI - POISTETUSTA KESKUSTELUSTA . . . !
        .............................................................................................. . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin

        15.2.2016 17:14

        Jumala on ilmoittanut - HEINÄKUU 2015 - seuraavasti . . .

        KESKUSTELIN HERRAN KANSSA . . .

        KYSYIN: Jumalani, Herrani . . . Miten HALUAT järjestää TUON KOULUTUKSEN ?

        PERUSTAMMEKO SULJETUN KESKUSTELUPALSTAN, JONNE PÄÄSEVÄT
        SALASANALLA, vain pelkästään KOULUTETTAVAT ?

        . . .

        Jumala SANOI . . .

        MINÄ OLEN . . . Kaikkivaltias Jumala . . .

        . . . TOIMINTANI EI OLE KOSKAAN OLLUT SALAISTA . . .

        . . . KOULUTUS JÄRJESTETÄÄN JULKISELLA KESKUSTELUPALSTALLA . . . !

        ------------------------------------------------------------------------

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

        ------------------------------------------------------------------------

        JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

        JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

        SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jumalan_henkäys

        22.8.2015 16:08

        Rakkaat uskonveljeni Jyrki ja Jarmo,
        sekä kaikki muut, joiden nimiä en vielä tiedä !

        Me suomalaiset uudestisyntyneet, olemme nyt Jeesuksen OPETUSLAPSIA ja kun lyhyt opetusjakso on ohi, niin olemme APOSTOLIEN kaltaisia . . . jotka julistavat Jumalan sanaa maailmanlaajuisesti.
        Älkää olko murheellisia ja pettyneitä . . . että me emme vielä saa nähdä Jeesus Kristusta . . . kasvoista kasvoihin.

        Jumalan lohdutus meille kaikille . . . Jeesus kaipuuseen:

        Kuin Taivaisiin - Kari Tapio
        -------------------------------
        "Kun maahan oon nyt lyöty
        Kuinka voisin
        mä löytää tien, en viittojakaan nää
        Nyt maailmalta valmis kotiin oisin, sä vihdoin tuu ja ainiaaksi jää

        Kuin taivaisiin, sä nosta mua nyt jälleen
        Kuin taivaisiin, taas päälle vuoren sen
        Elää voin, kun kanssasi näin kuljen
        Kuin taivaisiin, sun vierelläs mä meen"
        --------------------------------------------

        Suurempaa tehtävää omalle kohdalleen, tuskin kukaan voi edes kuvitella saavansa kuin . . . valmistella Messiaan saapumista !

        "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." Joh. 14:27

        Jumalan Rauhaa toivottaen, Jouni Ylönen


      • Rakkaat Jumalan Lapset !

        TULOSSA ON VAIN YKSI --- Seurakunnan YLÖSOTTO --- SIIS . . .

        . . . Jeesus Kristuksen Toisen Tulemisen YHTEYDESSÄ . . . !
        . . . ........................................................................................... . . .


        SEURAKUNNAN YLÖSOTTO --- ON SUURI - JULKINEN - TAPAHTUMA, jota myös JULISTETAAN --- SUUREEN ÄÄNEEN ENNAKOLTA --- koska siis SAMASSA YHTEYDESSÄ . . . Jumalan Lapset --- ODOTTAVAT . . . MESSIASTA . . . !

        VALMISTELEMME - siis - Herran SAAPUMISTA - ja - Seurakunnan YLÖSOTTOA . . . !
        .............................................................................................................................................. . . .


      • Jumala SANOO . . . TULEVISTA TAPAHTUMISTA . . .

        . . . AIKAJÄRJESTYKSESSÄ ASIAT ETENEVÄT SEURAAVASTI . . .
        . . . .................................................................................................... . . .

        ***** ENSIMMÄINEN TODISTAMINEN *****

        Aluksi todistetaan - UUDEN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN OLEMASSA OLO ja RAAMATUN TAPAHTUMIA TODEKSI.

        ME Suomen UUDESTISYNTYNEET - TODISTAMME . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - Jeesus ja opetuslapset sekä APOSTOLIT - TEKIVÄT . . . !

        NE - JOTKA USKOVAT - tuon todistuksen ---> VIISAITA = UUDESTISYNTYNEITÄ !
        ---

        MESSIAS TULEE - Jeesus Kristuksen Toinen Tuleminen . . . :)

        YLÖSOTTO TAPAHTUU ---> TOINEN otetaan . . . TOINEN jätetään.

        VIISAAT lähtevät . . . TYHMÄT jäävät - seuraamaan TOISTA TODISTUSTA.
        ---

        ***** TOINEN TODISTAMINEN *****

        KAKSI SÄKKIPUKUISTA todistavat - VANHAN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN SANAA, kuten myös ILMESTYSKIRJA asian kertoo.

        Elia ja Mooses - TODISTAVAT . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - HE aikaisemmin Raamatun mukaan - TEKIVÄT . . . !

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • jokutyyppivantaalta

        Ihan ksysymys vaan et miten Mooses voi olla säkkipukunen koska Raamattu sanoo ettei toinen kuolema koske heitä?
        Maailmassa on ollu vaan kaks jotka ei oo kokenu ekaa kuolemaa, Hanok ja Elia.


