Teinkö minä jonkin virheen?

votelo

Eräs henkilö mainosti Youtubessa myyvänsä Salattujen elämien tuotantokausia ihmisille. Hän sanoi omistavansa kaikki jaksot eli vuodesta 1999 aina tähän vuoteen saakka. Se tuntui ihan uskottavalta siksi, koska hänen kanavallaan oli runsaasti videoita Salattujen elämien vanhoista jaksoista. Kävin myös hänen kanssaan neuvottelua siitä, millä hinnalla hän myisi minulle, ja halusin häneltä kausien 1999-2009 jaksot. Olin häneen yhteydessä sekä sähköpostilla että tekstiviesteillä. Hän sanoi lähettävänsä minulle ulkoisen kovalevyn postissa. Tässä oli kuitenkin se ongelma, että hän sanoi, että maksu suoritetaan Paypalin kautta, ja en ole sitä käyttänyt koskaan. Hän sanoi sitten, että voisin maksaa myös Paysafecardilla, jota en ollut myöskään käyttänyt ennen, ja piti myös kysyä häneltä ohjeet siihen, kun en ollut silloin tietokoneen ääressä. Niinpä menin R-kioskille ja naputtelin hänelle tekstiviestillä PIN-koodit ja hän sanoi sitten, että laittaa minulle postissa tulemaan sen, mutta mitään ei ole kuulunut ja siitä on jo kaksi viikkoa. Siis mikäli tämä on huijausta niin epäilin sitä kyllä jo alusta lähtien, kun puhuin tästä ihmisten kanssa. Toisaalta minua kyllä ihmetyttää, että vähän aikaa sitten Youtubessa oli satoja Salattujen elämien 2000-luvun alkupuolen jaksoja, ja sain käsityksen, että näiden jakaja olisi ostanut niitä tältä samalta henkilöltä ja jakanut niitä sitten Youtubessa, ja siellä vielä sanottiin, että Fremantlemedia oli antanut luvan niiden julkaisemiseen. Jaksoja kuitenkin alkoi pikkuhiljaa poistua sieltä, ja nyt tämä kanava, jossa ne olivat, on suljettu. Mutta eilen jonkin toisen kanavan käyttäjä kertoi ostaneensa kaikki Salattujen elämien jaksot tältä, jonka kanssa olin yhteydessä. Oli kuulemma käynyt itse hakemassa ne häneltä.
https://www.youtube.com/channel/UCHL_ZkmHRr6QN5I4fyJ3ZBQ
Tämä, joka sanoi myyvänsä minulle, ei ole enää vastannut minulle mitään, kun olen ollut häneen yhteydessä sähköpostilla. Haluaisin asiallisia vastauksia tähän enkä mitään naljailua. Epäilin kyllä tätä huijaukseksi, mutta olisi vaivannut enemmän, jos en olisi saanut siitä varmuutta. Eikä tämä nyt maailmaa kaada. Rahaa minulla kyllä riittää.

51

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennäköisesti_näin

      Kuulostaa vähän siltä, että kyseessä olisi yksi ja sama tyyppi. Lupaa julkaisuihin tai myyntiin ei tietenkään oikeasti ole.

    • saippuaaettävaahtoo

      Kuka jaksaa katella typerintä saippuaoopperaa mitä on tehty ja yleensäkään saippua oopperaa ala kaniit ja rohkeat hyi mitä sarjoja en kattele.Ei niitä myöskään youtubesta saa levitellä ne menee näkyviin kanavilla tv ja ehkä dvd-levyillä.

      • votelo

        No minä ainakin jaksan. Eihän se enää mitään hyvää ole eikä kaikkien mielestä ole koskaan ollutkaan. Mutta olisi kiva nähdä uudestaan nuo vanhat jaksot kun ei niistä dvd:lle ole tullut kuin vuoden 1999 jaksot ja sitten jaksoja vuodelta 2009-2011, mitkä ovat jo ihan syvältä. Melko varmaa on, että ei tulla koskaan julkaisemaan dvd:lle enempää koska kaikilta ei ole saatu hyväksyntää julkaisuun.


    • rikollistaon

      Elokuvatallenteiden (tai TV-sarjojen tms) kopioiminen kovalevylle ja eteenpäin myyminen on yksiselitteisesti kielletty.

      http://www.tekijanoikeus.fi/usein-kysyttya/

      Onko yksityinen kopiointia sallittua?

      Kotikopiointi on yleistä ja sallittua. Lain mukaan laillisesta lähteestä hankittuja teoksia saa kopioida muutamia kappaleita omaan ja läheistensä käyttöön, mutta EI julkiseen esittämiseen tai MYYTÄVÄKSI. Kopioida saa esim. ostamiaan tai kirjastosta lainaamiaan CD-levyjä ja TV:stä saa tallentaa haluamiaan ohjelmia.

      Mitä tapahtuu jos myyn kopioituja levyjä tai pelejä?

      Tällöin yksityistä kopiota käytetään muuhun kuin yksityisiin tarkoituksiin, joten kyseessä on tekijänoikeusloukkaus. Seurauksena saattaa olla rangaistus- ja korvausvastuu.

      Tähän kysymykseen vastasi: TTVK

      ///

      Myyjä toimii siis avoimen laittomasti myydessään kovalevylle kopioituja tv-sarjoja eteenpäin yksityisille. Tuosta pitäisi ilmoittaa suoraan viranomaisille. Kun henkilö toimii avoimen laittomasti myynnin osalta, on hyvin todennäköistä, että hän syyllistyy myös muuhun huijaamiseen ja petostehtailuun.

      Olet todennäköisesti menettänyt rahasi, mutta kovin paljon sympatiaa ei tule, koska avoimesti itsekin olit valmis tukemaan rikollista toimintaa.

      • votelo

        En mitään sympatiaa kaipaakaan! :D


    • yberymmärryshoi

      "jakaja olisi ostanut niitä tältä samalta henkilöltä ja jakanut niitä sitten Youtubessa, ja siellä vielä sanottiin, että Fremantlemedia oli antanut luvan niiden julkaisemiseen."

      Voi pyhä yksinkertaisuus kertaa kaksi ja kertaa kolme.

      Fremantlemedia on salattujen elämien tv-sarjojen tekijänoikeuksien todellinen omistaja. Joku anonyymi yksityinen henkilö myy näitä sarjoja youtuben kautta kovalevylle kopioituina tallenteina ja väittää, että Fremantlemedia on antanut oikeudet niiden julkaisemiseen JA SINÄ USKOT??????? Onko ihmisten hyväuskoisuudella mitään rajoja???

      No ei missään tapauksessa Fremantlemedia ole antanut kopiointi ja julkaisuoikeuksia noihin sarjoihin, sellaista faktaa ei myyjällä ollut esittää. Ei edes väärennettyä ja silti uskot pelkkää sanaa, suoraa valhetta? Uskomatonta, käsittämätöntä....

      • votelo

        Ei vaan ajattelin, että se kanava, jossa näitä jaksoja oli satoja, olisi ollut jonkun toisen ja sen käyttäjä olisi ostanut tältä niitä myyvältä niitä ja laittanut Youtubeen. Tällä, joka sanoi niitä myyvänsä, ei ollut kokonaisia jaksoja kanavallaan. No niinhän minä arvelinkin, että tässä on jotain mätää, mutta väliäkö tuolla. :D


      • yberymmärryshoi
        votelo kirjoitti:

        Ei vaan ajattelin, että se kanava, jossa näitä jaksoja oli satoja, olisi ollut jonkun toisen ja sen käyttäjä olisi ostanut tältä niitä myyvältä niitä ja laittanut Youtubeen. Tällä, joka sanoi niitä myyvänsä, ei ollut kokonaisia jaksoja kanavallaan. No niinhän minä arvelinkin, että tässä on jotain mätää, mutta väliäkö tuolla. :D

        No niin. Youtube on täynnä laitonta tavaraa. Toki siellä on osa ihan laillistakin, mutta laitonta on vaikka kuinka paljon. Laiton materiaali poistuu Youtubesta siten, että todellinen tekijänoikeuksien haltija, tai hänen valtuuttamansa taho, on yhteydessä Youtubeen ja pyytää poistamaan tallenteet. Youtube poistaa ne sen jälkeen. Kun laiton tallenne on kerran poistettu, sitä ei pysty sinne lataamaan enää uudestaan. Ei ainakaan helposti niin, ettei se poistuisi sieltä heti kohta uudestaan. Jos rikollinen jatkaa toimintaansa, hänet voidaan saattaa oikeuden eteen vastaamaan asiasta.

        Siitähän tässäkin tapauksessa on oikein klassisesti kyse. Ei tarvitse kuin klikata auki tuo antamasi Youtube käyttäjän linkki:

        https://www.youtube.com/channel/UCHL_ZkmHRr6QN5I4fyJ3ZBQ

        Hän toteaa heti alkajaisiksi näin:

        "Tosiaan minun iso unelma on toteutunut! Olen saanut kokoelmiini kaikki Salatut elämät -sarjan jaksot! Tänne en tule uppimaan kun pieniä pätkiä mahdollisesti niistä, koska ne poistetaan kuitenkin!"

        Poistetaan kuitenkin. Aivan. Niin juuri tapahtuu, kun tekijänoikeuksien oikea haltija ilmoittaa siitä Youtubeen. Toivottavasti tämä nyt selventää asiaa, etkä jatkossa osta rikollisilta mitään. Kyseisen tapauksen voisi kyllä ilmoittaa poliisille.


      • votelo

        Niin siis tuo kanava, joka paljastuu tuon linkin takaa, kertoo saaneensa jaksot viisi päivää sitten ja se, jonka kanssa olin yhteydessä pari viikkoa sitten oli tuo samalla sivulla näkyvä käyttäjä nimeltään Salkkarit-Videoita. Tosin tuolla linkin takana olevalla kanavalla on Salattujen elämien jaksoja kokonaisina, mutta vain reilu parikymmentä ja ne ovat olleet siellä yli vuoden. Minkähän takia Suomessa ollaan niin tiukkoja näissä asioissa? Esimerkiksi Muumilaakson tarinoita on ladattu Youtubeen vaikka kuinka monet kerrat ja aina ne on jossain vaiheessa sieltä poistettu, mutta saman sarjan jaksojen puolankielisiäkin versioita löytyy sieltä ja ne ovat olleet siellä muutaman vuoden. Sitten löytyy myös erään Disneyn animaatiosarjan jaksot, jotka myös ovat olleet siellä vuosia.


      • elä_vaahtoo

        Älä nyt myrskyä. Joskus YouTubeen uploadanneena tiedän että Fremantle voi estää jotkut (harvat) videot kokonaan, joihinkin se ei reagoi paljoakaan ja joihinkin, useimmiten lyhyisiin pätkiin "antaa luvan". Ehkä kyse ei sitten lllutkaan tästä. Uploaderit tietää mistä puhut, muille vähän hankala selittää.


      • yberymmärryshoi
        votelo kirjoitti:

        Niin siis tuo kanava, joka paljastuu tuon linkin takaa, kertoo saaneensa jaksot viisi päivää sitten ja se, jonka kanssa olin yhteydessä pari viikkoa sitten oli tuo samalla sivulla näkyvä käyttäjä nimeltään Salkkarit-Videoita. Tosin tuolla linkin takana olevalla kanavalla on Salattujen elämien jaksoja kokonaisina, mutta vain reilu parikymmentä ja ne ovat olleet siellä yli vuoden. Minkähän takia Suomessa ollaan niin tiukkoja näissä asioissa? Esimerkiksi Muumilaakson tarinoita on ladattu Youtubeen vaikka kuinka monet kerrat ja aina ne on jossain vaiheessa sieltä poistettu, mutta saman sarjan jaksojen puolankielisiäkin versioita löytyy sieltä ja ne ovat olleet siellä muutaman vuoden. Sitten löytyy myös erään Disneyn animaatiosarjan jaksot, jotka myös ovat olleet siellä vuosia.

        Minkä takia Suomessa ollaan niin tarkkoja? No eihän se nyt pelkästään ole Suomen asia, kyllä tekijänoikeuksia valvotaan maailman laajuisesti. Se ei vaan ole ihan ilmaista touhua.

        Miksi? No loppuviimeksi sinun takia. Sinun, joka haluat niitä sarjoja katsoa. Se maksaa aika paljonkin rahaa, kun näyttelijöille pitää maksaa palkat, tehdä tuotannot rekvisiittoineen ja niin edespäin. Siinä on iso työ ja paljon kuluja kaiken näköisistä tarvikkeista ja vuokrista lähtien. Siellä on tekijöitä näyttelijöistä lähtien aika paljon, kuvaajat, rekvisiitan asettajat ja vaikka sun mitä kuluja ja tekijöitä, jotka kaikki haluavat palkkansa.

        Se jolle oikeudet kuuluvat, ovat maksaneet kuluista ison osan, yleensä valtaosan. He haluavat saada rahaa työstään, jotta sitä voidaan edelleen jatkaa. Yksityinen henkilö, joka kopioi ja myy oikeudetta edelleen tuotantoa, ei ole maksanut penniäkään palkkoja näyttelijöille, ei ole maksanut mitään kuluja tuotannosta, ei mitään veroja eikä muitakaan maksuja ja kuluja. Hän vain varastaa toisen työn ja myy sitä laittomasti eteenpäin.

        Tekijänoikeuksien ja laittoman materiaalin valvominen on iso kustannus. Siihen pitää palkata henkilöitä tekemään jatkuvaa, loputonta työtä. Siksi välttämättä joku puolalainen dubbaaja ei ole kenties yhtä hanakasti puolustanut tekijänoikeuksiaan, jos hänellä sellaiset oli.


      • votelo

      • yberymmärryshoi

      • yberymmärryshoi
        votelo kirjoitti:

        Ok. Mutta luitko keskusteluosion tuosta toisesta käyttäjästä?
        https://www.youtube.com/user/tomppa3043/discussion

        No juu. Tässä käyttäjän kommentti:

        "Salkkarit-Videoita2 viikkoa sitten

        #Copyright :D.. Videot poistettiin, tekiänoikeus rikosten takia, saan todennäköisesti suuret sakot ja paljon maksettavaa vahingon korvauksia. Videoita ei tule nyt eikä ikinä! :)"

        Onko tuohon nyt kellään mitään lisättävää? Rikollinen, mikä rikollinen, mutta näyttää jollain tavalla hymynaaman takaakin ymmärtävän seuraukset.


      • votelo

        Tuohon tekijänoikeuslakien valvomiseen vielä, että totta kai tekijänoikeuksia valvotaan kaikkialla maailmassa, mutta kun olin joskus ihmetellyt tuota suomenkielisten Muumien poistoa, niin minulle vain sanottiin, että Puolassa ei olisi yhtä tiukka systeemi. Youtubesta on ollut kuitenkin minulle paljon iloa, koska olen sen ansiosta nähnyt monien sellaisten sarjojen jaksot, joista suurin osa jäi minulta lapsena näkemättä, ja joita kyllä voivat mielestäni katsoa varttuneemmatkin henkilöt, vaikka ohjelma olisikin ensisijaisesti tarkoitettu lapsille ja kun ei niitä ole dvd:lläkään julkaistu ainakaan Suomessa.


      • yberymmärryshoi
        elä_vaahtoo kirjoitti:

        Älä nyt myrskyä. Joskus YouTubeen uploadanneena tiedän että Fremantle voi estää jotkut (harvat) videot kokonaan, joihinkin se ei reagoi paljoakaan ja joihinkin, useimmiten lyhyisiin pätkiin "antaa luvan". Ehkä kyse ei sitten lllutkaan tästä. Uploaderit tietää mistä puhut, muille vähän hankala selittää.

        Eli olet yksi laittoman materiaalin jakajista? Osa teistä tekee sitä puhdasta ajattelemattomuuttaan, osa tekee sitä ihan laittoman myynnin nimissä. Jos kulutat elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia, mistä itse pidät, niin etkö maksaisi siitä tuottajalle rehellisesti? Sille, kenellä tekijänoikeudet ovat?

        Jos itse käytät kyseistä materiaalia niin jo moraalin luulisi sanovan, että kannattaa käyttää ja ostaa laillisilta toimittajilta ja jälleenmyyjiltä. Silloin raha kanavoituu sinne, kuka sitä materiaalia tekee jatkossakin. Jos jaat laittomasti, saati myyt laittomasti välittämättä sisällöstä itse, noh, jokainen voi vetää omat johtopäätökset itse.

        Tuntuu siltä, että kun tekniikka on nykypäivänä mahdollistanut laittoman jakamisen suhteellisen helpoksi unohtuu kokonaan se, että kelle se raha työstä pitäisi kanavoitua. Heille, jotka sen materiaalin tekevät.


      • elä_vaahtoo

        No niillä elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin tekijöillä on jo niin vitusti rahaa!


      • yberymmärryshoi
        votelo kirjoitti:

        Tuohon tekijänoikeuslakien valvomiseen vielä, että totta kai tekijänoikeuksia valvotaan kaikkialla maailmassa, mutta kun olin joskus ihmetellyt tuota suomenkielisten Muumien poistoa, niin minulle vain sanottiin, että Puolassa ei olisi yhtä tiukka systeemi. Youtubesta on ollut kuitenkin minulle paljon iloa, koska olen sen ansiosta nähnyt monien sellaisten sarjojen jaksot, joista suurin osa jäi minulta lapsena näkemättä, ja joita kyllä voivat mielestäni katsoa varttuneemmatkin henkilöt, vaikka ohjelma olisikin ensisijaisesti tarkoitettu lapsille ja kun ei niitä ole dvd:lläkään julkaistu ainakaan Suomessa.

        Onko todella noin? Kärkkäisen tavaratalo ainakin myy omien sanojensa mukaan täydellisen setin ja jopa kohtuulliseen hintaan (26kpl DVD hintaan 84,90e):

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/muumi-täydellinen-kokoelma-26-kpl-dvd

        Sama löytyy myös cdon.com, www.lastendvd.fi ja useista muistakin paikoista pikahaulla.


      • votelo
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        Onko todella noin? Kärkkäisen tavaratalo ainakin myy omien sanojensa mukaan täydellisen setin ja jopa kohtuulliseen hintaan (26kpl DVD hintaan 84,90e):

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/muumi-täydellinen-kokoelma-26-kpl-dvd

        Sama löytyy myös cdon.com, www.lastendvd.fi ja useista muistakin paikoista pikahaulla.

        Niin Muumit on julkaistu mutta on monia sellaisia joita ei ole.


      • yberymmärryshoi
        elä_vaahtoo kirjoitti:

        No niillä elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin tekijöillä on jo niin vitusti rahaa!

        No just. Kertoo aika paljon. Vasemmistoanarkisti? Joka tapauksessa liiketoiminnasta ja ihmisten palkkaamisesta sinulla ei ole ymmärrystä hölkäsen pöläystä.


      • votelo
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        No niin. Youtube on täynnä laitonta tavaraa. Toki siellä on osa ihan laillistakin, mutta laitonta on vaikka kuinka paljon. Laiton materiaali poistuu Youtubesta siten, että todellinen tekijänoikeuksien haltija, tai hänen valtuuttamansa taho, on yhteydessä Youtubeen ja pyytää poistamaan tallenteet. Youtube poistaa ne sen jälkeen. Kun laiton tallenne on kerran poistettu, sitä ei pysty sinne lataamaan enää uudestaan. Ei ainakaan helposti niin, ettei se poistuisi sieltä heti kohta uudestaan. Jos rikollinen jatkaa toimintaansa, hänet voidaan saattaa oikeuden eteen vastaamaan asiasta.

        Siitähän tässäkin tapauksessa on oikein klassisesti kyse. Ei tarvitse kuin klikata auki tuo antamasi Youtube käyttäjän linkki:

        https://www.youtube.com/channel/UCHL_ZkmHRr6QN5I4fyJ3ZBQ

        Hän toteaa heti alkajaisiksi näin:

        "Tosiaan minun iso unelma on toteutunut! Olen saanut kokoelmiini kaikki Salatut elämät -sarjan jaksot! Tänne en tule uppimaan kun pieniä pätkiä mahdollisesti niistä, koska ne poistetaan kuitenkin!"

        Poistetaan kuitenkin. Aivan. Niin juuri tapahtuu, kun tekijänoikeuksien oikea haltija ilmoittaa siitä Youtubeen. Toivottavasti tämä nyt selventää asiaa, etkä jatkossa osta rikollisilta mitään. Kyseisen tapauksen voisi kyllä ilmoittaa poliisille.

        Ai niin. Sanoo ensin, että ei aio ladata kuin pieniä pätkiä, mutta onkin sanonut myös, että julkaisee pian jakson 181, koska monet ovat kyselleet sitä.


      • votelo
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        No niin. Youtube on täynnä laitonta tavaraa. Toki siellä on osa ihan laillistakin, mutta laitonta on vaikka kuinka paljon. Laiton materiaali poistuu Youtubesta siten, että todellinen tekijänoikeuksien haltija, tai hänen valtuuttamansa taho, on yhteydessä Youtubeen ja pyytää poistamaan tallenteet. Youtube poistaa ne sen jälkeen. Kun laiton tallenne on kerran poistettu, sitä ei pysty sinne lataamaan enää uudestaan. Ei ainakaan helposti niin, ettei se poistuisi sieltä heti kohta uudestaan. Jos rikollinen jatkaa toimintaansa, hänet voidaan saattaa oikeuden eteen vastaamaan asiasta.

        Siitähän tässäkin tapauksessa on oikein klassisesti kyse. Ei tarvitse kuin klikata auki tuo antamasi Youtube käyttäjän linkki:

        https://www.youtube.com/channel/UCHL_ZkmHRr6QN5I4fyJ3ZBQ

        Hän toteaa heti alkajaisiksi näin:

        "Tosiaan minun iso unelma on toteutunut! Olen saanut kokoelmiini kaikki Salatut elämät -sarjan jaksot! Tänne en tule uppimaan kun pieniä pätkiä mahdollisesti niistä, koska ne poistetaan kuitenkin!"

        Poistetaan kuitenkin. Aivan. Niin juuri tapahtuu, kun tekijänoikeuksien oikea haltija ilmoittaa siitä Youtubeen. Toivottavasti tämä nyt selventää asiaa, etkä jatkossa osta rikollisilta mitään. Kyseisen tapauksen voisi kyllä ilmoittaa poliisille.

        Sanopa, että millä todistaisin mitään, jos ilmoittaisin poliisille? Minulla ei ole enää sähköposti- eikä tekstiviestejä, joilla olin häneen yhteydessä.


      • heksari

        No et millään. Ota opiksesi virheestäsi ja unohda koko juttu.


      • pokke
        elä_vaahtoo kirjoitti:

        No niillä elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin tekijöillä on jo niin vitusti rahaa!

        Minullekin sanoi juuri noin kerran eräs henkilö, kun perustelin noiden ostamista sillä, että haluan heidän saavan rahaa työstään. Hän kun sanoi, että olisit voinut saada nuo ilmaiseksi Internetistä.


      • ei_helvetti

        Hänelle siis olisi aivan sama, vaikkei saisi työstään mitään korvausta jos olisi itse alalla. Tuo on kyllä tyhmyyden huippu! :D


      • votelo
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        No just. Kertoo aika paljon. Vasemmistoanarkisti? Joka tapauksessa liiketoiminnasta ja ihmisten palkkaamisesta sinulla ei ole ymmärrystä hölkäsen pöläystä.

        Sanon varalta, että en ole tuo, joka käyttää nimimerkkiä "elä_vaahtoo".


      • elä_vaahtoo
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        Eli olet yksi laittoman materiaalin jakajista? Osa teistä tekee sitä puhdasta ajattelemattomuuttaan, osa tekee sitä ihan laittoman myynnin nimissä. Jos kulutat elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia, mistä itse pidät, niin etkö maksaisi siitä tuottajalle rehellisesti? Sille, kenellä tekijänoikeudet ovat?

        Jos itse käytät kyseistä materiaalia niin jo moraalin luulisi sanovan, että kannattaa käyttää ja ostaa laillisilta toimittajilta ja jälleenmyyjiltä. Silloin raha kanavoituu sinne, kuka sitä materiaalia tekee jatkossakin. Jos jaat laittomasti, saati myyt laittomasti välittämättä sisällöstä itse, noh, jokainen voi vetää omat johtopäätökset itse.

        Tuntuu siltä, että kun tekniikka on nykypäivänä mahdollistanut laittoman jakamisen suhteellisen helpoksi unohtuu kokonaan se, että kelle se raha työstä pitäisi kanavoitua. Heille, jotka sen materiaalin tekevät.

        Puhut ihan asiaa, mutta älä leivo minusta rikollista!


      • henezi
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        Eli olet yksi laittoman materiaalin jakajista? Osa teistä tekee sitä puhdasta ajattelemattomuuttaan, osa tekee sitä ihan laittoman myynnin nimissä. Jos kulutat elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia, mistä itse pidät, niin etkö maksaisi siitä tuottajalle rehellisesti? Sille, kenellä tekijänoikeudet ovat?

        Jos itse käytät kyseistä materiaalia niin jo moraalin luulisi sanovan, että kannattaa käyttää ja ostaa laillisilta toimittajilta ja jälleenmyyjiltä. Silloin raha kanavoituu sinne, kuka sitä materiaalia tekee jatkossakin. Jos jaat laittomasti, saati myyt laittomasti välittämättä sisällöstä itse, noh, jokainen voi vetää omat johtopäätökset itse.

        Tuntuu siltä, että kun tekniikka on nykypäivänä mahdollistanut laittoman jakamisen suhteellisen helpoksi unohtuu kokonaan se, että kelle se raha työstä pitäisi kanavoitua. Heille, jotka sen materiaalin tekevät.

        http://www.kysy.fi/kysymys/jos-ostan-musiikkialbumin-paljonko-sen-tekijat-saavat-siita-rahaa .


      • paitsi_että
        yberymmärryshoi kirjoitti:

        Eli olet yksi laittoman materiaalin jakajista? Osa teistä tekee sitä puhdasta ajattelemattomuuttaan, osa tekee sitä ihan laittoman myynnin nimissä. Jos kulutat elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia, mistä itse pidät, niin etkö maksaisi siitä tuottajalle rehellisesti? Sille, kenellä tekijänoikeudet ovat?

        Jos itse käytät kyseistä materiaalia niin jo moraalin luulisi sanovan, että kannattaa käyttää ja ostaa laillisilta toimittajilta ja jälleenmyyjiltä. Silloin raha kanavoituu sinne, kuka sitä materiaalia tekee jatkossakin. Jos jaat laittomasti, saati myyt laittomasti välittämättä sisällöstä itse, noh, jokainen voi vetää omat johtopäätökset itse.

        Tuntuu siltä, että kun tekniikka on nykypäivänä mahdollistanut laittoman jakamisen suhteellisen helpoksi unohtuu kokonaan se, että kelle se raha työstä pitäisi kanavoitua. Heille, jotka sen materiaalin tekevät.

        Ei oikein ole vaihtoehtoa, kun Salkkareita ei dvd:llä ole julkaistu. Tai on, mutta vain osa.


      • älä_välitä_hulluista
        votelo kirjoitti:

        Sanon varalta, että en ole tuo, joka käyttää nimimerkkiä "elä_vaahtoo".

        Palstalla häiriköi vakioidiootti vaihdellen jatkuvasti nimimerkkiä. Ei ymmärrä lakiasioista mitään eikä ota kantaa itse asiaan vaan haukkuu muut keskustelijat milloin milläkin nimikkeellä. Pahasti häiriytynyt mielisairas jonka valkotakkiset virkanilkit joskus vastoin yksilön ja yhteiskunnan etua päästävät pakkopaidasta tänne häiriköimään. Ei tuosta kannata välittää.


    • VanhatSalkkaritRuleZZ

      ite kävin autolla paikan päällä vaik matkaa oliki 559 kilsaa xD siten sain kaikki jaksot :)

    • pokke

      Sais tulla Salkkarit Netflixiin.

    • VanhatSalkkaritRuleZZ

      oon vaa yks ostaja joka turhautu venaa ikuisuuksia jaksoja ja menin ulkosen kovalevyn kaa paikanpäälle ja siel dokattii viikonloppu ja ladattii salkkareita mulle :D mulla on ihan kaikki myös 301-3020

    • votelo

      Sanonpa vielä, että kyllä kannatan sitä, että hankitaan laillisista lähteistä tavaraa ja että tekijät saavat niistä korvauksia. Minulle eräs henkilö sanoi vuosia sitten, kun olin ostanut cd-levyjä, että kannattaisi mieluummin polttaa cd-levyjä kuin ostaa niitä, koska se tulee halvemmaksi ja että olen tyhmä, kun ostan vaikka polttaakin voisi. Minulle sanoi myös toinen henkilö, että olisit voinut saada nuo ilmaiseksi Internetistä, kun ostin erään yhtyeen albumin ja olin ostanut useita Simpsoneiden tuotantokausia. Sanoin tälle henkilölle, että haluan tekijöiden saavan rahaa siitä, ja hänen, mokoman narsistikusipääpaskan kommentti oli, että Simpsoneiden tekijöillä on jo niin kauheasti rahaa.

    • ryhdistäydy_jo

      Ottaisit mieluummin selville asioita joita olen ties kuinka monta kertaa kehottanut sinua tekemään sen sijaan että juokset jonkin merkityksettömän draamasarjan perässä.

    • kpokpo

      kkokpok

    • pkpokp

      pjpojijpi

    • kopkpok

      kokokopkp

    • kokpo

      kpokokpk

    • votelo

      Latasin Youtubesta Salattujen elämien jaksot 181-300 itselleni muistitikulle.

    • votelo

      On kyllä kumma, että kaikilta tarvittavilta osapuolilta ei ole saatu hyväksyntää dvd-julkaisuille. Epäillään ainakin, että esim. Kwanin Mariko, jolla oli rooli sarjassa, ei olisi antanut lupaa, koska hänen roolihahmonsa oli aivan toisenlainen. Jos itse olisin näytellyt sarjassa, olisin antanut luvan, oli roolihahmoni millainen tahansa.

    • Jumpettu

      Juuri tämä kyseinen ihmisperse kusetti multakin fyrkkaa. Sanoi että saan kaikki Salkkari jaksot linkkeinä jos pulitan 50 euroa, no minäpä pulitin. No kohtapa tuli tältä sankarilta viesti että hänen nettilasku on mukama erääntynyt ja netti katkeaa ellei makseta 90 euroa keskiyöhön mennessä :DD Ja mun olis pitänyt tietysti maksaa tämäkin. No arvatkaapa kaksi kertaa maksoinko, luulikohan tosissaan että menisin vielä tuollaiseen höplään. Ei sillä, ei 50 ekua mun taloutta kaatanut, jos jonkun pitää ryhtyä kusettamaan ihmisiltä netissä tuommoisia pikkusummia niin sääliksi lähinnä käy... No, kuulemma tämä sai vielä muhkeat sakot tekijänoikeusrikkomuksistansa kun jakoi Salkkareita YouTubeen että siinähän hakee lohtua niistä pikkurahoista sitten.

    • Alffons

      Hahaha, karma is bitch Nevalaisen Tontsa

      • jokerisetä

        Saattaa joutua vielä syvälle nevaan! :D


    • jimppa_

      Kyllä teit kun meinasit ostaa pimeää tavaraa! Onneksi et saanut mitään ja menetit rahasi!

    • Anonyymi

      Nyt sitten valtaosa Salkkareista on nähtävissä Youtubessa. Mitäs siihen sanotte, tiukkikset?

    • Anonyymi

      Vieläkö aloittaja seuraa tätä sontaa?

      • Anonyymi

        Seuraan, mutta en enää kauan koska teen itsemurhan sitten kun vanhempani ovat kuolleet.


    • Anonyymi

      Ei jumalauta että jotkut on sitten naiiveja!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe