Juopottelujuhla se kekri on!

on.muuten.vieläkin

Täällä on kirjoitettu, että sadonkorjuujuhla. Kaikkea kanssa, niin kuin olisivat ajatelleet tulevaa talvea ja yrittäneet varastoida kevääseen asti riittäviä varastoja! Vielä mitä, heti kun ensimmäiset kuhilaat oli saatu siihen kuntoon, että niistä sai pantua sahtia, niin sehän tehtiin. Sitä juotiin jo pellollakin. Kiire oli, ettei vaan tule hometoksiineja, jotka aiheuttavat helvetinpelkoa.

Keväisin sitten oli lehmät ummessa ja kanatkin piti syödä eikä sekään auttanut vaan lapset näkivät nälkää jyrsiessään pettukannikkaa.

Onneksi on kristillisyys muuttanut maailmaa!

19

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Keväisin sitten oli lehmät ummessa ja kanatkin piti syödä eikä sekään auttanut vaan lapset näkivät nälkää jyrsiessään pettukannikkaa.

Onneksi on kristillisyys muuttanut maailmaa!"

Onjeksi armas naapurimaa Ruotsi, antoi suomalasiten kuolla nälkäänsä suurten kuolonvuosien aikaan.

Vaikka pula ei heitä koskettanut ja varastot oolivat täynnänsä oikeaoppisesti niitettyä kristillistä viljaa.

• rajansa.hyvyydelläkin

Sitä jos alkaa tyhmempiä ja kehittymättömämpiä auttamaan, niin niitä saa sitten aina olla auttamassa. Aina ovat käsi ojossa eivätkä itse tee mitään asioidensa eteen.

Ei ihme, että Ruotsi luovutti suosiolla Suomen Venäjälle. Ajattelivat, että nythän pääsevät kaltaistensa seuraan.

• rajansa.hyvyydelläkin kirjoitti:

Sitä jos alkaa tyhmempiä ja kehittymättömämpiä auttamaan, niin niitä saa sitten aina olla auttamassa. Aina ovat käsi ojossa eivätkä itse tee mitään asioidensa eteen.

Ei ihme, että Ruotsi luovutti suosiolla Suomen Venäjälle. Ajattelivat, että nythän pääsevät kaltaistensa seuraan.

"Sitä jos alkaa tyhmempiä ja kehittymättömämpiä auttamaan"

Näin juuri, ajattelee kunnon ruotsalainen :-)

• rajansa.hyvyydelläkin
        kusettava_kirkko kirjoitti:

"Sitä jos alkaa tyhmempiä ja kehittymättömämpiä auttamaan"

Näin juuri, ajattelee kunnon ruotsalainen :-)

Ja miksei ajattelisi? Syy siihen, miksi Suomessa ei ollut pitäjän makasiineja, oli se, että niiden rakentamista kustannussyistä vastustettiin. Olisiko ruotsalaisten talonpoikien, jotka olivat olleet valmiita tekemään uhrauksia oman tulevaisuutensa turvaamiseksi, pitänyt tehdä sama vielä suomalaistenkin talonpoikien takia?

Tasaveroistaan taas auttaa mielellään. Olet varmaan tietoinen, mikä maa tuki meitä eniten Talvisodassa, sotien välillä ja varsinkin sotien jälkeen, pyyteettömin lahjoituksin? Ei, se ei ollut Yhdysvallat.

Ja miksei ajattelisi? Syy siihen, miksi Suomessa ei ollut pitäjän makasiineja, oli se, että niiden rakentamista kustannussyistä vastustettiin. Olisiko ruotsalaisten talonpoikien, jotka olivat olleet valmiita tekemään uhrauksia oman tulevaisuutensa turvaamiseksi, pitänyt tehdä sama vielä suomalaistenkin talonpoikien takia?

Tasaveroistaan taas auttaa mielellään. Olet varmaan tietoinen, mikä maa tuki meitä eniten Talvisodassa, sotien välillä ja varsinkin sotien jälkeen, pyyteettömin lahjoituksin? Ei, se ei ollut Yhdysvallat.

"Tasaveroistaan taas auttaa mielellään. Olet varmaan tietoinen, mikä maa tuki meitä eniten Talvisodassa, sotien välillä ja varsinkin sotien jälkeen, pyyteettömin lahjoituksin? Ei, se ei ollut Yhdysvallat. "

Oli oma lehmä ojassa.

Ja oin edelleenkin,.
        Kuten tiedät, svenssonit ovat kovin idänpelkoista porukkaa :-)

Ja miten pitäjän makasiinit liittyvät katovuosiin?

logiikkaa taas vailla mitään tolkkua?

• rajansa.hyvyydelläkin

"Tasaveroistaan taas auttaa mielellään. Olet varmaan tietoinen, mikä maa tuki meitä eniten Talvisodassa, sotien välillä ja varsinkin sotien jälkeen, pyyteettömin lahjoituksin? Ei, se ei ollut Yhdysvallat. "

Oli oma lehmä ojassa.

Ja oin edelleenkin,.
        Kuten tiedät, svenssonit ovat kovin idänpelkoista porukkaa :-)

Ja miten pitäjän makasiinit liittyvät katovuosiin?

logiikkaa taas vailla mitään tolkkua?

Jos niitä makasiineja olisi ollut ja niihin olisi myös varastoitu viljaa hyvinä vuosina, ei olisi tarvinnut kuolla nälkään.

Jos niitä makasiineja olisi ollut ja niihin olisi myös varastoitu viljaa hyvinä vuosina, ei olisi tarvinnut kuolla nälkään.

"Jos niitä makasiineja olisi ollut ja niihin olisi myös varastoitu viljaa hyvinä vuosina, ei olisi tarvinnut kuolla nälkään. "

Eli ruotsalaisilla oli jopa viimevuotisia viljoja makasiineissaan

eivätkä edes niitä antaneet

Ovat julmaa ja ahdasmielistä porukkaa.

Lisäksi vahvasti rasisteja.

• ruotsi.teki.oikein

"Jos niitä makasiineja olisi ollut ja niihin olisi myös varastoitu viljaa hyvinä vuosina, ei olisi tarvinnut kuolla nälkään. "

Eli ruotsalaisilla oli jopa viimevuotisia viljoja makasiineissaan

eivätkä edes niitä antaneet

Ovat julmaa ja ahdasmielistä porukkaa.

Lisäksi vahvasti rasisteja.

Hyvä etteivät antaneet. Oppivat kovapäiset suomalaisetkin elämään säästeliäästi eivätkä vain loisimaan toisten avun varassa.

• ruotsi.teki.oikein kirjoitti:

Hyvä etteivät antaneet. Oppivat kovapäiset suomalaisetkin elämään säästeliäästi eivätkä vain loisimaan toisten avun varassa.

"Hyvä etteivät antaneet. Oppivat kovapäiset suomalaisetkin elämään säästeliäästi eivätkä vain loisimaan toisten avun varassa. "

joutuisivat onnettomat opiskelemaan pakkoruotsia

• Kohta_korkataan

Haittaaks se että kuppia otetaan pääsiäisenä, juhannuksena, kaatuneitten muistopäivänä ja jouluna? Ei minua ainakaan, varastot on kunnossa.

• keskivartalolihavuus

Nimittäin rasvavarastot, maksassa ja sisäelintenympärillä.

• Ratte-RaitisAteisti

Raittiina ateistina minua lähinnä kammottaa uskovaisten tapa vetää juhlapyhinä aina lärvit, Eikö sitä krisse-elämää kestä selvinpäin vai minkä takia niiden pitää aina juhlan aikaan ryypätä itsensä tajuttomiksi?

• älä.yritä.kusettaa

Raitis ateisti? Uskotko itsekään olevasi olemassa? Kyllä ihan mihin tahansa jumalaan on helpompi uskoa kuin absoluuttisen raittiiseen ateistiin!

• älä.yritä.kusettaa

Johtopäätös: Jeesus sitävastoin on ateistien päässä kun Hänet näkee vain narkkarit ja hullut

• älä.yritä.kusettaa
        älä.yritä.kusettaa kirjoitti:

Johtopäätös: Jeesus sitävastoin on ateistien päässä kun Hänet näkee vain narkkarit ja hullut

Minä näen Jeesuksen alttaritaulussa joka sunnuntai, enkä ole narkkari enkä hullu.

Joten älä yritä kusettaa, vieläpä minun nikilläni.

• älä.yritä.kusettaa

Altttaritauluun se jääkin, Jeesusta emme voi valitettavasti havaita missään muualla. Edelläänkään en ole hullu tai narkkari ja juon viinä vain kohtuudella

Pölynimuriseksiä toisinaan:

Minä en ole Jehova=narkkari enkä hullu., minä olen ekumeeninen katekumenisoitu kristitty. Ja tietysti myös luteriaani.Minussa elää alkuseurakunnan henki. Minussa on Aabrahamin, Mooseksen ja Lootin elinvoima. Minussa on Metusalemin viisaus. Tämän kaiken olen saanut itseeni lukemalla Raamattua. Joka päivä.

• Eikö Agricolan psaltttarissa ole kuvausta Ukon juhlista?
      Jonkinlainen hedelmällisyysjuhlinta se on ollut.

• älä.yritä.kusettaa

enkä ole narkkari enkä hullu.

• et.ikinä.ensimmäinen
        älä.yritä.kusettaa kirjoitti:

enkä ole narkkari enkä hullu.

Sinä nimenomaan kyllä olet, jos et kumpaakin niin ainakin toinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      196
      1523
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1278
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1042
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      955
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      873
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      873
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      824
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42