Esimiestä leikkivä johtaja?

Hei_

Jossakin on henkilö- _löitä, jotka ovat nimittäneet itsensä "esimieheksi:"?!

Kyläläiset sitten höpäjävät näiden -tämän tulkintoja mielikuvistaan että joidenkin miesten -minun- tai muiden pitäisi olla "esimiehelle" ns. homo, tai nk. hintti?!
Hienojen perheiden kersojen naittajaissa voi esim. varallisuus aiheuttaa mitä tahansa, että puoli kylää on ns. homoja, ja toinen puoli kylää nk. hinttejä, kun hienot kersat nai hienoissa perheissä.

Pitäkää vähävaraisista meteliä, ettei ämmät aina hurmaannu mammonaan.

Kuulkaas- Tuollaisia rikollisia voi olla todennäköisesti muualla kuin Adventtikirkossa, mutta opetan vielä kerran;
- Esimiesaseman suhteessa toiseen ihmiseen saa vain työsopimuksen kautta. Työsopimuksessa on perustehtävä jonka mukaan näkee minkälaiseen alaistaitoon on orientoiduttava vastike-suorite- perusteisesti. Palkanmaksajan asema on samanlainen.
Yhdistys- järjestötoiminta on etujärjestö. Jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu ryhmissä, ja toimielinten päätöksenteossa. Jäsenillä on säännöt yhdistyksissä. Sanktioihin ei ole mahdollisuuksia, ja kaikesta subjektia koskevasta päätöksenteosta on tehtävä subjektille ilmoitus. >> Tuossa on vallankäytön mahdollisuudet, -oppikaa tämä!
Matt 18:18 mukaan seurakunnalla voidaan vahvistaa päätöksiä, joita yhdessä subjektin kanssa neuvotellaan seurakunnalla vahvistettavaksi. Laillista ei ole julkisissa tilaisuuksissa ihmisten henkilökohtaisten asioiden tuomiot ja lausunnot ilman subjektin lupaa.

Eläkeläiselle ja yhdistystoiminnoissa on hyvin hankalaa ja laitonta ryhtyä itsenäiseksi esimieheksi, jolla ei mitään tilivelvollisuutta, informaation velvollisuutta ole puheistaan ja toimistaan subjektiin nähden.

Jos joku esiintyy tuomarina, on silloin pystyttävä pystyttämään maan perustuslain mukaisen tuomioistuomen istunto. Oikeuden puheenjohtaja johtaa puhetta virkakautensa ajan; kasaa kokouksien asiakirjat, ja käyttää omaa äänestyslappuaan toimivaltanaan ryhmän päätöksenteossa.
Kylän hammaslääkärillä on työhönsä vaatimuksien mukainen hammaslääketieteen tutkinto. Samoin juristilla, lakimiehellä, ja asianajajalla, ja samoin oikeuden puheenjohtajan virkaan hakeudutaan oikeustieteen tiedollisuuden vaatimuksien mukaan.

Suomessa ihmisen kunnian loukkaaminen on ihmisen tavoista riippumatta rangaistava teko. Yksi lausuttu panettelava sana voi maksaa tuomioistuimessa 1000,- 2000,- euroa oikeudenkäyntikulut päälle.

Keskustelu; http://keskustelu.suomi24.fi/t/14618783/homous-voi-olla-biologinen-ominaisuus

Jatkan vielä alla; >>>>>>>>>>>>>>>>>>kommentilla>>>>>>>>>>>>>>

Jumalan siunausta


Jari Laurila
keskustelija
Kurpan torpan sepän pojanpoika
ingen pappi

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys edelliseeni; >>>>>>>>

      Minun 100% yksityisen blogini ja hengellisten kirjoituksieni missio on tässä;

      "Jarinhotelli" blogi on 100% yksityinen kotisivutila. Blogissani on useita erilaisia harrastuksieni aihepiirejä. Olen Raamatun Jeesus Kristus evankeliumin jumaluusopin harrastaja ja keskustelija lähimmäiselle. En ole opettaja enkä maallikkotehtävien suorittaja. En ole hengellisten tai uskonnollisten järjestöjen jäsen, enkä em. organisaatioiden ihmisten alaisuuden alainen.
      Olen useiden kymmenien vuosien aikana noudattanut tämän maan lainsäädännöt tunnollisesti. Olen luonnollinen juridinen henkilö. En julkinen oikeushenkilö. Esimiestä en pidä eläkepäivilläni tai yhdistys- järjestötoiminnoissa.

      Esipuhe hengellisiin kirjoituksiini;

      Esipuhe hengellisiin kirjoituksiini;
      Hengellisten kirjoituksieni lukijoille;




      Kristinuskon pelastusopin perusteet selviävät pääpiirteittäin jokaiselle lukaisemalla Uusi Testamentti läpi. Kysymyksiä herää jatkuvasti lisää. Kirjoituksissani olen halunnut vastata sellaisiin kysymyksiin mitä Raamatun lukijalle herää tavallisesti.


      Hengellisten kirjoituksieni tarkoitus on olla aineistona Raamatun kysymyksien tutkimisessa, herättämässä ajatuksia, ja antamassa tietoa. Viittaan aina Raamatun jakeisiin. Raamatun jakeet sisältävät tiedon. Raamattupiireissäkin kirjoituksiani voi käyttää arvostellen.


      Olen pyrkinyt kirjoituksieni otsikkoon nähden antamaan kysymyksiin mahdollisimman kokonaisvaltaisia vastauksia. Samasta aihepiiristä löytyy lisää kirjoituksia eri näkökulmista.


      Kirjoitukseni ovat Raamatun aiheita Raamatun valossa. Kirjoitukseni eivät ole uskonnollisten järjestöjen raja-asioita koskevia.
      En kirjoita kirkkojen, järjestöjen taikka seurakuntien teologiaa koskaan. Uskonnollinen tai hengellinen opettaja en ole. Olen Raamatun teologian harrastelija ilman opetusvirkoja.


      Viittaan lähdeaineistoon tekstini yhteydessä silloin kun käytän jotakin nykyteologin kirjoitusta suoraan lainattuna.
      Muuten olen kirjoittanut omin sanoin. Minun hengellinen kirjastoni on yksitoista hyllymetriä pitkä.
      Kaikki lähdeaineistoni ovat tavallisesti vuosikymmeniä tai vuosisatoja vanhoja.


      Minä ilmaisen Raamatun evankeliumin uskonnon kantavat Kristus kallion arvot seuraavilla Raamatun kohdilla;
      > Ilm 14:12/12:17, Hebr 12:14, Ef 2:1-10, Joh 10:1-21, 14 luku, Ilm 1:7-8, 1 Joh 4:8, Ilm 1:7-8.
      Erilainen mielipide on aina yksilöllinen asia. Tieto ja ymmärrys muuttuu, usko elää vain Jeesuksessa. Kristus kallion perusarvoja ei voi erilainen mielipide kuitenkaan hylätä uskon hengellisissä asioissa.


      Raamatun asioista löytyy tutuistakin näkökulmista uusia näkökulmia jokaiselle koko elämän ajan. Älä kompastu liian vaikeisiin kysymyksiin, vaan lykkää vaikeimpia asioita tuonnemmaksi. Jokaisen ihmisen ei tarvitse olla Raamatun tutkija niin että pitäisi olla "kaikentietäväinen" joka asiassa. Usein tarvitaan isojenkin kokonaisuuksien ymmärtämistä ensin "pohjatiedoksi." Ajallaan kaikki selviää vilpittömälle tutkijalle.


      Tutkiessasi Raamattua muista;
      1. Kriittinen saa olla ja kriittinen pitääkin olla. Skeptikolle ei Raamatusta jää kuitenkaan kansiakaan käteen.
      2. Vakaa päätös vilpittömään uskoon- Pyhän Hengen apu on tarpeellista että Raamatun kaikki kysymykset voisivat avautua.
      3. Alkukielen merkitys, ja oman aikansa tapahtumakulttuurin ymmärtäminen asiayhteydessä usein auttaa. Alkukielen termin asiayhteydet voi joskus joutua tutkimaan koko Raamatun osalta että yhden sanan merkitys voisi selvitä.
      4. Asiayhteyden selvittäminen; Raamatun osaa tai jaetta pitää lukea edestä ja takaakin että ymmärtäisi mihin asiayhteyteen asia kuuluu. On huomioitava lisäksi mitä koko Raamattu samasta asiasta sanoo.



      Pääasiallinen lähdeaineistoni on;
      - Raamattu
      - Iso Raamatun Tietosanakirja:1990 kreikan ja hebreankielen sanakirjat:Sarjan julkaisija/ (kirjoittaja-toimitus kunta on hyvin laaja)
      - Novum Raamatun Tietokirja
      - Ellen G Whiten (1827-1915) teokset
      - Biblichal Researh Institute
      - Martin Luther (1483-1546) Kirkkopostillat I-III


      Olen kirjoittanut kirjoitukseni kuitenkin omin sanoin, ja em. lähdeaineistoni tieto on kertynyt tietoisuuteeni, ja käytän tavallisesti vain hakuteoksia kirjoittaessani. Olen lukenut; ja kiitän mm. Auvo Helmisen Raamattu-opiston aineistoa, sekä Olavi Rouhen ja Timo Flinkin kirjoituksia.


      Raamatun Jumalan, Jeesuksen Kristuksen evankeliumin tarkoituksena ei ole koskaan ollut, että ihmiset saisivat henkilökohtaista kunniaa itselleen evankeliumista. Ainoa millä ihminen voi ylpeillä on että ylpeilee Herran Jeesuksen teoilla ja Kristuksen ansioilla; 1 Kor 1:31. Jos lainaan nykyteologin sanoja suoraan mainitsen tekstin lähteen tekstini yhteydessä.

      Jatkan vielä alla >>>>>>>>>

      • Lisäystä edelliseeni>>>>>>



        Opiskelin Kirjeellisen Raamattuopiston Raamattu-kursseja.
        Raamattukursseja voit tilata tänään täältä; Media7.fi; http://media7.fi


        Minulla ei ole profetian lahjaa. Jos jotakin kirjoitettua sanaa jossakin väitetään profetian lahjan (1 Kor 12:10, Apt 21:9) tuottamiksi sanoiksi/ palveluksi, pitää tekstin arvostelussa käyttää Raamatun ohjetta; 1 Tess 5:19-24. Joka päivä elämänsä aikana jokainen arvostelee itse henkilökohtaisesti kaiken senkin mitä ihmiset kirjoittavat.
        Minun sanani /kirjoittamani eivät ole koskaan profetian lahjalla palvelua! Samaa ohjetta voi käyttää kaikkien hengellisten kirjoituksien arvostelussa; 1 Tess 5:19-24.


        Älä koskaan katso ihmiseen! Katso vain Jeesukseen Kristukseen! Ihmisen täytyy itse henkilökohtaisesti ylläpitää rakkaus-suhdettaan Jumalaan. Ihminen ei kelpaa uskonelämän esimerkiksi. Ihmisiin katsominen uskon esimerkkinä on varmin tapa tuhota oma usko. Ihminen ei voi toisen uskoa kantaa koskaan. Ihmisiin pettyy aina.
        Ylipappi (Hebr 8:1-2) enkeleineen (1:14) elää taivaan pyhäkössä ihmisyksilöä varten; 2:17-18, 7-8, 4:14-15, 7-9 luvut.


        Älä takerru adjektiiveihin tai verbeihin. Terminologia on aina ihmisyksilöiden tilannekohtaisia persoonallisia ilmaisuja. Omia synonyymejä voi käyttää yhtä hyvin. Raamatun kirjoittajatkin ovat käyttäneet omia sanojaan Jeesuksen opetuksen tai Jumalalta saamansa ilmoituksen ilmaisemiseksi. (2 Piet 1:21)


        Blogini on 100% luonnollisen kompetentin oikeushenkilön 100% yksityinen kotisivutila. Kirjoitukseni olen kirjoittanut 100% itse. Evankeliumista en itselleni kunniaa ota- > Ef 2:8-9.
        Blogini/ kotisivujeni vasemmassa laidassa olen ohjeellistanut lisää miten blogiini tulee suhtautua.


        Jumalasta itsestään ja Raamatun Jeesus Kristus evankeliumin hengellisestä uskosta löytyy kaiken takaa aina 1 Joh 4:8 mukainen rakkaus. -Kristus mission pelastusopin Joh 3:16 lupaus uskossa.
        Raamattu on ohje maailman suurimpaan utilitarismiin ja ikuiseen elämään. Vilpittömässä uskossa ihminen löytää Jumalan, ja Pyhän Hengen rauha täyttää ihmisen elämän. Jumalan lupauksiin luottaminen tuo ikuisen elämän.


        En ole koskaan pyytänyt keneltäkään luottamuksia kirjoituksiini. En ole kenenkään palveluksessa. En ole itseäni papiksi koskaan sanonut. En ole teologian maisteri. Teologian maisteri on tänään papin työammatti-virkaan tarvittava ehdoton ehto.
        Olen Raamattu-aiheiden harrastelija-kirjoittaja.
        -Pyhä Henki on ainoa Raamatun opettaja Sinulle! (Joh 14)
        Minä viittaan kirjoituksissani Raamatun kohtiin, ja Raamatussa on aina varsinainen asiatieto.



        "Jarinhotelli" blogini on 100% yksityinen kotisivutila. Blogissani on useita erilaisia harrastuksieni aihepiirejä. Olen Raamatun Jeesus Kristus evankeliumin jumaluusopin harrastaja ja keskustelija lähimmäiselle. En ole opettaja enkä maallikkotehtävien suorittaja. En ole hengellisten tai uskonnollisten järjestöjen jäsen, enkä em. organisaatioiden ihmisten alaisuuden alainen.


        Olen useiden kymmenien vuosien aikana noudattanut tämän maan lainsäädännöt tunnollisesti. Olen luonnollinen juridinen henkilö. En julkinen oikeushenkilö. Esimiestä en pidä eläkepäivilläni tai yhdistys- järjestötoiminnoissa. En ole em. organisaatioiden ihmisten alaisuudessa. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu työelämään.
        Työsopimuksesta näkee minkälaiseen alaistaitoon on velvollisuus orientoitua. Yhdistys- järjestötoiminnassa on jäsenenien itsenäinen toimivalta äänetyslappu ryhmien ja toimielinten päätöksenteossa. Hyvän hallinnon tapojen yleiset velvoitteet. Esimiespaikkoja ei luonnollisen juridisen henkilön yksityiseen blogiinkaan voi saada. Mielivallalle en ole velvollinen.



        Kirjoituksistani on noin 15% viimestelemättä.
        Olen viimeistelemättömistä teksteistäni maininnut aina kirjoitukseni yhteydessä tekstin alla. Kaikki kirjoitukseni käyvät aikanaan läpi vielä toisenkin viimeistelykierrokseni. Pöytälaatikossani on kirjoitusaiheita muistissa paljon lisää.
        En väitä kirjoituksiani täydellisiksi koskaan.


        Blogini hengelliset kirjoitukset on tarkoitettu Raamatun tutkimisen kysymyksien hengellisiin tarpeisiin, ja on aina itse henkilökohtaisesti arvosteltava.
        Minulle voi antaa palautetta blogini sähköpostilomakkeella.
        En suorita täällä enkä missään muuallakaan hengellisiä maallikkotehtäviä 1.6.2006 jälkeen. (2006-) Blogini on harrastuspohjani missiota.


        Kirjoitan oman suunnitelmani mukaan aihepiirien-kokonaisuuksia omaan yksityiseen kotisivutilaani.




        Raamattu aiheisiin kirjoituksiini;

        http://jarinhotelli.blogspot.com/2016/11/raamattu-aiheisia-kirjoituksiani.html


        Klikkaa tätä linkkiä kerran kuukaudessa;
        http://sympatia.fi


        Jumalan siunausta!


        Jari Laurila
        keskustelija
        Kurpan torpansepän pojanpojanpoikapoika
        ingen pappi


      • Huomio; __Minulla oli vielä lipsahdus; korjaan asian heti;

        - Luonnollinen henkilö ei ole koskaan "oikeushenkilö." Olen tarkoittanut luonnollista juridista eli oikeustoimikelpoista henkilöä.

        Täsmennä vielä sen verran aikaisempaa että etujärjestöjen toiminnassa on säännöt, mutta ei sanktioiden mahdollisuutta; -Korjaan että sanktion mahdollisuus on keskustella jäsenyyden olemassa olosta, ja jäseyydestä luopumisesta, jos henkilön toiminta on ristiriidassa kirjoitettuun sääntöön nähden. Säännöt edustavat yhdessä kirjoitettua tasa-arvon mission toiminnan ohjauksen sopimusta.

        Täsmennän vielä että, palkanmaksan esimiehen asema sama kuin esimiehellä?
        - Kyllä palkanmaksajalla samankaltainen asema on, mutta esimiestyö -leadership esimiestyö tarkoittaa työnjohdollisia tehtäviä.
        Omistajan ja palkanmaksan rooli on sitten toisenlainenkin, Tietenkin jos maksat rahapalkan yhdelle työntejkijälle, olet pakosta med samma esimies.

        Esimies nimikettä käytetään vapaaehtois- järjestöissä, ilman että tehtävää suhteessa jäseneen tarkemmin määritetään, mutta varmaa on että ilman rahapalkan maksua joutuu esimies lakki kourassa konttaamaan rukoillen toimintaa tekijöitä. Esimies vastaa toiminnasta.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • neitimäinen

      Osaatko Jari englantia ja kävitkö viime kesenä pitkälläkin pyöräretkellä?

    • Vielä; ______>>>>>>



      Monien ongelma "homoudesta" on jollakin tavalla luulo, että "homous" olevaisesti peruuttamaton. Pappiskunnassakin on ihmisiä jotka luulevat ettei kerran homoilua kokeillut mies ole kelpo avioon, ja että uudesti syntyneiden kristittyjen joukossa on ns. homoja ja nk. hinttejä?!
      Kyse on yhdestä synnistä syntien joukossa. Ihminen voi tehdä syntiä esim. homoilemalla, tai varastamalla suklaapatukoita. Molemmissa on tilannekohtainen ero Jumalasta.

      Minun mielestäni homoja ei ole olemassakaan, minä en ole sanallakaan sanonut koskaan ketään homoksi. Vanha totuus on se että vain ns. homot haukkuvat toista miestä homoksi. Ellei nyt sitten viralisesti omasta tahdosta rekisteröi parisuhdettaan, homoja ei ole olemassakaan. Homoksi tuomio on rangaistava teko. Raamattu ei puolla ihmisen lopullista tuomiota ihmisen suusta; Matt 7:1.
      Miesten sukupuolielin seisoo yhtä hyvin naisten kuin miestenkin kanssa kun vain sopivalla tavalla kutkuttaa. Sperma lentää yhtä hyvin niin naisten kuin miesten kanssa sopivalla hinkkaamisella. . Ei tuo sen kummempi asia ole, kun pussit tyhjenee mies saa mielihyvää ja seksuaalista huippua. Homoilut ovat miehillä paremminkin jonkunlainen henkinen häiriötila, joka on tavallisimmin ohimenevä itsekseen hissunkissun, ja usein kuuluu tavallisten kiusauksien joukkoon jossakin vaiheessa elämää poikamiehillä murrosiästä alkaen. Silloin kun jos mies ryhtyy omalla päätöksellään homoseksuaalisten tapojen säännölliseksi tapatottumukseksien käyttäjäksi, saattaa olla sitten hankalampaa vieroittua tavoistaan, mutta kerta muutama korvikekäytöstä yliseksuaalisen tilan purkamiseksi maailman elämässä ei miehestä ns. hinttiä, tai nk. homoa tee. Rakkaus syttyy ja hehkuu vastakkaiseen sukupuoleen kun on kohdalla, vaikka nyt spermaa olisi lennätetty korvikekonstein.
      Miesten kohdalla on siis tavallisimmin kyseessä ohimenevä henkinen häiriötila, jossa parisuhteen muodostus on vaikeutunut jostakin syystä, ja toinen missio on sitten kokeilunhalu, ja mies tavallisimmin jättääkin homman uteliaisuuskokeilunsa kokeilunsa jälkeen. Noissa nyt on sitten miehen oma valmius, mitä ilkeää suorittaa sperman lentämiseksi. En minä itse esim. ole toistaiseksi kyennyt miehiin koskemaan seksuaalisella tavalla, eikä sellaista rakkaussuhdetta ole koskaan ollut, eikä voi tullakaan rakkaussuhteena. Miesten keskinen rakkaus on hieno asia lähimmäisen rakkautena. Maailmasta ei tämänkään vertaa tulisi ellei miehet rakastaisi toisiaan. Mutta homoseksuaalinen missio ei ole rakkautta, vaan itsekään himon tyydyttämistä. _Minulla on ollut lukuisa joukko hyviä ystäviä samaa sukupuolta, aikoinaan jotkut hyvinkin läheisiä, mutta emme sanaakaan edes keskustelleet koskaan mistään miesten välisestä intiimeistä.


      Siunauksia!



      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija
      Juuret Laholanmäellä ja Kurpan torpassa
      ingen pappi

    • etolepätevä

      Jari sulla ei ole oikein pätevyyttä mihinkään, onko henkisesti sinulla kaikki paukut loppu kun olet varhennetulla eläkkeellä?

      • Hei- Et osaa lukea mitä kirjoitan.

        Minulla ei ole velvollisuutta "paukkuihin " eläkepäivilläni. Lue siis mitä kirjoitan.
        Vietän eläkepäiviäni harrastuksieni parissa.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • olerohkeaMIES

        Adventtikirkossa olisi kysyntää Miespuoliselle vapaaehtoistyöntekijälle ja siellä monet kaipaavat uskottavia raamatunopetuksiasi koska ne ovat Flinkin hyväksymiä.


    • Jatko vielä väliin-- Lue koko ketju asiassa>>>>>>>>>>>>>>>


      Adventtikirkossa on tiedollisuuden vaatimuksina pastorin tehtäviin teologian maisterin tutkinto vähintään.
      Koulutusta hallinnollisiin tehtäviin -johtamisen tehtäviin ei ole pastorin virkaan riviäkään tutkontovelvoitteena.
      Seurakunnissa toimii palkattuja maallikoitakin ilman tiedollisuuden vaatimuksia.
      Seurakuntien demorkatia synnyttää maallikoille monenlaista hengellistä ja käytännön palvelua etujärjestön yhdistys-seurakunnan käytännön toiminnassa.

      Hyvään hallintotapaan kuuluu mm; -palkanmaksajan/omistajan oikeuksien suojelu, sidosryhmien huomioiminen, hyvät johtamistavat, informaalisuuden/raportointi ja vuorovaikutuksen hyvä hoito, toiminnan laillisuuden huomioiminen; (juridinen ajattelu ja oikeusmoraalietiikka,) /-lainsäädäntöjen noudattaminen, hyvä taloudenhoito, tilivelvollisuus, tilintarkastus, eturistiriitoihin reagointi (-proaktiivisuus.)

      Velvollisuutta intuitioon perustuvalle mielivallalle ei kenelläkään ole!
      Kaikki päätökset etujärjestöjen yhdistystoiminnassa suhteessa jäseniin on toimielimen asia, ja toimielin ja toimielimen jäsenet kantavat vastuun ryhmän päätöksenteon toiminnan vaikuttavuden tuloksista.


      Jatkan tässä ketjussa vielä >>>>>>>>>>>>>


      Jumalan siunausta!



      Jari Laurila
      keskustelija

    • Esimiesten tehtäviin kuuluu mm; Budjettien teko ja talouden tunnusluvut, tuloslaskelman asiat, erilaisten raporttien laatiminen ja seuraaminen, tavoitteiden asettaminen ryhmässä ja yksilöille, visiot, tavoitteet, ydinprosessin- -osaamisen ja toiminta-ajatuksen suunnasta vastaaminen ryhmässä ja yksilönä perustehtävissä, informaation säätely ryhmien leikkauspisteissä ja rajapinnoilla, sidosryhmien huomioiminen/ informaalisuus/ >makro- ja mikrotason ryhmät, tukifunktiot, kehityskeskustelut, talouden vastuut, proaktiivisuus, työhyvinvointi, työntekijöiden alaistaitojen kehitys, ammattiosaamisen asiat, henkilöstön ja johdon vertaistuki/ itsensä kehittämisen asiat, muutoksien johtaminen, etiikan moraalin mukaiset johtamistavat, laillisuus, tasa-arvoisuus, avoin informaalisuus, vaihtoehtojen laskenta ja valinnat, seuranta ja oppiminen, ryhmätöiden ja tiimien työt, kokoukset, ympäristön havainnointi, työyhteisön työilmapiiri, arvot ja arvomaailmasta vastaaminen käytännössä, työn palkitsevuus, keskeiset asiakkaat/ sales promotion, palautteen vastaanottaminen, asiakasssuhteiden hoito, hallinnollisia asioita mm. rekrytointi, palkkaneuvottelut, menterointi, suoritteiden myynti- ja -myynnistä vastaaminen, ostot, tuotantolinjan toimivuuden asiat, työntekijöiden ja ryhmien perustehtävät ja niiden suuntaaminen organisaation perustehtävän suuntaan tavoitteiden mukaan,/ strategisen johtamisen asioiden evaluointi, organisaation sisäisen rakenteen toimivuus/ yhteistyö, työhön perehdyttäminen, työturvallisuus- yms. ko. asiat mm.

      Siunauksia!


      Jari Laurila
      keskustelija

    • Esimiesten tehtäviin kuuluu mm; Budjettien teko ja talouden tunnusluvut, tuloslaskelman asiat, erilaisten raporttien laatiminen ja seuraaminen, tavoitteiden asettaminen ryhmässä ja yksilöille, visiot, tavoitteet, ydinprosessin- -osaamisen ja toiminta-ajatuksen suunnasta vastaaminen ryhmässä ja yksilönä perustehtävissä, informaation säätely ryhmien leikkauspisteissä ja rajapinnoilla, sidosryhmien huomioiminen/ informaalisuus/ >makro- ja mikrotason ryhmät, tukifunktiot, kehityskeskustelut, talouden vastuut, proaktiivisuus, työhyvinvointi, työntekijöiden alaistaitojen kehitys, ammattiosaamisen asiat, henkilöstön ja johdon vertaistuki/ itsensä kehittämisen asiat, muutoksien johtaminen, etiikan moraalin mukaiset johtamistavat, laillisuus, tasa-arvoisuus, avoin informaalisuus, vaihtoehtojen laskenta ja valinnat, seuranta ja oppiminen, ryhmätöiden ja tiimien työt, kokoukset, ympäristön havainnointi, työyhteisön työilmapiiri, arvot ja arvomaailmasta vastaaminen käytännössä, työn palkitsevuus, keskeiset asiakkaat/ sales promotion, palautteen vastaanottaminen, asiakasssuhteiden hoito, hallinnollisia asioita mm. rekrytointi, palkkaneuvottelut, menterointi, suoritteiden myynti- ja -myynnistä vastaaminen, ostot, tuotantolinjan toimivuuden asiat, työntekijöiden ja ryhmien perustehtävät ja niiden suuntaaminen organisaation perustehtävän suuntaan tavoitteiden mukaan,/ strategisen johtamisen asioiden evaluointi, organisaation sisäisen rakenteen toimivuus/ yhteistyö, työhön perehdyttäminen, työturvallisuus- yms. ko. asiat mm.

      Siunauksia!

      Jari Laurila
      keskustelija

    • SDAbisnestä

      Kiitos Jari kirjoituksistasi nyt ymmärrämme paremmin mitä adventtikirkon johtajat ovat. Adv. Kirkkoja johdetaan kuin yrityksiä ja hyväuskoisilta rahat pois.

      • Hei_


        Adventtikirkon johtajat ovat vastuunsa tuntevia hengellisiä ihmisiä. Nämä ovat 1 Kor 9 valtuuksilla työsuhteessa, ja riippuvaisia työnantajan arvoista.

        Nykyajan seurakunnan ongelma on tietty viileys, laodikean tapaan Ilm 3:14-, mutta pyhittyneitä yksilöitä on yksilöinä. Kirkon työntekijät edustavat jokainen vakautta uskossa ja pyhityksessä.

        Kirkon organisaation rakenteet ovat kunnossa; -Asennekysymyksiä yksilötasolla on olemassa. Mielipidejohtajat voivat vaikuttaa negatiivisella synergialla tietämättään.
        Organisaatioin toimielimissä on maallikoita ja palkka henkilöstöä, ja tämä merkitsee tasa-arvoa. Yhdessä kirjoitut säännöt merkitsevät tasa-arvoa.

        Kirkon teologia on Kristus kalliolla tiukasti. Yksilöillä oma taistelu uskossa yksilöllisesti.

        Siellä missä on ihmisiä, on aina ristiriitoja, ja ihmisen omalla vastuulla on miten persoonsa ryhmissä viihtyy. Perhekeskeinen usko on tavallista, ja näillä sitten hengessä myös läheistä tukea läheisistä. Muuten seurakunta-yhdistys kokoontuu ja hajaantuu, ja ihmiset eivät aina elä yhdessä. Valikoivat ystävänsäkin.

        Olen ryhmän toimintoja sisältä ja riittävän etäältä nähneenä kommentoinut, mutta en ole suinkaan tahtonut mitenkään olla protestimielellä. Jossakin määrin aina ihminen siirtää ja selittää, vaikka kuinka tahtoisi olla realisti, ihminen reagoi omaan turhautumaansa kuitenkin pakostakin aina jossakin määrin.

        >> Lähinnä olen halunnut kiinnittää huomioita kommentoinnilla päätöksentekoon, että kaikki päätökset tulee tehdä toimielimessä aina. Subjektia koskevista päätöksistä on tehtävä subjektille aina ilmoitus.__En väitä väärinkäytöksiä; __mutta tiedän että niin moni ei ymmärrä että yhdistystoiminnassa ei pääse esimiesasemaan suhteessa toiseen ihmiseen.__Eli pappojen ja mummojen, tai lapsen elämänkokemuksella vaarustetun ryhmäjohtajan intuitio ei voi olla kenenkään velvoite. >>> Kaikki päätöksenteko kuuluu aina toimielimelle, ja toimielin kantaa jurisen vastuun aina päätöksien vaikuttavuuden tuloksista."
        Kirkon ihmisiä ei kouluteta esimies- hallinnollisissa asioissa, ja kehoitan kiinnittämään huomiota informaalisuuteen, tämä nostaa aina luottamusta, sekä ymmärtämään päätöksenteon. __Nykyajan ihminen on koulutettu ja yhteistyökykyinen, ja ei alistu kenenkään päätöksentekoon. Itsenäisen toimivallan pitäminen toisen henkilökohtaisissa asioissa ei ole laillista puuhaakaan. Neuvottelu- informaalisuus- sopimuksellisuus- Ei sellaista viranhaltijan paikkaakaan missään ole missä voisi ohittaa subjektin subjektia koskevassa asiassa.
        >>>> Minä en puhu että tässäkään suhteessa olisi väärää tapahtunut, en ole tietoinen sellaisesta, -mutta kehoitin kiinnittämään päätöksentekoon huomiota, koska tiedän että asenteissa vallitsee jossakin määrin vertikaalisen suunnan -järjestyksen vanha byrokratia-asenne joillakin vanhemmilla ihmisillä.
        Kuitenkin nk. sanoin kirkon organisaatiorakennetta ei voi moittia, rakenne on pakko olla ollaksensa olemassa, ja asenteet muuttuvat demokrafisten tekijöiden myötä pakostakin, kun väki nuorenee, ja nämä puitteet missä nuorennutaan ovat olemassa OK.__Eli nykyajan missio ei ole vertikaalinen pystysuora josta käskytettäisin aina alan jonkun pöydältä. __Vaan nykyajan tehokas malli on leveä organisaatiorakenne, jossa jäsenet ottavat haasteita ja vastuuta, ja ovat oma-aloitteisia. Nämä viihtyvät, ja saavat arvoa toiminnasta (ei tarkoita omaa korotusta kuitenkaan)

        "Autoritaarinen hallintotapa ihmisten henkilökohtaisissa asioissa- auktorisoitujen ihmisten alamaisjärjestelmä" ei ole siis mahdollista.
        >> Päätöksentekoon on aina osallistuttava subjektia koskevassa subjektin kanssa, ja tiedoitus aina kaikessa subjektia koskevassa vähintään oltava.

        Kenenkään intuitio ei voi olla toisen velvoite, vaan kaikki vaatimus on perustettava kirjoitettuun normiin, -sääntöön.

        En moiti Adventtikirkkoa! _Suositan Adventtikirkon seurakuntia hengellisesti turvallisena alustana hengelliselle arvotoiminnalle!

        Jumalan siunausta!

        Jari Laurila
        keskustelija


    • Huijatut.lahkolaiset

      Adventtikirkko on verkostomarkkinointia vain yhdellä erotuksella. Adventtikirkon verkostomarkkinoinnilla ei tienaa itse mitään. Kaikki raha menee lahkon valtaapitävälle eliitille ja heidän helpon elämän ylläpitämiseen.

      Lahko ja sen johto keräää piiriinsä hyväuskoista porukkaa, joka tekee työn ilmaiseksi/talkoolla ja siitä "ilosta" pitää vielä maksaa 10 % muut "uhrilahjat".

      USA:ssa keksitty huijaus- /kusetusmuoto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1023
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      710
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    10. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      694
    Aihe