      • jokutyyppivantaalta kirjoitti:

        Ihan ksysymys vaan et miten Mooses voi olla säkkipukunen koska Raamattu sanoo ettei toinen kuolema koske heitä?
        Maailmassa on ollu vaan kaks jotka ei oo kokenu ekaa kuolemaa, Hanok ja Elia.

        Rakas "TYYPPI sieltä Vantaalta" !
        ...........................................................

        JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

        JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !
        ........................................... . . . .................... . . .

        KAIKELLE LÖYTYY TODISTUS --- Raamatusta --- mutta Raamattu - EI - siis MÄÄRÄÄ vaan --- YKSIN . . . Jumala . . . !

        TUO --- ASIA --- Mooses on SÄKKIPUKUINEN TODISTAJA --- on TODISTETTU RAAMATUSSA --- siis ---> Jumalan SANA sen myös TODISTAA . . . ;)

        ---------------------------------------------------------
        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Rakkaat Jumalan Lapset !

        ODOTAN YHÄ --- Jumalan KÄSKYÄ --- TUON KESKUSTELUN AVAAMISEKSI !!!
        --------------------------------------------------------------------------------
        ""KIRJASTA LISÄÄ - myöhemmin siis OMA KESKUSTELU - koska kirjaan liittyy myös TEHTÄVÄ, jota tehdään - samalla - kun luetaan ja LOPUKSI kun luettu niin myös YHTEINEN TEHTÄVÄ PALSTAAN LIITTYEN.""
        --------------------------------------------------------------------------------
        OMA KESKUSTELU - Taistelu henkivaltoja vastaan - KIRJAAN liittyen AVATAAN lähipäivinä, jolloin - SIIS - KÄSITELLÄÄN ASIAA . . .
        . . . . . . . .
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jumalan_henkäys

        22.8.2015 16:08

        Rakkaat uskonveljeni Jyrki ja Jarmo,
        sekä kaikki muut, joiden nimiä en vielä tiedä !

        Me suomalaiset uudestisyntyneet, olemme nyt Jeesuksen OPETUSLAPSIA ja kun lyhyt opetusjakso on ohi, niin olemme APOSTOLIEN kaltaisia . . . jotka julistavat Jumalan sanaa maailmanlaajuisesti.
        Älkää olko murheellisia ja pettyneitä . . . että me emme vielä saa nähdä Jeesus Kristusta . . . kasvoista kasvoihin.

        Jumalan lohdutus meille kaikille . . . Jeesus kaipuuseen:

        Kuin Taivaisiin - Kari Tapio
        -------------------------------
        "Kun maahan oon nyt lyöty
        Kuinka voisin
        mä löytää tien, en viittojakaan nää
        Nyt maailmalta valmis kotiin oisin, sä vihdoin tuu ja ainiaaksi jää

        Kuin taivaisiin, sä nosta mua nyt jälleen
        Kuin taivaisiin, taas päälle vuoren sen
        Elää voin, kun kanssasi näin kuljen
        Kuin taivaisiin, sun vierelläs mä meen"
        --------------------------------------------

        Suurempaa tehtävää omalle kohdalleen, tuskin kukaan voi edes kuvitella saavansa kuin . . . valmistella Messiaan saapumista !

        "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." Joh. 14:27

        Jumalan Rauhaa toivottaen, Jouni Ylönen

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        Jumalan lohdutus meille kaikille . . . Jeesus kaipuuseen:

        Kuin Taivaisiin - Kari Tapio
        -------------------------------
        "Kun maahan oon nyt lyöty
        Kuinka voisin
        mä löytää tien, en viittojakaan nää
        Nyt maailmalta valmis kotiin oisin, sä vihdoin tuu ja ainiaaksi jää

        Kuin taivaisiin, sä nosta mua nyt jälleen
        Kuin taivaisiin, taas päälle vuoren sen
        Elää voin, kun kanssasi näin kuljen
        Kuin taivaisiin, sun vierelläs mä meen"
        --------------------------------------------

        . . . . .

        Jumala SANOO . . .

        ***** TOINEN TODISTAMINEN *****

        KAKSI SÄKKIPUKUISTA todistavat - VANHAN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN SANAA, kuten myös ILMESTYSKIRJA asian kertoo.

        Elia ja Mooses - TODISTAVAT . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - HE aikaisemmin Raamatun mukaan - TEKIVÄT . . . !

        . . . . .

        The Prince of Egypt --- Mooses . . . TULEE TEKEMÄÄN . . .

        . . . niitä samoja TEKOJA, joita - HÄN aikaisemmin Raamatun mukaan - TEKI . . . !
        . . . .................................................................................................................................. . . .
        .
        -----------------------------------------------------------------
        Kari Tapio - Kuin taivaisiin
        https://www.youtube.com/watch?v=NfggwVgheBY
        -----------------------------------------------------------------

        . . . . . . . .

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Lisäys edelliseen . . .

        Kari Tapio - Kuin taivaisiin --- VIDEO on siis tarina . . . Mooseksesta . . . !

