1300-1400 luvun vaihteessa -viimeistään 1400 luvun alussa rakennettiin Köyliöön
nykyisen kirkkokarin paikalla Köyliön ensimmäinen kirkko;
Tässä kartalla; https://www.google.fi/maps/place/Kirkkokari/@61.1490869,22.3065886,14.08z/data=!4m5!3m4!1s0x46895b3f804bf98b:0xd1e737eb37df226b!8m2!3d61.1471994!4d22.3255425?hl=fi
Minun kantaisä, josta polveudun suoraan alenevassa polvessa Olaf Mulle syntynyt marraskuussa 1420, toimi Köyliön ko. kirkossa kirkkoherrana.
Johannes Mulle samaa sukua alenevassa polvessa -minun kantaisä Johannes Mulle myös toimi saman kirkon kappalaisena ainakin vuonna 1512. Hän on syntynyt vuonna 1460.
Kahdeksan kirkkoherraa- /kappalaista tarkoittaa Rooman "apupappia"
tai ortodoksista missiota niin kuin ainakin kahden viimeisen kirkkoherran suhteen nuijasodan aikaan.
Marsalkka Flemingin sukua polveuden neljän sukupolven aikana kantaisissäni
ennen marski Flemingin syntymää.
Nuijasotapäällikkö Jaakko Ilkka on kantaisäni -josta alenevassa polvessa suoraan- mutta eri isovanhemmastani, kuin Flemingin suku.
Nuijasotapäällikkö Jaakko Ilkka, ja marsalkka Fleming olivat sodassa keskenään.
Fleming -marsalkka oli Turun linnan sotilasleirin päällikkö, ja alunperin Jaakko Ilkan esimies. Mulle-Stutaeus-Stuut suku -minun kantaisiä, piti kirkkoherruuksia Turun, Naantalin ja Porvoon kirkoissa. Köyliön, Tammelan, Hämeenkyrön, Ilmajoen- kirkkoherrat olivat 1400-1500 luvulla minun kantaisiä, -kahdeksan kirkkoherraa joista suoraan alenevassa polvessa polveudun.
Marsalkka Mannerheimille olen sukua.
Tämä on jännää, tutkia kahdeksan "kirkkoisä" kantaisäni historiaa;
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14709196/tammelan-keskiaikainen-kivikirkko
Tuore esipolvitutkimus minusta lähtöhenkilönä, on hauska asia, jossa riittää kansanperinteen ohella harrastusta tutkia esipolvieni mainittavia miehiä.
Siunauksia
T.jarinhotelli
Köyliön kirkkokari;
7
90
Vastaukset
- Pappissukua
Meidän sukumme polveutuu Lithoviuksien pappissuvusta, joka vaikutti vahvasti mm. Limingalla.
Lithoviuksien suku oli hyvin rikas suku ja sen omistuksessa oli valtava määrä mm. talonpoikaistaloja, joita rikaan sukumme oli mahdollisuus hankkia.
Vauraus ja valta tekivät Lithoviuksista hyvin verkostoituneen mahtavan pappissuvun Pohjanmaalla 1600 luvulla.Vielä kun löydät muutaman komian nimismiehen, ja maineikkaita käsityöläisiä -mainittavia-, niin hyvä.
t. jarinhotelli
Kun piirtää sukupuun kymmenen sukupolvea historiassa taaksepäin, tuossa sukupolvessa on esivanhempia laskennallisesti ottaen 1024. Se on toki vain yläraja. Luonnollisesti siinä alkaa esiintyä samoja nimiä useampaan kertaan, kun ollaan rajallisessa paikallisessa populaatiossa.
Kahdenkymmenen sukupolven takana sukupuun haaroja on jo miljoona. Ja mentäessä 1300-luvulle asti sukupolvia kertyy suunnilleen 35 ja sukupuun haaroja yli kolmekymmentä miljardia: siis moninkertaisesti koko ihmisten määrä maapallolla. Kuka tahansa tuolta ajalta voi olla sinun esivanhempasi. Kuka tahansa meistä voi olla tuolta ajalta poimitun yksittäisen kirkkoherran tai rantarosvon jälkeläinen.
Tämä tarkoittaa sitä, että noin kaukaa haettaessa esivanhempia niissä ei enää ole mitään erityisen spesifiä. Minäkin olen Kustaa Vaasan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa, mutta parrankasvu on heikompi kuin hänellä oli.DNA- on ihmeellinen. DNA:lla voidaan jäljittää isät ja äidit periaatteessa Aadamiin ja Eevaan saakka.
Faraon jälkeläisyys suoraan alenevassa polvessa 2000 luvulla voidaan todeta.
Joku vioi siis DNA- kartoituksessa saada tietää olevansa vaikka Ramses II jälkeläinen alenevassa polvessa. Näissä on oma kiva ja hauska harrastusasia.
Tämä on totta.
Minun esipolvi tutkimus on kirkonkirjojen yms. tietojen mukaan ja päättyy 1420 syntyneeseen. Näistä on kirkonkirjoissa merkinnät kun ovat noin mainittavia henkilöitä, että ovat uusien keskiaikaisien isojen kivikirkkojen kirkkoherroja.
Minusta on hauskaa olla myös esim. Marsalkka Klaus Flemingin omainen tai lähisukua, kun olen polveutunut neljä sukupolvea ennen marsalkan syntymään Flemingin suvussa kantaisissäni.
Nuijasotapäällikkö Jaakko Ilkan jälkeläinen olen alenevassa polvessa suoraan,
mutta eri isovanhemmastani.
Kyllä marsalkka Carl Gusvav Mannerheiminkin sukulaisuus minuun ihan kiva juttu on. Ihanaa sekin on että iso tukku nimismiehiä on kantaisiäni kotiseudullani.
t. jarinhotelli
Jarille näyttä olevan tärkeää se, että mistä maallisesta suvusta hän polveutuu. Pappissuvuissa on yleensä ollut myös joukko ahneita ja myös murhiin ja väkivaltaan taipuvaisia henkilöitä.
Jokaisen "sukukorista" löytyy varmuudella ns. mätämunia. Ja jos lähdetään geenitasolla perkaamaan asioita, niin perimän kautta on saattanut kulkeutua kaukaistenkin sukupolvien takaa joitain sellaisia piirteitä ja ominaisuuksia, jotka eivät mairittele kovinkaan paljoa. Jättäisin siis suosiolla suvuilla ylpeilemisen omaan arvoonsa.Jos olet siinä iässä että luulet paljon?
Esipolvi- asia on hauska tietää, ja kiva harrastus, joka ei ole tärkein harrastus.
T. jarinhotelli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734956Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202645Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571717- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941322
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191103Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889