”Esikuntamestarikurssit olivat hyvin haluttuja, mm. vuoden 1976 Esikuntamestarikurssi 7:lle pyrki 202 toimiupseeria, heistä 28 pääsi kurssille”. Muistan hyvin nuo Pääesikunnan keskuspaviljongissa pidetyt pääsykokeet, kun koulun henkilöstöhallinnon opettajana olin niitä valvomassa. Yhtä tiukat pääsykokeet olivat myös Esikuntamestarikurssi 8:lle, jonka kurssin johtajana minä toimin. Esikuntatehtävät olivat varmaan kaikissa joukko-osastoissa niitä halutuimpia, joihin pääsi vain ammattikunnan parhaimmisto. Samanlainen halukkuus ja karsinta oli myös niille mestari- ja luutnanttikursseille, joille minä pääsin. Sivumennen todettakoon, että jokseenkin yhtä suuri halukkuus ja karsinta oli myös henkilökunnan pyrkiessä rauhanturvatehtäviin, joihin myös pääsin kolme kertaa”.
Minne unohtui paras rukki?
Kuka kirjoitti näin
U.Telias
3
59
Vastaukset
- KysyvälleVastataan
Luulen tietäväni kirjoittajan. Luulen tietäväni myös sen tallettaneen ja nyt palstalle nostaneen. Luultavasti kyseisen kirjoittajan suuri ihailija, joka ilmoittaa ihailunsa kohteesta nimimerkissäänkin.
- EhkäNiinKuinSanot
Mutta voi se olla myös kapteeni-kapia korkeampi sotilas, majuri, joka haluaa noin vahvistaa kapin näkemystä esikuntatoimien tärkeydestä. Esikunnissa kai majurit yleensä ovat.
- VaikkaTyhmäOnkin
Ei kai "majurikaan" niin masokisti ole, että tuollalailla itseään ruoskisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834