        . . . . . . . .

        The Prince of Egypt --- Mooses . . .

        The Power is Real --- Voima on TODELLISTA . . .

        The Story is Forever --- Tarina Elää IKUISESTI . . .

        The Time is Now --- Mooseksen Aika on Nyt TULOSSA . . . ;)


      • Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Rakkaat USKON siskot ja veljet !

        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        TÄLLÄ - PROFETIAT PALSTALLA - JÄRJESTETÄÄN . . .

        . . . JUMALAN . . .

        . . . APOSTOLIEN JA EVANKELISTOJEN . . . KOULUTUS . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        .

        SEURAAVA VIESTI - POISTETUSTA KESKUSTELUSTA . . . !
        .............................................................................................. . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin

        15.2.2016 17:14

        Jumala on ilmoittanut - HEINÄKUU 2015 - seuraavasti . . .

        KESKUSTELIN HERRAN KANSSA . . .

        KYSYIN: Jumalani, Herrani . . . Miten HALUAT järjestää TUON KOULUTUKSEN ?

        PERUSTAMMEKO SULJETUN KESKUSTELUPALSTAN, JONNE PÄÄSEVÄT
        SALASANALLA, vain pelkästään KOULUTETTAVAT ?

        . . .

        Jumala SANOI . . .

        MINÄ OLEN . . . Kaikkivaltias Jumala . . .

        . . . TOIMINTANI EI OLE KOSKAAN OLLUT SALAISTA . . .

        . . . KOULUTUS JÄRJESTETÄÄN JULKISELLA KESKUSTELUPALSTALLA . . . !

        ------------------------------------------------------------------------

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

        ------------------------------------------------------------------------

        JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

        JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

        SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !

        JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

        SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

        . . . . . . . .

        JUMALAN --- SUURI SUUNNITELMA --- ETENEE . . . ;)


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jumalan_henkäys

        21.8.2015 12:17

        Kaikkivaltiaan Jumalan käskystä ja ohjauksessa, kirjoitan tähän Herran tahdon, jota olen sitoutunut toteuttamaan . . . nimityksestä, 12.06.2015 lähtien.

        Jumala on valinnut paikaksi tämän keskustelun, koska aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen, muistuttamalla jokaisen uudestisyntyneen perustehtävästä . . . Jumalan sanan julistamisesta, aina ja kaikkialla!

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?
        --------------------------------------------------------------
        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        UUDESTISYNTYNEIDEN ON ALOITETTAVA LÄHETYSKÄSKYN LOPPUUNVIEMISEN TOTEUTUS KAIKILLA MAHDOLLISILLA TIEDOTUSKEINOILLA . . . NIIN, ETTÄ JOKAISELLA IHMISELLÄ, JOKA YMMÄRTÄÄ ÄLYNSÄ PUOLESTA JUMALAN SANAA, ON MAHDOLLISUUS TEHDÄ PARANNUS JA SAADA SYNTINSÄ ANTEEKSI !

        KAIKKI KEINOT SALLITTU . . . MYÖS RAAMATULLISTEN IHMEIDEN, JOITA JEESUS TEKI, TEKEMINEN ON SALLITTUA JA MAHDOLLISTA . . . JUMALAN NIMISSÄ !

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Joh. 3:16-18
        ----------------------------------------------------------------
        Jumala on puhunut ja minä kuuntelen!

        Jumala on valinnut ilmoituspäiväksi perjantai 21.08.2015.

        Uudestisyntyneiden sisäinen "Pyhä Henki" on jo aktivoinut valittunsa ja ohjannut tänne keskustelemaan, sekä toteuttamaan omaa tehtäväänsä.

        Kaikkien UUDESTISYNTYNEIDEN puolesta olen pahoillani siitä, että vain harvat VALITUT, jotka ovat Jumalan tahtoa, Herran mielen mukaisesti toteuttaneet, pääsevät kohta katsomaan Jeesus Kristusta . . . kasvoista kasvoihin.
        Me muut jäämme toteuttamaan Jumalan tahtoa, eli valmistelemaan . . . JEESUS KRISTUKSEN TOISTA TULEMISTA.

        TÄNÄÄN ON . . . JEESUS KRISTUKSEN . . . SYNTYMÄPÄIVÄ . . . JOTEN KOKO PERJANTAI 21.08 on pyhitetty . . . Jeesus Nasaretilaiselle.

        Omasta puolestani onnittelen . . . laulun sanoin:

        "Try to teach my children
        To recognise excuse before it acts
        From love and conviction to pray
        Take good care of what the priests say
        After death
        it's so much fun'
        Little sheep
        don't let your feet stray

        Happiness is easy

        Jesus came to Galilee
        sailing on the sea
        Jesus came to save our souls
        and be a friend to me
        Joy be written on the earth
        And the sky above
        Jesus star that shines so bright
        Gather us in love,
        Gather us in love"

        Talk Talk - Happiness Is Easy
        "Happiness Is Easy" as written by Mark David Hollis and Timothy Alan Friese-greene....

        Lisää myöhemmin, tänään ...

        Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!

        Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

        Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?

        Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle: lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.

        Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!

        - PSALMI 8 ---> Luojan suuruus


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jumalan_henkäys

        21.8.2015 12:17

        Kaikkivaltiaan Jumalan käskystä ja ohjauksessa, kirjoitan tähän Herran tahdon, jota olen sitoutunut toteuttamaan . . . nimityksestä, 12.06.2015 lähtien.

        Jumala on valinnut paikaksi tämän keskustelun, koska aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen, muistuttamalla jokaisen uudestisyntyneen perustehtävästä . . . Jumalan sanan julistamisesta, aina ja kaikkialla!

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?
        --------------------------------------------------------------
        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        UUDESTISYNTYNEIDEN ON ALOITETTAVA LÄHETYSKÄSKYN LOPPUUNVIEMISEN TOTEUTUS KAIKILLA MAHDOLLISILLA TIEDOTUSKEINOILLA . . . NIIN, ETTÄ JOKAISELLA IHMISELLÄ, JOKA YMMÄRTÄÄ ÄLYNSÄ PUOLESTA JUMALAN SANAA, ON MAHDOLLISUUS TEHDÄ PARANNUS JA SAADA SYNTINSÄ ANTEEKSI !

        KAIKKI KEINOT SALLITTU . . . MYÖS RAAMATULLISTEN IHMEIDEN, JOITA JEESUS TEKI, TEKEMINEN ON SALLITTUA JA MAHDOLLISTA . . . JUMALAN NIMISSÄ !

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Joh. 3:16-18
        ----------------------------------------------------------------
        Jumala on puhunut ja minä kuuntelen!

        Jumala on valinnut ilmoituspäiväksi perjantai 21.08.2015.

        Uudestisyntyneiden sisäinen "Pyhä Henki" on jo aktivoinut valittunsa ja ohjannut tänne keskustelemaan, sekä toteuttamaan omaa tehtäväänsä.

        Kaikkien UUDESTISYNTYNEIDEN puolesta olen pahoillani siitä, että vain harvat VALITUT, jotka ovat Jumalan tahtoa, Herran mielen mukaisesti toteuttaneet, pääsevät kohta katsomaan Jeesus Kristusta . . . kasvoista kasvoihin.
        Me muut jäämme toteuttamaan Jumalan tahtoa, eli valmistelemaan . . . JEESUS KRISTUKSEN TOISTA TULEMISTA.

        TÄNÄÄN ON . . . JEESUS KRISTUKSEN . . . SYNTYMÄPÄIVÄ . . . JOTEN KOKO PERJANTAI 21.08 on pyhitetty . . . Jeesus Nasaretilaiselle.

        Omasta puolestani onnittelen . . . laulun sanoin:

        "Try to teach my children
        To recognise excuse before it acts
        From love and conviction to pray
        Take good care of what the priests say
        After death
        it's so much fun'
        Little sheep
        don't let your feet stray

        Happiness is easy

        Jesus came to Galilee
        sailing on the sea
        Jesus came to save our souls
        and be a friend to me
        Joy be written on the earth
        And the sky above
        Jesus star that shines so bright
        Gather us in love,
        Gather us in love"

        Talk Talk - Happiness Is Easy
        "Happiness Is Easy" as written by Mark David Hollis and Timothy Alan Friese-greene....

        Lisää myöhemmin, tänään ...

        Hyvää syntymäpäivää sinulle RAKKAIN . . .

        . . . HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ TOIVOTAN . . . !


      • Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!

        Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

        Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?

        Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle: lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.

        Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!

        - PSALMI 8 ---> Luojan suuruus

        Rakkaat UUDESTISYNTYNEET Jumalan Lapset !

        Iltahartaus --- PSALMI 8 ---> Luojan suuruus --- mukaisesti . . .

        https://areena.yle.fi/audio/1-50693365

        . . .

        JumalanArmo40
        26.12.2020 21:41

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        Rauhaisaa Jeesus Lapsen - SYNTYMÄJUHLAN - aikaa . . .

        . . .

        Johannes_Kastaja_Toinen
        21.08.2020

        . . .

        . . . ja siunatun - SEURAKUNNAN perustamisvuoden - 2021 - odotusta . . . !

        . . .

        Jumalan seurakunnassa - eli - Kristuksen ruumiissa . . .
        .
        . . .
        . . . . . . . . Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        . . .
        .
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Johannes_Kastaja_Toinen kirjoitti:

        Hyvää syntymäpäivää sinulle RAKKAIN . . .

        . . . HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ TOIVOTAN . . . !

        Seurakunta onnittelee . . . laulun sanoin:

        "Happiness is easy
        * Onneni on elää . . . Herran yhteydessä *

        Jesus came to Galilee
        sailing on the sea
        Jesus came to save our souls
        and be a friend to me
        Joy be written on the earth
        And the sky above
        Jesus star that shines so bright
        * Jeesus tähti . . . joka loistat niin kirkkaasti *
        Gather us in love,
        * Kokoa meidät rakkauteesi *
        Gather us in love"
        * Täytä meidät rakkaudellasi *

        Talk Talk - Happiness Is Easy
        "Happiness Is Easy" as written by Mark David Hollis and Timothy Alan Friese-greene....


      • Jumalan_nimissä kirjoitti:

        Seurakunta onnittelee . . . laulun sanoin:

        "Happiness is easy
        * Onneni on elää . . . Herran yhteydessä *

        Jesus came to Galilee
        sailing on the sea
        Jesus came to save our souls
        and be a friend to me
        Joy be written on the earth
        And the sky above
        Jesus star that shines so bright
        * Jeesus tähti . . . joka loistat niin kirkkaasti *
        Gather us in love,
        * Kokoa meidät rakkauteesi *
        Gather us in love"
        * Täytä meidät rakkaudellasi *

        Talk Talk - Happiness Is Easy
        "Happiness Is Easy" as written by Mark David Hollis and Timothy Alan Friese-greene....

        Uudestisyntynyt Mark Hollis (laulun sanoittaja ja laulaja) on valinnut hyvin . . .

        Jesus star that shines so bright
        * Jeesus tähti . . . joka loistat niin kirkkaasti *
        Gather us in love,
        * Kokoa meidät rakkauteesi *
        Gather us in love
        * Täytä meidät rakkaudellasi *

        . . . sillä "Gather"-sana on monimerkityksinen . . .

        * Kokoa meidät rakkauteesi *
        - haalia, kerätä, keräillä, kerääntyä, kokoontua, kuroa ja koota

        Seurakunta kootaan - Herran yhteyteen.

        . . .

        * Täytä meidät rakkaudellasi *
        - täyttyä, korjata ja ymmärtää

        Seurakunnan jäsenet korjataan ja ymmärretään - parannuksen teon avulla - täyteen Jeesuksen rakkauteen.


    • vaihtoehtoja.on

      Jumalan tahto toteutuu - ei välttämättä myrskynä ja ryminänä -vaan myöskin hiljaisena, rauhaisana tuulen huminana.

      • vaihtoehtoja.on

        Ylläpito poistanut kommentin. Olisipa kiva tietää, millaista kommenttia ylläpito pitää sääntöjen vastaisena.


      • luku_kuittaus_viesti_OLI

        "Olisipa kiva tietää, millaista kommenttia ylläpito pitää sääntöjen vastaisena."
        ------------------------------------------------------------------------------------------

        ok. <--- (Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.)


      • trumpko

        Säkkipukuinen mies?


    • beethoofen

      Te taivaat soikaa
      oi kiitosta Herran,
      ylistys Hänen nimelleen.

    • Jumalan lapsille . . . jotka EIVÄT EKSY TOTUUDESTA . . . ;)
      ............................. . . . ........................................................... . . .

      . . . Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman . . .

      ""Monet haluavat nähdä sinut Kristus puhtaaseen ja hohtavaan vaippaan puettuna, kasvosi ja kätesi puhtaana, silmäsi viisautta säteillen käyskentelemässä opetuslastesi keskellä kuin jalo Sokrates, kuin viisas Buddha ja sanat putoilemassa helmien tavoin suustasi: "Autuaat ovat ne ja ne."

      - Tapio Nousiainen

      . . . . . . . .

      »Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.

      . . . Autuaita ovat hiljaiset [KÄRSIVÄLLISET], sillä he saavat maan periä . . .

      Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

      . . . Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman . . .

      Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

      Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.»

      - Matt. 5:3-11

      • . . . Autuaita ovat hiljaiset [KÄRSIVÄLLISET], sillä he saavat maan periä . . .
        . . . .......................................................................................................................... . . .

        » . . . Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti . . .

        Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka.

        Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.

        Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi.

        Tuomari seisoo jo ovella.

        Veljet, ottakaa vastoinkäymisten kestämisessä ja kärsivällisyydessä esikuvaksenne profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.

        . . . Niitä, jotka kestävät loppuun asti, me ylistämme autuaiksi. Te olette kuulleet Jobin kestävyydestä ja tiedätte, mihin tulokseen Herra antoi sen johtaa. Herra on laupias ja anteeksiantava . . . »

        Jaakobin kirje, Jaak. 5:7-11 ---> Herran tulon kärsivällinen odotus

        . . . . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • Jeesus VALITSI TEKSTIN . . .

      . . . ja --- LUKI sen . . .

      . . . ja --- sitten SELITTI sen . . .

      . . .

      Jeesus SANOI . . .

      » . . . Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta . . . »

      - Luukas 4:18-19

      • Jeesus valitsi tekstin
        ------------------------

        Jeesuksen puhe Nasaretin synagoogassa on ainutlaatuinen. Se on näet ainoa puhe, jossa Jeesus valitsi tekstin ja selitti sen. Siksi olemme erityisen uteliaita tämän puheen suhteen.

        Teksti on otettu Jesajan kirjan 42. luvusta ja se on Uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumin 4. luvussa. Tästä puheesta on sanottu, että se sisältää lyhyesti Jeesuksen julistuksen ytimen.

        Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ? --- Siitä ei olla yksimielisiä.

        Kaikkina aikoina on ollut ja on edelleenkin niitä, jotka kieltävät jopa Jeesuksen historiallisuuden. Varsin tavallista on myös, että Jeesuksesta tehdään vallankumousmies, yhteiskunnallinen julistaja.

        "Kristus samasti itsensä alistettuihin ja riistettyihin, ei opettaakseen heitä tyytymään osaansa, vaan paljastaakseen yhteiselämän vääryydet . . . "

        Jotkut taas ovat sitä mieltä, että Jeesuksen opetuksen ydin on hänen Vuorisaarnassaan ja nimenomaan sen moraalissa. Sen ylevyys tunnustetaan yleisesti kaikkialla maailmassa. Tässä mielessä Vapahtajaa pidetään yhtenä ihmiskunnan suurista uskonnollista opettajista, samanlaisena kuin esim. Buddha, Muhammed, Zarathustra, Gandhi ja Sokrates.

        Pari vuotta sitten näin elokuvan, jonka nimenä oli Jeesus Nasaretilainen. Elokuvassa kerrottiin Jeesuksen syntymä ja hänen monet ihmetekonsa taruina. Myönteisestä yleissävystään huolimatta filmi oli Jeesuksen elämää ja työtä ajatellen suurta petosta. Jeesus kuvattiin vain ihmisenä, jonka jumalallisuus, ylösnousemus ja ainutlaatuisuus kiellettiin.

        Nasaretin synagoogassa Jeesus sovelsi itseensä profeetta Jesajan ennustukset Herran Palvelijasta, Jumalan valitusta:
        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut . . . Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."

        Jeesus oli ennustettu Herran Palvelija, Messias, Jumalan valittu, jolla oli jumalallinen tehtävä maailman kansoille.

        . . .

        Meidän ei tarvitse haparoida
        ---------------------------------

        Kuuntelemme tarkkaavaisesti Jeesuksen sanoja, kun hän ilmoittaa lyhyesti elämäntehtävänsä:
        "Herran Henki . . . on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille . . . saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen . . . "
        Sanoista on vaikea löytää poliittista sanomaa, joskin Jeesuksen koko toiminta koitui ja koituu myöskin yhteiskunnallisesti sorrettujen hyväksi. Jeesuksen sanoma on ymmärrettävä ennenkaikkea hengellisesti.

        Jeesus puhuu köyhistä. Synnin tähden on ihminen köyhä. Synti erottaa meidät Jumalasta, todellisesta aarteestamme. Jumalasta luopuneeseen ihmiseen sopivat tuhlaajapojasta lausutut sanat:
        "Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut . . . "
        Ilman Jumalaa elävä ihminen on todella kaiken tuhlannut.

        Jumalasta luopunut ihminen ei ole vain köyhä, hän on myös vanki. Synti kietoo harjoittajansa yhä lujemmin pauloihinsa.
        "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja." - Joh. 8:34

        Keskustelin nuoren miehen kanssa, joka tunnustautui alkoholistiksi. Koetin puhua hänelle mahdollisuuksista irrottautua juoppoudesta. Hän katsoi minua säälivästi niin kuin katsotaan sellaiseen, joka ei puhumisiaan ymmärrä.

        "Minä en voi irrottautua, ilman viinaa en voi elää."

        "Etkö usko, että Jumala voisi vapauttaa sinut ?"

        Ihmeekseni hän sanoi: " Uskon, että vain Jumalan voima voisi minut pelastaa, ei kukaan ihminen. Minä olen jo menetetty mies."

        Orjuuden ikeessä oleva ei voi toteuttaa omaa tahtoaan.

        Juuri tällaisten ihmisten puoleen Jeesus katsoo. Juuri heille Jeesus Kristus on tullut "julistamaan evankeliumia, saarnaamaan vapautuksen sanomaa, näkönsä saamista ja päästämään sorretut vapauteen."

        . . .

        Jatkuu . . .


      • Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ?

        Evankeliumia köyhille
        ---------------------------

        Sanaa --- evankeliumi --- käytetään paljon uskonnollisessa julistuksessa, mutta sanan merkitystä selitetään vähän.

        Jeesus kehottaa: ”Julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.”

        Myös Paavali puhuu evankeliumista usein: ”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin . . . jonka kautta te pelastutte, jos pidätte siitä kiinni.”

        Evankeliumi on siis sanoma, jonka omistaminen merkitsee pelastusta kaikesta siitä pahasta, joka pyrkii tuhoamaan ihmiselämän.

        Mikä on evankeliumin sisältö ? --- Paavali selittää: ”Että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan.”

        Evankeliumi on Jeesuksen ilmoitus pelastuksesta, joka Hänessä on tullut kaikille ihmisille.

        Kun Jeesus sanoo, että hän on tullut julistamaan evankeliumia köyhille, niin se merkitsee kaikille syntisille. Juuri sellaiselle kuin mitä me olemme. ”Kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomiksi tulleet.”

        Olen oppinut elämäni aikana, että ihminen ei kykene vapauttamaan itseänsä synnin kahleista, hän tarvitsee apua. Vain Jeesus voi vapauttaa syntisen. Hänellä on vapautuksen sanoma kaikille maailman köyhille ja vangeille sekä ilosanoma sorretuille.

        ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.” – 1. Joh. 2:2

        Evankeliumi näyttää kelpaavan vain siellä, missä ihminen on tehnyt vararikon ja tullut hengellisesti köyhäksi ja kurjaksi. Mekin kuulumme köyhien joukkoon. Ei kenenkään tarvitse jäädä syntiensä tähden toivottomuuteen, koska Jeesus on tuonut evankeliumin sanoman juuri köyhille.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” - Joh. 3:16

        . . .

        Jatkuu . . .


      • Jeesuksen sanoma ja maailma
        -------------------------------------

        Valmistellessamme Evankeliumiyhdistyksen 100-vuotisjuhlaa neuvottelimme Yleisradion johtajien kanssa juhlien radioinnista ja televisioinnista. Keskustelu oli mielenkiintoinen ja valaisi selvällä tavalla, miten nykyaikainen ihminen ajattelee uskonnollisista asioista.

        Eräs johtajista tulkitsi varmaan oikein tämän ajan ihmisten ajatuksia:
        "Uskonnollinen ohjelma, josta nyt on kysymys, on vailla UUTISARVOA, eikä varmaankaan kiinnosta suurta yleisöä."

        Vastaus jäi mieleeni ja se askarrutti minua myöhemmin usein.

        Kun Jeesus puhui Nasaretin synagoogassa, niin sielläkin kansa ihmetteli hetken kuulemaansa ja lähti pois vähätellen Jeesuksen sanoja . . . tuumien:
        "Eikö tämä ole Joosefin poika ?" --- Varmaan he ajattelivat mielessään:
        "Mitäpä erinomaista puusepän pojalla olisi meille sanottavaa ?"

        Paavali sanoo, että evankeliumi on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus. Evankeliumi on pahennus ja hullutus vielä tänäänkin koko maailmalle.

        Olin eräässä juhlatilaisuudessa ja puhuin Jeesuksesta, erityisesti Hänen sovintoverestään, joka on vuotanut syntisen maailman puolesta. --- Juuri tällä kohdalla vankka mies nousi penkistä ja sanoi: "Tämä on pakanallista puhetta" ja lähti vihastuneena ulos.

        Miksi evankeliumi on pahennus ja hullutus tälle maailmalle ? --- Ehkä siksi, että se on vastoin ihmisjärjen kuvittelua oikeasta pelastustiestä.
        Ihminen päättelee "järjellisesti" : koska minä olen rikkonut ja tehnyt pahaa, on minun myös rikkomukseni sovitettava. --- Niin oli juutalaisuudessakin, jossa oli vallalla ihmisen hurskautta korostava lakijumalisuus: uhrit, lain käskyt, almut ja puhdistusmenot.
        Niin on kaikkialla, missä ihmisen hurskautta pidetään takeena taivaaseen pääsystä.
        Siellä pystytetään tikapuita pelastukseen omilla teoilla ja ansioilla.

        Jeesus opettaa aivan toisin.

        Hän on tullut julistamaan pelastussanomaa kaikille, mutta vain epäonnistuneet ja syntiset ottavat sen vastaan. Evankeliumin sanomalla oli uutisarvo syntiselle vaimolle fariseuksen huoneessa, sillä oli uutisarvo Sakkeukselle, jolla oli tunnollaan paljon vääryyksiä ja sillä oli uutisarvo ristin ryövärille.

        Miksi evankeliumi merkitsee paljon ahdistetuille ja syyllisyytensä kanssa kamppaileville ?

        Koska mikään muu ei anna rauhaa omantunnon tuskissa ja kuoleman pelossa eläville. Vain evankeliumi, vain ristin Jeesus vapauttaa vangit, antaa sokeille näön ja päästää sorretut vapauteen. Kaikki tämä ilman rahaa ja hintaa.

        . . .

        Jatkuu . . .


      • Riemuvuoden sanoma
        ----------------------------

        Moni suorastaan pelkää jumalanpalveluksia, hartausseuroja, Raamattua ja puhetta Jeesuksesta. Ajatellaan, että uskonnollisuus uhkaa elämäniloa ja tekee synkkämieliseksi.

        Luin sanomalehdestä artikkelin, jonka kirjoittaja oli kokenut jotain ahdistavaa omassa elämässään. Hän tulkitsi näin tuntojaan:
        "Vakaa käsitykseni on, että nykyajan ihmiset eivät kaipaa mitään enemmän kuin RAKKAUTTA . . . Joskus tuntuu, että hallitsevana voimana tässä maailmassa on viha . . . Rakkaudella ja hyvällä tahdolla ei täällä ole juuri sijaa. Kirkko voi auttaa tämän ajan ihmistä julistamalla nykyistä enemmän rakkauden evankeliumia."

        Eräs professori esitelmöi radiossa mielenterveydestä. Esitelmässään hän arvosteli kirkon julistusta mm. tähän tapaan:
        "Elämä on joka tapauksessa lyhyt. Onko näin ollen aina muistutettava kuoleman välttämättömyyttä . . . Onko ihmisen aina oltava kuoleman varjojen synkistämissä tunnelmissa, kuten moni kirkonmies vaatii ?"

        Esitelmästä mieleeni tuli vaistomaisesti kuva henkilöstä, joka ei ollut käynyt kirkossa kuulemassa kirkonmiehiä. Tiedän, että juuri kirkonmiehet pidättäytyvät vaatimasta ihmisiä haudantakaisiin tunnelmiin. Kirkon pääsanoma on evankeliumi, sanoma kasteen armosta, lunastuksesta, riemuvuoden julistus, ei kuoleman eikä tuomion, vaan vapauden, elämän ja todellisen ilosanoman julistus.

        Ihminen syvimmältään janoaa anteeksiantamuksen evankeliumia. Anteeksiantamuksen evankeliumi on keskeisintä Jeesuksen sanomassa.

        Hän julistaa sovituksen ja rakkauden sanomaa, jossa on uuden elämän voima.
        Ota se sanoma vastaan.

        . . .

        Jatkuu . . .


      • Eikiitosjeesus
        Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Jeesuksen sanoma ja maailma
        -------------------------------------

        Valmistellessamme Evankeliumiyhdistyksen 100-vuotisjuhlaa neuvottelimme Yleisradion johtajien kanssa juhlien radioinnista ja televisioinnista. Keskustelu oli mielenkiintoinen ja valaisi selvällä tavalla, miten nykyaikainen ihminen ajattelee uskonnollisista asioista.

        Eräs johtajista tulkitsi varmaan oikein tämän ajan ihmisten ajatuksia:
        "Uskonnollinen ohjelma, josta nyt on kysymys, on vailla UUTISARVOA, eikä varmaankaan kiinnosta suurta yleisöä."

        Vastaus jäi mieleeni ja se askarrutti minua myöhemmin usein.

        Kun Jeesus puhui Nasaretin synagoogassa, niin sielläkin kansa ihmetteli hetken kuulemaansa ja lähti pois vähätellen Jeesuksen sanoja . . . tuumien:
        "Eikö tämä ole Joosefin poika ?" --- Varmaan he ajattelivat mielessään:
        "Mitäpä erinomaista puusepän pojalla olisi meille sanottavaa ?"

        Paavali sanoo, että evankeliumi on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus. Evankeliumi on pahennus ja hullutus vielä tänäänkin koko maailmalle.

        Olin eräässä juhlatilaisuudessa ja puhuin Jeesuksesta, erityisesti Hänen sovintoverestään, joka on vuotanut syntisen maailman puolesta. --- Juuri tällä kohdalla vankka mies nousi penkistä ja sanoi: "Tämä on pakanallista puhetta" ja lähti vihastuneena ulos.

        Miksi evankeliumi on pahennus ja hullutus tälle maailmalle ? --- Ehkä siksi, että se on vastoin ihmisjärjen kuvittelua oikeasta pelastustiestä.
        Ihminen päättelee "järjellisesti" : koska minä olen rikkonut ja tehnyt pahaa, on minun myös rikkomukseni sovitettava. --- Niin oli juutalaisuudessakin, jossa oli vallalla ihmisen hurskautta korostava lakijumalisuus: uhrit, lain käskyt, almut ja puhdistusmenot.
        Niin on kaikkialla, missä ihmisen hurskautta pidetään takeena taivaaseen pääsystä.
        Siellä pystytetään tikapuita pelastukseen omilla teoilla ja ansioilla.

        Jeesus opettaa aivan toisin.

        Hän on tullut julistamaan pelastussanomaa kaikille, mutta vain epäonnistuneet ja syntiset ottavat sen vastaan. Evankeliumin sanomalla oli uutisarvo syntiselle vaimolle fariseuksen huoneessa, sillä oli uutisarvo Sakkeukselle, jolla oli tunnollaan paljon vääryyksiä ja sillä oli uutisarvo ristin ryövärille.

        Miksi evankeliumi merkitsee paljon ahdistetuille ja syyllisyytensä kanssa kamppaileville ?

        Koska mikään muu ei anna rauhaa omantunnon tuskissa ja kuoleman pelossa eläville. Vain evankeliumi, vain ristin Jeesus vapauttaa vangit, antaa sokeille näön ja päästää sorretut vapauteen. Kaikki tämä ilman rahaa ja hintaa.

        . . .

        Jatkuu . . .

        Rauha ihmiselle tulee kun pää selviää ja lakkaa pelkäämästä ja uskomasta satuolentoja, joita myös jumaliksi kutsutaan.
        Totisesti totisesti minä sanon teille: ei ole helvettiä, ei taivasta, ei jumalaa.
        Rauha teidän kassanne.


    • Eikiitosjeesus

      Lääkärintodistusta esiin niin sitten uskotaan. Samalla tehdään isotooppitutkimus iän määritykseksi.
      Tulukaahan käymään meilläkin tulukin kansa niin annetahan vähän palautetta sen perhevirmalle.

    • Eikiitosjeesus

      Voisikos se työnvieroksuja sitten tehdä jotain hyödyllistä 2000v jälkeen.
      No eipä tietenkään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe