Toyotalla on kaikkein halvin ja paras huolto Halvi

Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.

"Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."

"Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."

http://www.hs.fi/autot/a1466472882887

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

Nyt vertailtiin automallien ylläpitokuluja – kallein yllättää, halvin ei:

http://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html

Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json
Ilmianna
Jaa

39 Vastausta



Taas myyjä yrittää vääntää faktat toiseksi, tie monennettako kertaa.
Kymmenissä vertailuissa muihin merkkeihin on laskettu ja todettu Toyotan olevan luokkansa kallein ylläpidettävä merkki ja se johtuu suurimmalta osin siitä faktasta, että sinä on lyhyin huoltoväli.
Ilmianna
Jaa
Tuolla pitkällä huoltovälillä ei nyt ole hirveesti merkitystä.omassa mondeossa on pitkä huoltoväli mutta auto itse ilmoittaa milloin öljyt huonot ja vaihdettava niin ei sillä pääse talvisaikaan kun 17tkm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toiset pääsee sen 30tkm jos ajoa on paljon ja painottuu maanteille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Faktoina tuo nero esittää Usassa tehtyjä tutkimuksia joissa otetaan mutakin huomioon kuin huollot ja hauskinta tässä on että autot poikkeavat kovin eurooppalaisesta autokannasta ja tekniikankin osalta. Huolto-ohjelmat poikkeavat paljon ja hinnat on ihan toiset.
Oletko vaan noin tyhmä, vai yritätkö harhauttaa jonkun uskomaan tuhon oikeasti. Vai luuletko, että pelkkä otsikko riittää.
Ilmianna
Jaa
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas:
Uskomatonta, että aloititte taas uudestaan tämän säälittävän vänkäämisen! Samaa pajunköyttä olette yrittänyt syöttää jo useassa samanlaisessa aloituksessa. Mitään uutta ette ole pystyneet tähän aiheeseen tuomaan.
Teille on aikaisemmassa keskustelussa hyvin pätevästi osoitettu ettei tuon amerikkalaisen tutkimuksen huoltokulut päde täällä. Eikä päde oikeasti Amerikassakaan, koska kaikissa tapauksissa tuon tutkimuksen huoltohintalaskelmien pohjana on sama, tiheämpi huollon tarve mikä Toyotassa on. Oikeassa elämässä saksalaisia autoja tarvitsee huoltaa paljon vähemmän kuin japanilaisia. Toyotassa huoltokertoja on kaksinkertainen määrä!
Suomen olosuhteita ja hintatasoa vastaavia kustannusvertailuja voitte tehdä vertaamalla Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä saatuja tuloksia. Ne osoittavat vääjäämättä, että Toyotat eivät ole olleet koskaan ylläpitokuluiltaan halvimpia. En ala tähän esimerkkejä luettelemaan, koska niitä löytyy aivan riittävästi kun selaatte keskusteluja muutaman viikon taaksepäin.
Tekniikan Maailman huoltovertailu jota Toyota käyttää mainonnassaan (jälkimmäinen linkki) ei verrannut eri automerkkien huoltoja keskenään, vaan automerkkien huoltoja monimerkkihuoltoihin! Alkuperäisessä artikkelissa on oikein korostettu, että automerkkien huoltoja ei voi tämän vertailun perusteella verrata keskenään. Teitä höynäytetään tarkoituksella tuossa Toyotan mainoslinkissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vaihdan omaan Lexukseeni öljyt 15 tkm välein ja tsekkaan jarrupalat keväällä ja syksyllä renkaanvaihdon yhteydessä. Nyt on menty jo 140 tkm samoilla levyillä ja paloilla eikä tunnu vielä missään, hybridi nääs. Öljynvaihdon hinta 30-35€/kerta itse tehtynä ei ole paha. Että tällaista huoltoa meidän Lexu tarvitsee. Ongelmia tasan nolla mutta poju jaksaa vängätä kokemattomuuttaan ja ehkä myös skitsofreniansa takia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä_ihmeen_huoltoa kirjoitti:
Vaihdan omaan Lexukseeni öljyt 15 tkm välein ja tsekkaan jarrupalat keväällä ja syksyllä renkaanvaihdon yhteydessä. Nyt on menty jo 140 tkm samoilla levyillä ja paloilla eikä tunnu vielä missään, hybridi nääs. Öljynvaihdon hinta 30-35€/kerta itse tehtynä ei ole paha. Että tällaista huoltoa meidän Lexu tarvitsee. Ongelmia tasan nolla mutta poju jaksaa vängätä kokemattomuuttaan ja ehkä myös skitsofreniansa takia.
Selvästi keskitasoa viisaampi kun olet, sinun pitäisi neuvoa TM:n autotestaajia laskemaan käyttötestien ja autovertailujen huoltokulut markettiöljyillä ja -suodattimilla itse tehtyjen huoltojen mukaisesti, varsinkin Toyotan ja Lexusin kohdalla! Mitään muuta huollettavaahan autoissa ei olekaan kun jarrupalat voi tarkistaa renkaanvaihdon yhteydessä.
Tuossa on osoite josta löytyy palaute ja juttuvinkkiosio: https://tekniikanmaailma.fi/kirjaudu/#palaute
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
juuri näinhän se on. Toyotan vuosihuolto hinnat ovat niin halpoja että Toyotan todellakin huoltaa neljä kertaa samalla rahalla kuin mitä esimerkiksi volkkarin tai skodan huoltaa vain kerran.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
No nyt tuli taas pajunköyttä. TM kestotesti kertoo selvästi että Auriksen huoltokustannukset ovat 40% kalliimat kuin Golfin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotan vuosihuolto reilusti alle 200€ ja volkkarilla vuosihuolto alkaen 790€. osatakko sinä lukea suomi kieltä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykman, sinun hinnat on revitty tyhjästä päästä ja autolehtien tiedot suoraan merkkihuolloista, kumpi on totta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä sinä ZKODA valehtele!
Tekniikan Maailman käyttötesteissä ja autovertailuissa Toyotien määräaikaishuollot ovat aina tulleet kalliimpia kuin kilpailevien VW-konsernin merkkien. Yksittäinen Toyotan huolto saattaa olla edullisempi, mutta kun niitä joutuu huoltamaan kahdesti siinä kun Volkswagenia kerran, tulee Toyotan huollot kokonaisuudessaan kalliimmiksi. Esimerkiksi Toyota Auris Hybridin huolto- ja korjauskulut 60tkm:n matkalla olivat 1119,83€, kun Golf 1,4TSI ACT:n olivat 922,96€. Toyota siis selkeästi kalliimpi huoltaa.
Vastaan väittämällä teet itsesi entistä naurettavammaksi, koska esittämäni luvut ovat faktoja!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
no ne sinun aku ankka vuosikerta julkaisut voit työntää anaalitappisi kanssa hanuriisi, lue oikeata tietoa mitä merkkihuollot hinnoiksi ilmoittavat. huomaat itsekkin että Toyotaa huollat neljä kertaa samalla rahalla kuin skodaa tai volkkaria vain kerran, eli suomeksi sanottuna T oyotaa huoltaa 4 vuotta samalla rahalla kuin volkkaria tai skodaa vain vuoden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olitpa_typerä kirjoitti:
Älä sinä ZKODA valehtele!
Tekniikan Maailman käyttötesteissä ja autovertailuissa Toyotien määräaikaishuollot ovat aina tulleet kalliimpia kuin kilpailevien VW-konsernin merkkien. Yksittäinen Toyotan huolto saattaa olla edullisempi, mutta kun niitä joutuu huoltamaan kahdesti siinä kun Volkswagenia kerran, tulee Toyotan huollot kokonaisuudessaan kalliimmiksi. Esimerkiksi Toyota Auris Hybridin huolto- ja korjauskulut 60tkm:n matkalla olivat 1119,83€, kun Golf 1,4TSI ACT:n olivat 922,96€. Toyota siis selkeästi kalliimpi huoltaa.
Vastaan väittämällä teet itsesi entistä naurettavammaksi, koska esittämäni luvut ovat faktoja!
tuo 60tkm ajo on kolmen vuoden ajot keskimäärin suomessa. tuon mukaan reilu 300€/vuosi. volkkari siis kolminkertainen hinta vuosihuollossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
Toyotan vuosihuolto reilusti alle 200€ ja volkkarilla vuosihuolto alkaen 790€. osatakko sinä lukea suomi kieltä?
Toyota Auris Hybridin ensimäinen vuosihuolto maksaa 335,86€ ja toinen 329,13€. Jos on ajettu vuodessa enemmän kuin 15000km, on välillä pitänyt tehdä öljynvaihtohuolto hintaa 170-230€!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no ne sinun aku ankka vuosikerta julkaisut voit työntää anaalitappisi kanssa hanuriisi, lue oikeata tietoa mitä merkkihuollot hinnoiksi ilmoittavat. huomaat itsekkin että Toyotaa huollat neljä kertaa samalla rahalla kuin skodaa tai volkkaria vain kerran, eli suomeksi sanottuna T oyotaa huoltaa 4 vuotta samalla rahalla kuin volkkaria tai skodaa vain vuoden.
Väitteesi alkavat olla niin poskettomia, että on sinun vuorosi esittää faktatietoja! Mitkään pärnäsen korjaamon kuitittomat tarjoushinnat eivät kelpaa.
Tässä sinulle pureskeltavaa sitä ennen: https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue10/page131874/a2c67473ae67767744ef489e2da8558f.jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
öljynvaihto maksaa suodattimen kanssa 50€!!!! mistä ihmeestä sä näitä hintoja oikein revit!!!???? taidat laittaa skodasi ruostevaurio korjaus hinnat mukaan Toyotan huoltohintoihin :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
tuo 60tkm ajo on kolmen vuoden ajot keskimäärin suomessa. tuon mukaan reilu 300€/vuosi. volkkari siis kolminkertainen hinta vuosihuollossa.
Tojotyperykselle on tietysti noituutta jos autoa ei tarvitse huoltaa, ei edes öljyjä vaihtaa vähäisillä ajoilla kerran vuodessa kuten Toyotassa. Volkkarin edullisuus tulee siitä, että ei tarvitse jatkuvasti pajalla rampata ja silti auto poistuu liikenteestä keskimäärin enemmän ajettuna kuin Toyota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
öljynvaihto maksaa suodattimen kanssa 50€!!!! mistä ihmeestä sä näitä hintoja oikein revit!!!???? taidat laittaa skodasi ruostevaurio korjaus hinnat mukaan Toyotan huoltohintoihin :D
Faktoja toope!
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tosiasia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
faktoja_unohtamatta kirjoitti:
Tojotyperykselle on tietysti noituutta jos autoa ei tarvitse huoltaa, ei edes öljyjä vaihtaa vähäisillä ajoilla kerran vuodessa kuten Toyotassa. Volkkarin edullisuus tulee siitä, että ei tarvitse jatkuvasti pajalla rampata ja silti auto poistuu liikenteestä keskimäärin enemmän ajettuna kuin Toyota.
""Volkkarin edullisuus tulee siitä, että ei tarvitse jatkuvasti pajalla rampata ja silti auto poistuu liikenteestä keskimäärin enemmän ajettuna kuin Toyota.""

Voiko vale olla enää suurempi. Minä taistelin näiden kaikkien vikojen kanssa 10 vuotta:

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.w4NL0tI
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juuri näin. vw konsernilla on menossa aivan järkyttävän suuret takaisinkutsu kampanjat. ruoste, tekniikka, päästöt, turbo, sähköt, turvatyynyt ym ym ym!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
juuri näin. vw konsernilla on menossa aivan järkyttävän suuret takaisinkutsu kampanjat. ruoste, tekniikka, päästöt, turbo, sähköt, turvatyynyt ym ym ym!!!!!
Niin on Toyotalla vielä suuremmat sillä erotuksella, että ne korjaukset jätetään suurimmaksi osaksi tekemättä, toisin kuin Volkswagenilla.
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volkswagen&model=
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan korjauskulut 0€/vuosi, volkkarin korjauskulut 12 000€/vuosi. KOKEMUSTA NIMITTÄIN ON!!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja tämä oli Kyykmanin faktaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
Volkkarin edullisuus tulee siitä..hehheheheh

http://www.is.fi/autot/art-2000001105149.html

Takuuaikanakin osa kuluista maksatettiin minulla, kun tulee kulemma parempaan kuntoon kuin ennen takuukorjausta.
Ilmianna
Jaa
kuopion autokaupalla Toyota merkkihuollossa Toyota Hybrid mallini vuosihuolto 179€ johon kuului uudet pyyhkimensulat ja jarrujen tasapainon tarkistus dynamometrilla. ei voi kalliiksi kehua. saman hintainen pitäisi olla ympäri suomen koska on valtakunnallinen hinta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
juuri näin. volkkarin vuosihuolto 922,68€ ja Toyota Hybridin vuosihuolto 179€. ja yksi pelle väittää kivenkovaan että Toyotan huolto on kalliimpi :D hei kertokaa joku sille älykääpiölle että isompi summa on kalliimpi, ei se ite sitä älyä :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
juuri näin. volkkarin vuosihuolto 922,68€ ja Toyota Hybridin vuosihuolto 179€. ja yksi pelle väittää kivenkovaan että Toyotan huolto on kalliimpi :D hei kertokaa joku sille älykääpiölle että isompi summa on kalliimpi, ei se ite sitä älyä :D
"volkkarin vuosihuolto 922,68€"
Sulla ei luetun ymmärtäminen ole kovin korkealla tasolla tai lievää vakavampaa vikaa on ymmärryksessä!
Tuon luvut olet napannut tästä keskustelusta. 179€ Toyotan vuosihuollon hinnaksi Kuopion Autokaupassa on silkkaa satua. Sillä hinnalla saa juuri ja juuri öljynvaihtohuollon! Tiedän sen, koska käytän tyttäreni Aurista siellä huollossa.
Kukaan koskaan ei ole kirjoittanut Golfin vuosihuollon maksavan 922,68! Ensinnäkään Golfissa ei ole mitään vuosihuoltoa. On mukautuvan huoltovälin mukainen ns. Longlife-huolto, jonka tiheyden päättää auto itse. Se voi vaihdella ajo-olosuhteista ja -tavoista riippuen 15000-30000km:n välillä ja olla ajallisesti jopa kahden vuoden välein. Esitettu luku 922,68€ oli TM:n käyttötesti-Golfin KAIKKI HUOLTO- JA KORJAUSKULUT 60000km:n matkalla. Saman aviisin Toyota Auris Hybridin vastaavat kulut samalla matkalla olivat 1119,83€! Toyota kävi huollossa neljästi, Golf kahdesti samalla matkalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
no jos vuosihuolto maksaa 179€ niin silloin se maksaa, samaa hintaa Toyota liikkeet ilmoittaa TOYOTILLE VUOSIHUOLLON HINNAKSI. vissiin tarkoitat että jos volkkari viedään Toyotalle huoltoon niin sitten voi maksaa jo 15 000€ kun volkkareihin vaihdetaan moottori ja vaihteisto vuosihuollon yhteydessä. ota hei vähän selvää huoltojen hinnoista niin ei tarvii täällä valehdella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no jos vuosihuolto maksaa 179€ niin silloin se maksaa, samaa hintaa Toyota liikkeet ilmoittaa TOYOTILLE VUOSIHUOLLON HINNAKSI. vissiin tarkoitat että jos volkkari viedään Toyotalle huoltoon niin sitten voi maksaa jo 15 000€ kun volkkareihin vaihdetaan moottori ja vaihteisto vuosihuollon yhteydessä. ota hei vähän selvää huoltojen hinnoista niin ei tarvii täällä valehdella.
Lakkaa sinä valehtelemasta!
Yhtään faktatietoa et ole esittänyt huoltohinnoista, toisin kuin minä tuolla ylempänä.
TM:n käyttötesteissä toteutuneet huoltohinnat ovat pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa suoritetuista huolloista. Eivät ole edes mitään listahintoja, vaan toteutuneita hintoja. Toyota Auris Hybridin toteutuneet huollot ja korjaukset 60000km:n matkalla ja aikavälillä 2.5.2013-7.8.2014 ovat olleet 1119,83€. Tämä on fakta. Jos valheeksi väität, väität samalla TM:ssa julkaistuja tietoja valheellisiksi. TM saattaisi olla sellaisista julkisella foorumilla tehdyistä väittämistä kiinnostunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuon mäkisijän kanssa on turha alkaa väittelemään. Jouto-ukko jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin suoltaa typeryyksiä.
Jokainen täysjärkinen osaa suodattaa tuollaiset yhteiskunnan elätit omaan karsinansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olitpa_typerä kirjoitti:
Lakkaa sinä valehtelemasta!
Yhtään faktatietoa et ole esittänyt huoltohinnoista, toisin kuin minä tuolla ylempänä.
TM:n käyttötesteissä toteutuneet huoltohinnat ovat pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa suoritetuista huolloista. Eivät ole edes mitään listahintoja, vaan toteutuneita hintoja. Toyota Auris Hybridin toteutuneet huollot ja korjaukset 60000km:n matkalla ja aikavälillä 2.5.2013-7.8.2014 ovat olleet 1119,83€. Tämä on fakta. Jos valheeksi väität, väität samalla TM:ssa julkaistuja tietoja valheellisiksi. TM saattaisi olla sellaisista julkisella foorumilla tehdyistä väittämistä kiinnostunut.
meneppäs nyt yökastelijapoju Toyotan sivuille ja katso huoltojen hinnat, äläkä valehtele täällä suomen kansalle päin naamaa! iso huolto Toyotalla maksaa noin 1000€ joka tehdään 100 000km välein johon kuuluu jakohihnan vaihto ym ym. sinä sekoitat vw huollon moottorin ja vaihteiston vaihtoineen kätevästi Toyotan huoltohintoihin, katsos kun Toyotalla huolletaan autoja, ei korjata huoltojen yhteydessä kuten vw huollossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näiden-elättäjä kirjoitti:
Tuon mäkisijän kanssa on turha alkaa väittelemään. Jouto-ukko jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin suoltaa typeryyksiä.
Jokainen täysjärkinen osaa suodattaa tuollaiset yhteiskunnan elätit omaan karsinansa.
Tarkoitit varmaankin tuota HOLISTI-multinicki-mopopoika-räkänokkaa, joka käy paskomassa pakkomielteisesti monella palstalla?
Siitä on tullut Aller-median palkaton työläinen. Vetää magneetin tavoin kaltaisiaan uuvatteja klikkailemaan viestejä auki. Siitäkös mainostajat tykkää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Tarkoitit varmaankin tuota HOLISTI-multinicki-mopopoika-räkänokkaa, joka käy paskomassa pakkomielteisesti monella palstalla?
Siitä on tullut Aller-median palkaton työläinen. Vetää magneetin tavoin kaltaisiaan uuvatteja klikkailemaan viestejä auki. Siitäkös mainostajat tykkää.
Eiköhän tuo liene päivän selvää ketä tarkoitti! Kyseinen elätti on yksi Autot-palstan säälittävimpiä trolleja yhdessä viiden ässän osssssin kanssa. Kunnon veronmaksajia näistä väpelöistä ei tule koskaan. Mielenterveyspalveluiden ja vankeinhoidon suurkuluttajia sitäkin varmemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juurikin näin. jokainen työssäkäyvä näkee minkä sarjan kaverista tässä holistissa on kysymys. Näissä tarinoissa loppu tulee usein ennemminkuin myöhemmin.
Ikävä juttu mutta mikäs teet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusien autojen huoltokulut kovassa nousussa. Vaiko hinnat muuten vaan huvikseen?
https://yle.fi/uutiset/3-9414354
AutoJerry taitaa totuttaa korkeisiin hintoihin. Toisaalta härpäkeautoja korjataan huollon nimissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Huolto laittaa rahoiksi. Nostaa hintaa yleisen tason laskiessa http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005325045.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wauh, pysyt myös itsenäiseen ajatteluun, vaikka melkoisen tyhmästi asiaa lähestytkin. Mieti vähän lisää ja mieti kulurakennetta jne.... Palaa sitten uudelleen kun olet hieman hernettä kiduttanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotalla on kaikkein halvin ja paras huolto Halvi

Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.

"Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."

"Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."

http://www.hs.fi/autot/a1466472882887

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

Nyt vertailtiin automallien ylläpitokuluja – kallein yllättää, halvin ei:

http://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html

Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta